[Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/mPI6wey6wjhquszOENAefgQZ.png

Inhoudsopgave
Inleiding

Vrijwel elke provider levert tegenwoordig internet, televisie en telefonie. Wat je niet overal ervaart is het enthousiasme en de vriendelijkheid waarmee je wordt geholpen bij het afsluiten van pakketten of het oplossen van problemen. Wij brengen daar verandering in! Bij Glasnet sta jij op de eerste plaats. Ben je nu ook benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Geef ons dan een belletje en laat je verrassen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/7KB22AHjfBcPvKFcOuchl0ew.png
Voordelen Glasnet
  • Bellen? Gemiddelde wachttijd van 0 minuten
  • GRATIS installatie monteur
  • GRATIS ESPN Eredivisie
Beschikbaarheid

Glasnet. Ooit begonnen met l2fiber, nu op diverse plekken leverbaar. Zie de website van Glasnet voor de actuele info.
https://www.glasnet.nl/regios.html

Of doe de postcode op de bestelpagina
https://www.glasnet.nl/bestellen.html

Televisie kijken met Glasnet

Bij Glasnet kijk je televisie via Canal Digitaal. Met Canal Digitaal mis je nooit meer jouw favoriete Nederlandse tv-programma’s. Van Nederlandse actualiteiten, oer-Hollands amusement tot geweldige sportprestaties van onze Hollandse helden. Jouw favoriete programma’s kijk je op welk scherm je wilt: via je tv, laptop, tablet of smartphone. In het Basis HD pakket krijg je al ruim 80 zenders, waarvan 58 in HD.

Terug naar boven
Modem/Eigen modem

Vanuit Glasnet kun je modem krijgen voor 2,50 euro per maand. Betreft momenteel Draytek 2135(F)vac. Dan dien je hem niet zelf in te stellen. Dat heeft Glasnet al voor je gedaan. Maar als je een eigen modem wilt aansluiten is dat ook mogelijk.

Bij glasnet werken ze met verschillende leveranciers in verschillende gebieden. Elke leverancier heeft weer een andere aansluiting. Check eerst welke leverancier er actief is in jouw gebied. Voor de meest actuele info zie: https://www.glasnet.nl/eigenmodem.html

Update: Glasnet heeft sinds kort 2 routers: Draytek 2135(F)VAC of de Fritzbox 5530.
Nu staan beide merken Fritzbox en Draytek bekent dat het goede merken zijn. Maar je wilt natuurlijk het beste van beste. Maar welke moet je kiezen?
Reactie van Glasnet medewerker geeft wat opheldering voor je keuzestress.
In mijn ogen is de draytek een betere router maar de Fritzbox heeft betere wifi.
Ga je voor eigen wifi? Neem een draytek.
Wil je een alles in een apparaat? Neem een Fritzbox.
Terug naar boven
Pakketten

Glasnet heeft verschillende pakketten. Elk pakket begint met het kiezen van een internetpakket. Pakket 1 & 2 staan duidelijk op de website vermeld. Per gebied kan er verschillende soorten glasvezel liggen en dit kan invloed hebben op de prijs. Hierdoor kan Glasnet in het ene gebied stukken goedkoper zijn dan het andere gebied.

Wil je de actuele prijs van jou adres, vul de postcode in op glasnet.nl.

Bij alle pakketten zit het volgende
  • Vast IP-adres
  • Vast IPv6-subnet
  • Geen beperkingen
  • Stabiel en betrouwbaar
Eenmalige kosten van 25 euro.

Voor de actuele pakketten en prijzen zie: https://www.glasnet.nl/bestellen.html

Terug naar boven
ODF/E-Fiber - Multi-gig abonnementen (testfase)

Glasnet is bezig met het lanceren van multi-gig abonnementen, voor nu alleen op het ODF/E-Fiber netwerk.
Voordat Glasnet het live op de website willen zetten willen ze testen met een aantal klanten.

Het aanbod zal zijn:
  • 2.5/2.5 Gbit 55 euro en 75 euro eenmalig
  • 5.0/5.0 Gbit 65 euro en 75 euro eenmalig
Indien je het wilt ontvang je een TP-Link media converter MC420L met 10G optic (SFP+ 10GBASE-BX20-U BiDi 1270nm-TX/1330nm-RX 20km) en glasvezel kabel.

Als introductie rekenen we geen eenmalige kosten.

Let op, als je multi-gig wilt gebruiken heb je ook een router nodig die dat ondersteund. Wij leveren voorlopig geen router bij dit abonnement.

Wil je hier gebruik van maken? Stuur aartvg dan eventjes een DM op Tweakers met je adres gegevens.
  • Vast IP-adres
  • Vast IPv6-subnet
  • Geen beperkingen
  • Stabiel en betrouwbaar
Eenmalige kosten van 25 euro.

Voor de actuele pakketten en prijzen zie: https://www.glasnet.nl/bestellen.html

Terug naar boven
FAQ / Veelgestelde vragen
Ik wil meer IP-adressen kan dat?

Ja, bij Glasnet krijg je een standaard een vast IP-adres. Voor de hobbyist hebben we de mogelijkheid om een /29 (8 IP-addressen) extra te leveren. Kosten zijn 12 euro per maand.

Heeft Glasnet eigen DNS servers?

Ja. Het gaat om de volgende 2 IP-adressen:
  • 185.41.38.38
  • 185.41.38.41
Alleen gebruiken we deze nog niet bij Glasnet aansluitingen

Krijg ik van van Glasnet een e-mailadres?

Een e-mailadres van je internetprovider is eigenlijk wat ouderwets. Veel providers gebruiken dit om klanten vast te zetten. Dit beperkt je keuzevrijheid en dat willen we niet ondersteunen. Daarom adviseert Glasnet om een gratis e-mailadres te nemen bij bijvoorbeeld Gmail of Microsoft. Ben je anti Gmail of Microsoft en/of een beetje Tweaker heeft natuurlijk een eigen domein als e-mailadres ;) (je kan oa terecht bij: Intention, WebOke, mijn.host, Theory7, Soverin).

Mocht je echt een Glasnet emailadres willen? Dan is dat ook mogelijk, gratis zolang je klant bent. Dit is niet standaard en dient handmatig worden aangemaakt, neem contact op met glasnet.

Maak je gebruik van een glasnet.email, glasnetmail.nl of xsyoumail.nl email adres dan kan je naar de glasnet.email gaan en inloggen met jouw username en password.

Heeft Glasnet uitgaan mail server?

Uitgaande mailserver is smtp.glasnet.nl. Deze mail server is alleen te bereiken vanaf het netwerk van Glasnet. Let op, jouw huidige mail provider moet wel toestaan dat er gebruik gemaakt wordt van onze mail server. Informeer bij jouw huidige mail provider wat er nodig is om gebruik te maken van de Glasnet mail server. Om jouw domein te kunnen laten mailen met Glasnet mail server kan je hem authenticeren door 'include:spf.glasnet.nl' op te nemen in het SPF record.

Voor welke providers bieden jullie de overstapservice aan?

COIN is de overkoepelende organisatie die onze overstapservice mogelijk maakt. Als jouw provider hier bij is aangesloten, kunnen we de overstap voor je regelen.

Actuele COIN ledenlijst

Zie: aartvg in "[Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1"

Terug naar boven
Peering

Glasnet draait op de zakelijke peering van BlackGATE (Glasnet is de consumententak van BlackGATE)Terug naar boven
RIPE Atlas

Hier uitleg over wat RIPE Atlas is/doet/kan.

RIPE Atlas - Probes dekking wereldwijd

Overzicht van actieve RIPE Atlas - Probes die op Glasnet netwerk zitten

Metingen
70546694 - ping naar ping.ripe.net op alle actieve Glasnet probes elke 4 minuten. Oude en nieuwe probes worden eerste van de maand toegevoegd/verwijderd.
101588215 - ping naar tweakers.net op 10 probes van de volgende providers: Glasnet, Freedom, KPN en Odido met de tag: FTTH.
In de tabbladen Latest Results / Map / Latencymon kun je mogelijke storingen ontdekken.

Hoe meer klanten van Glasnet een RIPE Atlas Probe hebben draaien hoe meer/beter een overzicht of inzicht te krijgen van een meting. Zo kun je zien als er ergens storing is of was.

Zelf ook een RIPE Atlas draaien?Terug naar boven
Contact info

Glasnet is te bereiken via een van de volgende methoden:
Chat: via de website van Glasnet.nl
E-mail: hallo@glasnet.nl (tip: contact via email het klantnummer en/of postcode+huisnr vermelden)
Telefoon: 088 800 1800
Bezoekadres: Regulusweg 11, 2516 AC Den Haag, NL

Facebook: https://www.facebook.com/glasnet
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/18170189/

Terug naar boven
Actuele storingen

Die zijn hier te bekijken:Voor de mensen die het automatische willen uitlezen. Ook beschikbaar in json formaat:Terug naar boven
Poll

Zo af en toe een nieuwe poll beetje om het een en ander te peilen. Het poll archief zie je oude polls die inmiddels zijn gesloten. Heb je een idee voor een nieuwe poll? Laat het weten.

Huidige polls
Momenteel geen poll actief.
Poll Archief

Hier lijst polls die in het verleden zijn geweest.
Zoals is te lezen in het Tweak topic. Tweak gaat vanaf 2 april gefaseerd stoppen (aangezien sommige ook de 9de april als datum hebben gekregen). Voor oud Tweak klanten had Tweak iets moois om klanten aan te brengen. Namelijk de vriendenactie (screenshot van Tweak). Is dat ook wat voor Glasnet?

In het kort: 1 maand gratis internet voor jou en je vriend als jij een klant aanbrengt bij Glasnet

Poll: Vriendenactie: Een maand lang gratis internet!
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406330&layout=2&sort=prc
toon volledige bericht
Recent is bekent geworden dat Tweak stopt. Ben jij een overstapper van Tweak naar Glasnet? Laat het in de poll weten!

Poll: Ben jij overgestapt van Tweak naar Glasnet
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406113&layout=2&sort=org
Terug naar boven
Reviews

De beste reclame is de mond op mond reclame. Wat vinden anderen nu van Glasnet? Dat is te vinden in een aantal reviews.

In dit topic zijn ook reviews/ervaringen achtergelaten. Hierbij een directe naar de post.

Tweakers reviewsMocht jou review er niet tussen staan, DM maar even

Tot slot een overzicht van een aantal externe websites.

Overige websitesTerug naar boven
SFP, Glasvezel toebehoren

Als echte Tweaker beschik je over een dikke router met ruimte voor een SFP-module. De vraag is, wat voor module moet daar nu in?

Je krijgt vanuit Glasnet media converter met een optic. Je kan deze gewoon uit de media converter halen en in eigen apparatuur stoppen. Media converter niet nodig en toch weten welke optic je nodg hebt? Hier wat info:

Op de Glasnet website is het volgende te vinden:
E-Fiber netwerk - TX 1310 nm, RX 1490/1550 nm, SC-UPC aansluiting.

Deze modules zijn te koop bij FS.com. Enige nadeel. Redelijk hoge verzendkosten en niet de volgende dag in huis. Nu is Tweaker wbschenk een webshop (zonder winstoogmerk) begonnen waarin hij oa Glasnet artikelen aanbied.

AON Glasvezel aansluitset Glasnet

Heb je al een Glasvezelkabel? Bestel dan alleen de module.

Terug naar boven
Changelog
  • 15-06-2025 - Linkjes hier en daar geupdate/toegevoegd, glasnet router info aangevuld
  • 29-11-2024 - multi-gig abonnementen toegevoegd
  • 07-05-2024 - TS is tegenwoordig aardig gevuld voor meer overzicht inhoudsopgave gemaakt
  • 03-05-2024 - RIPE Atlas info geupdate (meting toegevoegd, link naar uitleg voor zelf ook probe kunt hosten)
  • 26-03-2024 - RIPE Atlas toegevoegd
  • 07-03-2024 - Prijzen Pakket KPN aangevuld (stond alleen 1000 Mbit vermeld) en actie prijs vermeld
  • 27-02-2024 - Prijzen basic pakket (Pakket E-Fiber) geupdate en nieuwe poll geplaatst
Terug naar boven
Doel van dit topic

Het doel van dit topic is om ervaringen te delen en informatie te verzamelen. De TS zal nog uitgebreid worden met meer informatie.

Mocht er mensen zich geroepen voor mede auteur DM maar.

Terug naar boven

[ Voor 255% gewijzigd door RobbyTown op 15-06-2025 09:42 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Alvast mijn mini ervaring delen.

Op 18 september de knoop doorgehakt en mij aangemeld bij Glasnet. Bij het aanmelden gebruik gemaakt van de opzegservice dat je oude provider (in mijn geval Tweak) word opgezegd door Glasnet. Einde van bestel proces mag je glasnet bellen voor wanneer de verbinding mag worden opgeleverd. Gebeld en direct iemand aan de lijn. Dus de 0 minuten wachttijd klopt, ook heerlijk geen menu's doorlopen!

23ste okt zal de switch naar Glasnet zijn.

Even afwachten als dat vlekkeloos gaat verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-08 11:03
Wat ik niet snap van hun website, ik kan kiezen tussen 1000Mbit/s voor 37,50, 500Mbit/s voor 40,00 en nog eens 1000Mbit/s voor 47,50 per maand. Kan iemand me uitleggen waarom ze twee pakketten met hetzelfde met 10 euro per maand verschil verkopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Ik heb sinds enkele weken ook Glasnet, maar dan via Delta XGS-PON. 1Gbps verbinding en de snelheid zit er altijd iets boven met ~1040Mbps up en down (rest van mijn netwerk is 2.5Gbps). Ping naar Google.nl zit altijd tussen de 5 en 6 milliseconden via de computer. Hiervoor 1 jaar Delta gehad met 1Gbps via AON, nooit een storing gehad en vooralsnog nu ook super stabiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGNbWYyI-4AiwgjUN2vk0SZlioI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EYouLHO25C5nIepLj976R3NO.png?f=user_large

Klantenservice is inderdaad heel anders dan bij andere providers. Je krijgt er gewoon één voor die je kan helpen en niet na tien menu's en een half uur wachten één die zijn lijstje gaat voorlezen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Andros schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:45:
Wat ik niet snap van hun website, ik kan kiezen tussen 1000Mbit/s voor 37,50, 500Mbit/s voor 40,00 en nog eens 1000Mbit/s voor 47,50 per maand. Kan iemand me uitleggen waarom ze twee pakketten met hetzelfde met 10 euro per maand verschil verkopen?
Het 37,50 pakket is internet only met doe het zelf installatie.

Je kan bij dit pakket geen tv bestellen en die prijs is alleen bij E-fiber gebied.

[ Voor 13% gewijzigd door RobbyTown op 08-10-2023 19:01 . Reden: Aangevuld in TS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:56

Osxy

Holy crap on a cracker

Gister is glasvezel naar de voordeur doorgetrokken dus langzaam komt het moment dichterbij dat Glasnet kan worden aangesloten.

Moet nog bepalen of ik met een glasvezel door loze leiding heen kom naar router (waar dan SFP module in gaat) of dat ik een mediaconverter in meterkast plaats.

En dan nog het bos door van SFP modules

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:10
Nadat bekend was dat TWEAK niet meer op mijn adres zal gaan leveren (Hoeksche Waard), op zoek gegaan naar een andere provider en bij Glasnet uitgekomen. Na contact te hebben gehad via chat, waar overigens snel op werd gereageerd, gekozen voor het internet only abonnement met het modem.

Vorige week is de glaskabel in de meterkast afgemonteerd, hopelijk heb ik snel het signaal en het model binnen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 14:29

tismij

???

werkt glasnet net als Tweak (via e-fiber) met rechtstreekse verbinding (geen vlans o.d. nodig je kunt als je wil zelfs laptop direct aansluiten) ?
Wil puur internet geen TV of telefoon, alleen stabiele internet met vast IP en nu Tweak stopt zoetjes aan op zoek naar een goed alternatief.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:17
Glasnet werkt wel via PPPoE, Je hebt alleen geen vlan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
tismij schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:13:
werkt glasnet net als Tweak (via e-fiber) met rechtstreekse verbinding (geen vlans o.d. nodig je kunt als je wil zelfs laptop direct aansluiten) ?
Wil puur internet geen TV of telefoon, alleen stabiele internet met vast IP en nu Tweak stopt zoetjes aan op zoek naar een goed alternatief.
@aartvg heeft al antwoord gegeven. Hier nog wat uitgebreide info.

Zie TS ;)

Bij alle pakketten zit het volgende:
• Vast IP-adres
• Vast IPv6-subnet

Verder als je nog meer Technisch info nodig hebt zie: https://www.glasnet.nl/eigenmodem.html

Klik op E-Fiber. Komt de volgende info
Internet:
verbinding te maken met internet is het nodig dat je via de WAN instellingen verbinding maakt via PPPoE. De specifieke gegevens hiervoor krijg je bij je abonnement.

- Bij WAN aansluiting:
Wij sturen gratis het volgende op om de verbinding tussen glasvezelaansluiting en router tot stand te brengen

Glasvezelomvormer: TP-Link MC220L
Glasvezelkabel: SC/SC-APC
SFP Module: DrayTek (typenummer invullen)

[ Voor 12% gewijzigd door RobbyTown op 10-10-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

RobbyTown schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:31:
[...]

@aartvg heeft al antwoord gegeven. Hier nog wat uitgebreide info.

Zie TS ;)

Bij alle pakketten zit het volgende:
• Vast IP-adres
• Vast IPv6-subnet

Verder als je nog meer Technisch info nodig hebt zie: https://www.glasnet.nl/eigenmodem.html

Klik op E-Fiber. Komt de volgende info

[...]
toon volledige bericht
had even beter moet lezen inderdaad, ziet er tot nu toe uit als beste alternatief voor tweak.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
tismij schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:34:
[...]

had even beter moet lezen inderdaad, ziet er tot nu toe uit als beste alternatief voor tweak.
Ja ik zat met hetzelfde.

Was alles op een rijtje aan het zetten. Eerst mail, stap over, dan actief bellen. Dit voelt niet goed. Toen ineens de peering Tweak ook weg. Dit duurt niet lang meer gevoel. Gaan kijken zoals Tweak. Freedom wist ik maar best aan de prijs zag bij E-Fiber ineens glasnet even gaan uitzoeken. Lijkt veel op Tweak alleen geen Usenet voor de rest weinig verschil ja op maand basis nog iets goedkoper. Knoop doorgehakt om net voor jaar contract Tweak weg te gaan. Achteraf gezien geen foute keuze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr
  • Laatst online: 29-06 06:43

Tmr

Inderdaad, hier hetzelfde (alleen had ik een nieuw abbonement bij Tweak aangevraagd wat dus niet doorgaat). Internet-only, no frills, vergelijkbare prijs, dus dat klinkt voorlopig goed en vergelijkbaar met Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:08
Biedt glasnet ook een overstap service aan van tweak naar glasnet (beide e-fiber)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:42

de Peer

under peer review

cvs79 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:59:
Biedt glasnet ook een overstap service aan van tweak naar glasnet (beide e-fiber)
Nee Tweak biedt dat aan.
edit: oh nee dat doet Glasnet idd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mun33J6DhuIA1dYYI44vFmKbKvw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TVFzancoXzw9j7syqFu1RwJN.jpg?f=user_large

Op zich een prima aanbieding, maar wel jammer dat ik hierdoor mijn jaarkorting bij Tweak verlies. Die wordt opengebroken.

[ Voor 50% gewijzigd door de Peer op 10-10-2023 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

RobbyTown schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:41:
[...]

Ja ik zat met hetzelfde.

Was alles op een rijtje aan het zetten. Eerst mail, stap over, dan actief bellen. Dit voelt niet goed. Toen ineens de peering Tweak ook weg. Dit duurt niet lang meer gevoel. Gaan kijken zoals Tweak. Freedom wist ik maar best aan de prijs zag bij E-Fiber ineens glasnet even gaan uitzoeken. Lijkt veel op Tweak alleen geen Usenet voor de rest weinig verschil ja op maand basis nog iets goedkoper. Knoop doorgehakt om net voor jaar contract Tweak weg te gaan. Achteraf gezien geen foute keuze dus.
Tweak is voor mij goedkoper omdat ik per jaar betaal maar glasnet is wel stuk goedkoper dan dat Obibo en bied gewoon een betere dienst (vast IP).
Daarbij lijken de contact mogelijkheden cq helpdesk van glasnet vrij goed (wel nog weinig ervaringen te vinden dus onder voorbehoud), van t-mobile was ie altijd zo slecht dat ik ooit eens een abo met kosten vroegtijdig heb afgekapt omdat ik het zat was.
Heb dus ook gelukkig nog wel even de tijd om alles rustig uit te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
cvs79 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:59:
Yup. Tweak is aangesloten bij COIN. Later bij bestellen proces heb je een lijst van providers waar glasnet voor jou opzicht. Als ze bij Tweak beetje vlot reageren heb je binnen een dag reactie van Glasnet dat het is opgezegd bij Tweak.
tismij schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:00:
[...]

Tweak is voor mij goedkoper omdat ik per jaar betaal maar glasnet is wel stuk goedkoper dan dat Obibo en bied gewoon een betere dienst (vast IP).
Daarbij lijken de contact mogelijkheden cq helpdesk van glasnet vrij goed (wel nog weinig ervaringen te vinden dus onder voorbehoud), van t-mobile was ie altijd zo slecht dat ik ooit eens een abo met kosten vroegtijdig heb afgekapt omdat ik het zat was.
Heb dus ook gelukkig nog wel even de tijd om alles rustig uit te zoeken.
Klopt betaalde ook per jaar (voor 4 euro meer kan ik nog mee leven en nu tijdelijk 75 euro korting). Maar Tweak vs Glasnet prijs is iets minder verschil dan Tweak vs Freedom.

[ Voor 47% gewijzigd door RobbyTown op 10-10-2023 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aartvg
Glasnet bied voor de volgende providers overstap diensten aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kykRscw6diUdSlX0ITn7Qw1qxJ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HngvMnYLH3HlLk4hTb3hvcOM.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 21:29
Dus deze SFP GLC-BX-20U kan ik nog steeds gebruiken voor glasnet toch.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:54
Centauriprime schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:59:
Dus deze SFP GLC-BX-20U kan ik nog steeds gebruiken voor glasnet toch.
Volgens de informatie bij Glasnet:

Mocht je de apparatuur zelf willen aanschaffen dan moet deze aan de volgende eisen voldoen:

Glasvezelkabel: SC/SC-APC (blauw groen)
SFP Module: TX 1310 nm, RX 1490/1550 nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 20:53

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_H72hYKPstzKzTt0_xpF8V0mqPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohuUo4P04RVoxX0VU0OEAmkN.jpg?f=fotoalbum_large

Zou deze sfp module werken bij glasnet? Ik kom van tweak af, al een aantal jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
sander817 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:39:
[Afbeelding]

Zou deze sfp module werken bij glasnet? Ik kom van tweak af, al een aantal jaar
Als op de foto zie komt het overeen met de info van Glasnet
SFP Module: TX 1310 nm, RX 1490/1550 nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-schultzz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:09
Ik ben ook een tevreden Tweak gebruiker en ik overweeg ook weg te gaan, echter:

Zou ik mn Tweak Fritzbox 5490 mee kunnen nemen naar Glasnet?, Is intussen wel 6 jaar oud dus misschien toch beter iets nieuws?

Ik heb daar toentertijd 50 euro borg voor betaald zou ik die nog terugkrijgen van ze?

#Update#
Ik lees net dat dit modem niet geschikt zou zijn (AON vs GPON)
Benieuwd of ik de borg terug kan vorderen...

[ Voor 17% gewijzigd door mr-schultzz op 10-10-2023 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aartvg
Het modem van Tweak gebruikt de zelfde techniek als Glasnet gebruikt (AON)

Qua instellingen is het mogenlijk om deze te gebruiken op verbindingen van Glasnet, Of Tweak hier mee accord gaat dat je deze achterhoud weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-08 11:03
aartvg schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:04:
Het modem van Tweak gebruikt de zelfde techniek als Glasnet gebruikt (AON)

Qua instellingen is het mogenlijk om deze te gebruiken op verbindingen van Glasnet, Of Tweak hier mee accord gaat dat je deze achterhoud weet ik niet.
Tweak heeft al aangekondigd dat je de modem kunt houden, enkel de borg vervalt dan, die krijg je niet terug. Normaal is die 25 euro en daar heb je geen Fritzbox voor, goede deal lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achtendertig
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 13:02
Hier ook een Tweak-klant die Glasnet overweegt. Ik heb momenteel een Fritzbox 5490 die volgens mij (?) compatibel zou moeten zijn met Glasnet, mits ik hem kan overnemen natuurlijk.

Dat gezegd hebbende: ik heb de indruk dat deze Fritzbox de laatste tijd wat kuren vertoont, dus misschien is dit wel een goed moment om de hardware dan ook eens te upgraden.

Mijn oog valt op de Fritzbox 5590. Weet iemand of mijn netwerk-instellingen (statische ip adressen, port forwarding, etc) vanuit een 5490 naar een 5590 te exporteren zijn?

Verder zijn adviezen mbt alternatieven natuurlijk ook welkom. Ik ben absoluut geen expert. Ik wil vooral weinig gedoe in installatie en netwerkstabiliteit en uiteraard fatsoenlijke dekking/snelheid. Hoe verhoudt deze zich bijvoorbeeld tegen de Draytek 2135Fvac die Glasnet in bruikleen aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 13-08 20:53

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Wie heeft er hier glasnet via e-fiber? Kreeg net een reactie elders dat diegene nooit 1gbit heeft gehaald, gemiddeld 500mbit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 21:29
sander817 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:28:
Wie heeft er hier glasnet via e-fiber? Kreeg net een reactie elders dat diegene nooit 1gbit heeft gehaald, gemiddeld 500mbit
Kunnen 2 dingen zijn. De test wordt gedaan via wifi. Of die persoon moet z'n factuur effe nakijken of ie niet een 500mbit abbo heeft.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Centauriprime schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:06:
[...]

Kunnen 2 dingen zijn. De test wordt gedaan via wifi. Of die persoon moet z'n factuur effe nakijken of ie niet een 500mbit abbo heeft.
Of een niet al te vlotte computer :).

Google reviews zijn stuk positiever dan bij Tweak, of andere provider (kom van Tweak vandaan lijkt een grote hel als je de reviews leest nooit nergens last van gehad).

Vanaf de 23ste kan ik melden hoe de overgang is gegaan en als ik wel 1000/1000 op de kabel haal (bij Tweak nu max rond de 900)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 14:20

Pixelmagic

Ubergeek

Ook tweak hier in e-fiber gebied en aan het kijken voor een alternatief nu tweak stopt. Abo loopt eind deze maand af dus moet wel wat opschieten.

Ik heb nu alleen een media converter en een Edgerouter X er achter met eigen wifi AP's. Glasnet is wat prijs netjes en ik heb een vast IP nodig voor wat rommeltjes.

Ik zie dat ik wat keuzes heb aangaande apparatuur, ik wil dus geen modem ofzo. Ik zie dat ze SFP modules aanbieden maar ik heb de Edgerouter zonde SFP module, wil eigenlijk alleen ergens de utp kabel in kunnen prikken. Iemand daar ervaring mee ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@Pixelmagic je krijgt een Glasvezelomvormer: TP-Link MC220L (dat leverde Tweak ook in het verleden) zie: https://www.glasnet.nl/eigenmodem.html

[ Voor 42% gewijzigd door RobbyTown op 10-10-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 21:00
Glasnet ondersteunt geen Reversed DNS volgens mij ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 21:56
brigges schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:36:
Glasnet ondersteunt geen Reversed DNS volgens mij ......
Doen ze wel! Even een berichtje naar de helpdesk en dan stellen ze dat in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-08 16:52
Mijn tweak abbo stopt en zit te kijken bij glasnet maar snap niet bijzonder veel van de abbos.

Zoals de TS zegt:
1) 37,50 Internet only gbit
2) irrelevant
3) 47,50 TV gbit

Maar vervolgens moet ik bij 3 nog een keer 16 euro dokken voor TV of kan ik zonder TV kiezen. Maar waarom kan je 3 kiezen zonder TV? Dat is dan toch gewoon exact hetzelfde als 1 maar dan duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RobbyTown schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:17:
@Pixelmagic je krijgt een Glasvezelomvormer: TP-Link MC220L (dat leverde Tweak ook in het verleden) zie: https://www.glasnet.nl/eigenmodem.html
Krijg je die standaard met je eigen router? Want ik heb een OPNSense ding staan waar geen SPF in kan.

Edit: Er komt een e-fiber lijn aan maar ik denk dat ik de site verkeerd gelezen heb.
Er staat “ Bij WAN aansluiting:” en “ Bij Fiber aansluiting“ maar daar bedoelen ze natuurlijk je eigen router mee. Dat kwartje viel een beetje te laat 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 11-10-2023 07:07 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
Donstil schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:04:
[...]

Krijg je die standaard met je eigen router? Want ik heb een OPNSense ding staan waar geen SPF in kan.
Zo te zien wel:

WAN aansluiting:
Wij sturen gratis het volgende op om de verbinding tussen glasvezelaansluiting en router tot stand te brengen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:56

Osxy

Holy crap on a cracker

VHware schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:07:
[...]

Zo te zien wel:

WAN aansluiting:

Tenzij je een Fiber aansluiting hebt, dan kunnen ze een SFP module opsturen. Wat bepaald of je een WAN of Fiber aansluiting hebt ben ik nog niet achter.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHware
Donstil schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:04:
[...]

Dat kwartje viel een beetje te laat 8)7
Nou ja, ik vind ergens wel dat het er simpelweg niet voldoende helder uitgelegd staat. Heb het ook meerdere keren moeten lezen en bekijken om te begrijpen wat er nu eigenlijk wordt bedoeld te zeggen. Denk dat de tekst beter aangepast moet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
Osxy schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:09:
[...]

Tenzij je een Fiber aansluiting hebt, dan kunnen ze een SFP module opsturen. Wat bepaald of je een WAN of Fiber aansluiting hebt ben ik nog niet achter.
Wat er bedoeld wordt is:

- WAN-aansluiting:

Je wil het glasvezel op je router aansluiten door middel van een Ethernet-kabel op de WAN-aansluiting van je router (en dus gebruik maken van een glasvezelomvormer)

- Fiber-aansluiting:

Je wilt het glasvezel op je router direct aansluiten met een SFP-patchkabel. Hiervoor heb je een SFP-module in je router nodig en je maakt daarmee geen gebruik van een losse omvormer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aartvg
Eigen router pagina is geschreven door een techneut denk ik ;)

Op of aanmerkingen gaan we aanpassen. Wie wil en kan hier bij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
aartvg schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:18:

Wil ik wel bij helpen hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
VHware schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:13:
[...]

Nou ja, ik vind ergens wel dat het er simpelweg niet voldoende helder uitgelegd staat. Heb het ook meerdere keren moeten lezen en bekijken om te begrijpen wat er nu eigenlijk wordt bedoeld te zeggen. Denk dat de tekst beter aangepast moet gaan worden.
Ja achteraf gezien is het logisch wat er staat maar het kan zeker duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Als het aangepast wordt naar “heeft je router een wan aansluiting” en “Heeft je router de mogelijkheid voor een SPF module” dan is het al duidelijk denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHware

Ik denk dat mijn tekst van hierboven het vrij helder maakt.

- WAN-aansluiting:

Je wilt het glasvezel op je router aansluiten door middel van een Ethernet-kabel op de WAN-aansluiting van je router (en dus gebruik maken van een glasvezelomvormer)

- Fiber-aansluiting:

Je wilt het glasvezel op je router direct aansluiten met een SFP-patchkabel. Hiervoor heb je een SFP-module in je router nodig en je maakt daarmee geen gebruik van een losse omvormer.

Als een klant de tekst hierboven bij Fiber-aansluiting niet begrijpt zou ik die sowieso adviseren van de “WAN-aansluiting” optie gebruik te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

krijg je die omvormer dan te leen of te huur of is dat onderdeel van de 25 euro aansluitkosten ?
Vraag me nu ook af of ik die van Tweak los moet maken en terugsturen, zal ik maar eens gaan navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
Ik zie dat de website bijgewerkt is met duidelijke informatie over eigen modems. Blijkbaar leest Glasnet mee ;)
tismij schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:37:
krijg je die omvormer dan te leen of te huur of is dat onderdeel van de 25 euro aansluitkosten ?
Vraag me nu ook af of ik die van Tweak los moet maken en terugsturen, zal ik maar eens gaan navragen.
Ook staat er dat je de omvormer in bruikleen krijgt. Ze willen hem blijkbaar terug als je weg gaat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Quas op 11-10-2023 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 13:56

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Roept U maar ;-)

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Quas schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:48:
Ik zie dat de website bijgewerkt is met duidelijke informatie over eigen modems. Blijkbaar leest Glasnet mee ;)

[...]

Ook staat er dat je de omvormer in bruikleen krijgt. Ze willen hem blijkbaar terug als je weg gaat :)
Balen, niet dat ik erg vind om terug te sturen maar dat kan volgens mij ook betekenen dat je een gebruikte krijgt ipv een nieuwe, daar heb ik wel lichte issues mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 13:56

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

tismij schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:09:
[...]

Balen, niet dat ik erg vind om terug te sturen maar dat kan volgens mij ook betekenen dat je een gebruikte krijgt ipv een nieuwe, daar heb ik wel lichte issues mee.
Als je er niks voor hoeft te betalen, wat is dan het issue van een gebruikte converter ? Als die gewoon werkt (er kan bar weinig stuk aan een converter, is in feite een layer 1 bridge) is het toch prima.

ALs je bij de NS een treinkaartje koopt, zit je uiteindelijk ook op een gebruikte stoel (als er al zitplaats is). En ook bij een taxi kom je in een gebruikte auto.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
tismij schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:09:
[...]

Ik heb even bij de helpdesk gecheckt. Aangezien ze zo weinig omvormers terug krijgen kan je er van uit gaan dat je een nieuwe krijgt. Sowieso doen ze er een nieuwe SFP module in en krijg je een nieuwe glas kabel.

Je kan er dus van uit gaan dat het goed werkt.

Als je zeker wilt weten dat je een nieuwe krijgt kan je natuurlijk zelf een nieuwe kopen. Maar dan ga je van 95% zeker naar een nieuwe naar 100% een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Quas schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:25:
[...]

Ik heb even bij de helpdesk gecheckt. Aangezien ze zo weinig omvormers terug krijgen kan je er van uit gaan dat je een nieuwe krijgt. Sowieso doen ze er een nieuwe SFP module in en krijg je een nieuwe glas kabel.

Je kan er dus van uit gaan dat het goed werkt.

Als je zeker wilt weten dat je een nieuwe krijgt kan je natuurlijk zelf een nieuwe kopen. Maar dan ga je van 95% zeker naar een nieuwe naar 100% een nieuwe.
Mijn issues zijn meer dat ik zie hoe slecht veel mensen met apparatuur omgaan, maar als ze kabel en SFP al vervangen dan maakt niet veel uit nee, en toegegeven weinig dat zomaar stuk gaat dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Horatius schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 01:04:
Mijn tweak abbo stopt en zit te kijken bij glasnet maar snap niet bijzonder veel van de abbos.

Zoals de TS zegt:
1) 37,50 Internet only gbit
2) irrelevant
3) 47,50 TV gbit

Maar vervolgens moet ik bij 3 nog een keer 16 euro dokken voor TV of kan ik zonder TV kiezen. Maar waarom kan je 3 kiezen zonder TV? Dat is dan toch gewoon exact hetzelfde als 1 maar dan duurder?
Die 37,50 kan alleen als je E-Fiber gebied zit en geen tv wilt

Die van 47,50 is als je in niet e fiber gebied zit en geen tv wilt.

En die 47,50 is al je in e fiber zit en wel tv wilt maar daarboven op idd nog tv kosten krijgt.

Hier voor de 37,50 gegaan met NLziet omdat ik met CD vanuit Tweak al geen geweldige ervaring had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixp
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 10:20

ixp

Zojuist ook de stap gezet en de overstap van Tweak naar Glasnet gemaakt.

Het verlies van een vast IPv4 adres en geen IPv6 bij O waren voor mij geen optie.

Wanneer de verbinding is omgezet zal ik mijn ervaring delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
RobbyTown schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:05:
[...]

Die 37,50 kan alleen als je E-Fiber gebied zit en geen tv wilt

Die van 47,50 is als je in niet e fiber gebied zit en geen tv wilt.

En die 47,50 is al je in e fiber zit en wel tv wilt maar daarboven op idd nog tv kosten krijgt.

Hier voor de 37,50 gegaan met NLziet omdat ik met CD vanuit Tweak al geen geweldige ervaring had.
Ik kom ook net van de telefoon af met zowel tweak als Glasnet en inderdaad, als je dat 47,50 abbonnement kiest kan je makkelijk nog telefonie en TV erbij afsluiten mocht je willen. Dus je betaalt 10 euro los extra voor het hebben van de optie, dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
Horatius schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:08:
[...]

Ik kom ook net van de telefoon af met zowel tweak als Glasnet en inderdaad, als je dat 47,50 abbonnement kiest kan je makkelijk nog telefonie en TV erbij afsluiten mocht je willen. Dus je betaalt 10 euro los extra voor het hebben van de optie, dat is wel jammer.
Je kan het ook anders zien. Bij het afnemen van tv en telefonie is de installatie vaak duurder en moeilijker voor de monteur. Met het internet only abonnement heb je de optie niet en betaal je ook niet voor de extra installatie kosten die Glasnet maakt als je het wel afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Quas schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:12:
[...]

Je kan het ook anders zien. Bij het afnemen van tv en telefonie is de installatie vaak duurder en moeilijker voor de monteur. Met het internet only abonnement heb je de optie niet en betaal je ook niet voor de extra installatie kosten die Glasnet maakt als je het wel afneemt.
Dan zouden dat in de aansluit kosten moeten zitten naar mijn mening, 10 euro per maand voor aansluitkosten. Nee het gaat over onderhoud van de telefoonlijn waarschijnlijk voornamelijk.

Nog als toevoeging op mijn andere post van Tweak mag je idd de modem houden voor 25 euro maar de CD box niet want die is van hen, als zou het mij niks verbazen als er niks gebeurt als je dat ding niet inlevert. Heb al vaker routers en modems van providers hier laten liggen zonder iets ooit hoeven terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Horatius schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:15:
[...]

Dan zouden dat in de aansluit kosten moeten zitten naar mijn mening, 10 euro per maand voor aansluitkosten. Nee het gaat over onderhoud van de telefoonlijn waarschijnlijk voornamelijk.

Nog als toevoeging op mijn andere post van Tweak mag je idd de modem houden voor 25 euro maar de CD box niet want die is van hen, als zou het mij niks verbazen als er niks gebeurt als je dat ding niet inlevert. Heb al vaker routers en modems van providers hier laten liggen zonder iets ooit hoeven terug te sturen.
stuur hem dan terug als ze mijn geld hebben terugbetaald van rest jaarabo en een verzenddoos hebben gestuurd :)
Voor de mediaconverter hebben we nooit borg betaald toch ?
Als nu genoeg mensen snel overstappen kan ik nog net even ervaringen lezen voor ik overstap,
dus ervaringen welkom dan kan ik de 31e met cashback overstappen nog als goed gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHware
Inmiddels met de support gechat en vast bellen kan bij internet-only ook worden geleverd, gezien dit feitelijk om een SIP-account gaat en geen netwerkaanpassing vereist. Bij TV komt er een vlan bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:08
Na een vriendelijk gesprek met de medewerkers van glasnet ga ik in de week van 15 november over van tweak naar glasnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Zijn er hier ook mensen die al een tijdje Glasnet hebben (via E-fiber?) en hun mening over de kwaliteit van de dienst en support kunnen delen ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Dan even olie op het vuur voor de meelezende Glasnet medewerkers, de conculega bied 100 euro tegen jullie 75 euro en voor een langere periode:

https://freedom.nl/nieuwsartikel/tweak-moet-blijven

Wie bied er meer :+

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quas
Pixelmagic schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:46:
Dan even olie op het vuur voor de meelezende Glasnet medewerkers, de conculega bied 100 euro tegen jullie 75 euro en voor een langere periode:

https://freedom.nl/nieuwsartikel/tweak-moet-blijven

Wie bied er meer :+
Snelle rekensom:
Glasnet: 12* 37,5 +25 - 75 = 425 voor het eerste jaar en hierna 450 euro voor het tweede jaar.
Freedom: 12*51 + 25 - 100 = 537 voor het eerste jaar en hierna 612 euro voo rhet tweede jaar.
Glasnet komt nog 30 euro bij als je een draytek wilt huren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quas
En Freedom gebruikt GPON dus moet je een omvormer van Fiber operator gebruiken of een dure GPON module kopen. Die heb je nu niet bij Tweak ;)
Glasnet is een op een overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-sss
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-08 14:24
Ik zie bij glasnet de actievoorwaarden staan. 'Bestel je internetverbinding tussen 26 september 2023 en 31 oktober 2023'
Ik heb een jaarabonnement bij Tweak wat nog tot april 2024 loopt. Ervanuit gaande dat ik het teveel betaalde bedrag vanaf januari 2024 terug betaald ga krijgen.
Ik wil liever even afwachten of alles wel in orde is voor ik overstap naar glasnet maar dat gaat voor 31 oktober aanstaande echt niet lukken verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Bart-sss schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:08:

Ik heb een jaarabonnement bij Tweak wat nog tot april 2024 loopt. Ervanuit gaande dat ik het teveel betaalde bedrag vanaf januari 2024 terug betaald ga krijgen.
ja dat krijg je, maar zonder de jaarkorting. Ook niet voor de maanden die je al gehad hebt. Korting raak je kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-sss
de Peer schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:09:
[...]

ja dat krijg je, maar zonder de jaarkorting. Ook niet voor de maanden die je al gehad hebt. Korting raak je kwijt.
Dus het is niet zo dat ik de vooruitbetaalde 440 euro voor een jaar delen door 12, is 36 euro per maand, januari tot april is 4 maanden. 36x4 is 146 euro terug krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Bart-sss schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:14:
[...]

Dus het is niet zo dat ik de vooruitbetaalde 440 euro voor een jaar delen door 12, is 36 euro per maand, januari tot april is 4 maanden. 36x4 is 146 euro terug krijg?
klopt. Staat letterlijk op de frontpage van tweak.nl bij de FAQ.

"De kosten voor het gebroken jaar worden met terugwerkende kracht verrekend naar het geldende reguliere maandtarief. Bijvoorbeeld: na het eerste jaar wordt het Internet en Bellen abonnement na vijf maanden beëindigd. Je hebt dan 5 maanden gebruik gemaakt van de huidige lopende jaarbetaling. De terugbetaling wordt dan als volgt berekend: €440 – (5*€44) = €220,-."

Ik ben het daar overigens niet mee eens, maar dat terzijde.

[ Voor 46% gewijzigd door de Peer op 11-10-2023 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-sss
de Peer schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:16:
[...]

klopt. Staat letterlijk op de frontpage van tweak.nl bij de FAQ.

"De kosten voor het gebroken jaar worden met terugwerkende kracht verrekend naar het geldende reguliere maandtarief. Bijvoorbeeld: na het eerste jaar wordt het Internet en Bellen abonnement na vijf maanden beëindigd. Je hebt dan 5 maanden gebruik gemaakt van de huidige lopende jaarbetaling. De terugbetaling wordt dan als volgt berekend: €440 – (5*€44) = €220,-."

Ik ben het daar overigens niet mee eens, maar dat terzijde.
Ik zie het jah, dank je wel. Daar ben ik het ook niet mee eens. Zo loop je al meteen €88,- mis.

Het aanbod van glasnet bevalt mij wel, zeker omdat de router die nu van Tweak is ook hiervoor gebruikt kan worden. Deze ga ik niet terugsturen iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Nou ik heb de knoop maar gewoon doorgehakt, Glasnet here I come :) Bye bye Tweak ;w

Oh ja, als jullie nu zoveel nieuwe abo's er bij krijgen, misschien even investeren in een usenet server/dienst 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Pixelmagic op 11-10-2023 17:11 . Reden: Typo ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

de Peer schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:09:
[...]

Kan me echt niet voorstellen dat dit legaal is, heb voor een jaar betaald en kan me voorstellen dat ze toch op mogen zeggen maar dan mogen ze niet zeggen dat mijn maandbedrag ineens met terugwerkende kracht hoger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Pixelmagic schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:56:
Nou ik heb de knoop maar gewoon doorgehakt, Glasnet here I come :) Bye bye Tweak ;w

Oh ja, Als jullie. u zoveel nieuwe abo's er bij krijgen, misschien even investeren in een usenet server/dienst 8)
Hoe Tweak de usenet server kon draaien en voor 41 euro pm internet only heb ik nog nooit gesnapt.

Per dag wordt er zo’n 18 terabyte aan nieuw materiaal geüpload naar de grootste usenet nieuwsgroepen.

Een redelijk goede payserver heeft een retentie van minimaal 1500 dagen (Tweak iets van 1100 dagen?) Dus, 1500 dagen maal 18 terabyte per dag is een vereiste opslagruimte van 26.200 terabyte. Dat is de opslag, dan nog stroom en serverkasten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

RobbyTown schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:05:
[...]

Hoe Tweak de usenet server kon draaien en voor 41 euro pm internet only heb ik nog nooit gesnapt.

Per dag wordt er zo’n 18 terabyte aan nieuw materiaal geüpload naar de grootste usenet nieuwsgroepen.

Een redelijk goede payserver heeft een retentie van minimaal 1500 dagen (Tweak iets van 1100 dagen?) Dus, 1500 dagen maal 18 terabyte per dag is een vereiste opslagruimte van 26.200 terabyte. Dat is de opslag, dan nog stroom en serverkasten....
Je kan de dienst ook bij een ander inkopen heb ik begrepen, dan betaal je een bedrag per gebruiker en redirect het door naar een externe partij. Dat deden vroeger veel providers en met wat je aangeeft aan opslag lijkt me logisch dat Tweak dat ook doet.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-08 15:41
Pixelmagic schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:20:
Zijn er hier ook mensen die al een tijdje Glasnet hebben (via E-fiber?) en hun mening over de kwaliteit van de dienst en support kunnen delen ?
Ik heb sinds mei 2023 Glasnet (E-fiber), altijd max 933 up en down, ping van 3 - 6 ms.

Eigen modem direct op glas, Fritz 5530.

1x een storing gehad die snel was opgelost, oorzaak was een ddos van een andere gebruiker ofzo, heeft toen ook even op de website gestaan bij storingen.

Telefonisch en via de chat zijn ze snel te bereiken en erg vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-schultzz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:09
iMode schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

Ik heb sinds mei 2023 Glasnet (E-fiber), altijd max 933 up en down, ping van 3 - 6 ms.

Eigen modem direct op glas, Fritz 5530.

1x een storing gehad die snel was opgelost, oorzaak was een ddos van een andere gebruiker ofzo, heeft toen ook even op de website gestaan bij storingen.

Telefonisch en via de chat zijn ze snel te bereiken en erg vriendelijk.
En de instellingen van de Fritz!box waren eenvoudig te implementeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-07 13:29
Voor de geïnteresseerden: Glasnet lijkt vanmiddag Enschede toegevoegd te hebben aan hun levergebied. Niet zo goedkoop als op de andere locaties helaas, maar wel een mogelijke optie.

Weet een van de huidige abonnees hier toevallig of rDNS mogelijk is, zowel voor v4 als v6?

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
BobV schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:35:
Voor de geïnteresseerden: Glasnet lijkt vanmiddag Enschede toegevoegd te hebben aan hun levergebied. Niet zo goedkoop als op de andere locaties helaas, maar wel een mogelijke optie.

Weet een van de huidige abonnees hier toevallig of rDNS mogelijk is, zowel voor v4 als v6?
Mailtje naar helpdesk word het ingesteld
Zie: Quas in "[Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
BobV schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:35:
Voor de duidelijkheid, glasvezel in Enschede over KPN NetwerkNL bij Glasnet:

100Mbps 52,50 p/m
500Mbps 57,50 p/m
1000Mbps 62,50 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 16:11

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Quas schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:01:
En Freedom gebruikt GPON dus moet je een omvormer van Fiber operator gebruiken of een dure GPON module kopen. Die heb je nu niet bij Tweak ;)
Glasnet is een op een overstappen.
Dit probeer ik nu dus ook uit te zoeken. ik heb nu ook een eigen router en van tweak of e-fiber een media converter gekregen (glas naar ethernet (rj45) blijf ik deze media converter kunnen gebruiken bij glasnet of freedom of moet ik iets anders aanschaffen? wat dan en waar koop je dat zoal? en hoe weet je wat wel compatible is ?

mijn asus router heeft in elk geval geen glas ingang en met plaatsing zit ik ook niet te wachten op een spf module. gewoon ethernet in de router zou mijn voorkeur hebben.

Sommige mensen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:10
Ik ben al twee jaar klant bij Glasnet en erg tevreden over Glasnet. Ik heb in al die tijd maar 1 storing gehad. Daarbij is de lijn super strak, haal ik netjes rond de 940Mbps up en down en is de support kundig en vriendelijk. Niet eens een keuzemenu. Ze weten ook precies wat ze je moeten vertellen als je bijvoorbeeld een eigen router wilt gebruiken. Dus een erg tevreden klant hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quas
Koelkasten schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:09:
[...]

Dit probeer ik nu dus ook uit te zoeken. ik heb nu ook een eigen router en van tweak of e-fiber een media converter gekregen (glas naar ethernet (rj45) blijf ik deze media converter kunnen gebruiken bij glasnet of freedom of moet ik iets anders aanschaffen? wat dan en waar koop je dat zoal? en hoe weet je wat wel compatible is ?

mijn asus router heeft in elk geval geen glas ingang en met plaatsing zit ik ook niet te wachten op een spf module. gewoon ethernet in de router zou mijn voorkeur hebben.
Jouw Asus router gaat perfect werken met glasnet internet en je kan de omvormer gebruiken die je al hebt.
Je hoeft alleen de instellingen op WAN aan te passen van DHCP naar PPPoE en de gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.
Overstappen zal ook soepel gaan. Op de dag van overstap zal een E-Fiber monter de glasvezel in de wijkkast omprikken van de leverancier van Tweak naar de leverancier van Glasnet. Als je dan de instellingen om zet ben je in 2 minuten weer online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:24
Hier ook een tweaker die na het nieuws van Tweak over gaat naar een alternatief. Zit in e-fiber gebied, postcode 6591. Fijn om te lezen dat mensen enthousiast zijn over glasnet. Dus ik denk dat we die gaan kiezen.

Weet iemand of je nog een deel van je geld van Tweak terug kan krijgen? Zal wel niet, aan de andere kant stoppen ze zelf met leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

KraveN schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:04:
Hier ook een tweaker die na het nieuws van Tweak over gaat naar een alternatief. Zit in e-fiber gebied, postcode 6591. Fijn om te lezen dat mensen enthousiast zijn over glasnet. Dus ik denk dat we die gaan kiezen.

Weet iemand of je nog een deel van je geld van Tweak terug kan krijgen? Zal wel niet, aan de andere kant stoppen ze zelf met leveren.
Uiteraard krijg je je geld terug. Maar niet de korting.

de Peer in "[Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paut
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-07 15:10
Ik wil ook overstappen van Tweak naar Glasnet, maar vind op de website van Glasnet niet zo duidelijk welke apparaten ik nodig heb in het verzorgingsgebied van e-fiber. Nu zit er aan de glasvezelkabel die uit de grond komt een optisch aansluitpunt en, via glas, een OPTCORE-mediaconverter waaruit een Ethernetkabel naar een wifi-loze router loopt.

Die router wil ik zo, zonder wifi, houden.

Welke apparaten zijn er nodig als ik overstap op Glasnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Laatst online: 07-08 20:30
Paut schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:56:
Ik wil ook overstappen van Tweak naar Glasnet, maar vind op de website van Glasnet niet zo duidelijk welke apparaten ik nodig heb in het verzorgingsgebied van e-fiber. Nu zit er aan de glasvezelkabel die uit de grond komt een optisch aansluitpunt en, via glas, een OPTCORE-mediaconverter waaruit een Ethernetkabel naar een wifi-loze router loopt.

Als je hier kijkt: https://www.glasnet.nl/eigenmodem.html en op het e-fiber logo klikt, krijg je een redelijk gedetailleerde uitleg.

En anders even de chat op hun site gebruiken. Die is zeer technisch en hulpvaardig.

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHware

Je kunt de mediaconverter die je al hebt gebruiken.
Je router moet wel PPPoE ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paut
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-07 15:10
Bedankt! Dan gauw eens kijken of de router overweg kan met PPPoE.
VHware schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:06:
[...]

Je kunt de mediaconverter die je al hebt gebruiken.
Je router moet wel PPPoE ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius

Voor 25 euro kan je de modem van Tweak houden, dus mijn plan is om alles te laten zoals het nu zit en glasnet af te sluiten. Zou dan moeten werken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longtree
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:31
Sta op het punt om over te stappen naar Glasnet maar heb nog een vraagje. Kom van Tweak (E-fiber, LVCnet)
Weet iemand of de router van Glasnet, Draytek 2135(F)vac, samen wekt met het Mesh netwerk van Fritz?
Heb zelf wel interesse in de Fritz 5590 maar daar kan ik hun router 7jaar voor huren (€2,50 p/m). En tegen die tijd zijn er weer nieuwe technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Longtree schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:13:
Sta op het punt om over te stappen naar Glasnet maar heb nog een vraagje. Kom van Tweak (E-fiber, LVCnet)
Weet iemand of de router van Glasnet, Draytek 2135(F)vac, samen wekt met het Mesh netwerk van Fritz?
Heb zelf wel interesse in de Fritz 5590 maar daar kan ik hun router 7jaar voor huren (€2,50 p/m). En tegen die tijd zijn er weer nieuwe technieken.
Waarom niet de router van Tweak houden? Kost 25 euro, dat is een jaar aan huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longtree
Horatius schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:33:
[...]

Waarom niet de router van Tweak houden? Kost 25 euro, dat is een jaar aan huur.
Ik benbang dat dit alleen geld als je naar Odido overstapt.
------------------
Als je overstapt naar Odido, dan krijg je van Odido een nieuwe router (zie ook ‘krijg ik een ander modem’). We kunnen ons voorstellen dat je graag de Fritzbox van ons wilt blijven gebruiken, bijvoorbeeld omdat je hebt geïnvesteerd in access points of domotica. Daarom hebben we besloten dat je de Tweak-Fritzbox mag houden wanneer je overstapt naar Odido. Daar tegenover staat wel dat wij jouw borg niet terugbetalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraFris
  • Laatst online: 06-08 12:12
Zit als ex-ziggo klant sinds enkele maanden bij Glasnet en sindsdien een tevreden klant met een stabiele snelle verbinding (max 960 up/down) en zeer fijne communicatie tijdens de omzetting/oplevering. Aangezien glas hier pas net ligt hebben ze prima contact onderhouden t/m moment dat alles aangesloten kon gaan worden maar ook het aftercare moment enige weken later. Alle mijn vragen werden steeds binnen een dag beantwoord via de email. Gewoon allemaal no-nonsense en to the point i.p.v. een standaard helpdesk draaiboek antwoord.

We hebben 1 keer een storing gehad in de regio maar i.t.t. vele andere providers werd door Glasnet alles netjes gecommuniceerd via een statuspagina met meerdere statusupdates tijdens de storing, dit kan ik erg waarderen.

Als ze iets meer (technische) info op het portaal zouden gaan zetten dan zou het helemaal top zijn. Bijvoorbeeld, gegevens wijzigen zoals een bankrekeningnummer of op zoek naar wat extra technische info betekent dat je (telefonisch) contact moet opnemen. Maar je wordt dan wel netjes geholpen.

Dus een tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Longtree schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:47:
[...]

------------------
Als je overstapt naar Odido, dan krijg je van Odido een nieuwe router (zie ook ‘krijg ik een ander modem’). We kunnen ons voorstellen dat je graag de Fritzbox van ons wilt blijven gebruiken, bijvoorbeeld omdat je hebt geïnvesteerd in access points of domotica. Daarom hebben we besloten dat je de Tweak-Fritzbox mag houden wanneer je overstapt naar Odido. Daar tegenover staat wel dat wij jouw borg niet terugbetalen.
Ze doen meer dingen die niet kloppen, als je het modem niet terug stuurt kunnen ze de borg houden net zoals gebeurd bij overgang naar Odido dus feitelijk heb je voor dezelfde 25 euro je modem.

[ Voor 15% gewijzigd door tismij op 12-10-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Longtree schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:47:
[...]

------------------
Nope klopt niet, die mag je gewoon houden. Heb met ze gebeld. Zou ook heel raar zijn als je hem wel mag houden bij odido die hun eigen modem gebruiken en niet als je naar een andere provider overstapt.

Als je een mailtje naar infra@tweak.nl stuurt mag je hem houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longtree
Horatius schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

Nope klopt niet, die mag je gewoon houden. Heb met ze gebeld. Zou ook heel raar zijn als je hem wel mag houden bij odido die hun eigen modem gebruiken en niet als je naar een andere provider overstapt.

Oke, dat is fijn om te horen. Bedankt voor je antwoord.

P.s. volgens ChatGPT zou het moeten werken, een Mesh netwerk van twee verschillende merken. Als ze maar de zelfde draadloze protocollen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:09
Ik heb me als soon-to-be ex Tweak klant aangemeld bij Glasnet (vooral op basis van prijs en vast IPv4+IPv6). Net gebeld, nu blijkt dat ze in mijn regio misschien nog geen apparatuur hebben hangen (E-Fiber gebied). De website checkt hier dus in ieder geval niet op. Ik ben benieuwd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

vinniefireman schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:52:
Ik heb me als soon-to-be ex Tweak klant aangemeld bij Glasnet (vooral op basis van prijs en vast IPv4+IPv6). Net gebeld, nu blijkt dat ze in mijn regio misschien nog geen apparatuur hebben hangen (E-Fiber gebied). De website checkt hier dus in ieder geval niet op. Ik ben benieuwd.. :)
Welke regio is dat ? Deed de check het op de website wel ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
vinniefireman schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:52:
Het klopt dat nog niet alle regio's van E-Fiber voorzien zijn van apparatuur om Glasnet te kunnen leveren. Maar landelijke dekking staat wel op de planning om voor het einde van het jaar rond te hebben op het E-Fiber gebied.
Als de postcode check van Glasnet aangeeft dat er geleverd kan worden dan kan je bestellen en wordt het in orde gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Desere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-08 16:55
Horatius schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

Net een mailtje gestuurd naar infra@tweak.nl, met de mededeling dat ik het modem wil houden, maar krijg vrijwel direct een bericht terug: Adres niet gevonden
Je bericht is niet bezorgd aan infra@tweak.nl omdat het adres niet kan worden gevonden of geen e-mail kan ontvangen.
Heeft er toevallig iemand een ander e-mail adres dat werkt?

***** edit *****

Inmiddels een reactie gekregen op het mailtje verstuurd naar het info adres.
Daarin zeggen ze dat je het modem alleen mag houden als je naar odido overstapt en anders moet hij terug.
Er gaan dus verschillende verhalen rond...
Zou het mogelijk zijn om achteraf nog een modem te bestellen bij Glasnet? Zo ja, dan ga ik het gewoon aanvragen zonder modem en gok ik er gewoon op dat ik het modem Fritzbox 5530 kan houden.

[ Voor 23% gewijzigd door Jack Desere op 13-10-2023 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHware
info@tweak.nl werkt sowieso wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horatius
Jack Desere schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:47:
[...]

Net een mailtje gestuurd naar infra@tweak.nl, met de mededeling dat ik het modem wil houden, maar krijg vrijwel direct een bericht terug: Adres niet gevonden
Je bericht is niet bezorgd aan infra@tweak.nl omdat het adres niet kan worden gevonden of geen e-mail kan ontvangen.
Heeft er toevallig iemand een ander e-mail adres dat werkt?
Dat is wat zij mij gaven, anders gewoon info gebruiken en komt het als het goed is vanzelf op de juiste plek terecht
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste