is er trouwens ook ergens een overzicht waar ze de POP's hebben geupgrade naar XGS-PON? Ik begreep van een buurtgenoot dat hij de optie had tot het bestellen van 4GBps, maar dag later was die optie weer weg.vr6-only schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:04:
[...]
Dat komt omdat KPN hun POP’s nog niet voorzien hebben van XGS-PON en Odido heeft dat wel gedaan.
Maar KPN is, volgens mij, voornemens om alle POP’s uiteindelijk te voorzien van XGS-PON. In redelijk wat steden hebben ze dat reeds gedaan, zoals Enschede en Lelystad.
Voor zover ik het weet, nee.TheVMaster schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:04:
[...]
is er trouwens ook ergens een overzicht waar ze de POP's hebben geupgrade naar XGS-PON? Ik begreep van een buurtgenoot dat hij de optie had tot het bestellen van 4GBps, maar dag later was die optie weer weg.En ik kon het niet bestellen..
Enige manier om te achterhalen is door een postcode check te doen bij de provider en te opties te beoordelen.
It ain't stupid if it works!
Misschien verkeerde postcode ingevuld. Maar nee, dat overzicht is er niet.TheVMaster schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:04:
[...]
is er trouwens ook ergens een overzicht waar ze de POP's hebben geupgrade naar XGS-PON? Ik begreep van een buurtgenoot dat hij de optie had tot het bestellen van 4GBps, maar dag later was die optie weer weg.En ik kon het niet bestellen..
Cross-post, wist niet dat dit topic bestond.
Iemand tips om KPN "op te laten schieten"? Hier nieuwbouw, kabel in de grond kapot en ben al weken bezig dat er iemand komt van Netwerk / Infra om het te repareren. Wijzen naar elkaar of nemen de telefoon niet op en de oplostermijn verschuift gewoon elke twaalf uur op.
Iemand tips om KPN "op te laten schieten"? Hier nieuwbouw, kabel in de grond kapot en ben al weken bezig dat er iemand komt van Netwerk / Infra om het te repareren. Wijzen naar elkaar of nemen de telefoon niet op en de oplostermijn verschuift gewoon elke twaalf uur op.
Stuur maar een DM met het adres, dan kijk ik wat er loopt.N1ckk schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:28:
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Is je verbinding inmiddels hersteld?N1ckk schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:28:
Hij heeft het een paar uur gedaan. Viel weer weg. KPN weer gebeld en die zeggen ja morgenochtend gefixt, wederom niet waar. Dus nee.
Heb ook contact gehad met KPN Netwerk. Die reageerden op mijn e-mail waarin ik aangaf dat niemand de telefoon opneemt dat ik beter kon bellen
Wij zijn al 5 jaar bezig om een glasvezelaansluiting gerealiseerd te krijgen. KPN Netwerk, Hanab etc wijzen naar elkaar. Monteurs komen zo nu en dan langs. Maar er wordt steeds niks geleverd. Heeft er iemand tips hoe dit op te lossen? Klantenservice van Hanab kan niks en KPN en KPN Netwerk idem dito.
Maar wat moet er nog gedaan worden? Is de kabel al binnengebracht of nog in de straat (of nog niet in de straat)?Nickkname schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:10:
Wij zijn al 5 jaar bezig om een glasvezelaansluiting gerealiseerd te krijgen. KPN Netwerk, Hanab etc wijzen naar elkaar. Monteurs komen zo nu en dan langs. Maar er wordt steeds niks geleverd. Heeft er iemand tips hoe dit op te lossen? Klantenservice van Hanab kan niks en KPN en KPN Netwerk idem dito.
Overkant van de straat wel gedaan, onze kant niet. Ondanks dat we hadden aangegeven wel aangesloten te willen worden. Bosrijk gebied, weinig gebouwen. De hobbel waar ze het de afgelopen maanden over hebben is dat ze toestemming van de gemeente nodig hebben om de kabel onder de weg door te schieten. Maar ze kunnen niet aangeven of die toestemming al is aangevraagd...
KPN maakt nog steeds geen aanstalten om om glasvezel in de Cogasregio Twente aan te gaan sluiten (of Glaspoort). Gaat dat nog komen? Duurt wel erg lang...
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
KPN heeft de nadruk verlegd van graven naar aansluiten. Er steken momenteel teveel oranje sprietjes uit de grond die alleen maar geld kosten. Bij de presentatie van de laatste jaarcijfers is de ambitie voor glasvezel wel naar boven bijgesteld: 85% van de huishoudens in Nederland aangesloten eind 2030. Het oude percentage was lager, de oude datum was eerder.
KPN heeft een tijdje geleden de ambitie uitgesproken om snel internet aan te bieden aan alle huishoudens. De grote vraag is hoe ze dat gaan doen. In dunbevolkte gebieden waar glasvezel niet rendabel is, zou dat best wel eens FWA kunnen worden (vergelijkbaar met Klik-en-Klaar van Odido).
KPN heeft een tijdje geleden de ambitie uitgesproken om snel internet aan te bieden aan alle huishoudens. De grote vraag is hoe ze dat gaan doen. In dunbevolkte gebieden waar glasvezel niet rendabel is, zou dat best wel eens FWA kunnen worden (vergelijkbaar met Klik-en-Klaar van Odido).
.
[ Voor 98% gewijzigd door Sjakie0101 op 28-04-2026 10:03 ]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
In Cogas Twente moeten alle dorpskernen nog. Daar is geen klik- en klaar noodzakelijk. Sterker, nieuwbouwwijken en industrieterreinen worden door respectievelijk KPN Netwerk en Glaspoort al aangesloten.ZwarteIJsvogel schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 09:56:
KPN heeft de nadruk verlegd van graven naar aansluiten. Er steken momenteel teveel oranje sprietjes uit de grond die alleen naar geld kosten. Bij de presentatie van de laatste jaarcijfers is de ambitie voor glasvezel wel naar boven bijgesteld: 85% van de huishoudens in Nederland aangesloten eind 2030. Het oude percentage was lager, de oude datum was eerder.
TL;DR: voor het volgende bericht: 'Weet iemand hoe vaak een situatie als de mijne voorkomt?' of 'Zit iemand in een vergelijkbare situatie?'
Mijn glasvezelsituatie begint een aantal jaren geleden, toen KPN met veel tamtam aankondigde mijn woonplaats aan te sluiten op glasvezel. Vertegenwoordigers over de vloer gehad die uitlegden wat er zou gaan gebeuren (want er moest worden gegraven). Eenmaal alles in de grond zou er een verbinding naar de meterkast worden aangelegd op kosten van KPN en konden we, als we dat wilden, over op een vezelabonnement. Hoefde niet van KPN, dat was onze keus. Allemaal netjes & duidelijk, geen valse beloften... behalve een.
De monteur die de aansluiting in de woningen in mijn straat zou gaan regelen, wierp één blik door onze woning en verzuchtte iets als 'Jezus, is dit ook al zo'n onmogelijke k-woning?'. Ik parafraseer, de monteur zei dit niet letterlijk, maar het was wel de strekking. Hij zou er melding van maken bij KPN en sindsdien is het heel, heel stil geworden.
Ik heb nog een paar telefoongesprekken gevoerd, een paar brieven geschreven, met de vraag wat er nu ging gebeuren. Stonden we nog in de planning? Jazeker, was in eerste instantie het antwoord. Na twee jaar werd het antwoord dat er op afstand een HBO moest worden uitgevoerd (wat ik nooit heb begrepen, hoe kan je op afstand een haalbaarheidsonderzoek doen), de laatste keer werden bedragen van vier cijfers genoemd die ik (en niet KPN) zou moeten neerleggen voor een aansluiting... en het einde van het liedje is dat het maar heb laten begaan. Ik heb dus nu al een jaar of vijf een spriet bij mijn voordeur zitten, op hemelsbreed 7 meter afstand van de meterkast; echter door de bouw van mijn huis is doortrekken naar diezelfde meterkast Serieus Een Pittige Klus. En blijf ik maar op ADSL. Niet dat ik meer nodig heb, overigens. Nu heb ik een paar dagen geleden gekeken op de postcodechecker van KPN zelf (gewoon om eens te kijken na al die jaren) en daar staat nu onomwonden dat op mijn adres geen glasvezel beschikbaar is. Alle straten om mij heen: glasvezel, klik hier voor uw abonnement. Mijn straat: niets. Niet beschikbaar. Maar de infrastructuur ligt er wél. KPN doet er alleen niets mee.
De volgende keer dat een Ziggo-parasiet aan de deur mij een abonnement probeert aan te smeren zal ik hem of haar ter plaatse een postcodecheck laten uitvoeren. Benieuwd hoe dat gesprek zal gaan daarna :-).
Hoe dan ook: hoe vaak komt een situatie als de mijne voor? Dus wel de vezels, godbetert zelfs tot in de centrale verdeelkast tweehonderd meter verderop. Maar geen doortrekken tot in de woning. Weet iemand dat? En wat er mogelijk gaat gebeuren in de toekomst? Want KPN zal blijven weigeren aan te sluiten; en ik weiger het destijds genoemde bedrag op tafel te leggen.
Mijn glasvezelsituatie begint een aantal jaren geleden, toen KPN met veel tamtam aankondigde mijn woonplaats aan te sluiten op glasvezel. Vertegenwoordigers over de vloer gehad die uitlegden wat er zou gaan gebeuren (want er moest worden gegraven). Eenmaal alles in de grond zou er een verbinding naar de meterkast worden aangelegd op kosten van KPN en konden we, als we dat wilden, over op een vezelabonnement. Hoefde niet van KPN, dat was onze keus. Allemaal netjes & duidelijk, geen valse beloften... behalve een.
De monteur die de aansluiting in de woningen in mijn straat zou gaan regelen, wierp één blik door onze woning en verzuchtte iets als 'Jezus, is dit ook al zo'n onmogelijke k-woning?'. Ik parafraseer, de monteur zei dit niet letterlijk, maar het was wel de strekking. Hij zou er melding van maken bij KPN en sindsdien is het heel, heel stil geworden.
Ik heb nog een paar telefoongesprekken gevoerd, een paar brieven geschreven, met de vraag wat er nu ging gebeuren. Stonden we nog in de planning? Jazeker, was in eerste instantie het antwoord. Na twee jaar werd het antwoord dat er op afstand een HBO moest worden uitgevoerd (wat ik nooit heb begrepen, hoe kan je op afstand een haalbaarheidsonderzoek doen), de laatste keer werden bedragen van vier cijfers genoemd die ik (en niet KPN) zou moeten neerleggen voor een aansluiting... en het einde van het liedje is dat het maar heb laten begaan. Ik heb dus nu al een jaar of vijf een spriet bij mijn voordeur zitten, op hemelsbreed 7 meter afstand van de meterkast; echter door de bouw van mijn huis is doortrekken naar diezelfde meterkast Serieus Een Pittige Klus. En blijf ik maar op ADSL. Niet dat ik meer nodig heb, overigens. Nu heb ik een paar dagen geleden gekeken op de postcodechecker van KPN zelf (gewoon om eens te kijken na al die jaren) en daar staat nu onomwonden dat op mijn adres geen glasvezel beschikbaar is. Alle straten om mij heen: glasvezel, klik hier voor uw abonnement. Mijn straat: niets. Niet beschikbaar. Maar de infrastructuur ligt er wél. KPN doet er alleen niets mee.
De volgende keer dat een Ziggo-parasiet aan de deur mij een abonnement probeert aan te smeren zal ik hem of haar ter plaatse een postcodecheck laten uitvoeren. Benieuwd hoe dat gesprek zal gaan daarna :-).
Hoe dan ook: hoe vaak komt een situatie als de mijne voor? Dus wel de vezels, godbetert zelfs tot in de centrale verdeelkast tweehonderd meter verderop. Maar geen doortrekken tot in de woning. Weet iemand dat? En wat er mogelijk gaat gebeuren in de toekomst? Want KPN zal blijven weigeren aan te sluiten; en ik weiger het destijds genoemde bedrag op tafel te leggen.
@daniel73 de meterkast is niet heilig voor een glasvezelaansluiting, als de meterkast niet of heel erg moeilijk gaat voor aanleg dan komt de glasvezel gewoon in de woonkamer of een andere ruimte. Er zijn altijd mogelijkheden.
Kun je me privé misschien je adres doorgeven? Ben zelf KPN monteur en ben benieuwd wat voor woning je hebt dat het zo moeilijk zou zijn.
Kun je me privé misschien je adres doorgeven? Ben zelf KPN monteur en ben benieuwd wat voor woning je hebt dat het zo moeilijk zou zijn.
Ik zie dat Wildfire al gaat kijken. Ik kan indien nodig nog meer zien aangezien ik juist bij KPN netwerk zit.daniel73 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:24:
TL;DR: voor het volgende bericht: 'Weet iemand hoe vaak een situatie als de mijne voorkomt?' of 'Zit iemand in een vergelijkbare situatie?'
Wat de rest van je verhaal betreft: Er zijn heel veel woningen met deze situatie. De kabel is wel tot aan de gevel gelegd maar kan niet worden binnengebracht. bijvoorbeeld doordat er niet in de muur geboord mag worden (monumenten), asbest in de muren of bij de voorgevel, etc... In het algemeen noemen we dat een technische obstructie en zo te horen heeft de aannemer van destijds jouw adres op die obstructie gezet zonder jou daarover te informeren.
Die adressen kan je bij KPN op twee plaatsen checken: Bij de checker van Netwerk (die zal aangeven dat een Haalbaarheidsonderzoek nodig is) of bij de provider kpn.com. Bij die laatste worden deze adressen nog altijd niet getoond als glasvezel maar alleen als koper beschikbaar. Dat is inderdaad vreemd maar helaas wel de keuze die gemaakt is.
Een HBO op afstand betekent gewoon dat er vanachter het bureau gekeken wordt wat de obstructie van destijds betekende, en een offerte wordt gemaakt op basis van de informatie die bekend is. Voor alles een aannemer sturen kost veel meer geld en tijd.
Okee, dat kan ik allemaal wel volgen, maar hoe zit het dan met de prachtige cijfers waarmee wordt geschermd? Ik ga er namelijk cynisch-stilzwijgend vanuit dat zodra een bedrijf als KPN zegt dat zoveel procent van Nederland is 'aangesloten op glasvezel', dit alleen maar betekent: 'Wij hebben een kabel gegraven tot aan de gevel!' Dat zou ik niet helemaal fair vinden.Barre73 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:40:
... Er zijn heel veel woningen met deze situatie. ... In het algemeen noemen we dat een technische obstructie en zo te horen heeft de aannemer van destijds jouw adres op die obstructie gezet zonder jou daarover te informeren.
Je opmerking over het HBO begrijp ik nog steeds niet, vanuit een filosofisch standpunt bezien. Mijn woning is niet die van een andere met een obstructie. De monteur heeft alleen via de stoep twee seconden gekeken en heeft niet de woning aan de binnenzijde gezien. (Misschien wel andere in de straat waarna hij een ctrl-c/crtl-v'tje deed.) Dus hoe een HBO op afstand tot een offerte kan leiden vind ik hoogst merkwaardig. Ja, het kost veel werk om een aannemer langs te sturen, maar dat is natuurlijk ook precies het punt. Ik neem gewoon geen genoegen met een offerte op afstand waar een bedrag van vier cijfers staat terwijl het, all things considered, een uurtje werk is. Niet standaard werk, wel een beetje kruipdoor-sluipdoorwerk, maar doenbaar. Lekker binnenlopen zo, in een 1-2-tje tussen KPN en de aannemer
Hoe dan ook, aanleg van glasvezel gaat bij mij niet meer gebeuren. Maar hoe dan verder? Ik neem aan dat KPN voorlopig nog wel op DSL blijft?
@Barre73 Sinds vorige week donderdag heb ik na veel geneuzel met de gravers van glaspoort glasvezel binnen de muren.
Vanmorgen heb ik het glasvezelkastje aangesloten en wonder boven wonder in 1x goed, DSL stekker er uit en kabel van het glasvezelkastje in de modem en ja hoort het werkt.
Echter de snelheid is rond uit slecht 119 Mbps down en 144 Mbps up.
Bellen met KPN heel veel gepraat, u heeft geen glasvezel, modem resetten ( maar even niet ), glasvezelkastje uit wachten weer aan, de verbinding moet nog inleren, wij zien uw modem niet etc etc.
Ik heb het gevoel dat iemand een vinkje of vergeten is of verkeerd heeft gezet.
Wat is hier aan de hand?
Vanmorgen heb ik het glasvezelkastje aangesloten en wonder boven wonder in 1x goed, DSL stekker er uit en kabel van het glasvezelkastje in de modem en ja hoort het werkt.
Bellen met KPN heel veel gepraat, u heeft geen glasvezel, modem resetten ( maar even niet ), glasvezelkastje uit wachten weer aan, de verbinding moet nog inleren, wij zien uw modem niet etc etc.
Wat is hier aan de hand?
PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....
Ik praat ook niet goed wat een aannemer allemaal afmeldt. Maar als KPN zijnde is niet alles 100% te controleren en dus moeten er keuzes gemaakt worden. Ik weet ook oprecht niet wat er met jouw woning zou zijn om het zo moeilijk te maken. Als je het adres in een DM stuurt kan ik kijken of ik het aangepast kan krijgen aan de hand van andere woningen in de straat. Dan zou het wellicht opgelost kunnen worden.daniel73 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 17:02:
[...]
Okee, dat kan ik allemaal wel volgen, maar hoe zit het dan met de prachtige cijfers waarmee wordt geschermd? Ik ga er namelijk cynisch-stilzwijgend vanuit dat zodra een bedrijf als KPN zegt dat zoveel procent van Nederland is 'aangesloten op glasvezel', dit alleen maar betekent: 'Wij hebben een kabel gegraven tot aan de gevel!' Dat zou ik niet helemaal fair vinden.
Je opmerking over het HBO begrijp ik nog steeds niet, vanuit een filosofisch standpunt bezien. Mijn woning is niet die van een andere met een obstructie. De monteur heeft alleen via de stoep twee seconden gekeken en heeft niet de woning aan de binnenzijde gezien. (Misschien wel andere in de straat waarna hij een ctrl-c/crtl-v'tje deed.) Dus hoe een HBO op afstand tot een offerte kan leiden vind ik hoogst merkwaardig. Ja, het kost veel werk om een aannemer langs te sturen, maar dat is natuurlijk ook precies het punt. Ik neem gewoon geen genoegen met een offerte op afstand waar een bedrag van vier cijfers staat terwijl het, all things considered, een uurtje werk is. Niet standaard werk, wel een beetje kruipdoor-sluipdoorwerk, maar doenbaar. Lekker binnenlopen zo, in een 1-2-tje tussen KPN en de aannemer.
Hoe dan ook, aanleg van glasvezel gaat bij mij niet meer gebeuren. Maar hoe dan verder? Ik neem aan dat KPN voorlopig nog wel op DSL blijft?
Want ja, het koper zal toch een keer uitmoeten en hoe meer woningen er dan glasvezel bestelbaar hebben, hoe beter. Anders moet er tegen die tijd van alles opgelost worden.
Ik weet niet welke cijfers je bedoelt waar KPN mee schermt maar als er wordt gezegd dat ze bij X miljoen woningen glasvezel kunnen leveren dan bedoelen ze inderdaad ook die met glasvezel voor de woning. Omdat die (in de meeste gevallen) gewoon kunnen bestellen en het dan alsnog aangesloten krijgen.
Maar in die persberichten staat ook altijd wel het aantal Homes COnnected (dus wel tot in de woning). Of de media dat altijd overnemen weet je natuurlijk niet vooraf.
@Economics Wil jij meekijken? Meer jouw expertise geloof ik...wizzopa schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 18:16:
@Barre73 Sinds vorige week donderdag heb ik na veel geneuzel met de gravers van glaspoort glasvezel binnen de muren.
Wat is hier aan de hand?
Graag postcode in dmwizzopa schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 18:16:
Wat is hier aan de hand?
Wat verwacht je dan? Je neemt namelijk ook 100mbps afwizzopa schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 18:16:
Wat is hier aan de hand?
We hebben indertijd al toestemming gegeven voor omzetten koper naar glas. Vorige week gebeld, was nog niet omgezet, zou direct gedaan worden en kastje opgestuurd. Per 4 mei konden we aansluiten. Dat gedaan, werkte direct, alleen halen we de snelheid niet. Na aansluiten horen we ook een sms te krijgen maar ook dat niet gehad. Volgens KPN moet de aansluiting nog ingeleerd worden. Bijzonder, want ook dat staat nergens. Ook in Mijn Kpn staat nog steeds het 100 Mbps abonnement.Economics schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:35:
[...]
Wat verwacht je dan? Je neemt namelijk ook 100mbps af
Maar nogmaals: Wat verwacht je dan? Een omzetting van koper naar glas is op basis van dezelfde abonnementsnelheid. Die je dan bij glas uiteraard wel gaat halen (en wat meer) en bij koper soms niet.wizzopa schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:46:
[...]
We hebben indertijd al toestemming gegeven voor omzetten koper naar glas. Vorige week gebeld, was nog niet omgezet, zou direct gedaan worden en kastje opgestuurd. Per 4 mei konden we aansluiten. Dat gedaan, werkte direct, alleen halen we de snelheid niet. Na aansluiten horen we ook een sms te krijgen maar ook dat niet gehad. Volgens KPN moet de aansluiting nog ingeleerd worden. Bijzonder, want ook dat staat nergens. Ook in Mijn Kpn staat nog steeds het 100 Mbps abonnement.
Je geeft nergens aan of je een sneller abonnement er bij hebt afgesloten?
Heren Excuus, bij het nalezen van de Kpn correspondentie zie ik dat ik deze verkeer heb geïnterpreteerd, dus een fout aan mijn kant 🤨, zal de leeftijd zijn ( 73 ) . Wat dan overblijft is de kennis en kunde van zeker 6 a 7 medewerkers zowel eerste als tweede lijn die dat dan niet even helder kunnen uitleggen. Die medewerkers moeten dus nog het even inleren zal ik maar zeggen.Barre73 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:12:
[...]
Maar nogmaals: Wat verwacht je dan? Een omzetting van koper naar glas is op basis van dezelfde abonnementsnelheid. Die je dan bij glas uiteraard wel gaat halen (en wat meer) en bij koper soms niet.
Je geeft nergens aan of je een sneller abonnement er bij hebt afgesloten?
Dank voor jullie inzet en tijd.
Ik heb momenteel een KPN glasvezel abonnement en ga verhuizen naar een nieuwbouwwoning welke van de zomer wordt opgeleverd. Recent heeft KPN glasvezel naar binnengebracht en in de meterkast een FTU (glasvezelaansluitpunt) geplaatst.
Op de website van KPN staat een postcode check voor nieuwbouw, daar staat: “We sluiten je woning aan voordat je de sleutel krijgt. Bestel KPN Glasvezel nu alvast vooruit.”
Ik wil mijn huidige abonnement het liefst verhuizen naar het nieuwe adres, maar omdat er tijd zit tussen de oplevering en verhuizen is het wellicht nodig om een nieuw abonnement af te sluiten.
Als ik echter wil bestellen staat er “Jouw woning wordt tussen november - december 2026 aangesloten op het glasvezelnetwerk.”
Een verhuizing doorgeven lukt ook nog niet, dan krijg ik de melding “Je verhuist naar een nieuwbouw adres, waar wij nog bezig zijn om glasvezel aan te sluiten. Zodra dit klaar is, kun je je verhuizing aan ons doorgeven.”
Zou dit een administratief foutje zijn, moeten er bijvoorbeeld nog werkzaamheden verderop in het netwerk uitgevoerd worden om de woning aan te sluiten of moet ik gewoon geduld hebben?
Op de website van KPN staat een postcode check voor nieuwbouw, daar staat: “We sluiten je woning aan voordat je de sleutel krijgt. Bestel KPN Glasvezel nu alvast vooruit.”
Ik wil mijn huidige abonnement het liefst verhuizen naar het nieuwe adres, maar omdat er tijd zit tussen de oplevering en verhuizen is het wellicht nodig om een nieuw abonnement af te sluiten.
Als ik echter wil bestellen staat er “Jouw woning wordt tussen november - december 2026 aangesloten op het glasvezelnetwerk.”
Een verhuizing doorgeven lukt ook nog niet, dan krijg ik de melding “Je verhuist naar een nieuwbouw adres, waar wij nog bezig zijn om glasvezel aan te sluiten. Zodra dit klaar is, kun je je verhuizing aan ons doorgeven.”
Zou dit een administratief foutje zijn, moeten er bijvoorbeeld nog werkzaamheden verderop in het netwerk uitgevoerd worden om de woning aan te sluiten of moet ik gewoon geduld hebben?
[ Voor 13% gewijzigd door TurboCharged op 07-05-2026 09:03 ]
@TurboCharged Waarom wil je graag je abonnement verhuizen? Een nieuw abonnement is toch veel voordeliger?
En vanwaar die overlap, als je er nog niet woont heeft internet (en tv?) toch nog geen nut. Dan ben je er alleen om wat te klussen ed.
En vanwaar die overlap, als je er nog niet woont heeft internet (en tv?) toch nog geen nut. Dan ben je er alleen om wat te klussen ed.
Geen probleem en geen dank. Jammer dat de betreffende KPN medewerkers het niet zo simpel konden uitleggen. Ik denk niet dat leeftijd daar iets mee te maken heeft hoor.wizzopa schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:36:
[...]
Heren Excuus, bij het nalezen van de Kpn correspondentie zie ik dat ik deze verkeer heb geïnterpreteerd, dus een fout aan mijn kant 🤨, zal de leeftijd zijn ( 73 ) . Wat dan overblijft is de kennis en kunde van zeker 6 a 7 medewerkers zowel eerste als tweede lijn die dat dan niet even helder kunnen uitleggen. Die medewerkers moeten dus nog het even inleren zal ik maar zeggen.
Dank voor jullie inzet en tijd.
Ik begrijp hieruit dat het 100 Mbit koper abonnement op glas is omgezet (zonder snelheidsverhoging) dus de behaalde snelheden zijn dan eigenlijk ruim meer dan wat er verwacht mag worden. Dat is dan het positieve in dit geheel :-)
Als ik mijn abonnement meeverhuis, kan ik de korting die ik momenteel krijg ook meenemen.jongetje schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 09:54:
@TurboCharged Waarom wil je graag je abonnement verhuizen? Een nieuw abonnement is toch veel voordeliger?
Een nieuw abonnement biedt natuurlijk ook weer mogelijkheden met betrekking tot korting, dat begrijp ik.
Wat betreft de overlap, wel zo fijn om alvast goed werkende wifi verbinding te hebben tijdens het klussen.
Dit is verder niet het topic om dit te bespreken, ik ben vooral op zoek naar meer inzicht in het op tijd aangesloten krijgen van de woning.
Vaak loopt de korting van de huidige abonnement een keer af. Wanneer je een nieuw abo afsluit begint de kortingsperiode ook weer opnieuw.
[ Voor 67% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-05-2026 13:32 ]
Het kan administratief zijn omdat de KPN aannemer het nog niet heeft verwerkt. Maar wat je vaker ziet is dat wel de kabel binnen zit en de FTU is aangebracht, maar dat verderop buiten nog laswerkzaamheden nodig zijn. Bij een normale aanleg in een bestaande wijk hoort dat niet in die volgorde te gebeuren maar bij nieuwbouw is ook de KPN aannemer gehouden aan de momenten dat de bouwer toegang verleent voor de Nutsbedrijven. Dat hoeft niet altijd lekker te combineren met benodigde werkzaamheden verderop in de straat of de wijk. Steigers op het tracé, betonplaten, etc... Er gebeurt van alles in zo'n nieuwbouw maar je pakt wat je pakken kan als aannemer. Zeker toegang tot de woning of de voortuin is later wellicht niet zo makkelijk meer.TurboCharged schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:51:
Ik heb momenteel een KPN glasvezel abonnement en ga verhuizen naar een nieuwbouwwoning welke van de zomer wordt opgeleverd. Recent heeft KPN glasvezel naar binnengebracht en in de meterkast een FTU (glasvezelaansluitpunt) geplaatst.
Dus op dit moment staat de plandatum op eind december 2026 (dat kan ik zien aan die opmerking die je krijgt) en dat is een parkeerdatum. Zodra de KPN aannemer een betere datum heeft, vullen ze die in. En als die binnen 30 dagen valt, kan jij alvast bestellen.
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 07-05-2026 13:16 ]
Bedankt voor de toelichting!Barre73 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 13:15:
[...]
Het kan administratief zijn omdat de KPN aannemer het nog niet heeft verwerkt. Maar wat je vaker ziet is dat wel de kabel binnen zit en de FTU is aangebracht, maar dat verderop buiten nog laswerkzaamheden nodig zijn. Bij een normale aanleg in een bestaande wijk hoort dat niet in die volgorde te gebeuren maar bij nieuwbouw is ook de KPN aannemer gehouden aan de momenten dat de bouwer toegang verleent voor de Nutsbedrijven. Dat hoeft niet altijd lekker te combineren met benodigde werkzaamheden verderop in de straat of de wijk. Steigers op het tracé, betonplaten, etc... Er gebeurt van alles in zo'n nieuwbouw maar je pakt wat je pakken kan als aannemer. Zeker toegang tot de woning of de voortuin is later wellicht niet zo makkelijk meer.
Dus op dit moment staat de plandatum op eind december 2026 (dat kan ik zien aan die opmerking die je krijgt) en dat is een parkeerdatum. Zodra de KPN aannemer een betere datum heeft, vullen ze die in. En als die binnen 30 dagen valt, kan jij alvast bestellen.
Ik moet gewoon nog wat geduld hebben, zojuist even de postcode en huisnummer van een woning uit fase 1 van ons project ingevoerd en dan krijg ik de melding dat KPN SuperFiber beschikbaar en ook te bestellen is.
Ik heb op dit moment een AON verbinding bij KPN en zie bij de postcodecheck van Freedom op mijn adres dat er XGSPON gebruikt wordt als ik daar een abonnement zou afsluiten. Dat is pas sinds een paar dagen (daarvoor gaf hij AON als techniek), dus kennelijk is mijn centrale onlangs aangepast.
Echter, als ik bij KPN als provider kijk naar de mogelijke abonnementen, dan is 1 Gbps nog steeds het maximum. Ik zou verwachten dat er ook snellere abonnementen mogelijk zijn als er inderdaad XGSPON-apparatuur staat, zoals de PC-check van Freedom suggereert.
Kan ik ergens zien/controleren of er inderdaad XGSPON op mijn adres mogelijk is? Op deze link van KPN Netwerk zie ik alleen dat er glasvezel is, maar niets over AON/XGSPON.
ALvast bedankt.
Echter, als ik bij KPN als provider kijk naar de mogelijke abonnementen, dan is 1 Gbps nog steeds het maximum. Ik zou verwachten dat er ook snellere abonnementen mogelijk zijn als er inderdaad XGSPON-apparatuur staat, zoals de PC-check van Freedom suggereert.
Kan ik ergens zien/controleren of er inderdaad XGSPON op mijn adres mogelijk is? Op deze link van KPN Netwerk zie ik alleen dat er glasvezel is, maar niets over AON/XGSPON.
ALvast bedankt.
@Out.of.Control Als het net is aangepast kan het misschien even duren voordat je het ook kunt bestellen als consument.
[ Voor 62% gewijzigd door jongetje op 09-05-2026 07:40 ]
Ongeveer twee jaar geleden heeft KPN bij mij in de straat glasvezel aan laten leggen. Ze zijn bij mij toen in de kruipruimte geweest en in de meterkast. Na afloop van de werkzaamheden moest er nog een zegel op de kast en toen waren ze klaar. Ik heb daarna een kijkje genomen in de meterkast en zag een nieuwe zwarte kast hangen dus ik ging er vanuit dat de installatie gelukt was.
Ik ben al jaren klant bij Ziggo waar ik tevreden over was tot kort geleden daarom heb ik besloten nu pas over te stappen naar glasvezel. Achteraf gezien helaas niet afgesloten bij KPN maar bij Youfone. De monteur van dit laatste bedrijf is vandaag bij mij langs geweest en na een kijkje in de meterkast meldde hij dat ik helemaal geen glasvezel aansluiting heb dus hij kon niet verder met de installatie. Vervolgens ben ik bij de buren geweest om te dit te vergelijken en ben tot de conclusie gekomen dat er bij mij inderdaad apparatuur in de meterkast ontbreekt.
Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik heb natuurlijk direct contact opgenomen met KPN maar omdat ik geen klant ben kunnen hun niks betekenen. Wat mij betreft is KPN echter verantwoordelijk want de opdracht twee jaar geleden is niet uitgevoerd zoals het hoort.
Ik ben al jaren klant bij Ziggo waar ik tevreden over was tot kort geleden daarom heb ik besloten nu pas over te stappen naar glasvezel. Achteraf gezien helaas niet afgesloten bij KPN maar bij Youfone. De monteur van dit laatste bedrijf is vandaag bij mij langs geweest en na een kijkje in de meterkast meldde hij dat ik helemaal geen glasvezel aansluiting heb dus hij kon niet verder met de installatie. Vervolgens ben ik bij de buren geweest om te dit te vergelijken en ben tot de conclusie gekomen dat er bij mij inderdaad apparatuur in de meterkast ontbreekt.
Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik heb natuurlijk direct contact opgenomen met KPN maar omdat ik geen klant ben kunnen hun niks betekenen. Wat mij betreft is KPN echter verantwoordelijk want de opdracht twee jaar geleden is niet uitgevoerd zoals het hoort.
Maak eens een foto van wat er wel is.Computergek schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 13:00:
Ongeveer twee jaar geleden heeft KPN bij mij in de straat glasvezel aan laten leggen. Ze zijn bij mij toen in de kruipruimte geweest en in de meterkast. Na afloop van de werkzaamheden moest er nog een zegel op de kast en toen waren ze klaar. Ik heb daarna een kijkje genomen in de meterkast en zag een nieuwe zwarte kast hangen dus ik ging er vanuit dat de installatie gelukt was.
Ik hoop dat de foto duidelijk is, die zwarte kast beneden is het enige wat nieuw geplaatst is tijdens de werkzaamheden.
[ Voor 19% gewijzigd door Computergek op 09-05-2026 14:04 ]
Ik zie van onder naar boven een watermeter, een huisaansluitkast met hoofdzekering, een gasmeter, een energiemeter en een groepenkast. Niets dat lijkt op een glasvezelaansluiting
Yup, toen hij het over verzegelen had dacht ik al, dat klinkt meer als iets met elektriciteit.dennistd schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 14:57:
Ik zie van onder naar boven een watermeter, een huisaansluitkast met hoofdzekering, een gasmeter, een energiemeter en een groepenkast. Niets dat lijkt op een glasvezelaansluiting
@Computergek stuur je postcode/huisnummer eens via een privé-bericht naar mij, ik ben KPN monteur en ben benieuwd op welke glasvezel status jouw adres staat in mijn monteursapp.
Bij binnenshuis aanleggen van glasvezel van KPN zou je trouwens dit verwachten:
[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 09-05-2026 16:49 ]
Ja ik was er ook al bang voor dat er dus helemaal niks te vinden is in de meterkast met betrekking tot glasvezel. Na afloop van de werkzaamheden twee jaar geleden zag ik iets nieuws hangen (die zwarte kast) dus ik dacht dat vanuit daar uitbreidingen gedaan konden worden naar glasvezel of iets dergelijks.
@Wildfire, ik stuur je even een pm.
Status is bij jou NL6, dat zou betekenen dat glasvezel binnenshuis afgewerkt zou moeten zijn. Als dat niet klopt en je vindt echt nergens iets, meteen contact opnemen met YouFone zodat zij een ticket naar KPN kunnen uitzetten om alsnog glasvezel naar binnen te brengen.Computergek schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:57:
Ja ik was er ook al bang voor dat er dus helemaal niks te vinden is in de meterkast met betrekking tot glasvezel. Na afloop van de werkzaamheden twee jaar geleden zag ik iets nieuws hangen (die zwarte kast) dus ik dacht dat vanuit daar uitbreidingen gedaan konden worden naar glasvezel of iets dergelijks.
Trouwens, glasvezel zit niet altijd in de meterkast dus kijk even goed in je huis of echt nergens anders iets zit. Ik ben het al een paar keer bij een klant in hun aangrenzende garage tegen gekomen bijvoorbeeld.
[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 09-05-2026 17:07 ]
Er is nergens iets van glasvezel te vinden. Ik heb zelfs in de kruipruimte gekeken maar ook daar zie ik niks van een kastje. Ik mag hopen dat ze in de kruipruimte wel de glasvezelkabel hebben doorgeschoten want ze zijn daar wel bezig geweest.
Wie is "ze" aangezien kpn geen meterkast komt installerenComputergek schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:35:
Er is nergens iets van glasvezel te vinden. Ik heb zelfs in de kruipruimte gekeken maar ook daar zie ik niks van een kastje. Ik mag hopen dat ze in de kruipruimte wel de glasvezelkabel hebben doorgeschoten want ze zijn daar wel bezig geweest.
Ik vermoed dat bij @Computergek er mogelijk een verkeerde afmelding van de glasvezel is gedaan. Je hebt kans dat deze dus nooit is binnen gebracht en bij de erfgrens is blijven liggen (of bij de voorgevel van je woning) en destijds door de (onder)aannemer per ongeluk foutief is afgemeld. Dit er van uitgaande dat het inderdaad KPN is geweest die destijds met glasvezel bezig was in de straat bij hem.
Maar als YouFone een ticket bij KPN inschiet dan gaat KPN dat ongetwijfeld voor hem oplossen.
Maar als YouFone een ticket bij KPN inschiet dan gaat KPN dat ongetwijfeld voor hem oplossen.
De aanleg van glasvezel is hier gedaan door een (onder)aanemer van KPN Netwerk. Dat er iets fout is gegaan is duidelijk maar ik ben daar totaal niet van op de hoogte gesteld destijds.
Ik heb al gesproken met de KPN helpdesk en de medewerker vertelde inderdaad dat YouFone alsnog kan regelen dat KPN dit gaat oplossen. Maar hij had het dan ook gelijk over een factuur die ik van KPN ga krijgen. Ik hoop dat ik maandag iets wijzer ga worden met de helpdesk van YouFone maar ben eigenlijk bang dat ik de hele boel maar weer moet annuleren.
Ik heb al gesproken met de KPN helpdesk en de medewerker vertelde inderdaad dat YouFone alsnog kan regelen dat KPN dit gaat oplossen. Maar hij had het dan ook gelijk over een factuur die ik van KPN ga krijgen. Ik hoop dat ik maandag iets wijzer ga worden met de helpdesk van YouFone maar ben eigenlijk bang dat ik de hele boel maar weer moet annuleren.
Nee, jij gaat geen factuur krijgen. In dit soort situaties heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand een rekening kreeg, zeker niet als je niet rechtstreeks klant bent bij KPN.Computergek schreef op zondag 10 mei 2026 @ 00:22:
De aanleg van glasvezel is hier gedaan door een (onder)aanemer van KPN Netwerk. Dat er iets fout is gegaan is duidelijk maar ik ben daar totaal niet van op de hoogte gesteld destijds.
In alle gevallen waarin om de een of andere reden wel sprake zou zijn van kosten krijg je altijd eerst een offerte die je nog zou kunnen weigeren.
@Computergek Je bent toch klant van Youfone, die moet je bellen en het laten oplossen. Tenzij Youfone het niet kan/wil oplossen, maar dan moet je eerst klant worden bij KPN.
Wat ik mij nog afvraag, de monteur is gegaan maar wat is nu de status van je order dan bij youfone?Computergek schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 13:00:
@Wildfire, oke duidelijk verhaal. Zal mooi zijn als er geen factuur komt en anders eerst de offerte beoordelen mochten er wel kosten aan verbonden zitten.
@jongetje, ik ga inderdaad eerst YouFone bellen morgen. Voordat ik bij dit bedrijf een bestelling deed heb ik behoorlijk wat reviews gelezen. En juist de klantenservice schijnt niet heel goed te zijn daarom had ik niet gehoopt dat ik hier meteen gebruik van moest maken. Maar ik moet ze sowieso een kans geven.
@bramassendorp, zie de afbeelding hieronder voor de status. Ik lees trouwens ook tegenstrijdige verhalen over de 14 dagen bedenktijd. Weet iemand of deze nu ingaan op de dag van bestelling of op de dag van start abonnement?
@jongetje, ik ga inderdaad eerst YouFone bellen morgen. Voordat ik bij dit bedrijf een bestelling deed heb ik behoorlijk wat reviews gelezen. En juist de klantenservice schijnt niet heel goed te zijn daarom had ik niet gehoopt dat ik hier meteen gebruik van moest maken. Maar ik moet ze sowieso een kans geven.
@bramassendorp, zie de afbeelding hieronder voor de status. Ik lees trouwens ook tegenstrijdige verhalen over de 14 dagen bedenktijd. Weet iemand of deze nu ingaan op de dag van bestelling of op de dag van start abonnement?
Ik zou gewoon eens bellen met youfone, hoe nu verder?Computergek schreef op zondag 10 mei 2026 @ 11:55:
@Wildfire, oke duidelijk verhaal. Zal mooi zijn als er geen factuur komt en anders eerst de offerte beoordelen mochten er wel kosten aan verbonden zitten.
@bramassendorp, zie de afbeelding hieronder voor de status. Ik lees trouwens ook tegenstrijdige verhalen over de 14 dagen bedenktijd. Weet iemand of deze nu ingaan op de dag van bestelling of op de dag van start abonnement? [Afbeelding]
Ik zou me over de bedenktijd geen zorgen maken. In de basis is het gewoon leveren voor de afgesproken prijs of je kunt ze in gebreke stellen. Als er na in gebreke stellen en een redelijke termijn niet geleverd wordt kun je het contract beëindigen. Praktische gezien is dat ook een goede manier om bij een medewerker te komen met mandaat om zaken op te lossen.Computergek schreef op zondag 10 mei 2026 @ 11:55:
@bramassendorp, zie de afbeelding hieronder voor de status. Ik lees trouwens ook tegenstrijdige verhalen over de 14 dagen bedenktijd. Weet iemand of deze nu ingaan op de dag van bestelling of op de dag van start abonnement? [Afbeelding]
14 dagen vanaf de aansluitdatumComputergek schreef op zondag 10 mei 2026 @ 11:55:
Die monteur van Youfone had dus meteen een ticket moeten laten indienen bij KPN als netwerkbeheerder. Een geen-licht ticket om precies te zijn. In dit geval dus omdat er totaal geen FTU te vinden was. Ondanks het feit dat dit wel zo had moeten zijn volgens de netwerkadminstratie.Computergek schreef op zondag 10 mei 2026 @ 11:55:
De aannemer van KPN die dan zou moeten komen is uiteraard kosteloos voor de klant. Tenzij die aannemer van mening is en aantoont dat er wel een FTU heeft gezeten maar deze is weggehaald door anderen of de bewoner zelf (verbouwing bijvoorbeeld).
Bedankt voor de antwoorden. Zojuist heb ik contact opgenomen met YouFone en de medewerker gaf al gelijk aan dat ze kosteloos een monteur van KPN kunnen sturen. Ik snap dan niet waarom KPN zelf gelijk met het verhaal kwam dat als ik geen klant ben van hun ze een factuur zouden sturen. Maar ik juich nooit te vroeg dus afwachten wat de monteur verder gaat zeggen. En dit is natuurlijk maar een ervaring van een persoon, maar de klantenservice van YouFone bevalt tot nu toe prima. Namen heel snel de telefoon op en ik hoefde niet een heel verhaal uit te leggen om het probleem te omschrijven. Iets wat ik wel verwacht had eigenlijk.
Niet iedereen van kpn, is van kpn. Officiele wegen blijven bewandelen. Je wil een abbo bij youfone, dus youfone is je contact.Computergek schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:07:
Bedankt voor de antwoorden. Zojuist heb ik contact opgenomen met YouFone en de medewerker gaf al gelijk aan dat ze kosteloos een monteur van KPN kunnen sturen. Ik snap dan niet waarom KPN zelf gelijk met het verhaal kwam dat als ik geen klant ben van hun ze een factuur zouden sturen. Maar ik juich nooit te vroeg dus afwachten wat de monteur verder gaat zeggen. En dit is natuurlijk maar een ervaring van een persoon, maar de klantenservice van YouFone bevalt tot nu toe prima. Namen heel snel de telefoon op en ik hoefde niet een heel verhaal uit te leggen om het probleem te omschrijven. Iets wat ik wel verwacht had eigenlijk.
Ik overweeg om glasvezel aan te vragen bij KPN. Het ligt wel bij mij op straat voor de door. Mijn enige vraag betreft de meterkast, hier ligt geen stekkerdoos. Zou dit een probleem kunnen zijn wegens aansluiten van het geheel.
Zolang je een hoofdschakelaar hebt en geen zonnepanelen mag een KPN installatiemonteur een 230V wandcontactdoos in de meterkast installeren (kosteloos). Geen hoofdschakelaar en/of zonnepanelen? Dan kan de monteur een collega inschakelen die daarvoor wel gecertificeerd is.doublehelix schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 00:40:
Ik overweeg om glasvezel aan te vragen bij KPN. Het ligt wel bij mij op straat voor de door. Mijn enige vraag betreft de meterkast, hier ligt geen stekkerdoos. Zou dit een probleem kunnen zijn wegens aansluiten van het geheel.
Op een adres in een flat is buiten de woning in de meterkast wel de rol glasvezel keurig opgerold maar niet meteen afgewerkt (meterkast is vrij toegankelijk vanuit portiek en bij andere flats in de portiek is het wel afgewerkt) en zijn er al diverse verzoeken geweest om het af te werken maar tot op heden laat KPN het afweten. Ook heel vervelend is het dat er een verkeerde toevoeging (Romeinse cijfer ipv cijfer) is gebruikt waardoor het lijkt dat er ADSL maar is. Ga binnenkort maar weer met KPN netwerk bellen om schot in de zaak te krijgen. Het is onbegrijpelijk dat het niet meteen is afgewerkt.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
@itsalex Bij een flat moet een VVE toestemming geven. Je kunt dus het beste vanuit je VVE met KPN spreken en een plan maken om alle HAS (Huis AanSluitingen) te laten maken.
Bij alle andere flats in de portiek was al de glas gerealiseerd. In deze meterkast zijn ze ook al geweest, vandaar de opgerolde rol glas, alleen deze is niet afgemonteerd. Echt heel handig. De aannemer kon gewoon erbij zonder toegang tot de woning. Er is ook niet om toestemming gevraagd bij de bewoner en toch is de rol neergelegd. Er was gewoon toestemming dus, alleen de aannemer heeft glas niet afgemonteerd en dat is nogal een probleem omdat ze niet weten wij ze moeten inschakelen terwijl op het adres staat dat glas actief is.jongetje schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 07:05:
@itsalex Bij een flat moet een VVE toestemming geven. Je kunt dus het beste vanuit je VVE met KPN spreken en een plan maken om alle HAS (Huis AanSluitingen) te laten maken.
@itsalex Als je glasvezel wilt zou ik gewoon een abonnement aanvragen. Dan gaat vanzelf een monteur komen die het vervolgens niet kan aansluiten. Die meld dat zodat er een (HAS) monteur komt om die aansluiting te maken zodat de monteur weer kan komen voor je abonnement.
Kan dus wel wat langer duren maar is dan wel de makkelijkste manier.
Er is een KPN aansluiting via ADSL al aanwezig en heb KPN al diverse keren gevraagd om over te zetten naar glas, het heeft volgens mij te maken met de huistoevoeging omdat het een Romeins cijfers is geworden in plaats van een normaal cijfer. Heb al gedacht om anders over te stappen naar Solcon om het op te lossen. Als glas af was gemonteerd, dan was het zo in orde maar nu begrijpt niemand het meer omdat de rol er wel ligt maar niet is afgemonteerd.jongetje schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:29:
@itsalex Als je glasvezel wilt zou ik gewoon een abonnement aanvragen. Dan gaat vanzelf een monteur komen die het vervolgens niet kan aansluiten. Die meld dat zodat er een (HAS) monteur komt om die aansluiting te maken zodat de monteur weer kan komen voor je abonnement.
Hier in de buurt bij een klant is ook glas afgemonteerd sinds 2022 maar niet aangesloten in de wijkcentrale, daarvoor moet men wachten tot eind 2026/midden 2027 totdat deze actief kan gaan worden. Aannemer was failliet gegaan, handig.
Stuur je adres maar in een DM dan ga ik kijken of we dit kunnen fixen.itsalex schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:45:
[...]
Er is een KPN aansluiting via ADSL al aanwezig en heb KPN al diverse keren gevraagd om over te zetten naar glas, het heeft volgens mij te maken met de huistoevoeging omdat het een Romeins cijfers is geworden in plaats van een normaal cijfer. Heb al gedacht om anders over te stappen naar Solcon om het op te lossen. Als glas af was gemonteerd, dan was het zo in orde maar nu begrijpt niemand het meer omdat de rol er wel ligt maar niet is afgemonteerd.
Hier in de buurt bij een klant is ook glas afgemonteerd sinds 2022 maar niet aangesloten in de wijkcentrale, daarvoor moet men wachten tot eind 2026/midden 2027 totdat deze actief kan gaan worden. Aannemer was failliet gegaan, handig.
Bedankt voor je antwoordt.Wildfire schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 00:50:
[...]
Zolang je een hoofdschakelaar hebt en geen zonnepanelen mag een KPN installatiemonteur een 230V wandcontactdoos in de meterkast installeren (kosteloos). Geen hoofdschakelaar en/of zonnepanelen? Dan kan de monteur een collega inschakelen die daarvoor wel gecertificeerd is.
Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie