[Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:54
ernstoud schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:23:
[...]

Is inderdaad een Titanium-22. Poort 4 daarvan wordt in de firmware disabled dus die doet sowieso niets.

Die Entone zal dan een config hebben die op zoek gaat naar een IP adres van t-mobile. Helpt een factory rest wellicht? Lijkt me erg stug hoor, volgens mij ondersteunt Caiway de Entone in de relatief nieuwe infra helemaal niet.
Dank voor je reactie; ik heb hem al een factory reset gegeven, maar dan gaat ie braaf weer de firmware van T-Mobile ophalen. Ik heb wel het advanced menu gevonden via de afstandsbediening en dit forum, maar daar valt ook niks bijzonders in te stellen, als in waar ie de firmware vandaan haalt.

Ik heb alleen nog nou geen duidelijkheid of ik hem nou in VLAN101 hangen moet of niet. Volgens die geweldige klantenservice website moet dat wel samen met het instellen van static routes, volgens andere sites weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:46
Polyphemus schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:50:
[...]

Dank voor je reactie; ik heb hem al een factory reset gegeven, maar dan gaat ie braaf weer de firmware van T-Mobile ophalen. Ik heb wel het advanced menu gevonden via de afstandsbediening en dit forum, maar daar valt ook niks bijzonders in te stellen, als in waar ie de firmware vandaan haalt.

Ik heb alleen nog nou geen duidelijkheid of ik hem nou in VLAN101 hangen moet of niet. Volgens die geweldige klantenservice website moet dat wel samen met het instellen van static routes, volgens andere sites weer niet.
Ok. Dan zal er dus een configuratie op staan waarbij hij op zoek gaat naar een IP adres binnen een domein van tmobile. Dat kun je dan vrijwel zeker niet eenvoudig zelf veranderen.

Dat VLAN101 verhaal vind ik ook wazig. Al enige tijd wordt in deze thread genoemd dat IPTV (ook?) beschikbaar is op VLAN100 maar ik zie in de firmware van de Platinum en de Titanium toch echt dat VLAN101 geconfigureerd wordt en in de Titanium aan ethernet poort 2 en 3 getagged wordt. Kwestie van proberen.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
ernstoud schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:14:
[...]

Ok. Dan zal er dus een configuratie op staan waarbij hij op zoek gaat naar een IP adres binnen een domein van tmobile. Dat kun je dan vrijwel zeker niet eenvoudig zelf veranderen.

Dat VLAN101 verhaal vind ik ook wazig. Al enige tijd wordt in deze thread genoemd dat IPTV (ook?) beschikbaar is op VLAN100 maar ik zie in de firmware van de Platinum en de Titanium toch echt dat VLAN101 geconfigureerd wordt en in de Titanium aan ethernet poort 2 en 3 getagged wordt. Kwestie van proberen.
Poorten 2 en 3 geven geen link bij mij, misschien zit in de door Caiway opgestuurde config van de Titanium dat ik tv via coax kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Polyphemus schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:24:
[...]

Poorten 2 en 3 geven geen link bij mij, misschien zit in de door Caiway opgestuurde config van de Titanium dat ik tv via coax kijk?
Tja, je verwacht dat er op PHY (de fysieke laag) een detectie is en er in ieder geval wat gaat knipperen. Maar ook als ik mijn Titanium niet aansluit aan het glas, krijg ik ook totaal geen signaal (geen knipperende LED dus) op die poorten. Het lijkt er dus op dat het wat intelligenter is... geen correct device aangesloten, geen DHCP, geen LED indicatie... zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
ernstoud schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:19:
[...]

Tja, je verwacht dat er op PHY (de fysieke laag( een detectie is en er in ieder geval wat gaat knipperen. Maar ook als ik mijn Titanium niet aansluit aan het glas, krijg ik ook totaal geen signaal (geen knipperende LED dus) op die poorten. Het lijkt er dus op dat het wat intelligenter is... geen correct device aangesloten, geen DHCP, geen LED indicatie... zoiets.
offtopic:
Het is off-topic, maar ik heb de Entone opengemaakt, er een serieel-naar-USB-adapter aan gehangen (om de console uit te lezen tijdens opstarten), en ik zie dat ie al ten tijde van het opstarten na de factory reset, bij Entone zelf de T-Mobile firmware downloadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:17
Sinds een week inmiddels Caiway internet met iptv via zo'n amino boxje. Werkt allemaal prima, maar zie dat dat boxje veel verkeer blijft ontvangen (zo'n 10Mbps zoals een normale tv stream) van xxx.tv.delta.nl, terwijl die in standby staat? Iemand enig idee wat ie aan het doen is? Blijft ie gewoon het laatste tv kanaal doorstreamen ofzo? Beetje onnozel als ie in standby staat lijkt me.

edit: even de amino box in het apps menu gezet en idd geen verkeer meer...dus standby is niet zo standby als je zou denken

[ Voor 14% gewijzigd door idef1x op 12-04-2022 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

idef1x schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:18:
Sinds een week inmiddels Caiway internet met iptv via zo'n amino boxje. Werkt allemaal prima, maar zie dat dat boxje veel verkeer blijft ontvangen (zo'n 10Mbps zoals een normale tv stream) van xxx.tv.delta.nl, terwijl die in standby staat? Iemand enig idee wat ie aan het doen is? Blijft ie gewoon het laatste tv kanaal doorstreamen ofzo? Beetje onnozel als ie in standby staat lijkt me.

edit: even de amino box in het apps menu gezet en idd geen verkeer meer...dus standby is niet zo standby als je zou denken
Is dat niet gewoon nadat je hem net hebt "uit"gezet? Dat het ding nog even doorbuffert voor het geval je hem binnen ** minuten weer inschakelt? Roep maar wat hoor. Heb twee van die dingen, eentje staat permanent uit (geen stroom) tenzij ik in die ruimte zit, de ander staat standby. Maar daar gaat 0 verkeer van en naartoe (in Mbps/sec dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:17
nee...zelfs een uur later doet ie het nog steeds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:29
Nieuwe HD zenders:
Cartoon Network
Crime & Investigation
RTL Crime
RTL Lounge
RTL Telekids
Boomerang
TV538

Update Amino Kamai 7x software:
* Mogelijkheid voor meerdere audiosporen is toegevoegd aan de instellingen. Je kan daar een standaard "hoogste spoor" kiezen. Deze wordt indien beschikbaar gebruikt.
* Ander audiospoor kan indien beschikbaar gemaakt gekozen worden
* Dolby logo wordt zichtbaar bij de zender waar Dolby wordt uitgezonden

Update Dolby Surround op de volgende kanalen:
* Spike
* BBC First
* Filmbox

Bron:

https://www.zeelandnet.nl...kondiging-dolby-digital-1

https://www.delta.nl/televisie/updates/

[ Voor 14% gewijzigd door Sjakie0101 op 13-04-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 18:46
Sjakie0101 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:27:
Nieuwe HD zenders:
Cartoon Network
Crime & Investigation
RTL Crime
RTL Lounge
RTL Telekids
Boomerang
TV538

Update Amino 7x software:
* Mogelijkheid voor meerdere audiosporen is toegevoegd aan de instellingen. Je kan daar een standaard "hoogste spoor" kiezen. Deze wordt indien beschikbaar gebruikt.
* Ander audiospoor kan indien beschikbaar gemaakt gekozen worden
* Dolby logo wordt zichtbaar bij de zender waar Dolby wordt uitgezonden

Update Dolby Surround op de volgende kanalen:
* Spike
* BBC First
* Filmbox

Bron:

https://www.zeelandnet.nl...kondiging-dolby-digital-1

https://www.delta.nl/televisie/updates/
Net even getest op Spike en Filmbox met mijn Sonos surround set. Maar ik krijg alleen Dolby Digital 2.0 te zien in de app en niet 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
canizares99 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:16:
[...]

Net even getest op Spike en Filmbox met mijn Sonos surround set. Maar ik krijg alleen Dolby Digital 2.0 te zien in de app en niet 5.1
Heb je de app getest of via de Kamai/Aria 7x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
Kan je met de Amino ontvanger ook de begin en eindtijd instellen/verlengen van een programma wat je opneemt?
Ik kan dat nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
golfgti5 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:37:
Kan je met de Amino ontvanger ook de begin en eindtijd instellen/verlengen van een programma wat je opneemt?
Ik kan dat nergens vinden
Nee, het programma wordt ruim opgenomen en doorspoelen is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
Sjakie0101 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:32:
[...]

Heb je de app getest of via de Kamai/Aria 7x?
Met de TV Ontvanger (Kamai/Aria 7x)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Sjakie0101 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:23:
[...]

Nee, het programma wordt ruim opgenomen en doorspoelen is mogelijk.
Sinds kort heb ik het idee dat een opname slechts 1,5 minuut voor aanvang begint met opnemen, dacht dat het voorheen 5 minuten van te voren was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
canizares99 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:37:
[...]

Met de TV Ontvanger (Kamai/Aria 7x)..
En met de laatste software en met het juiste audiokanaal op de aangegeven zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
Sjakie0101 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:31:
[...]

En met de laatste software en met het juiste audiokanaal op de aangegeven zenders?
Ook dat.. denk dat het ergens in mijn TV niet helemaal goed staat dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
canizares99 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:55:
[...]

Ook dat.. denk dat het ergens in mijn TV niet helemaal goed staat dan
Ik zou wel eens iemand willen horen met een Surround setje dan zijn we er zo uit.
Ik vind het vreemd dat in het display van mijn tv geen DD51 staat wanneer ik een DD zender kies. Dat doet mijn tv wel op coax.

Heb je wel de decoder via HDMI eARC aangesloten?

[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 13-04-2022 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
Sjakie0101 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:00:
[...]

Ik zou wel eens iemand willen horen met een Surround setje dan zijn we er zo uit.
Ik vind het vreemd dat in het display van mijn tv geen DD51 staat wanneer ik een DD zender kies. Dat doet mijn tv wel op coax.

Heb je wel de decoder via HDMI eARC aangesloten?
Uiteraard, de ontvanger is via HDMI op eARC aangesloten. Zodra ik de coax gebruik (ja die werkt nog) dan krijg ik netjes Dolby Digital 5.1 te zien in de Sonos app. Ga ik weer terug naar de IPTV ontvanger dan krijg ik slechts Dolby Digital 2.0 op de geselecteerde zenders die nu Dolby zouden ondersteunen.

Het lijkt dus echt in de IPTV ontvanger te zitten dat deze geen 5.1 doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERooij55
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20-06-2022
Mijn Sonos geeft aan dat het 5.1 ontvangt. Kan het aan het programma hebben gelegen?
Overigens is het geluid zeer slecht en lijkt het vooral uit de surroundspeakers te komen. Kijk ik hetzelfde programma via coax dan is het ook 5.1 maar een prima uitgebalanceerd geluid en spraak komt van voren en effecten van achter. Dit is zeker niet het geval via de Amino 7x. Wat een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERooij55
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20-06-2022
Nog wat verder getest, maar het mindere geluid lijkt aan de zender (programma’s) te liggen. BBC First getest.
Wat mij wel opvalt is dat bij gebruik van Dolby er haperingen in de doorgifte van beeld en geluid zijn. Dit is mij nooit eerder opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ERooij55 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:10:
Nog wat verder getest, maar het mindere geluid lijkt aan de zender (programma’s) te liggen. BBC First getest.
Wat mij wel opvalt is dat bij gebruik van Dolby er haperingen in de doorgifte van beeld en geluid zijn. Dit is mij nooit eerder opgevallen.
Het ligt vermoedelijk aan het feit dat stereoprogramma’s niet terugswitchen en de decoder Dolby blijft uitvoeren. Het geluid gaan dan via de verkeerde boxen. Dit gaat nog niet helemaal goed.

Een programma in DD51 lijkt wel goed te gaan qua geluid, daar is het geluid ook helemaal goed en niet zo zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
canizares99 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:52:
[...]

Uiteraard, de ontvanger is via HDMI op eARC aangesloten. Zodra ik de coax gebruik (ja die werkt nog) dan krijg ik netjes Dolby Digital 5.1 te zien in de Sonos app. Ga ik weer terug naar de IPTV ontvanger dan krijg ik slechts Dolby Digital 2.0 op de geselecteerde zenders die nu Dolby zouden ondersteunen.

Het lijkt dus echt in de IPTV ontvanger te zitten dat deze geen 5.1 doorgeeft.
Dat doet de ontvange ook niet, geeft geen 5.1 geluid door, zie reactie van Caiway;

Goedenavond Ron!

Het klopt inderdaad dat 5.1 nog niet wordt doorgegeven. Mocht dit met een update worden aangepast, dan stellen we je hiervan op de hoogte!

^Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
golfgti5 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:37:
[...]

Dat doet de ontvange ook niet, geeft geen 5.1 geluid door, zie reactie van Caiway;

Goedenavond Ron!

Het klopt inderdaad dat 5.1 nog niet wordt doorgegeven. Mocht dit met een update worden aangepast, dan stellen we je hiervan op de hoogte!

^Richard
Ik vermoed dat de servicedesk niet op de hoogte is, uit een uitgebreide test blijkt dat wanneer de serie of film 5.1 doorgeeft je ook 5.1 ontvangt. Echter wanneer een serie of film stereo is (dat gebeurt ook op dezelfde zenders) krijg je Dolby2.0 over de verkeerde speakers. De software moet in zo’n geval terugspringen naar stereo. Dit is gemeld bij de technische afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Sjakie0101 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:22:
[...]

Ik vermoed dat de servicedesk niet op de hoogte is, uit een uitgebreide test blijkt dat wanneer de serie of film 5.1 doorgeeft je ook 5.1 ontvangt. Echter wanneer een serie of film stereo is (dat gebeurt ook op dezelfde zenders) krijg je Dolby2.0 over de verkeerde speakers. De software moet in zo’n geval terugspringen naar stereo. Dit is gemeld bij de technische afdeling.
Duidelijk!

Echter zie ik nog steeds 2.0 geluid in mijn sonos app staan, ook bij uitzendingen waarbij ik op de coaxkabel wel 5.1 zie staan.
Wellicht een verkeerde instelling van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
golfgti5 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:37:
[...]

Duidelijk!

Echter zie ik nog steeds 2.0 geluid in mijn sonos app staan, ook bij uitzendingen waarbij ik op de coaxkabel wel 5.1 zie staan.
Wellicht een verkeerde instelling van mij?
Dat kan niet anders. Delta verzekert in het topic dat ik al gedeeld als bron dat DD51 wordt doorgegeven.
DD20 wanneer de uitzending zelf stereo is ( dat is minder mooi, mijn tv switcht op coax dan terug naar stereo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Sjakie0101 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:39:
[...]

Dat kan niet anders. Delta verzekert in het topic dat ik al gedeeld als bron dat DD51 wordt doorgegeven.
DD20 wanneer de uitzending zelf stereo is ( dat is minder mooi, mijn tv switcht op coax dan terug naar stereo).
Ik kijk op dit moment rtl4, op de coax geeft mijn sonos app 5.1 aan, op de digitale ontvanger 2.0, deze staat wel in de instellingen op Nederland Dolby Digital, ik kan niet vinden wat ik nu fout doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
golfgti5 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:56:
[...]

Ik kijk op dit moment rtl4, op de coax geeft mijn sonos app 5.1 aan, op de digitale ontvanger 2.0, deze staat wel in de instellingen op Nederland Dolby Digital, ik kan niet vinden wat ik nu fout doe.
Je test de verkeerde zenders? Alleen Spike, Filmbox en BBC First zijn aangezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• golfgti5
Sjakie0101 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:02:
[...]

Je test de verkeerde zenders? Alleen Spike, Filmbox en BBC First zijn aangezet.
Van deze 3 is alleen Filmbox 5.1 bij mij, nou ja in ieder geval een teken dat het toch werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
golfgti5 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:11:
[...]

Van deze 3 is alleen Filmbox 5.1 bij mij, nou ja in ieder geval een teken dat het toch werkt
Klopt behalve de passing van stereo wanneer het DD51 signaal er niet is gaat dus nog niet goed naar mijn mening. Andere zenders volgen nog nadat deze drie “akkoord” zijn.

Er zullen ook andere audiosporen komen voor meerdere talen en gesproken ondertiteling.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-04-2022 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransOvk
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-05 16:11
Caiway heeft, althans in sommige regio's een hybride opzet waarbij naast de glasvezel ook een digitaal tv signaal via coax wordt gedistribueerd. Het basispakket is daarbij zonder smartcard te ontvangen door elke tv met een dvbc tuner. Ik overweeg om te switchen van Caiway naar Delta. Weet iemand of ik daarbij het tv signaal via coax kan blijven ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nee dat raak je dan kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
FransOvk schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:33:
Caiway heeft, althans in sommige regio's een hybride opzet waarbij naast de glasvezel ook een digitaal tv signaal via coax wordt gedistribueerd. Het basispakket is daarbij zonder smartcard te ontvangen door elke tv met een dvbc tuner. Ik overweeg om te switchen van Caiway naar Delta. Weet iemand of ik daarbij het tv signaal via coax kan blijven ontvangen?
Die raak je kwijt, althans men vergeet ook wel eens te ontkoppelen :-)

Caiwaymedewerkers gaven vorig jaar aan mij aan dat COAX TV en ITV op den duur van elkaar gescheiden worden, dus coax gaat ook bij Caiway op den duur er af wanneer je ITV hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27
Klopt het dat je in de caiway app wel de radiostations ziet maar niet de mogelijkheid er naar te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
htca schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 00:13:
Klopt het dat je in de caiway app wel de radiostations ziet maar niet de mogelijkheid er naar te luisteren?
Ik klik op “Radio” rechtsboven, krijg dan tegels met alle stations en als ik klik op een station begint dat station te spelen. Werkt hier dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
ernstoud schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 00:26:
[...]

Ik klik op “Radio” rechtsboven, krijg dan tegels met alle stations en als ik klik op een station begint dat station te spelen. Werkt hier dus prima.
hier niet….Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcQ4OHtG_ESeJghoxJTm8IiryTA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UHXsL7C77xdCNi38Iv0bRnz8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dan staat er iets niet open. Je kunt wel inloggen op de decoder van de tv?
Of niet ingelogd in deze app?

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-04-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Sjakie0101 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:10:
[...]
Dan staat er iets niet open. Je kunt wel inloggen op de decoder van de tv?
Of niet ingelogd in deze app?
Ik gebruik de decoder niet. Ik gebruik nog het dvb-c coax signaal. Die decoders zijn me een doorn in het oog. Ik ben wel ingelogd op de app, want ik kan wel de TV-streams bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 20:39
Ik heb het gevoel dat als ik een programma opneem (serie) dat de voorkeur op den duur automatisch weer wordt verwijderd.

Ik weet zeker dat ik namelijk de verraders opneem, en dat is nu verdwenen....

Komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Kennelijk krijg ik een nieuwe box opgestuurd ter vervanging van een entone. Wordt er even terloops gezegd: zorg dat u op tijd uw extra diensten activeert om te voorkomen dat u betaalt voor diensten waar u geen gebruik van maakt.... indien de diensten na 4 weken niet geactiveerd zijn, worden de diensten automatisch geactiveerd en START DE FACTURATIE...

Wat is dit bedrijf aan doen joh?

Klantenservice ook onbereikbaar. Geen enkele informatie over de lengte van de wachtrij.
Inmiddels 20 minuten in de wacht. Schandalig.

[ Voor 14% gewijzigd door Dinictus208 op 26-04-2022 11:04 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dinictus208 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:51:
Kennelijk krijg ik een nieuwe box opgestuurd ter vervanging van een entone. Wordt er even terloops gezegd: zorg dat u op tijd uw extra diensten activeert om te voorkomen dat u betaalt voor diensten waar u geen gebruik van maakt.... indien de diensten na 4 weken niet geactiveerd zijn, worden de diensten automatisch geactiveerd en START DE FACTURATIE...

Wat is dit bedrijf aan doen joh?

Klantenservice ook onbereikbaar. Geen enkele informatie over de lengte van de wachtrij.
Inmiddels 20 minuten in de wacht. Schandalig.
Mijn ervaring is dat ik (toen ik ze nodig had) niet bijster lang hoefde te wachten 5 - 10 minuten. Maar de rest van je bericht kan ik beamen. _/-\o_
Treurnis ten top.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Laatst online: 26-12-2024
De Entone wordt toch allang niet meer gebruikt bij Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

dolopfriet schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:35:
De Entone wordt toch allang niet meer gebruikt bij Caiway?
Ik heb gewoon een entone staan hoor ;)
Niks mis mee.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik ben in de war met de Airties ontvanger. Daarmee is Caiway begonnen met IPTV. Dat was ook nog niks in de cloud, je moest zelf een externe harde schijf hierop aansluiten.
Mijn excuses voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

excuses niet nodig uiteraard. de entone is volgens mij wel een oud beestje hoor. Staan er niet veel meer van denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
Vind best raar dat ze spike met dd 5.1 uitzenden cai of delta lijkt dus zelf aan upscaling te doen aangezien spike helemaal geen 5.1 door geeft aan de providers maar gewoon als mpeg2 audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
devil-strike schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:26:
Vind best raar dat ze spike met dd 5.1 uitzenden cai of delta lijkt dus zelf aan upscaling te doen aangezien spike helemaal geen 5.1 door geeft aan de providers maar gewoon als mpeg2 audio
Spike geeft welk degelijk enkele films in 5.1 door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
ernstoud schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 00:26:
[...]

Inmiddels contact gehad met de service desk... Zij zeggen dat het niet mogelijk is om radio te luisteren met de caiway app op je telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
htca schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:00:
[...]

Inmiddels contact gehad met de service desk... Zij zeggen dat het niet mogelijk is om radio te luisteren met de caiway app op je telefoon...
Zo ziet het er uit op de iPad…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lz5jAWHrZsD1TaT136MlOcEpwQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2e9UOaJroDV83Z7fu9PgNyi1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
ernstoud schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:04:
[...]

Zo ziet het er uit op de iPad…

[Afbeelding]
zal vanavond mijn ipad eens checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsTOFIaqUSc4DqXQm7RWKJ-MmRQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NXGNQ98fKt9vAvViZldRdStN.png?f=fotoalbum_large

Ook op de iPhone werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Het is natuurlijk best grappig.... inmiddels de derde helpdeskmedewerker via de chat (de eerste 2 zeiden dat het niet ondersteund werd):
ja het zit niet in uw pakket omdat u geen ip-tv afneemt, na een half uur zoeken....
euhm, ik heb pas sinds "2013" alles in 1 glas met iptv, maar heb de entone teruggestuurd een paar jaar geleden, maar betaal er nog steeds voor

nou alles is "opgenoteerd" en ze gaan er achteraan en ze gaan me mailen/bellen...

Beetje moedeloos word ik wel van die helpdesk van Caiway, willekeurig andere consumenten hadden bij de eerste chatsessie al gedacht, het zal wel.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:47
Mijn schoonmoeder heeft vorige week voor haar televisies Amino 7x kastjes gekregen. De handleiding is goed te volgen, ware het niet dat ik op beide televisies de melding “Failed to connect Network cable (Ethernet)” krijg. Jullie toevallig suggesties?

Caiway is tot 9 uur te benaderen helaas, en ik ben er nu..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
G33st schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:30:
Mijn schoonmoeder heeft vorige week voor haar televisies Amino 7x kastjes gekregen. De handleiding is goed te volgen, ware het niet dat ik op beide televisies de melding “Failed to connect Network cable (Ethernet)” krijg. Jullie toevallig suggesties?

Caiway is tot 9 uur te benaderen helaas, en ik ben er nu..
Aangenomen dat je dus een ethernet kabel gebruikt vanuit de Amino, waar zit dan het andere uiteinde van die kabel in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
ernstoud schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:49:
[...]

Aangenomen dat je dus een ethernet kabel gebruikt vanuit de Amino, waar zit dan het andere uiteinde van die kabel in?
Die gaat vanaf de router naar de Amino. Ik heb eigenlijk alleen de kabels uit het oude TV kastje van Entone gehaald en deze in de Amino gedaan, zoals de handleiding voorschrijft.

Ik heb nu het oude kastje weer ingeplugd, die heeft nu 2 zenders. Een met NPO 1, de ander met een melding dat ik het nieuwe kastje moet aansluiten. De ethernet kabel werkt dus prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
G33st schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:55:
[...]

Die gaat vanaf de router naar de Amino. Ik heb eigenlijk alleen de kabels uit het oude TV kastje van Entone gehaald en deze in de Amino gedaan, zoals de handleiding voorschrijft.

Ik heb nu het oude kastje weer ingeplugd, die heeft nu 2 zenders. Een met NPO 1, de ander met een melding dat ik het nieuwe kastje moet aansluiten. De ethernet kabel werkt dus prima.
En die router is de Genexis 7840 of de Titanium-22? Dan zou het toch moeten werken. Wellicht zijn ze niet geactiveerd, maar dat gebeurt volgens mij voor verzending.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
ernstoud schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:59:
[...]

En die router is de Genexis 7840 of de Titanium-22? Dan zou het toch moeten werken. Wellicht zijn ze niet geactiveerd, maar dat gebeurt volgens mij voor verzending.
De Genexis. Er zit niks anders op dan Caiway bellen. Dankje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
G33st schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:55:
Ik had precies hetzelfde .... Het oude entone kastje zit in het IPTV vlan, het nieuwe kastje niet, je moet dus even zorgen dat de kabel in het zelfde vlan zit als je pc's dan krijg je een ip address en gaat het nieuwe kastje aan de gang met updates ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
En weer 5 nieuwe HD zenders:
192TV HD
Outtv HD
MEZZO HD
Meiden van Holland Hard Hd
NPO Politiek en Nieuws HD

En ze zijn naar eigen zeggen nog niet klaar. Alles wat naar HD kan gaat naar HD.
https://www.zeelandnet.nl...gen-interactieve-tv/page3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Vandaag is de notificatiefunctie toegevoegd. Je kan deze op ee programma zetten dat op een bepaald tijdstip begint. 30 seconden van te voren krijg je bericht dat het programma gaat beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:17
Caiway is bezig met een animo check voor glasvezel in diverse buurten van Kerkrade.
Stuk goedkoper dan wat je van Ziggo krijgt.

edit:
Heb even wat gezocht, en mocht het door gaan dan moet je een contract van 1 jaar tekenen. Klopt dit? Dacht altijd dat bij dit soort gevallen je een contract van 2 jaar moet tekenen.

[ Voor 49% gewijzigd door Deadsy op 09-06-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Maar met Ultra HD, loopt Caiway enorm achter.
Nog geen enkele zender geeft Caiway door in Ultra HD.
Ten opzichte van Ziggo en Caiway is het televisie product van Caiway echt niet meer van deze tijd.
Je zal maar veel geld betalen voor ESPN.
Heb je bij KPN en Ziggo een prachtig UHD kanaal met mooiere kleuren, HDR en 50 beelden per seconde.
Bij Caiway hebben ze daar nog nooit van gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
dolopfriet schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:21:
Maar met Ultra HD, loopt Caiway enorm achter.
Nog geen enkele zender geeft Caiway door in Ultra HD.
Ten opzichte van Ziggo en Caiway is het televisie product van Caiway echt niet meer van deze tijd.
Je zal maar veel geld betalen voor ESPN.
Heb je bij KPN en Ziggo een prachtig UHD kanaal met mooiere kleuren, HDR en 50 beelden per seconde.
Bij Caiway hebben ze daar nog nooit van gehoord.
Is de friet bij de maaltijd niet zo goed gevallen ;) ?

Of moest je even stoom afblazen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
ernstoud schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:09:
[...]

Is de friet bij de maaltijd niet zo goed gevallen ;) ?

Of moest je even stoom afblazen?
Met meer HD zenders dan Ziggo mag Caiway niet klagen. En Caiway zet nu elke maand zenders om naar HD, dat gaat nog wel even door.

UHD en 4K staat echt wel op de roadmap, maar wie weet niet met deze decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freewilly50
  • Laatst online: 23-09-2022
Hoi, ik ben nieuw hier en krijg deze week een nieuwe 4k tv, zit nu bij kpn maar die geven geen aansluiting op een caiway glaskastje wat ik al jaren heb. Is het verstandig om te switchen naar caiway, dit vanwege de belabberde internetsnelheid bij kpn. Ik wil nu ook wel een mooi tv beeld hebben eigenlijk. Ik lees eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
freewilly50 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:22:
Hoi, ik ben nieuw hier en krijg deze week een nieuwe 4k tv, zit nu bij kpn maar die geven geen aansluiting op een caiway glaskastje wat ik al jaren heb. Is het verstandig om te switchen naar caiway, dit vanwege de belabberde internetsnelheid bij kpn. Ik wil nu ook wel een mooi tv beeld hebben eigenlijk. Ik lees eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met caiway.
Ik zou eerst een vergelijk doen tussen Delta en Caiway en een van die twee kiezen.
Ik ben zelf blij met het tv product. Veel HD en er komen nog meer HD zenders bij.
Let wel op 4K wordt nog niet ondersteund!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freewilly50
Ik kan wel enthousiast worden van delta,zijn er mensen met ervaringen hierbij, ik zit al zolang bij kpn dat ik wel eens twijfel of onzeker wordt om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
Sjakie0101 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:38:
[...]

Spike geeft welk degelijk enkele films in 5.1 door.
Nou nee hoor de bron is mp2 stereo, dat delta of de Stb er leuk dolby van maakt is niet de de officiële weg zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 21:07
Sjakie0101 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:01:
[...]

Ik zou eerst een vergelijk doen tussen Delta en Caiway en een van die twee kiezen.
Ik ben zelf blij met het tv product. Veel HD en er komen nog meer HD zenders bij.
Let wel op 4K wordt nog niet ondersteund!
Kijk jij nog steeds veel lineair tv? Kijk hoofdzakelijk nog live dingen en soms een talkshow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
jaaoie17 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:19:
[...]

Kijk jij nog steeds veel lineair tv? Kijk hoofdzakelijk nog live dingen en soms een talkshow.
Er zijn nog heel veel mensen die lineair kijken. Streamen is voor 40 jaar en jonger, maar ook niet altijd.
Kijk maar naar het fiasco Viaplay. En het feit dat er nu 15 en meer streamingdiensten zijn zegt ook genoeg, hier komt weer een einde aan omdat het in the end te duur wordt.

We hebben te maken met vergrijzing en 50+ streamt niet.

Ik kijk graag lineair. Netflix en al die diensten heb je ook wel een keer gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-06-2022 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:48:
[...]

Streamen is voor 40 jaar en jonger,

We hebben te maken met vergrijzing en 50+ streamt niet.
Waarop baseer je dat nou weer?? 8)7
Ik ben 54 en stream alleen nog maar. Mijn vriendin van 56 net zo.
NLZiet kijk ik ook niet lineair, kijk alleen achteraf een paar dingen die ik leuk vind.
Vooral omdat Caiway/Delta een waardeloos TV product had/heeft ben ik overgestapt op internet only. Geen seconde spijt van gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
ik ben een jongen van 25 kijk nog graag lineair tv dan wel opgenomen zodat ik reclames kan doorspoelen en verder gebruik ik best vaak streaming diensten

HBO Max
Disney Plus
Netflix

mijn moeder is over de 50 en die streamt alleen nog maar vind ze leuker want dan kan ze series binge watchen xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freewilly50
Nou, ik ben 60 en kijk alles, veel lineair maar stream ook veel, hou namelijk veel van films en series dus kijk daarom vaak naar Netflix, prime, Disney, pathé thuis en videoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
TVE is nu daadwerkelijk HD. Tommorowland is toegevoegd op kanaal 999 en de regiozender uit jou regio staat op 11.

Vandaag ook Dolby Digital op BBC One, BBC Two, BBC World News, NPO 3, Nickelodeon, France 2, ARD en Veronica / DisneyXD op het interactieve tv product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriadoc
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-03 12:53
Ik heb IPTV van Caiway een paar maanden werkend gehad via een Edgerouter X SFP. Via bridged IPTV waarbij via IGMP proxy en static routes het verkeer over de juiste vlans werd gerouteerd.

Maar sinds ongeveer 2 maanden werkt het niet meer. :'( Ik kan nog wel NPO 1, 2 en 3 live kijken, maar alle zenders daarboven geven nu zwart beeld. Gemiste uitzendingen en opnames terugkijken werkt wel, maar dat loopt via internet. Alleen live kijken gaat dus niet meer.

Mogelijk heeft Caiway de static routes veranderd maar hun documentatie daarover niet bijgewerkt?
Is er nog iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
eriadoc schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:09:
Ik heb IPTV van Caiway een paar maanden werkend gehad via een Edgerouter X SFP. Via bridged IPTV waarbij via IGMP proxy en static routes het verkeer over de juiste vlans werd gerouteerd.

Maar sinds ongeveer 2 maanden werkt het niet meer. :'( Ik kan nog wel NPO 1, 2 en 3 live kijken, maar alle zenders daarboven geven nu zwart beeld. Gemiste uitzendingen en opnames terugkijken werkt wel, maar dat loopt via internet. Alleen live kijken gaat dus niet meer.

Mogelijk heeft Caiway de static routes veranderd maar hun documentatie daarover niet bijgewerkt?
Ik denk dat je overgezet bent naar de nieuwste infra, IPTV zit dan gewoon op VLAN100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101

Staat IGMP snooping nog wel aan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eriadoc
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-03 12:53
Bedankt voor de tip @ernstoud ! Dat was het inderdaad denk ik.

Ik heb alle static routes verwijderd en ook de IGMP proxy configuratie (die stond op vlan101 als upstream).
Daarna werkte alles weer.
Ik heb nu opnieuw een IGMP proxy configuratie toegevoegd maar dan op vlan100 upstream... waarschijnlijk beter voor de performance? (IGMP snooping ondersteunt de Edgerouter overigens helaas niet)

De configuratie is hiermee (gelukkig) vele malen simpeler geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Per 10 augustus 2022 zijn de volgende lokale zenders (alleen interactieve TV) verplaatst naar kanaalnummer 12 (afhankelijk van het verzorgingsgebied):

61 TV Krimpenerwaard (3079)
62 TV Berghem (3081)
64 TV Nunspeet (3085)
67 Vechtdal Leeft TV (3089)
68 Streek TV De Wolden (3090)
68 Gemeente Westland TV(3145)

Verder verdwijnen Nick Music en Comedy Central Extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:57

ik heb gewoon mijn IPTV (Amino X7) direct aan mijn router zitten. geen VLANS of andere poes pas .werkt direct. en dat met een ASUS RT86U en Titanium 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Brentjuh2000 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:19:
[...]

ik heb gewoon mijn IPTV (Amino X7) direct aan mijn router zitten. geen VLANS of andere poes pas .werkt direct. en dat met een ASUS RT86U en Titanium 22
Zoals ik ook al zei op de vraag. In de nieuwere infra zit IPTV gewoon op VLAN100, dus op zelfde VLAN als internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
ernstoud schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:57:
[...]

Zoals ik ook al zei op de vraag. In de nieuwere infra zit IPTV gewoon op VLAN100, dus op zelfde VLAN als internet.
Echter werken de IPTV boxen ook op T-Mobile Thuis en KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Brentjuh2000 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:59:
[...]

Echter werken de IPTV boxen ook op T-Mobile Thuis en KPN :)
Nee. Ze gebruiken encryptie en de private key van Delta/Caiway ken je uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
ernstoud schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:13:
[...]

Nee. Ze gebruiken encryptie en de private key van Delta/Caiway ken je uiteraard niet.
Toch werkt het :) net nog getest op Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Brentjuh2000 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:16:
[...]

Toch werkt het :) net nog getest op Ziggo.
En dan hebben we het over de Amino Aria 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
ernstoud schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:27:
[...]

En dan hebben we het over de Amino Aria 7?
Correct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Bijzonder. Want zelfs Delta/Caiway moet ze koppelen aan je account om ze te laten werken. En dan werken ze op een totaal ander platform?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:56

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Topicstarter
Sjakie0101 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:12:
Per 10 augustus 2022 zijn de volgende lokale zenders (alleen interactieve TV) verplaatst naar kanaalnummer 12 (afhankelijk van het verzorgingsgebied):

61 TV Krimpenerwaard (3079)
62 TV Berghem (3081)
64 TV Nunspeet (3085)
67 Vechtdal Leeft TV (3089)
68 Streek TV De Wolden (3090)
68 Gemeente Westland TV(3145)

Verder verdwijnen Nick Music en Comedy Central Extra
Zonder een mes in de rug te steken, waar is de bron?

Ja, ik vraag dit nav een ingediend TR mocht je het willen weten.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 00:49:
[...]

Zonder een mes in de rug te steken, waar is de bron?

Ja, ik vraag dit nav een ingediend TR mocht je het willen weten.
https://www.caiway.nl/televisie/updates

*knip* laten we het gezellig houden. Bovendien zit je fout met je aanname.

Bedankt voor je bron, zet dit er nou vanaf heden standaard bij, scheelt ergernis bij jou en de anderen, bovendien scheelt het ons ‘werk’ :>

[ Voor 29% gewijzigd door MisteRMeesteR op 06-08-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 22:05
Kan ik andere apparatuur gebruiken (Kodi) voor IPTV of ben verplicht de apparatuur te gebruiken van Caiway zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Evertt schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:53:
Kan ik andere apparatuur gebruiken (Kodi) voor IPTV of ben verplicht de apparatuur te gebruiken van Caiway zelf.
Dat laatste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:32
Hebben meer mensen de laatste tijd gemerkt dat de beeldkwaliteit af en toe behoorlijk inzakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevsk
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:18
coob schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:01:
Hebben meer mensen de laatste tijd gemerkt dat de beeldkwaliteit af en toe behoorlijk inzakt?
Sinds een aantal dagen heb ik inderdaad met enige regelmaat dat de kwaliteit afneemt, alsof hij van HD terug schakelt naar SD. Soms resulteert het in compleet stilstaand beeld waarna het na enkele seconden weer verder gaat. Maar zo te horen ligt het dus niet perse aan mijn eigen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenny3l
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-04 11:52
Ik kijk weinig live tv, maar heb wel in afgelopen 2 weken paar keer meegemaakt dat beeld vast blijft staan, en met zappen was weer voorbij. |:(
coob schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:01:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:32
Kevsk schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:55:
[...]

Sinds een aantal dagen heb ik inderdaad met enige regelmaat dat de kwaliteit afneemt, alsof hij van HD terug schakelt naar SD. Soms resulteert het in compleet stilstaand beeld waarna het na enkele seconden weer verder gaat. Maar zo te horen ligt het dus niet perse aan mijn eigen verbinding.
Stilstaan af en toe ook ja.
Volgens mij hebben de iptv kastjes ook net een firmware-update gehad.

• Sjakie0101
Dolby is op interactief aangezet voor TV 538, RTL Z, SBS9, TLC, NPO 1, RTL5, RTL8 en NET5.
Nog 10 zenders te gaan, vervolg is meertalig en gesproken ondertiteling.
Men schrijft ook bezig te zijn met 4K (zie reactie DELTA-TV-team

https://www.zeelandnet.nl...kondiging-dolby-digital-5

Verder ook nieuws over een tv-app voor Samsung en andere merken zodat kijken zonder decoder mogelijk wordt:
https://www.zeelandnet.nl...voor-een-native-app/page3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Laten ze eerst maar eens hun televisieplatform voor de basisfuncties op orde krijgen.
Het is momenteel een compleet drama om normaal televisie te kunnen kijken bij Caiway en Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 06:49:
Laten ze eerst maar eens hun televisieplatform voor de basisfuncties op orde krijgen.
Het is momenteel een compleet drama om normaal televisie te kunnen kijken bij Caiway en Delta.
De basis is gewoon op orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:55
Meer mensen die haperingen ervaren in de IP tv op dit moment? Ik kijk nu Eredivisie op NPO 1.
Soms hapert het beeld, loopt even vast en soms is het geluid ook weg. Steeds maar heel kort, maar uiteraard bloed irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:09
Buffalo schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:18:
Meer mensen die haperingen ervaren in de IP tv op dit moment? Ik kijk nu Eredivisie op NPO 1.
Soms hapert het beeld, loopt even vast en soms is het geluid ook weg. Steeds maar heel kort, maar uiteraard bloed irritant.
Komt bij velen regelmatig voor, de basis is dus toch niet op orde.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de (IP)TV dienst, aanbod van TV-zenders, wel of geen 4K. Voor het internet aanbod van Caiway, om routerconfiguraties[te bespreken of het te hebben over welk type SFP je moet gebruiken. Is er een apart topic beschikbaar: [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2