Toon posts:

[Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:33

DJSmiley

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:23

MisteRMeesteR

Als glasvezelaanbieder bestaat CAIW al sinds 1981. Toen heetten het nog officieel de ‘Centrale Antenne Inrichting Westland’ en richtten ze zich vooral op TV-aansluitingen. In 1995 werden ze ook als internetprovider actief onder de naam Kabelfoon. Sinds juli 2004 vallen alle diensten onder dezelfde organisatie en wordt er één duidelijke merknaam gebruikt: Caiway. Caiway biedt glasvezel, TV en telefoon diensten aan in Nederland, veel al in buitengebieden.

Modbreak:Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de (IP)TV dienst, aanbod van TV-zenders, wel of geen 4K. Voor het internet aanbod van Caiway, om routerconfiguraties[te bespreken of het te hebben over welk type SFP je moet gebruiken. Voor is er een apart topic beschikbaar: [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Terug naar Inhoudsopgave

Caiway biedt Internet, Bellen en TV aan, dat wil zeggen dat de diensten los of met elkaar kunnen worden afgesloten. Er worden verschillende snelheden aangeboden. Het basis TV pakket heeft meer dan 70 TV zenders en worden er daarnaast nog allerlei themapakketten aangeboden. Voor telefonie biedt Caiway Onbeperkt bellen avond en weekend, Onbeperkt bellen Nederland en Onbeperkt bellen EU aan.

Afhankelijk van de aangeboden diensten verschilt de prijs en de pakketten.

Voor een overzicht van alle aangeboden diensten kan er gekeken worden op de website van Caiway.

De snelheden zijn symmetrisch en de maximale snelheid die afgesloten kan worden is 1 Gbit/s. Afhankelijk van het pakket verschillen de prijzen en de snelheden. Met een internet only is het bijvoorbeeld alleen mogelijk om 250Mbit/s en 1Gbit/s af te sluiten. Terwijl met een alles-in-een snelheden van 100 en 400 Mbit/s en 1Gbit/s kan worden afgesloten.

Het standaard televisiepakket bevat meer dan 70 zenders, waarvan 43 in HD aan. Tevens zit er standaard opnemen, Live TV pauzeren, Programma gemist, Begin gemist en Online tv-kijken via app in het pakket.

Voor het meest recente overzicht van de televisiezenders kan er gekeken worden op de website.

Standaard biedt het pakket één Interactieve TV Box, voor €5,- extra per maand kunnen er boxen bijgekocht worden.

Caiway biedt ook telefonie aan voor €2,50. En daarnaast kunnen er verschillende andere diensten worden bijgekocht, zoals Onbeperkt bellen avond en weekend, Onbeperkt bellen Nederland, Onbeperkt bellen EU.

De beltarieven kunnen gevonden worden op de website.

Installatie kost bij Caiway eenmalig €85,- en de administratiekosten bedragen €19.95. Tevens is het mogelijk om een cashback van +/-€60 aan te vragen via Cashback XXL.

Terug naar Inhoudsopgave

Het gebruik van je eigen modem en/of router is mogelijk bij Caiway/Delta indien je een modem/router geschikt voor VLAN tagging hebt. Om het glasvezel signaal om te zetten kan je een mediaconverter zoals de TP-Link MC220L gebruiken. Zet de WAN poort van je modem of router op VLAN 100. Zowel Caiway als Delta gebruiken VLAN 100 voor internet.

In het geval de router (zoals bijvoorbeeld de UDM Pro) een SFP poort heeft kan je de glasvezel ook direct aansluiten zonder een media converter te gebruiken, ook hier gebruik je weer VLAN 100.

Terug naar Inhoudsopgave

Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor ons niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen. Verder zijn al deze prijzen gebaseerd op het standaard tarief, zonder eventuele kortingen. Kijk voor de meest actuele prijs altijd even op de website. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.003-06-2021Topic aangemaakt
V1.103-06-2021Hoofdstuk eigen hardware toegevoegd

Als moderators van I&N proberen we middels het splitsen van de onderwerpen Caiway Internet en Caiway IPTV een overzichtelijkere basis te bieden voor het onderwerp waar je over wilt discussiëren. Omdat in het verleden de gemoederen soms hoog opliepen hier nogmaals een opsomming van hetgeen wij van jou en je reactie verwachten:
  • Post inhoudelijk, andere ISP's hebben een eigen topic.
  • Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
  • Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
  • Mocht je het niet eens zijn met een moderatie van ons, post deze dan in het daarvoor bestemde I&N Feedback-topic of stuur een DM naar de desbetreffende moderator.
Terug naar Inhoudsopgave

[Voor 10% gewijzigd door rens-br op 03-06-2021 11:52]

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:40
https://www.totaaltv.nl/n...k-leveren-wel-in-full-hd/

Dus geen 4K bij Caiway ondanks dat ze het kunnen leveren via COAX zoals de kleine ISP's doen als SKV en SKP.

En FULL HD????? Als ze recht gaan doen aan wat ze hier uitkramen is dat 1080P met HDR. Weet iemand of de uitspraak van Caiway klopt en dat ze dus inderdaad de stream van NPO 1 1080P met HDR gaan leveren?

Of is dit een kwestie van we roepen maar iets en dan zal onze klant wel tevreden zijn....

Verder zijn er 3 zenders naar HD gegaan aan ITV:
AT5HD
L1 HD
MTV LIVE HD (Vervanger van MTV Music 24)

Dit is onderdeel van werkzaamheden om zenders naar HD e zetten, mogelijk volgen er nog meer (voor zover ik weet zijn de werkzaamheden nog niet 100% afgerond en zijn AT5 en MTV LIVE HD nog SD op de decoders (HD in de app en op COAX)

[Voor 35% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-06-2021 20:18]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:05

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat is nu net mijn punt, dan pak je toch internet only en los je je tv probleem anders op als caiway blijkbaar niet voldoet? Sneer hoeft er niet bij ;)

[Voor 26% gewijzigd door MisteRMeesteR op 04-06-2021 19:39]

Hier stond een dode link.

• hatv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:11
Met interactieve tv Eurosport 1 op 20 roland garros tennis zijn er continue lichte haperingen om gek van te worden, het beeld is niet vloeiend. Kijk ik via coax is het perfect dus hoe kan dit??? Waardeloos is een understatement.

• dammerlaan
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-02 18:31
hatv schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:12:
Met interactieve tv Eurosport 1 op 20 roland garros tennis zijn er continue lichte haperingen om gek van te worden, het beeld is niet vloeiend. Kijk ik via coax is het perfect dus hoe kan dit??? Waardeloos is een understatement.
Mogelijk kan het ook nog aan je eigen netwerk liggen, waarmee ik zeker niet wil zeggen dat dat ook de werkelijke oorzaak is.
checks:
Zijn er op datzelfde moment op de andere IPTV kanalen géén haperingen waar te nemen?
Heb je misschien de beschikking over meerdere IPTV ontvangers en treden de haperingen bij alle ontvangers op datzelfde kanaal op?

In dat geval heb je vrijwel zeker uitgesloten dat het probleem binnen jouw huis ligt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:42
Router, repeater, switch etc. zonder IGMP snooping?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjakie0101
ernstoud schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:22:
Router, repeater, switch etc. zonder IGMP snooping?
Hoewel de instelling IMGP snooping niet noodzakelijk is bij Caiway en Delta. IPTV werkt op ieder internetsignaal dat afkomstig is van Caiway/Delta. Zelfs via een repeater.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tweaker7334
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-01 13:14
Sjakie0101 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:15:
https://www.totaaltv.nl/n...k-leveren-wel-in-full-hd/

Dus geen 4K bij Caiway ondanks dat ze het kunnen leveren via COAX zoals de kleine ISP's doen als SKV en SKP.

En FULL HD????? Als ze recht gaan doen aan wat ze hier uitkramen is dat 1080P met HDR. Weet iemand of de uitspraak van Caiway klopt en dat ze dus inderdaad de stream van NPO 1 1080P met HDR gaan leveren?

Of is dit een kwestie van we roepen maar iets en dan zal onze klant wel tevreden zijn....

Verder zijn er 3 zenders naar HD gegaan aan ITV:
AT5HD
L1 HD
MTV LIVE HD (Vervanger van MTV Music 24)

Dit is onderdeel van werkzaamheden om zenders naar HD e zetten, mogelijk volgen er nog meer (voor zover ik weet zijn de werkzaamheden nog niet 100% afgerond en zijn AT5 en MTV LIVE HD nog SD op de decoders (HD in de app en op COAX)
Caiway levert, net als iedere andere provider, Full HD signalen. Full HD heeft niets maken met SDR of HDR of progressive of interlaced. Full HD betekent niets meer dan 1080x1920.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-03 19:42

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:58:
[...]

Hoewel de instelling IMGP snooping niet noodzakelijk is bij Caiway en Delta. IPTV werkt op ieder internetsignaal dat afkomstig is van Caiway/Delta. Zelfs via een repeater.
Klok, klepel. Je wil juist wel IGMP snooping altijd actief hebben. Anders wordt het multicast signaal naar alle poorten op je switches gestuurd. Multicast over WiFi wil je al helemaal niet. Fijn, het zal werken over je repeatertje in de schuur, maar het gevolg is dat je WiFi performance dramatisch inkakt.

• Sjakie0101
B2 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:03:
[...]

Klok, klepel. Je wil juist wel IGMP snooping altijd actief hebben. Anders wordt het multicast signaal naar alle poorten op je switches gestuurd. Multicast over WiFi wil je al helemaal niet. Fijn, het zal werken over je repeatertje in de schuur, maar het gevolg is dat je WiFi performance dramatisch inkakt.
Dank voor de goede tip! Zo kan het ook!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-03 14:43
Wel jammer dat Caiway nog steeds niet verder komt dan 1080i. Dat is wel erg beperkt voor 2021.
Veel hardware die Caiway aan klanten in bruikleen heeft gegeven is niet geschikt voor 4K en HDR.

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:01

filthy rich

löp wa los

Ik heb het oude genexis modem (dus die zonder wifi/router functionaliteit), in combinatie met het nieuwe type abonnement. Mijn eigen router is een UDM Pro, die hangt erachter.

Hierop heb ik de IPTV kastjes van Caiway aangesloten en dit werkt (zonder ook maar een VLAN in te schakelen, ook niet voor WAN). Echter valt het beeld stil na 30seconden. Als ik van zender wissel doet ie weer 30 seconden etc.

Iemand hier ervaring mee?

[Voor 4% gewijzigd door filthy rich op 14-06-2021 15:36]

en aans löpt wa vast

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

filthy rich schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:22:
Ik heb het oude genexis modem (dus die zonder wifi/router functionaliteit), in combinatie met het nieuwe type abonnement. Mijn eigen router is een UDM Pro, die hangt erachter.

Hierop heb ik de IPTV kastjes van Caiway aangesloten en dit werkt (zonder ook maar een VLAN in te schakelen, ook niet voor WAN). Echter valt het beeld stil na 30seconden. Als ik van zender wissel doet ie weer 30 seconden etc.

Hoe heb je precies je bedrading?

Ik heb ook een Genexis Titanium die heb ik op een pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X aangesloten en in de woonkamer een pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts) . IGMP snooping staat bij mij aan. Eveneens heb ik ook geen VLANs nodig om dit werkend te krijgen. Hoewel ik bar weinig TV kijk, deed deze opstelling het prima de laatste keer dat ik keek (enkele weken terug).

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:36
Arme @Sjakie0101 :(:)
Definitief geen EK in 4K meer
https://www.ad.nl/tech/pr...t-nog-goed-komt~a1b1e1e5/

[Voor 14% gewijzigd door rfbroek op 14-06-2021 18:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjakie0101
Joh, het is een proef. De eerste HD uitzendingen van NPO gingen ook niet zonder slag of stoot.
Bij 4K zijn de instellingen op de tv en de decoder wel van belang, van wat ik er over gelezen heb.

• rfbroek
We houden moed, de techniek schrijdt voort.
Misschien het volgende EK wel in 8K ? *O* :)F :)B

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Erg irritant..zit WAL - DEN te kijken maar de stream stopt steeds, lijkt met een interval van +- 1 tot 2 minuten.
Beeldkwaliteit is verder prima. Hebben meer mensen hier last van? (467* )

/harde reset van de Amino doet wonderen :)

[Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 26-06-2021 18:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
Exorcist schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 18:36:
Erg irritant..zit WAL - DEN te kijken maar de stream stopt steeds, lijkt met een interval van +- 1 tot 2 minuten.
Beeldkwaliteit is verder prima. Hebben meer mensen hier last van? (467* )

/harde reset van de Amino doet wonderen :)
Wel vertraging tov de buren van 40 sec.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:59:
We houden moed, de techniek schrijdt voort.
Misschien het volgende EK wel in 8K ? *O* :)F :)B
Inmiddels is het beeld bij de abonnees van KPN en Ziggo prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dolopfriet
Een enorm gemis voor de Caiway en Delta klanten. Wel de hoofdprijs betalen maar een televisieplatform met stereogeluid en maximaal 1080i. Een blamage in 2021 !!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:53
Mijn ouders zitten al jaren op een kabel-abonnement van Caiway en hebben vorige maand besloten om over te stappen. Ze hebben nu alles ontvangen en vroegen mij een en ander te installeren.

Qua internet lijkt mij dat geen probleem.

Ze beschikken echter over 4 televisies, waarvan er slechts 1 beschikt over bedraad internet. De rest heeft eigenlijk alleen maar een COAX-kabel. Voor de TV waar wel bedraad internet ligt, willen ze ook geen interactieve ontvanger gaan gebruiken.

Eigenlijk willen ze geen nieuwe kabels trekken naar de TV's. Weten jullie of de televisie blijft werken middels de COAX-kabels (als ik toch geen aanvullende zenderpakketten gebruik)?

[Voor 8% gewijzigd door G33st op 01-07-2021 10:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:46
De informatie die ik van caiway heb, is dat het coax signaal op de kabel blijft als je dit al eerder had. Dus in jouw geval zou er dus ook coax signaal blijven.
Een deel van het antwoord van caiway via twitter vraag:
. Of je kunt een alles in 1 glas abonnement bij ons nemen. Dan heb je tv en internet via glasvezel maar blijft ook het coax signaal intact.

[Voor 39% gewijzigd door fmrama op 01-07-2021 11:45]

9 LG black 320wp, SMA 2.5, Daikin 2mvm40, FMTX-N 2,5-2

• rfbroek
Ik heb destijds bijna 2 weken moeten wachten en klagen voordat interactieve tv werkte. En een jaar daarvoor problemen met überhaupt aangesloten worden omdat de aansluiting (die er al jaren zat) administratief nog niet was opgeleverd.

Ik zou dus liever wat geld extra betalen als je veilig wil zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:53
fmrama schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:40:
De informatie die ik van caiway heb, is dat het coax signaal op de kabel blijft als je dit al eerder had. Dus in jouw geval zou er dus ook coax signaal blijven.
Een deel van het antwoord van caiway via twitter vraag:
. Of je kunt een alles in 1 glas abonnement bij ons nemen. Dan heb je tv en internet via glasvezel maar blijft ook het coax signaal intact.
Vóórdat ik bestelde werd mij dit allemaal inderdaad verteld. Maar nu ik het thuis heb en voor het installeren nog even wil verifiëren, kan NIEMAND bij Caiway mij daar een fatsoenlijk antwoord op geven. Ik vind het maar vreemd.

Wij hebben wel die optie voor een gratis monteur. Heb ik als ik die man laat komen, meer kans van slagen dat het allemaal goed gaat?

Zojuist nog eens contact gehad met Caiway. Er is mij verteld dat de coax inderdaad actief blijft.
Maar hoe gaat het dan met de kwaliteit van het beeld? Dit blijft dan via de CI+ kaart gaan?

[Voor 25% gewijzigd door G33st op 02-07-2021 09:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fmrama
Of dat via CI+ gaat weet ik niet. Ik gebruik nu een humax voor de ontvangst. Overigens heb ik alleen (nog) de coax.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
Eurosport 4K komt dan toch bij Ziggo tijdens de OS2021. Het volgende sportevenement in 4K.
Onbekend welke providers dit ook gaan doen.

[Voor 22% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-07-2021 18:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rfbroek
Wat heeft dit met Caiway te maken? :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• canizares99
  • Laatst online: 19:00
G33st schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Vóórdat ik bestelde werd mij dit allemaal inderdaad verteld. Maar nu ik het thuis heb en voor het installeren nog even wil verifiëren, kan NIEMAND bij Caiway mij daar een fatsoenlijk antwoord op geven. Ik vind het maar vreemd.

Wij hebben wel die optie voor een gratis monteur. Heb ik als ik die man laat komen, meer kans van slagen dat het allemaal goed gaat?

Zojuist nog eens contact gehad met Caiway. Er is mij verteld dat de coax inderdaad actief blijft.
Maar hoe gaat het dan met de kwaliteit van het beeld? Dit blijft dan via de CI+ kaart gaan?
Werkt gewoon met én zonder CI+ je kunt de coax kabel rechtstreeks op je TV aansluiten en deze werkt. De CI+ module heb je alleen nodig als je extra zenderpakketten hebt geactiveerd, verder geen meerwaarde. De zenderpakketten zijn dan zowel beschikbaar op je CI+ als mede je IPTV ontvangers. Voordeel via de coax kijken (wat ik ook doe) tov IPTV is dat je wel Dolby geluid hebt! Beeldkwaliteit coax - IPTV is gelijkwaardig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lenny3l
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-02 14:09
Ik ga over tijdje verhuizen. Nu kan ik op nieuwe adres geen COAX meer krijgen. en ga mogelijk over op IPTV van Caiway/Delta. Is het mogelijk om IPTV-kastje met lokale hd te kopen? Want wil mijn eigen regie houden wanneer iets wis. En in sommige gevallen wil ik ook tv kunnen terugkijken als internet door omstandigheden eruit ligt en zo ook als 3 tv aansluiting gaan gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dolopfriet
Nee, je kan alleen maar opnemen in the cloud bij Delta Fiber ( Caiway en Delta)
Ook slechts stereo geluid. Je komt van de regen in de drup met het televisieplatform van Caiway en Delta op de glasvezel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robvanwalbeek
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-01-2022
dolopfriet schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:32:
Nee, je kan alleen maar opnemen in the cloud bij Delta Fiber ( Caiway en Delta)
Ook slechts stereo geluid. Je komt van de regen in de drup met het televisieplatform van Caiway en Delta op de glasvezel.
Aanvulling: bij kijken via coax heb je ook eigen regie met pauseren en opnemen (mits jouw smart tv of stb die optie heeft uiteraard). Je kunt gewoon reclames doorspoelen bijvoorbeeld. Als je via IPTV live tv pauseert of terug kijkt, of een opname (uit hun cloud) bekijkt, dan is het niet mogelijk om door te spoelen (uitzonderingen zijn aanwezig): niet de reclame, maar ook niet het programma zelf.

Ik heb geen ervaring met een eigen iptv-stb, dat ben ik ook nog aan het uitzoeken. Heb nu 2 van die Amino kastjes van Caiway.

[Voor 8% gewijzigd door robvanwalbeek op 09-07-2021 08:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robvanwalbeek
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-01-2022
lenny3l schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:03:
Ik ga over tijdje verhuizen. Nu kan ik op nieuwe adres geen COAX meer krijgen. en ga mogelijk over op IPTV van Caiway/Delta. Is het mogelijk om IPTV-kastje met lokale hd te kopen? Want wil mijn eigen regie houden wanneer iets wis. En in sommige gevallen wil ik ook tv kunnen terugkijken als internet door omstandigheden eruit ligt en zo ook als 3 tv aansluiting gaan gebruiken.
Wel glasvezel? De coax komt dan uit het modem.... Je hoeft het dan alleen in je eigen huis te bekabelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dolopfriet
Bij Caiway zit er geen coaxuitgang op de glasvezelmodem.
Je krijgt op glasvezel uitsluitend IPTV van Caiway of Delta.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-03 09:57

TheProphet

Updates found.. please wait...

Ondersteunen de huidige STBen van Caiway het SEC signaal van de AB? Ik heb een van de eerste en deze heeft dat helaas niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TheProphet schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:08:
Ondersteunen de huidige STBen van Caiway het SEC signaal van de AB? Ik heb een van de eerste en deze heeft dat helaas niet.
Wat is dat precies? Google geeft mij geen eenduidige resultaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rfbroek
Ik denk dat hij CEC bedoelt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheProphet

TheProphet

True schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Wat is dat precies? Google geeft mij geen eenduidige resultaten.
Dit moet uiteraard CEC zijn :) #autocorrect 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

@TheProphet als je dan bedoelt, gaat mijn TV aan als ik de STB aanzet met de Caiway-AB? Ja dat doet die. Kan ik met mijn TV-AB wisselen van kanalen op de STB? Nee dat lukt mij in ieder geval niet met een 2 mnd oude STB en een pricewatch: Philips 43PUS8505 Zilver .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheProphet

TheProphet

Ok dank voor je antwoord... jammer dat dat niet gaat. Of is er een alternatieve STB welke dat wel ondersteund.

• lenny3l
bedankt voor de antwoorden, dan zie ik tv via glasvezel nog niet als een voordeel, eerder als een nadeel met COAX wat ik nu nog heb. Waarmee ik zelf op HD kan opnemen en reclame zo kan doorspoelen.(Humax)
Dan zie ik eerder nlziet als optie... maar dat gaan uitspitten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:02
lenny3l schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:51:
bedankt voor de antwoorden, dan zie ik tv via glasvezel nog niet als een voordeel, eerder als een nadeel met COAX wat ik nu nog heb. Waarmee ik zelf op HD kan opnemen en reclame zo kan doorspoelen.(Humax)
Dan zie ik eerder nlziet als optie... maar dat gaan uitspitten
NLziet op een AppleTV is écht heel OK.

• Sjakie0101
Ik ben erg benieuwd of iemand al weet of ESPN 1 naar 1080P gaat met HDR en HLG en of ESPN ook bij Caiway en Delta volledig in het basispakket gaan komen (of het totaalpakket).

https://www.totaaltv.nl/n...nal-digitaal-bieden-meer/

De volgende providers ESPN1 in 1080P met HDR en HLG aanbieden:
* Ziggo
* SKV Veendam

De volgende providers gaan ESPN volledig in het basispakket stoppen voor zover nu bekend:
* SKV Veendam
* Canal Digitaal
* Online.nl
* Tweak
* Freedom Internet

• canizares99
Sjakie0101 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:07:
Ik ben erg benieuwd of iemand al weet of ESPN 1 naar 1080P gaat met HDR en HLG en of ESPN ook bij Caiway en Delta volledig in het basispakket gaan komen (of het totaalpakket).

https://www.totaaltv.nl/n...nal-digitaal-bieden-meer/

De volgende providers ESPN1 in 1080P met HDR en HLG aanbieden:
* Ziggo
* SKV Veendam

De volgende providers gaan ESPN volledig in het basispakket stoppen voor zover nu bekend:
* SKV Veendam
* Canal Digitaal
* Online.nl
* Tweak
* Freedom Internet
Gaat denk ik niet gebeuren in 1080p aangezien Caiway alleen 1080i ondersteunt.

Daarnaast geef je aan dat al 5 providers volledig ESPN in het basispakket gaan stoppen. Echter geef je Canal Digitaal aan als provider wat zij niet zijn. Online, Tweak en Freedom oa leveren TV via Canal Digitaal dus inclusief ESPN. Zo zijn er meer providers die TV leveren via Canal Digitaal en dus inclusief ESPN. Maar of je zo blij moet worden met IPTV van Canal Digitaal.. daarnaast kreeg men voorheen altijd al via Canal Digitaal ESPN 1, 2 en 3 “kosteloos” aangeboden (links om of rechtsom betaalde je er alsnog voor). Canal Digitaal heeft daarnaast ook bijvoorbeeld weer geen enkele zender (Eurosport, TLC, ID etc) van Discovery in geen enkel pakket zitten.

Denk dat Caiway/DELTA ESPN Compleet gaat aanbieden voor een x bedrag per maand.

• ernstoud
Per vandaag Caiway giga snel upgrade, van 700 Mbps naar gigabit dus. Omdat het kan voor weinig extra.
Internet werkt, bellen werkt maar Amino 7x vraagt nu om username/password. Ik had verwacht dat dat zonder problemen zou werken maar volgens helpdesk moet ik de Amino 7x gebruiken die morgen met post.nl arriveert…

Terwijl ik dus tot gisteren gewoon TV had op de Amino 7x bij mijn abonnement. Alleen een snelheid update gevraagd, dan verwacht je toch niet zonder TV te komen zitten? Amino en Genexis router al gereset. Helpt niet.

Waarom dat nou? Zijn die STB aan je account o.i.d. gekoppeld? Ben benieuwd of de toegezonden Amino (volgens mij komt er zelfs ook een nieuwe Genexis) gaat werken.

Volgens handleiding moet je als je van abo wisselt je wachtwoord van je hoofdaccount aanpassen. Gedaan, helpt ook niet.

Ook de TV app vraagt om login en username en oude of nieuw ingestelde wachtwoord wordt niet geaccepteerd. Ben dus wel sceptisch of het aan de Amino ligt…

Iemand een idee?

Update: ja het werkt weer met de nieuwe toegezonden Amino 7x. Dus zijn die devices gekoppeld (mac adres misschien?) aan je account. Alleen TV app werkt nog niet, loopt een ticket voor. Bevestigd is dat een upgrade naar “giga snel” een nieuw abonnement is. Merkwaardig hoor, waarom niet gewoon het profiel in de POP aanpassen en administratief de boel afhandelen.

En het SMTP wachtwoord voor het hoofd e-mail account werkt niet, voor de overige e-mail adressen wel.

Zucht. Het zal bij ISP’s eens gewoon de eerste keer goed gaan…

[Voor 21% gewijzigd door ernstoud op 22-07-2021 20:30]

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:39
Ik krijg op m'n mobiel te zien dat het pakket (Internet & Tv voordelig) 'inclusief digitale tv via de kabel' is, maar op de laptop niet.
Meer mensen die dat verschil zien? Ik wil heel graag televisie zonder extra kastjes. (is niet voor mezelf nl.)

Bovendien zit de kabelaansluiting in de woonkamer ipv in de meterkast, het is 100x handiger als ik daar gebruik van kan maken. Hoe groot is de kans dat die aansluiting nog werkt?

• Sjakie0101
Heel veel providers gaan ESPN Ultra HD leveren (1080P met HDR en HLG).

Caiway en Delta communiceren weer eens niet. Je wordt er strontziek van zo langzamerhand. Alle providers bewegen met hogere kwaliteit zenders en Caiway en Delta laten de klanten ernstig in de kou staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dolopfriet
Het heus wel een keer komen hoor.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:49:
Het heus wel een keer komen hoor.
Maar niet per 1 augustus, aldus Caiway. Caiwayklanten vallen dus weer buiten de boot, voor de zoveelste keer.

• RudolfR
Bij meerdere keren contact met de klantenservice van Caiway is mij verteld dat er geen werkende COAX is op het adres. Gisteren getest met een TV op locatie en ik ontvang gewoon de bekende zenders, bestaat de kans dat dit vervalt zodra de glasvezel actief wordt?

• Sjakie0101
RudolfR schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:39:
Bij meerdere keren contact met de klantenservice van Caiway is mij verteld dat er geen werkende COAX is op het adres. Gisteren getest met een TV op locatie en ik ontvang gewoon de bekende zenders, bestaat de kans dat dit vervalt zodra de glasvezel actief wordt?
Nee

• RudolfR
@Sjakie0101

Bedankt, komt het vaker voor dat de administratie wel/geen coax niet op orde is?

• Sjakie0101
RudolfR schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:24:
@Sjakie0101

Bedankt, komt het vaker voor dat de administratie wel/geen coax niet op orde is?
Geen idee, maar wanneer er COAX ligt heb je bij Caiway ook COAX en dat weet men echt wel.

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:12
Gaat caiway (of delta) de interactieve app ook geschikt maken om via de Google playstore te installeren? Mijn tv heeft Android, maar kan deze niet installeren (ja ik kan casten vanaf mijn telefoon)

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:55
Sjakie0101 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:43:
[...]

Geen idee, maar wanneer er COAX ligt heb je bij Caiway ook COAX en dat weet men echt wel.
Hoe zit dat dan bij mij?
Ik woon in een Ziggo gebied waar onlangs glasvezel is aangelegd. (Delta)
Ik had dus Ziggo via coax maar zover ik weet levert Caiway hier alleen tv over ip.

• Sjakie0101
coob schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:34:
[...]

Hoe zit dat dan bij mij?
Ik woon in een Ziggo gebied waar onlangs glasvezel is aangelegd. (Delta)
Ik had dus Ziggo via coax maar zover ik weet levert Caiway hier alleen tv over ip.
In steeds meer gebieden legt Delta aan waar ook Ziggo over COAX levert. Dan kun je alleen tv via IPTV ontvangen. Eerlijk gezegd is dat ook de toekomst.

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:55
Sjakie0101 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:36:
[...]

In steeds meer gebieden legt Delta aan waar ook Ziggo over COAX levert. Dan kun je alleen tv via IPTV ontvangen. Eerlijk gezegd is dat ook de toekomst.
Ja precies.
Ik mis de coax ook niet hoor!

• Sjakie0101
Een kleine spoiler op het nieuwe zenderoverzicht van Caiway. RTL Television gaat binnenkort naar HD:
https://cdn.caiway.nl/-/m...106BC10292DD0312E1E235D96

AT5 is op COAX inmiddels HD, op interactief nog niet. Dat geldt ook voor MTV Live HD, wel HD op COAX, nog niet op interactief en dat geldt ook voor TVE HD. Voor zover moet er nog wel e.e.a. recht worden getrokken.

Op het zenderoverzicht zijn ze vergeten aan te geven dat de regionalen allemaal HD zijn op het nieuwe interactieve platform.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:04
filthy rich schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:22:

True schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:15:
[...]

Hoe heb je precies je bedrading?

Ik heb ook een Genexis Titanium die heb ik op een pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X aangesloten en in de woonkamer een pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts) . IGMP snooping staat bij mij aan. Eveneens heb ik ook geen VLANs nodig om dit werkend te krijgen. Hoewel ik bar weinig TV kijk, deed deze opstelling het prima de laatste keer dat ik keek (enkele weken terug).
Hoe zijn de ervaringen nu?
Voor een appartement met de meterkast op de gang (buiten de dikke buitenmuren dus), moet je wel je eigen AP gebruiken, om beetje normaal WiFi in huis te krijgen. Ik overweeg wanneer Caiway geleverd wordt daarom 1 kabel door te trekken (door de telefoonlijn aansluiting die van meterkast naar TV hoek loopt).

Maar dan wil ik daar dus een eigen router in AP modus plaatsen en vervolgens TV kastje daarop aansluiten. Kan dit echt zonder VLAN 101 in te stellen in de eigen router/AP? Geen last van uitvallend beeld meer?

2 kabels doortrekken gaat lastig/niet te doen heb ik nog trauma's van in mn eigen huis.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Jazco2nd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:38:
[...]

[...]

Voor een appartement met de meterkast op de gang (buiten de dikke buitenmuren dus), moet je wel je eigen AP gebruiken, om beetje normaal WiFi in huis te krijgen. Ik overweeg wanneer Caiway geleverd wordt daarom 1 kabel door te trekken (door de telefoonlijn aansluiting die van meterkast naar TV hoek loopt).

Maar dan wil ik daar dus een eigen router in AP modus plaatsen en vervolgens TV kastje daarop aansluiten. Kan dit echt zonder VLAN 101 in te stellen in de eigen router/AP? Geen last van uitvallend beeld meer?

2 kabels doortrekken gaat lastig/niet te doen heb ik nog trauma's van in mn eigen huis.
Ik kijk amper TV (via Caiway althans), maar ik heb geen problemen ervaren met mijn opstelling.

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:01

filthy rich

löp wa los

Jazco2nd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:38:
[...]

[...]

Uiteindelijk opgelost door e.e.a. te resetten. Daarna volgens mij geen last meer van gehad. In mijn opstelling geen VLAN nodig gehad.

en aans löpt wa vast

• gerb88
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-11-2021
Hi.

2 vragen.
1: Hoe heet de kabel die van het modem naar het glasvezelaansluitpunt in de muur/meterkast gaat?
De mensen van Caiway willen mij niet het antwoord geven omdat ze die kabels zelf niet verkopen en de garantie dan vervalt (de kabel is te kort namelijk).

2: Kan een tv-ontvanger ook via een switch aangesloten worden: werkt dat? Dit wordt niet gemeld in de boekjes. Er wordt alleen aangeraden dat het rechtstreeks moet.

Dank je.

Foto van de kabel

[Voor 0% gewijzigd door gerb88 op 25-08-2021 13:39. Reden: spelfout]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

gerb88 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:39:
Hi.

2 vragen.
1: Hoe heet de kabel die van het modem naar het glasvezelaansluitpunt in de muur/meterkast gaat?
De mensen van Caiway willen mij niet het antwoord geven omdat ze die kabels zelf niet verkopen en de garantie dan vervalt (de kabel is te kort namelijk).

2: Kan een tv-ontvanger ook via een switch aangesloten worden: werkt dat? Dit wordt niet gemeld in de boekjes. Er wordt alleen aangeraden dat het rechtstreeks moet.

Dank je.

Foto van de kabel
[Afbeelding]
  1. Edit; zie de laatste pagina's van dit topic: [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 .
  2. Ja kan, IGMP snooping aanzetten is dan wel nodig.

[Voor 7% gewijzigd door True op 25-08-2021 13:45]

• ernstoud
1.
https://www.fs.com/de-en/products/96103.html

Merkwaardig genoeg gebruikt de 7840 dus een SC connector in de SFP.

2.
Ja, als de switch IGMP snooping ondersteunt.

[Voor 29% gewijzigd door ernstoud op 25-08-2021 13:50]

• gerb88
ernstoud schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:46:
1.
https://www.fs.com/de-en/products/96103.html

Merkwaardig genoeg gebruikt de 7840 dus een SC connector in de SFP.

2.
Ja, als de switch IGMP snooping ondersteunt.
Dank voor jouw reactie.
Dat is vreemd: aangezien dit op internet als "eenweg-verkeer" staat omschreven.
Hoe kàn dat dan werken vraag ik mij af :)

• ernstoud
gerb88 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:06:
[...]

Dank voor jouw reactie.
Dat is vreemd: aangezien dit op internet als "eenweg-verkeer" staat omschreven.
Hoe kàn dat dan werken vraag ik mij af :)
Ik neem aan dat je je 2e vraag bedoelt? Dus over IGMP? Dat heeft met eenweg-verkeer niets te maken. IGMP zorgt ervoor dat de TV stream alleen terecht komt bij de decoder. Zo’n stream is kritisch omdat je anders frame drop-outs gaat zien.

Of bedoel je de single-mode fiber?

• gerb88
ernstoud schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:24:
[...]

Ik neem aan dat je je 2e vraag bedoelt? Dus over IGMP? Dat heeft met eenweg-verkeer niets te maken. IGMP zorgt ervoor dat de TV stream alleen terecht komt bij de decoder. Zo’n stream is kritisch omdat je anders frame drop-outs gaat zien.

Of bedoel je de single-mode fiber?
Ik doelde op de single-mode fiber. Dit staat los van mijn TV-vraag. Het IMGP is duidelijk dat dat de oplossing is.
Ik bedoelde dat het gek zou zijn dat een single-mode fiber van het modem naar het glasvezel aansluitpunt in de muur / meterkast gaat. Ik probeer dus nog steeds te achterhalen welke kabel hiervoor nodig is, zodat ik de huidige- te korte glasvezelkabel kan vervangen. Mijn internetprovider weigert mij hiermee te helpen, vandaar dat ik mij wend tot mensen zoals jou die er verstand van hebben.

[Voor 16% gewijzigd door gerb88 op 25-08-2021 17:31. Reden: verduidelijking]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

gerb88 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:30:
[...]

Ik doelde op de single-mode fiber. Dit staat los van mijn TV-vraag. Het IMGP is duidelijk dat dat de oplossing is.
Ik bedoelde dat het gek zou zijn dat een single-mode fiber van het modem naar het glasvezel aansluitpunt in de muur / meterkast gaat. Ik probeer dus nog steeds te achterhalen welke kabel hiervoor nodig is, zodat ik de huidige- te korte glasvezelkabel kan vervangen. Mijn internetprovider weigert mij hiermee te helpen, vandaar dat ik mij wend tot mensen zoals jou die er verstand van hebben.
offtopic:
Dat is niet heel gek als je kijkt naar de definitie van single-mode fiber: Wikipedia: Single-mode optical fiber , hiervoor kun je beter hier terecht: [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2

• ernstoud
gerb88 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:30:
[...]

Single mode fiber betekent dat er slechts 1 fiber voor zowel zenden als ontvangen gebruikt wordt. Dat lijkt dan eenrichtingsverkeer maar dat is het niet. Voor zenden en ontvangen wordt nl. laserlicht met een verschillende golflengte (zeg maar “kleur”) gebruikt, 1310 en 1550 nanometer. Dat bijt elkaar niet dus kan er tegelijkertijd gezonden en ontvangen worden. Bij dual-mode fiber wordt er voor zenden en ontvangen een aparte fiber gebruikt.

Alle consumenten internet providers gebruiken single-mode. In datacenters zie je altijd dual-mode in de racks.

• gerb88
ernstoud schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:33:
[...]

Single mode fiber betekent dat er slechts 1 fiber voor zowel zenden als ontvangen gebruikt wordt. Dat lijkt dan eenrichtingsverkeer maar dat is het niet. Voor zenden en ontvangen wordt nl. laserlicht met een verschillende golflengte (zeg maar “kleur”) gebruikt, 1310 en 1550 nanometer. Dat bijt elkaar niet dus kan er tegelijkertijd gezonden en ontvangen worden. Bij dual-mode fiber wordt er voor zenden en ontvangen een aparte fiber gebruikt.

Alle consumenten internet providers gebruiken single-mode. In datacenters zie je altijd dual-mode in de racks.
Het is mij duidelijk, ik was er van overtuigd dat het wèl eenrichtingsverkeer zou zijn. Dank voor jou reactie.

• lenny3l
als ik kies voor 2e aansluiting van caiway, hoe zit het dan met de opnamens? is het per kastje of per aansluiting?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

lenny3l schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:09:
als ik kies voor 2e aansluiting van caiway, hoe zit het dan met de opnamens? is het per kastje of per aansluiting?
Wat bedoel je met "2e aansluiting van Caiway"? Als je bedoelt om een 2e IPTV ontvanger af te nemen dan zijn de opnames op beide STBs beschikbaar.

• lenny3l
True schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:54:
[...]

Wat bedoel je met "2e aansluiting van Caiway"? Als je bedoelt om een 2e IPTV ontvanger af te nemen dan zijn de opnames op beide STBs beschikbaar.
Ja dat bedoel ik, bedankt voor antwoord

• Sjakie0101
Per vandaag Filmbox HD op kanaal 22

• Sjakie0101
De app op de decoder heeft een update gekregen. Er is een zoekfunctie toegevoegd doe zoekt op opnames en programma’s 7 dagen terug en in de toekomst.

Versie 5.0.3

• Jazco2nd
Kan iemand bevestigen of Caiway ook teletekst heeft als je nu een glasvezel pakket inclusief tv aanvraagt?

• Sjakie0101
Jazco2nd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:58:
Kan iemand bevestigen of Caiway ook teletekst heeft als je nu een glasvezel pakket inclusief tv aanvraagt?
Ik zou gezien de prijzen naar Delta gaan. Ja we is teletekst op 1,2 en 3

• Jazco2nd
Sjakie0101 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:04:
[...]

Ik zou gezien de prijzen naar Delta gaan. Ja we is teletekst op 1,2 en 3
Tja, ik had al internet-only aangevraagd en dat is nu reeds geleverd, dus ik heb zojuist binnen mijn bedenktijd het Voordelig tv pakket gevraagd. Kastje komt volgende week. Met behoud van de 1e 6 maanden korting en daarna €52.

Bij Delta is het goedkoopste internet+tv trouwens €53.50. Duurder dus.

edit: je bedoelt waarschijnlijk de nieuwe abo's, die zijn alleen voor een specifiek gebied beschikbaar. In elk geval is 53.50 de goedkoopste optie die ik vind met mijn postcode.

[Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 02-09-2021 12:29]

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:15

The.Terminator

Un boer met bier

Jazco2nd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:22:
[...]

Tja, ik had al internet-only aangevraagd en dat is nu reeds geleverd, dus ik heb zojuist binnen mijn bedenktijd het Voordelig tv pakket gevraagd. Kastje komt volgende week. Met behoud van de 1e 6 maanden korting en daarna €52.

edit: je bedoelt waarschijnlijk de nieuwe abo's, die zijn alleen voor een specifiek gebied beschikbaar. In elk geval is 53.50 de goedkoopste optie die ik vind met mijn postcode.
Dat viel mij ook al op dat Delta duurder was, maar nu gegrijp ik het. Wanneer komen deze nieuwe abbo's beschikbaar voor iedereen ?

• ernstoud
Jazco2nd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:58:
Ja. Ik heb met de Amino 7X gewoon ook teletekst.

• Sjakie0101
Jazco2nd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:22:
[...]

Het goedkoopste pakket koste inmiddels 42,50 bij Delta, 1GBS voor 45 euro de eerste 12 maanden. Dat geldt sinds 1 september voor ALLE gebieden.

• Sjakie0101
The.Terminator schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:44:
[...]

Dat viel mij ook al op dat Delta duurder was, maar nu gegrijp ik het. Wanneer komen deze nieuwe abbo's beschikbaar voor iedereen ?
Delta is in ALLE gebieden per 1 september fors goedkoper dan Caiway.
1GBps voor 45 euro de eerste 12 maanden, daarna 50,00.
150 Mbits voor 42,50

Succes! Maar ik blijf echt niet bij Caiway. Inmiddels voor mij 200 euro op jaarbasis te duur.

• Jazco2nd
Sjakie0101 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:32:
[...]

Het goedkoopste pakket koste inmiddels 42,50 bij Delta, 1GBS voor 45 euro de eerste 12 maanden. Dat geldt sinds 1 september voor ALLE gebieden.
Lees mijn bericht. Met TV erbij is Delta 1.50 duurder. Daarnaast waren er in elk geval voor mijn adres tijdens de aanvraag vorige maand aansluitkosten (nu gratis) dat maakte het internet only abo duurder dan het goedkoopste (maar tragere) Caiway abo.

Sowieso boeide de snelheid mij niet. 100/100 is snel zat. Dus ik koos laagste prijs voor eerste jaar en heb geluk dat nu ik TV erbij neem, Caiway 1.50 goedkoper is dan Delta.

[Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 02-09-2021 14:38]

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
Sjakie0101 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:34:
[...]

Succes! Maar ik blijf echt niet bij Caiway. Inmiddels voor mij 200 euro op jaarbasis te duur.
Dat heb je nu al een aantal x gezegd. Waar wacht je dan nog op?? Denk dat het allemaal grootspraak is wat je hier neerzet.

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:15

The.Terminator

Un boer met bier

Sjakie0101 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:34:
[...]

Delta is in ALLE gebieden per 1 september fors goedkoper dan Caiway.
1GBps voor 45 euro de eerste 12 maanden, daarna 52,50.
150 Mbits voor 42,50

Aaah die van 1 september wist ik niet, maar 150 voor 42,50 of 250 voor 43,95 dan doe ik 250.
Ben nl alleen internet nodig en hoef zeker niet het duurste pakket van 1GBit/s (moet zeggen 50 euro voor 1 GBit/s is netjes - na 12 maanden)

• Sjakie0101
The.Terminator schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:45:
[...]

Aaah die van 1 september wist ik niet, maar 150 voor 42,50 of 250 voor 43,95 dan doe ik 250.
Ben nl alleen internet nodig en hoef zeker niet het duurste pakket van 1GBit/s (moet zeggen 50 euro voor 1 GBit/s is netjes - na 12 maanden)
Wanneer je nu al 1 Gbps bjn Caiway afneemt dan scheelt dit met gemak 20 euro per maand.

Ik betaal nu zelf voor 400Mbit alles bij elkaar 104 euro incl Fox Sports, Extra zenders en Ziggo Sports.
Dat kost me straks 88 euro en dan heb ik ook nog Film1 gratis. En ja, ik stap over, Caiway doet niets me zijn prijzen.

Gigasnel kost zelfs 79 euro bij Caiway en dan moet je nog Ziggo Sports en de Extra zenders erbij nemen a 26 euro. Caiway is nu vooral veel te duur geworden tov Delta.

[Voor 11% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-09-2021 15:15]

• Sjakie0101
jeroen028 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:41:
[...]

Dat heb je nu al een aantal x gezegd. Waar wacht je dan nog op?? Denk dat het allemaal grootspraak is wat je hier neerzet.
Grootspraak??? 20 euro per maand laten liggen, ik ben malle pietje niet! Ik ben sinds vandaag overgestapt, per 1 oktober. Van 400 Mbits naar 1 Gbps en naast de bestaande tv pakketten en zenders die ik al had krijg ik nu ook nog eens Film1 erbij. Maar wel even 240 euro per jaar verdient. Na 12 maanden kan ik daarna wel weer kijken wat ik dan doe.

Overigens ik wil niets roepen of speculeren, maar is dit niet gewoon een vooropgezet plan?
Per 1 januari hebben Caiway en Delta allebei de prijzen gewijzgd. Per 1 september verlaagd Delta de prijzen drastisch, maar Caiway gaat daar niet in mee. Is dit niet het laatste kunstje geweest van Caiway? Komen er dan dit jaar brieven dat Caiway opgaat in Delta?

• ernstoud
Sjakie0101 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:04:
[...]

Grootspraak??? 20 euro per maand laten liggen, ik ben malle pietje niet! Ik ben sinds vandaag overgestapt, per 1 oktober. Van 400 Mbits naar 1 Gbps en naast de bestaande tv pakketten en zenders die ik al had krijg ik nu ook nog eens Film1 erbij. Maar wel even 240 euro per jaar verdient. Na 12 maanden kan ik daarna wel weer kijken wat ik dan doe.

Overigens ik wil niets roepen of speculeren, maar is dit niet gewoon een vooropgezet plan?
Per 1 januari hebben Caiway en Delta allebei de prijzen gewijzgd. Per 1 september verlaagd Delta de prijzen drastisch, maar Caiway gaat daar niet in mee. Is dit niet het laatste kunstje geweest van Caiway? Komen er dan dit jaar brieven dat Caiway opgaat in Delta?
Goed! Dat is inderdaad snel verdiend. Ik denk dat Caiway wel mee zal gaan met de aanpassingen. Ik boek het abo zakelijk dus aftrekbaar (privé hebben we nog KPN VDSL, ook een mooie fall back als Caiway storing zou hebben), dus over een verschil in prijs maak ik me geen zorgen. De Belastingdienst betaalt mee >:)

Of Caiway als merk wegvalt is koffiedik kijken. Marketing leert dat meerdere merken betekent meer omzet, mensen willen nou eenmaal keuze hebben, vandaar 25 soorten vla bij AH ;)

• Sjakie0101
ernstoud schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:51:
[...]

Goed! Dat is inderdaad snel verdiend. Ik denk dat Caiway wel mee zal gaan met de aanpassingen. Ik boek het abo zakelijk dus aftrekbaar (privé hebben we nog KPN VDSL, ook een mooie fall back als Caiway storing zou hebben), dus over een verschil in prijs maak ik me geen zorgen. De Belastingdienst betaalt mee >:)

Of Caiway als merk wegvalt is koffiedik kijken. Marketing leert dat meerdere merken betekent meer omzet, mensen willen nou eenmaal keuze hebben, vandaar 25 soorten vla bij AH ;)
En dan nemen ze de overstapkortingen e.d. voor lief?

Ik zag wel dat Filmbox bij Caiway voor 1 jaar blijft, dan zal Caiway ook wel blijven. Bij Delta maar 3 maanden in het basispakket (zal wel verhuizen).

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:40

technorabilia

(fka kraades)

Misschien al genoemd?

Ziggo Sport Totaal staat het hele weekend open voor al onze tv-klanten. Zo kunnen we allemaal live genieten van de eerste F1-race op het circuit van Zandvoort in 36 jaar! De strijd om het leiderschap is spannender dan ooit en het belooft daarom een fantastisch spektakel te worden. Zet ‘m op Max! Je vindt Ziggo Sport Totaal vanaf kanaal 311.

👉🏻 Blog 👈🏻

• ernstoud
technorabilia schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:36:
Misschien al genoemd?

Ziggo Sport Totaal staat het hele weekend open voor al onze tv-klanten. Zo kunnen we allemaal live genieten van de eerste F1-race op het circuit van Zandvoort in 36 jaar! De strijd om het leiderschap is spannender dan ooit en het belooft daarom een fantastisch spektakel te worden. Zet ‘m op Max! Je vindt Ziggo Sport Totaal vanaf kanaal 311.
Ziggo? Dit forum gaat over Caiway. Dus?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

ernstoud schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:42:
[...]

Ziggo? Dit forum gaat over Caiway. Dus?
https://www.caiway.nl/tel...ketten/ziggo-sport-totaal

Het is nu gratis voor het weekend.
Dus zeker relevant.

• fmrama
Yep! Hier Kanaal 314 op de coax.

• Sjakie0101
Kanaal 15 Discovery Channel en kanaal 16 National Geographic heeft nu als test 256Kbps AAC geluid ipv 96Kbps.
Geen Dolby maar wel een verbetering. AC3 codec geeft Dolby… dus er is nog werk aan de winkel.

Verder zijn AT5 en MTV Live HD nu HD.

[Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 09-09-2021 20:33]

• max247
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
De meeste zenders inclusief Discovery hebben bij mij (caiway) gewoon Dolby Digital 5.1

• canizares99
max247 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:05:
De meeste zenders inclusief Discovery hebben bij mij (caiway) gewoon Dolby Digital 5.1
Ja via de COAX of via de IPTV ontvanger ?

• max247
  • Niet online
canizares99 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:42:
[...]

Ja via de COAX of via de IPTV ontvanger ?
Via IPTV met Amino Aria 710

• Sjakie0101
max247 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:25:
[...]

Dat is niet mogelijk. Aria geeft alleen stereo geluid. Aan Dolby wordt hard gewerkt.
Het stereo 256kbps geluid AAC wordt langzaam uitgerold op meer zenders.

• canizares99
max247 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:25:
[...]

Wellicht zet je TV of surround systeem het om naar Dolby geluid, maar je ontvangt geen echte Dolby zoals het bedoeld is.

• max247
  • Niet online
Er komt wel degelijk 5.1 signaal uit de amino. Dit is overigens op het oude tv platform.

• Sjakie0101
max247 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:16:
Er komt wel degelijk 5.1 signaal uit de amino. Dit is overigens op het oude tv platform.
Dan is het niet de Aria 7x. Maar de Oude Amino’s, ik meen de Amino 5 met Multiscreen, die worden langzaam uitgefaseerd. Op dit platform krijg je ook geen HD updates meer. Er zijn ondertussen zeker 20 meer HD zenders op het nieuwe platform tov Multiscreen.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de (IP)TV dienst, aanbod van TV-zenders, wel of geen 4K. Voor het internet aanbod van Caiway, om routerconfiguraties[te bespreken of het te hebben over welk type SFP je moet gebruiken. Is er een apart topic beschikbaar: [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee