• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:29
ID-College schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:43:
[...]

Ja, ik denk dat ik dus best wel veel changes heb gemaakt die dus feitelijk niets veranderd hebben. Ik zeg niet dat het het probleem oplost, maar een change aan de config of opnieuw configureren via SSH zou ik herstarten. De UI binnen Unifi geloof ik wel, dan is herstarten niet nodig..
Interessant.. Ik weet niet of mensen dit herkennen, maar hier was heel de installatie van de Unifi Dream Router gewist. Configueren, herstarten, hij kende heel udm-iptv package niet meer.

Inmiddels opnieuw geinstalleerd en nu werkt het weer.. Klinkt dat bekend? Worden er zaken gewist bij updates of evt herstarts van je router?

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:19
ID-College schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:11:
[...]

Interessant.. Ik weet niet of mensen dit herkennen, maar hier was heel de installatie van de Unifi Dream Router gewist. Configueren, herstarten, hij kende heel udm-iptv package niet meer.

Inmiddels opnieuw geinstalleerd en nu werkt het weer.. Klinkt dat bekend? Worden er zaken gewist bij updates of evt herstarts van je router?
Na een update van UniFi OS moet je udm-iptv altijd opnieuw installeren. Zelfde voor een factory reset, Bij een herstart van je gateway is dat niet nodig.

• ID-College
JungleJim schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 07:37:
[...]

Na een update van UniFi OS moet je udm-iptv altijd opnieuw installeren. Zelfde voor een factory reset, Bij een herstart van je gateway is dat niet nodig.
Echt? Hmm, dat had ik even gemist.. Ik zie wekelijks wel een update voorbij komen, dus dat betekent dat je wekelijks mag gaan zitten om dit weer recht te breien?

Als dat zo is, dan ga ik wel terug naar unicast.. Ik heb wel betere dingen te doen :+

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:14
Wat zal jullie advies zijn als ik mijn UXG-lite zal willen vervangen (zeker icm "Fabian script ")

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• lbakker
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23:07
Wat is eigenlijk exact het verschil tussen het gebruik van unicast/multicast voor ons?
Maakt het gebruik van multicast echt een merkbaar positief verschil als je met 1 of maximaal 2 ontvangers binnen hetzelfde thuisnetwerk hebt?

• Morky
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:45

Morky

Ubiquiti 🥰

ID-College schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:07:
[...]

Echt? Hmm, dat had ik even gemist.. Ik zie wekelijks wel een update voorbij komen, dus dat betekent dat je wekelijks mag gaan zitten om dit weer recht te breien?

Als dat zo is, dan ga ik wel terug naar unicast.. Ik heb wel betere dingen te doen :+
Maximaal 5 minuten werk (inclusief koffie halen).

• JungleJim
ID-College schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:07:
[...]

UniFi OS wordt niet wekelijks geüpdatet. Waarschijnlijk bedoel je Network Application? Die wordt veel vaker bijgewerkt. Maar bij een update van Network Application blijft udm-iptv gewoon werken en is een herinstallatie niet nodig.

• JungleJim
lbakker schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:19:
Wat is eigenlijk exact het verschil tussen het gebruik van unicast/multicast voor ons?
Maakt het gebruik van multicast echt een merkbaar positief verschil als je met 1 of maximaal 2 ontvangers binnen hetzelfde thuisnetwerk hebt?
Multicast heeft een hogere bitrate (en dus betere beeldkwaliteit) en maar zappen werkt iets trager (vind het zelf niet storend).

• ID-College
JungleJim schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:54:
[...]

UniFi OS wordt niet wekelijks geüpdatet. Waarschijnlijk bedoel je Network Application? Die wordt veel vaker bijgewerkt. Maar bij een update van Network Application blijft udm-iptv gewoon werken en is een herinstallatie niet nodig.
Klopt idd.. Vind t wel een vervelend repeterend taakje..

Omdat het IPTV kastje van KPN standaard staat ingesteld op multicast nu, begint hij bij een kanaal eerst op multicast te zenden. Echter, dat werkt natuurlijk dan niet meer, en dus valt hij terug op unicast.. Dat maakt het wisselen van kanaal wel extra verveled, want het duurt nu best lang voordat je beeld hebt..

Zo weet je wel dat er een update is geweest :+ maar betekent dus ook weer dat je aan t werk moet.. Gelukkig is TV niet stuk, dan zou vriendinlief meteen aan de telefoon hangen O-)

• JungleJim
ID-College schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:14:
[...]

Klopt idd.. Vind t wel een vervelend repeterend taakje..

Omdat het IPTV kastje van KPN standaard staat ingesteld op multicast nu, begint hij bij een kanaal eerst op multicast te zenden. Echter, dat werkt natuurlijk dan niet meer, en dus valt hij terug op unicast.. Dat maakt het wisselen van kanaal wel extra verveled, want het duurt nu best lang voordat je beeld hebt..

Zo weet je wel dat er een update is geweest :+ maar betekent dus ook weer dat je aan t werk moet.. Gelukkig is TV niet stuk, dan zou vriendinlief meteen aan de telefoon hangen O-)
Dat is simpel op te lossen: auto update van Unifi OS uitzetten in de config van de console. Dat zou ik sowieso adviseren want het wil wel eens voorkomen dat er nog wat bugs in een update van Unifi OS zitten. Dus beter om dan even de kat uit de boom te kijken en wat later te updaten. En als je dan Unifi OS hebt geüpdatet direct daarna udm-iptv weer even installeren.

• JungleJim
Pimmetje651 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:13:
Wat zal jullie advies zijn als ik mijn UXG-lite zal willen vervangen (zeker icm "Fabian script ")
De UCG Fiber is geloof ik wel populair, kun je direct glas in de Cloud Gateway steken (met de juiste SFP module uiteraard) en kwa routing performance is het ook een goed apparaat.

Gebruik zelf al jaren een UDM Pro (met 1Gbps glasvezel) waar ik prima tevreden over ben. Maar ik zou 'm nu niet meer nieuw kopen, omdat er voor minder geld betere Cloud Gateways zijn.

• Pimmetje651
JungleJim schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:27:
[...]

De UCG Fiber is geloof ik wel populair, kun je direct glas in de Cloud Gateway steken (met de juiste SFP module uiteraard) en kwa routing performance is het ook een goed apparaat.

Gebruik zelf al jaren een UDM Pro (met 1Gbps glasvezel) waar ik prima tevreden over ben. Maar ik zou 'm nu niet meer nieuw kopen, omdat er voor minder geld betere Cloud Gateways zijn.
En UCG met al een aanwezige cloudkey ? Of bedoel je de UXG-fiber misschien dan ?

• JungleJim
Pimmetje651 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:31:
[...]

En UCG met al een aanwezige cloudkey ? Of bedoel je de UXG-fiber misschien dan ?
Oh ja goeie, als je al een cloudkey hebt dan beter een UXG Fiber. Vziw zijn die nagenoeg hetzelfde kwa specs. Maar als je het zeker wil weten kun je denk ik beter in het [Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 topic vragen.

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-04 20:44

jdwrist

En het antwoord is koekje

Vraagje:

Ik heb de kpn tv + en fabianshere script gedraaid zonder verdere wijzigingen.
Als ik de kpn tv+ draadloos verbind via het netwerk dan hapert het stottert het alle kanten op tot vastlopers aan toe. Als ik hem bedraad aan de U7 InWall hang dan is dat probleem voorbij.

Is er een manier om dit ook draadloos mogelijk te maken?

Ik heb in de gateway (max) een 2de netwerk gemaakt met VLAN 4 als ID naast mijn. Het lukt mij vooralsnog alleen niet om de tv+ box hier dedicated naar te laten verbinden.

Hoe kan ik dit het beste doen? .... Ben op unifi gebied nog best nieuw zeg maar :*)

[ Voor 4% gewijzigd door jdwrist op 07-04-2026 23:39 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

• JungleJim
jdwrist schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 23:39:
Vraagje:

Ik heb de kpn tv + en fabianshere script gedraaid zonder verdere wijzigingen.
Als ik de kpn tv+ draadloos verbind via het netwerk dan hapert het stottert het alle kanten op tot vastlopers aan toe. Als ik hem bedraad aan de U7 InWall hang dan is dat probleem voorbij.

Is er een manier om dit ook draadloos mogelijk te maken?

Ik heb in de gateway (max) een 2de netwerk gemaakt met VLAN 4 als ID naast mijn. Het lukt mij vooralsnog alleen niet om de tv+ box hier dedicated naar te laten verbinden.

Hoe kan ik dit het beste doen? .... Ben op unifi gebied nog best nieuw zeg maar :*)
Om multicast betrouwbaar werkend te krijgen via WiFi gaat heel lastig worden. WiFi en multicast gaan simpelweg niet goed samen.

UniFi heeft een mogelijkheid om multicast verkeer te converteren naar unicast, die zou je kunnen proberen maar geen idee of dat goed gaat werken. Daarvoor moet je een apart Wi-Fi netwerk maken waar je je TV+ kastje aan koppelt, en in Network Application kun je voor dat WiFi netwerk de optie Multicast to Unicast aanzetten.

Maar als je per se WiFi wil gebruiken dan is het advies om bij unicast te blijven, dat werkt out of the box en daar heb je geen udm-iptv en aanpassing in je configuratie voor nodig.

Voor wat betreft je lokale VLAN, om je TV+ kastje hiervan gebruik te laten maken moet je in de Port Manager in de Network Application de instellingen aanpassen voor de netwerkpoort waar het kastje op aangesloten zit. Je moet Native VLAN / Network dan instellen op je lokale IPTV VLAN, en Tagged VLAN Management op Block All zetten (niet per se nodig maar wel beter).

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47

Argarath

MasterBlaster

Hebben jullie ook last van de laatste switch update (7.4 dacht ik)? Ik had mijn USW_lite 8 poe geupdate en volle bak hapering met KPN multicast. Teruggezet naar de vorige versie en probleem opgelost.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• mgiebels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01:52
Hier geen last ik heb de USW_lite 16 poe en zitten 4 kpn boxen op.

• JungleJim
Argarath schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:44:
Hebben jullie ook last van de laatste switch update (7.4 dacht ik)? Ik had mijn USW_lite 8 poe geupdate en volle bak hapering met KPN multicast. Teruggezet naar de vorige versie en probleem opgelost.
In de changelog van 7.4.1. staan idd wel wat fixes die met IGMP en multicast te maken hebben. Ik had een aantal dagen geleden opeens wel wat issues met IPTV, haperingen en streams die vastlopen, zou zo maar kunnen dat dat door 7.4.1 kwam.

Heb toen de udm-iptv config aangepast om igmpproxy te gebruiken (ipv standaard improxy die bij Unifi OS zit) en IGMP versie op 3 (ipv standaard versie 2), en toen waren de problemen weg. Dus wellicht dat dat bij jou ook werkt.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Vandaag voor het eerst KPN TV box geïnstalleerd en niets veranderd kwa instellingen, gewoon ingeplugd in mijn Unifi Fiber en het werkte meteen in multicast.
Blij dat ik niet met al die scripjes etc heb te maken.

Be Stronger Than Your Excuses

• mgiebels
Dat zou voor het eerst zijn UCG fiber in multicast zonder scripts.
@JungleJim zou dit met die nieuwe update van UCG te maken kunnen hebben over die vernieuwde IGMP proxy?

• Pimmetje651
KSR schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:31:
Vandaag voor het eerst KPN TV box geïnstalleerd en niets veranderd kwa instellingen, gewoon ingeplugd in mijn Unifi Fiber en het werkte meteen in multicast.
Dan ben ik wel benieuwd of je Unicast (Live) of Multicast (LIVE) tv kijkt

• JungleJim
KSR schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:31:
Weet je zeker dat je multicast kijkt? Je kan dat controleren door een TV zender op te zetten en dan de zenderinfo op het scherm te tonen. Als er dan rechtsonderin LIVE staat kijk je multicast. Staat er Live, dan kijk je unicast.

• JungleJim
mgiebels schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:37:
Dat zou voor het eerst zijn UCG fiber in multicast zonder scripts.
@JungleJim zou dit met die nieuwe update van UCG te maken kunnen hebben over die vernieuwde IGMP proxy?
Vziw is het nog steeds niet mogelijk om een tweede VLAN aan de WAN kant en de juiste routing regels in te stellen. Er is in de laatste versies van Network Application, Unifi OS en switch firmware wel wat veranderd in IGMP snooping, maar dat is maar een deel van wat er nodig is.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Oké geloof dat ik toch aan de slag moet met het script, als ik van kanaal wissel staat er even LIVE maar dit veranderd snel naar Live. Ik heb nog wat uit te vogelen dus :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1njTuBXUUOcWhn-oA09zZ3cHIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HnTHDy45Ey67hU8svcZ8tJKF.jpg?f=fotoalbum_large

Be Stronger Than Your Excuses

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Bij mij draait wel multicast, maar zonder VLAN4 (KPN) sinds die nieuwe update. Gekke is dat ik wel vreemde stutters heb in de zoveel tijd, maar merkte dat vandaag bij kijken via mijn Shield van een film ook (zitten op dezelfde switch). Lijkt er toch op dat er instellingen in de switch niet goed staan.

• JungleJim
Argarath schreef op zondag 19 april 2026 @ 00:09:
Bij mij draait wel multicast, maar zonder VLAN4 (KPN) sinds die nieuwe update.
Wat bedoel je precies met "zonder VLAN4 (KPN)"? Als in zonder VLAN 4 aan de WAN kant?

Ben wel benieuwd naar de rest van je configuratie, want vziw komt bij KPN multicast IPTV verkeer alleen via VLAN4 aan de WAN kant binnen, en niet via VLAN 6 voor het "gewone" internetverkeer.

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

JungleJim schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:01:
[...]

Wat bedoel je precies met "zonder VLAN4 (KPN)"? Als in zonder VLAN 4 aan de WAN kant?

Ben wel benieuwd naar de rest van je configuratie, want vziw komt bij KPN multicast IPTV verkeer alleen via VLAN4 aan de WAN kant binnen, en niet via VLAN 6 voor het "gewone" internetverkeer.
Ik heb de MTU rechtstreeks in de USG-fiber, vanuit daar gaat de fiber naar een Netgear managed switch vanuit waar alle internet het hele huis in gaat. Daar heb ik wel een VLAN (4) voor iptv en de rest zit op 6. Een van de kabels gaat dus naar een USW-lite 8 waar oa de shield en de KPN stb op zitten. Voorheen had ik in die switch ook poorten getagd voor het VLAN. Maar als ik dat nu doe, krijg ik helemaal geen signaal meer, of de STB switcht naar unicast.

Ik heb heel de config gereset (behalve die op de netgear) en alleen het script van Fabian gedraaid, en dan werkt het wel op multicast, alleen ik heb het idee dat er op een gegeven moment teveel signaal in de switch komt. Dus iptv gaat op een gegeven moment stotteren, maar gaat daarna wel weer automatisch verder. Gister keken we echter een film via de Shield en toen kregen we na verloop van tijd ook stotters (alsof ie ging bufferen). Heb ik nog nooit gehad.

Ergens heb ik het gevoel dat er “teveel” signaal naar de switch gaat ofzo, maar ik heb er gewoon te weinig verstand van. Het werkte allemaal prima overigens, tot de laatste update van Unifi

• JungleJim
Argarath schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:22:
Ik heb de MTU rechtstreeks in de USG-fiber, vanuit daar gaat de fiber naar een Netgear managed switch vanuit waar alle internet het hele huis in gaat. Daar heb ik wel een VLAN (4) voor iptv en de rest zit op 6. Een van de kabels gaat dus naar een USW-lite 8 waar oa de shield en de KPN stb op zitten. Voorheen had ik in die switch ook poorten getagd voor het VLAN. Maar als ik dat nu doe, krijg ik helemaal geen signaal meer, of de STB switcht naar unicast.

Ik heb heel de config gereset (behalve die op de netgear) en alleen het script van Fabian gedraaid, en dan werkt het wel op multicast, alleen ik heb het idee dat er op een gegeven moment teveel signaal in de switch komt. Dus iptv gaat op een gegeven moment stotteren, maar gaat daarna wel weer automatisch verder. Gister keken we echter een film via de Shield en toen kregen we na verloop van tijd ook stotters (alsof ie ging bufferen). Heb ik nog nooit gehad.

Ergens heb ik het gevoel dat er “teveel” signaal naar de switch gaat ofzo, maar ik heb er gewoon te weinig verstand van. Het werkte allemaal prima overigens, tot de laatste update van Unifi
Ah ok je gebruikt dus wel udm-iptv en VLAN4 aan de WAN-kant. Ik dacht dat je zonder het script multicast TV had.

Maar jouw issues klinken wel als een IGMP issue. Ubiquiti heeft in recente Network Application versies de configuratie-opties voor IGMP Snooping aangepast. Omdat je ook een netgear switch hebt, zou je kunnen proberen om in Network Application bij Networks de IGMP Querier selection op Off te zetten. IGMP Snooping moet je denk ik wel aan laten staan voor je lokale VLAN waar je TV kastje in zit.
En dan zorgen dat je op je Netgear switch ook IGMP snooping configureert.

IGMP Snooping zorgt ervoor dat multicast verkeer alleen naar switch poorten gaat waar ook daadwerkelijk een client zit die dat verkeer gebruikt. Heb je dat niet dan gaat het multicast verkeer naar alle netwerk poorten en dat kan dan issues opleveren omdat er onnodig veel verkeer door je netwerk gaat.

En ik merkte zelf dat met de recente Unifi OS en Network Application updates dat improxy niet meer goed werkt, bij mij gaf dat problemen met streams die bleven hangen. De oplossing was om udm-iptv zo te configureren dat deze igmpproxy gebruikt ipv de standaard improxy.

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

JungleJim schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:32:
[...]

En ik merkte zelf dat met de recente Unifi OS en Network Application updates dat improxy niet meer goed werkt, bij mij gaf dat problemen met streams die bleven hangen. De oplossing was om udm-iptv zo te configureren dat deze igmpproxy gebruikt ipv de standaard improxy.
Doe je dat simpelweg door het config bestandje van het script aan te passen? Ik heb dat de vorige keer ook geprobeerd, maar op het moment dat ik ook maar iets wijzig aan deze config, dat multicast dan niet meer werkt, of dat ik freezes krijg ipv stutters

• JungleJim
Argarath schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:57:
[...]

Doe je dat simpelweg door het config bestandje van het script aan te passen? Ik heb dat de vorige keer ook geprobeerd, maar op het moment dat ik ook maar iets wijzig aan deze config, dat multicast dan niet meer werkt, of dat ik freezes krijg ipv stutters
Om igmpproxy te gebruiken moet je het volgende doen:
* inloggen via ssh op je UCG Fiber
* igmpproxy installeren via 'apt install igmpproxy'
* udm-iptv config bestand openen in een tekst editor, het config bestand is '/etc/udm-iptv.conf'
* regel toevoegen met 'IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM="igmpproxy"' (als die setting er al in staat dan de waarde aanpassen naar igmpproxy'
* udm-iptv service herstarten via 'systemctl restart udm-iptv'
* via 'udm-iptv diagnose' kun je zien of udm-iptv verder goed opstart

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 19:20
sorry, overbodig.

[ Voor 97% gewijzigd door akatar op 23-04-2026 18:59 ]

• le1337
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:33
JungleJim schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:10:
[...]

Om igmpproxy te gebruiken moet je het volgende doen:
* inloggen via ssh op je UCG Fiber
* igmpproxy installeren via 'apt install igmpproxy'
* udm-iptv config bestand openen in een tekst editor, het config bestand is '/etc/udm-iptv.conf'
* regel toevoegen met 'IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM="igmpproxy"' (als die setting er al in staat dan de waarde aanpassen naar igmpproxy'
* udm-iptv service herstarten via 'systemctl restart udm-iptv'
* via 'udm-iptv diagnose' kun je zien of udm-iptv verder goed opstart
Hmm bij mijn diagnose result krijg ik:

igmpproxy -> MRT_DEL_MFC Errno(2): No such file or directory.
Zijn er meer stappen?

• JungleJim
le1337 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:10:
Hmm bij mijn diagnose result krijg ik:

igmpproxy -> MRT_DEL_MFC Errno(2): No such file or directory.
Zijn er meer stappen?
Die melding had ik ook in de logs, maar had geen impact op TV kijken.
Sinds ik eerder deze week Unifi OS had geüpdatet en udm-iptv opnieuw had geïnstalleerd (moet bij iedere Unifi OS update), verschijnt de melding niet meer.

Dus ik zou vooral eerst proberen of het werkt, en als het niet werkt in de logs gaan kijken :)

• le1337
JungleJim schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:25:
[...]

Die melding had ik ook in de logs, maar had geen impact op TV kijken.
Sinds ik eerder deze week Unifi OS had geüpdatet en udm-iptv opnieuw had geïnstalleerd (moet bij iedere Unifi OS update), verschijnt de melding niet meer.

Dus ik zou vooral eerst proberen of het werkt, en als het niet werkt in de logs gaan kijken :)
Je hebt gelijk, ik kan ook meteen bevestigen dat IGMPPROXY veel beter werkt dan IMPROXY,
Mijn 2e tv box (die via powerline verbonden is) werkt nu ook opeens (was eerst 1fps TV kijken).

De foutmelding zal wel voor nu, wel handig om te weten dat een update + reinstall van udm-iptv die waarschijnlijk weghaalt :)

Toch jammer dat Ubiquiti dit (nog) niet native support, vind het toch wel een slappe randoplossing dat IPTV script.

• JungleJim
le1337 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 08:20:
Je hebt gelijk, ik kan ook meteen bevestigen dat IGMPPROXY veel beter werkt dan IMPROXY,
Mijn 2e tv box (die via powerline verbonden is) werkt nu ook opeens (was eerst 1fps TV kijken).
Als je meer dan één TV box hebt moet je niet vergeten fastleave uit te zetten, zowel in UniFi Network Application als in udm-iptv configuratie. Anders kan het gebeuren dat wanneer je op één kastje naar een andere zender gaat, de stream op het tweede kastje ook stopt. De setting in udm-iptv is een beetje onhandig genoemd, die heet IPTV_IGMPPROXY_DISABLE_QUICKLEAVE en die moet je dus op true zetten om fastleave uit te zetten.
le1337 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 08:20:
Toch jammer dat Ubiquiti dit (nog) niet native support, vind het toch wel een slappe randoplossing dat IPTV script.
Ja eens, het zou handig zijn als je het volledig vanuit Network Application in kan stellen. Maar omdat elke provider het net weer iets anders heeft ingericht is dat denk ik niet eenvoudig om te doen voor Ubiquiti.

• mgiebels
@JungleJim wat was nou het beste om in te stellen IPTV_IGMPPROXY_IGMP_VERSION="2" of IPTV_IGMPPROXY_IGMP_VERSION="3"

Of moet je dat zelf ondervinden?

• JungleJim
mgiebels schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 11:56:
@JungleJim wat was nou het beste om in te stellen IPTV_IGMPPROXY_IGMP_VERSION="2" of IPTV_IGMPPROXY_IGMP_VERSION="3"

Of moet je dat zelf ondervinden?
KPN zegt minimaal versie 2. Ik heb 'm zelf op 3 staan, dat werkt prima.

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-04 15:22
Ik heb hem ook op 3 en dat werkt hier probleemloos.

• le1337
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gW2WkVGprV2OdB5Al2fZOYRouzw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4DrnbM5MF9o8xtJmVMhkxPPt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZRIkCkP8oPsDruseQwr-TjlVUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u4yUIhCL5PlKZQHMTfBThQ9u.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfhNGoTTFtIlWhXaf_pIPrTOSjI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a8ftgDUgpXU9K6KfYQoRUAF8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eeeoczCZ7jRFqUHkzWeuDyN-Htw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zGhq0zGrP8jjHVzLu7ZZEQlC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8XTN-ZQEG7ZTiUi809-YmiTtXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vn1IHSnSkCus4bKpslDAWDxN.png?f=fotoalbum_large

Heeft iemand een idee wat er hier verkeerd staat?

Ik heb 2 tv boxen,
De IPTV op Port 1 werkt goed.
De IPTV op Port 2 (Werkt via POE naar een andere kamer), werkte eerst maar is plotseling zo langzaam dat het niet kijkbaar is (POE adapter en alles al gereste inclusief de box).

(De connectie op port 2 werkt wel een soortvan krijgt een local IP e.d., op het screenshot is die toevallig niet verbonden).

En er is ook een verbinding gewoon abnormaal langzaam.

[ Voor 8% gewijzigd door le1337 op 28-04-2026 11:43 ]

• JungleJim
le1337 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 11:42:
Heeft iemand een idee wat er hier verkeerd staat?

Ik heb 2 tv boxen,
De IPTV op Port 1 werkt goed.
De IPTV op Port 2 (Werkt via POE naar een andere kamer), werkte eerst maar is plotseling zo langzaam dat het niet kijkbaar is (POE adapter en alles al gereste inclusief de box).

(De connectie op port 2 werkt wel een soortvan krijgt een local IP e.d., op het screenshot is die toevallig niet verbonden).

En er is ook een verbinding gewoon abnormaal langzaam.
Welke Powerline adapters gebruik je? Ondersteunen die ook IGMP Snooping? (Tenminste neem aan dat je met POE bedoelt dat je Powerline adapters gebruikt, niet Power of Ethernet)

En hoe heb je de poorten op je UCG Fiber ingesteld in Port Manager? Handigst is om de poorten waarop een TV kastje zit, direct of evt via powerline, zo in te stellen dat native netwerk je IPTV VLAN is, en dat andere VLANs geblokt worden.

• le1337
JungleJim schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:33:
[...]

Welke Powerline adapters gebruik je? Ondersteunen die ook IGMP Snooping? (Tenminste neem aan dat je met POE bedoelt dat je Powerline adapters gebruikt, niet Power of Ethernet)

En hoe heb je de poorten op je UCG Fiber ingesteld in Port Manager? Handigst is om de poorten waarop een TV kastje zit, direct of evt via powerline, zo in te stellen dat native netwerk je IPTV VLAN is, en dat andere VLANs geblokt worden.
Ik bedoelde inderdaad powerline*
In Port manager staat de port die naar de powerline adapter gaat inderdaad op de IPTV vlan.

Ik heb de TPLink AV600 (https://www.amazon.nl/-/e...id=1777408208&sr=8-1&th=1) voor zover ik weet support die IGMP snooping (maar niet heel duidelijk)

Wel vreemd hoe het perfect heeft gewerkt (tot recent opeens), en ook nooit problemen gehad met de KPN router.

[ Voor 4% gewijzigd door le1337 op 28-04-2026 22:33 ]

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van IPTV in combinatie met Ubiquiti. Algemene vragen over Ubiquiti horen thuis in [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 of een los topic.