Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +19Henk 'm!

• Basho
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23-01 18:50
Mede-auteurs:
  • NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:42

NiGeLaToR

• duronbug
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:58

duronbug

• xh3adshotx
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15:12

xh3adshotx

Hoe maak ik gebruik van een eigen (ASUS) router op het KPN, Telfort en XS4All netwerk?

Je kent het wel: je wilt een eigen router plaatsen omdat je meer controle wilt over je eigen netwerk. Providers weigeren vaak om je te helpen met het gebruik van een eigen router en op ondersteuning hoef je vaak niet meer te rekenen. Sinds midden december 2016 is iedere provider verplicht om het mogelijk te maken dat je gebruik kunt maken van een eigen router. Dit is alleen niet zoals het klinkt. De routers van de ISP’s worden dan in de welbekende bridgemode geplaatst waardoor je een eigen router achter de ISP router plaatst. Hierdoor is er alsnog een tussenkomst van de Experiabox.

Dit topic is opgericht doordat er veel interesse is in het gebruik van een eigen (ASUS) router. Het topic is er voor bedoelt om elkaar te ondersteunen waar nodig, maar ook om ervaringen uit te wisselen. Het opzetten van een eigen router op je eigen KPN netwerk is niet binnen een paar minuutjes gefixt en is geen kwestie van 3 vinkjes plaatsen en het werkt. Hiervoor is een handleiding ter beschikking gesteld die vrij gebruikt mag worden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Disclaimer: KPN ondersteunt het gebruik van een eigen router niet. Je hebt vooralsnog dus geen enkele vorm van ondersteuning op het omzeilen van de door KPN geleverde Experiabox. Deze handleiding kun je dan ook zien als een hypothetische optie om de Experiabox niet te gebruiken en is louter illustratief – het eventueel gebruik van de handleiding voor welke doeleinden dan ook is voor eigen risico en de auteurs accepteren geen enkele aansprakelijkheid in welke vorm dan ook. Tevens krijg je geen enkele garantie dat wat in de handleiding beschreven staat zal werken danwel blijft werken. Je bent zelf verantwoordelijk voor jouw overeenkomst met KPN. Tenslotte brengt het aanpassen van (je eigen) apparatuur risico’s met zich mee, zoals het onbruikbaar maken van je router en/of verbinding. Ook dit is voor eigen risico.

Er zijn totaal 11 ASUS routers geschikt die de custom firmware van Merlin ondersteunen. Dit is een absoluut vereiste, aangezien Merlin diverse opties ondersteund die niet in de standaard firmware zitten. In de bovenstaande handleiding is de AC-87U gebruikt. Veelgebruikte modellen zijn de RT-AC87U, RT-AC68U en de RT-N66U.

RT-AC87U: pricewatch: Asus RT-AC87U Zwart
RT-AC66U: pricewatch: Asus RT-AC66U Zwart
RT-AC68U: pricewatch: Asus RT-AC68U Zwart
RT-AC66U: pricewatch: Asus RT-AC66U Zwart
RT-AC1900: pricewatch: Asus RT-AC1900
RT-AC5400: pricewatch: Asus RT-AC5300
RT-AC3200: pricewatch: Asus RT-AC3200
RT-AC3100: pricewatch: Asus RT-AC3100
RT-AC88U: pricewatch: Asus RT-AC88U
RT-AC65U: pricewatch: Asus RT-AC56U
RT-N66U: pricewatch: Asus RT-N66U

Sinds dat we het schrijven van de handleiding zijn begonnen, zijn er in de tussentijd veel anderen geweest die tegen veelal dezelfde problemen aanliepen. De Known Issues is geen directe fix op bepaalde storingen! Hierin wordt echter beschreven wat het probleem is en wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Bij het bewerken van een bestand in puTTY krijg ik vreemde tags te zien zoals ^M.
Omdat wij, Tweakers, lui zijn, hebben we voor jou alle scripts al in het juiste formaat gezet. Als je scripts wilt aanpassen via puTTY via het “vi” commando en je krijgt ^M tags te zien tussen elke enterregel of achter elk commando, dan staan de scripts niet op UNIX formaat.
Complete scripts kun je downloaden in stap 1.6 van de handleiding of bovenaan dit topic.

De scripts lijken niet uitgevoerd te worden.
Controleer de bestandsrechten van je scripts! Dit is iets wat vaak wordt vergeten of vaak fout wordt gedaan. In puTTY kun je het commando chmod a+rx /jffs/scripts/* ingeven] om de bestandsrechten van de scripts goed te zetten.

Ik kan mijn 5GHz WiFi signaal niet wijzigen.
Mogelijk kan het zijn dat je in je script een regel hebt staan die dit tegenhoudt. In de standaard scripts die downloadbaar zijn is deze regel al gecomment. Het gaat om regel: /usr/sbin/robocfg vlan 1 ports "1 2 3 7t"; Deze regel wijzigt een routing in Port 1. Op het SNBforum zijn hierover ook diverse topics geweest. Het blijkt dat port 1 indirect in verbinding staat met 5GHz. Kwestie van commenten en het werkt.

Mijn IPTV geeft heel even beeld, en daarna blijft het beeld hangen of wordt het beeld zwart.
Controleer hoe je IPTV hebt aangesloten. Als je een IPTV aansluit via een switch, moet je er rekening mee houden dat de switch IGMP-Snooping ondersteunt. Hierdoor kan het signaal van IPTV beter getransporteerd worden naar je ASUS. Deze IGMP-Snooping switches zorgen ervoor dat de multicasts beter verwerkt kunnen worden.

WAN IP blijft op disconnected staan en er komt geen verbinding met een WAN IP.
Controleer of het aanpassen van je PPPoE gegevens werkt. Zie pagina 21 in de handleiding voor inloggegevens die standaard in de Experiabox staan. Het is een bekend issue dat het opslaan van PPPoE gegevens niet altijd in één keer werkt. Hiervoor moet je een aantal keer opslaan.
Lukt dit niet? Doorloop dan eens de Quick Internet Setup in de linkerbovenhoek. Deze setup zet zelf een PPPoE sessie op met jouw ingevoerde gegevens.

Modem Hangup, Failed to get IP for Interface ppp0, cannot get Public IP addres, fail to connect...
Allemaal hele frustrerende foutmeldingen. Het kan een aantal oorzaken hebben die vaak allemaal te maken hebben met je PPPoE sessie. Als je router een aantal keren per dag wegvalt kun je nu proberen een andere PPPoE username te kiezen. Kies bijvoorbeeld adsl, of direct-adsl. Je kunt het zelf verzinnen: mogelijk werkt je sessie dan alsnog. Ik vermoed zelf dat een dubbele PPPoE sessie gestart wordt waardoor ‘ie dus continu stopt. Heb je wellicht een oude NTU? Sluit je Experiabox aan en bel KPN. Geef aan dat je continu nieuwe PPPoE sessies krijgt. KPN zal dan je NTU vaak vervangen.

Mijn IPTV werkt wel, maar blijft na een aantal dagen ineens haperen/hangen.
Heb je meerdere, niet-PPPoE switches, op je netwerk aangesloten? Vervang deze dan. Voer daarnaast een update uit van de firmware om uit te sluiten dat het hier aan ligt.

HELP! Hij doet het niet en ik weet niet door waar het komt.
Goed verhaal zeg! We willen je graag helpen, maar post de logs van de router er even bij. Leeg je recente logs uit de router, herstart de router en plak deze logs dan in dit topic. De logs zeggen vrij veel of bijvoorbeeld een VLAN niet gestart wordt.

Deze handleiding is gemaakt door Tweakers, voor Tweakers. De handleiding mag je vrij gebruiken voor eigen projecten. Auteurs van dit document blijven wel de auteurs en dus ook eigenaar van het document. Iedereen die heeft bijgedragen aan het document wordt bedankt namens de auteurs maar ook namens de community.

Basho - Auteur
https://ic.tweakimg.net/usericons/461255/crop58dc3869700bb_cropped.jpeg
xh3adshotx - Controleurduronbug - ControleurNiGeLaToR - Controleur
https://tweakers.net/i/oblsVj8Mv5H_BhKmN7ENuEhiBs0=/x/filters:max_bytes(5120):strip_icc()/u/4143/crop5d10ddcf0e5a4_cropped.jpeg

Bronnen
Merlin firmware: https://asuswrt.lostrealm.ca/
KPN algemene informatie: [KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2
ASUS scripts/uitleg e.d.: Robocfg configuratie voor KPN IPTV op ASUS RT-AC66U

FEEDBACK?
Feedback wordt altijd gewaardeerd! Al is het van vage uitleg tot aan spelfouten: samen maken we het natuurlijk beter! :-)

Basho wijzigde deze reactie 30-06-2019 19:26 (7%)
Reden: 30/06/2019 - Profile Pic aangepast

Meizu MX4 | Xiaomi | Earson | Gear S2 | Samsung S6 | HP Microserver | ASUS RT-AC87U | Routed IPTV/VOIP/Internet | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20:45
quote:
lier schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:22:
[...]

Klinkt meer als een DMZ...is het nog steeds dubbele NAT. Weet je zeker dat de Experiabox zo slim is om dit te doen?
Nee, geen dubbele NAT. Gewoon geen NAT. En ook geen DMZ. Dat kan voor zover ik weet alleen met de duurdere routers (dus geen nep-DMZ = TCP/UDP 1-65535 statisch forwarden).

De Experiabox heeft een routerfunctionaliteit welke je kunt gebruiken om het vrije publieke IP adres in te kloppen op je eigen router. Hier een voorbeeld van een configuratie in een Draytek router, die gewoon een publiek IP adres heeft van de Experiabox:

De gateway is in deze de Experiabox, de Draytek gebruikt het vrije IP adres en is, zoals je ziet, gewoon vanaf het internet te benaderen omdat het een publiek IP adres is.

Dit doen we al jaren op alle KPN verbindingen en dit is ook de enige methode die KPN ondersteunt.

Trommelrem wijzigde deze reactie 08-05-2017 11:14 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Basho
quote:
Mark-NL schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:12:
[...]

Ik ben een leek (inhoudelijk) wat betreft netwerken, maar het de handleiding stap voor stap gevolgd met goed resultaat ;) Ben ook niet bang om dingen te proberen. Kan hoogstens fout gaan en dan begin je weer opnieuw.

De FB heb ik inderdaad een ander nummer gegeven. 10.0.0.2 de FB en de ASUS 10.0.0.1. Omdat de WAN poort van de FB op een poort van de ASUS zit, werkt de FB intern op 192.168.178.xx. Kom daar dus vanaf de ASUS niet zomaar bij.
Dank voor je feedback, was alles duidelijk verder? :)
quote:
eXtink schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:16:
Het lijkt er op dat het wel gaat werken. Andere mensen hebben het ook aan de praat gekregen. Alleen geeft iemand aan dat het niet werkt met telefonie (https://forum.nle.nl/mijn...he-weetjes-2703#post18693). Al denk ik dat het komt aangezien hij de originele modem totaal niet gebruikt. Ik verwacht dan eigenlijk ook dat deze handleiding moet gaan werken als ik de V10 ga gebruiken.

Alleen vraag ik me dan af of de inlog gegevens dan ook van deze handleiding kan gebruiken. Zag even niet snel of mensen met XS4All dat ook gebruiken.

Maar buiten dit allemaal, ga ik het zeker gewoon proberen!
De router van de provider in combinatie met VOIP is verplicht vooralsnog. Ik hoop dat dit snel wordt aangepast en dat het opgelost kan worden door zo'n SPA112 van Cisco te plaatsen voor telefonie.

VOIP gegevens invullen en dag dag Experiabox.
quote:
Mark-NL schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:19:
@eXtink ik heb gebruik gemaakt van een willekeurig wachtwoord (XS4ALL) en als inlognaam FB5490. Het lijkt erop dat XS4ALL hier niets mee doet en dat je met willekeurig welke naam kan inloggen.
Bij KPN werkt dit bij sommigen wel en sommigen niet. Bij mij werkte dit met een willekeurige gebruikersnaam en wachtwoord.

Basho wijzigde deze reactie 11-06-2017 22:27 (57%)

Meizu MX4 | Xiaomi | Earson | Gear S2 | Samsung S6 | HP Microserver | ASUS RT-AC87U | Routed IPTV/VOIP/Internet | Eigen KPN router topic

• harmpie21
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
Krijg deze melding:

scp: /jffs/configs: Read-only file system

Terwijl ik wel admin rechten heb... Geprobeerd opnieuw de files te downloaden, had geen zin, waar aan kan dit verder nog liggen? Heb namelijk gewoon lees & schrijf rechten. Anders kon ik namelijk ook niet wan-start wijzigen.

Opgelost!!

Echter krijgt mijn TV ontvangers geen beeld. Krijg de melding:
Netwerkfout. Modem en TV ontvanger geherstart moet worden. Dit al meerdere keren gedaan. Welke config hebben jullie nodig om te kijken wat het probleem hier is?

Oh ja, krijg deze melding zowel via switch als rechtstreeks op mijn ASUS RT-AC68U.

harmpie21 wijzigde deze reactie 08-07-2017 19:42 (47%)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• BritzFox
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 29-07-2017
quote:
Basho schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 02:36:
De glaskabel gaat rechtstreeks je fritzbox in? Er zit toch een kabeltje tussen de NTU en de fritzbox denk ik?
Nee. Het binnenkomende glasvezel gaat recht de fritzbox in zonder dat daar nog iets tussenzit.

Dit is een random pic van internet, maar zo dus:

Het gele 'snoertje' is glasvezel.

• Evanesco
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05-09-2017
Ik zit al een tijdje te broeden op het uitfaseren van de Experia V10 bij mijn Telfort abonnement. Ik had al een Netgear R7000 router voordat ik overstapte, die ik nu maar in AP mode achter de Experia heb gehangen. Naast het feit dat ik dit zonde vind van mijn router, heb ik ook niet zo'n vertrouwen in dat Experia ding. Komen er uberhaupt firmware updates voor uit die bijvoorbeeld mogelijke security issues oplossen?

Mijn setup is nu als volgt:

Het liefst zou ik de R7000 gewoon weer in router mode willen zetten, in de woonkamer laten staan en de stock firmware erop laten staan. Vraag is dan even waar ik de Experia voor moet vervangen? Ik las iets over de Netgear 105SE switch voor het aanmaken van de VLAN's, maar die kan ik niet in de pricewatch terugvinden?

Ander alternatief is mijn desktop via wifi van internet te voorzien (5GHz ac doet hij met 866Mbit, zou voldoende moeten zijn voor mijn 100Mbit abonnement) en bijvoorbeeld XWRT op mijn R7000 te flashen. Vraag is dan even of ik ook de handleiding van hier dan kan volgen?

Overigens: ik gebruik geen VOIP, alleen internet en IPTV.

• Evanesco
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05-09-2017
quote:
Basho schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:52:
[...]
https://kb.netgear.com/25...etup-for-Nighthawk-router
Heb je hier wat aan wellicht? Hier zou je bijvoorbeeld de telefonie VLAN (dus Experiabox) op poort 1 kunnen zetten en vervolgens de TV zowel internet op alle poorten behalve poort 1. Dan kom je als het goed is op hetzelfde uit :+
Ik heb wat zitten klooien met die VLAN instelling en mijn R7000 direct aan de NTU gehangen in router modus. Probleem is dat ik twee VLAN's over 1 kabel naar mijn woonkamer wil en dit kan blijkbaar niet of het is een beperking van de router (telefonie gebruik ik dus sowieso niet @eXtink). Als ik VLAN34 toewijs aan LAN poort 1, kan ik daar VLAN4 (IPTV) niet meer aan toewijzen en vice versa. Plaatje komt van de Netgear site, maar voor het idee:

Naast het feit dat mijn R7000 ook geen extern IP krijgt -ik zag in de KPN handleiding al iets met PPPoE inloggegevens-, gaat het dus niet werken. Aangezien twee kabels trekken geen optie is, vond ik deze handleiding nog waarbij 2 switches worden gebruikt om 2 VLAN's via 1 kabel te realiseren. Verschil is overigens wel dat mijn NTU gewoon 1 poort heeft waar alles overheen gaat, dus als de GS105E switch wel gewoon 2 VLAN's over 1 kabel kan sturen zou dat evt. nog een oplossing zijn?

Ik snap overigens niet waarom het zo moeilijk moet zijn om een eigen router te gebruiken. Is die Experia zo geavanceerd of zijn consumentrouters zo beperkt? In mijn oude setup is het plug en play met de Experia in de meterkast (als router in ECO modus en wifi uitgeschakeld) en 1 kabel naar de woonkamer waar ik al mijn apparatuur aan mijn R7000 hang in access point modus. Vervolgens werken zowel internet als IPTV gewoon en gebruik ik wifi via de R7000 zonder enig gedoe.

Het lijkt er dan ook op dat er weinig anders op zit dan mijn oude setup weer terug zetten. 2 kabels trekken is echt een nogo. En om nou 2 switches aan te gaan schaffen en een complexe netwerk situatie op te tuigen alleen om de Experia eruit te werken is ook wel wat overdreven... |:(

Evanesco wijzigde deze reactie 18-08-2017 14:04 (5%)

• jeroenPr
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 31-05-2019
@NiGeLaToR Wat betreft het wachtwoord, dit heb ik opgevraagd bij XS4all. Zij geven aan dat het niets uitmaakt, als het maar eindigt op @xs4all.nl. Ik heb daarom admin@xs4all gebruikt. Het bijbehorende wachtwoord is 1234.

Hierbij de gevraagde screenshots. Ik hoop dat jij een a-ha momentje hebt:

https://tweakers.net/ext/f/aRsl3RZZtOLkzFDFsGI3mK0p/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/X0qdVkndLjx4w0nXpu1bywA7/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/eHTqX3aWTkQPo6mfU4GaPgAG/thumb.jpg

jeroenPr wijzigde deze reactie 19-09-2017 19:23 (126%)

• Basho
quote:
NiGeLaToR schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:54:
Irritant @Basho, zo krijg ik het vermoeden dat de nieuwe update niet geinstalleerd gaag worden op de iTV ontvanger. Hij meldt het elke keer, ik druk op ‘ok’ maar er gebeurt daarna weinig.

Kun je de ontvanger een keer 1:1 aansluiten op je router? Je zult eerst moeten vaststellen of het niet iets anders op je lan is voor je de router verder onder handen moet nemen. Denk ik tenminste.
Dan gebeurt hetzelfde :P
Ook na wijzigen DNS en vastzetten DHCP geen resultaat...
DNS zelfs op die van KPN gehad voor o.a. onderstaande probleem, ook geen succes.

Ik twijfel om toch de Experiabox terug te zetten.

Deze melding krijg ik:

Maar na controle van de TV ontvanger valt mij op dat de DNS controle mislukt

Basho wijzigde deze reactie 25-09-2017 19:13 (26%)

• DLeijen
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-01 14:28
Na tweemaal de handleiding gevolgt te hebben lijk ik hetzelfde probleem te hebben als @Martijn1899 had, is hier een oplossing voor?

Log:
quote:
Aug 1 02:04:42 pppd[597]: Timeout waiting for PADO packets
Aug 1 02:04:42 rc_service: httpd 544:notify_rc reboot
Aug 1 02:04:43 dnsmasq[538]: read /etc/hosts - 5 addresses
Aug 1 02:04:43 pppd[597]: Unable to complete PPPoE Discovery
Aug 1 02:04:43 pppd[597]: Hangup (SIGHUP)
Aug 1 02:04:43 pppd[597]: Terminating on signal 15
Aug 1 02:04:43 pppd[597]: Exit.
Aug 1 02:04:43 dnsmasq-dhcp[538]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.241 a4:f1:e8:96:e3:03
Aug 1 02:04:43 dnsmasq-dhcp[538]: DHCPACK(br0) 192.168.1.241 a4:f1:e8:96:e3:03
Aug 1 02:04:43 iTunes: daemon is stopped
Aug 1 02:04:43 FTP_Server: daemon is stopped
Aug 1 02:04:43 Samba_Server: smb daemon is stopped
Aug 1 02:04:43 kernel: gro disabled
Aug 1 02:04:44 Timemachine: daemon is stopped
Aug 1 02:04:44 WEBDAV_Server: daemon is stopped
Aug 1 02:04:44 NAT_Tunnel: AAE Service is stopped
Aug 1 02:04:44 NAT_Tunnel: AAE Service is stopped
Aug 1 02:04:44 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_mbim
Aug 1 02:04:44 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_ncm
Aug 1 02:04:44 kernel: usbcore: deregistering interface driver qmi_wwan
Aug 1 02:04:44 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_wdm
Aug 1 02:04:44 kernel: usbcore: deregistering interface driver rndis_host
Aug 1 02:04:44 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_ether
Aug 1 02:04:44 kernel: usbcore: deregistering interface driver asix
Aug 1 02:04:44 kernel: usbcore: deregistering interface driver usblp
Aug 1 02:00:12 syslogd started: BusyBox v1.25.1
Aug 1 02:00:12 kernel: klogd started: BusyBox v1.25.1 (2017-08-18 17:40:35 EDT)
Aug 1 02:00:12 kernel: Linux version 2.6.36.4brcmarm (merlin@ubuntu-dev) (gcc version 4.5.3 (Buildroot 2012.02) ) #1 SMP PREEMPT Fri Aug 18 17:49:40 EDT 2017
Aug 1 02:00:12 kernel: CPU: ARMv7 Processor [413fc090] revision 0 (ARMv7), cr=10c53c7f
Aug 1 02:00:12 kernel: CPU: VIPT nonaliasing data cache, VIPT nonaliasing instruction cache
Aug 1 02:00:12 kernel: Machine: Northstar Prototype
Aug 1 02:00:12 kernel: Ignoring unrecognised tag 0x00000000
Aug 1 02:00:12 kernel: bootconsole [earlycon0] enabled
Aug 1 02:00:12 kernel: Memory policy: ECC disabled, Data cache writealloc
Aug 1 02:00:12 kernel: MPCORE found at 19020000
Aug 1 02:00:12 kernel: PERCPU: Embedded 7 pages/cpu @c8206000 s5632 r8192 d14848 u65536
Aug 1 02:00:12 kernel: pcpu-alloc: s5632 r8192 d14848 u65536 alloc=16*4096
Aug 1 02:00:12 kernel: pcpu-alloc: [0] 0 [0] 1
Aug 1 02:00:12 kernel: Built 1 zonelists in Zone order, mobility grouping on. Total pages: 65024
Aug 1 02:00:12 kernel: Kernel command line: root=/dev/mtdblock2 console=ttyS0,115200 init=/sbin/preinit earlyprintk debug
Aug 1 02:00:12 kernel: PID hash table entries: 1024 (order: 0, 4096 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: Dentry cache hash table entries: 32768 (order: 5, 131072 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: Inode-cache hash table entries: 16384 (order: 4, 65536 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: Memory: 256MB = 256MB total
Aug 1 02:00:12 kernel: Memory: 255352k/255352k available, 6792k reserved, 0K highmem
Aug 1 02:00:12 kernel: Virtual kernel memory layout:
Aug 1 02:00:12 kernel: vector : 0xffff0000 - 0xffff1000 ( 4 kB)
Aug 1 02:00:12 kernel: fixmap : 0xfff00000 - 0xfffe0000 ( 896 kB)
Aug 1 02:00:12 kernel: DMA : 0xf7e00000 - 0xffe00000 ( 128 MB)
Aug 1 02:00:12 kernel: vmalloc : 0xd0800000 - 0xf0000000 ( 504 MB)
Aug 1 02:00:12 kernel: lowmem : 0xc0000000 - 0xd0000000 ( 256 MB)
Aug 1 02:00:12 kernel: modules : 0xbf000000 - 0xc0000000 ( 16 MB)
Aug 1 02:00:12 kernel: .init : 0xc0008000 - 0xc003f000 ( 220 kB)
Aug 1 02:00:12 kernel: .text : 0xc003f000 - 0xc03de000 (3708 kB)
Aug 1 02:00:12 kernel: .data : 0xc03f6000 - 0xc041a380 ( 145 kB)
Aug 1 02:00:12 kernel: SLUB: Genslabs=11, HWalign=32, Order=0-3, MinObjects=0, CPUs=2, Nodes=1
Aug 1 02:00:12 kernel: Hierarchical RCU implementation.
Aug 1 02:00:12 kernel: RCU-based detection of stalled CPUs is disabled.
Aug 1 02:00:12 kernel: Verbose stalled-CPUs detection is disabled.
Aug 1 02:00:12 kernel: NR_IRQS:256
Aug 1 02:00:12 kernel: MPCORE GIC init
Aug 1 02:00:12 kernel: External imprecise Data abort at addr=0x0, fsr=0x1c06 ignored.
Aug 1 02:00:12 kernel: MPCORE Global Timer Clock 500000000Hz
Aug 1 02:00:12 kernel: Calibrating delay loop... 1998.84 BogoMIPS (lpj=9994240)
Aug 1 02:00:12 kernel: pid_max: default: 32768 minimum: 301
Aug 1 02:00:12 kernel: Mount-cache hash table entries: 512
Aug 1 02:00:12 kernel: CPU: Testing write buffer coherency: ok
Aug 1 02:00:12 kernel: MPCORE Private timer setup CPU0
Aug 1 02:00:12 kernel: Calibrating local timer... 499.832MHz.
Aug 1 02:00:12 kernel: L310: cache controller enabled 16 ways, CACHE_ID 0x410000c8, AUX_CTRL 0x7a130800
Aug 1 02:00:12 kernel: CPU1: Booted secondary processor
Aug 1 02:00:12 kernel: MPCORE Private timer setup CPU1
Aug 1 02:00:12 kernel: Brought up 2 CPUs
Aug 1 02:00:12 kernel: SMP: Total of 2 processors activated (3997.69 BogoMIPS).
Aug 1 02:00:12 kernel: devtmpfs: initialized
Aug 1 02:00:12 kernel: atomic64 test passed
Aug 1 02:00:12 kernel: NET: Registered protocol family 16
Aug 1 02:00:12 kernel: Found a AMD NAND flash:
Aug 1 02:00:12 kernel: Total size: 128MB
Aug 1 02:00:12 kernel: Block size: 128KB
Aug 1 02:00:12 kernel: Page Size: 2048B
Aug 1 02:00:12 kernel: OOB Size: 64B
Aug 1 02:00:12 kernel: Sector size: 512B
Aug 1 02:00:12 kernel: Spare size: 16B
Aug 1 02:00:12 kernel: ECC level: 8 (8-bit)
Aug 1 02:00:12 kernel: Device ID: 0x 1 0xf1 0x 0 0x1d 0x 1 0xf1
Aug 1 02:00:12 kernel: CCA UART Clock Config: Sel=1 Ovr=1 Div=48
Aug 1 02:00:12 kernel: CCA UART Clock rate 125000000Hz
Aug 1 02:00:12 kernel: ACP (Accelerator Coherence Port) enabled
Aug 1 02:00:12 kernel: bio: create slab <bio-0> at 0
Aug 1 02:00:12 kernel: Switching to clocksource mpcore_gtimer
Aug 1 02:00:12 kernel: NET: Registered protocol family 2
Aug 1 02:00:12 kernel: IP route cache hash table entries: 2048 (order: 1, 8192 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: TCP established hash table entries: 8192 (order: 4, 65536 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: TCP bind hash table entries: 8192 (order: 4, 98304 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: TCP: Hash tables configured (established 8192 bind 8192)
Aug 1 02:00:12 kernel: TCP reno registered
Aug 1 02:00:12 kernel: UDP hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: UDP-Lite hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: NET: Registered protocol family 1
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: no core
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: no core
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: scanning bus 0
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: Fixing up bus 0
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE1 link=1
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE1 switching to GEN2
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE1 link=1
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: bus0: Fast back to back transfers disabled
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE: Doing PLX switch Init...Test Read = fb410003
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE: Doing PLX switch Init...GPIO Read = 0000003c
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE: Setting PEX8603 UpPort to 0dB de-emphasis.
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: Fixing up bus 1
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: bus1: Fast back to back transfers disabled
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE: Doing PLX switch Init...GPIO Read = 00000000
Aug 1 02:00:12 kernel: bm = a012
Aug 1 02:00:12 kernel: devfn = = 00000008, bus = 00000002
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE: Doing PLX switch Init...GPIO Read = 00000000
Aug 1 02:00:12 kernel: bm = a012
Aug 1 02:00:12 kernel: devfn = = 00000010, bus = 00000002
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: Fixing up bus 2
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: bus2: Fast back to back transfers disabled
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: Fixing up bus 3
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: bus3: Fast back to back transfers disabled
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: Fixing up bus 4
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: bus4: Fast back to back transfers disabled
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:00:00.0: BAR 8: assigned [mem 0x08000000-0x08cfffff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:00:00.0: BAR 9: assigned [mem 0x08d00000-0x08efffff 64bit pref]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 8: assigned [mem 0x08000000-0x08bfffff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 9: assigned [mem 0x08d00000-0x08efffff 64bit pref]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: assigned [mem 0x08c00000-0x08c03fff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: set to [mem 0x08c00000-0x08c03fff] (PCI address [0x8c00000-0x8c03fff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 7: can't assign io (size 0x1000)
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:02:01.0: BAR 8: assigned [mem 0x08000000-0x085fffff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:02:02.0: BAR 8: assigned [mem 0x08600000-0x08bfffff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:02:01.0: BAR 9: assigned [mem 0x08d00000-0x08efffff 64bit pref]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:02:01.0: BAR 7: can't assign io (size 0x1000)
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:03:00.0: BAR 2: assigned [mem 0x08000000-0x083fffff 64bit]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:03:00.0: BAR 2: set to [mem 0x08000000-0x083fffff 64bit] (PCI address [0x8000000-0x83fffff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:03:00.0: BAR 0: assigned [mem 0x08400000-0x08407fff 64bit]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:03:00.0: BAR 0: set to [mem 0x08400000-0x08407fff 64bit] (PCI address [0x8400000-0x8407fff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:02:01.0: PCI bridge to [bus 03-03]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:02:01.0: bridge window [io disabled]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:02:01.0: bridge window [mem 0x08000000-0x085fffff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:02:01.0: bridge window [mem 0x08d00000-0x08efffff 64bit pref]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:04:00.0: BAR 2: assigned [mem 0x08800000-0x08bfffff 64bit]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:04:00.0: BAR 2: set to [mem 0x08800000-0x08bfffff 64bit] (PCI address [0x8800000-0x8bfffff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:04:00.0: BAR 0: assigned [mem 0x08600000-0x08607fff 64bit]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:04:00.0: BAR 0: set to [mem 0x08600000-0x08607fff 64bit] (PCI address [0x8600000-0x8607fff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:02:02.0: PCI bridge to [bus 04-04]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:02:02.0: bridge window [io disabled]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:02:02.0: bridge window [mem 0x08600000-0x08bfffff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:02:02.0: bridge window [mem pref disabled]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:01:00.0: PCI bridge to [bus 02-04]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:01:00.0: bridge window [io disabled]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:01:00.0: bridge window [mem 0x08000000-0x08bfffff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:01:00.0: bridge window [mem 0x08d00000-0x08efffff 64bit pref]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:00:00.0: PCI bridge to [bus 01-04]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:00:00.0: bridge window [io disabled]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:00:00.0: bridge window [mem 0x08000000-0x08cfffff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:00:00.0: bridge window [mem 0x08d00000-0x08efffff 64bit pref]
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE2 link=1
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE2 switching to GEN2
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE2 link=1
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: bus0: Fast back to back transfers disabled
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: Fixing up bus 1
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: bus1: Fast back to back transfers disabled
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0002:00:00.0: BAR 8: assigned [mem 0x40000000-0x405fffff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0002:01:00.0: BAR 2: assigned [mem 0x40000000-0x403fffff 64bit]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0002:01:00.0: BAR 2: set to [mem 0x40000000-0x403fffff 64bit] (PCI address [0x40000000-0x403fffff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0002:01:00.0: BAR 0: assigned [mem 0x40400000-0x40407fff 64bit]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0002:01:00.0: BAR 0: set to [mem 0x40400000-0x40407fff 64bit] (PCI address [0x40400000-0x40407fff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0002:00:00.0: PCI bridge to [bus 01-01]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0002:00:00.0: bridge window [io disabled]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0002:00:00.0: bridge window [mem 0x40000000-0x405fffff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0002:00:00.0: bridge window [mem pref disabled]
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE3 link=0
Aug 1 02:00:12 kernel: VFS: Disk quotas dquot_6.5.2
Aug 1 02:00:12 kernel: Dquot-cache hash table entries: 1024 (order 0, 4096 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: squashfs: version 4.0 (2009/01/31) Phillip Lougher
Aug 1 02:00:12 kernel: fuse init (API version 7.15)
Aug 1 02:00:12 kernel: msgmni has been set to 498
Aug 1 02:00:12 kernel: io scheduler noop registered (default)
Aug 1 02:00:12 kernel: io scheduler deadline registered
Aug 1 02:00:12 kernel: io scheduler cfq registered
Aug 1 02:00:12 kernel: Serial: 8250/16550 driver, 2 ports, IRQ sharing disabled
Aug 1 02:00:12 kernel: serial8250.0: ttyS0 at MMIO 0x18000300 (irq = 117) is a 16550
Aug 1 02:00:12 kernel: console [ttyS0] enabled, bootconsole disabled
Aug 1 02:00:12 kernel: serial8250.0: ttyS1 at MMIO 0x18000400 (irq = 117) is a 16550
Aug 1 02:00:12 kernel: brd: module loaded
Aug 1 02:00:12 kernel: loop: module loaded
Aug 1 02:00:12 kernel: pflash: found no supported devices
Aug 1 02:00:12 kernel: bcmsflash: found no supported devices
Aug 1 02:00:12 kernel: Boot partition size = 524288(0x80000)
Aug 1 02:00:12 kernel: lookup_nflash_rootfs_offset: offset = 0x200000
Aug 1 02:00:12 kernel: nflash: squash filesystem with lzma found at block 29
Aug 1 02:00:12 kernel: Creating 4 MTD partitions on "nflash":
Aug 1 02:00:12 kernel: 0x000000000000-0x000000080000 : "boot"
Aug 1 02:00:12 kernel: 0x000000080000-0x000000200000 : "nvram"
Aug 1 02:00:12 kernel: 0x000000200000-0x000004000000 : "linux"
Aug 1 02:00:12 kernel: 0x0000003b2af0-0x000004000000 : "rootfs"
Aug 1 02:00:12 kernel: PPP generic driver version 2.4.2
Aug 1 02:00:12 kernel: PPP MPPE Compression module registered
Aug 1 02:00:12 kernel: NET: Registered protocol family 24
Aug 1 02:00:12 kernel: PPTP driver version 0.8.5
Aug 1 02:00:12 kernel: === PPTP init ===
Aug 1 02:00:12 kernel: Mirror/redirect action on
Aug 1 02:00:12 kernel: u32 classifier
Aug 1 02:00:12 kernel: Actions configured
Aug 1 02:00:12 kernel: Netfilter messages via NETLINK v0.30.
Aug 1 02:00:12 kernel: nf_conntrack version 0.5.0 (3989 buckets, 15956 max)
Aug 1 02:00:12 kernel: ctnetlink v0.93: registering with nfnetlink.
Aug 1 02:00:12 kernel: xt_time: kernel timezone is -0000
Aug 1 02:00:12 kernel: ip_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
Aug 1 02:00:12 kernel: TCP cubic registered
Aug 1 02:00:12 kernel: NET: Registered protocol family 10
Aug 1 02:00:12 kernel: ip6_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
Aug 1 02:00:12 kernel: NET: Registered protocol family 17
Aug 1 02:00:12 kernel: L2TP core driver, V2.0
Aug 1 02:00:12 kernel: PPPoL2TP kernel driver, V2.0
Aug 1 02:00:12 kernel: 802.1Q VLAN Support v1.8 Ben Greear <greearb@candelatech.com>
Aug 1 02:00:12 kernel: All bugs added by David S. Miller <davem@redhat.com>
Aug 1 02:00:12 kernel: Registering the dns_resolver key type
Aug 1 02:00:12 kernel: Northstar brcmnand NAND Flash Controller driver, Version 0.1 (c) Broadcom Inc. 2012
Aug 1 02:00:12 kernel: NAND device: Manufacturer ID: 0x01, Chip ID: 0xf1 (AMD NAND 128MiB 3,3V 8-bit)
Aug 1 02:00:12 kernel: Spare area=64 eccbytes 56, ecc bytes located at:
Aug 1 02:00:12 kernel: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63
Aug 1 02:00:12 kernel: Available 7 bytes at (off,len):
Aug 1 02:00:12 kernel: (1,1) (16,2) (32,2) (48,2) (0,0) (0,0) (0,0) (0,0)
Aug 1 02:00:12 kernel: Scanning device for bad blocks
Aug 1 02:00:12 kernel: Options: NO_AUTOINCR,NO_READRDY,BBT_SCAN2NDPAGE,
Aug 1 02:00:12 kernel: Creating 1 MTD partitions on "brcmnand":
Aug 1 02:00:12 kernel: 0x000004000000-0x000008000000 : "brcmnand"
Aug 1 02:00:12 kernel: VFS: Mounted root (squashfs filesystem) readonly on device 31:3.
Aug 1 02:00:12 kernel: devtmpfs: mounted
Aug 1 02:00:12 kernel: Freeing init memory: 220K
Aug 1 02:00:12 kernel: ctf: module license 'Proprietary' taints kernel.
Aug 1 02:00:12 kernel: Disabling lock debugging due to kernel taint
Aug 1 02:00:12 kernel: et_module_init: passivemode set to 0x0
Aug 1 02:00:12 kernel: et_module_init: txworkq set to 0x0
Aug 1 02:00:12 kernel: et_module_init: et_txq_thresh set to 0xce4
Aug 1 02:00:12 kernel: et_module_init: et_rxlazy_timeout set to 0x3e8
Aug 1 02:00:12 kernel: et_module_init: et_rxlazy_framecnt set to 0x20
Aug 1 02:00:12 kernel: eth0: Broadcom BCM47XX 10/100/1000 Mbps Ethernet Controller 7.14.43.40 (r527781)
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI_PROBE: bus 3, slot 0,vendor 14E4, device AA52(good PCI location)
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: Enabling device 0001:03:00.0 (0140 -> 0142)
Aug 1 02:00:12 kernel: dhd_attach(): thread:dhd_watchdog_thread:166 started
Aug 1 02:00:12 kernel: Dongle Host Driver, version 1.194.33 (r526004)
Aug 1 02:00:12 kernel: Compiled in drivers/net/wireless/bcmdhd on Mar 20 2017 at 11:34:41
Aug 1 02:00:12 kernel: Register interface [eth1] MAC: 00:90:4c:11:22:33
Aug 1 02:00:12 kernel: mac: 6
Aug 1 02:00:12 kernel: 38 d5 47 88 d1 04
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI_PROBE: bus 4, slot 0,vendor 14E4, device AA52(good PCI location)
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: Enabling device 0001:04:00.0 (0140 -> 0142)
Aug 1 02:00:12 kernel: dhd_attach(): thread:dhd_watchdog_thread:16c started
Aug 1 02:00:12 kernel: Compiled in drivers/net/wireless/bcmdhd on Mar 20 2017 at 11:34:41
Aug 1 02:00:12 kernel: Register interface [eth2] MAC: 00:90:4c:11:22:33
Aug 1 02:00:12 kernel: 38 d5 47 88 d1 00
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI_PROBE: bus 1, slot 0,vendor 14E4, device AA52(good PCI location)
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: Enabling device 0002:01:00.0 (0140 -> 0142)
Aug 1 02:00:12 kernel: dhd_attach(): thread:dhd_watchdog_thread:172 started
Aug 1 02:00:12 kernel: Register interface [eth3] MAC: 00:90:4c:11:22:33
Aug 1 02:00:12 kernel: 38 d5 47 88 d1 08
Aug 1 02:00:12 kernel: JFFS2 version 2.2. (NAND) © 2001-2006 Red Hat, Inc.
Aug 1 02:00:12 kernel: _ Reboot message ... _______________________________________________________
Aug 1 02:00:12 kernel: <4>dhd_detach(): thread:dhd_watchdog_thread:172 ï¾Uªinated OK
Aug 1 02:00:12 kernel: <4>Interface br0 doesn't exist
Aug 1 02:00:12 kernel: <4>dhd_detach(): thread:dhd_watchdog_thread:16c terminated OK
Aug 1 02:00:12 kernel: <4>dhd_detach(): thread:dhd_watchdog_thread:166 terminated OK
Aug 1 02:00:12 kernel: ____________________________________________________________________________
Aug 1 02:00:12 kernel: Interface br0 doesn't exist
Aug 1 02:00:12 kernel: Interface br0 doesn't exist
Aug 1 02:00:12 kernel: device vlan1 entered promiscuous mode
Aug 1 02:00:12 kernel: device eth0 entered promiscuous mode
Aug 1 02:00:13 kernel: device eth2 entered promiscuous mode
Aug 1 02:00:13 kernel: device eth1 entered promiscuous mode
Aug 1 02:00:13 kernel: device eth3 entered promiscuous mode
Aug 1 02:00:13 kernel: br0: topology change detected, propagating
Aug 1 02:00:13 kernel: br0: port 4(eth3) entering forwarding state
Aug 1 02:00:13 kernel: br0: port 4(eth3) entering forwarding state
Aug 1 02:00:13 kernel: br0: port 3(eth1) entering forwarding state
Aug 1 02:00:13 kernel: br0: port 3(eth1) entering forwarding state
Aug 1 02:00:13 kernel: br0: port 2(eth2) entering forwarding state
Aug 1 02:00:13 kernel: br0: port 2(eth2) entering forwarding state
Aug 1 02:00:13 kernel: br0: port 1(vlan1) entering forwarding state
Aug 1 02:00:13 kernel: br0: port 1(vlan1) entering forwarding state
Aug 1 02:00:13 stop_nat_rules: apply the redirect_rules!
Aug 1 02:00:13 WAN_Connection: Fail to connect with some issues.
Aug 1 02:00:13 dropbear[525]: Running in background
Aug 1 02:00:20 custom_config: Appending content of /jffs/configs/dnsmasq.conf.add.
Aug 1 02:00:20 dnsmasq[539]: started, version 2.76 cachesize 1500
Aug 1 02:00:20 dnsmasq[539]: asynchronous logging enabled, queue limit is 5 messages
Aug 1 02:00:20 dnsmasq-dhcp[539]: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d
Aug 1 02:00:20 dnsmasq[539]: read /etc/hosts - 5 addresses
Aug 1 02:00:20 RT-AC3200: start httpd
Aug 1 02:00:20 crond[547]: crond (busybox 1.25.1) started, log level 8
Aug 1 02:00:20 snooper[553]: started on vlan1@br0
Aug 1 02:00:20 disk_monitor: be idle
Aug 1 02:00:20 hour_monitor: daemon is starting
Aug 1 02:00:20 hour_monitor: daemon terminates
Aug 1 02:00:20 jffs2: valid logs(1)
Aug 1 02:00:21 pppd[595]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
Aug 1 02:00:21 pppd[595]: RP-PPPoE plugin version 3.11 compiled against pppd 2.4.7
Aug 1 02:00:21 pppd[598]: pppd 2.4.7 started by admin, uid 0
Aug 1 02:00:23 kernel: usbcore: registered new interface driver usbfs
Aug 1 02:00:23 kernel: usbcore: registered new interface driver hub
Aug 1 02:00:23 kernel: usbcore: registered new device driver usb
Aug 1 02:00:23 kernel: SCSI subsystem initialized
Aug 1 02:00:23 kernel: csw_retry 100
Aug 1 02:00:23 kernel: Initializing USB Mass Storage driver...
Aug 1 02:00:23 kernel: usbcore: registered new interface driver usb-storage
Aug 1 02:00:23 kernel: USB Mass Storage support registered.
Aug 1 02:00:24 kernel: Tuxera FAT 12/16/32 driver version 3015.1.29.6 [Flags: R/W MODULE].
Aug 1 02:00:24 kernel: Built against headers 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Thu Dec 17 15:17:38 CST 2015 arm
Aug 1 02:00:24 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Fri Aug 18 17:49:40 EDT 2017 armv7l
Aug 1 02:00:24 kernel: Tuxera NTFS driver 3015.1.29.16 [Flags: R/W MODULE].
Aug 1 02:00:24 kernel: Tuxera HFS+ driver 3014.7.28
Aug 1 02:00:24 kernel: ehci_hcd: USB 2.0 'Enhanced' Host Controller (EHCI) Driver
Aug 1 02:00:24 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: EHCI Host Controller
Aug 1 02:00:24 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: new USB bus registered, assigned bus number 1
Aug 1 02:00:24 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: irq 111, io mem 0x18021000
Aug 1 02:00:24 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: USB 0.0 started, EHCI 1.00
Aug 1 02:00:24 kernel: hub 1-0:1.0: USB hub found
Aug 1 02:00:24 kernel: hub 1-0:1.0: 2 ports detected
Aug 1 02:00:24 kernel: ohci_hcd: USB 1.1 'Open' Host Controller (OHCI) Driver
Aug 1 02:00:24 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: OHCI Host Controller
Aug 1 02:00:24 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: new USB bus registered, assigned bus number 2
Aug 1 02:00:24 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: irq 111, io mem 0x18022000
Aug 1 02:00:24 kernel: hub 2-0:1.0: USB hub found
Aug 1 02:00:24 kernel: hub 2-0:1.0: 2 ports detected
Aug 1 02:00:24 kernel: usbcore: registered new interface driver usblp
Aug 1 02:00:25 kernel: usbcore: registered new interface driver asix
Aug 1 02:00:25 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ether
Aug 1 02:00:25 kernel: usbcore: registered new interface driver rndis_host
Aug 1 02:00:25 kernel: cdc_ncm: 14-Mar-2012
Aug 1 02:00:25 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ncm
Aug 1 02:00:25 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_wdm
Aug 1 02:00:25 kernel: usbcore: registered new interface driver qmi_wwan
Aug 1 02:00:25 kernel: cdc_mbim: loaded
Aug 1 02:00:25 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_mbim
Aug 1 02:00:26 dnsmasq-dhcp[539]: DHCPDISCOVER(br0) 38:2c:4a:72:cf:16
Aug 1 02:00:26 dnsmasq-dhcp[539]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.100 38:2c:4a:72:cf:16
Aug 1 02:00:26 dnsmasq-dhcp[539]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.100 38:2c:4a:72:cf:16
Aug 1 02:00:26 dnsmasq-dhcp[539]: DHCPACK(br0) 192.168.1.100 38:2c:4a:72:cf:16
Aug 1 02:00:32 rc_service: zcip 784:notify_rc start_firewall
Aug 1 02:00:32 dnsmasq[539]: read /etc/hosts - 5 addresses
Aug 1 02:00:32 custom_config: Using custom /jffs/configs/igmpproxy.conf config file.
Aug 1 02:00:33 igmpproxy[787]: There must be at least 2 Vif's where one is upstream.
Aug 1 02:00:33 zcip_client: configured 169.254.225.30
Aug 1 02:00:33 start_nat_rules: apply the nat_rules(/tmp/nat_rules__vlan6)!
Aug 1 02:00:33 custom_script: Running /jffs/scripts/nat-start
Aug 1 02:00:33 stop_nat_rules: apply the redirect_rules!
Aug 1 02:00:38 kernel: nf_conntrack_rtsp v0.6.21 loading
Aug 1 02:00:38 kernel: nf_nat_rtsp v0.6.21 loading
Aug 1 02:00:53 dnsmasq-dhcp[539]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.173 d0:03:4b:26:54:49
Aug 1 02:00:53 dnsmasq-dhcp[539]: DHCPACK(br0) 192.168.1.173 d0:03:4b:26:54:49
Aug 1 02:00:56 pppd[598]: Timeout waiting for PADO packets
wan-start script:
quote:
#!/bin/sh

# Leave VOIP traffic tagged for original router
# /usr/sbin/robocfg vlan 7 ports "0t 3t 5t"

# Setup VLAN4 on the CPU as well so we can talk to it
/usr/sbin/robocfg vlan 4 ports "0t 5t"
# /usr/sbin/robocfg vlan 1 ports "1 2 4 5t"

# Add VLAN4 as a physical interface
/sbin/vconfig add eth0 4

# Request an IP-address and setup static routes

/usr/bin/killall udhcpc
sleep 1

udhcpc -i vlan4 --clientid-none -O msstaticroutes -O staticroutes -V IPTV_RG -s /jffs/scripts/vlan4.script -p /var/run/vlan4.pid -b -O33 -O249

# Restart IGMP proxy

sleep 20
/usr/bin/killall igmpproxy
sleep 1
/usr/sbin/igmpproxy /jffs/configs/igmpproxy.conf
Robocfg show output:

De experiabox v10 klapte hiervoor er om het half uur uit, dus zit nu geheel zonder internet :| .

• adjego
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15:21
@Arcow -> Heb je ook je vlan ingesteld in je IPTV tab?

Stukje van mijn eigen log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Aug  1 02:00:25 jffs2: valid logs(1)
Aug  1 02:00:27 kernel: vlan6: Setting MAC address to  -
Aug  1 02:00:27 kernel: VLAN (vlan6):  Underlying device (eth0) has same MAC, not checking promiscious mode.
Aug  1 02:00:28 pppd[388]: pppd 2.4.7 started by Admin, uid 0
Aug  1 02:00:28 syslog: module ledtrig-usbdev not found in modules.dep
Aug  1 02:00:28 syslog: module leds-usb not found in modules.dep
Aug  1 02:00:28 kernel: SCSI subsystem initialized
Aug  1 02:00:28 pppd[388]: Connected to MAC via interface vlan6
Aug  1 02:00:28 pppd[388]: Connect: ppp0 <--> vlan6
Aug  1 02:00:28 pppd[388]: PAP authentication succeeded
Aug  1 02:00:28 pppd[388]: peer from calling number xx:xx:xx:xx:xx authorized
Aug  1 02:00:28 pppd[388]: local  IP address x.x.x.x
Aug  1 02:00:28 pppd[388]: remote IP address x.x.x.x
Aug  1 02:00:28 pppd[388]: primary   DNS address x.x.x.x
Aug  1 02:00:28 pppd[388]: secondary DNS address x.x.x.x

Domoticz | Z-Wave | 2900 Wp JA Solar | Solaredge SE2200 | P300 Optimizers | PVOutput | Tesla Model 3 SR+

• Arcow
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 30-12-2019
@adjego: Jazeker, de instellingen staan keurig duidelijk in de handleiding en komen 1 op 1 overeen met de instellingen op m'n Asus. Dat geldt hier onder IPTV, maar ook onder de WAN tab.
In m'n experiabox staat trouwens MAC@internet, ik neem aan met wachtwoord kpn. Maar die controle vindt pas plaats na de PPPoE handshake.

Arcow wijzigde deze reactie 11-01-2018 12:21 (32%)

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb nu het aangesloten zoals versie 1 op netwerkje.com.

Of te wel een switch met vlan ervoor. Telefoon werkt perfect. Ook de IPTV werkt goed.

Maar ik krijg internet niet werkend op mijn asusrouter. Ik heb alles ingesteld om een PPPoE verbinding te krijgen.

https://tweakers.net/ext/f/sl40CpxTzZHVVBkA5GvHBwYV/thumb.gif

Of moet ik daar geduld voor hebben en heeft hij tijd nodig om een wan adres te krijgen?

Cyberpope wijzigde deze reactie 30-04-2018 22:19 (30%)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Simple mind
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Hallo,
Ik ben aan het proberen om mijn Experiabox V10 te vervangen door een Asus RT-AC88U.
Experiabox heb ik dan nog nodig voor de telefoon.
Alles meerdere keren gedaan zoals beschreven maar ik krijg het niet werkend. Internetverbinding is er meteen maar de TV ontvangers en de telefoon krijg ik met geen mogelijkheid werkend.
Ik heb ook al firmwareversie 380.65-0 geladen zoals ook in de beschrijving staat: helpt ook niet.

Als ik alles uitgevoerd heb zie ik in Putty dit:

login as: admin
admin@192.168.1.1's password:

ASUSWRT-Merlin RT-AC88U 380.65-0 Fri Feb 3 05:20:54 UTC 2017
admin@RT-AC88U-0000:/tmp/home/root# robocfg show
Switch: enabled
Port 0: DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 1: DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 2: DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 3: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 10:1f:74:12:8b:e2
Port 4: DOWN enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 8: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 34:97:f6:21:85:20
VLANs: BCM5301x enabled mac_check mac_hash
1: vlan1: 0 1 2 3 5 7 8t
2: vlan2: 4 8u
6: vlan6: 4t 8t
admin@RT-AC88U-0000:/tmp/home/root#

Hier zou toch vlan4 en 7 ook zichtbaar moeten zijn?

Als ik een kopie van de JFFS sectie maak staat er in de map Scripts het bestand wan-start met de volgende inhoud:

#!/bin/sh

# Leave VOIP traffic tagged for original router
/usr/sbin/robocfg vlan 7 ports "0t 3t 8t"

# Setup VLAN4 on the CPU as well so we can talk to it
/usr/sbin/robocfg vlan 4 ports "0t 8t"
# /usr/sbin/robocfg vlan 1 ports "1 2 4 8t"

# Add VLAN4 as a physical interface
/sbin/vconfig add eth0 4

# Request an IP-address and setup static routes

/usr/bin/killall udhcpc
sleep 1

udhcpc -i vlan4 --clientid-none -O msstaticroutes -O staticroutes -V IPTV_RG -s /jffs/scripts/vlan4.script -p /var/run/vlan4.pid -b -O33 -O249

# Restart IGMP proxy

sleep 20
/usr/bin/killall igmpproxy
sleep 1
/usr/sbin/igmpproxy /jffs/configs/igmpproxy.conf

In Win SCP staat dit:

Wat kan/moet ik doen? Ik heb eventueel ook een logfile.

Edit: ik heb vandaag mijn RT-AC66U op exact dezelfde manier geïnstalleerd: werkt perfect!
Waarom zou dit met de 88 niet lukken?

26-11-2018: Toch gelukt! Incl.VOIP.

Simple mind wijzigde deze reactie 26-11-2018 14:59 (77%)

• jensjens
  • Registratie: december 2007
Bedankt voor het maken van dit topic en de handleiding! Het is erg overzichtelijken lijkt bijna makkelijk. :P Helaas is het mij echter nog niet gelukt om alles aan de praat te krijgen.
Ik heb een Asus RT-AC87U met hierop de nieuwste versie van Marlin en een glasvezel abbo van KPN (zelfde setup als @Basho dus). Na de installatie van de firmware heb ik als eerst een factory reset gedaan om vervolgens de JFFS configuratie goed te zetten (eerste keer "Format JFFS partition at next boot" op YES gezet en gereboot):
https://tweakers.net/ext/f/NEzQhuKOcFSL1aG6533NoMI9/thumb.png
Vervolgens de scripts voor de 4 poorts routers met VOIP gedownload, aangepast en op de router gezet:
https://tweakers.net/ext/f/1bNloEQFURa5EGzmZuXMD0Tp/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/zUVWoKWQfkbxMXqL1Eggvtsx/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/wbpj1thk5z25SDFyy4ztGoKU/thumb.png
Zoals anderen ook hebben ervaren was het CPU adres eerst 8t en later 7t.

Daarna de IPTV aangepast:
https://tweakers.net/ext/f/jLsTtYDnWI6ItUTMUq9v0XCY/thumb.png

Als laatst het WAN MAC address in de experiabox 8 opgezocht en ingevoerd in de Merlin GUI samen met de andere WAN instellingen:
https://tweakers.net/ext/f/NRc0jW7tiF7BoGXau8OjGBul/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/06SU4cR0xLJdeJfjm4vXsEUz/thumb.png

Bij het aansluiten heb ik eerst de EB8, Genexis NTU en Asus RT-AC87U van het stroom gehaald. De NTU heb ik aangesloten op de WAN poort van de Asus router. Fysieke poort 2 van de Asus is verbonden met de WAN van de EB8. M'n laptop is op een willekeurige andere poort aangesloten. Voor de rest is er niets anders aangesloten. Er komt geen verbinding tot stand met KPN. De log geeft het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
May  5 07:04:59 syslogd started: BusyBox v1.25.1
May  5 07:04:59 kernel: klogd started: BusyBox v1.25.1 (2019-05-17 23:32:19 EDT)
May  5 07:04:59 kernel: Linux version 2.6.36.4brcmarm (merlin@ubuntu-dev) (gcc version 4.5.3 (Buildroot 2012.02) ) #1 SMP PREEMPT Fri May 17 23:40:52 EDT 2019
May  5 07:04:59 kernel: CPU: ARMv7 Processor [413fc090] revision 0 (ARMv7), cr=10c53c7f
May  5 07:04:59 kernel: CPU: VIPT nonaliasing data cache, VIPT nonaliasing instruction cache
May  5 07:04:59 kernel: Machine: Northstar Prototype
May  5 07:04:59 kernel: Ignoring unrecognised tag 0x00000000
May  5 07:04:59 kernel: bootconsole [earlycon0] enabled
May  5 07:04:59 kernel: Memory policy: ECC disabled, Data cache writealloc
May  5 07:04:59 kernel: MPCORE found at 19020000
May  5 07:04:59 kernel: PERCPU: Embedded 7 pages/cpu @c8215000 s5472 r8192 d15008 u65536
May  5 07:04:59 kernel: pcpu-alloc: s5472 r8192 d15008 u65536 alloc=16*4096
May  5 07:04:59 kernel: pcpu-alloc: [0] 0 [0] 1 
May  5 07:04:59 kernel: Built 1 zonelists in Zone order, mobility grouping on.  Total pages: 60416
May  5 07:04:59 kernel: Kernel command line: root=/dev/mtdblock2 console=ttyS0,115200 init=/sbin/preinit earlyprintk debug
May  5 07:04:59 kernel: PID hash table entries: 1024 (order: 0, 4096 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: Dentry cache hash table entries: 32768 (order: 5, 131072 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: Inode-cache hash table entries: 16384 (order: 4, 65536 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: Memory: 128MB 128MB = 256MB total
May  5 07:04:59 kernel: Memory: 255464k/255464k available, 6680k reserved, 0K highmem
May  5 07:04:59 kernel: Virtual kernel memory layout:
May  5 07:04:59 kernel:     vector  : 0xffff0000 - 0xffff1000   (   4 kB)
May  5 07:04:59 kernel:     fixmap  : 0xfff00000 - 0xfffe0000   ( 896 kB)
May  5 07:04:59 kernel:     DMA     : 0xf7e00000 - 0xffe00000   ( 128 MB)
May  5 07:04:59 kernel:     vmalloc : 0xd0800000 - 0xf0000000   ( 504 MB)
May  5 07:04:59 kernel:     lowmem  : 0xc0000000 - 0xd0000000   ( 256 MB)
May  5 07:04:59 kernel:     modules : 0xbf000000 - 0xc0000000   (  16 MB)
May  5 07:04:59 kernel:       .init : 0xc0008000 - 0xc003d000   ( 212 kB)
May  5 07:04:59 kernel:       .text : 0xc003d000 - 0xc03af000   (3528 kB)
May  5 07:04:59 kernel:       .data : 0xc03c8000 - 0xc03eb2a0   ( 141 kB)
May  5 07:04:59 kernel: SLUB: Genslabs=11, HWalign=32, Order=0-3, MinObjects=0, CPUs=2, Nodes=1
May  5 07:04:59 kernel: * Invalid signature of oopsbuf: 14-A8-5A-71-05-9C-28-53 (len 118023552)
May  5 07:04:59 kernel: Hierarchical RCU implementation.
May  5 07:04:59 kernel:     RCU-based detection of stalled CPUs is disabled.
May  5 07:04:59 kernel:     Verbose stalled-CPUs detection is disabled.
May  5 07:04:59 kernel: NR_IRQS:256
May  5 07:04:59 kernel: MPCORE GIC init
May  5 07:04:59 kernel: External imprecise Data abort at addr=0x0, fsr=0x1c06 ignored.
May  5 07:04:59 kernel: MPCORE Global Timer Clock 500000000Hz
May  5 07:04:59 kernel: Calibrating delay loop... 1998.84 BogoMIPS (lpj=9994240)
May  5 07:04:59 kernel: pid_max: default: 32768 minimum: 301
May  5 07:04:59 kernel: Mount-cache hash table entries: 512
May  5 07:04:59 kernel: CPU: Testing write buffer coherency: ok
May  5 07:04:59 kernel: MPCORE Private timer setup CPU0
May  5 07:04:59 kernel: Calibrating local timer... 499.848MHz.
May  5 07:04:59 kernel: L310: cache controller enabled 16 ways, CACHE_ID 0x410000c8, AUX_CTRL 0x7a130000
May  5 07:04:59 kernel: CPU1: Booted secondary processor
May  5 07:04:59 kernel: MPCORE Private timer setup CPU1
May  5 07:04:59 kernel: Brought up 2 CPUs
May  5 07:04:59 kernel: SMP: Total of 2 processors activated (3997.69 BogoMIPS).
May  5 07:04:59 kernel: devtmpfs: initialized
May  5 07:04:59 kernel: atomic64 test passed
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 16
May  5 07:04:59 kernel: Found a AMD NAND flash:
May  5 07:04:59 kernel: Total size:  128MB
May  5 07:04:59 kernel: Block size:  128KB
May  5 07:04:59 kernel: Page Size:   2048B
May  5 07:04:59 kernel: OOB Size:    64B
May  5 07:04:59 kernel: Sector size: 512B
May  5 07:04:59 kernel: Spare size:  16B
May  5 07:04:59 kernel: ECC level:   8 (8-bit)
May  5 07:04:59 kernel: Device ID: 0x 1 0xf1 0x80 0x1d 0x 1 0xf1
May  5 07:04:59 kernel: CCA UART Clock Config: Sel=1 Ovr=1 Div=48
May  5 07:04:59 kernel: CCA UART Clock rate 125000000Hz
May  5 07:04:59 kernel: bio: create slab <bio-0> at 0
May  5 07:04:59 kernel: Switching to clocksource mpcore_gtimer
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 2
May  5 07:04:59 kernel: IP route cache hash table entries: 2048 (order: 1, 8192 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: TCP established hash table entries: 8192 (order: 4, 65536 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: TCP bind hash table entries: 8192 (order: 4, 98304 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: TCP: Hash tables configured (established 8192 bind 8192)
May  5 07:04:59 kernel: TCP reno registered
May  5 07:04:59 kernel: UDP hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: UDP-Lite hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 1
May  5 07:04:59 kernel: PCI: no core
May  5 07:04:59 kernel: PCI: no core
May  5 07:04:59 kernel: PCI: scanning bus 0
May  5 07:04:59 kernel: PCI: Fixing up bus 0
May  5 07:04:59 kernel: PCIE1 link=1
May  5 07:04:59 kernel: PCIE1 switching to GEN2
May  5 07:04:59 kernel: PCIE1 link=1
May  5 07:04:59 kernel: PCI: Fixing up bus 0
May  5 07:04:59 kernel: PCI: bus0: Fast back to back transfers disabled
May  5 07:04:59 kernel: PCI: Fixing up bus 1
May  5 07:04:59 kernel: PCI: bus1: Fast back to back transfers disabled
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:00:00.0: BAR 8: assigned [mem 0x08000000-0x080fffff]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: assigned [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: set to [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit] (PCI address [0x8000000-0x8007fff]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:00:00.0: PCI bridge to [bus 01-01]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [io  disabled]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [mem 0x08000000-0x080fffff]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [mem pref disabled]
May  5 07:04:59 kernel: PCIE2 link=0
May  5 07:04:59 kernel: PCIE3 link=0
May  5 07:04:59 kernel: VFS: Disk quotas dquot_6.5.2
May  5 07:04:59 kernel: Dquot-cache hash table entries: 1024 (order 0, 4096 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: squashfs: version 4.0 (2009/01/31) Phillip Lougher
May  5 07:04:59 kernel: fuse init (API version 7.15)
May  5 07:04:59 kernel: msgmni has been set to 498
May  5 07:04:59 kernel: io scheduler noop registered (default)
May  5 07:04:59 kernel: io scheduler deadline registered
May  5 07:04:59 kernel: io scheduler cfq registered
May  5 07:04:59 kernel: Serial: 8250/16550 driver, 2 ports, IRQ sharing disabled
May  5 07:04:59 kernel: serial8250.0: ttyS0 at MMIO 0x18000300 (irq = 117) is a 16550
May  5 07:04:59 kernel: console [ttyS0] enabled, bootconsole disabled
May  5 07:04:59 kernel: serial8250.0: ttyS1 at MMIO 0x18000400 (irq = 117) is a 16550
May  5 07:04:59 kernel: brd: module loaded
May  5 07:04:59 kernel: loop: module loaded
May  5 07:04:59 kernel: pflash: found no supported devices
May  5 07:04:59 kernel: bcmsflash: found no supported devices
May  5 07:04:59 kernel: Boot partition size = 524288(0x80000)
May  5 07:04:59 kernel: lookup_nflash_rootfs_offset: offset = 0x200000
May  5 07:04:59 kernel: nflash: squash filesystem with lzma found at block 28
May  5 07:04:59 kernel: Creating 4 MTD partitions on "nflash":
May  5 07:04:59 kernel: 0x000000000000-0x000000080000 : "boot"
May  5 07:04:59 kernel: 0x000000080000-0x000000200000 : "nvram"
May  5 07:04:59 kernel: 0x000000200000-0x000004000000 : "linux"
May  5 07:04:59 kernel: 0x00000039fc14-0x000004000000 : "rootfs"
May  5 07:04:59 kernel: PPP generic driver version 2.4.2
May  5 07:04:59 kernel: PPP MPPE Compression module registered
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 24
May  5 07:04:59 kernel: PPTP driver version 0.8.5
May  5 07:04:59 kernel: Mirror/redirect action on
May  5 07:04:59 kernel: u32 classifier
May  5 07:04:59 kernel:     Performance counters on
May  5 07:04:59 kernel:     Actions configured
May  5 07:04:59 kernel: Netfilter messages via NETLINK v0.30.
May  5 07:04:59 kernel: nf_conntrack version 0.5.0 (3991 buckets, 15964 max)
May  5 07:04:59 kernel: ctnetlink v0.93: registering with nfnetlink.
May  5 07:04:59 kernel: xt_time: kernel timezone is -0000
May  5 07:04:59 kernel: ip_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
May  5 07:04:59 kernel: TCP cubic registered
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 10
May  5 07:04:59 kernel: ip6_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 17
May  5 07:04:59 kernel: L2TP core driver, V2.0
May  5 07:04:59 kernel: PPPoL2TP kernel driver, V2.0
May  5 07:04:59 kernel: 802.1Q VLAN Support v1.8 Ben Greear <greearb@candelatech.com>
May  5 07:04:59 kernel: All bugs added by David S. Miller <davem@redhat.com>
May  5 07:04:59 kernel: Registering the dns_resolver key type
May  5 07:04:59 kernel: Northstar brcmnand NAND Flash Controller driver, Version 0.1 (c) Broadcom Inc. 2012
May  5 07:04:59 kernel: NAND device: Manufacturer ID: 0x01, Chip ID: 0xf1 (AMD NAND 128MiB 3,3V 8-bit)
May  5 07:04:59 kernel: Spare area=64 eccbytes 56, ecc bytes located at:
May  5 07:04:59 kernel:  2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63
May  5 07:04:59 kernel: Available 7 bytes at (off,len):
May  5 07:04:59 kernel: (1,1) (16,2) (32,2) (48,2) (0,0) (0,0) (0,0) (0,0) 
May  5 07:04:59 kernel: Scanning device for bad blocks
May  5 07:04:59 kernel: Options: NO_AUTOINCR,NO_READRDY,BBT_SCAN2NDPAGE,
May  5 07:04:59 kernel: Creating 2 MTD partitions on "brcmnand":
May  5 07:04:59 kernel: 0x000004000000-0x000007ec0000 : "brcmnand"
May  5 07:04:59 kernel: 0x000007ec0000-0x000008000000 : "asus"
May  5 07:04:59 kernel: VFS: Mounted root (squashfs filesystem) readonly on device 31:3.
May  5 07:04:59 kernel: devtmpfs: mounted
May  5 07:04:59 kernel: Freeing init memory: 212K
May  5 07:04:59 kernel: ctf: module license 'Proprietary' taints kernel.
May  5 07:04:59 kernel: Disabling lock debugging due to kernel taint
May  5 07:04:59 kernel: et_module_init: passivemode set to 0x0
May  5 07:04:59 kernel: et_module_init: txworkq set to 0x1
May  5 07:04:59 kernel: et_module_init: et_txq_thresh set to 0xce4
May  5 07:04:59 kernel: =================
May  5 07:04:59 kernel: robo chk regs:
May  5 07:04:59 kernel: ===================
May  5 07:04:59 kernel: (0x00,0x5d)Port 5 States Override: 0xfb
May  5 07:04:59 kernel: (0x00,0x5f)Port 7 States Override: 0xfb
May  5 07:04:59 kernel: (0x00,0x0e)Port 8 States Override: 0x0a
May  5 07:04:59 kernel: (0x00,0x08)Port 8 IMP Control Register: 0x00
May  5 07:04:59 kernel: (0x02,0x00) Global Management Config: 0x00
May  5 07:04:59 kernel: (0x02,0x00) 802.1Q VLAN Control 5: 0x00
May  5 07:04:59 kernel: (0x02,0x03) BRCM HDR Control Register: 0x00
May  5 07:04:59 kernel: (0x00,0x0b) Switch Mode Register: 0x06
May  5 07:04:59 kernel: eth0: Broadcom BCM47XX 10/100/1000 Mbps Ethernet Controller 6.37.14.126 (r561982)
May  5 07:04:59 kernel: et_probe: mvlan vid[0]: 0
May  5 07:04:59 kernel: et_probe: mvlan vid[1]: 0
May  5 07:04:59 kernel: et_probe: mvlan en 0
May  5 07:04:59 kernel: wl_module_init: passivemode set to 0x0
May  5 07:04:59 kernel: wl_module_init: igs set to 0x0
May  5 07:04:59 kernel: wl_module_init: txworkq set to 0x1
May  5 07:04:59 kernel: eth1: Broadcom BCM4360 802.11 Wireless Controller 6.37.14.126 (r561982)
May  5 07:04:59 kernel: JFFS2 version 2.2. (NAND) © 2001-2006 Red Hat, Inc.
May  5 07:04:59 kernel: jffs2_scan_inode_node(): CRC failed on node at 0x0008afe8: Read 0xffffffff, calculated 0x467b9372
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 16 for vlan1 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 5 for vlan1 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 16 for vlan2 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 5 for vlan2 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 6 for vlan2 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 17 for vlan2 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 16 for vlan6 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 5 for vlan6 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: Interface br0 doesn't exist
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 13 for vlan1 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 1 for vlan1 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: device vlan1 entered promiscuous mode
May  5 07:04:59 kernel: device eth0 entered promiscuous mode
May  5 07:05:00 kernel: device eth1 entered promiscuous mode
May  5 07:05:00 kernel: br0: topology change detected, propagating
May  5 07:05:00 kernel: br0: port 2(eth1) entering forwarding state
May  5 07:05:00 kernel: br0: port 2(eth1) entering forwarding state
May  5 07:05:00 kernel: br0: topology change detected, propagating
May  5 07:05:00 kernel: br0: port 1(vlan1) entering forwarding state
May  5 07:05:00 kernel: br0: port 1(vlan1) entering forwarding state
May  5 07:05:00 nat: apply redirect rules
May  5 07:05:00 qcsapi: write qcsapi conf ok
May  5 07:05:05 WAN_Connection: Fail to connect with some issues.
May  5 07:05:10 dropbear[219]: Running in background
May  5 07:05:10 acsd: scan in progress ...
May  5 07:05:10 acsd: scan in progress ...
May  5 07:05:11 acsd: scan in progress ...
May  5 07:05:12 acsd: scan in progress ...
May  5 07:05:13 acsd: scan in progress ...
May  5 07:05:13 acsd: selected channel spec: 0x1003 (3)
May  5 07:05:13 acsd: Adjusted channel spec: 0x1003 (3)
May  5 07:05:13 acsd: selected DFS-exit channel spec: 0x1003 (3)
May  5 07:05:13 acsd: Adjusted channel spec: 0x1003 (3)
May  5 07:05:13 custom_config: Appending content of /jffs/configs/dnsmasq.conf.add.
May  5 07:05:13 dnsmasq[241]: started, version 2.80-53-g343b7b4 cachesize 1500
May  5 07:05:13 dnsmasq[241]: asynchronous logging enabled, queue limit is 5 messages
May  5 07:05:13 dnsmasq-dhcp[241]: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d
May  5 07:05:13 dnsmasq[241]: read /etc/hosts - 5 addresses
May  5 07:05:13 RT-AC87U: start httpd:80
May  5 07:05:13 snooper[257]: started on vlan1@br0
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Found user 'nobody' (UID 65534) and group 'nobody' (GID 65534).
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Successfully dropped root privileges.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: avahi-daemon 0.7 starting up.
May  5 07:05:14 NAT_Tunnel: AAE Service is stopped
May  5 07:05:14 AAE: AAE Service is started
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: WARNING: No NSS support for mDNS detected, consider installing nss-mdns!
May  5 07:05:14 jffs2: valid logs(1)
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: No service file found in /tmp/avahi/services.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Loading new alias name RT-AC87U.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Joining mDNS multicast group on interface br0.IPv4 with address 1.1.1.1.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: New relevant interface br0.IPv4 for mDNS.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Joining mDNS multicast group on interface lo.IPv4 with address 127.0.1.1.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: New relevant interface lo.IPv4 for mDNS.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Network interface enumeration completed.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Registering new address record for 1.1.1.1 on br0.IPv4.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Registering new address record for 169.254.39.137 on br0.IPv4.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Registering new address record for 192.168.1.1 on br0.IPv4.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Registering new address record for 127.0.1.1 on lo.IPv4.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Registering new address record for 127.0.0.1 on lo.IPv4.
May  5 07:05:14 disk_monitor: be idle
May  5 07:05:14 hour_monitor: daemon is starting
May  5 07:05:14 hour_monitor: daemon terminates
May  5 07:05:14 Mastiff: init
May  5 07:05:14 kernel: usbcore: registered new interface driver usbfs
May  5 07:05:14 kernel: usbcore: registered new interface driver hub
May  5 07:05:14 kernel: usbcore: registered new device driver usb
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_acm
May  5 07:05:15 kernel: cdc_acm: v0.26:USB Abstract Control Model driver for USB modems and ISDN adapters
May  5 07:05:15 avahi-daemon[270]: Server startup complete. Host name is RT-AC87U-3C20.local. Local service cookie is 1002111616.
May  5 07:05:15 avahi-daemon[270]: Alias name "RT-AC87U" successfully established.
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver asix
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ether
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver rndis_host
May  5 07:05:15 kernel: cdc_ncm: 14-Mar-2012
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ncm
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_wdm
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver qmi_wwan
May  5 07:05:15 wan: [wan0_hwaddr] == [<MAC ADDRESS OF ASUS RT-AC87U>]
May  5 07:05:15 kernel: cdc_mbim: loaded
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_mbim
May  5 07:05:15 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 8 for vlan6 mvlan_en 0
May  5 07:05:15 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 13 for vlan6 mvlan_en 0
May  5 07:05:15 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 1 for vlan6 mvlan_en 0
May  5 07:05:15 httpd: Generating SSL certificate...
May  5 07:05:15 pppd[340]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
May  5 07:05:15 pppd[340]: RP-PPPoE plugin version 3.11 compiled against pppd 2.4.7
May  5 07:05:15 pppd[352]: pppd 2.4.7 started by adminjens, uid 0
May  5 07:05:16 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: xHCI Host Controller
May  5 07:05:16 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: new USB bus registered, assigned bus number 1
May  5 07:05:16 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: irq 112, io mem 0x18023000
May  5 07:05:16 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: Failed to enable MSI-X
May  5 07:05:16 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: failed to allocate MSI entry
May  5 07:05:16 kernel: usb usb1: No SuperSpeed endpoint companion for config 1  interface 0 altsetting 0 ep 129: using minimum values
May  5 07:05:16 kernel: hub 1-0:1.0: USB hub found
May  5 07:05:16 kernel: hub 1-0:1.0: 1 port detected
May  5 07:05:16 kernel: [xhci-hub] usb2mode:[0]
May  5 07:05:16 kernel: ehci_hcd: USB 2.0 'Enhanced' Host Controller (EHCI) Driver
May  5 07:05:16 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: EHCI Host Controller
May  5 07:05:16 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: new USB bus registered, assigned bus number 2
May  5 07:05:16 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: irq 111, io mem 0x18021000
May  5 07:05:16 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: USB 0.0 started, EHCI 1.00
May  5 07:05:16 kernel: hub 2-0:1.0: USB hub found
May  5 07:05:16 kernel: hub 2-0:1.0: 2 ports detected
May  5 07:05:16 kernel: ohci_hcd: USB 1.1 'Open' Host Controller (OHCI) Driver
May  5 07:05:16 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: OHCI Host Controller
May  5 07:05:16 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: new USB bus registered, assigned bus number 3
May  5 07:05:16 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: irq 111, io mem 0x18022000
May  5 07:05:16 kernel: hub 3-0:1.0: USB hub found
May  5 07:05:16 kernel: hub 3-0:1.0: 2 ports detected
May  5 07:05:17 kernel: SCSI subsystem initialized
May  5 07:05:17 kernel: csw_retry 100
May  5 07:05:17 kernel: Initializing USB Mass Storage driver...
May  5 07:05:17 kernel: usbcore: registered new interface driver usb-storage
May  5 07:05:17 kernel: USB Mass Storage support registered.
May  5 07:05:17 kernel: Tuxera FAT 12/16/32 driver version 3015.1.29.5_1 [Flags: R/W MODULE].
May  5 07:05:17 kernel: Built against headers 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Mon Jul 9 15:09:39 CST 2018 arm
May  5 07:05:17 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Fri May 17 23:40:52 EDT 2019 armv7l
May  5 07:05:18 kernel: Tuxera NTFS driver 3018.6.22d [Flags: R/W MODULE].
May  5 07:05:18 kernel: Built against headers 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Mon Jul 9 15:09:39 CST 2018 arm
May  5 07:05:18 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Fri May 17 23:40:52 EDT 2019 armv7l
May  5 07:05:18 kernel: Tuxera HFS+ driver 3017.6.20
May  5 07:05:18 kernel: Built against headers 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Mon Jul 9 15:09:39 CST 2018 arm
May  5 07:05:18 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Fri May 17 23:40:52 EDT 2019 armv7l
May  5 07:05:18 kernel: usbcore: registered new interface driver usblp
May  5 07:05:27 rc_service: zcip 476:notify_rc start_firewall
May  5 07:05:27 custom_config: Using custom /jffs/configs/igmpproxy.conf config file.
May  5 07:05:27 dnsmasq[241]: read /etc/hosts - 5 addresses
May  5 07:05:28 igmpproxy[479]: There must be at least 2 Vif's where one is upstream.
May  5 07:05:28 zcip_client: configured 169.254.147.81
May  5 07:05:28 nat: apply nat rules (/tmp/nat_rules__vlan6) error!
May  5 07:05:29 kernel: nf_conntrack_rtsp v0.6.21 loading
May  5 07:05:29 kernel: nf_nat_rtsp v0.6.21 loading
May  5 07:05:30 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:05:35 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:05:40 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:05:43 avahi-daemon[270]: Withdrawing address record for 1.1.1.1 on br0.
May  5 07:05:43 avahi-daemon[270]: Leaving mDNS multicast group on interface br0.IPv4 with address 1.1.1.1.
May  5 07:05:43 avahi-daemon[270]: Joining mDNS multicast group on interface br0.IPv4 with address 169.254.39.136.
May  5 07:05:43 qtn: bootcfg.tgz exists
May  5 07:05:45 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:05:49 dnsmasq-dhcp[241]: DHCPDISCOVER(br0) 192.168.1.111 MA:CA:LA:PT:OP:00 
May  5 07:05:49 dnsmasq-dhcp[241]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.111 MA:CA:LA:PT:OP:00
May  5 07:05:49 dnsmasq-dhcp[241]: DHCPDISCOVER(br0) 192.168.1.111 MA:CA:LA:PT:OP:00
May  5 07:05:49 dnsmasq-dhcp[241]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.111 MA:CA:LA:PT:OP:00
May  5 07:05:49 dnsmasq-dhcp[241]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.111 MA:CA:LA:PT:OP:00
May  5 07:05:49 dnsmasq-dhcp[241]: DHCPACK(br0) 192.168.1.111 MA:CA:LA:PT:OP:00DESKTOP-U6R3MHQ
May  5 07:05:50 pppd[352]: Timeout waiting for PADO packets
May  5 07:05:51 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:05:52 channel_scan: start scan[1]
May  5 07:05:52 channel_scan: complete
May  5 07:05:55 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:00 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:06 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:10 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:16 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:20 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:26 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:28 dropbear[576]: Child connection from 192.168.1.111:56915
May  5 07:06:30 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:35 dropbear[576]: Password auth succeeded for 'adminjens' from 192.168.1.111:56915
May  5 07:06:35 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:41 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:45 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:50 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:56 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:01 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:05 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:05 pppd[352]: Timeout waiting for PADO packets
May  5 07:07:11 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:16 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:20 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:25 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:30 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:36 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:40 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:46 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:51 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:56 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:01 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:05 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:11 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:16 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:20 pppd[352]: Timeout waiting for PADO packets
May  5 07:08:21 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:26 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:31 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:35 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:40 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:46 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:51 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:55 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:00 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:05 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:10 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:15 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:21 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:25 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:30 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:35 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:36 pppd[352]: Timeout waiting for PADO packets
May  5 07:09:40 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:45 nat: apply redirect rules error!

Hierin is te zien dat de scripts op de JFFS niet gestart worden. De rechten van de scripts staan wel goed (777 op dit moment) en in de GUI is het gebruiken van de scripts wel geactiveerd. Dit doet mij vermoeden dat de WAN interface uberhaupt niet gestart wordt? Ziet iemand anders wat er hier mis gaat?

jensjens wijzigde deze reactie 06-06-2019 00:09 (100%)
Reden: typo

iRacing Profiel

• jensjens
  • Registratie: december 2007
Nog een kleine update. Het is me nog steeds niet gelukt om de Asus aan de praat te krijgen. Ik heb ondertussen m'n laptop aan de WAN gehangen en geprobeerd daarmee verbinding te maken met KPN. Via Wireshark zie ik dat er wel een PADI verzonden wordt, maar er komt nooit een PADO terug (zie screenshot)
https://tweakers.net/ext/f/7gGIBZ8rBQYUQZ3iwlXvjsWn/thumb.png
Met de EBv8 werkt wel alles gewoon.

Weet iemand welke conclusies ik hieruit kan trekken?

iRacing Profiel

• GrandMaster61
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-10-2019
/tmp/home/root# robocfg show
Switch: enabled
Port 0: 1000FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 00:16:4d:89:df:5c
Port 1: DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: a8:20:66:52:c1:10
Port 2: 100FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: a8:20:66:52:c1:10
Port 3: DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 4: DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 5: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 8c:2d:aa:3f:a9:e7
Port 7: 1000FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 9c:5c:8e:b9:1b:40
Port 8: DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
VLANs: BCM5301x enabled mac_check mac_hash
1: vlan1: 1 2 3 5 7t
2: vlan2: 0 7
4: vlan4: 0t 7t
6: vlan6: 0t 7t
1045: vlan1045: 1 2 3t 4t 5t
1046: vlan1046: 2t 5 7t 8t
1047: vlan1047: 0 2t 8t
1099: vlan1099: 0t 2t 3t 5
1100: vlan1100: 2t 4t 5 7t
1101: vlan1101: 2t 3t 4 5t 7t 8u
1102: vlan1102: 2 5 7 8u
1103: vlan1103: 1t 3 5 8t

Dit geeft bij mij robocfg aan en de switch is een unmanaged switch achter de Asus RT-AC87U en geen experiabox aangesloten. Heb dus problemen met de switch aangezien die nu geen 1000FD doorgeeft maar 100 en mijn 5G geeft ook een langzamere verbinding.

Geen idee hoe ik dit zou moeten verhelpen? sowieso vreemd dat zelfs met de experiabox alleen ik de snelheid niet krijg via wifi op mobiel van 500/500 en de monteur met zijn mobiel wel. en hij krijgt zijn laptop niet op 500/500 terwijl hij bedraad is de experiabox V10a en ik wel op de Asus bedraad.
de iPhone 6s kan deze snelheden met gemak aan en heb het een paar keer gehad en bij Telfort haalde ik ook via wifi de beoogde snelheden op mobiel.

Update: het bleek aan de UTP kabel te liggen en niet aan de switch, nu alleen nog de wifi snelheid omhoog krijgen. Ik krijg deze nl. wel via de Wifi versterker waar de iTV op aan is gesloten maar niet op de asus RT-AC87U

Update inmiddels krijg ik dus draadloos via 5G de gewenste snelheid op mijn iPhone 6s, niet helemaal duidelijk wat ik exact gedaan heb maar maak morgen ff een backup van mijn jffs en instrllingen. Hier een screenshot van speedtest dus geen experia v10a en op poort Twee wel de wifi versterker middels UTP aangesloten en daarop de iptv aangesloten.https://www.dropbox.com/s/m0fkfcqzi2qlu37/Foto%2001-07-2019%2023%2054%2021.png?dl=0

GrandMaster61 wijzigde deze reactie 02-07-2019 00:07 (16%)
Reden: 1 probleem opgelost

• wootah
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22-01 12:19

wootah

They see me trollin'

marcel87 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:00:
Is zo'n Microtik dan zoveel sneller (maar 1 core en minder Hz) dan een full featured niet heel oude Asus router? Vwb de switch geen idee of dat kan, maar je kunt het proberen, volgens mij zit je er dieper in dan ik. (y)

[...]
Nou Het is gelukt! 8)
Die Mikrotik is niet bepaald sneller, maar voor mij zat de vertraging in het volgende:
Op de RT-AC87U is een PPPoE niet bepaald snel en vergt veel CPU, vervolgens met dingen als QoS en AiProtection etc. etc. is het nog meer belasting. Als er TV werd gekeken stond een cpu core al op 70% ofzo. Ga je daarbij nog ff downloaden en dan zit je router op eens vol.

Zo ziet mijn netwerk er nu uit:

Ik heb 2 managed switches, 1 beneden achter de NTU als VLAN splitter vooral. Maar ook om VLAN1 binnen te krijgen, waar mijn LAN op zit.
Om die boven te combineren heb ik nog een managed switch die VLAN6 en VLAN1 op een poort zet.

De RT-AC87U die heb ik in een subnet gezet (dus niet 192.168.1.1 maar 192.168.100.1). Omdat hij 2 VLANs binnen krijgt moest ik dat configureren, maar toen kwam ik er achter dat je op de web interface niet VLAN1 kan toevoegen als internet bij de IPTV instellingen, dus ik heb toen maar VLAN100 aangemaakt, wat eigenlijk ook gewoon LAN is.

De RT-AC87U heb ik nu ingesteld volgens de handleiding hier met de scripts zonder VOIP. De enige extra aanpassing die ik moest doen was in dnsmasq.conf.add:
dhcp-option=28,192.168.100.255
Want, hij heeft niet de standaard IP range. Dat lijkt allemaal te werken met minimale CPU belasting.
Wellicht dat ik de RT-AC87U dus nog later ga vervangen door een klein goedkoop model zonder WiFi.
marcel87 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:00:
Ik bedoelde voor mijzelf, omdat ik een abo heb van Telfort en niet KPN.
In eerste instantie heb ik beide getest (DHCP en PPPoE na elkaar gewisseld), maar werkte beide niet. Ook niet met de MAC clone die ik al eens heb genoteerd van de EBv10. Met de eigen MAC van de ASUS werkte het ook niet, ondanks deze tot gistermorgen in bridge wel geaccepteerd werd door Telfort. Nu dus maar tijdje gewerkt met de EBv10, vervolgens van het netwerk afgehaald, die MAC gekloond op de ASUS, WAN DHCP ingesteld en daarna kreeg ik wel internetconnectie en STB's konden opstarten.

Nog wel 2 dingen tbv handleiding:
- ik moest wel MTU setting van WAN instellen op 1492, ipv default 1500. Mijn TV haperde nogal en na wijzigen van die setting werkte het vloeiend. Iemand anders had die opmerking al gemaakt in dit topic, maar miste het in de handleiding.
- in de handleiding staat Telnet genoemd als optie naast SSH. Volgens de releasenotes van Merlin is die connectie mogelijkheid eruit gesloopt na versie 384.04 (april 2018).

Voor de rest gebruik gemaakt van de posts van Stys en bramv82.

Nu nog de switch inregelen, welke ik tot gistermorgen natuurlijk als VLAN splitter gebruikte (direct TV daarop, direct router erop) en dadelijk juist achter de router wil hebben met de router direct op de NTU.
Kan ik deze nou het beste unmanaged maken, of dient er op alle poorten IGMP snooping te worden aangezet? Dus anders gezegd regelt dit de router ook over de switch of moeten er losse settings in de switch worden gezet? Of is het makkelijkst de switch gewoon voor internet te houden (VLAN34 Telfort), TV alleen op router en VLAN4 uit te sluiten op de switch? :?
- De MTU staat bij mij gewoon op 1500, maar dat is alleen bij de RT-AX88U, want die maakt de PPPoE verbinding aan. Is dat misschien ook de rede dat mijn CPU verbruik hoog was vroeger? Zou je dat nog eens kunnen bekijken?
- Telnet is niet meer van deze tijd voor zo'n apparaat 8)7

Voor de switch. Nou, de switch blijft "managed" maar je wil hem weer terug naar fabrieks instellingen denk ik? Het is natuurlijk een beetje wat je zelf wilt. Als je de extra poorten niet gebruikt en je kan alles aansluiten op de router, scheelt dat weer een kaste. ;)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True