Toon posts:

[Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-05 21:40
Er komt in de maand februari 2022 een UHD kanaal van Eurosport voor de Olympische winterspelen.
Gaat Caiway dit ook doorgeven?

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 22:52
Benmen schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Het lijkt er dus op dat wij over drie weken de upgrade krijgen. De automatische standby functie hoop ik te kunnen uitzetten, aangezien ik het apparaat nu via de tv aanstuurt. Als ik de tweede afstandsbediening niet nodig heb zou dat fijn zijn.
Hier is de Amino Aria 7 vandaag omgezet naar het nieuwe platform.

De stand-by timer kan uitgezet worden en hdmi cec kan ingeschakeld worden.

Helaas kan ik bij de meeste kanalen niet meer vooruit spoelen na pauzeren, dus toch maar eens kijken wat de alternatieven zijn...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een onbedoelde modem-reset maar ik heb nu wel al 500+ Mbit/sec ip.v 400.

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 19:02
ofc schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:24:
[...]

Hier is de Amino Aria 7 vandaag omgezet naar het nieuwe platform.

De stand-by timer kan uitgezet worden en hdmi cec kan ingeschakeld worden.

Helaas kan ik bij de meeste kanalen niet meer vooruit spoelen na pauzeren, dus toch maar eens kijken wat de alternatieven zijn...
Wij vandaag de SMS, dus over een week over. Ben benieuwd.

• FransOvk
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:11
Kreeg gisteren de mededeling dat mijn Entone 515 stb zal worden vervangen en dat ik de opnames die op de harde schijf van de Entone staan dan kwijt ben. Dat is ongeveer 1,5 TB aan opnames (heb de originele harde schijf vervangen door een grotere) waarvan ik een deel zeker wil houden. Is er een manier om die opnames te kopiëren anders dan via HDMI capture, want dat gaat wel erg lang duren. De opnames zijn volgens mij versleuteld want ik kon ze met de harde schijf op een Linux computer aangesloten wel zien, maar niet afspelen.

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:01
FransOvk schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:40:
Kreeg gisteren de mededeling dat mijn Entone 515 stb zal worden vervangen en dat ik de opnames die op de harde schijf van de Entone staan dan kwijt ben. Dat is ongeveer 1,5 TB aan opnames (heb de originele harde schijf vervangen door een grotere) waarvan ik een deel zeker wil houden. Is er een manier om die opnames te kopiëren anders dan via HDMI capture, want dat gaat wel erg lang duren. De opnames zijn volgens mij versleuteld want ik kon ze met de harde schijf op een Linux computer aangesloten wel zien, maar niet afspelen.
Vragen of je hem mag houden?

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:32
Delta/Caiway heeft zo goed als alle kanalen op interactief omgezet naar 256 Kbps AAC per vandaag.
Alleen de zeer gering bekeken kanalen moeten nog (en zullen ook volgen).

• Benmen
Wij zijn inmiddels omgezet naar het nieuwe platform, nog niet heel erg veel dingen die mij opvallen. De app lijkt redelijk snel te reageren. De kwaliteit van het beeld lijkt op het oog minder (geen idee of dat kan).

• Sjakie0101
Benmen schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:46:
Wij zijn inmiddels omgezet naar het nieuwe platform, nog niet heel erg veel dingen die mij opvallen. De app lijkt redelijk snel te reageren. De kwaliteit van het beeld lijkt op het oog minder (geen idee of dat kan).
De kwaliteit van het beeld is prima. Weet je zeker day 1080I wordt doorgegeven?

Verder zul je nu een bak meer HD zenders hebben.

[Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-02-2022 20:26]

• Benmen
Sjakie0101 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:26:
[...]

De kwaliteit van het beeld is prima. Weet je zeker day 1080I wordt doorgegeven?

Verder zul je nu een bak meer HD zenders hebben.
Daar was ik naar op zoek maar kon die instelling zo snel niet achterhalen. Ga daar nog eens naar zoeken.

• Sjakie0101
Benmen schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:51:
[...]

Daar was ik naar op zoek maar kon die instelling zo snel niet achterhalen. Ga daar nog eens naar zoeken.
Het kan helpen om via het menu instelling - over apparaat een keer een herstart te doen.
Mogelijk wordt er nieuwe software opgehaald of vind er een reset plaats.

Verder vond ik het beeld op de Aria 7x minder dan op de Kamai 7x.
Zelfde software, alleen op de Kamai meer geheugen aan boord en klaar voor 4K.
Deze heb ik bij Delta ook.

• Brutus de Bruut
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 11:26
Hier ook omgezet naar nieuwe platform maar wat een drama is dat. Opgenomen programma's kun je niet doorspoelen (reclames) en als je halverwege stop begin je daarna weer van voor af aan zonder mogelijkheid tot doorspoelen.

• Sjakie0101
Brutus de Bruut schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:25:
Hier ook omgezet naar nieuwe platform maar wat een drama is dat. Opgenomen programma's kun je niet doorspoelen (reclames) en als je halverwege stop begin je daarna weer van voor af aan zonder mogelijkheid tot doorspoelen.
Zo veel mogelijk klagen bij Caiway…

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:28
Vanochtend de glasvezel in mijn eigen 'router' geprikt en op alle drie de VLANs (100-102) een ip address ontvangen.

ik kan de internet en de voip default gateway pingen, maar iptv doet helemaal niets :-(
Internet (VLAN100) doet het super en ruimschoots de 700 Mb/s up and download ...

Iemand enig idee waarom het IPTV VLAN behalve een DHCP address niets doet ...

• jvdberg81
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:45
Wij hebben momenteel ziggo en aangezien ons dorp aangesloten wordt op Delta glasvezel zijn ook wij de overstap aan het overwegen.

Een aantal vraagjes:
1. Is de interactieve TV ontvanger van Caiway hetzelfde als van Delta? 4k voorbereid en net zo vlot?
2. M'n vrouw kijkt altijd tv met ondertiteling. Via Ziggo werkt dit perfect. Werkt dit ook op een evengoede manier via de TV ontvanger van Caiway / Delta?
3. Als nieuw lid lijkt Caiway stukken voordeliger dan Delta waarbij je ook nog extra zenders krijgt. En als ik de goedkoopste pakketen vergelijk, lijkt het erop dat je bij Delta niet kan opnemen. Waarom is Caiway dan goedkoper (waar zit het addertje? :))

• Sjakie0101
jvdberg81 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:31:
Wij hebben momenteel ziggo en aangezien ons dorp aangesloten wordt op Delta glasvezel zijn ook wij de overstap aan het overwegen.

Een aantal vraagjes:
1. Is de interactieve TV ontvanger van Caiway hetzelfde als van Delta? 4k voorbereid en net zo vlot?
2. M'n vrouw kijkt altijd tv met ondertiteling. Via Ziggo werkt dit perfect. Werkt dit ook op een evengoede manier via de TV ontvanger van Caiway / Delta?
3. Als nieuw lid lijkt Caiway stukken voordeliger dan Delta waarbij je ook nog extra zenders krijgt. En als ik de goedkoopste pakketen vergelijk, lijkt het erop dat je bij Delta niet kan opnemen. Waarom is Caiway dan goedkoper (waar zit het addertje? :))
Nee je moet dan echt om de Kamai 7x vragen. De decoder van Caiway Aria 7x is een onding en kan geen 4K aan. Ondertiteling werkt.

Verder moet je op beide bestelsites je pakket even ingeven met al je wensen. Hoe hoger de snelheid, hoe goedkoper Delta wordt. Let wel op bij 50+ heb je geen terugkijk/gemist

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-06 19:31
Sjakie0101 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:43:
[...]

Nee je moet dan echt om de Kamai 7x vragen. De decoder van Caiway Aria 7x is een onding en kan geen 4K aan. Ondertiteling werkt.

Verder moet je op beide bestelsites je pakket even ingeven met al je wensen. Hoe hoger de snelheid, hoe goedkoper Delta wordt. Let wel op bij 50+ heb je geen terugkijk/gemist
Kun je mij eens aangeven waar ik kan vinden dat je met 50+ niet kan terugkijken/gemist. Ik zoek me wezenloos,
Als ik he pakket samenstel zie ik geen verschil,

• Sjakie0101
fmrama schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:07:
[...]

Kun je mij eens aangeven waar ik kan vinden dat je met 50+ niet kan terugkijken/gemist. Ik zoek me wezenloos,
[Afbeelding]
Kijk even op het zenderoverzicht. Bij 50+ gelden bepaalde beperkingen.

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-06 19:31
Het is bepalend of je een interactieve ontvanger (kastje) erbij krijgt vs een CI module, afhankelijk van je mogelijkheden op je adres. In mijn geval zit er dus geen verschil in. Tussen 50+ of 90+. Als ik het goed interpreteer! 🤔

[Voor 3% gewijzigd door fmrama op 06-02-2022 14:56]

• Sjakie0101
fmrama schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:55:
Het is bepalend of je een interactieve ontvanger (kastje) erbij krijgt vs een CI module, afhankelijk van je mogelijkheden op je adres. In mijn geval zit er dus geen verschil in. Tussen 50+ of 90+. Als ik het goed interpreteer! 🤔
Dan is dit aangepast. Eerder waren er beperkingen bij 50+

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 13:46
fmrama schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:07:
[...]

[Afbeelding]
Ik zou ervan uit gaan dat wat er op de officiele website staat klopt.
En de klantenservice bellen als er twijfels over bestaan.

• w1mm13
FransOvk schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:40:
Kreeg gisteren de mededeling dat mijn Entone 515 stb zal worden vervangen
Had je hier o, gevraagd, ik heb ook nog zo'n oud entone 510 kastje staan wat ik vanwege problemen nooit echt heb gebruikt, coax en dvb-c werkt prima, maar nu wil ik op de zolder lijken waar wel ethernet ligt, maar geen coax :-( dus wellicht tijd om eens te updaten.

• Sjakie0101
Doorspoelen van RTL zenders bij opnames is vanaf vandaag mogelijk!

• w1mm13
Sjakie0101 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:43:
[...]

Het werkt op iedere bedrade internetaansluiting met IMGP aan. Je kan ook casten vain de app.
Sommige oude abonnees hebben nog het oude platform en zitten nog vast aan die vaste poort.
Kan je dat platform om laten zetten - bij mij (nog) geen iptv via vlan 100 (internet)

• Sjakie0101
Er is veel discussie geweest over de Aria 7x en 4K.
Op de Kamai 7x kan ik een 4K HDR en HLG filmpje afspelen met Dolby Atmos( via de Youtube app op de decoder)
Kan iemand eens testen hoe dat met de Aria 7x uitpakt?

• FransOvk
w1mm13 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Had je hier o, gevraagd, ik heb ook nog zo'n oud entone 510 kastje staan wat ik vanwege problemen nooit echt heb gebruikt, coax en dvb-c werkt prima, maar nu wil ik op de zolder lijken waar wel ethernet ligt, maar geen coax :-( dus wellicht tijd om eens te updaten.
De Entone 515 blijven gebruiken lijkt geen optie te zijn. Gisteren werd aangekondigd dat de nieuwe stb is verzonden en dat ik nog 3 weken heb totdat de support voor de oude stb wordt beëindigd. Ook moet ik de Entone binnen drie weken terugsturen. Ik ben inmiddels begonnen met het via HDMI capture overzetten van opnames die ik wil behouden.

• FransOvk
w1mm13 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:58:
[...]

Kan je dat platform om laten zetten - bij mij (nog) geen iptv via vlan 100 (internet)
Zal er vermoedelijk vanaf hangen wat voor glasvezel modem je hebt. Ik heb nog een oud model waarbij er aparte RJ45 aansluitingen zitten voor ipTV en voor internet. Overigens kun je dat best via één kabel alten lopen als je switches gebruikt die VLAN ondersteunen.

• w1mm13
FransOvk schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:11:
Zal er vermoedelijk vanaf hangen wat voor glasvezel modem je hebt. Ik heb nog een oud model waarbij er aparte RJ45 aansluitingen zitten voor ipTV en voor internet. Overigens kun je dat best via één kabel alten lopen als je switches gebruikt die VLAN ondersteunen.
Ik heb VLAN101 'doorgetrokken' en het werkt (nu weer) super, de vraag is alleen of het blijft werken. In het verleden toen het via het melkpak liep moest ik nood gedwongen zo nu en dan het melkpak resetten om het weer werkende te krijgen, nu met mijn eigen 'modem' heb ik alles beter onder controle :-) en meer inzicht in wat er netwerk technisch gebeurd ...

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ook sinds het nieuwe systeem hier problemen, specifiek met de TV.

Zo nu en dan heb ik geen TV beeld. Wel de menu's, ook geluid, zelfs de "balk" met de zender info bij het "zappen", maar het programma zelf is niet te zien.

Nog geen echte werkende oplossing gevonden, TV en/of kastje (entone) meerdere keren uit-aan lost het na een tijdje wel op, maar lekker is het niet.

Uiteraard stekkers eruit gehaald, tijd zonder stroom gehouden, etc.
Morgen maar een belletje naar Caiway, maar herkent iemand dit?

• Sjakie0101
Fly-guy schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:49:
Ook sinds het nieuwe systeem hier problemen, specifiek met de TV.

Zo nu en dan heb ik geen TV beeld. Wel de menu's, ook geluid, zelfs de "balk" met de zender info bij het "zappen", maar het programma zelf is niet te zien.

Nog geen echte werkende oplossing gevonden, TV en/of kastje (entone) meerdere keren uit-aan lost het na een tijdje wel op, maar lekker is het niet.

Uiteraard stekkers eruit gehaald, tijd zonder stroom gehouden, etc.
Morgen maar een belletje naar Caiway, maar herkent iemand dit?
Ken ik niet, maar het maakt uit of je de Aria 7x hebt (onding) of de Kamai 7x

• FransOvk
Vandaag de nieuwe settop box gekregen: Amino Aria 7X. Heeft iemand de IR codes van de afstandsbediening? Voor zover ik kan zien is het een RC6 protocol met 36 bits data. Zo niet dan moet ik weer aan de gang met de afstandsbediening en een ir ontvanger. Ik wil de settop box kunnen bedienen via mijn Home Assistant installatie.

[Voor 12% gewijzigd door FransOvk op 16-02-2022 17:15]

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 21:28
FransOvk schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:13:
Vandaag de nieuwe settop box gekregen: Amino Aria 7X. Heeft iemand de IR codes van de afstandsbediening? Voor zover ik kan zien is het een RC6 protocol met 36 bits data. Zo niet dan moet ik weer aan de gang met de afstandsbediening en een ir ontvanger. Ik wil de settop box kunnen bedienen via mijn Home Assistant installatie.
Kun je toelichten hoe je dat voor elkaar krijgt? Ik wil dat met mijn kamai ook graag. Doe het nu via een omweg: HA > Harmony remote > Kamai

You can't be late until you show up

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:52
Vraagje, sinds de update van de entone van caiway werkt de MEDIA knop niet meer op de afstandsbediening, voorheen kreeg ik altijd de opnames te zien.

Het lampje op de afstandsbediening brandt wel als ik het knopje indruk, en het entone lampje gaat ook knipperen als ik de media knop indruk

Werkt de mediaknop bij jullie nog wel?

Ik heb al een nieuwe afstandsbediening gekregen van caiway maar dat lost het probleem niet op

[Voor 12% gewijzigd door Isane op 17-02-2022 19:27]

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:59

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Isane schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:26:
Vraagje, sinds de update van de entone van caiway werkt de MEDIA knop niet meer op de afstandsbediening, voorheen kreeg ik altijd de opnames te zien.

Het lampje op de afstandsbediening brandt wel als ik het knopje indruk, en het entone lampje gaat ook knipperen als ik de media knop indruk

Werkt de mediaknop bij jullie nog wel?

Ik heb al een nieuwe afstandsbediening gekregen van caiway maar dat lost het probleem niet op
Dat probleem ervaar ik ook. Ik ben nog niet echt blij met het nieuwe platform. Want ik heb tot nu toe naast jou issue ook nog een aantal andere onhebbelijkheden/ vreemde dingen. Laat het me weten als er nog dingen missen of andere vreemde zaken zijn.

(Door)spoelen
  • Doorspoelen werkt sneller (tot 64x ipv tot 32x); dat is het enige pluspunt.
  • 2x spoelen werkt niet;
  • als je op play drukt tijdens het doorspoelen gaat deze toch altijd op pauze;
Opnemen
  • Als je een opgenomen programma eindelijk hebt gevonden (na bovengemelde omweg) en deze afspeelt en dan stopt, dan ben je gewoon weer terug bij de reguliere TV en dus volledig uit het menu.
  • Bij het opnemen kan je kiezen om vaker in de week op te nemen. Dus kies je voor de hele serie. Maar dan neemt die naast de avond ook de herhaling van de ochtend op. Zeker bij bijv. GTST is dit enorm veel extra opnames.
  • Opnames die nog niet zijn afgerond kun je niet starten. Dus je moet echt wachten totdat het programma is afgerond. Dat kon bij de vorige versie wel.
  • In het opname menu kun je gemakkelijk doorspoelen naar een datum in de toekomst; maar op een gegeven moment zit je dan in het verleden als je verder zit dan de maximale tijd dat je vooruit kunt kijken om op te nemen.
Menu
Bij veel handelingen als je op stop drukt zit je weer op de reguliere TV, dus het kanaal waar je vandaan kwam. * zie ook bij opnemen.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:52
imdos schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:48:
[...]

Dat probleem ervaar ik ook. Ik ben nog niet echt blij met het nieuwe platform. Want ik heb tot nu toe naast jou issue ook nog een aantal andere onhebbelijkheden/ vreemde dingen. Laat het me weten als er nog dingen missen of andere vreemde zaken zijn.

(Door)spoelen
  • 2x spoelen werkt niet;
Opnemen
  • Als je een opgenomen programma eindelijk hebt gevonden (na bovengemelde omweg) en deze afspeelt en dan stopt, dan ben je gewoon weer terug bij de reguliere TV en dus volledig uit het menu.
  • Bij het opnemen kan je kiezen om vaker in de week op te nemen. Dus kies je voor de hele serie. Maar dan neemt die naast de avond ook de herhaling van de ochtend op. Zeker bij bijv. GTST is dit enorm veel extra opnames.
  • Opnames die nog niet zijn afgerond kun je niet starten. Dus je moet echt wachten totdat het programma is afgerond. Dat kon bij de vorige versie wel.
  • In het opname menu kun je gemakkelijk doorspoelen naar een datum in de toekomst; maar op een gegeven moment zit je dan in het verleden als je verder zit dan de maximale tijd dat je vooruit kunt kijken om op te nemen.
Menu
Bij veel handelingen als je op stop drukt zit je weer op de reguliere TV, dus het kanaal waar je vandaan kwam. * zie ook bij opnemen.
Allemaal herkenbare punten waar ik tegenaanloop.

Ik heb dus een nieuwe afstandsbediening gekregen van Caiway en nu geven ze dit aan:
Dat klopt, maar dit is er voorlopig uitgehaald met de update.
We kijken momenteel nog wel wat de gevolgen zijn van de update om te kijken of er dingen gewijzigd dienen te worden. Het kan dus zo zijn dat dit niet blijvend is, maar daar wordt nog naar gekeken. ^Alex
Paar keer per avond gaat ook de kwaliteit achteruit voor circa een minuut,ook zon gedoe

• Sjakie0101
Isane schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:06:
[...]

Allemaal herkenbare punten waar ik tegenaanloop.

Ik heb dus een nieuwe afstandsbediening gekregen van Caiway en nu geven ze dit aan:

[...]

Paar keer per avond gaat ook de kwaliteit achteruit voor circa een minuut,ook zon gedoe
Er komt zeer binnenkort weer een update van de software.

Opnames kun je ook zoeken door de zoekfunctie te gebruiken.

Waarom je opnames al wil kijken op het moment dat het programma nog loopt snap ik niet, daar is de optie begin gemist voor.

[Voor 18% gewijzigd door Sjakie0101 op 18-02-2022 22:26]

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:11

filthy rich

löp wa los

Ik wil een IPTV kastje van caiway op een plek waar geen kabel heb. Nu heb ik het idee om dit te gaan verbidinden via wireless bridge. Is dit iets dat, plug en play, kan gaan werken? Iemand ervaringen mee (los van of dit voor een stabiele/goede verbinding gaat zorgen)

en aans löpt wa vast

• ernstoud
filthy rich schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:46:
Ik wil een IPTV kastje van caiway op een plek waar geen kabel heb. Nu heb ik het idee om dit te gaan verbidinden via wireless bridge. Is dit iets dat, plug en play, kan gaan werken? Iemand ervaringen mee (los van of dit voor een stabiele/goede verbinding gaat zorgen)
Ja, dat kan. Ik heb een devolo dLan wifi AC repeater daarvoor in gebruik op 2.4Ghz. Die had ik nog liggen en heeft een ethernet aansluiting. Verbindt via WiFi met Caiway en via Ethernet met de set top box (Amino Aria). Werkt prima. Kan denk ik ook met een WiFi/Ethernet bridge zoals de Vonets vap11s (zie Amazon.nl).

Zo’n repeater halveert wel de 2.4Ghz. snelheid maar ik gebruik alleen 5Ghz. in huis dus dat is voor mij geen probleem. Die devolo is 100Mbps., ruim voldoende voor TV.

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Sjakie0101 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:23:
[...]

Er komt zeer binnenkort weer een update van de software.

Opnames kun je ook zoeken door de zoekfunctie te gebruiken.

Waarom je opnames al wil kijken op het moment dat het programma nog loopt snap ik niet, daar is de optie begin gemist voor.
Nou, vrij eenvoudig. Dan starten we express een programma minstens een half uurtje later. Dus hebben we tijd voor dingen als even de vaatwasser uitruimen etc. En dan kijk je dus terug vanaf de "band" en spoel je dus zo die 1e en/of 2de reclame blokken zo voorbij, en loop je bijna weer bij. Hierdoor kunnen "we" (lees: mijn vrouw) als we het zat zijn ook naar boven. Daar hebben we op de slaapkamer de 2de iTV. Dan kunnen we meteen verder waar we gebleven waren.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• FransOvk
doerakje schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:39:
[...]

Kun je toelichten hoe je dat voor elkaar krijgt? Ik wil dat met mijn kamai ook graag. Doe het nu via een omweg: HA > Harmony remote > Kamai
Ik heb een paar IR zend/ontvangers gekocht en daarop Tasmota geïnstalleerd. Die kun je via MQTT aansturen vanuit Home Assistant. Binnen Home Assistant heb ik een script gemaakt met als parameters het apparaat dat je wilt besturen en de opdrachtcode die je wilt sturen. B.v. amino on_off. De script kun je kort houden als je de specifieke ir codes in een template sensor vastlegt.
De script is eigenlijk alleen het aanroepen van de mqtt.publish service, parameter d is het apparaat, parameter f is de functie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
data_template:
  payload: >-
    {{
    states(["sensor.",d]|join)|replace("0x00",state_attr(["sensor.",d]|join,f))
    }}
  topic: cmnd/{{ state_attr(["sensor.",d]|join,"ir") }}/irsend
service: mqtt.publish

De template sensor voor de Amino Aria 7X is als volgt. Attribute ir is de ir zend/ontvanger die voor het betreffende apparaat gebruikt moet worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
      amino:
        value_template: '{"Protocol":"RC6","Bits":36,"Data":0x00}'
        attribute_templates:
          ir: "tasmota-iw"
          on_off: "0xC8087260C"
          ok: "0xC8087265C"
          n1: "0xC80872601"
          n2: "0xC80872602"
          n3: "0xC80872603"
          n4: "0xC80872604"
          n5: "0xC80872605"
          n6: "0xC80872606"
          n7: "0xC80872607"
          n8: "0xC80872608"
          n9: "0xC80872609"
          n0: "0xC80872600"
          p_up: "0xC80872620"
          p_down: "0xC80872621"
          vol_up: "0xC80872610"
          vol_down: "0xC80872611"
          mute: "0xC8087260D"
          menu: "0xC80872654"
          back: "0xC80872683"
          exit: "0xC80872655"
          up: "0xC80872658"
          down: "0xC80872659"
          left: "0xC8087265A"
          right: "0xC8087265B"
          media: "0xC808726A2"
          guide: "0xC808726CC"
          red: "0xC8087266D"
          green: "0xC8087266E"
          yellow: "0xC8087266F"
          blue: "0xC80872670"
          play_pause: "0xC8087262C"
          pause: "0xC80872630"
          stop: "0xC80872631"
          record: "0xC80872637"
          fastforward: "0xC80872628"
          fastbackward: "0xC80872629"
          nexttrack: "0xC8087264C"
          previoustrack: "0xC8087264D"
          tv_radio: "0xC808726B0"
          ttx: "0xC8087263C"
          information: "0xC8087260F"
          options: "0xC808726DB"
          circle: "0xC808726CE"
          square: "0xC808726CF"

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 21:28
@FransOvk
Je HA script en de aansturing via MQTT kan ik volgen. Tasmota installeren op een IR trasmitter/receiver is echter een behoorlijk eindje verwijderd van mijn comfortzone, dus ik laat deze nog even aan me voorbij gaan. Ik bewaar 'm even voor als ik ruimer in mijn tijd zit en aan een nieuwe uitdaging toe ben. Dank voor je toelichting!

Mocht je nog een geweldig handige link/guide/walkthrough hebben hiervoor, dan is die welkom. Mag ook via dm, want het gaat wat off topic.

You can't be late until you show up

• Sjakie0101
imdos schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:48:
[...]

(Door)spoelen
  • 2x spoelen werkt niet;
Opnemen
Menu
1) welke decoder en afstandbediening heb je? Heb je wel de Aria 7x of Kamai 7x? Playtoets boj doorspoelen werkt wel met deze decoders
2) 2x doorspoelen werkt wel, beeld past alleen minder snel aan,

• FransOvk
doerakje schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:37:
@FransOvk
Je HA script en de aansturing via MQTT kan ik volgen. Tasmota installeren op een IR trasmitter/receiver is echter een behoorlijk eindje verwijderd van mijn comfortzone, dus ik laat deze nog even aan me voorbij gaan. Ik bewaar 'm even voor als ik ruimer in mijn tijd zit en aan een nieuwe uitdaging toe ben. Dank voor je toelichting!

Mocht je nog een geweldig handige link/guide/walkthrough hebben hiervoor, dan is die welkom. Mag ook via dm, want het gaat wat off topic.
Informatie over Tasmota vind je hier: https://tasmota.github.io/docs/
De ir receivers die ok gebruik zijn deze: https://templates.blakadder.com/cusam-CS-IRC-1.html

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Sjakie0101 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:52:
[...]

1) welke decoder en afstandbediening heb je? Heb je wel de Aria 7x of Kamai 7x? Playtoets boj doorspoelen werkt wel met deze decoders
2) 2x doorspoelen werkt wel, beeld past alleen minder snel aan,
Ik heb de Amino 710 en de afstandsbediening die erbij zat heb ik ingeleerd op een Logitech harmony one. Dat zal wel de Aria serie zijn, gok ik.

• Sjakie0101
imdos schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:35:
[...]

Ik heb de Amino 710 en de afstandsbediening die erbij zat heb ik ingeleerd op een Logitech harmony one. Dat zal wel de Aria serie zijn, gok ik.
Dan zou ik vragen voor een omruil

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:55:
[...]

Dan zou ik vragen voor een omruil
Zojuist gedaan; tezamen met mijn klachten/observaties.

Maar de kamai schijnt niet op voorraad te zijn :(

@Sjakie0101 Dat is vreemd. Vandaag maar weer eens gevraagd via de chat. Caiway schiijnt nu geen kamai (meer) te leveren.

[Voor 19% gewijzigd door imdos op 28-02-2022 09:59. Reden: update]

• hatv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 10:30
Waarom is CNN nog steeds niet in hd?? Een islam nieuwszender genaamd al Jazeera wel echt kansloos. Dus tot ziens caiway en welkom iptv😏

• Sjakie0101
imdos schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:33:
[...]

Zojuist gedaan; tezamen met mijn klachten/observaties.

Maar de kamai schijnt niet op voorraad te zijn :(

@Sjakie0101 Dat is vreemd. Vandaag maar weer eens gevraagd via de chat. Caiway schiijnt nu geen kamai (meer) te leveren.
Ze liggen gewoon in het magazijn, ze delen het magazijn met zusje Delta en die levert ALLEEN Kamai 7x.

• MPvDam
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:12
Kreeg vandaag een brief van Caiway dat TV-kijken wordt nóg leuker met de mededeling ze mijn Entone gaan vervangen voor een andere IPtv decoder. Was misschien ook leuk geweest dat ze even hadden vermeld welk merk/model je gaat krijgen. TV kijken wordt niet leuker volgens mij omdat ik Dolby geluid en opnames op de Entone (dit neem ik voor lief) kwijt raak. Ik snap best dat Caiway naar één platform wil, maar geef dan minimaal dezelfde mogelijkheden er voor terug. Ga er wel even mee spelen, maar als het tegenval dan kan hij in dezelfde doos als de Entone terug.

Wat ik hoop is dat Dolby geluid en 4K sneller doorgevoerd gaat worden omdat ze hierna nog maar een platform hoeven te onderhouden.

[Voor 7% gewijzigd door MPvDam op 28-02-2022 19:55]

• Sjakie0101
MPvDam schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:50:
Kreeg vandaag een brief van Caiway dat TV-kijken wordt nóg leuker met de mededeling ze mijn Entone gaan vervangen voor een andere IPtv decoder. Was misschien ook leuk geweest dat ze even hadden vermeld welk merk/model je gaat krijgen. TV kijken wordt niet leuker volgens mij omdat ik Dolby geluid en opnames op de Entone (dit neem ik voor lief) kwijt raak. Ik snap best dat Caiway naar één platform wil, maar geef dan minimaal dezelfde mogelijkheden er voor terug. Ga er wel even mee spelen, maar als het tegenval dan kan hij in dezelfde doos als de Entone terug.

Wat ik hoop is dat Dolby geluid en 4K sneller doorgevoerd gaat worden omdat ze hierna nog maar een platform hoeven te onderhouden.
Over Dolby en andere geluidssporen komt binnenkort nieuws. Geduld dus (maar dat heb ik al 3 jaar…).

• MPvDam
Sjakie0101 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:42:
[...]
Over Dolby en andere geluidssporen komt binnenkort nieuws. Geduld dus (maar dat heb ik al 3 jaar…).
Ben benieuwd wat ze gaan doen. Weet jij welke Amino Caiway binnenkort bij mij gaat afleveren ter vervanging van mijn Entone 515?

• Sjakie0101
MPvDam schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:01:
[...]

Ben benieuwd wat ze gaan doen. Weet jij welke Amino Caiway binnenkort bij mij gaat afleveren ter vervanging van mijn Entone 515?
Aria 7x

• ernstoud

• MPvDam
Even wat leesvoer :). Zie ook ondersteuning voor 4K resolutie in de specs. De kamai 7x heeft alleen meer geheugen, storage en ziet er fraaier uit. De Aria 7x komt een beetje plastic over.

• CeetjeBeetje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:38
Ik ben gaan samenwonen met mijn vriendin, helaas geen ziggo meer dus nu Caiway.
Wat me opvalt is dat bij tv zender wisselen het beeld 'even' zwart blijft en dan beeld geeft. Mijn ervaring met Ziggo is altijd geweest dat zender wisselingen 'instant' waren.

Heeft iedereen dezelfde ervaring dat het even zwart blijft bij zender wisselen op Caiway of zou het wel degelijk instant moeten zijn?

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:12
CeetjeBeetje schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:13:
Ik ben gaan samenwonen met mijn vriendin, helaas geen ziggo meer dus nu Caiway.
Wat me opvalt is dat bij tv zender wisselen het beeld 'even' zwart blijft en dan beeld geeft. Mijn ervaring met Ziggo is altijd geweest dat zender wisselingen 'instant' waren.

Heeft iedereen dezelfde ervaring dat het even zwart blijft bij zender wisselen op Caiway of zou het wel degelijk instant moeten zijn?
Geen idee eerlijk gezegd; iemand met een iptv kastje die dat weet? Ik weet wel dat ik mijn Sony TV kan laten crashen als ik snel langs de kanalen zap (maar dat is DVB-C)

• w1mm13
htca schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:57:
Ik weet wel dat ik mijn Sony TV kan laten crashen als ik snel langs de kanalen zap (maar dat is DVB-C)
Ik heb LG en vergelijkbaar probleem, tv gaat in freeze mode en het duurt 30 seconde voordat ik weer geluid heb.

• Sjakie0101
MPvDam schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:11:
[...]

Even wat leesvoer :). Zie ook ondersteuning voor 4K resolutie in de specs. De kamai 7x heeft alleen meer geheugen, storage en ziet er fraaier uit. De Aria 7x komt een beetje plastic over.
De specs lijken wel gewijzigd. Deze decoder kon eerder geen native 4K doorgeven.
De Kamai 7x heeft meer geheugen aan boord en zapt een stuk beter. Die Aria heb ik bij Caiway snel kunnen omwisselen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ernstoud
Sjakie0101 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:29:
[...]

De specs lijken wel gewijzigd. Deze decoder kon eerder geen native 4K doorgeven.
Zal door een codec software update zijn dan, Amino had anders natuurlijk de productnaam gewijzigd.

• Sjakie0101
ernstoud schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:13:
[...]

Zal door een codec software update zijn dan, Amino had anders natuurlijk de productnaam gewijzigd.
Ik weet dat Caiway en Delta druk bezig zijn met Dolby en 4K en dat daar nieuwe firmware voor nodig was icm met het Dolby verhaal/Dolby Atmos/Vision

• w1mm13

Dit staat er al sinds gisteren ....

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:47
Ik zit ondertussen al jaren bij Caiway (Twente) op glasvezel, maar TV ging nog altijd via COAX. We zijn nu toch aan het rondkijken om ook over te gaan op IP TV. De servicedesk van Caiway geeft aan dat het IP TV-signaal gewoon via de normale ethernet verbinding verloopt en ik er dus ook gewoon mijn eigen (managed en unmanaged) switches tussen kan hangen. Gezien mijn vorige ervaringen met de servicedesk vraag ik me wel af of dit echt zo werkt, kan iemand dat bevestigen?

Daarnaast ben ik wel benieuwd of ik de Interactieve TV ontvangers van Caiway persé nodig heb of dat ik de ethernet kabel ook direct in de TV kan stoppen?

• ernstoud
Herax10NL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:56:
Ik zit ondertussen al jaren bij Caiway (Twente) op glasvezel, maar TV ging nog altijd via COAX. We zijn nu toch aan het rondkijken om ook over te gaan op IP TV. De servicedesk van Caiway geeft aan dat het IP TV-signaal gewoon via de normale ethernet verbinding verloopt en ik er dus ook gewoon mijn eigen (managed en unmanaged) switches tussen kan hangen. Gezien mijn vorige ervaringen met de servicedesk vraag ik me wel af of dit echt zo werkt, kan iemand dat bevestigen?

Daarnaast ben ik wel benieuwd of ik de Interactieve TV ontvangers van Caiway persé nodig heb of dat ik de ethernet kabel ook direct in de TV kan stoppen?
Eerste vraag; ja, IPTV gaat tegenwoordig ook over VLAN100 internet.

Tweede vraag; nee. De Amino settop box wordt geregistreerd (MAC address, encryptie sleutel, ID ... geen idee). Je kunt wel streamen vanaf de iOS app naar de TV.

• Sjakie0101
Ik lees dat een deel van het Westland een coax-upgrade krijgt. Het lijkt er op dat Caiway daar een Gigabit coaxnetwerk gaat opleveren. Erg bijzonder dat dit nog gedaan wordt. Voor snel internet heeft men toch glasvezel. Of doet men dit uit commerciele overwegingen? Wie weet er meer over te vertellen?

Edit: gevonden men gaat dit doen ipv aanleggen glasvezel (niet mogelijk in de buitengebieden aldaar)
https://www.caiway.nl/klantenservice/netwerk

[Voor 19% gewijzigd door Sjakie0101 op 17-03-2022 19:03]

• MPvDam
Sjakie0101 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:02:
Ik lees dat een deel van het Westland een coax-upgrade krijgt. Het lijkt er op dat Caiway daar een Gigabit coaxnetwerk gaat opleveren. Erg bijzonder dat dit nog gedaan wordt. Voor snel internet heeft men toch glasvezel. Of doet men dit uit commerciele overwegingen? Wie weet er meer over te vertellen?

Edit: gevonden men gaat dit doen ipv aanleggen glasvezel (niet mogelijk in de buitengebieden aldaar)
https://www.caiway.nl/klantenservice/netwerk
Het coax TV signaal is nu al goed. Kan alleen maar minder worden (wat ik natuurlijk niet hoop). Heb in de vele jaren niet tot nauwelijks storing gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:52
Ik ben al sinds 2017 klant bij Caiway op glasvezel only (nieuwbouwwoning zonder COAX) en heb vandaag een "nieuwe" Amino Aria 7X ontvangen, maar dat is een aardige vooruitgang.

Dat ding zapt snel, ook apps als Youtube aan boord, ik ben tevreden over.

Werkte ook binnen 1 minuut met mijn Harmony :)

Heeft dat ding verder nog "snufjes" waar ik geen weet van heb :? En kan ik zelf ook apps op dat ding installeren :?

[Voor 16% gewijzigd door Grolsch op 18-03-2022 20:12]

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• ernstoud
Grolsch schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:11:
Ik ben al sinds 2017 klant bij Caiway op glasvezel only (nieuwbouwwoning zonder COAX) en heb vandaag een "nieuwe" Amino Aria 7X ontvangen, maar dat is een aardige vooruitgang.

Heeft dat ding verder nog "snufjes" waar ik geen weet van heb :? En kan ik zelf ook apps op dat ding installeren :?
Anders dan de mogelijkheden die je in de GUI ziet zijn er niet. Je kunt de AB van de Amino koppelen aan de TV, dan heb je er maar 1 nodig, zie blz. 22 van:

https://cdn.caiway.nl/-/m...76B1841F0C7039E90F54F77FB

En je kunt er helaas geen apps op installeren. Ook is de USB connector op de achterzijde niet functioneel. Wel kun je de audio plug achterop gebruiken om richting een HiFi set te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 16:52
Ik gebruik een harmony AB, werkt ook vlekkeloos in 1 x !

De Amino gaat via hdmi>versterker>tv, dus beter wordt het niet.

Hij zapt gewoon aanzienlijk beter, dat kastje is merkbaar sneller.

[Voor 55% gewijzigd door Grolsch op 18-03-2022 22:44]

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Grolsch schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:11:

Ik heb hem ook sinds een paar dagen.

Wat ik een achteruitgang vind, is dat je je favorieten niet kan sorteren!

Plus dat als je positie 4 van je favorieten een kanaal hebt hoger dan 4, je niet met je harmony op 4 kan drukken. Kan wel maar dan ga je uit favorietenlijst en naar Rtl4!

Verder vind ik het nogal druk qua info onderaan je scherm wanneer je van kanaal wisselt.

Met doorspoelen of terugspoelen zie je niet waar je bent in het programma dus op hoge snelheid terugspoelen wordt een gok. Voorheen zag een voortgangbalk waar je bent in het programma/uitzending.

Voor de rest is ie hetzelfde als de vorige oude box. :) Ok, zapt wel sneller!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Amino 7X vandaag uitgepakt, wilde het installeren, maar zag dat er geen S/PDIF aansluiting op zat.
Jammer, maar helaas.
Ik gebruik die aansluiting voor de TV-adapter bij mijn gehoorapparaten. Ik heb nu nog een Entone Amulet 500 Series, waar die wel op zit en waar ook een HDD in zit.

De TV adapter is niet bepaald voor niets en ik hecht er veel waarde aan. Bijkomend voordeel: ik kan naar de TV kijken, het geluid uitzetten, terwijl mijn vrouw ongestoord op haar laptop een spelletje kan spelen.

Krijg de indruk dat geen enkele Amino STB beschikt over S/PDIF.
Heb 't gemeld, wacht op antwoord. Hoop dat ik de huidige decoder mag houden.

• ernstoud
tww62 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:07:
Amino 7X vandaag uitgepakt, wilde het installeren, maar zag dat er geen S/PDIF aansluiting op zat.
Jammer, maar helaas.
Ik gebruik die aansluiting voor de TV-adapter bij mijn gehoorapparaten. Ik heb nu nog een Entone Amulet 500 Series, waar die wel op zit en waar ook een HDD in zit.

De TV adapter is niet bepaald voor niets en ik hecht er veel waarde aan. Bijkomend voordeel: ik kan naar de TV kijken, het geluid uitzetten, terwijl mijn vrouw ongestoord op haar laptop een spelletje kan spelen.

Krijg de indruk dat geen enkele Amino STB beschikt over S/PDIF.
Heb 't gemeld, wacht op antwoord. Hoop dat ik de huidige decoder mag houden.
Ik heb eens gezocht op Google en dan vind ik wel omvormers van RCA (tulp stekkers) naar optisch. Nou heb ik geen enkel verstand van optische audio, maar ik denk dat als je zoekt er dan wel omvormers zijn.

Wellicht zoiets:

https://www.bax-shop.nl/a...verter-2-weg-toslink-coax

en dan heb je nog dit kabeltje nodig om van de audio jack socket van de Amino naar RCA te gaan, daar zijn allerlei verschillende versies van (de jack in de Amino geeft audio (L/R), composite AV en massa; dus 4 aansluitingen), deze werkt bij mij:

https://www.bol.com/nl/nl...5-meter/9200000082706283/

en dan heb je dus met die omvormer van audio naar s/pdif nog 2 koppelstukjes tulp (RCA) male/male nodig:

https://www.allekabels.nl...1678/tulp-koppelstuk.html

Heel gedoe, maar er zijn dus oplossingen.

• tww62
  • Niet online
Ik vrees dat de 7X niet al te veel aansluitmogelijkheden heeft...

HDMI 2.0, Analog Video CVBS + L/R Audio, Netwerk, USB 2.0

• ernstoud
tww62 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:34:

[Afbeelding]
Je post gaf aan dat je S/PDIF audio nodig hebt toch?
Mijn post geeft aan dat er kabeltjes te koop zijn van de AV connector van Amino 7 naar RCA (Tulp) en dat er RCA naar S/PDIF adapters zijn, dan is de vraag toch beantwoord?

Wat bedoel je dan met de plaatjes dat de Amino maar weinig aansluitingen heeft? Dat is zo, maar met de AV aansluiting kom je dus best wel waar je wezen wil...

• tww62
  • Niet online
Dank!
Ik zal eens kijken of het werkbaar is. Zal ook contact zoeken met de fabrikant van mijn gehoorapparaten.
Dank nogmaals.

• w1mm13
tww62 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:34:

[Afbeelding]
Anders wellicht een HDMI extractor

• ernstoud

• tww62
  • Niet online
Hartelijk dank! Ik zal dat zeker bekijken.

• Nice Guy Eddie
  • Laatst online: 13:03
Weet niet of dit de goede topic is, maar als ik tegenwoordig op mijn browser naar https://webtv.caiway.nl ga krijg ik altijd een certificaatfout. Dat komt omdat de naam van certificaat niet overeenkomt met de site.

Bijvoorbeeld: Op dit moment staat het certificaat op webtv van Caiway op "stoneroos.com" , maar zag hem voorheen op "gopay.com" staan. Hier op de zaak accepteert de browser dit verschil, maar thuis zegt zowel Edge als Firefox dat de kans bestaat dat kwaadwillende gegevens kunnen stelen omdat de naam niet overeenkomt met de site.

Iemand een idee of dit een instelling is in de browser?

World of Trucks

• ernstoud
Nice Guy Eddie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:09:
Weet niet of dit de goede topic is, maar als ik tegenwoordig op mijn browser naar https://webtv.caiway.nl ga krijg ik altijd een certificaatfout. Dat komt omdat de naam van certificaat niet overeenkomt met de site.

Bijvoorbeeld: Op dit moment staat het certificaat op webtv van Caiway op "stoneroos.com" , maar zag hem voorheen op "gopay.com" staan. Hier op de zaak accepteert de browser dit verschil, maar thuis zegt zowel Edge als Firefox dat de kans bestaat dat kwaadwillende gegevens kunnen stelen omdat de naam niet overeenkomt met de site.

In de meeste browsers kun je voor dit soort issues een uitzondering maken toch?

• w1mm13
Nice Guy Eddie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:09:

Het is al geruimetijd mogelijk om meerdere namen en/of ip adressen in een certificaat op te geven.

Het lijkt er op dat je browsers thuis erg outdated zijn. :(

• Nice Guy Eddie
  • Laatst online: 13:03
w1mm13 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:38:
[...]

Het is al geruimetijd mogelijk om meerdere namen en/of ip adressen in een certificaat op te geven.

[Afbeelding]

Het lijkt er op dat je browsers thuis erg outdated zijn. :(
Bedankt voor je bericht. Edge en Firefox zijn helemaal bijgewerkt etc. Ik heb totaal met geen enkele site(s) problemen met browser, alleen met webtv.caiway.nl krijg ik certificaatfouten. Nu ook dat ineens de certificaat van malisto.com zou zijn 8)7

Ik vermoed dat er een instelllng in Windows is waar zowel Edge als Firefox naar kijkt.

EDIT: webtv.delta.nl werkt dan weer wel goed, daar ook certificaat van "stoneroos.com" , maar werkt daar dus wel...

[Voor 6% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 21-03-2022 18:47]

World of Trucks

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Hulliee schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:59:
[...]

Ik heb hem ook sinds een paar dagen.

Wat ik een achteruitgang vind, is dat je je favorieten niet kan sorteren!

Plus dat als je positie 4 van je favorieten een kanaal hebt hoger dan 4, je niet met je harmony op 4 kan drukken. Kan wel maar dan ga je uit favorietenlijst en naar Rtl4!

Verder vind ik het nogal druk qua info onderaan je scherm wanneer je van kanaal wisselt.

Met doorspoelen of terugspoelen zie je niet waar je bent in het programma dus op hoge snelheid terugspoelen wordt een gok. Voorheen zag een voortgangbalk waar je bent in het programma/uitzending.

Voor de rest is ie hetzelfde als de vorige oude box. :) Ok, zapt wel sneller!
Inderdaad, dat niet kunnen sorteren van favorieten is bijzonder vervelend om het maar netjes te zeggen.
Op de oude Entone Amulet had je een keurige, goed leesbare, lijst, wat ik, persoonlijk, overzichtelijker vind dan al die kleine thumbnails, met onleesbaar kleine lettertjes. Mijn ogen zijn uitstekend overigens.
Een uurtje of wat geleden geïnstalleerd en wat zitten prutsen.
Mijn vrouw heeft heeft het nog niet gezien. Ze heeft minder goede ogen. Daar is simpelweg niets aan te doen.
Al een oogoperatie gehad. Door de bank genomen gaat het ook allemaal wel, maar met kleine lettertjes heeft ze een probleem.

Dat wordt wat straks ...

• tww62
  • Niet online
ernstoud schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:04:
[...]

Je post gaf aan dat je S/PDIF audio nodig hebt toch?
Mijn post geeft aan dat er kabeltjes te koop zijn van de AV connector van Amino 7 naar RCA (Tulp) en dat er RCA naar S/PDIF adapters zijn, dan is de vraag toch beantwoord?

Wat bedoel je dan met de plaatjes dat de Amino maar weinig aansluitingen heeft? Dat is zo, maar met de AV aansluiting kom je dus best wel waar je wezen wil...
Nog een antwoord verschuldigd hier. Het is opgelost. Had ook contact opgenomen met de fabrikant van de gehoorapparaten en die adviseerde om een audio splitter 3,5mm mini jack -> 2 x tulp (female) te gebruiken en die via RCA op het TV adapter aan te sluiten. Mogelijk zou dat werken.

Geprobeerd - het werkt... gelukkig.

Aan die mogelijkheid had ik niet gedacht.

• ernstoud
tww62 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:57:
[...]

Nog een antwoord verschuldigd hier. Het is opgelost. Had ook contact opgenomen met de fabrikant van de gehoorapparaten en die adviseerde om een audio splitter 3,5mm mini jack -> 2 x tulp (female) te gebruiken en die via RCA op het TV adapter aan te sluiten. Mogelijk zou dat werken.

Geprobeerd - het werkt... gelukkig.

Aan die mogelijkheid had ik niet gedacht.
Mooi! En goed dat die fabrikant van de gehoorapparaten zo meedenkt. Die hebben natuurlijk een hoop ervaring met dergelijke vragen.

• tww62
  • Niet online
Dus:

- sorteren van eigen favorieten (zoals bij de Entone): kan niet (zie ook bericht van @Hulliee )

- lijst-weergave van zenders tijdens het selecteren van favorieten (zoals bij de Entone): kan niet

- bewegend beeld links boven, programma gids (Guide), zoals bij Entone: helaas

- bij opnemen programma (vooral Een en Canvas) neem ik een half uur extra op. Standaard lopen die uit. Heb zelfs meegemaakt dat een half uur niet voldoende was. Dat kon op de Entone. Dat heb ik nog niet ontdekt op de Aria, misschien zit het er wel op, ik weet het niet. Of misschien is het niet nodig en wordt via de Aria een programma altijd, volledig opgenomen(?)

- versneld doorspoelen probleem (zie bericht van @Hulliee

- voor sommigen te kleine lettertjes (lettergrootte van de Entone was prima)
Overigens, ik heb geen idee hoe het op een 55" 4K scherm uitpakt...

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@tww62 Ik vraag me af of ik die nieuwe box wel had moeten accepteren! :X

• tww62
  • Niet online
Tja, het is kennelijk niet anders. Ze stappen over op een nieuw platform, de oude Entone moest ik terugsturen. Binnenkort is het einde oefening voor dat platform heb ik begrepen.

• Sjakie0101
tww62 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:45:
Tja, het is kennelijk niet anders. Ze stappen over op een nieuw platform, de oude Entone moest ik terugsturen. Binnenkort is het einde oefening voor dat platform heb ik begrepen.
Multiscreen wordt al sinds 3 jaar terug uitgefaseerd.

Dolby is ook nog steeds niet aanwezig.

• w1mm13
Helaas kreeg ik ook de mededeling dat een nieuw kastje on-route is en dat de oude binnen 3 weken stopt te werken. In de mail staat netwerk en hdmi omprikken en dan moet het nieuwe kastje weer werken.
Ben benieuwd.

• MPvDam
w1mm13 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:13:
Helaas kreeg ik ook de mededeling dat een nieuw kastje on-route is en dat de oude binnen 3 weken stopt te werken. In de mail staat netwerk en hdmi omprikken en dan moet het nieuwe kastje weer werken.
Ben benieuwd.
Ik heb hem een paar dagen gelden ontvangen. Aansluiten is inderdaad zo gebeurd. Beeld kwaliteit minder dan de Entone 515 waarschijnlijk iets met compressie. Alleen stereo geluid en nog geen Dolby helaas en hoop dat ze hier snel mee komen. Zapt wel lekker snel van een naar ander kanaal. Via de losse app’s wel Dolby geluid? Moeilijk zoeken in gemiste uitzendingen. Erg kleine letters in de gids waardoor er te veel informatie op het scherm komt te staan. Doorspoelen is een grote gok waar je uitkom. Betaal nu voor dit Amino 7x een bedrag per maand extra, maar vind het ten opzichte van de Entone het niet waard en ze zouden korting moeten geven tot ze de nieuwe omgeving op orde hebben. Heb dus een flinke stap achteruit gedaan met de Amino 7x.

• eriadoc
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-11-2022
Ik heb een EdgeRouter X SFP direct op de glasvezel aangesloten en VLAN 100 voor internet en 101 voor IPTV geconfigureerd.
Ik heb ook de static routes in de router gezet, die door Caiway hier worden genoemd: https://www.caiway.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze
Bij andere providers zou je die via DHCP classless static routes automatisch moeten kunnen aanvragen, maar ik heb het idee dat dat bij Caiway niet werkt.

Mijn probleem is nu dat ik wel live NPO 1,2,3 kan kijken, maar andere zenders (RTL etc.) niet. Zou Caiway nog een static route gemist hebben in de documentatie of kan er nog iets anders mis zijn?
Iemand enig idee?

Hier een stukje van mijn configuratie in EdgeRouter;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    ipv6-receive-redirects disable
    ipv6-src-route disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WAN_IN {
        default-action drop
        description "WAN to internal"
        rule 10 {
            action accept
            description "Allow established/related"
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            description "Drop invalid state"
            state {
                invalid enable
            }
        }
    }
    name WAN_IPTV_IN {
        default-action drop
        rule 1 {
            action accept
            log disable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related enable
            }
        }
        rule 2 {
            action drop
            log disable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
        rule 3 {
            action accept
            description "Allow IGMP multicasts"
            destination {
                address 224.0.0.0/4
            }
            log disable
            protocol udp
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        description "WAN to router"
        rule 10 {
            action accept
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            state {
                invalid enable
            }
        }
    }
    receive-redirects disable
    send-redirects enable
    source-validation disable
    syn-cookies enable
}
interfaces {
    // Andere interfaces geskipped

ethernet eth5 {
        description WAN
        duplex auto
        mtu 1508
        speed auto
        vif 100 {
            address dhcp
            description "eth5.100 - Internet"
            firewall {
                in {
                    name WAN_IN
                }
                local {
                    name WAN_LOCAL
                }
            }
            mtu 1500
        }
        vif 101 {
            address dhcp
            description "eth5.101 - IPTV"
            dhcp-options {
                client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                client-option "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";"
                default-route no-update
                default-route-distance 210
                name-server no-update
            }
            firewall {
                in {
                    name WAN_IPTV_IN
                }
            }
            mtu 1500
        }
    }
    loopback lo {
    }
    switch switch0 {
        address 192.168.0.1/24
        description LAN
        mtu 1500
        switch-port {
            interface eth0 {
            }
            interface eth1 {
            }
            interface eth2 {
            }
            interface eth3 {
            }
            interface eth4 {
            }
            vlan-aware disable
        }
    }
}
protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth5.101 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface switch0 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
        interface-route 62.45.45.150/32 {
            next-hop-interface eth5.101 {
            }
        }
        interface-route 62.45.49.0/24 {
            }
        }
        interface-route 62.45.57.0/24 {
            }
        }
        interface-route 62.45.57.34/32 {
            }
        }
        interface-route 62.45.57.36/32 {
            next-hop-interface eth5.100 {
            }
        }
        interface-route 62.45.58.226/32 {
            }
        }
        interface-route 62.45.59.0/24 {
            }
        }
        interface-route 62.45.61.16/28 {
            }
        }
        interface-route 62.45.61.32/27 {
            }
        }
        interface-route 62.45.61.64/28 {
            }
        }
        interface-route 62.45.76.0/24 {
            }
        }
        interface-route 212.115.196.0/25 {
            }
        }
        interface-route 217.63.90.128/25 {
            }
        }
        interface-route 217.63.91.0/26 {
            }
        }
        interface-route 217.102.255.57/32 {
            }
        }
    }
}
service {
    dhcp-server {
        disabled false
        hostfile-update disable
        shared-network-name LAN {
            authoritative enable
            subnet 192.168.0.0/24 {
                default-router 192.168.0.1
                dns-server 192.168.0.1
                lease 86400
                start 192.168.0.38 {
                    stop 192.168.0.243
                }
            }
        }
        static-arp disable
        use-dnsmasq enable
    }
    dns {
        forwarding {
            cache-size 150
            listen-on switch0
        }
    }

nat {
        rule 5010 {
            description "masquerade for WAN"
            log disable
            outbound-interface eth5.100
            protocol all
            type masquerade
        }
        rule 5011 {
            description "masquerade for IPTV"
            outbound-interface eth5.101
            type masquerade
        }
    }

}

EDIT: Het begint ineens spontaan te werken, dus je kunt dit negeren. :)

[Voor 0% gewijzigd door eriadoc op 27-03-2022 15:09. Reden: het werkt nu]

• ernstoud
eriadoc schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:00:
Ik heb een EdgeRouter X SFP direct op de glasvezel aangesloten en VLAN 100 voor internet en 101 voor IPTV geconfigureerd.
Ik heb ook de static routes in de router gezet, die door Caiway hier worden genoemd: https://www.caiway.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze
Bij andere providers zou je die via DHCP classless static routes automatisch moeten kunnen aanvragen, maar ik heb het idee dat dat bij Caiway niet werkt.

Mijn probleem is nu dat ik wel live NPO 1,2,3 kan kijken, maar andere zenders (RTL etc.) niet. Zou Caiway nog een static route gemist hebben in de documentatie of kan er nog iets anders mis zijn?
Iemand enig idee?

Hier een stukje van mijn configuratie in EdgeRouter;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    ipv6-receive-redirects disable
    ipv6-src-route disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WAN_IN {
        default-action drop
        description "WAN to internal"
        rule 10 {
            action accept
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            state {
                invalid enable
            }
        }
    }
    name WAN_IPTV_IN {
        default-action drop
        rule 1 {
            action accept
            log disable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related enable
            }
        }
        rule 2 {
            action drop
            log disable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
        rule 3 {
            action accept
            description "Allow IGMP multicasts"
            destination {
                address 224.0.0.0/4
            }
            log disable
            protocol udp
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        description "WAN to router"
        rule 10 {
            action accept
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            state {
                invalid enable
            }
        }
    }
    receive-redirects disable
    send-redirects enable
    source-validation disable
    syn-cookies enable
}
interfaces {
    // Andere interfaces geskipped

ethernet eth5 {
        description WAN
        duplex auto
        mtu 1508
        speed auto
        vif 100 {
            address dhcp
            description "eth5.100 - Internet"
            firewall {
                in {
                    name WAN_IN
                }
                local {
                    name WAN_LOCAL
                }
            }
            mtu 1500
        }
        vif 101 {
            address dhcp
            description "eth5.101 - IPTV"
            dhcp-options {
                client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                client-option "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";"
                default-route no-update
                default-route-distance 210
                name-server no-update
            }
            firewall {
                in {
                    name WAN_IPTV_IN
                }
            }
            mtu 1500
        }
    }
    loopback lo {
    }
    switch switch0 {
        address 192.168.0.1/24
        description LAN
        mtu 1500
        switch-port {
            interface eth0 {
            }
            interface eth1 {
            }
            interface eth2 {
            }
            interface eth3 {
            }
            interface eth4 {
            }
            vlan-aware disable
        }
    }
}
protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth5.101 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface switch0 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
        interface-route 62.45.45.150/32 {
            }
        }
        interface-route 62.45.49.0/24 {
            }
        }
        interface-route 62.45.57.0/24 {
            }
        }
        interface-route 62.45.57.34/32 {
            }
        }
        interface-route 62.45.57.36/32 {
            next-hop-interface eth5.100 {
            }
        }
        interface-route 62.45.58.226/32 {
            }
        }
        interface-route 62.45.59.0/24 {
            }
        }
        interface-route 62.45.61.16/28 {
            }
        }
        interface-route 62.45.61.32/27 {
            }
        }
        interface-route 62.45.61.64/28 {
            }
        }
        interface-route 62.45.76.0/24 {
            }
        }
        interface-route 212.115.196.0/25 {
            }
        }
        interface-route 217.63.90.128/25 {
            }
        }
        interface-route 217.63.91.0/26 {
            }
        }
        interface-route 217.102.255.57/32 {
            }
        }
    }
}
service {
    dhcp-server {
        disabled false
        hostfile-update disable
        shared-network-name LAN {
            authoritative enable
            subnet 192.168.0.0/24 {
                default-router 192.168.0.1
                dns-server 192.168.0.1
                lease 86400
                start 192.168.0.38 {
                    stop 192.168.0.243
                }
            }
        }
        static-arp disable
        use-dnsmasq enable
    }
    dns {
        forwarding {
            cache-size 150
            listen-on switch0
        }
    }

nat {
        rule 5010 {
            description "masquerade for WAN"
            log disable
            outbound-interface eth5.100
            protocol all
            type masquerade
        }
        rule 5011 {
            description "masquerade for IPTV"
            outbound-interface eth5.101
            type masquerade
        }
    }

}

EDIT: Het begint ineens spontaan te werken, dus je kunt dit negeren. :)
Mooi. Kun je de volledige configuratie posten? Ik wil binnenkort ook de EdgeRouter X SFP eens proberen. Bij voorbaat dank!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:12
Ook hier in Laren/Blaricum/Eemnes start dit jaar nog de aanleg van DFN. We zitten nu nog in de zogenoemde ‘’haalbaarheidsfase’’.

Ik twijfel tussen een abbo bij Caiway of bij Delta. Voor wat betreft de internetsnelheid ben ik er wel uit. Met 150 mbit up/down hebben wij meer dan genoeg.

Wat mij meer ‘’zorgen’’ baart is het tv-platform. Toch wel een beetje verwend met het prima functionerende platform van Ziggo met z’n Next-decoder. Wij kijken bijna alleen maar naar de publieke zenders en soms RTL of SBS en maken veel gebruik van ‘’start programma vanaf begin’’, terugkijken van programma’s binnen de standaard bewaarweek of opgenomen programma’s. Dat je in het laatste geval ook bij de commerciëlen door kunt spoelen, zien wij als een zegen.

Geen gedoe met streamen vanaf je mobiel, gewoon een set-top-box met afstandsbediening bij de twee tv’s in huis.

Het prijsverschil in geval van 150 mbit/s internet, het goedkoopste tv-pakket en 2 stb’s, actiekortingen buiten beschouwing gelaten, is:
Caiway: € 57,95 per maand
Delta: € 60,- per maand

Het prijsverschil is dus niet echt een issue. Blijft over om te vergelijken:
  • - Leveren de beide providers hetzelfde glasmodem/router?
  • - Welke set-top-box wordt er bij de beide providers meegeleverd?
  • - Zit er verschil in de respectievelijke beeldkwaliteit?
  • - Zit er verschil in de respectievelijke geluidskwaliteit?
  • - Bruikbaarheid, leesbaarheid en design van menu en epg
  • - Verschil in faciliteiten betreffende:
  • terugkijken vanaf het begin
  • doorspoelen tijdens bewaarde opnames, ook bij de commerciëlen
Nou, dat was het wel zo’n beetje ;-) Graag jullie reacties!

PS: je zou kunnen zeggen: waarom blijf je niet lekker bij Ziggo? Nou, deze glasproviders zijn met het door mij gewenste pakket 8 of 10 euro per maand goedkoper, hoewel ik door mijn jaarlijkse belletje naar Ziggo ook wel op een dergelijk bedrag uitkom ;-) , Echter ik vind het leuk om bij te blijven in techniek en daarmee ook behoorlijk wat in de buurt wonende kennissen bij te staan in hun eventuele overstap van het conventionele coax naar het ''hypermoderne'' glas. Een stukje hobby dus als aankomend pensionado.

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 22:57
MPvDam schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:12:
[...]

Ik heb hem een paar dagen geleden ontvangen. Aansluiten is inderdaad zo gebeurd. Beeld kwaliteit minder dan de Entone 515 waarschijnlijk iets met compressie. Alleen stereo geluid en nog geen Dolby helaas en hoop dat ze hier snel mee komen. Betaal nu voor dit Amino 7x een bedrag per maand extra, maar vind het ten opzichte van de Entone het niet waard en ze zouden korting moeten geven tot ze de nieuwe omgeving op orde hebben. Heb dus een flinke stap achteruit gedaan met de Amino 7x.
Helaas alleen maar stereo, vind ik persoonlijk wel een grote achteruitgang. Voor mensen die het geluid via tv of soundbar afspelen waarschijnlijk niet, maar op mijn kwalitatief goede surroundset echt een tegenvaller. Klantenservice wist te melden dat het bij stereo blijft en dat mogelijk in de verre toekomst het geluidssignaal wordt opgepakt, maar dat is niet zeker. Er komen ook geen andere ontvangers.
Gevraagd hoe dat bij Delta zat: deze levert wel 4k interactieve ontvangers met optische aansluitingen voor geluid en mogelijk ook meerkanaals.
Kastje direct terug gestuurd!

Delta klantenservice gebeld en offerte laten maken. Zeker eerste jaar goedkoper, ook met Viaplay, hogere snelheid, meer zenders, 4K ontvanger met optische uitgang, gratis wifi verbetering met 3 versterkers. Dus mocht er ooit 4k uitzendingen komen, is Delta er wel klaar voor.

Keuze is voor mij nu niet zo moeilijk. Hoop dat overstap zonder veel tegenslag zal zijn.

• w1mm13
Fresno schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:03:
Keuze is voor mij nu niet zo moeilijk. Hoop dat overstap zonder veel tegenslag zal zijn.
We horen het graag als het zover is :)

• Polyphemus
  • Laatst online: 17:37
We kijken hier al jaren TV via coax. Ik heb recent een Entone 510 gekregen. Kan ik die nou 'gewoon' in de tweede poort van het glasmodem prikken en tv kijken? Of moet er een mac-adres of andere ongein geregistreerd zijn om dat mogelijk te maken?

• w1mm13
w1mm13 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:13:
Ben benieuwd.
Alleen ompluggen werkt dus niet, als je voorheen IPTV keek via de tweede port (apart VLAN) op je modem moet je nu via het internet VLAN kijken en dan werkt het weer. Dus in principe gemakkelijker dan voorheen, echter niet wat de beschrijving suggereert van alleen ompluggen ....

• Sjakie0101
Deze week is Cartoon Network HD toegevoegd.

Boomerang lag er twee dagen uit, het lijkt er een beetje op dat heet doorgeven van de HD feed niet goed ging, de SD versie staat er vandaag weer. Boomerang en Cartoon Network komen van dezelfde eigenaar, dus heet ligt voor de hand dat beide tegelijk naar HD gaan.

Sowieso gaan nog volgen: NPO Nieuws en Politiek HD, RTL Telekids, RTL Lounge en Crime.

• Polyphemus
  • Laatst online: 17:37
Polyphemus schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:25:
We kijken hier al jaren TV via coax. Ik heb recent een Entone 510 gekregen. Kan ik die nou 'gewoon' in de tweede poort van het glasmodem prikken en tv kijken? Of moet er een mac-adres of andere ongein geregistreerd zijn om dat mogelijk te maken?
Om mezelf te quoten, ik heb nu de Entone in mijn netwerk hangen, en dan haalt ie de firmware van T-Mobile op, waaruit ie komt, toen ik hem kreeg. Fabrieksreset helpt niet om hem aan het Caiway-netwerk te krijgen. Had stiekem gehoopt dat ie de firmware van Caiway op zou halen :P

Als ik de Entone aan poort 2, 3 of 4 hang van mijn melkpakmodem (Titanium 22?), dan gaat de LED van de ethernetpoort niet branden, dus het modem heeft geen link op die poorten...

Ik snap het dus even niet.

• ernstoud
Polyphemus schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:06:
[...]

Om mezelf te quoten, ik heb nu de Entone in mijn netwerk hangen, en dan haalt ie de firmware van T-Mobile op, waaruit ie komt, toen ik hem kreeg. Fabrieksreset helpt niet om hem aan het Caiway-netwerk te krijgen. Had stiekem gehoopt dat ie de firmware van Caiway op zou halen :P

Als ik de Entone aan poort 2, 3 of 4 hang van mijn melkpakmodem (Titanium 22?), dan gaat de LED van de ethernetpoort niet branden, dus het modem heeft geen link op die poorten...

Ik snap het dus even niet.
Is inderdaad een Titanium-22. Poort 4 daarvan wordt in de firmware disabled dus die doet sowieso niets.

Die Entone zal dan een config hebben die op zoek gaat naar een IP adres van t-mobile. Helpt een factory rest wellicht? Lijkt me erg stug hoor, volgens mij ondersteunt Caiway de Entone in de relatief nieuwe infra helemaal niet.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de (IP)TV dienst, aanbod van TV-zenders, wel of geen 4K. Voor het internet aanbod van Caiway, om routerconfiguraties[te bespreken of het te hebben over welk type SFP je moet gebruiken. Is er een apart topic beschikbaar: [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee