Toon posts:

[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 54 Laatste
Acties:
  • 392.721 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 375601
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb dit nieuwe topic gestart omdat in bijna het hele CIF gebied nu glasvezel ligt en het mij een beetje onzin lijkt om per woonplaats aparte topics aan te houden over Caiway.

Je ziet bij de andere aanbieders ook geen topic per woonplaats.

Tevens worden zo alle dingen met betrekking tot Caiway producten beter gebundeld.

Ik ben benieuwd of jullie het hiermee eens zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 24-07-2015 12:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:24

basdej

OutSystems Consultant

Lijkt mij prima,maar misschien moet een moderator dit doen om de oude topics samen te voegen?

Hoi.

• Niet online
Dat zou ook kunnen.

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Is al bekend wanneer BBC First bij Caiway komt ?

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:47

Quakie

quakelen

Ik ben voor... ik vond het bijv vreemd dat Schiedam nooit genoemd werd.. daar ligt inmiddels glas en is zover ik weet redelijk op tijd op geleverd.

Ik ben een van de eerste gebruikers en had de nodige onderbrekingen verwacht. Ik heb af en toe maar gemerkt dat het niet werkte.. In begin vol verbazing dat ik gewoon iets met 12MB kon downloaden en helemaal als je iets upload.
Toch heb ik ook iets negatiefs en ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen. Ik zie en geloof best dat de snelheid aanwezig is en als ik ping test doe is het ook laag (15 a 20ms ->wifi) maar ik vond mijn kabel internet van Caiway stabieler, soepeler werken. Voorbeeldje: netflix.. ik heb werkelijk waar nog nooit een hickup gehad via mijn kabel abo, zelfs niet toen ik terug werd gezet naar 25Mbit. Nu glas van 100 en inmiddels 150Mbit en het komt redelijk vaak voor dat beeld overschakelt naar SD kwaliteit of dat ie moet bufferen. Dit gaat via draad dus het is geen wifi probleem en mijn lijn wordt zelden max belast....

Voor iemand herkenbaar?

Ik teken nergens meer voor

• H D R
Hallo Quakie,

Je hebt nu internet via de glasvezel van Caiway.

Maar hoe kijk je televisie?

Kijk je televisie via de coaxkabel zoals je altijd al deed, of kijk je nu televisie via de glasvezel door middel van een Entone IPTV ontvanger?

Dat is belangrijk om te weten voor het beantwoorden van jouw vraag.

• Quakie

Quakie

quakelen

H D R schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:26:
Hallo Quakie,

Je hebt nu internet via de glasvezel van Caiway.

Maar hoe kijk je televisie?

Kijk je televisie via de coaxkabel zoals je altijd al deed, of kijk je nu televisie via de glasvezel door middel van een Entone IPTV ontvanger?

Dat is belangrijk om te weten voor het beantwoorden van jouw vraag.
Sorry wist niet dat TV gedeelte impact had...

TV is via coax en niet veranderd.. Ik heb dus gewoon kabel modem veranderd voor glas versie.

Ik vind dit ook het sterkste gedeelte van Caiway en mijn persoonlijke reden om niet over te stappen naar Fiber of naar Solcon.

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:20
Quakie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:30:
[...]
Sorry wist niet dat TV gedeelte impact had...

TV is via coax en niet veranderd.. Ik heb dus gewoon kabel modem veranderd voor glas versie.

Ik vind dit ook het sterkste gedeelte van Caiway en mijn persoonlijke reden om niet over te stappen naar Fiber of naar Solcon.
Het maakt ook niet uit hoe je tv kijkt. Het is niet zo dat IPTV kijken van je internet-bandbreedte af gaat (wat bv wel zo kan zijn bij IPTV over ADSL).Wel gaat Netflix kijken van je internet-bandbreedte af, wat dat gaat immers via internet.

Heb je het probleem ook als je op een rustig moment kijkt? Je glasvezel is geen gedeeld medium, maar je deelt de lijnen van de backbone/transits etc uiteraard wel.

Wel leuke speedtest om te zien (maar niet gerelateerd aan je probleem):
http://ispspeedindex.netflix.com/netherlands

Persoonlijk denk ik niet dat het probleem veroorzaakt wordt door je overschakeling van kabel naar glas.

[Voor 12% gewijzigd door zjeeraar84 op 12-08-2015 15:46. Reden: niet goed gelezen dat tv bedraad verbonden is]

• Quakie

Quakie

quakelen

zjeeraar84 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:52:
[...]

Het maakt ook niet uit hoe je tv kijkt. Het is niet zo dat IPTV kijken van je internet-bandbreedte af gaat (wat bv wel zo kan zijn bij IPTV over ADSL).Wel gaat Netflix kijken van je internet-bandbreedte af, wat dat gaat immers via internet.

Heb je het probleem ook als je op een rustig moment kijkt? Je glasvezel is geen gedeeld medium, maar je deelt de lijnen van de backbone/transits etc uiteraard wel.

Wel leuke speedtest om te zien (maar niet gerelateerd aan je probleem):
http://ispspeedindex.netflix.com/netherlands

Persoonlijk denk ik niet dat het probleem veroorzaakt wordt door je overschakeling van kabel naar glas.
Ik zie het te sporadisch om als probleem te zien.. het was meer bedoeld om aan te geven wat ik merk van mijn overgang van kabel naar glas. De snelheid is er, ik heb bijv 1.3Tb aan data in 2,5 dag geupload (per ongeluk en was mijn eerste backup van persoonlijke data en dus niet gemerkt).

Het is meer dat de algemene ervaring minder is tov kabel.... ik weet het, lastig verhaal vandaar netflix als voorbeeld omdat het zichtbaarder is...
Als ik bijv zeg dat er best wat websites zijn die trager reageren dan via kabel is ook lastig te verklaren...
Sowieso is het irritant dat ze me vaak niet kunnen vinden (IP range van 163...) en kreeg dus in begin engelse versies van websites zoals bijv Hardware.info.

Vandaar mijn vraag of meer mensen het zo ervaren? Ik ben ook niet van plan om er werk van te maken..

• zjeeraar84
Quakie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:08:
[...]
Het is meer dat de algemene ervaring minder is tov kabel.... ik weet het, lastig verhaal vandaar netflix als voorbeeld omdat het zichtbaarder is...
Als ik bijv zeg dat er best wat websites zijn die trager reageren dan via kabel is ook lastig te verklaren...
Sowieso is het irritant dat ze me vaak niet kunnen vinden (IP range van 163...) en kreeg dus in begin engelse versies van websites zoals bijv Hardware.info.

Vandaar mijn vraag of meer mensen het zo ervaren? Ik ben ook niet van plan om er werk van te maken..
Ik heb zelf ook Caiway glasvezel in Schiedam, en ervaar dit niet zo. Als ik surf op mijn pc of mac gaat het razendsnel, klik en de volgende pagina is er. Op mijn mobiel vind ik surfen via wifi vaak wel erg langzaam, maar dat heb ik nog niet echt kunnen pinpointen...

Ik heb ook een ip uit de 163.158.0.0/16 range, en merk inderdaad ook dat veel websites hun Geo DNS niet in orde hebben. Ik heb zelf bijvoorbeeld op karwei.nl meerdere keren een webform ingevuld met het verzoek hun Geo DNS database te updaten, maar daar hebben ze nog geen werk van gemaakt ;) Inmiddels is die range al meer dan een jaar van Caiway, wel vreemd dat sommige website-beheerders daar zo laks in zijn.

• Quakie

Quakie

quakelen

Aha heet dat zo. Ik wist juiste benaming niet.
Helaas is alles hier draadloos behalve media apparaten.
Ik kan dus niet gauw testen of het aan WiFi ligt. Uiteraard haalt mijn WiFi wel de max snelheid. In beste geval 60MB via ac/5ghz.

Toch misschien eens met een hele lange netwerkkabel testen.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-03 00:30
Zo te zien is VoIP-Comfort+ 9.95 voor het g500 pakket

• H D R
Klopt. Ik vind eigenlijk 10 euro per maand het maximale wat je nog kan vragen voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel. Maar je betaalt al vijf euro voor de vaste lijn dus vijf euro extra is dan voor mij het matje.

Mobiel kan je ook al voor tien euro per maand onbeperkt bellen naar vast en mobiel. Dat is inclusief je mobiele abonnement.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook Caiway; Glas250

Al hoe wel ik mij zeer verheugde op een snelle stabiele glasvezelverbinding met bijbehorende extra's, zoals multiscreen en digitale televisie via UTP, loop ik voorlopig alleen nog maar tegen teleurstellingen aan.

Mijn snelheid via Wifi ligt rond de 80Mbit. Nu weet ik dat er via Wifi een snelheid verlies optreed, maar zo veel vind ik vrij fors. Ook wired haal ik op z'n max 110Mbit, direct op de modem wel te verstaan.

Het multiscreen werkt helaas ook niet bij mij thuis; mijn apparaten zijn te nieuw. Alle Apple apparaten draaien keurig op iOS9, wat multiscreen helaas nog niet ondersteund. Via de klantenservice vernomen dat dit nog in ontwikkeling is. Lekker vlot, sinds 08 juni is de developers editie van iOS9 al beschikbaar. Het zelfde geldt ook voor mijn laptop en desktop, deze draaien op Windows 10 met Microsoft Edge. Multiscreen verkondigd vrolijk bij het laden dat Chrome niet wordt ondersteund. Wait, what? Ik draai Microsoft Edge, geen Chrome. Ook de ondersteuning voor Microsoft Edge is nog in ontwikkeling volgens de helpdesk. Wel ja, dat is pas sinds maart dit jaar beschikbaar, vanwaar de haast?

En ook gaat mijn plannetje voor een extra TV in de uitbouw niet door. Ik krijg de interactieve televisie niet werkend vanwege het gedwongen gebruik van een powerline. Ik krijg wel beeld via een rechtstreekse kabel van de modem naar de ontvanger, maar via een powerline is er geen beeld te krijgen. Dat terwijl ik gebruik maak van een kwalitatief goede powerline, een gigabit set Devolo dLAN 650+.

Iemand anders de digitale televisie wel werkend gekregen via een powerline? En zijn mijn verlieswaarden via Wifi normaal?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Biite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 06:40
Als je 100Mbit direct op het modem haalt... dan voelt dat wel heel erg als een 100Mbit aansluiting wired in je PC of laptop. Wifi is weinig over te zeggen, maar is vreselijk afhankelijk van allerlei factoren (afstand, soort muren e.d.). Weet je zeker dat je een 1 Gbit aansluiting hebt in de aangesloten laptop/PC?

Multiscreen niet kunnen gebruiken is inderdaad jammer, die app loopt gruwelijk achter en werkt inderdaad maar op bijzonder weinig plekken. Ik geloof wel dat ze tegenwoordig op hun website melden op welke platformen het werkt.

Ik gok erop dat die extra TV via PowerLine niet gaat werken, IP TV gebruikt multicast en IGMP, zou kunnen dat dat niet door je PowerLine heen gaat. Ik weet niet of een Powerline een 'zuivere' netwerkbridge is...anyone?

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Biite schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:45:
Als je 100Mbit direct op het modem haalt... dan voelt dat wel heel erg als een 100Mbit aansluiting wired in je PC of laptop. Wifi is weinig over te zeggen, maar is vreselijk afhankelijk van allerlei factoren (afstand, soort muren e.d.). Weet je zeker dat je een 1 Gbit aansluiting hebt in de aangesloten laptop/PC?

Multiscreen niet kunnen gebruiken is inderdaad jammer, die app loopt gruwelijk achter en werkt inderdaad maar op bijzonder weinig plekken. Ik geloof wel dat ze tegenwoordig op hun website melden op welke platformen het werkt.

Ik gok erop dat die extra TV via PowerLine niet gaat werken, IP TV gebruikt multicast en IGMP, zou kunnen dat dat niet door je PowerLine heen gaat. Ik weet niet of een Powerline een 'zuivere' netwerkbridge is...anyone?
Ik heb het ooit met powerline werkend gekregen, maar er zat te veel storing in ons huis waardoor ik een kabel heb getrokken uiteindelijk.

Verder lijkt het erop dat je een 100mbit poort gebruikt op een van de apparaten, wat gebeurt er als je direct op het modem test?

Hoi.

• H D R
Heb je de powerline adapter in de meterkast rechtstreeks aangesloten op een extra stopcontact of op een stekkerdoos welke je aangesloten hebt op dat extra stopcontact?

Zelfde vraag voor in je aanbouw. Een powerline adapter werkt alleen goed met massieve bedrading. Vaak hebben stekkerdozen dat niet.

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:05
Meer mensen hier van de week een mail gehad van NederlandKiestZelf over een 'nieuwe actie'?
Zit een linkje in naar deze site.

Ziet er nogal uit als gel*l imho. De 'aanbiedingen' zijn gewoon de normale prijzen van de providers en alles is duurder dan mijn huidige Caiway abo. |:(

Is die 'actie' dan dat tientje cashback wat je krijgt? Nee, dat is een goeie motivatie om over te stappen ;w

Helaas tot op heden nog steeds geen fatsoenlijk, betaalbaar internet-only abonnement te verkrijgen op de CIF vezel...

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08-2022
Iemand ervaring met de optionele caiway router: Sitecom Wifi-router X4? Kost 59.95. Is dit de moeite waard of kan ik beter zelf een router aanschaffen? Betreft wel een glasvezel aansluiting.

• Niet online
Ik lees weinig goede dingen over de standaard router die Caiway levert.

Heb em zelf niet.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:26
Ranja_Ranja schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:20:
Iemand ervaring met de optionele caiway router: Sitecom Wifi-router X4? Kost 59.95. Is dit de moeite waard of kan ik beter zelf een router aanschaffen? Betreft wel een glasvezel aansluiting.
Ik zou een andere halen, het ding heeft niet eens dual band (2.4GHz en 5GHz), voor dat geld kun je heel wat beters krijgen.

Hallo

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-03 07:16
Zou het niet doen!! Investeer iets meer dan heb je geen problemen. Glasvezel is top maar door zo een router erbij te nemen haal je veel ellende in huis en dat is glasvezel zeker niet!!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:01
Je kan beter een goede router kopen.

Ik heb zelf mijn oude adsl/vdsl modem/router hergebruikt en als router ingezet voor adsl.
Dat werkt ook prima.

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Ik adviseer je om een krachtige ASUS router te kopen, dan weet je zeker dat hij de glasvezel snelheid aankan

Hoi.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kijk ook eens naar Ubiquiti, is ook een topic over hier op GoT. Erg stabiel spul en meer dan snel genoeg.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Niet online
Het wordt in ieder geval eens tijd dat Caiway op een beter merk router overstapt.
Er zijn teveel klachten over die brakke Sitecom routers.

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Anoniem: 375601 schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:48:
Het wordt in ieder geval eens tijd dat Caiway op een beter merk router overstapt.
Caiway geeft deze router niet standaard mee dus het staat je vrij om een goede aan te schaffen.... Ik zie niet in waarom Caiway nu iets zou moeten veranderen.

Hoi.

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:40
Ik zit hier ook in Schiedam in het 163 subnet. volgens meerdere sites zit ik in DE of UK. HWI zegt UK maar bijvoorbeeld Teamspeak zegt weer DE. Moet Caiway de geolocaties bij de IP's niet eens updaten?

Canon 5D Mark III - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Mitssz schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:23:
Ik zit hier ook in Schiedam in het 163 subnet. volgens meerdere sites zit ik in DE of UK. HWI zegt UK maar bijvoorbeeld Teamspeak zegt weer DE. Moet Caiway de geolocaties bij de IP's niet eens updaten?
Caiway kan hier niets aan doen, ligt aan de databases van de websites zelf.

Hoi.

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:40
basdej schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:41:
[...]

Caiway kan hier niets aan doen, ligt aan de databases van de websites zelf.
Ah, dan weet ik dat ook weer. bedankt!

Canon 5D Mark III - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

• Niet online
Caiway moet iets veranderen aan de keuze van hun router, omdat teveel klanten blijkbaar vertrouwen op de kundigheid van hun kabelaar.

Als de kabelaar een router aanbiedt, zal deze wel goed zijn.

Later zitten de Caiway klanten met de gebakken peren.

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Anoniem: 375601 schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:16:
Caiway moet iets veranderen aan de keuze van hun router, omdat teveel klanten blijkbaar vertrouwen op de kundigheid van hun kabelaar.

Als de kabelaar een router aanbiedt, zal deze wel goed zijn.

Later zitten de Caiway klanten met de gebakken peren.
bij welke provider is dit wel zo dan? 8)7

Hoi.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:02
Zoals eerder aangegeven: Niet doen. Sitecom is prima voor huis-tuin en keukengebruik, maar als Tweaker wil je er niet mee gezien worden.

Ik heb een jaar terug de pricewatch: Netgear WNDR3700 (versie 4) gekocht toen wij overgingen op Glasvezel. Een prima router (Nog geen een keer problemen mee gehad) en ondertussen is er zelfs een 5e versie van op de markt. Inclusief verzendkosten ben je er net zo veel aan kwijt als dat Sitecom ding.

Er zijn ook prima routers van Asus, TP-Link of D-Link te krijgen rond dat bedrag.
Anoniem: 375601 schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:48:
Daar word gewoon voor betaald door Sitecom, en zo brak zijn die dingen nou ook weer niet. Zeker het model wat Caiway levert is prima voor 99% van de gebruikers. Zit je constant je lijn vol te trekken of Torrent je veel met een veel te hoog aantal connecties? Ja dan klappert dat ding snel dicht.
basdej schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:43:
[...]

bij welke provider is dit wel zo dan? 8)7
O.A. KPN had in het verleden (pre-Experia crap) prima routers, gewoon netjes open. Maar dan spreek ik over minimaal 7 jaar terug. :+

Heb dat ding hier zelfs nog in de lade liggen: Thompson SpeedTouch 546, gewoon uit de fabriek zonder KPN rotzooi eroverheen geplakt.

[Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 07-12-2015 15:53]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

D4NG3R schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:48:
[...]

Zoals eerder aangegeven: Niet doen. Sitecom is prima voor huis-tuin en keukengebruik, maar als Tweaker wil je er niet mee gezien worden.
Nou nou overdrijven is ook een vak. Ik heb die sitecom staan sinds dat ik glasvezel heb (150/150) en geen centje pijn. Max belasting is 3 devices die youtube zitten te stream en een actieve hoge snelheids download. ;)

Verder prima te configureren apparaat. Wat mis je er nog aan dan?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-03 07:16
Nou bv max 3 devices. Een router moet gewoon stabiel zijn ook met meer devices en qua snelheid via wifi ist ook geen hoogvlieger. Als je glasvezel neemt met hoge snelheid dan moet je router het ook aankunnen en dat kan die sitecom echt niet! Investeer in een goede stabiele router en het verdient zich dubbel en dwars terug.

• D4NG3R
Dinictus208 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:56:
[...]

Nou nou overdrijven is ook een vak. Ik heb die sitecom staan sinds dat ik glasvezel heb (150/150) en geen centje pijn. Max belasting is 3 devices die youtube zitten te stream en een actieve hoge snelheids download. ;)

Verder prima te configureren apparaat. Wat mis je er nog aan dan?
Iets verder m'n post in lezen doet wonderen:
D4NG3R schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:48:
Daar word gewoon voor betaald door Sitecom, en zo brak zijn die dingen nou ook weer niet. Zeker het model wat Caiway levert is prima voor 99% van de gebruikers. Zit je constant je lijn vol te trekken of Torrent je veel met een veel te hoog aantal connecties? Ja dan klappert dat ding snel dicht.
Sitecom routers klappen ontzettend snel dicht als je bijvoorbeeld een aantal torrents open hebt staan met veel connecties (de vrij populaire client uTorrent heeft er standaard tot 250 open staan) kan je dag zeggen tegen de stabiliteit van je LAN. Om over de snelheid en de stabiliteit van het WLAN nog niet te beginnen. :')

Voor het zelfde geld als wat je bij Caiway neerlegt voor een Sitecom router haal je kwalitatief betere routers bij andere merken.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

D4NG3R schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:28:
[...]

Iets verder m'n post in lezen doet wonderen:

[...]

Sitecom routers klappen ontzettend snel dicht als je bijvoorbeeld een aantal torrents open hebt staan met veel connecties (de vrij populaire client uTorrent heeft er standaard tot 250 open staan) kan je dag zeggen tegen de stabiliteit van je LAN. Om over de snelheid en de stabiliteit van het WLAN nog niet te beginnen. :')

Voor het zelfde geld als wat je bij Caiway neerlegt voor een Sitecom router haal je kwalitatief betere routers bij andere merken.
Zoals ik zei, nergens last van. Wat zijn je bronnen? Je doet nogal wat uitspraken. ;)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Niet online
De laatste nieuwsbrief van Caiway gisteren ontvangen via de mail.
Weinig tot geen innovatie en verbetering van hun product.
Geen zender uitbreidingen zoals bij Ziggo of KPN.

Ook nog steeds geen Eurosport 2 in HD.

Ik wordt een beetje moe van de stilstand van Caiway.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 12-12-2015 11:23]

• D4NG3R
Dinictus208 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:41:
[...]

Zoals ik zei, nergens last van. Wat zijn je bronnen? Je doet nogal wat uitspraken. ;)
Ik doe maar 1 uitspraak; Die dingen worden onstabiel (en daardoor traag) onder belasting.

Wat zijn mijn bronnen? Eigen ervaring uit familie/vriendenkring. Zelfs bij mijn grootouders is dat ding al een aantal keer gecrashed zonder goede reden, en zij hebben welgeteld 1 PC (LAN) en 1 internetradio (WLAN) in huis. Dat ding werkt verder prima, maar een router hoort niet maandelijks te crashen zonder enige belasting.

En ja, dat ding is al een keer vervangen.

[Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 12-12-2015 17:23]

• jaaoie17
Anoniem: 375601 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:23:

Der is toch geen hol op tv.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 375601 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:23:

Joh, moet je in Albrandswaard komen wonen... Die hebben pas een karig basispakket... :X

• Niet online
Wat Caiway zijn klanten in Albrandswaard aandoet door nalatigheid is mij bekend en vind ik te schandalig voor woorden. Slechts 3 HD zenders doorgeven in het basispakket en alles achter de smartcard.

Echt van de zotte !!!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

PaT schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:50:
[...]

Joh, moet je in Albrandswaard komen wonen... Die hebben pas een karig basispakket... :X
Precies dit ;(

Hoi.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

D4NG3R schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:20:
[...]

Ik doe maar 1 uitspraak; Die dingen worden onstabiel (en daardoor traag) onder belasting.

Wat zijn mijn bronnen? Eigen ervaring uit familie/vriendenkring. Zelfs bij mijn grootouders is dat ding al een aantal keer gecrashed zonder goede reden, en zij hebben welgeteld 1 PC (LAN) en 1 internetradio (WLAN) in huis. Dat ding werkt verder prima, maar een router hoort niet maandelijks te crashen zonder enige belasting.

En ja, dat ding is al een keer vervangen.
Wel, beste D4NG3R,

Ik heb n.a.v. jouw comments maar eens een netgear nighthawk R7000 aangeschaft en deze op mijn 200/200 mbit glasvezel gezet en ik moet zeggen dat ik idd een stuk beter is. Snellere respons op alle devices, betere verbindingen door het hele huis heen en wireless heb ik 2 keer zoveel snelheid. Nou was het met die netgear geen issue maar dit is toch een stuk lekkerder. Met die netgear doe je je glasvezel gewoon een beetje tekort. ;)

• Niet online
Nu is al snel iets beter dan die bagger Sitecom router van Caiway toch?

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Kennelijk.

Anoniem: 717079

Sitecom router werkt perfect voor de G75/ "oude"G150 pakket. Ook als je weinig stream of maar met 2 apparaten draadloos werkt . Verder voor zwaarder gebruik koop een Netgear AC of Asus AC router. Uiteraard een stukje duurder maar geen ergenis meer.

• Niet online
Is er nu al bekend wanneer de Caiway klanten in Albrandswaard het normale Caiway aanbod krijgen op de coaxkabel naast de glasvezel?

Er is geen enkele legitieme reden om de klanten daar met slechts 3 HD zenders af te schepen op de coaxkabel in het basispakket, terwijl de andere Caiway klanten voor hetzelfde geld meer dan 30 HD zenders krijgen.

Volgens deze brief van de gemeente Albrandswaard, had Caiway dit allang kunnen bewerkstellingen.

https://raad.albrandswaard.nl/Vergaderingen/Gemeenteraad/2015/14-december/20:00/Ingekomen-stukken/1027239-reactie-college-op-brief-A-J-van-Bergeijk-over-glasvezel.pdf

[Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 13-01-2016 09:28]

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Anoniem: 375601 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 07:27:
Is er nu al bekend wanneer de Caiway klanten in Albrandswaard het normale Caiway aanbod krijgen op de coaxkabel naast de glasvezel?

Er is geen enkele legitieme reden om de klanten daar met slechts 3 HD zenders af te schepen op de coaxkabel in het basispakket, terwijl de andere Caiway klanten voor hetzelfde geld meer dan 30 HD zenders krijgen.

Volgens deze brief van de gemeente Albrandswaard, had Caiway dit allang kunnen bewerkstellingen.

https://raad.albrandswaard.nl/Vergaderingen/Gemeenteraad/2015/14-december/20:00/Ingekomen-stukken/1027239-reactie-college-op-brief-A-J-van-Bergeijk-over-glasvezel.pdf
Voor zover ik weet heeft caiway nog steeds geen plannen :|

Hoi.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Volgens die brief mogen ze het, maar moeten ze het niet. Veel meer dan 'we zijn het aan het onderzoeken' zal je dus niet horen.

• D4NG3R
Hmmpf sinds een kleine 2 dagen hebben wij opeens een nieuw IP adres, bijna een jaar lang het zelfde gehad en dan nu opeens veranderd dat ding. Zomaar, het modem is recentelijk niet offline geweest.

Meer mensen die opeens een nieuw IP hebben? Ik weet dat Caiway zoals de meeste providers gewoon aan DHCP doet maar over het algemeen wijzigt je IP niet tenzij het modem meer als 24h (vaak zelfs een week) offline is geweest of als je hier direct naar vraagt bij de ISP zelf.

Het zal mij verder een rotzorg wezen zolang dat dit IP ook weer voor een jaar of wat vast staat.

Vorige IP was zo makkelijk te onthouden. :'(

[Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 17-02-2016 18:41]

• consono_md110
  • Laatst online: 29-03 13:36
Yep, hier ook. Anderhalf jaar dezelfde, nu spontaan een nieuwe. Kreeg een downmelding van UptimeRobot. Dacht eerst dat de verbinding eruit lag, maar m'n OpenVPN-server kon ik wel gewoon benaderen. En die maakt gebruik van DDNS. Even verder gekeken en ja hoor, nieuw IP.
Er wijzen een aantal domeintjes naar m'n huisadres, die lagen er allen uit omdat ik ze rechtstreeks naar het IP laat verwijzen. Nu maar een paar CNAME's aangemaakt.

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

ik heb nog steeds hetzelfde IP als in het begin van het glas pakket. Niet veranderd nog :) (gelukkig). Weet iemand ook of je een vast ip kan aanvragen bij caiway?

Hoi.

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03 09:15
Volgens mij niet, alleen bij de zakelijk variant heb je die optie jammer genoeg.

• H D R
Zou het iets te maken hebben met nieuwe snelheidsverhogingen op de glasvezel?

• D4NG3R
Verhoging? Er is hier geen verhoging van de snelheid geweest:

Nog steeds schommelt de snelheid tussen de 160 en 170Mbit op ons 150Mbit pakket.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Enige verhoging die ik heb gekregen is op de maandelijkse kosten! Geen schokkende bedragen, maar toch weer €1,95 per maand.
https://www.caiway.nl/site/nl/applicatie/wijzigingen2016

Nu heb ik qua prijs eigenlijk niets te klagen, want ik vind het G150 abo à €45,95 nog steeds een goede deal als ik het vergelijk met het aanbod van bijv. Ziggo waar 150MBit Alles-in-1 al €59,95/maand moet kosten.

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:57
H D R schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:13:
Zou het iets te maken hebben met nieuwe snelheidsverhogingen op de glasvezel?
Komen die er dan?

• H D R
Dat weet ik niet, maar omdat die IP adressen opeens veranderen bij velen denk ik dat daar een rede voor is.

Welke weet ik niet.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:23
Caiway verhoogt alleen maar prijzen hoor. Verwacht verder weinig van verhogingen etc. Als je ziet hoe snel de uitrol bij Caiway van diensten gaat en bij overige providers...

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik begin er zo langzamerhand wel tabak van te krijgen. Inderdaad wel een prijsverhoging doorvoeren voor 2016 maar nog steeds geen stabiele Multiscreen TV app uitbrengen. De problemen met de Multiscreen TV app onder iOS 9 worden erkend, al bijna een jaar lang, maar verhelpen doen ze niet. En wel de volle mep, onderhand dus met verhoging, aan abonnementskosten betalen. Vreemde zaak...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• zjeeraar84
Kan je aangeven wat er niet werkt met de multiscreen app? De laatste versie van de app heeft support voor IOS 9.1 gekregen.
Start hij niet, of doen zenders het niet? Doet ned1 het wel? Is je apparaat gejailbreakt?

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Die multiscreen app is niet altijd lekker te gebruiken. Op dit moment werkt het prima, maar woensdag wilde ik champions league kijken en kreeg ik alleen een zwart scherm. Geen enkele zender gaf beeld en de tvgids was leeg.

Dit overigens op een standaard iPad air met iOS 9.2.

• H D R
Ik vind de recente prijsverhogingen van Caiway wel erg pittig !

• H D R
Waarom staat Caiway toch zo stil met nieuwe zenders altijd?

BBC First is toch een kwalitatief hoogstaande zender met Nederlandse ondertiteling, maar Caiway is volgens mij de laatste aanbieder van Nederland die deze zender nog niet doorgeeft.
Waar zijn die prijsverhogingen dit jaar dan voor geweest?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

H D R schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:58:
Waarom staat Caiway toch zo stil met nieuwe zenders altijd?

BBC First is toch een kwalitatief hoogstaande zender met Nederlandse ondertiteling, maar Caiway is volgens mij de laatste aanbieder van Nederland die deze zender nog niet doorgeeft.
Waar zijn die prijsverhogingen dit jaar dan voor geweest?
Tja, dat is typisch Caiway. Lekker verhogen en verhogen maar de dienstverlening en internetsnelheid blijft vaak achterwege. Prijs / kwaliteit is ver te zoeken.

[Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 22-09-2016 13:05]

39

• H D R
KPN gaat volgende week ook alle regionale zenders doorgeven in HD.
http://www.totaaltv.nl/ni...oepen-in-hdkwaliteit-toe/

Dat zou ik ook graag zien in HD bij Caiway. Maar om één of andere reden worstelt Caiway al jaren om mee te komen met het aanbod van HD zenders. Van Film 1 slechts 1 HD kanaal, van HBO slechts 1 HD kanaal, van Eurosport ook slechts 1 HD kanaal en van de regionale omroep, nul komma nul.

Ik ga me steeds meer zorgen maken over het televisieproduct van Caiway. Het lijkt wel of Caiway zijn televisieproduct de laatste jaren flink verwaarloost.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

het wordt tijd dat andere aanbieders op het glas komen ..

Tja vanalles

• H D R
Je zou zeggen dat Caiway op de glasvezel toch geen probleem heeft met ruimte gebrek en probleemloos de regionale zenders in HD kan doorgeven.

• H D R
Inmiddels is het weer kommer en kwel met de e-mail service van Caiway.

Mijn inloggegevens worden niet meer herkend

Ik dacht dat het probleem opgelost was, Caiway?

Anoniem: 378762

H D R schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:33:
Inmiddels is het weer kommer en kwel met de e-mail service van Caiway.

Mijn inloggegevens worden niet meer herkend

Ik dacht dat het probleem opgelost was, Caiway?
Er is niets opgelost. Ik heb nog nooit zo een amateuristische provider meegemaakt als Caiway. Normaal als er wat plat ligt in een bedrijf is het binnen een dag opgelost. Bij Caiway ligt nu al 2 weken het e-mail verkeer plat op de POP3. In plaats van een echt ICT bedrijf inhuren proberen ze het lokaal op te lossen vermoed ik. Zelfs als je nieuwe hardware zou aanschaffen en een back-up zou inlezen van je mailstore en de queues die er nog in staan duurt dat geen 2 weken.

Dit gaat ze zoveel klanten kosten. Ze kunnen geen bericht meer plaatsen op Facebook of klanten worden al pissig https://www.facebook.com/CaiwayNL
Het is ook logisch want 2 weken zonder e-mail terwijl de berichten zoals van PostNL en dergelijke daarop binnenkomen maar niet kan lezen geeft zeer grote ergernissen. Je zou maar een bedrijfje gekoppeld hebben aan je .nl e-mail van Caiway.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 26-10-2016 08:59]

• H D R
En dan het lef hebben om de klanten te compenseren met slechts een weekendje 1 zender extra door te geven in het basispakket. Ze moeten zich blauw schamen in Naaldwijk. Maar ik ken ze langer als vandaag, dat doen ze niet. Het enige waar ze bij Caiway goed in zijn is het frequent substantieel verhogen van de tarieven.

• jaaoie17
klopt het ook dat die mijncaiway ook plat ligt?

Anoniem: 378762

jaaoie17 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:26:
klopt het ook dat die mijncaiway ook plat ligt?
Nee. Kan gewoon inloggen.
H D R schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:18:
En dan het lef hebben om de klanten te compenseren met slechts een weekendje 1 zender extra door te geven in het basispakket. Ze moeten zich blauw schamen in Naaldwijk. Maar ik ken ze langer als vandaag, dat doen ze niet. Het enige waar ze bij Caiway goed in zijn is het frequent substantieel verhogen van de tarieven.
Oud collega van Caiway heeft ook gal gespuugd:

We naderen nu bijna 2 weken dat de e-mail storing speelt en nog altijd alleen maar melding ‘pop3 connection broken’ (screenshot).
Als oud Caiway medewerker en nog altijd in actief in de ICT weet ik dat dit niet moet kunnen. Ook de verklaring dat het aan harde schijven zou liggen lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De webmail bijvoorbeeld is al meer dan 10jr. onveranderd qua functionaliteit en uiterlijk. Als dat ook achter de schermen zo is, is mijn vermoeden dat er iets heel anders speelt wat men niet wil delen. Dan de uitleg; Caiw stuurt wel een brief al het tv signaal er even uitgaat voor onderhoud (harstikke netjes), maar wat gebeurt er bij een langdurig e-mail storing? Caiway stuurt een e-mail(?!) die we nauwelijks kunnen openen, wat verwacht je dan? Behalve zeer onprofessioneel vind ik dit zelfs een belediging voor de intelligentie v.d. abonnees. En het lekkermakertje in die ‘excuus mail’ is een gratis weekend eredivisie live kijken ofzo, terwijl je probleem mail is, dus niet eens gerelateerd aan elkaar. Ik ben niet iemand die snel klaagt, maar dit gaat nergens meer over. Ik richt me nu ook even aan oud collega Ferry; kom op zeg, een storing die zolang duurt valt niet goed te praten op de manier uit jou schrijven. Met vriendelijke groet, Xavier.
http://www.klacht.nl/caiw...durige-e-mail-verstoring/

Iedere Tweaker weet dat 2 weken gewoon niet kan met de techniek en kennis van tegenwoordig. Er is iets goed mis met het beleid van Caiway.

[Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 26-10-2016 11:54]

• H D R
Caiway moet nu toch wel met een flinke compensatie komen als het nog iets van respect naar zijn klanten wil tonen.

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03 20:39
vso schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:41:
het wordt tijd dat andere aanbieders op het glas komen ..
Die zijn er al hoor. Solcon en Fiber. Allebei bagger.

Caiway moet eens wat gaan doen voor de klant waar je niet extra voor moet betalen. Veel tv zenders zijn gestopt of gaan stoppen. We krijgen er niks voor terug.
We hebben dit jaar maar 1 zender (rtlz) erbij gekregen. Internetsnelheid al 2 jaar niet verhoogd. Het lijkt op stilstand en riekt zelfs naar achterstallig onderhoud (mail).

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:30
In Twente (Cogas-gebied) heeft men Ziggo vervangen voor Caiway en glasvezel aan laten leggen door CIF. En paar constateringen van mijn kant:

COAX:
- Het TV-pakket is veruit ondermaats al twee jaar lang. Sinds de introductie van Caiway heeft Ziggo gestaag zijn pakket doorontwikkeld met meer HD en alle regionale zenders. Bij Ziggo onderhand meer dan 55 HD zenders waaronder de mogelijke premium zenders. KPN biedt in zijn basispakket op glas al 45 HD zenders. Ondertussen zit Caiway op slechts 29 als ik goed tel en in Twente op 22.

- De internetsnelheid is nu 120Mbit in Twente (al een jaar lang). Ziggo verhoogde begin dit jaar de snelheid al naar 150 Mbit en iedereen weet dat Ziggo dat volgend jaar JANUARI weer gaat doen waarbij je al makkelijk 30 Mbit bij op kunt tellen. Ziggo gaat dan naar ca 180 Mbit. Ik wed dat Caiway eind december 2016 pas 150 Mbit op COAX aankondigd en daarna niets meer doet waardoor we weer een jaar lang op een lagere snelheid zitten dan we bij Ziggo hadden kunnen hebben.

- Het door ontwikkelen van het TV-pakket, premium zenders over naar HD, meer HD etc etc is in een jaar tijd niet gebeurd. Het staat allemaal stil. Alleen door de grote druk van klanten is RTL Z HD toegevoegd.

- Multiscreen is voor Twente wel beschikbaar maar niet buiten de deur zoals bij andere providers. Voor andere klanten op COAX wordt Multiscreen niet eens gefaciliteerd. Eigenlijk een schande wanneer je ziet dat alle andere providers dat standaard doen!

Glasvezel:
- Men voegt Interactief toe, maar vraag er vervolgens veel te veel geld voor
- Entone is gierend duur en een reden om geen glasvezel te nemen (terwijl de keuze voor glasvezel in Twente gemaakt zou kunnen worden omdat daar meer HD zenders beschikbaar zijn).
- Ook op glasvezel geen doorontwikkeling naar meer HD zenders. KPN en Ziggo voegen inmiddels de regionalen in HD toe (ieder op hun eigen manier), Caiway doet niets terwijl het op glas gewoon mogelijk is om ze allemaal per direct in HD door te geven.

- Tweede entone hoor je niets over, andere oplossingen ook niet (bijvoorbeeld een Multiscreen app voor Samsung TV's ??

- Caiway durft op glas in Twente nog steeds geld te vragen voor nieuwsgroepen, smartcards en virusscanners. Twente is gewend dat dit gratis is zoals bij Ziggo en ziet deze extra kosten als een no-go voor glasvezel.
Dit zijn kosten die de abonnementsprijs verder opdrijven naast de dure entone.

Het valt verder op dat Caiway aan alles extra's wil verdienen, terwijl andere providers snappen dat je die extra's juist in het abonnement moet stoppen om meer klanten te lokken en zo mee te verdienen. Door overal extra voor te vragen ga je graaien van je bestaande klanten en die zijn er klaar mee.

CIF:
CIF heeft in TwenteCogasgebied de glasvezel aangelegd. De mensen hier zijn des duivels hadden liefst nog gisteren Reggefiber gezien zodat men keuze heeft uit 25 providers. CIF blokkeert alles en geeft alleen hun "eigen" Caiway door waar we al klaar mee zijn en twee nietszeggende en ook dure minderwaardige providers.

Beide partijen zowel CIF als Caiway moeten nu eens de grote broek aantrekken en gaan presteren!
CIF moet KPN en alle zustermaatschappijen en alle andere bekende providers als bijvoorbeeld TELE2 gaan toevoegen. De verkeerde smaak die ze nu in de mond laten vallen spoelen ze niet weg door op deze manier door te gaan en alleen Caiway de hand boven het hoofd te houden.

Twente wou Ziggo houden en heeft NOOIT gevraagd om Caiway en/of CIF. We zijn door toedoen van deze partijen weer achtergesteld gebied geworden tov de rest van Twente die wel gewoon Ziggo heeft en Reggefiber met keuze uit 25 partijen!

De keuze voor vooraanstaande en betere providers als Ziggo, KPN, XS4ALL, TELE2 of Telfort en de vervanger van Vodafone wordt ons ontzegd omdat men ons Caiway in de strot wil drukken. Dat was anders niet zo erg, maar Caiway loopt lichtjaren achter !

[Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-10-2016 17:23]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

29 zenders in HD op de coax... En dan ook nog zonder decoder. Daar kunnen we in Albrandswaard alleen maar van dromen. 3 HD zenders op de coax en een aanzienlijk deel, waaronder de HD zenders zijn nog steeds gecodeerd.

Je kan dus nog verder achtergesteld worden door Caiway en CIF!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:03:
In Twente (Cogas-gebied) heeft men Ziggo vervangen voor Caiway en glasvezel aan laten leggen door CIF. En paar constateringen van mijn kant:

COAX:
- Het TV-pakket is veruit ondermaats al twee jaar lang. Sinds de introductie van Caiway heeft Ziggo gestaag zijn pakket doorontwikkeld met meer HD en alle regionale zenders. Bij Ziggo onderhand meer dan 55 HD zenders waaronder de mogelijke premium zenders. KPN biedt in zijn basispakket op glas al 45 HD zenders. Ondertussen zit Caiway op slechts 29 als ik goed tel en in Twente op 22.

- Tweede entone hoor je niets over, andere oplossingen ook niet (bijvoorbeeld een Multiscreen app voor Samsung TV's ??
Slecht nieuws voor je Sjakie.
Vandaag maar eens gevraagd of er aanvulling komt voor de verdwenen zenders. Het gerucht ging dat ze bezig waren met BBC first. Helaas een deksel op mijn neus gekregen. Er komt geen vervanging voor de verdwenen zenders zelfs nu ze per 1 januari extra ruimte krijgen omdat HBO die stopt. We betalen meer dan vorig jaar maar hebben veel minder zenders 8)7

Op twitter ook een vraag voor Chromecast ondersteuning van de App. Hebben veel providers en makkelijk voor je 2e tv. Ook dat ligt niet in de planning maar een 2e Entone ook niet. Kortom geen vooruitgang.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Joh, ze werken nog niet eens aan een Windows 10 app. Dan is Chromecast helemaal een brug te ver.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Roberto...... schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:42:
[...]

Die zijn er al hoor. Solcon en Fiber. Allebei bagger.

Caiway moet eens wat gaan doen voor de klant waar je niet extra voor moet betalen. Veel tv zenders zijn gestopt of gaan stoppen. We krijgen er niks voor terug.
We hebben dit jaar maar 1 zender (rtlz) erbij gekregen. Internetsnelheid al 2 jaar niet verhoogd. Het lijkt op stilstand en riekt zelfs naar achterstallig onderhoud (mail).
Helaas nog niet in mijn regio :( ... en ik heb liever xs4all.nl

Tja vanalles

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Kan ik die multiscreen onzin aan de praat krijgen in Wine of moet ik er maar gewoon niet aan beginnen?

• H D R
Waarom weigert Caiway dan om nieuwe zenders toe te voegen? Andere aanbieders doen dit toch ook, regelmatig? We hebben notabene weer een flinke prijsverhoging achter de kiezen gehad, begin dit jaar van Caiway. Daarbuiten ook nog eens een maandelijkse flinke huurprijs voor een IPTV ontvanger en er zijn alleen maar zenders verdwenen in aantal ten opzichte van een jaar terug.

KPN zit nu al op 45 HD zenders in het basispakket. Daar is ook een kleine prijsverhoging geweest, maar daar krijgen de klanten wel wat voor terug inclusief BBC First in HD.

Bij Caiway niks erbij, alleen eraf... Toch de prijsverhoging... Wat een rare boel toch in Naaldwijk.

Welke wijn bedoel je, True, rode of witte? :)

[Voor 64% gewijzigd door H D R op 29-10-2016 23:33]

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-03 21:56
Volgens mij werkt de opname en afspeel mogelijkheid op meerdere entones ook niet lekker.

Ik merk op dat het verwijderen van programma's op de andere entone gewoon niet gaat, ik kies verwijderen maar het programma wordt gewoon niet verwijderd, ook het afkijken lukt dan niet meer omdat ik het programma op de andere entone al verwijderd heb.

Ik neem aan dat de programma's in de cloud worden opgeslagen?

Is dit gewoon een dikke bug in de entone?

Ik ben zelf woonachtig in Twente (mocht dit er toe doen)

[Voor 14% gewijzigd door Isane op 30-10-2016 10:04]

• Roberto......
@Isane. Ligt eraan welke Entone je hebt gekregen. Waarschijnlijk heb je nog een oud model Entone 515. Die neemt op via een harde schijf.

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-03 21:56
Roberto...... schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:23:
@Isane. Ligt eraan welke Entone je hebt gekregen. Waarschijnlijk heb je nog een oud model Entone 515. Die neemt op via een harde schijf.
Ik heb ff op google gezocht naar de Entone 515 maar dat is een breder model dan ik heb.
Wat ik heb is een Entone Kamai 510.

• Roberto......
Ja die heb ik ook. Het lijkt inderdaad op een nieuwe bug maar nu op de Entone Kamai. Jeetje dacht dat deze versie/apparaat dit soort problemen niet zou hebben.

Misschien helpt het om de SD kaart even te verwijderen uit de Entone en opnieuw op te starten.

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:01:
[...]

Slecht nieuws voor je Sjakie.
Vandaag maar eens gevraagd of er aanvulling komt voor de verdwenen zenders. Het gerucht ging dat ze bezig waren met BBC first. Helaas een deksel op mijn neus gekregen. Er komt geen vervanging voor de verdwenen zenders zelfs nu ze per 1 januari extra ruimte krijgen omdat HBO die stopt. We betalen meer dan vorig jaar maar hebben veel minder zenders 8)7

Op twitter ook een vraag voor Chromecast ondersteuning van de App. Hebben veel providers en makkelijk voor je 2e tv. Ook dat ligt niet in de planning maar een 2e Entone ook niet. Kortom geen vooruitgang.
Men reageert ook nog eens met:"Hier zijn geen plannen voor".
Wanneer je na een half jaar waarin ze eigenlijk al 3/4 nieuwe zenders hadden MOETEN toevoegen als vervanging, gewoon omdat de klant dit verwacht nu ze de prijzen hebben verhoogd, met een dergelijke reactie komt dan is dat ronduit stuitend en tenenkrommend.
Ik had een reactie verwacht als: Begin december ontvang je hier nieuws over. Of:"Vanaf januari wordt ons pakket aangepast, nog even geduld".
Door aan te geven dat er niets komt wordt de klant alleen maar kwader en kwader. Je geeft ronduit de indruk dat het je geen moer kan schelen, wel geld graait van de klant maar er niets voor terug doet of geeft.
Ze lijken in Naaldwijk in slaap gevallen en eerlijk gezegd twijfel ik of daar wel een daadkrachtige directeur zit die zijn personeel weer uit die slaap kan halen of dat men überhaupt nog de middelen/het geld heeft om als provider goed overeind te blijven. Ze geven op mij een verloren indruk alsof ze morgen worden overgenomen en dus nu niet meer investeren (alleen in het noodzakelijke).

• Roberto......
Iedereen deze mail gehad.?

Afgelopen twee weken hebben we problemen gehad met ons e-mailplatform. Mogelijk heeft u hier hinder van ondervonden. Dit vinden we oprecht vervelend. Nu alle problemen verholpen zijn, bieden wij u een compensatie aan.

U kunt vanaf woensdag 2 november 18.00 uur twee weken lang gratis naar de zenders van het Plus TV pakket én naar FOX Sports Eredivisie1 kijken. Plus TV is een uitgebreid tv-pakket met 40 zenders. U ontvangt deze zenders automatisch.

Heb al Fox Sport1 waar ik voor betaal. Krijg ik dan korting?
Plus tv pakket, zo he 40 SD zenders kijken op mijn 55 inch UHD scherm. Top hoor 8)7

Dat noemen ze dan compensatie :+

[Voor 3% gewijzigd door Roberto...... op 30-10-2016 13:42]

• Sjakie0101
Dit is een compensatie die wederom niet voor allle klanten is. Ik heb Plus-pakket en Fox-Sports?
krijg ik nu de helft van de kosten terug voor die maand?

Iedereen krijgt compensatie behalve de mensen die deze pakketten al hebben. Mooie boel!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sjakie0101 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:41:
[...]

Men reageert ook nog eens met:"Hier zijn geen plannen voor".
Wanneer je na een half jaar waarin ze eigenlijk al 3/4 nieuwe zenders hadden MOETEN toevoegen als vervanging, gewoon omdat de klant dit verwacht nu ze de prijzen hebben verhoogd, met een dergelijke reactie komt dan is dat ronduit stuitend en tenenkrommend.
Ik had een reactie verwacht als: Begin december ontvang je hier nieuws over. Of:"Vanaf januari wordt ons pakket aangepast, nog even geduld".
Door aan te geven dat er niets komt wordt de klant alleen maar kwader en kwader. Je geeft ronduit de indruk dat het je geen moer kan schelen, wel geld graait van de klant maar er niets voor terug doet of geeft.
Ze lijken in Naaldwijk in slaap gevallen en eerlijk gezegd twijfel ik of daar wel een daadkrachtige directeur zit die zijn personeel weer uit die slaap kan halen of dat men überhaupt nog de middelen/het geld heeft om als provider goed overeind te blijven. Ze geven op mij een verloren indruk alsof ze morgen worden overgenomen en dus nu niet meer investeren (alleen in het noodzakelijke).
Caiway en CIF zijn 1 ding en CIF is van het investeringsfonds van (o.a) de Rabobank dacht ik. Je kabelaar wordt dus bestuurd alsof het een bank is. En wat hebben de banken de afgelopen jaren alleen maar gedaan? Juist, graaien!

Op de pagina van CIF staat dat er wel 10 mensen werken aan het glasvezelnetwerk.... serieus? 10?

• Sjakie0101
PaT ik moet je toch enigszins corrigeren. CIF is een investeringsmij van Cogas, Rabobank, div. Gemeenten en voor een deel Caiway. Hoewel er wel een lijntje bestaat tussen CIF en Caiway zijn dit wel echt twee gescheiden instanties. Caiway verdient zijn geld niet met CIF, maar spint garen bij het feit dat ze een soort alleenrecht hebben (waar Twente het totaal mee oneens is, daar zitten de Gemeenten dus nu ook tegenaan te schoppen). Caiway houdt dus zijn eigen broek op en wordt niet bestuurd door de Rabobank.

CIF investeert in de aanleg van het netwerk, daar zijn niet zo veel personen voor nodig. De rest wordt uitbesteedt. Dus 10 personen kan prima.

Overigens vindt ik de pagina van CIF erg verouderd. En om nu te verwijzen naar glasvezelpagina's en daar de pagina van Caiway te noemen vind ik niet erg sterk, Het bewijst hoe Caiway de hand boven het hoofd wordt gehouden. Verder nergens een mailadres om contact te zoeken. Lekker transparant.

Kijk voor de gein ook maar eens op de pagina van Reggefiber. Eerlijk gezegd wordt ik daar een stuk blijer van en die pagina bewijst ook dat Reggefiber een groot aanbod van providers van belang vindt om de consument keuze te geven. CIF lijkt alleen bezig met de buitengebieden te verglazen, dan denk ik bij mezelf wat heb ik daar aan? Geen mallemoer.

[Voor 33% gewijzigd door Sjakie0101 op 30-10-2016 14:17]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ahh, tnx voor de aanvulling. Vandaar de "dacht ik". Ik kon het niet goed terug vinden,

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:10:
Hoewel er wel een lijntje bestaat tussen CIF en Caiway zijn dit wel echt twee gescheiden instanties. Caiway verdient zijn geld niet met CIF,
Een lijntje??? Cif is de baas en van de winst van Caiway worden kabels gekocht om maar weer door te graven in afgelegen gebieden ipv dat Caiway dit terug investeert in de klant

CIF heeft zijn zinnen gezet op de uitrol van glasvezel in de Nederlandse buitengebieden en blijft daarmee een grote speler op de eerste laag van glasvezelnetwerken. Ondertussen is het ook nog altijd eigenaar van Caiw, dat actief is op de tweede en derde laag van de netwerken. Als wholesale-aanbieder (tweede laag) biedt Caiw toegang tot de CIF-netwerken aan Fiber Nederland (B2C), Solcon (B2C), WeServe (B2Cool, Cbizz (B2Cool. Onder de naam Caiway is het zelf eveneens als B2C-aanbieder actief op deze netwerken.

http://www.telecompaper.c...rol-buitengebied--1111310

• Sjakie0101
Owkee, prima dan. Daarmee is mijn stelling dat Caiw en CIF dus moedwillig aanbieders weren om Caiway zijn gang te kunnen laten gaan dus onderschreven. Liever geen concurrenten want dan wordt CIF er niet veel rijker van. Eigenlijk een belachelijke situatie. Reggefiber is ook deels KPN maar daar worden wel voldoende concurrenten toegelaten die niet KPN gerelateerd zijn.

• H D R
Ach, volgend jaar heeft KPN wellicht 50 HD zenders in het basispakket en is Caiway nog steeds blijven hangen op 30 stuks.

Ach, volgend jaar komt KPN met een 4K ontvanger voor iedere klant met voldoende snelheid en is Caiway nog steeds blijven hangen op ene 2K ontvanger.

Ach, bij KPN is op de glasvezel vijf ontvangers mogelijk per aansluiting en Caiway hangt nog steeds op slechts 1.

Ach, KPN geeft alle vijf de HD zenders door van Film 1 en Caiway blijft gezellig hangen op 1.

Ach... ach.... ach...

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:37

vr6-only

Blub Blub

Ik wil niet meer stoken of zo, maar momenteel kun je via KPN op glasvezel kiezen voor 6 ontvangers.

It ain't stupid if it works!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Je zou er zo voor naar KPN overstappen, ware het niet dat je dan aan ADSL vast zit en de snelheid hier niet boven de 20 Mbit/s uit komt. Dat is me dan weer een stap te ver terug vanaf mijn 150/150 lijn. Caiway ziet dit natuurlijk ook in en melkt dat maximaal uit.

Edit: Huh, de diverse xDSL providers zeggen dat het nog maar 4/2Mbit/s is. Neemt dat tegenwoordig ieder jaar af? Dat was eerst rond de 11Mbit/s.

[Voor 22% gewijzigd door PaT op 30-10-2016 20:24]

• Roberto......
PaT schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:18:
Je zou er zo voor naar KPN overstappen, ware het niet dat je dan aan ADSL vast zit en de snelheid hier niet boven de 20 Mbit/s uit komt. Dat is me dan weer een stap te ver terug vanaf mijn 150/150 lijn. Caiway ziet dit natuurlijk ook in en melkt dat maximaal uit.

Edit: Huh, de diverse xDSL providers zeggen dat het nog maar 4/2Mbit/s is. Neemt dat tegenwoordig ieder jaar af? Dat was eerst rond de 11Mbit/s.
Klopt. KPN zegt mij echt 75Mbit te kunnen leveren en de andere geven aan max 40. Ook op adsl heerst er hiërarchie.

Internetsnelheid en stabiliteit is super bij Caiway. Geen kwaad woord hierover. Merk alleen dat de arrogantie mij een beetje gaat irriteren. Ze snappen niet dat ik ontevreden ben over het tv aanbod. Vorig jaar had ik meer (hd)zenders tegen lagere prijs dan wat ik nu betaal. Dit valt niet uit te leggen naar je klanten. :N

• H D R
Daarom legt Caiway het ook niet uit :)
Pagina: 1 2 3 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee