To Cow or not to Cow, that is the Chicken
https://www.asus.com/nl/Networking/RTAC68U/HelpDesk_BIOS/
Versie 3.0.0.4.385.20253
2020/03/1036.54 MBytes
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.385.20253
- Fixed CVE-2019-15126 (Kr00k) vulnerability.
I intend to live forever. So far, so good.
Ik heb mijn Asus achter de Ziggo-modem in bridge modus staan. Aan Ziggo ligt het niet echt mijn inziens, want op de pc behaal ik bekabeld het volgende:
:fill(white):strip_exif()/f/image/OiHXCGybVryM2rskV7uvGPth.png?f=user_large)
Doe ik op mijn smartphone met de Speedtest-app een meting op een afstand van 3 meter, dan krijg ik dit:
/f/image/Keir6VWCbr2wZv6lpc5qc63l.png?f=fotoalbum_large)
Mijn Wifi-instellingen zijn als volgt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/qD9PrJTTMIz7nbiFXhKIINWB.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/oM5JZC7pr8mwALegK46uYVvz.png?f=user_large)
Enig idee wat ik kan doen om de snelheid omhoog te krijgen?
EDIT: laatste officiële firmware staat erop.
Heb je de laatste firmware in de Asus?
Je zou eventueel als je de overvolle 2,4 GHz band echt wil gebruiken de channel bandwidth op 40 MHz kunnen zetten. Maar weet niet hoe druk het is met andere netwerken, oftewel woon je afgelegen of in een vrijstaand huis, of zit je hutjeopmutje in een flat? In het laatste geval is 40 MHz bandbreedte claimen een beetje aso naar de buren toe.Vads schreef op woensdag 15 april 2020 @ 00:26:
Mijn zoon begon van de week te klagen over de wifi-snelheid. Eerst nam ik het niet echt serieus, maar nu ik erover nadenk is het inderdaad laag.
Ik heb mijn Asus achter de Ziggo-modem in bridge modus staan. Aan Ziggo ligt het niet echt mijn inziens, want op de pc behaal ik bekabeld het volgende:
[Afbeelding]
Doe ik op mijn smartphone met de Speedtest-app een meting op een afstand van 3 meter, dan krijg ik dit:
[Afbeelding]
Mijn Wifi-instellingen zijn als volgt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Enig idee wat ik kan doen om de snelheid omhoog te krijgen?
EDIT: laatste officiële firmware staat erop.
Hier draai ik voornamelijk op 5 GHz omdat ik in mijn flat ruim 30 netwerken op 2,4 GHz kan ontvangen. En er zijn maar 2 andere netwerken op 5 GHz. Daar heb ik de bandbreedte op 80 MHz staan op een vrij kanaal en ik haal prima snelheden door het hele appartement. In de tijd dat ik nog 250 down en 40 up had, haalde ik dit met gemak.
Versie: 3.0.0.4.385_20433
Staat nog niet op de Asus website. Wel al via de router zelf te downloaden.
Release notes:
1. Update Adaptive QoS categories: Help you to prioritize the mission-critical applications
Those people who work-from-home & learn-from-home will greatly benefit from this new feature with optimized streaming experiences.
New Supported Categories & Apps:
- Video conferencing, including Microsoft Teams®, ZOOM®, Skype®, Google Hangouts®, BlueJeans®
- Online learning, including Khan academy®, Udemy®, Coursera®, TED®, VIPKiD®, 51Talk®, XDF®, Xueersi®
- Streaming, including YouTube®, Netflix®, HBO NOW®, Amazon Prime Video®, Disney+®, ESPN®, MLB.com®, iQIY®
- Indoor training, including Zwift®, Peloton®, Onelap®
Stay tuned and more apps are coming to the list soon!
2. Support Mobile Game Mode
- One-click prioritizing your mobile device to the highest and ensure you the best mobile gaming experiences.
- Install/Update ASUS Router App (Android supports later than 1.0.0.5.44; iOS supports later than 1.0.0.5.41)
Ik heb al jaren de RT-AC68 en was er altijd wel happy mee. Tot een paar weken. Ik merk dat de 5GHz steeds vaker wegvalt en dan langzaam weer opbouwt.
Ik gebruik de laatste Asus firmware, maar dat geeft weinig verbetering,
Ik heb verder gepoogd om het zendvermogen te verhogen door de uitgebreide https://gathering.tweaker...message/44363671#44363671 handleiding te volgen, maar wat ik ook doe na de reboot blijft die op 15.5dB staan.
Werkt het script niet meer bij de nieuwere firmwares?
Ik heb al jaren de Asuswrt-merlin firmware.
downloads: Asuswrt-Merlin 384.16
Download
https://sourceforge.net/p...n/files/RT-AC68U/Release/
Heb net geupdate naar de laatste:
1e indruk werkt alles OK.Huidige versie : 384.16
Handmatige firmware-update : Uploaden
Nieuwste versie : De huidige firmware van de router is de nieuwste versie.
Dat klopt en er is volgens mij ook geen mogelijkheid om terug te downgraden. Dit is overigens al een aantal jaar zo.jpkloosterman schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 17:52:
Hallo iedereen,
Ik heb al jaren de RT-AC68 en was er altijd wel happy mee. Tot een paar weken. Ik merk dat de 5GHz steeds vaker wegvalt en dan langzaam weer opbouwt.
Ik gebruik de laatste Asus firmware, maar dat geeft weinig verbetering,
Ik heb verder gepoogd om het zendvermogen te verhogen door de uitgebreide https://gathering.tweaker...message/44363671#44363671 handleiding te volgen, maar wat ik ook doe na de reboot blijft die op 15.5dB staan.
Werkt het script niet meer bij de nieuwere firmwares?
< dit stukje webruimte is te huur >
https://www.snbforums.com...-45717.58984/#post-516184
AC68U unstable wifi and disappearing 5GHz ....
Er zijn ook veel tips om je wi-fi zo ie zo te verbeteren. Oa kanaalkeuze kan belangrijk zijn ivm buren die ook hun power opgeschroefd hebbenTo be clear:
- Fixed EU 5GHz SSID disappear problems in EU model.
https://www.digitalcitizen.life/improve-wifi-speed-asus
[ Voor 27% gewijzigd door route99 op 18-04-2020 15:07 ]
Versie 3.0.0.4.385.20490
2020/05/06
36.77 MBytes
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.385.20490
- Improved connection stability.
- Optimized CPU utilization.
- Fixed some UI bugs.
- Fixed login bugs.
- Support router certificate export. After import the certificate to the computer you will not see the warning message when login with https.Please refer to https://www.asus.com/us/support/FAQ/1034294/
https://dlcdnets.asus.com...RT_AC68U_300438520490.zip
Versie 3.0.0.4.385.20585
2020/06/19 36.74 MBytes
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.385.20585
- Fixed Let's encrypt certification renew bugs.
- Improved web history page loading speed.
- Fixed OpenVPN related bugs
Versie 3.0.0.4.385.20630 2020/06/3036.78 MBytes
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.385.20630
Security update
- Fixed CVE-2020-12695 (CallStranger)
- Fixed Reflected XSS vulnerability.
- Fixed Directory traversal vulnerability.
- Fixed CVE-2017-15653.
The update server transport layer security was upgraded and the old protocol was removed.
If your router firmware version is lower than 3.0.0.4.385.20253, please refer to the "Update Manually" section in https://www.asus.com/support/FAQ/1008000 to update the firmware.
NOSIG
Het is niet dat ik echt WIFI6 nodig heb op het moment namelijk en al zeker niet voor beetje internetten op je telefoon thuis is AC snel zat.
Sinds het updaten naar deze firmware kom ik niet meer bij de webinterface. Ik gebruik hem als AP en heb hem in de DHCP-server van m'n router een vast IP-adres toegekend, maar iedere keer als ik hiermee verbinding probeer te maken, wordt de verbinding geweigerd. Verder lijkt hij het trouwens wel normaal te doen.RVW schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:51:
En weer een nieuwe stock firmware:
Versie 3.0.0.4.385.20630 2020/06/3036.78 MBytes
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.385.20630
Security update
- Fixed CVE-2020-12695 (CallStranger)
- Fixed Reflected XSS vulnerability.
- Fixed Directory traversal vulnerability.
- Fixed CVE-2017-15653.
The update server transport layer security was upgraded and the old protocol was removed.
If your router firmware version is lower than 3.0.0.4.385.20253, please refer to the "Update Manually" section in https://www.asus.com/support/FAQ/1008000 to update the firmware.
Update: factory reset gedaan en de boel opnieuw ingesteld. Alles werkt weer.
[ Voor 3% gewijzigd door Commendatore op 05-07-2020 00:02 ]
[ Voor 38% gewijzigd door ditbenikecht op 29-07-2020 12:30 ]
2020/08/14
36.78 MBytes
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.385.20633
- Fixed RCE vulnerability.
Mijn vorige router had 1 update op een paar jaar tijd...
"Te zot voor woorden"?Astratuner schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 17:59:
Toch te zot voor woorden hoeveel updates deze router al gehad heeft.
Mijn vorige router had 1 update op een paar jaar tijd...
Je zou moeten zeggen, te zot voor woorden dat je oude router niet regelmatig updates kreeg. ASUS Ondersteunt zijn routers tenminste nog en als er fouten worden gevonden worden die over het algemeen netjes verholpen.
Of heb je liever een router waar de firmware diverse veiligheidslekken bevat waar nooit iets aan gedaan zal worden? Want geloof me, in jouw vorige router zaten gegarandeerd diverse firmware vulnerabilities die bekend zijn maar nooit gefixed.
Ik zit tegenwoordig op m'n 3e router van ASUS en één van de redenen dat ik ASUS kies is omdat ze hun routers lange tijd ondersteunen met firmware updates.
(plus dat er voor veel ASUS routers ook de alternatieve Merlin firmware is die ik draai, aangezien ASUS al meerdere malen fixes of verbeteringen van Merlin heeft overgenomen zegt dat ook wat over de kwaliteit van deze alternatieve firmware)
[ Voor 54% gewijzigd door Wildfire op 24-08-2020 19:54 ]
Heb al meer dan ca 15 jaar Asus routers. En al die tijd zelden problemen gehad , mogelijk mede door het up to date blijven van de firmware.
Bij smart phones wordt het toch ook als een pre gezien als de updates blijven komen...toch....ivm security.
Heb net toevallig mijn 2 RT-AX58U geüpdate en dan komt dit voor bij. De 68u moet ik nog doen maar die is even ivm andere zaken buiten gebruik.
[ Voor 22% gewijzigd door route99 op 24-08-2020 19:39 ]
De schijf is opgedeeld in twee partities van 2,5GB aangezien 4TB de maximale partitiegrootte schijnt te zijn (haalde ik uit een tabel op de Asus site). Het gekke is dat hij twee andere (USB 2.0) schijven wél accepteert: een 2,5" (zonder externe voeding) en een 3,5" (met eigen externe voeding). Beide zijn dus niet USB 3.0 en zitten ruim onder de 4TB schijfruimte.
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een USB 3.0/3.1/3.2 schijf op deze router?
https://www.google.com/se...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Op het SNB forum kun je eea verwachten en die staat er idd tussen.
https://www.snbforums.com...an-run.35763/#post-291951
Een ervaring eruit gepikt en dan zie je dat blijkbaar niet alleen de partitie grootte er toe kan doen maar ook de cluster grootte.
....daaronder staat dat voor een 5GB disk EXT3 wel en EXT4 niet werkt.....I have been using a 4TB portable Seagate Backup Plus portable drive attached to the USB3 port on the AC68U router. The only way to get the drive was to work was to reformat it with an allocation unit of 64 kilobytes. The standard allocation of 4096 bytes was too much for the router.
Add my 2 cents...
I had a 5TB drive connected to my AC68U. I think it was formatted EXT4 (or it could have been EXT3). Zero issues. Replaced it with a 10TB drive. At first I formatted it EXT4. The AC68U would see it, but never mount it. Reformatted it with EXT3 and all works.
[ Voor 13% gewijzigd door route99 op 19-09-2020 09:13 ]
Versie 3.0.0.4.386.40558
2020/11/05
40.62 MBytes
Asus RT-AC68UF Firmware version 3.0.0.4.386.40558
New Feature
1. AiMesh 2.0
- System optimization: one click in AiMesh to optimize the topology
- System Ethernet backhaul mode, all nodes will only connect by ethernet, all bands will be released for wireless clients.
- System factory default and reboot.
- Client device reconnect, make the device to offline and online again.
- Client device binding to specific AP.
- Guest WiFi on all Mesh nodes (all node need to upgrade to 3.0.0.4.386 firmware)
- Access nodes USB application.
Connection priority and Ethernet backhaul mode introduction
https://www.asus.com/support/FAQ/1044184
How to setup ASUS AiMesh or ZenWiFi Mesh Ethernet backhaul under different conditions
https://www.asus.com/support/FAQ/1044151/
2. New Family interface in ASUS router App.
ASUS Router App for iOS must greater or equal to iOS v1.0.0.5.75
Android version greater or equal to v1.0.0.5.74
3. The unit of the WiFi time scheduler goes to 1 minute.
4. 2.4 and 5G on the network map could be configured in the same tab.
5. Captcha for login can be disabled in administration -> system.
6. Printer server port can be disabled on the USB app page.
7. Clients which connect to the guest network can be viewed in the network map -->view list --> interface
(na 2 reloads, stroom eraf, nog steeds geen web gui, verder werkt de router wel, dus gewoon internet en intranet)
[ Voor 17% gewijzigd door djpsycho82 op 07-11-2020 17:30 ]
Alles lijkt goed te werken, alleen krijg ik op de 5Ghz mijn snelheid niet hoger dan 490Mbps, upload haal ik wel de volledige 50Mbps.
Mijn Asus 68 draait de laatste versie van de Merlin Software.
Wellicht hebben jullie tips om mijn snelheid op 5Ghz hoger te krijgen.
Oh, okeeditbenikecht schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:42:
@Jieve 490 is al een hele mooie snelheid. Zeker omdat de 68u niet Wave2 is. Wil je sneller dan moet je naar een wifi6 router en client.
Ik zal eens gaan kijken naar een Wave 2, wifi 6 router!
Suggesties?
Edit: kan natuurlijk ook een Ubiquiti aanschaffen en de wifi uitzetten op de router!
[ Voor 11% gewijzigd door Jieve op 14-11-2020 15:40 ]
Thanks, ik ga eens kijken.ditbenikecht schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:58:
@Jieve De AX88U is een mooie Asus router. Niet geweldig op de 2,4GHz, maar eens stuk moderner dan de 68U. Vandaag voor 244 euro bij Amazon.
Ik zat te denken aan een AP, bijvoorbeeld 1 van Ubiquiti. Is dat handig met de 68U of kan ik beter naar de AX88U zonder AP?
Oke, daar had ik nog niet aan gedacht, maar dan zit ik toch nog steeds met de oude kwa wifi snelheid?ditbenikecht schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:33:
@Jieve Je kunt beide Asus in een mesh netwerk zetten, dat is een mooiere oplossing dan een losse AP.
Vergelijk: https://tweakers.net/pric...re/350048;1302626;993191/ditbenikecht schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:58:
@Jieve De AX88U is een mooie Asus router. Niet geweldig op de 2,4GHz, maar eens stuk moderner dan de 68U. Vandaag voor 244 euro bij Amazon.
De AX58U is dan qua prijs/performance lijkt me een stuk interessanter. En die kun je bij een gewone NL winkel met dito voorwaarden bestellen.
Zet je die als hoofdrouter met een snelle WiFi en dan kun de de 68AC in het meshnetwerk zetten voor plaatsen waar je daar wel tevreden. mee bent. Wil je daar ook een hogere snelheid van zou je 2x RT-AX58U kunnen nemen. Standaard is de 58U toch wel 40% goedkoper.... en ik vind hem ook makkelijker te plaatsen ivm de antennes.
Ik heb inderdaad hetzelfde. Komende dagen maar eens kijken hoe we dat weer op gaan lossen.djpsycho82 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:30:
Net deze update geïnstalleerd en na reload krijg ik login zoals gewoonlijk. Daarna reageert de webgui niet meer en blijft de pagina laden. Ook via Ethernet en via de mobiele app geen verbinding meer met de router... Ik zou deze update vooralsnog even links laten liggen!!
(na 2 reloads, stroom eraf, nog steeds geen web gui, verder werkt de router wel, dus gewoon internet en intranet)
Ik denk dat ik hetzelfde heb als jij. Na de login blijft de GUI leeg. Is de enige oplossing een factory reset? Dan hoop ik wel dat een upload van een backup van de settings mogelijk is.djpsycho82 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:30:
Net deze update geïnstalleerd en na reload krijg ik login zoals gewoonlijk. Daarna reageert de webgui niet meer en blijft de pagina laden. Ook via Ethernet en via de mobiele app geen verbinding meer met de router... Ik zou deze update vooralsnog even links laten liggen!!
Ik heb een Factory reset gedaan na ongeveer 5 minuten wachten. Ik liet mijn laptop open staan op de lege gui website. Toen ik na Factory reset terug kwam bij de laptop stond de gui er wel ineens voor, alleen was de router toen al aan het resetten, geen idee of ik toch langer had moeten wachten of dat de reset ervoor zorgde dat hij op het laatste moment toch nog even de gui liet zien.FreshM schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:52:
[...]
Ik denk dat ik hetzelfde heb als jij. Na de login blijft de GUI leeg. Is de enige oplossing een factory reset? Dan hoop ik wel dat een upload van een backup van de settings mogelijk is.
Na Factory reset zou je je backup terug moeten kunnen zetten. Bij mij lukte dat niet om de simpele reden dat ik geen backup gemaakt had🤫 haha. Dus heb hem opnieuw ingesteld en snel een backup gemaakt voor een volgende keer 😜
Argh, ik heb ook net geupdate naar 3.0.0.4.386_40558 en hetzelfde: geen web interface. 1x na heel lang wachten stond hij er, nu is 'ie weer weg.Dacuuu schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:57:
Ik zit nu precies op 3.0.0.4.386_40558 (wifi patch werkt nog trouwens) en ook ik had net interface problemen.. Keer stroom er af en op hielp, maar de interface kwam pas na een tijdje.. Snel een backup gemaakt van mijn settings, ga hem niet resetten nu want alles werkt, ik kijk het even aan.
Hoe is het bij jou gegaan? Alles vanzelf terug gekomen?
Ik heb toen een keer het stroom van de asus gehaald, even gewacht en weer terug op. Toen na een tijdje was de interface er, daarna niet meer gereboot.Stiggy schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:45:
[...]
Argh, ik heb ook net geupdate naar 3.0.0.4.386_40558 en hetzelfde: geen web interface. 1x na heel lang wachten stond hij er, nu is 'ie weer weg.
Hoe is het bij jou gegaan? Alles vanzelf terug gekomen?
Thanks! Wou ik ook even doen, maar vriendin heeft zo dringend internet nodig, dus ik blijf er nu maar even afDacuuu schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:59:
[...]
Ik heb toen een keer het stroom van de asus gehaald, even gewacht en weer terug op. Toen na een tijdje was de interface er, daarna niet meer gereboot.
Versie 3.0.0.4.386.41634
2021/01/18
1. Fixed Let’s Encrypt not working properly.
2. Added IPTV supports for specific region.
3. Fixed parental control issues.
This firmware add more security protection for configuration.
Ik heb raar probleem met mijn RT-AC68U router
Het probleem is als ik mijn internetsnelheid direct op het glasmodem meet krijg ik ongeveer 500/500
Maar via de router blijft er nog niet de helft over.
Heeft iemand hier enig idee ?
De laatste firmware zit erin, alles werkt wel, daarom
ook niet direct gemerkt, aan metingen die ik zo af en toe deed kan ik zien dat het na 10-08-2020 is begonnen.
Wat kan ik doen om weer de volle snelheid door de router te krijgen.
Alles weer oke.
Ik heb de SSID's voor 2.4GHz en 5GHz identiek, maar wat opvalt is dat nu ALLE wireless devices (~35) op de 2.4GHz zitten, geen enkele zit op de 5GHz band. Ik kan me voorstellen dat hierdoor de 2.4GHz radio chocked wat de traagheid zou kunnen verklaren.
Tijd voor een factory reset, zijn unieke SSID's echt nodig (bij AiMesh zijn ze toch bewust hetzelfde om dynamisch te kunnen switchen) of kan ik nog iets anders proberen?
[ Voor 8% gewijzigd door catchingfire op 24-01-2021 16:34 ]
Edit: Ik had dus Traffic Analyzer uitgezet, omdat deze data doorstuurt naar Trendmicro. Maar zodra ik Traffic Analyzer uit zet, werkt mijn Nginx reverse proxy niet meer extern. Kom er na uren zoeken achter..

[ Voor 83% gewijzigd door Dacuuu op 27-02-2021 10:19 ]
Iemand anders ook problemen met firmware "386.1_2"? Misschien moet ik de beta installeren. Ergens zit ik ook weer te kijken naar een andere router (RT-AX86U).
Ik zit ook op 386.1_2 en haal prima snelheden.Recon24 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:50:
Heb het gevoel dat ik met de laatste firmware update van Merlin de 500mbit niet meer aantik. Na een herstart van de router heb ik wel even dat ik met speedtest boven de 3 a 400mbit uitkom, maar dat zak daarna gauw weer naar 180mbit.
Iemand anders ook problemen met firmware "386.1_2"? Misschien moet ik de beta installeren. Ergens zit ik ook weer te kijken naar een andere router (RT-AX86U).
:fill(white):strip_exif()/f/image/29amDlF1DpBJv9GLiYUit8pW.png?f=user_large)
En hoe haha, dat zijn idd lekkere snelheden.Ik sluit later mijn laptop even direct aan op de modem lan 1 poort om te checken, maar ik verwacht dat het echt mijn router is. Dan die maar resetten en settings backup terug zetten.connos schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:27:
[...]
Ik zit ook op 386.1_2 en haal prima snelheden.
[Afbeelding]
- Fixed the FragAttack vulnerability.
- Fixed DoS vulnerability. Thanks for Tsinghua University NISL's contribution.
- Improved system stability.
- Fixed GUI bugs.
- Security Fixed: CVE-2020-25681, CVE-2020-25682, CVE-2020-25683, CVE-2020-25687, CVE-2020-25684, CVE-2020-25685, CVE-2020-25686
⛔ Trackers of betalen ⛔
Dat is flink, 2x zo groot... Heb je de wifi patch? zo ja, ben ik benieuwd of die nog steeds werkt na de update.JohanKupers schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:27:
Nieuwe firmware beschikbaar 3.0.0.4.386.43129:Wel opvallend dat de firmware dit keer 91 MB is, dat is een verdubbeling ten opzichte van de vorige versies.
- Fixed the FragAttack vulnerability.
- Fixed DoS vulnerability. Thanks for Tsinghua University NISL's contribution.
- Improved system stability.
- Fixed GUI bugs.
- Security Fixed: CVE-2020-25681, CVE-2020-25682, CVE-2020-25683, CVE-2020-25687, CVE-2020-25684, CVE-2020-25685, CVE-2020-25686
Die van de AC68U liep gewoon achter tov de AX versies, iig tov de AX58U die deze fixes al begin maart kregen. Maar beter later dan nooit... toch?JohanKupers schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:27:
Nieuwe firmware beschikbaar 3.0.0.4.386.43129:Wel opvallend dat de firmware dit keer 91 MB is, dat is een verdubbeling ten opzichte van de vorige versies.
- Security Fixed: CVE-2020-25681, CVE-2020-25682, CVE-2020-25683, CVE-2020-25687, CVE-2020-25684, CVE-2020-25685, CVE-2020-25686[/li]
https://www.asus.com/Netw...s/RT-AX58U/HelpDesk_BIOS/
Version 3.0.0.4.386.42095
2021/03/09 68.91 MBytes
ASUS RT-AX58U Firmware version 3.0.0.4.386.42095
Als je met de Wi-Fi patch het verhoogde uitzendvermogen bedoeld, ja die is nog aanwezig op mijn AI-Mesh unit. ik heb nu alleen de AI-Mesh unit bijgewerkt, want ik wil voorkomen dat die iets stuk gaat maken op mijn main router in verband met de Formule 1 kwalificatie.Dacuuu schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:16:
[...]
Dat is flink, 2x zo groot... Heb je de wifi patch? zo ja, ben ik benieuwd of die nog steeds werkt na de update.
O maar die was al begin februari gefikst in een Beta versie. dus wie loopt er nu achter?route99 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:55:
[...]
Die van de AC68U liep gewoon achter tov de AX versies, iig tov de AX58U die deze fixes al begin maart kregen. Maar beter later dan nooit... toch?![]()
https://www.asus.com/Netw...s/RT-AX58U/HelpDesk_BIOS/
[...]
Security Fixed:
Fixed CVE-2020-25681, CVE-2020-25682, CVE-2020-25683, CVE-2020-25687, CVE-2020-25684, CVE-2020-25685, CVE-2020-25686
Please be noted this is a quick fix beta version for DNSmasq vulnerabilities. Refer to "Method 2: Update Manually" in https://www.asus.com/support/FAQ/1008000 to update this firmware.
[ Voor 44% gewijzigd door JohanKupers op 22-05-2021 15:00 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik keek naar de definitieve versie, de beta voor de AX58U was ook begin februari.JohanKupers schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:56:
O maar die was al begin februari gefikst in een Beta versie. dus wie loopt er nu achter?:
Security Fixed:
Fixed CVE-2020-25681, CVE-2020-25682, CVE-2020-25683, CVE-2020-25687, CVE-2020-25684, CVE-2020-25685, CVE-2020-25686
Please be noted this is a quick fix beta version for DNSmasq vulnerabilities. Refer to "Method 2: Update Manually" in https://www.asus.com/support/FAQ/1008000 to update this firmware.
Voor jouw vergelijk incl beta is het gelijk.....
OK, de AX wint dan.route99 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:28:
[...]
Ik keek naar de definitieve versie, de beta voor de AX58U was ook begin februari.
Voor jouw vergelijk incl beta is het gelijk.....
Maar hoe dan ook, Asus blijft wel lekker lang firmware updates uitbrengen voor hun routers.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Dit is toch waar het uiteindelijk om gaat, dat Asus vaak lang blijft upgraden met de firmware's. En ook de Merlin alternatieven kunnen erg nuttig zijn voor wie dat wil en het forum op https://www.snbforums.com/forums/asus-wireless.37/JohanKupers schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:31:
[...]Maar hoe dan ook, Asus blijft wel lekker lang firmware updates uitbrengen voor hun routers.
Maar krijg nu wel een melding over de NVRAM:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jtctJs7AjVoNTQwWaU1eHXwV.jpg?f=user_large)
Ik kan er nog een USB3 stick induwen en swap activeren. Heeft dat nut?
O'ja.. gebruik merlin firmware
[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 23-08-2021 14:01 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Inmiddels overgestapt naar de AX88U, maar dit probleem heb ik ook gehad.
Maak screenshots van al je installingen (geen backup, want als je die terug zet, krijg je hetzelfde probleem weer!) en doe een factory reset.
Formateer na de reset, de JFFS partitie (vind je in Beheer en dan tabblad systeem)
En enable JFFS custom scripts and configs.
Reboot je router, zodat de JFFS partitie geformateerd wordt en nu kun je al je instellingen terug plaatsen.
Er is iets corrupt geraakt in je geheugen wat je er alleen met een factory reset weer uit kunt krijgen. Helaas wordt de corruptie meegenomen in je backup (zelf door schade en schande wijs geworden).
Succes!
Die staan zelf niets allemaal in de GUI.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Zoek even op gebruiker @Glassertje , die is het gelukt om de Asus (weliswaar de AX88U)op KPN glasvezel aan te sluiten, met behulp van Merlin forums. Tevens werkt daar ook de televisie zonder de Experia box.Cyberpope schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:59:
Ai... dat ik heb hem op KPN glas met alle maatwerkinstellingen.
Die staan zelf niets allemaal in de GUI.
Je ontkomt niet aan de factory reset, als je van deze melding af wilt komen. Maar het is zinvol om eerst alle informatie te verzamelen (ik heb er ook een half jaar mee door gedraait
Het is mij eerder ook gelukt, experiabox alleen voor telefoon. Maar dat was wel een puist werk.Rinaldootje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:04:
[...]
Zoek even op gebruiker @Glassertje , die is het gelukt om de Asus (weliswaar de AX88U)op KPN glasvezel aan te sluiten, met behulp van Merlin forums. Tevens werkt daar ook de televisie zonder de Experia box.
Je ontkomt niet aan de factory reset, als je van deze melding af wilt komen. Maar het is zinvol om eerst alle informatie te verzamelen (ik heb er ook een half jaar mee door gedraait)
Er is zelfs een apart topic voor: [KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken
Maar ja, je doet het niet elke week. En ik heb een behoorlijk complexe configuratie draaien met vaste ip's (static), vaste ip's (via dhcp) en dergelijke. Pfffft. Zolang hij stabiel blijft ga ik er niet aan beginnen. Even afwachten wat er gaat gebeuren.
En ja, je importeert het probleem vrolijk weer terug, daar was ik ook al achter.
Deze al een keer geprobeerd? Heeft bij mij in het verleden wel wat opgeleverd.Cyberpope schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:55:
Ik heb deze router nog steeds tot volle tevredenheid.
Maar krijg nu wel een melding over de NVRAM:
[Afbeelding]
Ik kan er nog een USB3 stick induwen en swap activeren. Heeft dat nut?
O'ja.. gebruik merlin firmware
[ Voor 3% gewijzigd door JohanKupers op 23-08-2021 17:23 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Versie 3.0.0.4.386.43137
2021/10/14 91.47 MBytes
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.386.43137
- Fixed GUI bug
Please unzip the firmware file first then check the MD5 code.
MD5: 7223f4dc79dadde37835b90dc7fe0def
https://dlcdnets.asus.com...RT_AC68U_300438643137.zip
Die draai ik al zonder problemen sinds 16/10.RVW schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:46:
En toch weer een firmware update:
Versie 3.0.0.4.386.43137
2021/10/14 91.47 MBytes
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.386.43137
- Fixed GUI bug
MD5: 7223f4dc79dadde37835b90dc7fe0def
https://dlcdnets.asus.com...RT_AC68U_300438643137.zip
⛔ Trackers of betalen ⛔
Versie 3.0.0.4.386.45987
2021/12/16
92.52 MBytes
ASUS RT-AC68U White Firmware version 3.0.0.4.386.45987
Fixed XSS vulnerability
Fixed SQL injection vulnerability
Fixed PLC path traversal vulnerability
Fixed Stack overflow vulnerability
Thanks to HP of Cyber Kunlun Lab
https://dlcdnets.asus.com...8U_WHITE_300438645987.zip
https://dlcdnets.asus.com...8U_WHITE_300438646065.zip
Versie 3.0.0.4.386.46065
2022/01/27 92.84 MBytes
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.386.46065
Security
- Fixed string format stacks vulnerability
- Fixed cross-site-scripting vulnerability
- Fixed informational vulnerability.
Thanks to Howard McGreehan.
-Fixed SQL injection vulnerability
-Fixed json file traversal vulnerability
-Fixed plc/port file traversal vulnerability
-Fixed stack overflow vulnerability
Thanks to HP of Cyber Kunlun Lab
-Fixed authenticated stored XSS vulnerability
Thanks to Luke Walker – SmartDCC
-Fixed LPD denial of service vulnerability
-Fixed cfgserver heap overflow vulnerability
-Fixed cfgserver denial of service vulnerability
Thanks to TianHe from BeFun Cyber Security Lab.
Added more ISP profile
Digi 1 - TM
Digi 2 - TIME
Digi 3 - Digi
Digi 4 - CTS
Digi 5 - ALLO
Digi 6 - SACOFA
Maxis - CTS
Maxis - SACOFA
Maxis - TNB/ALLO
Fixed AiMesh guest network issues.
Fixed DDNS issues where the WAN IP is IPv6
Fixed UI bugs in Administration --> feedback.
Fixed time zone error.
MD5:33b491c21c167a8beec2f450aafe1bc2
Versie 3.0.0.4.386.48262
2022/03/25
92.71 MBytes
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.386.48262
1. Fixed OpenSSL CVE-2022-0778
2. Added more security measures to block malware.
3. Fixed Stored XSS vulnerability. Thanks to Milan Kyselica of IstroSec.
4. Fixed CVE-2022-23970, CVE-2022-23971, CVE-2022-23972, CVE-2022-23973, CVE-2022-CVE-2022-25595, CVE-2022-25596, CVE-2022-25596,
5. Added 3rd party DNS server list in WAN --> DNS to help users enhance the connection security.
Als je Asus DDNS gebruikt moet je Asus contacteren om dat om te zetten. Zorg dat je MAC van oude en nieuwe router bij de hand hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door knakworst op 06-08-2022 09:46 ]
Heb je dit wel eens geprobeerd met je oude router?knakworst schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:45:
Mijn Asus AC68U is na een firmware update overleden. Ook de harde resets gaven geen leven. Tevreden over ASUS en het updatebeleid, heb ik een AX88U gekocht.
Als je Asus DDNS gebruikt moet je Asus contacteren om dat om te zetten. Zorg dat je MAC van oude en nieuwe router bij de hand hebt.
https://www.asus.com/support/FAQ/1000814/
Ik heb hiermede al meerdere keren oude "overleden" routers weer mee aan de praat gekregen
Maar gefeliciteerd met je 88U, deze heb ik zelf ook al een tijdje en ben er zeer tevreden over (met Merlin firmware)
[ Voor 9% gewijzigd door Rinaldootje op 06-08-2022 14:57 ]
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.386.51255
Version 3.0.0.4.386.51255 98.38 MB
2023/03/02
1.Fixed HTTP response splitting vulnerability.
2.Fixed Samba related vulerabilities.
3.Fixed cfg server security issues.
4.Fixed Open redirect vulnerability.
5.Fixed token authentication security issues.
6.Fixed security issues on the status page.
7.Fixed XSS vulnerability.
8.Fixed CVE-2022-26376
9.Fixed CVE-2018-1160
10.Fixed IPv6-related bugs.
11.Added a new login URL http://www.asusrouter.com to fixed the login issues.
12.Optimize the AiMesh web interface
13.Fixed network map UI bugs
14.Fixed bugs related to Wi-Fi calling.
15.Supported web history record exported.
16.Fixed IPSec VPN server compatibility with Windows 10 VPN client.
17.Improved AiMesh connection stability.
18.Fixed IPTV issues.
MD5: 1db86bb601019bd30fa73f011fd33fab
https://dlcdnets.asus.com...651255.zip?model=rt-ac68u
Misschien is dit met een factory reset en opnieuw instellen wel op te lossen, maar gezien de naar huidige maatstaven nogal sketchy manier waarop dat instellen gaat en de leeftijd van het ding, heb ik besloten tot vervanging over te gaan. Dit was trouwens ook niet bepaald de eerste keer dat er iets stukging na een firmware update.
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.386.51665
Version 3.0.0.4.386.51665
98.78 MB
2023/05/11
Bug fixes and functionality modifications:
-Resolved the issue with login and password changes.
-Fixed the issue where Traffic Analyzer sometimes couldn't record data.
Security updates:
-Enabled and supported ECDSA certificates for Let's Encrypt.
-Enhanced protection for credentials.
-Enhanced protection for OTA firmware updates.
-Fixed DoS vulnerabilities in firewall configuration pages. Thanks to Jinghe Gao's contribution.
-Fixed DoS vulerabilities in httpd. Thanks to Howard McGreehan.
-Fixed information disclosure vulnerability. Thanks to Junxu (Hillstone Network Security Research Institute) contribution.
-Fixed CVE-2023-28702 and CVE-2023-28703. Thanks to Xingyu Xu(@tmotfl) contribution.
-Fixed null pointer dereference vulnerabilities. Thanks to Chengfeng Ye, Prism Research Group - cse hkust contribution.
-Fixed the cfg server vulnerability. Thanks to Swing and Wang Duo from Chaitin Security Research Lab.
-Fixed the vulnerability in the logmessage function. Thanks to Swing and Wang Duo from Chaitin Security Research Lab C0ss4ck from Bytedance Wuheng Lab, Feixincheng from X1cT34m.
Please unzip the firmware file, and then verify the checksum.
SHA256: 6040822e6ab3d1bafc756fb038c2f3559aa1004a2af2d2bc52684f39004a2f65
https://dlcdnets.asus.com...651665.zip?model=rt-ac68u
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.386_51668
Version 3.0.0.4.386_51668
98.78 MB
2023/11/30
1. Resolved an issue causing excessive log generation due to bwdpi issue.
2. Fixed a potential issue causing higher CPU utilization.
Fijn dat ze hem toch nog bij houden ondanks dat hij redelijk op leeftijd raakt 🙂
Een van de beste aankopen ooit. Kocht em tweedehands van een tweaker omdat ze nieuw duur waren in die tijd. Merlin software erop. Skynet firewall add-on erbij. Super stabiele, snelle en betrouwbare router.Banshee schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:37:
Fijn dat ze hem toch nog bij houden ondanks dat hij redelijk op leeftijd raakt 🙂
Draait al jaren zonder enig probleem.
Ja klopt, ik ben ook zeer tevreden.kaos001 schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:34:
[...]
Een van de beste aankopen ooit. Kocht em tweedehands van een tweaker omdat ze nieuw duur waren in die tijd. Merlin software erop. Skynet firewall add-on erbij. Super stabiele, snelle en betrouwbare router.
Draait al jaren zonder enig probleem.
Het moment dat ik hem omwissel is waarschijnlijk de dag dat hij uitvalt
Burp
Kan de RT-AC68U wel zonder problemen de 1 gigabit-snelheden (940/940 Mbps up en down) waarmaken?
Ik heb het in de settings wel voorbij zien komen, maar of het lekker werkt kan ik je helaas niet zeggen, gebruik het immers zelf niet.Yarisken schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:38:
Ik heb ook interesse in deze router. Ik heb fiber en ben van België en ik moet vlan10 en pppoe kunnen instellen. Werkt dit lekker op deze router ?
Tegelijkertijd kun je je afvragen of je nog zo’n oudere ( maar nog steeds wel goede ) router zou moeten aanschaffen, daar er inmiddels al veel modernere verkrijgbaar zijn zoals de AX serie.
Hey,Banshee schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 07:42:
[...]
Ik heb het in de settings wel voorbij zien komen, maar of het lekker werkt kan ik je helaas niet zeggen, gebruik het immers zelf niet.
Tegelijkertijd kun je je afvragen of je nog zo’n oudere ( maar nog steeds wel goede ) router zou moeten aanschaffen, daar er inmiddels al veel modernere verkrijgbaar zijn zoals de AX serie.
Ik heb de router in gebruik. Werkt perfect eigenlijk, heel stabiel.
Wel de router is wat ouder maar één van de meest zuinige ook en voor 99 euro ...
Bedankt nog voor je reactie.
Alleen mislukt de update steeds, hebben jullie daar ook last van ?
Maar wel op zoek naar een andere want Asus is al gestopt met updates en Merlin gaat er ook mee stoppen. Hij heeft het 10 jaar ongeveer bij mij uitgehouden. Niet slecht.
Vanuit de app wilde hij dit keer echt niet.
Voorlopig heeft Asus dus weer een update uitgebracht voor deze router. Heb je daar een bron van dat Asus is gestopt met updates?Cyberpope schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:15:
Maar wel op zoek naar een andere want Asus is al gestopt met updates...
https://www.asus.com/event/network/eol-product/FreshM schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:12:
[...]
Voorlopig heeft Asus dus weer een update uitgebracht voor deze router. Heb je daar een bron van dat Asus is gestopt met updates?
https://www.snbforums.com...-announced-by-asus.89314/
https://www.snbforums.com...mware-implications.89571/
Merlin stopt dus ook eind van het jaar.
Thx! Dat wordt dan waarschijnlijk oppassen geblazen met de RT-AC68U als AiMesh node. Ik heb er 3 als node...
Overigens als ze overgaan op 3006.XXX firmware, dan het zomaar zijn dat wat meer populaire routers hun merlin support gaan verliezen.
Ik vraag me of ik nog ooit zo lang met een router zou kunnen doen als deze.
En mochten mensen hem als router willen blijven gebruiken. Zet er gewoon dd-wrt op als je hem wil blijven gebruiken.
[ Voor 33% gewijzigd door Cyberpope op 21-04-2024 20:52 ]
https://www.asus.com/netw...fi-routers/asus-rt-be92u/
Verder nog weinig info over te vinden, maar een 10 Gb WAN poort met 4 x 2,5 Gb LAN poorten + 2,4/5/6 Ghz Wifi 7 klinkt wel goed, net zoals de rest van de feature-lijst
Precies dit.Cyberpope schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:09:
Zolang er nog geen merlin voor beschikbaar is, is het voor mij geen vervanger.
En ik zag dat de antennes ook niet vervangbaar/verwisselbaar zijn. Dus wat dat betreft niet echt een on par vervanging van de AC68U.
Firmware version 3.0.0.4.386_51720
- Release Note -
Bug Fixes and Improvements:
1.Strengthened input validation and data processing workflows to further protect information security.
2.Enhanced AiCloud password protection mechanisms, safeguarding against unauthorized access attempts.
3.Enhanced device security through improved buffer handling in connection features.
4.Refined data handling processes, ensuring secure and accurate information management.
5.Enhanced file access control mechanisms, promoting a more secure operating environment.
6.Strengthened certificate protection, providing enhanced data security.
https://www.asus.com/networking-iot-servers/wifi-routers/asus-wifi-routers/rtac68u/helpdesk_bios?model2Name=RTAC68U
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.386_51722
- Resolved issues with customized icon functionality.
https://www.asus.com/netw...k_bios?model2Name=RTAC68U
Beschikbaar !
Ze blijven toch bezig met het oude beestje
Firmware version 3.0.0.4.386_51733
- Release Note -
Bug Fixes and Improvements:
- Fixed the UI issue in Chrome.
- Fixed client binding issues in Mesh scenarios.
- Enhanced input parameter handling techniques to improve data processing stability and system security.
- Enhance system access control mechanisms.
[ Voor 64% gewijzigd door FreshM op 19-03-2025 08:48 ]