• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:04
ID-College schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:43:
[...]

Ja, ik denk dat ik dus best wel veel changes heb gemaakt die dus feitelijk niets veranderd hebben. Ik zeg niet dat het het probleem oplost, maar een change aan de config of opnieuw configureren via SSH zou ik herstarten. De UI binnen Unifi geloof ik wel, dan is herstarten niet nodig..
Interessant.. Ik weet niet of mensen dit herkennen, maar hier was heel de installatie van de Unifi Dream Router gewist. Configueren, herstarten, hij kende heel udm-iptv package niet meer.

Inmiddels opnieuw geinstalleerd en nu werkt het weer.. Klinkt dat bekend? Worden er zaken gewist bij updates of evt herstarts van je router?

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:09
ID-College schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:11:
[...]

Interessant.. Ik weet niet of mensen dit herkennen, maar hier was heel de installatie van de Unifi Dream Router gewist. Configueren, herstarten, hij kende heel udm-iptv package niet meer.

Inmiddels opnieuw geinstalleerd en nu werkt het weer.. Klinkt dat bekend? Worden er zaken gewist bij updates of evt herstarts van je router?
Na een update van UniFi OS moet je udm-iptv altijd opnieuw installeren. Zelfde voor een factory reset, Bij een herstart van je gateway is dat niet nodig.

• ID-College
JungleJim schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 07:37:
[...]

Na een update van UniFi OS moet je udm-iptv altijd opnieuw installeren. Zelfde voor een factory reset, Bij een herstart van je gateway is dat niet nodig.
Echt? Hmm, dat had ik even gemist.. Ik zie wekelijks wel een update voorbij komen, dus dat betekent dat je wekelijks mag gaan zitten om dit weer recht te breien?

Als dat zo is, dan ga ik wel terug naar unicast.. Ik heb wel betere dingen te doen :+

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:14
Wat zal jullie advies zijn als ik mijn UXG-lite zal willen vervangen (zeker icm "Fabian script ")

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• lbakker
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16:54
Wat is eigenlijk exact het verschil tussen het gebruik van unicast/multicast voor ons?
Maakt het gebruik van multicast echt een merkbaar positief verschil als je met 1 of maximaal 2 ontvangers binnen hetzelfde thuisnetwerk hebt?

• Morky
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:41

Morky

Ubiquiti 🥰

ID-College schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:07:
[...]

Echt? Hmm, dat had ik even gemist.. Ik zie wekelijks wel een update voorbij komen, dus dat betekent dat je wekelijks mag gaan zitten om dit weer recht te breien?

Als dat zo is, dan ga ik wel terug naar unicast.. Ik heb wel betere dingen te doen :+
Maximaal 5 minuten werk (inclusief koffie halen).

• JungleJim
ID-College schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:07:
[...]

UniFi OS wordt niet wekelijks geüpdatet. Waarschijnlijk bedoel je Network Application? Die wordt veel vaker bijgewerkt. Maar bij een update van Network Application blijft udm-iptv gewoon werken en is een herinstallatie niet nodig.

• JungleJim
lbakker schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:19:
Wat is eigenlijk exact het verschil tussen het gebruik van unicast/multicast voor ons?
Maakt het gebruik van multicast echt een merkbaar positief verschil als je met 1 of maximaal 2 ontvangers binnen hetzelfde thuisnetwerk hebt?
Multicast heeft een hogere bitrate (en dus betere beeldkwaliteit) en maar zappen werkt iets trager (vind het zelf niet storend).

• ID-College
JungleJim schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:54:
[...]

UniFi OS wordt niet wekelijks geüpdatet. Waarschijnlijk bedoel je Network Application? Die wordt veel vaker bijgewerkt. Maar bij een update van Network Application blijft udm-iptv gewoon werken en is een herinstallatie niet nodig.
Klopt idd.. Vind t wel een vervelend repeterend taakje..

Omdat het IPTV kastje van KPN standaard staat ingesteld op multicast nu, begint hij bij een kanaal eerst op multicast te zenden. Echter, dat werkt natuurlijk dan niet meer, en dus valt hij terug op unicast.. Dat maakt het wisselen van kanaal wel extra verveled, want het duurt nu best lang voordat je beeld hebt..

Zo weet je wel dat er een update is geweest :+ maar betekent dus ook weer dat je aan t werk moet.. Gelukkig is TV niet stuk, dan zou vriendinlief meteen aan de telefoon hangen O-)

• JungleJim
ID-College schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:14:
[...]

Klopt idd.. Vind t wel een vervelend repeterend taakje..

Omdat het IPTV kastje van KPN standaard staat ingesteld op multicast nu, begint hij bij een kanaal eerst op multicast te zenden. Echter, dat werkt natuurlijk dan niet meer, en dus valt hij terug op unicast.. Dat maakt het wisselen van kanaal wel extra verveled, want het duurt nu best lang voordat je beeld hebt..

Zo weet je wel dat er een update is geweest :+ maar betekent dus ook weer dat je aan t werk moet.. Gelukkig is TV niet stuk, dan zou vriendinlief meteen aan de telefoon hangen O-)
Dat is simpel op te lossen: auto update van Unifi OS uitzetten in de config van de console. Dat zou ik sowieso adviseren want het wil wel eens voorkomen dat er nog wat bugs in een update van Unifi OS zitten. Dus beter om dan even de kat uit de boom te kijken en wat later te updaten. En als je dan Unifi OS hebt geüpdatet direct daarna udm-iptv weer even installeren.

• JungleJim
Pimmetje651 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:13:
Wat zal jullie advies zijn als ik mijn UXG-lite zal willen vervangen (zeker icm "Fabian script ")
De UCG Fiber is geloof ik wel populair, kun je direct glas in de Cloud Gateway steken (met de juiste SFP module uiteraard) en kwa routing performance is het ook een goed apparaat.

Gebruik zelf al jaren een UDM Pro (met 1Gbps glasvezel) waar ik prima tevreden over ben. Maar ik zou 'm nu niet meer nieuw kopen, omdat er voor minder geld betere Cloud Gateways zijn.

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:14
JungleJim schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:27:
[...]

De UCG Fiber is geloof ik wel populair, kun je direct glas in de Cloud Gateway steken (met de juiste SFP module uiteraard) en kwa routing performance is het ook een goed apparaat.

Gebruik zelf al jaren een UDM Pro (met 1Gbps glasvezel) waar ik prima tevreden over ben. Maar ik zou 'm nu niet meer nieuw kopen, omdat er voor minder geld betere Cloud Gateways zijn.
En UCG met al een aanwezige cloudkey ? Of bedoel je de UXG-fiber misschien dan ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• JungleJim
Pimmetje651 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:31:
[...]

En UCG met al een aanwezige cloudkey ? Of bedoel je de UXG-fiber misschien dan ?
Oh ja goeie, als je al een cloudkey hebt dan beter een UXG Fiber. Vziw zijn die nagenoeg hetzelfde kwa specs. Maar als je het zeker wil weten kun je denk ik beter in het [Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 topic vragen.
Pagina: 1 ... 64 65 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van IPTV in combinatie met Ubiquiti. Algemene vragen over Ubiquiti horen thuis in [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 of een los topic.