[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:18

The Legend

*Plop*

Soundwork schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:54:
[...]

Kijk dat is mooi :) .
In dit geval heb je geen NT meer maar een ONT. En die kwam dus in dienst nadat de patch was omgezet.
Ik neem aan dat je nu een 4 Gbps abbonement hebt?
Nee gewoon 1Gbps.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12 18:45
Hmm, dan snap ik niet waarom je bent overgezet van AON naar XGS-PON.
Op AON kunnen ze namelijk ook 1 Gbps leveren, dat is ook meteen de maximum snelheid.

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:51
Soundwork schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:33:
[...]

Even voor mijn beeldvorming: ging je alleen over naar AON naar XGS-PON binnen dezelfde provider? Of ben je ook van provider gewisseld? Normaliter gaat om 00:00 uur de poort uit (softwarematig) omdat je van AON naar XGS-PON gaat. Moest je kiezen voor monteur voor plaatsen ONT of was dit ook echt verstuurd als een doe-het-zelf installatie? Zo ja, dan zet men zoals @Barre73 al aangeeft tussen 08:00-12:00 uur de patch om naar de OLT in de POP.
Dat is niet waar. Je hebt tijdelijk dubbel-stack (2 configuraties) in jouw geval tot dat de patch opdracht gereed word gemeld. Dus zoals @Barre73 al aangaf, is het raar dat om 00:00 oude diensten meteen onderbroken was.

[ Voor 12% gewijzigd door Economics op 08-12-2025 23:32 ]

• Economics
Soundwork schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:51:
[...]

Hmm, dan snap ik niet waarom je bent overgezet van AON naar XGS-PON.
Op AON kunnen ze namelijk ook 1 Gbps leveren, dat is ook meteen de maximum snelheid.
Omdat bij elke vorm van migratie of snelheidswijziging automatisch de beste drager wordt gekozen. In dit geval is dat XGS-PON. We migreren klanten niet uit onszelf; dit gebeurt uitsluitend op aanvraag van de gebruiker. (capaciteit- voorraad - planning etc)

[ Voor 21% gewijzigd door Economics op 08-12-2025 23:15 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Creepy schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:09:
Ik wacht al maanden op een afspraak om de aansluiting in de meterkast te regelen, maar die komt maar niet. Er is al gegraven tot aan mijn voordeur. Al meer dan 7 maanden zie ik op de KPN website staan dat er binnen 4 weken een afspraak gemaakt wordt, maar dat gebeurd maar niet. Afgelopen maandag een terugbel verzoek ingediend maar geen enkele reactie behalve een mail dat het is doorgezet naar een aannemer. Verschillende buren in mijn straat hebben ondertussen al maanden een werkende glasvezelverbinding maar om de 1 of andere reden komt er hier niemand langs.
En ondertussen geen steek verder. KPN gebeld, die verwijzen me door naar KPN netwerk. Die gebeld, die verwijzen me door naar de aannemer. Ze hebben me doorverbonden en die gaven aan geen monteurs te hebben dit jaar nog en dat er begin volgend jaar contact opgenomen gaat worden. Drie dagen later een mail dat ze niks kunnen betekenen voor me zonder order van KPN om de huisaansluiting in orde te maken. En als ik een abonnement neem bij KPN, dan wordt dat geregeld. Maar dat abonnement heb ik ondertusen al een jaar. Dus de aannemer wijst me weer vrolijk terug naar KPN en de cirkel is rond. En uiteraard reageren ze niet op mijn antwoord op hun mail. Dat wordt binnenkort weer op een vrije dag ze proberen aan de lijn te krijgen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Creepy schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:06:
[...]

En ondertussen geen steek verder. KPN gebeld, die verwijzen me door naar KPN netwerk. Die gebeld, die verwijzen me door naar de aannemer.
Ik vind dit zo bijzonder. Je hebt toch een overeenkomst met KPN, die moet het gewoon regelen.

• Soundwork
Economics schreef op maandag 8 december 2025 @ 23:11:
[...]
Dat is niet waar. Je hebt tijdelijk dubbel-stack (2 configuraties) in jouw geval tot dat de patch opdracht gereed word gemeld. Dus zoals @Barre73 al aangaf, is het raar dat om 00:00 oude diensten meteen onderbroken was.
Normaliter wordt binnen dezelfde belichter (KPN WBA in dit geval) de poort wel automatisch aangepast om 00:00 uur indien de klant opzegt of verhuist naar een ISP die dezelfde belichter gebruikt. Dus bij migratie van AON > XGS-PON wordt de poort op de DSLAM niet automatisch gedisabled?

• Soundwork
Economics schreef op maandag 8 december 2025 @ 23:13:
[...]

Omdat bij elke vorm van migratie of snelheidswijziging automatisch de beste drager wordt gekozen. In dit geval is dat XGS-PON. We migreren klanten niet uit onszelf; dit gebeurt uitsluitend op aanvraag van de gebruiker. (capaciteit- voorraad - planning etc)
Dus zodra area-POP's zijn voorzien van XGS-PON en een klant vraagt een wijziging aan qua snelheid, wordt deze dan automatisch gemigreerd naar XGS-PON? Zo ja, gebeurd dit dan ook zodra je van ISP wisselt binnen dezelfde belichter op dezelfde snelheid?

• Economics
Soundwork schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 18:34:
[...]

Normaliter wordt binnen dezelfde belichter (KPN WBA in dit geval) de poort wel automatisch aangepast om 00:00 uur indien de klant opzegt of verhuist naar een ISP die dezelfde belichter gebruikt. Dus bij migratie van AON > XGS-PON wordt de poort op de DSLAM niet automatisch gedisabled?
Omdat dit softwarematig is. Bij een operator migratie is de handover de patchopdracht, evenals waar je van AON naar XGS ook een patch handeling nodig is loopt dit over hetzelfde proces

• Economics
Soundwork schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 18:37:
[...]

Dus zodra area-POP's zijn voorzien van XGS-PON en een klant vraagt een wijziging aan qua snelheid, wordt deze dan automatisch gemigreerd naar XGS-PON? Zo ja, gebeurd dit dan ook zodra je van ISP wisselt binnen dezelfde belichter op dezelfde snelheid?
bij een andere operator in dit geval ligt dat bij hen, de drager xgspon staat open maar volgens mij staat aon ook nog open, maar de eerste result wat ze uit de api krijgen is xgspon :p

• Soundwork
Economics schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:07:
[...]
Omdat dit softwarematig is. Bij een operator migratie is de handover de patchopdracht, evenals waar je van AON naar XGS ook een patch handeling nodig is loopt dit over hetzelfde proces
Nou, dan blijft het een mysterie waarom de DSLAM port uit ging in het geval van @The Legend bij de migratie van AON naar XGSPON

• Economics
Soundwork schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:06:
[...]

Nou, dan blijft het een mysterie waarom de DSLAM port uit ging in het geval van @The Legend bij de migratie van AON naar XGSPON
dan moet hij een postcode dmen dan kan ik het uitzoeken

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:18

The Legend

*Plop*

Ik zal er verder niet geheimzinnig over doen, maar het abo op naam van mijn vrouw is opgezegd en ik heb een abo op mijn naam aangevraagd. Dat verklaart volgens mij, als ik jullie info goed begrijp, zowel het beëindigen van de verbinding om 00:00 als het krijgen van een nieuwe ONT.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Soundwork
The Legend schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:39:
Ik zal er verder niet geheimzinnig over doen, maar het abo op naam van mijn vrouw is opgezegd en ik heb een abo op mijn naam aangevraagd. Dat verklaart volgens mij, als ik jullie info goed begrijp, zowel het beëindigen van de verbinding om 00:00 als het krijgen van een nieuwe ONT.
Aha, dat verklaart het dus....
Een opheforder en vervolgens een aansluitorder waarbij de ISP dezelfde is gebleven....
Pagina: 1 ... 39 40 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie