Als KPN medewerker kan ik zeggen: ja, je woont in hoogbouw.KillerZero86 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:35:
Hooi, misschien hebben jullie input op het volgende:
Ik woon in Delft en heb een sprietje naast mijn huis uit de straat steken. Ik woonde hier nog niet toen het glasvezel in de straat werd gelegd.
Sinds juni heb ik een KPN koper abonnement met uitzicht op glas. Maar het glas wordt alsmaar niet aangelegd. Ik heb al best wel wat gebeld en een terugbelverzoek ingedient van KPN netwerk. Zij zeggen dat ze mijn klacht (dat het wel erg lang duurt) doorzetten naar de aannemer en dat het afhangt van de planning van de onderaannemer. Dat is nu alweer een maand geleden, nog steeds niets gehoord. Dus praktische vragen:
1. Is naar jullie ervaring 4 a 5 maanden een lange wachttijd?
2. Ik zit in een VVE met 2 anderen (het huis is 3 hoog gestapeld, ik woon onderaan). Volgens de andere bewoners is glasvezel niet een VVE zaak (dat is volgens de KPN zo bij "hoogbouw", maar KPN specificeerd niet waneer er sprake is van hoogbouw). Ik krijg van KPN ook niet helemaal duidelijk of ze de hele VVE in een keer willen aanleggen of er oke mee zijn om alleen mijn huis te doen. Iemand hier die in een dergelijke kleine VVE woont en misschien zijn ervaring kan delen?
Alvast bedankt
En ja, het is wel een kwestie van de VVE. Want het gehele pand samen is van de VVE, de losse appartementen zijn van jou en je bovenburen. Dus als er voor jouw aansluiting geboord moet worden in de buitenmuur dan moet de VVE toestemming geven. Want de buitenschil van het gebouw is van de VVE.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MESQLdKZFCLv1FlP8SOQVd3o.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YxrDbJCZUypfa5apksC849nm.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/TwCE4D0PuI3GS8l7efbDLt3t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i0uaCeZGBcz8el1yfIh5D0Ne.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/kCVeHn81MpK1rlPXU4yJt7ro.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f6fzBZvf6yxAeFO5UdScp7TI.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/JOvfxM8CPBIhteZDbdoihFjQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1fmpmXaZVd2c1jvUDF9b46cA.png?f=fotoalbum_large)