Goedemorgen!
Vandaag is eindelijk mijn KPN glasvezelverbinding opgeleverd (half jaar op alleen hotspots gezeten

door een administratief geprutst bij diverse partijen) en waar ik eerder gebruik maakte van de KPN Box voor IPTV, doorgelust naar een apart VLAN op mijn netwerk, wil ik nu de inrichting zonder de KPN Box uitvoeren.
Ik heb een USG3P, en enkele UniFi switches die allemaal VLAN en IGMP snooping ondersteunen. De reguliere internetverbinding heb ik werkend met de handleiding van vanachterberg.org. Ik heb zoals gesuggereerd ook een VLAN661 aangemaakt, met hopelijk de verdere juiste settings, want de interface is tegenwoordig wat anders dan in de
handleiding...
De poort waarop de STB is aangesloten heb ik het IPTV profiel gegeven. Als ik de STB opstart, krijg ik een F143, hij krijgt geen IPadres.
Ik heb via SSH op de USG gevonden dat met 'show interfaces' de eth0.4 niet bestaat, en ik krijg ook geen resultaat op 'show dhcp client leases interface eth0.4'. De 0.4 wordt echter wel in de config.gateway.json genoemd die ik aan de controller heb gevoerd.
Hier houdt mijn kennis op van wat ik kan debuggen/proberen, iemand een idee wat ik zou kunnen doen?
[
Voor 3% gewijzigd door
Korakal op 08-05-2026 13:38
]