Meteen ook besteld. Altijd makkelijk. Thx voor tip.
Dat is wel heel goedkoop... ben benieuwd of je die gaat ontvangen.
Voor mensen met een Mi Wifi Mini of de Mini 3 router :
https://plol.eu/how-to-in...e-for-xiaomi-router-mini/
https://sites.google.com/...rminipadavan/instructions
Ik ben in het bezit van een MiMini R1CM en heb gisteren Padavan ( gebaseeerd op ASUS firmware ) geflashed via Telnet ( cmd ) en ben zeer tevreden over de vele mogelijkheden t.o.v Xiaomi firmware.
Let op : de firmware voor de Mi Mini 3 is nog zeer experimenteel , maar zal ongetwijfeld verder ontwikkeld worden!!.
https://plol.eu/how-to-in...e-for-xiaomi-router-mini/
https://sites.google.com/...rminipadavan/instructions
Ik ben in het bezit van een MiMini R1CM en heb gisteren Padavan ( gebaseeerd op ASUS firmware ) geflashed via Telnet ( cmd ) en ben zeer tevreden over de vele mogelijkheden t.o.v Xiaomi firmware.
Let op : de firmware voor de Mi Mini 3 is nog zeer experimenteel , maar zal ongetwijfeld verder ontwikkeld worden!!.
Je had gelijk..............inmiddels geld retour gekregen. Jammer. Had liever de router om mee te spelen.FunFair schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:52:
Dat is wel heel goedkoop... ben benieuwd of je die gaat ontvangen.

(stille hoop dat ie ergens is blijven hangen en geheel onverwacht alsnog wordt afgeleverd

[Voor 14% gewijzigd door tjubtjub op 10-03-2017 15:31]
Weer wat nieuws ontdekt (eigenlijk wel logisch, maar toch): de xiaomi router kun je prima gebruiken als wifi-adapter voor een PC met LAN aansluiting, maar zonder wifi kaart.
Koppel je (tweede) router als wireless wifi extender op je bestaande wifi netwerk. De LAN poorten van die tweede router zijn dan vervolgens gewoon goed te gebruiken voor aansluiten van je PC. Communicatie van het wireless extenden gaat helaas wel alleen over 2.4ghz.
Koppel je (tweede) router als wireless wifi extender op je bestaande wifi netwerk. De LAN poorten van die tweede router zijn dan vervolgens gewoon goed te gebruiken voor aansluiten van je PC. Communicatie van het wireless extenden gaat helaas wel alleen over 2.4ghz.
En dat is snel genoeg, want de UTP poorten zijn maar 100 Mbps.Get!em schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:37:
Weer wat nieuws ontdekt (eigenlijk wel logisch, maar toch): de xiaomi router kun je prima gebruiken als wifi-adapter voor een PC met LAN aansluiting, maar zonder wifi kaart.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Klopt, maar m'n internet verbinding is 50/50. Dus zat snelheid. En voor die ene keer dat ik grotere files intern moet verhuizen heb ik voldoende geduld. Of USB. Heb verder geen NAS. Wel online storageoplossingen.
Loopt een aanbieding bij Gearbest op dit moment: Get!em in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"
Wat is het verschil met deze?Get!em schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:29:
Loopt een aanbieding bij Gearbest op dit moment: Get!em in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"
http://www.gearbest.com/w...429780.html?lkid=10621653
Edit ik denk dat dat een chinese variant is "Chinese plug"
[Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 03-04-2017 17:33]
Die jij linkt is de 3c en niet de 3. Die heeft geen 5ghz Ac voor zover ik weet.
3 = ac
3c = n
3 = ac
3c = n
[Voor 10% gewijzigd door Get!em op 03-04-2017 17:54]
Weet iemand wat precies het verschil is tussen de xiaomi mini router en de router 3? Ik kan niet echt specifieke verschillen vinden?
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
2 versus 4 antennes (alle 2x2) is eigenlijk het grootste verschil. Hierdoor kun je de antennes iets anders richten, waardoor je nog een breder bereik hebt. Software (ROMS) verschilt ook, en daardoor ook de mogelijkheden via de Apps. Maar dat wijzigt nog wel eens met de versies, dus kan ik geen zinnige vergelijking van geven.
Mocht je WRT er perse op willen zetten dan is de Mini de beste, omdat de meeste ontwikkelaars daarop testen en niet op de 3.
Mocht je WRT er perse op willen zetten dan is de Mini de beste, omdat de meeste ontwikkelaars daarop testen en niet op de 3.
Thanks, het is de bedoeling dat het in een ruimte van 10 bij 8 gebruikt wordt zonder muren, dus dan moet de mini prima volstaan.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Vrij goed dus, hoewel ik hem bij Banggood pas gekocht heb en iets minder kwijt was, inclusief duurdere verzendopties. Maar nu is hij daar €5,- duurder.Wild Chocolate schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:51:
[...]
Ik heb deze router op 24 maart (voor €27,08, inclusief Priority Direct Mail en Insurance) besteld bij Banggood. Vrijdag de afleverpoging bij mij thuis al geweest, gisteren opgehaald bij het PostNL punt.
Sinds een paar dagen in het bezit router 3 met ook 5 ghz. Instaleren was even puzelen. Engelstalige firmware instaleren is niet gelukt, maar met translate ging het ook. Hoefde eigenlijk ook niet zoveel in te stellen. Kreeg wel meteen een update naar 2.18.3. Dat ging soepeltjes. Overigens nog steeds geen engels.
Wat me met geen mogelijkheid lukt is om mijn telefoon te verbinden met de app. (notabene een xiaomi MI5).
Jammer maar niet onoverkoombaar. De app ziet hem wel maar verbinden lukt mooi niet.
Voor de rest dik tevreden. Snelheid is prima en het bereik ook.
Fijne router dus voor weinig.
Wat me met geen mogelijkheid lukt is om mijn telefoon te verbinden met de app. (notabene een xiaomi MI5).
Jammer maar niet onoverkoombaar. De app ziet hem wel maar verbinden lukt mooi niet.
Voor de rest dik tevreden. Snelheid is prima en het bereik ook.
Fijne router dus voor weinig.
De telefoon app moet op hetzelfde WiFi netwerk zitten.
Ook mag het ip adres van de router niet veranderd worden.
Alleen adres 192.168.31.1 werkt via de app.
Dat is mijn ervaring in ieder geval.
Hij werkt. Dank je Speetboot.
Engelse taal werkt inmiddels ook. Heeft allemaal niet zoveel met de router te maken.
Ik ben gewoon een notoire prutser. Maar uiteindelijk komt het wel goed. Duurt bij mij alleen wat langer.
Hij draait nu als de brandweer. Zoals gezegd, prima bereik en snel.
Engelse taal werkt inmiddels ook. Heeft allemaal niet zoveel met de router te maken.
Ik ben gewoon een notoire prutser. Maar uiteindelijk komt het wel goed. Duurt bij mij alleen wat langer.
Hij draait nu als de brandweer. Zoals gezegd, prima bereik en snel.
Even deze weer vanboven het stof halen, heb hier ook een R3 liggen, laatste versie erop en QOS en etc ingesteld zodat ik toch max 75 eruit krijg ( hier een 200/20mbps abbo) -> router heeft 100mbps poorten^^
Iemand al ervaring of manier gevonden openWRT erop te krijgen?
Iemand al ervaring of manier gevonden openWRT erop te krijgen?
Mijn ervaring is juist compleet tegenovergesteld. Als je eenmaal een xiaomi account hebt ingesteld in je router en deze met internet hebt verbonden, dan kun je de app, waar je bent ingelogd met het zelfde account overal openen en gebruiken.Speedboot schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:51:
De telefoon app moet op hetzelfde WiFi netwerk zitten.
Het maakt nu niet uit of ik thuis zit, op mn werk of in het buitenland, ik kan mn router bedienen, rebooten, throttlen etc..
Sterker nog, ik heb twee van deze beestjes, en hij tekent in de app zelfs de netwerktopology, oftewel, hij ziet in de app, dat de 2e router draadloos is gekoppeld met de 1e router. Beide hebben eigen ip adressen. Ik kan ze onafhankelijk van elkaar updaten en configureren.
Even een vraag; in het verleden heb ik wel eens naar Xiaomi routers gekeken als extra AP o.i.d. omdat we hier nog altijd een antieke TP-Link TL-WR1043ND gebruiken (achter een Ziggo modem die in bridge-modus staat)
Van de eerste goedkope router met USB-voeding tot nu de meest uitgebreide 3G-model met gigabit-poorten.
Daarnaast lijkt mij het van op een VPN-server op te zetten zodat ik veilig bij mijn NAS en IP-camera kan buiten ons eigen netwerk.
(De app/cloud manier van Qnap is enorm traag en poorten openzetten voor de IP-camera is ook niet erg slim)
Nou is mijn vraag; ik heb het niet zo op de apps/software van Xiaomi dus wil er graag Padavan op installeren. Nou weet ik dat dit op de 3 draait, maar iemand enig idee of dit ook werkt op de 3G?
Bedoeling is dat
- of ik de 3 neem en deze achter de TP-Link zet als AP, en de wiif van de TP-Link uitzet. De 100Mbit-poorten van de 3 zijn dan niet zo erg.
- of ik de 3G neem en deze vóór de TP-Link zet (en dus als main-router gebruik) en de TP-Link als veredelde switch inzet en ook hier weer Wiif van uitzet.
EDIT: het lijkt erop dat Padavan ook op de 3G draait volgens een Russisch forum.
Wel tricky om op die manier een alternatieve firmware er op te zetten...
Van de eerste goedkope router met USB-voeding tot nu de meest uitgebreide 3G-model met gigabit-poorten.
Daarnaast lijkt mij het van op een VPN-server op te zetten zodat ik veilig bij mijn NAS en IP-camera kan buiten ons eigen netwerk.
(De app/cloud manier van Qnap is enorm traag en poorten openzetten voor de IP-camera is ook niet erg slim)
Nou is mijn vraag; ik heb het niet zo op de apps/software van Xiaomi dus wil er graag Padavan op installeren. Nou weet ik dat dit op de 3 draait, maar iemand enig idee of dit ook werkt op de 3G?
Bedoeling is dat
- of ik de 3 neem en deze achter de TP-Link zet als AP, en de wiif van de TP-Link uitzet. De 100Mbit-poorten van de 3 zijn dan niet zo erg.
- of ik de 3G neem en deze vóór de TP-Link zet (en dus als main-router gebruik) en de TP-Link als veredelde switch inzet en ook hier weer Wiif van uitzet.
EDIT: het lijkt erop dat Padavan ook op de 3G draait volgens een Russisch forum.
[Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 13-09-2017 21:17]
Het zag er eerst aardig intimiderend uit; maar uiteindelijk was het erg makkelijk.
Padavan draait nu op mijn Mi Router 3G.
Men levert de router niet met een EU-stekker en deze oplossing van hun vind ik niets; maar gelukkig had ik nog een 12V 1A voeding liggen van een IP-camera. (originele Mi voeding is 1.5A)
Dit weekend maar eens in de instellingen duiken:
- TP-Link TL-WR1043ND ruilen met de Mi welke rechtstreeks achter Ziggo modem zit.
- TP-Link 'achter' de Mi zetten en hiervan Wifi uitschakelen (maar ook DHCP e.d. goed instellen)
- Draadloze netwerken opzetten met de verschillende kanalen en gastnetwerk(en).
- VPN server/client instellen (kan ik eindelijk veilig en makkelijk(?) bij de NAS en IP-camera.
En natuurlijk Wifi-bereik/snelheid vergelijken met de TP-Link.
Xiaomi Mi Router 3G Padavan by Iemand91, on Flickr
Men levert de router niet met een EU-stekker en deze oplossing van hun vind ik niets; maar gelukkig had ik nog een 12V 1A voeding liggen van een IP-camera. (originele Mi voeding is 1.5A)
Dit weekend maar eens in de instellingen duiken:
- TP-Link TL-WR1043ND ruilen met de Mi welke rechtstreeks achter Ziggo modem zit.
- TP-Link 'achter' de Mi zetten en hiervan Wifi uitschakelen (maar ook DHCP e.d. goed instellen)
- Draadloze netwerken opzetten met de verschillende kanalen en gastnetwerk(en).
- VPN server/client instellen (kan ik eindelijk veilig en makkelijk(?) bij de NAS en IP-camera.
En natuurlijk Wifi-bereik/snelheid vergelijken met de TP-Link.
Deze post:GielFox schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 04:41:
Heb je een link o.i.d. naar de tutorial/guide die je hebt gevolgd om Padavan erop te zetten?
Is overigens sterk vergelijkbaar met de manier waarop je Padavan op de andere Xiaomi routers zet en daar zijn wel een paar Engelstalige tutorials van te vinden.Piet91 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:41:
Viel zoals gezegd dus heel erg mee. Je moet er overigens wel de tijd voor nemen; de firmware moet immers door jezelf gebouwd worden.
Uiteindelijk was ik er dus wel even een tijd mee bezig, maar dat kwam vooral vanwege het feit dat ik alles driemaal controleerde voordat ik verder ging; omdat ik het natuurlijk niet verkeerd wilde doen.
(en met een Xiaomi baksteen overbleef

[Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 02-10-2017 11:17]
Ik heb wel net de TP-Link ingewisseld voor de Mi Router, maar ik krijg nog geen internetverbinding.
DNS server reageert niet en/of andere problemen.
Eerst de router één op één aan de PC hangen met een UTP kabel, om in te stellen naar jouw netwerkinstellingen. Daarna pas in je netwerk hangen.Piet91 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:51:
Ik heb wel net de TP-Link ingewisseld voor de Mi Router, maar ik krijg nog geen internetverbinding.
Dat heb ik gedaan.Jumpman schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:57:
Eerst de router één op één aan de PC hangen met een UTP kabel, om in te stellen naar jouw netwerkinstellingen. Daarna pas in je netwerk hangen.
Als ik WAN Connection Type instel op iPoE: Automatic IP (standaard) dan krijg ik geen verbinding.
Stel ik deze in op iPoE: Static IP en voer ik het IP Adress van de TP-Link in en de Subnet Mask/Default Gateway; dan geeft de Mi aan dat aan de WAN kant verbonden is.
Maar internet heb ik dan nog niet.
Zelf heb ik de router helaas niet meer, maar staat DHCP wel uit? Anders heb je twee devices die adressen uitdelen, neem ik even aan.Piet91 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:59:
[...]
Dat heb ik gedaan.
Als ik WAN Connection Type instel op iPoE: Automatic IP (standaard) dan krijg ik geen verbinding.
Stel ik deze in op iPoE: Static IP en voer ik het IP Adress van de TP-Link in en de Subnet Mask/Default Gateway; dan geeft de Mi aan dat aan de WAN kant verbonden is.
Maar internet heb ik dan nog niet.
De TP-Link zit momenteel helemaal niet meer aangesloten. Die ligt stroomloos naast mij.Jumpman schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:06:
Zelf heb ik de router helaas niet meer, maar staat DHCP wel uit? Anders heb je twee devices die adressen uitdelen, neem ik even aan.
Ik had de Mi van te voren ingesteld (dus niet aan router en met kabel rechtstreeks aan de PC) en heb vervolgens de TP-Link 1 op 1 vervangen door de Mi.
Ik moet het geloof ik wel in het DNS zoeken wat dat kom ik telkens tegen. Maar goed; dit soort zaken/problemen is niet allemaal mijn cup of tea...
EDIT: het automatisch toekennen van een IP-adres aan de Mi lijkt niet te werken als ik op de MI iPoe: Automatic IP instel. Dat lijkt te komen omdat het Ziggo modem geen IP-adres wil geven aan de router omdat deze een ander MAC-adres heeft dan de TP-Link. Tenminste; dat is wat ik zo snel kan vinden via Google...
Als ik hier dus het IP-adress, subnet mask en default gateway van de TP-Link invoer; dan ben ik aan de WAN-kant dus wel verbonden, maar dan heb ik dus de DNS-problemen.
Als ik google.nl, 8.8.8.8 o.i.d. ping krijg ik ook een timed out. Geldt overigens voor alle apparaten die aangesloten zijn op de Mi.
[Voor 33% gewijzigd door Piet91 op 02-10-2017 16:04]
Gebruik hier al geruime tijd een aantal Router 3 varianten (met 4 antenes). Allen uitgerust met Padavan firmware, welke zeer makkelijk is te flashen al zeg ik het zelf. Voornaamste reden was dat ik de routers wilde uitrusten met een 4G USB modem van Huawei (E3372 geflashed zonder Hi-Link). De vaste internet providers zijn er hierdoor overigens inmiddels uit.
Al met al super spul, nooit problemen mee. Aan de Padavan firmware heb ik custom scripts toegevoegd om o.a. connection loss te herkennen op de 4G verbinding en deze dan vervolgens automatisch te resetten.
Al met al super spul, nooit problemen mee. Aan de Padavan firmware heb ik custom scripts toegevoegd om o.a. connection loss te herkennen op de 4G verbinding en deze dan vervolgens automatisch te resetten.
Ik zit door te ploeteren; ik zie bij Network Map en dan Internet Status het symbool veranderen.
Vlak na boot staat er hier een horizontale streep, seconden later een kruis. Naar mijn weten moet hier een vink staan.
Ik ben al tig keer door alle instellingen gegaan; maar ik kan de oorzaak maar niet vinden. Iemand een idee?
Bij Connection Status staat gewoon 'connected'.
(Screenshot van deze post: grq in "Xiaomi Router. De goedkoopste open WRT-router.")
EDIT: hmm, nu op iPoE: Automatic IP staan en Connection Status is nu 'connected'. Niet eerder gebeurd met iPoE: Automatic IP maar nog steeds geen internet.
EDIT #2: Ik lijk nu internettoegang te hebben, pingen naar 8.8.8.8 of www.google.nl geeft respons, maar internet werkt nog niet; pagina's laden nog niet.
Vlak na boot staat er hier een horizontale streep, seconden later een kruis. Naar mijn weten moet hier een vink staan.
Ik ben al tig keer door alle instellingen gegaan; maar ik kan de oorzaak maar niet vinden. Iemand een idee?
Bij Connection Status staat gewoon 'connected'.
(Screenshot van deze post: grq in "Xiaomi Router. De goedkoopste open WRT-router.")
EDIT: hmm, nu op iPoE: Automatic IP staan en Connection Status is nu 'connected'. Niet eerder gebeurd met iPoE: Automatic IP maar nog steeds geen internet.
EDIT #2: Ik lijk nu internettoegang te hebben, pingen naar 8.8.8.8 of www.google.nl geeft respons, maar internet werkt nog niet; pagina's laden nog niet.
[Voor 31% gewijzigd door Piet91 op 03-10-2017 13:54]
Ik geef het op. Ik zit nu al 2 dagen te ploeteren om zoiets normaals als een nieuwe router aan het werk te krijgen en tot nu toe nog niets.
De router geeft aan dat ik internet heb, de computer/laptop geeft aan dat ik internet heb; pingen naar google of 8.8.8.8. e.d. werkt (al heb ik af een toe een paar 'Request timed out' tussendoor) en Windows Netwerkcontrole geeft ook geen fouten.
En toch kan ik niet internetten.
Ik gooi die Xiaomi maar weer op de plank en kijk over een tijd wel weer. Wordt er moe van.
Misschien werkt de Mi wel als ik 'm als AP áchter de TP-Link zet, maar dat is niet wat ik wil.
De router geeft aan dat ik internet heb, de computer/laptop geeft aan dat ik internet heb; pingen naar google of 8.8.8.8. e.d. werkt (al heb ik af een toe een paar 'Request timed out' tussendoor) en Windows Netwerkcontrole geeft ook geen fouten.
En toch kan ik niet internetten.
Ik gooi die Xiaomi maar weer op de plank en kijk over een tijd wel weer. Wordt er moe van.
Misschien werkt de Mi wel als ik 'm als AP áchter de TP-Link zet, maar dat is niet wat ik wil.
[Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 06-10-2017 12:05]
@Piet91 Even in dit topic gedoken en enkele vragen:
=> Je hebt dus al een router en wil de Xiaomi als AP gebruiken ? Een all-in-one box van je provider ?
=> Je wil dus via de WAN connectie maken met je router van je provider die DHCP doet ?
=> Je gebruikt de DNS van je router van je provider ? Of gebruikt de Xiaomi standaard een chinese DNS ? Anders DNS fixen op OpenDNS of Google DNS (8.8.8.8 8.8.4.4)
=> Je hebt dus al een router en wil de Xiaomi als AP gebruiken ? Een all-in-one box van je provider ?
=> Je wil dus via de WAN connectie maken met je router van je provider die DHCP doet ?
=> Je gebruikt de DNS van je router van je provider ? Of gebruikt de Xiaomi standaard een chinese DNS ? Anders DNS fixen op OpenDNS of Google DNS (8.8.8.8 8.8.4.4)
iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014
Ik heb nu een router (TP-Link TL-WR1043ND) achter ons Ziggo modem staan.Bvapple schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:02:
@Piet91 Even in dit topic gedoken en enkele vragen:
De Ziggo modem staat in bridge modus.
Ik wil nu de TP-Link vervangen door de Mi en vervolgens de TP-Link achter de Mi inzetten als switch (dus met DHCP en Wifi op de TP-Link uitgeschakeld)
Via de WAN connectie maken met het Ziggo modem.=> Je wil dus via de WAN connectie maken met je router van je provider die DHCP doet ?
DNS heb ik inderdaad al meerdere malen geprobeerd, o.a. op die van Google inderdaad.=> Je gebruikt de DNS van je router van je provider ? Of gebruikt de Xiaomi standaard een chinese DNS ? Anders DNS fixen op OpenDNS of Google DNS (8.8.8.8 8.8.4.4)
@Piet91
Dus je WAN poort van je Xiaomi router is verbonden met een UTP aan een Ethernet poort van de Ziggo router ?
Kan je even je WAN Network instellingen tonen ? Ik vermoed dus dat deze DHCP zijn en je dus een dynamisch adres van de DHCP server van je Ziggo router zal krijgen ?
Dus je WAN poort van je Xiaomi router is verbonden met een UTP aan een Ethernet poort van de Ziggo router ?
Kan je even je WAN Network instellingen tonen ? Ik vermoed dus dat deze DHCP zijn en je dus een dynamisch adres van de DHCP server van je Ziggo router zal krijgen ?
[Voor 5% gewijzigd door Bvapple op 03-10-2017 16:07. Reden: Ehm... Ja, weer te snel op de enter toets gedrukt hè ;)]
Vanwaar deze drietrap aan net devices? Desalnietemin dien je te verifiëren of je WAN settings wel juist zijn. Advanced > Administation > Operation mode (boven in) > Wireless Router Mode (Default) > SavePiet91 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:52:
[...]
Ik heb nu een router (TP-Link TL-WR1043ND) achter ons Ziggo modem staan.
De Ziggo modem staat in bridge modus.
Ik wil nu de TP-Link vervangen door de Mi en vervolgens de TP-Link achter de Mi inzetten als switch (dus met DHCP en Wifi op de TP-Link uitgeschakeld)
[...]
Via de WAN connectie maken met het Ziggo modem.
Daarna:
Advanced > WAN > Connection type > IPeO (automatic) > Save
Let wel, je dient de kabel vanaf jouw Ziggo router in de WAN poort te bevestigen en er zeker van te zijn dat de Ziggo modem daadwerkelijk in bridge modus staat.
[Voor 11% gewijzigd door mysob op 04-10-2017 02:24]
Correct.Bvapple schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:06:
@Piet91
Ziggo modem lijkt me een vanzelfsprekend iets. Deze heb ik jaren geleden in bridge laten zetten omdat ik eigen router wou gebruiken; de TP-Link.mysob schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 02:22:
Vanwaar deze drietrap aan net devices?
Nu wil ik de TP-Link vervangen door de Mi en de TP-Link puur als switch gaan gebruiken.
Correct, zo staat de Mi ingesteld.Desalnietemin dien je te verifiëren of je WAN settings wel juist zijn. Advanced > Administation > Operation mode (boven in) > Wireless Router Mode (Default) > Save
Daarna:
Advanced > WAN > Connection type > IPeO (automatic) > Save
Ook beide correctLet wel, je dient de kabel vanaf jouw Ziggo router in de WAN poort te bevestigen en er zeker van te zijn dat de Ziggo modem daadwerkelijk in bridge modus staat.
@Piet91 Ik zie connected staan...
=> Heb je al geprobeerd om te pingen naar Google.be krijg je een IP-adres
=> Wat krijg je als je nslookup google.be doet ?
=> Wat krijg je als je tracert google.be doet ?
In de netwerk instellingen krijg je daar de juiste gateway/DNS te zien ?
=> Wat krijg je als je nslookup google.be doet ?
=> Wat krijg je als je tracert google.be doet ?
In de netwerk instellingen krijg je daar de juiste gateway/DNS te zien ?
Als ik ping naar google.be krijg ik inderdaad een IP-adres.Bvapple schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:37:
@Piet91 Ik zie connected staan...
Verschilt per keer of ik alle 4 packets ontvang of -3 verlies.
Meestal DNS request timed out. Maar ook een aantal keer (in het geval van nslookup google.com):=> Wat krijg je als je nslookup google.be doet ?
code:
1
2
3
4
| Server: google.public-dns-a.google.com Address: 8.8.8.8 Addresses: 2a00:1450:400e:808::200e 172.217.19.206 |
2 pogingen gedaan; een naar .be en een naar .nl.=> Wat krijg je als je tracert google.be doet ?
Ik geloof wat je zou verwachten, met tweemaal een request timed out tusendoor (van de 13 netwerk devices)
Een naar google.nl geeft 1 request timed out (van de 10 network devices)
Je bedoelt onder ipconfig /all neem ik aan?In de netwerk instellingen krijg je daar de juiste gateway/DNS te zien ?
Daar heb ik inderdaad de Default gateway op het IP-adres van de Mi staan en de DNS Servers staan op 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
Dan vrees ik op en duur dat je een slecht modelleke hebt. Als alle configs fout staan en je nslookup is succesvol en je vertaling hostname-->ip is oké en je krijgt effenaan request time out...
Best eens je verhaal doen bij de reseller tenzij iemand anders je kan helpen maar vrees ervoor
Best eens je verhaal doen bij de reseller tenzij iemand anders je kan helpen maar vrees ervoor
Ik ga denk ik maar even een nieuw topic maken met dit probleem. Misschien zien meer mensen het dan.Bvapple schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:40:
Dan vrees ik op en duur dat je een slecht modelleke hebt. Als alle configs fout staan en je nslookup is succesvol en je vertaling hostname-->ip is oké en je krijgt effenaan request time out...
In ieder geval bedankt voor de moeite!
Heb interesse in de Mi Router 3G.Piet91 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:23:
Het zag er eerst aardig intimiderend uit; maar uiteindelijk was het erg makkelijk.
Zou je eens kunnen kijken hoeveel kWh de Mi Router 3G verstookt?
Ik heb geen meter helaas.kelly.hipolito schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:41:
Heb interesse in de Mi Router 3G.
Zou je eens kunnen kijken hoeveel kWh de Mi Router 3G verstookt?
Ik voedt de Mi overigens met een 12V, 1A voeding van een IP-camera.
Net even geprobeerd even of de Mi inderdaad als AP gebruikt kan worden:
Geen enkel probleem. In de instellingen aangegeven dat de Mi als AP gebruikt moet worden, ethernetkabel vanuit de TP-Link in de WAN-poort van de Mi (zoals de interface van de Mi aangeeft) en ik heb direct internet.
Geen enkel ander probleem ook.
Ergens moet dus iets in de instellingen van de router, PC's/laptop en/of Ziggo(modem) iets verkeerd staan o.i.d. dat de Mi geen internet doorgeeft (maar wel internetverbinding heeft)
Geen enkel probleem. In de instellingen aangegeven dat de Mi als AP gebruikt moet worden, ethernetkabel vanuit de TP-Link in de WAN-poort van de Mi (zoals de interface van de Mi aangeeft) en ik heb direct internet.
Ergens moet dus iets in de instellingen van de router, PC's/laptop en/of Ziggo(modem) iets verkeerd staan o.i.d. dat de Mi geen internet doorgeeft (maar wel internetverbinding heeft)
[Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 07-10-2017 14:31]
Maakt niet uit Piet, dank voor de snelle reactie.Piet91 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:13:
[...]
Ik heb geen meter helaas.
Ik voedt de Mi overigens met een 12V, 1A voeding van een IP-camera.
Heb je (ondanks het Ziggo probleem) al ervaring met de signaal sterkte en kwaliteit van de Mi router 3G?
Het lijkt me dat je dit probleem kunt uitsluiten.Piet91 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:31:
Net even geprobeerd even of de Mi inderdaad als AP gebruikt kan worden:
Sluit de router aan bij een kennis, vriend etc met een Ziggo aansluiting en kijk of het daar (wel) werkt?
Merk jij het verschil tussen standaard firmware en die je achteraf hebt opgezet?Piet91 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:35:
[...]
Correct.
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Ziggo modem lijkt me een vanzelfsprekend iets. Deze heb ik jaren geleden in bridge laten zetten omdat ik eigen router wou gebruiken; de TP-Link.
Nu wil ik de TP-Link vervangen door de Mi en de TP-Link puur als switch gaan gebruiken.
[...]
Correct, zo staat de Mi ingesteld.
[...]
Ook beide correct
Nee, omdat ik de Mi niet aan de praat kreeg/krijg als router, ben ik alleen maar daar mee bezig geweest, en niet met bereik e.d. bezig gehouden.kelly.hipolito schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:26:
Maakt niet uit Piet, dank voor de snelle reactie.
Heb je (ondanks het Ziggo probleem) al ervaring met de signaal sterkte en kwaliteit van de Mi router 3G?
Hebben allemaal KPN en dat is wat lastiger om daar een router achter te zetten.Het lijkt me dat je dit probleem kunt uitsluiten.
Sluit de router aan bij een kennis, vriend etc met een Ziggo aansluiting en kijk of het daar (wel) werkt?
Zelfde antwoord als hierboven. Heb de router overigens geen moment met stock firmware gebruikt.MrOsman schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:03:
Merk jij het verschil tussen standaard firmware en die je achteraf hebt opgezet?
Direct bezig gehouden met de nieuwe firmware.
Nog een paar keer proberen, daarna denk ik maar puur als AP inzetten als niets werkt.
Gok dat VPN-server/client dan ook wel werkt.
Ik krijg die hele padavan niet op elke keer shit met ssh.
Heb je eerst de developer firmware van Xiaomi op de router gezet? En daar dan SSH aangezet?MrOsman schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:51:
Ik krijg die hele padavan niet op elke keer shit met ssh.
Het is mij nu gelukt.Piet91 schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:32:
[...]
Heb je eerst de developer firmware van Xiaomi op de router gezet? En daar dan SSH aangezet?

alleen heb de laatste ding niet gedaan EPPROM ofzo

en wat is nou de juiste versie? ik heb ook de Xiaomi 3G

Het is even geleden voor mij; je hebt nu Padavan al draaien of alleen de dev. firmware van Xiaomi?MrOsman schreef op maandag 6 november 2017 @ 01:48:
Het is mij nu gelukt.ik draai op volgende versie.3.4.3.9-099_dff9a34
alleen heb de laatste ding niet gedaan EPPROM ofzo
En dat laatste is niet nodig.
Zelfde vraag; wat bedoel je precies hier?en wat is nou de juiste versie? ik heb ook de Xiaomi 3G
Heb je dit gevolgd? Dan zou het moeten werken.
Ben benieuwd of de 3G bij jou wel gewoon werkt als router.
Ben er zelf al een tijd niet meer mee bezig geweest omdat er belangrijkere zaken spelen.
[Voor 22% gewijzigd door Piet91 op 06-11-2017 12:50]
ik heb het niet via forum gedaan maar via YouTube filmpje ben wel even bezig geweest omdat ik eerst niet door SSH kwam kabels waren verkeerd aangesloten.Piet91 schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:49:
[...]
Het is even geleden voor mij; je hebt nu Padavan al draaien of alleen de dev. firmware van Xiaomi?
En dat laatste is niet nodig.
[...]
Zelfde vraag; wat bedoel je precies hier?
Heb je dit gevolgd? Dan zou het moeten werken.
Ben benieuwd of de 3G bij jou wel gewoon werkt als router.
Ben er zelf al een tijd niet meer mee bezig geweest omdat er belangrijkere zaken spelen.

en de snelheid is OK zoals ik had verwacht.
Mooi dat het werkt.MrOsman schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:22:
ik heb het niet via forum gedaan maar via YouTube filmpje ben wel even bezig geweest omdat ik eerst niet door SSH kwam kabels waren verkeerd aangesloten.mijne draait als router nu.
en de snelheid is OK zoals ik had verwacht.
Jammer dat de 3G niet bij mij wil(de) werken als router.
hmmm jammerPiet91 schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:47:
[...]
Mooi dat het werkt.
Jammer dat de 3G niet bij mij wil(de) werken als router.
Ondertussen met Banggood contact en die bieden nu een refund of resend aan.
Zit stevig te twijfelen. Padavan en andere firmware draait dus prima op de 3G (genoeg positieve ervaringen te vinden op internet) maar ik heb weinig zin om dit zelfde verhaal weer te krijgen bij een nieuw exemplaar...
Zit stevig te twijfelen. Padavan en andere firmware draait dus prima op de 3G (genoeg positieve ervaringen te vinden op internet) maar ik heb weinig zin om dit zelfde verhaal weer te krijgen bij een nieuw exemplaar...
Gisteren toch maar geprobeerd om mijn router 3G te voorzien van Padavan, had hem tenslotte al 24 uur. Duurde een hele avond, maar uiteindelijk is het gelukt. In eerste instantie kreeg ik ssh niet aan de praat. Op te lossen door eoa file te downloaden bij Xiaomi, die op USB stick te zetten en vervolgens de router te resetten. Daarna wilde het compileren van de firmware niet. Die crashte steeds. Uiteindelijk de map weggegooid en opnieuw begonnen, toen deed hij het wel.
Eerste indruk is wel positief. Kan de router nu als DHCP server laten fungeren, aangezien je met deze firmware wel de optie hebt om een DNS server te specificeren (in mijn geval mijn pi-hole). Mijn TV ziet met padavan wel mijn 5G netwerk, dus dat is mooi en mijn telefoon kan nu ook op 5G connecten.
Wi-Fi 's nachts disablen werkt ook, wat bij de Xiaomi niet goed werkte.
Wat ik wel mooier vind aan de Xiaomi firmware is dat je je 2,4 en 5G netwerken kan combineren (mierenneuken, maar vind het mooier als je maar één netwerk ziet en dat hij zelf bepaalt welke het beste is). In het verlengde daarvan kon je in de Xiaomi zien welk device met wel netwerk verbonden was. Dat overzicht heb je niet. Device renamen was ook mooier in de Xiaomi software. Nu zie ik alleen mac adressen en ip-adressen en de enige manier om hier logica in te creeeren is door ip reservations aan te maken.
Eerste indruk is wel positief. Kan de router nu als DHCP server laten fungeren, aangezien je met deze firmware wel de optie hebt om een DNS server te specificeren (in mijn geval mijn pi-hole). Mijn TV ziet met padavan wel mijn 5G netwerk, dus dat is mooi en mijn telefoon kan nu ook op 5G connecten.
Wi-Fi 's nachts disablen werkt ook, wat bij de Xiaomi niet goed werkte.
Wat ik wel mooier vind aan de Xiaomi firmware is dat je je 2,4 en 5G netwerken kan combineren (mierenneuken, maar vind het mooier als je maar één netwerk ziet en dat hij zelf bepaalt welke het beste is). In het verlengde daarvan kon je in de Xiaomi zien welk device met wel netwerk verbonden was. Dat overzicht heb je niet. Device renamen was ook mooier in de Xiaomi software. Nu zie ik alleen mac adressen en ip-adressen en de enige manier om hier logica in te creeeren is door ip reservations aan te maken.
Ik zit nog steeds op de originele firmware. Zit ook nog steeds met 2 routers. Al met al heel tevreden. Stabiliteit is hoog. Al meer dan 6 maanden niet gereset. Managment via mobiele app werkt prima.
De 2 routers communiceren goed met elkaar (over 2.4Ghz) en ik gebruik met nagenoeg alle devices 5Ghz om te connecten. Maximale bandbreedte zo beschikbaar.
Ik snap niet waarom je zegt dat DHCP niet kan met xiaomi, dat kan namelijk wel. En ook de DNS is te specificeren. Tevens moet je inderdaad een goed 5Ghz kanaal kiezen, omdat default de chinese kanalen er ook tussen zitten en ook de kanalen die vallen onder de radar frequenties. Veel devices kunnen dan niet connecten. Als je toch een vast kanaal kiest, kunnen alle devices er wel bij, zelfs de apple tv (die extra kritisch is). Ook nightmode werkt prima. Enige is dat je wel de goede tijd en tijdzone erin moet zetten!
Dat is dan ook mijn enige kritiekpunt op de originele firmware: na elke update van firmware (OTA) reset de tijdzone naar Chinees, en de tijd naar chinees. Dan valt de internet verbinding dus ook weg, maar ook nightmode doet dan gek.
De 2 routers communiceren goed met elkaar (over 2.4Ghz) en ik gebruik met nagenoeg alle devices 5Ghz om te connecten. Maximale bandbreedte zo beschikbaar.
Ik snap niet waarom je zegt dat DHCP niet kan met xiaomi, dat kan namelijk wel. En ook de DNS is te specificeren. Tevens moet je inderdaad een goed 5Ghz kanaal kiezen, omdat default de chinese kanalen er ook tussen zitten en ook de kanalen die vallen onder de radar frequenties. Veel devices kunnen dan niet connecten. Als je toch een vast kanaal kiest, kunnen alle devices er wel bij, zelfs de apple tv (die extra kritisch is). Ook nightmode werkt prima. Enige is dat je wel de goede tijd en tijdzone erin moet zetten!
Dat is dan ook mijn enige kritiekpunt op de originele firmware: na elke update van firmware (OTA) reset de tijdzone naar Chinees, en de tijd naar chinees. Dan valt de internet verbinding dus ook weg, maar ook nightmode doet dan gek.
Ik heb deze router ook een tijdje gebruikt maar hoe gaan mensen om met het feit dat devices in een ander subnet terecht komen. Ik kon bijvoorbeeld niet bij mijn bedraad aangesloten Kodi mediaspeler via de android app op mijn telefoon die via de xiaomi Wifi aangesloten is.
Heb toen DHCP uitgezet, de Xiaomi router een vast ip-adres gegeven en de router via een van de lan poorten op mijn internet router aangesloten.
Doet iedereen dat zo?
Heb toen DHCP uitgezet, de Xiaomi router een vast ip-adres gegeven en de router via een van de lan poorten op mijn internet router aangesloten.
Doet iedereen dat zo?
Bij DHCP had ik maar twee opties: aan of uit en de IP range. Nergens zag ik de opties om een eigen dns server op te geven. Laatste firmware, dus daar kon het niet aan liggen.Get!em schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:38:
Ik had via de app de nightmode ingesteld, maar hij bleef gewoon uitzenden. 5G kanaal stond dacht ik goed, aangepast naar wat werd aangeraden hier op het forum.
Wat me 'tegenstond' aan de originele firmware is het chinees. Ik heb een Engelse versie besteld en gekregen, daar heb ik vijf minuten van kunnen genieten, daarna had de ota update hem naar een chinese firmware geupgrade. Prima uit te komen met google translate plugin voor Chrome, maar ik gebruik normaliter geen Chrome.
Nee? Bij mij is de Xiaomi ter vervanging van mijn internet router. Twee DHCP servers wil je sowieso niet. Jij had je Xiaomi in de default 192.168.31 zitten voor je Wi-Fi en je lan in een andere range?BigSurf schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:47:
Ik heb deze router ook een tijdje gebruikt maar hoe gaan mensen om met het feit dat devices in een ander subnet terecht komen. Ik kon bijvoorbeeld niet bij mijn bedraad aangesloten Kodi mediaspeler via de android app op mijn telefoon die via de xiaomi Wifi aangesloten is.
Doet iedereen dat zo?
[Voor 19% gewijzigd door Raziel op 20-02-2018 11:18]
Klopt. Het internet modem zit in de range 192.168.172. De Xiaomi heeft 100Mbit poorten, mijn NAS heb ik aan mijn Ziggo modem hangen, die heeft 1Gbit poorten.Raziel schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:12:
[...]
Nee? Bij mij is de Xiaomi ter vervanging van mijn internet router. Twee DHCP servers wil je sowieso niet. Jij had je Xiaomi in de default 192.168.31 zitten voor je Wi-Fi en je lan in een andere range?
Ik gebruikte het Xiaomi als Accesspoint voor een betere Wifi range. Ik ben verhuisd naar een wat oudere woning (houten vloeren) en hier voldoet het Ziggo modem prima.
Vandaar dat ik voor de 3G ben gegaan, die heeft wel gigabit poorten (o.a.).BigSurf schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:21:
[...]
Klopt. Het internet modem zit in de range 192.168.172. De Xiaomi heeft 100Mbit poorten, mijn NAS heb ik aan mijn Ziggo modem hangen, die heeft 1Gbit poorten.
Ik gebruikte het Xiaomi als Accesspoint voor een betere Wifi range. Ik ben verhuisd naar een wat oudere woning (houten vloeren) en hier voldoet het Ziggo modem prima.
Edit: omdat ik gewoon nieuwsgierig ben, heb ik de Xiaomi firmware weer terug gezet. Onder DHCP kan ik geen DNS instellen. Onder internet settings wel, maar dat is de DNS server aan de WAN kant. Dat lijkt overigens wel te werken, maar daardoor krijg je wel een hele aparte routering. In mijn pihole komt nu AL het internet verkeer van mijn router, dus verre van ideaal.
[Voor 25% gewijzigd door Raziel op 22-02-2018 15:37]
Niemand ervaring met de pro?
Is het de moeite om de 3G boven de gewone 3 te verkiezen gezien het prijs verschil van €15?
Is het de moeite om de 3G boven de gewone 3 te verkiezen gezien het prijs verschil van €15?
[Voor 62% gewijzigd door springfield89 op 04-04-2018 12:04]
Ik heb de R3P draaien met stock firmware als main router. Werkt als een tierelier!springfield89 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:42:
De 3G router heeft Gigabit-poorten, de gewone 3 niet.springfield89 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:42:
Wel aan te raden om er andere firmware op te draaien want er is aangetoond dat Xiaomi je internetverkeer via hun servers (of in ieder geval Chinese servers) laat gaan.
Iemand met de 3G die mij kan helpen met Padavan? Ik loop vast bij de SSH. Bij mij werkt https://d.miwifi.com/rom/ssh niet dus kan niet via ssh verbinden. Hoe hebben jullie dit gedaan?
EDIT: op het LEDE forum de oplossing gevonden, http moet steeds https zijn
EDIT: op het LEDE forum de oplossing gevonden, http moet steeds https zijn
[Voor 17% gewijzigd door springfield89 op 11-04-2018 20:54]
Iemand met padavan die me kan helpen: is er ergens de handleiding van de gebruikte asus webinterface en functionaliteit?
Specifiek waar ik naar op zoek ben: is de router in relais mode te gebruiken (WiFi versterker , draadloos verbonden met de andere)
Specifiek waar ik naar op zoek ben: is de router in relais mode te gebruiken (WiFi versterker , draadloos verbonden met de andere)
[Voor 4% gewijzigd door Get!em op 16-04-2018 18:16]
Zelf nog niet geprobeerd maar ik vond dit:Get!em schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:15:
Iemand met padavan die me kan helpen: is er ergens de handleiding van de gebruikte asus webinterface en functionaliteit?
BTW, you need to set the RT-N56U as an Access Point and configure it as a bridge in the Wireless section (there's a tab in there to set it up as a Bridge).
Choose 'AP-Client only' within that 'Bridge' tab.
Or 'AP and AP-Client' if you want the RT-N56U to function as a Wireless Bridge as well as a Wireless Repeater.
https://forums.hardwarezo...dge-possible-4480164.html
Zit toch weer te denken aan een custom firmware op mijn router 3g. Padavan heb ik al eens geprobeerd, maar OpenWRT nog niet. Padavan ondersteunt eigenlijk alleen Asus routers en de devs zijn daar nogal horkerig in:
Eerlijk gezegd weet ik niet welke ik moet flashen, de guide is al een poos niet geupdate. Sowieso is er geen stable build, alleen dev builds. Op zich geen punt, maar welke?
Deze zouden volgens de guide geflashed moeten worden:
lede-ramips-mt7621-mir3g-squashfs-kernel1.bin
lede-ramips-mt7621-mir3g-squashfs-rootfs0.bin
De laatste files zijn echter:
mir3g-squashfs-kernel1.bin
mir3g-squashfs-rootfs0.bin
Zouden dit de juiste zijn?
Dus ... OpenWRT. Voordeel is dat daar meer ontwikkeling op is, maar waar te beginnen?We do not support Xiaomi routers, we do not provide firmware images or configs necessary to build the firmware for Xiaomi.
For support refer to the site you downloaded your crap firmware from.
Eerlijk gezegd weet ik niet welke ik moet flashen, de guide is al een poos niet geupdate. Sowieso is er geen stable build, alleen dev builds. Op zich geen punt, maar welke?
Dat zouden de juiste bestanden moeten zijn.Volgens mij veranderd door de merge van LEDE en OpenWRT. Als mijn US naar EU plug binnen is dan ga ik deze flashen. Volgende stap is mijn build van LEDE/OpenWRT er op te zetten.Raziel schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:21:
Laat even weten hoe het gegaan is en of je tevreden bent. Ik was ongeduldig, dus heb toch padavan er weer opgezet. Dat had ik allemaal nog staan. Kan helaas niet van padavan direct naar openwrt, als ik naar mijn router connect via ssh dan mis ik het mtd commando. Kan even kijken of ik dat kan toevoegen, maar vooralsnog werkt padavan ook wel okee.Dain Bramage schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:49:
[...]
Dat zouden de juiste bestanden moeten zijn.Volgens mij veranderd door de merge van LEDE en OpenWRT. Als mijn US naar EU plug binnen is dan ga ik deze flashen. Volgende stap is mijn build van LEDE/OpenWRT er op te zetten.
Ik heb inmiddels LEDE/OpenWRT succesvol kunnen installeren op mijn 3G. Met af en toe een hobbeltje te nemen.
Ik heb de guide van https://screenzone.eu/xiaomi-router-3g-alternative-firmware/ gebruikt.
Je hebt dus een aantal bestanden nodig:
- developer firmware voor de 3G
- het ssh-bestand specifiek voor jouw apparaat.
- de development build voor de xiaomi 3g, zie hier.
Deze heten inmiddels mir3g-initramfs-kernel.bin (etc). Dus het is een "ramips" build met Mediatek MT7621, en dan specifiek "mir3g".
Met name het ophalen van de SSH-files voor jouw apparaat bij Xiaomi is tricky, aangezien ze de site omgebouwd hebben naar https, maar nog niet alle links.
Via het inloggen op https://d.miwifi.com/rom/ssh en https://account.xiaomi.com (om een geldige sessie te krijgen) is het me uiteindelijk wel gelukt. Let op dat links soms naar http verwijzen, die moet je dan handmatig naar https omzetten.
Daarna succesvol kunnen flashen naar LEDE/OpenWRT.
In eerste instantie nog wat problemen gehad om via SSH in te loggen van Windows 10, maar blijkbaar moet je het netwerk als "private" (en niet "public") markeren in Windows anders werkt SSH niet.
OpenWRT
Wat me wel een beetje tegenvalt, is de gebruikersvriendelijkheid van OpenWRT zelf.
Aangezien er geen Stable-versie van de firmware is, begin je heel kaal.
1. Wifi staat standaard uit.
2. De webinterface "Luci" staat er dan nog niet op, die moet je handmatig installeren via SSH. Hier heb je ook een internetverbinding (WAN) voor nodig.
Gelukkig is hier wel een Howto voor:
Daarna kun je tenminste de basale instellingen doen via het Web panel (wat overigens niet heel gelikt is).
Dit werkt op zich wel goed. De normale instellingen als Wifi aan/uit, firewall, dhcp-server e.d. is eenvoudig instelbaar.
Waar ik wel tegenaan liep, is afwijkende DHCP-instellingen (waarvan ik toch wel had gehoopt dat de webinterface dit makkelijk zou maken).
Ik heb een afwijkende DNS-server via DHCP ingesteld, zo gaan specifieke apparaten via de PiHole.
Om dit te kunnen configureren zul je toch naar /etc/config/dhcp moeten gaan om alles in te stellen. Hierbij val je dan terug op de standaard "dnsmasq"-configuratie van de Linux distro's.
Dit lijkt me toch wel fijn (en mogelijk) om via een web interface te kunnen beheren...
De stabiliteit is wel goed, nog geen problemen gehad, en de 3G is qua snelheid en geheugen ruim bemeten voor OpenWRT. Het loopt allemaal behoorlijk vloeiend.
Samengevat: OpenWRT op de Xiaomi MiWifi 3G werkt uitstekend, maar niet out-of-the-box.
Ik heb de guide van https://screenzone.eu/xiaomi-router-3g-alternative-firmware/ gebruikt.
Je hebt dus een aantal bestanden nodig:
- developer firmware voor de 3G
- het ssh-bestand specifiek voor jouw apparaat.
- de development build voor de xiaomi 3g, zie hier.
Deze heten inmiddels mir3g-initramfs-kernel.bin (etc). Dus het is een "ramips" build met Mediatek MT7621, en dan specifiek "mir3g".
Met name het ophalen van de SSH-files voor jouw apparaat bij Xiaomi is tricky, aangezien ze de site omgebouwd hebben naar https, maar nog niet alle links.
Via het inloggen op https://d.miwifi.com/rom/ssh en https://account.xiaomi.com (om een geldige sessie te krijgen) is het me uiteindelijk wel gelukt. Let op dat links soms naar http verwijzen, die moet je dan handmatig naar https omzetten.
Daarna succesvol kunnen flashen naar LEDE/OpenWRT.
In eerste instantie nog wat problemen gehad om via SSH in te loggen van Windows 10, maar blijkbaar moet je het netwerk als "private" (en niet "public") markeren in Windows anders werkt SSH niet.
OpenWRT
Wat me wel een beetje tegenvalt, is de gebruikersvriendelijkheid van OpenWRT zelf.
Aangezien er geen Stable-versie van de firmware is, begin je heel kaal.
1. Wifi staat standaard uit.
2. De webinterface "Luci" staat er dan nog niet op, die moet je handmatig installeren via SSH. Hier heb je ook een internetverbinding (WAN) voor nodig.
Gelukkig is hier wel een Howto voor:
code:
1
2
| opkg update opkg install luci |
Daarna kun je tenminste de basale instellingen doen via het Web panel (wat overigens niet heel gelikt is).
Dit werkt op zich wel goed. De normale instellingen als Wifi aan/uit, firewall, dhcp-server e.d. is eenvoudig instelbaar.
Waar ik wel tegenaan liep, is afwijkende DHCP-instellingen (waarvan ik toch wel had gehoopt dat de webinterface dit makkelijk zou maken).
Ik heb een afwijkende DNS-server via DHCP ingesteld, zo gaan specifieke apparaten via de PiHole.
Om dit te kunnen configureren zul je toch naar /etc/config/dhcp moeten gaan om alles in te stellen. Hierbij val je dan terug op de standaard "dnsmasq"-configuratie van de Linux distro's.
Dit lijkt me toch wel fijn (en mogelijk) om via een web interface te kunnen beheren...
De stabiliteit is wel goed, nog geen problemen gehad, en de 3G is qua snelheid en geheugen ruim bemeten voor OpenWRT. Het loopt allemaal behoorlijk vloeiend.
Samengevat: OpenWRT op de Xiaomi MiWifi 3G werkt uitstekend, maar niet out-of-the-box.
Bedankt voor deze info, ik zit te kijken om mijn oudere Tp-link met openwrt te vervangen voor deze, en dit klinkt bemoedigend! Hoe ervaar je de range en signaalsterkte op wat grotere afstand? Ik heb nu in de tuin de laatste maand last van zwak signaal, de router van m'n provider doet het momenteel beter. Dus ik denk dat m'n oude Tp-linkje aan het doodgaan is.Speed24 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:29:
Xiaomi heeft de router 4 onthuld: https://www.igeekphone.co...ill-go-on-sale-on-may-25/
Al zie ik geen verschil met de 3G. Niet verwonderlijk; Xiaomi pompt haast alleen maar duplicaten uit van eigen producten met net even een andere naam.
Al zie ik geen verschil met de 3G. Niet verwonderlijk; Xiaomi pompt haast alleen maar duplicaten uit van eigen producten met net even een andere naam.
@Speed24, thanks voor de uitgebreide uitleg. Als ik het zo lees blijf ik voorlopig op padavan. Die heeft namelijk echt wel een goeie gui en is ook stukken beter dan de stock firmware. Die best leuke features, maar deze firmware is vele malen stabieler.
Aangezien de router 4 is onthuld, denk ik niet dat er ooit nog een engelstalige firmware voor de 3G gaat komen.
Aangezien de router 4 is onthuld, denk ik niet dat er ooit nog een engelstalige firmware voor de 3G gaat komen.
Gisteren ook overgestapt op Padavan. Overstappen was mbv Reddit handleiding in een uurtje gepiept (mits je download snelheid goed is, gezien je een VM moet downloaden, en daarbinnen weer extra data voor de build).
Prima gui, lekker vlot. Heb in mijn scenario zelfs het gevoel dat hij iets vlotter is dan de originele software. Ook de bridge werkt super.
Internet glas-->Telfort modem --> Xiaomi 3 padavan router --> Xiaomi 3 padavan in AP mode
Die telfort modem kan ik er nog niet tussenuit halen ivm vaste telefoon. Wifi daarvan wel uitgezet (aangezien die alleen een zwak 2.4ghz heeft).
Padavan router in 2.4 + 5 Ghz modus gezet, alle devices connecten met 5ghz
Padavan AP in bridge modus gezet, geconnect op de 2.4 van de router, en 5Ghz wederom voor de devices.
Padavan AP bedient de bovenverdieping (via trapgat), en daar gaat ook een aantal clients met LAN cable (clients zonder wifi-dongle).
Werkt voortreffelijk.
Enige is dat je qua volgorde wel moet oppassen met instellen: router eerst in AP modus zetten (via administration settings) en dan pas Bridge activeren. Anders krijg je heibel met dubbele IP adressen door dubbele DHCP.
Prima gui, lekker vlot. Heb in mijn scenario zelfs het gevoel dat hij iets vlotter is dan de originele software. Ook de bridge werkt super.
Internet glas-->Telfort modem --> Xiaomi 3 padavan router --> Xiaomi 3 padavan in AP mode
Die telfort modem kan ik er nog niet tussenuit halen ivm vaste telefoon. Wifi daarvan wel uitgezet (aangezien die alleen een zwak 2.4ghz heeft).
Padavan router in 2.4 + 5 Ghz modus gezet, alle devices connecten met 5ghz
Padavan AP in bridge modus gezet, geconnect op de 2.4 van de router, en 5Ghz wederom voor de devices.
Padavan AP bedient de bovenverdieping (via trapgat), en daar gaat ook een aantal clients met LAN cable (clients zonder wifi-dongle).
Werkt voortreffelijk.
Enige is dat je qua volgorde wel moet oppassen met instellen: router eerst in AP modus zetten (via administration settings) en dan pas Bridge activeren. Anders krijg je heibel met dubbele IP adressen door dubbele DHCP.
Ha Tweakers,
Ik zit ook te kijken naar deze router om deze te gebruiken ipv de standaard experiabox van Telfort. Het lijkt een prima router te zijn. Denken jullie dat deze router daarvoor geschikt is en een goed bereik heeft? Momenteel hebben we geen internet op ons balkon dus hopelijk komt de Xiaomi wel zo ver
Ik zit ook te kijken naar deze router om deze te gebruiken ipv de standaard experiabox van Telfort. Het lijkt een prima router te zijn. Denken jullie dat deze router daarvoor geschikt is en een goed bereik heeft? Momenteel hebben we geen internet op ons balkon dus hopelijk komt de Xiaomi wel zo ver

Ja,ja en mogelijk.
Bereik is altijd per situatie verschillend ivm isolatie. Tov Telfort experiabox 8 ga je er flink op vooruit (die heb ik hier ook) de nu geleverde v10 heeft echter ook 5ghz en een beter bereik, daar ga je niet verder overheen.
Grootste Bug in de standaard software van xiaomi is de tijdzone. Bij elke reset en restart schiet hij naar Chinese tijdzone met gevolgen voor je internetverkeer.
Is Het apparaatje aan te raden als verbetering? Jahoor, goedkoop, na flash naar padavan stabiel. En prima te gebruiken als gewoon accespoint, zonder router functies. Zowel bedraad als wireless bridge.
Bereik is altijd per situatie verschillend ivm isolatie. Tov Telfort experiabox 8 ga je er flink op vooruit (die heb ik hier ook) de nu geleverde v10 heeft echter ook 5ghz en een beter bereik, daar ga je niet verder overheen.
Grootste Bug in de standaard software van xiaomi is de tijdzone. Bij elke reset en restart schiet hij naar Chinese tijdzone met gevolgen voor je internetverkeer.
Is Het apparaatje aan te raden als verbetering? Jahoor, goedkoop, na flash naar padavan stabiel. En prima te gebruiken als gewoon accespoint, zonder router functies. Zowel bedraad als wireless bridge.
Iemand die mij kan helpen met het volgende problemen?
Ik heb de padavan firmware successvol geïnstalleerd en heb de mi router in bridge mode (ap-client + ap) gezet zodat ik hem kan gebruiken als tweede access-point. Ik zou echter willen dat hij via de ethernet kabel mijn wifi netwerk uitbreidt (zoals de wired repeater mode op de originele firmware). Iemand een idee hoe dit moet? Ik kom namelijk enkel voorbeelden tegen van hoe je hem als wireless acces point instelt.
Mijn tweede probleem is dat wanneer de router in bridge mode staat, ik niet meer op de configuratiepagina raak. Ik heb gelezen dat je hiervoor de router een statisch ip moet geven en heb het IP in de lan sectie op 192.168.2.1 gezet, maar op dit ip kan ik nog steeds niet aan de pagina. Wanneer ik als statisch ip een ip in de range 192.168.0/24 wil gebruiken krijg ik de melding "WAN and LAN should have different IP adresses and subnets".
Edit: ik was blijkbaar op de verkeerde termen aan het zoeken. Volgende stappen hebben mijn probleem opgelost:
- Geef de router een statisch ip
- zet dhcp server en use dhcp routes uit
Ik heb de padavan firmware successvol geïnstalleerd en heb de mi router in bridge mode (ap-client + ap) gezet zodat ik hem kan gebruiken als tweede access-point. Ik zou echter willen dat hij via de ethernet kabel mijn wifi netwerk uitbreidt (zoals de wired repeater mode op de originele firmware). Iemand een idee hoe dit moet? Ik kom namelijk enkel voorbeelden tegen van hoe je hem als wireless acces point instelt.
Mijn tweede probleem is dat wanneer de router in bridge mode staat, ik niet meer op de configuratiepagina raak. Ik heb gelezen dat je hiervoor de router een statisch ip moet geven en heb het IP in de lan sectie op 192.168.2.1 gezet, maar op dit ip kan ik nog steeds niet aan de pagina. Wanneer ik als statisch ip een ip in de range 192.168.0/24 wil gebruiken krijg ik de melding "WAN and LAN should have different IP adresses and subnets".
Edit: ik was blijkbaar op de verkeerde termen aan het zoeken. Volgende stappen hebben mijn probleem opgelost:
[Voor 42% gewijzigd door iamarmor op 24-06-2018 23:35]
In de padavan is daar een setting voor: ap mode. Zie mijn post van 4 juni, laatste alinea. Die eerst uitvoeren voordat je bridge aanzet.iamarmor schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:05:
Iemand die mij kan helpen met het volgende problemen?
Ik ga binnenkort verhuizen en zal dan internet bij KPN afnemen. Nu ben ik zelf niet zo’n fan van de modems die providers leveren en wil daarom een aparte router. Nu lijkt die Xiaomi 3 router wel wat, werkt deze out-of-the-box al goed of wordt het toch sterk aangeraden om andere firmware te installeren. Ik kan dit prima zelf denk ik maar is het echt nodig?
Van huis uit altijd een Apple timecapsule gebruikt als router en deze heeft nooit een storing gegeven in de jaren dat we deze al gebruiken, ook het bereik is uitermate goed. Dus ik ben aan het twijfelen tussen een ‘goedkope’ Xiaomi of toch een dure Apple router waar ik ervaring mee heb. Ik heb wel al meer producten van Xiaomi gehad die me goed bevielen!
Van huis uit altijd een Apple timecapsule gebruikt als router en deze heeft nooit een storing gegeven in de jaren dat we deze al gebruiken, ook het bereik is uitermate goed. Dus ik ben aan het twijfelen tussen een ‘goedkope’ Xiaomi of toch een dure Apple router waar ik ervaring mee heb. Ik heb wel al meer producten van Xiaomi gehad die me goed bevielen!
Hoi, ik heb een nieuwe Mi wifi 4 gekocht en nu is deze in het chinees. dus weinig er te doen, nu zie ik dat er een alternatief, kan ik ook openWRT hierop installeren?
ik zie deze nog niet in het overzicht erbij staan?
Ron
Ron
Xperiabox 10 is een prima apparaat en goed in te stellen. Afhankelijk van de plaatsing heb je alleen een extra AP nodig op bijv bovenverdieping en/of terras.mfmeijer schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:00:
I Nu ben ik zelf niet zo’n fan van de modems die providers leveren en wil daarom een aparte router.
Out of the box zijn deze miwifi allemaal in het chinees (enkele uitzonderingen, maar standaard is chinees). Als er bij openen al meteen engels op staat, weet je eigenlijk al dat de verkoper er mee gerommeld heeft.Nu lijkt die Xiaomi 3 router wel wat, werkt deze out-of-the-box al goed of wordt het toch sterk aangeraden om andere firmware te installeren. Ik kan dit prima zelf denk ik maar is het echt nodig?
Miwifi3 kun je padavan opzetten, is relatief simpel proces omdat het al geheel voorgekauwd op internet staat hoe dat moet. Padavan is echter een oude firmware, met verschillende oudere opties. Zo kun je bijv geen VPN meer opzetten die samenwerkt met Apple apparaten. (beveiligingsprotocollen te oud). Maar performance voor padavan is prima.
Apple maakt al een tijdje geen nieuwe AP's meer voor zover ik weet.Van huis uit altijd een Apple timecapsule gebruikt als router en deze heeft nooit een storing gegeven in de jaren dat we deze al gebruiken, ook het bereik is uitermate goed. Dus ik ben aan het twijfelen tussen een ‘goedkope’ Xiaomi of toch een dure Apple router waar ik ervaring mee heb. Ik heb wel al meer producten van Xiaomi gehad die me goed bevielen!
Nee, is er nog niet bij, maar er zijn op het openwrt forum meer users die dit willen proberen, lees je daar in en we horen graag je resultaten.sterremos schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:38:
Hoi, ik heb een nieuwe Mi wifi 4 gekocht en nu is deze in het chinees. dus weinig er te doen, nu zie ik dat er een alternatief, kan ik ook openWRT hierop installeren?
Ron
Verder kun je met GoogleChrome browser instant vertaling doen van de chinese pagina's. Of, koppel de miwifi app op je telefoon (ios/android), via het miwifi account, die app is wel in het engels en kan de hele router ook instellen.
De standaard firware miwifi heeft een aantal functies die voor chinezen best handig zijn, maar hier wat wenkbrouwen doen fronsen. Oa een url-check via Baidu, meerdere mogelijkheden voor Wechat integratie (waaronder wifi-sharing), Download ondersteuning, intelligente firewall, waarbij de intelligentie via chinese webservices wordt geleverd. Meeste hiervan kun je uitzetten, maar dan nog.
[Voor 7% gewijzigd door Get!em op 21-08-2018 10:14]
dank je voor de uitleg, we zullen dus even geduld moeten hebbenGet!em schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:41:
Nee, is er nog niet bij, maar er zijn op het openwrt forum meer users die dit willen proberen, lees je daar in en we horen graag je resultaten.
Verder kun je met GoogleChrome browser instant vertaling doen van de chinese pagina's. Of, koppel de miwifi app op je telefoon (ios/android), via het miwifi account, die app is wel in het engels en kan de hele router ook instellen.
De standaard firware miwifi heeft een aantal functies die voor chinezen best handig zijn, maar hier wat wenkbrouwen doen fronsen. Oa een url-check via Baidu, meerdere mogelijkheden voor Wechat integratie (waaronder wifi-sharing), Download ondersteuning, intelligente firewall, waarbij de intelligentie via chinese webservices wordt geleverd. Meeste hiervan kun je uitzetten, maar dan nog.
Ron
Even een kickje..
Ik heb al enige tijd de Xiaomi Mi R1D router (dus met 1TB HDD). Deze had ik achter mijn Draytek Vigor2132F van T-Mobile Thuis hangen. De manier waarop ik deze destijds met elkaar verbonden heb (weet helaas niet exact meer hoe) gaf met enige regelmaat een conflict waardoor er helemaal geen internet was via Wifi.
Ben nu dus aan het kijken of er een andere setup mogelijk is. Ik heb nu de Xiaomi via LAN - LAN verbonden met de Draytek. Ik kan via Wifi verbinden met de Xiaomi en heb ook gewoon internet, maar de HDD is niet te vinden in het netwerk. Is dit gevolg van de verbinding LAN - LAN, waardoor de Xiaomi als 'domme' accesspoint gezien wordt?
Om de HDD te kunnen gebruiken in het netwerk, is verbinding LAN - WAN dan een vereiste?
Ik heb al enige tijd de Xiaomi Mi R1D router (dus met 1TB HDD). Deze had ik achter mijn Draytek Vigor2132F van T-Mobile Thuis hangen. De manier waarop ik deze destijds met elkaar verbonden heb (weet helaas niet exact meer hoe) gaf met enige regelmaat een conflict waardoor er helemaal geen internet was via Wifi.
Ben nu dus aan het kijken of er een andere setup mogelijk is. Ik heb nu de Xiaomi via LAN - LAN verbonden met de Draytek. Ik kan via Wifi verbinden met de Xiaomi en heb ook gewoon internet, maar de HDD is niet te vinden in het netwerk. Is dit gevolg van de verbinding LAN - LAN, waardoor de Xiaomi als 'domme' accesspoint gezien wordt?
Om de HDD te kunnen gebruiken in het netwerk, is verbinding LAN - WAN dan een vereiste?
ik heb zojuist na veel zwoegen openwrt op mijn xiaomi router 3g gekregen, nu krijg ik echter luci (de webinterface) niet geïnstalleerd.
Ik heb volgende guide gevolgd:
https://www.reddit.com/r/...instructions_r3g_the_one/
https://openwrt.org/toh/xiaomi/mir3g
nu heeft zowel mijn main-router (wat de modem is) als de xiaomi ip adress 192.168.1.1 en dhcp server aan en kan ik via de xiaomi router niet aan internet om luci te installeren.
Dus heb volgend commande uitgevoerd, maar dan kan ik alsnog 192.168.1.4 niet bereiken
Hoe dien ik dit te doen? In welke poort moet de kabel komende van de moden in de wan of in de lan0 of lan1 poort? Iemand die een "noob" kan helpen aub?
Ik heb volgende guide gevolgd:
https://www.reddit.com/r/...instructions_r3g_the_one/
https://openwrt.org/toh/xiaomi/mir3g
nu heeft zowel mijn main-router (wat de modem is) als de xiaomi ip adress 192.168.1.1 en dhcp server aan en kan ik via de xiaomi router niet aan internet om luci te installeren.
Dus heb volgend commande uitgevoerd, maar dan kan ik alsnog 192.168.1.4 niet bereiken

Ik zou via de ssh de xiaomi als dumb-access point moeten configuren, maar krijg dit niet klaar.ifconfig br-lan 192.168.1.4 netmask 255.255.255.0 broadcast 192.168.1.255
Hoe dien ik dit te doen? In welke poort moet de kabel komende van de moden in de wan of in de lan0 of lan1 poort? Iemand die een "noob" kan helpen aub?
Iemand ervaring met de Xiaomi Mi R3P (Pro) router? Zojuist 1 besteld via Gearbest maar ik las al wel dat als je de Engelse taal in wilt stellen je dit moet doen door een oude(re) firmware versie van de Taiwanese website te flashen. Xiaomi vertikt het kennelijk om een nieuwe versie uit te brengen, laat staan een Engelse versie van de meest recente firmware.
Tevens gelezen dat men een OpenWRT versie aan het bouwen is voor deze router maar dat ze tegen veel hindernissen aan lopen...
https://forum.openwrt.org...mi-wifi-r3p-pro/20290/355
Tevens gelezen dat men een OpenWRT versie aan het bouwen is voor deze router maar dat ze tegen veel hindernissen aan lopen...
https://forum.openwrt.org...mi-wifi-r3p-pro/20290/355
[Voor 13% gewijzigd door Yo_flow op 20-03-2019 13:02]
@scatman
Heb je luci wel geinstalleerd via ssh?
Ik heb zelf deze setup zonder probleem draaien.
Voor de kan je lan1 koppelen aan alle poorten, hierdoor maakt het niet uit in welke poort die zit.
ik heb https://openwrt.org/docs/guide-user/network/wifi/dumbap gebruikt om het in te stellen via de webinterface
Heb je luci wel geinstalleerd via ssh?
code:
1
| opkg update && opkg install luci |
Ik heb zelf deze setup zonder probleem draaien.
Voor de kan je lan1 koppelen aan alle poorten, hierdoor maakt het niet uit in welke poort die zit.
ik heb https://openwrt.org/docs/guide-user/network/wifi/dumbap gebruikt om het in te stellen via de webinterface
@fritsbenik ondertussen is het gelukt. Reden waarom ik geen Luci had is omdat ik een snapshot release (deze komen altijd zonder Luci) had geïnstalleerd ipv een final. Ondertussen de final geïnstalleerd dmv sysupgrade cmd en dan werkte Lucy zonder problemen.
Wel nu wifi problemen omwille van packet loss wat een gekend probleem blijkt te zijn bij de huidige openwrt release. Zie bijvoorbeeld https://forum.openwrt.org...i-wifi-3-support/2252/823 waar er wordt aangeraden om x-wet te installeren. Iemand die hier mee ervaring heeft?
Wel nu wifi problemen omwille van packet loss wat een gekend probleem blijkt te zijn bij de huidige openwrt release. Zie bijvoorbeeld https://forum.openwrt.org...i-wifi-3-support/2252/823 waar er wordt aangeraden om x-wet te installeren. Iemand die hier mee ervaring heeft?
Ik zit nu op padavan asus firmware. Maar die begint ondertussen oud te worden en geen updates in verschiet.
Iemand al eens de route bewandeld van padavan naar openwrt?
Ging dat?
Of moet je eerst terug naar miwifi.
Ging dat?
En wat zijn inmiddels uw ervaringen met deze Xiaomi Mi R3P router?
Heb je dit ooit nog gedaan? Er zijn geen updates meer op padavan en er is wel een openwrt update geweest (en dan gaan mijn handen jeuken). Heb eigenlijk geen zin om weer eerst terug te gaan naar de stock firmware.Get!em schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:50:
Ik zit nu op padavan asus firmware. Maar die begint ondertussen oud te worden en geen updates in verschiet.
Ging dat?
Nee, geen stappen meer ondernomen. De xiaomi liggen hier werkloos in de hoek. Heb mijn main-router nu verplaatst, zodat ik wel overal wifi heb. Ook al is het op zolder nu niet geweldig.
Mijn poging met een miwifi mini is helaas voorlopig mislukt. Ik zit vast in de Breed bootloader en als ik een andere firmware wil flashen dan blijft de led oranje branden. Denk dat ik hem gebricked heb. Geen drama, wel jammer.
Toevallig heb ik hem een week of drie terug toch naar OpenWRT geflashed. Ik heb een OCD wat dat betreft. Padavan wordt al heel lang niet meer geupdate en hier komen geregeld nog updates voor. Bevalt op zich wel, heb het idee dat de Wi-Fi iets minder ver rijkt en bekabeld haal ik lagere snelheden dan met Padavan, maar snel genoeg. De vrijheid aan packages is ook best leuk.quazar schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:47:
[...]
Mijn poging met een miwifi mini is helaas voorlopig mislukt. Ik zit vast in de Breed bootloader en als ik een andere firmware wil flashen dan blijft de led oranje branden. Denk dat ik hem gebricked heb. Geen drama, wel jammer.
Moest eerst terug naar een dev firmware van Xiaomi, wat kon omdat ik de VM waarop ik Padavan had gebuild nog had. Die maakt een backup van de indeling van je router, die had ik nodig om terug te kunnen naar Xiaomi. Na het flashen was mijn router niet te pingen op het IP adres dat hij had moeten hebben, maar de app vond hem wel gelukkig. Daarna was OpenWRT zo gepiept.
Heb je deze indeling toevallig nog? Ik heb namelijk ook nog een R3 die ik graag wil omzetten naar OpenWRT. Ik had wel door dat Padavan de petities had aangepast, maar aan de hand van de howto's dacht ik op te maken dat deze indeling door de factory firmware zou worden hersteld...Raziel schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:58:
[...]
.... omdat ik de VM waarop ik Padavan had gebuild nog had. Die maakt een backup van de indeling van je router, die had ik nodig om terug te kunnen naar Xiaomi....
Was even zoeken, maar heb ze gevonden. Zijn negen .bin files (mtd0.bin t/m mtd8.bin). Geen idee hoe je ze zou moeten restoren, maar als je me je mailadres DM'ed, dan share ik ze op Google drive (78MB gezipt).quazar schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:10:
[...]
Heb je deze indeling toevallig nog? Ik heb namelijk ook nog een R3 die ik graag wil omzetten naar OpenWRT. Ik had wel door dat Padavan de petities had aangepast, maar aan de hand van de howto's dacht ik op te maken dat deze indeling door de factory firmware zou worden hersteld...
Beste Raziel, veel dank! Uiteindelijk met is het mij via Prometheus gelukt om terug te komen naar een developer firmware van Xiaomi. Daarna lukte het mij alsnog om de router te bricken
(oranje led blijft branden). In principe te herstellen via een zo'n USB tx/rx data kabel geloof ik, maar ik geef het op voor nu. Er is geen liefde tussen mij en miwifi custom firmwares vrees ik...
Via Marktplaats een Archer C7 te kopen voor weinig, deze draait nu de laatste Gargoyle build.

Via Marktplaats een Archer C7 te kopen voor weinig, deze draait nu de laatste Gargoyle build.
ah ... zonde. Was gelukkig geen dure router, maar toch ...quazar schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:19:
Beste Raziel, veel dank! Uiteindelijk met is het mij via Prometheus gelukt om terug te komen naar een developer firmware van Xiaomi. Daarna lukte het mij alsnog om de router te bricken(oranje led blijft branden). In principe te herstellen via een zo'n USB tx/rx data kabel geloof ik, maar ik geef het op voor nu. Er is geen liefde tussen mij en miwifi custom firmwares vrees ik...