Ja, ben nog steeds tevreden met mijn Mikrotik apparatuur
. De Hex S spint er vrolijk op los, nu met Wireguard roadwarrior (lekker makkelijk) en Ike2/IPSec VPN (hardwarematig ondersteunt door Hex S) voor downloads.
Ik heb mijn netwerk compleet opnieuw ingericht, met layer 2 vlans en inter-vlan routing op de Hex S. Veel problemen zijn hiermee opgelost, vooral performance. Alles is weer zo snel als je zou verwachten. Héérlijk
. Ik ben er wel al een paar weekenden zoet mee, maar het is het waard. Het is meer dan alleen het netwerk, ook met name de servers hebben wat herconfiguratie nodig ivm gewijzigde IP's.
Eén ding krijg ik nog niet opgelost. Mijn Arris KPN settopbox gaat vanzelf aan. Daar zal ik eens wat monitoring opzetten om te kijken wat de oorzaak is, ondanks een eigen vlan en router poort. Tips zijn welkom.
Verder nog de wens om mDNS te gaan draaien. En ik wil de MT als CA inrichten. Voorlopig houd ik daarvoor de pfsense router achter de hand, zodat ik toch mijn eigen certificaten kan verlengen.
Getting there.....
.
Ik heb mijn netwerk compleet opnieuw ingericht, met layer 2 vlans en inter-vlan routing op de Hex S. Veel problemen zijn hiermee opgelost, vooral performance. Alles is weer zo snel als je zou verwachten. Héérlijk
Eén ding krijg ik nog niet opgelost. Mijn Arris KPN settopbox gaat vanzelf aan. Daar zal ik eens wat monitoring opzetten om te kijken wat de oorzaak is, ondanks een eigen vlan en router poort. Tips zijn welkom.
Verder nog de wens om mDNS te gaan draaien. En ik wil de MT als CA inrichten. Voorlopig houd ik daarvoor de pfsense router achter de hand, zodat ik toch mijn eigen certificaten kan verlengen.
Getting there.....
:strip_exif()/f/image/xQZx0ceEN0J6TFY7AQwREXa7.png?f=user_large)
/f/image/W9qebf0bPzwPXSIYpwSj3oBx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tP6H5QqTZ66sGYcsuVodU89g.png?f=fotoalbum_large)