Even een heads-up voor de tweakers die een "ouder" Odido glasvezel abbo hebben.
Ik ben als oud vodafone klant met een 20 Mbit abbo bij Odido binnengekomen, en in 2024 hebben ze een snelheidsverhoging doorgevoerd
nieuws: Odido verhoogt internetsnelheid voor bestaande en nieuwe klanten Tot mijn grote verbazing is die een paar dagen geleden teruggedraaid en zit ik weer op 20 Mbit en geeft de klantenservice aan "U heeft een 20 Mbit abbo, en wij hebben nergens staan dat u 50 heeft gehad". Uiteindelijk werd mij gevraagd om de e-mail waarin het werd aangekondigd door te sturen als bewijs dat het ooit doorgevoerd is.
Tijdens het bellen met de klantenservice ben ik zelf ook wat verder rond gaan zoeken en kwam ik op hun community forum een post tegen van iemand die aangaf dat bij hem die snelheidsverhoging
nooit doorgevoerd is, en in dat topic onderaaneen reactie van iemand anders 6 maanden geleden dat hij/zij ook teruggezet is, schijnbaar ook zonder enige vorm van communicatie van Odido.
In mijn ogen totaal bizar dat snelheden verlaagd worden zonder enige communicatie, en dat de klantenservice zelfs niet eens kan zien dat de verhoging en verlaging ooit doorgevoerd is.
Mocht je ook die snelheidsverhoging hebben gehad in 2024, houd je snelheid dus in de gaten, want kennelijk kan je dus op een willekeurig moment (die ander dus minimaal 6 maanden geleden, en ik nu pas) teruggezet worden in snelheid naar wat je voor die verhoging had.
Ik kreeg een upgrade van 20 naar 50 en die andere persoon in dat topic ook (en de kans dat je dat merkt is met dat verschil vrij groot dus het is moeilijk te zeggen of het puur om die abbo's gaat of ook mensen die bijv van 100 naar 140 gingen) maar wellicht dat mensen die vanaf andere snelheden een upgrade kregen ook nu (of in de toekomst) hun oude snelheid weer krijgen.
Wellicht gaat het maar om een paar mensen maar dus toch even een vriendelijke heads-up voor de mede tweakers om het in de gaten te houden, zeker met snelheden waar je het misschien niet zo merkt.