[Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:55
Geheugenbank schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:20:
[...]
Komt bij velen regelmatig voor, de basis is dus toch niet op orde.
Hoe ik het gisteravond ervoer had ik nog niet meegemaakt. Gek genoeg was het alleen op NPO1.
Waar ik wel regelmatig last van heb tijdens voetbal is dat het beeld een paar seconden hapert. Kan het moeilijk uitleggen, maar het ziet eruit alsof de beelden frame voor frame opvolgen. Maar dan nog wel op een snelheid dat het met een normale snelheid gebeurd.

Ik weet dus niet of bovenstaande aan mijn OLED TV ligt of dat het daadwerkelijk iets technisch bij Caiway is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heelgoed
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-03 19:05
Buffalo schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:18:
Meer mensen die haperingen ervaren in de IP tv op dit moment? Ik kijk nu Eredivisie op NPO 1.
Soms hapert het beeld, loopt even vast en soms is het geluid ook weg. Steeds maar heel kort, maar uiteraard bloed irritant.
Check, hier ook. Andere zenders niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54
Allemaal reden voor mij op DVB-C te blijven (oh ja en die extra set-top box, iets met duurzaamheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:29
Buffalo schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:33:
[...]

Hoe ik het gisteravond ervoer had ik nog niet meegemaakt. Gek genoeg was het alleen op NPO1.
Waar ik wel regelmatig last van heb tijdens voetbal is dat het beeld een paar seconden hapert. Kan het moeilijk uitleggen, maar het ziet eruit alsof de beelden frame voor frame opvolgen. Maar dan nog wel op een snelheid dat het met een normale snelheid gebeurd.

Ik weet dus niet of bovenstaande aan mijn OLED TV ligt of dat het daadwerkelijk iets technisch bij Caiway is.
Er is een storing gaande al twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Alle zenders die DD51 doorgeven zijn op Interactieve Televisie nu voorzien van Dolby Surround.
Vandaag zijn toegevoegd:Al Jazeera International, MTV Live HD, ID, NPO 2, SBS6 en RTL 7.

De volgende toevoeging wordt GOS (gesproken ondertiteling) op de NPO kanalen.

https://www.zeelandnet.nl...kondiging-dolby-digital-6

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:14:
[...]

Er is een storing gaande al twee weken.
:?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Het beeld hapert bij veel mensen op interactieve televisie. Ook op het eigen forum van Delta en Caiway ( Zeelandnet) staat het bol van de klachten. Delta zelf zwijgt het probleem dood, vreemd genoeg.

Dat vind ik nog het ergste; Delta en Caiway communiceren niets naar hun klanten over dit grote probleem wat er nu precies aan de hand is en hoelang het duurt voordat deze problemen zijn opgelost.
Bij Ziggo zouden de klanten allang gecompenseerd worden bij langdurige tekortkomingen in het product, maar ook op dit onderdeel geven Delta en Caiway geven niet thuis.

[ Voor 3% gewijzigd door dolopfriet op 21-09-2022 09:51 ]

• rfbroek
  • Niet online
Ik zou ook niemand aanraden i.a. TV van Delta/Caiway te nemen, ik heb het er 2 jaar geleden na een maand proeftijd uitgegooid en nog geen seconde spijt gehad.

Uiteraard volg ik dit topic, en het lijkt tot nu toe ook niet veel betrouwbaarder te zijn geworden.

Ik zag gisteren dit aanbod van Delta waarin 12 maanden gratis interactieve TV wordt aangeboden bij een glasvezel abonnement, daardoor krijg ik sterk de indruk dat ze het (terecht) aan de straatstenen niet kwijtraken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBVvn552ZFCt32UNDcqZhBxOk9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QDAljL72kj6uTLIkLgqSrjS5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:38
rfbroek schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:40:
Ik zou ook niemand aanraden i.a. TV van Delta/Caiway te nemen, ik heb het er 2 jaar geleden na een maand proeftijd uitgegooid en nog geen seconde spijt gehad.

Uiteraard volg ik dit topic, en het lijkt tot nu toe ook niet veel betrouwbaarder te zijn geworden.

Ik zag gisteren dit aanbod van Delta waarin 12 maanden gratis interactieve TV wordt aangeboden bij een glasvezel abonnement, daardoor krijg ik sterk de indruk dat ze het (terecht) aan de straatstenen niet kwijtraken.

[Afbeelding]
Volgens mij is er een sterke concurrentie strijd losgebarsten. Ik lees in de KPN thread hier op Tweakers dat bestaande klanten die dreigen op te stappen gewoon een jaar korting krijgen. Race to the bottom. Nooit goed.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:06
ernstoud schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:54:
[...]

Volgens mij is er een sterke concurrentie strijd losgebarsten. Ik lees in de KPN thread hier op Tweakers dat bestaande klanten die dreigen op te stappen gewoon een jaar korting krijgen. Race to the bottom. Nooit goed.
Hmmm nou ja en nee, dat het internet in Nederland duurder is dan in Spanje wil ik wel geloven. Maar of het zo duur moet zijn vraag ik mij af. Wat zou de winstmarge zijn op internet?

Ziggo verliest redelijk veel klanten, omdat klanten zwichten voor het koppelvlak "glasvezel". Om die uitstroom in te dammen en weer nieuwe klanten te winnen hebben ze acties van 12x35euro voor nieuwe klanten. Plak daar een energieprijzen crisis naast en mensen stappen blind over vanwege de korting. KPN gooit nu een reddingsboei, van ik meen 9x 35 euro, toe naar opstappende klanten in ruil om 12 maanden verbonden blijven aan KPN.

Niets geks hoor, bij Ziggo kon/kan je elk jaar bellen voor korting als je dan voor 12 maanden blijft. Voor mij voelt het alsof de markt eindelijk in beweging komt na al die jaren het geld binnen te harken.

Wat mij zuur lijkt is; als je de volle mep bij caiway betaald met al die storingen _/-\o_ Niet geschoten is altijd mis, met 1 belletje heb je misschien wel korting.

• rfbroek
  • Niet online
Ik heb ook de indruk, als ik in mijn familie- en vriendenkring rondkijk, dat steeds minder mensen voor lineaire tv kiezen, en des temeer mensen gaan streamen / on demand kijken.

Dat kan uiteraard ook (tot op zekere hoogte) met het product van Delta/Caiway , maar er zijn altijd goedkopere, betere, maar vooral betrouwbaardere alternatieven geweest.

Zelf heb ik al jaren internet only, en ik zou niet anders meer willen, ook al zou het bij Delta TV het eerste jaar gratis zijn. Het feit dat ze op dat gebied nog steeds kampen met relatief veel storingen en problemen, en achterlopen met innovaties, draait ze hun eigen nek om.

Om over de support / helpdesk nog maar te zwijgen.

Tot 5 jaar geleden zat ik bij Ziggo, en die hadden / hebben het vooral op televisie gebied gewoon beter voor elkaar, is mijn ervaring.

• Sjakie0101
rfbroek schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:40:

[Afbeelding]
Je krijgt ook 12,50 korting wanneer je 1Gpbs verlengd. Dit is gewoon de korting linksom of rechtsom voor een jaarabo. Ik heb met verlengd en spreek uit ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Sjakie0101 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:25:
[...]

Je krijgt ook 12,50 korting wanneer je 1Gpbs verlengd. Dit is gewoon de korting linksom of rechtsom voor een jaarabo. Ik heb met verlengd en spreek uit ervaring.
Dat is ook mooi meegenomen toch, kan je weer een streamingdienst voor afsluiten ;-)
rfbroek schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:13:
Ik heb ook de indruk, als ik in mijn familie- en vriendenkring rondkijk, dat steeds minder mensen voor lineaire tv kiezen, en des temeer mensen gaan streamen / on demand kijken.

Dat kan uiteraard ook (tot op zekere hoogte) met het product van Delta/Caiway , maar er zijn altijd goedkopere, betere, maar vooral betrouwbaardere alternatieven geweest.

Zelf heb ik al jaren internet only, en ik zou niet anders meer willen, ook al zou het bij Delta TV het eerste jaar gratis zijn. Het feit dat ze op dat gebied nog steeds kampen met relatief veel storingen en problemen, en achterlopen met innovaties, draait ze hun eigen nek om.

Om over de support / helpdesk nog maar te zwijgen.

Tot 5 jaar geleden zat ik bij Ziggo, en die hadden / hebben het vooral op televisie gebied gewoon beter voor elkaar, is mijn ervaring.
Jeps bij mijn ouders is het ook drama, TV kastjes die ineens niet meer geregistreerd zijn en de landelijke storingen op het internet. Ik was bij iemand in de polder en daar hadden ze KPN over de telefoonlijn, en nu sinds een half jaar Delta glasvezel. Hij gaf aan dat hij vaak terug denkt aan de storingsvrije KPN dienstverlenging over het ouderwetse koper.

Het is gewoonweg jammer dat ze sinds de fusie van Delta en Caiway geen noemenswaardige stappen hebben gemaakt qua stabiliteit. Voelt voor mij nog als of de core router nog steeds in Naaldwijk staat, en er af en toe een schoonmaker een stekker uit trekt om de stofzuiger te kunnen gebruiken. Hobby niveau kwaliteit terwijl ze groot zat zijn (geworden) om andere keuzes te maken.

Als ik voor mijzelf spreek: er is echt een enorm gat tussen de stabiliteit van Caiway en spelers zoals KPN en Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik heb ook steeds meer het gevoel dat veel klanten na een jaar er weer gillend vandoor gaan.
Ik las vandaag nog een bericht van iemand die na een jaar weer snel terugging naar Ziggo.
Hij mist wel af en toe de hogere upload, maar vooral het gebrekkige televisieplatform van Delta en Caiway speelden hem parten.
Het Next platform van Ziggo is vergeleken bij interactieve televisie van Delta en Caiway een verademing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
dolopfriet schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:20:
Ik heb ook steeds meer het gevoel dat veel klanten na een jaar er weer gillend vandoor gaan.
Ik las vandaag nog een bericht van iemand die na een jaar weer snel terugging naar Ziggo.
Hij mist wel af en toe de hogere upload, maar vooral het gebrekkige televisieplatform van Delta en Caiway speelden hem parten.
Het Next platform van Ziggo is vergeleken bij interactieve televisie van Delta en Caiway een verademing.
NEXT is echt heel fijn, en goed ontworpen. Plus de nieuwe bundel verdubbelingen bij Hollandsnieuwe zijn voor mij op dit moment een twijfel onderwerp of ik terug ga naar Ziggo icm de 12x35 euro. De upload in mijn wijksegment zat vol tijdens werkdagen, ik kan nu niet bepalen of dat opgelost is.

Volgende maand komt eindelijk de lang verwachte glasvezel van Glaspoort het huis binnen (12 maanden uitgelopen). Als tweaker wil ik dat glas eigenlijk wel testen en ervaren, lastige keuze: portemonnee of hobby _/-\o_ Ik denk dat de hobby het gaat winnen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
dolopfriet schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:20:
Kracht (?) van Delta/Caiway is toch ook het buitengebied. Hier is de keuze KPN 17 Mbps VDSL of 1Gbps glas via Delta/Caiway. Van KPN was de keuze voor TV gezien de lage snelheid indertijd alleen Digitenne. Poepduur en een bromfiets door de straat gaf al storing, ongeveer zoals in 1960.

Kortom, redeneer niet alleen vanuit de luxe dat Ziggo altijd mogelijk is, dat is in buitengebied vrijwel nergens.

• rfbroek
  • Niet online
Ik weet niet of je Almelo ook als buitengebied beschouwt, maar toen ik hier kwam wonen kon ik kiezen uit Caiway via coax of Caiway via glasvezel, en anders aanbieders op VDSL. Beetje hetzelfde keuze verhaal dus, behalve dat ik wel tv via coax af kon nemen.

Ik had het liefst mijn toenmalige Ziggo meeverhuisd, maar die waren in Almelo door Cogas van de coax afgegooid, zodat Caiway erop kon. Ik weet niet exact meer hoe het zat, maar ik geloof dat destijds Caiway een dochterbedrijf van Cogas was en dat daarom Ziggo weg moest.

[ Voor 5% gewijzigd door rfbroek op 22-09-2022 01:52 ]

• dennis_LU
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28
stormfly schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:12:
[...]
Wat mij zuur lijkt is; als je de volle mep bij caiway betaald met al die storingen _/-\o_ Niet geschoten is altijd mis, met 1 belletje heb je misschien wel korting.
Al die storingen? 2 storingen in de afgelopen 7 jaar tijd noem ik geen “al die storingen”
Moet ik wel zeggen, dat ik geen dns van hen gebruik.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 10:43

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Kan iemand mij verder helpen met mijn probleem. Ik heb een SFP in mijn Mikrotik RB960PGS (hEx PoE) en het internet werkt wel prima. Lijkt het. Maar IPTV werkt niet meer. Ik had deze informatie al gepost in dit andere topic imdos in "MikroTik en Caiway met een eigen mediaconverter".

Ik weet dat het hier niet over IPTV gaat; maar dit topic leek me wel de betere keuze aangezien hier meer mensen een eigen modem of bridge instelling e.d. gebruiken.

Zojuist contact gehad met een medewerker van de helpdesk via de chat en die gaf aan dat mijn storingen opgelost zouden zijn als ik mijn eigen modem geregistreerd zou zijn bij Caiway (wat ook een vereiste is voor het ontvangen van de Voip-gegevens). Ik vind het nogal een vreemd gegeven namelijk.

Overigens kreeg ik met VLAN 101 actief en die verplichte routes geen enkele verbetering. Dus die informatie zou ook geschrapt moeten worden uit de Caiway informatie lijkt mij ..

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
imdos schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:31:
Kan iemand mij verder helpen met mijn probleem. Ik heb een SFP in mijn Mikrotik RB960PGS (hEx PoE) en het internet werkt wel prima. Lijkt het. Maar IPTV werkt niet meer. Ik had deze informatie al gepost in dit andere topic imdos in "MikroTik en Caiway met een eigen mediaconverter".

Ik weet dat het hier niet over IPTV gaat; maar dit topic leek me wel de betere keuze aangezien hier meer mensen een eigen modem of bridge instelling e.d. gebruiken.

Zojuist contact gehad met een medewerker van de helpdesk via de chat en die gaf aan dat mijn storingen opgelost zouden zijn als ik mijn eigen modem geregistreerd zou zijn bij Caiway (wat ook een vereiste is voor het ontvangen van de Voip-gegevens). Ik vind het nogal een vreemd gegeven namelijk.

Overigens kreeg ik met VLAN 101 actief en die verplichte routes geen enkele verbetering. Dus die informatie zou ook geschrapt moeten worden uit de Caiway informatie lijkt mij ..
Heeft het eerder wel gewerkt? Je zegt nl. “werkt niet meer”. Hoe lang heb je al een abonnement? Het kan zijn dat je nog op oude infra zit, dan gaat IPTV dus over VLAN101 en moet je die dus taggen. Bij de recente infra is dat niet meer nodig omdat IPTV (ook) gewoon op VLAN100 zit.

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

ernstoud schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:44:
[...]

Heeft het eerder wel gewerkt? Je zegt nl. “werkt niet meer”. Hoe lang heb je al een abonnement? Het kan zijn dat je nog op oude infra zit, dan gaat IPTV dus over VLAN101 en moet je die dus taggen. Bij de recente infra is dat niet meer nodig omdat IPTV (ook) gewoon op VLAN100 zit.
Ja; ik heb de nieuwe firmware en app en het heeft dinsdag dus op 1 v/d 2 kastjes prima gewerkt op VLAN 100. Het gekke is dat kastje 2 elke keer al niet wou verbinden. Maar gisteren had ik dus ineens inlog problemen op kastje 2.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
imdos schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:15:
[...]

Ja; ik heb de nieuwe firmware en app en het heeft dinsdag dus op 1 v/d 2 kastjes prima gewerkt op VLAN 100. Het gekke is dat kastje 2 elke keer al niet wou verbinden. Maar gisteren had ik dus ineens inlog problemen op kastje 2.
Kan zijn dat kastje 2 gewoon niet geconfigureerd/geautoriseerd is. Helpdesk even bellen.

Ik kreeg ooit een nieuwe kastje en die werkte ook niet. Pas na helpdesk bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

ernstoud schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:25:
[...]

Kan zijn dat kastje 2 gewoon niet geconfigureerd/geautoriseerd is. Helpdesk even bellen.

Ik kreeg ooit een nieuwe kastje en die werkte ook niet. Pas na helpdesk bellen.
Nou, zojuist mijn inlog gegevens ontvangen voor de voip. Maar de Iptv doet nog hetzelfde als vanochtend. Dus ga maar contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

imdos schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:31:

Ik stel toch voor dat je in het IPTV Topic rondkijkt of bijvoorbeeld in [MikroTik-apparatuur] Ervaringen & Discussie :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Update: na nog een aantal keren contact gisterenavond.
1 van de 2 doet het weer na een reset vanuit Caiway.

Degene met een factory reset wil nog steeds niet. Hier wordt naar gekeken door de TD. Die blijft hangen op:

Connection error

Please check your internet connection and retry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
imdos schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:33:
Update: na nog een aantal keren contact gisterenavond.
1 van de 2 doet het weer na een reset vanuit Caiway.

Degene met een factory reset wil nog steeds niet. Hier wordt naar gekeken door de TD. Die blijft hangen op:

Connection error

Please check your internet connection and retry
Die factory reset is volgens mij dan het probleem. Omdat encryptie gebruikt wordt, moet het kastje voor verzending aan je account gekoppeld worden. Die koppeling is nu dus weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

ernstoud schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:25:
[...]

Die factory reset is volgens mij dan het probleem. Omdat encryptie gebruikt wordt, moet het kastje voor verzending aan je account gekoppeld worden. Die koppeling is nu dus weg.
Geen idee wat er precies is misgegaan.

Wel een tip; gebruik niet de reset button onderop; dan doet je kastje echt niets meer omdat de ACS niet gevonden kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
imdos schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:06:
[...]

Geen idee wat er precies is misgegaan.

Wel een tip; gebruik niet de reset button onderop; dan doet je kastje echt niets meer omdat de ACS niet gevonden kan worden.
Dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10-2024
Hebben jullie ook vertraging? Als ik voetbal kijk dan lees ik eerst in de groepsapp dat er is gescoord en vervolgens zie ik het op televisie. Heb hem wel eens op afstand laten resetten, daardoor was de vertraging iets minder. Zit nu op iets van 30-60 seconden.

Iemand die dit probleem ook heeft of een oplossing heeft?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ernstoud
bazzer schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:51:
Hebben jullie ook vertraging? Als ik voetbal kijk dan lees ik eerst in de groepsapp dat er is gescoord en vervolgens zie ik het op televisie. Heb hem wel eens op afstand laten resetten, daardoor was de vertraging iets minder. Zit nu op iets van 30-60 seconden.

Iemand die dit probleem ook heeft of een oplossing heeft?
Smartphone uitzetten tijdens TV kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 11:30
De eerste ervaringen over Delta Smart TV apps zijn over het algemeen positief tot nu toe

https://www.zeelandnet.nl...-delta-smart-tv-apps-test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Mapje schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 08:35:
De eerste ervaringen over Delta Smart TV apps zijn over het algemeen positief tot nu toe

https://www.zeelandnet.nl...-delta-smart-tv-apps-test
Deze zijn ook voor Caiway-testers beschikbaar. Tizen komt aankomende week/ 2 weken in de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Des te rotter zijn de ervaringen met de iptv ontvangers van Caiway en Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:29:
Des te rotter zijn de ervaringen met de iptv ontvangers van Caiway en Delta.
Waarom haal je dat overal aan eigenlijk? Elk positief nieuws laat je volgen op dit soot verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Sjakie0101 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:32:
[...]

Waarom haal je dat overal aan eigenlijk? Elk positief nieuws laat je volgen op dit soot verhalen.
Ik denk dat de friet op is. Daar wordt ik ook altijd sikkeneurig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Het is toch nog steeds kommer en kwel met IPTV van Caiway en Delta?
Deze ellende is al weken aan de gang maar Delta Netwerk laat zijn klanten wel de volle mep betalen zonder enige compensatie.
Ik vind dat gedrag werkelijk schandalig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Nou; weer 1 stap vooruit en 2 achteruit gisteren. Met het melkpak en het nieuwe iptv kastje aan poortje 2 niets. Met de oude, die nog niet was teruggestuurd, de firmware kunnen bijwerken naar de huidige versie. Toen die een reboot ging doen meteen omgehangen naar poort 1; dus vlan 100 only, toen werkte die.

Mijn mikrotik er weer aangehangen en de dhcp lease afgewacht voor een nieuwe werkdag. Deden ineens beide iptv kastjes het niet ivm fout in de aanmelding plus de caiway App. Gemeld bij Caiway (iptv only) en die gingen er mee aan de slag; zsm (wat dat mag betekenen).

Blijkt dat er maar 1 kastje actief lijkt te zijn; nota bene de 2de die al tijden kuren vertoonde en de andere was verdwenen. Echt een mysterie.

Update; gisterenavond deed mijn caiway app het weer en vanochtend beide iptv kastjes. Alsof er na een extra registratie of error daarin een bepaalde timeout zit, waarnaar het weer gewoon gaat werken.

Dus een tip voor mensen met problemen op IPTV, bel de klantenservice om het te melden. Maar wacht maar gewoon een nachtje; dan zal er wel intern iets gereset zijn waardoor het ineens weer werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Op veel kanalen is nu het Dolby Digital geluid verdwenen.
Het klinkt voor geen meter!
Weet iemand wat er aan de hand is bij Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:24:
En bij Delta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Zie: https://www.caiway.nl/kla...ng/storingen-en-onderhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
En veel? 8 van alle Dolbykanalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:57:
[...]

En veel? 8 van alle Dolbykanalen
Maar wel de belangrijkste zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:59:
[...]

Maar wel de belangrijkste zenders
De meest bekeken zenders, en dat zal meteen de oorzaak zijn van de verstoringen, capaciteitsgebrek.

Dit is echt een groot fiasco aan het worden. Dit platform hebben ze nu al minimaal 5 jaar en vanaf het begin was er geen Dolby, te weinig HD, geen UHD en 4K. Ziggo lanceert 4 weken terug een IPTV box waarop alles als een zonnetje draait. Dit soort gepruts in de marge kan gewoon echt niet!

Zit Dolby ook in de aanstaande tv app: nee helaas, niet aan gedacht, eerst maar lanceren…. Wtf
Bij KPN geen enkel probleem.

En dan te bedenken dat Multiscreen, dat is uitgefaseerd bij Caiway wel Dolby had, naar behoren werkt, ook qua switch Dolby/stereo etc. Als je toch van het management bent dan haal je iemand van KPN of ga je kijken naar andere oplossingen, dan hou je niet vast aan dit platform met deze softwareontwikkelaars of je gooit er andere decoders in.

[ Voor 65% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-10-2022 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:09
Geen Dolby, geen storing (in het beeld):

Storing is verholpen

Beste meneer/ mevrouw,

U heeft contact gehad met onze klantenservice over een storing.

Storing is verholpen
De storing is verholpen en u kunt weer van onze producten en diensten genieten. Het kan zijn dat u uw apparatuur moet herstarten, in de meeste gevallen werken de producten en diensten daarna weer.

Vragen
Heeft u nog vragen? Kijk dan op MijnDELTA of delta.nl/storingen.

Met vriendelijke groet,
DELTA

Ludolf Rasterhoff
Commercieel directeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Geheugenbank schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:46:
[...]

Geen Dolby, geen storing (in het beeld):

Storing is verholpen

Beste meneer/ mevrouw,

U heeft contact gehad met onze klantenservice over een storing.

Storing is verholpen
De storing is verholpen en u kunt weer van onze producten en diensten genieten. Het kan zijn dat u uw apparatuur moet herstarten, in de meeste gevallen werken de producten en diensten daarna weer.

Vragen
Heeft u nog vragen? Kijk dan op MijnDELTA of delta.nl/storingen.

Met vriendelijke groet,
DELTA

Ludolf Rasterhoff
Commercieel directeur
Het is verholpen door Dolby uit te zetten op kanaal 1 tm 10. Iets met regen en drup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik merk bij vrienden die Caiway/Delta zitten dat zenders met enorme vertraging worden weergegeven tov Ziggo.
Als ik in de appgroep juich voor een doelpunt wordt me dat niet altijd in dank afgenomen.. zeker 20 seconden vertraging en waarschijnlijk meer.
Is dit “normaal” voor IPTV in het algemeen of is Delta/Caiway hier aan het prutsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:01:
Ik merk bij vrienden die Caiway/Delta zitten dat zenders met enorme vertraging worden weergegeven tov Ziggo.
Als ik in de appgroep juich voor een doelpunt wordt me dat niet altijd in dank afgenomen.. zeker 20 seconden vertraging en waarschijnlijk meer.
Is dit “normaal” voor IPTV in het algemeen of is Delta/Caiway hier aan het prutsen?
Volgens mij is dit normaal. Het snelste is (was) analoog, daarna DVB-C (Ziggo), daarna DVB-S (satelliet), daarna IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
  • Laatst online: 11-05 18:46
wian schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:25:
[...]

Volgens mij is dit normaal. Het snelste is (was) analoog, daarna DVB-C (Ziggo), daarna DVB-S (satelliet), daarna IPTV.
Check dan eens KPN IPTV, die loopt ook 20 sec voor op IPTV van DELTA/Caiway. Dus nee het is niet normaal.. Zelfs de KPN i-TV App op je iPad loopt nog 15 seconden voor op IPTV Ontvanger van DELTA/Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:54
IPTV loopt inderdaad altijd achter op DVB-C, het verschilt daarna heel erg per provider hoeveel vertraging er tussen zit. Ik heb KPN, Ziggo, NLZiet, en 2 locale IPTV apps vergeleken en die verschillen allemaal van elkaar.
De meeste zijn tussen de 15 en 30 seconden trager dan het DVB-C signaal wat wij ook hebben.
Is ook wel ergens logisch, de transportstreams die de providers ontvangen, moet eerst ontvangen worden, daarna verzonden worden naar de app, hierdoor heb je altijd wat vertraging ertussen zitten.
Tijdens grote voetbalwedstrijden kun je het als dit zomers is ook goed horen als je veel buren om je heen hebt wonen. Ze juichen op verschillende momenten, omdat elke provider/app zijn eigen vertraging heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooskabelloos
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-05 17:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:21
Weet iemand of je bij Caiway via de App/webTV of coax gratis de NPO zenders kan ontvangen, dus zonder TV abonnement?

In deze blog wordt dat wel benoemd (kpn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Nice Guy Eddie schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:22:
Weet iemand of je bij Caiway via de App/webTV of coax gratis de NPO zenders kan ontvangen, dus zonder TV abonnement?

Nee, dat kan niet je hebt immers minmaal altijd een tv abo nodig.

Op NPO Start kan uiteraard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Nice Guy Eddie schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:22:

Dat heeft in regio Twente (cogas) wel gekund, analoge kwaliteit maar het werkte wel. Ik heb overigens al een aantal jaar geen TV meer dus weet niet of het nog steeds mogelijk is.

@Mapje in hoeverre weet je dit zeker / heb je recente ervaringen?

[ Voor 6% gewijzigd door True op 15-11-2022 12:08 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
True schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:07:
[...]

Dat heeft in regio Twente (cogas) wel gekund, analoge kwaliteit maar het werkte wel. Ik heb overigens al een aantal jaar geen TV meer dus weet niet of het nog steeds mogelijk is.

@Mapje in hoeverre weet je dit zeker / heb je recente ervaringen?
Het werkt precies hetzelfde als de Android/iOS app.

Dus werkt die dan werkt deze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mapje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:37:
[...]

Jij reageerde denk ik op het online TV gedeelte, ik op het COAX deel ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Mapje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:37:
[...]

Tizen zit nog in de testfase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
Het werkt hier, blij verrast wel

• Sjakie0101
Iemand al beeld op NPO UHD met HDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:52
Denk je dat caiway dat gaat door geven? Zal wel mooi zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Caiway kan het op de coaxkabel zo doorgeven. Meer kabelaars die dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-04 08:30
Ik kan zowel op de firestick 4k als op mijn Philips Android tv niet deze caiway android app vinden in de playstore. Heeft iemand een apk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
NPO1 UHD geeft een prachtig plaatje. Stukken mooier als het gewone NPO1 kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
hatv schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:11:
[...]Ik kan zowel op de firestick 4k als op mijn Philips Android tv niet deze caiway android app vinden in de playstore. Heeft iemand een apk?
Installeren mbv deze link :

https://play.google.com/s...tails?id=nl.nep.caiway.tv

Vanaf je PC en dan het juiste apparaat (Firestick 4K, Philips Android TV) kiezen als bestemming.

APK

https://m.apkpure.com/nl/delta-tv/com.nep.delta.tv

[ Voor 6% gewijzigd door Mapje op 21-11-2022 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Met ingang van 01-01-2023 worden maar liefst 11 zenders geschrapt bij Delta, nog ongewis of dat bij Caiway ook zo zal zijn. Er komen ook zenders voor terug.

https://www.delta.nl/medi...elta_zenderlijst_2023.pdf
De zenderlijst toont geen HD zenders meer, of dat een voorbode is dat men vanaf die datum alles in HD gaat doorgeven is niet bekend.

De volgende zenders vervallen:
JENZ
ARTE
TV5MONDE
Playboy TV Europe
Nautical Channel
Babes TV
Pure Babes
Extreme Sports (per 1 juni 2023)
SWR
Phoenix CNE
Eerder was Comedy Central Extra en een andere Aziatische zender ook al verdwenen uit het aanbod.
Extreme Sports lijkt overigens te stoppen per 1 juni.

Nieuw zijn (aangenomen dat men deze meteen in HD gaat aanbieden):
* Xite (HD)
* Secret Circle (HD)
* Penthouse TV (HD)
* 2M (HD)
* Antena 3 (HD)
* CBBC (HD)
* CNBC Europe (HD)
* Fox News Channel (HD)
* Mediaset Italia (HD)

Het bericht op TotaalTV is niet helemaal volledig, maar hierbij:
https://www.totaaltv.nl/n...anbod-glasvezel-tv5-exit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-05 09:16
Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:43:
Met ingang van 01-01-2023 worden maar liefst 11 zenders geschrapt bij Delta
(...)
ARTE
Dat is wel heel vervelend. Arte HD is momenteel de zender die ik het meeste kijk bij KPN, wegens de idioot goede docu's. Dus als ik ergens in Q4/Q1 eindelijk Delta krijg, heb ik geen Arte meer. Lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
robert.v.w. schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:35:
[...]

Dat is wel heel vervelend. Arte HD is momenteel de zender die ik het meeste kijk bij KPN, wegens de idioot goede docu's. Dus als ik ergens in Q4/Q1 eindelijk Delta krijg, heb ik geen Arte meer. Lekker dan.
Blijf je toch bij KPN? Glasvezel als medium is niet heilig, het gaat om de diensten die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:52
Ik heb sinds kort een probleem met opnemen van programma's via de Caiway tv app. Normaal gesproken kon ik in de app een programma selecteren om op te nemen en later, via de ontvanger op tv terug te kijken. Sinds kort staan er bij mij bij alle zenders in de app een streep door het opname icoon. Ook zie ik geen opgenomen programma's terug in de app. Op de ontvanger aan de tv kan ik wel programma's opnemen en staan de opgenomen programma's er om terug te kijken. Ik heb dit probleem in de Android app op mijn mobiel maar ook in de Android TV app op mijn Google Chromecast. In alle aps ben ik wel ingelogd, live tv kijken is gewoon mogelijk. Via twitter al contact gehad met Caiway, die hebben een ticket aangemaakt bij de storingsdienst om er verder naar te kijken,
Ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-05 09:16
stormfly schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:06:
[...]
Blijf je toch bij KPN? Glasvezel als medium is niet heilig, het gaat om de diensten die je gebruikt.
Contract met Delta is al 10 maanden geleden getekend, aanleg loopt nu in ons dorp. En ik ga niet dubbel betalen, alleen voor de TV bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Ik heb nu op mijn TV (recente sony) zowel de caiway app als een DVB-c verbinding. De DVB-c komt met 1080i binnen. Maar waar kan ik ziet hoe de stream binnen komt. In de app zelf kun je dat niet zien (volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
htca schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:43:
Ik heb nu op mijn TV (recente sony) zowel de caiway app als een DVB-c verbinding. De DVB-c komt met 1080i binnen. Maar waar kan ik ziet hoe de stream binnen komt. In de app zelf kun je dat niet zien (volgens mij)
1080I met max 8 Mbit/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
htca schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:43:
Dat kun je idd nergens zien in de app maar ik heb net een meting gedaan in de router
en varieert tussen de 4 en 6 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
suedje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:14:
Ik heb sinds kort een probleem met opnemen van programma's via de Caiway tv app. Normaal gesproken kon ik in de app een programma selecteren om op te nemen en later, via de ontvanger op tv terug te kijken. Sinds kort staan er bij mij bij alle zenders in de app een streep door het opname icoon. Ook zie ik geen opgenomen programma's terug in de app. Op de ontvanger aan de tv kan ik wel programma's opnemen en staan de opgenomen programma's er om terug te kijken. Ik heb dit probleem in de Android app op mijn mobiel maar ook in de Android TV app op mijn Google Chromecast. In alle aps ben ik wel ingelogd, live tv kijken is gewoon mogelijk. Via twitter al contact gehad met Caiway, die hebben een ticket aangemaakt bij de storingsdienst om er verder naar te kijken,
Ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben.
Zonder terug koppeling te hebben ontvangen van Caiway weer geprobeerd. Na weer een keer uitloggen en opnieuw inloggen werkt het weer.

Update:
Nu net de melding van Caiway ontvangen dat het weer moet werken, maar niet wat het probleem was.

[ Voor 4% gewijzigd door suedje op 28-11-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cca79
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-04 23:28
Mapje schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:39:
[...]

Installeren mbv deze link :

https://play.google.com/s...tails?id=nl.nep.caiway.tv

Vanaf je PC en dan het juiste apparaat (Firestick 4K, Philips Android TV) kiezen als bestemming.

APK

https://m.apkpure.com/nl/delta-tv/com.nep.delta.tv
En lukt het met de Delta app op de firestick? Ik denk over een overstap naar Delta en heb een "Fire TV Stick with Alexa Voice Remote" en een "Fire TV Stick 4K Max". Die zou ik graag op de slaapkamer gebruiken zoals dat nu ook met Ziggo Go kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
hatv schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:11:
[...]

Ik kan zowel op de firestick 4k als op mijn Philips Android tv niet deze caiway android app vinden in de playstore. Heeft iemand een apk?
Hier staat het beschreven :

https://www.zeelandnet.nl...-fire-tv-stick#post247047

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
cca79 schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:43:
[...]

En lukt het met de Delta app op de firestick? Ik denk over een overstap naar Delta en heb een "Fire TV Stick with Alexa Voice Remote" en een "Fire TV Stick 4K Max". Die zou ik graag op de slaapkamer gebruiken zoals dat nu ook met Ziggo Go kan.
Hier staat het beschreven :

https://www.zeelandnet.nl...-fire-tv-stick#post247047

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-01 09:34
dolopfriet schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:17:
NPO1 UHD geeft een prachtig plaatje. Stukken mooier als het gewone NPO1 kanaal.
Op Caiway glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390704

Ik heb nu zo'n 10 dagen de Caiway-TV-app draaien op mijn Chromecast. Bevalt goed. Ik vind de afstandbediening bij de Chromecast heel fijn: hij past in je hand, en je kan alle functies bedienen zonder dat je je hand hoeft te verplaatsen.

Sindsdien mijn settopbox niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cca79
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-04 23:28
Anoniem: 390704 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:07:
Ik heb nu zo'n 10 dagen de Caiway-TV-app draaien op mijn Chromecast. Bevalt goed. Ik vind de afstandbediening bij de Chromecast heel fijn: hij past in je hand, en je kan alle functies bedienen zonder dat je je hand hoeft te verplaatsen.

Sindsdien mijn settopbox niet meer gebruikt.
Weet jij misschien of je dan 720p / 1080p hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-01 09:34
cca79 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:44:
[...]

Weet jij misschien of je dan 720p / 1080p hebt?
Ik heb het ook gedaan maar het beeld via glas of een coax decoder vind ik veel scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 10:56
Vraag .... Is de bitrate van de Caiway TV-Ontvangers hoger dan via bv de AppleTV App?
Ik begrijp dat de App max 8Mbit/sec doet. Benieuwd wat de kastjes doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Svennos1 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:36:
Vraag .... Is de bitrate van de Caiway TV-Ontvangers hoger dan via bv de AppleTV App?
Ik begrijp dat de App max 8Mbit/sec doet. Benieuwd wat de kastjes doen ...
Resolutie is dus 720i voor Live TV

https://www.zeelandnet.nl...ps-test/page19#post247507

[ Voor 23% gewijzigd door Mapje op 01-12-2022 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 10:56
Dat is als je de TV app gebruikt begrijp ik? (Wel laag als je weet dat de Apple TV app 1080i doet ....) Ik bedoelde een stb kastje van Caiway. Kastje wat je op je ethernet in huis aansluit. Ik meen inmiddels gelezen te hebben dat glas tot 12,5 Mbit/sec gaat. Nog altijd flink meer dan de 7,5/8 Mbit de apps doen ...

[ Voor 11% gewijzigd door Svennos1 op 01-12-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Svennos1 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:23:
[...]

Dat is als je de TV app gebruikt begrijp ik?
Ja dat is juist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
Was foutje van Delta is toch 1080p maar met lagere bitrate

https://www.zeelandnet.nl...ps-test/page20#post248015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
En wordt op termijn recht getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Meer mensen met issues met de mobiele app om televisie te kijken...
Sinds twee dagen start 'ie opeens geforceerd in landscape en kan ik niks meer afspelen.

Alles gereset, cache leeggemaakt en opnieuw geïnstalleerd hielpen niet. Gaat om Google Pixel 7 Pro met Android 13 en laatste updates.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• CLB
  • Niet online

CLB

Iemand?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• suedje
Hier geen probleem met de app. Kan gewoon kijken, zonder probleem.
Had 2 weken geleden wel een probleem dat ik via de app niet meer kon opnemen, Na contact met Caiway is dit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm lastig om het probleem te vinden, kan aan verschillende factoren liggen.
Gekke is dat het van het een op andere moment gebeurde, zonder update van wat dan ook.

Caiway zelf komt niet verder dan: reset je telefoon / installeer de app opnieuw, tsjaa.

EDIT: En opeens dacht ik aan de ppi van mn telefoon en ontwikkelaarsinstellingen daarvan, waar ik tijdje mee terug aan het spelen was. Even kleine reset en probleem was opgelost, ook weer ingesteld op hoe ik het wil (alles lekker klein) en Caiway-app werkt nog steeds!

[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 17-12-2022 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Vanaf februari zijn alle vele zenders bij Caiway en Delta HD
https://www.zeelandnet.nl...ta-interactieve-tv/page12

https://www.totaaltv.nl/n...hd-bij-delta-in-aantocht/

Op hetzelfde forum werd al genoemd door Delta dat alle streams in alle apps gelijk worden getrokken aan de decoderstreams qua bitrate op termijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 28-12-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosalba11nl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Goedemiddag mede tweakers zit een beetje te tobben heb na lange tijd mijn digitale ontvanger weer aangesloten de entone 400 amulet en krijg na opstarten een fout client portal entone niet bereikbaar is dit portaal uitgeschakeld of wat bij helpdesk weten ze het ook niet bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
rosalba11nl schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:54:
Goedemiddag mede tweakers zit een beetje te tobben heb na lange tijd mijn digitale ontvanger weer aangesloten de entone 400 amulet en krijg na opstarten een fout client portal entone niet bereikbaar is dit portaal uitgeschakeld of wat bij helpdesk weten ze het ook niet bij voorbaat dank.
Nieuwe ontvanger aanvragen. Deze is te oud, het nieuwe platform werkt hier niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Je hebt dan gelijk met de nieuwe ontvanger ESPN 1 in het basispakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:33
Iemand hier enige idee?

Situatie:

Unifi USG achter glasmodem poort 1. Verder niks bijzonders geconfigureerd.
Wan poort krijgt extern ip in 81 reeks. en DNS van Caiway.

Sinds vrijdag, DNS compleet stuk. 90 van de 100 calls worden geblockt of mislukken.
Tweede USG geprobeerd, zelfde issue.

Sluit ik de USG aan op poort 3 van mijn glasmodem, dan is er geen probleem, maar is mijn snelheid door 3 gedeeld van wat er mogelijk zou moeten zijn.
Ik krijg dan ook een ip in een totaal andere range. Op poort drie zat mijn 2de tv aangesloten.
IP range is dan 10.....

Caiway gebeld, die zeggen dat het aan mijn USG van unifi ligt. Heb er dus nu 2 geprobeerd, en beide geven zelfde probleem.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
ActualFantasy schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:39:
Iemand hier enige idee?

Situatie:

Unifi USG achter glasmodem poort 1. Verder niks bijzonders geconfigureerd.
Wan poort krijgt extern ip in 81 reeks. en DNS van Caiway.

Sinds vrijdag, DNS compleet stuk. 90 van de 100 calls worden geblockt of mislukken.
Tweede USG geprobeerd, zelfde issue.

Sluit ik de USG aan op poort 3 van mijn glasmodem, dan is er geen probleem, maar is mijn snelheid door 3 gedeeld van wat er mogelijk zou moeten zijn.
Ik krijg dan ook een ip in een totaal andere range. Op poort drie zat mijn 2de tv aangesloten.
IP range is dan 10.....

Caiway gebeld, die zeggen dat het aan mijn USG van unifi ligt. Heb er dus nu 2 geprobeerd, en beide geven zelfde probleem.

Iemand enig idee?
Dat van die poort 3 en een 10.x.y.z range klopt, dat is het VLAN voor IPTV. En ik kan me voorstellen dat op die range in dat VLAN de snelheid geknepen wordt. Maar merkwaardig wel dat als je daar een ander device aan hangt er dan geen nieuw IP in de 192.168 range of zo komt..

Welk glasmodem heb je? Ik neem aan dat je die ook opnieuw gestart hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:33
ernstoud schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:49:
[...]

Dat van die poort 3 en een 10.x.y.z range klopt, dat is het VLAN voor IPTV. En ik kan me voorstellen dat op die range in dat VLAN de snelheid geknepen wordt. Maar merkwaardig wel dat als je daar een ander device aan hangt er dan geen nieuw IP in de 192.168 range of zo komt..

Welk glasmodem heb je? Ik neem aan dat je die ook opnieuw gestart hebt?
Yep, meerdere keren opnieuw gestart. Ik heb nog een oud type.Genexis, met zon blok erachter waar het modem opgeklikt zit of zo.

Als ik trouwens handmatig DNS instel, op bv google, dan wordt die ook geblokkeerd of mislukken die ook. Het is dus niet de DNS server die niet werkt, het lijken echt de DNS pakketjes te zijn die niet meer doorgelaten worden.

Ik was zelf een weekend weg, en kon dus niet zelf met caiway bellen. Wel remote beetje meekijken, maar heb dus ook niet geprobeerd of dat als ik mijn laptop bv rechtstreeks aansluit op poort 1, hij dan wel dns goed doet. Maar aangezien het wel werkt in poort 3, dan ga ik er vanuit dat mijn USG gewoon functioneert.

[ Voor 15% gewijzigd door ActualFantasy op 08-01-2023 20:55 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de (IP)TV dienst, aanbod van TV-zenders, wel of geen 4K. Voor het internet aanbod van Caiway, om routerconfiguraties[te bespreken of het te hebben over welk type SFP je moet gebruiken. Is er een apart topic beschikbaar: [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2