Het kan administratief zijn omdat de KPN aannemer het nog niet heeft verwerkt. Maar wat je vaker ziet is dat wel de kabel binnen zit en de FTU is aangebracht, maar dat verderop buiten nog laswerkzaamheden nodig zijn. Bij een normale aanleg in een bestaande wijk hoort dat niet in die volgorde te gebeuren maar bij nieuwbouw is ook de KPN aannemer gehouden aan de momenten dat de bouwer toegang verleent voor de Nutsbedrijven. Dat hoeft niet altijd lekker te combineren met benodigde werkzaamheden verderop in de straat of de wijk. Steigers op het tracé, betonplaten, etc... Er gebeurt van alles in zo'n nieuwbouw maar je pakt wat je pakken kan als aannemer. Zeker toegang tot de woning of de voortuin is later wellicht niet zo makkelijk meer.TurboCharged schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:51:
Ik heb momenteel een KPN glasvezel abonnement en ga verhuizen naar een nieuwbouwwoning welke van de zomer wordt opgeleverd. Recent heeft KPN glasvezel naar binnengebracht en in de meterkast een FTU (glasvezelaansluitpunt) geplaatst.
Op de website van KPN staat een postcode check voor nieuwbouw, daar staat: “We sluiten je woning aan voordat je de sleutel krijgt. Bestel KPN Glasvezel nu alvast vooruit.”
Ik wil mijn huidige abonnement het liefst verhuizen naar het nieuwe adres, maar omdat er tijd zit tussen de oplevering en verhuizen is het wellicht nodig om een nieuw abonnement af te sluiten.
Als ik echter wil bestellen staat er “Jouw woning wordt tussen november - december 2026 aangesloten op het glasvezelnetwerk.”
Een verhuizing doorgeven lukt ook nog niet, dan krijg ik de melding “Je verhuist naar een nieuwbouw adres, waar wij nog bezig zijn om glasvezel aan te sluiten. Zodra dit klaar is, kun je je verhuizing aan ons doorgeven.”
Zou dit een administratief foutje zijn, moeten er bijvoorbeeld nog werkzaamheden verderop in het netwerk uitgevoerd worden om de woning aan te sluiten of moet ik gewoon geduld hebben?
Dus op dit moment staat de plandatum op eind december 2026 (dat kan ik zien aan die opmerking die je krijgt) en dat is een parkeerdatum. Zodra de KPN aannemer een betere datum heeft, vullen ze die in. En als die binnen 30 dagen valt, kan jij alvast bestellen.
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 07-05-2026 13:16 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

/f/image/ryTwRPKh7itHEsOdByglC7eb.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hKHbP1t1RbaQ9YgKtYxKOgeU.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/fiw7vvDMD23XI24LJcnnjUK5.webp?f=fotoalbum_large)
NL7,8,9 betekent levering met FTU installatie, NL6 betekent DHZ, de FTU is er dan al (klant moet het dan doen).
/f/image/9LTf1ug3iYArYhW6HkFqYOSv.png?f=fotoalbum_large)