Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:12
Jumpman schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:18:
De Xiaomi WiFi Router Mi 3 is ingesteld, DHCP staat uit, de router heeft een vast IP, hier verder ook alles ingesteld. Echter blijft hij zelf via WiFI IP's uitdelen in de 192.168.31.X range. Het IP kan ik ook niet veranderen in het menu waar ik DHCP heb uitgezet, hier wil ik het IP neerzetten dat hij nu heeft (192.168.1.10). De router is wel te benaderen onder 192.168.1.10, maar zelf deelt hij Wireless IP's uit in de 192.168.31.X reeks. :?
Zo te horen heb je hem in routermodus en niet in AP-modus staan. Zo te horen krijgt-ie namelijk een IP-nummer van jouw DHCP-server en geeft-ie nummers uit 192.168.31.X uit.

Hoe je dat in Chinese versie moet veranderen? Geen idee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:55
wian_gn schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:23:
[...]

Zo te horen heb je hem in routermodus en niet in AP-modus staan. Zo te horen krijgt-ie namelijk een IP-nummer van jouw DHCP-server en geeft-ie nummers uit 192.168.31.X uit.

Hoe je dat in Chinese versie moet veranderen? Geen idee :)
Ik heb dit vanavond overigens opgelost. De UTP zat in de WAN-poort i.p.v. in een LAN-poort, daarom bleef hij IP's uitdelen in zijn eigen range. Kabel omsteken en hij werkt nu goed in Bridge mode en laat de hoofd-router IP's uitdelen via DHCP. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:59
wildcheese schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:45:
[...]

Er zit een referral in je link? De prijs is nu €29.

Overigens moet je je wel afvragen of je bij everbuying wilt kopen: reviews
Ik heb die router bij everbuying gekocht en helemaal geen problemen ervaren :) Prima snel geleverd nog. Router bevalt trouwens zeer goed. Bereik is super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zo, lekker stil in dit topic...

Zojuist mijn tweede Miwifi 3 ontvangen (die met de 4 antennes). Originele firmware is nog steeds in het Chinees, maar soit.

De tweede staat nu in de andere hoek van mijn huis als wireless repeater. Helaas heeft de originele firmware geen mogelijkheid om de router <-->router verbinding op de 5ghz freq aan te leggen, alleen op de veel minder bandbreedte van de 2.4. Het mooie is wel dat de originele firmware compleet geschikt is voor repeater mode. De miwifi's zien elkaar, herkennen elkaar. Log je in op de router pagina, dan krijg je eerst een topology te zien en kun je aanklikken welke miwifi je wilt configureren.

Is van de alternatieve firmware's bekend of ze 5Ghz wireless repeatermode ondersteunen?

Config is nu zo: Internet --> Miwifi 3 (orig) op zendt uit op 2.4 en 5ghz -->verbonden met 2.4 Miwifi 3 --> zendt uit op 2.4 en 5ghz.

Mogelijk dat ik in een later stadium nog eens bedenk om de tweede ook bedraad aan te sluiten op het internet. Maar dat kost kabels, boren etc. Bovendien moet ik dan ook de config/bedrading van TV en telefoon connectie in huis aanpassen.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 21:11
FunFair schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:33:
[...]
De 2 extra antennes maken voor het bereik volgens mij weinig uit lijkt mij.
Volgens mij zijn er hier in dit geval 2 Antennes voor de 2.4ghz en 2 Antennes voor de 5Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Wat voor het bereik van de Miwifi 3 uitmaakt is de signaalsterkte. Die heeft de zogenaamde Wall-modus. Dan is een dikke muur/plafond opeens ook geen probleem meer voor 2.4Ghz. De 5Ghz heeft daar uiteraard wel een probleem mee (gewapend beton).

Update snelheid op 1e verdieping na extra Miwifi3:
Oude situatie: 1 Miwifi3 in de hoek van het huis op begane grond. Testlocatie een PC met 2.4ghz adapter in de andere hoek van het huis op de 1e verdieping (1 muur verticaal en 1 plafond, beide gewapend beton).
Bron internetsnelheid 50/50Mbps volgens Telfort Glasvezel.
Herhaaldelijke test met Speedtest op 1m naast de Miwifi3 op tablet met 2.4ghz netwerk: gemiddeld 51/72Mbps (hogere upload dan nominaal dus!).
Test met Speedtest met PC op genoemde locatie verdieping hoger: 3/1Mbps, met sterk wisselend connectiesnelheid. Hoogst gemeten 13/15. Laagst gemeten 1/0.6Mbps. Wisselende snelheid te wijten aan voornamelijk de buren met veel 2.4ghz routers.

Nieuwe situatie:2 Miwifi3. 1 op de oude plek. 1 nieuwe in trapgat op niveau van plafond-bg/vloer verdieping
Nieuwe gemiddelde snelheid bij PC verbonden op nieuwe router: 20/17Mbps met veel stabielere snelheden.

Todo: een 5Ghz adaptertje voor de PC aanschaffen, zodat ik nog een extra boost kan verwachten.

[ Voor 67% gewijzigd door Get!em op 14-10-2016 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-07 12:58

grq

Even een heads up: volgens mij speelt die Xiaomi Router 3 browsegegevens door aan Baidu. Zogenaamd in het kader van SafeBrowsing a la Google, maar ook gewoon om de zoekmachine mee te vullen. Voor zover ik kon zien ook geen mogelijk om het uit te zetten, dus dat is niet zo fijn.

Ik heb nu zelf Padavan op mijn MiWifi3 draaien. Dat is een custom firmware voor ASUS routers die is geport naar o.a. Xiaomi routers. Ziet er zo uit, biedt veel meer opties dan de stock firmware en is volledig Engelstalig. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ziet er goed uit. Heb je een linkje naar download en Engelse uitleg? Vond wat Spaans en Russische websites.
Zoek nu dus wel support voor een repeat functie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grq

grq

Engels kon ik ook niet vinden, maar het is heel eenvoudig. Hier zijn instructies in het Russisch voor een oudere versie, maar met screenshots.

Download hier de virtual machine image voor Prometheus. Dat is het script dat Padavan gaat installeren. Als je de versie pakt met EN in de bestandsnaam krijg je tenminste de opties in het Engels.

Kies voor Xiaomi 3 (is ook optie 3, in oudere versies 27 ofzo, gewoon het getal waar Xiaomi 3 bij staat indrukken). Druk dan 0 om het SSH wachtwoord te verkrijgen. Doorloop daarna stappen 1 t/m 3 (zal meestal wel al in orde zijn). Dat is voorbereidend om de firmware te kunnen builden.

Kies als dat allemaal gedaan is voor optie 4, firmware. Kies in dat submenu 3 om de firmware te gaan builden (duurt lang). Kies daarna voor optie 4 om de firmware ook te gaan flashen. Je krijgt de optie om eerst een backup te maken, dus druk even op y. Als het flashen gelukt is kun je nu naar http://192.168.1.1 gaan en inloggen met admin admin.

Note: In eerdere versies moest je blijkbaar meer moeite doen in de voorbereidende fase, nu is het gewoon 1, 2 en 3 intypen en dan is het meeste eigenlijk al bij het opstarten geregeld. Easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
grq schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:43:
Even een heads up: volgens mij speelt die Xiaomi Router 3 browsegegevens door aan Baidu. Zogenaamd in het kader van SafeBrowsing a la Google, maar ook gewoon om de zoekmachine mee te vullen. Voor zover ik kon zien ook geen mogelijk om het uit te zetten, dus dat is niet zo fijn.
Dit is wel interessant, weet je dit zeker? Heb je een bron? Of kan ik dit zelf in mijn Router zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:54
Ik kan me wel herinneren dat de xiaomi miwifi 1 of 2(wat was het verschil daar tussen ook al weer) op een gegeven moment 404 errors af ging vangen in een Baidu page, maar dat is met de meest recente Engelse firmware verdwenen /uit te zetten.

Ik heb wel vaker overwogen om naar openwrt of iets anders te gaan, maar dat proces is ook zo meh. Russische geporte versies. Plus ik vind de hoeveelheid opties echt al prima, kan me niet voorstellen dat ik functionaliteit mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik gebruik de Xiaomi Router MiFi 3 als Accespoint voor beter WLAN, meer niet. Dus ik zou de Baide communicatie kunnen blokkeren op de (hoofd)router.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 16-10-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grq

grq

Jumpman schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 08:54:
[...]

Dit is wel interessant, weet je dit zeker? Heb je een bron? Of kan ik dit zelf in mijn Router zien?
Ja, je kunt dit controleren als je het verkeer tussen de router en de modem snifft. Ik weet niet zeker of er ook een Internetverbinding nodig is, maar ik zou zeggen hang hem eens aan een computer met Wireshark. Je zou queries naar Baidu voorbij moeten zien komen. Op de devices die er mee verbonden zijn zelf kun je niet zien dat er informatie naar Baidu gaat, je moet echt verkeer van de router onderscheppen.

Mij viel het op dat de Baidu-crawler pagina's op een website wist te indexeren waar hij onmogelijk van het bestaan zou kunnen weten. Toen herinnerde ik me dat ik die Baidu queries al eens voorbij had zien komen vanaf de router en was me wel duidelijk wat er gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

In security setting van de orig xiami firmware kun je bepaalde zaken naar baidu uitzetten. Heb ik nu expliciet uitgezet. Via mobiele app welteverstaan.. Settings geven een baidu malware check, en een baidu virus check voor elke pagina in.
Mogelijk na firmware update even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grq

grq

Get!em schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:49:
Settings geven een baidu malware check, en een baidu virus check voor elke pagina in.
Ja, dat zal 't moeten zijn. Ik heb zelf de app wel willen installeren, maar ik wilde de telefoonpermissie niet toestaan |:( . Die optie hoort gewoon in de web interface te zitten, maar wel goed dat het uit te schakelen is voor mensen die geen custom firmware willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mobiele app op iOS heeft niet veel nodig.. pas als je wilt gaan foto backuppen met de app naar je router (mits er USB stick inzit) heeft hij meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:54
Welke app en firmware versie draai jij? Ik kan die settings niet vinden in mijn App.
App(Android) 2.2.30
Firmware 2.8.91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hmmm, ik zit op 2.12.26 en hij wil dat ik upgrade naar 2.14.6. Ik zie ook de Baidu Security Settings niet. Wellicht zat het in eerdere versies van de firmware niet?

[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 17-10-2016 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Xiaomi 3: ROM versie 2.14.6
Mi Router app op iOS: 2.12.2 (8 aug 2016).

Instelling zit in app --> tabblad Plugins --> Security --> Daar zie je malware /download, safebrowsing en apk security vinkjes.

Als jij 2.8.91 als ROM/Firmware hebt, dan heb je niet de Xiaomi 3, maar de 3c of de mini.

Ter info, hieronder het screenshot van de app op iOS, want ik zie dat de Android app er anders uitziet. (Daar heet tabblad Plugins gewoon Tools (betere vertaling).

Mi app security

Ter info, zojuist even de changelogs doorgelezen van zowel de laatste app update als de laatste Rom update: beide bieden betere integratie tussen app en miwifi 3.

[ Voor 66% gewijzigd door Get!em op 17-10-2016 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met de Xiaomi WIFI router 3? Ik zit erover te denken om deze aan te schaffen, maar twijfel aangezien de poorten max 100Mbps zijn en wil eigenlijk alles minimaal 1 gigabit hebben. Ik zou deze router echter alleen voor wifi access gebruiken, welke snelheden halen jullie en hoe is het bereik?

Deze router dus:
Afbeeldingslocatie: http://g04.a.alicdn.com/kf/HTB12gZGKpXXXXa_XXXXq6xXFXXXi/Original-Xiaomi-WIFI-Router-3-English-Version-1167Mbps-WiFi-Repeater-2-4G-5GHz-128MB-Dual-Band.jpg_640x640.jpg

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:42
Gevalletje topic niet doorgenomen?

Die opties gerelateerd aan Baidu heb ik overigens niet op de Mini, daar lijkt het dus niet in te zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Lees dus ff terug op de pagina, zie mijn ervaringen...
Samengevat: Bereik = super op 2.4Ghz, verder dan alle andere routers (in wall mode). Bereik 5Ghz is zoals technisch mogelijk: beperkt tot de eerst volgende muur van gewapend beton. Snelheden zijn hoog. Bij veel storing van buren op 2.4Ghz, kan hij wel flippen.

Paar quirks: Firmware is chinees, dus beheerpagina ook. Vertalen via Google translate (app mobiele telefoon voor als je nog geen internet hebt via de router) en als je internet access hebt, kan je ook gewoon Chrome browser gebruiken.

Na update reset de timezone steeds naar chinees, even mee opletten, kan invloed hebben op je DNS en je Nightmode (wifi off) timer.

Apparaatje is zeer licht, heeft geen bevestigingspunten voor aan de muur. Antenne design: 2 voor 2.4ghz, 2 voor 5ghz, zie een teardown ergens op internet. Bediening via (engelstalige) app mogelijk.

Let op, twee varianten in omloop: de 3 en de 3c. De 3c heeft geen 5ghz, maar wel n- protocol.

Via Banggood had ik em binnen 10 dagen binnen met tracking en gratis EU-plug adapter. (stukje plastic en metaal om de plug van chinees/engels platte pinnen naar EU ronde pinnen te converteren)

Test snelheid internet: 50/50 abonnement: Miwifi 3 op --> 2.4ghz --> repeater mode miwifi 3 --> 5ghz --> tablet.
Gehaalde snelheid 50/70. Zelfde als op 1 meter afstand van eerste Miwifi 3 ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Get!em op 17-10-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 13:33

CodeIT

Code IT

Ik ben ook aan het kijken naar de Xiaomi MI Wifi Router 3. Op veel sites zie ik dat deze 2 gigabit poorten heeft. Is er een nieuwe hardware revisie gemaakt, of klopt de info op de sites niet?
Bijv: http://www.everbuying.net/product1159407.html en http://www.gearbest.com/w...ers/pp_346394.html?wid=21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Niet echt... GB en EB staan wat xiaomi betreft niet op mijn hotlist qua betrouwbaarheid en die informatie klopt dus niet.

Originele website van xiaomi miwifi 3 http://www.mi.com/miwifi3/specs/ (of via google translate) https://translate.google....m%2Fmiwifi3%2F&edit-text=

meest betrouwbare waar ik tot nog toe altijd origineel spul van xiaomi heb gehad: banggood.com
Gearbest heeft mij al eens nepspul geleverd (lijkt er wel op, maar klopt niet).

Let op, er is ook een miwifi 3c (zelfde uiterlijk, andere hardware). Die serveert GEEN 5ghz....

[ Voor 8% gewijzigd door Get!em op 01-11-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-07 23:02
Get!em schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:55:
Paar quirks: Firmware is chinees, dus beheerpagina ook. Vertalen via Google translate (app mobiele telefoon voor als je nog geen internet hebt via de router) en als je internet access hebt, kan je ook gewoon Chrome browser gebruiken.
Ik heb sinds vorige week de Xiaomi MI Wifi Router 3 draaien. Na het updaten van de firmware viel me op dat je nu ook Engels als menutaal kunt kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

BigSurf schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:22:
[...]

Ik heb sinds vorige week de Xiaomi MI Wifi Router 3 draaien. Na het updaten van de firmware viel me op dat je nu ook Engels als menutaal kunt kiezen!
Welke router? De miwifi 3, met 4 antennes zonder harde schijf? Welke firmware versie heb je? Hier geen keuze voor Engels bij twee van die apparaten. Heb je de miwifi mini met 2 antennes ? Die kan wel naar Engels, sinds begin dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Get!em schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:12:
[...]
Heb je de miwifi mini met 2 antennes ? Die kan wel naar Engels, sinds begin dit jaar.
Hmm. Misschien dat ik me vergist heb. Ik had de twee antenne versie en die vervangen met de 4 antenne versie (zonder harde schijf). Toen ook de firmware op beide devices geupgrade en toen viel me de engelse menu-optie op. Dit zal dan wel op de twee antenne versie geweest zijn. Ging er eigenlijk vanuit dat de andere firmware dat ook zou hebben omdat ze vrijwel hetzelfde zijn qua menustructuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als je beide hebt, kun je 1 in relais modus zetten. Werkt erg goed tussen 2 miwifi apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Get!em schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:53:
Als je beide hebt, kun je 1 in relais modus zetten. Werkt erg goed tussen 2 miwifi apparaten.
Ik weet niet of dat kan bij mijn configuratie. Ik heb de xiaomi als accesspoint geconfigureerd met een vast ip dus DHCP uit en stekker in de LAN poort en nu kan ik niet (meer) in het configuratiemenu.

De xiaomi gaat namelijk standaard in de 192.168.32.x range adressen uitdelen en dan kan ik met mijn wifi connected devices niet bij mijn apparatuur die 192.168.1.x range zit. Daarom heb ik de xiaomi als accesspoint geconfigureerd en dit werkt prima maar kan ik niet meer in het menu, ook niet via de app.

Is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:42
In de WAN poort en dan instellen als 'repeater'(?), dan kun je de app nog gebruiken (bepaalde functies niet) en zit je in dezelfde range waardoor je ook bij apparaten die met een ander AP verbinden en in een andere range zitten.

Ik heb dat destijds zo gedaan, daarna geen aanpassingen meer doorgevoerd:
dutchgio schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:39:
[...]
Uiteindelijk is het wel redelijk gelukt; eerst kabel in de wan poort, via de interface DHCP uitzetten.
Daarna in lan port en een tijd wachten, dan pakt ie het wel automatisch op en is het een nieuw Wifi AP maar wel in hetzelfde subnet waardoor de server die op de modem aangesloten zit lokaal te bereiken is.

[ Voor 52% gewijzigd door dutchgio op 05-11-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Of als wireless repeater/relais: De xiaomi loskoppelen van LAN. Daarna fabrieks resetten met punaise achterin. Dan opnieuw power aan.
Je pc koppelen op WiFi netwerk van xiaomi_xxxx. Dan kiezen voor wireless relais. En aansluiten op je bestaande WiFi netwerk. Neemt hij de op range van je bestaande over.

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 05-11-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:30

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, ik krijg het niet voor elkaar om m'n mini te gebruiken met 5GHz wifi, alleen de 2.4GHz verschijnt :S
Het doel is om de mini te gebruiken achter mijn router.

Heb nog geprobeerd om naar open wrt te flashen, maar om een of andere reden blijft ook na het flashen van de SSH patch de SSH verbinding geweigerd worden.

Ik heb deze stappen gevolgd:

https://wiki.openwrt.org/toh/xiaomi/mini, bij het kopje OpenWrt installation, niet de code injection bug.

root@192.168.31.1 wordt dus geweigerd.

Iemand met tips?

GielFox in "Xiaomi Router. De goedkoopste open WRT-router." aha... Als ik het goed heb stond die bij mij op 146... zou dus ook wel eens out of range kunnen zijn.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Jup, bekend issue met 5Ghz: regio gebonden kanalen, en de verscheidenheid is groter dan op de 2.4Ghz. Op 2.4Ghz is bijv kanaal 13 altijd zo'n twijfelgevalletje qua support van alle apparaten.

Bij 5Ghz heb je grotere verschillen in regio / kanalen.
Wikipedia heeft het landen / kanalen overzicht Wikipedia: List of WLAN channels

Let op op de DFS compatibiliteit. Ivm radars her en der in NL ((militaire)vliegvelden, weerradar (bilt/herwijnen/denhelder) ). Interferentie voor de oa de weerradar wordt al sinds 2009 gerapporteerd en gemonitord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:30

steveman

Comfortabel ten onder

149 stond ie op, nu op 36 en het werkt (en je zit gelijk veilig ivm radartoestanden).

SSH-en is ook gelukt, moest per se via ethernet ipv wifi, kennelijk.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
BigSurf schreef op vrijdag 4 november 2016 @ 13:22:
[...]

Vanavond ook maar eens updaten dan, ga nu altijd via Google Chrome en dan Translate to English.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Jumpman schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:29:
[...]
Vanavond ook maar eens updaten dan, ga nu altijd via Google Chrome en dan Translate to English.
Mijn bericht klopte niet, ik had me vergist. Alleen de 'oude' miwifi mini 2 antenne router heeft de keuze voor Engels. Misschien ondertussen ook wel de miwifi 3 router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
BigSurf schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:56:
[...]

Mijn bericht klopte niet, ik had me vergist. Alleen de 'oude' miwifi mini 2 antenne router heeft de keuze voor Engels. Misschien ondertussen ook wel de miwifi 3 router?
Blijkbaar heeft iemand ook de firmware voor de Xiaomi Router Mi Wifi 3 naar het Engels vertaald: YouTube: How to change Mi Router 3 System Language to English (Romana).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hmm, een oudere versie (2.10). Ik kan geen download locatie vinden.

Mijn huidige routers zitten nu op 2.14 en 2.16. Beide via automatische upgrade. Geen idee waarom daar nog verschil in zit. Op de 2.14 krijg ik via de (geforceerde) automatische update ook geen nieuwere versie binnen. Terwijl 2.16 ook nog niet eens op de miwifi download website staat.

Wel gemerkt dat ik nogmaals de 'Firewall' uit moet zetten, anders wordt elke url via Baidu gestuurd (zoals eerder in dit topic al eens gemeld). Kan alleen via de App.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Hier nu de Xiaomi Router Mi WiFi 3 in het Engels met een orginele firmware.

Stappen:
  1. Ga naar http://miwifi.com (vertaal de website met Google Chrome);
  2. Verander rechtsonder de taal in Taiwanese (vertaal de website met Google Chrome);
  3. Ga naar Downloads boven in het website menu;
  4. Ga naar ROM's;
  5. Download de ROM, Dat moet deze zijn: miwifi_r3_firmware_62cf9_2.10.38_INT.bin;
  6. Log in op de Xiaomi Router Mi WiFi 3 (vertaal de website met Google Chrome);
  7. Ga naar Settings -> Status;
  8. Upload de miwifi_r3_firmware_62cf9_2.10.38_INT.bin ROM;
  9. Wacht tot het firmware upgrade proces afgerond en de blauwe LED weer brand op de router;
  10. Log in op de Xiaomi Router Mi WiFi 3 (vertaal de website met Google Chrome);
  11. Ga naar de Settings -> Status;
  12. Verander de taal naar Engels;
  13. De Xiaomi Router Mi WiFi 3 is nu in het Engels met een originele firmware.
Note: De router geeft meteen aan dat er een update is naar 2.14.6, ik heb nog niet getest of je dan de Engelse taal behoudt.

Direct naar firmware: http://bigota.miwifi.com/...are_62cf9_2.10.38_INT.bin. Je kan dan stap 1 t/m 5 overslaan.

[ Voor 168% gewijzigd door Jumpman op 12-01-2017 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjubtjub
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Heb er vorige week 1 geupdate met app naar laatste firmware 2.16.xx, maar nog steeds geen Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
tjubtjub schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:18:
Heb er vorige week 1 geupdate met app naar laatste firmware 2.16.xx, maar nog steeds geen Engels.
Met bovenstaande stappen wel Engels, maar je draait dan wel een ouder/andere versie. De Taiwanese firmware heeft in ieder geval Engels in zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 19:56
Net de mi wifi 3 aangesloten en ben zeer te spreken over de ontvangst, de router evenaart mijn nighthawk r7000 kwa range (waarschijnlijk niet dezelfde snelheid op afstand)
Wat me wel wat tegenvalt is de WAN snelheid. ondanks dat er een 100Mbit poort op zit haal ik maar 60Mbit van de 300 Mbit die ik heb. Getest met een surface pro 4 met een wifi ontvangst van 144 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

heb je wel getest op 5Ghz? Default krijgt de 2.4 en de 5Ghz dezelfde naam en mogen devices zelf switchen. Ik heb ondervonden dat als ik alles afdwing op 5Ghz dmv een aparte naam ik veel hogere snelheden haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie4nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-02 14:39
Zojuist de Mini 2,4 & 5ghz versie gekocht voor 13euro. Dacht laat het even hier weten.

http://www.ebay.com/itm/O...fi-1167Mbps-/172479706682

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjubtjub
Meteen ook besteld. Altijd makkelijk. Thx voor tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 20:28
Dat is wel heel goedkoop... ben benieuwd of je die gaat ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:29
Voor mensen met een Mi Wifi Mini of de Mini 3 router :

https://plol.eu/how-to-in...e-for-xiaomi-router-mini/

https://sites.google.com/...rminipadavan/instructions

Ik ben in het bezit van een MiMini R1CM en heb gisteren Padavan ( gebaseeerd op ASUS firmware ) geflashed via Telnet ( cmd ) en ben zeer tevreden over de vele mogelijkheden t.o.v Xiaomi firmware.

Let op : de firmware voor de Mi Mini 3 is nog zeer experimenteel , maar zal ongetwijfeld verder ontwikkeld worden!!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjubtjub
FunFair schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:52:
Dat is wel heel goedkoop... ben benieuwd of je die gaat ontvangen.
Je had gelijk..............inmiddels geld retour gekregen. Jammer. Had liever de router om mee te spelen. ;w
(stille hoop dat ie ergens is blijven hangen en geheel onverwacht alsnog wordt afgeleverd }) )

[ Voor 14% gewijzigd door tjubtjub op 10-03-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Weer wat nieuws ontdekt (eigenlijk wel logisch, maar toch): de xiaomi router kun je prima gebruiken als wifi-adapter voor een PC met LAN aansluiting, maar zonder wifi kaart.

Koppel je (tweede) router als wireless wifi extender op je bestaande wifi netwerk. De LAN poorten van die tweede router zijn dan vervolgens gewoon goed te gebruiken voor aansluiten van je PC. Communicatie van het wireless extenden gaat helaas wel alleen over 2.4ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Get!em schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:37:
Weer wat nieuws ontdekt (eigenlijk wel logisch, maar toch): de xiaomi router kun je prima gebruiken als wifi-adapter voor een PC met LAN aansluiting, maar zonder wifi kaart.

Koppel je (tweede) router als wireless wifi extender op je bestaande wifi netwerk. De LAN poorten van die tweede router zijn dan vervolgens gewoon goed te gebruiken voor aansluiten van je PC. Communicatie van het wireless extenden gaat helaas wel alleen over 2.4ghz.
En dat is snel genoeg, want de UTP poorten zijn maar 100 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Klopt, maar m'n internet verbinding is 50/50. Dus zat snelheid. En voor die ene keer dat ik grotere files intern moet verhuizen heb ik voldoende geduld. Of USB. Heb verder geen NAS. Wel online storageoplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Loopt een aanbieding bij Gearbest op dit moment: Get!em in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wat is het verschil met deze?
http://www.gearbest.com/w...429780.html?lkid=10621653

Edit ik denk dat dat een chinese variant is "Chinese plug"

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 03-04-2017 17:33 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Die jij linkt is de 3c en niet de 3. Die heeft geen 5ghz Ac voor zover ik weet.

3 = ac
3c = n

[ Voor 10% gewijzigd door Get!em op 03-04-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:42

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Weet iemand wat precies het verschil is tussen de xiaomi mini router en de router 3? Ik kan niet echt specifieke verschillen vinden?

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

2 versus 4 antennes (alle 2x2) is eigenlijk het grootste verschil. Hierdoor kun je de antennes iets anders richten, waardoor je nog een breder bereik hebt. Software (ROMS) verschilt ook, en daardoor ook de mogelijkheden via de Apps. Maar dat wijzigt nog wel eens met de versies, dus kan ik geen zinnige vergelijking van geven.

Mocht je WRT er perse op willen zetten dan is de Mini de beste, omdat de meeste ontwikkelaars daarop testen en niet op de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:42

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Thanks, het is de bedoeling dat het in een ruimte van 10 bij 8 gebruikt wordt zonder muren, dus dan moet de mini prima volstaan.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:46

Hupske

AFCA

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:00
Wild Chocolate schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:51:
[...]

Ik heb deze router op 24 maart (voor €27,08, inclusief Priority Direct Mail en Insurance) besteld bij Banggood. Vrijdag de afleverpoging bij mij thuis al geweest, gisteren opgehaald bij het PostNL punt.
Vrij goed dus, hoewel ik hem bij Banggood pas gekocht heb en iets minder kwijt was, inclusief duurdere verzendopties. Maar nu is hij daar €5,- duurder.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits28
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-07-2021
Sinds een paar dagen in het bezit router 3 met ook 5 ghz. Instaleren was even puzelen. Engelstalige firmware instaleren is niet gelukt, maar met translate ging het ook. Hoefde eigenlijk ook niet zoveel in te stellen. Kreeg wel meteen een update naar 2.18.3. Dat ging soepeltjes. Overigens nog steeds geen engels.
Wat me met geen mogelijkheid lukt is om mijn telefoon te verbinden met de app. (notabene een xiaomi MI5).
Jammer maar niet onoverkoombaar. De app ziet hem wel maar verbinden lukt mooi niet.
Voor de rest dik tevreden. Snelheid is prima en het bereik ook.
Fijne router dus voor weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedboot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
De telefoon app moet op hetzelfde WiFi netwerk zitten.
Ook mag het ip adres van de router niet veranderd worden.
Alleen adres 192.168.31.1 werkt via de app.
Dat is mijn ervaring in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits28
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-07-2021
Hij werkt. Dank je Speetboot.
Engelse taal werkt inmiddels ook. Heeft allemaal niet zoveel met de router te maken.
Ik ben gewoon een notoire prutser. Maar uiteindelijk komt het wel goed. Duurt bij mij alleen wat langer.
Hij draait nu als de brandweer. Zoals gezegd, prima bereik en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buthead
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:03
Even deze weer vanboven het stof halen, heb hier ook een R3 liggen, laatste versie erop en QOS en etc ingesteld zodat ik toch max 75 eruit krijg ( hier een 200/20mbps abbo) -> router heeft 100mbps poorten^^

Iemand al ervaring of manier gevonden openWRT erop te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Speedboot schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:51:
De telefoon app moet op hetzelfde WiFi netwerk zitten.
Ook mag het ip adres van de router niet veranderd worden.
Alleen adres 192.168.31.1 werkt via de app.
Dat is mijn ervaring in ieder geval.
Mijn ervaring is juist compleet tegenovergesteld. Als je eenmaal een xiaomi account hebt ingesteld in je router en deze met internet hebt verbonden, dan kun je de app, waar je bent ingelogd met het zelfde account overal openen en gebruiken.

Het maakt nu niet uit of ik thuis zit, op mn werk of in het buitenland, ik kan mn router bedienen, rebooten, throttlen etc..

Sterker nog, ik heb twee van deze beestjes, en hij tekent in de app zelfs de netwerktopology, oftewel, hij ziet in de app, dat de 2e router draadloos is gekoppeld met de 1e router. Beide hebben eigen ip adressen. Ik kan ze onafhankelijk van elkaar updaten en configureren.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Even een vraag; in het verleden heb ik wel eens naar Xiaomi routers gekeken als extra AP o.i.d. omdat we hier nog altijd een antieke TP-Link TL-WR1043ND gebruiken (achter een Ziggo modem die in bridge-modus staat)
Van de eerste goedkope router met USB-voeding tot nu de meest uitgebreide 3G-model met gigabit-poorten.
Daarnaast lijkt mij het van op een VPN-server op te zetten zodat ik veilig bij mijn NAS en IP-camera kan buiten ons eigen netwerk.
(De app/cloud manier van Qnap is enorm traag en poorten openzetten voor de IP-camera is ook niet erg slim)

Nou is mijn vraag; ik heb het niet zo op de apps/software van Xiaomi dus wil er graag Padavan op installeren. Nou weet ik dat dit op de 3 draait, maar iemand enig idee of dit ook werkt op de 3G?

Bedoeling is dat
- of ik de 3 neem en deze achter de TP-Link zet als AP, en de wiif van de TP-Link uitzet. De 100Mbit-poorten van de 3 zijn dan niet zo erg.
- of ik de 3G neem en deze vóór de TP-Link zet (en dus als main-router gebruik) en de TP-Link als veredelde switch inzet en ook hier weer Wiif van uitzet.

EDIT: het lijkt erop dat Padavan ook op de 3G draait volgens een Russisch forum.
Wel tricky om op die manier een alternatieve firmware er op te zetten...

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 13-09-2017 21:17 ]

• Piet91
  • Niet online
Ik gok vanwege de stilte hier dat dus niemand ervaring heeft met Padavan op de 3G router? :P

• Piet91
  • Niet online
Heb net de 3G besteld. Nu mijn Russisch bijspijkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Het zag er eerst aardig intimiderend uit; maar uiteindelijk was het erg makkelijk.
Padavan draait nu op mijn Mi Router 3G.
Men levert de router niet met een EU-stekker en deze oplossing van hun vind ik niets; maar gelukkig had ik nog een 12V 1A voeding liggen van een IP-camera. (originele Mi voeding is 1.5A)

Dit weekend maar eens in de instellingen duiken:
- TP-Link TL-WR1043ND ruilen met de Mi welke rechtstreeks achter Ziggo modem zit.
- TP-Link 'achter' de Mi zetten en hiervan Wifi uitschakelen (maar ook DHCP e.d. goed instellen)
- Draadloze netwerken opzetten met de verschillende kanalen en gastnetwerk(en).
- VPN server/client instellen (kan ik eindelijk veilig en makkelijk(?) bij de NAS en IP-camera.

En natuurlijk Wifi-bereik/snelheid vergelijken met de TP-Link.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4404/37393272721_b2e2ae88b3_c.jpgXiaomi Mi Router 3G Padavan by Iemand91, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4455/37345905076_4913490a83_c.jpgXiaomi Mi Router 3G Padavan by Iemand91, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4402/37136185500_03a5d32eac_c.jpgXiaomi Mi Router 3G Padavan by Iemand91, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4511/37362678062_a2b505f7f5_c.jpgXiaomi Mi Router 3G Padavan by Iemand91, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4369/37136180750_a8c892de2b_c.jpgXiaomi Mi Router 3G Padavan by Iemand91, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 21:11
Heb je een link o.i.d. naar de tutorial/guide die je hebt gevolgd om Padavan erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
GielFox schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 04:41:
Heb je een link o.i.d. naar de tutorial/guide die je hebt gevolgd om Padavan erop te zetten?
Deze post:
Piet91 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:41:
EDIT: het lijkt erop dat Padavan ook op de 3G draait volgens een Russisch forum.
Wel tricky om op die manier een alternatieve firmware er op te zetten...
Is overigens sterk vergelijkbaar met de manier waarop je Padavan op de andere Xiaomi routers zet en daar zijn wel een paar Engelstalige tutorials van te vinden.

Viel zoals gezegd dus heel erg mee. Je moet er overigens wel de tijd voor nemen; de firmware moet immers door jezelf gebouwd worden.
Uiteindelijk was ik er dus wel even een tijd mee bezig, maar dat kwam vooral vanwege het feit dat ik alles driemaal controleerde voordat ik verder ging; omdat ik het natuurlijk niet verkeerd wilde doen.
(en met een Xiaomi baksteen overbleef :P )

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 02-10-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik heb wel net de TP-Link ingewisseld voor de Mi Router, maar ik krijg nog geen internetverbinding.
DNS server reageert niet en/of andere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Piet91 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:51:
Ik heb wel net de TP-Link ingewisseld voor de Mi Router, maar ik krijg nog geen internetverbinding.
DNS server reageert niet en/of andere problemen.
Eerst de router één op één aan de PC hangen met een UTP kabel, om in te stellen naar jouw netwerkinstellingen. Daarna pas in je netwerk hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:57:
Eerst de router één op één aan de PC hangen met een UTP kabel, om in te stellen naar jouw netwerkinstellingen. Daarna pas in je netwerk hangen.
Dat heb ik gedaan.

Als ik WAN Connection Type instel op iPoE: Automatic IP (standaard) dan krijg ik geen verbinding.
Stel ik deze in op iPoE: Static IP en voer ik het IP Adress van de TP-Link in en de Subnet Mask/Default Gateway; dan geeft de Mi aan dat aan de WAN kant verbonden is.
Maar internet heb ik dan nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Piet91 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:59:
[...]

Dat heb ik gedaan.

Als ik WAN Connection Type instel op iPoE: Automatic IP (standaard) dan krijg ik geen verbinding.
Stel ik deze in op iPoE: Static IP en voer ik het IP Adress van de TP-Link in en de Subnet Mask/Default Gateway; dan geeft de Mi aan dat aan de WAN kant verbonden is.
Maar internet heb ik dan nog niet.
Zelf heb ik de router helaas niet meer, maar staat DHCP wel uit? Anders heb je twee devices die adressen uitdelen, neem ik even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:06:
Zelf heb ik de router helaas niet meer, maar staat DHCP wel uit? Anders heb je twee devices die adressen uitdelen, neem ik even aan.
De TP-Link zit momenteel helemaal niet meer aangesloten. Die ligt stroomloos naast mij.

Ik had de Mi van te voren ingesteld (dus niet aan router en met kabel rechtstreeks aan de PC) en heb vervolgens de TP-Link 1 op 1 vervangen door de Mi.

Ik moet het geloof ik wel in het DNS zoeken wat dat kom ik telkens tegen. Maar goed; dit soort zaken/problemen is niet allemaal mijn cup of tea...

EDIT: het automatisch toekennen van een IP-adres aan de Mi lijkt niet te werken als ik op de MI iPoe: Automatic IP instel. Dat lijkt te komen omdat het Ziggo modem geen IP-adres wil geven aan de router omdat deze een ander MAC-adres heeft dan de TP-Link. Tenminste; dat is wat ik zo snel kan vinden via Google...
Als ik hier dus het IP-adress, subnet mask en default gateway van de TP-Link invoer; dan ben ik aan de WAN-kant dus wel verbonden, maar dan heb ik dus de DNS-problemen.

Als ik google.nl, 8.8.8.8 o.i.d. ping krijg ik ook een timed out. Geldt overigens voor alle apparaten die aangesloten zijn op de Mi.

[ Voor 33% gewijzigd door Piet91 op 02-10-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysob
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-11-2022
Gebruik hier al geruime tijd een aantal Router 3 varianten (met 4 antenes). Allen uitgerust met Padavan firmware, welke zeer makkelijk is te flashen al zeg ik het zelf. Voornaamste reden was dat ik de routers wilde uitrusten met een 4G USB modem van Huawei (E3372 geflashed zonder Hi-Link). De vaste internet providers zijn er hierdoor overigens inmiddels uit.

Al met al super spul, nooit problemen mee. Aan de Padavan firmware heb ik custom scripts toegevoegd om o.a. connection loss te herkennen op de 4G verbinding en deze dan vervolgens automatisch te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik zit door te ploeteren; ik zie bij Network Map en dan Internet Status het symbool veranderen.
Vlak na boot staat er hier een horizontale streep, seconden later een kruis. Naar mijn weten moet hier een vink staan.

Ik ben al tig keer door alle instellingen gegaan; maar ik kan de oorzaak maar niet vinden. Iemand een idee?
Bij Connection Status staat gewoon 'connected'.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ebY9P8V.png

(Screenshot van deze post: grq in "Xiaomi Router. De goedkoopste open WRT-router.")

EDIT: hmm, nu op iPoE: Automatic IP staan en Connection Status is nu 'connected'. Niet eerder gebeurd met iPoE: Automatic IP maar nog steeds geen internet.

EDIT #2: Ik lijk nu internettoegang te hebben, pingen naar 8.8.8.8 of www.google.nl geeft respons, maar internet werkt nog niet; pagina's laden nog niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Piet91 op 03-10-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik geef het op. Ik zit nu al 2 dagen te ploeteren om zoiets normaals als een nieuwe router aan het werk te krijgen en tot nu toe nog niets.

De router geeft aan dat ik internet heb, de computer/laptop geeft aan dat ik internet heb; pingen naar google of 8.8.8.8. e.d. werkt (al heb ik af een toe een paar 'Request timed out' tussendoor) en Windows Netwerkcontrole geeft ook geen fouten.
En toch kan ik niet internetten.

Ik gooi die Xiaomi maar weer op de plank en kijk over een tijd wel weer. Wordt er moe van.

Misschien werkt de Mi wel als ik 'm als AP áchter de TP-Link zet, maar dat is niet wat ik wil.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 06-10-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
@Piet91 Even in dit topic gedoken en enkele vragen:

=> Je hebt dus al een router en wil de Xiaomi als AP gebruiken ? Een all-in-one box van je provider ?
=> Je wil dus via de WAN connectie maken met je router van je provider die DHCP doet ?
=> Je gebruikt de DNS van je router van je provider ? Of gebruikt de Xiaomi standaard een chinese DNS ? Anders DNS fixen op OpenDNS of Google DNS (8.8.8.8 8.8.4.4)

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Bvapple schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:02:
@Piet91 Even in dit topic gedoken en enkele vragen:

=> Je hebt dus al een router en wil de Xiaomi als AP gebruiken ? Een all-in-one box van je provider ?
Ik heb nu een router (TP-Link TL-WR1043ND) achter ons Ziggo modem staan.
De Ziggo modem staat in bridge modus.
Ik wil nu de TP-Link vervangen door de Mi en vervolgens de TP-Link achter de Mi inzetten als switch (dus met DHCP en Wifi op de TP-Link uitgeschakeld)
=> Je wil dus via de WAN connectie maken met je router van je provider die DHCP doet ?
Via de WAN connectie maken met het Ziggo modem.
=> Je gebruikt de DNS van je router van je provider ? Of gebruikt de Xiaomi standaard een chinese DNS ? Anders DNS fixen op OpenDNS of Google DNS (8.8.8.8 8.8.4.4)
DNS heb ik inderdaad al meerdere malen geprobeerd, o.a. op die van Google inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
@Piet91
Dus je WAN poort van je Xiaomi router is verbonden met een UTP aan een Ethernet poort van de Ziggo router ?

Kan je even je WAN Network instellingen tonen ? Ik vermoed dus dat deze DHCP zijn en je dus een dynamisch adres van de DHCP server van je Ziggo router zal krijgen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Bvapple op 03-10-2017 16:07 . Reden: Ehm... Ja, weer te snel op de enter toets gedrukt hè ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysob
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-11-2022
Piet91 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:52:
[...]

Ik heb nu een router (TP-Link TL-WR1043ND) achter ons Ziggo modem staan.
De Ziggo modem staat in bridge modus.
Ik wil nu de TP-Link vervangen door de Mi en vervolgens de TP-Link achter de Mi inzetten als switch (dus met DHCP en Wifi op de TP-Link uitgeschakeld)

[...]

Via de WAN connectie maken met het Ziggo modem.
Vanwaar deze drietrap aan net devices? Desalnietemin dien je te verifiëren of je WAN settings wel juist zijn. Advanced > Administation > Operation mode (boven in) > Wireless Router Mode (Default) > Save

Daarna:
Advanced > WAN > Connection type > IPeO (automatic) > Save

Let wel, je dient de kabel vanaf jouw Ziggo router in de WAN poort te bevestigen en er zeker van te zijn dat de Ziggo modem daadwerkelijk in bridge modus staat.

[ Voor 11% gewijzigd door mysob op 04-10-2017 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Bvapple schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:06:
@Piet91
Dus je WAN poort van je Xiaomi router is verbonden met een UTP aan een Ethernet poort van de Ziggo router ?
Correct.
Kan je even je WAN Network instellingen tonen ? Ik vermoed dus dat deze DHCP zijn en je dus een dynamisch adres van de DHCP server van je Ziggo router zal krijgen ?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/al93JSM.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FDz5GAJ.jpg
mysob schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 02:22:
Vanwaar deze drietrap aan net devices?
Ziggo modem lijkt me een vanzelfsprekend iets. Deze heb ik jaren geleden in bridge laten zetten omdat ik eigen router wou gebruiken; de TP-Link.
Nu wil ik de TP-Link vervangen door de Mi en de TP-Link puur als switch gaan gebruiken.
Desalnietemin dien je te verifiëren of je WAN settings wel juist zijn. Advanced > Administation > Operation mode (boven in) > Wireless Router Mode (Default) > Save

Daarna:
Advanced > WAN > Connection type > IPeO (automatic) > Save
Correct, zo staat de Mi ingesteld.
Let wel, je dient de kabel vanaf jouw Ziggo router in de WAN poort te bevestigen en er zeker van te zijn dat de Ziggo modem daadwerkelijk in bridge modus staat.
Ook beide correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
@Piet91 Ik zie connected staan...
=> Heb je al geprobeerd om te pingen naar Google.be krijg je een IP-adres
=> Wat krijg je als je nslookup google.be doet ?
=> Wat krijg je als je tracert google.be doet ?

In de netwerk instellingen krijg je daar de juiste gateway/DNS te zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Bvapple schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:37:
@Piet91 Ik zie connected staan...
=> Heb je al geprobeerd om te pingen naar Google.be krijg je een IP-adres
Als ik ping naar google.be krijg ik inderdaad een IP-adres.
Verschilt per keer of ik alle 4 packets ontvang of -3 verlies.
=> Wat krijg je als je nslookup google.be doet ?
Meestal DNS request timed out. Maar ook een aantal keer (in het geval van nslookup google.com):
code:
1
2
3
4
Server: google.public-dns-a.google.com
Address: 8.8.8.8
Addresses: 2a00:1450:400e:808::200e
                  172.217.19.206
=> Wat krijg je als je tracert google.be doet ?
2 pogingen gedaan; een naar .be en een naar .nl.
Ik geloof wat je zou verwachten, met tweemaal een request timed out tusendoor (van de 13 netwerk devices)
Een naar google.nl geeft 1 request timed out (van de 10 network devices)
In de netwerk instellingen krijg je daar de juiste gateway/DNS te zien ?
Je bedoelt onder ipconfig /all neem ik aan?
Daar heb ik inderdaad de Default gateway op het IP-adres van de Mi staan en de DNS Servers staan op 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
Dan vrees ik op en duur dat je een slecht modelleke hebt. Als alle configs fout staan en je nslookup is succesvol en je vertaling hostname-->ip is oké en je krijgt effenaan request time out...

Best eens je verhaal doen bij de reseller tenzij iemand anders je kan helpen maar vrees ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Bvapple schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:40:
Dan vrees ik op en duur dat je een slecht modelleke hebt. Als alle configs fout staan en je nslookup is succesvol en je vertaling hostname-->ip is oké en je krijgt effenaan request time out...

Best eens je verhaal doen bij de reseller tenzij iemand anders je kan helpen maar vrees ervoor
Ik ga denk ik maar even een nieuw topic maken met dit probleem. Misschien zien meer mensen het dan.
In ieder geval bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Laatst online: 25-06 23:30
Piet91 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:23:
Het zag er eerst aardig intimiderend uit; maar uiteindelijk was het erg makkelijk.
Padavan draait nu op mijn Mi Router 3G.
Heb interesse in de Mi Router 3G.
Zou je eens kunnen kijken hoeveel kWh de Mi Router 3G verstookt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:41:
Heb interesse in de Mi Router 3G.
Zou je eens kunnen kijken hoeveel kWh de Mi Router 3G verstookt?
Ik heb geen meter helaas.
Ik voedt de Mi overigens met een 12V, 1A voeding van een IP-camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Net even geprobeerd even of de Mi inderdaad als AP gebruikt kan worden:
Geen enkel probleem. In de instellingen aangegeven dat de Mi als AP gebruikt moet worden, ethernetkabel vanuit de TP-Link in de WAN-poort van de Mi (zoals de interface van de Mi aangeeft) en ik heb direct internet.
Geen enkel ander probleem ook.

Ergens moet dus iets in de instellingen van de router, PC's/laptop en/of Ziggo(modem) iets verkeerd staan o.i.d. dat de Mi geen internet doorgeeft (maar wel internetverbinding heeft)

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 07-10-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Laatst online: 25-06 23:30
Piet91 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:13:
[...]

Ik heb geen meter helaas.
Ik voedt de Mi overigens met een 12V, 1A voeding van een IP-camera.
Maakt niet uit Piet, dank voor de snelle reactie.
Heb je (ondanks het Ziggo probleem) al ervaring met de signaal sterkte en kwaliteit van de Mi router 3G?
Piet91 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:31:
Net even geprobeerd even of de Mi inderdaad als AP gebruikt kan worden:
Geen enkel probleem. In de instellingen aangegeven dat de Mi als AP gebruikt moet worden, ethernetkabel vanuit de TP-Link in de WAN-poort van de Mi (zoals de interface van de Mi aangeeft) en ik heb direct internet.
Geen enkel ander probleem ook.

Ergens moet dus iets in de instellingen van de router, PC's/laptop en/of Ziggo(modem) iets verkeerd staan o.i.d. dat de Mi geen internet doorgeeft (maar wel internetverbinding heeft)
Het lijkt me dat je dit probleem kunt uitsluiten.
Sluit de router aan bij een kennis, vriend etc met een Ziggo aansluiting en kijk of het daar (wel) werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:06
Piet91 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:35:
[...]

Correct.

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Ziggo modem lijkt me een vanzelfsprekend iets. Deze heb ik jaren geleden in bridge laten zetten omdat ik eigen router wou gebruiken; de TP-Link.
Nu wil ik de TP-Link vervangen door de Mi en de TP-Link puur als switch gaan gebruiken.

[...]

Correct, zo staat de Mi ingesteld.

[...]

Ook beide correct
Merk jij het verschil tussen standaard firmware en die je achteraf hebt opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:26:
Maakt niet uit Piet, dank voor de snelle reactie.
Heb je (ondanks het Ziggo probleem) al ervaring met de signaal sterkte en kwaliteit van de Mi router 3G?
Nee, omdat ik de Mi niet aan de praat kreeg/krijg als router, ben ik alleen maar daar mee bezig geweest, en niet met bereik e.d. bezig gehouden.
Het lijkt me dat je dit probleem kunt uitsluiten.
Sluit de router aan bij een kennis, vriend etc met een Ziggo aansluiting en kijk of het daar (wel) werkt?
Hebben allemaal KPN en dat is wat lastiger om daar een router achter te zetten.
MrOsman schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:03:
Merk jij het verschil tussen standaard firmware en die je achteraf hebt opgezet?
Zelfde antwoord als hierboven. Heb de router overigens geen moment met stock firmware gebruikt.
Direct bezig gehouden met de nieuwe firmware.

Nog een paar keer proberen, daarna denk ik maar puur als AP inzetten als niets werkt.
Gok dat VPN-server/client dan ook wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Ik krijg die hele padavan niet op elke keer shit met ssh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MrOsman schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:51:
Ik krijg die hele padavan niet op elke keer shit met ssh.
Heb je eerst de developer firmware van Xiaomi op de router gezet? En daar dan SSH aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Piet91 schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:32:
[...]

Heb je eerst de developer firmware van Xiaomi op de router gezet? En daar dan SSH aangezet?
Het is mij nu gelukt. :) ik draai op volgende versie.3.4.3.9-099_dff9a34
alleen heb de laatste ding niet gedaan EPPROM ofzo :)

en wat is nou de juiste versie? ik heb ook de Xiaomi 3G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MrOsman schreef op maandag 6 november 2017 @ 01:48:
Het is mij nu gelukt. :) ik draai op volgende versie.3.4.3.9-099_dff9a34
alleen heb de laatste ding niet gedaan EPPROM ofzo :)
Het is even geleden voor mij; je hebt nu Padavan al draaien of alleen de dev. firmware van Xiaomi?
En dat laatste is niet nodig.
en wat is nou de juiste versie? ik heb ook de Xiaomi 3G :)
Zelfde vraag; wat bedoel je precies hier?

Heb je dit gevolgd? Dan zou het moeten werken.

Ben benieuwd of de 3G bij jou wel gewoon werkt als router.
Ben er zelf al een tijd niet meer mee bezig geweest omdat er belangrijkere zaken spelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Piet91 op 06-11-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Piet91 schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:49:
[...]

Het is even geleden voor mij; je hebt nu Padavan al draaien of alleen de dev. firmware van Xiaomi?
En dat laatste is niet nodig.

[...]

Zelfde vraag; wat bedoel je precies hier?

Heb je dit gevolgd? Dan zou het moeten werken.

Ben benieuwd of de 3G bij jou wel gewoon werkt als router.
Ben er zelf al een tijd niet meer mee bezig geweest omdat er belangrijkere zaken spelen.
ik heb het niet via forum gedaan maar via YouTube filmpje ben wel even bezig geweest omdat ik eerst niet door SSH kwam kabels waren verkeerd aangesloten. :) mijne draait als router nu.
en de snelheid is OK zoals ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MrOsman schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:22:
ik heb het niet via forum gedaan maar via YouTube filmpje ben wel even bezig geweest omdat ik eerst niet door SSH kwam kabels waren verkeerd aangesloten. :) mijne draait als router nu.
en de snelheid is OK zoals ik had verwacht.
Mooi dat het werkt.

Jammer dat de 3G niet bij mij wil(de) werken als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Piet91 schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:47:
[...]

Mooi dat het werkt.

Jammer dat de 3G niet bij mij wil(de) werken als router.
hmmm jammer
Pagina: 1 2 3 4 Laatste