• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43
mgiebels schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 21:56:
@JungleJim
Is het verstandig als ik een eigen vlan heb ook

Isolate Network bij instellingen aan te vinken?
Dat ligt eraan wat je wil bereiken. Als je Network Isolation op een netwerk aanvinkt dan kunnen apparaten vanuit andere VLANs niet meer praten met apparaten in dit netwerk. Of je dat nodig hebt hangt af van hoe je je netwerk hebt ingericht.

Voor IPTV heb je het iig niet nodig, en is het zelfs niet handig omdat je niet meer kan casten naar de TV+ box vanuit andere VLANs als je Network Isolation hebt aangezet voor je IPTV VLAN.

Zie ook https://help.ui.com/hc/en...Client-Isolation-in-UniFi voor meer info.

• mgiebels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:53
JungleJim schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 09:19:
[...]

Dat ligt eraan wat je wil bereiken. Als je Network Isolation op een netwerk aanvinkt dan kunnen apparaten vanuit andere VLANs niet meer praten met apparaten in dit netwerk. Of je dat nodig hebt hangt af van hoe je je netwerk hebt ingericht.

Voor IPTV heb je het iig niet nodig, en is het zelfs niet handig omdat je niet meer kan casten naar de TV+ box vanuit andere VLANs als je Network Isolation hebt aangezet voor je IPTV VLAN.

Zie ook https://help.ui.com/hc/en...Client-Isolation-in-UniFi voor meer info.
Ik denk dat ik het verwar met Block all op Tagged Vlan management die moest wel aan

Had die isolation op me UXG lite namelijk nog nooit gezien vandaar

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43
mgiebels schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 09:28:
[...]

Ik denk dat ik het verwar met Block all op Tagged Vlan management die moest wel aan

Had die isolation op me UXG lite namelijk nog nooit gezien vandaar
Dat zijn idd twee verschillende dingen. Network Isolation is op layer 3 niveau (IP), tagged VLAN management is op layer 2 niveau (Ethernet).
Pagina: 1 ... 63 64 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van IPTV in combinatie met Ubiquiti. Algemene vragen over Ubiquiti horen thuis in [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 of een los topic.