Hier ook drama, vooral binnenshuis. Met T-Mobile nooit een probleem, totdat het Odido werd. Nu heb ik soms zelfs geen bereik als ik me tussen twee plaatsen bevindt. Laatst tijdens een fietstochtje had ik bv. even totaal geen bereik tussen Houten en Utrecht en in de trein tussen Utrecht en Breukelen. Op mijn werktelefoon (Samsung A52) zit Vodafone, en daar heb ik thuis gewoon vol bereik. Maar Odido blijft tot op de dag van vandaag volhouden dat het aan mij moet liggen. Ik ben echter huiverig om nu over te stappen, want ik lees en hoor allerlei horrorverhalen over een niet functionerende klantenservice die je gewoon al afsluiten wanneer je nieuwe abonnement nog niet is ingegaan, problemen met het overzetten van je telefoonnummer, etc.ernstoud schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:05:
[...]
Hier 4GvT van Odido. Was ooit een mooie 120/30 Mbps. In de loop der jaren steeds slechter, nu 60/5. Gaat er binnenkort uit. Op dezelfde mast Vodafone met 100/35 Mbps.
BEN, ook Odido, komt als 3de uit de test.P-Rock schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:50:
Consumentenbond: De beste mobiele provider
Odido overal als laatste uit de test.
Tja, zijn momentopnames maar lijkt dat de nevenmerken van de grote providers (bijna?) allemaal beter scoren dan deze providers zelf.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.207.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Zijn verschillende aanbieders die internet buitengebied aanbieden met 5G op het Odido netwerkernstoud schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:05:
[...]
Hier 4GvT van Odido. Was ooit een mooie 120/30 Mbps. In de loop der jaren steeds slechter, nu 60/5. Gaat er binnenkort uit. Op dezelfde mast Vodafone met 100/35 Mbps.
Iemand een mogelijke oplossing voor het volgende probleem :
Odido e-sim en een multisim voor een Samsung Smart Watch. Heeft een paar maand goed zijn werk gedaan. Nu is het nummer echter altijd direct in gesprek op de watch, zelfs al staat de telefoon uit.
De helpdesk kwam niet verder dan de doorschakel tijden te verlengen, maar dat mocht niet baten. Overigens kan het bellen vanaf de smartwatch prima.
Odido e-sim en een multisim voor een Samsung Smart Watch. Heeft een paar maand goed zijn werk gedaan. Nu is het nummer echter altijd direct in gesprek op de watch, zelfs al staat de telefoon uit.
De helpdesk kwam niet verder dan de doorschakel tijden te verlengen, maar dat mocht niet baten. Overigens kan het bellen vanaf de smartwatch prima.
Simyo en Youfone zitten qua score boven kpn, dat is raar aangezien ze over hetzelfde netwerk gaan. Mij lijkt het feit dat je minder betaalt bij een budgetprovider maakt dat je sneller tevreden bent, omdat je überhaupt lagere verwachtingen hebt .snah001 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:42:
[...]
BEN, ook Odido, komt als 3de uit de test.
Tja, zijn momentopnames maar lijkt dat de nevenmerken van de grote providers (bijna?) allemaal beter scoren dan deze providers zelf.
Firefox - Iphone
Hoe vaak wordt de Antennekaart site bijgewerkt? De werkzaamheden in Wageningen die tot en met de 18e zouden duren, zouden nu opgelost moeten zijn maar ik zie op Antennekaart nog niks dat er nu een Ericsson antenne hangt. Of gaat dat niet automatischr_buren schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:58:
[...]
Kan ik ergens zien wanneer de mast bovenop het WUR gebouw (Site ID 31569) geupgrade gaat worden naar Ericsson? Ik heb sinds 2 weken dat ik op mijn werk (kantoor FrieslandCampina, ook op de campus van de WUR) maar 1 streepje of geen streepjes bereik heb. Dat is binnen het gebouw. En dat was daarvoor altijd 2 a 3 streepjes. Dus dan denk ik, zouden ze al bezig zijn met iets ?
Nee, dat gaat niet automatisch. Antennekaart baseert zich op de data uit het Antenneregister en die wordt ongeveer eens per maand door de operators van update voorzien.r_buren schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:27:
[...]
Hoe vaak wordt de Antennekaart site bijgewerkt? De werkzaamheden in Wageningen die tot en met de 18e zouden duren, zouden nu opgelost moeten zijn maar ik zie op Antennekaart nog niks dat er nu een Ericsson antenne hangt. Of gaat dat niet automatisch?
Laatste update van Odido was 10 juli dus je zou een nieuwe kunnen verwachten maar het is vakantietijd dus dan kan het wel eens langer duren.
Antenne en masten malloot
Dat is het ook, goedkoper is vaak betaahhhh! Nou moet ik ook zeggen dat het voor het merendeel van de bevolking ook meer dan voldoende zal zijn. Ik kies alleen maar voor de bekende namen, omdat ik er niet naar hoef te kijken en ook kwaliteit (zakelijk) nodig heb. Als je bijv. elk eurotje om moet draaien dan is het een ander verhaal. Consumentenbond neem ik sowieso niet serieus, dat zal voor mij nooit leidraad zijn in het maken van een beslissing.babybox schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 23:46:
[...]
Simyo en Youfone zitten qua score boven kpn, dat is raar aangezien ze over hetzelfde netwerk gaan. Mij lijkt het feit dat je minder betaalt bij een budgetprovider maakt dat je sneller tevreden bent, omdat je überhaupt lagere verwachtingen hebt .
I don't have dreams, I have goals!!
Leuk, loop je in italie langs de kust besluit je telefoon verbinding te maken met een of andere maritieme mobiele dienst ipv VF/TIM. 10 Euro extra kosten
I am the great Cornholio!
Moet je daarvoor geen travel pass kopen om pas data daarop te gebruiken?HaterFrame schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:34:
Leuk, loop je in italie langs de kust besluit je telefoon verbinding te maken met een of andere maritieme mobiele dienst ipv VF/TIM. 10 Euro extra kosten
Sinds een tijdje laat Odido automatisch bij roaming het internet open staan tot je 10 euro aan buitenbundelkosten hebt bereikt.
Heb ook nergens een optie bij odido kunnen vinden om dat uit te zetten. Vind het een beetje naaierij, temeer omdat je er dus ook geen bericht van krijgt dat je gaat betalen....EDIT schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:54:
Sinds een tijdje laat Odido automatisch bij roaming het internet open staan tot je 10 euro aan buitenbundelkosten hebt bereikt.
Niet gehad dus, wel een SMS dat ik in Frankrijk was (was dus niet zo, maar ook daar alles uit de eu bundel) en vervolgens dat mijn verrelanden bundel op was. Nergens heb ik een SMS gehad dat ik dus ging betalen?EDIT schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:10:
Jawel, maar het zit verstopt in het welkomst-sms-je:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/JoXVoMTdCiR1n8Q7VTnxWnJo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga hier als terug ben nog wel even werk van maken. Ook voor 10 euro ben ik best principieel.
[ Voor 4% gewijzigd door HaterFrame op 21-08-2024 12:16 ]
Als ik even rond Google zie ik dat er veel meer mensen zijn met deze problemen (over de hele wereld) en dat er meerdere carriers zijn die tot 10 euro buitenbundel gaan.
0 euro buitenbundel is ook lastig te managen denk ik, aangezien je soms wel bewust buitenbundel wilt. Dan zou je dus steeds de optie aan/uit moeten zetten.
edit:
Misschien dat deze optie nog bestaat?
https://www.reddit.com/r/...r_at_sea_roaming_charges/
0 euro buitenbundel is ook lastig te managen denk ik, aangezien je soms wel bewust buitenbundel wilt. Dan zou je dus steeds de optie aan/uit moeten zetten.
edit:
Misschien dat deze optie nog bestaat?
https://www.reddit.com/r/...r_at_sea_roaming_charges/
[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 21-08-2024 12:44 ]
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Dan kan ik mij dat inderdaad goed voorstellen. Stomme van die maritieme dingen is dat het volgens mij al snel 10 euro per MB is, en die SMS-jes pas na een aantal minuten komen (ik heb wel gehad dat het een half uur tot een uur duurde). Tegen de tijd dat je dat door hebt ben je allang door die 10 euro heen.HaterFrame schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:14:
[...]
Niet gehad dus, wel een SMS dat ik in Frankrijk was (was dus niet zo, maar ook daar alles uit de eu bundel) en vervolgens dat mijn verrelanden bundel op was. Nergens heb ik een SMS gehad dat ik dus ging betalen?
[Afbeelding]
Ik ga hier als terug ben nog wel even werk van maken. Ook voor 10 euro ben ik best principieel.
Ja dit beleid is volgens mij bij meerdere NL providers stilletjes veranderd. Ook bij KPN heb je nu niet meer standaard bescherming tegen onverwachte internetkosten buiten de EU. Dit is wel nog steeds handmatig aan te zetten, door BESCHERMING AAN te sms’en naar 1266 (voor KPN klanten dus), maar ik weet dat tot een paar jaar terug dit gewoon standaard aan stond, vooral ook omdat sinds EU roaming vrijwel iedereen dataroaming altijd aan heeft staan.
Er wordt dus zowel door de telefoon als de provider géén onderscheid gemaakt tussen EU en niet-EU dataroaming, al was er in de begintijd van het afschaffen van de EU roamingtarieven op iPhones in ieder geval een setting die iets als 'EU-internet' werd genoemd, maar in NL in ieder geval nooit gewerkt heeft. Bij een latere iOS update was het ook weer verwijderd, volgens mij had dit ook te maken met de LBO (Local breakout) optie waar in de begintijden van EU roaming over gesproken werd, maar je nu nauwelijks meer wat over hoort.
Heel opvallend dat je dus zowel bij Odido als KPN blijkbaar weer standaard kosten maakt.
Van Vodafone weet ik niet precies hoe hun buiten bundel beleid is, en of dit ook gewijzigd is, maar ik weet wel dat bij hun standaard de Alles-in-1 Op Reis bundel aanstaat. Dat betekent dus als je 1 minuut gebeld wordt, het je gelijk €5,- kost, ipv €0,25. Voor die €5 kan je dan wel tot 23.59 NL tijd nog eens 49 extra minuten gebeld worden, 50 min bellen, 50 sms’jes versturen én een heuse 50MB internetten (was eerst 35MB).
Maar iedereen weet dat 10 seconden je dataroaming aanzetten je telefoon al voor die magere hoeveelheid aan MB’s voor 'provisioning/settings/system services' heeft binnengehaald, dus je kan er welgeteld vrijwel niks mee.
Wil niet teveel over VF doorgaan in het Odido thread, maar ze hebben nu trouwens ook een nieuwe én nog duurdere XXL bundel (naast de bestaande XL bundel, in plaats van dat ze de oude bundels wat interessanter maakten…).
Ik heb het hier expres niet over MVNO’s, aangezien het bekend is dat het hun verdienmodel is om je buiten bundel te laten gaan, (hiermee compenseren ze deels hun lagere tarieven)
Ik snap ook niet dat NL providers zulke on-competitieve roaming bundels hebben, je zou toch denken dat ze willen concurreren met de wildgroei aan eSIM dataproviders?
Het feit dat ze dat niet hebben (en dus je automatisch laten dokken voor dataroaming), bewijst mijns inziens deels wel dat het gewoon een verdienmodel is, vooral in situaties waarin de klant helemaal niet bewust gebruik van maakte.
Er wordt dus zowel door de telefoon als de provider géén onderscheid gemaakt tussen EU en niet-EU dataroaming, al was er in de begintijd van het afschaffen van de EU roamingtarieven op iPhones in ieder geval een setting die iets als 'EU-internet' werd genoemd, maar in NL in ieder geval nooit gewerkt heeft. Bij een latere iOS update was het ook weer verwijderd, volgens mij had dit ook te maken met de LBO (Local breakout) optie waar in de begintijden van EU roaming over gesproken werd, maar je nu nauwelijks meer wat over hoort.
Heel opvallend dat je dus zowel bij Odido als KPN blijkbaar weer standaard kosten maakt.
Van Vodafone weet ik niet precies hoe hun buiten bundel beleid is, en of dit ook gewijzigd is, maar ik weet wel dat bij hun standaard de Alles-in-1 Op Reis bundel aanstaat. Dat betekent dus als je 1 minuut gebeld wordt, het je gelijk €5,- kost, ipv €0,25. Voor die €5 kan je dan wel tot 23.59 NL tijd nog eens 49 extra minuten gebeld worden, 50 min bellen, 50 sms’jes versturen én een heuse 50MB internetten (was eerst 35MB).
Maar iedereen weet dat 10 seconden je dataroaming aanzetten je telefoon al voor die magere hoeveelheid aan MB’s voor 'provisioning/settings/system services' heeft binnengehaald, dus je kan er welgeteld vrijwel niks mee.
Wil niet teveel over VF doorgaan in het Odido thread, maar ze hebben nu trouwens ook een nieuwe én nog duurdere XXL bundel (naast de bestaande XL bundel, in plaats van dat ze de oude bundels wat interessanter maakten…).
Ik heb het hier expres niet over MVNO’s, aangezien het bekend is dat het hun verdienmodel is om je buiten bundel te laten gaan, (hiermee compenseren ze deels hun lagere tarieven)
Ik snap ook niet dat NL providers zulke on-competitieve roaming bundels hebben, je zou toch denken dat ze willen concurreren met de wildgroei aan eSIM dataproviders?
Het feit dat ze dat niet hebben (en dus je automatisch laten dokken voor dataroaming), bewijst mijns inziens deels wel dat het gewoon een verdienmodel is, vooral in situaties waarin de klant helemaal niet bewust gebruik van maakte.
[ Voor 29% gewijzigd door AlesT op 22-08-2024 14:21 ]
Heb ze een pm via X gestuurd en gaan het nu wel uitzoeken. Ergens is er wel wat mis gegaan, ik ben dit jaar nog niet in Frankrijk (das ruim 700km verderop) geweest en daar ook niet in de buurt geweest. Daarnaast waren er alternatieve netwerken beschikbaar zoals VF en Tim.
[ Voor 5% gewijzigd door HaterFrame op 21-08-2024 17:27 ]
Ik kreeg van Odido pas een SMS dat ik in Belgie was op het moment dat ik na 15 dagen Nederland weer inreed. Ben in die tijd ook 15 dagen in Frankrijk geweest maar daar helemaal geen SMS van ontvangen.
Dus kan je internet buiten de bundel nog blokkeren? Vroeger bij Tele2 was dit gewoon standaard.
Die buitenlandbundels doen ook aardig pijn, €60 voor 500MB
Ook dit is in het Tele2-tijdperk stukken goedkoper geweest.
Wie is trouwens in vredesnaam ‘Ruud van Odido’?
Die buitenlandbundels doen ook aardig pijn, €60 voor 500MB
[ Voor 4% gewijzigd door Lrrr op 22-08-2024 00:13 ]
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Ze hebben dat proces nog niet geautomatiseerd dus hebben ze Ruud bij de grens gezet om die SMS-jes te sturen.
Ik vind dat ook altijd raar als ze opeens in een algemeen bericht een naam zeggen. Alsof zoiets echt persoonlijk wordt verzonden of je ooit met Ruud hebt geknikkerd dat hij je nu even groet als je de grens over gaat. Heb weleens de helpdesk gebeld en naar die persoon gevraagd maar dat past op een of andere manier niet in het belscript.
Ruud bestaat echtLrrr schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 00:12:
Dus kan je internet buiten de bundel nog blokkeren? Vroeger bij Tele2 was dit gewoon standaard.
Die buitenlandbundels doen ook aardig pijn, €60 voor 500MBOok dit is in het Tele2-tijdperk stukken goedkoper geweest.
De buitenlandbundels zijn momenteel erg duur, heeft deels te maken met de zone structuur die we momenteel hanteren. Er zijn landen die exorbitante bedragen vragen voor data wat impact heeft op de prijs van de bundel die we voor alle landen in een bepaalde zone hanteren. Dat moeten we anders gaan doen en gaat ook veranderen... op korte termijn.
Die prijzen zijn inderdaad extreem hoog. Ik heb het geluk dat ik een toestel met e-sim heb, dus heb ter plekke gewoon een e-sim met unlimited data voor een de periode dat ik er was gekocht voor een paar tientjes.
No shit.
Er zijn ruim 5000 Ruud's in Nederland: https://www.nporadio1.nl/...-mag-niet-van-de-overheid
Deze is ook leukLrrr schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 00:12:
Die buitenlandbundels doen ook aardig pijn, €60 voor 500MBOok dit is in het Tele2-tijdperk stukken goedkoper geweest.
https://www.odido.nl/serv...itenland/internet-op-reisZone 4 (maritiem en satelliet)
Bellen vanuit Zone 4 is € 3,25 per minuut
Gebeld worden in Zone 4 is € 1,25 per minuut
Bellen vanuit NL naar Zone 4 is € 2,50 tot € 7,50 per minuut
Sms’en is € 0,75 per sms
Sms krijgen is gratis.
Internet: stuur een sms met WEEKPAS4 naar 1280, en je krijgt Internet Op Reis voor Zone 4. Dit kost € 39,99 en geeft je 5 MB (7 dagen geldig).
40 euro voor 5MB...
Net even lopen zoeken op de Odido website, maar je kan niet specifiek roaming buiten bundel blokkeren... hooguit dat alle roaming wordt geblokkeerd. Op zone 4 na is alles gecapped tot maximaal 10 euro.
Hoe sneller hoe minder mensen leren dat Airalo ook een goede goedkope oplossing is, en die tarieven zijn lastig om tegenop te concurrerenPOTMA schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:41:
[...]
Ruud bestaat echtmaar het is inderdaad wel een automatische sms.
De buitenlandbundels zijn momenteel erg duur, heeft deels te maken met de zone structuur die we momenteel hanteren. Er zijn landen die exorbitante bedragen vragen voor data wat impact heeft op de prijs van de bundel die we voor alle landen in een bepaalde zone hanteren. Dat moeten we anders gaan doen en gaat ook veranderen... op korte termijn.
Bij KPN hebben ze trouwens belminuten uit bundels gehaald in de drukstbezochte landen (VS, Marokko, Turkije). Dus geen reden meer om KPN-bundels te nemen in die landen; Airalo is goedkoper. Ben benieuwd wat Odido van plan is dan!
En ja, maritiem is duur. De vraag is of je als provider die omzet wil als dat ten koste gaat van klanttevredenheid, en een klant die nu wellicht uit boosheid naar de concurrent stapt. Dat kan je meer kosten dan dat beetje omzet.
Verbaast me nu ook om te lezen dat KPN hun bescherming standaard niet aanzet. Dat lijkt me iets om bij zakelijke abo's niet te doen maar bij privé-abo's wel
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Heb bericht terug van Odido, dat Frankrijk verhaal is een storing geweest want daar hadden ze meer klachten over gehad. Voor wat betreft de extra kosten voor het onnodig overschakelen en niet tijdig informeren van die overschakeling krijg ik de kosten terug. Ik moet ze een berichtje sturen wanneer de factuur er is. Daarnaast heb ik gevraagd of er een mogelijkheid is om kosten buiten de bundel bij voorbaat te blokkeren, die optie is er niet.
En 12 bij Odido, maar mijn punt was meer dat het niet zomaar een gekozen naam was.jongetje schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:32:
[...]
No shit.
Er zijn ruim 5000 Ruud's in Nederland: https://www.nporadio1.nl/...-mag-niet-van-de-overheid
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Jep, ik kreeg die mail inderdaad ook. En het lijkt erop dat de snelheid van alle abonnementen is verhoogd, start krijgt 20Mbit/s, basis 400 Mbit/s en Plus krijgt 700Mbit/s, zie ook: https://www.odido.nl/serv...erhoging-internetsnelheidDennusB schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:33:
[Afbeelding]
En een gratis prijsverhoging in Januari volgend jaar gok ik zo
Het lijkt er wel op dat dit vooralsnog alleen voor bestaande abonnees is. Nieuwe abonnementen tonen nog 10/ 300 / 600Mbit/s, maar misschien wordt dat ook aangepast begin september.
[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 22-08-2024 15:01 ]
De prijs gaat sowiezo elk jaar in januari omhoog vanwege zogenaamde inflatiecorrectie (maar alleen voor bestaande klanten, nieuwe betalen gewoon de oude prijs).DennusB schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:33:
En een gratis prijsverhoging in Januari volgend jaar gok ik zo
Verder is dit gewoon een manier om het aanbod te versimpelen. Het 300Mbit abonnement bestaat al even niet meer. Het is nu 100, 400, 1G, 2G of 8G, dan snap ik wel dat je het simpel wilt houden. Verder hoef je dus niet te klagen want je bent sneller en die inflatiecorrectie krijg je sowieso, tenzij je een nieuw jaar abonnement neemt in januari.
Nee, dat is voor glasvezel. Voor mobiel is het zoals @rens-br zegt (nog?) 10, 300 of 600 Mb.jongetje schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:05:
Verder is dit gewoon een manier om het aanbod te versimpelen. Het 300Mbit abonnement bestaat al even niet meer. Het is nu 100, 400, 1G, 2G of 8G, dan snap ik wel dat je het simpel wilt houden.
Je hebt gelijk, haalde het idd even door elkaar.Lrrr schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:44:
[...]
Nee, dat is voor glasvezel. Voor mobiel is het zoals @rens-br zegt (nog?) 10, 300 of 600 Mb.
Ik vraag me ook af of je echt merkt of je 300 of 400Mbps haalt via je mobiel... Klinkt meer als een marketing ding om maar de snelste te zijn.
Ik heb ook het Plus abonnement echter al vanaf het begin >700 download. Meer een marketing dingetje dus.Roy Tollenaar schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:48:
Hier Unlimited Plus 600mbps en daarbij een unlimited samen abonnement en heb sinds gisteren 700mbps [Afbeelding]
Pas op met bundel ophoog/omlaag bijstellen!
Dit wordt niet duidelijk vermeld, maar kennelijk wijzigt bij odido je korting als je je bundel omhoog/omlaag bijstelt. Dit vermelden ze niet (duidelijk).
Mijn korting is namelijk nu gewijzigd van € 7,50 + € 2,50 klantvoordeel naar € 4,01 + € 2,50 klantvoordeel. Dit scheelt € 3,49 euro per maand. Nadat in mijn bundel naar boven en naar beneden heb bijgesteld.
Gevolgd is dat mijn maanbedrag van € 15 euro naar € 18,49 gegaan, een prijsverhoging van ruim 23% !!
Ik had net voor middennacht voordat mijn nieuwe bundel ingaat mijn bundel een stap omhoog gezet van 10 naar 20GB. Dit zou normaal € 3,00 duurder zijn per maand. Mijn factuur volgende factuur viel echter € 6,17 duurder uit, in plaats van € 3,00 duurder.
De volgende maand net voor middennacht voordat mijn nieuwe bundel ingaat mijn bundel weer terug gezet naar 10GB (mijn originele oude bundel). In de hoop weer op het oude maandbedrag uit te komen.
Echter mijn maandbedrag erna is structuree € 3,49 euro duurder per maand dan voordat ik mijn bundel omhoog en weer omlaag bijstelde, Wat blijkt mijn korting is gewijzigd van € 7,50 + € 2,50 klantvoordeel naar € 4,01 + € 2,50 klantvoordeel.
Ik vind odido totaal niet transparant hierin, dit hadden ze wel duidelijk mogen vermelden. Ook adverteren ze leuk met: Je past je internetbundel elke maand makkelijk aan. Naar boven of beneden. Wat ze niet vertellen (en wat ik ook nog niet heb terug gevonden) is dat je korting dan wijzigt/vervalt!
Bij t-mobile ging dit altijd met behoud van korting.
Tweede verschil is dat bij odido de wijziging direct laat ingaan en niet bij de volgende periode zoals vroeger bij T-Mobile.
Wat wel hetzelfde is gebleven dat je maar 1x per maand je bundel omhoog of omlaag mag bijstellen (met grote financiële gevolgen dus).
Vond klantenservice niet veel begrip tonen. Voor mij is het vertrouwen in van odido hierdoor volledig weg. Gelukkig eindigt mijn 1 jarig abonnement snel.
Dit wordt niet duidelijk vermeld, maar kennelijk wijzigt bij odido je korting als je je bundel omhoog/omlaag bijstelt. Dit vermelden ze niet (duidelijk).
Mijn korting is namelijk nu gewijzigd van € 7,50 + € 2,50 klantvoordeel naar € 4,01 + € 2,50 klantvoordeel. Dit scheelt € 3,49 euro per maand. Nadat in mijn bundel naar boven en naar beneden heb bijgesteld.
Gevolgd is dat mijn maanbedrag van € 15 euro naar € 18,49 gegaan, een prijsverhoging van ruim 23% !!
Ik had net voor middennacht voordat mijn nieuwe bundel ingaat mijn bundel een stap omhoog gezet van 10 naar 20GB. Dit zou normaal € 3,00 duurder zijn per maand. Mijn factuur volgende factuur viel echter € 6,17 duurder uit, in plaats van € 3,00 duurder.
De volgende maand net voor middennacht voordat mijn nieuwe bundel ingaat mijn bundel weer terug gezet naar 10GB (mijn originele oude bundel). In de hoop weer op het oude maandbedrag uit te komen.
Echter mijn maandbedrag erna is structuree € 3,49 euro duurder per maand dan voordat ik mijn bundel omhoog en weer omlaag bijstelde, Wat blijkt mijn korting is gewijzigd van € 7,50 + € 2,50 klantvoordeel naar € 4,01 + € 2,50 klantvoordeel.
Ik vind odido totaal niet transparant hierin, dit hadden ze wel duidelijk mogen vermelden. Ook adverteren ze leuk met: Je past je internetbundel elke maand makkelijk aan. Naar boven of beneden. Wat ze niet vertellen (en wat ik ook nog niet heb terug gevonden) is dat je korting dan wijzigt/vervalt!
Tweede verschil is dat bij odido de wijziging direct laat ingaan en niet bij de volgende periode zoals vroeger bij T-Mobile.
Wat wel hetzelfde is gebleven dat je maar 1x per maand je bundel omhoog of omlaag mag bijstellen (met grote financiële gevolgen dus).
Vond klantenservice niet veel begrip tonen. Voor mij is het vertrouwen in van odido hierdoor volledig weg. Gelukkig eindigt mijn 1 jarig abonnement snel.
Zou je voor de volledigheid de data er bij willen opnemen? Het lijkt mij dat je bij de wijziging van "oude klantvoordeel" naar "nieuw(ere) klantvoordeel" voorwaarden bent omgezet. Ik heb in het verleden wel vaker gevraagd wat de impact zal zijn bij het verlengen van mijn 06 voor de korting op mijn thuis abbo.don spike schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:56:
Zit nog op een oud 25 + 25 eu voor 1Gbit Thuis + Unlimited mobiel. Toen gaven ze aan dat ik duurder uit kwam onder de nieuwe voorwaarden ondanks de inflatiecorrectie's die ik al had gekregen.
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Wij hebben alleen nieuwe odido abonnementen in huis.Mirabis schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:06:
[...]
Zou je voor de volledigheid de data er bij willen opnemen? Het lijkt mij dat je bij de wijziging van "oude klantvoordeel" naar "nieuw(ere) klantvoordeel" voorwaarden bent omgezet. Ik heb in het verleden wel vaker gevraagd wat de impact zal zijn bij het verlengen van mijn 06 voor de korting op mijn thuis abbo.
Zit nog op een oud 25 + 25 eu voor 1Gbit Thuis + Unlimited mobiel. Toen gaven ze aan dat ik duurder uit kwam onder de nieuwe voorwaarden ondanks de inflatiecorrectie's die ik al had gekregen.
Dit is voor de periode juni en juli geweest, net voor het eerst een schone factuur gekregen zonder de bundel wijzigingen.
Heb het net ook in de algemene voorwaarden terug gevonden:
Maar dit mogen ze wel duidelijker vermelden of voor waarschuwen en niet alleen in de kleine lettertjes.Met Hello abonnementen kan je 1 keer per maand je abonnement omhoog of omlaag aanpassen. De wijziging gaat per direct in. Odido brengt dan de maandelijkse kosten pro rata bij jou in rekening. Op onze Tarieven kunnen op het moment van afsluiten kortingen van toepassing zijn geweest. Hierdoor kunnen de kosten voor jou per maand lager uitvallen. Kijk op je contract of in Mijn Odido voor de voor jou geldende korting. Indien je je abonnement tijdens de duur van dit abonnement naar boven of naar beneden bijstelt, kan de vermelde korting wijzigen. Een nieuwe korting is geldig vanaf het moment dat de wijziging ingaat.
Als je abonnement afsluit staat er leuk: Stel maandelijks bij, omhoog of omlaag. En bij Meer over bundels staat: Je past je internetbundel elke maand makkelijk aan. Naar boven of beneden.
Met die kleine lettertjes erbij is dit voor velen niet interessant dat je omhoog/omlaag kan bijstellen.
Voorheen bij T-Mobile nooit gehad dat kortingen vervielen. Toen paste ik het wel vaker aan. Nu onlangs pas voor de eerste keer bij odido.
EDIT:
Zit net te kijken, maar in Mijn odido zie ik dus alleen die € 2,50 klantvoordee staan en geen andere kortingen. (Wel is nu mijn 10 GB abonnement prijs met 3,49 euro hoger dan voorheen in Mijn odido. En daar wordt dus niet over andere kortingen gesproken).
De korting kan je echt alleen terug zien in het contract zelf.
Lijkt er ook op dat de korting alleen voor de duur van je abonnement is en bij stilzwijgend verlengen dus geheel vervalt? Dat was vroeger ook niet bij T-Mobile.
[ Voor 10% gewijzigd door don spike op 27-08-2024 15:39 ]
Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken.don spike schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:56:
Aantal maanden geleden had ik mijn unlimited bundel verlaagd en toen stond de oude korting die je daarbij krijgt nog steeds bij de nieuwe bundel.
Voor de duidelijkheid: ik heb nog zo'n t-mobile abbo waarbij je €10 korting kreeg op unlimited en €2,50 op de anderen.
Het duurde een aantal dagen voordat het juiste kortingsbedrag in het overzicht stond.
In vino veritas, in aqua sanitas
Ik heb contact gehad met odido. Ik ben mijn korting deels kwijt. Wordt verwezen naar de kleine lettertjes.JohanNL schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:32:
[...]
Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken.
Aantal maanden geleden had ik mijn unlimited bundel verlaagd en toen stond de oude korting die je daarbij krijgt nog steeds bij de nieuwe bundel.
Voor de duidelijkheid: ik heb nog zo'n t-mobile abbo waarbij je €10 korting kreeg op unlimited en €2,50 op de anderen.
Het duurde een aantal dagen voordat het juiste kortingsbedrag in het overzicht stond.
Gaat bij mij om een odido Hello 1 jarig contract, welke gelukkig binnenkort afloopt.
Dit heeft zich ook in juni en juli afgespeeld. Sinds ik nu een schone factuur heb en eindelijk eens contact heb gekregen met klantenservice odido duidelijkheid gekregen.
De klantenservice is echt heel slecht bereikbaar. En als je dan iemand aan de lijn hebt laat je dan niet in de wacht zetten, want dit is meermaals fout gegaan. Verbinding wordt verbroken en ze bellen niet terug...
Kan je daarna volledig opnieuw je verhaal doen bij een andere collega, als je er doorheen komt.
Oké, dat is niet best dan.
Ze wouden toch juist klantvriendelijkheid voorop stellen, de abbo's zijn dat in iedergeval niet of de oude abbo's waren zogezien beter dus...
Ze wouden toch juist klantvriendelijkheid voorop stellen, de abbo's zijn dat in iedergeval niet of de oude abbo's waren zogezien beter dus...
Ik gebruik al een tijdje een eSIM. Met veel plezier 
Maar komend weekend zit ik dronken op een festival, niet heel geschikt voor een foldable, dus ik wil een bout toestel misbruiken voor een weekend. Het gekozen toestel support echter helaas geen eSIM.
Heeft iemand van jullie ervaring met het terug wisselen van eSIM naar een fysieke sim? Je kan het via de post aanvragen, maar zo lang kan ik dus niet meer wachten... Dan is het geregeld als ik net weer terug ben
Als ik morgen naar de winkel gaan, kunnen ze het dan 'instant' omzetten?
Maar komend weekend zit ik dronken op een festival, niet heel geschikt voor een foldable, dus ik wil een bout toestel misbruiken voor een weekend. Het gekozen toestel support echter helaas geen eSIM.
Heeft iemand van jullie ervaring met het terug wisselen van eSIM naar een fysieke sim? Je kan het via de post aanvragen, maar zo lang kan ik dus niet meer wachten... Dan is het geregeld als ik net weer terug ben
Als ik morgen naar de winkel gaan, kunnen ze het dan 'instant' omzetten?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Mag ik vragen welk plezier je aan een eSim hebt tov een normale sim kaart?Richh schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 00:02:
Ik gebruik al een tijdje een eSIM. Met veel plezier
Het is toch juist makkelijker om een normale te hebben voor dergelijke situaties?
En anders een prepaid bij bijvoorbeeld Lebara? Heb je voor 5euro onb. minuten/sms en 5GB. Dan kun je in een dronken bui je nummer aan iedereen geven en na het festival wegdoen.
Niet degene aan wie je het vraagt maar:jongetje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:57:
[...]
Mag ik vragen welk plezier je aan een eSim hebt tov een normale sim kaart?
Het is toch juist makkelijker om een normale te hebben voor dergelijke situaties?
En anders een prepaid bij bijvoorbeeld Lebara? Heb je voor 5euro onb. minuten/sms en 5GB. Dan kun je in een dronken bui je nummer aan iedereen geven en na het festival wegdoen.
Ik heb bijv 2x eSIM (Odido + Simyo) in mijn iPhone 13 Pro. Zo kan ik op vakantie een lokale fysieke SIM kopen en die in pluggen voor goedkoper internet. Dat, of met nog een eSim makkelijk switchen.
Daarnaast, mocht iemand mijn telefoon stelen en SIM eruit willen halen - lukt dat niet
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Mijn fysieke werk sim kan dan in mijn toestel + dus de esim, dat is toch wel fijnjongetje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:57:
[...]
Mag ik vragen welk plezier je aan een eSim hebt tov een normale sim kaart?
Maar ik wil natuurlijk whatsappen met mijn eigen nummer daar en bereikbaar op mijn eigen nummer zijn. Een prepaid sim is anders wel idd de backup.
Ah dan heb je zeker een iPhone oid. Ik zit meer in de Samsung telefoons en daar kun je "gewoon" 2 fysieke simkaarten plaatsen. Heb daarom het nut en de noodzaak voor eSim nog niet en vind het wel handig als ik zelf de simkaarten kan wisselen.Richh schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:08:
[...]
Mijn fysieke werk sim kan dan in mijn toestel + dus de esim, dat is toch wel fijn
Da's mooi, maargoed, mijn eigenlijke vraag is dus: hoe lang duurt het wisselen van esim naar sim als je bij de shop langs gaat?jongetje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:38:
[...]
Ah dan heb je zeker een iPhone oid. Ik zit meer in de Samsung telefoons en daar kun je "gewoon" 2 fysieke simkaarten plaatsen. Heb daarom het nut en de noodzaak voor eSim nog niet en vind het wel handig als ik zelf de simkaarten kan wisselen.
Heeft iemand daar ervaring mee?
@Richh Ik doelde juist op het prepaid omdat je straks na het festival weer teug moet naar de eSim en je weer kosten moet maken. Kun je misschien beter je festivalgangers dat (tijdelijke)nummer geven. Maar is maar ene tip 
Lijkt mij dat het in de winkel vrij snel kan, geen idee wat de kosten zijn van eSim naar SIM en straks weer terug.
Lijkt mij dat het in de winkel vrij snel kan, geen idee wat de kosten zijn van eSim naar SIM en straks weer terug.
Ik kan mijn abonnement weer verlengen. Nu heb ik al jaren sim-only en vorige keer heb ik gebeld om aan te geven dat ik het vreemd vond dat je bij een nieuw toestel flinke korting krijgt, maar bij sim-only verlengen helemaal niets. Destijds hebben ze daarom 10 euro korting gegven op mijn unlimited abonnement. Van 35 naar 25.
Nu dacht ik, ik doe weer hetzelfde. Ten eerste een excuus dat bv belsimpel zoveel korting kan geven omdat het grijze import is en die toestellen niet goed werken hier omdat ze andere chips hebben. Volgens mij complete onzin. En na veel vijfen en zessen kon ik 2,50 korting krijgen.
Zijn er mensen met dezelfde ervaring die twee jaar geleden 10 euro korting kregen en nu maar 2,5.
ps. als ik naar Belsimpel kijk en ik pak twee voorbeeld toestellen, dan zit er op de pixel 8a ruim 200 korting en op de 9 ruim 400 als ik hem met abonnement koop. Ik geloof er niets van dat belsimpel ze zoveel voordeliger kan inkopen via de grijze import.
Nu dacht ik, ik doe weer hetzelfde. Ten eerste een excuus dat bv belsimpel zoveel korting kan geven omdat het grijze import is en die toestellen niet goed werken hier omdat ze andere chips hebben. Volgens mij complete onzin. En na veel vijfen en zessen kon ik 2,50 korting krijgen.
Zijn er mensen met dezelfde ervaring die twee jaar geleden 10 euro korting kregen en nu maar 2,5.
ps. als ik naar Belsimpel kijk en ik pak twee voorbeeld toestellen, dan zit er op de pixel 8a ruim 200 korting en op de 9 ruim 400 als ik hem met abonnement koop. Ik geloof er niets van dat belsimpel ze zoveel voordeliger kan inkopen via de grijze import.
@BytePhantomX Je kunt ook verlengen via een caskbackxl site. Dan krijg jij een deel van de provisie die een belsimpel of andere website je als korting op een toestel geeft.
@jongetje thanks. Dat zou ongeveer die 2,50 korting zijn (50 euro cashback). Verklaart voor mij nog niet helemaal het verschil wat je bij Belsimpel ziet.
Opzeggen en ergens tijdelijk een prepaid SIM nemen en nummer porteren en een maand later een nieuw contract afsluiten en nummer weer terug porteren is geen optie?
En is overstappen naar een concurrent een optie voor je? Soms hebben die klinkende aanbiedingen voor nieuwe klanten.BytePhantomX schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:36:
Ik kan mijn abonnement weer verlengen. Nu heb ik al jaren sim-only en vorige keer heb ik gebeld om aan te geven dat ik het vreemd vond dat je bij een nieuw toestel flinke korting krijgt, maar bij sim-only verlengen helemaal niets. Destijds hebben ze daarom 10 euro korting gegven op mijn unlimited abonnement. Van 35 naar 25.
Dat is een optie en ik heb nog even de tijd. Het lieft wil ik unlimited data, maar als ik een beetje rondkijk, dan betaal je voor 20gb de helft. En waarschijnlijk is dat ook al genoeg.ucsdcom schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:28:
[...]
En is overstappen naar een concurrent een optie voor je? Soms hebben die klinkende aanbiedingen voor nieuwe klanten.
Had eigenlijk gehoopt dat ze weer die 10 euro korting zouden geven, dan had ik meteen ja gezegd en kon ik mijn aandacht weer ergens anders op richten.
Nieuwe Roaming tarieven voor niet EU landen bij Odido, gelukkig weer gewoon per land. https://www.odido.nl/serv...even-dekking#se1ro3co1ce1
Heb je ook vast internet bij een aanbieder? Unlimited bij diezelfde aanbieder levert je dan direct en zonder moeite 10,- euro korting per maand op.BytePhantomX schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:46:
[...]
Dat is een optie en ik heb nog even de tijd. Het lieft wil ik unlimited data, maar als ik een beetje rondkijk, dan betaal je voor 20gb de helft. En waarschijnlijk is dat ook al genoeg.
Had eigenlijk gehoopt dat ze weer die 10 euro korting zouden geven, dan had ik meteen ja gezegd en kon ik mijn aandacht weer ergens anders op richten.
NB. als je ergens een betere aanbieding vindt, dan kan je altijd nog even bij Odido proberen of ze die willen matchen. Wel via de afdeling opzeggingen bellen.
Best stevige prijzen. 30,- tot 50,- voor een in verhouding mini bundeltje in de meeste landen.Roy Tollenaar schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:58:
Nieuwe Roaming tarieven voor niet EU landen bij Odido, gelukkig weer gewoon per land. https://www.odido.nl/serv...even-dekking#se1ro3co1ce1
Op de wereldmarkt is Odido natuurlijk ook nog maar een klein spelertje. Totaal anders dan in de T-Mobile tijd. Al hebben ze het tarief in de VS toch relatief laag kunnen houden. Hoewel een maandje wisselen naar Hello unlimited Plus (of premium) je meteen een 50 GB USA Zwitserland en Turkije bundel oplevert. Een maandje wisselen van abonnement is mogelijk dus gunstiger ondanks de mogelijke verandering van kortings perikelen die hierbove ter sprake komen.
Bron: https://www.odido.nl/serv...re-bestemmingen/000448072
Op deze bestemmingen kun je je Odido sim niet gebruiken:
Haïti, Comoren, Eritrea, Liberia, Libië, Mauritanië, Soa Tomé en Principe, Sint-Helena, Ascension, Tristan da Cunha, Somalië, Swaziland, Westelijke Sahara, Noord-Korea, Turkmenistan, Cook-eilanden, Micronesië, Fiji, Kiribati, Nauru, Niue, Palau, Papoea-Nieuw-Guinea, de Marshalleilanden, Samoa, de Salomonseilanden, Tonga, Tuvalu, Vanuatu, Nieuw-Caledonië Frans-Polynesië, Guyana.
Best een aantal. Dit is nog exclusief de landen waar je geen data hebt maar wel kunt bellen/sms'en. Voor het grootste deel is dit trouwens al zo ook sinds de T-Mobile tijd.
Overigens staan er op de zakelijke pagina landen bij die op de privé-pagina niet te zien zijn. Bijv. Vanuatu, Swaziland, Guam, met bundel die je kunt kopen. Terwijl particuliere abonnees er geen netwerk krijgen. Klopt dat?
Haïti, Comoren, Eritrea, Liberia, Libië, Mauritanië, Soa Tomé en Principe, Sint-Helena, Ascension, Tristan da Cunha, Somalië, Swaziland, Westelijke Sahara, Noord-Korea, Turkmenistan, Cook-eilanden, Micronesië, Fiji, Kiribati, Nauru, Niue, Palau, Papoea-Nieuw-Guinea, de Marshalleilanden, Samoa, de Salomonseilanden, Tonga, Tuvalu, Vanuatu, Nieuw-Caledonië Frans-Polynesië, Guyana.
Best een aantal. Dit is nog exclusief de landen waar je geen data hebt maar wel kunt bellen/sms'en. Voor het grootste deel is dit trouwens al zo ook sinds de T-Mobile tijd.
Overigens staan er op de zakelijke pagina landen bij die op de privé-pagina niet te zien zijn. Bijv. Vanuatu, Swaziland, Guam, met bundel die je kunt kopen. Terwijl particuliere abonnees er geen netwerk krijgen. Klopt dat?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik verwacht dat de zakelijke pagina wel up-to-date is en die van consumer nog niet. Passen in Vanuatu, Swaziland, Guam en nog een paar zijn gewoon mogelijk. Er blijft wel een groep over waar geen databundels voor beschikbaar zijn, volgensmij ~10.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:24:
Op deze bestemmingen kun je je Odido sim niet gebruiken:
Ik kreeg in een banner deze link te zien met korting bij Odido. Kan daar nog iets tussen zitten? Of kan je een 2e abonnement in je gezin afsluiten? Dat levert ook de mogelijkheid op goedkoper een 2e unlimited abonnement te nemen.BytePhantomX schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:46:
[...]
Dat is een optie en ik heb nog even de tijd. Het lieft wil ik unlimited data, maar als ik een beetje rondkijk, dan betaal je voor 20gb de helft. En waarschijnlijk is dat ook al genoeg.
Link: https://www.odido.nl/mobi...LTboaLOnIgDFYOP_QcdfOMKzA
Kreeg gister deze email:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yanmmlc2EzgRNIxrgN9ihRPb.jpg?f=user_large)
Beetje gek, sinds het volgens mij helemaal geen upgrade is. Ik heb nog het Unlimited abonnement van voordat ze met snelheidslimieten kwamen. Ik heb het nog niet getest, maar voorheen haalde ik al rond de 600Mbit.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yanmmlc2EzgRNIxrgN9ihRPb.jpg?f=user_large)
Beetje gek, sinds het volgens mij helemaal geen upgrade is. Ik heb nog het Unlimited abonnement van voordat ze met snelheidslimieten kwamen. Ik heb het nog niet getest, maar voorheen haalde ik al rond de 600Mbit.
Beste mede-Tweakers,
Sinds 2008 heb ik het abonnement voor mijn mobiele telefoon bij T-Mobile. In tegenstelling tot wat ik wel eens lees, ben ik altijd erg tevreden geweest over het mobiele netwerk, en in de zeldzame gevallen dat ik de klantenservice nodig had, ben ik altijd netjes en snel geholpen. In de loop der jaren zijn daar dus een iPad abonnement en een Apple Watch abonnement bijgekomen en heb ik steeds mijn abonnement verlengd.
Echter, sinds ze O'Dildo heten, lijkt er wat veranderd. Ze spammen en spimmen mij zonder dat ik me daar voor af kan melden. En de drie keer dat de de klantenservice de afgelopen maanden nodig had, ben ik na dat gesprek op z'n minst chagrijnig, maar meestal boos. Het is dus tijd om na 16 jaar trouwe en tevreden klandizie afscheid te nemen. Een bedrijf zou zich dat in dit soort gevallen aan moeten trekken, maar ik maak me geen illusies.
Helaas heb ik in juni dit jaar mijn contracten 'verlengd', voor twee jaar. Daar heb ik echter niets voor teruggekregen; Geen korting, geen telefoon, want die koop ik altijd zelf, helemaal niets. Uit gewoonte, vrees ik. Kan ik van O'Dildo af komen, zonder ze voor de komende 20 maanden te moeten betalen?
Sinds 2008 heb ik het abonnement voor mijn mobiele telefoon bij T-Mobile. In tegenstelling tot wat ik wel eens lees, ben ik altijd erg tevreden geweest over het mobiele netwerk, en in de zeldzame gevallen dat ik de klantenservice nodig had, ben ik altijd netjes en snel geholpen. In de loop der jaren zijn daar dus een iPad abonnement en een Apple Watch abonnement bijgekomen en heb ik steeds mijn abonnement verlengd.
Echter, sinds ze O'Dildo heten, lijkt er wat veranderd. Ze spammen en spimmen mij zonder dat ik me daar voor af kan melden. En de drie keer dat de de klantenservice de afgelopen maanden nodig had, ben ik na dat gesprek op z'n minst chagrijnig, maar meestal boos. Het is dus tijd om na 16 jaar trouwe en tevreden klandizie afscheid te nemen. Een bedrijf zou zich dat in dit soort gevallen aan moeten trekken, maar ik maak me geen illusies.
Helaas heb ik in juni dit jaar mijn contracten 'verlengd', voor twee jaar. Daar heb ik echter niets voor teruggekregen; Geen korting, geen telefoon, want die koop ik altijd zelf, helemaal niets. Uit gewoonte, vrees ik. Kan ik van O'Dildo af komen, zonder ze voor de komende 20 maanden te moeten betalen?
Nee, zie artikel 31 van https://assets.odido.nl/x...ee-consument-05092023.pdfMindBender schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:18:
Kan ik van O'Dildo af komen, zonder ze voor de komende 20 maanden te moeten betalen?
Je kan je afmelden voor marketingspam via Mijn Odido.MindBender schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:18:
Echter, sinds ze O'Dildo heten, lijkt er wat veranderd. Ze spammen en spimmen mij zonder dat ik me daar voor af kan melden.
Is jaren het geval. Toch blijf ik spam van ze krijgen, zowel per email, waarin aan het ze nota bene doodleuk melden dat 'afmelden niet mogelijk is', als per SMS.Lrrr schreef op woensdag 4 september 2024 @ 03:37:
[...]
Je kan je afmelden voor marketingspam via Mijn Odido.
En dat het compleet zinloos is om het bij de ACM te melden, heeft de ACM zelf nu kennelijk ook ontdekt, want de totale niks-kunners daar hebben hebben hun SSL certificaat twee weken geleden laten verlopen:
[ Voor 59% gewijzigd door MindBender op 04-09-2024 10:14 ]
Dat komt omdat die url een redirect is geworden naar https://www.acm.nl/nl/tel...r-bellen-en-internet/spamMindBender schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:07:
[...]
Is jaren het geval. Toch blijf ik spam van ze krijgen, zowel per email, waarin aan het ze nota bene doodleuk melden dat 'afmelden niet mogelijk is', als per SMS.
En dat het compleet zinloos is om het bij de ACM te melden, heeft de ACM zelf nu kennelijk ook ontdekt, want de totale niks-kunners daar hebben hebben hun SSL certificaat twee weken geleden laten verlopen:
[Afbeelding]
En de meldlink is nu https://www.acm.nl/nl/spamklacht/formulier
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 04-09-2024 11:11 ]
Deze mail van de week ook gehad,heb ook nog oude Tmobile unlimited abbo.Louw Post schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:59:
Kreeg gister deze email:
[Afbeelding]
Net ff getest voor de deur rond de 860 up en 130Mb down
Met Pixel8a
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Je komt er alleen zonder extra kosten vervroegd vanaf als je overlijdt (niet doen) of zoals in onze situatie het mobiele bereik op woonadres slecht is (vaak geen dekking en soms 4.91 down en 2.04 uploadMindBender schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:18:
En zelfs dan pas nadat een Network Engineer de situatie heeft bekeken, want als er verbetering op de planning staat, bieden ze hooguit compensatie aan
[ Voor 37% gewijzigd door Caelorum op 07-09-2024 09:56 ]
Of als je naar het buitenland verhuisd, maar weet niet hoe de providers daar mee omgaan, of ze iets van bewijs willen zien in de vorm van een BRP uittreksel.
Zijn er hier nog meer Tweakers die vinden dat het bedrijf nogal veranderd is, en dan niet ten goede, sinds ze zich geen T-Mobile meer, maar O'Dildo zijn gaan noemen? Of is dat slechts mijn perceptie?
Zoals eerder al gezegd, ben ik al 16 jaar klant bij T-Mobile, en ben ik altijd erg tevreden geweest. Over de dienstverlening, over de dekking van het netwerk, en over de klantenservice, in de zeldzame gevallen dat ik ze nodig had.
Nu maakt de klantenservice mij telkens boos als ik ze bel. Het begint al met het voice-response systeem, dat klinkt als een kleuterjuffrouw die een zwakzinnige toespreekt, en je behandeld alsof je een spraakgebrek hebt. Vervolgens krijg je een medewerker aan de lijn die eigenlijk niets anders kan dan nieuwe abonnementen afsluiten; Een verkeerd abonnement dat ze je verkocht hebben wijzigen in een ander, even duur abonnement kan niet. Afmelden voor spam kan ook niet, want ik krijg helemaal geen spam, want alle vinkjes staan uit, etc.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen hier?
Zoals eerder al gezegd, ben ik al 16 jaar klant bij T-Mobile, en ben ik altijd erg tevreden geweest. Over de dienstverlening, over de dekking van het netwerk, en over de klantenservice, in de zeldzame gevallen dat ik ze nodig had.
Nu maakt de klantenservice mij telkens boos als ik ze bel. Het begint al met het voice-response systeem, dat klinkt als een kleuterjuffrouw die een zwakzinnige toespreekt, en je behandeld alsof je een spraakgebrek hebt. Vervolgens krijg je een medewerker aan de lijn die eigenlijk niets anders kan dan nieuwe abonnementen afsluiten; Een verkeerd abonnement dat ze je verkocht hebben wijzigen in een ander, even duur abonnement kan niet. Afmelden voor spam kan ook niet, want ik krijg helemaal geen spam, want alle vinkjes staan uit, etc.
Hier geen enkel probleem met Odido na jaren T-Mobile klant te zijn geweest. Heb al geen jaren contact gehad met de klantenservice. Simpelweg niet nodig gehad.
Tweak abo afgesloten vorig jaar - toen Odido al de eigenaar was - en die werd na het afsluiten van het contract door Odido teruggetrokken wat wettelijk niet kan, maar die zeiden letterlijk dat ze het contract onbonden omdat een groot bedrijf dat kan doen. Odido prijzen lagen veel hoger, specs minder. En ze gaan ervan uit dat het teveel moeite is om een kort geding aan te spannen - wat klopt. Maar het zijn een stel boeven, wat ik in het verleden niet zo herkende ... Kortom, ik ben klaar met ze.
[ Voor 7% gewijzigd door Houtenklaas op 09-09-2024 09:27 ]
Ik ben op zoek naar een onbeperkt mobiel data abbonement voor mijn dementerende moeder.
Het allerbelangrijkste is dat ze geen extra kosten kan maken door te lang te bellen of andere fratsen.
Ze zit nu heel veilig bij simpel (15000mb waar ze binnen 1 week doorheen brand) en daar heeft ze een kosten plafond (10E). Heeft Odido ook zoiets?
Het allerbelangrijkste is dat ze geen extra kosten kan maken door te lang te bellen of andere fratsen.
Ze zit nu heel veilig bij simpel (15000mb waar ze binnen 1 week doorheen brand) en daar heeft ze een kosten plafond (10E). Heeft Odido ook zoiets?
[ Voor 29% gewijzigd door Taipau666 op 09-09-2024 10:46 ]
Ik ben al Odido klant sinds ze Dutchtone hebben overgenomen lang geleden.MindBender schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:08:
Zijn er hier nog meer Tweakers die vinden dat het bedrijf nogal veranderd is, en dan niet ten goede, sinds ze zich geen T-Mobile meer, maar O'Dildo zijn gaan noemen? Of is dat slechts mijn perceptie?
Maar om eerlijk te zijn merk ik weinig negatieve effecten sinds de overgang van T-Mobile naar Odido.
De enige problemen waar ik wel eens tegenaan loop, is bij de installatie van mijn e-sim op een nieuw toestel. Dat gaat niet altijd goed. Vaak zijn er technische problemen waardoor activeren niet lukt. En één keer is er geld afgeschreven terwijl de nieuwe e-sim gratis had moeten zijn. Deze problemen liep ik ook al tegenaan toen ze nog T-Mobile waren.
In al deze gevallen zijn de problemen overigens snel en netjes door de klantenservice opgelost.
Verder heb ik er geen klachten over. Het bereik is goed, de snelheid is bij mij ook goed gebleven sinds de overgang (ik heb het niet gemeten maar mijn internet voelt niet traag aan). In het buitenland werkt alles ook gewoon goed. Ik heb nooit last van storingen.
En bij KPN waar ik zakelijk zit, is het zeker niet beter
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Als je ook vast internet hebt (of een ander Odido mobiel abonnement), dan heb je voor 20euro per maand (en als je geen andere abonnementen hebt voor 25euro per maand) Unlimited start met 20Mbps. Dat is snel genoeg en heeft ze een daglimiet van 20GB (eventueel oneindig op te hogen met 2 GB per keer via de app), maar vermoed dat ze daar niet overheen gaat) en onbeperkt bellen. Ze kan (in Nederland) geen extra kosten maken. behalve door te bellen naar 0900 oid nummers, maar dat kun je eventueel nog blokkeren.Taipau666 schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:43:
Ik ben op zoek naar een onbeperkt mobiel data abbonement voor mijn dementerende moeder.
Ik heb eigenlijk ook de garantie nodig dat ze in het buitenland geen gekke kosten kan maken.jongetje schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:27:
[...]
Als je ook vast internet hebt (of een ander Odido mobiel abonnement), dan heb je voor 20euro per maand (en als je geen andere abonnementen hebt voor 25euro per maand) Unlimited start met 20Mbps. Dat is snel genoeg en heeft ze een daglimiet van 20GB (eventueel oneindig op te hogen met 2 GB per keer via de app), maar vermoed dat ze daar niet overheen gaat) en onbeperkt bellen. Ze kan (in Nederland) geen extra kosten maken. behalve door te bellen naar 0900 oid nummers, maar dat kun je eventueel nog blokkeren.
Als het binnen Europa is dan is op = op (en kun je volgens mij op heeeele lage snelheid nog een beetje appen).Taipau666 schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:10:
[...]
Ik heb eigenlijk ook de garantie nodig dat ze in het buitenland geen gekke kosten kan maken.
Maar dat is bij elke provider zo, er is geen abonnement met onbeperkt internet in de hele EU.
[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 09-09-2024 14:16 ]
Maar buiten europa kan ze wel gekke kosten maken vrees ik.jongetje schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:11:
[...]
Als het binnen Europa is dan is op = op (en kun je volgens mij op heeeele lage snelheid nog een beetje appen).
Wat ben je van plan met je moeder? Gaat ze als demente dame alleen op stap buiten europa? Lijkt me dat er dan toch iemand mee gaat om e.e.a. in de gaten te houden en te regelen (mbt wifi in dit geval).Taipau666 schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:15:
[...]
Maar buiten europa kan ze wel gekke kosten maken vrees ik.
En anders haal je de SIM kaart er op vakantie uit en kan ze alleen op de wifi. Of je moet naar een van de landen gaan die je met de duurdere unlimited abonnementen kunt nemen zoals US, Zwitserland of Turkije. Dan heb je wel je roaming bundel.
Er is namelijk geen 1 provider die voldoet aan onbeperkt internet over de hele wereld voor een klein bedragje per maand...
Ze hoeft geen onbeperkt internet over de wereld. Maar het moet wel onmogelijk gemaakt worden dat ze kosten in het buitenland kan maken.jongetje schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:18:
[...]
Wat ben je van plan met je moeder? Gaat ze als demente dame alleen op stap buiten europa? Lijkt me dat er dan toch iemand mee gaat om e.e.a. in de gaten te houden en te regelen (mbt wifi in dit geval).
En anders haal je de SIM kaart er op vakantie uit en kan ze alleen op de wifi. Of je moet naar een van de landen gaan die je met de duurdere unlimited abonnementen kunt nemen zoals US, Zwitserland of Turkije. Dan heb je wel je roaming bundel.
Er is namelijk geen 1 provider die voldoet aan onbeperkt internet over de hele wereld voor een klein bedragje per maand...
En wat betreft mijn moeder.... pffff dat is te lang en te off-topic verhaal.
Ik raad je aan even contact op te nemen met Odido. Ze hebben mij laatst telefonisch goed kunnen helpen aan een praktische andere oplossing. Ze denken graag met je mee om jouw moeder als nieuwe klant te krijgen.Taipau666 schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:43:
offtopic, dus weg
[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 09-09-2024 20:28 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik ben nu een oude chagrijnige man en geen jongere meer dus ik word wel een beetje geïrriteerd door de communicatie en huisstijl van Odido. Maar hun netwerk is nog steeds de beste van Nederland.
Zijn hier mensen die problemen hebben met de levering van de Google 9 Pro?
Ik kon eind augustus al verlengen i.c.m. een toestel, toen voor de Pixel 9 Pro Grijs gekozen.
Hier zaten een aantal promoties aan vast:
- 256GB voor hetzelfde geld
- inruilkorting van 200 euro (+50 euro voor mijn huidige).
Paar dagen later kreeg ik bericht dat de verzending is verschoven naar 11 september.
Gisteren heb ik zelf contact gezocht met Odido omdat ik nog niets gehoord had over de levertijd.
Ze kwamen met de mededeling dat de Pro die ik besteld heb niet meer geleverd kan worden en uit het assortiment is.
Als alternatief bieden ze aan om de order te annuleren en een andere kleur te bestellen. Maar dan geldt de inruilkorting niet meer en wordt het 200 euro duurder.
Ik kan natuurlijk wachten tot 10 december wanneer de inruilactie ten einde loopt, maar ben er zelf bang voor dat ie niet geleverd word.
Wat zou ik het beste kunnen doen nu?
Ik kon eind augustus al verlengen i.c.m. een toestel, toen voor de Pixel 9 Pro Grijs gekozen.
Hier zaten een aantal promoties aan vast:
- 256GB voor hetzelfde geld
- inruilkorting van 200 euro (+50 euro voor mijn huidige).
Paar dagen later kreeg ik bericht dat de verzending is verschoven naar 11 september.
Gisteren heb ik zelf contact gezocht met Odido omdat ik nog niets gehoord had over de levertijd.
Ze kwamen met de mededeling dat de Pro die ik besteld heb niet meer geleverd kan worden en uit het assortiment is.
Als alternatief bieden ze aan om de order te annuleren en een andere kleur te bestellen. Maar dan geldt de inruilkorting niet meer en wordt het 200 euro duurder.
Ik kan natuurlijk wachten tot 10 december wanneer de inruilactie ten einde loopt, maar ben er zelf bang voor dat ie niet geleverd word.
Laat ze de datum op de factuur maar veranderen toch?
Odido heeft 5G NRCA actief N78+N28 (Almere). N28+N78 werkt ook.
[ Voor 87% gewijzigd door ikbenjoeri op 17-09-2024 13:51 ]
Sinds gisteren is mijn 2-jarige Sim-Only abonnement ingegaan. Ik en mijn vrouw hebben ieder Odido op onze S24 Ultra. Ik heb nu met Odido voorwaarden, voorheen nog T-Mobile (2 jaar net voorbij). Ik heb verlengd met Unlimited Basis 300Mbit/s voor €22,50 per maand! Mijn vrouw heeft een 2 jarige abonnement met Odido 20GB met onbeperkt bellen voor €17,50 per maand. Wij hebben samen korting.
Wij hebben ieder onze S24 Ultra 1TB los gekocht via Samsung
Ik wacht nog steeds op Glasvezel thuis. Ik heb alles afgesloten op 9 december 2022 bij toenmalige T-Mobile en tot vandaag nog steeds niks gehoord of geen afspraak. Ik heb 1.000Mbit/s met 1 TV-BOX en TV Basis pakket gekozen voor €25 eerste 8 maanden daarna €55. Ik heb dezelfde dag nog alles op papier via de e-mail bevestigd gekregen van T-Mobile. Zit nog steeds bij Ziggo
Ik wacht nog steeds op Glasvezel thuis. Ik heb alles afgesloten op 9 december 2022 bij toenmalige T-Mobile en tot vandaag nog steeds niks gehoord of geen afspraak. Ik heb 1.000Mbit/s met 1 TV-BOX en TV Basis pakket gekozen voor €25 eerste 8 maanden daarna €55. Ik heb dezelfde dag nog alles op papier via de e-mail bevestigd gekregen van T-Mobile. Zit nog steeds bij Ziggo
[ Voor 18% gewijzigd door Van der Berg op 17-09-2024 14:01 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Dat doen ze helaas nietCaelorum schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:49:
Laat ze de datum op de factuur maar veranderen toch?
Erg vet! Bij 3500MHz vernam je nog wel vaak dat de uploadsnelheid achterblijft als je verder van de mast af bent. Nu kunnen ze de upload via 700MHz doen en 3500MHz voor de download blijven gebruiken. Mooi om te zien dus!ikbenjoeri schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:19:
Odido heeft 5G NRCA actief N78+N28 (Almere). N28+N78 werkt ook.
[Afbeelding]
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Goede vraag. Met mijn verschillende ervaringen met Odido zijn ze alles behalve klant en oplossing gericht.[b]procaliber schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:21
En gaan ze geen passende oplossing voor je zoeken...
Als het aan mij ligt ga ik volgende maand na aflopen contract weg bij Odido. Maar dan moet mijn partner ook weg (vanwege korting), dus dat wordt nog een leuke discussie. Maar ik ben zelf helemaal klaar met Odido.
In de T-Mobile tijd was alles duidelijker en vriendelijker terwijl daar nog veel ruimte was voor verbetering.
De belofte van Odido zijn ze ook vergeten... het is een gigantische achteruitgang.
Terwijl met een echt persoon in contact te komen niet per chat kan (heb ik liever, alles zwart op wit, helaas erg nodig bij Odido), maar dat kan dat alleen telefonisch, als je door de juiste hoepels springt. En als je iemand aan de lijn krijgt is het niet klant gericht en erg onvriendelijk in mijn ervaringen. Ook als ik gewoon een vraag stelde en nog niet eens een klacht of probleem had.De focus op de mens zie je ook in onze service: “Daar gaan mensen echt verschil voelen, in vergelijking met andere aanbieders,” zegt Søren.
Menselijk contact op 1
Odido biedt persoonlijke service. Geen automatische antwoorden, maar een echt gesprek.
Wat betreft klantvriendelijkheid, vandaag mijn Odido thuis abonnement willen opzeggen en hiervoor gebeld naar hun klantenservice nummer.
Na lang wachten iemand aan de lijn gekregen die vrij kort af was en nog een matig aanbod aanbood wat absoluut nergens anders goedkoper was, jaja...
Vooraf kon je ook inspreken wat je postcode was en waarom je belt, maar uiteindelijk moet je dat de medewerker nog een keer vertellen, dat is ook wel wat vreemd.
De intentie zal vast goed bedoeld zijn, maar de uitwerking dus overduidelijk niet.
Gelukkig werkt voor de rest alles naar behoren, inclusief de mobiele abbo's die ik bij ze heb lopen en zeker nog een jaartje doorlopen.
Wat hopelijk ook zo blijft, zodat ik die klantenservice niet weer nodig heb
Na lang wachten iemand aan de lijn gekregen die vrij kort af was en nog een matig aanbod aanbood wat absoluut nergens anders goedkoper was, jaja...
Vooraf kon je ook inspreken wat je postcode was en waarom je belt, maar uiteindelijk moet je dat de medewerker nog een keer vertellen, dat is ook wel wat vreemd.
De intentie zal vast goed bedoeld zijn, maar de uitwerking dus overduidelijk niet.
Gelukkig werkt voor de rest alles naar behoren, inclusief de mobiele abbo's die ik bij ze heb lopen en zeker nog een jaartje doorlopen.
Wat hopelijk ook zo blijft, zodat ik die klantenservice niet weer nodig heb
Is dit een vraag, of...Van der Berg schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:32:
Sinds gisteren is mijn 2-jarige Sim-Only abonnement ingegaan. Ik en mijn vrouw hebben ieder Odido op onze S24 Ultra. Ik heb nu met Odido voorwaarden, voorheen nog T-Mobile (2 jaar net voorbij). Ik heb verlengd met Unlimited Basis 300Mbit/s voor €22,50 per maand! Mijn vrouw heeft een 2 jarige abonnement met Odido 20GB met onbeperkt bellen voor €17,50 per maand. Wij hebben samen korting.
Ben er ook een beetje bang voor, ik wil ze nog bellen om te kijken of daar nog wat anders uit komt.don spike schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:23:
[...]
Goede vraag. Met mijn verschillende ervaringen met Odido zijn ze alles behalve klant en oplossing gericht.
Ik heb door de jaren heen af en toe gebeld met Odido maar ze zeggen steeds dat het aan komt ofzo. Ik ben nog steeds in afwachting.SebasFM schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:10:
[...]
Is dit een vraag, of...Over niet aangesloten worden, offtopic hier, maar ik was 9 maanden en vele telefoontjes met de KS verder en pas bij afspraak 8 werd er daadwerkelijk glas aangelegd. Sterkte!
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Uiteindelijk heb ik de telefoon in handen!procaliber schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:06:
[...]
Ben er ook een beetje bang voor, ik wil ze nog bellen om te kijken of daar nog wat anders uit komt.
Kreeg gister bericht dat ik een pakketje zou krijgen van Helemaal voor jou, dat schijnt van Odido te zijn.
Zojuist de bestelde telefoon gekregen, waarom ze dit niet gewoon bij Odido konden vertellen?
Sinds een week of 1 a 2 valt me op dat het bereik bij Odido dramatisch slecht is opeens.
Als er al bereik is, dan is het internet werkelijk niet vooruit te branden. Maakt niet uit of het toestel op 5G of 4G zit. Bellen is ook moeizaam, duurt vaak een seconde of 5-10 voordat hij over gaat.
Met name rond Amersfoort/Leusden en in Amsterdam-Oost (Science Park) merk ik het.
Voorheen 3-4 van de 5 streepjes, nu 0-1 tot gewoon niets. Buiten vaak maar 1-2 streepjes, binnen gewoon niks. Toestel is de S23 Ultra. Zie de accu sinds het verslechterde bereik ook keihard leeg lopen, wat waarschijnlijk ook daar een gevolg van is.
Als er al bereik is, dan is het internet werkelijk niet vooruit te branden. Maakt niet uit of het toestel op 5G of 4G zit. Bellen is ook moeizaam, duurt vaak een seconde of 5-10 voordat hij over gaat.
Met name rond Amersfoort/Leusden en in Amsterdam-Oost (Science Park) merk ik het.
Voorheen 3-4 van de 5 streepjes, nu 0-1 tot gewoon niets. Buiten vaak maar 1-2 streepjes, binnen gewoon niks. Toestel is de S23 Ultra. Zie de accu sinds het verslechterde bereik ook keihard leeg lopen, wat waarschijnlijk ook daar een gevolg van is.
[ Voor 13% gewijzigd door Zorian op 25-09-2024 15:19 ]
Zelfde probleem hier (Vathorst) en helemaal tussen Amersfoort en Utrecht in de trein is er nagenoeg geen bereik meer.Zorian schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:18:
Sinds een week of 1 a 2 valt me op dat het bereik bij Odido dramatisch slecht is opeens.
Voorheen 3-4 van de 5 streepjes, nu 0-1 tot gewoon niets. Buiten vaak maar 1-2 streepjes, binnen gewoon niks. Toestel is de S23 Ultra. Zie de accu sinds het verslechterde bereik ook keihard leeg lopen, wat waarschijnlijk ook (mede) komt door het slechte bereik.
Samsung S24.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes
:strip_exif()/f/image/VhkZnb9HJh2TPjx663f27zS3.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/s87DTvB83o76Wed4qS6IuUBM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/c4sxIbNWQS7QXNiopWwCxHdj.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zeilHWqLhywIgU3RkiG0bdJs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AMxVksRLTGeCKB6QiUyPGvPm.jpg?f=fotoalbum_large)