Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-04 14:51
Ik ga van 20 naar 50 gb, vraag me af wat het aanbod is als ik mijn abonnement downgrade naar een lagere tier. Want 20 is meer dan genoeg.

[ Voor 71% gewijzigd door Captain Planet op 05-03-2024 07:27 ]

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11
Captain Planet schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 07:26:
Ik ga van 20 naar 50 gb, vraag me af wat het aanbod is als ik mijn abonnement downgrade naar een lagere tier. Want 20 is meer dan genoeg.
Dat kun je toch in je "Mijn Odido" zien?

Ben benieuwd wat ze voor unlimited klanten zoals ik doen, ik heb alleen maar een (inflatie)verhoging gekregen en extra data zet weinig zoden aan de dijk... En mensen met 50Gbyte krijgen nu met een lager abonnement meer data in het buitenland dan ik.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 05-03-2024 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POTMA
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-04 09:28
Titusvh schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:08:
Damn, net 5 dagen nadat ik heb opgezegd ivm overgang naar Ben. Na 10 jaar klant geweest te zijn. Of zou dit niet voor ex-tele2 gelden?
Dan kan ik de order misschien nog annuleren.
Voor zover ik weet ook ex-Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 12:57

page404

Website says no

hmmm bij mij staat er niet bij wat de nieuwe bundel wordt. Alleen dat het vanaf 12 maart aangepast wordt. Goeie kans dat ik ga downgraden dan :)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-04 17:11
Ik heb geen mail ontvangen, mijn vrouw ook niet. Tele2.

Niet dat ik het nodig heb, ik heb 10GB + 5GB klantvoordeel en daarvan gebruik ik maar 3 á 4GB per maand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 13:29
BlazeMuis schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:50:
Ik heb geen mail ontvangen, mijn vrouw ook niet. Tele2.

Niet dat ik het nodig heb, ik heb 10GB + 5GB klantvoordeel en daarvan gebruik ik maar 3 á 4GB per maand :+
Same here. Maar grote voordeel van mijn maandelijkse ex-Tele2 vond ik dat ik heen-en-weer mag switchen tegen de oorspronkelijke prijzen. Bijvoorbeeld bij een regenachtige vakantie en 3 tieners kan je even switchen naar unlimited en de maand erna weer terug.

Bij veel providers verlies je dan je initiële korting. Als je bv bij Simpel een maandje upgrade, gaat je downgrade tegen de dan geldende tarieven zónder de korting die je kreeg omdat je je voor 2 jaar vastlegde. Maar je contract mag je dan wel tegen die hoge prijs uitdienen.

Maar goed, ik weet niet of ik deze trouwe-klanten-deal ook zou krijgen en of de overstap afbreken daarin helpt.
Als ik 30 GB zou krijgen zal ik de mogelijkheid tot switchen niet snel nodig hebben en is Odido weer de betere deal t.o.v. Ben.

Qua timing heb ik dit altijd ;( . Weekje wachten met energiecontract? 300 per jaar meer kwijt. Instappen met beleggen? Reken maar op een koersdaling. En nu weer te vroeg overgestapt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
nu na 2 jaar loopt mijn unlimited data contract af. voorheen dus tele2. ik betaal nu rond €25.mijn internetsnelheid is 150mbps.

wordt mijn internetsnelheid straks teruggedraaid? want ik zie dat ik minder snelheid krijg voor hetzelfde bedrag als ik een nieuw abonnement zou afsluiten. iemand ervaringen?

ik wil ook geen slapende honden wakker maken daar door te informeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 05-03-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:09
VF biedt vanaf 1 maart ook een "gratis" verhoging aan:

"Vanaf 1 maart gaat je databundel van 30 GB naar 40 GB. Elke maand weer.🥳"

Ga per 29 april over naar BEN, 20GB, 200 min bellen/sms, 5G, 300 Mbps

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-04 11:22
p.d.akkerman schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:07:
Geen idee of dit al was gepost.

Leuk nieuws van odido

Van 12GB naar 30GB

[Afbeelding]
Zelfde email ontvangen, ben benieuwd wat ze gaan aanpassen. Download/upload snelheid limiet? Andere voorwaarden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:11

pinda powerrr

Slow down...

NeverSettle schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:01:
[...]

Zelfde email ontvangen, ben benieuwd wat ze gaan aanpassen. Download/upload snelheid limiet? Andere voorwaarden?
Ze hebben straks de mogelijkheid om de werkelijke 5G snelheden aan te bieden. Zou me bijna verbazen als ze daar niet nog een slaatje uit proberen te slaan. Oftewel, wil je de maximale snelheden, dan kost je dat extra. Anders zit je op het "gewone" 5G (wat we nu hebben) met "beperkte" snelheden.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 17:06

Yucko

One clown to rule them all !

Farabi schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:24:
nu na 2 jaar loopt mijn unlimited data contract af. voorheen dus tele2. ik betaal nu rond €25.mijn internetsnelheid is 150mbps.

wordt mijn internetsnelheid straks teruggedraaid? want ik zie dat ik minder snelheid krijg voor hetzelfde bedrag als ik een nieuw abonnement zou afsluiten. iemand ervaringen?

ik wil ook geen slapende honden wakker maken daar door te informeren.
nee, je abo wordt steeds voor 1 maand stilzwijgend verlengd tegen dezelfde voorwaardes (op prijs na, want tja .. indexatie). Snelheid blijft dus hetzelfde.

Door indexering betaal ik nu totaal € 57,96 door de Thuis+Uit combi (€ 29,27 voor T-Mobile Unlimited + € 28,69 voor 100mbit glasvezel) en in principe zou ik nu goedkoper uit kunnen zijn (€ 25 voor Unlimited Basis + € 30 voor glasvezel) maar ik ben bang dat de lijn omgezet wordt naar GPON.
De AON verbinding die ik nu heb is rete-stabiel en wil het niet op mij afroepen dat internet niet werkt omdat iemand zijn AON convertor op een GPON lijn laat zitten en de hele boel eruit klapt. Mijn vrouw (die deels thuis remote werkt) vermoord me :P

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Yucko schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:10:
[...]

nee, je abo wordt steeds voor 1 maand stilzwijgend verlengd tegen dezelfde voorwaardes (op prijs na, want tja .. indexatie). Snelheid blijft dus hetzelfde.

Door indexering betaal ik nu totaal € 57,96 door de Thuis+Uit combi (€ 29,27 voor T-Mobile Unlimited + € 28,69 voor 100mbit glasvezel) en in principe zou ik nu goedkoper uit kunnen zijn (€ 25 voor Unlimited Basis + € 30 voor glasvezel) maar ik ben bang dat de lijn omgezet wordt naar GPON.
De AON verbinding die ik nu heb is rete-stabiel en wil het niet op mij afroepen dat internet niet werkt omdat iemand zijn AON convertor op een GPON lijn laat zitten en de hele boel eruit klapt. Mijn vrouw (die deels thuis remote werkt) vermoord me :P
Als je in het Odido glasvezel topic meeleest, dan weet je dat die werkwijzen allemaal zijn aangepast en deze storingen eigenlijk niet meer voorkomen.

Ik heb ook de Unlimited combi + alle TV zenders/ESPN + Gbit thuis en betaal €52/maand :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02 16:14
Zojuist gebeld met Odido, ik wilde namelijk mijn bundel al gaan verlagen van 20GB naar 10GB en vroeg mij af of ik dan ook voordeel kreeg. De medewerker wist mij het volgende te vertellen:

Iedereen met een ex-tele2 of T-Mobile Go abonnement van voor de naamswijziging naar Odido:

Heb je een bundel van minder dan 10GB, dan krijg je +1GB data.
Heb je een bundel van 10GB or meer, dan krijg je +5GB data.

Iedereen met een Odido abonnement dat na de naamswijziging is afgesloten, dus geen Go-abonnement:

Verdubbeling van de databundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Klein beetje oneerlijk maar goed.

Vaste klanten krijgen dus minder dan nieuwe klanten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
BlazeMuis schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:41:
Vaste klanten krijgen dus minder dan nieuwe klanten :+
Vaste klanten hebben wel een prijsverhoging gehad 😜
Al denk ik dat ze hiermee van de oude abonnementen hopen af te komen door mensen te laten verlengen (meer voor minder). Alleen dan wel weer een nieuw 1 of 2 jarig contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
jongetje schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:45:
[...]

Vaste klanten hebben wel een prijsverhoging gehad 😜
Al denk ik dat ze hiermee van de oude abonnementen hopen af te komen door mensen te laten verlengen (meer voor minder). Alleen dan wel weer een nieuw 1 of 2 jarig contract.
Ja de leuke inflatiecorrectie waardoor ik nu meer betaal dan wanneer ik verleng (wat pas over 5 maand kan).

Ik heb de extra data niet nodig, maar zal wel fijn zijn dat ik het tele2 abonnement mag omzetten naar een Odido abonnement, dan verleng ik graag weer voor 2 jaar.

Ik heb overigens sim only, ik doe niet aan abonnementen met een telefoon er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-04 11:22
BinaryRun schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:21:
Zojuist gebeld met Odido, ik wilde namelijk mijn bundel al gaan verlagen van 20GB naar 10GB en vroeg mij af of ik dan ook voordeel kreeg. De medewerker wist mij het volgende te vertellen:

Iedereen met een ex-tele2 of T-Mobile Go abonnement van voor de naamswijziging naar Odido:

Heb je een bundel van minder dan 10GB, dan krijg je +1GB data.
Heb je een bundel van 10GB or meer, dan krijg je +5GB data.

Iedereen met een Odido abonnement dat na de naamswijziging is afgesloten, dus geen Go-abonnement:

Verdubbeling van de databundel
Mensen met klantenvoordeel (meerdere abonnementen op één adres) zelfs het dubbele, 30GB volgens de mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
NeverSettle schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:52:
[...]

Mensen met klantenvoordeel (meerdere abonnementen op één adres) zelfs het dubbele, 30GB volgens de mail.
Het staat nu ook op Pepper.

Iemand heeft daar gepost dat het alleen voor de oude t-mobile en de odido abonnementen na de naamswijziging is. Ik gok dat het een medewerker is van odido of iemand die er meer van weet via de klantenservice.

Dus niet voor oud tele2 klanten die overgezet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dotpaul
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 25-04 11:25
Het Odido forum lijkt het antwoord te hebben

https://community.odido.n...ostid=1774908#post1774908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Iedereen lijkt dus andere informatie te hebben.

Dan zien we het de 12e wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 20:54
Oud-T-mobile-klant met Go abonnement hier, ik krijg ook 5 GB bovenop mijn 10 GB en verdubbeling naar 30 GB. Heb wel laatst verlengd, zou in mei overgaan op 15 GB abo. Vraag me daarom af of ik nu kans maak op 40 GB. Er staat namelijk onderaan de mail: "We weten dat je je abonnement al verlengd hebt. Heb je daar vragen over? Neem even contact met ons op via 0800‑0092, dan kijken we met je mee."

Maar 30 GB is al prettig genoeg, geeft bijvoorbeeld flexibiliteit met sporadisch elders werken via tethering. Of bij storingen. Al kreeg ik laatst tijdens een glasvezelstoring (duurde bijna een week) bijna meteen een vouchercode voor 7 dagen untlimited data van de klantenservice.

[ Voor 3% gewijzigd door Randfiguur op 05-03-2024 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-04 09:49
Ok fijn krijg je bij verlenging een brief met esim barcode, waar niet duidelijk bij staat hoe je die moet activeren met het simnummer. In mijn odido was die in de app niet niet terug te vinden.
Na telefonisch contact met de klantenservices een nieuwe klaargezet die gedownload en geactiveerd via SMS en IDIN wil die niet activeren. Ben nu al een 1 uur verder werkt het nog steeds niet en alle 2 de eSims op het toestel werken niet meer 😖. En in mijn odido staat inmiddels een ander simnummer en via de chat kan je maar 1 bericht sturen met 350 karakters.

Ga morgen maar eens langs de winkel wat die is te gek voor woorden.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

BlazeMuis schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:36:
[...]

Iedereen lijkt dus andere informatie te hebben.

Dan zien we het de 12e wel :)
Voormalig tele2 hier en ik heb ook de mail.
20GB -> 25GB en dan met klantvoordeel een verdubbeling naar 50GB :9 . Even nadenken of ik dan die weekend vrije data nog wil houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-04 16:55
Hier ook 2x oud-Tele 2 en ook de mail.
Snap hun motivatie niet helemaal maar vind het allemaal wel prima :+

Blijft de verdubbeling voor bij klantvoordeel? Dan kan ik straks ook wel lager afsluiten.
Krijg mijn huidige 20+5GB al nooit op, laat staan 50 _O-

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-04 14:23

psy

Dit heeft toch wel iets bizars. Ik ben dus al geswitcht naar een ander.

Odido:
"We verhogen je maandelijkse databundel van 10 GB naar 15 GB. En omdat jij Klantvoordeel hebt, verdubbelen we je nieuwe bundel. Totaal heb je straks 30 GB per maand....
We passen je bundel aan tussen 12 en 15 maart. "

Hollandsnieuwe:
"Op 11-03-2024 wordt je hollandsnieuwe nummer omgezet naar 06-nummer"

8)7

Too little too late. Overigens betaalde ik inmiddels voor dit (12GB) abo dik 15 euro bij Odido en ik ga nu 12 euro betalen voor 30 GB, waarvan ik een groot deel weer terug kan cashen via Thoorn zolang ik die 30 GB bundel niet helemaal opstook. Dus dikke doei Odido.

Ook mijn Odido Unlimited abo heb ik inmiddels opgezegd die werd echt te duur met al die correcties. Nu naar Vodafone 8) .
Hopelijk bevalt me dit net zo goed als Odido, waar ik op zich verder wel tevreden mee was qua netwerk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
vuurtjih schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:35:
Hier ook 2x oud-Tele 2 en ook de mail.
Snap hun motivatie niet helemaal maar vind het allemaal wel prima :+

Blijft de verdubbeling voor bij klantvoordeel? Dan kan ik straks ook wel lager afsluiten.
Krijg mijn huidige 20+5GB al nooit op, laat staan 50 _O-
Mijn vrouw en ik nog niks.

Maar ik heb het ook niet nodig, ik krijg mijn huidige 10+5GB niet eens op omdat vrijwel overal wel wifi is.

Ik snap het doel van de actie ook niet helemaal, maar wel fijn voor sommige mensen die wel veel data gebruiken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

BlazeMuis schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:08:
[...]
Ik snap het doel van de actie ook niet helemaal, maar wel fijn voor sommige mensen die wel veel data gebruiken natuurlijk.
Klantenbehoud natuurlijk. Ik zal vast niet de enige zijn die heeft opgezegd, wij hadden hier 4 abonnementen maar hebben alles omgezet naar een andere aanbieder. Als er meer klanten vertrekken als bijkomen gaan ze echt wel actie ondernemen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04:21
Mijn vrouw heeft ook een bericht gekregen via Odido. Ze heeft 10GB + 2GB gratis = 12GB met onbeperkt bellen. Nu heeft een bericht dat ze naar 20GB gaat per maand gaat. Op haar S24 Ultra 1TB. Bedankt Odido zegt ze. Heeft ze dan 20GB of 22GB?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cpOadzYytGK_w8gLvBcy6NKf_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FeCF08b7l7Ur5lwwnRKWwsi3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niJyXOHFaLdjrVMfBkDINNyFaB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyzRDSfpC1pL9CZwabxwahwV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik mag mijn abonnement pas in mei 2024 verlengen en ik ga voor Sim-Only 2 jaar Unlimited Basis, dat ingaat in september

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 06-03-2024 13:50 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
psy schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:50:
[....]
... ik ga nu 12 euro betalen voor 30 GB, waarvan ik een groot deel weer terug kan cashen via Thoorn zolang ik die 30 GB bundel niet helemaal opstook. Dus dikke doei Odido.
Kan je daar wat meer van vertellen. Ik hou bergen data over, ik heb mijn bundel op worst case gedimensioneerd omdat los bijkopen absurd duur is.

Ik kan op Thoorn.nl alleen vinden hoe je een deel van je beltegoed in euro (niet in minuten) terug kan krijgen door een betaalnummer te bellen. Ik vind niks over je overgebleven data cashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Van der Berg schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:45:
Mijn vrouw heeft ook een bericht gekregen via Odido. Ze heeft 10GB + 2GB gratis = 12GB met onbeperkt bellen. Nu heeft een bericht dat ze naar 20GB gaat per maand gaat. Op haar S24 Ultra 1TB. Bedankt Odido zegt ze. Heeft ze dan 20GB of 22GB?

Ik mag mijn abonnement pas in mei 2024 verlengen en ik ga voor Sim-Only 2 jaar Unlimited Basis, dat ingaat in september
Ze heeft dan 20GB. Die 2GB extra was eerst klantvoordeel gok ik, dat is nu die verdubbeling geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Titusvh schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:05:
[...]

Kan je daar wat meer van vertellen. Ik hou bergen data over, ik heb mijn bundel op worst case gedimensioneerd omdat los bijkopen absurd duur is.

Ik kan op Thoorn.nl alleen vinden hoe je een dele van je beltegoed in euro (niet in minuten) terug kan krijgen door een betaalnummer te bellen. Ik vind niks over je overgebleven data cashen.
De Thoorn-truc werkt alleen bij Hollandsnieuwe. De 15GB bundel levert in de praktijk als je Ziggo internet hebt nog eens gratis 15GB extra op, welke eerst opgemaakt worden. Als je dus nog 15GB overhebt (of een gedeelte hiervan) kan je deze opbellen via Thoorn. De 15GB bundel heeft een waarde van €25,50 en hiervan kan je ongeveer 60% terugkrijgen, dus zo'n 15 euro.
Terwijl het abonnement 12 euro kost. Het abonnement levert dan in feite geld op in plaats van dat het geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Begrijp ik nu goed dat die extra data per 12 of 15 maart *alleen* geldt voor abonnees met klankvoordeel, en dan grijp je mis zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POTMA
RoRoNL schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:27:
Begrijp ik nu goed dat die extra data per 12 of 15 maart *alleen* geldt voor abonnees met klankvoordeel, en dan grijp je mis zonder?
Ook als je geen klantvoordeel heb zal je data verdubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
POTMA schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:34:
[...]

Dan zou de vrouw van @Van der Berg dus feitelijk haar klantvoordeel kwijtraken...
Zij levert haar oude klantvoordeel in (+2GB) en krijgt er een verdubbeling voor terug. Maar die verdubbeling zou iedereen krijgen... Dus geen klantvoordeel meer.

Dat klinkt niet logisch. Maar wellicht heb jij een mooie bron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Mooi nieuws. Een half jaar geleden werden we Odido. Dit moment vieren we graag met jou. Je krijgt elke maand 5 GB extra van ons op je huidige abonnement met nummer 06********. Gewoon omdat we blij met je zijn.

En we hebben nog meer mooi nieuws: we hebben Klantvoordeel verbeterd. Jij maakt daar gebruik van omdat je meerdere Odido abonnementen combineert. We gaan je databundel verdubbelen. Kost je niets extra.
Wat je van ons krijgt.
We verhogen je maandelijkse databundel van 10 GB naar 15 GB. En omdat jij Klantvoordeel hebt, verdubbelen we je nieuwe bundel. Totaal heb je straks 30 GB per maand. Wat je daarvoor moet doen? Helemaal niets.

Zo lees ik het:

Geen klantvoordeel - Van 10 naar 15
Wel klantvoordeel - Van 10 (+2) naar 15, wat wordt verdubbeld dus 30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
POTMA schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:34:
[...]

Nee dit klopt niet. Je krijgt extra data, dat verschilt per abo. Daarna ontvang je verdubbeling als je klantvoordeel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Krijg ik nog iets? Met Unlimited

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BlazeMuis
Ergens dit jaar krijg je weer inflatiecorrectie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
BlazeMuis schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:15:
[...]

Ergens dit jaar krijg je weer inflatiecorrectie :+
:D
Ik mag op 17 mei verlengen (gaat in september in) en ik kies dan wederom Unlimited Basis 2 jaar voor €25. Daar zal inderdaad inflatiecorrectie bijkomen vanaf 1 januari 2025 meestal.

Ik dacht Unlimited Plus voor de prijs van Basis :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:17
Van der Berg schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:39:
[...]

:D
Ik mag op 17 mei verlengen (gaat in september in) en ik kies dan wederom Unlimited Basis 2 jaar voor €25. Daar zal inderdaad inflatiecorrectie bijkomen vanaf 1 januari 2025 meestal.

Ik dacht Unlimited Plus voor de prijs van Basis :)
Je kan beter niet verlengen. Nu heb je nog echt unlimited dus geen snelheidslimiet. Je bent niet verplicht hè om te verlengen. Je oude abo loopt nog gewoon door als je 2 jaar voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Naafkap schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:36:
[...]

Je kan beter niet verlengen. Nu heb je nog echt unlimited dus geen snelheidslimiet. Je bent niet verplicht hè om te verlengen. Je oude abo loopt nog gewoon door als je 2 jaar voorbij is.
Hoe snel is het nu bij mij? De Unlimited Basis heeft een snelheid van 300Mbit/s.

Ik zit nog met de voorwaarden van T-Mobile volgens de klantenservice. Maar ik krijg nu 20GB dagbundel per dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:17
Van der Berg schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:38:
[...]

Hoe snel is het nu bij mij? De Unlimited Basis heeft een snelheid van 300Mbit/s.

Ik zit nog met de voorwaarden van T-Mobile volgens de klantenservice. Maar ik krijg nu 20GB dagbundel per dag
Volgens mij zit er nu geen limiet op. Het maximale dat het netwerk aankan. Heb regelmatig snelheden tot 600 mbps gemeten nu met mijn T-Mobile unlimited sim. Dagbundel is nu inderdaad 20GB.

Kortom, ik zie geen reden om te verlengen naar een product dat hetzelfde kost maar slechtere voorwaarden biedt. Bovendien zit ik er dan meteen weer 2 jaar aan vast als je verlengt en nu is het na je contract gewoon maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb niet zo heel lang geleden de telefoon met abbo van mijn vrouw verlengd en onderstaande abonnementen waren er toen niet. Voor de gein ging ik eens kijken of ik haar abbo nu nog kon wijzigen, omdat ze nu 40Gb krijgt, waar ze net aan 10 per maand opmaakt.

Er is dus nu een abbo waar je gigabit op mobiel kan krijgen. Dus ze zijn al aan het voorsorteren op het mogen aanzetten van de nieuwe 5G frequenties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTYoMia5G3fnJ2cBT_BdJKKjPnI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FEo9ir00NuyU3DhHgfOHb9OX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-04 09:42
Naafkap schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:22:
[...]

Volgens mij zit er nu geen limiet op. Het maximale dat het netwerk aankan. Heb regelmatig snelheden tot 600 mbps gemeten nu met mijn T-Mobile unlimited sim. Dagbundel is nu inderdaad 20GB.

Kortom, ik zie geen reden om te verlengen naar een product dat hetzelfde kost maar slechtere voorwaarden biedt. Bovendien zit ik er dan meteen weer 2 jaar aan vast als je verlengt en nu is het na je contract gewoon maandelijks opzegbaar.
In theorie zijn de oude abonnementen gelimiteerd op 750Mbps down. Maar in de praktijk trek je ook wel eens rond de 800 down op een snelle Ericsson site. Ik heb (ook met het gigabit abonnement) nog nooit iemand gigabit zien halen op het mobiele netwerk. Terwijl het in theorie wel zou moeten kunnen. Waarschijnlijk is de transmissie de bottleneck.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Voor klanten die de extra data en de verdubbeling met klantvoordeel krijgen, gaat met deze actie de €2.50 korting per maand er ook af? Daar kan ik zelf niks over vinden.

Afgaande van het nieuwsartikel op de frontpage: nieuws: Odido verdubbelt databundel van klanten met meerdere abonnementen op ...

“Klanten voor wie dit geldt, zijn de afgelopen dagen hierover geïnformeerd.”

Neem ik dus aan dat mijn vrouw en ik de extra data niet krijgen, maar wel de “oude” klantvoordeel voordelen behouden? De extra data kan mij overigens geschoten worden, de korting wil ik wel houden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
heb gisteren een sim-only unlimited met 300mbps snelheid kunnen afsluiten voor €22,50 (2 jaar). ik heb meerdere abonnementen op mijn adres overigens dus klantvoordeel.

het ging om een verlenging van mijn oude tele2 abonnement.

[ Voor 46% gewijzigd door Farabi op 08-03-2024 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Ik heb nu 20GB Go voor 17,50 euro per maand. Met de aanpassing volgende week wordt dat 25GB, want, geen klantvoordeel.

Nu vraag ik me af.. als ik een klein abonnement erbij zou afsluiten: 10GB voor 15 euro. Dan krijg ik 2,50 euro korting op beide abonnementen - dus 15,00 en 12.5. Effectief betaal ik dan dus 27,5 - 10 euro meer dan nu.

Maar in die situatie gaat m'n databundel verdubbelen. Van 20GB (nu), naar 25GB, naar 50GB. En daarnaast heb ik nog een extra 10GB abonnementje (die mogelijk ook gaat verdubbelen van 10GB naar 15GB naar 30GB?) voor een extra telefoon. Totaal 80GB.

Mis ik nog iets hier? Want dit zou best een leuke optie kunnen zijn voor ±10 euro extra.

[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 10-03-2024 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Xandrios voor 27,50 kun je toch ook unlimited start nemen als het om de data gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Klopt, ware het niet dat ik - voor zover ik weet - mijn T-Mobile Go abonnement niet kan omzetten. Die loopt nog 1,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Xandrios Als het om klantvoordeel gaat dan kun je beter bij ben.nl een alleen bellen abonnement voor 6,50 of met 3GB voor 7,50 afsluiten. Dan Ben 😉 je nog wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Interessant idee. Maar als ik dat goed begrijp werkt het enkel met Odido vast internet:

Er moet minimaal één ander abonnement zijn aangemeld: een mobiel abonnement van Ben of Odido Internet (+ TV).

Twee mobiele abonnementen (een Odido, een Ben) lijkt niet te werken volgens die regels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:10
jongetje schreef op zondag 10 maart 2024 @ 22:12:
@Xandrios Als het om klantvoordeel gaat dan kun je beter bij ben.nl een alleen bellen abonnement voor 6,50 of met 3GB voor 7,50 afsluiten. Dan Ben 😉 je nog wat goedkoper.
Dat werkt alleen niet. Ik heb een odido abo en mijn vriendin een Ben alleen bellen en ik krijg geen dubbele data..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Krijg hier geen verificatie SMS binnen van Odido (en anderen). Meer mensen last van?
Vrij lastig met 2FA verificatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saltajose
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03 20:43
hier ook geen 2FA sms van digi-d

Update 10:30: ik krijg 2FA smsjes weer.

[ Voor 40% gewijzigd door saltajose op 12-03-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
saltajose schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:12:
hier ook geen 2FA sms van digi-d

Update 10:30: ik krijg 2FA smsjes weer.
Kreeg er hier ook ineens een hoop binnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Laatst online: 25-04 12:56
Het lijkt er op dat de extra data alleen voor bestaande abonnees is en dat het klantvoordeel een upgrade krijgt naar een verdubbeling.

Ik betaal momenteel €15,50 (inflatiecorrectie) voor 120min en 10+2 = 12GB, wat 120min en 10+5*2 = 30GB wordt. Ik mag verlengen en heb nu keuze uit het volgende (verlenging voor 1 jaar): 20GB voor €14 of 40GB voor €19.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Ze zijn wel kampioen ingewikkelde constructies bij Odido hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:38
page404 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:01:
Ze zijn wel kampioen ingewikkelde constructies bij Odido hoor.
Zeker, en bij de klantenservice ook. Ik heb nu al twee keer moeten bellen, omdat er twee zaken niet opgepakt werden. Beide via hele gekke constructies aangepakt met een verkeerd eindresultaat.

Ik ga hier zsm (zakelijk) weg, want met T-Mobile nooit een issue. Met Odido alleen maar ellende en kost heel veel tijd en moeite. Privé heb ik ook abo's lopen en dat is prima, maar Odido is voor zakelijk gewoon ruk als organisatie.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

.

[ Voor 98% gewijzigd door page404 op 12-03-2024 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Lunaticc schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:07:
Het lijkt er op dat de extra data alleen voor bestaande abonnees is en dat het klantvoordeel een upgrade krijgt naar een verdubbeling.

Ik betaal momenteel €15,50 (inflatiecorrectie) voor 120min en 10+2 = 12GB, wat 120min en 10+5*2 = 30GB wordt. Ik mag verlengen en heb nu keuze uit het volgende (verlenging voor 1 jaar): 20GB voor €14 of 40GB voor €19.
Ik zou het abonnement gewoon laten doorlopen totdat het door de inflatiecorrectie duurder gaat worden dan een verlenging.

Ik betaal nu €13.75 (na de inflactiecorrectie, was voorheen €12.50) voor 10+5GB klantvoordeel en 200 min/sms.

Sinds de naamsverandering loopt het niet helemaal lekker daar. Verhogingen van de klantvoordeel en extra data lijken ook willekeurig te zijn 8)7

Het is dat ze redelijk goedkoop zijn in vergelijking met KPN en Vodafone, maar anders stapte ik over naar een andere provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Laatst online: 25-04 12:56
BlazeMuis schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:05:
[...]

Ik zou het abonnement gewoon laten doorlopen totdat het door de inflatiecorrectie duurder gaat worden dan een verlenging.

Ik betaal nu €13.75 (na de inflactiecorrectie, was voorheen €12.50) voor 10+5GB klantvoordeel en 200 min/sms.

Sinds de naamsverandering loopt het niet helemaal lekker daar. Verhogingen van de klantvoordeel en extra data lijken ook willekeurig te zijn 8)7

Het is dat ze redelijk goedkoop zijn in vergelijking met KPN en Vodafone, maar anders stapte ik over naar een andere provider.
Ik overweeg over te stappen naar Ben. Zelfde netwerk, maar een stuk voordeliger (en ook klantvoordeel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotpaul
Ik merk ook dat de prijs van Unlimited Premium nu nog hoger is. Vorige week was het €45 zonder klantvoordeel, het is nu €49,50. Het 10GB abonnement is ook met €2,50 hoger.

Natuurlijk is de tarievenlijst nog steeds verwarrend met abonnementsprijzen die nog nooit op de website zijn weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
heeft iemand hier een 1gbit abonnement genomen? waarom? ben oprecht nieuwsgierig naar de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotpaul
Farabi schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:49:
heeft iemand hier een 1gbit abonnement genomen? waarom? ben oprecht nieuwsgierig naar de reden.
Ik heb het overwogen, als je Viaplay (€12,50) en Amazon Prime (€5) krijgt, maakt het de prijs veel normaler (€ 27,50). Het wordt ook geleverd met onbeperkt bellen naar Europa, wat de andere abonnementen niet doen.

Dit is minder logisch met de laatste prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
een andere reden zou kunnen zijn om je telefoon die-hard op hot-spot te gebruiken thuis voor al je apparaten.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 12-03-2024 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-04 07:59
dotpaul schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:43:
Ik merk ook dat de prijs van Unlimited Premium nu nog hoger is. Vorige week was het €45 zonder klantvoordeel, het is nu €49,50. Het 10GB abonnement is ook met €2,50 hoger.

Natuurlijk is de tarievenlijst nog steeds verwarrend met abonnementsprijzen die nog nooit op de website zijn weergegeven.
Tot voor kort stond er wel ''Haastmakers'' bij, dus hij is sowieso een tijdje in de aanbieding geweest.

Het meeste kan eruit gehaald worden denk ik als er weer zo'n aanbieding is, en dan icm Deezer Family dat normaal €19,99 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Farabi schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:49:
Als je altijd op de wifi zit en buiten de deur niet verkleeft bent met je telefoon en alleen wat appjes stuurt is dat een prima abonnement.

Vanwaar je vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:24
jongetje schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:53:
[...]

Als je altijd op de wifi zit en buiten de deur niet verkleeft bent met je telefoon en alleen wat appjes stuurt is dat een prima abonnement.

Vanwaar je vraag?
Volgens mij bedoelde hij 1gigabit snelheid en niet 1GB data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:56:
[...]

Volgens mij bedoelde hij 1gigabit snelheid en niet 1GB data.
Ah, ik zie het idd.
Je krijgt er ook meer buitenland en andere voordelen bij. De snelheid lijkt mij idd ook geen argument om te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Aanvulling over de Actie dubbele data en dataverhoging Odido:

Odido geeft enkel een dataverhoging (waar geen actie dubbele data geldt) aan klanten die binnen zijn gekomen via Tele2, Ben en/of de Go pakketten. Klanten die direct nieuw zijn binnengekomen, in de loop van vorig jaar, bij Odidio krijgen niets.

Wat jammer: ik heb een wat kleine bundel afgesloten, en betaal daar relatief veel geld voor. (Of moet overstappen naar een veel te grote bundel die ik nooit opmaak.) Dus was heel blij met de actie, maar deze geldt dus niet als je gewoon direct klant bent geworden en had niet verwacht dat Odido hun eigen klanten zou uitsluiten van deze actie. Wat zonde.

Of klopt deze info van de klantenservice niet? Zijn er mensen die een Odido Hello abonnement hebben, en geen recht hebben op Klantvoordeel, zoals ik, en die misschien toch een klein beetje data er hebben bijgekregen nav deze actie?

[ Voor 14% gewijzigd door RoRoNL op 13-03-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
RoRoNL schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:14:ik heb een wat kleine bundel afgesloten, en betaal daar relatief veel geld voor. (Of moet overstappen naar een veel te grote bundel die ik nooit opmaak.)
Vaak is het voordeliger om bij een simpel, 50+ mobiel, lebara of andere provider te zitten. Ik heb een 2e sim (1 zakelijk, 1 prive) met een 50+ mobiel actie voor 3,33 per maand (onb. Bellen en 10GB). Zie daar maar eens tegenop te boxen bij Odido. Kost daar met klantvoordeel 14euro per maand en dan krijg je 4GB...
Los van de unlimited abonnementen zou ik er nooit een simonly nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:34:
[...]

Vaak is het voordeliger om bij een simpel, 50+ mobiel, lebara of andere provider te zitten. Ik heb een 2e sim (1 zakelijk, 1 prive) met een 50+ mobiel actie voor 3,33 per maand (onb. Bellen en 10GB). Zie daar maar eens tegenop te boxen bij Odido. Kost daar met klantvoordeel 14euro per maand en dan krijg je 4GB...
Ja, inderdaad. Maar kwam daar iets te laat achter. Toen Odido nieuw was, heb ik er een nieuwe iPhone bij besteld, met wel een fijne provider-korting. Ik doe 5 jaar met een iPhone. Helaas is het mobiel abonnement wat er bij kwam erg klein en relatief duur, dat had ik niet zo in de gaten. En tot mijn spijt is er ook geen bundel af te sluiten tussen 'iets te klein', en 'te groot'.. Naïef van mij. Ook dat ze nog wel iets voor mij zouden kunnen betekenen met deze laatste actie. Ik mag niet mee 'vieren' dat ze een half jaar bestaan. Maar goed. Zelf gedaan natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
jongetje schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:34:
[...]

Als je geen waarde hecht aan goed bereikbaar zijn en een betrouwbare dienstverlening dan klopt het wat je zegt. Vind je dat wel belangrijk dan is puur prijs een kortzichtige benadering om de juiste provider te kiezen.

Hoe vaak ik wel niet aan vrienden met Simpel en Lebara mijn telefoon met Vodafone als provider heb moeten uitlenen omdat het weer eens niet werkte bij ze 8)7 Het is zelfs een keer zo gek geweest dat iemand in z'n auto heeft overnacht omdat z'n mobiele internet het totaal niet deed en hij (in het buitenland) de weg terug niet meer kon vinden. Maar hey, wel €5 bespaard die maand :)

Edit: snel voorbeeld dat dit op dagelijkse basis speelt bij MVNO's: Jassy in "[Simyo] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

[ Voor 7% gewijzigd door herrieschopper op 13-03-2024 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
herrieschopper schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:04:
[...]

Als je geen waarde hecht aan goed bereikbaar zijn en een betrouwbare dienstverlening dan klopt het wat je zegt. Vind je dat wel belangrijk dan is puur prijs een kortzichtige benadering om de juiste provider te kiezen.
Dus omdat het goedkoper is is het slecht?
Ik heb hier thuis 1 Odido, 2 Simpel, 1 BEN en 1 50+ abonnement. En eigenlijk de meeste keren voor het Odido abonnement aan de telefoon gehangen dan de andere 4...

En wat betreft reizen zonder mobiel internet... Sorry hoor, maar je rijdt langs een supermarkt of tankstation, koopt een kaart. Misschien niet opgevallen maar er staan ook grote borden langs de weg met plaatsnamen erop. Als je geen kaart en borden kunt lezen dan zou ik daar wat aan doen. Als je zonder internet opeens niet meer weet hoe je verder moet leven ben je gewoon een flapdrol, zegt wel iets over deze generatie.
(maargoed, ik doe inmiddels mijn nickname ook geen eer meer aan met mijn leeftijd en al bijna 22 jaar op Tweakers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-04 22:13
jongetje schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:19:
[...]

Als je zonder internet opeens niet meer weet hoe je verder moet leven ben je gewoon een flapdrol, zegt wel iets over deze generatie.
Als je zonder kaart je weg niet kan vinden dan ben je gewoon een flapdrol, zegt wel iets over boomers.
Ik gebruik gewoon mijn sextant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
jongetje schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:19:
[...]

Dus omdat het goedkoper is is het slecht?
Ik heb hier thuis 1 Odido, 2 Simpel, 1 BEN en 1 50+ abonnement. En eigenlijk de meeste keren voor het Odido abonnement aan de telefoon gehangen dan de andere 4...

En wat betreft reizen zonder mobiel internet... Sorry hoor, maar je rijdt langs een supermarkt of tankstation, koopt een kaart. Misschien niet opgevallen maar er staan ook grote borden langs de weg met plaatsnamen erop. Als je geen kaart en borden kunt lezen dan zou ik daar wat aan doen. Als je zonder internet opeens niet meer weet hoe je verder moet leven ben je gewoon een flapdrol, zegt wel iets over deze generatie.
(maargoed, ik doe inmiddels mijn nickname ook geen eer meer aan met mijn leeftijd en al bijna 22 jaar op Tweakers).
Bedankt voor het schetsen van een beeld van je inlevingsvermogen, ook dat is een kenmerk van bepaalde generaties. Punt was dat dat op dat moment in het oostblok om 02:00 's nachts geen goede optie was.

Los daarvan zou ik zelf nooit een paar euro prioriteren boven het bereikbaar zijn voor mijn gezin. Maar ieder moet zijn eigen keuzes maken, ik heb alleen sterk het idee dat er puur naar het maandelijkse bedrag wordt gekeken en er wordt niet nagedacht over de hele organisatie erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
herrieschopper schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:58:
[...]
ik heb alleen sterk het idee dat er puur naar het maandelijkse bedrag wordt gekeken en er wordt niet nagedacht over de hele organisatie erachter.
Simpel zit in het zelfde kantoor als Odido en maakt gebruik van dezelfde infrastructuur. Waarom zou dat minder goed werken dan een Odido abonnement? Sterker nog, met Simpel kun je roamen in Zwitserland met elk abonnement bij Odido moet je daar een dure bundel voor kopen of een van de duurste unlimited abonnementen nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 19:52
jongetje schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:08:
[...]

Simpel zit in het zelfde kantoor als Odido en maakt gebruik van dezelfde infrastructuur. Waarom zou dat minder goed werken dan een Odido abonnement? Sterker nog, met Simpel kun je roamen in Zwitserland met elk abonnement bij Odido moet je daar een dure bundel voor kopen of een van de duurste unlimited abonnementen nemen.
Simpel kent geen "harde stop", dus teveel data resulteerd direct in extra kosten.
Simpel heeft een slecht roaming aanbod buiten de EU
Simpel heeft een beperkte klantenservice, en zeker geen winkels
Simpel heeft geen ruim toestel aanbod
SImpel heeft geen Multisim voor watches

etc..
Maar voor sommige mensen is SImpel voldoende. Hebben ook iets van een miljoen abonnees!

[ Voor 6% gewijzigd door bartvries op 14-03-2024 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@bartvries Simpel heeft wel VoLTE. Verder komt de lagere prijs ook ergens vandaan zoals winkels ed. (Waar ik nooit kom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:27
Ik heb ook meer data gehad. Waarom dan????
2pGB en klant voordeel 2GB. Dat wordt 20+5 en dan nog eens verdubbelen. 50GB.
Wat moet ik er in vredesnaam mee? Zo goed is de service ineens niet meer. Ik kan vaak zat niet of niet fatsoenlijk bellen in het buitenland. Roaming problemen, ja, al weken.
Abbo loopt na de zomer af, dan fijn over naar kpn. Kan me niet voorstellen dat odido het lang volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-04 14:51
Zelfs de nieuwe actie gaat fout. Ik zou 50 moeten krijgen volgens de mail. Ben op 30 beland

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Captain Planet schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:26:
Zelfs de nieuwe actie gaat fout. Ik zou 50 moeten krijgen volgens de mail. Ben op 30 beland
Ik heb er 5GB bij gekregen, dus ik zit nu op 20GB i.p.v. de 30GB :P

Er staat dat ik 15GB + 5GB klantvoordeel heb, maar ze zeggen dat klantvoordeel nu de data verdubbeld, dus 2x 15GB is dus volgens Odido 20GB. Aparte rekenmachine hebben ze daar :+

Ik heb de mail overigens nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Captain Planet schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:26:
Ik heb precies hetzelfde. Ik kijk het nog even aan en hoop dat het volgende maand gecorrigeerd wordt naar 25GB + 25GB klantvoordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
BlazeMuis schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:53:
[...]

Er staat dat ik 15GB + 5GB klantvoordeel heb, maar ze zeggen dat klantvoordeel nu de data verdubbeld, dus 2x 15GB is dus volgens Odido 20GB. Aparte rekenmachine hebben ze daar :+

Klanten met specifiek oude abonnementen krijgen extra data zoals +5G en hebben daarbij géén recht op klant voordeel x2 wat ik begrijp.

Heb geen lijstje nu met die specifiek oude abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
don spike schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:13:
[...]

Klanten met specifiek oude abonnementen krijgen extra data zoals +5G en hebben daarbij géén recht op klant voordeel x2 wat ik begrijp.

Heb geen lijstje nu met die specifiek oude abonnementen.
Dat is dan wel raar want mijn vrouw en ik hebben hetzelfde abonnement (Tele2) en mijn vrouw heeft wel een mail gehad dat ze 30GB in totaal krijgt.

We zullen het zien. Gaat goed daar bij Odido :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kopje_Koffie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-04 09:16
Mijn bundel was twee dagen geleden al verhoogt van 8 naar 12 GB. Nu ik net in de app kijk zie ik dat de verdubbeling ook is doorgevoerd (24 GB). Het had gewoon nog even tijd nodig bij mij.
Mijn abonnement heeft de vermelding Go 21.1 (waarvan het jaarcontract natuurlijk al is verlopen maar nu maandelijks doorgaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 17:59
Hier mensen problemen met 4G? Ik zit in omgeving Veenendaal en de dekkingskaart geeft ook aan "Verminderd" in plaats van normaal, wat op overigens heel veel plekken in Nederland het geval lijkt.

Ik had net helemaal niks, geen 2G/3G/4G/5G meer. En nu zit ik ineens op H+, dus 3G. Reboot heeft geen zin. Ik heb het net rond kwart over 12 pas ontdekt toen ik naar buiten liep en ik ineens geen verbinding meer had. Daarvoor op WiFi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
dehardstyler schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:51:
Hier mensen problemen met 4G? Ik zit in omgeving Veenendaal en de dekkingskaart geeft ook aan "Verminderd" in plaats van normaal, wat op overigens heel veel plekken in Nederland het geval lijkt.

Ik had net helemaal niks, geen 2G/3G/4G/5G meer. En nu zit ik ineens op H+, dus 3G. Reboot heeft geen zin. Ik heb het net rond kwart over 12 pas ontdekt toen ik naar buiten liep en ik ineens geen verbinding meer had. Daarvoor op WiFi.
Er was net inderdaad iets waarbij veel mensen kort van het netwerk vielen. Bij mij werkte het vrij snel weer na vliegtuigmode aan/uit.

Wat je oranje ziet staan op de dekkingskaart heeft daar trouwens niks mee te maken. Dat is een Huawei naar Ericsson swap op een aantal masten in Veenendaal. Deze week en komende week vervangen ze daar heel wat masten langs de A12. Als dat weer klaar is heb je er aardig wat capaciteit bij, en er hangen alvast antennes voor 3500MHz!

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Laatst online: 25-04 17:59
jk-5 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:00:
[...]

Er was net inderdaad iets waarbij veel mensen kort van het netwerk vielen. Bij mij werkte het vrij snel weer na vliegtuigmode aan/uit.

Wat je oranje ziet staan op de dekkingskaart heeft daar trouwens niks mee te maken. Dat is een Huawei naar Ericsson swap op een aantal masten in Veenendaal. Deze week en komende week vervangen ze daar heel wat masten langs de A12. Als dat weer klaar is heb je er aardig wat capaciteit bij, en er hangen alvast antennes voor 3500MHz!
Ik ben inderdaad weer terug op 4G+ nu, zonder iets te doen uiteindelijk. Bedankt voor de achtergrondinformatie, daarvoor kom ik hierheen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Laatst online: 24-04 14:39
Vorige week mail gehad dat onze mobiele abo’s 5gb erbij kregen en zouden worden verdubbeld. Hier nog niets te zien van de verdubbelaar. Heb wel de 5 gb extra gekregen. We hebben twee oude tele2 abos en Odido thuis. En mail gekregen dat het zal worden verdubbeld.

Zou van 20 naar 25+verdubbelaar gaan, dit is nu dus 25+5gb klantvoordeel.

[ Voor 12% gewijzigd door blottle op 16-03-2024 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
blottle schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:41:
Vorige week mail gehad dat onze mobiele abo’s 5gb erbij kregen en zouden worden verdubbeld. Hier nog niets te zien van de verdubbelaar. Heb wel de 5 gb extra gekregen. We hebben twee oude tele2 abos en Odido thuis. En mail gekregen dat het zal worden verdubbeld.

Zou van 20 naar 25+verdubbelaar gaan, dit is nu dus 25+5gb klantvoordeel.
Ik heb ergens op de Odido community gelezen dat maandag alles omgezet zou moeten zijn.

Kan nog even duren dus.

Ik heb overigens nu 30GB in totaal, en dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-04 07:59
Ik begin steeds meer te merken dat er niet genoeg capaciteit is op verschillende plekken.

Voorbeelden:
-Dagelijks rijd ik traject 's-Hertogenbosch-Utrecht Centraal, bij veel drukte is het op veel plekken het internet niet meer bruikbaar. Is het rustiger, lijkt het veel beter te werken. Wanneer ik 5G gebruik is het wel beter, maar dit heb ik maar 2x geprobeerd. Het ergst is het tussen Culemborg en Geldermalsen. Met een Vodafone sim is het overigens nog erger, maar niet op dat stuk.
-Op station Den Bosch (spoor 1 & 7) heb ik vaak problemen wanneer het druk is om überhaupt data erdoorheen te krijgen, terwijl ik gewoon op 4G 2600 zit (buiten!). En als het werkt, is het niet meer dan 2Mbps. 5G idem. Met een Vodafone en KPN sim geen problemen.
-Laatst was ik op Rotterdam Centraal, kreeg ik er ook helemaal geen data doorheen.

De station problemen zullen denk ik verholpen worden met 5G 3500, maar ik hoop toch echt dat er iets tussen 700 en 3500MHz komt zodat de capaciteit op treintrajecten ook wordt verbeterd. Plus meer sites zou wel fijn zijn.
Toen ik in Zuid-Korea was had ik op bijna het hele HSL traject tussen Seoel-Busan (400+km) volle bak 4G+, waarschijnlijk ook 5G mogelijk, waar ik op willekeurige momenten op speedtests honderden mbps haalde en ik live streams 95% kon volgen. Zou toch mooi zijn als we dat hier ook kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Edit. Opgelost.

[ Voor 96% gewijzigd door Farabi op 18-03-2024 08:10 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jk-5
Odido heeft vanmorgen een flinke update geplaatst. Was alweer twee maanden geleden dus er is veel veranderd. Voornamelijk Ericsson ombouw in het buitengebied. Sinds het begin van het jaar zijn ze afgeweken van de oorspronkelijke planning (steden, snelwegen en spoorwegen eerst), vermoedelijk om de Umlaut test. Zo voorkomen ze dan dat de dekking tijdens de test veel slechter is dan normaal. Ze zijn nu weer begonnen bij de snelwegen en daar zullen ze de komende paar maanden mee doorgaan.

Ze hebben inmiddels al meer dan de helft van de sites vervangen. Het tempo ligt dus erg hoog!

Zie hier zelf: https://antennekaart.nl/k...40-4c24-97b4-3bfb765aa733

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
BlazeMuis schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:53:
[...]

Ik sluit niet uit dat het bij jou inmiddels in orde is.

Ik had 10GB + 5GB klantvoordeel.

Ik Ik kreeg een mail dat ik tussen 12 en 15 maart naar 30 zou gaan. Het abonnement wordt dan standaard 15GB en klantvoordeel verdubbelt dat.

13 maart kreeg ik ineens 20GB. Ik dacht dat dit een soort verrekening was voor "halverwege de maand".

15 maart kreeg ik een mailtje dat mijn nieuw bundel "vandaag" ingaat. En eind van de dag was het alsnog de beloofde 30GB.

De reden van die rare tweetrapsraket weet ik niet, maar inmiddels is het bij mij voor elkaar.

Aangezien ik bij een abonnemenswijziging (geen verlenging) de oude prijzen/voorwaarden lijk te houden (i.t.t. menig andere provider) kan ik dus lekker downgraden en mijn klantvoordeel omzetten in minder kosten. Als er dan een keer een regenachtige netflix vakantie komt kan ik altijd weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Titusvh schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:11:
[...]

Ik sluit niet uit dat het bij jou inmiddels in orde is.

Ik had 10GB + 5GB klantvoordeel.

Ik Ik kreeg een mail dat ik tussen 12 en 15 maart naar 30 zou gaan. Het abonnement wordt dan standaard 15GB en klantvoordeel verdubbelt dat.

13 maart kreeg ik ineens 20GB. Ik dacht dat dit een soort verrekening was voor "halverwege de maand".

15 maart kreeg ik een mailtje dat mijn nieuw bundel "vandaag" ingaat. En eind van de dag was het alsnog de beloofde 30GB.

De reden van die rare tweetrapsraket weet ik niet, maar inmiddels is het bij mij voor elkaar.

Aangezien ik bij een abonnemenswijziging (geen verlenging) de oude prijzen/voorwaarden lijk te houden (i.t.t. menig andere provider) kan ik dus lekker downgraden en mijn klantvoordeel omzetten in minder kosten. Als er dan een keer een regenachtige netflix vakantie komt kan ik altijd weer omhoog.
Ik heb inderdaad de 30GB sinds een paar dagen.

Ik heb nooit een e-mail ontvangen, mijn vrouw wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-03 09:40
Voor iedereen die na denkt over Odido, of klant is geweest. Je persoonlijke gegevens zijn of worden verkocht. Een van de zoveelste fratsen van deze provider, en dan heb ik het nog niet over mijn persoonlijke ervaringen gehad. Ik vraag me af of er nog meer data is verkochtt. Lijkt me grote kans dat er dan naast cbs wellicht ook locatie data etc. aan anderen is verkocht? De data bij CBS is via WOB verzoek aan het licht gekomen.

nieuws: Odido krijgt boete van 175.000 euro voor fout verwerken verkeersgegev...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• POTMA
Nazlive schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:48:
Voor iedereen die na denkt over Odido, of klant is geweest. Je persoonlijke gegevens zijn of worden verkocht. Een van de zoveelste fratsen van deze provider, en dan heb ik het nog niet over mijn persoonlijke ervaringen gehad. Ik vraag me af of er nog meer data is verkochtt. Lijkt me grote kans dat er dan naast cbs wellicht ook locatie data etc. aan anderen is verkocht? De data bij CBS is via WOB verzoek aan het licht gekomen.

nieuws: Odido krijgt boete van 175.000 euro voor fout verwerken verkeersgegev...
Laten we bij de feiten blijven, de data is niet verkocht.
Odido heeft altijd aangegeven dat zij gedurende de samenwerking op geen enkele wijze persoonsgegevens aan het CBS heeft verstrekt en het besluit van de RDI bevestigt deze eerder ingenomen stelling. De RDI laat ook weten niet geconstateerd te hebben dat er niet-anonieme gegevens verstrekt zouden zijn. De RDI laat in de onderbouwing van het boetebesluit ook meewegen dat de overtreding niet tot ernstige gevolgen of risico’s heeft geleid en dat de samenwerking al geruime tijd geleden vrijwillig is beëindigd.
Bron: https://newsroom.odido.nl...van-de-pilot-met-het-cbs/

[ Voor 0% gewijzigd door POTMA op 19-03-2024 11:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-03 09:40
POTMA schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:15:
[...]

Laten we bij de feiten blijven, de data is niet verkocht.

[...]

Bron: https://newsroom.odido.nl...van-de-pilot-met-het-cbs/
Als ik jouw profiel bekijk dan zou het mij niet verbazen dat jij een link hebt met t-mobile/odido. Daarnaast link je door naar een reactie van Odido. Los van jouw inhoud, daar moet ik mij eerst in lezen, zal ieder bedrijf er zich zo gunstig mogelijk uitpraten.

Jij zegt dus dat Odido er niks aan heeft verdiend. Waarom werkt Odido dan mee aan dat cbs onderzoek? dat kost hun toch tijd en geld? Wat is hun belang erbij geweest om dit te doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:48
Nazlive schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:03:
[...]

Als ik jouw profiel bekijk dan zou het mij niet verbazen dat jij een link hebt met t-mobile/odido. Daarnaast link je door naar een reactie van Odido. Los van jouw inhoud, daar moet ik mij eerst in lezen, zal ieder bedrijf er zich zo gunstig mogelijk uitpraten.

Jij zegt dus dat Odido er niks aan heeft verdiend. Waarom werkt Odido dan mee aan dat cbs onderzoek? dat kost hun toch tijd en geld? Wat is hun belang erbij geweest om dit te doen?
Omdat CBS niet commercieel is. Er is geen sprake van datahandel, maar een inbreuk op de AVG. Waarvoor dus een boete gegeven is. Bovendien was dit dus in 2018-2019, bij het begin van de AVG. Ik kan je verzekeren dat meer bedrijven in die tijd echt niet wisten wat ze met deze zeer onduidelijke wet aan moesten. Dat is nu sterk verbeterd.

In die begintijd van de AVG (mei 2018) heb ik veel security audits gedaan, ook tegen de AVG. Een wet die 50.000 woorden nodig heeft om het subjectieve begrip “privacy” te bevatten leidt/leed tot veel onduidelijkheid. Ook bij de AP, die zelfs wel eens terug gefloten is door hogere rechtsorganen.

Ik weet niet of t-mobile in beroep gegaan is, ik zou het een kans geven.

RIPE Atlas probe: 1005104

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes