Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Nooit geweten dat je ook abonnementen voor internet rechtstreeks kan afsluiten bij Cogas.

Zijn die abonnementen voordeliger als bij Delta glasvezel of Caiway glasvezel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:59
dolopfriet schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:54:
Nooit geweten dat je ook abonnementen voor internet rechtstreeks kan afsluiten bij Cogas.

Zijn die abonnementen voordeliger als bij Delta glasvezel of Caiway glasvezel ?
Dit zijn enkel een paar bedrijventerreinen die cogas nog in beheer heeft en waar je alleen zakelijke abonnementen kunt afsluiten bij een paar leveranciers á ruim honderd eurie voor een 500/500.
O.a bedrijventerrein Weitzelpoort Vriezenveen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:45
Behoorlijk Leek schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:16:
[...]

Dit zijn enkel een paar bedrijventerreinen die cogas nog in beheer heeft en waar je alleen zakelijke abonnementen kunt afsluiten bij een paar leveranciers á ruim honderd eurie voor een 500/500.
O.a bedrijventerrein Weitzelpoort Vriezenveen
Is dat niet allemaal Delta Zakelijk geworden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Sjakie0101 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:20:
[...]

Is dat niet allemaal Delta Zakelijk geworden dan?
Je kan ook voor delta zakelijk kiezen maar dat kost nog steeds 199 p/m voor een 100/100 verbinding.
Verder zijn er maar een stuk of 4/5 aanbieders waarvan Qonnected momenteel de voordeligste is.
En je betaalt uiteraard nog de aanlegkosten van 750

[ Voor 6% gewijzigd door Behoorlijk Leek op 24-10-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
vier of vijf aanbieders maar dus geen abonnement rechtstreeks bij Cogas zelf?
Is het dan niet logischer je vragen te plaatsen in het topic over de aanbieder?

Ik zie ook geen aparte topics over T mobile over de verschillende netwerken of Ziggo in Groningen of Ziggo in Maastricht.

Je te gebruiken abonnement is gekoppeld aan je aanbieder en niet van wie ook tien jaar geleden het netwerk was, toch?

[ Voor 17% gewijzigd door dolopfriet op 24-10-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
dolopfriet schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:26:
Kan niet rechtstreeeks bij Cogas, cogas bedrijventerreinen worden beperkt aangeboden, echt een zoektocht en erg veel verschillen tussen de aanbieders.

[/quote]
Ik heb geen vraag gesteld.

Ik zie ook geen aparte topics over T mobile over de verschillende netwerken of Ziggo in Groningen of Ziggo in Maastricht.
[/quote]
De aanbieder is landelijk vrij onbekend,net als de rest, en ik heb dus Cogas glasvezel van hun en dit is dan het topic toch 8)7
Factuur zegt dus: Eenmalig: Cogas aansluitkosten 04-07-2021 - 04-07-2021 € 750,00

Je te gebruiken abonnement is gekoppeld aan je aanbieder en niet van wie ook tien jaar geleden het netwerk was, toch?
[/quote]
Niet waar dus.
Ik weet waar je op doelt, voormalig cogas ziggo gebied van caiway, maar dit is een totaal ander verhaal, daarin hadden we geen keus en hierin ook niet, enkel Cogas, via diverse tussenpersonen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Behoorlijk Leek schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:11:
[...]

Kan niet rechtstreeeks bij Cogas, cogas bedrijventerreinen worden beperkt aangeboden, echt een zoektocht en erg veel verschillen tussen de aanbieders.

[/quote]
Ik heb geen vraag gesteld.

[/quote]
De aanbieder is landelijk vrij onbekend,net als de rest, en ik heb dus Cogas glasvezel van hun en dit is dan het topic toch 8)7
Factuur zegt dus: Eenmalig: Cogas aansluitkosten 04-07-2021 - 04-07-2021 € 750,00

[/quote]
Niet waar dus.
Ik weet waar je op doelt, voormalig cogas ziggo gebied van caiway, maar dit is een totaal ander verhaal, daarin hadden we geen keus en hierin ook niet, enkel Cogas, via diverse tussenpersonen ;)
Een hoop onzin. Cogas heeft je eenmalig aangesloten op het netwerk. Daar betaal je aansluitkosten voor.
Tot zo ver Cogas. Cogas levert alleen een aansluiting waarop je vervolgens een aanbieder kiest die jou internet en/of tv gaat leveren. Ik weet niet bij wie je internet hebt besteld (ik zou zeggen Delta zakelijk of Helden van Nu, dat zijn de enige twee logische en bekende zakelijke aanbieders). Maar daar moet je zijn.
Je hebt toch je modem niet van Cogas ontvangen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Beste behoorlijk Leek,

Je hebt wel een vraag gesteld overigens: Je vraagt of iemand je op weg kan helpen..

Deze instellingen waar jij naar vraagt zijn verbonden aan het systeem van je provider. Niet aan die van de netwerkaanlegger van jaren terug.

Het is hetzelfde als iemand nu zou zeggen, ik heb glasvezel aangelegd door Reggefiber en ik wil weten hoe ik moet instellen ............

Dus als jij jouw provider hier noemt weet wellicht iemand meer om jou op weg te helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door dolopfriet op 24-10-2021 20:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Behoorlijk Leek schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:28:
Mocht iemand mij op weg kunnen helpen zou ik dat erg waarderen! _/-\o_
[/quote]
Ik heb pas een udm pro verbonden op het cogas netwerk, voor mij was het niks anders dan in de wan settings, dhcp en ppoe instellen, inlognaam en ww en vlan 6 meegeven. Ik heb jouw lijstje even ingekort met wat ik enkel nodig had en een beetje vertaald naar asus.

In de wan settings connection type ppoe instellen.
CPE poort 1: 6 (tagged) Dit is jouw Vlan 6
Username: *******
Password: *******
IP router: ***.***.***.*** Niet nodig, deze heb ik op dhcp staan= wan ip settings no aanvinken
RDNS: ***.**.**.** DNS server 1
RDNS: ***.**.**.** DNS server 2

Het vlan id dan zoals jouw link van net.
nescafe schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:31:
@IseT ik heb even gekeken in de handleiding en op https://www.asus.com/nl/support/FAQ/1011715/ maar zie geen mogelijkheid tot het instellen van een VLAN. Als jij ook geen veld VLAN of VID tegen komt in de admin-interface kun je de AX58U weggooien en op zoek naar een andere router die wel VLAN + PPPoE ondersteunt.

Verhip. In de handleiding die jij linkt staat precies wat je moet doen. Vul bij vlan / internet / VID 6 in en het moet werken.

[...]

De kabel moet in de WAN-poort.
Ongelofelijk, inderdaad VID op 6 instellen en het werkt. Ik had dus alles goed gedaan behalve een 6je invullen op een plek dat in het menu van de modem onder het kopje IPTV staat. Zou er nooit op gekomen zijn. En het wordt ook zo krom in het opleverdocument vermeld CPE poort 1: 6 (tagged) . Zet er dan bij VLAN 6 ofzo... dan weet een Leek ook waar die naar moet zoeken.

Bedankt voor de hulp _/-\o_
dolopfriet schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:26:

Het abonnement is van qonnected... maar niet direct aangesloten daar. Er zit nog een IT partij tussen. Heb al gezocht naar topics over Qonnected, maar die waren er niet... Dus de eerstvolgende topic die in de buurt kwam was van Cogas Glasvezel. Aangezien zij het ook zo benoemen op hun website(ze bieden in meer gebieden glasvezel van verschillende partijen) dacht ik in dit topic de beste hulp te kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
dolopfriet schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:29:
Beste behoorlijk Leek,

Je hebt wel een vraag gesteld overigens: Je vraagt of iemand je op weg kan helpen..
Sorry voor de verwarring, het was een quote op iemand anders, waarvan ik teveel weggeknipt had en daarom onduidelijk.
Tis inmiddels aangepast. 8)7
Maar ik lees net dat het ook opgelost is daar gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Sjakie0101 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:27:
[...]

Een hoop onzin. Cogas heeft je eenmalig aangesloten op het netwerk. Daar betaal je aansluitkosten voor.
Tot zo ver Cogas. Cogas levert alleen een aansluiting waarop je vervolgens een aanbieder kiest die jou internet en/of tv gaat leveren. Ik weet niet bij wie je internet hebt besteld (ik zou zeggen Delta zakelijk of Helden van Nu, dat zijn de enige twee logische en bekende zakelijke aanbieders). Maar daar moet je zijn.
Je hebt toch je modem niet van Cogas ontvangen neem ik aan?
Weinig onzin toch? Ik had mijn aanbieder Qonnected al genoemd, daar heb ik dus ook de modem van, Delta had ik ook al genoemd, 100 mb voor 199 p/m ex aansluitkosten, Helden van nu alleen 7 mb koper op onze postcode.
Dit is ook een aanbieder, en gelijk een overzicht van welke bedrijventerreinen ik het over heb.
https://www.weserve.nl/nl/cogaslocaties/
En op al die terreinen is helaas geen gb glasabbo te krijgen voor een normale prijs.

Het begon met een quote van mij op iemand anders, maar je hebt gelijk, er zijn wel meer aanbieders dan ik dacht, net maar weer even gezocht, maar geen bekenden, en nog veel duurder, voor zakelijk glasvezel en voor 1 gig durven ze zelfs 4 a' 500 p/m te vragen.
Waar het me ook om ging dat Cogas glasvezel al of niet dan rechtstreeks, aanbieders toelaat die woekerprijzen vragen voor glasvezel internet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Het is nu allemaal Deltafiber glasvezel. Cogas bestaat niet meer als Netwerkbeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
dolopfriet schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 23:06:
Het is nu allemaal Deltafiber glasvezel. Cogas bestaat niet meer als Netwerkbeheerder.
Dat zal, maar niks over te vinden tot nu toe, bij Qonnected, waar ik overigens zeer te spreken over ben, en de link die ik plaatste praten ze nog steeds over cogas zakelijk internet.

• dolopfriet
Toch wel fijn dat nu bevestigd is dat Caiway blijft als merk.
Stel je voor; weer een verandering in het Cogas gebied.. ( eerst Ziggo weg en nu weer Caiway weg? )

Dat kunnen ze daar echt niet aan!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:50
dolopfriet schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:58:
Toch wel fijn dat nu bevestigd is dat Caiway blijft als merk.
Stel je voor; weer een verandering in het Cogas gebied.. ( eerst Ziggo weg en nu weer Caiway weg? )

Dat kunnen ze daar echt niet aan!!!
Is er iets wat je dwarszit? Het is (wat mij betreft) niet nodig om alle inwoners van een flink gebied over één kam te scheren.

• dolopfriet
Er zit me niets dwars.

Maar in dit topic kwam het niet kunnen verwerken van het afscheid van Ziggo als een groot trauma voor het voetlicht.

Bij geen enkel gebied in Nederland heb ik zoveel kommer en kwel en leed en afzien voorbij zien komen bij het verdwijnen van een provider als het bijzondere Cogas gebied.

Aangezien het verdwijnen van kabelaars de afgelopen tientallen jaren veelvuldig in bijna iedere gemeente heeft plaatsgevonden, maar niet tot zulke trauma's heeft geleid, moet er toch iets bijzonders zijn aan het Cogas gebied.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:49:
Er zit me niets dwars.

Maar in dit topic kwam het niet kunnen verwerken van het afscheid van Ziggo als een groot trauma voor het voetlicht.

Bij geen enkel gebied in Nederland heb ik zoveel kommer en kwel en leed en afzien voorbij zien komen bij het verdwijnen van een provider als het bijzondere Cogas gebied.

Aangezien het verdwijnen van kabelaars de afgelopen tientallen jaren veelvuldig in bijna iedere gemeente heeft plaatsgevonden, maar niet tot zulke trauma's heeft geleid, moet er toch iets bijzonders zijn aan het Cogas gebied.
Twentenaren zijn bijzondere mensen, en ja het opeisen van een monopolie zit bij ons nog steeds diep geworteld. In andere gebieden alhier (Gemeente Hellendoorn) kan men opeens wel aanleggen en Ziggo overeind houden.

• dolopfriet
Ik neem aan dat Hellendoorn geen Cogas gebied is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:25:
Ik neem aan dat Hellendoorn geen Cogas gebied is.
Toch wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
@Barre73 is al bekend wanneer KPN in het Cogasgebied gaat graven? Bijvoorbeeld Twenterand?
https://www.glaspoort.nl/ Of andere initiatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Dan kan je beter vragen in het KPN glasvezel topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
dolopfriet schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:47:
Dan kan je beter vragen in het KPN glasvezel topic.
Nee, in het KPN Netwerk topic.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 13:53
Heb je bij Delta fiber nu wel of niet coax digitale tv beschikbaar net als bij Caiway ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
D3LTA schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:38:
Heb je bij Delta fiber nu wel of niet coax digitale tv beschikbaar net als bij Caiway ?
Nee, nog niet. Wie weet besluiten ze nog om te fuseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:20

Masselink

Voor de dorst

Sjakie0101 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:19:
@Barre73 is al bekend wanneer KPN in het Cogasgebied gaat graven? Bijvoorbeeld Twenterand?
https://www.glaspoort.nl/ Of andere initiatief?
Ik heb in Almelo Noord-Oost glas gekregen van KPN. (Nieuwbouw)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Masselink schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:25:
[...]

Ik heb in Almelo Noord-Oost glas gekregen van KPN. (Nieuwbouw)
Dat is ook zo bezopen. Er wordt nu selectief wel in stukjes nieuwbouw aangelegd.
Heb heb je daar alleen KPN of daarnaast ook Delta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:36
Sjakie0101 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:57:
[...]

Dat is ook zo bezopen. Er wordt nu selectief wel in stukjes nieuwbouw aangelegd.
Heb heb je daar alleen KPN of daarnaast ook Delta?
Nee is niet bezopen, nieuwbouw wordt geen koper meer na binnen gelegd als boven een x aantal huizen of appartementen gaat @Barre73 weet denk ik het precieze aantal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
jopoh schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:41:
[...]

Nee is niet bezopen, nieuwbouw wordt geen koper meer na binnen gelegd als boven een x aantal huizen of appartementen gaat @Barre73 weet denk ik het precieze aantal.
Ja maar mag ik niet delen. Is in ieder geval niet veel ..(dus al snel glasvezel KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Barre73 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:05:
[...]

Ja maar mag ik niet delen. Is in ieder geval niet veel ..(dus al snel glasvezel KPN).
Hoe doet men dat wanneer in een straat 5 appartememten aam het begin van een straat worden aangebouwd (nieuwbouw) en de rest van de straat is oudbouw? Wordt de kabel dan doorgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 08:56

vr6-only

Blub Blub

Sjakie0101 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:26:
[...]

Hoe doet men dat wanneer in een straat 5 appartememten aam het begin van een straat worden aangebouwd (nieuwbouw) en de rest van de straat is oudbouw? Wordt de kabel dan doorgelegd?
Op dat moment in principe enkel de nieuwbouw.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
vr6-only schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:53:
[...]

Op dat moment in principe enkel de nieuwbouw.
Vreemd beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
9 jaar verder. KPN werd hier in het Twente Cogasgebied al 9 jaar geleden beloofd.
Ja meneer, die komt op de tweede vezel, ja KPN komt er op den duur ook bij.

Hier in Twenterand afgezien van Nieuwbouw op o.a. Vroomshoop Oost waar een mini-POP is aangelegd nog steeds geen KPN te zien.

En om het nog even een stukje kolderieker te maken:
Ik woon aan een straat waar een 5-tal woningen gebouwd gaan worden, nummer 1 t/m 5 op een leeg stond grond. Die woningen krijgen "gewoon" KPN glasvezel. Nummer 6 t/m 54 kunnen er naar fluiten, ze leggen niet even alvast de kabel over de weg door (de weg die tussen nummer 5 en nummer 6 zit gaat er uit).

Een dikke middelvinger naar KPN, die het gewoon verdomd te regelen! :( :( :( :( :( :( :(

@Barre73 wat is dit voor gedrag? Willen ze dan echt niet? Twenterand doet er niet toe, en simpel een kabel een hele straat doorleggen is ook al te veel gevraagd, maar wel 5 woningen in dezelfde straat wel doen?

Volgens mij een aardige case voor wet gelijke behandeling.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-05-2022 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sjakie0101 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:42:
9 jaar verder. KPN werd hier in het Twente Cogasgebied al 9 jaar geleden beloofd.
Ja meneer, die komt op de tweede vezel, ja KPN komt er op den duur ook bij.

Hier in Twenterand afgezien van Nieuwbouw op o.a. Vroomshoop Oost waar een mini-POP is aangelegd nog steeds geen KPN te zien.

En om het nog even een stukje kolderieker te maken:
Ik woon aan een straat waar een 5-tal woningen gebouwd gaan worden, nummer 1 t/m 5 op een leeg stond grond. Die woningen krijgen "gewoon" KPN glasvezel. Nummer 6 t/m 54 kunnen er naar fluiten, ze leggen niet even alvast de kabel over de weg door (de weg die tussen nummer 5 en nummer 6 zit gaat er uit).

Een dikke middelvinger naar KPN, die het gewoon verdomd te regelen! :( :( :( :( :( :( :(

@Barre73 wat is dit voor gedrag? Willen ze dan echt niet? Twenterand doet er niet toe, en simpel een kabel een hele straat doorleggen is ook al te veel gevraagd, maar wel 5 woningen in dezelfde straat wel doen?

Volgens mij een aardige case voor wet gelijke behandeling.
Nieuwbouw heeft geen capaciteit momenteel om ook bestaande woningen erbij te doen. Uiteraard kunnen jullie met meerdere woningen wel een haalbaarheidsonderzoek aanvragen. Is niet gratis maar als ze toch vlakbij zijn scheelt het aanzienlijk.
Verder heeft KPN geen enkele verplichting om jou glasvezel te leveren. Dus alles met wettelijke verplichtingen is gedoemd te mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Barre73 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:20:
[...]

Nieuwbouw heeft geen capaciteit momenteel om ook bestaande woningen erbij te doen. Uiteraard kunnen jullie met meerdere woningen wel een haalbaarheidsonderzoek aanvragen. Is niet gratis maar als ze toch vlakbij zijn scheelt het aanzienlijk.
Verder heeft KPN geen enkele verplichting om jou glasvezel te leveren. Dus alles met wettelijke verplichtingen is gedoemd te mislukken.
Prima, ik ga de bewoners van de straat wel porren. Die gaan zeker allemaal massaal anvragen. KPN kan toch zelf ook nadenken:” nu we er toch zijn”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sjakie0101 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:35:
[...]

Prima, ik ga de bewoners van de straat wel porren. Die gaan zeker allemaal massaal anvragen. KPN kan toch zelf ook nadenken:” nu we er toch zijn”.
Tuurlijk.. als we er toch zijn, laten we dan nog een een weekje of zo verder graven en leggen. Graafploegen genoeg in Nederland. Die hebben verder niet zo veel te doen.... 8)7
Maar serieus: KPN en Glaspoort sluiten 500.000 woningen per jaar aan momenteel. T-Mobile en Delta ook honderdduizenden. De stroombeheerders moeten overal netten verzwaren... Met andere woorden: de capaciteit is er gewoon nu niet.
Ook Twenterand wordt echt nog wel aangelegd. Voor 2027 wil KPN 80 procent van NL op haar glasvezel aangesloten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Zoals @Sjakie0101 hier: Sjakie0101 in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2" en hier: Sjakie0101 in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie" al aangaf, lijkt het nu ook mogelijk om Plinq te bestellen in ons mooie Twente.

Iemand toevallig al een idee of er ook meer providers nu kunnen/gaan leveren op het DELTA Fiber Netwerk?

Ik denk dat ik een aanvraag in ga schieten v.a. 1 sep. of 1 nov voor Plinq als dat de enige andere (non DELTA-dochter) is die via DFN kan leveren.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
True schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:23:
Zoals @Sjakie0101 hier: Sjakie0101 in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2" en hier: Sjakie0101 in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie" al aangaf, lijkt het nu ook mogelijk om Plinq te bestellen in ons mooie Twente.

Iemand toevallig al een idee of er ook meer providers nu kunnen/gaan leveren op het DELTA Fiber Netwerk?

Ik denk dat ik een aanvraag in ga schieten v.a. 1 sep. of 1 nov voor Plinq als dat de enige andere (non DELTA-dochter) is die via DFN kan leveren.
Tweak, Netrebel en Freedom Internet (nog niet actief, maar wel alle drie toegezegd)

Je kon al kiezen voor:
Solcon (KPN dochter)
Heldenvannu (ook particulier, maar is meer zakelijk gericht)
Kliksafe
Caiway
Delta (+Delta zakelijk)

Nog even doorbijten en in 2027 kunnen we ook voor de providers van KPN-netwerk kiezen volgens @Barre73 is dan ook KPN glasvezel in alle dorpskernen van het Cogasgebied aangelegd.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjakie0101 op 15-07-2022 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Sjakie0101 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 23:08:
[...]

Tweak, Netrebel en Freedom Internet (nog niet actief, maar wel alle drie toegezegd)

Je kon al kiezen voor:
Solcon (KPN dochter)
Heldenvannu (ook particulier, maar is meer zakelijk gericht)
Kliksafe
Caiway
Delta (+Delta zakelijk)

Nog even doorbijten en in 2027 kunnen we ook voor de providers van KPN-netwerk kiezen volgens @Barre73 is dan ook KPN glasvezel in alle dorpskernen van het Cogasgebied aangelegd.
Ik kan op mijn huidige en toekomstige adres geen HvN aanvragen. Althans wel xDSL maar geen fiber.
Netrebel is wel een mooie prijsvechter voor enkel internet, maar als ik die nog niet kan aanvragen kan ik er nog niets mee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Volgens mij is het gewoon glasvezel van Delta Netwerk in Twente. Waarom een topic aanhouden waarin wordt vastgehouden aan een eigenaar van tien jaar terug?

Als we dit gaan toepassen kunnen we weer topics gaan openen met Casema, Home, Multikabel, KabelTV Krimpen, Kabel TV Hendrik Ido Ambacht, ONS Cai en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wordt het niet eens tijd dat de overname van een kabelnetwerk verwerkt wordt in het hoofd?
Dit hebben de klanten in andere gebieden van Nederland ook gedaan.

[ Voor 19% gewijzigd door dolopfriet op 20-07-2022 17:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

dolopfriet schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:54:
Volgens mij is het gewoon glasvezel van Delta Netwerk in Twente. Waarom een topic aanhouden waarin wordt vastgehouden aan een eigenaar van tien jaar terug?

Als we dit gaan toepassen kunnen we weer topics gaan openen met Casema, Home, Multikabel, KabelTV Krimpen, Kabel TV Hendrik Ido Ambacht, ONS Cai en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wordt het niet eens tijd dat de overname van een kabelnetwerk verwerkt wordt in het hoofd?
Dit hebben de klanten in andere gebieden van Nederland ook gedaan.
Daar kan ik het niet mee eens zijn. Nog los van het feit dat beheer en onderhoud expliciet gedaan wordt door Cogas spelen er ook (kleinschalig) geo-politieke belangen een rol bij het Cogas glasvezel in Twente.
Mocht jij het niet willen volgen staat dat je vrij, sla je het topic gewoon over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
True schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:05:
[...]

Daar kan ik het niet mee eens zijn. Nog los van het feit dat beheer en onderhoud expliciet gedaan wordt door Cogas spelen er ook (kleinschalig) geo-politieke belangen een rol bij het Cogas glasvezel in Twente.
Mocht jij het niet willen volgen staat dat je vrij, sla je het topic gewoon over ;)
*knip*. Dit voegt niks toe.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 21-07-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet

[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 21-07-2022 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

We gaan het zien, we hebben vorige week een contract aangevraagd bij PLINQ en ik werd vandaag keurig gebeld om het door te nemen en de monteur te plannen. Monteur komt met de FRITZ!Box en krijg dus zelf niets thuis gestuurd. Monteur heb ik eigenlijk niet nodig, maar op deze manier kom ik er niet onder uit, ach ja. Ik ga binnenkort nog even bij onze nieuwe woning langs om de NTU/FTU te controleren, want de dame aan de telefoon gaf aan dat dat helemaal gereed zou moeten zijn volgens DFN. Omdat de vorige bewoner nooit glas gehad heeft ik ben nog ietsjes sceptisch hierin. Oplevering is begin september, wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
True schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:49:
We gaan het zien, we hebben vorige week een contract aangevraagd bij PLINQ en ik werd vandaag keurig gebeld om het door te nemen en de monteur te plannen. Monteur komt met de FRITZ!Box en krijg dus zelf niets thuis gestuurd. Monteur heb ik eigenlijk niet nodig, maar op deze manier kom ik er niet onder uit, ach ja. Ik ga binnenkort nog even bij onze nieuwe woning langs om de NTU/FTU te controleren, want de dame aan de telefoon gaf aan dat dat helemaal gereed zou moeten zijn volgens DFN. Omdat de vorige bewoner nooit glas gehad heeft ik ben nog ietsjes sceptisch hierin. Oplevering is begin september, wordt vervolgd.
Ik ben benieuwd naar hun tv product. Maar dit klinkt alvast heel netjes dat ze een monteur sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Freedom Internet gaat ook beschikbaar komen dit jaar:
https://freedom.nl/nieuws...r?pk_campaign=nieuwsbrief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 17:35
Maarja gaan ze goedkoper zijn dan Delta? Anders ben ik niet geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:58
Dat zou goed nieuws zijn.
Bedenk wel dat freedom dit al sinds Jan 21 roept. Dit is eerste keer dat men een periode noemt. Dus wie weet.

De prijs mag best hetzelfde of iets hoger zijn. Liever lager. Freedom biedt veel meer, dus dat is het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
internet4me schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:21:
[...]

Dat zou goed nieuws zijn.
Bedenk wel dat freedom dit al sinds Jan 21 roept. Dit is eerste keer dat men een periode noemt. Dus wie weet.

De prijs mag best hetzelfde of iets hoger zijn. Liever lager. Freedom biedt veel meer, dus dat is het wel waard.
Ik lees dat er sowieso een akkoord is en dat men nu de technische zaken aan het regelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Het netwerk is toch van Delta Netwerk?
Waarom een apart topic van aanbieders op dat netwerk in Cogas? Dat netwerk is al jaren geleden verkocht door Cogas aan Delta Netwerk.

Dit maakt het allemaal onnodig verwarrend.

[ Voor 12% gewijzigd door dolopfriet op 10-08-2022 19:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:23:
Het netwerk is toch van Delta Netwerk?
Waarom een apart topic van aanbieders op dat netwerk in Cogas? Dat netwerk is al jaren geleden verkocht door Cogas aan Delta Netwerk.

Dit maakt het allemaal onnodig verwarrend.
Waarom reageer je uberhaupt in een topic terwijl je zelf Ziggo hebt en niet in het Cogasgebied zit?
Als het je niet aanstaat lees je dit topic maar niet.

Voor de bewoners van het Cogasgebied heeft dit topic nog een grote meerwaarde, dat ook gaat over glasvezel in Twente. Niet in andere gebieden van het land of Ziggogebieden.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-08-2022 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
2023 Wel meer providers op het Cogasnetwerk, maar nog geen KPN die graaft... Wanneer gaat het ooit komen? Het is net of men Almelo en alle omliggende dorpen niet aan wil sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robje50
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 17:12
https://tweakers.net/nieu...ia-elkaars-netwerken.html

Een grote naam binnenkort beschikbaar ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Zeker goed nieuws, bedenk wel dat dit wel een heel erg goed nieuws bericht is van Delta en T Mobile.
Wanneer ik tussen de regels door lees:” Lamgdurige samenwerking” dan lijkt er nog meer te komen de komende maanden/komend jaar. Ze beide partijen zijn wel heel erg vriendjes geworden.
Ik verwacht ook zachte aboprijzen bij T Mobile. Let maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Als ze mijn € 47,50 voor 250/250 internet only van PLINQ kunnen overtreffen wil ik wel overstappen. Glasvezel is glasvezel dat werkt gewoon of je doet iets heel erg mis als leverancier of ISP.

edit: ik zie dat ze wel redelijk scherpe prijzen hanteren (althans in vergelijking met wat we in Cogas gebied kunnen krijgen via fiber):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TTiJgOk.png

Ben benieuwd of ze die prijzen ook gaan hanteren in Cogas gebied.

[ Voor 40% gewijzigd door True op 11-05-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
True schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:05:
Als ze mijn € 47,50 voor 250/250 internet only van PLINQ kunnen overtreffen wil ik wel overstappen. Glasvezel is glasvezel dat werkt gewoon of je doet iets heel erg mis als leverancier of ISP.

edit: ik zie dat ze wel redelijk scherpe prijzen hanteren (althans in vergelijking met wat we in Cogas gebied kunnen krijgen via fiber):
[Afbeelding]

Ben benieuwd of ze die prijzen ook gaan hanteren in Cogas gebied.
Dat gaan we zien, maar ik verwacht van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:53
Iemand een idee wanneer we kunnen overstappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Cogas gebied is toch gewoon Delta Netwerk met alle aanbieders die overal op het Delta Netwerk zitten?

Volgens mij is het netwerk al jaren niet meer van Cogas, net zoals vroeger Casema gebied nu ook niet meer bestaat maar Ziggo heet. Ik zie ook geen Casema topics hier.

Zitten er een paar mensen vast in het verleden?
Dit werkt erg verwarrend als iets gewoon Delta Netwerk is en sommigen gewoon de benamingen uit de geschiedenisboeken er weer eens bij pakken.

Wel gezellig, krijgen we straks weer topics van UPC, Multikabel, Home, Kabeltv Krimpen, KabelTV Hendrik Ido Ambacht ...........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisfr
dolopfriet schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:53:
Cogas gebied is toch gewoon Delta Netwerk met alle aanbieders die overal op het Delta Netwerk zitten?

Volgens mij is het netwerk al jaren niet meer van Cogas, net zoals vroeger Casema gebied nu ook niet meer bestaat maar Ziggo heet. Ik zie ook geen Casema topics hier.

Dit werkt erg verwarrend als iets gewoon Delta Netwerk is en sommigen gewoon de benamingen uit de geschiedenisboeken er weer eens bij pakken.

Wel gezellig, krijgen we straks weer topics van UPC, Multikabel, Home, Kabeltv Krimpen, KabelTV Hendrik Ido Ambacht ...........
Je valt in herhaling. Dezelfde opmerking heb je al eerder gemaakt en daar is toen ook al op geantwoord…ik dacht dat toen ook al de consensus was dat als het topic niet meer relevant was, het vanzelf wel weg zou zakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dolopfriet schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:53:

Er is schijnbaar behoefte aan dit topic anders was het vanzelf weggezakt. Verdere discussie hierover lijkt me dan ook niet nodig. Het is dus ook niet nodig om dat elke zoveel maanden opnieuw te komen vragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjakie0101
Isane schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:42:
Iemand een idee wanneer we kunnen overstappen?
Wordt aan gewerkt. Op het moment dat de postcodecheck werkt en deze glasvezel aangeeft is het mogelijk,
Goed te melden is dat KPN ook nog gaat aanleggen voor 2027. Dus er komen wel degelijk nog meer mogelijkheden in het Cogasgebied. En om niet te posten zonder bron, mij bron is @Barre73 die zou dit vanuit inside information kunnen bevestigen,

Dit topic blijft relevant ivm beperkte keuze en tot nu toe het achterblijven van KPN glasvezel.
Voor nu hebben we:
Delta
Caiway
Solcon
Plinq
Freedom
T Mobile
Online.nl
Helden van Nu
Kliksafe

Daar zouden nog bij kunnen komen:
Multifiber (Twente onderneming)
Glasnet
Libernet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Is er een andere manier van eigen router aansluiten op de Cogas glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Glasnet is weer een nieuwe provider die via het Deltanetwerk gaat leveren. Nadeel is de combi (alweer) met Canal Digital

esky in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Delta Netwerk? Dit is toch het topic Cogas glasvezel?
Erg verwarrend allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:19

D4NG3R

kiwi

:)

dolopfriet schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:42:
Delta Netwerk? Dit is toch het topic Cogas glasvezel?
Erg verwarrend allemaal.
Caiway = (sinds 2018) Delta, en de kabel/glas infra van Cogas is (sinds 2020) geheel eigendom van Delta.

Ik ken eigenlijk niet anders dan dat mensen het nog altijd over Cogas hebben m.b.t. de kabel/internet infra hier in Twente, stukje sentiment ofzo? Geen idee. :+

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 25-08-2023 14:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
*knip*. Loop niet zo te trollen.

[ Voor 73% gewijzigd door rens-br op 04-09-2023 08:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dennisfr
Ja, Cogas heeft zijn internet infrastructuur verkocht aan Delta, maar Cogas is (nog steeds) de netbeheerder (gas + elektra) in hetzelfde gebied.
Er is (lijkt mij) geen andere benaming die zo goed de lading dekt voor het glasvezelnetwerk in dit deel van Oost Nederland als Cogas:
Twente is feitelijk onjuist, want een groot deel (bijvoorbeeld Enschede en Hengelo) zit op een ander netwerk.
Delta is ook onjuist want de aanbieders op dit netwerk komen niet volledig overeen met de andere delen van het Delta netwerk.

Ik begrijp ook niet wat je er verwarrend aan vindt. Het lastigste is nog dat Delta zowel de naam is van de nwtwerkbeheerder als van een provider.

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 28-08-2023 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:48:
Bij ons beheert Stedin het stroomnet. Ik noem het bij ons toch ook geen Stedin glasvezel?
Je wil de situatie in Twente niet begrijpen kennelijk. We zijn in Twente in het pak genaaid via het oude Cogasnetwerk en Cogas doet hier nog steeds het onderhoud van het Delta-netwerk en het COAX-netwerk al is deze formeel overgedragen aan Delta.

Door de komst van Delta is bij ons alles weggedrukt, Ziggo moet van de coax, KPN levert vooralsnog alleen over koper. Die situatie is elders in het land echt anders, zeker waar men nu nieuw aanlegd.
Ik begrijp ook niet waarom de Coax hier niet van Delta weer naar Ziggo gaat. Laat Delta en Caiway lekker glasvezel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Als je iets niet goed kan verwerken en daardoor iets blijft benoemen wat niet meer zo is sinds lange tijd, dan begrijp ik het hoor.

Maar ik hoor toch echt geen enkele Ziggo klant uit Hoofddorp het nog hebben over Multikabel coax.
Gewoon om dat het jaren geleden is gekocht door Ziggo.
Ik hoor ook geen Delftenaren, Casema kabel nog roepen;

Het zal iets traumatischer liggen in Twente vermoed ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:43

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

dolopfriet schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:26:

Het zal iets traumatischer liggen in Twente vermoed ik.
Oud Twents spreekwoord:

"Uit de Gouden Korenaren, schiep onze Lieve Heer de Twentenaren,
uit het kaf en de resten , de mensen uit het Westen " *O*

my 2 cents _O-

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
dennisfr schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:08:
Ik begrijp ook niet wat je er verwarrend aan vindt. Het lastigste is nog dat Delta zowel de naam is van de nwtwerkbeheerder als van een provider.
Landelijk:

Dat is toch Delta als ISP en DeltaFiber als eigenaar van de infra en tevens netwerkbeheerder? Als ik mij niet vergis is de juiste naam met de "fiber" toevoeging.

In bepaalde dorpen in Twente:

Dat is toch Delta als ISP en DeltaFiber als eigenaar van de infra en Cogas als netwerkbeheerder? Ik denk dat de verwarring hier zit dat Cogas niet opgeheven is zoals UPC, Multikabel, at_Home, Casema wel is overkomen.

https://www.cogas.nl/onze-energienetten/glasvezel-en-coax

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvTxCkJ7jYQGVOhgRmKfAPjANao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QSIgvLn0dwYTmvC1UsWXAWIQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 28-08-2023 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
stormfly schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:18:
[...]

Landelijk:

Dat is toch Delta als ISP en DeltaFiber als eigenaar van de infra en tevens netwerkbeheerder? Als ik mij niet vergis is de juiste naam met de "fiber" toevoeging.

In bepaalde dorpen in Twente:

Dat is toch Delta als ISP en DeltaFiber als eigenaar van de infra en Cogas als netwerkbeheerder? Ik denk dat de verwarring hier zit dat Cogas niet opgeheven is zoals UPC, Multikabel, at_Home, Casema wel is overkomen.

https://www.cogas.nl/onze-energienetten/glasvezel-en-coax

[Afbeelding]
Klopt waarmee de situatie van slechts 1 netwerk met Caiway en Delta als monopolist blijft bestaan.Andere providers treden wel toe, maar moeten vanwege de hoge kosten hoge abonnementeskosten rekenen richting de klanten.
De reden volgens Delta is dat de aanleg terugverdient moet worden, ook in de buitengebieden.
Dat is compleet de omgekeerde wereld. De buitengebieden moeten verplicht al meer betalen voor hun abo of voor hun aanleg, dat wordt uit dat geld al terugbetaald. En waarom Caiway en Delta uitgesloten worden van die hoge bijdrage kan niemand uitleggen, dan zijn de kaken op elkaar.

Ziggo en KPN moeten gewoon terug om enige mate van concurrentie te verkrijgen. KPN dmv van extra aanleg van een glasvezelijn. Ziggo door dat Coax weer terug gaat naar Ziggo. Einde monopolie wat mij betreft en meer keuze !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
KPN is gewoon te krijgen in Twente overal hoor,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Sjakie0101 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:31:
[...]

Klopt waarmee de situatie van slechts 1 netwerk met Caiway en Delta als monopolist blijft bestaan.Andere providers treden wel toe, maar moeten vanwege de hoge kosten hoge abonnementeskosten rekenen richting de klanten.
De reden volgens Delta is dat de aanleg terugverdient moet worden, ook in de buitengebieden.
Dat is compleet de omgekeerde wereld. De buitengebieden moeten verplicht al meer betalen voor hun abo of voor hun aanleg, dat wordt uit dat geld al terugbetaald. En waarom Caiway en Delta uitgesloten worden van die hoge bijdrage kan niemand uitleggen, dan zijn de kaken op elkaar.
Dat is niet zo zeer een lokaal probleem maar landelijk. ODF heeft toch ook 1 jaar het alleenrecht op door hun aangelegde fiber aansluitingen? KPN fibers zijn ook erg duur om te huren voor andere partijen. Het komt er op neer dat elk willekeurig abonnement op mijn glasvezel thuis duurder is dan bij KPN zelf.

Kost miljoenen dat graven. Dat geef je niet cadeau aan de concurrent. (Volgens mij spant Deltafiber de kroon met de verhuurprijs voor hun eigen fibers.)
Ziggo en KPN moeten gewoon terug om enige mate van concurrentie te verkrijgen. KPN dmv van extra aanleg van een glasvezelijn. Ziggo door dat Coax weer terug gaat naar Ziggo. Einde monopolie wat mij betreft en meer keuze !
Ik heb de keuze om ook nog Ziggo af te nemen op gigabit snelheid. Bewoners van de gemeente Westland kunnen dat weer niet omdat daar de coax van Delta/Caiway is.

Er zijn hier ook genoeg landelijke gebieden waar je KPN DSL of Delta glasvezel kunt kiezen. Dat zal bij jou ook zo zijn toch?

Volgens mij verschilt Twente niet zoveel toch met het overige deel van Nederland?

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 28-08-2023 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
dolopfriet schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:33:
KPN is gewoon te krijgen in Twente overal hoor,
Nou nee, ik ken alleen mensen die een flut adsl lijntje kunnen krijgen. Zoals ik 4mb down en 0 mb up. In een redelijk grote stad. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ook ADSL is KPN .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
Dan leven we in een verschillend wereld. 4 mb down en 0 mb up is geen doen. Effectief niks.
Ook behoorlijk off-topic, aangezien het over glasvezel gaat. Dus aub weer terug naar glasvezel in cogas gebied. Ookal is iemand anders de eigenaar…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Graag weer offtopic. Deze discussie leidt nergens naar toe, anders dan een hoop modder gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Sjakie0101 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:51:
[...]

Wordt aan gewerkt. Op het moment dat de postcodecheck werkt en deze glasvezel aangeeft is het mogelijk,
Goed te melden is dat KPN ook nog gaat aanleggen voor 2027. Dus er komen wel degelijk nog meer mogelijkheden in het Cogasgebied. En om niet te posten zonder bron, mij bron is @Barre73 die zou dit vanuit inside information kunnen bevestigen,

Dit topic blijft relevant ivm beperkte keuze en tot nu toe het achterblijven van KPN glasvezel.
Voor nu hebben we:
Delta
Caiway
Solcon
Plinq
Freedom
T Mobile
Online.nl
Helden van Nu
Kliksafe

Daar zouden nog bij kunnen komen:
Multifiber (Twente onderneming)
Glasnet
Libernet
Even een quote van een tijdje terug. Ik zit te kijken naar een nieuwe ISP of een verlengaanbod voor een simpel internet only ~200Mb/s abonnement en heb momenteel PLINQ. Schijnbaar wil Odido (voorheen T-Mobile) niet of niet meer leveren op mijn adres. Freedom doet alleen xDSL via KPN. De Multifiber postcode-check werkt niet en bij bellen geven ze aan dat ze op dit moment niet leveren in ons gebied. Glasnet kan wel leveren, maar dan wel voor 7€ meer dan wat op hun homepage aangegeven staat i.v.m. DFN vastrecht. De website Libernet is zo bijster karig opgesteld dat ik mij afvraag of ik daar überhaupt internet wil afnemen. Contact via WhatsApp vertelde mij dat Libernet wel een partij is met korte lijntjes en netwerkkennis, dit spreekt ons Tweakers waarschijnlijk wel aan.
Zijn er anno september 2023 nog ISPs die ik mis in dit lijstje? (voor de bijdehante hier: die op dit moment of in de zeer nabije toekomst fiber leveren in het Cogas gebied)

Het lijstje:
  • DELTA
  • Caiway
  • Solcon
  • PLINQ
  • Freedom
  • Odido (voorheen T-Mobile)
  • Online.nl
  • Helden van Nu
  • Kliksafe
  • Multifiber
  • Glasnet
  • Libernet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
Freedom komt op het glasvezel netwerk. Is er nog niet. Deze zou ik zeker overwegen.
*bij de overgang naar xgspon komt er meer keuze. Dit wordt “binnenkort” mogelijk. Laatste wat ik weet q4/q1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
True schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:14:
[...]

Even een quote van een tijdje terug. Ik zit te kijken naar een nieuwe ISP of een verlengaanbod voor een simpel internet only ~200Mb/s abonnement en heb momenteel PLINQ. Schijnbaar wil Odido (voorheen T-Mobile) niet of niet meer leveren op mijn adres. Freedom doet alleen xDSL via KPN. De Multifiber postcode-check werkt niet en bij bellen geven ze aan dat ze op dit moment niet leveren in ons gebied. Glasnet kan wel leveren, maar dan wel voor 7€ meer dan wat op hun homepage aangegeven staat i.v.m. DFN vastrecht. De website Libernet is zo bijster karig opgesteld dat ik mij afvraag of ik daar überhaupt internet wil afnemen. Contact via WhatsApp vertelde mij dat Libernet wel een partij is met korte lijntjes en netwerkkennis, dit spreekt ons Tweakers waarschijnlijk wel aan.
Zijn er anno september 2023 nog ISPs die ik mis in dit lijstje? (voor de bijdehante hier: die op dit moment of in de zeer nabije toekomst fiber leveren in het Cogas gebied)

Het lijstje:
  • DELTA
  • Caiway
  • Solcon
  • PLINQ
  • Freedom
  • Odido (voorheen T-Mobile)
  • Online.nl
  • Helden van Nu
  • Kliksafe
  • Multifiber
  • Glasnet
  • Libernet
Odido en Freedom worden binnenkort toegevoegd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjakie0101
https://community.odido.n...eiding-delta-fiber-353031

Er kan vanaf nu ook besteld worden bij Odido wanneer je op het glasvezelnetwerk van Delta zit.
https://community.odido.n...eiding-delta-fiber-353031

Ook ADSL-klanten kunnen nu overgezet worden op glasvezel wanneer men beschikt over een glasvezelverbinding via Delta Fiber Netwerk.

[ Voor 37% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-10-2023 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robje50
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 17:12
Odido is momenteel te bestellen in Delta gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wat voor jou @Sjakie0101 ?

https://www.totaaltv.nl/n...n-kpn-met-klantenservice/

Met het klantenpanel wil Delta direct in contact komen met zijn abonnees. De provider wil zo inzicht krijgen in de manier waarop klanten denken over geleverde producten. Ook kunnen klanten op deze manier rechtstreeks ideeën uitwisselen met Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
stormfly schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:59:
Wat voor jou @Sjakie0101 ?

https://www.totaaltv.nl/n...n-kpn-met-klantenservice/

Met het klantenpanel wil Delta direct in contact komen met zijn abonnees. De provider wil zo inzicht krijgen in de manier waarop klanten denken over geleverde producten. Ook kunnen klanten op deze manier rechtstreeks ideeën uitwisselen met Delta.
Ik heb me aangemeld, maar geloof me ik zit sowieso in de testgroep :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet

Maar het is een testgroep van Delta, niet van Cogas toch?

[ Voor 70% gewijzigd door rens-br op 05-10-2023 13:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjakie0101
https://www.totaaltv.nl/n...delta-fiber-en-glaspoort/

Dit zou meteen een einde maken aan de soap wanneer deze netwerken in elkaar smelten. Dan komt KPN beschikbaar op het Deltanetwerk en alle andere providers van Glaspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Caiway verdwijnt dus blijft alleen het Deltafiber glasvezel netwerk over in Twente.

Ik kom ook nergens bij overnames Cogas nog tegen.

[ Voor 24% gewijzigd door dolopfriet op 08-09-2024 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

dolopfriet schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:24:
Caiway verdwijnt dus blijft alleen het Deltafiber glasvezel netwerk over in Twente.

Ik kom ook nergens bij overnames Cogas nog tegen.
En hier twee bronnen:

nieuws: Caiway en Delta gaan verder onder gezamenlijke naam Delta
https://www.totaaltv.nl/n...talgische-naam-verdwijnt/

Waarom zou Cogas overgenomen worden?
De aandeelhouders van Cogas zijn de lokale gemeentes: https://www.cogas.nl/over-cogas#organisatie ik weet niet dat ze Cogas/Coteq zouden aanbieden nog los van het feit dat ze daar echt niet beter van zullen worden op de lange termijn.

• dolopfriet
Ja, maar het glasvezel netwerk is al jaren niet meer van Cogas, maar van Deltafiber.

Ik neem aan dat er al jaren geen Cogas wordt gecommuniceerd naar de klanten van de Deltafiber glasvezel in Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
True schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:47:
[...]

En hier twee bronnen:

nieuws: Caiway en Delta gaan verder onder gezamenlijke naam Delta
https://www.totaaltv.nl/n...talgische-naam-verdwijnt/

Waarom zou Cogas overgenomen worden?
De aandeelhouders van Cogas zijn de lokale gemeentes: https://www.cogas.nl/over-cogas#organisatie ik weet niet dat ze Cogas/Coteq zouden aanbieden nog los van het feit dat ze daar echt niet beter van zullen worden op de lange termijn.
Cogas Infra doet een deel van het onderhoud

https://www.cogas.nl/energie-voor-jou/glasvezel-en-coax

Ik ben verder wel benieuwd of er al Caiwayklanten zijn gemigreerd (zonder zelf naar Delta te gaan) en of ze verplicht naar glasvezel moeten of dat ze op coax kunnen blijven met de tv-diensten.

Tot nu toe lees ik alleen vrijwillige overstappers die het aanbod 24 * 45 euro pakken.
Bij mijn weten gaat coax er in dat geval sowieso af (tenminste dat is mijn eigen ervaring)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-10-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
De eerste brieven zijn binnen in Twente inzake Caiway wordt Delta. Coax gaat eind deze maand uit staat in de brieven en men moet over op glasvezel.

Ik ben even benieuwd of de coax helemaal echt uit gaat of dat er een verrassing aanstaande is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 20:16
Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:58:
De eerste brieven zijn binnen in Twente inzake Caiway wordt Delta. Coax gaat eind deze maand uit staat in de brieven en men moet over op glasvezel.

Ik ben even benieuwd of de coax helemaal echt uit gaat of dat er een verrassing aanstaande is.
Ik denk niet dat het coax netwerk gelijk uit gaat. Aangezien ze net de analoge radiozenders eraf hebben gehaald. Dit om ruimte te creëren voor tv zenders.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roger_Rabbit schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:03:
[...]

Ik denk niet dat het coax netwerk gelijk uit gaat. Aangezien ze net de analoge radiozenders eraf hebben gehaald. Dit om ruimte te creëren voor tv zenders.
Caiway/Delta gaat niet meer op coax leveren…. Qua timing lijkt het erg op het scenario toen we van Ziggo naar Caiway gingen….

[ Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-10-2024 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:14:
[...]

Caiway/Delta gaat niet meer op coax leveren…. Qua timing lijkt het erg op het scenario toen we van Ziggo naar Caiway gingen….
Ik heb werkelijk geen idee, Ziggo zal denk ik ook niet terugkeren. Wel vreemd dan dat Caiway begin dit jaar nog uitgebreid iedereen ging informeren dat de analoge zenders gingen verdwijnen.

Zie: https://www.caiway.nl/kla...e-en-radio/even-schakelen

Niks over compleet stoppen, dat zou voor velen heel onverwacht komen.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roger_Rabbit schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:44:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee, Ziggo zal denk ik ook niet terugkeren. Wel vreemd dan dat Caiway begin dit jaar nog uitgebreid iedereen ging informeren dat de analoge zenders gingen verdwijnen.

Zie: https://www.caiway.nl/kla...e-en-radio/even-schakelen

Niks over compleet stoppen, dat zou voor velen heel onverwacht komen.
Toch is het zo… staat in de verzonden brieven. En men moet naar een 12 maands Caiway aanbieding op glasvezel. En waarom dan nu, terwijl niemand nog overgezet wordt op Delta. Waarom coax uitzetten plots en opeens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik denk dat dit alleen in Twente speelt.
In het Westland zijn er geen brieven over uitschakeling van de coaxkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:18:
[...]

Toch is het zo… staat in de verzonden brieven. En men moet naar een 12 maands Caiway aanbieding op glasvezel. En waarom dan nu, terwijl niemand nog overgezet wordt op Delta. Waarom coax uitzetten plots en opeens?
Die brief heb ik dus niet gehad :? Tenminste niet een brief waar ik uit kon opmaken dat het signaal van de coax af gaat.

Zit wel al een jaar of 9 op glasvezel bij Caiway, maar nog enkele apparaten via coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Misschien krijgen alleen bepaalde wijken deze brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiQu1D
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 07:02
Deze week ontving ik een e-mail van <DELTAFiberNetwerk @ vastrechtvergoeding.nl> dat de afkoop van vastrechtvergoeding in het Cogas-gebied sinds dit jaar mogelijk is!

Het staat echter nog niet op de site aangegeven.

Hebben meer mensen deze e-mail gekregen?

Failure is part of the process. You don't know where you're vulnerable until your fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
LiQu1D schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:17:
Deze week ontving ik een e-mail van <DELTAFiberNetwerk @ vastrechtvergoeding.nl> dat de afkoop van vastrechtvergoeding in het Cogas-gebied sinds dit jaar mogelijk is!

Het staat echter nog niet op de site aangegeven.

Hebben meer mensen deze e-mail gekregen?
In veel gevallen gaat coax uit…. Dus dit kan ook niet anders.
Pagina: 1 ... 58 59 Laatste