• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12 14:48
Voor de routers die ik nu aan het installeren ben (Asus XT9 en XT8) is helaas geen Merlin firmware beschikbaar.

Is dan de enige oplossing genoegen nemen met unicast IPTV? Of is er een manier om multicast toch werkend te krijgen buiten de Merlin scripts?

• Tonne2016
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01:51
Voor zover ik vlug even na ben gegaan, zul je inderdaad zonder multicast moeten @gamefreakin .
Zonder Merlin geen scripts en zonder scripts, zo te zien, geen VLAN voor multicast.

De enige mogelijkheid is om de XT x achter de KPN box te zetten. Verre van ideaal maar dan heb je wel multicast als je de TV ontvanger op de KPN box aansluit.

• Erwinio
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 01:18
Ik heb mijn ExperiaBox eruit gehaald en mijn BE92U met de laatste Merlin versie geplaatst, VID op 6 gezet, en het internet werkt nu perfect. Alleen krijg ik nog unicast op de tv. Ik ben een beetje in de war over welke stappen, handleidingen en scripts ik voor de BE serie moet volgen om multicast werkend te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Erwinio op 05-12-2025 23:13 ]

• Tonne2016
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01:51
Dat is best wel logisch @Erwinio,
Er is (nog) geen handleiding voor de BE serie routers. Wat ik uiteindelijk heb gedaan is de scripts en configs gebruikt voor de AX86U. Omdat ik een RT-BE86U heb werkt dat ook gewoon.
Je zou dus de files voor de vierpoorts AX kunnen proberen.

Let op! Je kunt met de nieuwere Merlins niet meer precies de stappen volgen zoals beschreven in de meest recente handleiding. Zo kun je de jffs partitie niet meer laten formatteren bij een herstart.

Het beste maak je de mapjes aan in de jffs partitie met WinSCP en vervolgens plaats je de bestandjes in de respectievelijke mapjes die je net hebt aangemaakt. Als je de standaard 192.168.50.x serie gebruikt hoef je daaraan niks te wijzigen.

Vervolgens kun je, ook met WinSCP, de rechten aanpassen zoals beschreven in de handleiding.
je hebt PuTTy dus niet meer nodig. Al kan het wel natuurlijk.
Bij dit alles ben ik er al vanuit gegaan dat je Merlin al hebt draaien omdat je dat schrijft.
Herstart nu de router en met een beetje geluk heb je nu multicast.

Je hebt de handleiding nog wel nodig voor een aantal stappen/instellingen. Lees rustig het deel voor de AX serie door en gebruik nog enkel wat nodig en mogelijk is wat ik niet al heb beschreven.
Een link naar de meest recente handleiding vind je in het vak boven de "Quickreply".
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Vernieuwde handleiding te vinden in: leroy98ecker in "[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken"