Toon posts:

[Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• max247
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:53:
[...]

Dan is het niet de Aria 7x. Maar de Oude Amino’s, ik meen de Amino 5 met Multiscreen, die worden langzaam uitgefaseerd. Op dit platform krijg je ook geen HD updates meer. Er zijn ondertussen zeker 20 meer HD zenders op het nieuwe platform tov Multiscreen.
Het is zeker wel de Amino 710. Kan zijn dat er geen HD updates zijn. Alle bekende zenders zijn echter in HD en veelal met 5.1.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:39
max247 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:27:
[...]

Het is zeker wel de Amino 710. Kan zijn dat er geen HD updates zijn. Alle bekende zenders zijn echter in HD en veelal met 5.1.
Maar niet nieuwswaardig, deze abonnementen worden uitgefaseerd. Er is een nieuw tv platform.

• Sjakie0101
Vanaf deze week zitten alle zenders van het abonnement in de app, Dus ook ARD, ZDF en andere duitse zenders en de BBC’s.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-06 21:00
htca schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:48:
Gaat caiway (of delta) de interactieve app ook geschikt maken om via de Google playstore te installeren? Mijn tv heeft Android, maar kan deze niet installeren (ja ik kan casten vanaf mijn telefoon)
Ik overweeg een TV met Android TV en dacht dan ook gelijk van de Amino af te zijn door de app te installeren.

Dit is niet mogelijk?

👉🏻 Blog 👈🏻

• Sjakie0101
technorabilia schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:10:
[...]

Ik overweeg een TV met Android TV en dacht dan ook gelijk van de Amino af te zijn door de app te installeren.

Dit is niet mogelijk?
Nee, ook dit zal toekomstmuziek zijn, daar zijn ze heus ook op de achtergrond mee bezig.
Delta lijkt fors te investeren in zowel het netwerk als het tv-product op dit moment.

• technorabilia
Sjakie0101 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:45:
[...]

Nee, ook dit zal toekomstmuziek zijn, daar zijn ze heus ook op de achtergrond mee bezig.
Delta lijkt fors te investeren in zowel het netwerk als het tv-product op dit moment.
Ah bedankt, ik was in de (naïeve zo blijkt) veronderstelling dat alle apps op mijn telefoon ook op mijn tv kunnen draaien.

Zou sideloaden nog kunnen werken? Of is dat ook een illusie?

https://www.makeuseof.com/tag/essential-android-tv-apps/

The Google Play Store on Android TV is a slimmed-down version of the smartphone version. Some apps are not Android TV-compatible, so there aren't as many to choose from. However, the operating system is capable of running any Android app, making sideloading apps on Android TV a popular activity.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Sjakie0101
technorabilia schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:11:
[...]

Ah bedankt, ik was in de (naïeve zo blijkt) veronderstelling dat alle apps op mijn telefoon ook op mijn tv kunnen draaien.

The Google Play Store on Android TV is a slimmed-down version of the smartphone version. Some apps are not Android TV-compatible, so there aren't as many to choose from. However, the operating system is capable of running any Android app, making sideloading apps on Android TV a popular activity.
Je kan ook gewoon streamen, die android app komt er echt nog wel.

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 19:12
technorabilia schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:11:
[...]

Dit kan dus wel maar de app werkt helaas alleen in portrait modus.

• technorabilia
Sjakie0101 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:33:
[...]

Je kan ook gewoon streamen, die android app komt er echt nog wel.
Ik hoop het.

Toevallig vandaag.
nieuws: T-Mobile komt met abonnementsoptie voor tv-kijken zonder TV Box

NLZIET zou natuurlijk ook nog kunnen...

👉🏻 Blog 👈🏻

• Sjakie0101

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-05 21:40

• Sjakie0101
2022 Caiway wordt Delta.

Overigens ontbreken de traktaties. Caiway is op dit moment veel te duur tov Delta.

Hoewel, het nieuwe aanbod met forse kortingen op de huidige pakketten komt nu wel degelijk in de buurt van Delta. Dus bellen gaat lonen als bestaande klant, ze zouden minimaal dezelfde korting moeten geven.
De kortingen zouden meteen ook voor bestaande klanten moeten gelden met deze pakketten.
Bestaande klanten met dezelfde pakketten moeten nu wachten tot maart.

[Voor 37% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-10-2021 23:00]

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:43
Wellicht is het al 100x gevraagd, maar kon het zo snel nergens vinden. Ik moet binnenkort bij m'n schoonouders de boel aan gaan sluiten. Ze krijgen 2 tv ontvangers, voor zover ik weet.

Maakt het voor de interactieve ontvangers nog uit op welke utp poorten op de modem ze aangesloten worden? Of kan je elke willekeurige poort gebruiken? En kan er in dat geval ook een switch tussen?
Dat scheelt me weer extra kabels trekken per kamer, als ik ook de tv op internet wil aansluiten.

Ik meen me vaag te herinneren bij mijn eigen aansluiting dat ik de tv ontvanger op een vaste poort aan moest sluiten, maar kan de boekjes nergens terug vinden. Ik heb zelf geen 2e ontvanger voor de tv, dus sowieso geen idee hoe dat precies zit.

Ik wil eigenlijk per tv een hub neerzetten die internet verdeeld over de tv en de ontvanger, kan dat of moet ik 2 kabels per tv meubel trekken?

[Voor 9% gewijzigd door chevsticks op 08-10-2021 12:08]

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:11
chevsticks schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:03:
Wellicht is het al 100x gevraagd, maar kon het zo snel nergens vinden. Ik moet binnenkort bij m'n schoonouders de boel aan gaan sluiten. Ze krijgen 2 tv ontvangers, voor zover ik weet.

Maakt het voor de interactieve ontvangers nog uit op welke utp poorten op de modem ze aangesloten worden? Of kan je elke willekeurige poort gebruiken? En kan er in dat geval ook een switch tussen?
Dat scheelt me weer extra kabels trekken per kamer, als ik ook de tv op internet wil aansluiten.

Ik meen me vaag te herinneren bij mijn eigen aansluiting dat ik de tv ontvanger op een vaste poort aan moest sluiten, maar kan de boekjes nergens terug vinden. Ik heb zelf geen 2e ontvanger voor de tv, dus sowieso geen idee hoe dat precies zit.

Ik wil eigenlijk per tv een hub neerzetten die internet verdeeld over de tv en de ontvanger, kan dat of moet ik 2 kabels per tv meubel trekken?
Welk modem is in gebruik?

• Sjakie0101
chevsticks schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:03:

Iedere poort op dr switch, router of modem voldoet

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:43
Geen idee, moet nog geleverd gaan worden.
Sjakie0101 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:09:
[...]

Top, dat scheelt een hoop ellende.

• ernstoud
Sjakie0101 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:09:
[...]

Niet bij een Titanium volgens mij? Die heeft twee poorten voor TV en die zijn dan volgens mij op vlan101 geconfigureerd.

• ernstoud
chevsticks schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:10:
[...]

Geen idee, moet nog geleverd gaan worden.
Dan zal het een Platinum 7840 worden, dan werkt elke poort (4 stuks) en kun je met een switch of router meer poorten bijschakelen. Gebruik je een router dan wel DHCP uitzetten (bridge mode gebruiken dus).

• ernstoud
Bron?

• Sjakie0101
Vraagteken ontbreekt. ;)

• dolopfriet
Zou echt Caiway Delta worden in 2022 ?
Caiway heeft net een nieuwe shop geopend in Naaldwijk in winkelcentrum de Tuinen.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:52:
Caiway heeft net een nieuwe shop geopend in Naaldwijk in winkelcentrum de Tuinen.
Dan zullen ze wel blijven toch? Overigens in dat soort shops vind je ook reclame voor Delta.

• Tweaker7334
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-04 22:55
max247 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:16:
Er komt wel degelijk 5.1 signaal uit de amino. Dit is overigens op het oude tv platform.
Dit klopt gewoon hoor. De Aria 710 heeft inderdaad Dolby Digital want deze zit op het oude IPTV platform van Caiway.

• Tweaker7334
dolopfriet schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:52:
En in die winkel zit een hoek voor Delta klanten! Geen reden om aan te nemen dat Delta verdwijnt.

• dolopfriet
Als Delta zo dominant op de gevel staat, zal de naam Caiway wel snel verdwijnen.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:52:
Als Delta zo dominant op de gevel staat, zal de naam Caiway wel snel verdwijnen.
Is dit de Delta winkel of de Caiway winkel??? Als ik dit zo zie is het een Delta servicepunt en geen Caiway servicepunt. Tenzij er nog een servicepunt naast zit. Maar met Delta op de gevel...

• dolopfriet
Dit is een nieuwe Caiway shop (servicepunt) in winkelcentrum de Tuinen in Naaldwijk.

Ze hebben een Caiway hoek maar op de gevel staat al met koeie letters Delta.

Dan weet je eigenlijk al genoeg.

[Voor 152% gewijzigd door dolopfriet op 11-10-2021 21:14]

• Sjakie0101
Toen ik Caiway nog vroeg om korting ivm overstap naar het goedkopere Delta kwamen tot twee keer toe medewerkers mij vertellen dat COAX binnenkort niet mee beschikbaar is bij een glasvezelabo.

Ik kan me daar nu iets meer bij voorstellen wanneer ik onderstaand lees:
https://www.totaaltv.nl/n...martcard-terug-bij-ziggo/

• Tweaker7334
Tweakers: *schreeuwt een jaar lang dat Delta verdwijnt*
Caiway: Opent nieuw Caiway service punt met een hoek voor Delta
Tweakers: *schreeuwt nu nog harder dat Caiway verdwijnt*

• Sjakie0101
Tweaker7334 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:21:
Tweakers: *schreeuwt een jaar lang dat Delta verdwijnt*
Caiway: Opent nieuw Caiway service punt met een hoek voor Delta
Tweakers: *schreeuwt nu nog harder dat Caiway verdwijnt*
Dat heeft geen relatie met mijn voorgaand post mag ik aannemen?
Die gaat namenijk over gebruik eigen decoders in kader van glasvezel en coax.

De foto die hier is gepost van de nieuwe "Caiway"shop spreekt boekdelen. Een Delta-shop met een groot Delta logo op de gevel met nog een heel klein Caiway-hoekje dat snel en gemakkelijk vervangen kan worden. Hoezo nieuwe "Caiway"shop?

En nee, ik insinueer helemaal niets meer hier. Caiway zal wellicht als een soort B-merk of Z-merk blijven bestaan, maar het is wel duidelijk dat Delta het A-merk wordt. Caiway hoeft helemaal niet te verdwijnen, maar zou het ook nog zo kunnen zijn dat Delta alle COAX gaat leveren en Caiway geen COAX meer, maar alleen glasvezel? Of dat Caiway als glasvezelprovider verder gaat en COAX afstoot in die gebieden waar Caiway levert? Ik voorzie wel dat Caiway echt een 2e viool rol gaat krijgen of toch (op den duur) helemaal verdwijnt.

Dan maar even nieuws:
De pilot met het opschalen van het stereo geluid op 2 zenders is geslaagd.
Men gaat nu voorzichtig 5 extra kanalen ook upgraden (welke wordt binnenkort bekend).
Slaagt dit ook zonder hickups dan komen er nog een iets groter aantal bij.

De status van Dolby Surround blijft schimmig. Eerder riep men: komt er aan, we zijn er mee bezig. Nu houdt men de boot af. Zelfde geldt voor 4K en UHD, er moet heel veel water door de zee voor we de eerste kanalen gaan zien, lees investeringen zodat het netwerk en de systemen dit allemaal aan kunnen zonder dat er weer storingen zijn. Jammer om dit te moeten melden, maar het is niet anders. We wachten maar weer af en dat doen we al 3 jaar. Ik zit nu bij Delta, geen COAX meer dus kwalitatief een achteruitgang met wat ik had op COAX en zelfs wat ik 4 jaar geleden bij Caiway Multiscreen al had.

Bron is een technicus van Delta die overigens netjes op dit forum meldt hoever men met zaken is: https://www.zeelandnet.nl...n-in-audiokwaliteit/page6

[Voor 14% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-10-2021 20:32]

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31
Sjakie0101 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:52:
[...]

Dat heeft geen relatie met mijn voorgaand post mag ik aannemen?
Die gaat namenijk over gebruik eigen decoders in kader van glasvezel en coax.

De foto die hier is gepost van de nieuwe "Caiway"shop spreekt boekdelen. Een Delta-shop met een groot Delta logo op de gevel met nog een heel klein Caiway-hoekje dat snel en gemakkelijk vervangen kan worden. Hoezo nieuwe "Caiway"shop?

En nee, ik insinueer helemaal niets meer hier. Caiway zal wellicht als een soort B-merk of Z-merk blijven bestaan, maar het is wel duidelijk dat Delta het A-merk wordt. Caiway hoeft helemaal niet te verdwijnen, maar zou het ook nog zo kunnen zijn dat Delta alle COAX gaat leveren en Caiway geen COAX meer, maar alleen glasvezel? Of dat Caiway als glasvezelprovider verder gaat en COAX afstoot in die gebieden waar Caiway levert? Ik voorzie wel dat Caiway echt een 2e viool rol gaat krijgen of toch (op den duur) helemaal verdwijnt.

Dan maar even nieuws:
De pilot met het opschalen van het stereo geluid op 2 zenders is geslaagd.
Men gaat nu voorzichtig 5 extra kanalen ook upgraden (welke wordt binnenkort bekend).
Slaagt dit ook zonder hickups dan komen er nog een iets groter aantal bij.

De status van Dolby Surround blijft schimmig. Eerder riep men: komt er aan, we zijn er mee bezig. Nu houdt men de boot af. Zelfde geldt voor 4K en UHD, er moet heel veel water door de zee voor we de eerste kanalen gaan zien, lees investeringen zodat het netwerk en de systemen dit allemaal aan kunnen zonder dat er weer storingen zijn. Jammer om dit te moeten melden, maar het is niet anders. We wachten maar weer af en dat doen we al 3 jaar. Ik zit nu bij Delta, geen COAX meer dus kwalitatief een achteruitgang met wat ik had op COAX en zelfs wat ik 4 jaar geleden bij Caiway Multiscreen al had.

Bron is een technicus van Delta die overigens netjes op dit forum meldt hoever men met zaken is: https://www.zeelandnet.nl...n-in-audiokwaliteit/page6
Alles lijkt er op dat Delta "overblijft", maar afscheid nemen van een merk (en de abbo's die daaronder hangen) is best prijzig. Als het alleen de naam betreft is het alleen administratief en kunnen ze oude abbo's uitfaseren (maar kost evengoed geld). Ik verwacht nog wel veel weerstand als ze COAX laten vervallen, maar zover is het nog niet. Wij als tweakers gebruiken net zo gemakkelijk iptv via apps op allerlei devices of een amino, maar hele seniorencomplexen hebben en zweren gewoon bij coax. Ik zie het bij mijn schoonouders (Ze zijn recent verhuisd naar een nieuwe woning, waar geen coax meer is aangelegd, 70+, hebben een amino, als de TV per ongeluk van source wisselt, doordat iemand dikke vingers heeft, kijken ze geen TV tot we weer langskomen, gelukkig is dat elke dag voor hen.... )

Alhoewel ik nergens van sta te kijken vwb caiway, ze gooiden ook het analoge signaal van de kabel in 2010 onder het mom van "we hebben de ruimte nodig om te innoveren". Iedereen kreeg zo'n energie slurpende set-topbox bij zijn TV. Andere kabelaars deden dat pas vele jaren later toen dvb-c veel meer gemeengoed was op TV's. Ander voorbeeld; eerste kabelfoon users kregen tegen een borgsom een docsis modem in bruikleen, op een gegeven moment: "De docsis modem is nu van u, wij houden de borgsom".
Die warme empathie die Caiway in de loop der jaren heeft laten zien, ben ik nog niet vergeten. om nog maar niet de spreken over de warmte die ik ervaar als ik met support contact zoek (als of er in die scripts staat: Ga er vanuit dat de klant echt helemaal niets weet, behandel hem dan ook zo en als telecom bedrijf kunnen wij niet doorverbinden naar de tweede lijn, nee echt niet....).

Maar COAX is een kostenpost en een blok aan het been in concurrentie met andere leveranciers die dat niet doen, dus vanuit bedrijfsperspectief snap ik de uitfasering wel.

* is zijn frustratie weer kwijt....

• dolopfriet
De voorbereiding is al ruim een jaar geleden in gang gezet. Op je bankafschrift als Caiway klant staat als begunstigde Delta Fiber.

• htca
dolopfriet schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:17:
De voorbereiding is al ruim een jaar geleden in gang gezet. Op je bankafschrift als Caiway klant staat als begunstigde Delta Fiber.
Tja, de naamswijziging op zich is niet zo duur he ;)

• Sjakie0101
htca schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:55:
[...]

Tja, de naamswijziging op zich is niet zo duur he ;)
Ook de abonnementenstructuur is al neergezet conform Delta. Met de grote prijsverlaging in maart kan men meteen de verandering verkopen voor wie naar een lager of net iets hoger abo moet.
Hoe makkelijk wordt het om te zeggen: u krijgt allemaal 1 Gb, het nieuwe platform en betaald slechts 45 euro.
Helaas zal COAX wel verdwijnen maar daar staat dan ook een superkorting tegenover! En we heten vanaf 2022 Delta.

Dat geldt ook voor de uitfasering van heel oude abonnementen, dat doen ze stiekem al. Oude abonnees worden al gedwongen naar nieuwe abo's met het nieuwe platform.

Ook Multiscreen is een extra kostenpost zo lang ze dat nog in stand moeten houden.
Alle oude meuk in 1 klap weg en af laten zinken levert ook veel geld op. En COAX overlaten aan Ziggo of allen nog aanbieden voor wie nog op COAX zit blijft een mogelijkheid (al vermoed ik dat Delta dit dan gaat faciliteren). Hoe zot is er volgend jaar in mijn regio? In Twenterand is er alleen Caiway/Delta op zowel COAX als glasvezel. Nog geen kilometer verder van mijn huis gaat de schop de grond in het Hellendoorgebied en daar wordt straks alleen glasvezel aangelegd door Caiway NAAST Ziggo COAX. Waarom daar wel Ziggo en bij mij thuis niet? 8)7 8)7 8)7

[Voor 40% gewijzigd door Sjakie0101 op 15-10-2021 18:18]

• Tweaker7334
dolopfriet schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:17:
Delta Fiber Nederland B.V. is het moederbedrijf van beide bedrijven. Als je bij P&G producten van Gilette, Venus of Braun inkoopt staat er ook P&G boven je factuur. Dat betekent niet dat P&G alle merken gaat hernoemen naar P&G.

Moederbedrijf Bosch verkoopt zowel producten onder de merknaam Bosch als DREMEL. Dat betekent niet dat de naam DREMEL gaat verdwijnen. Nee, dat betekent dat Bosch weet hoe branding en marketing werkt. De naam Bosch is synoniem met topkwaliteit elektrisch gereedschap. De naam DREMEL is synoniem met topkwaliteit roterende multitools. Waarom zouden ze dat in godsnaam opgeven.. 8)7

• ernstoud
Zonder al te belerend 🤓 over te komen, maar wat is de zin van al die discussies of Caiway als merk blijft bestaan? Niemand heeft een kristallen bol. We zien het vanzelf wel.

• htca
Sjakie0101 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:49:
[...]

Ook de abonnementenstructuur is al neergezet conform Delta. Met de grote prijsverlaging in maart kan men meteen de verandering verkopen voor wie naar een lager of net iets hoger abo moet.
Hoe makkelijk wordt het om te zeggen: u krijgt allemaal 1 Gb, het nieuwe platform en betaald slechts 45 euro.
Helaas zal COAX wel verdwijnen maar daar staat dan ook een superkorting tegenover! En we heten vanaf 2022 Delta.

Dat geldt ook voor de uitfasering van heel oude abonnementen, dat doen ze stiekem al. Oude abonnees worden al gedwongen naar nieuwe abo's met het nieuwe platform.

Ook Multiscreen is een extra kostenpost zo lang ze dat nog in stand moeten houden.
Alle oude meuk in 1 klap weg en af laten zinken levert ook veel geld op. En COAX overlaten aan Ziggo of allen nog aanbieden voor wie nog op COAX zit blijft een mogelijkheid (al vermoed ik dat Delta dit dan gaat faciliteren). Hoe zot is er volgend jaar in mijn regio? In Twenterand is er alleen Caiway/Delta op zowel COAX als glasvezel. Nog geen kilometer verder van mijn huis gaat de schop de grond in het Hellendoorgebied en daar wordt straks alleen glasvezel aangelegd door Caiway NAAST Ziggo COAX. Waarom daar wel Ziggo en bij mij thuis niet? 8)7 8)7 8)7
Geldt, denk ik, alleen voor nieuwe abonnementen. Maar ik vermoed dat in mijn contract staat dat ze niet verplicht zijn dvb-c over coax te leveren. Hoewel er in het caiway gebied ook nog wel plekken zijn zonder glas en alleen coax.

• Sjakie0101
Van de volgende kanalen is de audiokwaliteit verbeterd op het nieuwe interactieve platform naar 256Kbps AAC:
Comedy Central
TLC
Spike
RTL Z
SBS9
BBC First
ID
MTV
Eurosport
Nat Geo Wild

National Geographic en Discovery waren al eerder omgezet.

Bron: https://www.zeelandnet.nl...ingen-in-audiokwaliteit-2

[Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-10-2021 18:17]

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:48
Inmiddels heb ik een brief van Caiway ontvangen. Hierin informeren ze dat ze ons oude (multiscreen) platform gaan migreren naar een ander platform. We hoeven niets te doen, krijgen in de nacht de software update doorgevoerd. Ca. drie weken vooraf krijg ik per mail een aankondiging van de update.

• Sjakie0101
Benmen schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:07:
Inmiddels heb ik een brief van Caiway ontvangen. Hierin informeren ze dat ze ons oude (multiscreen) platform gaan migreren naar een ander platform. We hoeven niets te doen, krijgen in de nacht de software update doorgevoerd. Ca. drie weken vooraf krijg ik per mail een aankondiging van de update.
Dus vanaf dan geen Dolby Surround.

• Benmen
Sjakie0101 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:28:
[...]

Dus vanaf dan geen Dolby Surround.
Geen idee, heb niet het idee dat ik daar nu wel over beschik (wij hebben alleen maar glasvezel, nieuwbouw).

• Sjakie0101
Benmen schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:39:
[...]

Geen idee, heb niet het idee dat ik daar nu wel over beschik (wij hebben alleen maar glasvezel, nieuwbouw).
Multiscreen heeft wel Dolby Surround, het nieuwe platform niet.
Maar kennelijk gaat iedereen over op het nieuwe van Delta.

[Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 27-10-2021 20:09]

• dolopfriet
Ik ben benieuwd hoe het nieuwe interactieve televisieplatform je bevalt.

Ik weet dat ze er in Twente regelmatig vreugdedansjes om maken, zo blij zijn ze ermee :)

• Benmen
Sjakie0101 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:42:
[...]

Multiscreen heeft wel Dolby Surround, het nieuwe platform niet.
Maar kennelijk gaat iedereen over op het nieuwe van Delta.
Ik lees hier in de brief niets over. Het multiscreen platform is ook niet alles. Als ik over ben zal ik eens een update geven.

• Sjakie0101
Benmen schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:17:
[...]

Ik lees hier in de brief niets over. Het multiscreen platform is ook niet alles. Als ik over ben zal ik eens een update geven.
Je hebt wel meer HD en de ergste zaken zijn wel opgelost,
Maar opnames doorspoelen gaat helaas niet bij de commercielen.

• Benmen
Sjakie0101 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:25:
[...]
Dat kan op het huidige platform ook al niet meer.

• Sjakie0101
https://www.totaaltv.nl/n...-delta-fiber-wil-viaplay/

Viaplay dus ook als app/zender bij Delta wanneer ze er uit komen.
Hoe zal dit gaan met F1 in 4K?

• ernstoud
Sjakie0101 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:25:
https://www.totaaltv.nl/n...-delta-fiber-wil-viaplay/

Viaplay dus ook als app/zender bij Delta wanneer ze er uit komen.
Hoe zal dit gaan met F1 in 4K?
Hard.

• dolopfriet
Voorlopig kan meer HD zenders al niet bij Caiway en Delta.

Maar het past wel mooi bij het stereogeluid van de jaren tachtig vorige eeuw. Nog steeds de norm bij DeltaFiber helaas.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:59:
Voorlopig kan meer HD zenders al niet bij Caiway en Delta.

Maar het past wel mooi bij het stereogeluid van de jaren tachtig vorige eeuw. Nog steeds de norm bij DeltaFiber helaas.
Je leest wat je wil lezen. Geen grootschalige uitbreiding. Maar wel af en toe een zender….
Zie mijn quote in het Deltatopic

• dolopfriet
Als het allemaal zo langzaam gaat wordt de achterstand van Delta Fiber toch steeds groter ten opzichte van de concurrentie?

Ik heb niet het idee dat de grote concurrenten tevreden zouden zijn met het tempo van "af en toe".

Daar zie je veel meer dynamiek in voordeel naar de klanten.

• Tweaker7334
Sjakie0101 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:25:
[...]

Je hebt wel meer HD en de ergste zaken zijn wel opgelost,
Je kan alleen niet doorspoelen bij de RTL kanalen, verder overal wel.

• Sjakie0101
Tweaker7334 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 03:49:
[...]

Je kan alleen niet doorspoelen bij de RTL kanalen, verder overal wel.
Ook niet bij SBS. En SBS en RTL zijn vanaf 1 januari gelijk (allemaal Talpa/Videoland).
Wie weet dat er daardoor zenders gaan afvallen en er op die manier meer HD komt.
In elk geval zal het doorspoelprobleem groter worden. Irritant wanneer je eem film of voetbalwedstrijd wil zien die je voor de helft al gezien hebt en af wil kijken.

• Tweaker7334
Sjakie0101 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:00:
[...]

Ook niet bij SBS. En SBS en RTL zijn vanaf 1 januari gelijk (allemaal Talpa/Videoland).
Wie weet dat er daardoor zenders gaan afvallen en er op die manier meer HD komt.
In elk geval zal het doorspoelprobleem groter worden. Irritant wanneer je eem film of voetbalwedstrijd wil zien die je voor de helft al gezien hebt en af wil kijken.
Aha, ik had geen idee dat het ook het geval was bij Talpa zenders.

Overigens is het niet gek dat de leveranciers belachelijke hoeveelheden geld vragen zodat de ISP's de zenders niet kunnen doorzetten met doorspoel rechten. Zo zorgen ze weer voor groei op het Videoland en RTL XL platform, waar de marges véél hoger zijn.

• Sjakie0101
Benmen schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:07:
Vreemd hier schreef ik nog geen weken geleden over: Het Multiscreenplatform in stand houden kost ook geld.
Grappig. Het is alsof ze alle stappen uitvoeren die ik benoemd heb. De nieuwe abonnementenstructuur voor alle Caiwayklanten zal wel gaan volgen dan 8)7 8)7 8)7

• Sjakie0101
https://www.delta.nl/televisie/updates/

In november de update van de apps die er in de toekomst voor gaat zorgen dat er andere audiosporen gekozen kunnen worden (dus ook DD51).

• mcied
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:44
Weet iemand of er in de set-up van caiway iets veranderd is de afgelopen week?

Ik gebruik de standaard Genexis Platinum met wifi uit en dan een paar unifi switches en unifi ap's.

Dit heeft altijd probleemloos gedraaid tot afgelopen woensdag. toen kregen ineens apparaten geen IP-adres meer als het animo tv-kastje aanstond. Na wat proberen heb ik IGMP snooping ingeschakeld en nu werkt alles weer goed. Maar dit heeft nooit aangestaan. wat zou er veranderd kunnen zijn dat dit ineens nodig is?

[Voor 3% gewijzigd door mcied op 12-11-2021 12:49]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

mcied schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:48:
Weet iemand of er in de set-up van caiway iets veranderd is de afgelopen week?

Ik gebruik de standaard Genexis Platinum met wifi uit en dan een paar unifi switches en unifi ap's.

Dit heeft altijd probleemloos gedraaid tot afgelopen woensdag. toen kregen ineens apparaten geen IP-adres meer als het animo tv-kastje aanstond. Na wat proberen heb ik IGMP snooping ingeschakeld en nu werkt alles weer goed. Maar dit heeft nooit aangestaan. wat zou er veranderd kunnen zijn dat dit ineens nodig is?
Heb je al jaren Caiway? Dan ben je mogelijk over gegaan op het nieuwe platform waarbij multicasting aanpassingen zijn doorgevoerd en je inderdaad IGMP snooping nodig hebt.

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:25

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

True schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:11:
Heb je al jaren Caiway?

Dan ben je mogelijk over gegaan op het nieuwe platform waarbij multicasting aanpassingen zijn doorgevoerd en je inderdaad IGMP snooping nodig hebt.
Maar wat dan ook weer raar is : De nieuwe klanten zouden de IPTV variant moeten krijgen die via de WAN werkt en volgens mij allemaal Unicast is geworden :?

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Tweaker7334
nero355 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:05:
[...]

Maar wat dan ook weer raar is : De nieuwe klanten zouden de IPTV variant moeten krijgen die via de WAN werkt en volgens mij allemaal Unicast is geworden :?
Dit is niet waar hoor. Ik heb toevallig zelf het nieuwe platform en dat is gewoon multicast op een intern VLAN. De apps zijn wel unicast.

• mcied
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:44
True schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:11:
[...]

Heb je al jaren Caiway? Dan ben je mogelijk over gegaan op het nieuwe platform waarbij multicasting aanpassingen zijn doorgevoerd en je inderdaad IGMP snooping nodig hebt.
Ik heb nu ongeveer 2 jaar Caiway. Ik weet dat ik op het oude platform begonnen ben en ongeveer een half jaar geleden ben ik volgens mij overgezet naar het nieuwe platform ( toen kon ik de nieuwe app gebruiken die kan casten)

Dus wat er de afgelopen tijd veranderd is... Geen flauw idee

• Sjakie0101
Deze maand Family7 naar HD op het nieuwe interactieve platform. De omzetting is al gedaan!

• dolopfriet
Ik heb liever 192 tv in HD.

• Sjakie0101
Zo wil iedereen wel iets anders. Deze komt vanzelf ook aan bod.

• Sjakie0101
NPO1 Extra HD is inmiddels toegevoegd.

Bij Ziggo is 192TV en Boomerang omgezet naar HD

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:05
Hi all,
In mijn dorp gaat Delta glasvezel aanleggen als er genoeg mensen instappen. Eén van de twee aanbieders voor Internet en TV gaat Caiway worden.
Ik zit nu bij Ziggo en ben eigenlijk heel tevreden over internet en TV. Maar concurrentie op zichzelf is goed, dus ik overweeg me toch aan te melden voor glasvezel, ik kan altijd nog terug.
Is er iemand van Ziggo naar Caiway overgestapt? Wat was jouw ervaring met TV? Gelijkwaardig of niet?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Sjakie0101
Patrick_6369 schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:49:
Hi all,
In mijn dorp gaat Delta glasvezel aanleggen als er genoeg mensen instappen. Eén van de twee aanbieders voor Internet en TV gaat Caiway worden.
Ik zit nu bij Ziggo en ben eigenlijk heel tevreden over internet en TV. Maar concurrentie op zichzelf is goed, dus ik overweeg me toch aan te melden voor glasvezel, ik kan altijd nog terug.
Is er iemand van Ziggo naar Caiway overgestapt? Wat was jouw ervaring met TV? Gelijkwaardig of niet?
Ik zou naar Delta gaan, 4K decoders. TV = veel HD, prima product,

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 15:46
Patrick_6369 schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:49:
Hi all,
Ik ben dit jaar van Ziggo naar Caiway gegaan.
Was ook tevreden met Ziggo naar ik wilde wel gratis glas aangelegd hebben in huis.

Caiway bevalt prima.
Tv van Ziggo is wel iets beter. Iets mooier beeld.
Dat boeit me verder niet echt want wat is er nu te zien op tv wat de moeite waard is nog?

• ernstoud
coob schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:26:
[...]
Dat boeit me verder niet echt want wat is er nu te zien op tv wat de moeite waard is nog?
:) :) :)

Inderdaad. Alleen pratende nitwits zonder verstand over dat waar ze over spreken.

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-05 09:34
coob schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:26:
[...]

Ik ben dit jaar van Ziggo naar Caiway gegaan.
Was ook tevreden met Ziggo naar ik wilde wel gratis glas aangelegd hebben in huis.

Caiway bevalt prima.
Tv van Ziggo is wel iets beter. Iets mooier beeld.
Wij zijn recent verhuisd vanuit een Ziggo gebied naar een Delta/Caiway gebied en hebben nu Caiway glasvezel met tv.

Ik heb het niet met je eens dat tv van Ziggo ietsjes beter is. Het kastje werkt traag, het geluid op een 5.1 setup is waardeloos te noemen en opnames kunnen pas gestart worden nadat een programma is opgenomen, dus niet halverwege instarten en dan reclames door kunnen spoelen.
Ook geen 4k weergave terwijl andere providers waaronder Ziggo dit wel voor bepaalde programma's aanbieden dus nee, Caiway heeft nog wel wat werk te verrichten om ook maar enigszins in de buurt te komen van de kwaliteit van Ziggo wat betreft televisies.

Wat ik ook idioot vind is dat de pijltjes toetsen niet gebruikt kunnen worden om in 1x grotere stappen door te kunnen spoelen en dat er 2 doorspoel knoppen zijn met exact dezelfde functionaliteit. Ik vond het altijd erg prettig om met de pijltjes toetsen van de Media Box Next maar ook de oude HUMAX kastjes van Ziggo 30 seconden door te spoelen. Nu kan ik trapsgewijs 2x 4x 8x 16x 32x 64x doorspoelen. Wil je vlot door spoelen overschiet je vaak en moet je weer terug of doorspoelen gaat traag. Met die 30 seconde optie kon ik vrij nauwkeurig met een paar klikken naar het einde van een reclame blok.

Als ik m'n abonnement mag opzeggen en dit is niet verbeterd zeg ik tv gewoon lekker op en ga ik een andere manier zoeken om de programma's te kunnen zien die ons boeien. Zijn er toch niet zo veel...

Zal @Patrick_6369 ook nog even taggen mocht ie over mijn bericht heen lezen. :+

Youtube

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:05
Dank allemaal en zeker @Radiance. Een persoonlijke ervaring en eentje waarvoor ik al een beetje bang was.
Op papier lijkt het allemaal gelijkwaardig te zijn of zelfs beter maar in de gewbruikerservarng blijft het achter. En wij kijken zoals zovelen nauwelijks nog lineaire tv, maar nemen een hele hoop programma's op op de Next en kijken die dan terug.
Caiway leek op papier de beste optie, nu maar eens kijken hoe de TV bij Delta zelf of bij Online.nl is. Daar zijn ook vast topics van.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Is er ook een manier om een eigen iptv receiver te gebruiken die snel is en kan opnemen? Met de Amino is niet fijn te werken.

• ernstoud
Boinkie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:57:
Is er ook een manier om een eigen iptv receiver te gebruiken die snel is en kan opnemen? Met de Amino is niet fijn te werken.
Ik betwijfel het. Er zit encryptie op de stream en de key is niet openbaar.

• Boinkie
  • Nu online
Ik vreesde er ook voor.. Die Amino is traag, kan niets fatsoenlijk opnemen en de coax is hier dermate slecht dat sommige kanalen blokken vertonen in plaats van beeld :(

• Sjakie0101
Boinkie schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:11:
Ik vreesde er ook voor.. Die Amino is traag, kan niets fatsoenlijk opnemen en de coax is hier dermate slecht dat sommige kanalen blokken vertonen in plaats van beeld :(
Het maakt uit welke je hebt:
Aria 7x = ruk en geen 4K
Kamai 7x = helemaal goed en 4K

• dolopfriet
De Kamai 7X is goed als je het niet vergelijkt met de Mediabox Next van Ziggo.
De Kamai 7X geeft slechts stereogeluid en als er veel mensen tegelijk kijken naar een programma wordt het beeld zichtbaar minder.

Ook kan je niet een favorietenlijst maken met volledig eigen nummering op de Kamai 7X.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:51:
De Kamai 7X is goed als je het niet vergelijkt met de Mediabox Next van Ziggo.
De Kamai 7X geeft slechts stereogeluid en als er veel mensen tegelijk kijken naar een programma wordt het beeld zichtbaar minder.

Ook kan je niet een favorietenlijst maken met volledig eigen nummering op de Kamai 7X.
Slechter beeld heb ik al maanden niet meer ervaren, dus achterhaalde info. Stereogeluid is vanaf begin januari op alle zenders 256Kbps AAC ipv 96Kbps nu (waardoor een piepgeluid uit menig versterker/geluidsbar komt).
Ik zal en de loop van de week even aangeven welke zenders al zijn geupgrade. Daar zit Veronica en NPO 1 Extra HD (Top2000) al bij.

Naar verwachting van Delta gaat Dolby daarna volgen (exacte releasedatum niet bekend). Men is in het laatste stadium van de ontwikkeling alsdus een technisch medewerker.

[Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-12-2021 14:50]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:47
Ik heb een ESPN compleet abonnement maar in de interactieve tv app is deze vergrendeld. Kun je deze zenders niet kijken via die app of is er iets bij caiway niet geregeld?

De wijzen komen uit het Oosten!

• Sjakie0101
NoepZor schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:23:
Ik heb een ESPN compleet abonnement maar in de interactieve tv app is deze vergrendeld. Kun je deze zenders niet kijken via die app of is er iets bij caiway niet geregeld?
Dit zou wel moeten werken, maar de ESPN app natuurlijk ook.

• Boinkie
  • Nu online
Sjakie0101 schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:31:
[...]

Het maakt uit welke je hebt:
Aria 7x = ruk en geen 4K
Kamai 7x = helemaal goed en 4K
Dan ga ik caiway maar eens bellen morgen 😎

• Sjakie0101
Hier de kanalen die allemaal zijn omgezet naar 256Kbps AAC Stereo ipv 96Kbps:
DisneyXD/Veronica
NET5
RTL8
FOX
Disney Channel
JenZ
24Kitchen
Zender van de Maand
HISTORY
Eén
Canvas
Ketnet
Filmbox
NPO Politiek
NPO 1 extra
NPO 2 extra
Comedy Central
TLC
Spike
RTL Z
SBS9
BBC First
ID
MTV
Eurosport
Nat Geo Wild
National Geographic
DiscoveryChannel

[Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-12-2021 18:02]

• NoepZor
Sjakie0101 schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:25:
[...]

Dit zou wel moeten werken, maar de ESPN app natuurlijk ook.
Ik kreeg via de chat antwoord dat ik op oud tv platform zit en daarom espn via koppelcode moet kijken in espn app ipv caiway app. Ik kijk normaal gewoon via coax en had begrepen dat ik dan abonnement moet omzetten naar nieuw pakket (heb nu alles in 1 G350). Ik weet niet of dat nu zo verstandig is, geen zin om maandelijks voor ontvangers te gaan betalen.

• Sjakie0101
NoepZor schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:07:
[...]

Ik kreeg via de chat antwoord dat ik op oud tv platform zit en daarom espn via koppelcode moet kijken in espn app ipv caiway app. Ik kijk normaal gewoon via coax en had begrepen dat ik dan abonnement moet omzetten naar nieuw pakket (heb nu alles in 1 G350). Ik weet niet of dat nu zo verstandig is, geen zin om maandelijks voor ontvangers te gaan betalen.
Die zijn gratis, die ontvangers en je houdt COAX.

• NoepZor
Sjakie0101 schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:52:
[...]

Die zijn gratis, die ontvangers en je houdt COAX.
Oja ik zie dat er nu actie is dat je 2 ontvangers gratis krijgt. Maar een nieuw pakket is wel meer dan 5 euro duurder per maand voor 100 mbit extra wat ik toch niet gebruik. Overstappen naar een andere provider loont bijna niet, kost me 74 euro per maand in geval van Delta en dan verlies ik mijn COAX en moet ik wel een extra ontvanger er bij huren.

• dolopfriet
Ziggo voegt het eerste kanaal van ESPN toe aan alle pakketten.

https://vodafoneziggo.nl/...naal-standaard-tv-pakket/

Gaat Caiway dit ook doen?

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 21:15
dolopfriet schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:15:
Ziggo voegt het eerste kanaal van ESPN toe aan alle pakketten.

https://vodafoneziggo.nl/...naal-standaard-tv-pakket/

Gaat Caiway dit ook doen?
Bel ze op en vraag het hun, zou ik zeggen :|

• kuwerti
  • Laatst online: 01-06 14:28
Ik heb caiway slim glasvezel. in mijn meterkast hangt een genexis titanium.

Vanaf mijn meterkast loopt er een netwerkkabel naar de zolder.
ik wil achter de Genexis titanium mijn eigen router hangen (die aangesloten is op port 1 van de genexis)

Vanaf deze eigen router wil ik het internetsignaal via de bestaande kabel naar zolder sturen. op zolder wil ik dan met een Switch/WifiAP het signaal doorsturen naar het caiway TV-kastje wat ik daar heb hangen zodat ik zowel een AccessPoint op zolder heb als IPTV.

Mijn vraag is als volgt:

Levert caiway IPTV gewoon via de WAN i.p.v. een aparte IPTV VLAN aan de WAN kant. (en kan ik het internetsignaal gewoon doorlussen zoals ik heb beschreven naar zolder en daar dan het IPTV kastje aansluiten?
Ik heb gelezen dat dit per regio verschillend is???

(als caiway namelijk IPTV over de gewone WAN levert (en geen VLAN) dan hoef ik in mijn router geen rekening te houden met Multicast/IGMP Snooping)

• Sjakie0101
kuwerti schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:25:
Ik heb caiway slim glasvezel. in mijn meterkast hangt een genexis titanium.

Vanaf mijn meterkast loopt er een netwerkkabel naar de zolder.
ik wil achter de Genexis titanium mijn eigen router hangen (die aangesloten is op port 1 van de genexis)

Vanaf deze eigen router wil ik het internetsignaal via de bestaande kabel naar zolder sturen. op zolder wil ik dan met een Switch/WifiAP het signaal doorsturen naar het caiway TV-kastje wat ik daar heb hangen zodat ik zowel een AccessPoint op zolder heb als IPTV.

Mijn vraag is als volgt:

Levert caiway IPTV gewoon via de WAN i.p.v. een aparte IPTV VLAN aan de WAN kant. (en kan ik het internetsignaal gewoon doorlussen zoals ik heb beschreven naar zolder en daar dan het IPTV kastje aansluiten?
Ik heb gelezen dat dit per regio verschillend is???

(als caiway namelijk IPTV over de gewone WAN levert (en geen VLAN) dan hoef ik in mijn router geen rekening te houden met Multicast/IGMP Snooping)
Het werkt op iedere bedrade internetaansluiting met IMGP aan. Je kan ook casten vain de app.
Sommige oude abonnees hebben nog het oude platform en zitten nog vast aan die vaste poort.

• kuwerti
Ik zou graag even contact/advies willen hebben met mensen in dit forum die:

1: een Genexis Titanium router hebben.
2: daarachter een eigen router hebben aangesloten (liefst een ubiquiti router omdat dat mijn sterke voorkeur heeft)
3: vanaf de eigen router bekabelde accesspoints (ook unifi ubiquiti?) hebben met daaraan dan weer gekoppeld het IPTV kastje (amino Aria 7x)

De eerste vraag die ik heb is of een dergelijke opstelling standaard 'werkt' of dat je allemaal lastige vlan en/of andere router configuraties moet gaan zitten maken.

Ik weet dat een aantal van jullie specifieke kennis hebben hierover nadat ik het hele forum heb doorgelezen (@True @filthy rich @Sjakie0101 @B2 )

reden voor deze vraag is dat ik overal tegenstrijdige berichten hoor/lees. Alvast super bedankt voor de info.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

kuwerti schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:16:

2: daarachter een eigen router hebben aangesloten (liefst een ubiquiti router omdat dat mijn sterke voorkeur heeft)
3: vanaf de eigen router bekabelde accesspoints (ook unifi ubiquiti?) hebben met daaraan dan weer gekoppeld het IPTV kastje (amino Aria 7x)

De eerste vraag die ik heb is of een dergelijke opstelling standaard 'werkt' of dat je allemaal lastige vlan en/of andere router configuraties moet gaan zitten maken.

Ik weet dat een aantal van jullie specifieke kennis hebben hierover nadat ik het hele forum heb doorgelezen (@True @filthy rich @Sjakie0101 @B2 )

reden voor deze vraag is dat ik overal tegenstrijdige berichten hoor/lees. Alvast super bedankt voor de info.
Met een Genexis Titanium werkt het vrijwel out-of-the-box met een eigen router waarbij je de Genexis Titanium verbindt met ethernet naar de WAN-poort (of een router hebt die meerdere WAN-poorten kan hebben en de juiste poort als WAN-poort instelt, bijv. een Ubiquiti router).

Tegenwoordig gaat al het verkeer met multicast (zorg even dat je een router hebt die multicast ondersteund; dit heet meestal IGMP snooping) richting je IPTV-ontvangers. Dus je kunt lekker zelf routen/switchen en hebt hier geen aparte VLANs voor nodig. Zie ook mijn post (samenvatting onderaan): True in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

• kuwerti
True schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:20:
[...]

Met een Genexis Titanium werkt het vrijwel out-of-the-box met een eigen router waarbij je de Genexis Titanium verbindt met ethernet naar de WAN-poort (of een router hebt die meerdere WAN-poorten kan hebben en de juiste poort als WAN-poort instelt, bijv. een Ubiquiti router).

Tegenwoordig gaat al het verkeer met multicast (zorg even dat je een router hebt die multicast ondersteund; dit heet meestal IGMP snooping) richting je IPTV-ontvangers. Dus je kunt lekker zelf routen/switchen en hebt hier geen aparte VLANs voor nodig. Zie ook mijn post (samenvatting onderaan): True in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Thanks @True en AHA: er zijn meer forum-delen om te lezen 8)7
Weet jij misschien ook welke ubiquiti router ik dan het beste kan nemen die IGMP ondersteunt? voor gewoon huis-tuin-keuken gebruik? is de pricewatch: Ubiquiti UniFi Dream Machine dan een optie? bij de specs zie ik namelijk niet staan dat deze wel/geen IGMP/multicast ondersteunt?

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:36

B2

wa' seggie?

kuwerti schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:31:
[...]

Thanks @True en AHA: er zijn meer forum-delen om te lezen 8)7
Weet jij misschien ook welke ubiquiti router ik dan het beste kan nemen die IGMP ondersteunt? voor gewoon huis-tuin-keuken gebruik? is de pricewatch: Ubiquiti UniFi Dream Machine dan een optie? bij de specs zie ik namelijk niet staan dat deze wel/geen IGMP/multicast ondersteunt?
Alle Unifi router modellen ondersteunen IGMP. Dus vanaf de USG 3P tot bv de Dream Machine (Pro).
Kwestie van aanvinken in de controller.

De USG 3P zou ik overigens niet meer kopen. Verouderde hardware.

[Voor 4% gewijzigd door B2 op 07-01-2022 16:48]

• kuwerti
B2 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:47:
[...]

Alle Unifi router modellen ondersteunen IGMP. Dus vanaf de USG 3P tot bv de Dream Machine (Pro).
Kwestie van aanvinken in de controller.

De USG 3P zou ik overigens niet meer kopen. Verouderde hardware.
ok. thanks. ik twijfel heel erg tussen de Dreammachine, EdgeRouter en de USG: deze 4 eigenlijk:
https://tweakers.net/pric...31;1457154;433346;379248/

ik neig zelf naar de dreammachine met ingebouwde unifi controller en nanoHD. (wordt zakelijk gekocht dus prijzen maken niet heel erg uit) . wel moet ik dan een switch met minimaal 3 PoE uitgangen eraan hangen voor de AccessPoints, maar dat mag geen probleem zijn. alternatief is een aantal AP's met Poe-injectors uiteraard..

Welke zou jij in mijn geval adviseren @B2 ?

[Voor 5% gewijzigd door kuwerti op 07-01-2022 17:23]

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 14:40

filthy rich

löp wa los

kuwerti schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:16:

1/2. Heb achter de Genexis direct een UDM pro hangen met verschillende UAP pro's en Unifi Switches. Werkt zonder speciale instellingen voor zowel de TV als Internet.

3. Je zou de Genexis er ook nog tussen weg kunnen halen. Dit heb ik persoonlijk niet geprobeerd, maar meen mij te herinneren dat je dan wel VLAN moest instellen voor inkomende WAN en IPTV. Volgens mij waren er wel haken en ogen (geen multicast/IGMP?), weet niet zeker meer.

en aans löpt wa vast

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 14:40

filthy rich

löp wa los

kuwerti schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:23:
[...]

ok. thanks. ik twijfel heel erg tussen de Dreammachine, EdgeRouter en de USG: deze 4 eigenlijk:

ik neig zelf naar de dreammachine met ingebouwde unifi controller en nanoHD. (wordt zakelijk gekocht dus prijzen maken niet heel erg uit) . wel moet ik dan een switch met minimaal 3 PoE uitgangen eraan hangen voor de AccessPoints, maar dat mag geen probleem zijn. alternatief is een aantal AP's met Poe-injectors uiteraard..

Wellicht verkeerde topic hier.

Persoonlijk zowel de edgerouter als dreammachine gehad.

Edgerouter had ik een controller in de cloud die ik zelf beheerde dat vond ik fijn (nooit down geweest). Nadeel is dat je niet alle statistiekjes mooi kan inzien. Ook is het wat lastiger in te stellen (althans destijds moest veel via CLI).

Dreammachine werkt over algemeen prima, maar soms nog enkele bugs. De controller is lokaal en te benaderen via ubnt, maar (nog?) geen mogelijkheid tot eigen cloud beheer van controller. Hierdoor kan ik soms de router niet benaderen op afstand.

Destijds voor de dreammachine ipv USG gekozen, omdat dreammachine nieuwere hardware heeft en ik het idee had dat (door de leeftijd) de USG wel eens EOL kon zijn binnenkort.

en aans löpt wa vast

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:36

B2

wa' seggie?

kuwerti schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:23:
[...]

Ik heb alleen ervaring met de USG 3P, de USG Pro en de Dream Machine Pro.
Voor wat jij zoekt zou de Dream Machine SE of Pro SE uitermate geschikt zijn, dit is de Dream Machine (Pro) maar dan met PoE poorten.
Het ligt een beetje aan je netwerk wat je het beste kunt doen. Gaan de AP’s rechtstreeks naar de plek waar je router ook komt? Dan zou ik die UDM SE of UDM Pro SE nemen.

Zoals gezegd, de USG moet je niet meer aan beginnen. Verouderde hardware en 1Gbit met IDS/IPS aan trekt ie niet. De Edgerouter kan ik niks over zeggen.

Wat @filthy rich ook aangeeft, je kunt (zeker met de UDM Pro (SE) de Genexis Titanium ook weglaten. Moet je VLAN 100 op de inkomende poort instellen. Als je niet de UDM Pro maar de UDM gaat gebruiken heb je een mediaconverter nodig. (SFP naar RJ45)

• kuwerti
B2 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:04:
[...]

Ik heb alleen ervaring met de USG 3P, de USG Pro en de Dream Machine Pro.
Voor wat jij zoekt zou de Dream Machine SE of Pro SE uitermate geschikt zijn, dit is de Dream Machine (Pro) maar dan met PoE poorten.
Het ligt een beetje aan je netwerk wat je het beste kunt doen. Gaan de AP’s rechtstreeks naar de plek waar je router ook komt? Dan zou ik die UDM SE of UDM Pro SE nemen.

Zoals gezegd, de USG moet je niet meer aan beginnen. Verouderde hardware en 1Gbit met IDS/IPS aan trekt ie niet. De Edgerouter kan ik niks over zeggen.

Wat @filthy rich ook aangeeft, je kunt (zeker met de UDM Pro (SE) de Genexis Titanium ook weglaten. Moet je VLAN 100 op de inkomende poort instellen. Als je niet de UDM Pro maar de UDM gaat gebruiken heb je een mediaconverter nodig. (SFP naar RJ45)
@B2 wederom dank voor je info

Inderdaad. de UDM is dan de beste oplossing. de AP's komen rechtstreeks met een lan-kabel aan de UDM te hangen. Het zou dus fijn zijn als het PoE aansluitingen zijn, maar ik zie dat nergens in de specs van de UDM terug. ook niet op de datasheet: .

Als deze geen PoE's heeft dan kan ik beter voor de normale UDM gaan en er dan een switch met 4 Poe's tussen zetten lijkt mij.
De UDM SE (PRO) is volgens mij helemaal (nog) nergens te krijgen., die valt dan voor nu ff af denk ik.

• Benmen
TV-kijken wordt nóg leuker

Beste meneer, mevrouw,

Het was al eerder door ons aangekondigd. Om u een totaal nieuwe tv-ervaring te geven, vernieuwen we binnenkort de software op uw interactieve tv-box. De opnames die u nu op de tv-box hebt staan kunnen door de upgrade helaas niet bewaard blijven. Heeft u ze nog niet bekeken? U heeft nog ongeveer drie weken de tijd om een gezellige tv-avond in te plannen.

Stel uw opnames opnieuw in
De update doen wij, zodat u er geen omkijken naar heeft. Straks komt u vanzelf in de vernieuwde televisieomgeving. U kunt programma’s gedurende 1 week terugkijken. Bent u gewend om uw favoriete programma’s op te nemen? Dan kunt u dit heel eenvoudig opnieuw instellen. Vergeet het niet!

Voortaan is uw Interactieve TV-box energiezuinig
De nieuwe software op de interactieve TV-box zorgt ook voor een efficiënt energiegebruik, dankzij de handige stand-by timer. Als u de tv-box gedurende 4 uur niet gebruikt, gaat deze automatisch over naar stand-by. U ziet dan het rode lampje branden. Om de ontvanger weer te activeren drukt u eenvoudig op het knopje PWR STB op de afstandsbediening.

TV-kijken zoals het bedoeld is
Na de upgrade bedient u de tv-box via een vernieuwde, eenvoudige en overzichtelijke menustructuur. Kijk voortaan ook uw favoriete programma’s op uw smartphone, tablet en computer met de handige Caiway TV-app of via webTV op webtv.caiway.nl. En klik met uw afstandsbediening direct door naar handige apps zoals Youtube of Pathé Thuis.

Wilt u meer weten? Kijk dan op caiway.nl/tvupgrade. Wij wensen u alvast veel plezier met uw nieuwe kijkervaring!

Met vriendelijke groet,

Caiway
Het lijkt er dus op dat wij over drie weken de upgrade krijgen. De automatische standby functie hoop ik te kunnen uitzetten, aangezien ik het apparaat nu via de tv aanstuurt. Als ik de tweede afstandsbediening niet nodig heb zou dat fijn zijn.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:56
Vanavond voor het eerst kennis mogen maken met het nieuwe tv platform van Caiway. beeld en UI is prima, maar het geluid....grote goden. hoe is dit door de tests gekomen? het lijkt wel lage kwaliteit MP3. veel compressie te horen met S en F klanken en vaak zijn achtergrond geluiden dof.

Mijn tv is aangesloten op een aparte versterker met 2 zuilen. voor de update had ik dit probleem niet .
Zijn er meer mensen die dit ervaren?

edit : ik ga morgen gelijk een klacht neerleggen bij Caiway. ik vind dit echt niet acceptabel.

[Voor 10% gewijzigd door Visgek82 op 20-01-2022 22:33]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de (IP)TV dienst, aanbod van TV-zenders, wel of geen 4K. Voor het internet aanbod van Caiway, om routerconfiguraties[te bespreken of het te hebben over welk type SFP je moet gebruiken. Is er een apart topic beschikbaar: [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee