Eens hoor. Het kan zo maar zijn dat bij een migratie je v6 subnet toch ineens veranderd.RobertMe schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:31:
[...]
Klopt uiteraard. Maar er zit natuurlijk een verschil tussen een ISP die zegt "zal nooit veranderen" en de observatie "is nog nooit veranderd". En naar mijn idee doet @Roetzen het laatste. "Is nog nooit veranderd", maar dat betekent dus niet dat de ISP garandeert dat die niet veranderd. En waar die nu "in 18 maanden" nog niet veranderd is kan die volgende week 3x veranderen.
En nouja, het gaat over Caiway, die opgaat in Delta (/sowieso 2 namen op 1 toko zijn). En daarvan heb ik een tijd terug gelezen dat zakelijke klanten met een statistisch IP adres (daadwerkelijk de feature dus, die alleen bij de duurste zakelijke abos te krijgen is) bericht kregen dat op datum X hun IP adres zou veranderen (waarbij ik twijfel of het nieuwe IP al bekend was/in de mail stond). Dus zelfs een gegarandeerd statisch IP adres statement van hun hoort een asterisk bij dat het toch niet zo gegarandeerd is.
Ik heb Ziggo Zakelijk Internet Pro en daar heb ik in mijn oplever documenten hardcoded een IPv4 /30 en IPv6 /48 subnet geleverd gekregen.
Hier zal ook vast een asterisk bij mogen, maar ik mocht deze adressen wel gewoon hardcoded in mijn MikroTik router zetten, want DHCP is daar niet beschikbaar.
Wat dat betreft ben ik prima tevreden met mijn Ziggo 1000/100 verbinding. Dat stuk hebben ze prima geregeld.
:strip_exif()/f/image/JB3iuWQim3RCy9LML7hsm4BN.png?f=user_large)