@DON PAPA Ja dat kan per maand. Alleen als je downgrade na je vakantie weet ik niet wat dan de prijzen zijn. Ik heb het nog nooit gedaan, ben eerlijk gezegd wel benieuwd of je dan niet opeens hogere prijzen ziet.
Ik heb niet het antwoord voor je. Maar ben wel geïnteresseerd. Hopelijk komt er nog antwoord van iemand met praktijkervaring.DON PAPA schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:39:
Vraagje, ik ben van plan om een Odido 20GB + onbeperkt bellen abonnement te nemen, maar kan ik die in de toekomst dan ook tijdelijk (als we bijvoobeeld op vakantie gaan naar Turkije) upgrade naar Unlimited plus abonnement en na de vakantie weer downgraden naar het oude abonnement?
Bij een aantal providers ga je bij een wissel de kortingsloze tarieven betalen.
Dus na een upgrade van een maandje en weer terug zit je de rest van 2 jaar vast tegen de volle mep. (wat is dan de waarde van een 2 jarig abo...)
Tele2, en in elk geval de ex-Tele2 Odido abo's ook, doet dit eerlijker. Je blijft de prijzen met korting houden als je wisselt. Jouw scenario kan dan.
Omdat ik net als jij niet weet of een nieuw "echt" Odido abo ook zo met wijzigingen omgaat heb ik nog niet durven verlengen...
(Plus dat de prijzen ook neit bepaald heel aantrekkelijk zijn, en ook geen maandcontracten meer).
Heb sinds een tijdje een Odido sim voor wat nevenwerkzaamheden maar het valt me op dat er 9 van de 10 keer 0/4 streepjes bereik staat. Hij zit dan op de band met de hoogste frequentie die nog net bereik heeft (RSRP= -120dBm) maar wat heb je dan nog aan die bereikstreepjes op je telefoon 
Ook is het mij een raadsel waarom Odido het op Android blokkeert om de netwerkmodus op 3G te zetten, je mag alleen 5G/4G/3G/2G en 4G/3G/2G.

Ook is het mij een raadsel waarom Odido het op Android blokkeert om de netwerkmodus op 3G te zetten, je mag alleen 5G/4G/3G/2G en 4G/3G/2G.
[ Voor 19% gewijzigd door herrieschopper op 25-05-2024 20:10 ]
3G staat toch al heel lang niet meer aan?herrieschopper schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:00:
Heb sinds een tijdje een Odido sim voor wat nevenwerkzaamheden maar het valt me op dat er 9 van de 10 keer 0/4 streepjes bereik staat. Hij zit dan op de band met de hoogste frequentie die nog net bereik heeft (RSRP= -120dBm) maar wat heb je dan nog aan die bereikstreepjes op je telefoon
Bij Odido is 2G uitgefaseerd, (nog) niet 3G.ArcticWolf schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 23:01:
[...]
3G staat toch al heel lang niet meer aan?(sinds 2022 uit gefaseerd).
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
@herrieschopper Waarom zou je niet 4G (of 5G) willen gebruiken? Met 2G kun je alleen bellen en beperk je jezelf juist in de gebruikte frequenties.
3G is genoeg voor bellen toch en VoLTE werkt toch niet voor prepaid, waarom zou je dan continu op 4G/5G moeten zitten. 2G heb ik niet genoemd trouwensjongetje schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:26:
@herrieschopper Waarom zou je niet 4G (of 5G) willen gebruiken? Met 2G kun je alleen bellen en beperk je jezelf juist in de gebruikte frequenties.
Waarom zou bellen niet werken via volte met prepaid? Aangezien Odido helemaal geen 3g netwerk heeft is het niet zo gek dat je daar niet mee kunt verbinden.herrieschopper schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:43:
[...]
3G is genoeg voor bellen toch en VoLTE werkt toch niet voor prepaid, waarom zou je dan continu op 4G/5G moeten zitten. 2G heb ik niet genoemd trouwens
Odido heeft zeker nog wel een 3G netwerk!jongetje schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:00:
[...]
Waarom zou bellen niet werken via volte met prepaid? Aangezien Odido helemaal geen 3g netwerk heeft is het niet zo gek dat je daar niet mee kunt verbinden.
Check de reacties boven je even. Of: https://www.odido.nl/mobiel/4g-wifi-bellenjongetje schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:00:
[...]
Waarom zou bellen niet werken via volte met prepaid? Aangezien Odido helemaal geen 3g netwerk heeft is het niet zo gek dat je daar niet mee kunt verbinden.
Kan ik met Prepaid bellen via 4G of wifi?
Nee. Met Prepaid kan je niet bellen via 4G of wifi.
Aanstaande week is hier ook een mast aan de beurt. Op steenworp afstand. Haal nu op een oud tele2 abonnement (nu dus Odido) + 5g pakket zo'n 291/90 mbit. Ben dus benieuwd of dat nog een andere snelheid gaat worden. Al met al zeer blij met Odido als mobiele provider. Kreeg zelfs netjes een appje dat in mijn buurt er iets aan de mast werd gewerkt op datum X. Keurig.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Bij deze het verschil tussen wel en geen werkzaamheden, upload schoot omhoog en werd toen snel teruggedraaid leek het wel haha.
:strip_exif()/f/image/310Oz71DpkUXnGPJZJoVv0rK.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: zie ze gaan!
:strip_exif()/f/image/310Oz71DpkUXnGPJZJoVv0rK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FC7dYAdHCPE9I5kNUQZbekaQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Kecin op 28-05-2024 13:28 ]
Nice! Hij moet vandaag al live komen op Ericsson. Ik ben benieuwd naar de na-fotoKecin schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:37:
Bij deze het verschil tussen wel en geen werkzaamheden, upload schoot omhoog en werd toen snel teruggedraaid leek het wel haha.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
U vraagt, wij draaienjk-5 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:49:
[...]
Nice! Hij moet vandaag al live komen op Ericsson. Ik ben benieuwd naar de na-foto
:strip_exif()/f/image/pSFB2CyETJ90ZuCXa9zjPvt8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fdnGinFjaFsczj4NWDzAgSjc.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je wellicht meer info van wat het was en nu is? En waarom dat wel/niet goed/slecht is
Arbeidsploeg waren overigens gewoon een groep Poolse mannen op Opel Vectra en BMW Diesels haha.
[ Voor 13% gewijzigd door Kecin op 28-05-2024 17:34 ]
Kan het net niet zien (Odido hangt onderaan in de foto). Maar de antenne die je linksonder ziet hangen heeft een knobbel achterop. Dat is dus een AIR3218 of AIR6418 antenne, die doet beamforming voor 5G 3500MHz. Dat is dus wel tof. De straalverbinding gaat idd naar de mast bij Bergentheim, maar deze mast voedt die juist. Die in Westerhaar-Vriezenveensewijk heeft een glasvezelverbinding, er ligt een Eurofiber kabel langs de N36 die Odido gebruikt. Je zult dus geen last hebben van een tragere straalverbinding. De glasvezelverbinding zal nu nog 1Gbps zijn, maar er loopt een project om dat allemaal te upgraden naar 10Gbps. Dat samen met 3500MHz op deze mast, wordt lekker snel na de frequentieveiling!Kecin schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:32:
[...]
U vraagt, wij draaien. De upload is na 1 speedtest wat hoger en de download iets lager. Kan een piekmoment wezen natuurlijk.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je wellicht meer info van wat het was en nu is? En waarom dat wel/niet goed/slecht is? Ben er niet zo in thuis. De trommel (zo noem ik het maar) aan de linkerkant heeft volgens mij een straalverbinding naar een andere zendmast verderop.
Arbeidsploeg waren overigens gewoon een groep Poolse mannen op Opel Vectra en BMW Diesels haha.
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Zie jou mij eens even uitpeilen dan, haha. Mocht je andere foto's willen laat het dan even weten. Interessant om te weten ook m.b.t. de 10Gbps backbone. Zit zelf op een consumentenaansluiting op 2Gbps (met mogelijkheid t/m 8 ), dat is al vroeg gebeurd. Toen Enschede, Zwolle en grote steden nog met glas aan het plannen waren. Ook de blackfibre (apotheek, 2 huisartsen, en nog 100'en meer mogelijk) hier is dikke prima, veel punten naar een lokaal gebouw met faciliteiten voor de inwoners waar ik wel eens (vrijwilligers)werk doe.jk-5 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:44:
[...]
Kan het net niet zien (Odido hangt onderaan in de foto). Maar de antenne die je linksonder ziet hangen heeft een knobbel achterop. Dat is dus een AIR3218 of AIR6418 antenne, die doet beamforming voor 5G 3500MHz. Dat is dus wel tof. De straalverbinding gaat idd naar de mast bij Bergentheim, maar deze mast voedt die juist. Die in Westerhaar-Vriezenveensewijk heeft een glasvezelverbinding, er ligt een Eurofiber kabel langs de N36 die Odido gebruikt. Je zult dus geen last hebben van een tragere straalverbinding. De glasvezelverbinding zal nu nog 1Gbps zijn, maar er loopt een project om dat allemaal te upgraden naar 10Gbps. Dat samen met 3500MHz op deze mast, wordt lekker snel na de frequentieveiling!
Haha inderdaad! Er zijn maar een paar gebieden waar ze aan het werk zijn deze week. Voornamelijk de omgeving Zwolle-Ommen-Mariënberg-Vriezenveen-Almelo, en omhoog langs Hardenberg, Coevorden richting Emmen, en naar het westen richting Hoogeveen. En ik ben in Drenthe opgegroeid, dus ken de meeste masten in de wijde omgeving wel.Kecin schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:49:
[...]
Zie jou mij eens even uitpeilen dan, haha. Mocht je andere foto's willen laat het dan even weten. Interessant om te weten ook m.b.t. de 10Gbps backbone. Zit zelf op een consumentenaansluiting op 2Gbps (met mogelijkheid t/m 8 ), dat is al vroeg gebeurd. Toen Enschede, Zwolle en grote steden nog met glas aan het plannen waren. Ook de blackfibre (apotheek, 2 huisartsen, en nog 100'en meer mogelijk) hier is dikke prima, veel punten naar een lokaal gebouw met faciliteiten voor de inwoners waar ik wel eens (vrijwilligers)werk doe.
Maar op basis van publiek toegankelijke data uit de dekkingskaart van Odido krijg je het onderstaande kaartje. De oranje sites zijn al omgebouwd (onderhoudsdatum uit de dekkingskaart), de paarse sites gaan deze week om. Groen/blauw is al omgebouwd en ook al bekend als omgebouwd in de Antennekaart.nl database.
Als je nou NetMonster hebt op een Android telefoon, dan kun je deze vers omgebouwde site scannen. Dan krijgt hij meteen een +E op de kaart
/f/image/FPOY2DaslZPSHM7W5VAOr0jL.png?f=fotoalbum_large)
Daar zou ik graag aan mee willen helpen maar ik heb alleen maar 4/5g op iPhones, iPads en een HP Elitebook. Heb wel nog een SDR zender omgebouwd liggen voor FR24 (geflashed) en ik voedt ook nog met 1 op Radarbox, FR24, etc. Kan ik daar iets mee?jk-5 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:59:
[...]
Haha inderdaad! Er zijn maar een paar gebieden waar ze aan het werk zijn deze week. Voornamelijk de omgeving Zwolle-Ommen-Mariënberg-Vriezenveen-Almelo, en omhoog langs Hardenberg, Coevorden richting Emmen, en naar het westen richting Hoogeveen. En ik ben in Drenthe opgegroeid, dus ken de meeste masten in de wijde omgeving wel.
Maar op basis van publiek toegankelijke data uit de dekkingskaart van Odido krijg je het onderstaande kaartje. De oranje sites zijn al omgebouwd (onderhoudsdatum uit de dekkingskaart), de paarse sites gaan deze week om. Groen/blauw is al omgebouwd en ook al bekend als omgebouwd in de Antennekaart.nl database.
Als je nou NetMonster hebt op een Android telefoon, dan kun je deze vers omgebouwde site scannen. Dan krijgt hij meteen een +E op de kaart-> https://antennekaart.nl/netmonster
[Afbeelding]
Edit: speedtest is nu wel flinker
:strip_exif()/f/image/SzVoIB11BGNfOkeI5vj5p6oC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Kecin op 28-05-2024 18:17 ]
Na een terechte opmerking dat dit vooral over Odido mobiel gaat en niet over Odido vast.
Hier gaat het allemaal niet helemaal lekker met de overstap.
13-5 Aanvraag ingediend voor overstap van KPN naar Odido voor vast + mobiel. Aanvraag met nummerbehoud gedaan, moest zelfs mijn nummer verifiëren via een SMS code.
13-5 Krijg contracten (vast en mobiel), maar nummerbehoud staat niet genoemd.
13-5 Bellen met Odido. Kunnen ze niet aanpassen, dus degene aan de telefoon gaat mobiel annuleren en opnieuw aanvragen.
13-5 Krijg een mail dat mobiel is geannuleerd, logisch. Krijg nog een mail dat ook vast is geannuleerd, weer bellen.
13-5 Tijdens het gesprek krijg ik een mail dat vast opnieuw is aangevraagd, dus lijkt weer allemaal goed te komen.
14-5 Afspraak met Guidion ingepland voor omzetten glasvezel en aansluiten. Afspraak met AMP voor bezorging simkaart.
So far, so good maar met wat strubbelingen.
24-5 €13,50 afgeschreven voor het mobiel abonnement. Huh? Ik heb de simkaart nog niet eens...
27-5 AMP komt met de simkaart, heel ander telefoonnummer dan de afschrijving van 24-5.
27-5 Bellen met Odido. Bleek het eerste abonnement helemaal niet goed geannuleerd te zijn. Alsnog gedaan. Betaling was niet meer nodig dus ingetrokken.
27-5 Mail van Odido dat incasso is mislukt en dat ik alsnog binnen 2 weken moet betalen, anders komt er nog €15 extra bij.
Sinds die tijd nog geen zin gehad om maar weer te bellen met Odido
Maar dit mogen ze toch lekker nog even recht gaan zetten. Ik ga natuurlijk niet betalen voor een abonnement wat ik nooit heb gehad/gebruikt en waarbij mij is toegezegd dat deze geannuleerd zou zijn, zelfs een mail van gehad.
Hopelijk gaat over een paar weken het overzetten van het vaste deel wel allemaal goed.
Hier gaat het allemaal niet helemaal lekker met de overstap.
13-5 Aanvraag ingediend voor overstap van KPN naar Odido voor vast + mobiel. Aanvraag met nummerbehoud gedaan, moest zelfs mijn nummer verifiëren via een SMS code.
13-5 Krijg contracten (vast en mobiel), maar nummerbehoud staat niet genoemd.
13-5 Bellen met Odido. Kunnen ze niet aanpassen, dus degene aan de telefoon gaat mobiel annuleren en opnieuw aanvragen.
13-5 Krijg een mail dat mobiel is geannuleerd, logisch. Krijg nog een mail dat ook vast is geannuleerd, weer bellen.
13-5 Tijdens het gesprek krijg ik een mail dat vast opnieuw is aangevraagd, dus lijkt weer allemaal goed te komen.
14-5 Afspraak met Guidion ingepland voor omzetten glasvezel en aansluiten. Afspraak met AMP voor bezorging simkaart.
So far, so good maar met wat strubbelingen.
24-5 €13,50 afgeschreven voor het mobiel abonnement. Huh? Ik heb de simkaart nog niet eens...
27-5 AMP komt met de simkaart, heel ander telefoonnummer dan de afschrijving van 24-5.
27-5 Bellen met Odido. Bleek het eerste abonnement helemaal niet goed geannuleerd te zijn. Alsnog gedaan. Betaling was niet meer nodig dus ingetrokken.
27-5 Mail van Odido dat incasso is mislukt en dat ik alsnog binnen 2 weken moet betalen, anders komt er nog €15 extra bij.
Sinds die tijd nog geen zin gehad om maar weer te bellen met Odido
Hopelijk gaat over een paar weken het overzetten van het vaste deel wel allemaal goed.
Is het uploaden stuk via netmonster?jk-5 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:59:
[...]
Haha inderdaad! Er zijn maar een paar gebieden waar ze aan het werk zijn deze week. Voornamelijk de omgeving Zwolle-Ommen-Mariënberg-Vriezenveen-Almelo, en omhoog langs Hardenberg, Coevorden richting Emmen, en naar het westen richting Hoogeveen. En ik ben in Drenthe opgegroeid, dus ken de meeste masten in de wijde omgeving wel.
Als je nou NetMonster hebt op een Android telefoon, dan kun je deze vers omgebouwde site scannen. Dan krijgt hij meteen een +E op de kaart-> https://antennekaart.nl/netmonster
[Afbeelding]
Ik krijg al een tijdje een foutmelding bij het delen.
Ik heb voor Odido een roaming sheet aangemaakt zodat we de meest actuele informatie hebben. Zoals met KPN en Vodafone
Input: https://forms.gle/eLvAFkuz8k9a5Ziv7
Sheet: https://docs.google.com/s...Xv9OVH1tgqlMAKgL-salppQRE
Goed bezig, maar voor odido is dat niet echt nodig toch? Voor Vodafone en Kpn snap ik het maar bij odido als je hier je land invult: https://www.odido.nl/serv...itenland/tarieven-dekking kan je gewoon de roaming partners zien.ikbenjoeri schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:48:
Ik heb voor Odido een roaming sheet aangemaakt zodat we de meest actuele informatie hebben. Zoals met KPN en Vodafone
Al had ik vorige maand in Engeland/UK niet de providers beschikbaar die in dat lijstje staan, dus blijkbaar klopt het niet altijd.dutchnltweaker schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:28:
[...]
Goed bezig, maar voor odido is dat niet echt nodig toch? Voor Vodafone en Kpn snap ik het maar bij odido als je hier je land invult: https://www.odido.nl/serv...itenland/tarieven-dekking kan je gewoon de roaming partners zien.
een enkele cell lijkt wel te gaan maar een batch nietmenzo schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 12:26:
[...]
Is het uploaden stuk via netmonster?

404 Signature not found
Het komt daadwerkelijk wel binnen, ondanks de melding. Ik ga hier naar kijken, zie het zelf ook gebeuren op een van mijn telefoons. Meestal heeft Netmonster er moeite mee als je een grote hoeveelheid cellen in 1 keer probeert te uploaden. Als het meer dan zo'n 400 tot 500 zijn wordt het lastig. Eens in de maand verwijder ik al mijn gelogde cellen uit de app.menzo schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 12:26:
[...]
Is het uploaden stuk via netmonster?
Soms moet je meerdere keren proberen voordat je erop mag. Heb je dat geprobeerd?jongetje schreef op zondag 2 juni 2024 @ 20:26:
[...]
Al had ik vorige maand in Engeland/UK niet de providers beschikbaar die in dat lijstje staan, dus blijkbaar klopt het niet altijd.
KPN wil mensen bijvoorbeeld heel graag op 3 UK hebben maar dat is het slechtste netwerk. Ander netwerk moet je soms 2x proberen voordat je erop komt.
Vodafone enzo zag ik er niet bij staan. Ik had gewoon verbinding hoor maar niet de providers zoals genoemd op de website van Odido.Sorcerer8472 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:32:
[...]
Soms moet je meerdere keren proberen voordat je erop mag. Heb je dat geprobeerd?
Bij het netwerken zoeken zag je Vodafone er niet bij staan of?jongetje schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:29:
[...]
Vodafone enzo zag ik er niet bij staan. Ik had gewoon verbinding hoor maar niet de providers zoals genoemd op de website van Odido.
Want je zou wel alle netwerken moeten zien, welk contract dan ook. Als dat niet zo is, is die provider uberhaupt niet beschikbaar op die locatie zou ik dan zeggen.
Bij providers waar geen 4g of 5g bijstaat is vaak wel het allermoeilijkst om op te komen. Maar dat wil je ook niet, alleen op 3g zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door vandeven66 op 03-06-2024 13:46 ]
Omdat de Odido roaming pagina niet altijd actueel wordt bijgehouden. Input van andere waardevol kan zijndutchnltweaker schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:28:
[...]
Goed bezig, maar voor odido is dat niet echt nodig toch? Voor Vodafone en Kpn snap ik het maar bij odido als je hier je land invult: https://www.odido.nl/serv...itenland/tarieven-dekking kan je gewoon de roaming partners zien.
Als voorbeeld als je zoekt op USA staat dat T-Mobile 4G heeft terwijl 5G al actief is.
[ Voor 8% gewijzigd door ikbenjoeri op 03-06-2024 20:36 ]
Yup. Vanacht in Zuid-Limburg ook een dik uur geen netwerk. Zowel de data in de werkauto als de zakelijke en privé telefoons geen data en telefonie mogelijk.cc12 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:03:
Sinds een week of twee zo nu en dan bij Odido gehad dat hun netwerk plat ligt.
nu weet ik niet of het aan mij, Whatsapp of Odido lag.. maar vandaag in groningen ging het ook niet lekker, fotos in whatsapp bleven hangen....Incognitum schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:29:
[...]
Yup. Vanacht in Zuid-Limburg ook een dik uur geen netwerk. Zowel de data in de werkauto als de zakelijke en privé telefoons geen data en telefonie mogelijk.
thuis pakte telefoon wifi op en toen kwamen de meldingen wel weer binnen / gingen de fotos er uit
404 Signature not found
Zal vast niet hun hele netwerk geweest zijn. Je weet dat ze als sinds begin 2023 bezig zijn met een netwerk modernisatie waarbij er dagelijks 10-15 sites omgebouwd worden en er dus minder of soms zelfs geen bereik is.cc12 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:03:
Sinds een week of twee zo nu en dan bij Odido gehad dat hun netwerk plat ligt.
Door op storingenpagina van Odido te kijken en dan "Werkzaamheden netwerk" te selecteren kun je zien in welke gebieden er nu en de komende weken gewerkt word.
Antenne en masten malloot
Alle mobiele operators moeten geregeld (delen van) hun netwerk apparatuur voorzien van nieuwe firmware en dat zal altijd in de nacht worden uitgevoerd. Dan is de impact het laagst. Tijdens dat soort werkzaamheden zal er een korte periode geen netwerk zijn.Incognitum schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:29:
[...]
Yup. Vanacht in Zuid-Limburg ook een dik uur geen netwerk. Zowel de data in de werkauto als de zakelijke en privé telefoons geen data en telefonie mogelijk.
Hier (Veluwe Oost) vannacht ruim een uur downtime op mijn 4GvT verbinding.
Odido datasim zakelijk hier genomen bij iPad Pro 2024. Zoals al eerder gezegd, Odido is niet de partij waar je zakelijk moet zijn. Bij moeilijke vragen reageert je accountmanager niet meer, de online klantenservice verwijst je naar de winkel en de winkel weer terug naar de klantenservice online.
Het ging hier allereerst om het bestellen van meerdere iPad Pro 2024 voor de zaak. Dat ging al niet lekker, en werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. Eindelijk kon mijn accountmanager ze bestellen, want dan staan ze vooraan. Orders scheppen! Hierna de aftersales, daar begint de ellende. Krijg ik allemaal fysieke datakaarten bij de Pro 2024. Die slikt alleen e-sim. Eindelijk via online klantenservice waren ze online gezet in mijn account. Je raad het al: waren niet te activeren. Nu zit er een maandslot op en moet ik met al die iPads naar de Odido shop.
Lekkere ontzorging van een zakelijke klant. Echter zit ik ook privé met een aantal abonnementen bij Odido, ook dat loopt niet soepel. Denk dan aan het bestellen van een multisim abo voor je Apple Watch en het omzetten van je abonnement naar een lager of hoger plan. Het is echt een ramp. Het is de voordeligste, maar tevens ook de partij met de meeste problemen als je iets voor elkaar dient te krijgen. Vodafone is niet best, maar Odido is echt slechter qua (after)sales.
Waarom dit bericht? Mochten er mensen op het punt staan wat te bestellen dan zou ik zeker bij zakelijk een deurtje gaan verder kijken. Ik zou zelf opteren voor KPN denk ik nu, helaas zijn die voor mij ook het duurste. Wij hebben namelijk alles van Ziggo en dan icm Vodafone scheelt dat echt veel op een aantal abonnementen.
Het ging hier allereerst om het bestellen van meerdere iPad Pro 2024 voor de zaak. Dat ging al niet lekker, en werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. Eindelijk kon mijn accountmanager ze bestellen, want dan staan ze vooraan. Orders scheppen! Hierna de aftersales, daar begint de ellende. Krijg ik allemaal fysieke datakaarten bij de Pro 2024. Die slikt alleen e-sim. Eindelijk via online klantenservice waren ze online gezet in mijn account. Je raad het al: waren niet te activeren. Nu zit er een maandslot op en moet ik met al die iPads naar de Odido shop.
Lekkere ontzorging van een zakelijke klant. Echter zit ik ook privé met een aantal abonnementen bij Odido, ook dat loopt niet soepel. Denk dan aan het bestellen van een multisim abo voor je Apple Watch en het omzetten van je abonnement naar een lager of hoger plan. Het is echt een ramp. Het is de voordeligste, maar tevens ook de partij met de meeste problemen als je iets voor elkaar dient te krijgen. Vodafone is niet best, maar Odido is echt slechter qua (after)sales.
Waarom dit bericht? Mochten er mensen op het punt staan wat te bestellen dan zou ik zeker bij zakelijk een deurtje gaan verder kijken. Ik zou zelf opteren voor KPN denk ik nu, helaas zijn die voor mij ook het duurste. Wij hebben namelijk alles van Ziggo en dan icm Vodafone scheelt dat echt veel op een aantal abonnementen.
I don't have dreams, I have goals!!
Heel herkenbaar. Toen ik een prepaid simkaart een paar weken geleden via de website bestelde kreeg ik geen bevestigingsmail binnen terwijl de order wel via iDeal was betaald. Op dat moment gelukkig het ordernummer gescreenshot tijdens de bestelling en het zou een dag na de bestelling al bezorgd moeten zijn door AMP, ondanks dat volgens Odido mijn adres niet herkend werd door hun systeemRedondo1982 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 14:26:
Odido datasim zakelijk hier genomen bij iPad Pro 2024. Zoals al eerder gezegd, Odido is niet de partij waar je zakelijk moet zijn. Bij moeilijke vragen reageert je accountmanager niet meer, de online klantenservice verwijst je naar de winkel en de winkel weer terug naar de klantenservice online.

De volgende dag lag er opeens een simkaart op de deurmat (bezorgd door PostNL)

Echt, hou maar op. Zo snel mogelijk wegwezen hier

Ach dit soort horror verhalen lees je bij elke provider wel, zo zag ik net nog een topic op het Ziggo forum voor bij komen van klanten die een 12 maanden gratis HBO pakket hadden gekregen als nieuwe klant, maar sommige wachten nu al vanaf januari op de activatie van dit pakket.
Met andere woorden, je moet gewoon mazzel hebben, ik zit zelf nu vanaf oktober bij Odido en alles loopt tot nu toe op rolletjes, nog geen moment spijt gehad van mijn overstap 😉
Met andere woorden, je moet gewoon mazzel hebben, ik zit zelf nu vanaf oktober bij Odido en alles loopt tot nu toe op rolletjes, nog geen moment spijt gehad van mijn overstap 😉
[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 09-06-2024 11:09 ]
Dat heb ik bij Ziggo ook meegemaakt. Gewoon nog een keer bellen en het wordt in orde gemaakt. Probleem bij Odido is dat je probleem na probleem tegenkomt en de klantenservice compleet de competentie mist om überhaupt ook maar te begrijpen wat er fout gaat of wat je zegt.DON PAPA schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:02:
Ach dit soort horror verhalen lees je bij elke provider wel, zo zag ik net nog een topic op het Ziggo forum voor bij komen van klanten die een 12 maanden gratis HBO pakket hadden gekregen als nieuwe klant, maar sommige wachten nu al vanaf januari op de activatie van dit pakket.
Via een ander e-mailadres heb ik nu eindelijk de activatiecode weten te ontvangen maar loop ik weer tegen de volgende foutmelding aan (ja de code is goed en heb al 5x een nieuwe code aangevraagd plus daarnaast de app op een andere telefoon geïnstalleerd)

:strip_exif()/f/image/tVYLAw1G7H19DRPMC4UhqPQ5.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 3% gewijzigd door herrieschopper op 09-06-2024 20:21 ]
Daar denken deze klanten toch iets anders over:herrieschopper schreef op zondag 9 juni 2024 @ 20:19:
[...]
Dat heb ik bij Ziggo ook meegemaakt. Gewoon nog een keer bellen en het wordt in orde gemaakt.
https://community.ziggo.n...geen-HBO-Max/td-p/1370066
https://community.ziggo.n...e-onmogelijk/td-p/1321976
https://community.ziggo.n...ren-lukt-niet/m-p/1324642
https://community.ziggo.n...n-nieuwe-abbo/m-p/1319225
[ Voor 32% gewijzigd door DON PAPA op 09-06-2024 21:45 ]
N.a.v. nieuws: Belgische providers moeten gespoofte buitenlandse telefoongesprekken ...
Weet iemand of Odido ook STIR/SHAKEN ondersteunt of gaat ondersteunen?
Weet iemand of Odido ook STIR/SHAKEN ondersteunt of gaat ondersteunen?
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
Pas als het hier verplicht wordt. Anders doet Odido niets dat geld kost. Dat geld ook voor de andere operaties overigens.
Zijn er überhaupt Nederlandse providers die dat ondersteunen?
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Ik ken zelfs niets buiten de VS en Canada dat het ondersteuntLrrr schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:09:
Zijn er überhaupt Nederlandse providers die dat ondersteunen?
Beetje laat antwoord maar ik switch regelmatig en krijg altijd de korting weer terug.Titusvh schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:08:
[...]
Ik heb niet het antwoord voor je. Maar ben wel geïnteresseerd. Hopelijk komt er nog antwoord van iemand met praktijkervaring.
Bij een aantal providers ga je bij een wissel de kortingsloze tarieven betalen.
Dus na een upgrade van een maandje en weer terug zit je de rest van 2 jaar vast tegen de volle mep. (wat is dan de waarde van een 2 jarig abo...)
Tele2, en in elk geval de ex-Tele2 Odido abo's ook, doet dit eerlijker. Je blijft de prijzen met korting houden als je wisselt. Jouw scenario kan dan.
Omdat ik net als jij niet weet of een nieuw "echt" Odido abo ook zo met wijzigingen omgaat heb ik nog niet durven verlengen...
(Plus dat de prijzen ook neit bepaald heel aantrekkelijk zijn, en ook geen maandcontracten meer).
Vervelender is dat je na 4 maanden buitenland 1,90 per GB bovenop je bundel gaat betalen. En laat ik nou net op wereldreis zijn. Bij een overstap op Schiphol heb ik toen even heel veel gedownload waardoor ik meer data in NL had verbruikt en kon toen weer even vooruit.
@Mfpower Voor een wereldreis zijn er betere oplossingen dan roaming op je Nederlandse abonnement.
Je bedoelt op de e-sim providers. Op nieuwere telefoons werkt dat over het algemeen erg goed en goedkoop voor roaming. Zoek in je app store maar eens op e-sim of esim. Zelfs in Nederland onlangs gebruikt toen bleek dat mijn hotel alleen KPN en Vodafone dekking had. (ik wil niet meer op openbare wifi)jongetje schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:42:
@Mfpower Voor een wereldreis zijn er betere oplossingen dan roaming op je Nederlandse abonnement.
De grote aanbieders zoals Airalo, (Holafly, Simly, Flexiroam) werken vaak makkelijker dan onbekendere aanbieders. En vaak kan je de e-sim zo vanuit de app op je toestel laden, waarvoor je wel een andere internet verbinding met je toestel moet hebben, anders kan je de esim niet activeren.
En daarnaast heb ik laatst online bij Vodafone een prepaid e-sim besteld. Met wat tegoed er op is dit een fijne noodsim naast mijn abonnement.
Anderzijds snap ik ook wel dat als je een duur abonnement hebt, je dan ook als je even een paar maandjes de wereld rond trekt eigenlijk wel zou willen gebruiken wat je betaalt. Anderzijds begrijp ik vanuit provider oogpunt ook wel dat ze niet willen dat personen die in het buitenland wonen 24/7 roamen op hun netwerk.
De e-sim providers van de apps hebben trouwens bijna altijd data via roaming. Voor een Nederlandse bundel krijg je vaak een databundel van een Pools of Engels (3UK) netwerk waarmee je dan ongemerkt in Nederland roamt. Blijkbaar kan dat dan weer wel en is het nog steeds interessant voor beide partijen.
Dat is alleen in EU-landen toch? In de meeste landen speelt dat helemaal niet (of mis ik iets?)Mfpower schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:10:
[...]
Beetje laat antwoord maar ik switch regelmatig en krijg altijd de korting weer terug.
Vervelender is dat je na 4 maanden buitenland 1,90 per GB bovenop je bundel gaat betalen. En laat ik nou net op wereldreis zijn. Bij een overstap op Schiphol heb ik toen even heel veel gedownload waardoor ik meer data in NL had verbruikt en kon toen weer even vooruit.
En als je je duurzame band met NL aantoont zou het ook goed moeten zijn
Idd Airalo werkt goed voor veel landen maar je bent vaak wel beperkt in roaming partners. Verschilt ook welke esim je daar neemt. Bijv. eentje voor het continent, voor de hele wereld, of voor één land. Voor sommige landen kun je alleen een land-sim afnamen, bijv. Suriname. Voor andere landen is er niets, bijv. Cuba.
Klopt ja, het ging mij vooral ook om het Europese deel van onze reis waarna ik na vier maanden zonder bijbetaling geen Odido meer kon gebruiken. Reisgenoten met KPN of Vodafone hadden dit probleem niet. Voor de rest van de wereld koop ik ter plekke een simkaart. E-sim via Airalo oid werkt redelijk goed maar is toch nog vaak een stuk duurder dan een lokale kaart.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:32:
[...]
Dat is alleen in EU-landen toch? In de meeste landen speelt dat helemaal niet (of mis ik iets?)
En als je je duurzame band met NL aantoont zou het ook goed moeten zijn
Idd Airalo werkt goed voor veel landen maar je bent vaak wel beperkt in roaming partners. Verschilt ook welke esim je daar neemt. Bijv. eentje voor het continent, voor de hele wereld, of voor één land. Voor sommige landen kun je alleen een land-sim afnamen, bijv. Suriname. Voor andere landen is er niets, bijv. Cuba.
Ik probeer al reeds 3 dagen bij odido om mijn apple ultra 2 watch aan te melden voor een multisim. Krijg constant de melding dat mijn odido nl account niet in aanmerking komt voor mobile voorzieningen op de apple watch. In de shop zijn ze bijna 1.5 uur bezig geweest maar kregen het ook niet voor elkaar, de shopmedewerker werd zelfs gefrustreerd op de helpdesk omdat hij daar ook geen medewerking kreeg. Als ik met de klantenservice bel krijg ik ook van alle uiteenlopende verhalen, de ene zegt dat ik een esim moet hebben ipv multisim ( klopt totaal niet), de andere stuurt me weer naar de shop en een ander geeft weer aan dat er een storing is. Ondertussen dus een cellular watch die niet te gebruiken is.
@edebee
Ik heb ook een Ultra 2 en ik zie net dat ik dezelfde foutmelding krijg. Mijn Odido NL account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch.
Het vreemde is, in het verleden had ik wel de mogelijkheid om een abonnement af te sluiten, maar ik heb het niet gedaan omdat ik het niet nodig acht. Het enige wat veranderd is, is dat vorige maand mijn nieuwe abonnement is ingegaan.
Heb je al een bericht geplaatst op het forum van Odido (Odido community)?
Ik heb ook een Ultra 2 en ik zie net dat ik dezelfde foutmelding krijg. Mijn Odido NL account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch.
Het vreemde is, in het verleden had ik wel de mogelijkheid om een abonnement af te sluiten, maar ik heb het niet gedaan omdat ik het niet nodig acht. Het enige wat veranderd is, is dat vorige maand mijn nieuwe abonnement is ingegaan.
Heb je al een bericht geplaatst op het forum van Odido (Odido community)?
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
@Jeroen O Heb een post gedaan op de community maar daarop vanuit odido nog geen reactie
Ik wil mijn internetabonnement bij odido opzeggen. Dit kan alleen per telefoon of per brief. Is dat nu eigenlijk legaal? Ik heb het abonnement via internet afgesloten. Waarom kan ik dat ook niet digitaal opzeggen?
Alleen opzeggen of stap je over naar een andere provider? Anders zegt de nieuwe provider (normaal gesproken) het oude abonnement voor je op.Grotbewoner schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 00:49:
Ik wil mijn internetabonnement bij odido opzeggen. Dit kan alleen per telefoon of per brief. Is dat nu eigenlijk legaal? Ik heb het abonnement via internet afgesloten. Waarom kan ik dat ook niet digitaal opzeggen?
Vind het overigens ook wel vreemd en belachelijk als je digitaal een abonnement aangaat dat je deze alleen via telefoon of brief alleen kan beëindigen.
https://www.odido.nl/serv...nement-opzeggen/000216730Grotbewoner schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 00:49:
Wil je je mobiele abonnement, of Odido Internet + TV, opzeggen? Kwestie van even bellen. Je kan je mobiele abonnement ook online opzeggen. Doe je in Mijn Odido. Of je stuurt ons een brief.
Je post in het Odido mobiele topic, ik neem gemakshalve even aan dat je internet op je mobiel wilt opzeggen
Oeps, ik wil vast internet opzeggen. Niet naar een nieuwe provider, gewoon geen internet meer. Denk ook dat weinig mensen dit doen.stormfly schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:09:
[...]
https://www.odido.nl/serv...nement-opzeggen/000216730
Wil je je mobiele abonnement, of Odido Internet + TV, opzeggen? Kwestie van even bellen. Je kan je mobiele abonnement ook online opzeggen. Doe je in Mijn Odido. Of je stuurt ons een brief.
Je post in het Odido mobiele topic, ik neem gemakshalve even aan dat je internet op je mobiel wilt opzeggen
Dat mag inderdaad niet en zou je bij de ACM kunnen aankaarten als je de tijd ervoor hebt.Grotbewoner schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 00:49:
Ik heb een melding gedaan. Was eigenlijk heel simpel. Ben benieuws of er ook echt wat mee gedaan gaat worden.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:11:
[...]
Dat mag inderdaad niet en zou je bij de ACM kunnen aankaarten als je de tijd ervoor hebt.
Er is volgens mij al de hele dag een storing hij Odido (en Ben) mobiel. Sowieso geen data sinds 12u en vaak helemaal geen bereik.. waardoor je ook niet kan bellen. Binnen in gebouwen waar ik normaal bereik heb is helemaal geen bereik.. erg irritant!
Het is zeker niet de hele dag. Het is ongeveer sinds 11:30. Ook te zien op allestoringen.nl .Jazco2nd schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:36:
Er is volgens mij al de hele dag een storing hij Odido (en Ben) mobiel. Sowieso geen data sinds 12u en vaak helemaal geen bereik.. waardoor je ook niet kan bellen. Binnen in gebouwen waar ik normaal bereik heb is helemaal geen bereik.. erg irritant!
Bovendien staat er een melding op de mobiele storingen pagina van Odido:
https://www.odido.nl/netwerk/storing
Irritant inderdaad. Heb mijn backup nood esim maar weer eens aangeslingerd om via KPN en voda te kunnen werken. Weet niet of het hier mag maar kost je 1,50u$ als via mijn linkje besteld. Dan heb je 1gb voor een week. Geen idee of het kan maar misschien kan je me een prive bericht sturen dan laat ik je weten hoe dat werkt en welke kortingscode het is 😀
@deknog Dat is toch best duur, 1,5 dollar voor 1GB? Ik neem tenminste aan dat je gigabyte en geen gigabit bedoelt zoals je nu schrijft.
Bij Vodafone prepaid heb je unlimited voor 3euro per dag (of 14euro per week). Lijkt me veel handiger bij een dag storing. Al kun je bijna overal ook wel wifi krijgen.
Bij Vodafone prepaid heb je unlimited voor 3euro per dag (of 14euro per week). Lijkt me veel handiger bij een dag storing. Al kun je bijna overal ook wel wifi krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 30-06-2024 17:58 ]
hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel data je er door jaagtjongetje schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:55:
@deknog Dat is toch best duur, 1,5 dollar voor 1GB? Ik neem tenminste aan dat je gigabyte en geen gigabit bedoelt zoals je nu schrijft.
Bij Vodafone prepaid heb je unlimited voor 3euro per dag (of 14euro per week). Lijkt me veel handiger bij een dag storing.
$1,50 voor 1GB met "lange geldigheid" is voor sommige mensen een betere oplossing dan veel data met beperkte geldigheid
De reden dat mijn tablet het zonder simkaart moet doen, heb er geen 100+mbits op nodig, en ook geen gigabytes per dag (als ik veel data wil verbranden doe ik wel de hotspot op de telefoon aan)
daar is een oplossing met een "relatief grote" hoeveelheid data met een lange houdbaarheid op 1mbit/sec afgeknepen nuttiger
404 Signature not found
Iemand enig idee hoe je bij prepaid de geldigheid van je beltegoed kan controleren? Een SMS naar 1244 of de Odido app zeggen er niks over, ik kan alleen (op de website) vinden dat het 6 maanden geldig is na het laatste gebruik.
Goed nieuws! De 3500MHz frequentieveiling is afgerond. Alle drie providers hebben een evengroot stuk spectrum gekregen, 100MHz per provider. De overheid gaat de vergunningen uitwerken en daarna kan alles live!
https://www.rdi.nl/actuee...requenties-via-5g-veiling
Weinig ruchtbaarheid aan gegeven. Maar mooi dat het nu eindelijk watergassen worden met 5G.jk-5 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:32:
Goed nieuws! De 3500MHz frequentieveiling is afgerond. Alle drie providers hebben een evengroot stuk spectrum gekregen, 100MHz per provider. De overheid gaat de vergunningen uitwerken en daarna kan alles live!
*knip* Dit is offtopic.
[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 02-07-2024 09:25 ]
Er zijn het afgelopen jaar toch best wat berichten over geweest...
Ik heb er vandaag niks over gelezen in de media of op Tweakers, terwijl het best wel opmerkelijk nieuws is.jongetje schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:00:
[...]
Meende dat de boel direct na de veiling al "on air" kon?
404 Signature not found
Ik snap alleen niet hoe de veiling is gegaan als ik de bedragen en vergunningen zie. Heeft RDI 3 identieke vergunningsblokken "geveild" voor dezelfde bedragen? Dan is het toch geen veiling?
@SMSfreakie
@SMSfreakie
blijkbaar nietIngang vergunningen
De RDI zal de vergunningen zo snel mogelijk verlenen en een publicatie doen in de Staatscourant. De verwachting is dat de geveilde frequenties deze zomer na uitgifte van de vergunningen in gebruik worden genomen. De uitgegeven vergunningen, zijn geldig tot en met 31 december 2040.
[ Voor 49% gewijzigd door ArcticWolf op 01-07-2024 20:22 ]
Vandaag:Naafkap schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:04:
[...]
Ik heb er vandaag niks over gelezen in de media of op Tweakers, terwijl het best wel opmerkelijk nieuws is.
nieuws: VodafoneZiggo, KPN en Odido verwerven frequentieruimte bij 5G-veiling...
28 mei:
nieuws: Nederlandse 3,5GHz-5G-veiling start op 25 juni
14 februari:
nieuws: Inschrijving Nederlandse 3,5GHz-veiling voor sneller 5G begint donderdag
26 januari:
nieuws: 5G-veiling start voor de zomer, aanvragen kunnen vanaf februari worde...
dan nog even geduld hebben.... en ach hebben de providers nog wat tijd om meer sites om te bouwen voor NR78ArcticWolf schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:21:
Ik snap alleen niet hoe de veiling is gegaan als ik de bedragen en vergunningen zie. Heeft RDI 3 identieke vergunningsblokken "geveild" voor dezelfde bedragen? Dan is het toch geen veiling?
@SMSfreakie
[...]
blijkbaar niet
404 Signature not found
Over het proces, maar niet over de uitkomst.jongetje schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:00:
[...]
Interessant... ik zie dat er sinds 24-06-2024 vermogen op de 3500Mhz antenne is gekomen hier in het dorp, dus misschien staat die toch al aan? Ik kan niet zien welke band m'n telefoon verbonden is, zie enkel NR NSA staan bij de status en qua speedtest merk ik ook geen verschil.SMSfreakie schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:26:
[...]
dan nog even geduld hebben.... en ach hebben de providers nog wat tijd om meer sites om te bouwen voor NR78
De mast staat hier zo'n 200m hemelsbreed vandaan (misschien net te ver?
ja dat haalde ik ook uit de antennekaart.nl maar ja ik krijg nu geen eens NR28 connected indoorArcticWolf schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:38:
[...]
Interessant... ik zie dat er sinds 24-06-2024 vermogen op de 3500Mhz antenne is gekomen hier in het dorp, dus misschien staat die toch al aan? Ik kan niet zien welke band m'n telefoon verbonden is, zie enkel NR NSA staan bij de status en qua speedtest merk ik ook geen verschil.
De mast staat hier zo'n 200m hemelsbreed vandaan (misschien net te ver?)
morgen maar eens tijdens t werk kijkn
404 Signature not found
Ik kan mij zo voorstellen dat ze het e.e.a. nog te configureren hebben qua juiste frequenties. IK kan mij niet voorstellen nu het wereldkundig is gemaakt dat het heel lang zou duren voordat de 3,5 GHz band daadwerkelijk in gebruik genomen gaat worden. Ben zeer benieuwd naar de eerste speedtests daar ik nog een "oud" unlimited abonnement heb.
Edit: De frequentie die in het antenneregister staat en op Antennekaart is 3450 MHz, en volgens het artikel op de Frontpage is dat juist de beginfrequentie van Vodafone.
Edit: De frequentie die in het antenneregister staat en op Antennekaart is 3450 MHz, en volgens het artikel op de Frontpage is dat juist de beginfrequentie van Vodafone.
[ Voor 20% gewijzigd door SebasFM op 01-07-2024 21:45 ]
Ja de providers zijn eigenlijk verplicht om antennes die in het land hangen maar inactief zijn ook te uploaden. Odido doet dit op een dummy frequentie van 3450MHz. Op een aantal plekken hebben ze een testvergunning gehad. Dit gaat allemaal wel verdwijnen in de komende maand.SebasFM schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:43:
Ik kan mij zo voorstellen dat ze het e.e.a. nog te configureren hebben qua juiste frequenties. IK kan mij niet voorstellen nu het wereldkundig is gemaakt dat het heel lang zou duren voordat de 3,5 GHz band daadwerkelijk in gebruik genomen gaat worden. Ben zeer benieuwd naar de eerste speedtests daar ik nog een "oud" unlimited abonnement heb.
Is het dan niet gewoon een druk op de knop om alle frequenties goed te zetten? Geen idee hoe zoiets werkt maar lijkt mij sterk dat ze handmatig de antennes weer langs moeten.jk-5 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:51:
[...]
Ja de providers zijn eigenlijk verplicht om antennes die in het land hangen maar inactief zijn ook te uploaden. Odido doet dit op een dummy frequentie van 3450MHz. Op een aantal plekken hebben ze een testvergunning gehad. Dit gaat allemaal wel verdwijnen in de komende maand.
Klopt inderdaad. Odido heeft in het westen van het land getest met n78. Daar kijken ze dan of ze de configuratie goed hebben staan dat het allemaal goed gekoppeld kan worden bovenop alle bestaande LTE cellen, en of de performance goed is. Die configuratie kunnen ze over het hele land uitrollen, ze hoeven dan inderdaad alleen maar de frequentie aan te passen. Die is ongetwijfeld anders bij de testvergunning daar dan bij hun nu verkregen spectrum. Als die configuratie overal is uitgerold kunnen ze de cellen unlocken en is alles live.ArcticWolf schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:09:
[...]
Is het dan niet gewoon een druk op de knop om alle frequenties goed te zetten? Geen idee hoe zoiets werkt maar lijkt mij sterk dat ze handmatig de antennes weer langs moeten.
Ah nouja we gaan het vanzelf zien...
Ben zelf ook erg benieuwd wat de 3.5ghz toe gaat voegen aan de performance
Ben zelf ook erg benieuwd wat de 3.5ghz toe gaat voegen aan de performance
404 Signature not found
Iemand anders de laatste week ook problemen met Volte (wifi bellen). Linksboven zie ik laatste tijd geen WLAN Call meer staan, ik moet dan wifi op mijn iPhone een paar keer aan en uit doen voordat ik weer gebruik kan maken van Wifi bellen. Mijn telefoon heb ik vaak op vliegtuigmodus i.c.m. wifi calling. Ben dan gewoon goed bereikbaar, maar nu ben ik dus niet bereikbaar aangezien wifi calling niet werkt. Heb er nooit problemen mee gehad, dit probleem is de afgelopen week begonnen en weet niet of het aan Odido ligt of aan mijn toestel.
Zou me niks verbazen als het met de iPhone te maken heeft. KPN heeft ook veel problemen met de iPhones. Ik heb in ieder geval op mijn Samsung S23U gewoon WiFi calling wanneer de dekking slechter is.JaxTeller schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:10:
Iemand anders de laatste week ook problemen met Volte (wifi bellen). Linksboven zie ik laatste tijd geen WLAN Call meer staan, ik moet dan wifi op mijn iPhone een paar keer aan en uit doen voordat ik weer gebruik kan maken van Wifi bellen. Mijn telefoon heb ik vaak op vliegtuigmodus i.c.m. wifi calling. Ben dan gewoon goed bereikbaar, maar nu ben ik dus niet bereikbaar aangezien wifi calling niet werkt. Heb er nooit problemen mee gehad, dit probleem is de afgelopen week begonnen en weet niet of het aan Odido ligt of aan mijn toestel.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Het vreemde is dat ik er nooit problemen mee heb gehad, alleen de laatste week. Denk even opnieuw opstarten en aankijken.The Wizard schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:07:
[...]
Zou me niks verbazen als het met de iPhone te maken heeft. KPN heeft ook veel problemen met de iPhones. Ik heb in ieder geval op mijn Samsung S23U gewoon WiFi calling wanneer de dekking slechter is.
Odido activeert het snelle 5G netwerk (3.5GHz)
https://newsroom.odido.nl...anaf-vandaag-nog-sneller/
Dus... Standaard uitdaging vandaag. Wie komt als eerste met een screenshot met n78 spectrum actief!?ikbenjoeri schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:24:
Odido activeert het snelle 5G netwerk (3.5GHz)
Nice! Is dit met een Unlimited Premium? En die upload is ook netjes! Terwijl het “gelimiteerd” zou zijn op 100 Mbps…
[ Voor 9% gewijzigd door NLM1K op 10-07-2024 10:25 ]
Hier met Odido haal ik krapaan de 50-100Mbit.
Bereik is echt dramatisch sinds een maand of anderhalf. Ondanks dat er een zendmast op circa 300m afstand staat.
Met inderdaad unlimited premiumNLM1K schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:21:
[...]
Nice! Is dit met een Unlimited Premium? En die upload is ook netjes! Terwijl het “gelimiteerd” zou zijn op 100 Mbps…
Wat is de straatnaam van de mast? Wellicht is de mast van een andere providerZorian schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:23:
Hier met Odido haal ik krapaan de 50-100Mbit.Bereik is echt dramatisch sinds een maand of anderhalf. Ondanks dat er een zendmast op circa 300m afstand staat.
Even op de antennekaart gekeken en het is een mast van Odido, Vodafone en KPN in 1.ikbenjoeri schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:28:
[...]
Met inderdaad unlimited premium
[...]
Wat is de straatnaam van de mast? Wellicht is de mast van een andere provider
Zo te zien is er überhaupt alleen de 28-band in de hele wijde omtrek hier.
Staat er wel al een E'tje bij? Zo niet, dan is hij helaas nog niet omgebouwd naar Ericsson.Zorian schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:32:
[...]
Even op de antennekaart gekeken en het is een mast van Odido, Vodafone en KPN in 1.
Zo te zien is er überhaupt alleen de 28-band in de hele wijde omtrek hier.
In welke plaats of locatie is dit?Kassad schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:33:
Nou dan zal ik mijn resultaat ook eens posten, zeer tevreden gebruiker hier, ahem.
[Afbeelding]
Nee, geen E bij alle masten in de wijde omtrek.jk-5 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:33:
[...]
Staat er wel al een E'tje bij? Zo niet, dan is hij helaas nog niet omgebouwd naar Ericsson.
Bereik was eerst goed, 3-5 streepjes binnen. Tegenwoordig is het hooguit 1 streepje of gewoon niets en/of een kruisje. Zonder VoWiFi kan ik dan ook niet bellen binnen. Buiten is het ongeveer 2-3 streepjes.
Amersfoort Vathorst. Bereik is al jaren waardeloos, duurt soms een minuut voor een verbinding data verstuurd..
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Zelf kom ik uit Amersfoort, Vathorst is erg lastig wegens de goed geïsoleerde woningen en dat niemand een mast wilt op zijn terrein of dak.Kassad schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:36:
[...]
Amersfoort Vathorst. Bereik is al jaren waardeloos, duurt soms een minuut voor een verbinding data verstuurd..
Dat klinkt idd als hoe ik Vathorst ervaarikbenjoeri schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:38:
[...]
Zelf kom ik uit Amersfoort, Vathorst is erg lastig wegens de goed geïsoleerde woningen en dat niemand een mast wilt op zijn terrein of dak.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Vathorst. Lastig gebied qua vergunningen om iets te bouwen. Ze zijn bezig met een nieuwe site op/rond het winkelcentrum noordelijk van het station. Geen idee wat de status daarvan is. Ik hoop dat dat de situatie zal verbeteren.Kassad schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:36:
[...]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes