[Simpel Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:16
Sinds nu lijkt Simpel ook vaste glasvezel verbindingen aan te bieden. Link naar de site van Simpel: https://www.simpel.nl/internet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0l6DKwd8wCXiqOG3NIOMf0w06Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNIrTetCKdOJoo1uCLOvgFNL.jpg?f=fotoalbum_large

Het betreft hierbij pakketen van 100 Mbit/s, 500 Mbits/s en 1 Gbit/s.

Update: Inmiddels is er ook een artikel over: nieuws: Simpel begint met aanbieden van vast internet via glasvezel - update

[ Voor 21% gewijzigd door Markie2008 op 11-08-2026 23:04 ]

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-08 21:50
Oei dat zijn wel mooie aanbiedingen! Helaas nog niet voor mijn adres beschikbaar :-(

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Een 2 jarig abonnement waarbij het eerste jaar 1 euro is, is best wel netjes. (Dat is dan via DFN, mocht er verschil zijn in prijs afhankelijk van het netwerk)

[ Voor 34% gewijzigd door bjusterbaarlik op 11-08-2026 13:04 ]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:04
Ja, spectaculaire openingsdeal. Twee jaar 1gbit/s voor gemiddeld 22,50 of 500mbit/s voor gemiddeld 20,50. Ik ben alleen benieuwd over welk netwerk het gaat. Er ligt hier alleen KPN naar binnen momenteel, maar Simpel is een volle Odido dochter vziw. Gaat het dan over KPN of komt Odido hier een extra punt op de muur maken (want daar zit ik niet zo op te wachten).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

Mmm het lukt niet op op doorgaan te klikken... Er gebeurt niets als ik er op klik.
Zowel in Chrome als Firefox. Meer mensen last van?

I intend to live forever. So far, so good.

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:58
Lukt hier wel, kan gewoon door het hele process heen. Maar ben er nog niet over uit. Even uitrekenen want aangezien we wel TV willen komen die kosten er nog bij. En momenteel bij Odido ook nog 5EUR korting door het mobiel abbonement. Dus even bekijken wat het verschil zal zijn.

Heb een UCG Max, hopelijk is de overstap makkelijk te doen.
Ook hoop ik dat ik niet zonder internet kom te zitten. Ik heb nog niet eerder op deze manier een overstap gedaan en heb niet echt een idee wat ik er van moet verwachten.

[ Voor 20% gewijzigd door stfnz op 11-08-2026 14:53 ]

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:47
Mooie deal! Kun je net als bij Odido ook een eigen router gebruiken? Ik kan daar op hun pagina nergens iets over vinden.

Gevonden (edit): https://www.simpel.nl/service/installeren/eigen-modem

[ Voor 36% gewijzigd door Xeor op 11-08-2026 17:43 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:11

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Markie2008 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:48:
Sinds nu lijkt Simpel ook vaste glasvezel verbindingen aan te bieden. Link naar de site van Simpel: https://www.simpel.nl/internet

[Afbeelding]

Het betreft hierbij pakketen van 100 Mbit/s, 500 Mbits/s en 1 Gbit/s.
Ik zie andere bedragen, bij de 1000 is bij mij 44 euro doorgestreept...

Ah Delta gebied dan blijkbaar

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:16
mrsar schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:13:
[...]

Ik zie andere bedragen, bij de 1000 is bij mij 44 euro doorgestreept...

Ah Delta gebied dan blijkbaar
Lijkt inderdaad verschil in te zitten, maar ik zit hier op Delta gebied. Vandaar die hogere prijzen inderdaad.

• rshunter99
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-08 10:45
Ook in Delta-gebied, maar die 12 maanden voor €1,- is zo'n ongelofelijke (tijdelijkje) deal dat ik met mijn huidige Odido-pakket maar al te graag overstap. Ik gebruik momenteel het Odido-modem niet, dus hoop dat het bij Simpel ook gewoon "VLAN -> 300 en klaar is Kees" op m'n TP-Link Deco's zal zijn, net zoals nu. Dat is het enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak...

Iemand ervaringen/ideeën die mij kunnen helpen deze twijfels weg te halen?

• Stjin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-08 12:17
rshunter99 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:37:
Ook in Delta-gebied, maar die 12 maanden voor €1,- is zo'n ongelofelijke (tijdelijkje) deal dat ik met mijn huidige Odido-pakket maar al te graag overstap. Ik gebruik momenteel het Odido-modem niet, dus hoop dat het bij Simpel ook gewoon "VLAN -> 300 en klaar is Kees" op m'n TP-Link Deco's zal zijn, net zoals nu. Dat is het enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak...

Ik ga zelf ook van ODIDO naar Simpel in Oktober. Zal allemaal wel los lopen. Zelfde hardware, zelfde netwerk. Verwacht niet eens dat ik iets hoef te doen (nu een Unifi Gateway)

En anders zijn we daar toch tweakers voor ;)

Ik maak me er allemaal niet te druk om.

• Xeor
rshunter99 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:37:

https://www.simpel.nl/service/installeren/eigen-modem

Er wordt alleen verwezen naar een PDF die ik mobiel niet zie.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ja kan maar tot half december opgeven als ingangsdatum.
Mijn huidige abo loopt tot half februari.

12 september nog maar eens kijken (actie loopt tot 13-9)

• Username3457829
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-08 14:37
Haha wauw, dit is wel geluk hebben zeg. Gelijk mijn bestelling van vorige week geannuleerd binnen 14 dagen.

[ Voor 87% gewijzigd door Username3457829 op 11-08-2026 20:05 ]

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

hjs schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:28:
Ja kan maar tot half december opgeven als ingangsdatum.
Mijn huidige abo loopt tot half februari.

12 september nog maar eens kijken (actie loopt tot 13-9)
Zit er verschil per regio?

Hier tot begin feb 2027

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiK80usLsSv-Wb36dhsl_PsSU2s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gTqanWiuB24a2OVygWD8KnwV.png?f=fotoalbum_large

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

In dezelfde woonplaats op het ene postcode (vorige adres) wel mogelijk om aan te vragen en op mijn huidige adres niet.

Hoe kan daar verschil in zitten?

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@IkWilbert lijkt sterk op hoe Freedom het ook heeft. Alleen dan net een beetje anders.

Postcode en hn waar glasvezel binnen ligt kan worden besteld. Wat opgerold nog buiten ligt (buren en overburen) krijg je 'pre-order' terug bij Freedom

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 11-08-2026 22:04 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• remco111
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:27
RobbyTown schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:34:
[...]

Zit er verschil per regio?

Hier tot begin feb 2027

[Afbeelding]
Het verschil zit bij mij in met of zonder overstap service. Met overstap service is het mij mij tot begin december zonder ook tot februari.

• gebruikershaes
  • Laatst online: 00:41
RobbyTown schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:03:
@IkWilbert lijkt sterk op hoe Freedom het ook heeft. Alleen dan net een beetje anders.

Postcode en hn waar glasvezel binnen ligt kan worden besteld. Wat opgerold nog buiten ligt (buren en overburen) krijg je 'pre-order' terug bij Freedom
Ja dat lijkt niet zo te zijn. Bij mijn ouders ligt de kabel opgerold voor de deur. Daar kan ik wel bestellen. Bij mij is glasvezel in gebruik via Odido en bij mij is het niet beschikbaar. Ik woon ongeveer 15km bij mijn ouders vandaan.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Kleine titelfix zodat het topic meer in lijn ligt met de rest van de topics.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:54

Zenix

BOE!

remco111 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:06:
[...]

Het verschil zit bij mij in met of zonder overstap service. Met overstap service is het mij mij tot begin december zonder ook tot februari.
Inderdaad. Mijn huidige abbonement loopt tot 4 maart, dus wou 13 september even kijken. Maar dan kan ik geen gebruik maken van overstapservice.

Dus ik moet mijn huidige abbonement stoppen en nieuwe aanvragen. Mensen nog tips om dit zo soepel mogelijk te doen? Opzeggen en aanvragen op dezelfde dag. Of opzeggen en iets eerder nieuwe abbonement in laten gaan?

• Username3457829
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-08 14:37
Nou lekker dan. Ging enkele uren geleden controleren toen ik het artikel las of het op mijn adres beschikbaar was en dat was zo. Daarom dus mijn huidige bestelling bij een ander geannuleerd.

Nu is het ineens niet meer beschikbaar. Terwijl ik gewoon bij Odido zit.

• stfnz
Raar dat jullie overstapservice zien, want bij mij staat alleen maar "Als je gaat verhuizen moet je zelf je contract op je oude adres opzeggen bij je huidige internet provider."

Geen idee wat dan precies het verschil is, maar opzeggen bij Odido kan gewoon via de website toch, dus als ik de tip van hierboven volg en een dag of 2 speling heb. Dan zou het lijkt mij toch wel in orde moeten komen?

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 00:06
MrAngry schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:21:
Ja, spectaculaire openingsdeal. Twee jaar 1gbit/s voor gemiddeld 22,50 of 500mbit/s voor gemiddeld 20,50. Ik ben alleen benieuwd over welk netwerk het gaat. Er ligt hier alleen KPN naar binnen momenteel, maar Simpel is een volle Odido dochter vziw. Gaat het dan over KPN of komt Odido hier een extra punt op de muur maken (want daar zit ik niet zo op te wachten).
Voor zover lijkt het er op dat simpel enkel wordt aangeboden daar waar Odido eigen apparatuur in de KPN PoP's heeft staan. Over KPN WBA wordt het dus niet aangeboden. Dus als het netwerk waar jij op bent aangesloten volgens het P2MP principe dan val je al meteen buiten de boot.

• Daniel36
  • Laatst online: 22:45

Daniel36

Lurkin in the shadows

1 Gbit/s abonnement afgesloten per 14-09-2026 incl. overstapservice.
Van Delta naar Simpel dus, 2 jaar contract.

Dit is de goedkoopste aanbieding die ik kon vinden.
Ons 2 jarige contract bij Delta is net een paar maanden afgelopen en werd nu verlengd per maand.

Daarom was ik op zoek naar een goedkopere aanbieder.
Ik ben benieuwd.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

RobbyTown schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:03:

Maar heb nu ook glasvezel, kpn. Net als op mijn vorige adres. Daarom vind ik het ook zo vreemd.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
Ik heb twee belangrijke nuances ontdekt: Je kunt niet bestellen op KPN XGSPON-aansluitingen en je kunt ook niet pre-orderen(Als de glasvezel buiten tegen de gevel zit en nog naar binnen gebracht moet worden. Bij KPN zelf kun je dan wel alvast bestellen. Geprobeerd met diverse postcodes en diverse situaties. Beetje jammer dit.

[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 12-08-2026 10:14 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:04
Er kan op mijn adres geleverd worden. Zit nu op Youfone en mijn abonnement loopt 5 november af. Neem aan dat ik alvast kan gaan bestellen.
Zou de 15 euro cashback bij Shopbuddies of CashbackXL ook werken? :)

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:01
Ik zit nu op Solcon XGS-PON en kan simpel bestellen

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
supercop7373 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:05:
Ik zit nu op Solcon XGS-PON en kan simpel bestellen
Maar zit je dan op een aansluiting van KPN NetwerkNL of Solcon via een aansluiting van DeltaFN/Glasdraad/ander netwerk?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• bjusterbaarlik
  • Niet online
timmie1 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:13:
Ik heb twee belangrijke nuances ontdekt: Je kunt niet bestellen op KPN XGSPON-aansluitingen en je kunt ook niet pre-orderen(Als de glasvezel buiten tegen de gevel zit en nog naar binnen gebracht moet worden. Bij KPN zelf kun je dan wel alvast bestellen. Geprobeerd met diverse postcodes en diverse situaties. Beetje jammer dit.
Je hebt bij KPN XGS-PON via P2P en P2MP, beide zijn verschillende manieren van aanleg. Bij P2MP komt er een passieve splitter in de straat welke de glasvezel opsplitst. Vanuit de PoP gaat dus één glasvezel waar meerdere huizen op zitten. Bij deze netwerk structuur ben je ook 100% afhankelijk van de apparatuur van KPN, eigen apparatuur in de PoP is ook niet mogelijk. Er gaat immers geen eigen glasvezel verbinding naar de PoP. Jouw huis deelt de glasvezel met verschillende anderen.

Bij Simpel kan het dus zijn dat ze er voor kiezen deze constructie (nog) niet te ondersteunen. Bij P2P XGS-PON kun je dan trouwens ook nog twee verschillen hebben. PoP met alleen KPN apparatuur en PoP met zowel KPN als Odido apparatuur erin. PoP met eigen apparatuur van Odido is goedkoper en kan dus zijn dat ze ook hier weer alleen deze constructie ondersteunen bij Simpel.

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08 00:03
Xeor schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:45:
[...]

https://www.simpel.nl/service/installeren/eigen-modem

Er wordt alleen verwezen naar een PDF die ik mobiel niet zie.
Ik zie 'm ook niet. Meerdere browsers geprobeerd.

• Stjin
Het PDF'je is inmiddels beschikbaar op https://www.simpel.nl/service/installeren/eigen-modem was beschikbaar? Deze is net wéér offline gehaald?
Maar verwees naar https://a.storyblok.com/f/182771/x/6ba57ca29d/eigen-modem-modem-instellingen.pdf

Wat in tegenstrijd is met een topic op de forums van gisteren waarin een medewerker aangaf je per-se hun Zyxcel moest aansluiten. Maar toen ik ze wees op het feit dat dat niet hoeft bij de huidige ODIDO verbindingen werd het hele topic ineens verwijderd... Lekker communicatie heb je dan.

Dit hele aanvraagproces is volgens mij gigantisch onderschat en chaotisch, mijn aanvraag voor overstap is goedgekeurd door TFAS? Vervolgens kreeg ik een email van Odido dat ze het jammer vonden dat ik wegging (of jammer vinden dat ik onder een andere naam de helft ga betalen.. :P )

Bijzonder dat ik een uurtje na mijn bestelling weer een mail kreeg dat mijn overstapdatum is gewijzigd. Maar in de mail staat niet wanneer.
Onze overstapservice is nu gepland voor .
Mijn huidige ODIDO loopt af op een zondag, en ik had de vrijdag vóór dit weekend aangegeven als overstapdatum, dus ik verwacht dat ze de datum naar die Zondag hebben geschoven maar wie weet...

Edit:
Ik heb nog een cache gevonden van het forum-topic bij ze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVvybAgAzysBQY0DcjQa4mq2TXg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SFr3kHSsfUFcA76F3ayP9IqM.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Stjin op 12-08-2026 14:25 ]

• supercop7373
  • Laatst online: 19:01
timmie1 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:38:
[...]

Maar zit je dan op een aansluiting van KPN NetwerkNL of Solcon via een aansluiting van DeltaFN/Glasdraad/ander netwerk?
Ik zit op KPN NetwerkNL. Ooit is er hier 1 glas kabel naar binnen getrokken onder de naam Reggefiber

ik ben pas in februari 2027 contractvrij bij Solcon en wissel meestal van en naar Youfone.

deze aanbieding is financieel interessant maar de twijfels of een overstap naar ”odido” wel goed gaat heeft mijn twijfels.

Daarnaast wil Ik mijn Fritzbox met Fritz repeaters kunnen behouden. Dat zou volgens mij moeten kunnen.

blijf dit topic wel even volgen de komende maanden richting Black friday. Want dan zal Youfone ook wel met aanbiedingen gaan komen

[ Voor 40% gewijzigd door supercop7373 op 12-08-2026 13:36 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wijzigt Simpel zelf de installatie datum en/of start abonnement datum als ze eenmaal de definitieve einddatum hebben van je huidige abonnement? (als je dus gebruik maakt van hun overstapservice)

• Daniel36

Daniel36

Lurkin in the shadows

xabre16v schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:03:
Wijzigt Simpel zelf de installatie datum en/of start abonnement datum als ze eenmaal de definitieve einddatum hebben van je huidige abonnement? (als je dus gebruik maakt van hun overstapservice)
Ja, uit de mail ter bevestiging:
Beste Daniel,

Je aanvraag voor de overstapservice van Simpel Internet is goedgekeurd door DELTA.

Wat betekent dat?
Omdat je nu gebruikmaakt van onze overstapservice, zorgen wij ervoor dat je abonnement bij DELTA stopt. Dat gebeurt natuurlijk pas wanneer je Internet van Simpel helemaal werkt. Zo betaal je dus niet dubbel. En kan je gewoon blijven internetten.

Startdatum Simpel Internet
Op dit moment is er nog geen datum bekend. We laten het weten zodra er een datum is. Dan kun je daarna zelf een afspraak inplannen voor de installatie.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:17

Flipm0de

geen

Gisteren ook afgeloten, alle mails gehad maar net gebeld door simpel, en het wordt ingewikkeld ;).

Of de mevrouw aan de lijn snapt het niet, of ik niet.

Heb overstapservice aangevraagd voor eind oktober (23e). Ze zegt dat ik een afspraak met een monteur moet gaan inplannen (mail volgt). Als de monteur er is dan laat hij het werkend achter. Maar, en daardoor raakte ik in de war, ze zei dat het vanaf volgende maand al kan. Alleen dan loopt mijn huidige contract nog en ik heb simpel aangevraagd vanaf 23e oktober. Hoe kan hij volgende maand dan al een werkende lijn achterlaten? Hij zal dan toch de 23e moeten langskomen? Komt ie eerder, dan werkt de Simpel lijn niet. Komt ie later, dan is de connectie van mijn huidige provider weg?

Toen raakte ze ook in de war, en gaat me terugbellen vanmiddag :*)

Of maak ik het nu veel te ingewikkeld en blijf ik connectie via mijn huidige provider houden totdat simpel deze 'afmeld'? Ook al is het na de 23e?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Eerder kan niet als je nog aan een contract bij een andere provider zit. Later is geen probleem met overstapservice. Dat is namelijk het hele idee van overstapservice, het oude wordt automatisch opgezegd nadat de nieuwe is in gegaan.

• Daniel36

Daniel36

Lurkin in the shadows

Lijkt mij ook idd.
Wat ik niet helder krijg nu ff is of er ook een monteur moet komen om het ont te vervangen of aanpassen.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:17

Flipm0de

geen

bjusterbaarlik schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:09:
Eerder kan niet als je nog aan een contract bij een andere provider zit. Later is geen probleem met overstapservice. Dat is namelijk het hele idee van overstapservice, het oude wordt automatisch opgezegd nadat de nieuwe is in gegaan.
thanks! Dankjewel! Het is jaren geleden dat ik overgestapt ben. Laatste keren was bij een verhuizing. Ik laat de monteur dan de 23e komen. Dat is de einddatum van mijn huidige provider (odido).

@Daniel36
Ik begreep aan de telefoon dat de monteur alle spullen meeneemt (modem, wifiversterker). Sturen niets op. Hier zal ie ook snel klaar zijn want volgens mij is t hetzelfde modem als we nu hebben via Odido.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:41
Hm, gekke website. Gister kon ik via mijn adres wel aanvragen en nu zegt die dat het nog niet mogelijk is. Vreemd.

• stfnz
Stjin schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:21:
Het PDF'je is inmiddels beschikbaar op https://www.simpel.nl/service/installeren/eigen-modem was beschikbaar? Deze is net wéér offline gehaald?
Maar verwees naar https://a.storyblok.com/f/182771/x/6ba57ca29d/eigen-modem-modem-instellingen.pdf

Wat in tegenstrijd is met een topic op de forums van gisteren waarin een medewerker aangaf je per-se hun Zyxcel moest aansluiten. Maar toen ik ze wees op het feit dat dat niet hoeft bij de huidige ODIDO verbindingen werd het hele topic ineens verwijderd... Lekker communicatie heb je dan.

Dit hele aanvraagproces is volgens mij gigantisch onderschat en chaotisch, mijn aanvraag voor overstap is goedgekeurd door TFAS? Vervolgens kreeg ik een email van Odido dat ze het jammer vonden dat ik wegging (of jammer vinden dat ik onder een andere naam de helft ga betalen.. :P )

Bijzonder dat ik een uurtje na mijn bestelling weer een mail kreeg dat mijn overstapdatum is gewijzigd. Maar in de mail staat niet wanneer.

[...]

Mijn huidige ODIDO loopt af op een zondag, en ik had de vrijdag vóór dit weekend aangegeven als overstapdatum, dus ik verwacht dat ze de datum naar die Zondag hebben geschoven maar wie weet...

Edit:
Ik heb nog een cache gevonden van het forum-topic bij ze

[Afbeelding]
Is dit niet vreemd? Momenteel bij Odido is de T56 toch ook niet verplicht als hoofd-modem? Kunnen ze toch helemaal niet als eis hebben?

• Xeor
snsgn schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:07:
[...]

Ik zie 'm ook niet. Meerdere browsers geprobeerd.
Er stond vanmorgen een verwijzing naar een Odido PDF. Maar die is weer weg. De URL was: https://a.storyblok.com/f/182771/x/6ba57ca29d/eigen-modem-modem-instellingen.pdf

• Stjin
stfnz schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 17:26:
[...]

Is dit niet vreemd? Momenteel bij Odido is de T56 toch ook niet verplicht als hoofd-modem? Kunnen ze toch helemaal niet als eis hebben?
Precies, met een vrij modemkeuze zou je zeggen dat ze je geen modem mogen verplichten. Maar zoals ik al aangaf, het moment dat ik ze daarop wees was ineens het hele topic verwijderd :9

ik maak me niet zo druk, ik verwacht dat de dag mijn ODIDO afloopt ik een paar seconden dan niet minuten zonder internet zit en alles zich gewoon weer herstelt…

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:48
En dan krijg je waarschijnlijk een IP Adres van Odido 😜

• Stjin
king006 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:41:
En dan krijg je waarschijnlijk een IP Adres van Odido 😜
Zolang de factuur maar van Simpel komt ;)

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:35

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Leuk, maar blijf bij kpn... Mis dan toch het kasje (KPN TV+) bij simpel

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik ben ook overgestapt. Ik kom van T-Mobile Internet Premium. Vandaag afspraak gemaakt met de monteur van Guidion voor 11 september. Hopelijk wordt de Mikrotik hAP be3 media router in diezelfde week geleverd (wat ook de prognose is van routershop).

• DR!5EQ
  • Niet online
MCP cloud schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 23:27:
Leuk, maar blijf bij kpn... Mis dan toch het kasje (KPN TV+) bij simpel
Ik maak gebruik van NLZiet en draai dat op een Xiaomi TV Box S 3rd Gen. Werkt uitstekend.

• stfnz
Ja ik zal hier ook NLZiet moeten regelen voor mijn ouders. Ik las dat het 10EUR cashback is via breedbankwinkel? Is via een Apple TV maar tijdens de proefperiode een paar jaar terug waren ze er over te spreken. Ik heb de Odido TV app nooit echt geweldig gevonden dus die zullen we niet missen.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het naampje en de factuur wel veranderd maar dat je in de Fritzbox gewoon de instellingen van Odido kan gebruiken en geen Zyxel nodig heb.

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-08 11:23

joeri1

Cloud Engineer

Xeor schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 17:28:
[...]

Er stond vanmorgen een verwijzing naar een Odido PDF. Maar die is weer weg. De URL was: https://a.storyblok.com/f/182771/x/6ba57ca29d/eigen-modem-modem-instellingen.pdf
Je zou toch verwachten dat Simpel een ander VLAN gebruikt dan Odido?

EDIT: Volgens Gemini: Simpel gebruikt net als Odido gewoon VLAN 300 met DHCP. Omdat netwerkbeheerder ODF je lijn scheidt via de wijkcentrale en unieke Lijn-ID's, is een ander VLAN helemaal niet nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door joeri1 op 13-08-2026 11:00 ]

• DR!5EQ
  • Niet online
stfnz schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 10:36:
Ja ik zal hier ook NLZiet moeten regelen voor mijn ouders. Ik las dat het 10EUR cashback is via breedbankwinkel? Is via een Apple TV maar tijdens de proefperiode een paar jaar terug waren ze er over te spreken. Ik heb de Odido TV app nooit echt geweldig gevonden dus die zullen we niet missen.
Ik heb met blackfriday een jaarabonnement afgesloten voor om en nabij 80 euro.

• stfnz
DR!5EQ schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:07:
[...]

Ik heb met blackfriday een jaarabonnement afgesloten voor om en nabij 80 euro.
Hmm oke. Dan moet ik even kijken of ik het tot die tijd zou kunnen rekken met maandelijkse betaling. Bedankt voor de tip.

• Stjin
Stjin schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:21:

Net een monteur ingepland via Guidion.. Alle apparatuur hangt er al dus verwacht dat de monteur nog geen minuut binnen is.
Daarna een mail van ODIDO gekregen dat mijn verbinding per ingeplande datum stopt. _/-\o_

• stfnz
Stjin schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:11:
[...]

Net een monteur ingepland via Guidion.. Alle apparatuur hangt er al dus verwacht dat de monteur nog geen minuut binnen is.
Daarna een mail van ODIDO gekregen dat mijn verbinding per ingeplande datum stopt. _/-\o_
Ze mogen (geloof ik) toch pas weg als het via hun eigen apparatuur werkt?
Op papier zou het hier ook snel moeten gaan want alles werkt en volgens mij zijn zelfs de instellingen hetzelfde als van Odido. Maar ik las dat het perse op die T-56 moet draaien en zal hij dus wel al mijn eigen spul gaan loskoppelen. :'(

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:04
stfnz schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:45:
[...]

Ze mogen (geloof ik) toch pas weg als het via hun eigen apparatuur werkt?
Op papier zou het hier ook snel moeten gaan want alles werkt en volgens mij zijn zelfs de instellingen hetzelfde als van Odido. Maar ik las dat het perse op die T-56 moet draaien en zal hij dus wel al mijn eigen spul gaan loskoppelen. :'(
Al jou eigen spul?

1 x UTP naar je eigen setup

• PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:04
Klopt, ze moeten het opleveren met de meegeleverde router. Als dat werkt dan kun je omprikken. Bij mij was dat vorig jaar even een dingetje (2 apparaten die DHCP regelen). Maar nu weet ik wat me te wachten staat en koppel ik alles even los, zodat alleen hun router even internet heeft en wifi geeft. Als alles dan goed is prik ik hem in mijn eigen router.

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:14
Bij oplevering & Storing zal je de zyxel moeten aansluiten (iig dat is 1 van de vereisten van de odido, die de simpel ongetwijfelt overneemt).

Ook bij een kapot ONT willen ze dat je de zyxel aansluit omdat ze pas weer in het ticket hem gefixed kunnen melden als er een zyxelmodem uitgelezen is.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:28

de Peer

under peer review

joeri1 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 10:54:
[...]

EDIT: Volgens Gemini: Simpel gebruikt net als Odido gewoon VLAN 300 met DHCP.
Daar hebben we natuurlijk niets aan. Dan kan iedereen hier wel 'ik heb gehoord dat..' neer zetten.
Dus altijd zelf verifiëren of iets klopt, eigen onderzoek doen, en dan pas onderbouwd plaatsen hier.
Wat mijn buurvrouw denkt is tenslotte ook niet relevant.

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 13-08-2026 15:46 ]

• MrAngry
Ik ben overgestapt per eind september en ik krijg nu een van de bevestigingsmails gewoon van een Odido adres.

• DR!5EQ
  • Niet online
Is het een idee om rond de overstap o.a. een vergelijking te maken tussen simpel en odido met behulp van traceroutes/pings? Of zegt dat niet zoveel?

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:41
DR!5EQ schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 07:55:
Is het een idee om rond de overstap o.a. een vergelijking te maken tussen simpel en odido met behulp van traceroutes/pings? Of zegt dat niet zoveel?
Ik verwacht dat het netwerk 1:1 hetzelfde is. Zoals Ziggo en HN en KPN en Youfone.

• stfnz
de Peer schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:32:
[...]

Daar hebben we natuurlijk niets aan. Dan kan iedereen hier wel 'ik heb gehoord dat..' neer zetten.
Dus altijd zelf verifiëren of iets klopt, eigen onderzoek doen, en dan pas onderbouwd plaatsen hier.
Wat mijn buurvrouw denkt is tenslotte ook niet relevant.
Had het gisteren ook even gevraagd op Twitter aan simpel_nl en kreeg zojuist ook door dat het VLAN 300 is. DHCP heb ik niet genoemd, geen idee of dat ook belangrijk is.

[ Voor 6% gewijzigd door stfnz op 14-08-2026 09:59 ]

• Turralyon
  • Laatst online: 22:18
Ik ben ook overgestapt van een oud telfort vdsl abonnement waar ik voor 100/30 door al de inflatiecorrecties in middels meer dan 40 euro per maand betaal. Afspraak met guidion gepland. maar dan vervolgens deze voor mij niet logische mailtjes binnen krijgen:

mail 1 Guidion:

Goed nieuws! Er komt een monteur bij je langs op maandag 14 september 2026.

Mail 2 Simpel:
Dit is je aansluitdatum

Het is bijna zover! Op 14/09/2026 komt de monteur van Guidion bij je langs om Internet van Simpel bij je te installeren.

Mail 3 Odido:
Je aansluitdatum is bekend

Hallo,

Goed nieuws: de definitieve datum waarop onze netwerkpartner de glasvezelaansluiting in je huis komt activeren is bekend. De glasvezelaansluiting wordt geactiveerd geplaatst vervangen op 21/08/2026.

• wesleyroy12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16:29
Ik heb gisteren ook het abonnement afgesloten. Ik vond 26 euro per maand voor twee jaar 1gb up/down een betere deal dan de 57 euro bij kpn nu.

Tijdens het afsluiten heb ik aangegeven dat ik de aansluiting zo snel mogelijk wil de prognose was 14 september. Daarna heb ik eigenlijk op de mailtjes over het contract na niks meer gehoord.

Klopt het dat het even duurt voordat de definitieve aansluitdatum bekend wordt gemaakt?

Ook ik gebruik mijn eigen router, bij KPN heb ik direct op de glasconverter ingeprikt op het delta netwerk werkt dat net iets anders, hopelijk krijg ik nu een soortgelijke converter toen ik nog een Delta abonnement had moest ik verplicht het Nokia modem gebruiken.

• MrAngry
Ik heb het eergisteren afgesloten en vandaag de mailtjes met de exacte datum gekregen. Je krijgt dan ook een link voor de afspraak met de monteur. Bij mij is de datum zonder overleg verschoven naar de einddatum van mijn contract met Youfone. Die was blijkbaar 6 dagen later dan ik dacht. Fijn dat ze even meedenken, maar mocht ik het bewust verkeerd hebben gedaan en op vakantie zijn of zo dan is het natuurlijk wel vreemd.

• DR!5EQ
  • Niet online
wesleyroy12 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:55:
Ik heb gisteren ook het abonnement afgesloten. Ik vond 26 euro per maand voor twee jaar 1gb up/down een betere deal dan de 57 euro bij kpn nu.

Tijdens het afsluiten heb ik aangegeven dat ik de aansluiting zo snel mogelijk wil de prognose was 14 september. Daarna heb ik eigenlijk op de mailtjes over het contract na niks meer gehoord.

Klopt het dat het even duurt voordat de definitieve aansluitdatum bekend wordt gemaakt?

Ook ik gebruik mijn eigen router, bij KPN heb ik direct op de glasconverter ingeprikt op het delta netwerk werkt dat net iets anders, hopelijk krijg ik nu een soortgelijke converter toen ik nog een Delta abonnement had moest ik verplicht het Nokia modem gebruiken.
Ja, duurt een dag of 2.

• DR!5EQ
  • Niet online
Pilovali schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 08:43:
[...]

Ik verwacht dat het netwerk 1:1 hetzelfde is. Zoals Ziggo en HN en KPN en Youfone.
Meten is weten.

• de Peer

de Peer

under peer review

Kan het ook zonder monteur? Ik zou het liever zelf installeren zodat ik niet thuis hoef te werken of een vrije dag nemen.

• wesleyroy12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16:29
Toevallig net gebeld door Simpel, of alles duidelijk was en of ik nog vragen had. Ze kon direct doorgeven dat ik morgen een mailtje krijg om de afspraak met de monteur in te plannen. De monteur neemt alle apparatuur mee, dus daar kan je volgens mij niet onderuit. De weergegeven aansluitdatum bij het afsluiten van he abonnement is ook de definitieve datum.

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-08 11:55
Helaas kan ik niet bestellen op mijn adres. Ik heb nog zo'n oud AON kastje hangen (ex-Reggefiber netwerk), gok dat het daarmee te maken heeft.
edit:
Op het Simpel-forum beweert iemand dat er nog een 'storing' speelt waardoor de tool soms foutief aangeeft dat het niet beschikbaar is. Wellicht volgende week nog eens checken.

[ Voor 60% gewijzigd door snaggyheadshot op 14-08-2026 15:43 ]

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:54
Vandaag ook de overstap gemaakt
Kom van Ziggo .

Enig probleempje is dat ik op einde looptijd op vakantie ben.

De klantenservice gebeld en er is afgesproken dat we op dezelfde dag dat we thuiskomen ('s morgens) , 's middags de monteur komt. De medewerker kon dit meteen inplannen. Mooi geregeld!

• Daniel36

Daniel36

Lurkin in the shadows

@wesleyroy12
Woensdagnacht aangevraagd incl. overstapservice, bijna direct goedkeuring voor overstapservice van Simpel plus een mailtje van Delta (oude provider) dat ze akkoord zijn.
Vanmorgen kreeg ik een mailtje om een afspraak te plannen en ook een sms berichtje daarvoor.

Ingepland een maand later, 15 september.
Je kunt de dag kiezen en een tijdsvenster op de middag of de avond.
We gaan het zien.
:)

En ik lees dus net je post hierboven... :+

[ Voor 5% gewijzigd door Daniel36 op 14-08-2026 16:45 ]

• Zenix

Zenix

BOE!

de Peer schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:00:
Kan het ook zonder monteur? Ik zou het liever zelf installeren zodat ik niet thuis hoef te werken of een vrije dag nemen.
Zou ik nooit doen. Ik heb weleens gehad dat patch in de POP niet goed was, als je dan geen monteur hebt kan je een week wachten.

• de Peer

de Peer

under peer review

Zenix schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:23:
[...]

Zou ik nooit doen. Ik heb weleens gehad dat patch in de POP niet goed was, als je dan geen monteur hebt kan je een week wachten.
Klopt, dat is de consequentie. Dan mag alsnog een monteur komen. Daarom plan ik ook 2 weken overlap (vdsl en glasvezel).

2 weken extra vdsl is goedkoper dan een vrije dag nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door de Peer op 14-08-2026 18:32 ]

• bjusterbaarlik
  • Niet online
de Peer schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:31:
[...]

Klopt, dat is de consequentie. Dan mag alsnog een monteur komen. Daarom plan ik ook 2 weken overlap (vdsl en glasvezel).

2 weken extra vdsl is goedkoper dan een vrije dag nemen.
Je krijgt een tijdvak wanneer de monteur komt. Dit is niet de gehele dag.

Tevens neemt de monteur de apparatuur mee. Zonder apparatuur ga je zelf niks kunnen aansluiten.

• de Peer

de Peer

under peer review

bjusterbaarlik schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:51:
[...]

Je krijgt een tijdvak wanneer de monteur komt. Dit is niet de gehele dag.

Tevens neemt de monteur de apparatuur mee. Zonder apparatuur ga je zelf niks kunnen aansluiten.
apparatuur? Dit is toch gewoon plug and play? In het verleden kreeg ik bij een overstap altijd gewoon de media converter en eventueel een router opgestuurd en dan doe ik het gewoon zelf.

• bjusterbaarlik
  • Niet online
de Peer schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:58:
[...]

apparatuur? Dit is toch gewoon plug and play? In het verleden kreeg ik bij een overstap altijd gewoon de media converter en eventueel een router opgestuurd en dan doe ik het gewoon zelf.
Net als bij Odido krijg je niks opgestuurd maar neemt de monteur de spullen mee.

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:22

R2L

Hier van de week ook bestelling gedaan met overstap garantie en vanaf nu dit forum volgend. Zit nu voor ruim 61 euro per maand bij KPN voor 100 MB up/down plus TV (via Reggefiber en volgens mij ook nog op WBA, want als ik 4GB zou willen dan moesten ze me omzetten in de POP), maar waarschijnlijk zit Odido er ook (want 44 euro in het 2e jaar voor 1GB).

Contract KPN loopt af op 2-oktober. Dit is op een vrijdag en gevoelsmatig geen goede dag om over te stappen. Als overstap niet goed gaat dan zit je het hele weekend zonder internet. Daarom verzoek gedaan om per 5 oktober over te stappen.

Gebruik eigen Unifi spul, dus als het goed is alleen PPPoE uitzetten en VLAN 300 instellen (en dan duimen dat al het via DDNS geconfigureerde spul wat op ProxMox draait weer bereikbaar wordt).

Inmiddels bevestiging van Simpel binnen (en ze hebben me ook gebeld of ik nog vragen had). Heb ook SMS van Guidion gekregen om een afspraak in te plannen. Kon vanaf dinsdag 6-oktober, dus heb dit maar als optie aangegeven. Hiervan heb ik nog geen bevestiging ontvangen, maar 6 oktober duurt natuurlijk nog even.

Voor TV moet ik nog even uitzoeken wat ik het beste kan doen. Zijn maar een paar legale opties zoals NLZiet of Canal plus (wil geen illegale IPTV).

[ Voor 8% gewijzigd door R2L op 15-08-2026 13:24 ]

• Zenix

Zenix

BOE!

R2L schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:52:
Hier van de week ook bestelling gedaan met overstap garantie en vanaf nu dit forum volgend. Zit nu voor ruim 61 euro per maand bij KPN voor 100 MB up/down plus TV (via Reggefiber en volgens mij ook nog op WBA, want als ik 4GB zou willen dan moesten ze me omzetten in de POP), maar waarschijnlijk zit Odido er ook (want 44 euro in het 2e jaar voor 1GB).

Contract KPN loopt af op 2-oktober. Dit is op een vrijdag en gevoelsmatig geen goede dag om over te stappen. Als overstap niet goed gaat dan zit je het hele weekend zonder internet. Daarom verzoek gedaan om per 5 oktober over te stappen.

Gebruik eigen Unifi spul, dus als het goed is alleen PPPoE uitzetten en VLAN 300 instellen (en dan duimen dat al het via DDNS geconfigureerde spul wat op ProxMox draait weer bereikbaar wordt).

Inmiddels bevestiging van Simpel binnen (en ze hebben me ook gebeld of ik nog vragen had). Heb ook SMS van Guidion gekregen om een afspraak in te plannen. Kon vanaf dinsdag 6-oktober, dus heb dit maar als optie aangegeven. Hiervan heb ik nog geen bevestiging ontvangen, maar 6 oktober duurt natuurlijk nog even.

Voor TV moet ik nog even uitzoeken wat ik het beste kan doen. Zijn maar een paar legale opties zoals NLZiet of Canal plus (wil geen illegale IPTV).
Heb je kabel? Anders kijken of Ziggo het doet. Ik heb al 7 jaar gewoon Ziggo TV, maar nooit abonnement gehad. Ze sluiten gewoon de hele wijk aan, omdat ze dan niet elke keer monteur hoeven te sturen.

• xppn
  • Laatst online: 19:05
Mijn delta is net afgelopen dus gelijk een overstap ingeschoten. Ik lees op het forum van simpel dat je een ont krijgt en dat je daar achter je eigen router kan aansluiten op vlan300. Dus dit wordt (hopelijk) een eitje qua overstappen. (UniFi spul hier)

1 jaar, 1 euro is een giller en daarna 51 euro.

Delta gaat vaste klanten verliezen met hun slechte verleng aanbod tov nieuwe klanten.

• R2L

R2L

Zenix schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 13:34:
[...]

Heb je kabel? Anders kijken of Ziggo het doet. Ik heb al 7 jaar gewoon Ziggo TV, maar nooit abonnement gehad. Ze sluiten gewoon de hele wijk aan, omdat ze dan niet elke keer monteur hoeven te sturen.
Nee, die doet het al heel lang niet meer. Heb jaren TV only gehad en voor internet glasvezel, maar na het zoveelste Ziggo telefoontje of ik naast TV ook hun "glasvezel internet" wilde heb ik daar de hele boel opgezegd en na een paar maandjes was het signaal van de kabel af.

• Zenix

Zenix

BOE!

R2L schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 13:52:
[...]

Nee, die doet het al heel lang niet meer. Heb jaren TV only gehad en voor internet glasvezel, maar na het zoveelste Ziggo telefoontje of ik naast TV ook hun "glasvezel internet" wilde heb ik daar de hele boel opgezegd en na een paar maandjes was het signaal van de kabel af.
Niet helemaal legaal, maar als iemand in je familie Ziggo, Odido of KPN heeft. Kan je vragen of je gebruik mag maken van hun account, kan je meestal alleen streamen vanaf telefoon. Als je geen hoge eisen hebt is dat prima, anders NLZiet

Ik hoop wel dat Odido volgend jaar keer met IPv6 komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 15-08-2026 15:30 ]

• R2L

R2L

Zenix schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:29:
[...]

Niet helemaal legaal, maar als iemand in je familie Ziggo, Odido of KPN heeft. Kan je vragen of je gebruik mag maken van hun account, kan je meestal alleen streamen vanaf telefoon. Als je geen hoge eisen hebt is dat prima, anders NLZiet

Ik hoop wel dat Odido volgend jaar keer met IPv6 komt.
Goede opties, maar uitzendingen naar de TV streamen via de telefoon/ iPad komt niet door de WAF heen. Wordt dus waarschijnlijk NLZiet of Canal plus.

Heb nu bij KPN IPv6, maar heb daar nog nooit wat mee gedaan. Ga ik waarschijnlijk niet missen...

• Zenix

Zenix

BOE!

R2L schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 16:15:
[...]

Goede opties, maar uitzendingen naar de TV streamen via de telefoon/ iPad komt niet door de WAF heen. Wordt dus waarschijnlijk NLZiet of Canal plus.

Heb nu bij KPN IPv6, maar heb daar nog nooit wat mee gedaan. Ga ik waarschijnlijk niet missen...
Er bestaat een kans dat je Odido goed kan streamen via tv app, omdat zelfde netwerk is.

Als netwerk engineer vind ik IPv6 wel fijn.

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 10:57
Ik zit hier nog steeds de oude koperen KPN vdsl lijn uit te melken via providers zoals Budget en Youfone. Ik wissel ieder jaar van provider en kennelijk is dit slechts een administratief gebeuren, want dat gaat helemaal naadloos in elkaar over via mijn Fritzbox.

Ik heb een ongebruikte Delta aansluiting en als ik dit lees, wordt eindelijk aantrekkelijk om over te stappen op glasvezel.

• Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 15:20
Op 11 september stap ik ook over van odido naar simpel. Geweldig dit want ik heb 2 access points (zyxel wx5600 t0) die ik met de nieuwere modem t56 van simpel kan gebruiken. Op dit moment hangt de t54 van odido nog.

Ik betaal 31,5 euro voor 1000 up en down bij odido (hele oude contract) en nu ga ik na al die jaren even terug naar 100. Effe kijken hoe dat gaat en anders kan ik toch altijd verhogen.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heeft iemand al de Zyxel T56 van Simpel binnen? Ik vraag me namelijk af of Simpel een eigen firmware heeft. Indien deze exact hetzelfde is als die van Odido dan hoop ik dat ik die kan laten staan en dan die van Simpel retourneren naar Odido.

Anders kost het me zeker een uur om alle instellingen over te zetten.

Vraag 2: Weet er iemand wat het vlan id is? Bij Odido is deze 300. Neem aan dat Simpel een ander id heeft. Op de site van Simpel refereren ze naar een pdf met de instellingen. Maar of ik ben blind of de link zijn ze vergeten te publiceren.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• xppn
  • Laatst online: 19:05
The Dolf schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 05:10:
Heeft iemand al de Zyxel T56 van Simpel binnen? Ik vraag me namelijk af of Simpel een eigen firmware heeft. Indien deze exact hetzelfde is als die van Odido dan hoop ik dat ik die kan laten staan en dan die van Simpel retourneren naar Odido.

Anders kost het me zeker een uur om alle instellingen over te zetten.

Vraag 2: Weet er iemand wat het vlan id is? Bij Odido is deze 300. Neem aan dat Simpel een ander id heeft. Op de site van Simpel refereren ze naar een pdf met de instellingen. Maar of ik ben blind of de link zijn ze vergeten te publiceren.
Reactie op hun forum lijkt het gewoon 300

https://community.simpel.nl/modem-bekabeld-internet-wifi-43/eigen-router-bij-glasvezel-internet-4803

Geen instellingen backup op de zyxel en terug zetten op de nieuwe? (Iets met serie nummer registraties enzo.)

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:35

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Vroeg me af kan je de oude kpn ronde wifi unit gebruiken met simpel glasvezel ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HFuZI0C_jEpaZlV2nmY1zWx7ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5ZqEop6XOHF7ljcJ38ekWCz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door MCP cloud op 16-08-2026 09:42 ]