Het is toch logisch dat je dan een glasvezelabonnement bij ze afsluit.Fatdoraemon schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:29:
[...]
Bij mij inmiddels 3 jaar verder. Ze willen nu alleen komen installeren als ik ook een abonnement bij KPN Glasvezel afsluit. Ik ga dreigen met Radar en als het nodig is contact met ze opnemen. Jammer dat dit nodig is.
Waarom wil je perse een aansluiting als je die niet gaat gebruiken? De monteurs zijn schaars dus ik snap wel dat ze die inzetten bij aansluitingen die ook snel gebruikt worden en geld opleveren. Als jij het "voor de heb" in je meterkast wilt kost dat kpn veel geld aan aansluitkosten zonder dat daar nu wat tegenover staat. Of betaal jij KPN die kosten zodat je de FTU gemonteerd en doorgemeten krijgt?Fatdoraemon schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:29:
[...]
Bij mij inmiddels 3 jaar verder. Ze willen nu alleen komen installeren als ik ook een abonnement bij KPN Glasvezel afsluit. Ik ga dreigen met Radar en als het nodig is contact met ze opnemen. Jammer dat dit nodig is.
[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 22-06-2026 17:38 ]
Het ding is als je eigenlijk glasvezel van odido wil(op het netwerk van kpn), ze dan dus niet langskomen. Alleen als je bij kpn bestelt schijnen ze langs te komen. Wat wel een beetje riekt naar abuse, omdat je bij kpn een stuk meer kwijt bent en ze bij de klantenservice aangeven: "nee kpn netwerk is een geheel los bedrijf, daar kunnen wij je niet verder mee helpen".jongetje schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:37:
[...]
Waarom wil je perse een aansluiting als je die niet gaat gebruiken? De monteurs zijn schaars dus ik snap wel dat ze die inzetten bij aansluitingen die ook snel gebruikt worden en geld opleveren. Als jij het "voor de heb" in je meterkast wilt kost dat kpn veel geld aan aansluitkosten zonder dat daar nu wat tegenover staat. Of betaal jij KPN die kosten zodat je de FTU gemonteerd en doorgemeten krijgt?
Je kunt prima Odido aanvragen, die zorgen dan dat KPN Netwerk de verbinding komt binnen leggen. Daar verdient KPN Netwerk gewoon aan dus die doet dat echt wel.Nickkname schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:42:
[...]
Het ding is als je eigenlijk glasvezel van odido wil(op het netwerk van kpn), ze dan dus niet langskomen. Alleen als je bij kpn bestelt schijnen ze langs te komen. Wat wel een beetje riekt naar abuse, omdat je bij kpn een stuk meer kwijt bent en ze bij de klantenservice aangeven: "nee kpn netwerk is een geheel los bedrijf, daar kunnen wij je niet verder mee helpen".
Ja sorry, maar mijn ervaring is dus dat dat niet gebeurt. Op 2 locaties precies dat gedaan, en KPN komt gewoon niet aanleggen...jongetje schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:57:
[...]
Je kunt prima Odido aanvragen, die zorgen dan dat KPN Netwerk de verbinding komt binnen leggen. Daar verdient KPN Netwerk gewoon aan dus die doet dat echt wel.
Heb je bij Odido besteld en geven die aan niet te leveren?Nickkname schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:05:
[...]
Ja sorry, maar mijn ervaring is dus dat dat niet gebeurt. Op 2 locaties precies dat gedaan, en KPN komt gewoon niet aanleggen...
Als ze zwart op wit aanbieden het wel aan te leggen als je KPN neemt, zou ik zeker eens met Kassa gaan praten. Aan de andere kant zou ik niet zoveel zin in gezeur hebben en gewoon het goedkoopste internet van KPN bestellen en na een jaar vertrekken.Nickkname schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:05:
[...]
Ja sorry, maar mijn ervaring is dus dat dat niet gebeurt. Op 2 locaties precies dat gedaan, en KPN komt gewoon niet aanleggen...
In de basis heeft Odido dan een probleem(of het is zo dat ze de aansluiting niet willen betalen)Nickkname schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:05:
[...]
Ja sorry, maar mijn ervaring is dus dat dat niet gebeurt. Op 2 locaties precies dat gedaan, en KPN komt gewoon niet aanleggen...
Bij de buren is het wel aangelegd zonder extra voorwaarden en dit is ook toegezegd voor de hele straat. Ik begrijp het van KPN ook wel hoor, maar ze hebben gewoon hun plicht niet voldaan. Ik ben wel van plan om glasvezel te nemen. Dan ben ik van Ziggo af. Ik zie dat ik ook een maandelijks opzegbaar abo kan nemen bij KPN. Benieuwd of ze dan komen.jongetje schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:37:
[...]
Waarom wil je perse een aansluiting als je die niet gaat gebruiken? De monteurs zijn schaars dus ik snap wel dat ze die inzetten bij aansluitingen die ook snel gebruikt worden en geld opleveren. Als jij het "voor de heb" in je meterkast wilt kost dat kpn veel geld aan aansluitkosten zonder dat daar nu wat tegenover staat. Of betaal jij KPN die kosten zodat je de FTU gemonteerd en doorgemeten krijgt?
Dat is absoluut onzin. KPN Netwerk krijgt dagelijks vele orders binnen voor na-aansluitingen in combinatie met een actieve order van Odido, Budget, etc, etc.. Dus allemaal non-KPN providers.Nickkname schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:05:
[...]
Ja sorry, maar mijn ervaring is dus dat dat niet gebeurt. Op 2 locaties precies dat gedaan, en KPN komt gewoon niet aanleggen...
Verschil zit in de projectfase. Zolang het project nog in Bouwfase is (en dat kan maar zo twee jaar duren) wil Odido geen opdracht inleggen bij adressen waar de glasvezel wel klaar ligt (dat is een zgn NL9 order) en KPN zelf wel. Dat is volledig aan de provider zelf.
Maar na oplevering wordt die NL9 een NL8 en daar zit een afgesproken doorlooptijd aan en die maakt Odido wel mogelijk.
Linksom of rechtsom heeft het helemaal niets te maken met KPN Netwerk maar alleen met wat de provider zelf wel of niet verkiest. Bij bijvoorbeeld Youfone kan je überhaupt nooit bestellen als de glasvezel niet binnen is aangesloten. In wat voor projectfase het ook zit.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik denk dat het toch iets genuanceerder ligt. Ik heb in 2024 gesproken met een onderaannemer, en die zei letterlijk: "je moet overstappen naar KPN om voorrang te krijgen". Ik heb dat later geprobeerd om zwart op wit te krijgen, maar dat is niet gelukt.Barre73 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:01:
[...]
Dat is absoluut onzin. KPN Netwerk krijgt dagelijks vele orders binnen voor na-aansluitingen in combinatie met een actieve order van Odido, Budget, etc, etc.. Dus allemaal non-KPN providers.
Verschil zit in de projectfase. Zolang het project nog in Bouwfase is (en dat kan maar zo twee jaar duren) wil Odido geen opdracht inleggen bij adressen waar de glasvezel wel klaar ligt (dat is een zgn NL9 order) en KPN zelf wel. Dat is volledig aan de provider zelf.
Maar na oplevering wordt die NL9 een NL8 en daar zit een afgesproken doorlooptijd aan en die maakt Odido wel mogelijk.
Linksom of rechtsom heeft het helemaal niets te maken met KPN Netwerk maar alleen met wat de provider zelf wel of niet verkiest. Bij bijvoorbeeld Youfone kan je überhaupt nooit bestellen als de glasvezel niet binnen is aangesloten. In wat voor projectfase het ook zit.
Of misschien had die beste meneer het verkeerd?
Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie