Toon posts:

Ziggo vergeten op te zeggen (€600) - recht op terugbetaling?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sander Steen
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-12-2019
Hallo,

Helaas heb ik na mijn verhuizing (11 maanden geleden) vergeten mijn Ziggo tv/internet abbonement op te zeggen. Ik kwam daar deze week pas achter en heb nu dus ruim 600 euro betaald voor een dienst die nooit door iemand gebruikt is. Ziggo geeft aan dat ze mijn geld niet kunnen retourneren omdat ik zelf verantwoordelijk ben voor het tijdig opzeggen van mijn abonnement. Enerzijds begrijp ik dat natuurlijk, maar anderzijds vind ik het wel erg zonde. Vandaar nu mijn vraag of iemand een "aanvliegroute" weet die ik nog kan proberen om mijn geld terug te krijgen?

Hoop dat iemand nog een goede tip heeft.

Alvast bedankt,
Sander

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:56
Heb je op je nieuwe adres opnieuw ziggo afgesloten? Dan zou je kunnen zeggen: ik ben verhuisd, en heb ziggo "mee verhuisd". Ik weet dat dit bij veel providers geen probleem is, maar normaal vraag je dit van te voren , dus ik kan begrijpen als ze het niet accepteren.
Wat is de kans dat je op 2 adressen ziggo nodig hebt...

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-07-2022
Enige wat je denk ik kan doen is vragen hoe het kan dat deze actief is gebleven? Ik ga er van uit dat er na jou ook mensen op dat adres hebben gewoond?

Als die ook Ziggo hebben, kan je aangeven dat 2 Ziggo abonnementen op 1 adres niet mogelijk is.

Of zoals hierboven gezegd wordt kan je dat ook nog proberen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sander Steen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:26:
Hallo,

Helaas heb ik na mijn verhuizing (11 maanden geleden) vergeten mijn Ziggo tv/internet abbonement op te zeggen. Ik kwam daar deze week pas achter en heb nu dus ruim 600 euro betaald voor een dienst die nooit door iemand gebruikt is. Ziggo geeft aan dat ze mijn geld niet kunnen retourneren omdat ik zelf verantwoordelijk ben voor het tijdig opzeggen van mijn abonnement. Enerzijds begrijp ik dat natuurlijk, maar anderzijds vind ik het wel erg zonde. Vandaar nu mijn vraag of iemand een "aanvliegroute" weet die ik nog kan proberen om mijn geld terug te krijgen?

Alvast bedankt,
Sander
Had je een (lopend) contract op je vorige adres ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:20
Knee-Buckler schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:29:
Enige wat je denk ik kan doen is vragen hoe het kan dat deze actief is gebleven? Ik ga er van uit dat er na jou ook mensen op dat adres hebben gewoond?

Als die ook Ziggo hebben, kan je aangeven dat 2 Ziggo abonnementen op 1 adres niet mogelijk is.

Als dat het geval zou zijn dan merkt Ziggo het wel op, die check wordt namelijk gedaan bij activeren van een abonnement. Je hebt in dit geval gewoon pech en zou niet weten waarom je recht hebt op terugbetaling. Goede les voor de volgende keer.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:02
NotSoSteady schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:35:
[...]

Als dat het geval zou zijn dan merkt Ziggo het wel op, die check wordt namelijk gedaan bij activeren van een abonnement. Je hebt in dit geval gewoon pech en zou niet weten waarom je recht hebt op terugbetaling. Goede les voor de volgende keer.
Dit. Als je vergeet op te zeggen, gaat het je geld kosten.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:09
Ik ben inderdaad bang dat dit een dure les is.

Bij ziggo (als je je niet afgemeld hebt) krijg je toch elke maand een mail dat je rekening klaar staat? Je zou denken dat dat wel op zou vallen. Of misschien bankafschrijvingen,

Anyway mosterd na de maaltijd, pijnlijke les :-(

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:27

MsG

Forumzwerver

Hoe heb je 11 maanden niet door dat je voor Ziggo betaald? Dat kan je moeilijk de leverancier van de dienst verwijten m.i. Denk dat je er moeilijk onderuit komt. Daarnaast is ook niet bij alles te zien of je het wel of niet hebt gebruikt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-03 23:09
Aan de ene kant heb je geen recht op restitutie, maar je kunt wel verwachten van Ziggo dat ze je hier niet helemaal voor op laten draaien (daar het hun geen infrastructuur heeft gekost omdat je het niet hebt gebruikt). Het is overigens vrij aannemelijk te maken dat je het niet gebruikt omdat je dus verhuisd bent (geen bewijs, maar weinig reden voor Ziggo om niet te geloven).

Je hebt waarschijnlijk de meeste leverage als je nu ook een abonnement bij Ziggo hebt, wellicht willen ze je dan tegemoet komen. Verder zou ik bij het in de telefoon klimmen vragen naar iemand die je wel coulance kunt bieden, maar recht heb je er waarschijnlijk niet op. Moreel zou het raar zijn als ze je niet op zijn minst voor de helft zouden compenseren wat mij betreft.

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:36

PB-powell

Mr. Laziness

Knee-Buckler schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:29:

Wat ik van onze verhuizing weet is dat wij opeens een sms kregen van Telfort van ons abonnement werd opgezegd op het oude adres per verhuisdatum omdat er maar een aansluiting per adres kan zijn. De nieuwe bewoner had al een nieuwe aansluiting geregeld voor haar.
In dit geval impliceert het dat er sinds ts z'n verhuizing geen nieuwe aansluiting is afgesloten daar, en daarmee eigen verantwoordelijkheid. 11 maanden is ook erg lang om niet op te vallen... Je hebt nergens recht op ben ik bang, maar vragen kan altijd.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:33

Agent47

I always close my contracts.

Dit merk je toch in de administratie?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
waarom zou je recht hebben op restitutie? je hebt zelf niet eens opgemerkt dat je 11 maanden teveel hebt betaald. dat is echt je eigen laksheid. zit maar op de blaren dan, niet het probleem van ziggo maken.
Agent47 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:01:
Mijn administratie en oplettend oog is zo goed dat me na 1 maand zou zijn opgevallen ja.

[Voor 37% gewijzigd door RodeStabilo op 20-11-2019 12:03]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:45
@Ziggo-Webcare Kunnen jullie hier iets mee?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01
Ik heb het idee dat Ziggo nu met een rekening van 600 euro komt ipv dat het maandelijks is afgeschreven. @Sander Steen ?
Misschien ook niet als je er deze pas week achter komt.

[Voor 10% gewijzigd door NimRod1337 op 20-11-2019 12:06]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:27

Tens

fits the description

Gokje: Gebruik gemaakt van 'nieuwe klantenkorting aktie' van Ziggo op je nieuwe adres. Dus Ziggo (factuur)mailtjes die blijven komen vallen n iet op.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:26
@NimRod1337 Volgens de TS heeft hij geen recht op terugbetaling van ruim 600 euro. Ofwel, dit is maandelijks afgeschreven.

Lijkt me ook niet dat hij ergens recht op heeft. Hooguit bellen en hopen op coulance. Maar in mijn ogen is dit echt het probleem van TS.

Als ze coulance willen bieden is dat alleen maar fijn, anders is het gewoon dikke pech en eigen schuld.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-03 08:09
600 euro impliceert ook bruikleen van een modem en evt box/CI+?
Zijn deze wel teruggestuurd naar Ziggo bij de verhuizing dan? Of zijn deze gebruikt op je nieuwe adres met een nieuw Ziggo abonnement?

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:18
Ik snap ook niet hoe je dat zo'n lange tijd niet kunt merken. Je kunt proberen of ze uit coulance een deel willen retourneren. Wanneer je nu nog klant bent kunnen ze je misschien 6 maanden korting geven op je nieuwe adres oid. Maar ze zijn natuurlijk niets verplicht. Het zou wel netjes zijn.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:07
Volgens mij enige mogelijkheid is coulance vanuit Ziggo. Dat je geen gebruik hebt gemaakt van de dienst is niet zo relevant. Er zijn ook massa's mensen die een abonnement hebben bij een fitnesscentrum en daar geen gebruik van maken én vergeten op te zeggen.

Kortom leer er van

Wisselwerking | Flickr | 500px | Strava

• boyette
  • Laatst online: 22-03 08:48
Sander Steen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:26:
Hallo,

Alvast bedankt,
Sander
hoezo jouw geld?

je hebt een dienst aangevraagd
de andere partij heeft die keurig geleverd en dat heeft hen natuurlijk ook geld gekost..

hoezo is het dan jouw geld?

het is hun geld.. en waarom zouden ze je een gift geven?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:18
boyette schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:18:
[...]

hoezo jouw geld?

je hebt een dienst aangevraagd
de andere partij heeft die keurig geleverd en dat heeft hen natuurlijk ook geld gekost..

hoezo is het dan jouw geld?

het is hun geld.. en waarom zouden ze je een gift geven?
Als hij nog steeds klant is dan willen ze uit coulance vast wel iets doen. Zo niet dan wordt het lastig denk ik.

• MsG

MsG

Forumzwerver

PatrickH89 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:58:
...daar het hun geen infrastructuur heeft gekost omdat je het niet hebt gebruikt...
Zo werken nutsvoorzieningen natuurlijk niet. Dingen worden aan veroudering onderhevig en hebben onderhoud nodig ongeacht of de verstuurde datastromen aan de router en decoder-kant worden benut. Dus dat je Ziggo geen geld hebt gekost is onzin, alle onderhoud zit uiteindelijk ook verwerkt in de prijs van alle klanten, dus als hij met terugwerkende kracht geen klant was, zou alles over 1 klant minder moeten worden berekend. Natuurlijk werkt dit niet zo exact met een enkele klant meer of minder. Maar als er ineens 100K aan klanten verdwijnen, gaat het onderhoud wel duurder worden voor de resterende klanten. Dat kan Ziggo of een lagere winst opleveren, ofwel klanten een hogere prijs.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• PatrickH89
  • Laatst online: 21-03 23:09
MsG schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:53:
[...]

Zo werken nutsvoorzieningen natuurlijk niet. Dingen worden aan veroudering onderhevig en hebben onderhoud nodig ongeacht of de verstuurde datastromen aan de router en decoder-kant worden benut. Dus dat je Ziggo geen geld hebt gekost is onzin, alle onderhoud zit uiteindelijk ook verwerkt in de prijs van alle klanten, dus als hij met terugwerkende kracht geen klant was, zou alles over 1 klant minder moeten worden berekend. Natuurlijk werkt dit niet zo exact met een enkele klant meer of minder. Maar als er ineens 100K aan klanten verdwijnen, gaat het onderhoud wel duurder worden voor de resterende klanten. Dat kan Ziggo of een lagere winst opleveren, ofwel klanten een hogere prijs.
Je bent het met me oneens naar met me eens ;)

Mijn uitspraak was wellicht wel kort door de bocht. Dit is een uitzonderlijk geval, waar wat mij betreft coulance op zijn plaats lijkt. In dit incidentele geval heeft OP geen infrastructuur gebruikt en Ziggo (bijna) pure winst opgeleverd. OP zou ook geen netto voordeel hebben bij een compensatie, dus Ziggo hoeft ook niet bang te zijn dat andere klanten dit en masse met voorbedachte rade gaan toepassen.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 11:35
Jammer dat Ziggo hier niet coulant mee omgaat. Ze kunnen heus wel zien dat je de dienst niet daadwerkelijk gebruikt hebt.

Maar inderdaad, controleer je bankrekening regelmatig!

• MsG

MsG

Forumzwerver

EnigmaNL schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:18:
Jammer dat Ziggo hier niet coulant mee omgaat. Ze kunnen heus wel zien dat je de dienst niet daadwerkelijk gebruikt hebt.

Hoe kunnen ze zien dat je 11 maanden geen televisie hebt gekeken, als je bijvoorbeeld geen interactieve decoder hebt? Het lijkt me aan TS om te bewijzen dat hij het niet heeft gebruikt. Anders staat straks half Nederland bij Ziggo van "toon maar aan dat ik je dienst heb gebruikt."

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:22

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Het is hier al vaker gezegd.

*knip*. Wat voegt het dan nog toe om het nogmaals te zeggen?

[Voor 73% gewijzigd door rens-br op 21-11-2019 13:13]

3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

• rens-br
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik ben even met een bezem door het topic heengegaan. Meerdere keren 'captain hindsight' reacties geven voegt echt niks toe. Blijf ontopic en help @Sander Steen bij zijn probleem.

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:57
Ik heb bij mijn verhuizing in 2005 hetzelfde probleem gehad. Chello liep door op mijn oude adres. Xs4all afgesloten op het nieuwe adres.
Ik melde dat ik van mening was dat door mijn verhuizing het abonnement zou vervallen. UPC was echter van mening dat ik op het oude adres nog "gewoon" gebruik had kunnen maken van de aansluiting, en dat men niet automatisch afsluit bij verhuizing.
Vervolgens heb ik aangevoerd (inmiddels via de deurwaarder), dat ik niet van de aansluiting gebruik kan maken, aangezien de nieuwe bewoonster inmiddels ook een Chello aansluiting had genomen en ik niet wens te betalen voor een niet geleverde dienst. Twee dezelfde aansluitingen op hetzelfde adres kan niet. Daar is UPC uiteindelijk mee accoord gegaan.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:00
rens-br schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:17:
[modbreak]Ik ben even met een bezem door het topic heengegaan. Meerdere keren 'captain hindsight' reacties geven voegen echt niks toe. Blijf ontopic en help @Sander Steen bij zijn probleem.[/]
Ik snap dat je mijn reactie op Panzer_V wellicht verwijderd, maar waarom ook de rest van mijn reactie? Dat leek me alsnog nuttig?

Ik zou in ieder geval kijken of ik enige vorm van coullance kon krijgen. Op de fora van Ziggo zoiets aangeven, dan al niet via social media wil nog wel eens werken. Bij KPN ook wel eens een issue gehad. Uiteindelijk mijn ongenoegen geuit via de fora en toen wel een oplossing gekregen.

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat je pech hebt..
Mijn geld voor de fitness krijg ik ook niet terug bij geen gebruik.

Maar los daarvan heb je volgens mij 2 opties

1. Hopen op coulance van Ziggo.

2. Coulance proberen af te dwingen.. betwist de automatische incasso's, je geld komt terug. En je komt in de situatie dat je een betaal achterstand hebt. Uiteindelijk zal een rechter een uitspraak moeten doen, misschien heb je mazzel en ziet hij het van jou kant. Vermoedelijk heb je pech.

@Sander Steen heb je opnieuw Ziggo op je nieuwe adres?
En kan je bij de kopers navragen of hun ook vanaf dag 1 een Ziggo abonnement hebben gehad?

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 21-11-2019 14:12]

• rens-br
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Er stond wederom weer een hoop offtopic berichten in het topic en die zijn bij deze verwijderd.

• boyette
EnigmaNL schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:18:

Dat maakt toch helemaal niet uit.. alsof het dan niets kost..

als je daar aan gaat beginnen als onderneming kan je de tent wel sluiten..

• boyette
Anoniem: 320788 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:11:
Persoonlijk denk ik dat je pech hebt..
Mijn geld voor de fitness krijg ik ook niet terug bij geen gebruik.

Maar los daarvan heb je volgens mij 2 opties

1. Hopen op coulance van Ziggo.

2. Coulance proberen af te dwingen.. betwist de automatische incasso's, je geld komt terug. En je komt in de situatie dat je een betaal achterstand hebt. Uiteindelijk zal een rechter een uitspraak moeten doen, misschien heb je mazzel en ziet hij het van jou kant. Vermoedelijk heb je pech.

@Sander Steen heb je opnieuw Ziggo op je nieuwe adres?
En kan je bij de kopers navragen of hun ook vanaf dag 1 een Ziggo abonnement hebben gehad?
2.
ik denk dat het eerder zo zal zijn:

als je mazzel hebt dan zal de rechter je niet uitlachen en je niet ook nog opzadelen met de proceskosten van deze nutteloze procedure

als je pech hebt krijg je er ook nog de proceskosten bij en dan betaal je de 600 euro nog een keertje..
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee