Diederik schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:56:
Dat cijfer wil ik toch graag nuanceren.
Internet via glasvezel geef ik een 9
Interactieve TV dienst een 6,5
Service en support inderdaad een 2
Voor mij is stabiel internet het belangrijkst en dat maakt dat ik over de gehele linie tevreden ben.
Qua TV kijk ik eigenlijk alleen nieuws, Discovery en comedy central. Mijn wederhelft wil nog weleens wat opnemen of terugkijken en dat gaat gewoon goed.
Ik ben het hier ook wel mee eens.
Kwa stabiel en snel internet is Caiway echt goed.
Maar kwa TV slaan ze de plank vaak echt mis. Tuurlijk, er is signaal, maar dat is ook alles.
De guide is echt drama, en veranderd elke keer. Knoppen verdwijnen die er eerst wel waren of zitten ineens in andere volgorde, die veel onlogischer is.
Losse wedstrijden kijken van sportevenementen is ook ineens verdwenen. Vorige jaar kon je nog zo een losse voetbalwedstrijd of zo bestellen, dit jaar bieden ze dit niet meer aan en moet je maar een compleet abbo aanschaffen.
Ze zeggen dat je kunt opnemen en terugkijken en dat klopt, maar daar zitten wel paar haken en ogen aan.
Want als ik halverwege door wat dan ook een film niet kan afkijken, en die op opnemen zet, en de volgende dag wil terugkijken, moet ik weer vooraan beginnen, en kan ik de reclames niet doorspoelen. Dus technisch gezien neem je niks op, je kan alleen terugkijken zonder doorspoelen. En bij een film van 3 uur waar je de eerste 2 uur al van gekeken hebt, is dat verdomd irritant.
En dan de weinig extra dingen, zoals het EK in 4K, maar ook tien jaar geleden al de WK's en EK's in HD. Ook toen al was dat niet mogelijk bij Caiway, en hebben ze dat pas veel later geregeld dan de overige providers.
Dus kwa internet zijn ze echt goed, maar op TV gebied bungelen ze echt onderaan de ladder hoor.