[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:09

The Legend

*Plop*

Soundwork schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:54:
[...]

Kijk dat is mooi :) .
In dit geval heb je geen NT meer maar een ONT. En die kwam dus in dienst nadat de patch was omgezet.
Ik neem aan dat je nu een 4 Gbps abbonement hebt?
Nee gewoon 1Gbps.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:52
Hmm, dan snap ik niet waarom je bent overgezet van AON naar XGS-PON.
Op AON kunnen ze namelijk ook 1 Gbps leveren, dat is ook meteen de maximum snelheid.

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:51
Soundwork schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:33:
[...]

Even voor mijn beeldvorming: ging je alleen over naar AON naar XGS-PON binnen dezelfde provider? Of ben je ook van provider gewisseld? Normaliter gaat om 00:00 uur de poort uit (softwarematig) omdat je van AON naar XGS-PON gaat. Moest je kiezen voor monteur voor plaatsen ONT of was dit ook echt verstuurd als een doe-het-zelf installatie? Zo ja, dan zet men zoals @Barre73 al aangeeft tussen 08:00-12:00 uur de patch om naar de OLT in de POP.
Dat is niet waar. Je hebt tijdelijk dubbel-stack (2 configuraties) in jouw geval tot dat de patch opdracht gereed word gemeld. Dus zoals @Barre73 al aangaf, is het raar dat om 00:00 oude diensten meteen onderbroken was.

[ Voor 12% gewijzigd door Economics op 08-12-2025 23:32 ]

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:51
Soundwork schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:51:
[...]

Hmm, dan snap ik niet waarom je bent overgezet van AON naar XGS-PON.
Op AON kunnen ze namelijk ook 1 Gbps leveren, dat is ook meteen de maximum snelheid.
Omdat bij elke vorm van migratie of snelheidswijziging automatisch de beste drager wordt gekozen. In dit geval is dat XGS-PON. We migreren klanten niet uit onszelf; dit gebeurt uitsluitend op aanvraag van de gebruiker. (capaciteit- voorraad - planning etc)

[ Voor 21% gewijzigd door Economics op 08-12-2025 23:15 ]

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie