Acties:
  • +4 Henk 'm!

• POTMA
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-05 13:12
Nazlive schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:03:
[...]

Als ik jouw profiel bekijk dan zou het mij niet verbazen dat jij een link hebt met t-mobile/odido. Daarnaast link je door naar een reactie van Odido. Los van jouw inhoud, daar moet ik mij eerst in lezen, zal ieder bedrijf er zich zo gunstig mogelijk uitpraten.

Jij zegt dus dat Odido er niks aan heeft verdiend. Waarom werkt Odido dan mee aan dat cbs onderzoek? dat kost hun toch tijd en geld? Wat is hun belang erbij geweest om dit te doen?
Ik werk bij Odido, heb ik eerder in dit topic ook aangegeven, mijn interesse is voornamelijk feedback over de app die hier soms voorbij komt. Zo heb ik al wat bugs kunnen oplossen die hier voorbij gekomen zijn. Soms laat ik mij verleiden om ook te reageren op andere zaken, maar blijf liever op de achtergrond.

Waarom destijds meegedaan is met deze pilot weet ik niet dus ga ik ook niet over speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotpaul
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 28-05 12:09
POTMA schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:48:
[...]

Ik werk bij Odido, heb ik eerder in dit topic ook aangegeven, mijn interesse is voornamelijk feedback over de app die hier soms voorbij komt.
Niet gerelateerd aan dit. Weet u waarom de belbundel van Nederland naar het buitenland niet in de app wordt weergegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
dotpaul schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:59:
[...]

Niet gerelateerd aan dit. Weet u waarom de belbundel van Nederland naar het buitenland niet in de app wordt weergegeven?
Als je klikt op de belminuten/unlimited icoontje kom je in een scherm waar het (bij mij iig) staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• POTMA
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-05 13:12
dotpaul schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:59:
[...]

Het is even klikken maar alle belbundels zijn te vinden als je van het "overview" doorklikt naar het abonnement dashboard en daar weer op de bellen tegel klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-04 22:40
POTMA schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:48:
[...]

Ik werk bij Odido, heb ik eerder in dit topic ook aangegeven, mijn interesse is voornamelijk feedback over de app die hier soms voorbij komt. Zo heb ik al wat bugs kunnen oplossen die hier voorbij gekomen zijn. Soms laat ik mij verleiden om ook te reageren op andere zaken, maar blijf liever op de achtergrond.

Waarom destijds meegedaan is met deze pilot weet ik niet dus ga ik ook niet over speculeren.
Oke, dat was mij niet bekend. Zou misschien wel transparant zijn als je dat in je profiel hebt, maar ik kan mij voorstellen dat het vanuit Odido niet de bedoeling is.

Ondanks dat wij niet meer kunnen dan speculeren, vindt ik het toch bijzonder dat zulke informatie gratis wordt gedeeld. Ik kan mij niet voorstellen dat het belangeloos wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:36
Nazlive schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:43:
[...]
Ondanks dat wij niet meer kunnen dan speculeren, vindt ik het toch bijzonder dat zulke informatie gratis wordt gedeeld. Ik kan mij niet voorstellen dat het belangeloos wordt gedaan.
Ik vermoed dat t-mobile en CBS beiden de rapportage van de verwerking van de verkeersgegevens kregen en dat ook t-mobile daar nut van had.

En ja, veel dingen in de wereld gebeuren belangeloos. Niet elk mens of bedrijf wordt door alleen maar eigen belang gestuurd.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05
Voor de geïnteresseerden: wat het CBS precies kreeg, en wat het er precies mee deed: https://www.cbs.nl/nl-nl/...lot-mobiele-telefoniedata

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:17
Na alweer een avond op een locatie zonder enige vorm van werkende verbinding via Vodafone net ook maar overgestapt op Odido.

Morgen even de e-sim ophalen, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_v
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09-2024

b_v

Ivm verhuizing ben ik aan het kijken of ik ook mijn mobiele internet ga overzetten naar Odido (glasvezel is in het gebied alleen beschikbaar via Odido) ivm korting.
Momenteel heb ik KPN sim-only unlimited voor 30eu, ben er tevreden mee.

Alleen als ik feedback van Odido opzoek zijn de ratings hee slecht, zie bijvoorbeeld:
https://nl.trustpilot.com/review/odido.nl
https://www.ervaringen.nl/odido.nl

Zijn dit tijdelijke klachten van toen Odido te overstap maakte van het oude T-mobile? of is het huidige mobiel internet van Odido nog steeds zo slecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Het is een algemeen fenomeen dat klagende mensen altijd op dit soort fora terug te vinden zijn.
De klanten die geen probleem hebben zie je er nauwelijks of niet, waarom ook.
Stel dat 0,5% van de klanten een probleem heeft praat je zo al over honderden zoniet nog meer.
Dat is de macht van het getal maar als je daar dus net bij hoort is het vette pech.
Hier op tweakers is dat wat anders want het overgrote deel praat zowel over positieve als negatieve ervaringen van een provider en is het echt klagende deel fors kleiner en dat komt omdat men vaak weet waar men over spreekt.
Zelfde gaat op voor de andere providers dus het gras is elders echt niet groener.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ernstoud
snah001 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:57:
Het is een algemeen fenomeen dat klagende mensen altijd op dit soort fora terug te vinden zijn.
De klanten die geen probleem hebben zie je er nauwelijks of niet, waarom ook.
Stel dat 0,5% van de klanten een probleem heeft praat je zo al over honderden zoniet nog meer.
Dat is de macht van het getal maar als je daar dus net bij hoort is het vette pech.
Hier op tweakers is dat wat anders want het overgrote deel praat zowel over positieve als negatieve ervaringen van een provider en is het echt klagende deel fors kleiner en dat komt omdat men vaak weet waar men over spreekt.
Zelfde gaat op voor de andere providers dus het gras is elders echt niet groener.
Vandaag zijn er ook weer miljoenen forensen veilig op hun werk en thuis gekomen. Maar wat staat in de krant? Dat ene ongeluk vandaag.

Dat dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-05 19:37
b_v schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:55:
Ivm verhuizing ben ik aan het kijken of ik ook mijn mobiele internet ga overzetten naar Odido (glasvezel is in het gebied alleen beschikbaar via Odido) ivm korting.

Alleen als ik feedback van Odido opzoek zijn de ratings hee slecht, zie bijvoorbeeld:

Zijn dit tijdelijke klachten van toen Odido te overstap maakte van het oude T-mobile? of is het huidige mobiel internet van Odido nog steeds zo slecht
Odido is de grootste telecomprovider en dat betekent enkele dingen:

Het meest belaste netwerk van Nederland, met veruit het meeste dataverbruik van Nederland.
Dat merk je soms op drukke plekken, al heeft Odido wel veel capaciteit en investeert veel in zijn netwerk.

Aan de andere kant betekent het ook wel iets dat ze de grootste zijn, de meeste zijn dus tevreden. Zeker omdat Odido voor thuis veel kleiner is; mensen kiezen dus niet voor hun thuisprovider om combikorting te krijgen.

Ik ben in iedergeval tevreden met Odido, ik heb weleens last van de capaciteit/bereik in de trein/stations net zoals andere providers maar voor de rest geen opmerkingen. En Odido heeft de hoogste topsnelheden en straks op de meeste plekken 3.5GHz 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-05 15:03
b_v schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:55:

Heb zelf niks te klagen over Odido, werkt als een zonnetje met hoge snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik was heel tevreden met Odido maar begin toch rap chagrijnig te worden om iets heel simpels wat gewoon echt niet nodig is... ik wilde even bellen naar de shop in mijn stad om te vragen of een bepaalde telefoon daar ligt (om te bekijken).

Nummer niet te vinden, dus ik bel het centrale (0800) nummer, maar word constant van belmenu naar belmenu geduwd en van bot naar bot zonder iemand aan de lijn te krijgen.

Ik check de site.... community, moet weer een aparte account voor aangemaakt worden (blijkbaar is een klantaccount niet goed genoeg).

Ik check de bot... vraag om een medewerker. 'die zijn allemaal bezet' - kijk in onze community of bel ons.

Echt, wtf? Waarom kan ik niet eenvoudig iemand spreken bij dit bedrijf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05 14:43
HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:08:
Ik was heel tevreden met Odido maar begin toch rap chagrijnig te worden om iets heel simpels wat gewoon echt niet nodig is... ik wilde even bellen naar de shop in mijn stad om te vragen of een bepaalde telefoon daar ligt (om te bekijken).

Nummer niet te vinden, dus ik bel het centrale (0800) nummer, maar word constant van belmenu naar belmenu geduwd en van bot naar bot zonder iemand aan de lijn te krijgen.

Ik check de site.... community, moet weer een aparte account voor aangemaakt worden (blijkbaar is een klantaccount niet goed genoeg).

Ik check de bot... vraag om een medewerker. 'die zijn allemaal bezet' - kijk in onze community of bel ons.

Echt, wtf? Waarom kan ik niet eenvoudig iemand spreken bij dit bedrijf?
Dat is een vervelende trend die je inderdaad helaas steeds vaker ziet. Enerzijds komt dit vermoed ik door (ordinair) kostenbesparing (lees: winstmaximalisatie) maar een andere niet onbelangrijke reden is omdat er genoeg mensen zijn die grootste kul vragen stellen zonder eerst een simpele Google opdracht uit te voeren. Dat kost helaas veel capaciteit en verklaard ook deels waarom je steeds meer met keuze menu’s en verwijziging naar de website wordt gegooid als je belt.

(Extreem voorbeeld vind ik Eneco die opeens zijn openingstijden verkort van 8-20 ma-za naar 8-16 ma-vri, welke idiote manager vond dat een goed idee?)

Dat neemt niet weg dat jouw vraag een terechte kan zijn om voor te bellen, mits het niet mogelijk is om via de Odido website de voorraad van een bepaalde telefoon te zien? Of hebben ze dat weggehaald n.a.v. de overvallen enige tijd geleden?
Weet overigens ook dat bepaalde telefoons zoals iPhones en high-end Android telefoons helemaal geen voorraad van wordt aangehouden in de winkel!

Nog een tip, had je al geprobeerd via 1200 vanaf je Odido telefoonnummer? Misschien dat je daar een prettiger keuzemenu hebt?

[ Voor 39% gewijzigd door AlesT op 09-04-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 20:32
Ik heb een unlimited abonnement van Odido en ga 2 weken naar Curacao op vakantie.
Als ik op de site kijk staat er bij het internet :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Internet op reis.
Zone 2 (rest van Europa, Australië, Canada, Ned. Caribisch Gebied, Marokko, Suriname, Turkije, VS)
Bellen vanuit Zone 2 is € 1,50 per minuut. 
Gebeld worden in Zone 2 is € 0,75 per minuut. 
Bellen vanuit NL naar Zone 2 is € 1,25 per minuut. 
Sms’en is € 0,75 per sms. 
Sms krijgen is gratis
Internet: € 0,06 per MB tot een maximum van € 10 per maand of met Internet op Reis.

Als ik echter verder klik zie ik bundels staan van internet op reis en daar staat dit:
code:
1
2
3
4
5
Pas - Zone 2    Prijs   Aantal MB's Geldig
XS.  € 5,00    100 MB.  24 uur
S.    € 10,00.  250 MB.  72 uur
M.   € 15,00.   500 MB.  7 dagen
L.    € 25,00.   1000 MB 14 dagen

Zojuist gebeld met Odido en die geven alleen de laatste tabel aan .
Heeft iemand ervaring met het internet in Curacao en wat ik het beste kan doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:12
@19roland70 als je telefoon eSim ondersteunt dan kun je Airalo gebruiken. Kost $10 voor 1 GB (4G snelheid op Digicel).
Met referralcode krijg je $3 korting en is het maar $7 (DM me daarvoor gerust :+)

Dan gebruik je data via de eSim maar blijf je telefonisch bereikbaar op de Odido-sim.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hoeveel mbits kan Odido nou door een 80ghz microwave link jagen? :-)

404 Signature not found

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-05 14:32
SMSfreakie schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:17:
hoeveel mbits kan Odido nou door een 80ghz microwave link jagen? :-)
80GHz Huawei RTN380 links doen 4Gbps. Het zijn kanalen van 750MHz breed met 4096QAM modulatie.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-05 22:32
Wegens tot op heden weinig succes via de Odido Community en klantenservice, hopelijk vanuit jullie meer succes.

Ik heb een 2 jarig sim-only abinnement bij Odido.
Tijdens onze afgelopen vakantie in Indonesië heb ik helaas de nodige belkosten moeten maken ten gevolge van een ongeval van mijn partner. Gelukkig worden deze kosten vergoed door onze reisverzekering, echter loop ik tegen het volgende probleem aan:

Wanneer ik in mijn Odido App kijk naar de belhistorie, staat er dat ik meermaals vanuit Indonesië heb gebeld naar het telefoonnummer 31624000121 (topic over dit nummer hier maar beantwoord mijn vraag niet). Dit is echter niet het door mij gebelde nummer (kan ik aantonen met belhistorie in de telefoon).

Ik heb gebeld met een 088- nummer (24/7 nooddienst van onze reisverzekering) en een 020-nummer (kantoor van de luchtvaartmaatschappij waar we hadden geboekt t.b.v. regelen medische assistentie)

Om de belkosten (een kleine €100,-) vergoed te krijgen dien ik een kloppende factuur te overleggen aan de verzekering, echter geeft Odido op dit moment dus een foutieve belhistorie weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1QOPuNNzhLRjgpJPwdfxUp3K7Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ORTpwZ61ZFa1giyPMkWE8TgZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKEtvRZGRK42hQHL9uU9FcYdkLU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6LTnKVAOPV3fA5sZqPy329WX.png?f=fotoalbum_tile

Is er iemand die dit probleem herkent en wellicht een oplossing voor mij weet? Zoals gezegd wordt ik via Odido zelf niet veel wijzer helaas.
Kan het er mee te maken hebben dat ik op deze door mij gebelde nummers eerst een keuzemenu kreeg?

Alvast hartelijk dank voor jullie input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:37
KabouterTilly schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:47:
Wegens tot op heden weinig succes via de Odido Community en klantenservice, hopelijk vanuit jullie meer succes.

Ik heb een 2 jarig sim-only abinnement bij Odido.
Tijdens onze afgelopen vakantie in Indonesië heb ik helaas de nodige belkosten moeten maken ten gevolge van een ongeval van mijn partner. Gelukkig worden deze kosten vergoed door onze reisverzekering, echter loop ik tegen het volgende probleem aan:

Wanneer ik in mijn Odido App kijk naar de belhistorie, staat er dat ik meermaals vanuit Indonesië heb gebeld naar het telefoonnummer 31624000121 (topic over dit nummer hier maar beantwoord mijn vraag niet). Dit is echter niet het door mij gebelde nummer (kan ik aantonen met belhistorie in de telefoon).

Ik heb gebeld met een 088- nummer (24/7 nooddienst van onze reisverzekering) en een 020-nummer (kantoor van de luchtvaartmaatschappij waar we hadden geboekt t.b.v. regelen medische assistentie)

Om de belkosten (een kleine €100,-) vergoed te krijgen dien ik een kloppende factuur te overleggen aan de verzekering, echter geeft Odido op dit moment dus een foutieve belhistorie weer.
[Afbeelding][Afbeelding]

Is er iemand die dit probleem herkent en wellicht een oplossing voor mij weet? Zoals gezegd wordt ik via Odido zelf niet veel wijzer helaas.
Kan het er mee te maken hebben dat ik op deze door mij gebelde nummers eerst een keuzemenu kreeg?

Alvast hartelijk dank voor jullie input.
Volgens mij is dat 0624000121 een nummer dat intern gebruikt wordt. Wanneer je vanuit het buitenland belt en je hebt een provider (in het buitenland) die geen nummerherkenning gebruikt, dan komt dit nummer op je rekening. Maar dit heb ik ooit eens ergens gelezen, is een aanname en mijn inziens zou Odido dit toch zeker moeten weten dan wel kunnen uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-05 18:47
Ja bovenstaande klopt zo ongeveer, maar dat dat nu nog steeds voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jk-5 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:05:
[...]

80GHz Huawei RTN380 links doen 4Gbps. Het zijn kanalen van 750MHz breed met 4096QAM modulatie.
Dat verklaard waarom Marum Sportpark een behoorlijke snelheid geeft... dat lijkt op een microwave link te hangen richting Marum Waterzuivering...

meestal kom ik op een site met microwave niet verder dan 220~230mbit.. en geen 700+ :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
SMSfreakie schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:15:
[...]

Dat verklaard waarom Marum Sportpark een behoorlijke snelheid geeft... dat lijkt op een microwave link te hangen richting Marum Waterzuivering...

meestal kom ik op een site met microwave niet verder dan 220~230mbit.. en geen 700+ :-)
Met geüpgrade microwave moet je die snelheden idd wel kunnen halen op gunstige tijden. Haal hier in de buurt op wat sites met mw ook 600+.

Hoe zie je eigenlijk op de Antennekaart of een straalverbinding geüpgrade is of niet?
Want ook bij geüpgrade site zie ik aan een kant 71.8GHz en andere kant 81.8GHz. Bij een andere weer 84 en 74 bij een site die toch wel erg nieuw is en met 3.5GHz is opgeleverd (Wagnerplein, Tilburg).

Bij 's-Hertogenbosch Station (Avans) zie ik 84 en 74GHz. Die is niet geüpgrade zover ik weet en altijd overbelast is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
vandeven66 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:42:
[...]

Met geüpgrade microwave moet je die snelheden idd wel kunnen halen op gunstige tijden. Haal hier in de buurt op wat sites met mw ook 600+.

Hoe zie je eigenlijk op de Antennekaart of een straalverbinding geüpgrade is of niet?
Want ook bij geüpgrade site zie ik aan een kant 71.8GHz en andere kant 81.8GHz. Bij een andere weer 84 en 74 bij een site die toch wel erg nieuw is en met 3.5GHz is opgeleverd (Wagnerplein, Tilburg).

Bij 's-Hertogenbosch Station (Avans) zie ik 84 en 74GHz. Die is niet geüpgrade zover ik weet en altijd overbelast is.
Ja dat is wel een van de meest stomme punten aan de implementatie van die straalverbindingen laag. Lang verhaal kort staat niet vast welke frequentie door welke provider wordt gebruikt, en ook het aan elkaar knopen van de links is iets wat lang niet overal automatisch kan worden gedaan. Daarom kan ik ze nog niet goed samenvoegen. Daarom zie je dus maar 1 frequentie maar staan in werkelijkheid meerdere links over elkaar heen. Je ziet dus alleen de bovenste. Bij heel veel locaties hebben ze de 80GHz frequentie wel al klaargezet in AR, maar wordt deze nog niet gebruikt. Kortom: chaos

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:31
Wat gebeurd er eigenlijk als je je abonnement niet verlengd? De nieuwe zijn duurder dan wat ik nu heb.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 16:56
vuurtjih schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:01:
Wat gebeurd er eigenlijk als je je abonnement niet verlengd? De nieuwe zijn duurder dan wat ik nu heb.
Dan loopt hij gewoon door...

Ik heb een oud-Tele2-maandelijks opzegbaar abo dat ik ook lekker laat doorlopen. En met het nieuwe klantvoordeel zelfs heb kunnen downgraden omdat ik geen 30GB nodig heb.

Edit:
Dit triggert wel de volgende vraag:
Blijven bij Odido de afgesproken prijzen/kortingen gelden ook na aanpassen van het abonnement?

Bij mijn ex-Tele2 abo kan ik op-en-neer en blijf ik de prijzen (inclusief kortingen) houden zoals toen ik het abo afsloot.

Bij providers zoals Simpel is dat niet zo. Als je daar verlengt voor bv 2 jaar, en na een maandje voor een vakantie tijdelijk je databundel verhoogt en weer terug wil, dan is je korting weg en betaal je de rest van die 2 jaar veel ongunstiger tarieven voor je databundel.

De Tele2-manier is het eerlijkst. Maar hoe gaat dit bij Odido-abo's als ik ooit mocht verlengen?
(Nu zijn de tarieven bij Odido hoger voor minder belminuten/data, maar op een gegeven moment zal de inflatiecorrectie-op-inflatiecorrectie het toch te duur maken).

[ Voor 49% gewijzigd door Titusvh op 11-04-2024 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 17:21

Yucko

One clown to rule them all !

Het is even afwachten tot de volgende factuur, maar ondanks het verlengen van mijn mobiel lijkt het erop dat ik nog steeds € 25 (+inflatiecorrectie :P) betaal voor mijn glasvezel.

*Fingers crossed*

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 13:31

pinda powerrr

Slow down...

Yucko schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:44:
Het is even afwachten tot de volgende factuur, maar ondanks het verlengen van mijn mobiel lijkt het erop dat ik nog steeds € 25 (+inflatiecorrectie :P) betaal voor mijn glasvezel.

*Fingers crossed*
Dat heb ik al jaren zo, meerdere keren verlengd. Voordeel blijft gewoon.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Yucko schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:44:

*Fingers crossed*
Ik ook, maar als ik een nieuw glasvezel abonnement zou nemen dan is het internet idd wat duurder maar de tv goedkoper waardoor ik volgend jaar door alle inflatiecorrecties duurder uit ga zijn met deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:38
Vandaag de klantenservice eens gechat. Ze mogen blijkbaar een inflatiecorrectie toepassen? In art. 17 staat de clausule "wij mogen op elk moment de prijzen omhoog gooien". Dit terwijl ik een contract bij T mobile had dat is overgegaan. Dat artikel stond daar ook in helaas.

De vraag dan, kan ik dit op welke manier ook aanvechten? Ik vind dit wel zo'n debiel gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@jellybrah Nee, dit is niet aan te vechten, dit is geen bijzonder (vreemde) voorwaarde, en komt heel veel voor bij de meeste providers. Wel mag je verwachten dat die inflatiecorrectie in verhouding staat met de daadwerkelijk gemiddelde inflatie.

[ Voor 31% gewijzigd door RoRoNL op 28-04-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
RoRoNL schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:53:
@jellybrah Nee, dit is niet aan te vechten, dit is geen bijzonder (vreemde) voorwaarde, en komt heel veel voor bij de meeste providers. Wel mag je verwachten dat die inflatiecorrectie in verhouding staat met de daadwerkelijk gemiddelde inflatie.
Nouja het was €30 (-€9 permanente korting...) en met 5,4% (wat ze dus rekenen) erbovenop komt hier een beste €1,62 bovenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@jellybrah Dat is wat meer dan de ongeveer 3% of zo wat je had mogen verwachten, kwamen er nog andere verhogingen bij? Anders zou je kunnen informeren waarom ze niet de daadwerkelijk inflatie aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 10:46
Erkend iemand dit.

Afgelopen vrijdag mijn iphone 12pro vervangen door een 15pro. In de Odido winkel werd mij gezegd dat de esim van de 12 niet kan worden overgezet. Voor de 15pro werd een fysieke sim geadviseerd en het nummer overzetten. Dit heb ik gedaan. Daarna thuis zonder problemen de inhoud van mijn 12 overgezet naar de 15pro. Ook mijn apple watch werd keurig gemigreerd. Mijn Apple watch was voorzien van een multisim.
Zaterdag ontdekte ik dat ik geen 'cellular' verbinding had. In de watch App op mijn Iphone staat nu bij Mobile Services
“Je T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NL”.
In de winkel had men geen oplossing. Men heeft de multisim verwijderd en een nieuwe aangemaakt en mogelijk zou na 24 uur het weer OK moeten zijn, maar helaas.

Ik hoop dat iemand dir erkend en misschien wat info heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben sinds vandaag over van KPN naar Odido en zie ineens dat m'n telefoon (S24) af en toe overspringt op een ander 5G icoontje...

Bij KPN had ik alleen deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oH1utzM3buvNnvM5Hw1sOP-M0yI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nMp4x9Ez9fHnMZxRBvAV7Bz6.jpg?f=user_large

En sinds vandaag zie ik soms deze variant...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTKM43XkHOcgHGu6vuLpe5cF6sQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eTLQFEYXfwZy23vbyr4blfyi.jpg?f=user_large

Enig idee wat het verschil is? Qua speedtests ontlopen ze elkaar niet veel namelijk (heb een 600Mbit abonnement maar die heb ik tot nu toe nog niet gehaald :+)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:46
ArcticWolf schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:50:
Ik ben sinds vandaag over van KPN naar Odido en zie ineens dat m'n telefoon (S24) af en toe overspringt op een ander 5G icoontje...

Bij KPN had ik alleen deze:
[Afbeelding]

En sinds vandaag zie ik soms deze variant...
[Afbeelding]

Enig idee wat het verschil is? Qua speedtests ontlopen ze elkaar niet veel namelijk (heb een 600Mbit abonnement maar die heb ik tot nu toe nog niet gehaald :+)
Afbeeldingslocatie: https://x266.nl/dump/5g_icons_s22u.jpg
https://x266.nl/dump/5g_icons_s22u.jpg

Vodafone ook met N28 heeft hetzelfde 5G Vodafone provider icoontje.
Blijkbaar kun je dat aan Samsung vragen.

En nee DSS is geen ander icoontje, want KPN 5G op N1 DSS is hetzelfde icoontje met KPN op niet indoors.
En nu N1 Limburg nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
jellybrah schreef op zondag 28 april 2024 @ 15:26:
[...]

Nouja het was €30 (-€9 permanente korting...) en met 5,4% (wat ze dus rekenen) erbovenop komt hier een beste €1,62 bovenop.
Als iemand het ooit de moeite zou vinden dan zou je de "permanente korting" kunnen aanvechten. Dat is namelijk een manier om eigenlijk een hogere correctie dan inflatie toe te passen en ik denk dat er een goede kans is dat een rechter dat toe zou kennen.

KPN verhoogt ook de kortingspercentages met het inflatiepercentage, dus zij doen het wel correct.

Moet wel iemand voor die paar dubbeltjes een rechtszaak aanspannen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
neeecht schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:11:
[...]

[Afbeelding]
https://x266.nl/dump/5g_icons_s22u.jpg

Vodafone ook met N28 heeft hetzelfde 5G Vodafone provider icoontje.
Blijkbaar kun je dat aan Samsung vragen.

En nee DSS is geen ander icoontje, want KPN 5G op N1 DSS is hetzelfde icoontje met KPN op niet indoors.
En nu N1 Limburg nu ook.
Dank! Dat verklaart het dus.

Maar onder Odido is N28 dus vaker "available" en verbindt de telefoon pas wanneer het nodig is terwijl bij KPN altijd verbonden is.

Vind het nu nog lastig te zeggen over m'n batterij verbruik maar onder KPN was het verbruik echt hoog zonder verklaarbaar redenen. Het lijkt nu wel minder te zijn geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Sorcerer8472 schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:50:
[...]

Als iemand het ooit de moeite zou vinden dan zou je de "permanente korting" kunnen aanvechten. Dat is namelijk een manier om eigenlijk een hogere correctie dan inflatie toe te passen en ik denk dat er een goede kans is dat een rechter dat toe zou kennen.

KPN verhoogt ook de kortingspercentages met het inflatiepercentage, dus zij doen het wel correct.

Moet wel iemand voor die paar dubbeltjes een rechtszaak aanspannen :+
Hey dat is wel een scherpe. Het % rekenen over het bedrag nog exclusief korting.

Inderdaad voor dat kleine bedrag niet waard, maar de extra euros van de totale inflatie euros wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dat is het hele rare met die inflatiecorrectie. Het product blijft jaren lang evenduur of wordt zelfs goedkoper (unlimited is er inmiddels zelfs voor 20euro per maand). Maar voor vaste klanten elk jaar duurder.

En dan "maar" 1 of 2 euro per maand duurder. Maar met meer dan een miljoen klanten tikt dat lekker aan.

[ Voor 20% gewijzigd door jongetje op 29-04-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:41
De 5,7% (5,4%?) die @jellybrah noemt klopt gewoon:
In januari 2024 doen we een inflatiecorrectie. We verhogen de vaste kosten van een abonnement met 5,7%. Dat is gebaseerd op de jaarmutatie CPI (consumentenprijsindexcijfer) van het CBS over de maand juni van het jaar ervoor. Je ziet de nieuwe prijs meteen op je factuur over januari 2024.
(bron: https://www.odido.nl/service/factuur/inflatiecorrectie)

Op mijn factuur kan ik dat ook zien (€5 korting uit 2021 is inmiddels €5,65).

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Vandaag van VF naar Ben (Odido) overgestapt en mijn up/down snelheden zijn wel een stuk beter.
Hiermee wordt het missen van band 20 (als ik er al last van had) gecompenseerd door het hebben van band 8.
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:04
snah001 schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:20:
Vandaag van VF naar Ben (Odido) overgestapt en mijn up/down snelheden zijn wel een stuk beter.
Hiermee wordt het missen van band 20 (als ik er al last van had) gecompenseerd door het hebben van band 8.
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Odido heeft gewoon band 20 (Tele2 had die namelijk eerder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:32:
[...]

Odido heeft gewoon band 20 (Tele2 had die namelijk eerder)
Maar mijn toestel ondersteund niet band 20 (800Mhz) maar wel band 8 (900Mhz) die dat prima vervangt.
Daarom kun je een in China gekocht toestel gewoon hier gebruiken want Ben/Odido dekken verder alle benodigde banden af.
Echter moet wel zeggen dat ik het missen van band 20 bij VF niet echt gemist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 09:25
Ik ben via Tele2 bij Odido beland en vroeg me af hoe nu de snelheid in het buitenland is. In Engeland was de snelheid via Tele2 altijd om droevig van te worden. Is dat verbeterd, of kan ik beter de switch naar bv KPN maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
AnotherFruitcake schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:24:
Ik ben via Tele2 bij Odido beland en vroeg me af hoe nu de snelheid in het buitenland is. In Engeland was de snelheid via Tele2 altijd om droevig van te worden. Is dat verbeterd, of kan ik beter de switch naar bv KPN maken?
Vorige week in Ierland (regio Dublin) ongeveer ~600Mbit/s op Three IE met 5G roamend met mijn Odido sim, ligt heel erg aan het netwerk in het land ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:41
Vroeger had Tele2 in de meeste buitenlanden alleen 2G/3G roaming (4G was alleen in landen waar Tele2 een eigen netwerk had). Weet niet hoe dat nu bij Odido zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Lrrr op 01-05-2024 20:38 ]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandeven66
Zover ik weet hebben oud-Tele2 klanten dezelfde roamingvoorwaarden tegenwoordig als Odido klanten.

Odido heeft met de meeste landen prima overeenkomsten qua 4G/5G gebruik, en als enige provider een officiele lijst met alle ondersteuningen:
https://www.odido.nl/serv...itenland/tarieven-dekking
In Engeland op meerdere providers 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 10:26
Ik zit elke dag in de trein van Arnhem Centraal naar Ede Wageningen en zolang ik als dat doe (al meer dan 11 jaar) heb ik dat het bereik totaal weg valt zodra je dat opstelterrein net buiten Arnhem Centraal voorbij bent tot ongeveer tussen Oosterbeek en Wolfheze.

Dit had ik bij Vodafone (een paar jaar geleden) en nu ook nog steeds bij Odido.
Is dat gebied nou z'on blindspot of zo ?

Als het nou het gebied was tussen Wolfheze en Wageningen, wat wel een stukje hei is, dan had ik het gesnapt maar tussen Arnhem en Oosterbeek is er nog best veel bebouwing.

Iemand die enig idee heeft waarom dit al jaren zón blindspot is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:46
Je zit in een greppel daar tussen twee aarden wallen. Ze zouden de masten echt naast het spoor moeten zetten om dat te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
*knip* Dit is onnodig.

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 02-05-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
Daar gaat het nu niet echt om. Meestal kijk ik die 10 minuten lekker naar buiten maar het is gewoon nieuwsgierigheid waarom het daar jaren geen internet is.

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 02-05-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saltajose
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03 20:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WaKSP35Ncfwha9zrMaWu76IMdDw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GDiby4a1YdouMWaIdj8DVnxS.png?f=fotoalbum_large Roaming VoLTE met Orange Romania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
r_buren schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:51:
Ik zit elke dag in de trein van Arnhem Centraal naar Ede Wageningen en zolang ik als dat doe (al meer dan 11 jaar) heb ik dat het bereik totaal weg valt zodra je dat opstelterrein net buiten Arnhem Centraal voorbij bent tot ongeveer tussen Oosterbeek en Wolfheze.

Dit had ik bij Vodafone (een paar jaar geleden) en nu ook nog steeds bij Odido.
Is dat gebied nou z'on blindspot of zo ?

Als het nou het gebied was tussen Wolfheze en Wageningen, wat wel een stukje hei is, dan had ik het gesnapt maar tussen Arnhem en Oosterbeek is er nog best veel bebouwing.

Iemand die enig idee heeft waarom dit al jaren zón blindspot is?
Ik heb hetzelfde tussen Amersfoort en Den Dolder... had het met KPN maar nu ook met Odido. Probleem hier is dat de antenne's in hoogspanningsmasten staan. Die hebben echt low prio om een update te krijgen (omdat het nogal lastig is).

Als ik tussen Ede-Wageningen en Arnhem kijk dan zouden alle 3 de providers ongeveer hetzelfde moeten presteren... in ieder geval geen hoogspanningsmasten. Odido lijkt al z'n sites geupdate te hebben behalve deze: A12, Ginkelseweg, Bennekom.

https://antennekaart.nl/k...48&lng=5.75276098&zoom=14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Ik zie in Oostelijk Zuid Limburg (Parkstad) dat alles alleen nog op band 28 draait (5G). Nu haal ik bij het Roda stadion (band 28 + 78) snelheden tussen de 500/600.

De rest van zuid-Limburg is al band 78 grotendeels gesctiveerd zie ik. Moeten de antennes nu nog fysiek omgebouwd worden of is het een kwestie van een knopje om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
ArcticWolf schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:40:
[...]

Ik heb hetzelfde tussen Amersfoort en Den Dolder... had het met KPN maar nu ook met Odido. Probleem hier is dat de antenne's in hoogspanningsmasten staan. Die hebben echt low prio om een update te krijgen (omdat het nogal lastig is).

Als ik tussen Ede-Wageningen en Arnhem kijk dan zouden alle 3 de providers ongeveer hetzelfde moeten presteren... in ieder geval geen hoogspanningsmasten. Odido lijkt al z'n sites geupdate te hebben behalve deze: A12, Ginkelseweg, Bennekom.

https://antennekaart.nl/k...48&lng=5.75276098&zoom=14
En hoe zie je dat, dat ze niet geüpgraded zijn? Omdat de b78 (of was het n78, ik weet er niet genoeg van af lol) mist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 28-05 16:54

SebasFM

BOFH

Mag band 78 überhaupt al gebruikt worden? Want de 3500 MHz veiling is nog niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:15

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

ArcticWolf schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:26:
[...]

Dank! Dat verklaart het dus.

Maar onder Odido is N28 dus vaker "available" en verbindt de telefoon pas wanneer het nodig is terwijl bij KPN altijd verbonden is.

Vind het nu nog lastig te zeggen over m'n batterij verbruik maar onder KPN was het verbruik echt hoog zonder verklaarbaar redenen. Het lijkt nu wel minder te zijn geworden...
Wanneer je toestel geen data verstookt is het niet nodig om met een 5G-cel verbonden te blijven. Zodra er weer data verstookt wordt zal het toestel verbinden met 5G, mits beschikbaar. Je kunt het bijv. testen door een speedtest te doen wanneer het icoon 'doorzichtig' is.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Incognitum schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:35:
Ik zie in Oostelijk Zuid Limburg (Parkstad) dat alles alleen nog op band 28 draait (5G). Nu haal ik bij het Roda stadion (band 28 + 78) snelheden tussen de 500/600.

De rest van zuid-Limburg is al band 78 grotendeels gesctiveerd zie ik. Moeten de antennes nu nog fysiek omgebouwd worden of is het een kwestie van een knopje om?
Band 78 is 3500, die staat op de kaart als indicatie dat het indersteund is en de apparatuur klaar is, maar het is nog niet actief omdat die band nog niet geveild is. Dat zal na 1 Augustus worden aangezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Als die band straks aan staat dan merk je het wel aan je downloadsnelheid hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 28-05 16:54

SebasFM

BOFH

's nachts haal ik al 800+ Mbps en dat is line of sight slechts 75 meter hemelsbreed... Zou bizar zijn als het straks mijn gigabit glaslijntje qua snelheid overstijgt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 17:42
Ik heb een vreemd probleem met Odido. Specifiek bij het gebruik van whatsapp videobellen zakt de kwaliteit van het gesprek steeds verder weg tot bevroren beeld/audio, en het opnieuw moeten verbinden.

Eerste gedachte is een probleem met de IP verbinding. Dat lijkt niet zo; die is snel (300+Mbit) en heeft vol signaal.

Probleem met de telefoon... ook niet waarschijnlijk. Dual-sim met Vodafone, en daarmee speelt dit probleem niet.

Issue is vrij consistent, en bijvoorbeeld het gebruik van Hotspot geeft geen problemen - ook niet over langere tijd. Je zou bijna denken dat het heel specifiek iets is dat met Whatsapp te maken heeft..

Iets wat anderen ook is opgevallen met Odido?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-05 19:50
Xandrios schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:38:
Ik heb een vreemd probleem met Odido. Specifiek bij het gebruik van whatsapp videobellen zakt de kwaliteit van het gesprek steeds verder weg tot bevroren beeld/audio, en het opnieuw moeten verbinden.

Eerste gedachte is een probleem met de IP verbinding. Dat lijkt niet zo; die is snel (300+Mbit) en heeft vol signaal.

Probleem met de telefoon... ook niet waarschijnlijk. Dual-sim met Vodafone, en daarmee speelt dit probleem niet.

Issue is vrij consistent, en bijvoorbeeld het gebruik van Hotspot geeft geen problemen - ook niet over langere tijd. Je zou bijna denken dat het heel specifiek iets is dat met Whatsapp te maken heeft..

Ik heb met name met FaceTime. Persoon waarmee ik regelmatig FaceTime heeft Odido en kwaliteit zakt net zoals jij beschrijft helemaal weg (terwijl zijn download 200Mbps is en rond de 40Mbps upload. Andere waarmee ik FaceTime die geen Odido hebben heb ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FooLsKi schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:47:
[...]

Wanneer je toestel geen data verstookt is het niet nodig om met een 5G-cel verbonden te blijven. Zodra er weer data verstookt wordt zal het toestel verbinden met 5G, mits beschikbaar. Je kunt het bijv. testen door een speedtest te doen wanneer het icoon 'doorzichtig' is.
Ja klopt, maar onder KPN bleef die altijd verbonden blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

ArcticWolf schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 17:30:
[...]

Ja klopt, maar onder KPN bleef die altijd verbonden blijkbaar...
Dat ligt eraan hoe dat icoon voor KPN geïmplementeerd is. Daar is eerlijk gezegd geen officiële standaard voor. Ik vermoed dat wanneer je bijv. met NetMonster kijkt, je zal zien dat 'ie dan ook alleen verbindt met 5G wanneer je data verstookt. Zo niet, dan is dat imho minder energiebesparend.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FooLsKi schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:21:
[...]

Dat ligt eraan hoe dat icoon voor KPN geïmplementeerd is. Daar is eerlijk gezegd geen officiële standaard voor. Ik vermoed dat wanneer je bijv. met NetMonster kijkt, je zal zien dat 'ie dan ook alleen verbindt met 5G wanneer je data verstookt. Zo niet, dan is dat imho minder energiebesparend.
Daar gaf @neeecht antwoord op:

neeecht in "[Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie"

KPN en Odido zouden bij Samsung hetzelfde tonen. Maar blijkbaar zit daar wel een verschil in qua netwerk mode.

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 03-05-2024 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:46
ArcticWolf schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:37:
[...]

Daar gaf @neeecht antwoord op:

neeecht in "[Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie"

KPN en Odido zouden bij Samsung hetzelfde tonen. Maar blijkbaar zit daar wel een verschil in qua netwerk mode.
Nee hetzelfde, some heb je gewoon geen n28 connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Xandrios schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:38:

Heb een Xiaomi 13 Ultra sinds 4 dagen met Odido (Ben) en heb zeker al 15 WA video calls en Teams calls gedaan zonder enig probleem.
Tja wat is dan bij jou de oorzaak, gremlins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
FooLsKi schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:21:
[...]

Dus een telefoon die ingesteld staat om met 5G te verbinden verbindt wanneer mobiele data uit staat/de verbinding idle is met exact dezelfde 4G band als wanneer de telefoon op 4G ingesteld staat en idle is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

herrieschopper schreef op zondag 5 mei 2024 @ 07:14:
[...]

Dus een telefoon die ingesteld staat om met 5G te verbinden verbindt wanneer mobiele data uit staat/de verbinding idle is met exact dezelfde 4G band als wanneer de telefoon op 4G ingesteld staat en idle is?
Correct voor 5G NSA, idd. Op die manier gebruik je alleen de resources op de mast(en) wanneer nodig en neem je geen plek in van iemand anders die wel data aan het verstoken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
FooLsKi schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:56:
[...]

Correct voor 5G NSA, idd. Op die manier gebruik je alleen de resources op de mast(en) wanneer nodig en neem je geen plek in van iemand anders die wel data aan het verstoken is.
En wanneer er over wordt gegaan op 5G SA dan zal er wel worden geidled op de 5G banden? En klopt het dat er dan geen 4G banden meer gekoppeld kunnen worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

herrieschopper schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:16:
[...]

En wanneer er over wordt gegaan op 5G SA dan zal er wel worden geidled op de 5G banden? En klopt het dat er dan geen 4G banden meer gekoppeld kunnen worden?
Bij 5G SA ligt je anchor band op 5G idd en niet op 4G. Op SA kun je ook nog gebruik maken van de 4G-banden, dat is dan NE-DC (vs EN-DC op NSA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Even een stomme vraag.. ik kan met geen mogelijkheid meer inloggen op Odido.nl via Edge, via andere browsers wel. Heb alle blockers uitgezet voor die site maar nog steeds niks.
Enige wat ik krijg is:
This page isn’t working right now www.odido.nl redirected you too many times.
Try deleting your cookies.
ERR_TOO_MANY_REDIRECTS
en dat heb ik ook al gedaan. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 00:02
ArcticWolf schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:38:
Even een stomme vraag.. ik kan met geen mogelijkheid meer inloggen op Odido.nl via Edge, via andere browsers wel. Heb alle blockers uitgezet voor die site maar nog steeds niks.
Enige wat ik krijg is:

[...]

en dat heb ik ook al gedaan. Iemand een idee?
Historie en cookies weggooien helpt in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pa2ra schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:00:
[...]

Historie en cookies weggooien helpt in dit geval.
Dat heb ik al een paar keer gedaan, maar werkt nog steeds niet :X snap er echt niks van... heb *.odido.nl ook aan de exceptions toegevoegd voor anti tracking en de andere apps zoals Ublock ook uitgezet, maar nog niks 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jk-5
Odido heeft vanmorgen weer een update in Antenneregister geplaatst. De Ericsson swap gaat echt enorm hard. Ze hebben nu meer dan 3000 locaties gehad, nog iets minder dan 2000 te gaan. Op dit tempo zitten ze op 1 Augustus (wanneer 3500MHz live gaat) op 4000 Ericsson sites (met nog een kleine 1000 Huawei sites over). Daarmee lopen ze enorm ver voor op de uitrol van 3500MHz ten opzichte van de andere providers.

Zie hier zelf: https://antennekaart.nl/k...e4-40c7-bb04-95145f0c4439

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik haalde net onderstaande nabij de Ikea in Vathorst, heb een 600Mbit abonnement.. best netjes. Vind Odido qua bereik sowieso een stuk beter dan KPN in Amersfoort en omstreken. Geen spijt van de overstap vooralsnog ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/a/10107622944.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:00:
[...]

Dat heb ik al een paar keer gedaan, maar werkt nog steeds niet :X snap er echt niks van... heb *.odido.nl ook aan de exceptions toegevoegd voor anti tracking en de andere apps zoals Ublock ook uitgezet, maar nog niks 8)7
ik heb precies hetzelfde. ik had geen zin om de cookies te verwijderen voor dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Farabi schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:08:
[...]

ik heb precies hetzelfde. ik had geen zin om de cookies te verwijderen voor dit.
Kwam erachter dat je (makkelijk) cookies per adres kan verwijderen tegenwoordig :P

Maar dat had ook geen baat.
Heb de instellingen die ik wilde wijzigen via een andere browser gedaan en nu hoef ik er toch niet meer in te loggen, maar vreemd is het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Incognitum
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:06:
Ik haalde net onderstaande nabij de Ikea in Vathorst, heb een 600Mbit abonnement.. best netjes. Vind Odido qua bereik sowieso een stuk beter dan KPN in Amersfoort en omstreken. Geen spijt van de overstap vooralsnog ;)

[Afbeelding]
Sinds een paar maanden ook weer terug na een jaar KPN. Ben weggegaan ivm verminderd bereik en trage snelheden. Nu weer terug en zeer tevreden (ook 600 abbo).

Dit was in Eindhoven (bij Catharina ziekenhuis).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zIuAmS17jn0yeNC4q6fqWFR6yU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3R3X8PQWYo4xt4bfqaLgeInl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 18:24
jk-5 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:13:
Odido heeft vanmorgen weer een update in Antenneregister geplaatst. De Ericsson swap gaat echt enorm hard. Ze hebben nu meer dan 3000 locaties gehad, nog iets minder dan 2000 te gaan. Op dit tempo zitten ze op 1 Augustus (wanneer 3500MHz live gaat) op 4000 Ericsson sites (met nog een kleine 1000 Huawei sites over). Daarmee lopen ze enorm ver voor op de uitrol van 3500MHz ten opzichte van de andere providers.

Zie hier zelf: https://antennekaart.nl/k...e4-40c7-bb04-95145f0c4439
Ik kreeg een SMS dat ze vandaag hier in de buurt bezig gaan met onderhoud en dat ik dan even wat minder bereik zal hebben.

Ik neem aan voor dezelfde reden.

Er zit een mast op nog geen 100 meter van mij vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 14:16
Weet iemand waarom ik online geen E-sim meer kan aanvragen bij Odido?
Wat irritant zeg. Zit al sinds gisteravond zonder bereik op mijn vervangende toestel.

Zowel in onze zakelijke omgeving als in mijn privé omgeving is het niet mogelijk om een E-sim te bestellen. Het hele idee van zo'n ding is toch dat het online kan?

Dus het alternatief is nu om voor ieder telefoonnummer een half uur in de wacht te gaan staan telefonisch... Ik ben in staat om de hele bende (30 nummers ofzo) op te zeggen en naar een concurrent te verhuizen.

[ Voor 24% gewijzigd door Mar.tin op 15-05-2024 08:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Mar.tin schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:58:
Weet iemand waarom ik online geen E-sim meer kan aanvragen bij Odido?
Wat irritant zeg. Zit al sinds gisteravond zonder bereik op mijn vervangende toestel.

Zowel in onze zakelijke omgeving als in mijn privé omgeving is het niet mogelijk om een E-sim te bestellen. Het hele idee van zo'n ding is toch dat het online kan?

Dus het alternatief is nu om voor ieder telefoonnummer een half uur in de wacht te gaan staan telefonisch... Ik ben in staat om de hele bende (30 nummers ofzo) op te zeggen en naar een concurrent te verhuizen.
Ze hebben een probleem met verficatie volgens mij, bij KPN is dit beter geregeld je download de app en installeert de esim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Dat is inderdaad irritant. In mijn telefoon kunnen 2 fysieke simkaarten en gebruik daarom ook geen esim. Ik zie er geen voordeel van, alleen maar nadelen. Een fysieke sim kun je in elk toestel stoppen en direct verder bellen.
Waarom heb jij (@Mar.tin ) gekozen om juist esims te gebruiken? Verder hoef je toch niet voor elke sim opnieuw te bellen, dat kan toch ook in 1 gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 14:16
jongetje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:38:
Dat is inderdaad irritant. In mijn telefoon kunnen 2 fysieke simkaarten en gebruik daarom ook geen esim. Ik zie er geen voordeel van, alleen maar nadelen. Een fysieke sim kun je in elk toestel stoppen en direct verder bellen.
Waarom heb jij (@Mar.tin ) gekozen om juist esims te gebruiken? Verder hoef je toch niet voor elke sim opnieuw te bellen, dat kan toch ook in 1 gesprek?
Voor het intitiële gemak. (Vorig jaar gewisseld van 1 nummer voor zakelijk én privé naar 2 nummers om werk-privé wat beter te scheiden.)
Dat gemak vervliegt nu omdat ik té veel moeite moet doen om te wisselen van toestel. Tevens omdat T-mobile "weigert" om de migratiefunctionaliteit van de iPhone te ondersteunen wat het probleem volledig zou oplossen.
Naar een winkel rijden voor een fysieke sim kost me ook gauw een uur of anderhalf.
Daarnaast kan er in mijn telefoon (iPhone 15 Pro Max) maar 1 fysieke sim.

Ik heb al in geen 10 jaar meer een telefoon gesloopt. Helaas afgelopen week wel.
Gelukkig van apple (en de werkgever) met 2 dagen een nieuwe. Nu alleen dus niet bereikbaar.
En 1 sim is zakelijk, 1 sim is mijn privénummer. Dus op het éérste gezicht lijkt het erop dat ik dat via 2 routes moet regelen omdat ik niet de tekenbevoegde ben binnen 't bedrijf (maar het in de praktijk wel regel, maar om nou een inschrijving bij de KVK te regelen alleen om een telefoonabbonnementje te mogen ondertekenen gaat ook weer wat ver).

Dus dan maar even online mopperen :9

[ Voor 4% gewijzigd door Mar.tin op 15-05-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
jk-5 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:13:
De Ericsson swap gaat echt enorm hard.
Zojuist heeft deze https://antennekaart.nl/k...oom=17&providers=t-mobile de Ericsson swap ondergaan en zag dat daar ook 3500 MHZ is bijgekomen. De werkzaamheden werden overigens door een Belgisch bedrijf gedaan.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
jant schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:02:
[...]

Zojuist heeft deze https://antennekaart.nl/k...oom=17&providers=t-mobile de Ericsson swap ondergaan en zag dat daar ook 3500 MHZ is bijgekomen. De werkzaamheden werden overigens door een Belgisch bedrijf gedaan.
Leuk! Dat zal Zites zijn dan. Foto is altijd welkom, en als je hem in NetMonster weet te scannen krijgt hij meteen een '+E' markering op de kaart. Ze zijn deze week langs de A59 druk bezig. Bijna alles gaat nu om, tot aan 's Hertogenbosch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Apple adept.

Foto bij volgende gelegenheid. Moest van middag ff door en alles hing al boven.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:05
Man man man. In november een bevestiging gehad dat mijn abonnement wordt geannuleerd per maart dit jaar en nog steeds schrijven ze af.

Na meermaals contact en belofte om terug gebeld te worden gebeurd er helemaal niks! De klantenservice stuurt je van het kastje naar de muur en probeert het zogenaamd op te zeggen maar door een "technisch probleem" lukt dit steeds niet..

Meer mensen met soortgelijke ervaring?

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Site van gister:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nruw7YN9sBhaTOh_JDCNEM56CVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeE52dJPOHafmFawHCN4G4eH.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag is men op deze (ontoegankelijke) locatie bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
jant schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:10:
Site van gister:
[Afbeelding]

Vandaag is men op deze (ontoegankelijke) locatie bezig.
Nice! Een losse AIR6419 ernaast dus, voor 3500MHz. Deze site draait sinds kort ook op glas, dus lekker veel bandbreedte beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:37
Ik heb online verlengd bij Odido. Mijn ervaring wat dat betreft heel makkelijk te verlengen. Ik ging vroeger echt langs. Ik mocht vandaag weer verlengen. Mijn nieuwe abonnement gaat in op 17 september 2024 voor een duur van 2 jaar. Ze hadden erg mooie aanbiedingen en mijn keuze was erg moeilijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mh1WnoT1BavErm5GKTbJk9TtfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4yRWsKDOanAalJnAAs7P8H27.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3fT2JuLJAFUvE6VQbsRwtoKMRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7G2wPkSrFnxi2QbX9r0oGrml.jpg?f=fotoalbum_large

Totheden heb ik T-Mobile Unlimited voorwaarden met 20GB per dag eerst €25 nu al een tijdje €28,71 per maand

Vanaf 17 september 2024 ga ik naar Unlimited Basis pakket met 300Mbit/s voor €22,50 per maand voor 2 jaar. Sim-Only met behoud van mijn Galaxy S24 Ultra 1TB. Ik ga dan over naar Odido voorwaarden.

De Unlimited Start 10Mbit/s is opeens €25 per maand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipWnlUn_b1R5eJjf1EmFKGcC9Kk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mg0YIz0rEyxF487j1E1T17jA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uv0T9HS8s5Lp2dffxD5wzGc8LDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSEnlZABcKzM32YHiGURgvUe.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vriendin zit ook bij Odido met haar S24 Ultra 1TB ook Sim-Only 20GB pakket voor €17,50 2 jaar.

Wij hebben beiden de S24 Ultra 1TB los gekocht zonder abonnement

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 17-05-2024 12:49 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Kun je bij Unlimited Plus en Premium nu op elk netwerk in de VS trouwens, weet iemand dat? In de voorwaarden wordt niet meer verwezen naar T-Mobile USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:35:
Kun je bij Unlimited Plus en Premium nu op elk netwerk in de VS trouwens, weet iemand dat? In de voorwaarden wordt niet meer verwezen naar T-Mobile USA.
Staat dat At&T ook mogleijk moet zijn al staat er dan weer niet achter dat 4/5G beschikbaar is op de site.
https://www.odido.nl/serv...ka%20(Verenigde%20Staten)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OK1zL3q6RG_d1kagwhpSh8z2mao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SJbGW6eFdy8zyOVH2T2rUYyJ.png?f=fotoalbum_large

Edit:
In de app staat dat 3G op AT&T gewoon mogelijk moet zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEhv4-KgPp-1fr-WMuYcSVarqzo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9EqveoHQU89KxtujSTNSRbn8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Roy Tollenaar op 17-05-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:37
Toen ik op vakantie naar Amerika ging afgelopen April 2024, heb ik makkelijk een eSim Airalo gebruikt 20GB overal 5G. Maar inderdaad met Odido kan je per maand omhoog of omlaag zetten. Je hebt dan 50GB.

Ik kon dat niet via Odido doen, omdat ik nog op T-Mobile voorwaarden zit tot september

[ Voor 26% gewijzigd door Van der Berg op 17-05-2024 13:21 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Laatst online: 28-05 12:43
Ik heb even een vraag aan de simkaart experts hier.

Ik heb zowel een iPhone als een iPad, beide met een eigen abonnement via een eSim.
Nu heb ik net een nieuwe iPad gekocht, maar het is momenteel niet mogelijk om een nieuwe eSim te bestellen.

In principe is het geen groot probleem, want vorige maand zijn beide abonnementen verlengd en toen heb ik voor beide toestellen een nieuwe eSim opgestuurd gekregen (QR code op papier). Dus daar zou ik er één van kunnen gebruiken.

Maar nu is de hamvraag: maakt het nog uit welke eSim ik gebruik? Bij de eSims staan geen telefoonnummers vermeld, alleen een simkaart nummer. Maar ik weet niet of in de systemen van Odido het simkaartnummer al ergens is gekoppeld aan het telefoonnummer. Volgens de brief moet ik na het installeren, de sim activeren in Mijn Odido, maar ik zie naar nergens een optie voor.

Ik wil koste wat het kost voorkomen dat mijn telefoonnummer van mijn iPhone per ongeluk wordt gekoppeld aan mijn iPad, want dan heb ik er een groot probleem bij. Dan heb ik voor mijn iPhone geen eSim meer, kan ik ook geen nieuwe voor bestellen en een fysieke sim is ook geen optie, want het simkaartslot in mijn iPhone is al in gebuik voor mijn zakelijke sim.

Een fysieke sim voor mijn iPad bestellen is trouwens ook geen optie, want deze heeft geen simkaartslot meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen O op 20-05-2024 17:29 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@Jeroen O Eerst je nieuwe QR code sim activeren op je iPhone.. Dan zit dat daar vast, die andere is dan risicoloos voor je iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Laatst online: 28-05 12:43
Nee, op mijn iPhone wil ik helemaal geen nieuwe sim activeren want de oude doet het nog prima.
Met hoe slecht Odido eSims ondersteunt ga ik geen risico’s nemen.

Bovendien zijn de abonnementen niet gelijk. Voor mijn iPad heb ik een data-only abonnement met een 097 nummer.

Maar ik ben er inmiddels wel uit welke e-Sim bij welk abonnement hoort. In mijn contract staan de simkaartnummers vermeld. Na het eten maar even proberen te activeren.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Vraagje, ik ben van plan om een Odido 20GB + onbeperkt bellen abonnement te nemen, maar kan ik die in de toekomst dan ook tijdelijk (als we bijvoobeeld op vakantie gaan naar Turkije) upgrade naar Unlimited plus abonnement en na de vakantie weer downgraden naar het oude abonnement?
Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes