is er trouwens ook ergens een overzicht waar ze de POP's hebben geupgrade naar XGS-PON? Ik begreep van een buurtgenoot dat hij de optie had tot het bestellen van 4GBps, maar dag later was die optie weer weg.vr6-only schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:04:
[...]
Dat komt omdat KPN hun POP’s nog niet voorzien hebben van XGS-PON en Odido heeft dat wel gedaan.
Maar KPN is, volgens mij, voornemens om alle POP’s uiteindelijk te voorzien van XGS-PON. In redelijk wat steden hebben ze dat reeds gedaan, zoals Enschede en Lelystad.
Voor zover ik het weet, nee.TheVMaster schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:04:
[...]
is er trouwens ook ergens een overzicht waar ze de POP's hebben geupgrade naar XGS-PON? Ik begreep van een buurtgenoot dat hij de optie had tot het bestellen van 4GBps, maar dag later was die optie weer weg.En ik kon het niet bestellen..
Enige manier om te achterhalen is door een postcode check te doen bij de provider en te opties te beoordelen.
It ain't stupid if it works!
Misschien verkeerde postcode ingevuld. Maar nee, dat overzicht is er niet.TheVMaster schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:04:
[...]
is er trouwens ook ergens een overzicht waar ze de POP's hebben geupgrade naar XGS-PON? Ik begreep van een buurtgenoot dat hij de optie had tot het bestellen van 4GBps, maar dag later was die optie weer weg.En ik kon het niet bestellen..
Cross-post, wist niet dat dit topic bestond.
Iemand tips om KPN "op te laten schieten"? Hier nieuwbouw, kabel in de grond kapot en ben al weken bezig dat er iemand komt van Netwerk / Infra om het te repareren. Wijzen naar elkaar of nemen de telefoon niet op en de oplostermijn verschuift gewoon elke twaalf uur op.
Iemand tips om KPN "op te laten schieten"? Hier nieuwbouw, kabel in de grond kapot en ben al weken bezig dat er iemand komt van Netwerk / Infra om het te repareren. Wijzen naar elkaar of nemen de telefoon niet op en de oplostermijn verschuift gewoon elke twaalf uur op.
Stuur maar een DM met het adres, dan kijk ik wat er loopt.N1ckk schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:28:
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Is je verbinding inmiddels hersteld?N1ckk schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:28:
Hij heeft het een paar uur gedaan. Viel weer weg. KPN weer gebeld en die zeggen ja morgenochtend gefixt, wederom niet waar. Dus nee.
Heb ook contact gehad met KPN Netwerk. Die reageerden op mijn e-mail waarin ik aangaf dat niemand de telefoon opneemt dat ik beter kon bellen
Wij zijn al 5 jaar bezig om een glasvezelaansluiting gerealiseerd te krijgen. KPN Netwerk, Hanab etc wijzen naar elkaar. Monteurs komen zo nu en dan langs. Maar er wordt steeds niks geleverd. Heeft er iemand tips hoe dit op te lossen? Klantenservice van Hanab kan niks en KPN en KPN Netwerk idem dito.
Maar wat moet er nog gedaan worden? Is de kabel al binnengebracht of nog in de straat (of nog niet in de straat)?Nickkname schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:10:
Wij zijn al 5 jaar bezig om een glasvezelaansluiting gerealiseerd te krijgen. KPN Netwerk, Hanab etc wijzen naar elkaar. Monteurs komen zo nu en dan langs. Maar er wordt steeds niks geleverd. Heeft er iemand tips hoe dit op te lossen? Klantenservice van Hanab kan niks en KPN en KPN Netwerk idem dito.
Overkant van de straat wel gedaan, onze kant niet. Ondanks dat we hadden aangegeven wel aangesloten te willen worden. Bosrijk gebied, weinig gebouwen. De hobbel waar ze het de afgelopen maanden over hebben is dat ze toestemming van de gemeente nodig hebben om de kabel onder de weg door te schieten. Maar ze kunnen niet aangeven of die toestemming al is aangevraagd...
Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie