is er trouwens ook ergens een overzicht waar ze de POP's hebben geupgrade naar XGS-PON? Ik begreep van een buurtgenoot dat hij de optie had tot het bestellen van 4GBps, maar dag later was die optie weer weg.vr6-only schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:04:
[...]
Dat komt omdat KPN hun POP’s nog niet voorzien hebben van XGS-PON en Odido heeft dat wel gedaan.
Maar KPN is, volgens mij, voornemens om alle POP’s uiteindelijk te voorzien van XGS-PON. In redelijk wat steden hebben ze dat reeds gedaan, zoals Enschede en Lelystad.
Voor zover ik het weet, nee.TheVMaster schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:04:
[...]
is er trouwens ook ergens een overzicht waar ze de POP's hebben geupgrade naar XGS-PON? Ik begreep van een buurtgenoot dat hij de optie had tot het bestellen van 4GBps, maar dag later was die optie weer weg.En ik kon het niet bestellen..
Enige manier om te achterhalen is door een postcode check te doen bij de provider en te opties te beoordelen.
It ain't stupid if it works!
Misschien verkeerde postcode ingevuld. Maar nee, dat overzicht is er niet.TheVMaster schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:04:
[...]
is er trouwens ook ergens een overzicht waar ze de POP's hebben geupgrade naar XGS-PON? Ik begreep van een buurtgenoot dat hij de optie had tot het bestellen van 4GBps, maar dag later was die optie weer weg.En ik kon het niet bestellen..
Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie