[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste
Acties:
  • 414.968 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:44
@Phusebox als je naar Caiway/Delta gaat, dan ga je er inderdaad op achteruit qua TV.
Sowieso geen gratis Ziggo Sport, lagere kwaliteit, geen 4K, geen gratis Fox 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdgroot83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-03 14:50
Phusebox schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:47:
Hmm, hier nu Ziggo maar er gaat wellicht glasvezel komen bij voldoende aanmeldingen. Nu heb ik niet per se glasvezel nodig, zou niet weten wat ik met die Upload snelheid moet. Maar met het oog op de toekomst is het misschien verstandiger toch maar een jaartje glasvezel te nemen zodat ik de aansluiting krijg zonder dat het 650 euro kost.

Alleen tja, Ziggo werkt eigenlijk prima hier en ben bang dat ik er qua tv echt flink op achteruit ga als ik de ervaringen zo lees? Iemand die een zelfde overstap heeft gemaakt?
Ik heb de stap gemaakt en heb een glasvezel abonnement van Caiway afgesloten mits er 35% aanmeldingen worden gehaald. Heb altijd Ziggo gehad maar nu F1 weg gaat en de prijs alweer omhoog gaat hoop ik dat er hier eindelijk glasvezel wordt gelegd. Weg met de monopoly van Ziggo en ervaren hoe goed/slecht Caiway is.
Ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:57
Deshmir schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:05:
@Phusebox als je naar Caiway/Delta gaat, dan ga je er inderdaad op achteruit qua TV.
Helaas is de keuze alleen Caiway of Delta. Online.nl valt sowieso al af en andere aanbieder zijn er in eerste instantie (?) niet. Neem aan dat als glasvezel ligt er wel meerdere aanbieder komen of is dit ook weer een gesloten netwerk?

4K is er bij Ziggo ook niet. Ja nu F1 in 4k, maar die kwaliteit last te wensen over en F1 verdwijnt volgend jaar sowieso. Fox1 en Sport kijk ik verder niet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:24
Deshmir schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:05:
Geen 4K inderdaad, ze kondigen nu al aan dat ze GEEN NPO1 4K kanaal gaan leveren tijdens het EK.
Kennelijk moet het eerst weer klachten regenen. Het is steeds hetzelfde liedje bij Caiway.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-05-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sjakie0101 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:56:
[...]

Geen 4K inderdaad, ze kondigen nu al aan dat ze GEEN NPO1 4K kanaal gaan leveren tijdens het EK.
Kennelijk moet het eerst weer klachten regenen. Het is steeds hetzelfde liedje bij Caiway.
Mja als ik het zo hoor kan ik maar beter bij Ziggo blijven en glasvezel aan me voorbij laten gaan. Dan maar over x jaar paar honderd euro betalen als er wel een fatsoenlijke provider is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:58:
[...]

Mja als ik het zo hoor kan ik maar beter bij Ziggo blijven en glasvezel aan me voorbij laten gaan. Dan maar over x jaar paar honderd euro betalen als er wel een fatsoenlijke provider is.
Het is maar net wat je belangrijk vindt. Het tv product werkt prima, maar verbetering is zeker mogelijk. Ik ben tevreden met Full HD, stereo, en de mogelijkheid om programma's terug te kijken.

Caiway internet via glasvezel, daar is helemaal niets op aan te merken. Stabiel en ping naar Google altijd <4ms.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Diederik schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:02:
[...]

Het is maar net wat je belangrijk vindt. Het tv product werkt prima, maar verbetering is zeker mogelijk. Ik ben tevreden met Full HD, stereo, en de mogelijkheid om programma's terug te kijken.

Caiway internet via glasvezel, daar is helemaal niets op aan te merken. Stabiel en ping naar Google altijd <4ms.
Ja goed ik vraag me af of ik überhaupt verschil zou merken, buiten wanneer ik thuis moet werken met grote bestanden. Maar dan is de VPN van mijn werkgever en diens glasvezel lijn eerder de bottleneck dan mijn eigen verbinding.

Dacht eerst dat is wel prettig omdat ik met veel grote bestanden werk (250-2000 MB), maar ja waarom zou ik investeren in iets dat voor mijn werk is.

Verder denk ik, tja die ping. Ga ik dat merken van 15ms nu naar 4ms? Wat betekend het nu echt qua gebruikservaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:09
Phusebox schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:06:
[...]
Verder denk ik, tja die ping. Ga ik dat merken van 15ms nu naar 4ms? Wat betekend het nu echt qua gebruikservaring?
Juist een zo lage ping geeft een flinke verbetering bij web browsen. Je moet niet gek opkijken als een beetje webpagina tegenwoordig tientallen verbindingen opbouwt, een lage ping betekent dan in plaats van tientallen keren 20 ms., totaal richting secondes, naar een vijf keer zo lage tijd om de webpagina te tonen. Ik ervaar nu met Caiway en inderdaad 4 ms. dat veel pagina’s er vrijwel direct volledig binnen zijn. Downloadsnelheid speelt niet zo’n rol bij webpagina’s, de ping wel.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ernstoud schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:24:
Je moet niet gek opkijken als een beetje webpagina tegenwoordig tientallen verbindingen opbouwt, een lage ping betekent dan in plaats van tientallen keren 20 ms., totaal richting secondes, naar een vijf keer zo lage tijd om de webpagina te tonen.
Snelle DNS is ook belangrijk en vooral als die de advertenties blokkeert : Je ping naar 0.0.0.0 is altijd 0 tenslotte! 8) O-) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartkramer0103
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-05 05:57
Nog meer mensen waar het plat ligt? Voor het eerst sinds lange tijd 0.0 activiteit op de WAN SFP vezel, omgeving Betuwe.

EDIT: Kwam net langs wegwerkzaamheden, precies waar de hoofdkabel ligt. Wil niet meteen zeggen dat 1+1 2 is, MAAARRRRR :+ :+

[ Voor 35% gewijzigd door Bartkramer0103 op 25-05-2021 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Bartkramer0103 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:09:
Nog meer mensen waar het plat ligt? Voor het eerst sinds lange tijd 0.0 activiteit op de WAN SFP vezel, omgeving Betuwe.
Werkt in Twente.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
De firmware van de Kamai 7x is geupdate. De oude firmware was de oorzaak van het niet kunnen doorgeven van Dolby. Dus wie weet dat deze update een opmaat is hier naar toe. Afwachten maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 14:24
Phusebox schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:58:
[...]

Ik sta er hetzelfde voor en heb ook voor Caiway gekozen. De minst beroerde van de genen waaruit ik moest kiezen.
Ik heb zoiets van, dan maar een jaartje Caiway en de aansluiting gratis in huis.
Kijk toch maar weinig tv.
Na een jaar mogen er meer providers leveren op de glaslijn volgens mij en dan zien we wel verder, Caiway houden, terug naar Ziggo of een andere glasvezelprovider.

Waarom is de beeldkwaliteit bij Ziggo minder trouwens?
Dat gedoe met dat beeldfilter is bij de Next nooit helemaal opgelost geloof ik?
En wat is de bitrate van de HD-kanalen bij Ziggo tov Caiway?

[ Voor 12% gewijzigd door coob op 26-05-2021 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
coob schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:08:
[...]

Ik sta er hetzelfde voor en heb ook voor Caiway gekozen. De minst beroerde van de genen waaruit ik moest kiezen.
Ik heb zoiets van, dan maar een jaartje Caiway en de aansluiting gratis in huis.
Kijk toch maar weinig tv.
Na een jaar mogen er meer providers leveren op de glaslijn volgens mij en dan zien we wel verder, Caiway houden, terug naar Ziggo of een andere glasvezelprovider.

Waarom is de beeldkwaliteit bij Ziggo minder trouwens?
Dat gedoe met dat beeldfilter is bij de Next nooit helemaal opgelost geloof ik?
En wat is de bitrate van de HD-kanalen bij Ziggo tov Caiway?
Ik laat het aan me voorbij gaan. Heb geen zin in een jaar lang gezanik met mindere TV ervaring, niet zozeer voor mezelf maar vooral mijn vrouw, die er het meeste gebruik van maakt.

De Ziggo Next box werkt gewoon goed hier, makkelijk te bedienen met de afstandsbediening van de tv, opnemen, terugkijken werkt allemaal soepel. Ben bang dat als ik dat ga wijzigen het een lang jaar gaat worden.

De aanbiedingen die ze geven zijn ook te matig om me over de streep te trekken. Vooral als je telt dat je een maand dubbel moet betalen (ze adviseren zelf om je contract bij Ziggo pas op te zeggen als de glasvezel bij je thuis werkt, om zo niet zonder tv/internet/bellen te komen zitten. Blijkbaar niet veel vertrouwen in hun diensten
)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:56
Het is weer prijs in Rhoon. Geen interactieve TV momenteel.
https://allestoringen.nl/storing/caiway/

Edit:
Alles is zwart behalve GTST... d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door technorabilia op 26-05-2021 20:26 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
op veel plekken denk ik. Al hele dag problemen met Delta (zelfde netwerk/backend). Website plat, telefoon plat, alles plat. Enige bron is twitter https://twitter.com/caiway

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

technorabilia schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:05:
Het is weer prijs in Rhoon. Geen interactieve TV momenteel.
https://allestoringen.nl/storing/caiway/

Edit:
Alles is zwart behalve GTST... d:)b
Kan je op dat soort momenten nog wel TV kijken via de app van Caiway?
(ik kijk nog tv via de coax en dat werkt as we speak vlekkeloos)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PaT schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:46:
[...]

Kan je op dat soort momenten nog wel TV kijken via de app van Caiway?
(ik kijk nog tv via de coax en dat werkt as we speak vlekkeloos)
Werkte ook niet, maar hier (omg. Steenbergen NB) werkt alles weer. Net op tijd voor het voetbal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 17:10
Bij mij werkt inloggen via webtv ook niet meer (https://webtv.caiway.nl/)
{ "code": 500, "message": "LOGIN_FAILURE", "extraInfo": { "type": "ERROR_RESPONSE", "url": "https://login.caiway.nl/openam/oauth2/access_token", "code": 504, "body": "" } }
Meer mensen last van?

EDIT: Ondertussen gefixed, kan er weer op.

[ Voor 7% gewijzigd door Desiler op 26-05-2021 21:32 ]

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 14:24
Phusebox schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:30:
[...]

Ik laat het aan me voorbij gaan. Heb geen zin in een jaar lang gezanik met mindere TV ervaring, niet zozeer voor mezelf maar vooral mijn vrouw, die er het meeste gebruik van maakt.

De Ziggo Next box werkt gewoon goed hier, makkelijk te bedienen met de afstandsbediening van de tv, opnemen, terugkijken werkt allemaal soepel. Ben bang dat als ik dat ga wijzigen het een lang jaar gaat worden.

De aanbiedingen die ze geven zijn ook te matig om me over de streep te trekken. Vooral als je telt dat je een maand dubbel moet betalen (ze adviseren zelf om je contract bij Ziggo pas op te zeggen als de glasvezel bij je thuis werkt, om zo niet zonder tv/internet/bellen te komen zitten. Blijkbaar niet veel vertrouwen in hun diensten
)
Die maand dubbel betalen staat mij ook wel tegen ja.
Nou ja, ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Van kanaal gewisseld en geen tv meer. Geen voetbal meer vanavond lijkt het.

Hopelijk geen storingen tijdens het EK voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:01
Ranja_Ranja schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:55:

idem, rtl7 ging prima, toen zapte ik even want reclame, en zwart beeld overal. Nog maar eens herstarten, al blijft hij nu hangen op het DELTA logo.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik krijg nu een scherm dat ik credentials moet gaan invoeren... lijkt me niet de bedoeling. Internet werkt dan wel weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
En daarna onbekende error, neem contact op met de klantenservice.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ranja_Ranja schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:55:

Ik heb dezelfde fout gemaakt. Gelukkig nog een KPN en/of Ziggo inlog beschikbaar van familie/vrienden, dan maar zo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
De problemen met interactieve televisie doen zich opnieuw voor. We blijven werken aan een oplossing. Sorry voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Uit nood weer even op COAX. Gek genoeg is daar recentelijk AT5 HD toegevoegd, die niet op intractief zit.
Ik zit in Twente dus had dan eerder TVOost HD verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
nieuws: Caiway en Delta maken melding van storing - update

Update, 21:21: Caiway en Delta melden op Twitter dat 'het overgrote deel' van hun klanten inmiddels weer televisie hebben. Gebruikers die nog steeds geen tv hebben, worden door Delta aangeraden om hun tv-ontvanger opnieuw op te starten.

Edit:
Herstart lost het probleem hier op (Caiway).

[ Voor 49% gewijzigd door technorabilia op 26-05-2021 22:44 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 15:10

B2

wa' seggie?

Volgens mij betrof de storing alleen TV via zo’n settop box? Ik heb in ieder geval nergens last van gehad. M’n lijn monitor laat ook niet echt gekke dingen zien. Wat verschillen in de ping naar Google van 1ms, maar de gateway en eerste hop zijn in feite stabiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ro_pvgbozmPU4Wrvpx4g1C1Nem0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27uyxoGSt7vB3e4HLFwF10OJ.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje minder TV is goed voor eens mens, komen de actieve hersencellen ook nog eens los :) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 18:24
Heel klein beetje packetloss gehad zie ik nu, maar dat is te verwaarlozen. ICMP naar Google.nl.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YnOkXSN.png

Ik heb wel Delta, maar netwerk is hetzelfde :)

[ Voor 21% gewijzigd door BlazeMuis op 27-05-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 16:30
Ha allen. Was mij al iets aan het inlezen m.b.t. Caiway glas, aangezien de wijk hier verglaasd wordt. Ben nu een Ziggo abonnee, en heb internet en tv via Ziggo. Na wat inlezen besloten om vooral het TV abo van Ziggo aan te houden, maar daar internet te laten vervallen en over te gaan naar glas. TV houden we bij Ziggo, voornamelijk vanwege het zenderaanbod van Ziggo maar ook vanwege de CI modules en niet weer een los kastje erbij. Aangezien ze nog bezig zijn met het leggen van glas, is het aansluiten nu nog kosteloos. Dus ik dacht, ik geef het een jaartje, en kan dan, indien het niet bevalt, altijd nog terug naar Ziggo naar een alles-in-1 pakket - maar ligt de glas aansluiting er in ieder geval.

Ik zit alleen nog wel met wat vragen m.b.t. internet van Caiway over glas. Ik begrijp dat de standaard aansluiting in de meterkast gemaakt wordt, normaliter, maar dat is in ons geval niet handig. Dat wil zeggen, ale bestaande UTP bekabeling komt in de woonkamer bij elkaar en de meterkast zit op een plek waar nauwelijks kabels naartoe te trekken zijn. Ik ga er vanuit dat je hierin wel kan sturen, normaliter?

Een ander dingetje wat ik lees is de vrije modem keuze. Heb nu een router staan, een Asus rt-ac 66u. Ding bevalt prima en heeft prima bereik. Ik zou deze dus graag aanhouden en inzetten achter het glasmodem - maar lees dat dit niet zomaar gaat zonder slag of stoot. Ik verwacht namelijk dat de standaard modem/router ruk zal zijn qua wifi bereik. Correct?
Ik lees e.e.a. over DMZ's en zo, er is (nog) geen bridge mogelijkheid voor het bestaande modem begrijp ik. Wat zijn concreet de oplossingen/uitdagingen hier in? Ik lees e.e.a. over glasmodules maar verwacht dat ik met mijn Asus router hier niet zo veel mee kan, correct?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15

lier

MikroTik nerd

@xxxneoxxx Al je vragen zijn volgens mij al beantwoord in dit topic. Als je huidige router VLAN ondersteuning heeft op de WAN poort, dan volstaat een mediaconvertor en heb je geen glasmodem nodig.

Als het goed is komt een schouwer langs om gezamenlijk de locatie in de woning te bepalen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 16:30
lier schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:24:
@xxxneoxxx Al je vragen zijn volgens mij al beantwoord in dit topic. Als je huidige router VLAN ondersteuning heeft op de WAN poort, dan volstaat een mediaconvertor en heb je geen glasmodem nodig.

Als het goed is komt een schouwer langs om gezamenlijk de locatie in de woning te bepalen.
Ok, thanks. Da's wel een goeie om even te checken vooraf. Zal eens verder inzoomen op wat de bestaande router kan, en welke mediaconverter aan te raden is. Thanks!

Edit: ah, duidelijk. Idd wat posts in dit topic gevonden met aangeraden apparatuur waardoor de modem niet eens nodig zou moeten zijn. Dacht in eerste instantie dat een mediaconverter alleen nodig zou zijn voor bijv. tv signaal, maar de media die ge-convert wordt is het glassignaal. Makes sense. :D Router ondersteunt zo te lezen ook vlanning op WAN port, dus lijkt wel goed te komen. Van wat ik heb gelezen is een aparte SFP module + kabel niet eens nodig aangezien ik die vanuit Caiway modem zou moeten kunnen hergebruiken na aansluiten.

[ Voor 32% gewijzigd door xxxneoxxx op 27-05-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Phusebox schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:30:
De Ziggo Next box werkt gewoon goed hier, makkelijk te bedienen met de afstandsbediening van de tv, opnemen, terugkijken werkt allemaal soepel.
Dat kan bij Caiway ook. Heb een minder recente JVC TV en koppelen van de Amino afstandsbediening aan de TV was 1 minuut werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
B2 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:58:
Volgens mij betrof de storing alleen TV via zo’n settop box? Ik heb in ieder geval nergens last van gehad. M’n lijn monitor laat ook niet echt gekke dingen zien. Wat verschillen in de ping naar Google van 1ms, maar de gateway en eerste hop zijn in feite stabiel.

[Afbeelding]

Beetje minder TV is goed voor eens mens, komen de actieve hersencellen ook nog eens los :) :+
Betrof? De ellende is as we speak weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 15:10

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:37:
[...]

Nergens last van hier. Misschien is er iets niet goed met je bekabeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ernstoud schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:16:
Dat kan bij Caiway ook. Heb een minder recente JVC TV en koppelen van de Amino afstandsbediening aan de TV was 1 minuut werk.
Moet je niet te hard roepen, want zo te zien hebben jullie het gewoon over HDMI CEC en dat kan altijd nog een heleboel ellende opleveren : 100% GRATIS en voor niets! :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 18:24
B2 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:48:
[...]

Denk dat er sowieso iets mis is met de bekabeling daar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Sjakie0101 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:37:
[...]

Uit de mail die je hebt ontvangen. Mogelijk heeft dat er mee te maken.

Om een dergelijke storing in de toekomst te voorkomen, voeren we de komende dagen verbeteringen door in de achterliggende systemen. Bij deze werkzaamheden kan het gebeuren dat interactieve tv even niet goed werkt. We zullen er uiteraard alles aan doen om nieuwe onderbrekingen te voorkomen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
B2 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:48:
[...]

Jij hebt toch internet Only, *knip* mag een maatje minder

Interactieve tv stoort opnieuw en de klachten stromen weer binnen.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 27-05-2021 21:09 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ernstoud
Valt wel mee toch? Enkele tientallen meldingen op allestoringen. Hier ook niets aan de hand. Kijk trouwens sowieso geen TV. Ben nl. mijn Genexis modem aan het tweaken. Een onderwerp waar op dit forum “tweakers”genaamd meer plaats voor is dan - zo is mijn mening - geneuzel over TV kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
ernstoud schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:26:
Valt wel mee toch? Enkele tientallen meldingen op allestoringen. Hier ook niets aan de hand. Kijk trouwens sowieso geen TV. Ben nl. mijn Genexis modem aan het tweaken. Een onderwerp waar op dit forum “tweakers”genaamd meer plaats voor is dan - zo is mijn mening - geneuzel over TV kwaliteit.
Bij mij werkt het weer

Verder worden er weer HD zenders toegevoeg aan interactief komende week:
MTV Music24 is nu MTV Live24 HD geworden (op de decoder moet deze nog omgezet worden, in de app en op COAX al HD)
L1HD is toegevoegd (niet op COAX, wel op interactief)
AT5 HD komt er ook bij (op de decoder nog niet zichtbaar, op de app en op COAx al wel)

To be continued waarschijnlijk, door de storingen zal men even gestopt zijn met de werkzaamheden.

Bron: Caiway/Delta app

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 27-05-2021 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 19:51
Vraagje: ik zit nu op solcon internet plus tv via glasvezel buitenaf. Inmiddels tv via CanalDigitaal via internet. TV van solcon vind ik bagger.

Overstap naar caiway zou kunnen (internet only) ziet er qua prijs/prestatie goed uit.

Vraag: ik lees van alles over eigen router, maar krijg nog geen beeld bij wat daar nou wel en niet kan. Ik zou graag enkel en alleen glasvezelmodem van caiway hebben en dan vanaf daar cat 6 naar bestaande router en daarmee de rest van mijn netwerk onveranderd laten. Kan dat? Dus niet die Genexis meuk, geen gedoe met bridges of dubbele DHCP en dergelijke. Gewoon glasvezelmodem, UTP, bestaande router. Geen vlan gedoe met tv nodig, gewoon tcp verkeer

[ Voor 3% gewijzigd door delpit op 30-05-2021 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

delpit schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:27:
Vraagje: ik zit nu op solcon internet plus tv via glasvezel buitenaf. Inmiddels tv via CanalDigitaal via internet. TV van solcon vind ik bagger.

Overstap naar caiway zou kunnen (internet only) ziet er qua prijs/prestatie goed uit.

Vraag: ik lees van alles over eigen router, maar krijg nog geen beeld bij wat daar nou wel en niet kan. Ik zou graag enkel en alleen glasvezelmodem van caiway hebben en dan vanaf daar cat 6 naar bestaande router en daarmee de rest van mijn netwerk onveranderd laten. Kan dat? Dus niet die Genexis meuk, geen gedoe met bridges of dubbele DHCP en dergelijke. Gewoon glasvezelmodem, UTP, bestaande router. Geen vlan gedoe met tv nodig, gewoon tcp verkeer
Dat kan alleen met de Genexis Titanium, die wordt niet meer standaard geleverd bij Caiway (volgens mij) en zul je moeten aanvragen via de supportafdeling nadat je abonnement actief is. Levertijd (indien op voorraad) was bij mij één werkdag met een belletje rond 3u 's middags.
Met de Genexis Platinum kan dit niet. Je kunt eventueel je Genexis glasvezelmodem(of modem&router) compleet vervangen voor je eigen glasvezelmodem en dan gebruik maken van VLAN's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
True schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Dat kan alleen met de Genexis Titanium, die wordt niet meer standaard geleverd bij Caiway (volgens mij) en zul je moeten aanvragen via de supportafdeling nadat je abonnement actief is. Levertijd (indien op voorraad) was bij mij één werkdag met een belletje rond 3u 's middags.
Met de Genexis Platinum kan dit niet. Je kunt eventueel je Genexis glasvezelmodem(of modem&router) compleet vervangen voor je eigen glasvezelmodem en dan gebruik maken van VLAN's.
Dank, jammer. Dan wacht ik wel even de vrije apparatuur keuze af voordat ik eventueel overstap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

delpit schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Dank, jammer. Dan wacht ik wel even de vrije apparatuur keuze af voordat ik eventueel overstap.
Die is er dus al voor glasvezel, (al dan niet m.u.v. VoIP dat heb ik niet scherp). Je kunt dus je eigen modem aansluiten rechtstreeks op de FTU énkel moet je dan wel zelf met VLANs werken.

Het gaat met die aanpassing voor glasvezel echt helemaal niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
True schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:27:
[...]

Die is er dus al voor glasvezel, (al dan niet m.u.v. VoIP dat heb ik niet scherp). Je kunt dus je eigen modem aansluiten rechtstreeks op de FTU énkel moet je dan wel zelf met VLANs werken.

Het gaat met die aanpassing voor glasvezel echt helemaal niets doen.
Aha. Dat zou moeten werken. Voor veel andere providers kan ik daar van alles over vinden, bij caiway weinig.

Ik heb verder niets nodig, geen tv, geen voip, gewoon stabiel internet waarbij mijn bestaande netwerk met extern openstaande poorten blijft werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ernstoud
delpit schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:32:
[...]

Aha. Dat zou moeten werken. Voor veel andere providers kan ik daar van alles over vinden, bij caiway weinig.

Ik heb verder niets nodig, geen tv, geen voip, gewoon stabiel internet waarbij mijn bestaande netwerk met extern openstaande poorten blijft werken.
Niets te vinden? Gewoon in het zoekveld van dit forum zoeken op SFP en dan vind je alles wat je moet weten.

Handig hoor zo’n zoek functie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
ernstoud schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Niets te vinden? Gewoon in het zoekveld van dit forum zoeken op SFP en dan vind je alles wat je moet weten.

Handig hoor zo’n zoek functie!
zoeken op SFP. Tja, dan moet je eerst wel een idee hebben wat een SFP precies is, waar je zo’n SFP precies in kunt duwen, wat je eigenlijk voor modem of router krijgt tegenwoordig bij caiway (en dus niet in 2017). Welke instellingen daar dan bij ingesteld kunnen worden, enzovoort.

Dus, fijn dat jij je frustratie kwijt bent en ik toch nog een normaal antwoord van iemand gekregen heb. Overigens nog steeds met vragen, want bij caiway vind je niets over de precieze details.

[ Voor 6% gewijzigd door delpit op 30-05-2021 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
delpit schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:30:
[...]
want bij caiway vind je niets over de precieze details.
In dit topic dus wel.
Heel kort samen gevat: Wat jij wil kan prima met eigen apparatuur.
Je hebt een SFP nodig en/of een mediaconverter, afhankelijk van wat je router wel of niet kan.
Tevens moet je router VLAN aan WAN kant ondersteunen.
Klinkt allemaal moeilijk, maar als je je een beetje inleest moet het lukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

[...]

zoeken op SFP. Tja, dan moet je eerst wel een idee hebben wat een SFP precies is, waar je zo’n SFP precies in kunt duwen, wat je eigenlijk voor modem of router krijgt tegenwoordig bij caiway (en dus niet in 2017). Welke instellingen daar dan bij ingesteld kunnen worden, enzovoort.

Dus, fijn dat jij je frustratie kwijt bent en ik toch nog een normaal antwoord van iemand gekregen heb. Overigens nog steeds met vragen, want bij caiway vind je niets over de precieze details.
Klopt, enkel hoeft Caiway je ook niet te helpen bij dit soort vragen. Heb je de mogelijkheid om je eigen modem aan te sluiten t.b.v. het gebruik van het glasvezelsignaal om zo internet en TV te kijken? Ja. Hoe jij dat doet met jouw apparatuur is ondoenlijk voor een klantenservice dat allemaal uit te werken.
Zie bijv. de mega pagina van KPN die wel iets over vrije modemkeuze rept. Ze geven exact aan wat je moet doen (nog voor de ingang van vrije modemkeuze overigens) maar hoe je het doet is aan je zelf.

Ik gooi 'm er toch in, een beetje inzet van je zelf over hoe zoiets dan kan werken zodat je gericht kan zoeken in bijv. dit topic is helemaal aan jou ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nee hoor, gewoon zo : [Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie :)
Ik begrijp @ernstoud wel hoor : Tegenwoordig is GoT een beetje een "Vraag maar raak voor een knaak!" forum geworden en dat is gewoon zonde! :)
True schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:05:
Klopt, enkel hoeft Caiway je ook niet te helpen bij dit soort vragen. Heb je de mogelijkheid om je eigen modem aan te sluiten t.b.v. het gebruik van het glasvezelsignaal om zo internet en TV te kijken? Ja. Hoe jij dat doet met jouw apparatuur is ondoenlijk voor een klantenservice dat allemaal uit te werken.
Zie bijv. de mega pagina van KPN die wel iets over vrije modemkeuze rept. Ze geven exact aan wat je moet doen (nog voor de ingang van vrije modemkeuze overigens) maar hoe je het doet is aan je zelf.

Ik gooi 'm er toch in, een beetje inzet van je zelf over hoe zoiets dan kan werken zodat je gericht kan zoeken in bijv. dit topic is helemaal aan jou ;)
:o Hoooo eens effe! :P

Gaan we nou Caiway met een "totally out of their league" ISP vergelijken :? Doe eens niet zo gek! :+

Daar komt geen eene hedendaagse Nederlandse ISP bij in de buurt wat mij betreft!
Vooral nu XS4ALL foetsie is en Freedom Internet nog veel teveel in de opbouw fase zit ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
Delta, solcon, xs4all, kpn is toch stuk meer praktisch materiaal van te vinden dan caiway. Gewoon een tekeningetje en/of een lijstje met wat instellingen en mogelijkheden.

Van caiway vind ik dit: Genexis GSFP-GPON-C+ compatibel SFP en Caiway

En dit: https://unifi-forum.nl/on...m-7840-kun-je-zonder.911/

Of dit: https://caiway.gebruikers...thread.php?thread_id=2099

En deze zoekopdracht roept ook vooral vragen op: [Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie

Dus ja, ik zoek me een ongeluk, maar ik heb eigenlijk nog steeds geen volledig beeld wat ze leveren (modem en router)? Is dat dan altijd een Genexis of soms iets anders? Kan ik dat meteen aansluiten op een bestaande fritzbox? Wat moet ik dan eventueel aanschaffen?

[ Voor 10% gewijzigd door delpit op 30-05-2021 18:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:45
delpit schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:07:
Delta, solcon, xs4all, kpn is toch stuk meer praktisch materiaal van te vinden dan caiway. Gewoon een tekeningetje en/of een lijstje met wat instellingen en mogelijkheden.

Van caiway vind ik dit: Genexis GSFP-GPON-C+ compatibel SFP en Caiway

En dit: https://unifi-forum.nl/on...m-7840-kun-je-zonder.911/

Of dit: https://caiway.gebruikers...thread.php?thread_id=2099

En deze zoekopdracht roept ook vooral vragen op: [Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie

Dus ja, ik zoek me een ongeluk, maar ik heb eigenlijk nog steeds geen volledig beeld wat ze leveren (modem en router)? Is dat dan altijd een Genexis of soms iets anders? Kan ik dat meteen aansluiten op een bestaande fritzbox? Wat moet ik dan eventueel aanschaffen?
Dat het onoverzichtelijk is klopt inderdaad, maar met Caiway is het simpeler dan kpn als je ook iptv gebruikt.
Maar ook jouw post's zijn niet duidelijk genoeg, je noemt nu pas welke router je hebt en dan ook nog zonder type, maar heeft dat ding sfp poorten?
We gaan er maar van uit van niet, dus dan ben je bv deze nodig. pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L

Je krijgt van Caiway wss de Genexis Platinum 7840. Die ga je eerst aansluiten en activeren volgens hun handleiding.
Aan de achterkant daarvan zit een klepje met zegel, daaruit leen je de sfp en die doe je in de tp link, en ga je met netwerkkabel daarvan naar je router.
In jouw router de wan instellingen op dhcp en vlan 100 meegeven, en dan zou het moeten werken nadat je lease er is.
De vraag is al eerder gesteld dat jouw router wel vlan moet ondersteunen aan de wan zijde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
Oprechte vraag.
Heeft iemand wel eens "problemen" gehad met Caiway als je de zegel hebt verbroken?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:37
technorabilia schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:21:
Oprechte vraag.
Heeft iemand wel eens "problemen" gehad met Caiway als je de zegel hebt verbroken?
Als je ziet dat ze een filmpje op YouTube hebben staan uit 2019 over het aansluiten van je glasmodem, en daarbij in de eerste twintig seconden al vertellen dat je het zegel van poort 1 moet wegknippen...
Dan neem ik aan dat het antwoord op jouw vraag "nee" is.
YouTube: HOW TO: Glasmodem aansluiten & Activeren glasdiensten

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Barre73
Ohh haha, ik heb dat blijkbaar uit mijn geheugen gewist dat ik dat ooit heb gedaan.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• delpit
Behoorlijk Leek schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:45:
[...]

Dat het onoverzichtelijk is klopt inderdaad, maar met Caiway is het simpeler dan kpn als je ook iptv gebruikt.
Maar ook jouw post's zijn niet duidelijk genoeg, je noemt nu pas welke router je hebt en dan ook nog zonder type, maar heeft dat ding sfp poorten?
We gaan er maar van uit van niet, dus dan ben je bv deze nodig. pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L

Je krijgt van Caiway wss de Genexis Platinum 7840. Die ga je eerst aansluiten en activeren volgens hun handleiding.
Aan de achterkant daarvan zit een klepje met zegel, daaruit leen je de sfp en die doe je in de tp link, en ga je met netwerkkabel daarvan naar je router.
In jouw router de wan instellingen op dhcp en vlan 100 meegeven, en dan zou het moeten werken nadat je lease er is.
De vraag is al eerder gesteld dat jouw router wel vlan moet ondersteunen aan de wan zijde.
dank je.

Router is een fritzbox 7590, zo te zien kan ik daarop een wan vlan instellen.

Dus TP-link mc220l ertussen en het moet werken. Mooi, dan kan ik wel overstappen.

Ik heb vanuit het verleden best veel fritz spul wat inmiddels aardig werkt, dus nieuwe versterkers of mesh zouden het idee van beetje besparen nogal om zeep helpen. En routers achter routers en dergelijke ben ik ook geen fan van.

En geen voip, iptv of ander gedoe, gewoon plain internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-08-2024
Sinds een aantal weken heb ik Caiway. Een genexis router waar ik WiFi op heb uitgeschakeld. WiFi gaat via een ubiquity AP. helaas een zeer instabiele verbinding. Internet valt vaak weg (alleen power brand dan nog op de genexis), na een restant werkt het weer eventjes.. mijn vermoeden is een kapotte genexis. Jullie nog tips voor ikcaiway bel morgenochtend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Daantju schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:08:
Sinds een aantal weken heb ik Caiway. Een genexis router waar ik WiFi op heb uitgeschakeld. WiFi gaat via een ubiquity AP. helaas een zeer instabiele verbinding. Internet valt vaak weg (alleen power brand dan nog op de genexis), na een restant werkt het weer eventjes.. mijn vermoeden is een kapotte genexis. Jullie nog tips voor ikcaiway bel morgenochtend?
Als het alleen power is die brand zou ik eerder zeggen dat de connector niet goed zit of er ergens problemen zijn met je glassignaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Barre73 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:39:
[...]

Als je ziet dat ze een filmpje op YouTube hebben staan uit 2019 over het aansluiten van je glasmodem, en daarbij in de eerste twintig seconden al vertellen dat je het zegel van poort 1 moet wegknippen...
Ik denk dat bedoeld werd het zegel (sticker) onderop het modem om het luikje naar de SFP te bereiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

ernstoud schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:23:
[...]

Ik denk dat bedoeld werd het zegel (sticker) onderop het modem om het luikje naar de SFP te bereiken?
Mijn Platinum werd 'defect' geleverd bij aansluiting van glasvezel. Monteur gehad die mat wel signaal. Trekt dat kapje los en drukt de SFP vast, die zat niet vast.
Ik heb die later geretourneerd (3 dagen later) in ruil voor een Titanium en 'netjes' bevestiging van ontvangst van het oude modem ontvangen (na 3wk of zo?!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Tssss….

Enkele maanden geleden vond ik dit topic en ben gewoon vanaf het begin gaan lezen, paar pagina’s verder was duidelijk hoe en wat. Er wordt verwezen naar de juiste SFP, de juiste glasvezel patch kabel, de instelllingen voor een aantal routers, de nodige mediaconverter en waar je dat allemaal kunt kopen. Ook dat je de SFP van de Genexis kunt gebruiken, ondersteund met foto’s. Kost even wat tijd om het te doorgronden maar <opa mode aan> wat jezelf ontdekt geeft voldoening <opa mode uit>.

De Genexis doet wat hij moet doen, alleen de WiFi is bagger.

Enfin, SFP uit dat ding halen, in de mediaconverter en gaan. Je bent wel “on your own”. Caiway zal je niet helpen. Ik misschien wel, over niet te lange tijd zal ik mijn script om de Genexis in bridge te zetten publiceren. Eerst even de GPL source van Genexis afwachten, die is mij toegezegd voor juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
True schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:12:
[...]

Als het alleen power is die brand zou ik eerder zeggen dat de connector niet goed zit of er ergens problemen zijn met je glassignaal.
Als alleen power brandt en ook geen WiFi LED (terwijl WiFi wel enabled was) is de Genexis defect. Zelfs zonder enig signaal op WAN of SFP moet WiFi LED gaan branden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Barre73 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:39:
[...]

Dat is wel iets anders dan wat ik bedoel, dus de sfp module achteruit de genexis zelf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Daantju schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:08:
Om het eea uit te sluiten zou ik alles eens afkoppelen, stroom ook van je unifi ap af, en wifi aan op de genexis.
Valt hij dan nog uit?
Het probleem hoeft niet hetzelfde te zijn als bij mij destijds, maar ik had het gevoel dat ondanks wifi uit op de genexis hij toch mijn ap,s liep te verstoren, en daarom ook herstarts van dat ding kreeg. En daarom oa heb ik die 7840 eruit gepleurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Behoorlijk Leek schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:33:
Het probleem hoeft niet hetzelfde te zijn als bij mij destijds, maar ik had het gevoel dat ondanks wifi uit op de genexis hij toch mijn ap,s liep te verstoren, en daarom ook herstarts van dat ding kreeg.
Ik heb hier een uitgebreid Ubiquiti UniFi netwerk achter de Genexis 7840 en heb nergens last van! :)

Check ook regelmatig of de WiFi van de Genexis niet stiekem aan is gesprongen en die blijft ook netjes uit sinds die eene firmware update uit het verleden! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
technorabilia schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:21:
Oprechte vraag.
Nou ja, zoals True het zegt, True in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie" moeten we dus wel controleren of die sfp wel goed vast zit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 14:45
Is er hier iemand die weet of Caiway het EK voetbal nog in 4K gaat aanbieden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
ActualFantasy schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:01:
Is er hier iemand die weet of Caiway het EK voetbal nog in 4K gaat aanbieden?
Caiway zelf misschien? Website, whatsapp, telefoon…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Nu zoveel kleinere providers als Caiway het EK gaan doorgeven in 4K HDR (HLG) kan Caiway het natuurlijk niet maken om als bijna enige aanbieder in Nederland dit te negeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
dolopfriet schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:19:
Nu zoveel kleinere providers als Caiway het EK gaan doorgeven in 4K HDR (HLG) kan Caiway het natuurlijk niet maken om als bijna enige aanbieder in Nederland dit te negeren.
De mailservers van Caiway werken vooralsnog alleen met POP3, dat heeft niet zoveel met TV van doen, maar het lijkt er wel op dat ze IMAP negeren als bijna enige aanbieder.

m.a.w. ik heb er weinig vertrouwen in.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

dolopfriet schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:19:
Voor een provider die ook nog alleen maar stereo aanbiedt hou ik m'n hart vast..lijkt me stug dat ze in 4K gaan doorgeven. Kunnen die ontvangers dat überhaupt aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hatv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 22:00
Alsof caiway opeens meedenkt met wat de klant graag zou willen. En die amino kastjes hebben antieke hardware, die kunnen amper 1080p aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ActualFantasy
Exorcist schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:29:
[...]

Voor een provider die ook nog alleen maar stereo aanbiedt hou ik m'n hart vast..lijkt me stug dat ze in 4K gaan doorgeven. Kunnen die ontvangers dat überhaupt aan?
Ik heb al bijna een jaar geleden een 4K ontvanger van hun ontvangen, dus ja, lijkt me wel.

Het is verdorie al jaren bekend dat 4K er aan zat te komen, in 2018 was er al sprake van het WK in 4K, en toen gaf Caiway ook niet thuis. Nu mag het onderhand wel toch?

En het is gewoon een extra zender van NPO, net als vroeger je NPO HD had en SD.

Nu is het NPO HD en NPO 4K. Kan gewoon ergens op 601 of zo, zoals ze toen ook deden 10 jaar terug met HD. Maar het is gewoon onwil lijkt het wel.

[ Voor 16% gewijzigd door ActualFantasy op 01-06-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-05 10:21
Ik heb een wat langere glas kabel tussen FTU en (eigen) router nodig. Als ik de zoekfunctie gebruik lijk ik een kabel nodig te hebben van SC/APC (ftu) naar LC-SC (sfp tranceiver uit geleverde router door Caiway). Is dit dan de juiste kabel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15

lier

MikroTik nerd

Je hebt simplex nodig...ik ga even zoeken

Deze dus: https://www.fs.com/de-en/products/41662.html

[ Voor 41% gewijzigd door lier op 01-06-2021 13:43 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ActualFantasy schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:33:
[...]

Ik heb al bijna een jaar geleden een 4K ontvanger van hun ontvangen, dus ja, lijkt me wel.

Het is verdorie al jaren bekend dat 4K er aan zat te komen, in 2018 was er al sprake van het WK in 4K, en toen gaf Caiway ook niet thuis. Nu mag het onderhand wel toch?

En het is gewoon een extra zender van NPO, net als vroeger je NPO HD had en SD.

Nu is het NPO HD en NPO 4K. Kan gewoon ergens op 601 of zo, zoals ze toen ook deden 10 jaar terug met HD. Maar het is gewoon onwil lijkt het wel.
Het zou bezopen zijn wanneer Caiway dit niet gaat regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Duskwither schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:19:
Ik heb een wat langere glas kabel tussen FTU en (eigen) router nodig. Als ik de zoekfunctie gebruik lijk ik een kabel nodig te hebben van SC/APC (ftu) naar LC-SC (sfp tranceiver uit geleverde router door Caiway). Is dit dan de juiste kabel?
Zie :
- Xentor in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"
- wian in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"
- Xeroxr0x in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"
- wian in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Voor extra info en tips! :)
Diederik schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:07:
De mailservers van Caiway werken vooralsnog alleen met POP3, dat heeft niet zoveel met TV van doen, maar het lijkt er wel op dat ze IMAP negeren als bijna enige aanbieder.
Aan de andere kant : De nieuwe webmail werkt gewoon prima en is eindelijk op een fatsoenlijk pakket gebaseerd, zoals bijvoorbeeld ook een aantal webhosting bedrijven gebruiken! :)

Klooien met POP3/IMAP en dergelijken doe ik al jarenlang niet meer! :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ActualFantasy
Sjakie0101 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:50:
[...]

Ze hebben nog anderhalve week.

En zelf de twitter webcare weigert mij een antwoord te geven. Ze reageren niet meer op tweets. Een simpel nee of ja zou voldoende zijn, maar nu negeren ze de vragen over 4K gewoon.

[ Voor 12% gewijzigd door ActualFantasy op 01-06-2021 15:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:54

ofc

De SFP module in mijn Genexis Platinum heeft een LC/UPC connector (blauw). Daar moet geen LC/APC (groen) aan gekoppeld worden, omdat de boel dan beschadigd wordt of je een slechte verbinding hebt:
https://community.fs.com/...fiber-connector-type.html

Ik heb de originele kabel in de SFP module laten zitten en heb deze verlengd met een SC/APC - SC/APC kabel en een SC/APC - SC/APC adapter: ofc in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
Sjakie0101 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:50:
[...]

Net antwoord gekregen.

Op dit moment gaan ze het EK niet in 4K aanbieden.

Maar ik mag wel van de doelpunten genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ActualFantasy schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:07:
[...]

Net antwoord gekregen.

Op dit moment gaan ze het EK niet in 4K aanbieden.

Maar ik mag wel van de doelpunten genieten.
Schandelijk, weer hetzelfde liedje, er moet eerst weer een volksopstand onder de klanten komen alvorens ze in beweging komen. Ze zouden eens iets doen richting de klanten. Maar nee wel je abogeld cashen en vervolgens zo weinig mogelijk uitgeven om het de klant maar de zin te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ActualFantasy schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:18:
[...]

Ze hebben nog anderhalve week.

En zelf de twitter webcare weigert mij een antwoord te geven. Ze reageren niet meer op tweets. Een simpel nee of ja zou voldoende zijn, maar nu negeren ze de vragen over 4K gewoon.
Men is bang dat een nee leidt tot meer reacties en dat gaat het nu ook doen. Wanneer zelfs de kleinste providers moeite doen voor NPO1 4K dan mag je van Caiway en Delta ook actie verwachten, PROACTIEF ipv reactief,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Dat cijfer wil ik toch graag nuanceren.

Internet via glasvezel geef ik een 9
Interactieve TV dienst een 6,5 6-
Service en support inderdaad een 2

Voor mij is stabiel internet het belangrijkst en dat maakt dat ik over de gehele linie tevreden ben.

Qua TV kijk ik eigenlijk alleen nieuws, Discovery en comedy central. Mijn wederhelft wil nog weleens wat opnemen of terugkijken en dat gaat gewoon goed.

[ Voor 1% gewijzigd door Diederik op 01-06-2021 21:13 . Reden: Terechte opmerking ActualFantasy ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:02:
[...]

Ik klaag niet, ik kom op voor mezelf, ik betaal me scheel maar zie er bitter weinig voor terug en zie andere providers wel zaken regelen voor de klant. Zelfs de kleinste providers van dit land.
Ik betaal € 52,- per maand, dat vind ik zeer redelijk, heb recent nog gekeken wat ik bij Freedom kwijt ben, maar daar mag ik € 67,- aftikken voor een dienst die minder is.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ActualFantasy
Diederik schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:56:
Dat cijfer wil ik toch graag nuanceren.

Internet via glasvezel geef ik een 9
Interactieve TV dienst een 6,5
Service en support inderdaad een 2

Voor mij is stabiel internet het belangrijkst en dat maakt dat ik over de gehele linie tevreden ben.

Qua TV kijk ik eigenlijk alleen nieuws, Discovery en comedy central. Mijn wederhelft wil nog weleens wat opnemen of terugkijken en dat gaat gewoon goed.
Ik ben het hier ook wel mee eens.

Kwa stabiel en snel internet is Caiway echt goed.

Maar kwa TV slaan ze de plank vaak echt mis. Tuurlijk, er is signaal, maar dat is ook alles.

De guide is echt drama, en veranderd elke keer. Knoppen verdwijnen die er eerst wel waren of zitten ineens in andere volgorde, die veel onlogischer is.

Losse wedstrijden kijken van sportevenementen is ook ineens verdwenen. Vorige jaar kon je nog zo een losse voetbalwedstrijd of zo bestellen, dit jaar bieden ze dit niet meer aan en moet je maar een compleet abbo aanschaffen.

Ze zeggen dat je kunt opnemen en terugkijken en dat klopt, maar daar zitten wel paar haken en ogen aan.
Want als ik halverwege door wat dan ook een film niet kan afkijken, en die op opnemen zet, en de volgende dag wil terugkijken, moet ik weer vooraan beginnen, en kan ik de reclames niet doorspoelen. Dus technisch gezien neem je niks op, je kan alleen terugkijken zonder doorspoelen. En bij een film van 3 uur waar je de eerste 2 uur al van gekeken hebt, is dat verdomd irritant.

En dan de weinig extra dingen, zoals het EK in 4K, maar ook tien jaar geleden al de WK's en EK's in HD. Ook toen al was dat niet mogelijk bij Caiway, en hebben ze dat pas veel later geregeld dan de overige providers.

Dus kwa internet zijn ze echt goed, maar op TV gebied bungelen ze echt onderaan de ladder hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hatv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 22:00
Even een ander probleem namelijk het volgende. Ik kijk altijd roland garros (tennis grandslam) op eurosport 1. Met glasvezel tv kun je niet kiezen uit audiosporen, ik kan kristie boogert niet uitstaan. Gelukkig heb ik ook coax dus kijken met een humax box en daar kan ik wel de Engelse audiospoor selecteren dit doe ik al jaren. En nu komt het deze is niet sync. Kan iemand dit ook proberen zodat ik zeker weet dat dit aan caiway ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
hatv schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:41:
Even een ander probleem namelijk het volgende. Ik kijk altijd roland garros (tennis grandslam) op eurosport 1. Met glasvezel tv kun je niet kiezen uit audiosporen, ik kan kristie boogert niet uitstaan. Gelukkig heb ik ook coax dus kijken met een humax box en daar kan ik wel de Engelse audiospoor selecteren dit doe ik al jaren. En nu komt het deze is niet sync. Kan iemand dit ook proberen zodat ik zeker weet dat dit aan caiway ligt?
Wanneer er eindelijk audiosporen zouden zijn op Interactief dan was het Dolbygedoe ook opgelost.

Maar het tweede engelse spoor loopt synchroon met CI+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ActualFantasy schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:06:
[...]

Ik ben het hier ook wel mee eens.

Kwa stabiel en snel internet is Caiway echt goed.

Maar kwa TV slaan ze de plank vaak echt mis. Tuurlijk, er is signaal, maar dat is ook alles.

De guide is echt drama, en veranderd elke keer. Knoppen verdwijnen die er eerst wel waren of zitten ineens in andere volgorde, die veel onlogischer is.

Losse wedstrijden kijken van sportevenementen is ook ineens verdwenen. Vorige jaar kon je nog zo een losse voetbalwedstrijd of zo bestellen, dit jaar bieden ze dit niet meer aan en moet je maar een compleet abbo aanschaffen.

Ze zeggen dat je kunt opnemen en terugkijken en dat klopt, maar daar zitten wel paar haken en ogen aan.
Want als ik halverwege door wat dan ook een film niet kan afkijken, en die op opnemen zet, en de volgende dag wil terugkijken, moet ik weer vooraan beginnen, en kan ik de reclames niet doorspoelen. Dus technisch gezien neem je niks op, je kan alleen terugkijken zonder doorspoelen. En bij een film van 3 uur waar je de eerste 2 uur al van gekeken hebt, is dat verdomd irritant.

En dan de weinig extra dingen, zoals het EK in 4K, maar ook tien jaar geleden al de WK's en EK's in HD. Ook toen al was dat niet mogelijk bij Caiway, en hebben ze dat pas veel later geregeld dan de overige providers.

Dus kwa internet zijn ze echt goed, maar op TV gebied bungelen ze echt onderaan de ladder hoor.
De guide is via OPT nu liggend te krijgen.

Verder wil ik besluiten dat er ergere dingen zijn in het leven. Laten we ons er bij neerleggen dat Caiway en Delta nooi zullen veranderen. De organisatie doet al jaren exact hetzelfde:geld graaien van de klant en er zo min mogelijk voor terug leveren. Alleen bij een massale opstand kan men niet anders dan toch van lieverlee bewegen.

Als je altijd blijft doen wat je deed zul je krijgen wat je altijd kreeg. In dit geval een stukje onvrede, al is er eger leed te bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sjakie0101 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:07:
[...]

Het zit me dwars??? Je meet me een bepaald humeur aan. Ik sta gewoon prettig in het leven.
Maar Caiway leeft qua tv nog steeds in de steentijd. Je mag van een vooruitstrevende provider waar ik mijn tv dienst afneem iets meer proaciviteit verwachten. Wanneer zelfs de kleine providers NPO 1 4K leveren dan moet Caiway zich toch diep schamen dat ze weer eens achterover geleund liggen op de slaapbank.
Je hebt gewoon gelijk. Hoe meer klanten providers lijken te hebben, hoe minder vooruitstrevend ze lijken te zijn/worden om nieuwe klanten te vinden (laat staan de bestaande klanten te bedienen).

Begrijp me goed, ik zit sinds een jaar (+-) bij Caiway en kwam van Ziggo en ben over het algemeen echt wel tevreden; de snelheid is top, prijs is prima. Maar er zijn echt wel zaken die allang anders/beter hadden moeten worden aangepakt. Stereo geluid in 2021...why? Het EK niet in 4K, why?

En já, er zijn mensen die daar op zitten te wachten. En al zou dat niet zo zijn, zoiets simpels als een 5.1 stream van 384 Kbit/sec was in 1998 al gemeengoed (DVD). Ik verwacht méér, niet een provider die op zijn lauweren rust totdat het écht niet meer kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Je hoeft toch geen TV bij ze af te nemen? En al helemaal niet als je het zo waardeloos vindt. Dan begrijp ik echt niet waarom je niet opzegt.

Er zijn genoeg alternatieven, zeg ik uit ervaring. Ik heb 3 maanden terug TV en telefoon eruit gegooid, en geen spijt gehad. Nu dus glas internet only 250 Mbit van Caiway voor 43,50.

Ik bel onbeperkt mobiel, met 5 GB data, voor een tientje per maand. Waarom zou ik dan dure vaste telefonie van Caiway willen?

Verder heb ik NLZiet en een paar streaming diensten, met veel meer content en minder kosten dan bij Caiway.

Ik raad iedereen dan ook aan om alternatieven te zoeken, in plaats van te klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Exorcist schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:57:
[...]

Je hebt gewoon gelijk. Hoe meer klanten providers lijken te hebben, hoe minder vooruitstrevend ze lijken te zijn/worden om nieuwe klanten te vinden (laat staan de bestaande klanten te bedienen).

Begrijp me goed, ik zit sinds een jaar (+-) bij Caiway en kwam van Ziggo en ben over het algemeen echt wel tevreden; de snelheid is top, prijs is prima. Maar er zijn echt wel zaken die allang anders/beter hadden moeten worden aangepakt. Stereo geluid in 2021...why? Het EK niet in 4K, why?

En já, er zijn mensen die daar op zitten te wachten. En al zou dat niet zo zijn, zoiets simpels als een 5.1 stream van 384 Kbit/sec was in 1998 al gemeengoed (DVD). Ik verwacht méér, niet een provider die op zijn lauweren rust totdat het écht niet meer kan.
Ik kijk niet zo veel voetbal, wel even als er een goal voor nl valt.
Maar, als ik geschreeuw in de buurt hoor heb ik lekker nog 20 sec tijd om het doelpunt alsnog live te zien. Das toch een voordeel? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Die vertraging is overal, ook op de kabel.
Dat is inherent aan digitaal TV kijken.
Als je in het stadion zou zitten met een TV zou je het al merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

rfbroek schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:21:
Nee, IPTV heeft echt veel meer vertraging dan via COAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
rfbroek schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:21:
Niet waar, net nog getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Wat heb je getest?
Met digitale kabel TV in het stadion gezeten?

ELK digitaal TV signaal heeft vertraging t.o.v. de bron.
Hoeveel vertraging kan inderdaad fors verschillen.

Vroeger analoog was nog wel eens realtime.
Maar zelfs toen had je al vertraging vanwege de satellieten.

[ Voor 23% gewijzigd door rfbroek op 01-06-2021 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
rfbroek schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:36:
Wat heb je getest?
Met digitale kabel TV in het stadion gezeten?

ELK digitaal TV signaal heeft vertraging t.o.v. de bron.
Hoeveel vertraging kan inderdaad fors verschillen.

Vroeger analoog was nog wel eens realtime.
Maar zelfs toen had je al vertraging vanwege de satellieten.
Ik heb nog een kastje aangesloten op de cai kabel en netwerk, en die is toch echt ruim 15 sec sneller dan mijn amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:18:
Je hoeft toch geen TV bij ze af te nemen? En al helemaal niet als je het zo waardeloos vindt. Dan begrijp ik echt niet waarom je niet opzegt.

Er zijn genoeg alternatieven, zeg ik uit ervaring. Ik heb 3 maanden terug TV en telefoon eruit gegooid, en geen spijt gehad. Nu dus glas internet only 250 Mbit van Caiway voor 43,50.

Ik bel onbeperkt mobiel, met 5 GB data, voor een tientje per maand. Waarom zou ik dan dure vaste telefonie van Caiway willen?

Verder heb ik NLZiet en een paar streaming diensten, met veel meer content en minder kosten dan bij Caiway.

Ik raad iedereen dan ook aan om alternatieven te zoeken, in plaats van te klagen.
Ik draai hem om. Waarom zou je bij je ISP geen tv afnemen? Waarom naar iets anders uit zien, terwijl mij ISP het levert? Volgens mij zeggen we niet dat het waardeloos is, maar ze gaan niet mee met de tijd,mdaar waar andere providers snel schakelen, speciaal voor hun klanten. Klantgerichtheid is al jaren ver te zoeken bij Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
In overleg hebben we besloten nieuwe Caiway topics te maken. De openingspost was sowieso al best een tijdje aan wat inhoud toe. Daarnaast hebben we nu een afsplitsing gemaakt tussen IPTV en de rest.

Zie dit als een nieuw hoofdstuk, zodat we er nu met zijn alle weer iets gezelligs van kunnen maken.

Dit zijn de nieuwe topics:
[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
[Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders
Pagina: 1 ... 53 54 Laatste

Dit topic is gesloten.