Alle regionale zenders zijn op de coaxkabel bij Caiway in SD en op IPTV in HD.
Heb sinds afgelopen weekend glasvezel en tv van caiway.
Heb nu zo'n tv box erbij die je via vaste netwerkkabel verbind. Werkt prima.
Maar om kabels kastjes etc te verminderen (had hiervoor CI module) zit ik te kijken naar een chromecast met Google tv.
Iemand hier ervaring mee icm de caiway app?
En blijven de functies daar hetzelfde?
En gaat het schakelen naar andere zenders ok?
Kan je de app automatisch laten starten als je de tv aanzet?
Maar om kabels kastjes etc te verminderen (had hiervoor CI module) zit ik te kijken naar een chromecast met Google tv.
[ Voor 7% gewijzigd door peter8265 op 31-07-2023 20:56 ]
Het laatste weet ik niet, verder werkt alles via de afstandbedieningpeter8265 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:54:
Heb sinds afgelopen weekend glasvezel en tv van caiway.
Caiway glasvezel hier, en ik heb de kastjes nog niet eens aangesloten en ga ik waarschijnlijk ook nooit doen (4 jaar geleden moest ik al abbo afsluiten voor glasvezel in buitengebied), toen was er nog geen app, maar die ga ik weer terug sturen.
Beneden kijk ik via tv app op android tv (nee volgens mij kun je niet app automatisch laten starten), Maar app laad snel, en is de eerste app die op me begin scherm. Stoort me ook totaal niet dat ik eerst app nog even moet opstarten. TV afstandbediening werkt prima.
Alle functionaliteit is zover ik weet gewoon aanwezig, opnemen etc etc.
Boven kijk ik via Apple 4k ook met app, enige irritante hier (maar dat zullen ze nog wel een keer fixen met een update), is dat de ondertiteling voor nederlandse zenders aan staat, en bij wisselen kanaal weer aan wordt gezet.
Beneden kijk ik via tv app op android tv (nee volgens mij kun je niet app automatisch laten starten), Maar app laad snel, en is de eerste app die op me begin scherm. Stoort me ook totaal niet dat ik eerst app nog even moet opstarten. TV afstandbediening werkt prima.
Boven kijk ik via Apple 4k ook met app, enige irritante hier (maar dat zullen ze nog wel een keer fixen met een update), is dat de ondertiteling voor nederlandse zenders aan staat, en bij wisselen kanaal weer aan wordt gezet.
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Check onder de instellingen van Appletv zelf hier zit een optie in voor automatische ondertiteling. Zet je die uit is het opgelost
[quote]rgarretsen schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:40:
Caiway glasvezel hier, en ik heb de kastjes nog niet eens aangesloten en ga ik waarschijnlijk ook nooit doen (4 jaar geleden moest ik al abbo afsluiten voor glasvezel in buitengebied), toen was er nog geen app, maar die ga ik weer terug sturen.
[quote]rgarretsen schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:40:
[ Voor 30% gewijzigd door kooskabelloos op 12-08-2023 07:05 ]
Klopt, deze heb ik uit staan als het goed is, maar dat maakte geen verschil, maar misschien dat een reboot noodzakelijk is.
Zal het nog eens een keer nalopen.
Zal het nog eens een keer nalopen.
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Goedenavond,
Ben sinds gisteren terug van vakantie en het valt me op dat mijn tv van Caiway het niet doet: app op zowel Android, iPhone als CCGTV reageert nergens op, maar ook het kastje dat nog aan de tv hing (in principe gebruik ik de CCGTV) geeft enkel zwart beeld. De TV-gids doet het wel… Volgens de Caiway site is er geen storing bij mij
Klinkt dit voor iemand bekend in de oren?
Ben sinds gisteren terug van vakantie en het valt me op dat mijn tv van Caiway het niet doet: app op zowel Android, iPhone als CCGTV reageert nergens op, maar ook het kastje dat nog aan de tv hing (in principe gebruik ik de CCGTV) geeft enkel zwart beeld. De TV-gids doet het wel… Volgens de Caiway site is er geen storing bij mij
Modem en TV box opnieuw gestart?Stalensnuitje schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:52:
Goedenavond,
Ouch, de n00b stappen
Ik ga me even zitten schamen in een hoekje.....met de tv aan

Wellicht ben je op CGNAT gezet tijdens je vakantie.Stalensnuitje schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:42:
[...]
Ouch, de n00b stappenTV-box had ik al gedaan, maar deed niks (ook niet voor de apps uiteraard), maar modem had ik niet eens overwogen, omdat al het andere (incl. streamingdiensten) het gewoon deed. IPTV gaf ie overigens ook gewoon aan als "In orde", maar een reset deed inderdaad wonderen.
Ik ga me even zitten schamen in een hoekje.....met de tv aan
Oeh, goed punt. Even terugzoeken in dit topic hoe je dat kunt checken (en uit laten zetten)ernstoud schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:09:
[...]
Wellicht ben je op CGNAT gezet tijdens je vakantie.

Dat hebben we in de FAQ van dit topic uitgelegd.Stalensnuitje schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:17:
[...]
Oeh, goed punt. Even terugzoeken in dit topic hoe je dat kunt checken (en uit laten zetten)
[ Voor 11% gewijzigd door EWS99 op 28-08-2023 08:06 ]
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Sinds enkele maanden Caiway via XGS-PON werkend. TV kijken we via de WebOS app. Sinds enkele weken werken hierin de streams alleen niet meer (de app zelf wel). Nu is dat met NLZIET ernaast geen ramp alleen willen de dames in huis ook graag non-NLZIET zenders kunnen terugkijken.
Ik heb achter de XGS-PON Nokia m'n eigen router hangen (Mikrotik) en volgens de Caiway desk zit hier het probleem in van het niet meer werken (werkte eerst namelijk weken prima). EN ze wilden me ook niet verder helpen. Heeft iemand hier de juiste instructies om de TV weer werkend te krijgen? Namens vrouw en dochters alvast dank
Ik heb achter de XGS-PON Nokia m'n eigen router hangen (Mikrotik) en volgens de Caiway desk zit hier het probleem in van het niet meer werken (werkte eerst namelijk weken prima). EN ze wilden me ook niet verder helpen. Heeft iemand hier de juiste instructies om de TV weer werkend te krijgen? Namens vrouw en dochters alvast dank
En was dat het ook?tyson69 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:21:
Ik heb achter de XGS-PON Nokia m'n eigen router hangen (Mikrotik) en volgens de Caiway desk zit hier het probleem in van het niet meer werken
Aangenomen dat je met “Nokia” de XS-2426 bedoelt: TV rechtstreeks aansluiten op een poort van de Nokia?tyson69 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:21:
Sinds enkele maanden Caiway via XGS-PON werkend. TV kijken we via de WebOS app. Sinds enkele weken werken hierin de streams alleen niet meer (de app zelf wel). Nu is dat met NLZIET ernaast geen ramp alleen willen de dames in huis ook graag non-NLZIET zenders kunnen terugkijken.
Dat weet ik niet. Het vreemde is dat deze opstelling de eerste weken prima werkte en er ineens mee ophield
Dat zou een oplossing kunnen zijn alleen hangt de TV nu draadloos aan het netwerk dus dat heeft wat meer voeten in de aarde dan een mogelijke configuratie aanpasing doorvoeren (mits die er is)ernstoud schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:29:
[...]
Aangenomen dat je met “Nokia” de XS-2426 bedoelt: TV rechtstreeks aansluiten op een poort van de Nokia?
Kan je die niet verbinden met de WIFI van de Nokia?tyson69 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:48:
[...]Dat zou een oplossing kunnen zijn alleen hangt de TV nu draadloos aan het netwerk
Is een optie maar ook met nadelen; casten vanaf huis-wifi lijkt mij dan niet meer mogelijkrfbroek schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:56:
[...]
Kan je die niet verbinden met de WIFI van de Nokia?
Nee maar zo kan je wel snel testen of het dan wel werkt
[ Voor 4% gewijzigd door rfbroek op 27-09-2023 04:33 ]
Tijd gehad om het te testen via de Caway modem (wifi). Zowel de app op de TV als de app op mijn telefoon werken niet als ik aan de Caiway wifi hang. Mijn telefoon streamt direct als ik naar 4G overschakel.rfbroek schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:56:
[...]
Kan je die niet verbinden met de WIFI van de Nokia?
Ik ga maar weer eens bij Caiway aan de bel trekken.
Vraagje: ik ben opeens uitgelogd uit mijn Caiway tuner (Amino). En inloggen lukt niet meer: "onbekende fout".
Het enige dat ik overdag heb gedaan is inloggen op de Caiway tv-app op een Android-box. Die werkt prima. Daar uitloggen maakt niets uit: ik blijf niet kunnen inloggen op de Amino. (En ja: username en password kloppen. Echt.)
Ook al een tweede Amino aangesloten: zelfde probleem.
Iemand een idee?
Het enige dat ik overdag heb gedaan is inloggen op de Caiway tv-app op een Android-box. Die werkt prima. Daar uitloggen maakt niets uit: ik blijf niet kunnen inloggen op de Amino. (En ja: username en password kloppen. Echt.)
Iemand een idee?
[ Voor 7% gewijzigd door stoerebink op 25-10-2023 22:09 ]
Je zou de router (Nokia?) opnieuw kunnen opstarten, even van de stroom halen en daarna de TV ontvanger ook. En anders contact met hun opnemen. Zal dan een administratief probleem zijn.stoerebink schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:08:
Vraagje: ik ben opeens uitgelogd uit mijn Caiway tuner (Amino). En inloggen lukt niet meer: "onbekende fout".
Iemand een idee?
Router (Asus) al ge-herstart. Daar is sowieso niks in veranderd. En zelfs de tuner voor een tweede exemplaar gewisseld.
Zelfde probleem.
Maar de Caiway-tvapps werken wel. Heel raar.
Zou het zo zijn dat als je meer dan 3x een tv-app registreert, Caiway een tuner eruit mikt??
Zelfde probleem.
Zou het zo zijn dat als je meer dan 3x een tv-app registreert, Caiway een tuner eruit mikt??
Update over mijn TV issue. Het werkt sinds maandag weer. Na enkele mislukte pogingen via de chat lukte het nu wel om een ticket bij de technische dienst te krijgen. Die hebben mijn IPTV profiel weer in sync gebracht met mijn modem en daarna werkte het weer, zelfs op mijn eigen wifi achter mijn eigen router.
Hoe dit kon gebeuren is mij (nog) niet verteld
Hoe dit kon gebeuren is mij (nog) niet verteld
Het bleek een landelijke storing op de Amino-tuners. Toch bijzonder dat niemand dat hier opmerkte.stoerebink schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:15:
Router (Asus) al ge-herstart. Daar is sowieso niks in veranderd. En zelfs de tuner voor een tweede exemplaar gewisseld.
Zelfde probleem.
Ik kijk IPTV via Android TV op de Nvidia Shield.
Alleen heb ik geen Dolby surround wel alleen Virtual Surround Sound.
Bij Coax tv heb ik wel Dolby surround.
Weet iemand of het komt door de Nvidia Shield.
En als de iptv kast tussen zet heb ik dan wel Dolby surround?
Alleen heb ik geen Dolby surround wel alleen Virtual Surround Sound.
Bij Coax tv heb ik wel Dolby surround.
Weet iemand of het komt door de Nvidia Shield.
En als de iptv kast tussen zet heb ik dan wel Dolby surround?
Caiway heeft op interactief geen Dolby Surround. Dit is een probleem wat al minstens een jaar speelt, maar niet opgelost wordt door Caiway en Delta .
En je vertelt niet het hele verhaal (wederom). Delta is bezig op kanaal 701 te werken met nieuwe transcoding. Daar staat nu ook gesproken ondertiteling aan. Ook wordt er getest met nieuwe codecs op dit kanaal.dolopfriet schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:19:
Caiway heeft op interactief geen Dolby Surround. Dit is een probleem wat al minstens een jaar speelt, maar niet opgelost wordt door Caiway en Delta .
Uiteindelijke doel: alle kanalen doorgeven zoals het hoort met gesproken ondertiteling, meerdere taalsporten en Dolby.
Dat doel wordt al twee jaar nagestreefd...
Bedankt.
Jammer dat Dolby niet ondersteund wordt.
Dan heeft het ook geen zin om de overstap te maken naar Delta die geen Coax tv heeft.
De geluid kwaliteit van Coax is beter dan IPTV.
Jammer dat dit nog niet is doorgevoerd.
In sommige dingen is Caiway/Delta goed en snel in in sommige dingen lopen ze echt achter de feiten zoals IPTV en interactieve tv.
Jammer dat Dolby niet ondersteund wordt.
Dan heeft het ook geen zin om de overstap te maken naar Delta die geen Coax tv heeft.
De geluid kwaliteit van Coax is beter dan IPTV.
Jammer dat dit nog niet is doorgevoerd.
In sommige dingen is Caiway/Delta goed en snel in in sommige dingen lopen ze echt achter de feiten zoals IPTV en interactieve tv.
Het bezoekverslag van ondergetekende en @justdaboo op 22 november jl. aan het Delta test team:
ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"
ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"
Buiten dat geen enkele provider die zo maar kan is het antwoord : ja, Delta gaat met een nieuwe Androiddecoder komen. Maar dat wist je toch al?dolopfriet schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:35:
Gaat Caiway de NPO ook doorgeven in 25 mbps?
https://www.totaaltv.nl/n...-25mbps-op-te-waarderen-/
Wat heeft het ene met het andere nodig? Waarom zou een TV ontvanger met Android ervoor zorgen dat Delta NPO gaat doorgegeven met 25Mbps?Sjakie0101 schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:11:
[...]
Buiten dat geen enkele provider die zo maar kan is het antwoord : ja, Delta gaat met een nieuwe Androiddecoder komen. Maar dat wist je toch al?
Zeker eens, de decoder die men op het oog heeft, heeft meer capaciteit.bjusterbaarlik schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:39:
[...]
Wat heeft het ene met het andere nodig? Waarom zou een TV ontvanger met Android ervoor zorgen dat Delta NPO gaat doorgegeven met 25Mbps?
Ik zie het verband ook niet hoor.
Er is nog geeneens bekend wanneer Delta de Android ontvanger gaat gebruiken voor zijn klanten.
Op dit moment loopt Delta erg achter.
Zowel KPN, Ziggo en Odido hebben een televisie ontvanger met een Bluetooth afstandsbediening.
Bij Delta friemelen ze nog met antiek infrarood…
Er is nog geeneens bekend wanneer Delta de Android ontvanger gaat gebruiken voor zijn klanten.
Zowel KPN, Ziggo en Odido hebben een televisie ontvanger met een Bluetooth afstandsbediening.
[ Voor 42% gewijzigd door dolopfriet op 28-11-2023 14:51 ]
Gesproken ondertiteling staat nu aan op NPO1 t/m 3
Dolby is ook weer actief op de volgende zenders
DELTA Caiway Zender
1 1 NPO 1
2 2 NPO 2
3 3 NPO 3
4 4 RTL4
5 5 RTL5
6 6 SBS6
7 7 RTL7
8 8 Veronica / DisneyXD
9 9 NET5
10 10 RTL8
16 28 TLC
18 14 RTL Z
19 19 SBS9
20 17 BBC First
23 15 Discovery
34 22 Filmbox
30 26 ID
205 115 MTV Live HD
302 36 BBC News
303 48 Al Jazeera International
450 38 ARD
451 39 ZDF
455 42 RTL
456 218 Sat.1
457 219 Pro Sieben
475 34 BBC One
476 35 BBC Two
501 224 France 2
538 538 TV 538
611 301 Film1 Premiere
612 302 Film1 Action
613 303 Film1 Family
614 305 Film1 Drama
Dolby is ook weer actief op de volgende zenders
DELTA Caiway Zender
1 1 NPO 1
2 2 NPO 2
3 3 NPO 3
4 4 RTL4
5 5 RTL5
6 6 SBS6
7 7 RTL7
8 8 Veronica / DisneyXD
9 9 NET5
10 10 RTL8
16 28 TLC
18 14 RTL Z
19 19 SBS9
20 17 BBC First
23 15 Discovery
34 22 Filmbox
30 26 ID
205 115 MTV Live HD
302 36 BBC News
303 48 Al Jazeera International
450 38 ARD
451 39 ZDF
455 42 RTL
456 218 Sat.1
457 219 Pro Sieben
475 34 BBC One
476 35 BBC Two
501 224 France 2
538 538 TV 538
611 301 Film1 Premiere
612 302 Film1 Action
613 303 Film1 Family
614 305 Film1 Drama
Geen idee, ik zit niet bij weserve. Tv werkt prima!
Dat is voor het grootste gros geen enkel probleem, ik zet weer een streepje ivm je zoveelste negatieve postdolopfriet schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:29:
Ik zie het verband ook niet hoor.
Nee, maar weserve is een wholesale klant van DFN die heel veel beter up-to-date storingsmeldingen geeft. Ervaar je een probleem dan is weserve.nl vaak die eerste die e.e.a. meldt.Sjakie0101 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 17:44:
[...]
Geen idee, ik zit niet bij weserve. Tv werkt prima!
Dat is zeker waar.ernstoud schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:16:
[...]
Nee, maar weserve is een wholesale klant van DFN die heel veel beter up-to-date storingsmeldingen geeft. Ervaar je een probleem dan is weserve.nl vaak die eerste die e.e.a. meldt.
Beste mede-Tweakers,
Ik heb een vraag over RFoG, waarop de technische helpdesk van Caiway en Delta beiden het antwoord niet wisten. Ik heb gezocht in de posts op de site, maar zonder succes. Misschien dat hier iemand deze kennis heeft :-)
Ik ben pas verhuisd naar een woning met een XGS-PON glasvezelaansluiting van Delta. Mijn TV abonnement is meeverhuisd en ik kijk nu naar TV van Caiway via een DVB-C signaal over coax.
Mijn vader woont in hetzelfde gebied en heeft ook een glasvezelaansluiting van Delta met een andere aansluiting, namelijk AON. Hij kijkt naar TV van Caiway, maar via een DVB-C signaal over fiber.
Weet iemand of op het Delta XGS-PON netwerk op een bepaalde golflengte het DVB-C signaal is gemoduleerd, dat kan worden afgenomen door Caiway TV Basic abonnees?
Ik heb een vraag over RFoG, waarop de technische helpdesk van Caiway en Delta beiden het antwoord niet wisten. Ik heb gezocht in de posts op de site, maar zonder succes. Misschien dat hier iemand deze kennis heeft :-)
Ik ben pas verhuisd naar een woning met een XGS-PON glasvezelaansluiting van Delta. Mijn TV abonnement is meeverhuisd en ik kijk nu naar TV van Caiway via een DVB-C signaal over coax.
Mijn vader woont in hetzelfde gebied en heeft ook een glasvezelaansluiting van Delta met een andere aansluiting, namelijk AON. Hij kijkt naar TV van Caiway, maar via een DVB-C signaal over fiber.
Weet iemand of op het Delta XGS-PON netwerk op een bepaalde golflengte het DVB-C signaal is gemoduleerd, dat kan worden afgenomen door Caiway TV Basic abonnees?
Ik heb nooit geweten dat Caiway DVB-C doorgeeft over de glasvezel.
Is dat nieuw?
Is dat nieuw?
Ik meen Harderwijk, maar dat is een uitzondering.dolopfriet schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:44:
Ik heb nooit geweten dat Caiway DVB-C doorgeeft over de glasvezel.
Is dat nieuw?
HGTV HD en MTV 90’s worden toegevoegd per 15 januari 2024.
Family7 HD en Antena3 gaan verdwijnen.
https://www.delta.nl/televisie/updates/
Onduidelijk is of er nog zenders worden omgezet maar HD. In de basis is MTV 90’s en MTV 00’s allemaal HD clips evenals MTV Hits.
Family7 HD en Antena3 gaan verdwijnen.
Onduidelijk is of er nog zenders worden omgezet maar HD. In de basis is MTV 90’s en MTV 00’s allemaal HD clips evenals MTV Hits.
Overweeg van Caiway over te stappen naar een andere provider i.v.m de erbarmelijke beeldkwaliteit van opgenomen voetbalwedstrijden(lijkt wel wat chargerend op een fifa online game)Gelukkig heb ik het coax signaal dat via mijn Humax decoder loopt nog als alternatief. Wat een ongelooflijk verschil in realiteit en scherpte.Zou pijnlijk zijn voor de coax gebruiker als Caiway het coax signaal er uitgooit.
[ Voor 6% gewijzigd door onweervos op 20-01-2024 18:20 ]
Ziggo stopt zeker niet met coax, sterker nog ze leggen het zelfs nog steeds aan. Dat ze ook een TV box hebben die via IP werkt en dat het waarschijnlijk de meest uitgegeven tuner is van dit moment staat volledig los van afschakelen van coax. Dat Caiway dat wel doet is iets heel anders.Sjakie0101 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:25:
[...]
Klopt. Coax tv wordt ook bij Ziggo afgeschakeld en vervangen door een IPTV box.
Dan zou ik eigen apparatuur eens nagaan, het beeld is haarscherp, helemaal sinds de doorgevoerde verbeteringen in december 2023.onweervos schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:15:
Overweeg van Caiway over te stappen naar een andere provider i.v.m de erbarmelijke beeldkwaliteit van opgenomen voetbalwedstrijden(lijkt wel wat chargerend op een fifa online game)Gelukkig heb ik het coax signaal dat via mijn Humax decoder loopt nog als alternatief. Wat een ongelooflijk verschil in realiteit en scherpte.Zou pijnlijk zijn voor de coax gebruiker als Caiway het coax signaal er uitgooit.
Ziggo stopt niet met coax (laatste stuk van verdeelpunt naar huis zal coax blijven), maar wel meer en meer willen ze van tv via coax afstappen.bjusterbaarlik schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:47:
[...]
Ziggo stopt zeker niet met coax, sterker nog ze leggen het zelfs nog steeds aan. Dat ze ook een TV box hebben die via IP werkt en dat het waarschijnlijk de meest uitgegeven tuner is van dit moment staat volledig los van afschakelen van coax. Dat Caiway dat wel doet is iets heel anders.
Liefst hebben ze iedereen naar zo’n ip kastje, dan komt er ruimte vrij op de coax voor hogere internet snelheden.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Klopt helemaal en Caiway en Delta zie ik op termijn helemaal van coax afstappen.Wellicht nog in gebieden waar men geen glasvezel kan aanleggenZeRoC00L schreef op zondag 21 januari 2024 @ 10:09:
[...]
Ziggo stopt niet met coax (laatste stuk van verdeelpunt naar huis zal coax blijven), maar wel meer en mee willen ze van tv via coax afstappen.
Liefst hebben ze iedereen naar zo’n ip kastje, dan komt er ruimte vrij op de coax voor hogere internet snelheden.
De coax wordt nu al zwaar verwaarloosd door Caiway. Veel zenders die al jaren beschikbaar zijn in HD, geeft Caiway op de coax door in SD.
Is het de moeite waard om over te stappen naar interactief? Ik kijk nu nog via coax, internet via glas. Alles in 1 glas 500 abonnement. Mooiste is zonder externe kastjes maar via een app, maar dat is vast niet goed mogelijk of wel met enige kwaliteit?
De wijzen komen uit het Oosten!
Vertel graag het echte verhaal: Delta gebruikt de overgebleven ruimte om zo internet op de hoogste snelheid kwalitatief goed te houden, er is geen ruimte meer voor extra HD. Wel kan je de IPTV decoder OOK aansluiten op coax zodat je alles netjes in strak beeld in HD kan zien.dolopfriet schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:36:
De coax wordt nu al zwaar verwaarloosd door Caiway. Veel zenders die al jaren beschikbaar zijn in HD, geeft Caiway op de coax door in SD.
Ik wil zelf niet anders meer, veel meer HD en beeld is inmiddels strakker dan coax. Verder begin gemist en opnemen, terugspoelen en live pauzeren! Verrekte handig!NoepZor schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:03:
Is het de moeite waard om over te stappen naar interactief? Ik kijk nu nog via coax, internet via glas. Alles in 1 glas 500 abonnement. Mooiste is zonder externe kastjes maar via een app, maar dat is vast niet goed mogelijk of wel met enige kwaliteit?
Via een externe ontvanger of via smart tv app?Sjakie0101 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:36:
[...]
Ik wil zelf niet anders meer, veel meer HD en beeld is inmiddels strakker dan coax. Verder begin gemist en opnemen, terugspoelen en live pauzeren! Verrekte handig!
De wijzen komen uit het Oosten!
BeideNoepZor schreef op zondag 21 januari 2024 @ 22:15:
[...]
Via een externe ontvanger of via smart tv app?
Welke app gebruik je dan op welke smart TV?
Als je een chromecast hebt, kun je vanaf je telefoon/tablet werken (zoek op je tel in de playstore). Op je TV als je android hebt moet je even in de playstore kijken... Maar er zijn veel wegen naar Rome.JamoMostert schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:33:
[...]
Welke app gebruik je dan op welke smart TV?
Desondanks kijk ik nog via DVB-c, uit gemak.... want dat is de default source... (ja ik ben lui)
Iemand bekend met het volgende probleem?
Sinds gisteren heb ik de iptv ontvanger geïnstalleerd ipv coax ontvanger. Nu ervaar ik als deze iptv ontvanger aanstaat kleine lag stoten/packet loss tijdens CoD Warzone. Zet ik de ontvanger uit dan is het probleem weg. Ik heb het Nokia modem met de firewall uit en daarachter een ubiquiti dream router. De playstation zit daar bekabeld aan. De iptv ontvanger ook dus ik snap niet helemaal waar dit probleem vandaan komt. Iemand die een suggestie kan doen?
Sinds gisteren heb ik de iptv ontvanger geïnstalleerd ipv coax ontvanger. Nu ervaar ik als deze iptv ontvanger aanstaat kleine lag stoten/packet loss tijdens CoD Warzone. Zet ik de ontvanger uit dan is het probleem weg. Ik heb het Nokia modem met de firewall uit en daarachter een ubiquiti dream router. De playstation zit daar bekabeld aan. De iptv ontvanger ook dus ik snap niet helemaal waar dit probleem vandaan komt. Iemand die een suggestie kan doen?
Ik gok dat je IGMPv3 moet aanzetten op je Switches om IGMP Snooping te kunnen doenBoinkie schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:46:
Sinds gisteren heb ik de iptv ontvanger geïnstalleerd ipv coax ontvanger.
Nu ervaar ik als deze iptv ontvanger aanstaat kleine lag stoten/packet loss tijdens CoD Warzone.
Zet ik de ontvanger uit dan is het probleem weg.
Ik heb het Nokia modem met de firewall uit en daarachter een ubiquiti dream router.
De playstation zit daar bekabeld aan.
De iptv ontvanger ook dus ik snap niet helemaal waar dit probleem vandaan komt.
Iemand die een suggestie kan doen?
Verder heb je nu dubbel NAT en dat is niet echt handig dus overweeg een eigen ONT voor XGS-PON aan te schaffen om zodoende maar 1 Router in je opstelling te hebben!
Zie : [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
[ Voor 5% gewijzigd door nero355 op 05-02-2024 22:14 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ignp snooping ga ik proberen. Mijn dream router staat in dmz van de nokia. Eigen ont lijkt me beter uiteraard. Ik ga er naar kijken!nero355 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:13:
[...]
Ik gok dat je IGMPv3 moet aanzetten op je Switches om IGMP Snooping te kunnen doen
Verder heb je nu dubbel NAT en dat is niet echt handig dus overweeg een eigen ONT voor XGS-PON aan te schaffen om zodoende maar 1 Router in je opstelling te hebben!
IGMP snooping lijkt inderdaad de boosdoener geweest te zijn. Weer wat geleerd! Dank je wel!nero355 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:13:
[...]
Ik gok dat je IGMPv3 moet aanzetten op je Switches om IGMP Snooping te kunnen doen
Sinds gisteren maak ik gebruik van internet en tv van Caiway via glasvezel. De diensten werken prima, maar het valt me tegen dat live tv maar liefst 30 seconden achterloopt. De itv van KPN bij Budget op VDSL had een veel kleinere vertraging die voor mij nooit merkbaar was. Ik lees helaas zowel hier als op andere fora dat de vertraging bij Caiway/Delta blijkbaar normaal is.
Het platform wordt continu verbeterd. Ik zit al 10 jaar bij Delta. Die vertraging kan bij live tv irritant zijn wanneer er opeens pushmeldingen komem over uitslagen. Maar dit is echt wel op de korrel bij Delta.domi10 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:27:
Sinds gisteren maak ik gebruik van internet en tv van Caiway via glasvezel. De diensten werken prima, maar het valt me tegen dat live tv maar liefst 30 seconden achterloopt. De itv van KPN bij Budget op VDSL had een veel kleinere vertraging die voor mij nooit merkbaar was. Ik lees helaas zowel hier als op andere fora dat de vertraging bij Caiway/Delta blijkbaar normaal is.
Een familielid gaat i.v.m abonnementswijziging over van een Genexis Titanium naar een Nokia xs-2426g-b modem.
Nu is het bij de Titanium zo dat internet via poort 1 verloopt en IPTV via poort 2, en zo zit dat nu ook aangesloten. Nu begrijp ik dat bij de Nokia de IPTV ook over de standaard internet routes kan.
Nu ziet ons netwerk er zo uit:
Glasvezel ---> Genexis Titanium ---(poort 1) ---> Asus RT-AX55 router -> (rest van het netwerk)
Glasvezel ---> Genexis Titanium ---(poort 2) ---> STB
Het liefst willen we dat ombouwen naar:
Glasvezel ---> Nokia xs-2426g-b --- (poort 1 ingesteld als DMZ) ---> Asus RT-AX55 router ---> TL-SG105 switch ---> (rest van netwerk en de STB)
Ik begreep dat dit zou moeten werken zolang op de Asus router en de TL-SG105 switch de IGMP Snooping functie aan staat?
Nu is het bij de Titanium zo dat internet via poort 1 verloopt en IPTV via poort 2, en zo zit dat nu ook aangesloten. Nu begrijp ik dat bij de Nokia de IPTV ook over de standaard internet routes kan.
Glasvezel ---> Genexis Titanium ---(poort 1) ---> Asus RT-AX55 router -> (rest van het netwerk)
Glasvezel ---> Nokia xs-2426g-b --- (poort 1 ingesteld als DMZ) ---> Asus RT-AX55 router ---> TL-SG105 switch ---> (rest van netwerk en de STB)
Ik begreep dat dit zou moeten werken zolang op de Asus router en de TL-SG105 switch de IGMP Snooping functie aan staat?
[ Voor 16% gewijzigd door gamefreakin op 25-02-2024 11:33 ]
De tv kan ook in de oude situatie ook op een switch of router, zo lang IGMP snooping maar aan staat en ondersteund wordt.gamefreakin schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:31:
Een familielid gaat i.v.m abonnementswijziging over van een Genexis Titanium naar een Nokia xs-2426g-b modem.
Is op kanaal 701 inmiddels ESPN UHD beschikbaar? Iemand beeld op dit kanaal ?
Hier bij Caiway geen beeld op 701.Sjakie0101 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:51:
Is kanaal 701 op de Kamai of op de Android ontvanger?
Beste,
na een hoop uren Googlen en gelezen te hebben kom ik er niet meer aan uit.
Wat ik wil :
Caiway iptv kijken via mijn LibreElec mediaspeler.
Ik heb geen Apple of Android apparaat (en ook geen recente smart tv) om de Caiway app op te installeren/gebruiken.
Mijn abbonement is Caiway GLAS 500 alles-in-1.
Tv kijk ik via coax.
Het betreft een ouder abbo, d.w.z. een hybride vorm waar tv via coax en internet via glas binnenkomt.
Modem is een Genexis Titanium 52, met 4 netwerkpoorten (poort 1 is internet) en 2 telefoonpoorten.
Ik heb sterk het vermoeden dat wanneer ik poort 2 aansluit dat hier iptv signaal op binnenkomt.
(helpdesk zegt van niet, ik kan alleen via een app of een webbrowser tv kijken).
Echter in een oudere handleiding van Caiway wordt beschreven dat je een tv decoder kastje op poort 2 kan aansluiten om tv te kijken. Dus tja...
Andere optie is om de WAN inkomend signaal te splitsen in VLAN100 en VLAN101.
Van daaruit kan ik VLAN101 "aanbieden" aan bijv een mediaspeler (LibreElec).
Kan iemand mij op weg helpen met bovenstaande, of hints/tips geven?
Of kan het technisch niet wat ik wil?
na een hoop uren Googlen en gelezen te hebben kom ik er niet meer aan uit.
Wat ik wil :
Ik heb geen Apple of Android apparaat (en ook geen recente smart tv) om de Caiway app op te installeren/gebruiken.
Mijn abbonement is Caiway GLAS 500 alles-in-1.
Tv kijk ik via coax.
Het betreft een ouder abbo, d.w.z. een hybride vorm waar tv via coax en internet via glas binnenkomt.
Modem is een Genexis Titanium 52, met 4 netwerkpoorten (poort 1 is internet) en 2 telefoonpoorten.
Ik heb sterk het vermoeden dat wanneer ik poort 2 aansluit dat hier iptv signaal op binnenkomt.
(helpdesk zegt van niet, ik kan alleen via een app of een webbrowser tv kijken).
Echter in een oudere handleiding van Caiway wordt beschreven dat je een tv decoder kastje op poort 2 kan aansluiten om tv te kijken. Dus tja...
Andere optie is om de WAN inkomend signaal te splitsen in VLAN100 en VLAN101.
Van daaruit kan ik VLAN101 "aanbieden" aan bijv een mediaspeler (LibreElec).
Kan iemand mij op weg helpen met bovenstaande, of hints/tips geven?
Of kan het technisch niet wat ik wil?
[ Voor 9% gewijzigd door EverLast2002 op 03-06-2024 21:23 ]
Zoiets werkt volgens mij nooit bij geen één provider. Ze bieden namelijk nooit zomaar streams aan. Mag ook niet ivm rechten.EverLast2002 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:18:
Wat ik wil :
Dat is de oplossing. Voor de rest heb je niks met VLAN en dergelijke nodig, dat is alleen voor Caiway's eigen IPTV tuner.Ik heb geen Apple of Android apparaat (en ook geen recente smart tv) om de Caiway app op te installeren/gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door bjusterbaarlik op 03-06-2024 22:11 ]
Bedankt voor het meedenken.bjusterbaarlik schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:10:
[...]
Zoiets werkt volgens mij nooit bij geen één provider. Ze bieden namelijk nooit zomaar streams aan. Mag ook niet ivm rechten.
[...]
Dat is de oplossing. Voor de rest heb je niks met VLAN en dergelijke nodig, dat is alleen voor Caiway's eigen IPTV tuner.
Ik zit te denken om iets met Kodi plugins te doen, IPTV client, PVR client, iets in die richting.
Volgens mij komt er sowieso al interactief tv signaal binnen via glas, alleen de vraag hoe ik dat signaal kan toepassen in een mediaspeler.
Ik wil namenlijk geen extra decoder kastje erbij aansluiten.
Ik kan het mis hebben maar het lijkt me dat die Caiway decoder kastjes iets met VLAN101 doen,
en het daarna via HDMI naar je tv sturen.
Zoiets moet Kodi toch ook kunnen?
Zoiets als een HDHOMERUN of een USB stick met 1 of 2 tuners erin die je in een Synology NAS inprikt en met tvheadend verder je netwerk instuurt, dat zou ook kunnen maar is meer werk.
Het enige wat wel mogelijk is, is volgens mij als je zelf het coax signaal gaat omzetten en je eigen ip streams gaat maken.
Iemand een idee hoe ik dit moet configureren in OPNsense :
Om de beste kwaliteit op de TV streams te behalen moeten de volgende statische routers geconfigureerd worden in het eigen apparaat (modem/router):
Routering van de klant LAN naar het volgende subnet moet gerouteerd worden via VLAN 100:
Bron interface LAN-bestemming 62.45.57.36/32 interface VLAN 100
Routering van de klant LAN naar de volgende subnets gerouteerd te worden via VLAN101:
62.45.57.34/32
62.45.57.0/24
62.45.59.0/24
62.45.76.0/24
62.45.58.226/32
62.45.45.150/32
62.45.49.0/24
212.115.196.0/25
217.63.90.128/25
217.63.91.0/26
62.45.61.32/27
62.45.61.16/28
62.45.61.64/28
217.102.255.57/32
Om de beste kwaliteit op de TV streams te behalen moeten de volgende statische routers geconfigureerd worden in het eigen apparaat (modem/router):
Routering van de klant LAN naar het volgende subnet moet gerouteerd worden via VLAN 100:
Bron interface LAN-bestemming 62.45.57.36/32 interface VLAN 100
Routering van de klant LAN naar de volgende subnets gerouteerd te worden via VLAN101:
62.45.57.34/32
62.45.57.0/24
62.45.59.0/24
62.45.76.0/24
62.45.58.226/32
62.45.45.150/32
62.45.49.0/24
212.115.196.0/25
217.63.90.128/25
217.63.91.0/26
62.45.61.32/27
62.45.61.16/28
62.45.61.64/28
217.102.255.57/32
Begrijpt iemand de nieuwsbrief van Caiway betreffende voetbal?
Maar, maar, maar: dat geldt toch voor iedereen in Nederland die niet bij Ziggo zit? Hoe kun je dat nou verkopen als een Caiway ding?U heeft ’t vast wel gehoord of gelezen, maar Ziggo Sport heeft de exclusieve rechten van de Europese voetbalcompetities gekocht. Dit heeft als gevolg dat u het Europese Voetbal niet meer via een tv-kanaal kijkt maar via een app. Via een Ziggo Sport Free account kunt u vanaf 24 augustus 2024 alle wedstrijden in de UEFA Champions League, Europa League én Conference League zien in de Ziggo Go app.
U zit goed bij Caiway
Maar geen zorgen: Caiway-klanten kunnen gewoon gratis alle internationale live-wedstrijden van de Nederlandse clubs zien. U zit goed bij Caiway, u hoeft niet over te stappen of bij te betalen. Dat is slim bekeken!
Er staat dat je dus niet bij Caiway weg hoeft. Dat zouden mensen kunnen denken. Lijkt me dus wel terecht dat het zo gesteld wordt.Prop-er schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:49:
Begrijpt iemand de nieuwsbrief van Caiway betreffende voetbal?
[...]
Maar, maar, maar: dat geldt toch voor iedereen in Nederland die niet bij Ziggo zit? Hoe kun je dat nou verkopen als een Caiway ding?
Beetje spijkers en laag water dit.
“What’s up?” “I don’t know,” said Marvin, “I’ve never been there.”
Ik las op het Zeelandnet Forum dat dit snel komt. Een tester genaamd Bordewolf geeft aan dat zij wel tijdens het EK de zender NPO1 UHD krijgen op de nieuwe Delta Androiddecoder. Ook het nieuwe seizoen begint met ESPN UHD zegt hij. Helaas is het bericht snel aangepast door Bordewolf en deels verwijderd door de moderator daar ivm ruzies. Ik vind het toch raar dat klanten niet worden ingelicht door Delta.Sjakie0101 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:51:
Weet jij er wat van @Sjakie0101
https://www.zeelandnet.nl...sport-4k-of-uhd-bij-delta
Er komen stakingen aan .
Caiway valt onder Deltafiber
https://www.fnv.nl/nieuws...ta-fiber-klaar-voor-actie
Caiway valt onder Deltafiber
https://www.fnv.nl/nieuws...ta-fiber-klaar-voor-actie
nieuws: Delta en Caiway testen tijdens EK voetbal NPO 1 UHD.rfbroek schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 00:34:
Sjakie0101 = Bordewolf.
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 13-06-2024 09:11 ]
Dank voor de bron!
Als ik het artikel lees zitten er toch nog wat haken en ogen aan.
Het is in ieder geval geen 4K maar Full HD met HDR.
Als ik zo even rondkijk op Google heeft dat weinig met UHD te maken

Het toernooi gaat ook niet gefilmd worden in 4k, het is pure marketing om dit uhd te noemen. Het is hd met hdr.
Ik heb Caiway Alles in 1 Glas 500. TV gaat via Coax maar ik kan ook een interactieve ontvanger krijgen zie ik.
Echter kan ik ook de Caiway app gebruiken op mijn shield. Maar ik kan daarin blijkbaar niet opnemen? Heb je daar een extra pakket voor nodig?
Echter kan ik ook de Caiway app gebruiken op mijn shield. Maar ik kan daarin blijkbaar niet opnemen? Heb je daar een extra pakket voor nodig?
Ik gebruik inmiddels 1,5 jaar Caiway via Chromecast TV, maar begin steeds meer irritatie te merken mbt de Caiwai app. Regelmatig hapert het "zoeken" door de tv gids en moet ik de app opnieuw starten en het blijft idioot dat je alleen maar kun scrollen met 2-64x zonder preview, zodat ik tijdenlang aan het klikken ben om bijv naar het laatste stukje van een Tour de france uitzending kan scrollen.
De android app kun je iig wel scrollen, maar de Chromecast TV blijft een ondergeschoven kindje. Iemand een idee of hier nog aan ontwikkeld gaan worden? Anders wordt het wellicht weer interessant terug te gaan naar ZIggo, die wel een fatsoenlijke app heeft
De android app kun je iig wel scrollen, maar de Chromecast TV blijft een ondergeschoven kindje. Iemand een idee of hier nog aan ontwikkeld gaan worden? Anders wordt het wellicht weer interessant terug te gaan naar ZIggo, die wel een fatsoenlijke app heeft
Delta stopt met apps op de TV decoder per oktober
https://www.zeelandnet.nl...ing-apps-delta-tv-decoder
https://www.zeelandnet.nl...ing-apps-delta-tv-decoder
Wat een armoedige bedoeling.
Is dit het begin van het einde?
Nee hoor, duurt nog zeker 1,75 miljard jaar, bron: https://scientias.nl/aard...0op%20aarde%20uitsterven.dolopfriet schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:54:
Wat een armoedige bedoeling.
Ik kan je verwijzen naar de volgende bron:rfbroek schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 00:40:
Dank voor de bron!
https://www.totaaltv.nl/n...-nieuwe-decoder-onbekend/
Er komt dus een softwareupdate aan, waardoor de output van de decoder (dit staat nu hard op 1080I) aangepast kan worden. De input is volgens TotaalTV 1080P
[ Voor 14% gewijzigd door Sjakie0101 op 30-09-2024 20:37 ]
Volgens een recent artikel op Totaal TV zou de Delta TV decoder nu geschikt zijn voor hogere beeldresoluties.
https://www.totaaltv.nl/n...-geschikt-voor-4k-en-uhd/
Klopt zie de updates:Mapje schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 18:59:
Volgens een recent artikel op Totaal TV zou de Delta TV decoder nu geschikt zijn voor hogere beeldresoluties.
Via Instellingen - HDMI modus - resolutie
Deze kan je nu op automatisch zetten.
De input van de decoder is nu ook de output.
Dus 720P gaat als 720P naar je televisie
1080P 50fps gaat als 1080P 50 fps.
Op kanaal 701 staat ESPN UHD met HDR als demo/testkanaal. Officiele lancering zal nu niet lang meer op zich laten wachten.
Vele kanalen die al als input P hebben gaan dus nu ook als P naar je televisie, dit geeft dus een kwaliteitsimpuls op enkele zenders.
Verder kan je nu abonnementen aanzetten via het instellingenmenu en is teletekst nu breed op het scherm (nieuwe teletekstapp)
[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-10-2024 19:17 ]
Ook 1080p heeft niks met UHD te makenSjakie0101 schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:39:
[...]
Er komt dus een softwareupdate aan, waardoor de output van de decoder (dit staat nu hard op 1080I) aangepast kan worden. De input is volgens TotaalTV 1080P

Volgens internationale standaarden (o.a. EBU) is 1080P met 50 fps, HDR en eventuele andere beeldverbeteraars en een hogere biitrate UHD. En dat is precies wat Delta nu levert (en overigens andere providers ook).
Maar dat het voer voor discussie is valt hier te lezen. Maar conclusie is dat er meer soorten zijn, UHD, 4K UHD en 8K UHD
review: Uhd is 1080p met hdr? - 4k-resolutie als optie in keuzemenu
[ Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-10-2024 20:41 ]
Nee wat Delta levert is geen UHD.
1080P met HDR is geen UHD.
Jouw bron gaat voornamelijk over de discussie hoe de verschillende formaten ervaren worden door de kijker.
Trouwens de logo's in jouw eigen bron zeggen het al, UHD is minimaal 4K.
Ik hou het liever bij de feiten:
Wikipedia: Ultra-high-definition television
Jouw bron gaat voornamelijk over de discussie hoe de verschillende formaten ervaren worden door de kijker.
Npo1 uhd, tijdens het EK voetbal was 1080p met HDR…. Ook ESPN UHD is 1080p met HDR. Alleen ziggo sport en love nature hebben 4K uitzendingen. Waarvan ziggo sport 4K SDR is.rfbroek schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:15:
Nee wat Delta levert is geen UHD.
Je verward UHD nu met 4K. Ziggo Sport en Love Nature zijn UHD, geen 4K.Pvd01 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:18:
[...]
Npo1 uhd, tijdens het EK voetbal was 1080p met HDR…. Ook ESPN UHD is 1080p met HDR. Alleen ziggo sport en love nature hebben 4K uitzendingen.
Ja ik weet dat het verkocht wordt als UHD, maar dat is het dus echt niet.Pvd01 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:18:
[...]
Npo1 uhd, tijdens het EK voetbal was 1080p met HDR…. Ook ESPN UHD is 1080p met HDR. Alleen ziggo sport en love nature hebben 4K uitzendingen. Waarvan ziggo sport 4K SDR is.
Daarom heb ik er ook een bron bij vermeld, waar je dat nog eens uitgebreid met referenties kan nalezen.
Ziggo sport wordt wel degelijk in 4K (oftewel 2160p) uitgezonden. Weliswaar “upscaled”, maar formule 1 was echt 2160p (oftewel 4K).bjusterbaarlik schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:23:
[...]
Je verward UHD nu met 4K. Ziggo Sport en Love Nature zijn UHD, geen 4K.
En dat is dus precies mijn punt. Delta verkoopt het als uhd, maar kwam tot voor kort niet verder dan 1080i met HDR. Nu dus 1080p met HDR.rfbroek schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:26:
[...]
Ja ik weet dat het verkocht wordt als UHD, maar dat is het dus echt niet.![]()
Daarom heb ik er ook een bron bij vermeld, waar je dat nog eens uitgebreid met referenties kan nalezen.
Nope. Je verward weer 4K met UHD.Pvd01 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:29:
[...]
Ziggo sport wordt wel degelijk in 4K (oftewel 2160p) uitgezonden. Weliswaar “upscaled”, maar formule 1 was echt 2160p (oftewel 4K).
4K = 4096x2160 ook wel 4K DCI genoemd
UHD = 3820x2160 dus net geen 4K.
Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de (IP)TV dienst, aanbod van TV-zenders, wel of geen 4K. Voor het internet aanbod van Caiway, om routerconfiguraties[te bespreken of het te hebben over welk type SFP je moet gebruiken. Is er een apart topic beschikbaar: [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de (IP)TV dienst, aanbod van TV-zenders, wel of geen 4K. Voor het internet aanbod van Caiway, om routerconfiguraties[te bespreken of het te hebben over welk type SFP je moet gebruiken. Is er een apart topic beschikbaar: [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2