[Simpel vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:02
Sinds nu lijkt Simpel ook vaste glasvezel verbindingen aan te bieden. Link naar de site van Simpel: https://www.simpel.nl/internet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0l6DKwd8wCXiqOG3NIOMf0w06Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNIrTetCKdOJoo1uCLOvgFNL.jpg?f=fotoalbum_large

Het betreft hierbij pakketen van 100 Mbit/s, 500 Mbits/s en 1 Gbit/s.

[ Voor 3% gewijzigd door Markie2008 op 11-08-2026 13:04 ]

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:44
Oei dat zijn wel mooie aanbiedingen! Helaas nog niet voor mijn adres beschikbaar :-(

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Een 2 jarig abonnement waarbij het eerste jaar 1 euro is, is best wel netjes. (Dat is dan via DFN, mocht er verschil zijn in prijs afhankelijk van het netwerk)

[ Voor 34% gewijzigd door bjusterbaarlik op 11-08-2026 13:04 ]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:05
Ja, spectaculaire openingsdeal. Twee jaar 1gbit/s voor gemiddeld 22,50 of 500mbit/s voor gemiddeld 20,50. Ik ben alleen benieuwd over welk netwerk het gaat. Er ligt hier alleen KPN naar binnen momenteel, maar Simpel is een volle Odido dochter vziw. Gaat het dan over KPN of komt Odido hier een extra punt op de muur maken (want daar zit ik niet zo op te wachten).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:10

IkWilbert

Het is mij!

Mmm het lukt niet op op doorgaan te klikken... Er gebeurt niets als ik er op klik.
Zowel in Chrome als Firefox. Meer mensen last van?

I intend to live forever. So far, so good.

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:53
Lukt hier wel, kan gewoon door het hele process heen. Maar ben er nog niet over uit. Even uitrekenen want aangezien we wel TV willen komen die kosten er nog bij. En momenteel bij Odido ook nog 5EUR korting door het mobiel abbonement. Dus even bekijken wat het verschil zal zijn.

Heb een UCG Max, hopelijk is de overstap makkelijk te doen.
Ook hoop ik dat ik niet zonder internet kom te zitten. Ik heb nog niet eerder op deze manier een overstap gedaan en heb niet echt een idee wat ik er van moet verwachten.

[ Voor 20% gewijzigd door stfnz op 11-08-2026 14:53 ]

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:48
Mooie deal! Kun je net als bij Odido ook een eigen router gebruiken? Ik kan daar op hun pagina nergens iets over vinden.

Gevonden (edit): https://www.simpel.nl/service/installeren/eigen-modem

[ Voor 36% gewijzigd door Xeor op 11-08-2026 17:43 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Markie2008 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:48:
Sinds nu lijkt Simpel ook vaste glasvezel verbindingen aan te bieden. Link naar de site van Simpel: https://www.simpel.nl/internet

[Afbeelding]

Het betreft hierbij pakketen van 100 Mbit/s, 500 Mbits/s en 1 Gbit/s.
Ik zie andere bedragen, bij de 1000 is bij mij 44 euro doorgestreept...

Ah Delta gebied dan blijkbaar

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:02
mrsar schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:13:
[...]

Ik zie andere bedragen, bij de 1000 is bij mij 44 euro doorgestreept...

Ah Delta gebied dan blijkbaar
Lijkt inderdaad verschil in te zitten, maar ik zit hier op Delta gebied. Vandaar die hogere prijzen inderdaad.

• rshunter99
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:08
Ook in Delta-gebied, maar die 12 maanden voor €1,- is zo'n ongelofelijke (tijdelijkje) deal dat ik met mijn huidige Odido-pakket maar al te graag overstap. Ik gebruik momenteel het Odido-modem niet, dus hoop dat het bij Simpel ook gewoon "VLAN -> 300 en klaar is Kees" op m'n TP-Link Deco's zal zijn, net zoals nu. Dat is het enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak...

Iemand ervaringen/ideeën die mij kunnen helpen deze twijfels weg te halen?

• Stjin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:49
rshunter99 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:37:
Ook in Delta-gebied, maar die 12 maanden voor €1,- is zo'n ongelofelijke (tijdelijkje) deal dat ik met mijn huidige Odido-pakket maar al te graag overstap. Ik gebruik momenteel het Odido-modem niet, dus hoop dat het bij Simpel ook gewoon "VLAN -> 300 en klaar is Kees" op m'n TP-Link Deco's zal zijn, net zoals nu. Dat is het enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak...

Ik ga zelf ook van ODIDO naar Simpel in Oktober. Zal allemaal wel los lopen. Zelfde hardware, zelfde netwerk. Verwacht niet eens dat ik iets hoef te doen (nu een Unifi Gateway)

En anders zijn we daar toch tweakers voor ;)

Ik maak me er allemaal niet te druk om.

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:48
rshunter99 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:37:

https://www.simpel.nl/service/installeren/eigen-modem

Er wordt alleen verwezen naar een PDF die ik mobiel niet zie.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ja kan maar tot half december opgeven als ingangsdatum.
Mijn huidige abo loopt tot half februari.

12 september nog maar eens kijken (actie loopt tot 13-9)

• Username3457829
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:06
Haha wauw, dit is wel geluk hebben zeg. Gelijk mijn bestelling van vorige week geannuleerd binnen 14 dagen.

[ Voor 87% gewijzigd door Username3457829 op 11-08-2026 20:05 ]

Pagina: 1