Goed, mijn bevindingen zijn als volgt. Ik noem alleen de modempagina's die gewijzigd zijn t.o.v. de IPv4-only firmware van een jaar geleden.
Mijn firmware-versie is nu:
Hardware Version 3.12.1
Software Version 9.12.7009
(Was 9.12.7006, welke ook al IPv6-functionaliteit bevatte.)
De
Ziggo startpagina heeft een metamorfose ondergaan:
(Klik hier voor groot screenshot)
De
Gateway/Setup pagina laat nu inderdaad mijn IPv6-prefix zien.
En ook in de
Gateway/DHCPv6 pagina wordt mijn IPv6-prefix ingevuld (ik kan de delegated prefix niet aanpassen).
Ik heb geen idee wat het effect moet zijn van het aan/uit zetten van de IPv6 DHCP server van de Ubee. Als ik het vinkje bij Enabled uitzet en op Apply klik reboot hij maar ik blijf gewoon IPv6-connectiviteit houden. Heb hem maar weer aangezet. In beide gevallen geeft
IPv6-test.com in ieder geval aan dat er geen SLAAC wordt gebruikt. Ook de functie van de andere selectievakjes is me niet duidelijk.
De pagina
Gateway/LAN IPv6 toont een tabel met IPv6 adres, MAC adres en Reachability state (daarin staat "REACHABLE" voor al mijn IPv6-enabled apparaten).
Bij
Gateway/Options is niets veranderd, maar ik noem hem toch even. Want volgens
IPv6-test.com wordt met default instellingen ICMP gefilterd, wat een score van 18/20 geeft. Als ik in het modem de
WAN Blocking optie uitzet, wordt mijn score 20/20. Gek genoeg is er ook een
ICMP Blocking optie in het modem, maar met alleen deze uitgeschakeld blijft mijn score 18/20. Ik heb geen idee wat het uitschakelen van WAN Blocking verder nog zou doorlaten, dus ik laat het voor nu maar even aan staan zolang ik geen problemen ervaar.
Bij
Gateway/Forwarding kunnen ook port forwards worden ingesteld naar IPv6-adressen en er is ook een optie om met "MACv6" port forwarding in te stellen; ik vermoed dat dit dan een SLAAC adres zou gebruiken.
De pagina
Firewall/Basic heeft een aan/uit switch voor IPv6 firewalling gekregen, naast de Off/Low/Medium/High switch van de IPv4 firewall.
De overige pagina's zijn niet veranderd.