Thanks voor alle feedback en reacties. Ik heb een boel verwerkt inmiddels. Ik heb ook een kolom toegevoegd met of de prefix vast is of niet.
Thanks voor je input ik heb het verwerkt. Ik had al een goeie lijst ISP's maar toch nog wat extra door weten te spitten. Ik houd niet bij of de website vanaf v4 of v6 wordt bezocht want ik gebruik plausible voor stats en die is bets privacy vriendelijk.RobertMe schreef op maandag 10 maart 2025 @ 23:10:
[...]
Wellicht ook "shamen"? Niet om het shamen, wel om duidelijk te zien in wie het dus niet doet. Nu zie je niet of een ISP geen IPv6 doet of dat die simpelweg ontbreekt. (Misschien denkt nu iemand dat Odido toch wellicht IPv6 doet).
En v.w.b. een niet uitputtelijke lijst aan ISPs kun je wellicht iets vinden op de websites van KPN WBA, Delta Netwerk, ODF, ...? Een provider die ik in ieder geval "mis" is Glasnet. Ook zij leveren IPv6. Zelfs een statisch IP/prefix, dat wellicht ook een leuk gegeven is? De standaard zegt dan wel dat een prefix vast moet staan. Maar dat betekent niet dat een ISP zich daar aan houdt.
En bij mobiele providers heb je nu KPN staan. Maar dat geldt in ieder geval ook voor dochters Simyo & Youfone, kan ik uit eigen ervaring vertellen.
Houd je ook bij of de pagina via IPv6 vs IPv4 wordt bezocht?
:strip_exif()/f/image/JB3iuWQim3RCy9LML7hsm4BN.png?f=user_large)