Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Zorian

What the fox?

ikbenjoeri schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:38:
[...]

Zelf kom ik uit Amersfoort, Vathorst is erg lastig wegens de goed geïsoleerde woningen en dat niemand een mast wilt op zijn terrein of dak.
Hier naast Amersfoort, ook zware isolatie maar het gekke is dat het eerst goed was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:47
Zorian schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:42:
[...]

Hier naast Amersfoort, ook zware isolatie maar het gekke is dat het eerst goed was.
Odido heeft een tijdje terug onderhoud gedaan aan de mast in de kerktoren in Hooglanderveen, een dorp binnen de wijk Vathorst, dat kan impact hebben gehad op je bereik, ook is er hoogbouw bij gekomen bij het station in de buurt, en nieuwbouw richting Bunschoten in De Velden. Zoalng de wijk blijft groeien, en dat duurt nog wel even, er zijn er pas een 10.000 woningen gebouwd en met Vathorst 2 en 3 moeten dat er 20.000 worden, zullen er problemen blijven ontstaan en opgelost worden met de stroom voorziening, mobiel bereik, noem maar op.

Advies is in ieder geval, zet VoWifi aan om het binnen en rond je woning op te vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:32
Hoe weet je in welke plaats de 3,5GHz mast actief wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:47
turkeyhakan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:25:
Hoe weet je in welke plaats de 3,5GHz mast actief wordt?
Kijk op de Antennekaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
swhnld schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:30:
[...]

Kijk op de Antennekaart?
Oh, super!!! Er zitten hier meerdere n78 !! Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In amsterdam zuidoost zit ik nog steeds op band 1 of 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:58
Wat is de gemiddelde rijkwijde van 3,5ghz in open ruimte? Zie op antennekaart dat alle zendmasten in mijn dorp gebruik maken van 5g 3,5ghz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-03 08:50
Er staat hier een antenne op het dak van de flat, volgens antennekaart.nl is n78 ook actief. Een Speedtest haalt 302/112 Mbps op een iPhone SE. Volgens mijn iPhone is de serving cell 5G NSA, dus volgens mij zit ik gewoon op verkapte LTE.

Welke randvoorwaarden zijn er nog meer om snelheden te halen zoals we hierboven in Huizen zien?

[ Voor 4% gewijzigd door d4v1d op 10-07-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nltweaker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-06 09:08
d4v1d schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:44:
Er staat hier een antenne op het dak van de flat, volgens antennekaart.nl is n78 ook actief. Een Speedtest haalt 302/112 Mbps op een iPhone SE. Volgens mijn iPhone is de serving cell 5G NSA, dus volgens mij zit ik gewoon op verkapte LTE.

Welke randvoorwaarden zijn er nog meer om snelheden te halen zoals we hierboven in Huizen zien?
Juiste telefoon & abonnement welke de hogere snelheden faciliteert lijkt mij.
Sommige abonnementen hebben soms een cap op een bepaalde snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-03 08:50
nltweaker schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:49:
[...]

Juiste telefoon & abonnement welke de hogere snelheden faciliteert lijkt mij.
Sommige abonnementen hebben soms een cap op een bepaalde snelheden.
Het toestel ondersteund N78. Ik ga eens mijn abonnement checken, had ik inderdaad nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktkaas
  • Laatst online: 17-06 20:14

ktkaas

Mobile netwerk fixer

d4v1d schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:44:

Kan ook zijn dat de site met een straalverbinding gevoed wordt. Dan hangt er een dish in de buurt. Sommige van deze verbindingen hebben maar een capaciteit van max 300 mbits

Field Service Engineer Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:15
Soppyscroll schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:42:
Wat is de gemiddelde rijkwijde van 3,5ghz in open ruimte? Zie op antennekaart dat alle zendmasten in mijn dorp gebruik maken van 5g 3,5ghz ;)
Vergelijkbaar met de 2600MHz band, door beamformingwinsten. De winsten door beamforming compenseren het verlies in dekking door de hogere frequentie. Dat zegt je misschien nog niet veel, ik kan alleen lastig bepalen hoe ver de 2600MHz band dekt. Misschien heb je ooit op je telefoon gekeken met welke banden je bent verbonden.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Zorian

What the fox?

swhnld schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:22:
[...]

Odido heeft een tijdje terug onderhoud gedaan aan de mast in de kerktoren in Hooglanderveen, een dorp binnen de wijk Vathorst, dat kan impact hebben gehad op je bereik, ook is er hoogbouw bij gekomen bij het station in de buurt, en nieuwbouw richting Bunschoten in De Velden. Zoalng de wijk blijft groeien, en dat duurt nog wel even, er zijn er pas een 10.000 woningen gebouwd en met Vathorst 2 en 3 moeten dat er 20.000 worden, zullen er problemen blijven ontstaan en opgelost worden met de stroom voorziening, mobiel bereik, noem maar op.

Advies is in ieder geval, zet VoWifi aan om het binnen en rond je woning op te vangen.
Ik woon niet in Amersfoort maar vlakbij. :) Maar VoWiFi staat al aan omdat ik anders binnen niet kan bellen at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Laatst online: 23:58
jk-5 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:58:
[...]

Vergelijkbaar met de 2600MHz band, door beamformingwinsten. De winsten door beamforming compenseren het verlies in dekking door de hogere frequentie. Dat zegt je misschien nog niet veel, ik kan alleen lastig bepalen hoe ver de 2600MHz band dekt. Misschien heb je ooit op je telefoon gekeken met welke banden je bent verbonden.
Ik ga altijd even te wandelen, dus wandel straks wel even over het schelpenpad naast de zendmast, alleen vermoed dat deze met straalverbinding was verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:09
swhnld schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:22:
[...]

De telefoon is de minst gebruikte app hier dus dat maakt me niet echt uit. Ik moet alleen even mijn podcast op wifi laden voor ik ga lopen :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jk-5
Tussen alle 3500MHz activatie chaos door heeft Odido vanmorgen ook nog even een Antenneregister upload gedaan. De laatste zonder de echte 3500MHz frequentie erin. Het 3500MHz wat je nu dus ziet op de kaart is nog steeds indicatief van waar het aan kán, niet waar het aan staat: https://antennekaart.nl/k...d3-4f56-b734-fe26f2547f52

Deze update is kort na de vorige, dus vooral veel Ericsson ombouw, verder weinig bijzonders.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 09:10
ktkaas schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:56:
[...]

Kan ook zijn dat de site met een straalverbinding gevoed wordt. Dan hangt er een dish in de buurt. Sommige van deze verbindingen hebben maar een capaciteit van max 300 mbits
Ik haal hier ook ca 300/100 via Odido 5G op 3500Mhz, antennekaart geeft aan dat er een straalverbinding op de mast zit. Ergens wel raar, ODF heeft 2 jaar geleden glasvezel aangelegd,in de straat naast de zendmast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Klaus_1250 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:03:
[...]

Ik haal hier ook ca 300/100 via Odido 5G op 3500Mhz, antennekaart geeft aan dat er een straalverbinding op de mast zit. Ergens wel raar, ODF heeft 2 jaar geleden glasvezel aangelegd,in de straat naast de zendmast.
Odido gebruikt helaas alleen geen glas van ODF bij zijn masten. Die 300Mbps down geeft aan dat het een oude Ericsson minilink straalverbinding is, die houden idd rond de 350Mbps op (plus nog wat overhead voor het netwerk zelf). Heel veel straalverbindingen zijn al geupgrade naar een 4Gbps versie, maar heel veel ook nog niet. Echt onhandig. Weet je het site ID zo? (kun je zien op Antennekaart). Ik noteer altijd wat voor soort straalverbinding ergens hangt, dus dan kan ik dat hier ook even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
jk-5 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:33:
Tussen alle 3500MHz activatie chaos door heeft Odido vanmorgen ook nog even een Antenneregister upload gedaan. De laatste zonder de echte 3500MHz frequentie erin. Het 3500MHz wat je nu dus ziet op de kaart is nog steeds indicatief van waar het aan kán, niet waar het aan staat: X

Deze update is kort na de vorige, dus vooral veel Ericsson ombouw, verder weinig bijzonders.
Let aub op met het delen van links. Aangezien er privé info in staat. Veel plezier op de Xberg 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
turkeyhakan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:25:
[...]

Let aub op met het delen van links. Aangezien er privé info in staat. Veel plezier op de Xberg 8)
De coordinaten die in die link staan zijn gewoon het middenpunt van de kaart. Aangezien het een landelijke Odido update is deel ik gewoon een link waar een willekeurig middenpunt op staat zodat heel Nederland zichtbaar is als je op de link klikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
jk-5 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:28:
[...]

De coordinaten die in die link staan zijn gewoon het middenpunt van de kaart. Aangezien het een landelijke Odido update is deel ik gewoon een link waar een willekeurig middenpunt op staat zodat heel Nederland zichtbaar is als je op de link klikt :)
Top, gelukkig maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 09:10
jk-5 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:25:
Weet je het site ID zo? (kun je zien op Antennekaart). Ik noteer altijd wat voor soort straalverbinding ergens hangt, dus dan kan ik dat hier ook even doen.
29298

Ergens wel raar dat er nog een oude straalverbinding hangt, ze hebben het afgelopen jaar behoorlijk wat werk aan de mast verricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Klaus_1250 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:56:
[...]

29298

Ergens wel raar dat er nog een oude straalverbinding hangt, ze hebben het afgelopen jaar behoorlijk wat werk aan de mast verricht.
Ik zal je sterker vertellen, die mast heeft gewoon glas. De straalverbinding gaat de andere kant op, naar de mast langs de A58 (Waar inmiddels ook een Odido glasvezelbuis heen gegraven is). De ring is mogelijk nog maximaal 1Gb van die mast. Maar als later deze week 3500MHz aan staat ben ik benieuwd wat je haalt. Sneller zou dan mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:44
Ik denk dat ze het nog niet overal aan hebben staan. Ik woon in Arnhem vlakbij de mast op Velperplein maar ik kom niet hoger dan iets 55 down en 55 up. Ik heb een Samsung S23, sta buiten (want binnen is het helemaal om te huilen, maar daar heb ik wifi aan staan) en heb een abbonement met 25 GB + unlimited bellen. Maar als ik *#0011# doe zie ik alleen maar N28 band. Geen N78. Terwijl de mast het wel zou hebben. Site ID: 2854

EDIT: Was vanochtend op station Ede Wageningen, daar had ik wel connectie met N78 band maar speedtest kwam ook niet hoger dan 100 mb :(
Ga wel weer eens een speedtest doen in een maand of zo, gewoon voor de leuk, om te zien of er dan hogere snelheden uit komen. Heb het niet nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door r_buren op 11-07-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauriceeh
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-06 14:12
Hier zelfde, meerdere N78 masten in de omgeving als ik Antennekaart mag geloven, maar telefoon blijft op N28 (iPhone 15 pro max) lijkt erop dat Odido het nog niet overal aan heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igrp
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-06 14:34
jk-5 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:33:
[...]

Staat er wel al een E'tje bij? Zo niet, dan is hij helaas nog niet omgebouwd naar Ericsson.
Grappig. Ik vroeg me al een tijdje af wat die 'E' betekent. Ik dacht dat het iets met de aanvoer naar de mast te maken had, maar het is zo simpel dus :)
Wellicht iets om te vermelden bij de info als je een mast selecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:41

Oekol

waka waka hey hey

Betekent dit eigenlijk dat het ook direct open staat voor Simpel abonnees? Heb nog steeds maar 1 a 2 streepjes met 5G. Dus denk of de mast hier staat niet aan (zie op antennekaart wel 78 staan) of de virtuele providers delen nog niet mee of zoiets?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Holy meer dan 1000mbits met NR78 er bij....

Lokatie verzorgingsplaats oude riet a7

[ Voor 46% gewijzigd door SMSfreakie op 11-07-2024 10:21 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SMSfreakie schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:16:
Holy meer dan 1000mbits met NR78 er bij....

Lokatie verzorgingsplaats oude riet a7
Ik haal hier nu in het dorp 667mbit/s (heb een 600Mbit abonnement :+ ), was voorheen de helft. Antenne staat hier ca. 200 meter (hemelsbreed) vandaan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jcpoort
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhbOwxvmAlvgrt4Ix6SdfidQNX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obMaNgRUsD87xF5w1DXyKuuI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kunnen ze niet 5G voor thuis leveren gaan... Verdorie sneller dan m'n Ziggo aansluiting :P

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:55
SMSfreakie schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:26:
Kunnen ze niet 5G voor thuis leveren gaan... Verdorie sneller dan m'n Ziggo aansluiting :P
Laat ze het niet horen bij Ziggo. Lopen er nog meer klanten weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-06 11:23
Maar zou dat echt kunnen op grootschalige manier 5g aanbieden als vervanger voor wifi thuis?

Dan bedoel ik qua capaciteit enzo, ik weet dat ze nu ook al wat aanbieden maar dat is toch wel beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:46
fl2001 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:10:
Maar zou dat echt kunnen op grootschalige manier 5g aanbieden als vervanger voor wifi thuis?

Dan bedoel ik qua capaciteit enzo, ik weet dat ze nu ook al wat aanbieden maar dat is toch wel beperkt.
In het buitengebied moet dat nu prima kunnen mits je een buitenantenne hebt zodat je niet alsnog de 4G frequenties vol trekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
Het gaat niet om bandbreedte mensen, het gaat om latency en jitter en dat over langere tijd. Daarom heb je glasvezel, omdat je dat stabiel wilt hebben. Niemand heeft echt meer dan 20-50Mbps nodig, helemaal niemand gebruikt die bandbreedte daadwerkelijk. Heb een tijd bij een provider gewerkt en de utilisatie van lijnen verbaasde me elke keer weer.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:20
Kassad schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:43:
[...]

Het gaat niet om bandbreedte mensen, het gaat om latency en jitter en dat over langere tijd. Daarom heb je glasvezel, omdat je dat stabiel wilt hebben. Niemand heeft echt meer dan 20-50Mbps nodig, helemaal niemand gebruikt die bandbreedte daadwerkelijk. Heb een tijd bij een provider gewerkt en de utilisatie van lijnen verbaasde me elke keer weer.
Ik heb ooit eens 2 maanden op een 4G modem gewerkt omdat in de nieuwbouwwoning nog geen internet was aangelegd. Was toen al prima te doen. Zelfs met gamen had ik geen grote problemen. De latency was wel iets hoger, namelijk zo'n 40 tot 50 ms. Op glasvezel heb ik meestal zo'n 20 tot 30 ms.

Met 5G moet de latency nog iets je beter zijn, dus het moet denk ik wel mogelijk zijn. Mijn situatie was echter wel in een grote stad. In het buitengebied kan het wel ietsje anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 10:49

Louw Post

Cerenas

Oekol schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:31:
Betekent dit eigenlijk dat het ook direct open staat voor Simpel abonnees? Heb nog steeds maar 1 a 2 streepjes met 5G. Dus denk of de mast hier staat niet aan (zie op antennekaart wel 78 staan) of de virtuele providers delen nog niet mee of zoiets?
Als je nu 1 a 2 streepjes 5G hebt gaat het er niet beter op worden afaik, hogere frequenties hebben juist wat minder bereik.

Simpel heeft ook een limiet op hun snelheid, dus van die nieuwe frequenties ga je sowieso niks merken wat betreft snelheid. Van hun website:
"5G heeft een downloadsnelheid tot 150 Mbit/s en een upload snelheid van 50 Mbit/s."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:41

Oekol

waka waka hey hey

Louw Post schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:10:
[...]

Als je nu 1 a 2 streepjes 5G hebt gaat het er niet beter op worden afaik, hogere frequenties hebben juist wat minder bereik.

Simpel heeft ook een limiet op hun snelheid, dus van die nieuwe frequenties ga je sowieso niks merken wat betreft snelheid. Van hun website:
"5G heeft een downloadsnelheid tot 150 Mbit/s en een upload snelheid van 50 Mbit/s."
Goed punt, ik dacht onterecht dat het bereik beter zou worden. De snelheid wordt met een maximum bij mij en bij mijn vrouw hoger (Odido) als je in de buurt staat van zo'n mast. Merk echt dat 5G slechter bereik heeft (reikwijdte) dan 4G. Bij zowel mij en mijn vrouw op Odido.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rootpowered
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-05 18:36
Gisteren in Zwolle, Odido https://www.speedtest.net/result/i/6180181802 via IPhone 15 pro.
Meer dan 600/100 is me nog niet gelukt, maar meer dan voldoende zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
rootpowered schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:40:
Gisteren in Zwolle, Odido https://www.speedtest.net/result/i/6180181802 via IPhone 15 pro.
Meer dan 600/100 is me nog niet gelukt, maar meer dan voldoende zo!
De twee sites bij Park de Wezenlanden hebben 10Gbps glas, die gaan dus vast sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 04:32
Dat kan, maar nu nog niet :p en wordt vast aangewerkt. Er zijn al modems op basis van 5G. Die plaats je dan uiteraard niet in de meterkast, maar voor je raam of zo en werken dan exact zoals je huidige modem alleen dan met een sim erin.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dennisameling
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-06 14:02
Zojuist bij Utrecht Centraal. Was nog flink druk daar, maar desondanks super snelheid. Gigabit snelheden via een mobiele verbinding, wow!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTZR8DTJ1EiNSWWwbSrkPiqmUj8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EpANylTPgFY2mJu2zbZJbGh5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
japie06 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:56:
[...]

Ik heb ooit eens 2 maanden op een 4G modem gewerkt omdat in de nieuwbouwwoning nog geen internet was aangelegd. Was toen al prima te doen. Zelfs met gamen had ik geen grote problemen. De latency was wel iets hoger, namelijk zo'n 40 tot 50 ms. Op glasvezel heb ik meestal zo'n 20 tot 30 ms.

Met 5G moet de latency nog iets je beter zijn, dus het moet denk ik wel mogelijk zijn. Mijn situatie was echter wel in een grote stad. In het buitengebied kan het wel ietsje anders zijn.
Het probleem is dat er geen garanties zijn, schommelingen komen voor op draadloze verbindingen. Als er meer gebruikers op jouw mast zitten merk je dat, als er heftig weer is merk je dat, bij een vaste verbinding, glas of koper, merk je dat gewoon minder. Zowel latency als jitter zijn vele malen stabieler op een vaste verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55
Kassad schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:43:
[...]

Stabiliteit is belangrijk. Latency en jitter kun je vertalen als stabiliteit, maar 20 of 60 ms ping daar heeft de normale gebruiker geen boodschap aan - en/of merkt het verschil niet.

Mijn mobiele verbinding is vrij instabiel tussen 17 en 50 ms (Net nog even getest met een laptop). Echt ping sensitieve applicaties (specifieke games bijvoorbeeld) hebben daar mogelijk een probleem mee, maar dat is maar zo'n beperkte groep - dat maakt het voor de meeste mensen niet minder bruikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:57
Zuid-Limburg staat ook aan. Op meerdere plekken boven de 700Mbps (600 abbo). Upload blijft wel achter op meerdere plekken. Blijft rond de 40/50Mbps hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eN6E-unCohCW9-HqTEw2viPkBT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qaks004qlg0r8V4Eiwjp1YBL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Kassad schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:14:
[...]

Het probleem is dat er geen garanties zijn, schommelingen komen voor op draadloze verbindingen. Als er meer gebruikers op jouw mast zitten merk je dat, als er heftig weer is merk je dat, bij een vaste verbinding, glas of koper, merk je dat gewoon minder. Zowel latency als jitter zijn vele malen stabieler op een vaste verbinding.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Bedraad en glasvezel zal altijd beter zijn.

Maar mijn ervaring was helemaal niet slecht. Zeker voor het lichte surf- en streamgebruik zou je er mee uit doe voeten moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
japie06 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:38:
[...]

Je hebt helemaal gelijk hoor. Bedraad en glasvezel zal altijd beter zijn.

Maar mijn ervaring was helemaal niet slecht. Zeker voor het lichte surf- en streamgebruik zou je er mee uit doe voeten moeten kunnen.
Ja zeker mee eens, ik reageerde ook meer op iedereen die zo met bandbreedtes bezig is, dat is echt het minst interessante deel van een verbinding. Op speedtesten na (waar de verbinding op geoptimaliseerd is, providers hebben eigen speedtestservers in het core netwerk) zegt het niet zoveel over de verbinding en hoe je die gebruikt. Het is wel makkelijk testen, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 21:07
Hoi, ik weet niet of dit de juiste plek is om een vraag te stellen. Ik heb Odido unlimited 5g 600Mbps op de Poco X5 5g.

De ondersteunde banden zijn n1/3/5/7/8/20/28/38/40/41/77/78

Ik heb echter zeer slecht bereik ( 3Mbps in de tuin ) en zocht via deze site waar de antenne in de buurt kan zijn, maar ik zie dat er een storing op de site is ( geen providers ) ?

Anyway, ik zie dat jullie veel verstand van deze 5G / mobiel internet hebben en mijn vraag is of iemand mij een betaalbare signaal boos set kan aanraden?

Ik hoef geen hightech dure set, en ben al tevreden als ik genoeg bereik heb om tv en netflix te kijken.

Hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-06 16:10
VanBreukelen schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:50:
Hoi, ik weet niet of dit de juiste plek is om een vraag te stellen. Ik heb Odido unlimited 5g 600Mbps op de Poco X5 5g.

De ondersteunde banden zijn n1/3/5/7/8/20/28/38/40/41/77/78

Ik heb echter zeer slecht bereik ( 3Mbps in de tuin ) en zocht via deze site waar de antenne in de buurt kan zijn, maar ik zie dat er een storing op de site is ( geen providers ) ?

Anyway, ik zie dat jullie veel verstand van deze 5G / mobiel internet hebben en mijn vraag is of iemand mij een betaalbare signaal boos set kan aanraden?

Ik hoef geen hightech dure set, en ben al tevreden als ik genoeg bereik heb om tv en netflix te kijken.

Hoor het graag :)
Signaal booster is helaas geen optie. Bedoel je Oppo 5G router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:59
@VanBreukelen Je mag niet zelf uitzenden op dezelfde band als de telecomproviders en gelukkig maar. Daarnaast, wat wil je gaan versterken als het signaal al te zwak is?

Je kunt beter een wifi punt bij je tuin hangen en op je vaste internetlijn aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Laatst online: 13-04 21:07
ikbenjoeri schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:02:
[...]

Signaal booster is helaas geen optie. Bedoel je Oppo 5G router?
Ik bedoel mijn telefoon Poco x5 5G :)

Het mobiele odido abonnement is de enige vorm van internet die ik heb, helaas geen vast internet mogelijk.

Wat mij de mooiste oplossing lijkt is een antenne die het signaal beter oppakt dan mijn telefoon en deze binnen op een kastje naar de telefoon verzenden, zodat ik vervolgens die telefoon als hotspot kan gebruiken voor de TV.

Als ik het goed begrijp is een andere mogelijkheid om een 2e simkaart te bestellen en die in een hotspot apparaat te doen.

Wat lijkt jullie de beste optie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:55
VanBreukelen schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:13:
[...]

Ik bedoel mijn telefoon Poco x5 5G :)

Het mobiele odido abonnement is de enige vorm van internet die ik heb, helaas geen vast internet mogelijk.

Wat mij de mooiste oplossing lijkt is een antenne die het signaal beter oppakt dan mijn telefoon en deze binnen op een kastje naar de telefoon verzenden, zodat ik vervolgens die telefoon als hotspot kan gebruiken voor de TV.

Als ik het goed begrijp is een andere mogelijkheid om een 2e simkaart te bestellen en die in een hotspot apparaat te doen.

Wat lijkt jullie de beste optie ?
De 1e oplossing (met versterker werken) mag niet. (lang verhaal, maar werken met repeaters in Nederland mag niet)

De 2e optie kan, maar als je op de huidige telefoon al geen goede ontvangst heb, dan gaat een MIFI dat ook niet oplossen. Wat wel kan is een losse 4G/5G router gebruiken met antennes voor buiten, maar dan helpt een beetje kennis van de techniek wel.

Ontvang je op dit moment 5G op je telefoon of 4g? Je kan eventueel het toestel nog even op 4G zetten in de netwerkinstellingen om te kijken of dit enig verschil maakt.

Als alle opties niet werken, dan zal je moeten kijken of er een andere provider is die wel dekking heeft op je locatie (KPN of Vodafone)

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 15-07-2024 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-05 15:31
Ik probeer over te stappen op Budget Mobiel, maar het nummerbehoud proces gaat telkens fout. Ik krijg steeds de melding (in de vorm van een e-mail) dat ze mijn nummerbehoud ''niet kunnen afronden, omdat mijn mobiele nummer is afgesloten.'' Heb al met Odido contact gehad, en zij zeggen dat mijn nummer gewoon actief is en meegenomen kan worden naar een nieuwe provider.

Zojuist gechat met Budget Mobiel, de medewerker heeft even gebeld met de technische afdeling en ze zeggen weer dat mijn nummer is afgesloten en dat zij er niets aan kunnen doen en dat ik weer contact moet opnemen met Odido om mijn nummer weer actief te krijgen. Enig idee wat er fout zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Laatst online: 15-06 11:21
JaxTeller schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:44:
Ik probeer over te stappen op Budget Mobiel, maar het nummerbehoud proces gaat telkens fout. Ik krijg steeds de melding (in de vorm van een e-mail) dat ze mijn nummerbehoud ''niet kunnen afronden, omdat mijn mobiele nummer is afgesloten.'' Heb al met Odido contact gehad, en zij zeggen dat mijn nummer gewoon actief is en meegenomen kan worden naar een nieuwe provider.

Zojuist gechat met Budget Mobiel, de medewerker heeft even gebeld met de technische afdeling en ze zeggen weer dat mijn nummer is afgesloten en dat zij er niets aan kunnen doen en dat ik weer contact moet opnemen met Odido om mijn nummer weer actief te krijgen. Enig idee wat er fout zou kunnen gaan?
Ik denk niet dat mensen op dit forum je hiermee kunnen helpen. Als ik jou was zou ik contact opnemen met Odido om te vragen wat hier mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-05 15:31
mrhp schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:45:
[...]

Ik denk niet dat mensen op dit forum je hiermee kunnen helpen. Als ik jou was zou ik contact opnemen met Odido om te vragen wat hier mis gaat.
Dacht even proberen. Zoals ik zei Odido al gesproken en volgens hun moet het gewoon lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
Weet iemand hier of de mast op Terschelling West (https://antennekaart.nl/k...oom=14&providers=t-mobile) nog een update gaat krijgen wat betreft Odido? KPN heeft in juli nog een update gehad en daar zit nu de n78 band ook bij opgeschroeft maar Odido heeft al sinds mei 2021 geen updates meer gehad en heeft ook geen n78 band. Als ik bij mijn moeder ben (die op Terschelling West woont) heb ik zo'n slechte verbinding binnenshuis :( Gelukkig is er Wifi bellen maar toch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
r_buren schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:01:
Weet iemand hier of de mast op Terschelling West (https://antennekaart.nl/k...oom=14&providers=t-mobile) nog een update gaat krijgen wat betreft Odido? KPN heeft in juli nog een update gehad en daar zit nu de n78 band ook bij opgeschroeft maar Odido heeft al sinds mei 2021 geen updates meer gehad en heeft ook geen n78 band. Als ik bij mijn moeder ben (die op Terschelling West woont) heb ik zo'n slechte verbinding binnenshuis :( Gelukkig is er Wifi bellen maar toch
De Odido Ericsson swap op de eilanden zal pas laat dit jaar zijn. Ergens rond Oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:30

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

r_buren schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:01:
3500 gaat de indoor dekking niet verbeteren. Als je nu bagger bereik hebt bij je moeder zal dat niet beter worden als n78 op dezelfde masten worden aangezet. Bereik buiten is best nog OK maar binnen is het al snel niet te ontvangen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:11
Ik ben ooit op een website geweest waar je kan zien welke banden je telefoon ondersteunt. Weet iemand welke website je daarvoor kan gebruiken? Heb flink gezocht maar kan het niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wonderwout
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 12:47
richard1074 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:44:
Ik ben ooit op een website geweest waar je kan zien welke banden je telefoon ondersteunt. Weet iemand welke website je daarvoor kan gebruiken? Heb flink gezocht maar kan het niet meer vinden.
Deze misschien?

https://cacombos.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:14
En als het alleen puur om de banden gaat is deze vrij volledig en ook makkelijk te gebruiken:
https://www.gsmarena.com/samsung-phones-9.php

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:11
Dank. Beide goede sites. Ik wist zeker dat je dit kon zien via gsmarena maar had het “expand” knopje niet gezien. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Zijn er al aanwijzingen wat Odido met band 38 wil gaan doen?

Het lijkt erop dat die band met de komst van 5G meer potentieel krijgt, bijv. n41 is in de VS heel snel heel groot geworden (véél meer ruimte dan n38 maar toch). Veel nieuwere telefoons ondersteunen nu ook CA combos met band 38 erin en met band n38 zijn ook kanaalbreedtes van bijv. 30 MHz mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Sorcerer8472 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 08:44:
Zijn er al aanwijzingen wat Odido met band 38 wil gaan doen?

Het lijkt erop dat die band met de komst van 5G meer potentieel krijgt, bijv. n41 is in de VS heel snel heel groot geworden (véél meer ruimte dan n38 maar toch). Veel nieuwere telefoons ondersteunen nu ook CA combos met band 38 erin en met band n38 zijn ook kanaalbreedtes van bijv. 30 MHz mogelijk.
Gezien het feit dat het op de nieuwe Ericsson sites uitgeschakeld word , denk ik dat ze er niet veel mee geen doen. Bij KPN zie je het gebruik ook afnemen nu ze actief n78 aan het activeren zijn.

B7 en B38 zitten elkaar teveel in de weg. De downlink van b38 stoort enorm op de uplink van B7 en dat kan alleen met dure filters worden opgelost.

Mogelijk gaan ze een paar sites in de lucht houden met B38 om aan de vergunningsvoorwaarden te voldoen. Zoals ze ook al jaren doen met hun kleine B7 blokje, die ze vanaf slechts 4 sites uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
N38 TDD dus down+up, grenst aan N7 downlink.

Echter het is in 5G NR blijkbaar mogelijk om band 38 (band 7 ook trouwens) te gebruiken als SDL, dus puur en alleen als download link waar de UE niet naar mag zenden.

Als dat wordt toegepast zouden er geen speciale filters nodig zijn want UEs zenden dan nooit op band 38. Dan is het gratis bandbreedte. Kanalen kunnen ook 25, 30 of 40 MHz breed zijn dus is een lekker stukje snelheid. De penetratie is ook iets hoger dan op n78.

Bij een swap kan KPN vrij makkelijk de extra bandbreedte op band 7 gebruiken, en als ik het goed begrijp heeft Odido RRUs die zowel band 38 als band 7 tegelijkertijd kan pakken dus zij zouden het vrij makkelijk moeten kunnen inzetten als n38 (of n41) SDL op 5G NR, een 30 MHz carrier (of 25 MHz indien er niet geswapt wordt). Klopt dat of is dat een oude situatie of testsituatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:52:
[...]

B7 en B38 zitten elkaar teveel in de weg. De downlink van b38 stoort enorm op de uplink van B7 en dat kan alleen met dure filters worden opgelost.
Zijn die banden bruikbaar voor small (indoor) cells? Of althans voor 7 is dat helder, maar voor 38 TDD?

[ Voor 6% gewijzigd door jant op 29-07-2024 19:54 ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

jant schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:44:
[...]

Zijn die banden bruikbaar voor small (indoor) cells? Of althans voor 7 is dat helder, maar voor 38 TDD?
In principe zijn deze banden goed bruikbaar indoor Het zit tussen de upload en de download van b7. Of het handig is weet ik niet daar heb ik echt geen verstand van.

B7+b38 is samen b41 dat zou beter bruikbaar zijn. Maar dat moet dan in heel Europa zo gebruikt worden.
Zowel b7 als b38 komen geloof ik in 2030 weer op de markt. Wie weet wat er dan gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Da's ms wel de beste oplossing, maar dat duurt ook nog wel wat jaartjes. Ik ben benieuwd wat men tzt en in de tussentijd gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 15:23
Ik zit in het buitenland. Wilde een voicemail beluisteren. Odido-wachtwoord voor mijn voicemail wist ik niet meer, dus ik druk #. Ik verbreek de verbinding. Via SMS krijg ik mijn wachtwoord.

Ik bel op nieuw met voicemail, typ het wachtwoord in. Krijg meteen bericht dat mijn voicemail 24 uur geblokkeerd is.

Waarom is dit? Ik lees dat het pas na 2x verkeerd invullen geblokkeerd wordt. Dat zou ik nog snappen. Maar ik heb het wachtwoord 1x ingevuld, en niet fout.

Wat ontzettend lastig dit... Is er een manier dat iemand van de supportdesk dit kan deblokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-06 01:58
Ik heb sinds vorige week de Fold 6 en sinds gister is mijn nummer overgezet naar Odido met 5g. Hiervoor had ik Lebara met 4g en was het snel
Maar nu met 5g krijg k hele slechte resultaten in de speedtests. Ik zit in Amsterdam maar krijg nu het gevoel dat er ergens een probleem is, of met de telefoon of met de sim.
Heeft iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csw75qjOPGs_aTnDMg4RLOh3yjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8O8VKQS2p2EnAhwNxeaibx5U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpXSy94VllK7YRCq9WfermwG37k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oufaA7gAweKFab76Zyqos9GK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Probeer het eens met de speedtest app in plaats van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06 14:26
Welk abonnement heb je afgesloten? Unlimited start is 10Mbit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie06
3G wordt uitgefaseerd voor meer capaciteit op 4G en 5G

Ik dacht dat Odido eigenlijk 3G al had uitgefaseerd? Maar wellicht ben ik in de war met een andere provider.

In ieder geval, 3G blijft tenminste beschikbaar tot 1 augustus 2026. Ze communiceren minimaal zes maanden van tevoren de concrete datum waarop 3G stopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:35
japie06 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:38:

Ik dacht dat Odido eigenlijk 3G al had uitgefaseerd? Maar wellicht ben ik in de war met een andere provider.

In ieder geval, 3G blijft tenminste beschikbaar tot 1 augustus 2026. Ze communiceren minimaal zes maanden van tevoren de concrete datum waarop 3G stopt.
Nee, dat was 2G wat al uitgefaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
japie06 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:32:
Probeer het eens met de speedtest app in plaats van de website.
Hiermee haal ik dezelfde slechte waarden. Ik heb trouwens ook de simkaart in mijn oude a33 5g gezet en heb dezelfde slechte resultaten. Dus het ligt niet aan de Fold 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
Huub17 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:02:
Welk abonnement heb je afgesloten? Unlimited start is 10Mbit.
Ik heb via belsimpel het Hello 20gb abonnement. Volgens mij is dat gewoon de 300mbps. Als ik naar de dekkingskaart kijk zou ik prima dekking moeten hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LXJblMWQEfYZjQTcvnCKWD36tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqs9QipeCDGxSf072PKdmaq0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bC-HyMkUywdDIdXkXxim9vCe26M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2RYg4wSboFG8heUmfSBLosh.jpg?f=fotoalbum_large

Het 5G en het 4G symbool wisselen elkaar trouwens steeds af. Kan het aan de sim liggen?

[ Voor 47% gewijzigd door Noreia op 01-08-2024 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Noreia schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:28:
[...]

Ik heb via belsimpel het Hello 20gb abonnement. Volgens mij is dat gewoon de 300mbps. Als ik naar de dekkingskaart kijk zou ik prima dekking moeten hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het 5G en het 4G symbool wisselen elkaar trouwens steeds af. Kan het aan de sim liggen?
"Volgens mij" klinkt niet erg zeker. Als je inlogt op de Odido app, wat staat er dan geschreven bij je abonnement?

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
Mirabis schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:08:
[...]

"Volgens mij" klinkt niet erg zeker. Als je inlogt op de Odido app, wat staat er dan geschreven bij je abonnement?
Er staat wel tot 300mbps in de app. Mij telefoon wisselt ook steeds tussen 4g, 4g+ en 5g. Zou ik nog iets in de instellingen kunnen aanpassen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTTzejyY3Y1zYXizbj10lYMUhPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hlTDikQKWvjXmzaIshFxW1jq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 08:11

The Wizard

Moderator Mobile
Noreia schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:28:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je ping is ook veel te slecht, zou eerder rond de 20 ms moeten liggen, niet rond de 1000. Heb je het ook op andere locaties? Om uit te sluiten dat het aan de lokale mast ligt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-06 15:59

BertV

Handgemaakt

Mijn dochter heeft een abonnement lopen bij Odido.

Toevallig (zo vaak doe ik dat niet) keek ik in de app en zag de kosten van ongeveer 123 SMS-jes naar het buitenland alles verstuurd in 1 minuut.

Daarna is het automatisch geblokkeerd door Odido.

Dat dit een hack was was mij natuurlijk duidelijk, maar ik had het mogen versturen van SMS-jes (en verder alles wat geld kost al eerder geblokkeerd)

Volgens Odido wordt dit bij een zakelijk abonnement vergoed, maar ben ik nu met een particulier abonnement afhankelijk van een beslissing bij hun (?)

Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?
Ik heb er zo weinig vertrouwen in, dit kan zo weer gebeuren.

edit: Dat is snel, ik zie deze kosten niet meer staan. Lijkt dus opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door BertV op 01-08-2024 14:46 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
The Wizard schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:13:
[...]

Je ping is ook veel te slecht, zou eerder rond de 20 ms moeten liggen, niet rond de 1000. Heb je het ook op andere locaties? Om uit te sluiten dat het aan de lokale mast ligt.
Ik ben nu buiten en heb nu wel goed internet. Het ligt misschien aan de lokale mast? Bij odido waren geen storingen te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HyrDsR9RP8YPvZLExPXwVzrDIok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aJFBCD6tNbxdSpoYb8Kkz9Cr.jpg?f=fotoalbum_large

Is het trouwens normaal dat de speedtest zoveel data verbruikt? Zit er bijna door mijn bundel heen lol

[ Voor 6% gewijzigd door Noreia op 01-08-2024 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 08:11

The Wizard

Moderator Mobile
Noreia schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:29:
[...]

Ik ben nu buiten en heb nu wel goed internet. Het ligt misschien aan de lokale mast? Bij odido waren geen storingen te zien.

[Afbeelding]

Is het trouwens normaal dat de speedtest zoveel data verbruikt? Zit er bijna door mijn bundel heen lol
Wees blij dat je niet de 1 Gbit aan tikt, dan zit je zo op 1000+ MB per sessie. Dit zijn goede waarden, probleem ligt dus niet aan de telefoon of simkaart, zeer waarschijnlijk heb je gewoon slecht bereik.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-06 13:37
japie06 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:38:

Ik snap je verwarring wel, want Odido (toen nog T-Mobile) heeft wel flink met hun 3G en 2G netwerk lopen schuiven, ze hebben meerdere frequenties op 2G en 3G een bepaalde tijd uitgeschakeld gehad, en sommige later zelfs ook weer ingeschakeld.

Op dit moment (kijkend naar Antennekaart.nl) is 2G volledig uitgeschakeld zowel op 900 als 1800MHz, en 3G is actief op 900MHz én nog ongever 280 sites met enkel 2100MHz, op locaties waar geen low-band antenne’s aanwezig zijn. Vaak is hier ook 4G op 1800 en 2100MHz aanwezig, maar géén 5G.
Interessant of Odido die sites nog gaat voorzien van low-band antennes, zoals KPN heeft gedaan toen ze hun 3G2100 netwerk aan het afbouwen waren. Of dat ze zoals Vodafone ook doet de sites gewoon in de lucht houden met dus enkel 4G op hogere frequenties.

Ook ben ik benieuwd wat Odido ook gaat doen met hun 15MHz blok aan 900MHz spectrum, aannemelijk is dat ze dit volledig gaan inzetten op 4G (of 5G tegen die tijd). Vooral voor dunner bevolkte gebieden, wat verder van de antennelocatie vandaan (en ook indoor) zal dat best een snelheidsboost geven. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

AlesT schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:09:
[...]

Op dit moment (kijkend naar Antennekaart.nl) is 2G volledig uitgeschakeld zowel op 900 als 1800MHz, en 3G is actief op 900MHz én nog ongever 280 sites met enkel 2100MHz, op locaties waar geen low-band antenne’s aanwezig zijn. Vaak is hier ook 4G op 1800 en 2100MHz aanwezig, maar géén 5G.
Interessant of Odido die sites nog gaat voorzien van low-band antennes, zoals KPN heeft gedaan toen ze hun 3G2100 netwerk aan het afbouwen waren. Of dat ze zoals Vodafone ook doet de sites gewoon in de lucht houden met dus enkel 4G op hogere frequenties.
Zoals je ongetwijfeld weet is Odido bezig met een ombouw van Huawei RAN naar een Ericsson RAN. Daarbij worden sites waar nu geen low band is veel gevallen voorzien van nieuwe antennes met low band.
Alles sites krijgen N28(5G700), b20(4G800), b8(4G900/3G900), b3(4G1800), b1(4G2100) Daarnaast worden veel sites voorzien van n78(5G3500) en wordt er veel b32(4G1400) en b7(4G2600) uitgerold maar soms niet op alle antennes per site, ligt aan de ligging van de betreffende site.

Er zijn nog wel een aantal masten over die omgebouwd zijn zonder nieuwe antennes(voornamelijk hoogspanningsmasten(HVPs)). Je kan er vanuit gaan dat daar gezocht wordt naar alternatieven omdat HVPs met de introductie van RRUs minder aantrekkelijk zijn geworden en de operators liever in een gewone mast gaan hangen.

[ Voor 0% gewijzigd door The Wizard op 02-08-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
jk-5 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:01:
[...]

Niet echt. Maar de Ericsson swap in de omgeving Wageningen staat gepland voor Augustus. Daarbij wordt alles vervangen van Huawei naar Ericsson, en daarbij meteen uitrol van 3500MHz spectrum, en vrijwel overal ook 1400MHz
Kan ik ergens zien wanneer de mast bovenop het WUR gebouw (Site ID 31569) geupgrade gaat worden naar Ericsson? Ik heb sinds 2 weken dat ik op mijn werk (kantoor FrieslandCampina, ook op de campus van de WUR) maar 1 streepje of geen streepjes bereik heb. Dat is binnen het gebouw. En dat was daarvoor altijd 2 a 3 streepjes. Dus dan denk ik, zouden ze al bezig zijn met iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:13
r_buren schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:58:
[...]

Kan ik ergens zien wanneer de mast bovenop het WUR gebouw (Site ID 31569) geupgrade gaat worden naar Ericsson? Ik heb sinds 2 weken dat ik op mijn werk (kantoor FrieslandCampina, ook op de campus van de WUR) maar 1 streepje of geen streepjes bereik heb. Dat is binnen het gebouw. En dat was daarvoor altijd 2 a 3 streepjes. Dus dan denk ik, zouden ze al bezig zijn met iets ?
Hooguit kun je zien waar ze aan het werk zijn en de komende twee weken, maar welke sites ze dan mee bezig zijn publiceren ze eigenlijk nooit.
Op de dekkingskaart kun je de gebieden met werkzaamheden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
BGLAdmin schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:48:
[...]

Hooguit kun je zien waar ze aan het werk zijn en de komende twee weken, maar welke sites ze dan mee bezig zijn publiceren ze eigenlijk nooit.
Op de dekkingskaart kun je de gebieden met werkzaamheden vinden.
Die link geeft een forbidden (403) error haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:13
r_buren schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:52:
[...]

Die link geeft een forbidden (403) error haha.
Probeer eens in incognito mode.

Voor regio Wageningen staan voor volgende week en de week erop werkzaam heden aangegeven, ze vertellen niet wat die werkzaamheden inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:12
Even wat hulp gevraagd. Ik heb een zakelijk abonnement die ik van Vodafone naar Odido of KPN wil brengen door extra opties die Vodafone niet heeft.

Ik heb al een datasim van Odido zakelijk en van KPN niks dus financieel zou je kiezen voor Odido door combi-korting. Alleen dat is voor mij een stuk minder belangrijk. Ik wil eigenlijk al een tijdje KPN, omdat Odido zakelijk qua expertise niet best is. Alleen als ik KPN klanten spreek dan zeggen zij hetzelfde. Het wordt er dus niet makkelijker op en vandaar even deze post. Ik woon in de randstad en kom er zelf zakelijk bijna nooit uit. Privé heb ik een abo van Odido en dit gaat prima verder, maar is ook veel minder essentieel. Het moet iig wel KPN of Odido worden.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:37
Redondo1982 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:03:
Even wat hulp gevraagd. Ik heb een zakelijk abonnement die ik van Vodafone naar Odido of KPN wil brengen door extra opties die Vodafone niet heeft.

Ik heb al een datasim van Odido zakelijk en van KPN niks dus financieel zou je kiezen voor Odido door combi-korting. Alleen dat is voor mij een stuk minder belangrijk. Ik wil eigenlijk al een tijdje KPN, omdat Odido zakelijk qua expertise niet best is. Alleen als ik KPN klanten spreek dan zeggen zij hetzelfde. Het wordt er dus niet makkelijker op en vandaar even deze post. Ik woon in de randstad en kom er zelf zakelijk bijna nooit uit. Privé heb ik een abo van Odido en dit gaat prima verder, maar is ook veel minder essentieel. Het moet iig wel KPN of Odido worden.
En over welke “extra opties” die Vodafone niet heeft heb je het dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
NLM1K schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:40:
[...]

En over welke “extra opties” die Vodafone niet heeft heb je het dan precies?
Visual Voicemail is de belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronbont
  • Laatst online: 25-03 19:09
Hoi, ik heb unlimited premium! Weet iemand waarom waar ik de internet snelheid ook test, deze unlimited premium gewoon bagger snelheid heeft! Heb ook een tweede nummer, bij 50+ mobiel! Als ik na de Odido test direct de 50+ plus snelheid test is deze steeds beter! Zie screenshots!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8K9OLAUMX1u3HIkTdcb6xX3R-zM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GR5cjGWjf3q6WeaFss7kRuJf.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1-yriQ0q9Zg3Yp7Bxi0r9du7bg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/k7ECsdfBXWeRsxBcGfxN4GUa.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
ronbont schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:32:
Hoi, ik heb unlimited premium! Weet iemand waarom waar ik de internet snelheid ook test, deze unlimited premium gewoon bagger snelheid heeft! Heb ook een tweede nummer, bij 50+ mobiel! Als ik na de Odido test direct de 50+ plus snelheid test is deze steeds beter! Zie screenshots!
[Afbeelding][Afbeelding]
Met 'waar ik ook test' bedoel je ook daadwerkelijk verschillende locaties? Of binnen je huis?

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 10-08-2024 17:16 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal berichten zijn verwijderd. Discussies over taal zijn hier nadrukkelijk ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronbont
  • Laatst online: 25-03 19:09
Hahn schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:42:
[...]

Met 'waar ik ook test' bedoel je ook daadwerkelijk verschillende locaties? Of binnen je huis?
Ik bedoel daadwerkelijk verschillende locaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:03:
Ik wil eigenlijk al een tijdje KPN, omdat Odido zakelijk qua expertise niet best is.
<snip>
Ik woon in de randstad en kom er zelf zakelijk bijna nooit uit. Privé heb ik een abo van Odido en dit gaat prima verder,
Uit nieuwsgierigheid wat is die (niet beste) expertise? En tevredenheid privé lijkt een waardevolle clue.

Stedelijk is Odido sowieso erg sterk.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
jant schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:50:
[...]

Uit nieuwsgierigheid wat is die (niet beste) expertise? En tevredenheid privé lijkt een waardevolle clue.

Stedelijk is Odido sowieso erg sterk.
Van het kastje naar de muur sturen om iets werkend te krijgen. Online klantenservice wijst naar de winkel en de winkel zegt dat de online klantenservice dat moet doen. Ze weten zich geen raad met bepaalde vragen.

Mooiste is nog een nieuwe iPad Pro 2024 bestellen waar alleen een e-sim in gaat en er dan gewoon een fysieke kaart bij leveren.

Facturen ook al meerdere keren niet in orde geweest, voor een onderneming wel belangrijk om dit allemaal sluitend te krijgen. Creditnota’s die niet in de app-omgeving komen, maar waar je op moet wachten per mail. De ene keer ging dat goed, maar eigenlijk vaker fout.

Alles is héél onduidelijk en vaak één brok ergenis, want je wordt niet ontzorgt. Dat is wel waar je als zakelijke klant flink voor betaald hebt, want vaak zijn de particuliere abo’s een stuk rianter qua inhoud en ook goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Gisteravond besloten om over te stappen naar Odido. Jaarcontractje genomen en over de kwaliteit heb ik niet echt wat te klagen tot nu toe met mijn privé abonnementen. Hopelijk gaat het goed met de administratie ed, maar zo’n moeilijk contractje is het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Redondo1982 op 11-08-2024 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:22
Consumentenbond: De beste mobiele provider

Odido overal als laatste uit de test. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:54
Hier 4GvT van Odido. Was ooit een mooie 120/30 Mbps. In de loop der jaren steeds slechter, nu 60/5. Gaat er binnenkort uit. Op dezelfde mast Vodafone met 100/35 Mbps.

RIPE Atlas probe: 1005104

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes