Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 20:53

Kek

3flix

The Hulk schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:13:
Ik heb nu de miwifi mini bijna 2 weken. Draai het met openwrt. Heb nu een week openwrt 15.05 geprobeerd (de laatste stable) en een week pandorabox. Pandorabox draait een stuk stabieler als openwrt, en heeft veel meer opties die meteen werken. Nu draait pandorabox nog op 14.07 versie van openwrt. Weet iemand hoe deze versie te upgraden is naar 15.05, of wanneer de ontwikkelaar van pandorabox hier een versie van uit gaat brengen?
pandorabox heeft geen mogelijkheid om naar 15.05 te upgraden, en voorlopig denk ik ook neit dat dat er aan gaat komen..

het hopen is dus dat de "vanilla" 15.05 verbeterd wordt zodat deze stabiel draait (en 2.4 en 5 ghz volle bak snelheid geeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Hulk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 16:03
Kek schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:29:
[...]

pandorabox heeft geen mogelijkheid om naar 15.05 te upgraden, en voorlopig denk ik ook neit dat dat er aan gaat komen..

het hopen is dus dat de "vanilla" 15.05 verbeterd wordt zodat deze stabiel draait (en 2.4 en 5 ghz volle bak snelheid geeft)
Oke bedankt, dan blijf ik zo lang op pandorabox. Deze draait op moment een stuk stabieler en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heb zojuist een Xiaomi Mini router aangeschaft (niet de Youth versie), via AliExpress, dus zal nog wel een week of 6 duren helaas voor ik hem binnen heb.

Ik ga Open-WRT installeren, zijn er nog dingen waar ik aan moet denken? En welke firmware is het best voor deze router?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 22:52

SED

Ik zit nu te kijken voor deze versie: http://nl.aliexpress.com/...z/833226_32323188127.html
Dan komen er een paar vraagjes op. De originele site speekt van een dual core A9 op 1Ghz proc.. hier 1.7Ghz?
Is hier een engelse firmware voor?
Is bekend welke NAS features hier ondersteund worden?

Dit is eigenlijk de goede enige info die ik kon vinden: Kiswun...;)

Tweaker Kiswum: Xiaomi Mi Wi-Fi router review (UK version)

en
http://en.miui.com/thread-24210-1-1.html

en een optie om naar DD-wrt uit te wijken:
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=276130
Vraag is dan welke features er over zijn gebleven.. iemand?

[ Voor 36% gewijzigd door SED op 14-12-2015 20:59 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:46
Ik gebruik mijn Mi Wifi Mini nu al een tijdje, het draait allemaal prima.

Ik heb het alleen nog altijd niet voor elkaar gekregen om de Xiaomi in hetzelfde subnet van mijn eigen modem/router te laten vallen.
Hierdoor kun je dus apperaten als een NAS etc. Niet lokaal benaderen.

De Mi heeft zijn eigen netwerk automatisch op 192.168.31.xxx, terwijl mijn eigen netwerk 192.168.1.xxx is.
Ik heb de Mi dan verbonden via de WAN poort.
Je zou de LAN moeten gebruiken voor wat ik wil, maar als ik dat doe krijg ik geen internetverbinding.

Iemand een idee wat hier misgaat en wat ik kan doen om dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

draai je openwrt? dan zal de dhcp uit gezet moeten worden, op het openwrt forum is wel te vinden hoe dat het beste kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee ik draai de laatste stable van Xiaomi.
Wel al even gekeken naar openwrt, maar verder geen ervaring mee en het installeren lijkt ook niet heel gemakkelijk.

Het liefste zou ik het met deze firmware doen, maar puur dhcp uitzetten en via de LAN poort verbinden werkt dus om onbekende reden niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:54
Vandaag actie met de Mi-routers op AliExpress.

De mini kost nu €23,-.
Ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
De Xiaomi Mi Wifi Mini is binnen, ik heb nu deze tutorial gevolgd en PandoraBox geïnstalleerd.
Ben er niet heel erg tevreden over, de interface ziet eruit alsof die uit het jaar 0 komt.

Wat is de beste (en nieuwste) versie van openwrt voor de Mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

miicker schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:17:
De Xiaomi Mi Wifi Mini is binnen, ik heb nu deze tutorial gevolgd en PandoraBox geïnstalleerd.
Ben er niet heel erg tevreden over, de interface ziet eruit alsof die uit het jaar 0 komt.

Wat is de beste (en nieuwste) versie van openwrt voor de Mini?
Pandorabox is be beste versie op het moment :( klopt het is de oude gui, maar qua wifi is pandora hetbest op dit moment. (de drivers zijn niet opensource en dus niet goed in openwrt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Kek schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:21:
[...]

Pandorabox is be beste versie op het moment :( klopt het is de oude gui, maar qua wifi is pandora hetbest op dit moment. (de drivers zijn niet opensource en dus niet goed in openwrt)
Oke, want ik was nu deze reactie aan het lezen van je:
Kek schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:27:
als je eenmaal de pandora firmware er op hebt (wat gewoon openwrt met wat extra drivers etc is) kan je vanaf pandora gelijk door gaan naar openwrt zoals hier beschreven: http://wiki.openwrt.org/doc/howto/generic.sysupgrade

zorg er wel voor dat je de settings NIET behoudt....

Ik heb CC rc3 zo werkend gekregen
Maar werkt dit nog steeds? Of zijn hier nadelen aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

Klopt zowel pandora (op BB gebaseerd als ik het goed heb) en CC draaien wel op de mini. Alleen heeft CC geen goedwerkende drivers voor de WiFi chips waardoor deze mindere prestaties en bereik hebben, de pandora build heeft dat niet omdat deze (zelfgemaakte?) closedsource drivers gebruiken.

lees ook https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=54987 even door, staat nog meer info in, plus aan het einde geeft iemand aan de pandora image te gaan strippen en er een soort vanilla image van te maken, beste tussenoplossing misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Kek schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:27:
Klopt zowel pandora (op BB gebaseerd als ik het goed heb) en CC draaien wel op de mini. Alleen heeft CC geen goedwerkende drivers voor de WiFi chips waardoor deze mindere prestaties en bereik hebben, de pandora build heeft dat niet omdat deze (zelfgemaakte?) closedsource drivers gebruiken.

lees ook https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=54987 even door, staat nog meer info in, plus aan het einde geeft iemand aan de pandora image te gaan strippen en er een soort vanilla image van te maken, beste tussenoplossing misschien...
Bedankt voor de info.

Ik vond de standaard software er ook erg goed uit zien, alleen jammer dat dit in het Chinees was, is er nergens een (goed) vertaalde versie te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

miicker schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:46:
[...]

Bedankt voor de info.

Ik vond de standaard software er ook erg goed uit zien, alleen jammer dat dit in het Chinees was, is er nergens een (goed) vertaalde versie te vinden?
je kan pandora gewoon naar het engels zetten, even wat aanprutsen in de menu'tjes en je vind het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Kek schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:50:
[...]

je kan pandora gewoon naar het engels zetten, even wat aanprutsen in de menu'tjes en je vind het wel..
Ja dat heb ik. Maar ik bedoel de standaard firmware die Xiaomi meelevert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

ahh,, ik gebruikte chrome om de paginas te translaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 18:08
dutchgio schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:34:
Ik gebruik mijn Mi Wifi Mini nu al een tijdje, het draait allemaal prima.

Ik heb het alleen nog altijd niet voor elkaar gekregen om de Xiaomi in hetzelfde subnet van mijn eigen modem/router te laten vallen.
Hierdoor kun je dus apperaten als een NAS etc. Niet lokaal benaderen.

De Mi heeft zijn eigen netwerk automatisch op 192.168.31.xxx, terwijl mijn eigen netwerk 192.168.1.xxx is.
Ik heb de Mi dan verbonden via de WAN poort.
Je zou de LAN moeten gebruiken voor wat ik wil, maar als ik dat doe krijg ik geen internetverbinding.

Iemand een idee wat hier misgaat en wat ik kan doen om dat op te lossen?
Ik gebruik de youth versie 3x in 3 verschillende netwerken om via een kan kabel in de wan poort t bestaande wifi netwerk uit te bereiden. Werkt als een Mercedes.
Valt binnen hetzelfde subnet waardoor printen/ computers benaderen ook werkt naar alle overige apparaten. Via instellingen bridge modus aangepast naar bekabelde wifi uitbreiding. Via chrome of Firefox de pagina vertaald naar Engels (rechtermuisknop ergens willekeurig op de pagina klikken en dan translate page) via de google translate app op telefoon kun je ook tekst vanof tekens van een foto laten vertalen, werkt goed als je nog geen internet toegang hebt via de computer.

Wat is eigenlijk t voordeel van de mini tov de youth? Lan poorten zijn allemaal max 100mbps. Dus die 5ghz heb je niks aan... De wifi sterkte van t kleine monster drukt bij max ook alle overige netwerken weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
HBSVDK schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:01:
[...]

Ik gebruik de youth versie 3x in 3 verschillende netwerken om via een kan kabel in de wan poort t bestaande wifi netwerk uit te bereiden. Werkt als een Mercedes.
Valt binnen hetzelfde subnet waardoor printen/ computers benaderen ook werkt naar alle overige apparaten. Via instellingen bridge modus aangepast naar bekabelde wifi uitbreiding. Via chrome of Firefox de pagina vertaald naar Engels (rechtermuisknop ergens willekeurig op de pagina klikken en dan translate page) via de google translate app op telefoon kun je ook tekst vanof tekens van een foto laten vertalen, werkt goed als je nog geen internet toegang hebt via de computer.
Welke firmware gebruik je? Standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
[...]

Wat is eigenlijk t voordeel van de mini tov de youth? Lan poorten zijn allemaal max 100mbps. Dus die 5ghz heb je niks aan... De wifi sterkte van t kleine monster drukt bij max ook alle overige netwerken weg :)
Uiteindelijk is het wel redelijk gelukt; eerst kabel in de wan poort, via de interface DHCP uitzetten.
Daarna in lan port en een tijd wachten, dan pakt ie het wel automatisch op en is het een nieuw Wifi AP maar wel in hetzelfde subnet waardoor de server die op de modem aangesloten zit lokaal te bereiken is.

Heb het nu alleen ingesteld op de 2.4Ghz. Haalde met 5Ghz maar iets betere snelheden en het bereik is minder. Met de 'wall' instelling nu ook op zolder nog goed bereik. Standaard router komt nooit zo ver en kan daarmee powerlines ontlasten, die bedraad een console van internet voorzien, wifi mogelijkheden heeft, maar dat niet aan lijkt te kunnen waardoor de verbinding dan nogal onstabiel was en vaak wegviel.

Nu lijkt het vooralsnog prima te werken. Je hebt inderdaad maar 100Mbs poorten maar met Wifi kom je daar toch nooit van in de buurt, ik althans niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
miicker schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:14:
[...]

Welke firmware gebruik je? Standaard?
Standaard idd. V2.0.22 en 2.0.30.
Hier was instellen 1 minuut werk als je weet hoe t moet. Via wereld bolletje symbool de router in wired relais modus zetten, stekker in wan poort houden en klaar!

Maar mooi dat het via lan ook werkt dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Oke ik heb een (groot) probleem (denk ik)...
Ik wilde terug gaan naar de standaard firmware en heb de stappen die deze site aangaf gevolgd.
You can revert to stock firmware by following these steps:

Download any Xiaomi's development firmware
Rename downloaded file to miwifi.bin
Put miwifi.bin into a USB flash drive (must be FAT/FAT32)
Plug said USB drive to router's usb port
Unplug router's power
Press reset button and then re-plug the power
Keep pressing reset button until the orange status LED starts blinking
wait until the LED turns blue
LED werd dus blauw, maar leek ook wit, kon niet goed zien of hij blauw was. Maar ik heb precies dezelfde stappen uitgevoerd die ik deed toen ik openwrt ging installeren.

Nu blijft het LED lampje echter helemaal uit.

Als ik de WAN poort leeg laat, en een internet kabel trek van de Xiaomi Router naar mijn PC dan krijg ik een APIPA adres (begint dus met 169) en dus geen internet en ook geen default-gateway (kan de router dus niet benaderen).

Als ik een internet kabel aansluit op de WAN poort van de router, en ik laat een kabel lopen van de LAN poort naar mijn laptop, dan heeft de laptop gewoon internet (dan lijkt de router dus in een soort bridge mode te staan o.i.d.) maar het LED statuslampje blijft uit.

Ik heb ook al geprobeerd de reset knop in te drukken, en andere firmware te installeren door middel van de eerder genoemde stappen, maar dat werkt allemaal niet. Hopelijk is er hier iemand die me kan helpen...

Edit: De lampjes bij de ethernet poorten gaan wel branden op de router en ook brand het status lampje van de USB die ik in de router prik

[ Voor 4% gewijzigd door miicker op 28-12-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 13:09
Geen idee of je de bootloader hebt gemold, maar ik zou proberen om opnieuw te flashen met de originele firmware (niet de development versie) volgens de instructie.

Daarna een factory reset uitvoeren (weet de procedure niet zo snel), niet alleen een reset geven. Wellicht zit er nog iets in het geheugen met instellingen die eruit moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
FunFair schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:03:
Geen idee of je de bootloader hebt gemold, maar ik zou proberen om opnieuw te flashen met de originele firmware (niet de development versie) volgens de instructie.

Daarna een factory reset uitvoeren (weet de procedure niet zo snel), niet alleen een reset geven. Wellicht zit er nog iets in het geheugen met instellingen die eruit moeten.
Je bedoeld met de normale instructies?
Dan moet je namelijk de reset button inhouden totdat het oranje LED lampje gaat knipperen, maar bij mij brand er dus helemaal geen lampje...

Ook als ik de router van de stroom af haal, de USB stick er in doe, het reset knopje ingedrukt houd en tegelijk de power weer aansluit, dan gebeurt er niets.

De USB stick is voorzien van een lampje die gaat knipperen als hij gebruikt wordt, maar dat is ook niet het geval die blijft gewoon idle :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:51:
Nee ik draai de laatste stable van Xiaomi.
Wel al even gekeken naar openwrt, maar verder geen ervaring mee en het installeren lijkt ook niet heel gemakkelijk.

Het liefste zou ik het met deze firmware doen, maar puur dhcp uitzetten en via de LAN poort verbinden werkt dus om onbekende reden niet...
Ik zat ook naar deze router te kijken omdat ik laatste tijd nogal weleens problemen heb met de Wi-Fi thuis. Ik heb een modem/router van UPC/Ziggo in de meterkast, die ook wel Wi-Fi heeft en daaraan nog de horizon box, die voor de bovenverdieping Wi-Fi verzorgt. Hierbij had ik ook gewoon DHCP uitgeschakeld en via de LAN verbonden zodat je alsnog in hetzelfde netwerk zit. Dit moet toch ook wel met deze xiaomi mini router kunnen?

http://m.mi.com/1/#/product/view?product_id=1153200003 dit ben ik trouwens nog niet in dit topic tegen gekomen. Is dit ook niet handig mee te bestellen? Weet niet of hiervoor de Wi-Fi ontvangt stuk beter wordt, anders kan de Wi-Fi van de Ziggo modem ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja zie ook mijn andere post, het kan wel gewoon zoals jij schetst, dat is mij later ook gelukt maar was wellicht meer een fout van mijn kant.
Je kunt die ook bestellen, maar ik vermoed dat die niet nodig is.
Het bereik van de mode, van UPC/Ziggo en de Horizonbox is gewoonweg zo beperkt dat een andere router daar al gauw overheen gaat.
En deze Xiaomi doet daar nog een schepje bovenop; met de 'wall' instelling heb je echt heel goed bereik.
Daarnaast ook zowel 2.4 als 5.0Ghz dus die kan waarschijnljk zowel de modem als de Horizonbox voor de Wi-Fi verbinding vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik zie het nu ja, had er net overheen gelezen. Maar wat is eigenlijk het verschil tussen ethernet poort en DHCP uit en wan poort en in bridge modus (las dat dit ook kan)? Bij de 2e optie heb je een LAN poort extra over, maar zitten hier nadelen aan dan?

Ik ben nu nog voor een paar dagen in China, hier (http://m.mi.com/1/#/product/view?product_id=1141700025) is die omgerekend voor net iets meer 18 euro verkrijgbaar bij xiaomi zelf. Probleem is alleen dat ik geen Chinese bankkaart heb en ik niet weet of de ze het altijd binnen een paar dagen bezorgen. Misschien dat ik nog ga proberen een andere Chinees te laten betalen met AliPay ofzo. Wil dan wel gelijk meerdere Xiaomi hebbedingen bestellen ;p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
Ik heb de laatste tijd last van dat Wifi plotseling traag wordt. Bereik is goed, maar internet pagina's blijven gewoon hangen op zowel de telefoon als tablet... Misschien heeft het iets te maken met een recente firmware update.

Ook als ik op zolder ben, geeft mijn telefoon nog prima bereik weer, maar in de praktijk blijkt spotify streamen al moeilijk.

De router staat al midden in het huis (gemonteerd in de trapkast), maar ik vermoed dat het ding last heeft van het stalen deurkozijn waar die vlak naast zit.

Voor mijn ouders heb ik een Xiaomi Youth router gekocht om hun wifi uit te breiden op de studeerkamer boven. Daar liggen al netwerkkabels heen om 2 computers van netwerk te voorzien middels een switch, dus de router wordt een uitbreiding op de switch. Ben benieuwd hoe deze zal functioneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verschil grote verschil tussen de Mini en de Youth versie is dat de Youth versie geen 5 Ghz heeft toch? De Mini lijkt voor thuis een betere keus. Of zijn er nog meer belangrijke verschillen (signaalsterkte bv)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Als het goed is moet die van mij één dezer dagen binnenkomen. Dan kan ik het evt. testen voor je.

Ik heb mijn mini opnieuw opgehangen (iets van het stalen kozijn af) en daarmee is het bereik door het hele huis enorm verbeterd.

Heb ook de Xiaomi USB Wifi extender binnen gekregen en geconfigureerd. Dit ding werkt aardig goed, maar maakt een compleet nieuw SSID aan. Ofwel als je die gebruikt moet je er specifiek mee verbinden. Leuk voor als je een keer iets verder weg van je accespoint bent, kun je die in een powerbank steken en heb je alsnog goede ontvangst in de schuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Dat zou heel fijn zijn. Wil namelijk de Mini bestellen, maar die is bijna overal nog boven de 22 euro (dus kans op extra kosten aan deur). Maar als de Youth versie nou net zo goed of beter is, dan kan ik beter die bestellen.

Bedoel je deze? Ik dacht eerst dat het een stick was die je in de usb van de router moest laten om de signaal te versterken. Maar ik begrijp dat die na het instellen dat je hem daarna gewoon in een andere willekeurige USB kan steken? Dus eigenlijk echt een repeater, waardoor kwaliteit van de verbinding wel stuk minder kan worden. Maar kan idd ideaal zijn als je ergens net niet goed bereik hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door xileS op 21-01-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:09
Die repeater gaat standaard naar een ander id ja. Maar als je hem in de router hebt kan je via de chinese App een toggle omzetten en dan wordt het wel een extender.
Vervolgens kan je hem indd ergens anders in een stopcontact met usb adapter plaatsen.

Hij werkt echt best goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hij is dus op meerdere manieren te gebruiken begrijp ik?

De mini versie is bij Allbuy trouwens € 25,67. Volgens mij iets goedkoper dan de meesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 15:10
FunFair schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:06:
Als het goed is moet die van mij één dezer dagen binnenkomen. Dan kan ik het evt. testen voor je.

Ik heb mijn mini opnieuw opgehangen (iets van het stalen kozijn af) en daarmee is het bereik door het hele huis enorm verbeterd.

Heb ook de Xiaomi USB Wifi extender binnen gekregen en geconfigureerd. Dit ding werkt aardig goed, maar maakt een compleet nieuw SSID aan. Ofwel als je die gebruikt moet je er specifiek mee verbinden. Leuk voor als je een keer iets verder weg van je accespoint bent, kun je die in een powerbank steken en heb je alsnog goede ontvangst in de schuur.
Zoals ititus zegt kun je in de telefoon app(die nu ook in het engels te downloaden is!)
een swith omzetten waardoor het een extender word.
heb het ding al een maand of 3 in gebruik en het werkt aardig goed.
heb em in een oude telefoonoplader zitten in de meterkast waardoor ik nu overal in huis vol bereik heb.
ik heb btw vorige week de nieuwe Miwifi router/nas besteld bij BG
ben heel benieuwd :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SIigFvM.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
ikdedinges schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 20:23:
[...]

Zoals ititus zegt kun je in de telefoon app(die nu ook in het engels te downloaden is!)
een swith omzetten waardoor het een extender word.
heb het ding al een maand of 3 in gebruik en het werkt aardig goed.
heb em in een oude telefoonoplader zitten in de meterkast waardoor ik nu overal in huis vol bereik heb.
ik heb btw vorige week de nieuwe Miwifi router/nas besteld bij BG
ben heel benieuwd :)

[afbeelding]
Is dat gewoon de mi router app? Ik krijg het ding niet toegevoegd in de mihome app namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
FunFair schreef op zondag 24 januari 2016 @ 07:44:
[...]

Is dat gewoon de mi router app? Ik krijg het ding niet toegevoegd in de mihome app namelijk.
https://www.google.nl/url...g2=7TtCeXga8BgAdQDZSzvxeQ

ja hier heb je de link,
je moet dat stickje ook eerst in je router stoppen om hem in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 22:15

jelbo

Hij doet het niet!

Na een avond knutselen ga ik toch advies vragen. Ik heb een MiWiFi/Xiaomi Mini routertje en de voorgeïnstalleerde firmware heeft helaas niet de optie om te switchen naar Engels op de plek waar je dat zou moeten kunnen doen.

Ik las op diverse plekken dat de 'dev' firmware i.c.m. de 'dev' Android app wél Engels ondersteunen. Ik dat gedaan met deze tutorial (http://en.miui.com/thread-135755-1-1.html), maar noch de app noch de webinterface zijn Engels en ik vind nergens een optie om te schakelen.

Hoe doen jullie het?

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
jelbo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:30:
Na een avond knutseling ga ik toch advies vragen. Ik heb een MiWiFi/Xiaomi Mini routertje en de voorgeïnstalleerde firmware heeft helaas niet de optie om te switchen naar Engels op de plek waar je dat zou moeten kunnen doen.

Ik las op diverse plekken dat de 'dev' firmware i.c.m. de 'dev' Android app wél Engels ondersteunen. Ik dat gedaan met deze tutorial (http://en.miui.com/thread-135755-1-1.html), maar noch de app noch de webinterface zijn Engels en ik vind nergens een optie om te schakelen.

Hoe doen jullie het?
Chrome of Firefox met translate addon gebruiken.

Als je de Mi Router app in Engels wilt, moet je,je Android eerst in het Engels instellen.

Ik heb vandaag een youth router ontvangen. Wat een klein schattig ding. Die heeft overigens wel Engelse firmware. Voor de rest precies hetzelfde als de mini,alleen kleiner en maar 2 poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

FunFair schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:47:
[...]

Als je de Mi Router app in Engels wilt, moet je,je Android eerst in het Engels instellen.

Ik heb vandaag een youth router ontvangen. Wat een klein schattig ding. Die heeft overigens wel Engelse firmware. Voor de rest precies hetzelfde als de mini,alleen kleiner en maar 2 poorten.
M'n Android is Engels in elk geval. Maar ik kom net tegen dat die dev firmware géén Engels (meer) heeft.

Is OpenWRT/PandoraBox een optie voor als ik de router als een soort WiFi extender wil instellen? Ik heb namelijk al een router die WiFi doet, maar omdat het signaal zo brak is wil ik eigenlijk dat deze de WiFi gaat regelen zeg maar. Ik moet me duidelijk nog wat beter inlezen om zelfs maar te kunnen vragen wat ik wil :+ ... aan de andere kant heb ik wel al de dev firmware draaien mét SSH-toegang en kan ik in no time een strakke versie van PandoraBox flashen :D

/edit: hij moet dus i.c.m. mijn bestaande modem/router Access Point gaan spelen. M'n collega wees me erop dat OpenWRT dat kan dus dit moet goedkomen.

[ Voor 22% gewijzigd door jelbo op 26-01-2016 21:24 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
FunFair schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:47:
[...]

Mini en Youth hebben toch beide maar 2 poorten? Heb je trouwens nog kunnen testen of er verschil is in bereik/verbinding van de 2? Twijfel namelijk nog welke ik moet bestellen en of de 5 GHz van de mini meerwaarde heeft. Als de 2,4 signaal van de mini ook beter is, dan is het wel waard om iets meer te betalen dan voor de Youth versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
xileS schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:16:
[...]

Mini en Youth hebben toch beide maar 2 poorten? Heb je trouwens nog kunnen testen of er verschil is in bereik/verbinding van de 2? Twijfel namelijk nog welke ik moet bestellen en of de 5 GHz van de mini meerwaarde heeft. Als de 2,4 signaal van de mini ook beter is, dan is het wel waard om iets meer te betalen dan voor de Youth versie.
Verrek, je hebt gelijk. Nou mooi dat ze er dan 2 op hebben gehouden. Je 'mist' dus alleen de USB poort.
Zal later nog even kijken wat het verschil in bereik is als ik op zolder sta van beide routers. is :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ah geen USB, is idd nog een nadeel. Dan zou de Xiaomi repeater stick ook niet kunnen werken op de nano denk ik.

Als je de xiaomi router met dchp uitgeschakeld voor de Wi-Fi wilt gebruiken op een bestaande router, houdt je eigenlijk maar 1 poort over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
xileS schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:05:
Ah geen USB, is idd nog een nadeel. Dan zou de Xiaomi repeater stick ook niet kunnen werken op de nano denk ik.

Als je de xiaomi router met dchp uitgeschakeld voor de Wi-Fi wilt gebruiken op een bestaande router, houdt je eigenlijk maar 1 poort over.
De wifi extender hief je niet perse via usb aan een xiaomi router te koppelen. Je configureert hem ook met de mi home app.

Bereik van 2,4GHz is bij mij even sterk op zolder. Soms zelfs iets hoger, maar ik had ze op 2 verschillende kanalen staan. Beide routers met 'wall' instelling. Ofwel goed bereik.

Let wel op dat als je de router met een LAN poort koppelt aan netwerk, deze niet bereikbaar is met de Mi Router app. Dan moet hij perse aan de WAN poort hangen, maar dan krijg je dus gezeik met netwerken die niet met elkaar praten.

[ Voor 14% gewijzigd door FunFair op 27-01-2016 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
xileS schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:05:

nee zeker niet.

hij maakt gewoon van de WAN een LAN poort, althans, als je hem in bedraade bridge mode zet. Dus gebruik de youth versie als bedrade extender, en je houdt nog 2 lege lan poorten over. En verbinding met andere apparaten via andere routers werkt dus nog prima. (kan hier printen met een computer die via youth verbonden is naar een printer die via lan verbonden is met de dhcp hoofdrouter.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Aah in bridge mode kan natuurlijk ook, maar las dacht ik eerder dat anderen het via de LAN poort deden. Weet niet of dat verschil maakt, anders is het via de WAN en bridge mode idd een betere optie.

Maar als ik het goed begrijp, zijn de Mini en de Youth versie even goed qua bereik. Dan zou de Youth versie een slimmere keuze zijn om te kopen of je moet persé ook een 5ghz kanaal willen (ook geen risico op bv importkosten). Bij Banggood is die prima geprijsd zie ik.

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 27-01-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
xileS schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:06:
Aah in bridge mode kan natuurlijk ook, maar las dacht ik eerder dat anderen het via de LAN poort deden. Weet niet of dat verschil maakt, anders is het via de WAN en bridge mode idd een betere optie.

Maar als ik het goed begrijp, zijn de Mini en de Youth versie even goed qua bereik. Dan zou de Youth versie een slimmere keuze zijn om te kopen of je moet persé ook een 5ghz kanaal willen (ook geen risico op bv importkosten). Bij Banggood is die prima geprijsd zie ik.
Deze heb ik destijds besteld met een aanbieding voor 16 dollar.

http://nl.aliexpress.com/...mote-APP/32474833850.html

Is nu iets duurder (20 dollar), maar heeft wel engelse firmware, geen geouwehoer met translators. Wat ik begrijp van banggood reacties is dat degene met chinese firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
FunFair schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:57:
[...]

Deze heb ik destijds besteld met een aanbieding voor 16 dollar.

http://nl.aliexpress.com/...mote-APP/32474833850.html

Is nu iets duurder (20 dollar), maar heeft wel engelse firmware, geen geouwehoer met translators. Wat ik begrijp van banggood reacties is dat degene met chinese firmware.
Thanks, heb die alvast toegevoegd aan het winkelmandje. Scheelt maar een euro met die van Banggood. Ik wist niet dat er meerdere versies waren, maar het zou idd een stuk schelen als het al gelijk in het engels is.

Ik zie dat bij de die van Ali express geen adapter erbij zit, niet dat dit een groot probleem is (aangezien het gewoon in een USB ingang kan. Bij die van Banggood staat namelijk van wel.

Package inlcuded:
1 x mi router
1 x Charger
1 x Power adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ben al een tijdje naar deze router aan het kijken; de mini versie ten minste, en ik zie steeds vaker dat de mini eigenlijk steeds slechter verkrijgbaar is. Ik vroeg mij daarom af wat precies het verschil is tussen de mini en de youth (zeker m.b.t. de kwaliteit van de geleverde verbinding). Het enige verschil wat ik op heb gemerkt (ten minste uit dit topic gehaald is dat de youth versie heb 5ghz heeft?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
xileS schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:20:
[...]

Thanks, heb die alvast toegevoegd aan het winkelmandje. Scheelt maar een euro met die van Banggood. Ik wist niet dat er meerdere versies waren, maar het zou idd een stuk schelen als het al gelijk in het engels is.

Ik zie dat bij de die van Ali express geen adapter erbij zit, niet dat dit een groot probleem is (aangezien het gewoon in een USB ingang kan. Bij die van Banggood staat namelijk van wel.

Package inlcuded:
1 x mi router
1 x Charger
1 x Power adapter
Het is zo'n mini doosje,dus je krijgt er geen originele lader bij. Niet te vertrouwen als ze zo'n goedkope Chinese lader meeleveren.
Je krijgt er wel een USB kabeltje bij.
moh.moh schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:51:
Ik ben al een tijdje naar deze router aan het kijken; de mini versie ten minste, en ik zie steeds vaker dat de mini eigenlijk steeds slechter verkrijgbaar is. Ik vroeg mij daarom af wat precies het verschil is tussen de mini en de youth (zeker m.b.t. de kwaliteit van de geleverde verbinding). Het enige verschil wat ik op heb gemerkt (ten minste uit dit topic gehaald is dat de youth versie heb 5ghz heeft?)
Of je leest gewoon de laatste 10 tot 20 reacties... Ontvangst is gelijk.
Verder kun je gewoon de specs naast elkaar vergelijken...

[ Voor 26% gewijzigd door FunFair op 28-01-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
vandaag deze binnen gekregen :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fhZPqej.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellome
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-12-2023
De Xiaomi Mini router heeft met firmware versie 2.8.91 de Engelse taal erbij gekregen.
Dus gewoon updaten tot de laatste versie en op hetzelfde scherm als waar je hem kan updaten staat de taal dropdown die je vervolgens op English kan zetten.

Nou alleen nog kijken of de USB port aangesproken kan worden zonder overal de Xiaomi app te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:09
Hellome schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:35:
De Xiaomi Mini router heeft met firmware versie 2.8.91 de Engelse taal erbij gekregen.
Dus gewoon updaten tot de laatste versie en op hetzelfde scherm als waar je hem kan updaten staat de taal dropdown die je vervolgens op English kan zetten.

Nou alleen nog kijken of de USB port aangesproken kan worden zonder overal de Xiaomi app te installeren.
Held! Ik zat al lang op die versie, maar geen benul dat het dropdown menu er weer in zat. Had via de Chinese app geupdate :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Super! Ik zit nu al een week te klooien met OpenWRT/PandoraBox om hem als 'dumb AP' te laten werken. Als die dat eenmaal doet kom ik vanuit geen enkele hoek meer op de webinterface of SSH server. Met de Xiaomi firmware kun je gewoon zeggen dat ie alleen Access Point moet spelen he?

Morgen maar weer middels deze instructie terug naar Xiaomi-firmware dan. Klopt het dat 2.9.9 de huidige versie is? Die vind ik namelijk op de downloadpagina.

/edit: het is net morgen :+ Geüpdate naar 2.9.40, maar dat is de Dev-versie, zonder taaloptie. Nu eens 2.9.9 proberen.

/edit: 2.9.9 is een Dev versie.

/edit: de enige downloadbare Stable versie 2.6.17 is via een update-check alleen te upgraden naar 2.8.14, en die biedt geen optie voor de taal...

Heeft iemand een flashable 2.8.91 firmware voor de Mini?

[ Voor 30% gewijzigd door jelbo op 07-02-2016 01:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hellome
Probeer eens op versie 2.8.14 nogmaals te checken op updates. Volgens mij zou je hem dan te zien moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Hellome schreef op zondag 07 februari 2016 @ 01:25:
Probeer eens op versie 2.8.14 nogmaals te checken op updates. Volgens mij zou je hem dan te zien moeten krijgen.
Yes, het duurde enorm lang, maar ineens kreeg ik versie 2.8.14 te zien. Router ingesteld als AP en het lijkt allemaal te werken. Nog even de vraag of ik de WiFi settings op Europees zet of op Chinees. Ik denk dat dat laatste beter is voor je signaal, maar niet helemaal volgens wat hier is toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Heeft met met de beschikbare kanalen te merken denk ik, kanaal 14 op 2.4ghz bijvoorbeeld wordt hier niet gebruikt en door veel hardware ook niet ondersteund(?).

Voor bereik is er een andere instelling, de zogeheten "wall" instelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:46
Had een mini met engelse firmware voorgeinstalleerd, deze gaf net aan dat er een update naar 2.8.91 was. Heeft zichzelf daarna geupdate en is nog steeds engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 21:20
Heeft iemand op de Mini nog getest hoe het zit met de 100Mbit WAN?
Ik heb gigabit-internet van Tweak maar de meegeleverde router heeft geen wifi-AC of 5GHz, de Mini zou dan een handige toevoeging zijn maar als die capt op 100Mbit is het nogal zonde.
Krijg je via WiFi alsnog snelheden boven 100Mbit of is dat onmogelijk (zoals ik denk)?

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
MacorgaZ schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:19:
Heeft iemand op de Mini nog getest hoe het zit met de 100Mbit WAN?
Ik heb gigabit-internet van Tweak maar de meegeleverde router heeft geen wifi-AC of 5GHz, de Mini zou dan een handige toevoeging zijn maar als die capt op 100Mbit is het nogal zonde.
Krijg je via WiFi alsnog snelheden boven 100Mbit of is dat onmogelijk (zoals ik denk)?
De poorten gaan echt maar tot 100mbit, dus snelheden hoger dan dat ga je niet krijgen.
Daarom heb ik z'n grote broertje aangeschaft :)
Edit: ik heb nu ook geen repeater meer nodig!
Blijkbaar zijn de antennes van de grote nog beter

[ Voor 7% gewijzigd door ikdedinges op 09-02-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bedankt voor de tip, chrome met translate werkte ook ok maar native engels op het apparaat is toch beter.
Nu nog een statisch IP kunnen instellen in AP modus en ik ben helemaal blij met de mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07-2024
Thnx voor de tip voor de engelse taal.
Let op: je wifi settings moeten ook op engels staan, anders krijg je de update naar 2.8.91 niet te zien.

Live PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
Heb de youth versoe van deze router net binnengekregen (gekocht bij Gearbest), maar het blauwe ledje gaat bij mij niet branden als ik deze router aan het elektriciteitsnet aansluit d.m.v. een verloopstukje van een Chinese stekker naar een Europese stekker. Ik heb dit verloopstukje in combinatie met de adapter getest met mijn smartphone en daar laadt deze de telefoon wel gewoon op; dus dat zal het probleem niet zijn. Ook heb ik de router aan een usb-poort van mijn pc aangesloten met een usb-kabel waarvan ik zeker weet dat deze het doet, maar weer brandt het ledje niet. Daarnaast heb ik bij beide manieren van het voorzien van elektriciteit ook de ethernetkabel (uit de modem, maar ook direct uit de pc), zowel via de wan als lan poort aangesloten maar de respectievelijke ledje bij deze poortjes gaan ook niet branden. Ook in het geval waar ik mijn smartphone oplader en kabel gebruik gaat er niks branden; geen blauw ledje en ook geen ledjes bij de lan en wan poorten.

Heeft iemand dus nog enig idee of ik kan controleren of dit apparaat het wel doet? Dus dat er wel gewoon stroom op komt te staan...

[ Voor 7% gewijzigd door moh.moh op 10-02-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellome
Je kan hem proberen opnieuw te flashen.
Dat houd in dat je de reset knop ingedrukt houdt wanneer je de usb kabel erin stopt en 10 seconde lang ingedrukt houdt.
Als hij zelfs dan geen teken van leven vertoont is het sterk mogelijk dat hij:
a. geen bootloader heeft
b. defect is en uit mekaar moet om te debuggen

Mocht de led gaan knipperen dan zou ik online zoeken naar een mooie firmware die je erop kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
Hellome schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:45:
Je kan hem proberen opnieuw te flashen.
Dat houd in dat je de reset knop ingedrukt houdt wanneer je de usb kabel erin stopt en 10 seconde lang ingedrukt houdt.
Als hij zelfs dan geen teken van leven vertoont is het sterk mogelijk dat hij:
a. geen bootloader heeft
b. defect is en uit mekaar moet om te debuggen

Mocht de led gaan knipperen dan zou ik online zoeken naar een mooie firmware die je erop kan zetten.
@Hellome, ten eerste dank je wel voor het advies, maar het mocht helaas niet baten. Ik heb 15 mississippi's lang met een sateprikkertje in het resetgaatje gezeter, terwijl ik de usb kabel in de mi router heb aangedrukt. Maar dat lukte dus niet; kan ik er zelf misschien een bootloader op zetter of is het misschien verstandiger om gewoon een RMA/DOA in te dienen bij Gearbest. Gezien de ervaringen met deze webshop (wat ik pas wist nadat ik hier had gekocht) belooft dit een lange procedure te worden.

[ Voor 34% gewijzigd door moh.moh op 10-02-2016 18:43 ]

• FunFair
polleke schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:26:
Thnx voor de tip voor de engelse taal.
Let op: je wifi settings moeten ook op engels staan, anders krijg je de update naar 2.8.91 niet te zien.
Waar zet je de wifi settings dan op engels? Of bedoel je de band op Europe?
Ik krijg de update naar 2.8.91 niet te zien helaas.

Inmiddels thuis en getest. Op Europe gezet en nu ziet hij de update!
koesie schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:02:
bedankt voor de tip, chrome met translate werkte ook ok maar native engels op het apparaat is toch beter.
Nu nog een statisch IP kunnen instellen in AP modus en ik ben helemaal blij met de mini
Statisch IP instellen kon voorheen wel. Viel me ook op dat het niet meer kan.
Andere mogelijkheid; Static DHCP op je router instellen, zodat de Xiaomi router altijd hetzelfde IP krijgt uitgedeeld.

[ Voor 48% gewijzigd door FunFair op 11-02-2016 18:09 ]

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07-2024
Update: Ik zie dat je de instelling al gevonden hebt :)

[ Voor 72% gewijzigd door polleke op 11-02-2016 18:15 ]

Live PVoutput

• koesie
  • Niet online
FunFair schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:51:
[...]

Statisch IP instellen kon voorheen wel. Viel me ook op dat het niet meer kan.
Andere mogelijkheid; Static DHCP op je router instellen, zodat de Xiaomi router altijd hetzelfde IP krijgt uitgedeeld.
Ik gebruik hem in AP modus en daar kan het niet, heb ik ook nooit gezien.
In router mode kan je het wel instellen. Static DHCP lease heb ik ook wel gedaan.
Maar ik zie een AP als een deel van mijn infra dus wil het graag buiten mijn DHCP scope houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 14:21
Ik zou voor familie een goedkoop router willen kopen om als access point in te stellen zodat ze op hun bovenverdieping ook wifi hebben.
Is deze xiaomi mini aan te raden hiervoor? Wat ik hier gelezen heb moet ik gewoon nog een amerikaans naar europees stopcontantvervormer bijkopen en de laatse firmwareupdate installeren voor engels.
Het wifi bereik is deftig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesellen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-03 19:30
Hallo,

Ik weet niet of ik dit hier mag vragen, maar weet niet zogoed waar wel.
Mijn petekind heeft een Xiaomi MiWiFi Mini gekocht,maar nu is zijn ac adapter stuk gegaan.
Nu vraagt hij aan mij of ik zou kunnen kijken waar zoiets te koop is, hijzelf kan het in iedergeval niet vinden.
Heeft een van jullie misschien een idee waar hij de JUISTE kan kopen online, ik zou het zeer op prijs stellen.
Komt natuurlijk ook heel goed over als zijn oom het wel kan vinden (met jullie hulp) en hijzelf niet.

gr keesellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
unrealbe schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:22:
Ik zou voor familie een goedkoop router willen kopen om als access point in te stellen zodat ze op hun bovenverdieping ook wifi hebben.
Is deze xiaomi mini aan te raden hiervoor? Wat ik hier gelezen heb moet ik gewoon nog een amerikaans naar europees stopcontantvervormer bijkopen en de laatse firmwareupdate installeren voor engels.
Het wifi bereik is deftig
Ja, kan prima. Een verloopje voor de stekker is idd voldoende. Maar je kan beter een andere adapter erop doen. Nu zal de kwaliteit van Xiaomi nog wel meevallen, maar er is genoeg rommel op de markt kwa adapters in China.
Daarnaast is een 'complete' adapter toch een stuk veiliger/degelijker dan een opgestapeld ding op een verloopblokje.

Als het echt puur om de prijs gaat is die Xiaomi interessant. Maar voor iets meer kun je ook de KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99 bekijken. Dan heb je ook bandsteering, DFS, beamforming, gigabit enz.
keesellen schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:30:
Hallo,

Ik weet niet of ik dit hier mag vragen, maar weet niet zogoed waar wel.
Mijn petekind heeft een Xiaomi MiWiFi Mini gekocht,maar nu is zijn ac adapter stuk gegaan.
Nu vraagt hij aan mij of ik zou kunnen kijken waar zoiets te koop is, hijzelf kan het in iedergeval niet vinden.
Heeft een van jullie misschien een idee waar hij de JUISTE kan kopen online, ik zou het zeer op prijs stellen.
Komt natuurlijk ook heel goed over als zijn oom het wel kan vinden (met jullie hulp) en hijzelf niet.

gr keesellen
Overal te koop. Een normale 12V 1A adapter is ruim voldoende. Voor 1-2 eur te koop in een kringloopwinkel, en grote kans dat je er zelf nog wel een paar hebt liggen.

Koop iig geen 'nieuwe' china bagger... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
DJSmiley schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:28:
[...]

Ja, kan prima. Een verloopje voor de stekker is idd voldoende. Maar je kan beter een andere adapter erop doen. Nu zal de kwaliteit van Xiaomi nog wel meevallen, maar er is genoeg rommel op de markt kwa adapters in China.
Daarnaast is een 'complete' adapter toch een stuk veiliger/degelijker dan een opgestapeld ding op een verloopblokje.

Als het echt puur om de prijs gaat is die Xiaomi interessant. Maar voor iets meer kun je ook de KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99 bekijken. Dan heb je ook bandsteering, DFS, beamforming, gigabit enz.

12 volt moet je niet op de mini youth versie van xiaomi steken. Dan ga je het arme beestje slopen. (USB powered...) Wat de grotere versie met 5ghz nodig heeft weet ik helaas niet ;)

[...]

Overal te koop. Een normale 12V 1A adapter is ruim voldoende. Voor 1-2 eur te koop in een kringloopwinkel, en grote kans dat je er zelf nog wel een paar hebt liggen.

Koop iig geen 'nieuwe' china bagger... :)
toon volledige bericht
Als je een xiaomi mini youth router hebt zou ik er geen 12 volt op zetten. dan fikt het arme beestje door. Een deftige 5v usb lader eraan zal ie het beter op doen. Wat de normale 5ghz versie slikt weet ik niet, blijkbaar 12 volt?

[ Voor 9% gewijzigd door HBSVDK op 24-02-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_janssen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-01-2023
Dat werkt inderdaad, hij werkt dan als bridge. Nadee: ik kan met geen mogelijkheid meer op de webinterface komen. Had m een statisch adres gegeven in dezelfde reeks als de rest van het lan. Maar hij antwoordt niet...is ook niet meer te pingen. Ook de app op de mobiel kan m niet vinden.
Als ik de kabel weer omplug naar wan kan ik niet meer connecten.
Iemand een idee?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
8)7
s_janssen schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:06:
Dat werkt inderdaad, hij werkt dan als bridge. Nadee: ik kan met geen mogelijkheid meer op de webinterface komen. Had m een statisch adres gegeven in dezelfde reeks als de rest van het lan. Maar hij antwoordt niet...is ook niet meer te pingen. Ook de app op de mobiel kan m niet vinden.
Als ik de kabel weer omplug naar wan kan ik niet meer connecten.
Iemand een idee?

[...]
Net voor rebooten bij aanzetten bridge mode geeft ie hier aan aan wat z'n nieuwe adres wordt. Wat tevens kan is even in de hoofdrouter kijken welk ip hij heeft gekregen. Volgens mij moet je dan naar dat nieuwe adres surfen. De standaard miwifi.com werkt idd niet meer. Ik kan er vanuit bridge nog wel in komen. Ook de app werkt nog. Let wel, aangesloten als bridge via wan poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Vandaag heb ik op een Xiaomi MiWifi Nano (Youth, R1CL) OpenWRT gezet. Begin van de week ook al een poging gedaan en toen het apparaat bijna gebrickt, maar uiteindelijk is het gelukt. Ik zal even mijn stappenplan beschrijven, daar heeft iemand anders misschien ook iets aan.
OpenWRT installeren:
De versie die ik geflashed heb heb ik hier vandaan gehaald: https://downloads.openwrt...er/15.05.1/ramips/mt7628/
Daar heb ik het bestand openwrt-15.05.1-ramips-mt7628-mt7628-squashfs-sysupgrade.bin vandaan gehaald.
(overigens via http met wget: wget http://downloads.openwrt....8-squashfs-sysupgrade.bin)

Vervolgens heb ik de stappen van de 'Quick OpenWRT installation' gevolgd op https://wiki.openwrt.org/toh/xiaomi/mini (dit is ook het stappenplan voor de mini versie).
De stap van het flashen heb ik iets anders gedaan, namelijk hoe dat beschreven stond op de pagina van de nano zelf (https://wiki.openwrt.org/toh/xiaomi/nano)
code:
1
mtd -r write /tmp/openwrt-15.05.1-ramips-mt7628-mt7628-squashfs-sysupgrade.bin firmware

Hierna kon ik via http naar de Nano verbinden (let op: het ip-adres is dan 192.168.1.1, dus als je je netwerkinstellingen voor de 192.168.31.1 had ingesteld, moet je dat weer even aanpassen. Ik denk overigens dat openwrt standaard een dhcp heeft staan op de 2 witte poorten op de Nano)

Vervolgens heb je OpenWRT op de Nano, veel plezier!
Wat was er nou de eerste keer fout gegaan?
Aanvankelijk had ik de Mini en de Nano door elkaar gehaald (ze lijken nogal op elkaar). Daardoor had ik bij mijn eerste poging de verkeerde versie geflashed. (ik had versie openwrt-15.05.1-ramips-mt7620-xiaomi-miwifi-mini-squashfs-sysupgrade.bin geflashed).
De Nano wilde hierdoor vervolgens niet opstarten. Ik kwam toen gelukkig een pagina tegen waar werd uitgelegd hoe je de oorspronkelijke versie weer kon flashen: http://en.miui.com/thread-167186-1-1.html

Hierbij was ik ook een paar keer ongeduldig, maar uiteindelijk was het gewoon heel lang wachten totdat het blauwe lampje weer brandde op de Nano.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zien er leuke dingen uit, alleen jammer dat de switch Fast Ethernet is (en maar twee LAN-poorten heeft).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:56
Er is een nieuwe versie uit: Xiaomi Mi WiFi 3.

Helaas nog steeds geen gigabit poorten.

Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/www.gizmotimes.com/wp-content/uploads/2016/03/Xiaomi-Mi-Router-3.png

CPU MT7620A
RAM 128MB DDR2
ROM 128MB SLC Nand Flash
2.4G WiFi 2X2 (support IEEE 802.11N, 300Mbps max)
5G WiFi 2X2 (support IEEE 802.11AC, 867Mbps max)
Antenna 4 PCS
Heat dissipating system Natural heat dissipation
Material ABS
Color White
Size 195*131*23.5mm (Total hight: 177.3mm)
Weight 220g
USB 2.0 slot 1 x DC output (5V/1A)
Lan port 2 (10/100 Auto MDI/MDIX)
WAN port 1 (10/100 Auto MDI/MDIX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat snap ik ook niet... Een sloot RAM en flash (bij NAND flash heb je het dan wel nodig 't schijnt), maar een 100 Mbps switch...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Is ie al ergens op voorraad / te bestellen? Ik zie alleen pre-orders. Pre-orders zitten tussen 30-40 euro/35-45 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Borromini schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:59:
Dat snap ik ook niet... Een sloot RAM en flash (bij NAND flash heb je het dan wel nodig 't schijnt), maar een 100 Mbps switch...
Ik denk dat ze met deze apparaten er gewoon op richten dat onderling verbonden apparaten via Wifi uitstekend met elkaar kunnen communiceren. Ik weet niet hoe snel de gemiddelde internetverbinding in China is, maar als dat ruim onder de 100Mbit zit, heeft het voor hun klanten database geen meerwaarde en is het ook geen probleem.

Thuis heb ik er ook geen last van, omdat het niet mijn primaire router is, maar gebruik ik het als Wifi extender. 100 Mbit is dan snel zat voor mijn telefoon en werk laptop om gewoon te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Get!em schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:33:
Is ie al ergens op voorraad / te bestellen? Ik zie alleen pre-orders. Pre-orders zitten tussen 30-40 euro/35-45 dollar
Quote mezelf: hij is oa bij banggood beschikbaar per vandaag.

Ben benieuwd, zal wel evne worstelen zijn door de chinese interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
cross-quote, maar dan is dit mogelijk wel interessant:
alwaysleft schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:11:
De Xiaomi AC wireless router voor 28,36 met de couponcode GBXMW3 bij Gearbest.

Mooie deal
http://www.gearbest.com/wireless-routers/pp_346394.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327737

kan iemand een review vinden? ik denk om versie 2 of 3 tehalen maar zie echt niet een grote plus punt kwa dat 3de versie alleen dat die 4 antennes heeft dat zal toch niet veel uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Anoniem: 327737 schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:16:
kan iemand een review vinden? ik denk om versie 2 of 3 tehalen maar zie echt niet een grote plus punt kwa dat 3de versie alleen dat die 4 antennes heeft dat zal toch niet veel uitmaken?
Als je de specs naast elkaar zet is het enige verschil 2 extra antennes. De extra ram etc. is volgens mij puur om meer gebruikers af te handelen.
Maar als je niet zoveel apparaten hebt die verbinding maken, maakt dat dus ook geen drol uit volgens mij.

De 2 extra antennes maken voor het bereik volgens mij weinig uit lijkt mij.

Kijk wel wat dat ding in prijs gaat doen. Mogelijk heb ik in de toekomst een Wifi repeater nodig voor in de schuur (Wifi naar LAN). Maar dan voldoet de Nano ook al, die bovendien veel lager stroomverbruik heeft en ca. een 3e van de prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Xiaomi New Mi WiFi Router Dual Band 2.4GHz 5GHz 1167Mbps 802.11ac Broadcom 4709C 1TB
https://bnc.lt/4Sug/V3U1TUNA0s

Met gigabit poorten.

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Frans G schreef op zondag 01 mei 2016 @ 02:27:
Xiaomi New Mi WiFi Router Dual Band 2.4GHz 5GHz 1167Mbps 802.11ac Broadcom 4709C 1TB
https://bnc.lt/4Sug/V3U1TUNA0s

Met gigabit poorten.
Maar voor die prijs koop je 4x de MiWifi 3
Get!em schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:33:
Anoniem: 327737 schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:16:
Iemand al ervaring met de MiWifi 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hij staat bij mij thuis.
Gewoon de mi WiFi rom er op gelaten. Bedienen via de meest Engelse app en voor wat geavanceerde zaken met Chrome translate op de webmanager.

Signaal is heel best. Ik had de xperiabox 8 als WiFi accespoint als default van de provider .
Ik kon op verdieping boven de router niks. Hooguit 1mbit verbinding.

Nu met miwifi3 op 2,4ghz redelijk tot goed bereik op de verdieping. 25mbit na wat verzetten van antennes. Uiteraard op beganegrond gewoon maximaal signaal overal.
Ik heb hem nu wel op signaal max +wall mode staan. Met 40mhz bandbreedte.

Gastenwifi is ook prima. Op 2,4ghz.

Met USB stick of drive kun je van miwifi ook een nas maken, met intern acces en via app ook vanaf internet.

Ik heb nu nog een mi WiFi mini (2), onderweg. Deze ga ik als extender inzetten voor zolder verdieping. Daar is nu met miwifi3 wel bereik, maar niet genoeg.

Overigens wordt mijn WiFi zo beperkt per verdieping door het laminaat met een aluminium ondervloer. Zou ik het in T trapgat monteren dan zou ik bereik overal hebben, maar dan moet ik een utp diagonaal door woonkamer leggen. En boren in muren is vanwege huurhuis niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Get!em schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:45:
Hij staat bij mij thuis.
Gewoon de mi WiFi rom er op gelaten. Bedienen via de meest Engelse app en voor wat geavanceerde zaken met Chrome translate op de webmanager.

Signaal is heel best. Ik had de xperiabox 8 als WiFi accespoint als default van de provider .
Ik kon op verdieping boven de router niks. Hooguit 1mbit verbinding.

Nu met miwifi3 op 2,4ghz redelijk tot goed bereik op de verdieping. 25mbit na wat verzetten van antennes. Uiteraard op beganegrond gewoon maximaal signaal overal.
Ik heb hem nu wel op signaal max +wall mode staan. Met 40mhz bandbreedte.

Gastenwifi is ook prima. Op 2,4ghz.

Met USB stick of drive kun je van miwifi ook een nas maken, met intern acces en via app ook vanaf internet.

Ik heb nu nog een mi WiFi mini (2), onderweg. Deze ga ik als extender inzetten voor zolder verdieping. Daar is nu met miwifi3 wel bereik, maar niet genoeg.

Overigens wordt mijn WiFi zo beperkt per verdieping door het laminaat met een aluminium ondervloer. Zou ik het in T trapgat monteren dan zou ik bereik overal hebben, maar dan moet ik een utp diagonaal door woonkamer leggen. En boren in muren is vanwege huurhuis niet mogelijk.
toon volledige bericht
Maar dus nog geen ervaringen met 5Ghz of OpenWRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

5ghz doet het ook prima. Op beneden verdieping waar miwifi3 ook staat. Bandbreedte intern niet getest, naar internet gewoon max 50mbit up en down. Internet staat soms op 70up en down. Doet ie ook prima.

5ghz is gekend dat hij slecht door muren en plafonds heen komt, dus hier niet anders. 5ghz presteerd nu qua signaal gelijk aan de 2,4ghz van de experiabox.

Switchen tussen 5 en 2,4 ligt per apparaat verschillend, dus praktijk laat ik alles op 2,4 staan die gewoon max bereik en max doorvoer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik heb hem sinds 2-3 weken thuis en ja ik vind hem wel goed

ik heb ook wel een hele grote upgrade gedaan hoor
van een sweex lw050v2 naar miwifi 3 is wel een behoorlijke stap

kwa signaal , snelheid en ook mogelijkheden

minpunt is wel dat af en toe zomaar mijn wifi wegvalt?

Kan iemand een speedtest gaan runnen?
met Google Play: Wi-Fi SweetSpots

ik behaal met mijn note 3 5ghz 100/150mbit is dit wel normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Anoniem: 327737 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:50:
ik behaal met mijn note 3 5ghz 100/150mbit is dit wel normaal ?
Nou, die 150 Mbit is zeker niet normaal, want zowel de Xiaomi Nano, de Xiaomi Mini en de Mi WiFi 3 hebben allemaal fast ethernet poorten voor maximaal 100 Mbit.

Ik heb zelf de Nano en de Mini (op OpenWRT) in gebruik in mijn netwerk, en ze zijn allebeide snel genoeg in het dagelijks gebruik, je merkt niets van die langazamere poorten. Sowieso maakt de verbindingssnelheid op WiFi volgens mij niet zoveel uit, tenzij je continue ISO's aan het overpompen bent of zo.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 30-05-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee ik bedoel niet het ethernet snelheid maar echt wifi snelheid want met Wi-Fi SweetSpots kan je dat meten het is dan een soort van speedtest maar voor LAN gebruik.

terwijl specs wel aangeven tot 1300mbit kan ik max 150mbit binnen halen met mijn toestel naar een andere toestel via 5ghz ac verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je zou die 150 al niet moeten kunnen halen, aangezien het 100Mbit poorten zijn en er dus niet meer doorheen kan, vandaar die eerdere opmerking.
Maar zoals je het nu uitlegd is het intern 5.0Ghz <> intern 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:08:
Je zou die 150 al niet moeten kunnen halen, aangezien het 100Mbit poorten zijn en er dus niet meer doorheen kan, vandaar die eerdere opmerking.
Maar zoals je het nu uitlegd is het intern 5.0Ghz <> intern 5Ghz.
Zou moeten werken als je beide lan poorten aan een gigabit switch knoopt en de router als accesspoint gebruikt. Kun je in theorie 200Mbit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

100mbit is toch alleen voor ethernet ? Dus wat ik oorsprongelijk via mijn modem ontvang.
Wat mijn doel is gewoon dat ik bestanden via FTP (interne Ftp die alleen lokaal werkt) kan sharen op snelle snelheid alles gaat gewoon via 5ghz wifi dus geheel helemaal niks met ethernet of kabel

Dat 100mbit en 150mbit waren ook intern met Wi-Fi Sweetspots die dan gewoon akkeen intern werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamemaniak
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 17:55
Heb vandaag ook mijn exemplaar ontvangen, maar de adapter die erbij zit zijn de pluggen te dik zodat ik hem niet in het stopcontact krijg. Het lijkt op een gewoon Europese adapter, maar hij is dus te groot. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

http://i.imgur.com/rdtQ8IB.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Gamemaniak op 07-06-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:41
Dat lijkt op een plug voor India (type D). Zoek even naar een verloopje op Aliexpress / eBay?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamemaniak
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 17:55
Napsju schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:52:
Dat lijkt op een plug voor India (type D). Zoek even naar een verloopje op Aliexpress / eBay?
Lijkt hij inderdaad nog het meeste op. Heb het opgelost met een andere adapter die ik toevallig nog ergens achterin de kast lag.

Moet zeggen het apparaat prima (die met 2 antennes en dualband) werkt alles was netjes in het Engels en eenvoudig in te stellen. Of het ook stabiel blijft werken is moet ik nog even afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Gamemaniak op 08-06-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10:42
Xiaomi Mi WiFi Router 3 voor € 24,90: http://www.everbuying.net/product1159407.html?

[ Voor 28% gewijzigd door Jumpman op 27-06-2016 11:37 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 23:06
Er zit een referral in je link? De prijs is nu €29.

Overigens moet je je wel afvragen of je bij everbuying wilt kopen: reviews

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 27-06-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
wildcheese schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:45:
[...]

Er zit een referral in je link? De prijs is nu €29.

Overigens moet je je wel afvragen of je bij everbuying wilt kopen: reviews
De link heb ik er uitgehaald. Dit had ik niet gezien, was overigens niet van mij.

De Xiaomi WiFi Router Mi 3 had ik in 10 dagen binnen van Everbuying.net.

Jumpman in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 27-06-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De Xiaomi WiFi Router Mi 3 is ingesteld, DHCP staat uit, de router heeft een vast IP, hier verder ook alles ingesteld. Echter blijft hij zelf via WiFI IP's uitdelen in de 192.168.31.X range. Het IP kan ik ook niet veranderen in het menu waar ik DHCP heb uitgezet, hier wil ik het IP neerzetten dat hij nu heeft (192.168.1.10). De router is wel te benaderen onder 192.168.1.10, maar zelf deelt hij Wireless IP's uit in de 192.168.31.X reeks. :?

Beter was misschien nog, om hem als Wi-Fi Repeater in te stellen voorlopig (ook al halveert dan de snelheid, maar hier heb ik geen Engelse handleiding nog voor gevonden.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste