Vandaag ergens iets na 12 uur was het zover. De switch van Tweak naar Glasnet.
PPPoE gegevens ingevuld op mijn TP-Link. Helaas geen internet. Wel licht op glas lijn (SPF WAN knippert). Even gecheckt geen spatie erin. Nope allesklopt. Even glasnet gebeld. Direct iemand aan de lijn (dat is al een heerlijk gevoel ipv minuten in de wacht).
Even de instellingen doorlopen, lijkt toch goed te zijn. Zou terug worden gebeld. Even aangegeven tussen half 2 en 16 uur even niet bereikbaar.
Ergens rond 13 uur werd ik al gebeld (binnen 15 min na ik had gebeld). Nog wat dingen getest en uitgesloten. Via Dynamic kwam er wel een ip (een foute). Door die info zat het in de wijkcentrale en niet bij mij. Terug weer PPPoE gegevens ingevuld en geduldig afwachten. Hopelijk is het straks opgelost als ik thuis kom.
Via Omada systeem op mijn telefoon zag ik ergens rond 15 uur zag ik dat het allemaal weer online was. Rond 15:50 was ik weer thuis. Om 16 uur werd ik gebeld (eerder was ik niet bereikbaar dus dat is netjes opgevolgd). Oorzaak: Was in de wijkcentrale een nummertje omgewisseld. Kan gebeuren blij dat het in 2 uur is gefixt.
Goed de speedtest, die is prima.
2 dagen terug kwam ik op het idee even kijken wat straks (nu dus) de ping tijden doen van Tweak/Odido VS Glasnet.
Die zijn op alle fronten lager dan bij Tweak/Odido
Met de medewerker nog klein beetje liggen spelen om ipv6 werkend te krijgen dat wil nog niet helemaal lukken (denk nog wat dingen moet instellen aan mijn kant wil het allemaal werken). Heb namelijk wel ipv6 connectie

.
Update. Inmiddels ipv6 werkend, bij de lan kant nog wat instellingen moeten doen
https://ipv6-test.com
Update 2. Tijdje terug Tweak topic had Odido de peering aangepast van Tweak naar Odido zie post:
HomeServ in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"
Nu draai ik langer PRTG dan smokeping. Vanaf het omzetten peering naar Odido is de ping omhoog gegaan. Zie grafiek 365 dagen eind sept/begint okt. Tweak peer had dus 6 ms, Odido 7 ms, Glasnet 5ms
[
Voor 17% gewijzigd door
RobbyTown op 23-10-2023 17:32
]