Toon posts:

[Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:53
ActualFantasy schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:39:
Iemand hier enige idee?

Situatie:

Unifi USG achter glasmodem poort 1. Verder niks bijzonders geconfigureerd.
Wan poort krijgt extern ip in 81 reeks. en DNS van Caiway.

Sinds vrijdag, DNS compleet stuk. 90 van de 100 calls worden geblockt of mislukken.
Tweede USG geprobeerd, zelfde issue.

Sluit ik de USG aan op poort 3 van mijn glasmodem, dan is er geen probleem, maar is mijn snelheid door 3 gedeeld van wat er mogelijk zou moeten zijn.
Ik krijg dan ook een ip in een totaal andere range. Op poort drie zat mijn 2de tv aangesloten.
IP range is dan 10.....

Caiway gebeld, die zeggen dat het aan mijn USG van unifi ligt. Heb er dus nu 2 geprobeerd, en beide geven zelfde probleem.

Iemand enig idee?
En met de 2e USG, ook een andere voeding daarvor gebruikt? Anders eerst eens een andere voeding proberen

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 22:09
Behoorlijk Leek schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:05:
[...]

En met de 2e USG, ook een andere voeding daarvor gebruikt? Anders eerst eens een andere voeding proberen
Beide met beide voedingen geprobeerd. Beide doen het niet op poort 1, wel op poort 3.

En soms komt er dus wel een DNS call doorheen en doet hij het even.

Ik denk dat er een soort van throttling wordt toegepast op poort 1 of zo, of op dat subnet, of er is perongeluk iets van mijn IP geblockt automatisch waardoor DNS niet meer helemaal doorkomt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:11
ActualFantasy schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:10:
[...]

Beide met beide voedingen geprobeerd. Beide doen het niet op poort 1, wel op poort 3.

En soms komt er dus wel een DNS call doorheen en doet hij het even.

Ik denk dat er een soort van throttling wordt toegepast op poort 1 of zo, of op dat subnet, of er is perongeluk iets van mijn IP geblockt automatisch waardoor DNS niet meer helemaal doorkomt.
Dan heb je dus hoogstwaarschijnlijk een Titanium-22. Die staat dan in bridge met WAN op poort 1 en de poorten 2 en 3 zijn voor IPTV.

Kun je niet eens gewoon een PC direct inprikken op poort 1? Als dat ook niet goed gaat is de Titanium defect of danig in de war.

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 22:09
ernstoud schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:46:
[...]

Dan heb je dus hoogstwaarschijnlijk een Titanium-22. Die staat dan in bridge met WAN op poort 1 en de poorten 2 en 3 zijn voor IPTV.

Kun je niet eens gewoon een PC direct inprikken op poort 1? Als dat ook niet goed gaat is de Titanium defect of danig in de war.
Ja dat wilde ik dinsdag gaan doen als ik overdag weer tijd heb en de kinderen weer naar school zijn. Dan krijg ik wat minder gezeur ;)

Even opgezocht, die titanium 22 is het ja. Of iig ziet het modem er exact zo uit.

[Voor 7% gewijzigd door ActualFantasy op 08-01-2023 21:52]

iRacing Profiel

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 17:53
Ik ben overgestapt van internet only naar internet en tv van caiway. Vandaag wordt mijn ontvanger bezorgd en wilde ik alvast inloggen via de interactieve caiway app. Echter bij het inloggen met zowel klant nummer als e-mail zonder @caiway.nl krijg ik de melding, onjuist gebruikersnaam/wachtwoord. Terwijl ik wil daarmee inlog in mijn caiway/ mijn caiway e-mail. Hebben jullie enig idee/ tips?

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 21:15
Bij die foutmelding is het TV account nog niet geactiveerd en / of de ontvangers zijn niet geregistreerd bij Caiway. Even geduld dus en als de ontvangers ook niet werken even met de klantenservice bellen.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 17:43

we_are_borg

You will Comply

Ik zit in een gebied waar nog COAX leg, alleen ik heb geen aansluiting hier in huis. Kan ik de aansluiting voor COAX aanvragen en dien ik dat bij CaiWay te doen. IPTV is slecht bij CaiWay vastlopers zelfs na veranderen van switch op advies van CaiWay. Soms is het een paar seconden soms moet je overzetten en hopen dat het weer gaat lopen soms moet je resetten.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:40
we_are_borg schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:03:
Ik zit in een gebied waar nog COAX leg, alleen ik heb geen aansluiting hier in huis. Kan ik de aansluiting voor COAX aanvragen en dien ik dat bij CaiWay te doen. IPTV is slecht bij CaiWay vastlopers zelfs na veranderen van switch op advies van CaiWay. Soms is het een paar seconden soms moet je overzetten en hopen dat het weer gaat lopen soms moet je resetten.
Op je switch moet IMGP snooping aan staan.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Sjakie0101 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:32:
[...]

Op je switch moet IMGP snooping aan staan.
Die staat aan.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Nimrah
  • Laatst online: 29-05 10:03
Email van Caiway ontvangen betreffende aanpassen van prijs en zenderpakketen. Nu zag ik in de voorwaarden dat prijsverhogingen geen voorwaarde is om het contract te ontbinden, maar zenders volgens mij wel ?

Heeft iemand hier ervaring mee ? Anders zou ik overwegen om naar Delta over te stappen. Delta biedt namelijk 1Gbit voor exact dezelfde prijs als Caiway 500Mbit.

Iemand ook ervaringen bij Delta vs Caiway ? Alvast bedankt !

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-05 13:42
Nimrah schreef op zondag 15 januari 2023 @ 22:28:
Email van Caiway ontvangen betreffende aanpassen van prijs en zenderpakketen. Nu zag ik in de voorwaarden dat prijsverhogingen geen voorwaarde is om het contract te ontbinden, maar zenders volgens mij wel ?

Heeft iemand hier ervaring mee ? Anders zou ik overwegen om naar Delta over te stappen. Delta biedt namelijk 1Gbit voor exact dezelfde prijs als Caiway 500Mbit.

Iemand ook ervaringen bij Delta vs Caiway ? Alvast bedankt !
Zoals in dit topic te lezen. Bel caiway en leg ze voor dat je qua prijs wil overstappen naar Delta. Maar wel bereid bent om een commitment aan te gaan van 1 jaar als caiway voor dezelfde prijs 1Gbit aanbiedt. Hiermee bespaar je caiway en jezelf een hoop moeite met modems heen en weer sturen en administratieve lasten terwijl caiway en delta toch onder hetzelfde bedrijf vallen. Indien ze nee zeggen wees brutaal en vraag of ze jou voorstel met hun manager willen overleggen of bel op een ander tijdstip terug. Zo heb ik 1Gbit internet only bij caiway voor de prijs van Delta. Succes.

• Blockchain
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-05 13:36
Voor TV kijken gebruik ik normaal DVB-c met een HDHomeRun in combinatie met tvheadend, maar ik wilde ook eens kijken of ik IPTV aan de praat kan krijgen.

Dus ik heb eens geprobeerd om tagged met VLAN 101 een DHCP request te doen vanaf mijn Unifi Dream Machine SE. Echter krijg ik nog geen antwoord. Ik zit in Twente op het Caiway netwerk en ben hier inmiddels bijna 9 jaar klant. Met tcpdump heb ik geverifieerd dat de DHCP request correct met VLAN 101 wordt getagd en dat option 60 "IPTV_RG" wordt meegestuurd. Wat kan ik hieruit concluderen? Heb ik geen IPTV?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Zojuist 47 minuten aan de lijn gehangen om onze oude, nog van Ziggo stammende (2013), HD ontvanger te laten vervangen. Ding is op, en aan IPTV heb ik nog altijd bar weinig behoefte.

M'n situatie is schijnbaar interessant, de eerste twee dames kwamen er in ieder geval niet uit.

Volgens de medewerkers verhuurden ze al geruimte tijd geen HD ontvangers meer van Humax. Volgens mijn klantenpagina deed ik dat echter wel (a €0,- p/m) , ondanks dat ik helemaal geen ontvanger van hun in bezit heb. Daarnaast heb ik zelfs de optie om er eentje bij te huren a €3.50,- p/m. :)

[Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 23-01-2023 20:00]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Sjakie0101
D4NG3R schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:58:
Zojuist 47 minuten aan de lijn gehangen om onze oude, nog van Ziggo stammende (2013), HD ontvanger te laten vervangen. Ding is op, en aan IPTV heb ik nog altijd bar weinig behoefte.

M'n situatie is schijnbaar interessant, de eerste twee dames kwamen er in ieder geval niet uit.

Volgens de medewerkers verhuurden ze al geruimte tijd geen HD ontvangers meer van Humax. Volgens mijn klantenpagina deed ik dat echter wel (a €0,- p/m) , ondanks dat ik helemaal geen ontvanger van hun in bezit heb. Daarnaast heb ik zelfs de optie om er eentje bij te huren a €3.50,- p/m. :)
Caiway wil sowieso coax ontmoedigen. Kortom IPTV it is. Meer HD, mogelijkheid tot opnemen, pauzeren en begin gemist.

• D4NG3R
  • Nu online
Sjakie0101 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:38:
[...]

Caiway wil sowieso coax ontmoedigen. Kortom IPTV it is. Meer HD, mogelijkheid tot opnemen, pauzeren en begin gemist.
Ik krijg een nieuwe Humax toegestuurd, klopte van geen kant aan hun kant van het systeem. ;)

• Sjakie0101
D4NG3R schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:39:
[...]

Ik krijg een nieuwe Humax toegestuurd, klopte van geen kant aan hun kant van het systeem. ;)
Top, zal wel een oude zijn uit het archief. Worden ze nog geproduceerd?

• D4NG3R
  • Nu online
Al zou het de 5300c zijn welke ik al had. _O-

Geen idee verder, het plaatje laat in ieder geval een 5500c zien.

• dennis_LU
  • Laatst online: 01-06 10:15
D4NG3R schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:08:
Al zou het de 5300c zijn welke ik al had. _O-

Geen idee verder, het plaatje laat in ieder geval een 5500c zien.
Als je deze krijgt: Humax IRHD 5500c dan is dat een ontvanger zonder recorderfunctie. Dit is geen PVR.

Zie: https://www.ziggo.nl/klan...en/mediaboxen/humax-5500c

• D4NG3R
  • Nu online
Klopt

• rfbroek
  • Laatst online: 01-06 21:15
dennis_LU schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:13:
[...]

Als je deze krijgt: Humax IRHD 5500c dan is dat een ontvanger zonder recorderfunctie. Dit is geen PVR.

Zie: https://www.ziggo.nl/klan...en/mediaboxen/humax-5500c
Meestal kan je daar een externe harde schijf aan hangen, en toch opnemen. Ik moet erbij zeggen dat ik dit nieuwere type niet ken, dus niet zeker weet of dat voor deze ook opgaat,

/edit zojuist even bij Humax gekeken, en bij deze werkt de USB poort helaas niet :-(

[Voor 8% gewijzigd door rfbroek op 24-01-2023 13:55]

• Sjakie0101
Kika en BBC3/Cbeebies zijn per vandaag HD

• Blockchain
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-05 13:36
Om mijn eigen vraag te beantwoorden. Ik had inderdaad geen IPTV actief. Een paar dagen geleden hebben ze mijn abonnement aangepast en schijnbaar IPTV geactiveerd. Sindsdien krijg ik op VLAN 101 een IP adres.

Het doel zou zijn om een eigen software oplossing te gebruiken, in plaats van die losse kastjes. Ik heb nu ook een centrale DVB-c tuner die ik gebruik in Plex en Kodi met behulp van tvheadend. Dat werkt perfect. Echter heb ik begrepen dat IPTV gecodeerd is en dit met IPTV (van Caiway) dus niet mogelijk is, klopt dat?
Blockchain schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:46:
Voor TV kijken gebruik ik normaal DVB-c met een HDHomeRun in combinatie met tvheadend, maar ik wilde ook eens kijken of ik IPTV aan de praat kan krijgen.

Dus ik heb eens geprobeerd om tagged met VLAN 101 een DHCP request te doen vanaf mijn Unifi Dream Machine SE. Echter krijg ik nog geen antwoord. Ik zit in Twente op het Caiway netwerk en ben hier inmiddels bijna 9 jaar klant. Met tcpdump heb ik geverifieerd dat de DHCP request correct met VLAN 101 wordt getagd en dat option 60 "IPTV_RG" wordt meegestuurd. Wat kan ik hieruit concluderen? Heb ik geen IPTV?

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:54
Vraagje: heeft er iemand inzicht in de planning van Caiway om de SMART TV app ook op WebOS beschikbaar te heben?

[Voor 7% gewijzigd door tyson69 op 03-02-2023 10:02]

• Sjakie0101
tyson69 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:01:
Vraagje: heeft er iemand inzicht in de planning van Caiway om de SMART TV app ook op WebOS beschikbaar te heben?
Is in de testfase evenals Tizen. Alle platformen gaan ondersteund worden.
Bron: deltaforum, TV Team

[Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-02-2023 00:19]

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 10:56
Meer mensen hier last van storingen op ESPN via IP tv?
Continue blokkering beeld voor en paar seconden of vervagend beeld. Actueel nu Feyenoord PSV.
Blokkerig is soms bijvoorbeeld op een horizontale lijn aan de onderkant door het beeld en soms hele beeld.
Is echt alleen op espn. Behoorlijk irritant.

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:56
Hier hetzelfde maar dan bij de wedstrijd Gae- NEC. Even het tv boxje vd stroom heeft niet geholpen. Maar in ieder geval is er beeld. Tijdens de WK wedstrijden van oranje lag de tv er hier regelmatig (tijdelijk) uit.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Buffalo
Net ook even getest met terugspoelen en dan zie je exact dezelfde hapering weer.
Dan is denk ik de conclusie dat het niet in mijn aansluiting zit?

• Sjakie0101
Buffalo schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:42:
Net ook even getest met terugspoelen en dan zie je exact dezelfde hapering weer.
Zeker, dit lijkt zelfs niet bij Delta te zetten, maar in de aangeleverde stream

• Buffalo
Sjakie0101 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:28:
[...]

Zeker, dit lijkt zelfs niet bij Delta te zetten, maar in de aangeleverde stream
Dat denk ik dus ook. Slecht hoor. Betaal er genoeg voor.
Morgen maar eens bellen met Caiway.

Het haardvuur vertoont trouwens ook kuren :+

• Buffalo
Net een collega gesproken met Caiway glasvezel maar nog tv via de coax. Hij had ook last van de storingen.
Dus dit is gewoon een probleem aan Caiway kant lijkt mij zo.
Ik ga vanavond bellen en geef later een update.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:06
Buffalo schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:42:
ik heb hetzelfde met ESPN over de coax. Dus t ligt niet aan jou.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Buffalo
Man, man, man. Volgens mij heeft Caiway de klantenservice wegbezuinigd :+
Na 20 minuten eindelijk iemand aan de lijn.

Als eerste kreeg mijn Amino een reset van afstand. Dame zei dat er geen nieuwe firmware opgezet is, maar het lijkt wel een nieuwere versie. Nu is het 20.2.98.1_build4-etv--yt20-lrd--caiw--qtwebkit
Volgens mij was het eerst 20.2.88.

Nu live op ESPN 1 precies hetzelfde als gisteren. Foto's gemaakt:

Maar goed, ik heb een Fritzbox en niet het Genexis modem. Ik kan nu dus niet geholpen worden en moet het originele modem aansluiten. Maar dat wil ik eigenlijk niet en ben het er ook niet mee eens.

De dame zij ook dat er verder geen meldingen zijn van blokstoringen. Toch wel vreemd hoor. Of mensen bellen gewoon niet en vinden het wel best en zijn niet zo kritisch.
De mensen die hier hetzelfde probleem hebben. Hebben jullie gebeld en actueel nu ook storing op EPSN 1?

• Sjakie0101
Buffalo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:23:
Man, man, man. Volgens mij heeft Caiway de klantenservice wegbezuinigd :+
Na 20 minuten eindelijk iemand aan de lijn.

Als eerste kreeg mijn Amino een reset van afstand. Dame zei dat er geen nieuwe firmware opgezet is, maar het lijkt wel een nieuwere versie. Nu is het 20.2.98.1_build4-etv--yt20-lrd--caiw--qtwebkit
Volgens mij was het eerst 20.2.88.

Nu live op ESPN 1 precies hetzelfde als gisteren. Foto's gemaakt:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar goed, ik heb een Fritzbox en niet het Genexis modem. Ik kan nu dus niet geholpen worden en moet het originele modem aansluiten. Maar dat wil ik eigenlijk niet en ben het er ook niet mee eens.

De dame zij ook dat er verder geen meldingen zijn van blokstoringen. Toch wel vreemd hoor. Of mensen bellen gewoon niet en vinden het wel best en zijn niet zo kritisch.
De mensen die hier hetzelfde probleem hebben. Hebben jullie gebeld en actueel nu ook storing op EPSN 1?
Lig niet aan het modem, hier ook storing op ESPN1. Wel knap dat je nu nog oude software op dat ding had. Die nieuwe firmware is er enige maanden.

• Buffalo
Sjakie0101 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:36:
[...]

Lig niet aan het modem, hier ook storing op ESPN1. Wel knap dat je nu nog oude software op dat ding had. Die nieuwe firmware is er enige maanden.
Dat vroeg ik ook nog. Kastje update zichzelf toch? Ja meneer dat klopt. Dus mij ook een raadsel waarom dit niet gebeurd is.
Maar het maakt toch niet uit ieder geval.

Bewijs is ook dat het niet mij zit omdat in de Caiway app precies hetzelfde gebeurd op 4G mobiel internet.
Caiway moet toch gewoon kunnen zien dat hun streams niet goed zijn? Of is het niet zo makkelijk?

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:54
Buffalo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:43:
[...]

Bewijs is ook dat het niet mij zit omdat in de Caiway app precies hetzelfde gebeurd op 4G mobiel internet.
Caiway moet toch gewoon kunnen zien dat hun streams niet goed zijn? Of is het niet zo makkelijk?
Het is heel gemakkelijk te controleren natuurlijk. Ik heb net even Willem II, FC Eindhoven bekeken rond minuut 1:43 en daar heb ik ook gewoon de blokken in de uitzending bij Delta.

Het zit dus duidelijk in de stream, maar aangezien ik ook Delta heb kan ik niet vertellen of het bij ESPN weg komt of Delta.

[Voor 6% gewijzigd door bjusterbaarlik op 06-02-2023 23:10]

• Buffalo
bjusterbaarlik schreef op maandag 6 februari 2023 @ 23:08:
[...]

Het is heel gemakkelijk te controleren natuurlijk. Ik heb net even Willem II, FC Eindhoven bekeken rond minuut 1:43 en daar heb ik ook gewoon de blokken in de uitzending bij Delta.

[Afbeelding]

Het zit dus duidelijk in de stream, maar aangezien ik ook Delta heb kan ik niet vertellen of het bij ESPN weg komt of Delta.
Een vriend heeft Ziggo en die had er afgelopen zondag ieder geval geen last van.
Nu is Delta Caiway toch 1 bedrijf tegenwoordig?
Dus kan wel kloppen dat het bij beiden aanbieders mis gaat.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:36
Nu ook maar even in het juiste topic.
We hebben sinds kort Caiway glasvezel incl TV, ongeveer een jaar geleden besteld en de aanleg is afgerond.

De week is nog niet voorbij maar het geduld bij mijn vrouw en kinderen is een beetje op.
Over het internet niets te klagen (behalve geen bridge modus). Maar ze missen het gebruiksgemak, de intuïtieve bediening en het gemak waarmee de Next van Ziggo bediend kan worden. Makkelijk en snel heen en weer skippen tijdens opgenomen programma's, snel opnemen en terugkijken van programma's, ook tijdens het kijken. Gids werkt prettiger, terugkijken werkt prettiger en sneller en zo ook het opzoeken van programma's e.d.

Komt ook denk ik dat de afstandsbediening van de TV (LG G1) alle functies op de Next goed uitvoert zodat er 1 afstandsbediening is. De afstandsbediening van de TV werkt niet goed met de Aria, zeker het heen en weer skippen is erg omslachtig, opzoeken/opnemen van programma's niet fijn etc.

Conclusie is dat ze de Next van Ziggo willen houden, de kinderen waren blij toen ik deze net weer heb aangesloten. Misschien zie ik iets over het hoofd en kan ik hetzelfde bediengemak krijgen maar het is mij nog niet gelukt. Ik merk zelf ook dat de Next veel gebruiksvriendelijker en prettiger is om mee te werken.

Ik ga kijken wat er mogelijk is, hopelijk kunnen we de Next van Ziggo houden en het internet bij Caiway

[Voor 7% gewijzigd door JvdW op 16-02-2023 19:27]

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 10:35
Toevallig zit ik hier door dit topic te bladeren en ik zie de screenshots van de blokvorming en beeldstoringen.
Die storingen had ik de afgelopen dagen ook, MAAR.......ik kijk tv via de coax (digitaal via Caiway).
Dus geen IPTV maar via coaxkabel.
Ik heb mijn storing zelf opgelost.
Ik heb er een antenneversterker tussenzitten (om die beeldartifacten op te lossen) die stond al jaren op vol vermogen (vol open). Afgelopen week uit het niets dus die storingen op een paar zenders.
Daarop heb ik de antenneversterker teruggedraaid, op minimaal vermogen en op alle zenders is het beeld nu weer perfect.
Het is wel toevallig allemaal.
Ik ben geen kenner op digitaal en streaming gebied, maar kan het zijn dat het tv signaal vanuit Caiway aangepast is?

• Sjakie0101
Er staat nieuwe firmware klaar voor ITV ontvanger: 20.2.99.1
Meestal zijn deze updates bedoelt om bepaalde zaken beter te ondersteunen.

Ga naar Menu-over apparaat om te zien of deze is ingeladen. Zo niet dan kiezen voor Opnieuw opstarten. De nieuwe firmware wordt dan opgehaald.

Is eigenlijk bekend welke codecs Delta gebruikt?
AVC/H.264 High Profile @ Level 4.2, HEVC/H.265, MPEG- 1/H.261/H.263.

De HEVC/H.265 wordt meestal gebruikt om in dezelfde bandbreedte nog beter beeld door te geven.
De AVC/H.264 is de verouderde versie.

• onweervos
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-03 15:27
Altijd nog coax gekeken via Caiway en sinds kort overgegaan op interactieve tv(Aria 7X ontvanger) maar geschrokken van de beeldkwaliteit dan van wat ik hiervoor had.Beduidend minder scherp beeld en de opgenomen programma's met name voetbalwedstrijden zijn helemaal irritant om naar te kijken:veel minder natuurlijke bewegingen van de spelers en minder scherp beeld dan via mijn Humax 5400 decoder.Mijn vraag is nu als ik zou overstappen naar Delta zou ik dan met de Kamai 4k ontvanger beter beeld hebben? (90 procent van de programma's die ik bekijk zijn opgenomen dus niet live)

• Sjakie0101
onweervos schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:43:
Altijd nog coax gekeken via Caiway en sinds kort overgegaan op interactieve tv(Aria 7X ontvanger) maar geschrokken van de beeldkwaliteit dan van wat ik hiervoor had.Beduidend minder scherp beeld en de opgenomen programma's met name voetbalwedstrijden zijn helemaal irritant om naar te kijken:veel minder natuurlijke bewegingen van de spelers en minder scherp beeld dan via mijn Humax 5400 decoder.Mijn vraag is nu als ik zou overstappen naar Delta zou ik dan met de Kamai 4k ontvanger beter beeld hebben? (90 procent van de programma's die ik bekijk zijn opgenomen dus niet live)
HDMI al een vervangen of wel in de juiste poort?
Via het instellingen menu - over apparaat al eens een herstart gedaan?

• onweervos
Bedankt voor jouw reaktie Sjakie0101. Ja gebruik een hoogwaardige Audioquest hdmi kabel Deze is aangesloten op HDMI poort 2 van mijn vorig jaar aangeschafte Sony bravia tv. Loskoppelen en herstart al tig keren gedaan :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Ik heb weer telefoon na verleden week nogmaals bellen is het eindelijk opgelost.

• ernstoud
we_are_borg schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:35:
Ik heb weer telefoon na verleden week nogmaals bellen is het eindelijk opgelost.
Duidelijk geworden wat er aan de hand was?

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-05 21:40
De Kamai is iets beter als de Aria geloof ik.

Als ik de wenken van Sjakie lees voor jou, is een geweldig beeld mogelijk.

• onweervos
Dus met de Kamai heb ik wel hetzelfde beeld: live voetbal versus opgenomen voetbalwedstrijden?

• Sjakie0101
onweervos schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:40:
Dus met de Kamai heb ik wel hetzelfde beeld: live voetbal versus opgenomen voetbalwedstrijden?
Opnames zijn in dezelfde kwaliteit als live. Zo niet, dan moet je dit melden, op het Deltaforum van Zeelandnet kan dit. Het TV team leest mee en reageert daar.

• onweervos
Zit nu nog bij Caiway.Uiteraard contact met hun gehad maar tot nu toe nog vruchteloos. Voor het installeren van interactieve tv is er een monteur langsgeweest die mijn Platinum Genexis modem heeft vervangen voor een platter model om te vermijden dat er een nieuwe kabelbuisleiding moet worden getrokken van de meterkast naar mijn woonkamer.Dit kon volgens hem niet met de Genexis.De enige leiding die nu vanuit de meterkast naar mijn woonkamer loopt is aangesloten op mijn musicserver.Zou dit nog een reden kunnen zijn van het mindere tv beeld?Heb 'm nog gevraagd of deze een mindere kwalteit biedt dan de Genexis waarop hij zei misschien wel maar dat dit werd gecompenseerd door mijn Archer AX6000 router.

[Voor 8% gewijzigd door onweervos op 03-03-2023 16:03]

• ernstoud
onweervos schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:57:
Zit nu nog bij Caiway.Uiteraard contact met hun gehad maar tot nu toe nog vruchteloos. Voor het installeren van interactieve tv is er een monteur langsgeweest die mijn Platinum Genexis modem heeft vervangen voor een platter model om te vermijden dat er een nieuwe kabelbuisleiding moet worden getrokken van de meterkast naar mijn woonkamer.Dit kon volgens hem niet met de Genexis.De enige leiding die nu vanuit de meterkast naar mijn woonkamer loopt is aangesloten op mijn musicserver.Zou dit nog een reden kunnen zijn van het mindere tv beeld?Heb 'm nog gevraagd of deze een mindere kwalteit biedt dan de Genexis waarop hij zei misschien wel maar dat dit werd gecompenseerd door mijn Archer AX6000 router.
Het modem vervangen voor een platter model omdat er anders een nieuwe kabelbuisleiding moet worden getrokken?

Uh, waar gaat dit over?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjakie0101
ernstoud schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:35:
[...]

Het modem vervangen voor een platter model omdat er anders een nieuwe kabelbuisleiding moet worden getrokken?

Uh, waar gaat dit over?
Vreemd verhaal

• ernstoud
Inderdaad. Enige wat ik me kan indenken is dat ik Titanium-22 modems gezien heb waar een centimeter dikke zwarte glasvezel kabel uit kwam. Enorm stug. Dan is het kabeltje van de Platinum 7840 veel dunner.

Maar TS heeft het juist over vervangen van de Platinum door een platter exemplaar. Dat begrijp ik niet.

• onweervos
Sorry ben een leek op digitaal gebied.De monteur gaf aan dat de Enexis moest worden vervangen omdat ik de verbinding met de musicserver wilde behouden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ernstoud
onweervos schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 22:59:
Sorry ben een leek op digitaal gebied.De monteur gaf aan dat de Enexis moest worden vervangen omdat ik de verbinding met de musicserver wilde behouden.
Genexis… levert internet.
Enexis… levert stroom.

:)

Begrijp er nog steeds niets van. Wat heb je dan nu “platter” dan de Platinum gekregen?

• onweervos
Genexis moet het zijn.Was een typefoutje

• onweervos
Eerst had ik het melkpak model nu deze:

[Voor 5% gewijzigd door onweervos op 04-03-2023 01:34]

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:57
Mijn ouders hebben “Alles in 1 Glas standaard” 600Mbit meen ik. Nu willen ze graag wat bezuinigen, als je omgaat naar de nieuwe abonnementen. Vervallen er dan zaken, of krijg je er juist voordelen bij?

Mijn vader zou graag de ouderwetse coax behouden. Dat staat op de caiway website niet exclusief beschreven dat dit een onderdeel is van de nieuwe diensten. Beneden kijken ze via een kastje met IPTV.

• Sjakie0101
stormfly schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:33:
Mijn ouders hebben “Alles in 1 Glas standaard” 600Mbit meen ik. Nu willen ze graag wat bezuinigen, als je omgaat naar de nieuwe abonnementen. Vervallen er dan zaken, of krijg je er juist voordelen bij?

Mijn vader zou graag de ouderwetse coax behouden. Dat staat op de caiway website niet exclusief beschreven dat dit een onderdeel is van de nieuwe diensten. Beneden kijken ze via een kastje met IPTV.
Heb je Caiway dan behoud je altijd Coax, zit bij de prijs in.
Daarom is Delta zeker voor abonnementen met hoge snelheden verreweg goedkoper en leuke actieprijzen.
Coax heb ik al jaren niet meer. IPTV heeft meer HD, scherper en betrouwbaarder dan COAX.

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31
stormfly schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:33:

Ik heb hetzelfde abonnement (alleen 500mbit) het abonnement bestaat niet meer. Wijzigen kostte tot nu toe altijd meer zelfs naar een lagere snelheid. Ik zie nu dat de abonnementen 35 euro zijn. Missschien maar eens in verdiepen.
Over iptv vs coax; daar zijn de meningen over verdeeld, coax geeft hier altijd prima beeld, terwijl ik met iptv regelmatig storingen ervaar. Net als op 10-10-2010, toen caiway als eerste de analoge zenders cancelde, verwacht/vermoed ik dat dvb-c op den duur (en met caiway weet je dat nooit eerlijk gezegd) ook eindig is.

• Sjakie0101
htca schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 09:10:
[...]

Ik heb hetzelfde abonnement (alleen 500mbit) het abonnement bestaat niet meer. Wijzigen kostte tot nu toe altijd meer zelfs naar een lagere snelheid. Ik zie nu dat de abonnementen 35 euro zijn. Missschien maar eens in verdiepen.
Over iptv vs coax; daar zijn de meningen over verdeeld, coax geeft hier altijd prima beeld, terwijl ik met iptv regelmatig storingen ervaar. Net als op 10-10-2010, toen caiway als eerste de analoge zenders cancelde, verwacht/vermoed ik dat dvb-c op den duur (en met caiway weet je dat nooit eerlijk gezegd) ook eindig is.
Delta hanteert in Zeeland de regel dat coax uit gaat wanneer je naar glasvezel gaat.

• onweervos
Sjakie0101 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 08:33:
[...]

Heb je Caiway dan behoud je altijd Coax, zit bij de prijs in.
Daarom is Delta zeker voor abonnementen met hoge snelheden verreweg goedkoper en leuke actieprijzen.
Coax heb ik al jaren niet meer. IPTV heeft meer HD, scherper en betrouwbaarder dan COAX.
Hier in Twente ervaar ik het tegenovergestelde met de Aria 7x.Denk erover om weer terug te gaan naar coax (met de Humax 5400 uitstekend beeld) of de Kamai moet een enorme verbetering zijn.

• ernstoud
onweervos schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 01:32:
Eerst had ik het melkpak model nu deze:

[Afbeelding]
In je eerste post schreef je: “ Voor het installeren van interactieve tv is er een monteur langsgeweest die mijn Platinum Genexis modem heeft vervangen voor een platter model om te vermijden dat er een nieuwe kabelbuisleiding moet worden getrokken van de meterkast naar mijn woonkamer.”

Maar wat er bij je nu in de meterkast hangt is een Genexis Platinum. Dat was de verwarring, je had dus een Genexis Titanium. En die is dus vervangen door de - inderdaad plattere - Platinum.

We zijn er uit _/-\o_ .

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

ernstoud schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:40:
[...]

Duidelijk geworden wat er aan de hand was?
Helaas niet ik zou op de hoogte gehouden worden maar dat is natuurlijk nooit gebeurd. Ik weet totaal niet wat er nu bij mij aan de hand was. Ik kreeg een telefoontje binnen op de Caiway aansluiting toen wist ik dat het opgelost was. 2 dagen later kreeg ik pas een email dat het opgelost was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 23:39
JvdW schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:23:
Nu ook maar even in het juiste topic.
We hebben sinds kort Caiway glasvezel incl TV, ongeveer een jaar geleden besteld en de aanleg is afgerond.

De week is nog niet voorbij maar het geduld bij mijn vrouw en kinderen is een beetje op.
Over het internet niets te klagen (behalve geen bridge modus). Maar ze missen het gebruiksgemak, de intuïtieve bediening en het gemak waarmee de Next van Ziggo bediend kan worden. Makkelijk en snel heen en weer skippen tijdens opgenomen programma's, snel opnemen en terugkijken van programma's, ook tijdens het kijken. Gids werkt prettiger, terugkijken werkt prettiger en sneller en zo ook het opzoeken van programma's e.d.

Komt ook denk ik dat de afstandsbediening van de TV (LG G1) alle functies op de Next goed uitvoert zodat er 1 afstandsbediening is. De afstandsbediening van de TV werkt niet goed met de Aria, zeker het heen en weer skippen is erg omslachtig, opzoeken/opnemen van programma's niet fijn etc.

Conclusie is dat ze de Next van Ziggo willen houden, de kinderen waren blij toen ik deze net weer heb aangesloten. Misschien zie ik iets over het hoofd en kan ik hetzelfde bediengemak krijgen maar het is mij nog niet gelukt. Ik merk zelf ook dat de Next veel gebruiksvriendelijker en prettiger is om mee te werken.

Ik ga kijken wat er mogelijk is, hopelijk kunnen we de Next van Ziggo houden en het internet bij Caiway
Hier ongeveer dezelfde ervaring, alleen hier de overstap van de Ziggo Google Tv app naar de Caiway Google Tv app. Ik kan niet scroll en met deze app door een programma. Ik kan alleen de afspeelsnelheid verhogen tot 32x, ondertussen ververst het beeld niet, dus kun je nog steeds niet bladeren naar het gewenste fragment. Dit lijkt me een kleine wijziging, maar waar kan ik deze feedback geven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
arjandijk162 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:56:
[...]

Hier ongeveer dezelfde ervaring, alleen hier de overstap van de Ziggo Google Tv app naar de Caiway Google Tv app. Ik kan niet scroll en met deze app door een programma. Ik kan alleen de afspeelsnelheid verhogen tot 32x, ondertussen ververst het beeld niet, dus kun je nog steeds niet bladeren naar het gewenste fragment. Dit lijkt me een kleine wijziging, maar waar kan ik deze feedback geven?
Melden op het Zeelandnetforum, daar kijkt en reageert het Delta TV team.

• onweervos
Kijk inmiddels weer via coax want tv kijken via interactieve tv ontvanger is een farce.Eindelijk weer sprankelend beeld in een direct vergelijk tussen coax en interactieve tv en opgenomen voetbalwedstrijden die geen ergernis opleveren _/-\o_ Alleen het sneller kunnen zappen van zenders en (voor reserveren)opname van series is een pluspunt van interactieve tv.

[Voor 16% gewijzigd door onweervos op 11-03-2023 17:31]

• Sjakie0101
onweervos schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:29:
Kijk inmiddels weer via coax want tv kijken via interactieve tv ontvanger is een farce.Eindelijk weer sprankelend beeld in een direct vergelijk tussen coax en interactieve tv en opgenomen voetbalwedstrijden die geen ergernis opleveren _/-\o_ Alleen het sneller kunnen zappen van zenders en (voor reserveren)opname van series is een pluspunt van interactieve tv.
Ik zou over de decoder bellen. Ik heb het bij Caiway hoog opgespeeld en de Kamai 7x destijds geeist.
Ik heb deze nu ook bij Delta. Perfect beeld,

• onweervos
Het verschil in direct vergelijk qua kwaliteit tusssen coax en de Amino Aria 7x is schrikbarend hoog.Gisteren continu heen en weer gezapt.Geldt zowel voor live beelden en over opgenomen tv vooral voetbalwedstrijden hoeven we het helemaal niet te hebben.Snap niet dat men zo'n baggerprodukt bij Caiway afdoet met marketing slogans als haarscherp beeld etc

[Voor 3% gewijzigd door onweervos op 12-03-2023 16:44]

• JvdW
Zoals eerder al geschreven hier ook onvrede over de Amino Aria. Niet zozeer het beeld, maar de gebruiksvriendeljikheid en de snelheid etc.

Sinds kort de Chromecast met Google TV in gebruik met daarop de Tivimate app en IPTV, zelfs die is prettiger en gebruiksvriendelijker! Weer een beetje het Ziggo Next gevoel :+

[Voor 7% gewijzigd door JvdW op 12-03-2023 20:09]

• Sjakie0101
JvdW schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:09:
Zoals eerder al geschreven hier ook onvrede over de Amino Aria. Niet zozeer het beeld, maar de gebruiksvriendeljikheid en de snelheid etc.

Sinds kort de Chromecast met Google TV in gebruik met daarop de Tivimate app en IPTV, zelfs die is prettiger en gebruiksvriendelijker! Weer een beetje het Ziggo Next gevoel :+
En dr Caiwayapp? Die al geprobeerd? Werkt ook op GoogleTV

• onweervos
[quote]JvdW schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:09:

[/quote

Ook tevreden over opgenomen voetbalwedstrijden :?

• JvdW
Sjakie0101 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:50:
[...]

En dr Caiwayapp? Die al geprobeerd? Werkt ook op GoogleTV
Ja die heb ik er ook op staan, werkt iets beter dan de Amino maar we missen gewoon de gebruikservaring die we hadden met de Next, en we merken nu dat bij gebruik van de Tivimate app deze redelijk in de buurt komt van de Next. Alleen kunnen we daar geen Caiway TV mee kijken als ik het goed heb.
onweervos schreef op maandag 13 maart 2023 @ 01:24:

Ook tevreden over opgenomen voetbalwedstrijden :?
We kijken hier geen voetbal, maar van wat ik gelezen heb gaat dat met de 50p kanalen prima (vloeiend beeld) En dan bedoel ik IPTV van een andere aanbieder dan Caiway.

[Voor 22% gewijzigd door JvdW op 13-03-2023 17:35]

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:32
Sjakie0101 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:44:
[...]

Ik zou over de decoder bellen. Ik heb het bij Caiway hoog opgespeeld en de Kamai 7x destijds geeist.
Ik heb deze nu ook bij Delta. Perfect beeld,
Wat zorgde er uiteindelijk voor dat je een kamai kreeg? Ik wil mijn aria 7x ook graag ruilen namelijk, weet ik op welke knopjes ik moet duwen..

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

• Sjakie0101
skai21 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 22:33:
[...]

Wat zorgde er uiteindelijk voor dat je een kamai kreeg? Ik wil mijn aria 7x ook graag ruilen namelijk, weet ik op welke knopjes ik moet duwen..
Gewoon bellen en aangeven dat deze decoder niet goed is en dat de Kamai beter is, Overigens was Caiway destijds bereid deze te wisselen.

• skai21
Sjakie0101 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 22:45:
[...]

Gewoon bellen en aangeven dat deze decoder niet goed is en dat de Kamai beter is, Overigens was Caiway destijds bereid deze te wisselen.
Ik heb hier een helpdesk gast te pakken die zegt dat ze de Kamai 7x alleen leveren aan delta klanten. Niet aan Caiway kalnten. :|

• bjusterbaarlik
skai21 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:31:
[...]

Ik heb hier een helpdesk gast te pakken die zegt dat ze de Kamai 7x alleen leveren aan delta klanten. Niet aan Caiway kalnten. :|
Het kan wel, maar je moet dat verwisselt worden van achterliggend platform waardoor het kan zijn dat je enkele dagen geen TV hebt. Die waarschuwing geven ze er dan bij.

• skai21
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:39:
[...]

Het kan wel, maar je moet dat verwisselt worden van achterliggend platform waardoor het kan zijn dat je enkele dagen geen TV hebt. Die waarschuwing geven ze er dan bij.
Wat ik dan weer geen probleem vind, ik heb momenteel mijn KPN iTV nog gewoon in gebruik.
Maar ik krijg dit niet als optie aangeboden.

• bjusterbaarlik
Zoals zo vaak bij elke klantenservice is het afwachten of je een persoon krijgt waar je wat mee kan.

• Sjakie0101
skai21 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:31:
[...]

Dit kan gewoon, blijven zagen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• skai21
Als het goed is, is er een Kamai 7x onderweg..
Telefonisch werkte een stuk beter dan via de chat

• Sjakie0101
skai21 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:59:
Als het goed is, is er een Kamai 7x onderweg..
Telefonisch werkte een stuk beter dan via de chat
Het blijft een raadsel waarom die Aria 7x op voorraad gehouden wordt en men niet over de hele linie Kamai 7x als standaard neemt. Maar wie weet gaat dat dit jaar gebeuren. De Kamai gaat ook al ca 5 jaar mee, andere providers komen met alternatieven.

[Voor 11% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-03-2023 22:16]

• Sjakie0101
Vandaag zijn ONS, WDR, NDR, TRT Turk, Secret Circle, BBC4 en CNN naar HD omgezet op Interactieve tv

[Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 23-03-2023 17:55]

• jwvb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-05 11:36
Is er iemand die de beschikking heeft over de Caiway TV APK versie 1.4.2? Sinds de laatste update (1.5.3) werkt het kijken op mijn smart device niet meer.

Excuses als dit bericht in het verkeerde topic is geplaatst.

• jwvb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-05 11:36
*knip*. Vragen naar APK files is niet toegestaan.

[Voor 84% gewijzigd door rens-br op 13-04-2023 08:48]

• Sjakie0101
Volgende week zijn de Samsung TV apps voor Caiway beschikbaar, vanaf de 2019 modellen!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 19:12
Volgens het DELTA-TV-team is de Samsung Caiway TV app vanaf vandaag beschikbaar

https://www.zeelandnet.nl...ps-test/page26#post259848

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lydus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-05 18:18
Gisteren de Google TV en Samsung apps eens geïnstalleerd, en het verbaast hoe groot de kwaliteitsverschillen zijn. Je zou verwachten dat het uiteindelijk op dezelfde stream neerkomt, maar blijkbaar maakt de hardware veel verschil uit? Mijn afdronk, ongetwijfeld heel subjectief:

Aria 7: best aardig, maar vaak niet 100% scherp, compressie is zichtbaar, zeker bij snelle camerabewegingen en veel kleuren (lagere beeldkwaliteit dan ik had bij Ziggo via de kabel).

Samsung App: langzame app, lage kwaliteit, heeft bij elke zenderwisseling tijd nodig om beeld scherp te krijgen.

Google TV: tot mijn verrassing enorm hoge beeldkwaliteit. Oogt scherper/zuiverder dan de Aria. Van zender wisselen gaat wat moeizaam, beetje haperend, maar laadt bij elke zenderwisseling wel gelijk een scherp beeld.

• Sjakie0101
Lydus schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:30:
Gisteren de Google TV en Samsung apps eens geïnstalleerd, en het verbaast hoe groot de kwaliteitsverschillen zijn. Je zou verwachten dat het uiteindelijk op dezelfde stream neerkomt, maar blijkbaar maakt de hardware veel verschil uit? Mijn afdronk, ongetwijfeld heel subjectief:

Aria 7: best aardig, maar vaak niet 100% scherp, compressie is zichtbaar, zeker bij snelle camerabewegingen en veel kleuren (lagere beeldkwaliteit dan ik had bij Ziggo via de kabel).

Samsung App: langzame app, lage kwaliteit, heeft bij elke zenderwisseling tijd nodig om beeld scherp te krijgen.

Google TV: tot mijn verrassing enorm hoge beeldkwaliteit. Oogt scherper/zuiverder dan de Aria. Van zender wisselen gaat wat moeizaam, beetje haperend, maar laadt bij elke zenderwisseling wel gelijk een scherp beeld.
De vertraging in de Samsungapp wordt nog aan gewerkt. Dat heeft te maken met de gebruikte mediaspeler.
Het beeld is scherp. De Aria7 is een onding, Delta heeft Kamai 7x en die is wel scherp en goed.

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 10:43
Mijn excuses als deze vraag eerder gesteld is, ik kon het antwoord in ieder geval niet terug vinden.

Ik wil gaan overstappen van ziggo naar Caiway glaszevel. De glaszevel aansluiting is van citius met oa Caiway en Delta als providers.

Ik heb twee vragen:
1. Blijft het tv signaal via coax(ziggo) actief.
2. Indien ja, op Caiway website zie ik nergens waar een ci module besteld kan worden. Hoe moet dat geregeld worden?

• bjusterbaarlik
mkmi schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:02:

1. Blijft het tv signaal via coax(ziggo) actief.
Als jij een TV abonnement behoudt bij Ziggo sowieso. Zeg je het abonnement op dan blijft het signaal er meestal ook wel, maar blijven er veel minder zenders over die je gratis kunt zien.
2. Indien ja, op Caiway website zie ik nergens waar een ci module besteld kan worden. Hoe moet dat geregeld worden?
Op de site van Ziggo. Zoals je zelf al aangeeft is de coax van Ziggo en de glasvezel van Delta/Caiway.

• Sjakie0101
bjusterbaarlik schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:46:
[...]

Als jij een TV abonnement behoudt bij Ziggo sowieso. Zeg je het abonnement op dan blijft het signaal er meestal ook wel, maar blijven er veel minder zenders over die je gratis kunt zien.

[...]

Op de site van Ziggo. Zoals je zelf al aangeeft is de coax van Ziggo en de glasvezel van Delta/Caiway.
Je gaat tv kijken via de TV app of de ITV ontvanger. Bedenk dat Ziggo ook overstapt op IPTV op de duur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bjusterbaarlik
Sjakie0101 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:36:
[...]

Je gaat tv kijken via de TV app of de ITV ontvanger.
Nee hoor ga ik niet. O-)
Bedenk dat Ziggo ook overstapt op IPTV op de duur.
Dat doet Ziggo al met de Next mini en met hun app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 10:43
Ik stond op het punt om over te stappen van Ziggo naar Caiway maar ga ipv naar Budget thuis (met kpn iptv). Caiway levert helaas geen espn 1 in basis pakket en we hebben hier een van de kinderen dat voetbal liefhebber is.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de (IP)TV dienst, aanbod van TV-zenders, wel of geen 4K. Voor het internet aanbod van Caiway, om routerconfiguraties[te bespreken of het te hebben over welk type SFP je moet gebruiken. Is er een apart topic beschikbaar: [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee