[Simpel Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:35
Kon ik een paar weken geleden nog gewoon Simpel aanvragen op mijn adres, krijg ik nu dat het nog niet zo Simpel is en dat het niet kan. Glitch in de postcode check van Simpel of is er wat anders aangepast? Betreft een Delta glasaansluiting

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:53
tyson69 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:43:
Kon ik een paar weken geleden nog gewoon Simpel aanvragen op mijn adres, krijg ik nu dat het nog niet zo Simpel is en dat het niet kan. Glitch in de postcode check van Simpel of is er wat anders aangepast? Betreft een Delta glasaansluiting
Een paar dagen in de verlenging van de actie zou ik even bellen met Simpel.

• tyson69
W1ck1e schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:46:
[...]

Een paar dagen in de verlenging van de actie zou ik even bellen met Simpel.
Hoef nog niet te bestellen, mijn 24 maanden Delta voor 35 euro lopen nog tot juni'27. Dus geen man overboord. Ik vond het gewoon gek dat ik ineens niet meer kon bestellen

• W1ck1e
tyson69 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:56:
[...]

Hoef nog niet te bestellen, mijn 24 maanden Delta voor 35 euro lopen nog tot juni'27. Dus geen man overboord. Ik vond het gewoon gek dat ik ineens niet meer kon bestellen
Ik denk dat je dan niet in aanmerking komt voor de huidige "1 euro + regulier tarief" aanbieding van Simpel.

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:38
wadwandelaar schreef op woensdag 16 september 2026 @ 17:35:
[...]

Ik heb Youfone DSL en dat is 16,25 voor 6 maanden en dan 6 maanden 32,5 voor een jaar.
Die heb ik al een paar jaar en heel tevreden over. Psychologisch vind ik 41 euro t.o.v 32,50 een groot verschil en ik heb geen voordelen voor die euro's. Vandaar mijn keuze terug om Youfone te blijven gebruiken.
Zelfde hier met een Odido VDSL van 32.50 normale prijs, vaak wel 6 maanden voor 25. Maar omgerekend 2jaar simpel is erg goedkoop en na die 2 Jaar weer overstappen.

• wadwandelaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19:20
DJ-Promo schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:00:
[...]

Zelfde hier met een Odido VDSL van 32.50 normale prijs, vaak wel 6 maanden voor 25. Maar omgerekend 2jaar simpel is erg goedkoop en na die 2 Jaar weer overstappen.
Ik wil geen 2 jaar. Wel gekeken naar Odido en ik twijfel. CashbackXL geeft minimaal 36euro en dan wordt het rekensommetje anders. Enige waarom ik glas zou doen is de down- en upstream. Ik begrijp niet dat ze dat voor DSL hebben gelijk getrokken. Het stamt uit de oudheid dat de down- en upstream zo ver uit elkaar liggen.

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:03
tyson69 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:56:
[...]

Aan Simpel vragen hoever vooruit je je nieuwe abonnement kan laten ingaan? Dan met de Guidion monteur een datum daar weer ruim achter zetten. Lukt dat dan dan heb je misschien nog 3-4,5 maanden een boete en dan kan het toch in je portemonnee een voordeel zijn. Zelfs nu al. Ik neem terzijde aan dat die €35 niet voor glas is, of wel?

• tyson69
Ik hoef nu nog niet te bestellen, ik wacht rustig af tot de mooie deals komend voorjaar, allen dank voor het meedenken.

Wat mij opvalt (en dat punt wilde ik maken) is dat de beschikbaarheid van Simpel niet alleen toeneemt maar ook lijkt af te nemen. Ik heb uit mijn dorp wat willekeurige postcodes gecheckt maar van veel daarvan kan ik nu geen Simpel lijntje meer bestellen over Delta-glas, waar dat voorheen wel kon. Zou de POP vol zitten? Odido is nog wel beschikbaar hier dus dat lijkt dan niet het issue

• W1ck1e
Lord Anubis schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:15:
... Ik neem terzijde aan dat die €35 niet voor glas is, of wel?
Ik heb als ik mij niet vergis in het verleden wel zo'n aanbieding zien voorbij komen. 2 jaar contract voor de hele periode voor 35 euro.

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 23:40
DJ-Promo schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:00:
[...]

Kun je over 2 jaar nog een VDSL abonnement afsluiten?

• elrosso
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:07
Lord Anubis schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:15:
[...]

Aan Simpel vragen hoever vooruit je je nieuwe abonnement kan laten ingaan? Dan met de Guidion monteur een datum daar weer ruim achter zetten. Lukt dat dan dan heb je misschien nog 3-4,5 maanden een boete en dan kan het toch in je portemonnee een voordeel zijn. Zelfs nu al. Ik neem terzijde aan dat die €35 niet voor glas is, of wel?
Klantenservice kan niet verder dan 120 dagen vooruit plannen hebben ze mij zojuist verteld. Ze vinden mijn aansluiting op 10 maart 2027 best bijzonder bij de klantenservice. Dus ik vrees dat je goedbedoelde tip niet gaat werken. Maar nee heb je......

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:38
ikweethetbeter schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:09:
[...]

Kun je over 2 jaar nog een VDSL abonnement afsluiten?
Wordt spannend, kreeg van Odido al een brief dat als ik niks doe omgezet wordt naar glas.

• ikweethetbeter
DJ-Promo schreef op donderdag 17 september 2026 @ 19:29:
Wordt spannend, kreeg van Odido al een brief dat als ik niks doe omgezet wordt naar glas.
Ja het kopernetwerk wordt niet meer onderhouden als er glas beschikbaar is. Dus dit is een logische stap.

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-09 14:59
xppn schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:34:
Whoop vandaag kwam de monteur langs en tot mijn blijdschap kwam hij met een Nokia ont aan die ik zelf ook heb voor delta. Dus stekkertje er uit, er in vlan300 ipv4 dhcp ipv6 uit en gaan. Na twee min de monteur de deur uit en de rest ergens op zolder gegooid 😂.

Makkelijkste overstap ever. Even vpn ip gewijzigd en klaar.

Note: eigen UniFi router hier, gebruik dat andere spul niet.
Kan je checken of IPv6 ondersteund wordt?

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-09 14:55
magikfly schreef op donderdag 17 september 2026 @ 21:25:
[...]

Kan je checken of IPv6 ondersteund wordt?
https://community.simpel.nl/internet-11/ipv6-ondersteuning-3657

Ze doen geen v6, is ook logisch want odido doet het ook niet.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lord Anubis schreef op donderdag 17 september 2026 @ 06:24:
[...]

waarschijnlijk begrijp ik je ‘niet de moeite dus’ opmerking niet, maar het verschil tussen je strato bedrag en dit lijkt me zeker wel de moeite. En er zullen heus wel Europese registras zijn die veel goedkoper zijn dan strato.
Waarschijnlijk heb je net zoals @musicfreak mijn post niet goed gelezen. Of ik was niet duidelijk, kan natuurlijk ook.

Oude situatie: EUR 74 voor een .net domein (oud contract meer dan 10j laten doordraaien).
Nieuwe situatie: EUR 36 voor een .eu en een .net domein incl. webhosting (die ik niet gebruik) en mail.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02

Daniel36

Lurkin in the shadows

Ik kreeg net een smsje dat de monteur onderweg is en zojuist is de verbinding op de aansluiting van Delta verdwenen.
Spannend.
;)

• W1ck1e
Daniel36 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:54:
Ik kreeg net een smsje dat de monteur onderweg is en zojuist is de verbinding op de aansluiting van Delta verdwenen.
Spannend.
;)
En ben je alweer online ?

• Daniel36

Daniel36

Lurkin in the shadows

Jawel.
Straks even snelheid meten e.d.

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:26
Heb nu een paar dagen simpel.
Wat me opvalt is dat de verbinding beter is als bij odido.
Zelfde snelheid.
Lagere ping en jitter.

20kWh eigenbouw thuis accu's met 2 powerstreams.

• Daniel36

Daniel36

Lurkin in the shadows

Vanmiddag zijn we overgegaan van Delta naar Simpel nadat de eerste afspraak afgelopen dinsdag niet doorging, ik kreeg toen een sms'je dat het niet lukte.

Vandaag kreeg ik eerst een berichtje dat de monteur er binnen een half uur zou zijn.
Tien minuten daarna stopte de doorgifte van Delta, geen internetverbinding meer.
Kort daarna was de monteur van Simpel er.

Ik denk dat hij tien minuten bezig is geweest in totaal: modem/router van Delta weggehaald, modem/router ( Zyxel T-56) van Simpel erin plus ONT (kastje dat het signaal van glas naar utp omzet) en aangesloten.
Na vertrek van de monteur startte het modem opnieuw op en kwam netjes weer online, ik heb onze TP-Link X20 torentjes opnieuw opgestart en we hadden ook onze WIFI weer.
Daarna ingelogd op het modem en wachtwoord veranderd en WIFI op het modem uitgezet.
(Op het modem staat trouwens Odido).

Werkt prima, snelheden zijn rond de 950 en 900 Mbps bedraad (ping ms 12
download latency 35 en upload latency 65) en 900 en 900 Mbps met VPN.

Ik heb de WIFI van het modem zelf nog niet geprobeerd, ga ik nog wel doen.
Tot zover tevreden.
:)

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 18:09
Hier in 3 minuten gepiept, ONT delta er af (eigen ONT) en die van Simpel er in (identiekem Nokia overigens met grote Delta sticker) en .. internet.

Als ik ff had gekeken hier had ik ook meteen geweten dat mn VLAN naar 300 moet, dan was het direct klaar geweest, nog nog even lopen klooien waarom wel WAN IP maar geen internet.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

• Lord Anubis
Daniel36 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 17:29:
Na vertrek van de monteur startte het modem opnieuw op en kwam netjes weer online, ik heb onze TP-Link X20 torentjes opnieuw opgestart en we hadden ook onze WIFI weer.
Daarna ingelogd op het modem en wachtwoord veranderd en WIFI op het modem uitgezet.
(Op het modem staat
Guidion gebruikt dan wat het bij vorige weggehaald heeft?
Ik vroeg aan de sales van Simpel waarom we een monteur nodig hebben, response was het moet werken en hij moet het werkend achter laten voordat hij weg mocht. Bij jou was hij dus al weg…

• Coprocessor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:16
Kan iemand van de recent op Simpel aangesloten mensen mij vertellen of het LAN IPv4 adres van de Zyxel gewijzigd kan worden?

3 oktober ben ik aan de beurt.

• W1ck1e
@Coprocessor Dus
(Antwoord op mijn eerder gestelde vraag)

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 18-09-2026 20:48 ]

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 12:38
Even een vraagje, als ik overstap van Odido (Ook daadwerkelijk Odido netwerk) naar Simpel, moet mijn ONT dan vervangen worden of blijft die zitten? Ik begrijp wel dat ik een nieuw modem (nouja is dezelfde als die ik nu via Odido heb) krijg.

En heeft Simpel ook dat je na 1,5 jaar kan verlengen net als bij Odido (dus als je blijft feitelijk maar een contract van 1,5 jaar hebt i.p.v. 2 jaar)?

En mijn Odido abonnement heb ik op 22-01-2026 verlengd voor 1 jaar.
Welke datum moet ik dan opgeven als overstapdatum, 22 of 23 januari?

[ Voor 15% gewijzigd door knorde op 19-09-2026 11:34 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• W1ck1e
knorde schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 11:24:
...
En heeft Simpel ook dat je na 1,5 jaar kan verlengen net als bij Odido (dus als je blijft feitelijk maar een contract van 1,5 jaar hebt i.p.v. 2 jaar)?
Wel bij telefonie. Maar mbt glasvezel zal dit waarschijnlijk nog niet bekend zijn. En anders: dan is het maar de vraag of het over 18 maanden nog zo is.

• knorde
W1ck1e schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 11:35:
[...]

Wel bij telefonie. Maar mbt glasvezel zal dit waarschijnlijk nog niet bekend zijn. En anders: dan is het maar de vraag of het over 18 maanden nog zo is.
Mocht het niet zo zijn is het evengoed een stuk goedkoper gezien de actie.
En eventueel kun je dan weer terug naar Odido na 2 jaar als ze bij Simpel niet 1,5 jaar hanteren voor verlengen. Maar ben gewoon benieuwd hoe dit zit.

• W1ck1e
knorde schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 11:38:
[...]

Mocht het niet zo zijn is het evengoed een stuk goedkoper gezien de actie.
En eventueel kun je dan weer terug naar Odido na 2 jaar als ze bij Simpel niet 1,5 jaar hanteren voor verlengen. Maar ben gewoon benieuwd hoe dit zit.
geen correctie maar even voor de duidelijkheid: Als je Simpel niet verlengt moet je volgens mij volgens de voorwaarden de contractduur uitzitten.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 19-09-2026 11:42 ]

• knorde
W1ck1e schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 11:41:
[...]

geen correctie maar even voor de duidelijkheid: Als je Simpel niet verlengt moet je volgens mij volgens de voorwaarden de contractduur uitzitten.
Klopt, het gaat me ook puur om het verlengen bij de provider zelf, dus of je net als bij sim only van Simpel na 18 maanden een nieuw 2 jarig contract kan laten ingaan met de dan geldende verlengdeals. Maar ik kan er niets over vinden dus het lijkt alleen voor sim only van Simpel te gelden. Dan weet ik niet of het wel interessant genoeg is (of het de tijdelijke overstap naar Simpel waard is omdat bij Odido je wel na 18 maanden weer kunt vernieuwen).

• W1ck1e
Is "Simpel voor 24 maanden, gevolgd door terugkeren naar Odido (nieuwe klant korting)" niet goedkoper dan "bij Odido bljjven door eerder te verlengen" ? De Simpel deal zie ik op dit moment als de goedkoopste glasaanbieding.

• knorde
W1ck1e schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 11:47:
Is "Simpel voor 24 maanden, gevolgd door terugkeren naar Odido (nieuwe klant korting)" niet goedkoper dan "bij Odido bljjven door eerder te verlengen" ? De Simpel deal zie ik op dit moment als de goedkoopste glasaanbieding.
Ja dat is het zeker, maar de vraag is of mij dat het 'gedoe' waard is.

Vooral ook dit stukje:
Als ik overstap van Odido (Ook daadwerkelijk Odido netwerk) naar Simpel, moet mijn ONT dan vervangen worden of blijft die zitten? Ik begrijp wel dat ik een nieuw modem (nouja is dezelfde als die ik nu via Odido heb) krijg.

• W1ck1e
knorde schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 12:17:
[...]

Vooral ook dit stukje:
Als ik overstap van Odido (Ook daadwerkelijk Odido netwerk) naar Simpel, moet mijn ONT dan vervangen worden of blijft die zitten? Ik begrijp wel dat ik een nieuw modem (nouja is dezelfde als die ik nu via Odido heb) krijg.
Dat omwisselen van de ONT zal toch niet veel werk zijn. Is het niet gewoon een relatief dom apparaat ? 1000 Mbit, 2500 Mbit of 10000 Mbit ?

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 19-09-2026 12:20 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Het enige gedoe is dat er iemand thuis moet zijn volgens mij.

• knorde
W1ck1e schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 12:19:
[...]

Dat omwisselen van de ONT zal toch niet veel werk zijn. Is het niet gewoon een relatief dom apparaat ? 1000 Mbit, 2500 Mbit of 10000 Mbit ?
hjs schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 13:27:
Toen ik naar Odido overstapte werd de KPN NT overgezet naar een Odido ONT.
Dat is een vrij nieuwe ONT van het Odido netwerk.

Deze zit alleen achter een aquarium (het modem niet) dus het is voor mij redelijk wat gedoe om daarbij te komen (aquarium leeg halen, verplaatsen etc.). Daarom vraag ik mij dus af of het nodig is dat Simpel een nieuw ONT plaatst omdat Simpel ook via het Odido netwerk gaat.

Wordt daar naar gekeken of kijken ze nergens naar en plaatsen ze altijd een nieuw ONT ook al is het dezelfde?

• W1ck1e
knorde schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 14:38:
[...]

[...]

Toen ik naar Odido overstapte werd de KPN NT overgezet naar een Odido ONT.
Dat is een vrij nieuwe ONT van het Odido netwerk.

Deze zit alleen achter een aquarium (het modem niet) dus het is voor mij redelijk wat gedoe om daarbij te komen (aquarium leeg halen, verplaatsen etc.). Daarom vraag ik mij dus af of het nodig is dat Simpel een nieuw ONT plaatst omdat Simpel ook via het Odido netwerk gaat.

Wordt daar naar gekeken of kijken ze nergens naar en plaatsen ze altijd een nieuw ONT ook al is het dezelfde?
In die situatie zou ik dat ook wel willen weten. Ik zou echter alleen vertrouwen op een antwoord van de nieuwe provider. En dan via mail gecommuniceerd.

• wvanommen
knorde schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 12:17:
[...]

Vooral ook dit stukje:
Ik ben van Odido (100Mbit) naar Simpel (500Mbit) gegaan, en moest ook een nieuwe ONT, want bij 500 doen ze je al op XGS GPON en ik zat nog op GPON. Ik denk overigens dat ze altijd ONT wisselen. Voordeel was wel dat alles nog werkte tot de monteur er was, omdat hij op afstand een ander serienummer in kan voeren voor die poort. Je moet alleen dus wel thuis zijn (ook om de nieuwe modem in ontvangst te nemen).

• knorde
wvanommen schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 20:41:
[...]

Ik ben van Odido (100Mbit) naar Simpel (500Mbit) gegaan, en moest ook een nieuwe ONT, want bij 500 doen ze je al op XGS GPON en ik zat nog op GPON. Ik denk overigens dat ze altijd ONT wisselen. Voordeel was wel dat alles nog werkte tot de monteur er was, omdat hij op afstand een ander serienummer in kan voeren voor die poort. Je moet alleen dus wel thuis zijn (ook om de nieuwe modem in ontvangst te nemen).
In mijn geval heb ik op dit moment al XGS GPON (1000Mbit) en ik zou in het geval van overstappen ook weer 1000Mbit nemen. Daarom zou ik het onlogisch vinden dat ze de ONT vervangen maar het is dus niet duidelijk of dat gedaan wordt of niet.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wvanommen schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 20:41:
[...]

... Ik denk overigens dat ze altijd ONT wisselen. ...
Nope. Bij mij hebben ze het niet vervangen. De monteur scande het sn om de ONT over te zetten.

Ik had Odido op het ODF netwerk. Misschien dat het voor Delta en ?KPN? wel moet.
Hangt ook af van de monteur. Bij mij stond in zijn opdracht om de router en ONT te vervangen. Vond hij belachelijk omdat het over exact dezelfde apparaten ging.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
knorde schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 23:53:
[...]

In mijn geval heb ik op dit moment al XGS GPON (1000Mbit) en ik zou in het geval van overstappen ook weer 1000Mbit nemen. Daarom zou ik het onlogisch vinden dat ze de ONT vervangen maar het is dus niet duidelijk of dat gedaan wordt of niet.
Dat hebben ze bij mij gedaan. Oude Huawei ONT ging weg. Nieuwe kwam terug: Huawei HN8010Ts-20. Wellicht omdat de oude nog geen 10Gbit kon leveren.

• borduif
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:25
Ik ben ook van plan om over te stappen naar simpel maar ik ga wel binnen de 2 jaar verhuizen naar een nieuwbouwwoning, het lijkt erop dat daar (nog) geen simpel beschikbaar is. Mocht dat tijdens verhuizing nog steeds niet zijn, wordt contract dan kosteloos ontbonden of moet je resterende termijnen betalen?

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

borduif schreef op zondag 20 september 2026 @ 08:01:
Ik ben ook van plan om over te stappen naar simpel maar ik ga wel binnen de 2 jaar verhuizen naar een nieuwbouwwoning, het lijkt erop dat daar (nog) geen simpel beschikbaar is. Mocht dat tijdens verhuizing nog steeds niet zijn, wordt contract dan kosteloos ontbonden of moet je resterende termijnen betalen?
Kunt kosteloos opzeggen dan. Wel bewijs aanleveren.

https://community.simpel.nl/abonnement-factuur-betalen-42/wat-als-simpel-geen-internet-kan-leveren-op-mijn-nieuwe-adres-4810

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• 1lau
  • Laatst online: 27-09 09:48

1lau

Hearthstone Arena Player

knorde schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 11:24:
Even een vraagje, als ik overstap van Odido (Ook daadwerkelijk Odido netwerk) naar Simpel, moet mijn ONT dan vervangen worden of blijft die zitten? Ik begrijp wel dat ik een nieuw modem (nouja is dezelfde als die ik nu via Odido heb) krijg.
In mijn post was het niet aangegeven, maar ik was van 1000 Mbit naar dezelfde snelheid gegaan, de monteur had de snelheid nog getest en ging 880 Mbit en hoger via Wifi

De router en ONT werden vervangen en de serienummers werden voordat de monteur aan huis kwam al aangepast voor gebruik

Oude router en ONT werden overigens niet meegenomen

Bekijk de posts vanaf 14 September van anderen met meerdere gedeelde ervaringen, https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/86147820

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55

R2L

“Als het wel beschikbaar is dan ga je weer een nieuw contract aan voor 1- of 2 jaar”. Zoals ik het lees verhuist je korting dus niet mee…

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

R2L schreef op zondag 20 september 2026 @ 10:18:
[...]

“Als het wel beschikbaar is dan ga je weer een nieuw contract aan voor 1- of 2 jaar”. Zoals ik het lees verhuist je korting dus niet mee…
Als het wel beschikbaar is, dan is opzeggen toch niet nodig? Dan neem je contract gewoon mee...

De vraag is, wat als Simpel op nieuwe adres niet beschikbaar is?

Antwoord van Simpel:
Wanneer je gaat verhuizen en ons vaste internet is niet beschikbaar op je nieuwe adres dan kun je je huidige abonnement kosteloos stopzetten. Wél hebben we dan een verhuisbewijs nodig. Is internet tegen die tijd beschikbaar op je nieuwe adres dan kan je je abonnement meeverhuizen. Je gaat dan weer een nieuw contract aan voor 1- of 2 jaar.
Als het internet niet op nieuwe adres is, ontbind je de overeenkomst kosteloos die je destijds hebt afgesloten dus met die korting. Dus er is geen overeenkomst meer. Komt er ondertussen ineens toch Simpel beschikbaar dan ga je een nieuwe overeenkomst aan met de dan gelden prijzen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• knorde
DR!5EQ schreef op zondag 20 september 2026 @ 07:05:
[...]

Dat hebben ze bij mij gedaan. Oude Huawei ONT ging weg. Nieuwe kwam terug: Huawei HN8010Ts-20. Wellicht omdat de oude nog geen 10Gbit kon leveren.
Die van mij kan dat al wel (althans 8 Gbit is mogelijk op mijn adres).

• Lord Anubis
Hierzo word de nieuwe abo afgesloten op de Delta lijn, helaas kan het schijnbaar niet via de KPN lijn.
Op de huidige Delta lijn kan er tot 8Gbps, echter besef ik dat er dan een Nokia ONT geleverd word die max 1Gbps kan doorgeven. Of wordt er soms ( evt op aanvraag ) toch ook op het Delta Netwerk een Huawei geleverd? Zie ook geen aanbieding van Simpel over een hogere snelheid dan 1Gbps. Iemand daar info over, of dat het aanvragen via de helpdesk wel kan of gaat komen? Zou zonde zijn als er na een korte periode die ONT vervangen moet gaan worden.

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Lord Anubis schreef op zondag 20 september 2026 @ 11:43:
Hierzo word de nieuwe abo afgesloten op de Delta lijn, helaas kan het schijnbaar niet via de KPN lijn.
Op de huidige Delta lijn kan er tot 8Gbps, echter besef ik dat er dan een Nokia ONT geleverd word die max 1Gbps kan doorgeven. Of wordt er soms ( evt op aanvraag ) toch ook op het Delta Netwerk een Huawei geleverd? Zie ook geen aanbieding van Simpel over een hogere snelheid dan 1Gbps. Iemand daar info over, of dat het aanvragen via de helpdesk wel kan of gaat komen? Zou zonde zijn als er na een korte periode die ONT vervangen moet gaan worden.
Delta en alle providers op het Delta netwerk gebruiken maar één (of eigenlijk twee zo goed als identieke) 10Gbps ONT's van Nokia.

• knorde
Lord Anubis schreef op zondag 20 september 2026 @ 11:43:
Simpel kan maximaal 1 Gbit leveren denk ik?
Althans bij Odido kan ik maximaal 8 Gbit krijgen en bij Simpel 1 Gbit.
Aan 1 Gbit heb ik zat maar denk dat hun assortiment niet hoger dan 1 Gbit gaat.

• ikweethetbeter
knorde schreef op zondag 20 september 2026 @ 15:34:
[...]

Simpel kan maximaal 1 Gbit leveren denk ik?
Althans bij Odido kan ik maximaal 8 Gbit krijgen en bij Simpel 1 Gbit.
Aan 1 Gbit heb ik zat maar denk dat hun assortiment niet hoger dan 1 Gbit gaat.
Simpel doet het simpel en levert alleen wat zinvol is. Voor 99,999% van de mensheid, zelfs voor 99% van de Tweakers, volstaat 1 Gbps.

Ik heb voor 500 Mbps gekozen, dat heb ik nu ook, en het is nog nooit een beperking geweest.

• knorde
ikweethetbeter schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:23:
[...]

Simpel doet het simpel en levert alleen wat zinvol is. Voor 99,999% van de mensheid, zelfs voor 99% van de Tweakers, volstaat 1 Gbps.

Ik heb voor 500 Mbps gekozen, dat heb ik nu ook, en het is nog nooit een beperking geweest.
Absoluut eens, ik hoef ook echt niet meer dan 1 Gbps.

• Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:25
DR!5EQ schreef op zondag 20 september 2026 @ 07:05:
[...]

Wel raar eigenlijk aangezien simpel max. 1000 levert. Misschien zijn ze aan het future-proofen?

• RKoek
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-09 00:47
Was al jaren klant bij Odido. Telkens verlengen voor een jaar met abonnement in Oktober zodat je geen indexatieverhoging krijg in Januari (zij mogen geen indexatie uitvoeren bij contracten jonger dan 3 maanden). Dus elk jaar opnieuw een nieuwe deal genomen (6 maanden korting en 6 maanden normaal tarief). Want immers mijn contract liep af en dus nam ik een nieuwe. Ging een aantal jaren goed en ineens nu vertellen ze me dat ik alleen kan verlengen want ben al klant.

Ik gaf daarop te kennen wat dan het nut heeft tussen een 1 jaar en 2 jaar contract. Immers mijn portal gaf ook aan, einde contractdatum 12 oktober.

En het meest bizarre, via de portal kon ik verlengen 1 jaar met 4 maanden korting. Toen ik een persoon van de klantenservice belde die zei verlenging met 2 maanden korting en nadat ik zei dat ik daar niet mee akkoord ging ben ik nog doorverbonden naar weer een andere muts en die gaf me te kennen dat het nou eenmaal het systeem was en zij niets kon betekenen en dat ik niet kan opzeggen en opnieuw een abonnement bij hen kon nemen omdat het systeem dat in de gaten houdt en niet mogelijk is.

Daarop de hele boel ter plekke opgezegd! Was er helemaal klaar mee! Ik zei dan nog liever naar de concurrent, stelletje eikels en binnen bedrijf verschillende verleng voorwaarden!

Ga ik vervolgens zelf zoeken naar een nieuwe aanbieder, vind ik de aanbieding van Simpel 2 jaar eerste jaar voor 1 euro. En dat van zusterbedrijf van Odido.

Ik lach me nu helemaal rot, afspraak staat ingepland! Bevestiging van Odido overstap, bevestiging van Simpel nieuw contract en afspraak monteur.

En krijg vervolgens nog 4 e-mails van Odido dat ze het jammer vinden dat ik weg ga en of ik misschien wil uitleggen waarom ze een klant kwijt zijn, nou bij het vierde verzoek maar ingevuld, wat een eikels het zijn! Zo. Dat lucht ff op …

• emi
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:28

emi

Met ingang van 21 oktober stap ik ook over van Odido naar Simpel. Het verlengingsaanbod van Odido was dermate mager (6maanden voor 25 euro bij een 2 jarig abbo) dat ik eigenlijk geen andere keuze had. Als het in de richting van het nieuwe klanten aanbod (12 maanden voor 15 euro /10 euro met klantvoordeel) was geweest was ik waarschijnlijk gewoon gebleven. Odido medewerker vond het ook jammer dat hun tegenwoordig maar 1 aanbod mogen/kunnen doen, hij verbond me zelfs nog door met Simpel..
Eigenlijk zou een simpele ingreep moeten zijn aangezien hier ik al op Odido/ODF zit..
Ben benieuwd hoe de ping zal zijn in verschillende online games die ik speel.

• Lord Anubis
ikweethetbeter schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:23:
[...]

Leuk dat jullie voldoende hebben aan 1Gbps1Mbps, er zullen er genoeg zijn van niet. Ik weet dat er van Delta klanten zijn die 2 en 8Gbps hebben en daarom niet kunnen/willen overstappen.

• Annay
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:19
maar nog geen reden voor Simpel dat ze dat dan per se ook moeten aanbieden

• W1ck1e
Annay schreef op maandag 21 september 2026 @ 19:10:
maar nog geen reden voor Simpel dat ze dat dan per se ook moeten aanbieden
Gelukkig maar, want ik denk dat de snellere klanten bij een provider worden gesubsidieerd door de langzamere massa.

• ikweethetbeter
Lord Anubis schreef op maandag 21 september 2026 @ 19:06:
Leuk dat jullie voldoende hebben aan 1Mbps, er zullen er genoeg zijn van niet. Ik weet dat er van Delta klanten zijn die 2 en 8Gbps hebben en daarom niet kunnen/willen overstappen.
Ik heb bij lange na niet genoeg aan 1 Mbps! Wel aan 500 Mbps. Je zat er een factor 500 naast. Mogelijk heb ik meestal genoeg aan 100 Mbps, en zat je er slechts een factor 100 naast. Maar ook ik heb een lichte FOMO, dus ben ik voor 500 Mbps gegaan.

Delta adverteert enorm met 8 Gbps, en dat triggert veel mensen die zichzelf als digitale grootverbruiker bestempelen. Dus het aanbod creëert de vraag! Maar geloof me, 99,999% van die mensen heeft het niet nodig, en dan ga ik er voor het gemak vanuit dat ze geen hele studentenflat van internet hoeven te voorzien.

Simpel regelt basic internet zonder poespas. 99,999% van de thuisnetwerken is een gigabit netwerk. Leveren ze bijvoorbeeld 8 Gbps internet, dan krijgt de klantenservice tante Truus uit Assen aan de telefoon met de melding dat ze slechts 950 Mbps haalt op haar pc, terwijl ze voor 8000 Mbps heeft betaald.

Oftewel, wil je 8 Gbps, dan kies je voor Delta. Wil je 2 Gbps, dan kun je bij iedereen behalve Simpel terecht, en voor snelheden tot 1 Gbps kun je overal terecht.

• W1ck1e
ikweethetbeter schreef op maandag 21 september 2026 @ 20:21:

... Dus het aanbod creëert de vraag! ...
Wel de vraag maar niet het gebruik. Zonde geld.

• ikweethetbeter
@W1ck1e
ISP's weten wat het daadwerkelijke verbruik is. ISP's reserveren niet veel meer bandbreedte voor >1 Gbps klanten vergeleken met 1 Gbps klanten, want ze verbruiken gewoon niet zoveel data. Dat zijn de harde cijfers.

Delta probeert een vraag te creëren. Anderen doen dat ook. 100 Mbps kost x,
500 Mbps kost maar €5 meer, en 1000 Mbps kost weer slechts €5 meer, en 2000 Mbps, en 8000 Mbps ...

Onder het motto "het kost maar een paar euro meer" ga je een abonnement afsluiten wat 1, 2 of 3 tredes hoger ligt dan wat je nodig hebt / van plan was om af te sluiten. Maar ondertussen betaal je wel €60-€180 per jaar teveel. Daarvoor had je Apple TV of Prime of HBO kunnen nemen...

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
RKoek schreef op maandag 21 september 2026 @ 01:58:
Was al jaren klant bij Odido. Telkens verlengen voor een jaar met abonnement in Oktober zodat je geen indexatieverhoging krijg in Januari (zij mogen geen indexatie uitvoeren bij contracten jonger dan 3 maanden). Dus elk jaar opnieuw een nieuwe deal genomen (6 maanden korting en 6 maanden normaal tarief). Want immers mijn contract liep af en dus nam ik een nieuwe. Ging een aantal jaren goed en ineens nu vertellen ze me dat ik alleen kan verlengen want ben al klant.

Ik gaf daarop te kennen wat dan het nut heeft tussen een 1 jaar en 2 jaar contract. Immers mijn portal gaf ook aan, einde contractdatum 12 oktober.

En het meest bizarre, via de portal kon ik verlengen 1 jaar met 4 maanden korting. Toen ik een persoon van de klantenservice belde die zei verlenging met 2 maanden korting en nadat ik zei dat ik daar niet mee akkoord ging ben ik nog doorverbonden naar weer een andere muts en die gaf me te kennen dat het nou eenmaal het systeem was en zij niets kon betekenen en dat ik niet kan opzeggen en opnieuw een abonnement bij hen kon nemen omdat het systeem dat in de gaten houdt en niet mogelijk is.

Daarop de hele boel ter plekke opgezegd! Was er helemaal klaar mee! Ik zei dan nog liever naar de concurrent, stelletje eikels en binnen bedrijf verschillende verleng voorwaarden!

Ga ik vervolgens zelf zoeken naar een nieuwe aanbieder, vind ik de aanbieding van Simpel 2 jaar eerste jaar voor 1 euro. En dat van zusterbedrijf van Odido.

Ik lach me nu helemaal rot, afspraak staat ingepland! Bevestiging van Odido overstap, bevestiging van Simpel nieuw contract en afspraak monteur.

En krijg vervolgens nog 4 e-mails van Odido dat ze het jammer vinden dat ik weg ga en of ik misschien wil uitleggen waarom ze een klant kwijt zijn, nou bij het vierde verzoek maar ingevuld, wat een eikels het zijn! Zo. Dat lucht ff op …
Ja, ik had exact dezelfde ervaring. Had goed DSL 20Mbps van Tele2/Odido en moest gedwongen over op glas omdat koper te duur werd. Al die tijd leuke kortingen gekregen.
De firma Odido zal toch welbewust deze Simpel-actie op touw hebben gezet.
Bij Odido zullen ze glimlachen om je opluchting.
Zij zullen nauwkeurig inzicht verkrijgen hoeveel mensen de moeite doen voor (het vinden van) een goedkopere overstap. Omdat destijds koper te duur werd moet glas uiteindelijk dus goedkoper kunnen.
Ik vond de Simpel-aanbiedingen niet op vergelijkingssites.
Wellicht speelt mee dat Odido naar de beurs wil: men kan dan schermen met hoge klantengroei.

Ik ben wel benieuwd hoe ze over 2 jaar lage/laagste tarieven presenteren.
Kan goed zijn dat er vanaf heden toch een serieuze tarievenoorlog geopend is voor glasvezel.
Immers Youfone/KPN is uitgedaagd en Ziggo is kreupel.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:28
Bruin Poeper schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:05:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe ze over 2 jaar lage/laagste tarieven presenteren.
Kan goed zijn dat er vanaf heden toch een serieuze tarievenoorlog geopend is voor glasvezel.
Immers Youfone/KPN is uitgedaagd en Ziggo is kreupel.
Er is iets gaande, want Ziggo heeft Hollands Nieuwe daarvoor op de kabel geïntroduceerd. KPN is druk met Youfone inderdaad. Budget is ook druk bezig. En nu dan ook Simpel.

Kun je op Simpel overigens gewoon een Fritzbox router gebruiken, of geeft dat problemen zoals bij Budget waar iedereen klaagt die geen router van de provider gebruiken?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hjs schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 13:27:
Het andere gedoe kan zijn dat de Guidion monteur ook daadwerkelijk op komt dagen, wat ie bij mijn jongste dochter vandaag dus niet deed. Liep blijkbaar flink uit op een andere locatie, liet dat niet weten en vervolgens wordt de afspraak maar geannuleerd. WTH?

Bij contact met Simpel support werd aangegeven dat dit helaas vaker gebeurd. Moet dit als geruststellende boodschap luiden of zo? Donderdag eind van de middag nieuwe 4 uur wachtperiode gepland.

Testing, one, two ...

• W1ck1e
hardware-lover schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:53:
[...]

Het andere gedoe kan zijn dat de Guidion monteur ook daadwerkelijk op komt dagen, wat ie bij mijn jongste dochter vandaag dus niet deed. Liep blijkbaar flink uit op en andere locatie, liet dat niet weten en vervolgens wordt de afspraak maar geannuleerd. WTH?

Bij contact met Simpel support werd aangegeven dat dit helaas vaker gebeurd. Moet dit als geruststellende boodschap luiden of zo? Donderdag eind van de middag nieuwe 4 uur wachtperiode gepland.
Dan ben ik blij dat ik het 8-12 uur blok heb gekozen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

W1ck1e schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:56:
[...]

Dan ben ik blij dat ik het 8-12 uur blok heb gekozen.
Dat had mijn dochter ook voor vandaag :+

Testing, one, two ...

• W1ck1e
hardware-lover schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:58:
[...]

Dat had mijn dochter ook voor vandaag :+
Hmm, we gaan het zien. Over een kleine 3 weken.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 22-09-2026 13:18 ]

• Daniel36

Daniel36

Lurkin in the shadows

De eerste afspraak vorige week maandag werd na anderhalf uur in het tijdvak afgezegd via sms.

Gelijk nieuwe afspraak gemaakt voor de vrijdag en dat verliep voorspoedig
Gelukkig.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

hardware-lover schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:53:
[...]

Het andere gedoe kan zijn dat de Guidion monteur ook daadwerkelijk op komt dagen, wat ie bij mijn jongste dochter vandaag dus niet deed.
Het gras is niet groener aan de andere kant hoor.
Ik kreeg woensdag een mail met een reminder dat ze van de KPN een glasvezel aansluiting in mijn woning gingen maken.
Nu zit die er al, dus ik was verbaasd. Maar was toch toevallig vrij die vrijdag dus dacht ik zie het wel. Je raadt het al, niemand gezien. :+

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:59
Vandaag overstap naar Simpel aangevraagd. Het verlies van mijn vaste ipv4 heb ik al opgevangen met ddns, dus dat zit goed.

Wel een vraag over de fysieke aansluiting. Ik zit in ODF gebied (voormalig e-fiber) en heb geen ONT. Er loopt nu vanuit de FTU een glasvezelkabel rechtstreeks naar een sfp module in mijn MikroTik router. Simpel schrijft in hun modemhandleiding echter over XGS-PON ONT's. Verandert er iets aan deze opstelling of levert Simpel over dezelfde vezel?

• PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-09 23:28
Ik heb eindelijk bevestiging van mijn overstap. 5 november eindigt mijn contract bij Youfone en 9 september wordt Simpel aangesloten.
Zit ik van 5 tot 9 november zonder of gaat dat wel goed?

• W1ck1e
PindaRots schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:46:
Ik heb eindelijk bevestiging van mijn overstap. 5 november eindigt mijn contract bij Youfone en 9 september wordt Simpel aangesloten.
Lees je bericht nog eens. ;)

• wvanommen
Bytebandit schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 22:35:
Vandaag overstap naar Simpel aangevraagd. Het verlies van mijn vaste ipv4 heb ik al opgevangen met ddns, dus dat zit goed.

Wel een vraag over de fysieke aansluiting. Ik zit in ODF gebied (voormalig e-fiber) en heb geen ONT. Er loopt nu vanuit de FTU een glasvezelkabel rechtstreeks naar een sfp module in mijn MikroTik router. Simpel schrijft in hun modemhandleiding echter over XGS-PON ONT's. Verandert er iets aan deze opstelling of levert Simpel over dezelfde vezel?
Is je SFP module XGS-PON? Want zo niet, dan gaat je SFP niet meer werken. Dan heb je de ONT nodig voor de glasconversie, en zal je UTP in je router moeten stoppen. Het enige nadeel dan is 1 extra kastje. Stroomverbruik zal er om houden.

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 01:13
Lord Anubis schreef op maandag 21 september 2026 @ 19:06:
[...]

Leuk dat jullie voldoende hebben aan 1Gbps1Mbps, er zullen er genoeg zijn van niet. Ik weet dat er van Delta klanten zijn die 2 en 8Gbps hebben en daarom niet kunnen/willen overstappen.
Ik kan makkelijk terug naar 1Gbps. Maar ik heb Delta klein zakelijk er bij met de oude voorwaarden. En dat is een Vast IP adres buiten de “thuis” reeks waardoor ik zaken zoals Mail en andere services kan hosten.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

• Bytebandit
wvanommen schreef op woensdag 23 september 2026 @ 23:09:
[...]

Is je SFP module XGS-PON? Want zo niet, dan gaat je SFP niet meer werken. Dan heb je de ONT nodig voor de glasconversie, en zal je UTP in je router moeten stoppen. Het enige nadeel dan is 1 extra kastje. Stroomverbruik zal er om houden.
Nee, geen XGS-PON gewoon een BiDi-module van 1 Gbit. Die kan er dus uit. Mijn v1 Hex-S ondersteunt geen SFP+ dus volgens mij gaat een XGS-PON module daar niet in werken. Misschien een goed excuus om eens te upgraden.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:42

D4NG3R

kiwi

:)

wvanommen schreef op woensdag 23 september 2026 @ 23:09:
Het enige nadeel dan is 1 extra kastje. Stroomverbruik zal er om houden.
Even als voorbeeld Delta vs Odido/Simpel:

Nokia van Delta á 10W (negeer de pieken naar 13W, er was een lamp aangsloten op hetzelfde stekkerblok)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_5MEam08ccVt-l8UM3u-yW5ABY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JmzgknHo4nsmlBejl9LZOL4Y.png?f=user_large

Nokia ONT + Zyxel T56 bij Odido/Simpel á 14W. Ongeveer een tientje op jaarbasis duurder bij 28 cent/kwh. :)

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 24-09-2026 10:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-09 09:13
Bytebandit schreef op donderdag 24 september 2026 @ 09:43:
[...]

Nee, geen XGS-PON gewoon een BiDi-module van 1 Gbit. Die kan er dus uit. Mijn v1 Hex-S ondersteunt geen SFP+ dus volgens mij gaat een XGS-PON module daar niet in werken. Misschien een goed excuus om eens te upgraden.
kan iemand anders dit ook bevestigen? Want dan kan ik er rekening mee houden met aanschaf van een cloud gateway.

• p.w
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 12:23

p.w

p.w schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:07:
[...]

Ik heb een werkbon (via mail) van geïnstalleerde hardware en met gegevens van meegenomen producten incl. de serienummers behorende bij de HN8010Ts en de T-56 EX.

Dus geen paniek :)
Zo net mail binnen we hebben de apparatuur ontvangen.

We brengen geen kosten in rekening :o

ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT

• SamSid
p.w schreef op donderdag 24 september 2026 @ 10:51:
[...]

Zo net mail binnen we hebben de apparatuur ontvangen.

We brengen geen kosten in rekening :o
Het is hetzelfde bedrijf wat de inname doet.

• PindaRots
Haha moet november zijn. 5 november eindigt het contract en 9 november wordt Simpel aangesloten.

• elrosso
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:07
PindaRots schreef op donderdag 24 september 2026 @ 12:16:
[...]

Haha moet november zijn. 5 november eindigt het contract en 9 november wordt Simpel aangesloten.
Ook dan geldt de reactie van @W1ck1e nog steeds.

[ Voor 3% gewijzigd door elrosso op 24-09-2026 19:06 ]

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
PindaRots schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:46:
Het is geen stroom of gas heh, je zit dan echt enkele dagen zonder Internet ja.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:07
Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice @PindaRots? Want dan blijft Youfone nog leveren totdat Simpel geactiveerd is

• PindaRots
Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice.
Ga wel even contact opnemen met Guidion. Nog niet eerder meegemaakt dat er een paar dagen verschil in zit.

• frans84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-09 08:20
Gisteren zijn we overgezet van Odido naar Simpel via ODF.

Wij hebben gebruik gemaakt van de overstap service

Dit ging heel snel, alle hardware is het zelfde
  • ONT van Huawei OptiXstar HN8010Ts-20
  • Modem van Zyxel T-56 (wifi naam is gewoon odidoXXX)
Onze eigen mikrotik router VLAN300 kon blijven hangen.

ik heb niets hoeven doen de monteur Guidion heeft de ONT gewisseld maar zelfs dat was niet nodig. We hebben nog geen 5min zonder internet gezeten.

We kregen gelijk email van Simpel dat we online zijn

Van odido dat het beëindigt is

en van BEN dat klantenvoordeel is vervallen

Een dag later zijn we gebeld door Simpel of de installatie goed verlopen is en of we nog vragen hebben.

Zo simpel kan het zijn ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

[ Voor 13% gewijzigd door frans84 op 27-09-2026 08:17 ]

• SamSid
frans84 schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 04:46:
Gisteren zijn we overgezet van Odido naar Simpel via ODF.

Dit ging heel snel, alle hardware is het zelfde
  • ONT van Huawei OptiXstar HN8010Ts-20
  • Modem van Zyxel T-56 (wifi naam is gewoon odidoXXX)
Onze eigen mikrotik router VLAN300 kon blijven hangen.

ik heb niets hoeven doen de monteur heeft de ONT gewisseld maar zelfs dat was niet nodig. We hebben nog geen 5min zonder internet gezeten.

We kregen gelijk email van Simpel dat we online zijn

Van odido dat het beëindigt is

en van BEN dat klantenvoordeel is vervallen

Zo simpel kan het zijn ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
De ONT werd wel vervangen ook al was die hetzelfde?

• PindaRots
PindaRots schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 09:22:
Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice.
Ga wel even contact opnemen met Guidion. Nog niet eerder meegemaakt dat er een paar dagen verschil in zit.
Ik werd vandaag gebeld door Odido zag ik. Deze oproep had ik gemist.
Later ineens een mail dat mijn installatie afspraak geannuleerd is en dat ik met Simpel contact op moet nemen.
Het Odido nummer worst dus ook gebruikt door Simpel.

• R2L

R2L

SamSid schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 18:02:
[...]

Hoe wordt het eigenlijk vóór de ONT afgewerkt? Ik heb nu Kpn met een Genexis kastje en dat is een alles in 1 oplossing. Glaskabel vanaf de straat gaat daar rechtstreeks in en alles is dan gelijk netjes afgewerkt. Vanaf de Genexis dus gelijk een RJ45 aansluiting waarop je je router aansluit. Ik zie dus geen glas “patchkabel” o.i.d.

• frans84
SamSid schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 18:02:
[...]

Ik kreeg een nieuwe ONT en modem, maar ik had zoiets van wissel hem maar om, dat ding draait 24/7.

De oude spullen stuur ik toch wel terug.

een dag na de installatie heeft Simpel mij gebeld of alles goed gegaan is en of ik nog vragen heb.

echt super goede service ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

• frans84
R2L schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 23:30:
[...]

Hoe wordt het eigenlijk vóór de ONT afgewerkt? Ik heb nu Kpn met een Genexis kastje en dat is een alles in 1 oplossing. Glaskabel vanaf de straat gaat daar rechtstreeks in en alles is dan gelijk netjes afgewerkt. Vanaf de Genexis dus gelijk een RJ45 aansluiting waarop je je router aansluit. Ik zie dus geen glas “patchkabel” o.i.d.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jw2krZgg4AV_LUa1RmFHfAvdsr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SH2wSzTHRxoxv8a1lcvP7fIC.jpg?f=fotoalbum_large

Dit betreft een ODF installatie

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:17

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Hoe hebben jullie overstap geregeld, ik kan kiezen voor overstapservice prima, maar waarom staat er dan al een gewenste datum als ze dat nog niet weten? Moet ik dan toch kiezen voor zelf een datum kiezen?

Ik heb het maar gewoon met de standaard opties aangevraagd, krijg ik een mail dat de overstap is goedgekeurd en een mail met een nieuwe datum. Alleen staat er geen datum in. Gaat alweer goed daar.

En in mijn account staat dat het 27 okt ingaat maar op 1 december eindigt mijn contract bij mij huidige provider pas. 🫠

Simpel...

[ Voor 47% gewijzigd door Phusebox op 27-09-2026 14:23 ]

failure is the only option

• emi
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:28

emi

Als je kiest voor de overstapservice houden ze gewoon rekening met de 1 maand opzegtermijn. Bij mij ging dit vlekkeloos. Ik heb vandaag ook de mail van guidion gekregen ( een aantal dagen na bestellen) en na het inplannen van een zelfgekozen dag en tijdstip, kreeg ik ook meteen een mail van Odido over het beeindigen van mijn oude contract diezelfde dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5UMKkrzTMVmkFiOKJ0PbPUf99s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2U9B9hC3r1fVgfedtvQzj8Xk.png?f=fotoalbum_large

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:17

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

emi schreef op zondag 27 september 2026 @ 15:11:
Als je kiest voor de overstapservice houden ze gewoon rekening met de 1 maand opzegtermijn. Bij mij ging dit vlekkeloos. Ik heb vandaag ook de mail van guidion gekregen ( een aantal dagen na bestellen) en na het inplannen van een zelfgekozen dag en tijdstip, kreeg ik ook meteen een mail van Odido over het beeindigen van mijn oude contract diezelfde dag.

[Afbeelding]
Alleen loopt mijn abonnement dus 1 december af en niet over een maand. Maar weer bellen morgen en anders annuleren.

Dat ik een mail krijg met je overstapdatum is gewijzigd lijkt erop dat ze dat wel herkennen maar vervolgens staat er geen datum in en in mijn account staat aansluitdatum 27 oktober.

failure is the only option

• R2L

R2L

Dat ODF kastje heb ik dus niet. Aan de onderkant glasvezel vanaf de straat in en RJ 45 uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSpCT8-nJ_9cBq1PXyOLGs14y70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HlL6R8hMCZIs6G8K3sGBo83g.jpg?f=fotoalbum_large

• bjusterbaarlik
  • Niet online
R2L schreef op zondag 27 september 2026 @ 15:57:
[...]

Dat ODF kastje heb ik dus niet. Aan de onderkant glasvezel vanaf de straat in en RJ 45 uit

[Afbeelding]
De monteur zal waarschijnlijk het kapje eraf halen, glasvezelkabeltje bevestigen aan de nieuwe mediaconverter en daar de router weer aan bevestigen. Wat nu dus je FTU en mediaconverter in één is, wordt dan een alleen het FTU en de mediaconverter van Simpel/Odido komt er naast te hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door bjusterbaarlik op 27-09-2026 17:26 ]

• Lord Anubis
Apax wil volledig odido overnemen. Geen goed nieuws dus. De aard van Apax bepaalt dat het geen "privacyverbeteraar" is, eerder tegenovergesteld.

Apax kernmodel is het kopen van bedrijven, het optimaliseren van de financiële structuur, het verbeteren van de operationele efficiëntie en het vervolgens verkopen met winst. Het is niet gespecialiseerd in telecomprivacy en heeft zelf geen certificeringen zoals ISO 27001 of SOC 2.

Daarnaast Odido's privacyproblemen zijn structureel en kunnen niet eenvoudig worden opgelost door een wisseling van aandeelhouder.

Denk dat ze dit bij Odido wisten en om een flink klantenbestand te creëren het 1€ Simple abo in het leven riepen.

vraag me nu afof men wel moet overstappen naar Simple ivm de privacy; wat gaat Apax kwa gebruikers data verkopen?

• Bytebandit
"Pas als de verbinding actief is, kan onze monteur bij u langskomen. Daarom is de eerst mogelijke afspraak op zijn vroegst op 22 October 2026."

Bij Guidon is de eerste optie 4 november. Dat zou dus betekenen dat ik twee weken inclusief de 22e zonder internet ga zitten? Daarbij het nieuws van Apax. Ik denk dat ik gebruik ga maken van mijn bedenktijd.

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Bytebandit schreef op zondag 27 september 2026 @ 20:55:
"Pas als de verbinding actief is, kan onze monteur bij u langskomen. Daarom is de eerst mogelijke afspraak op zijn vroegst op 22 October 2026."

Bij Guidon is de eerste optie 4 november. Dat zou dus betekenen dat ik twee weken inclusief de 22e zonder internet ga zitten? Daarbij het nieuws van Apax. Ik denk dat ik gebruik ga maken van mijn bedenktijd.
Als je zelf het abonnement gaat opzeggen op 22 oktober dan ga je zonder internet zitten. Dus niet opzeggen en gebruik maken van de overstapservice.

• Bytebandit
bjusterbaarlik schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:15:
[...]

Als je zelf het abonnement gaat opzeggen op 22 oktober dan ga je zonder internet zitten. Dus niet opzeggen en gebruik maken van de overstapservice.
Ik ben overgestapt via de overstap service van Simpel.. Mijn huidige abonnement was in een record tempo opgezegd door Simpel. Het tempo om mij van een installatie punt te voorzien ligt blijkbaar anders.

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
Bytebandit schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:20:
[...]

Ik ben overgestapt via de overstap service van Simpel.. Mijn huidige abonnement was in een record tempo opgezegd door Simpel. Het tempo om mij van een installatie punt te voorzien ligt blijkbaar anders.
De overstapservice zorgt ervoor dat je oude verbinding actief blijft totdat je nieuwe verbinding actief wordt. Maak je dus een afspraak voor 4 nov bij Simpel dan loopt je oude abonnement tot 4 nov door.

Als de afspraak is ingepland en door Simpel is bevestigd krijg je meestal van je oude provider een bevestiging dat je abonnement tot die datum doorloopt.

• Bytebandit
yeahbaby schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:33:
[...]

De overstapservice zorgt ervoor dat je oude verbinding actief blijft totdat je nieuwe verbinding actief wordt. Maak je dus een afspraak voor 4 nov bij Simpel dan loopt je oude abonnement tot 4 nov door.

Als de afspraak is ingepland en door Simpel is bevestigd krijg je meestal van je oude provider een bevestiging dat je abonnement tot die datum Ik doorloopt.
Ik heb het nog even dubbel gecontroleerd en de mail die ik bij de opzegging kreeg werkte nogal verwarrend. Maar de mail vanuit Simpel geeft inderdaad aan wat jij aangeeft.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste