Ok vergeet dit, ik ga toch proberen om het voor elkaar te krijgen zonder de Experiabox ertussen, want wat ik ook probeer, de KPN STB blijft op maximaal 85% hangen.
Gisteren heb ik het geprobeerd en dit is de opstelling die ik nu heb;
ONT -> Cloud Gateway Ultra -> USW-lite-8-PoE switch -> KPN STB (Arris HMB2260 V2) en een U6 Mesh en nog wat bedraad spul.
Ik heb de ONT in de WAN poort (port 5) van de CGU geprikt.
Connection type = PPPoE (met Internet/Internet als login en password)
VLAN ID = 6
Dan gaat er een LAN kabel naar mijn woonkamer waar de lite switch staat. Daar heb ik op port 4 de KPN STB zitten. Port 4 heb ik een aparte VLAN gegeven genaamd KPN IPTV. IPv4 VLAN ID = 4 en IGMP snooping = ON
Vervolgens heb ik via SSH het udm-iptv script gedraaid om de instellingen goed te zetten, ik kan de hele wizard doorlopen, mijn KPN IPTV VLAN wordt herkend door de wizard dus dat lijkt allemaal prima.
En toch als ik de boel aanzet kom ik óf niet voorbij error 143 (geen LAN verbinding) óf niet voorbij 90%, wat het verste is dat ik ooit gekomen ben. Aangezien hij daar bleef hangen en het langer dan 10 minuten duurde heb ik de STB een power cycle gegeven en toen hing hij weer op error 143.
Is er iets heel simpels dat ik over het hoofd zie? Ik ben een Linux noob en een netwerk-amateur dus ik ben met hulp van CGPT een eind gekomen, maar ik kom er toch niet uit.