Hoi,
Ik heb zelf 2-3 weken lang zitten klooien om de KPN Box 12 samen met de Asus RT-AX88U en een aantal mesh nodes werkend te krijgen. Naar mijn gevoel kwam dit door de laatste update van de KPN Box. Hiervoor had ik het systeem bijna twee jaar in AP-modus draaien; het was niet ideaal, maar goed genoeg.
Goed, deze methode werkte dus bijna niet meer. Er was continu uitval van het internet, behalve bij de hoogste beveiligingsinstellingen van de KPN Box, wat resulteerde in een zeer beperkt bereikbaar systeem.
Ik wilde meer flexibiliteit… en dat heb ik nu opgelost door deze post aandachtig te lezen en de handleiding te volgen.
Mijn set-up thuis ziet er nu zo uit, dit is inclusief KPN IPTV en rechstreekse bekabeling van de glasvezel op de WAN poort van de Asus RT-AX88U:
Vraagjes:
1) Ik heb uiteindelijk een link gebruikt naar de handleiding die ergens gepost stond en ik kreeg de handleiding versie V5.6 (uit 2023). Is dit de meest recente versie? Of is er een nieuwere, indien ja? waarom wordt deze link gewoon niet in de begin post geupdate, want de link in de begin post is van 2020 (v4) en bevat oude informatie.
2) Verder zie ik dat sommige van ons net andere settings (RFC3442 met of zonder Microsoft) of andere passwords gebruiken als de handleiding, maakt het wat uit als het allemaal werkt?
3) De KPN IPTV heb ik via de Asus ZenWIFi bekabeld aangesloten, zonder een splitter. Maakt dit uit kwa beeldkwaliteit? Of moet ik de UTP kabel rechstreeks aansluiten op de Asus RT-AX88U? Het beeld ziet er goed uit, maar uiteraard als je goed kijken zie je wellicht blokjes...wat logisch is als je heel dicht op de tv zit

.
4)Werkt IPTV trouwens op multicasting als de password en username niet kloppen of krijg je dan unicasting?
Tot slot ben ik erg blij met het set-up, maar uiteraard wil ik het nog meer "optimizen" als het kan.