Je zou eventueel als je de overvolle 2,4 GHz band echt wil gebruiken de channel bandwidth op 40 MHz kunnen zetten. Maar weet niet hoe druk het is met andere netwerken, oftewel woon je afgelegen of in een vrijstaand huis, of zit je hutjeopmutje in een flat? In het laatste geval is 40 MHz bandbreedte claimen een beetje aso naar de buren toe.Vads schreef op woensdag 15 april 2020 @ 00:26:
Mijn zoon begon van de week te klagen over de wifi-snelheid. Eerst nam ik het niet echt serieus, maar nu ik erover nadenk is het inderdaad laag.
Ik heb mijn Asus achter de Ziggo-modem in bridge modus staan. Aan Ziggo ligt het niet echt mijn inziens, want op de pc behaal ik bekabeld het volgende:
[Afbeelding]
Doe ik op mijn smartphone met de Speedtest-app een meting op een afstand van 3 meter, dan krijg ik dit:
[Afbeelding]
Mijn Wifi-instellingen zijn als volgt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Enig idee wat ik kan doen om de snelheid omhoog te krijgen?
EDIT: laatste officiële firmware staat erop.
Hier draai ik voornamelijk op 5 GHz omdat ik in mijn flat ruim 30 netwerken op 2,4 GHz kan ontvangen. En er zijn maar 2 andere netwerken op 5 GHz. Daar heb ik de bandbreedte op 80 MHz staan op een vrij kanaal en ik haal prima snelheden door het hele appartement. In de tijd dat ik nog 250 down en 40 up had, haalde ik dit met gemak.