Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 601896
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online

Xiaomi

Xiaomi is een van de sterke merken uit China. Begonnen als schrijver van android roms, daarna kwam het op de markt met Xiaomi telefoons gebaseerd op het android OS. Deze telefoons waren een groot succes in thuisland China maar worden ook door tweakers graag besteld omdat ze relatief veel kwaliteit bieden voor de prijzen die ze vragen.

Na telefoons is Xiaomi haar product assortiment gaan uitbreiden met meer digitale gadgets, met powerbanks, USB-gadgets, webcams, camera's. Die producten worden besproken in diverse topics op tweakers.

Xiaomi als routerfabrikant

Xiaomi is begin 2014 begonnen met het uitbrengen van haar eigen MiWiFi router:

nieuws: Xiaomi toont opvallend vormgegeven wifi-router
nieuws: Xiaomi-router krijgt ingebouwde 1TB-harddisk

Een router die tegelijk ook een NAS is met een standaard meegeleverde HDD van 1TB.
Met wifi AC, 256MB ram, Gbit lan twee antennes en eenvoudige bediening via een app voor een relatief lage prijs van €99,- was het een uniek product in de markt.

Xiaomi Routers: de modellen

Op dit moment heeft xiaomi 2 routers die ze verkopen:
In drie prijsklassen.
  • De Xiaomi MiWiFi wifi-ac router incl 1 TB HDD ~€140
  • De Xiaomi mi wifi-ac mini router. ~€35

De Xiaomi MiWiFiRouter incl 1 TB

De meest zware van de twee routers die Xiaomi heeft, is de 'gewone' wifi router.
Deze heeft een OS gebasseerd op OpenWRT, en relatief sterke processor, met 256MB ram ook afdoende ram voor zowel de routing als de NAS taken. Het design lijkt geinspireerd op dat van de Mac-Pro van Apple, het is een ovalen toren. Waarin de ventilatie van boven naar beneden werkt. Hij heeft Gigabit lan poorten en een Wan aansluiting.

WLAN: IEEE 802.11 a/b/g/n/ac, 802.3/3u/3ab
WLAN Speed: 2,4GHz max. 300Mbps / 5GHz max. 866Mbps
Channel 2,4 GHz: 1 - 13
Channel 5GHz: 36/40/44/48/52/56/60/64/149/153/157/161/165
Antenna : 2X2 MIMO, Dual-band
Signal strengh modus: Wall / Standard / Energy saving
WAN: 1x 10/100/1000 Mbit / Auto MDI / MDIX
LAN: 2x 10/100/1000 Mbit / Auto MDI / MDIX
Network Mode: DHCP / PPPoE / Manual IP Address
Guest mode: Not available
Security: WPA / WPA 2 / None
VPN: PPTP / L2TP
SD card: No
Harddisk drive: 2,5" 1 TB Toshiba /
Memory (RAM): 256 MB / DDR 3 / 1600 MHz
IPv6: No
WAN MAC address cloning: Yes
USB: 1x USB v2.0
Bluetooth: No
NFC: Yes
USB: 1x Micro USB v2.0
Chipset: Broadcom BCM 4709
CPU: Dual-core 1 GHz
Reset button: Yes, reset button via a small pin
Power supply: Output: 12v / 2,5A
Power supply: Input: 100-240V ~ 50/60Hz 0,5A
Size: 120 x 64 x 168 mm
Router OS: Linux, based on Open WRT
App Support: IOS, Android

.

Xiaomi Wifi Router Mini

Brand XIAOMI
Material ABS + PC
Color White
Chipset MT7620A 580MHz
Transmission Rate 2,4GHz max. 300Mbps / 5GHz max. 867 Mbps
Lan poorten 2x Lan (10/100Mbit) 1x Wan (10/100MBit)
Network Protocols IEEE 802.11a/b/g/n/ac,IEEE 802.3/3u
Powered By USB 2.0
Supports System Web, Windows, Android, MacOS, iOS
2.4GHz Channel 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13
5GHz Channel 149,153,157,161,165
5GHz DFS Channel 36,40,44,48,52,56,60,64
Antenna 2 x External dual-band omni-directional antennas
RAM 128MB DDR2
ROM 16MB SPI Flash memory,
Wireless Security WPA-PSK/WPA2-PSK encryption
Working Temperature 0-4 degrees
Working Humidity 10%-90%RH (noncondensing)
Dimension 12.5CM*12.5CM*17CM
Gross Weight 0.331KG

.

De officiele software

De officiële software op de routers heet Miwifi. En is standaard in het chinees.
De kracht van de software op beide apparaten, is dat de Xiaomi routers te bedienen zijn niet alleen via een gecompliceerde webinterface maar ook via een app. Waardoor je in een handomdraai via je mobiele telefoon je router kan instellen en beheren.

Ook de officiele app is door Xiaomi alleen uitgebracht in het Chinees. Gelukkig wordt via het forum van Xiaomi ook een onofficiële vertaling aangeboden.

Open WRT op de Xaiomi Mini Router

Voor de Xaiomi Mini router is er ook een versie van Open-WRT uitgekomen. OpenWRT is een besturingssysteem gebaseerd op een Linux kernel dat specifiek bedoeld is voor routeringsdoeleinden, en beschikbaar voor diverse apparaten. En vooral uitbreidbaar met diverse opties. Het is een heel 'compact' geschreven OS zodat het kan draaien op inmiddels honderden Routers, en biedt gebruikers vergaande mogelijkheden hun browser te kunnen configureren.

Meer informatie over Open WRT staat in dit topic:
Het grote OpenWRT topic
Hoe krijg je Open-WRT op de Xaiomi Mini Router?
Via onderstaande instructies:
Totrial: How to instal Open-WRT on the Xaiomi Mini Router

Openwrt.org: Xaiomi mini instructions.

In het kort komt het neer op:
  • Verbind de router tot het internet.
  • Stel een systeem wachtwoord in.
  • Installeer Xaiomi's development firmware.
  • Verkrijg een SSH wachtwoord, via registratie bij Xaiomi
  • Gebruik SSH of U-Boot om de software van open-wrt te flashen.

Smart home

De Xaiomi routers hebben standaard ook ondersteuning voor robotica.
Als je je huis wilt automatiseren. Kun je de router gebruiken als server voor het beheren van je elektronica.
Die je vervolgens ook weer makkelijk kan bedienen met de app op je telefoon.

.

Waar te koop?

De routers zijn bij diverse chinese webshops die ook naar Europa te sturen te koop.
De Xiaomi Router (1TB)
De Xiaomi Mini Router

Dit topic

Dit topic is om ervaringen uit te wisselen over het gebruik van deze twee modems,
En elkaar te helpen met problemen als het flashen van Open WRT of het chinees.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 601896 op 09-06-2015 01:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Interessante apparaten.

Niet helemaal consequente info:
- bij de Router staat bijv hoeveel en welk type Ethernet poorten zitten, niet bij de Mini. Het gaat om 3 10/100Mbps poorten (1x WAN, 2x LAN).
- bij de Router staan alleen non-DFS kanalen, bij de overzicht van de Mini heb je ook 8 kanalen als "DFS" genoteerd, maar vier daarvan zijn juist non-DFS kanalen, en de overige 11 DFS kanalen ontbreken 8)7

Het zou ook handig zijn om de WiFi chipsets van de beide routers te vermelden. De Mini schijnt twee Mediatek gevallen te gebruiken (ook niet raar gezien router), ik gok om dezelfde reden dat de Router Broadcom chipsets heeft, maar dat is allerminst zeker.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:26
Ik wilde net een mini aanschaffen, topic maar even volgen :D

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:57
ik heb net de Mini Router binnen via Allbuy voor 24 euro.
net geinstalleerd en ingesteld voor gebruik als 5ghz acces point (misschien nog een usb stick erop aansluiten voor opslag)
instellen werkt heel makkelijk met google translate!
net een paar uur in gebruik maar ik ben onder de indruk van dit ding.

• Titus
Had je ook nog overwogen om de engelse firmware die ergens online te verkrijgen is er op te flashen?
Edit: http://en.miui.com/forum....id=55671&highlight=router
Edit2, dat lijkt niet die mini versie te zijn. Of toch wel, not entirely sure.
Wel kwam ik dit tegen , openWRT :9~
http://wiki.openwrt.org/toh/xiaomi/mini

[Voor 59% gewijzigd door Titus op 22-06-2015 16:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pascal081
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-05 17:55
Ik zie dat de omgevingstemperatuur voor de mini router tussen de 0 en de 4 graden (Celsius, Fahrenheit, Kelvin?) moet zijn. Best een kieskeurig apparaatje. :+

Maar zonder gein, best een handig formaatje en een aantrekkelijke prijs.

De dure versie lijkt mij op zich ook wel leuk. Ben wel benieuwd naar de mogelijkheden mbt domotica.

Dit zou misschien wel eens een goed alternatief kunnen zijn voor het brakke signaal van mij gloednieuwe Horizon box.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-07-2022
hmmm..

jammer... geen ipv6?

• Titus
Binnenkort meer, nu eerst tentamens. Even een mooie dropdown sharen though:

Ik denk dat ik maar voor Wall ga, dat zal wel de hoogste signal strength zijn _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:04
Zijn jullie niet bang dat in zo'n chinees apparaat een achterdeur zit ingebouwd? China is immers niet helemaal censuurvrij. Ik zou niet graag mijn netwerk openzetten voor de chinese overheid

[Voor 23% gewijzigd door PheraX op 23-06-2015 15:22]

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

PheraX schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:21:
Zijn jullie niet bang dat in zo'n chinees apparaat een achterdeur zit ingebouwd? China is immers niet helemaal censuurvrij. Ik zou niet graag mijn netwerk openzetten voor de chinese overheid
Daar gaan we weer :| Hetzelfde kun je vertalen naar een amerikaanse router. Ik zou namelijk niet graag mijn netwerk openzetten voor de amerikaanse overheid.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• ikdedinges
iTitus schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:16:
Had je ook nog overwogen om de engelse firmware die ergens online te verkrijgen is er op te flashen?
Edit: http://en.miui.com/forum....id=55671&highlight=router
Edit2, dat lijkt niet die mini versie te zijn. Of toch wel, not entirely sure.
Wel kwam ik dit tegen , openWRT :9~
http://wiki.openwrt.org/toh/xiaomi/mini
nee engelse versie vind ik niet nodig,
openwrt ook niet echt.
er zitten zo veel opties in.
en alles in de gaten houden via die Miwifi app werkt ook heel goed.

• Titus
Ik moet zeggen dat hij met die plugin inderdaad prima is en dat een andere versie eigenlijk niet nodig is nee.
@PheraX Nee, totaal geen problemen mee. Dat kan in elke router zitten, en wat dan nog ;)

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:33
Kan iedereen aanraden om de development software op de Mini te flashen, waarna je de dev apk kan gebruiken om de router te bedienen. Die 99% in het Engels is ;) , en met nog meer opties.

Hier een link waarin het toegelicht wordt:
https://www.reddit.com/r/...sed_with_the_mini_router/

• Titus
Ok, what the heck? Ik probeer een webpagina te bezoeken, krijg een chinese 404 pagina, met URL
http://api.miwifi.com/err...pc2F0cmFubnk&error_type=1

uhm whut? Het ging bijv om http://wotlabs.net/eu/player/ETitus

Net daar Dev firmware geflashed, still happening.

Wel geinige besturing nu met de app, wifi om tijden uit laten gaan of wekelijks rebooten enzo.

[Voor 21% gewijzigd door Titus op 26-06-2015 01:49]

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Klinkt wel als een leuke router, hoe ervaren jullie de dekking van het wifi signaal? Zijn de signalen stabiel?

Mijn linksys wrt160v2 begint kuren te vertonen, en dit lijkt me wel een leuke opvolger. (waarschijnlijk omdat ik deze behoorlijk belast, met oa,1 ip cam, 1x nas, 2 x mediaspeler, en diverse telefoons en tablets. Het lijkt er op dat er soms geen direct respons komt van de linksys)Het enigste waar ik mee zit is dat deze maar 2 utp uitgangen heeft en ik er eigenlijk 5 nodig heb.
Maar dat is natuurlijk met een switch op te lossen.... Al heb ik daar geen kaas van gegeten.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:47
Stacheldraht schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:30:
[...]

Daar gaan we weer :| Hetzelfde kun je vertalen naar een amerikaanse router. Ik zou namelijk niet graag mijn netwerk openzetten voor de amerikaanse overheid.
iTitus schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:37:
Ok, what the heck? Ik probeer een webpagina te bezoeken, krijg een chinese 404 pagina, met URL
http://api.miwifi.com/err...pc2F0cmFubnk&error_type=1

uhm whut? Het ging bijv om http://wotlabs.net/eu/player/ETitus

Net daar Dev firmware geflashed, still happening.

Wel geinige besturing nu met de app, wifi om tijden uit laten gaan of wekelijks rebooten enzo.
}:O

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 14:32
Shit, jammer dat die Mini-router geen gigabit-poorten heeft, anders was het een ideale 5Ghz-AP voor me als ik mijn 1Gbit-abo heb...

Edit: Al heb ik ook niet zoveel netwerk-kennis merk ik nu, normaal doe ik alles bekabeld en met een 100Mbit WAN-poort kan WAN>LAN en WiFi ook max 100Mbit zijn, toch? Waarom adverteren ze dan met Wifi-AC en allemaal snelheden boven die 100Mbit?

[Voor 48% gewijzigd door MacorgaZ op 26-06-2015 12:01]

Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver

• Ximon
Omdat de ze de bruto bandbreedte adverteren terwijl de netto bandbreedte in de praktijk in ieder geval op 2,4 GHz een stuk minder hoog ligt, zie bijvoorbeeld deze test.

Ook zijn >100 Mbit/s internetverbindingen nog niet heel erg gebruikelijk en is het een makkelijke kostenbesparing, niet alleen door de goedkopere interfaces maar ook door de goedkopere SoC die dan gebruikt kan worden.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

MacorgaZ schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:58:
Waarom adverteren ze dan met Wifi-AC en allemaal snelheden boven die 100Mbit?
Omdat dat voor lokaal verkeer wel relevant is.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Titus
Ja dit is wel een ding ja 8)7

Ik heb geen idee hoe of wat. Maar wel heel gek

• Ximon
Je zou het eens kunnen testen door een computer tussen de WAN poort van de Xiaomi en jouw modem in te zetten en dan met Wireshark o.i.d. te checken waar dat ding allemaal verkeer naartoe stuurt. Waarschijnlijk gaat het gewoon om een "handige" functie voor gebruikers met netwerkproblemen, of een poging van Xiaomi om wat extra's te verdienen aan die routers.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

iTitus schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:42:
[...]
Ik heb geen idee hoe of wat. Maar wel heel gek
Kijk eens naar je DNS-servers.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 14:32
8088 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:33:
[...]

Omdat dat voor lokaal verkeer wel relevant is.
Bedacht ik me iets later ook ja.
Ach ja, blijf het zonde vinden, al is het ding nu ook wel héél erg cheap, goedkoper dan zo'n 5GHz-ontvanger-stickje voor in je laptop/PC.

Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver

• Titus
8088 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:41:
[...]

Kijk eens naar je DNS-servers.
Niet zo enorm thuis in dergelijke dingen. Eerste reactie was inderdaad DNS, maar gezien ik wel op de main site kan komen http://wotlabs.net/ Maar zodra ik naar een speler zoek gaat het mis.

Trouwens, die link, daar geeft hij dezelfde error page, eerst heel even een 302 lijkt het en dan de 404.
Ik kom dan wel weer op http://www.smallnetbuilder.com

Het lijkt dus iets te zijn binnen sites wat mis gaat.

• Ximon
Dit is een typfout: http://.../roter/.../1235-asus-rtac68u

Voor andere links blijft het vreemd. HTTP status code 302 betekent "Moved temporarily" en stuurt je als het goed is naar de plek waar de pagina die je probeerde te openen naartoe verplaatst is. Misschien vangt de Xiaomi incorrecte URLs op de een of andere manier af?

• Titus
Ximon schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:23:
Dit is een typfout: http://.../roter/.../1235-asus-rtac68u

Voor andere links blijft het vreemd. HTTP status code 302 betekent "Moved temporarily" en stuurt je als het goed is naar de plek waar de pagina die je probeerde te openen naartoe verplaatst is. Misschien vangt de Xiaomi incorrecte URLs op de een of andere manier af?
Ja ik zat zelf ook al te kijken en het lijkt erop dat er zoiets aan de hand is. Als ik op mijn eigen site een 404 probeer te forceren kom ik inderdaad op de xiaomi 404.

Iemand anders met een MiWiFi: probeer www.tweakers.net/kaas eens?

Goed. Probleem vastgesteld, nu nog verhelpen. Zal eens met google translate op de Mi forums gaan duiken.

Edit: Ja, hij vangt ze af. Ik zit nu in de forums te kijken met google translate. Schijnt een optie te zijn in de DEV firmware, maar ik kan hem niet vinden.

[Voor 12% gewijzigd door Titus op 26-06-2015 15:19]

• ikdedinges
hier gaat ie ook naar de xiaomi 404 pagina met de 2.2.5 firmware.
verder erg tevreden met die ding! :)
haalde in de slaapkamer op de 2.4ghz band max 4Mbit down.
nu op de 5ghz band haal ik ongeveer 50Mbit!
ik gebruik de app trouwens ook zonder Dev firmware.
ik laat bvb de router elke paar dagen snacht rebooten, en via de app kun je ook als je niet thuis bent zien welke apparaten er gebruik maken van de router en ze eventueel afknijpen of toegang ontzeggen.

• Titus
Posted, maar nog geen antwoord:
http://en.miui.com/thread-127099-1-1.html

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:58
Ik heb vrijdag ook de Xiaomi Mini Router binnen gekregen. Heb er nu OpenWrt Chaos Calmer 15.05-rc2 op draaien en dat loopt soepel en stabiel. Zowel op 2,4 als 5 GHz. En dus geen google translate of andere Chinese teksten/backdoors etc.
LINK FIRMWARE

Oh en als je het stappenplan volgt en een nieuwe DEV firmware gebruikt dan flashen met "mtd -r write /tmp/xxxxxx.bin OS1"

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

Kek

3flix

wilbert11 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 18:09:
Ik heb vrijdag ook de Xiaomi Mini Router binnen gekregen. Heb er nu OpenWrt Chaos Calmer 15.05-rc2 op draaien en dat loopt soepel en stabiel. Zowel op 2,4 als 5 GHz. En dus geen google translate of andere Chinese teksten/backdoors etc.
LINK FIRMWARE

Oh en als je het stappenplan volgt en een nieuwe DEV firmware gebruikt dan flashen met "mtd -r write /tmp/xxxxxx.bin OS1"
werkt de 5 ghz ook wat snel? met mijn cc build ging dat voor geen meter door slechte drivers. heb je zelf nog iets geinstalleerd of werkte alles gelijk na de openwrt flash?

• wilbert11
Speedtest geeft aan 72 Mbps DOWN en 95 Mbps UP en PING 6 ms.
Heb dus verder niks extras geïnstalleerd behalve Luci (webinterface).

• Kek

Kek

3flix

wilbert11 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:05:
Speedtest geeft aan 72 Mbps DOWN en 95 Mbps UP en PING 6 ms.
Heb dus verder niks extras geïnstalleerd behavle Luci (webinterface).
hmm ben al bezig om rc2 werkend te krijgen, maar blijkbaar iets neit goed gedaan want luci doet moeilijk met / not available enzo :s

• wilbert11
Indien je gewone router al het IP 192.168.1.1 heeft kan dat botsen met de Xiaomi aangezien het standaard IP van openwrt ook 192.168.1.1 is. Misschien heb je daar last van. Je kan gewoon via de cli het IP aanpassen naar bijvoorbeeld 192.168.2.1

Je moet luci de eerste keer ook starten en enablen, zodat ook na herstarten luci automatisch geladen wordt. Check de openwrt wiki.

[Voor 23% gewijzigd door wilbert11 op 29-06-2015 19:41]

• Kek

Kek

3flix

wilbert11 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:18:
Indien je gewone router al het IP 192.168.1.1 heeft kan dat botsen met de Xiaomi aangezien het standaard IP van openwrt ook 192.168.1.1 is. Misschien heb je daar last van. Je kan gewoon via de cli het IP aanpassen naar bijvoorbeeld 192.168.2.1

Je moet luci de eerste keer ook starten en enablen, zodat ook na herstarten luci automatisch geladen wordt. Check de openwrt wiki.
nee dat is het niet, ik ben al veel langer met openwrt bezig dus dit soort simpele dingen weet ik wel :)

• Titus
Dit geeft de burger student moed. Toch maar openWRT erop na de tentamens denk ik O-)

• Kek

Kek

3flix

denk dat ik deze week even zelf een openwrt build in elkaar draai vanuit trunk met luci en wat andere handige dingen erin zodat je niet alles achteraf moet installeren. Zal het dan wel hier delen. Zijn er nog speciale aanvragen voor functies?

Edit;

vooralsnog heb ik gevonden dat wifi 2.4 ghz niet al te beste performance heeft (bij een goed signaal geeft de mini aan dat het maar matig is) En ook de 5 Ghz driver is nog een "work in progress"

ik ga kijken wat de pandorabox versie met propritary driver daarin verbeterd, en hopelijk kan ik zelf een buld maken met deze drivers.

[Voor 41% gewijzigd door Kek op 29-06-2015 21:30]

• Titus
tbh weet ik eigenlijk niet echt waar ik aan moet denken voor speciale wensen voor functies.
GUI is wel fijn(Luci begrijp ik). Zat nog een keer te denken om een keer Wake on Lan te proberen, weet niet of daar nog iets voor nodig is in de build.
Goede snelheid op 5Ghz en wat bereik op 2,4Ghz is voor mij eigenlijk het belangrijkste.

N00bvraag: openWRT > ddWRT

[Voor 13% gewijzigd door Titus op 29-06-2015 23:16]

• Ximon
iTitus schreef op maandag 29 juni 2015 @ 23:16:
tbh weet ik eigenlijk niet echt waar ik aan moet denken voor speciale wensen voor functies.
GUI is wel fijn(Luci begrijp ik). Zat nog een keer te denken om een keer Wake on Lan te proberen, weet niet of daar nog iets voor nodig is in de build.
Goede snelheid op 5Ghz en wat bereik op 2,4Ghz is voor mij eigenlijk het belangrijkste.

N00bvraag: openWRT > ddWRT
W.B. de Xiaomi wel, want voor zover ik kan nagaan ondersteunt DD-WRT dat apparaat niet goed :p

• wilbert11
Kek schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:18:
denk dat ik deze week even zelf een openwrt build in elkaar draai vanuit trunk met luci en wat andere handige dingen erin zodat je niet alles achteraf moet installeren. Zal het dan wel hier delen. Zijn er nog speciale aanvragen voor functies?

Edit;

vooralsnog heb ik gevonden dat wifi 2.4 ghz niet al te beste performance heeft (bij een goed signaal geeft de mini aan dat het maar matig is) En ook de 5 Ghz driver is nog een "work in progress"

ik ga kijken wat de pandorabox versie met propritary driver daarin verbeterd, en hopelijk kan ik zelf een buld maken met deze drivers.
Ik heb de Pandorabox Openwrt r1024-20150608 geïnstalleerd. En deze is nog een stuk stabieler is dan de CC RC2.
Ik ben benieuwd of het je lukt een stabiele CC te maken met de driver sources.

• Kek

Kek

3flix

wilbert11 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:52:
[...]

Ik heb de Pandorabox Openwrt r1024-20150608 geïnstalleerd. En deze is nog een stuk stabieler is dan de CC RC2.
Ik ben benieuwd of het je lukt een stabiele CC te maken met de driver sources.
Ik ben nu bezig, maar het lijtk er op dat ik mn mini gebricked heb :P start nog prima op maar geen ip. zelfs in failsafe geen telnet :(

Edit, nou dat werkt gelukkig weer, harde reset lost het wel op :)

Ik vind die pandorabox wel leuk, maar alles is in het chinees, of heb ik een engelse versie over het hoofd gezien ?

edit2: Hah vet! ik heb de taalknop gevonden :D pandorabox kan dus ook lekker in het engels :)

[Voor 16% gewijzigd door Kek op 30-06-2015 13:51]

• Titus
Lijkt een update te zijn server side. Bij 404s krijg ik nu
(404) can not find the page you visit, but we can help the baby to go home
Network properly, you have access to the resources page does not exist , view the error details page
Met een foto van een vermist kind en beschrijving en last know locatie ergens bij Guangxi Laibin Red River.

Verbetering is dat ik door kan klikken naar de 404 error van de site zelf. Dus bij 302 erros ook naar de redirected page, en dus kan ik weer op sites als http://wotlabs.net/eu/player/ETitus komen bijv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yakumos
Trouwens, mochten meer mensen hier last van hebben gehad: niet al mijn (5ghz compatible) apparaten konden het 5G netwerk vinden. Heb even op google gezocht en omdat de router uit het buitenland komt, kan er een probleem zijn met het kanaal waarop hij standaard staat ingesteld (149), die niet goed in Europa zou werken. Mijn Nexus 5 en MBP 2012 konden het netwerk niet vinden, iPad uit Japan uit 2014 weer wel. Enfin, heb hem naar kanaal 36 gezet en nu vinden alle apparaten hem feilloos! Enige was dat je uit de app niet het kanaal kon veranderen, als je inlogt via de browser kan dat wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Titus
GielFox schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:48:
Trouwens, mochten meer mensen hier last van hebben gehad: niet al mijn (5ghz compatible) apparaten konden het 5G netwerk vinden. Heb even op google gezocht en omdat de router uit het buitenland komt, kan er een probleem zijn met het kanaal waarop hij standaard staat ingesteld (149), die niet goed in Europa zou werken. Mijn Nexus 5 en MBP 2012 konden het netwerk niet vinden, iPad uit Japan uit 2014 weer wel. Enfin, heb hem naar kanaal 36 gezet en nu vinden alle apparaten hem feilloos! Enige was dat je uit de app niet het kanaal kon veranderen, als je inlogt via de browser kan dat wel.
Lol ja inderdaad. Wat absurd eigenlijk.

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Xiaomi komt binnenkort ook met dit model:
http://www.banggood.com/X...09C-1TB-6TB-p-981559.html

• Titus
Nieuwe developer firmware van Xiaomi.
Maakt onder andere een guest network aan de je kan disabelen, alleen als je dat doet gaat hij niet weg maar werkt ook niet meer:(
Nog gelukt met unbricken?

[Voor 7% gewijzigd door Titus op 10-07-2015 03:03]

• wilbert11
iTitus schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 03:03:
Nieuwe developer firmware van Xiaomi.
Maakt onder andere een guest network aan de je kan disabelen, alleen als je dat doet gaat hij niet weg maar werkt ook niet meer:(
Nog gelukt met unbricken?
Met de Pandorabox (Openwrt) firmware kan je ook een guest network toevoegen. Hoe dat moet staat op de openwrt wiki.
Ik kan geen reden verzinnen om de stock stable of developer firmware van Xiaomi te gebruiken ipv de Pandorabox (openwrt) firmware.

• Titus
Ja op dit moment meer het niet aandurven van de procedure door gebrek aan kennis en ervaring op dit gebied

• wilbert11
iTitus schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:14:
Ja op dit moment meer het niet aandurven van de procedure door gebrek aan kennis en ervaring op dit gebied
Het is echt een eitje. Heb gisteren weer twee Xiaomi's omgezet naar Pandorabox. Gewoon het stappenplan volgen. Mocht je vastlopen dan kan je me een PM sturen.

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
In de TS staat iets beschreven over robotica, kan iemand uitleggen welke producten ik aan een Xiaomi router kan koppelen? En wat je er precies mee kan? Werkt dat alleen met de standaard firmware of ook met openWRT?

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:57
Pixarr schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:33:
In de TS staat iets beschreven over robotica, kan iemand uitleggen welke producten ik aan een Xiaomi router kan koppelen? En wat je er precies mee kan? Werkt dat alleen met de standaard firmware of ook met openWRT?
Volgens mij kun je andere Xiaomi producten eenvoudig koppelen.
Zo herkent mijn Xiaoyi Ants camera de router automatisch en kan die beelden opslaan op de usb.
Niet dat het werkt... maar dat terzijde :P

Ik heb de AC Mini overigens als bridge aan mijn ziggo router zitten. Het vervult enkel de Wifi functies, gezien de 100Mbit poorten anders het netwerk gaan limiteren. Dit betekent wel dat heel veel instelmogelijkheden niet meer beschikbaar zijn.

Speel nog met de gedachte om straks OpenWRT te installeren.

Betreft die 404 error, had ik volgens mij ergens snel overheen gelezen dat dit een feature was dat je zelf kon instellen als er een 404 error verscheen. Alleen zou ik niet meer weten waar... en als dit zo is, zou het ook ergens in te stellen moeten zijn.

[Voor 34% gewijzigd door FunFair op 11-07-2015 17:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 10:52
Ik heb ook de mini geïnstalleerd, dingen die ik tegenkwam zijn dat je als je hem als repeater instelt je geen opties meer hebt zoals bijv. een ACL lijst met mac adressen (die ik wel op de andere router gebruik).
Verder lukte het me niet om hem als 2e router in te stellen zonder DHCP op het bestaande netwerk met een werkende internet verbinding (via utp kabel).
Bij wan-wan poort ziet ie hem niet. Wellicht dat ik dan een crosscable moet gebruiken?
Binnenkort nog eens proberen door hem eerst naar openwrt te zetten met het stappenplan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:42
Ff een domme vraag :)
De mini heeft lan poorten die maar 100Mbit zijn.
Wat heeft dat voor zin met wifi op ac snelheid ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

Andre_J schreef op zondag 19 juli 2015 @ 19:04:
Ff een domme vraag :)
De mini heeft lan poorten die maar 100Mbit zijn.
Wat heeft dat voor zin met wifi op ac snelheid ?
wifi to wifi ? en 300mbit is in theorie, dat haal je nooit draadloos, maar 100mbit bedraad is prima te halen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hij heeft evengoed een punt. De 802.11ac-implementatie in de Xiaomi is 867 Mbps link speed in theorie, daar blijft in de gunstigste omstandigheden de helft van over, dus dan zit je nog steeds aan 430 Mbps.

Je interne switch daarentegen doet 100 Mbps. Ik haal met mijn 802.11n-verbinding - met middelmatig signaal - 10-12 MBps (dus in megabit wordt dat 80 à 100), en ik heb een interne gigabit-switch.

Hoe je het draait of keert, ik vind het een heel vreemde keuze van Xiaomi om z'on ding uit te brengen met zo'n trage switch, zodra je 'm aardig belast wordt die switch (waar uiteindelijk ook alle verkeer doormoet...) snel de bottleneck.

Was het een gigabit-switch geweest had ik het instapmodel al gekocht, want de prijs is heel aantrekkelijk, met een heel leuk en compact design, OpenWrt-ondersteuning is enorm verleidelijk, maar die switch is een serieuze valse noot imho. Maar daar adverteert Xiaomi natuurlijk niet mee, wel met AC wifi.
Waar denk jij dat jouw eigen router gemaakt wordt? Of jouw smartphone? Netgear, D-Link, Cisco, ... Allemaal hardware die netjes in China wordt geproduceerd, voor Amerikaanse bedrijven.

Gooi al je elektronica maar buiten als je paranoïde bent ;).

[Voor 45% gewijzigd door Borromini op 19-07-2015 22:13]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Titus
Ik heb geen idee wat er precies in zit, maar zou het zo kunnen zijn dat de WAN in-port wel gigabit accepteert en dus 867 Mbps over WiFi kan pompen, maar maar 100 Mbps over wired?
Ik moet zeggen ik heb 100Mbit up/down en direct ligt dat rond de 85-95 down afhankelijk van tijdstip
Met router ertussen haal ik hetzelfde down en 20-25 up.

Net weer even een testje gedaan
Zonder router: 93/94
Met router: 87/23
Dan tot slot mijn laptop over 5Ghz netwerk: 88/23

De download verschilt niet zo veel, maar de upload is wel opmerkelijk. Daar maar eens achteraan, misschien wordt het beter met openWRT.

Maar over het algemeen voor die prijs erg tevreden met de 5Ghz :)

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Borromini schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:05:
Hij heeft evengoed een punt. De 802.11ac-implementatie in de Xiaomi is 867 Mbps link speed in theorie, daar blijft in de gunstigste omstandigheden de helft van over, dus dan zit je nog steeds aan 430 Mbps.
Zelfs meer dan 430Mbps, ik haal met iPerf met de meeste 2x2MiMo ac apparatuur (~867Mbps link speed) bijna altijd 530-535Mbps over. File transfers zijn meestal 50+ MB/s.
100Mbps poorten is verre van ideaal, maar ik kan er mee leven als goedkope 5GHz AP's waar vooral telefoon wifi verkeer over gaat op plekken waar 2.4GHz (40+ zichtbare netwerken) toch echt een ramp is. Voor wat smartphones en ander simpel spul is 100Mbps meer dan voldoende, zelfs met relatief veel devices.

• Titus
AndRo555 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 00:10:
waar 2.4GHz (40+ zichtbare netwerken) toch echt een ramp is.
Quoted for truth :) Studenten flat waar superveel netwerken hangen is 5Ghz echt een uitkomst.

• AndRo555
  • Nu online
iTitus schreef op maandag 20 juli 2015 @ 00:35:
[...]

Quoted for truth :) Studenten flat waar superveel netwerken hangen is 5Ghz echt een uitkomst.
Inderdaad, ooit een keer een plek voor studenten tegen gekomen waar er om onverklaarbare reden om de zoveel tijd enorm veel interferentie was dat 2.4GHz totaal niet meer werkte.

Weet er iemand waar de mi wifi mini het goedkoopst is? Allbuy heeft hem voor 19£, maar ik heb geen ervaring met die winkel.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:13
AndRo555 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:38:
[...]

Inderdaad, ooit een keer een plek voor studenten tegen gekomen waar er om onverklaarbare reden om de zoveel tijd enorm veel interferentie was dat 2.4GHz totaal niet meer werkte.

Weet er iemand waar de mi wifi mini het goedkoopst is? Allbuy heeft hem voor 19£, maar ik heb geen ervaring met die winkel.
Heb hem bij Tmart voor 25 euro gekocht (inclusief verzendkosten en in het zwart). Dus dat is op moment van schrijven wel €2,19 minder :9

[Voor 5% gewijzigd door dehardstyler op 22-07-2015 15:01]

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 13:57
Kan je de mobiele App blijven gebruiken als je er andere firmware op zet?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

iTitus schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:34:
Ik heb geen idee wat er precies in zit, maar zou het zo kunnen zijn dat de WAN in-port wel gigabit accepteert en dus 867 Mbps over WiFi kan pompen, maar maar 100 Mbps over wired?
Nee, want alle verkeer gaat over de switch. De WAN-poort is vaak gewoon softwarematig als WAN-poort aangeduid (dmv VLANs etc.). Ik ben tot nog toe geen enkel apparaat tegengekomen waar WAN meer bandbreedte biedt dan de LAN-poorten (maar zeg nooit nooit).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• AndRo555
  • Nu online
Wireless to wireless kan je dan toch wel meer als 100Mbps halen? In het ideale geval van 2 2x2MiMo clients vlak naast de router +-215Mbps van de ene naar de andere.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb er geen idee van of het verkeer dan de switch 'overslaat'. Zou ik ook wel willen weten, maar daar heb ik de technische achtergrond niet voor.

• AndRo555
  • Nu online
Ik zou denken van wel aangezien de switch chip meestal een chip apart is, die met de hoofd processor verbonden is. Net zoals de 100Mbps nic die de WAN doet en de wifi chips.
Of ze zouden de wifi chips op een tragere interface moeten laten communiceren, wat mij onwaarschijnlijk lijkt.

• Kek

Kek

3flix

Mochten mensen nog interesse hebben in deze, morgen zijn ze voor 27 euro te bestellen bij aliexpress: http://brands.aliexpress.com

• ezra070
  • Laatst online: 10:40
Open WRT en ik is nog geen goeie combo :)

Ben meerdere pogingen om Open WRT aan de praat te krijgen aan het doen. Maar bij stap 22 blijf ik hangen.
Ik krijg unexpected end-of-file from SFTP server. Dit krijg ik via Filezilla en ook als ik via CMD Putty oproep:
http://i.imgur.com/KwmMdDv.png

Wat doe ik verkeerd? Wat zie ik over het hoofd?

• dehardstyler
Ik heb mijn Miwifi mini gisteren binnen gekregen. Alleen er gebeurt niks als ik naar 192.168.31.1 ga. Je moet het zo zien: Ik heb een Ziggo router, die werkt op 192.168.178.1. Vanaf daar heb ik een kabel naar een andere kamer waar een 8 poorts unmanged switchje ligt. Op dat switchje heb ik de miwifi mini aangesloten. De miwifi krijgt 192.168.178.15 toegewezen, maar ook daarop krijg ik niks.

Mijn vraag is: Wat zie ik over het hoofd?

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:47
Kek schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:49:
Mochten mensen nog interesse hebben in deze, morgen zijn ze voor 27 euro te bestellen bij aliexpress: http://brands.aliexpress.com
Ik wacht nog even op de update met een Gb poort ;) .

• FunFair
dehardstyler schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:37:
Ik heb mijn Miwifi mini gisteren binnen gekregen. Alleen er gebeurt niks als ik naar 192.168.31.1 ga. Je moet het zo zien: Ik heb een Ziggo router, die werkt op 192.168.178.1. Vanaf daar heb ik een kabel naar een andere kamer waar een 8 poorts unmanged switchje ligt. Op dat switchje heb ik de miwifi mini aangesloten. De miwifi krijgt 192.168.178.15 toegewezen, maar ook daarop krijg ik niks.

Mijn vraag is: Wat zie ik over het hoofd?
Sluit eens alleen je pc/laptop met kabel aan op een witte poort van de Xiaomi router.
Je pc krijgt dat een IP Adres. Vervolgens kun je op het 31 adres inloggen (mits hij in deze range zit).

Als je de router wilt gebruiken om je netwerk uit te breiden, moet je de DHCP uitschakelen, een vast IP adres instellen in de range die jij wilt en vervolgens via een witte netwerk poort in je netwerk hangen.
Wat ook kan is de router op Bridged zetten en via de blauwe poort verbinden.

• Kek

Kek

3flix

GEi schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:58:
[...]

Ik wacht nog even op de update met een Gb poort ;) .
heb je daar informatie over? als die er al is...

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:47
Nee hoor, is een stille wens van mij :9 . Ik heb wel interesse in een beetje spielerij met deze router, maar dan niet met een 100Mb poort; dat voelt als een beperking.

• dehardstyler
FunFair schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:59:
[...]

Sluit eens alleen je pc/laptop met kabel aan op een witte poort van de Xiaomi router.
Je pc krijgt dat een IP Adres. Vervolgens kun je op het 31 adres inloggen (mits hij in deze range zit).

Als je de router wilt gebruiken om je netwerk uit te breiden, moet je de DHCP uitschakelen, een vast IP adres instellen in de range die jij wilt en vervolgens via een witte netwerk poort in je netwerk hangen.
Wat ook kan is de router op Bridged zetten en via de blauwe poort verbinden.
Je bent geweldig! _/-\o_

• OtherSloth
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 15:50
Ik heb de Miwifi Mini nu een paar dagen, maar het lukt steeds niet om de stock OpenWRT erop te draaien. Ondertusse heb ik 14.07, 15.05 en de snapshots geprobeerd. Wat ik heb gedaan:

Dev firmware flashen -> ssh unlock flashen -> met root en mtd de image flashen

Dit steeds met elke gedaan. OpenWRT stock werkt niet (van openwrt.org). Pandorabox werkt dan weer wel, maar ik wil toch het liefste de echte OpenWRT.

Na het flashen van OpenWRT start de router en is de led eerst oranje, waarna deze rood gaat knipperen.

Doe ik misschien iets fout? Suggesties?

• dehardstyler
OtherSloth schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:47:
Ik heb de Miwifi Mini nu een paar dagen, maar het lukt steeds niet om de stock OpenWRT erop te draaien. Ondertusse heb ik 14.07, 15.05 en de snapshots geprobeerd. Wat ik heb gedaan:

Dev firmware flashen -> ssh unlock flashen -> met root en mtd de image flashen

Dit steeds met elke gedaan. OpenWRT stock werkt niet (van openwrt.org). Pandorabox werkt dan weer wel, maar ik wil toch het liefste de echte OpenWRT.

Na het flashen van OpenWRT start de router en is de led eerst oranje, waarna deze rood gaat knipperen.

Doe ik misschien iets fout? Suggesties?
Net even geprobeerd, zelfde verhaal bij mij :( Ben nou weer terug op Pandorabox. Misschien een foutje in de image?

• Kek

Kek

3flix

als je eenmaal de pandora firmware er op hebt (wat gewoon openwrt met wat extra drivers etc is) kan je vanaf pandora gelijk door gaan naar openwrt zoals hier beschreven: http://wiki.openwrt.org/doc/howto/generic.sysupgrade

zorg er wel voor dat je de settings NIET behoudt....

Ik heb CC rc3 zo werkend gekregen

• Titus
Ik ga me er ook eens aan wagen, eerst maar eens goed googlen en inlezen hoe ik naar pandora kom, en vervolgens naar openwrt via die link. Nog geen idee waar ik aan toe ben, maar bepaalde dingen beginnen me een beetje te irriteren met de stock firmware

• OtherSloth
Kek schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:27:
als je eenmaal de pandora firmware er op hebt (wat gewoon openwrt met wat extra drivers etc is) kan je vanaf pandora gelijk door gaan naar openwrt zoals hier beschreven: http://wiki.openwrt.org/doc/howto/generic.sysupgrade

zorg er wel voor dat je de settings NIET behoudt....

Ik heb CC rc3 zo werkend gekregen
Ik heb deze methode nogmaals geprobeerd in de hoop dat het sysupgrade commando wellicht iets anders zou doen dan simpel mtd, maar ook hier naar de reboot het rode knipperende ledje.

Wat kan het dan nog zijn?

• Titus
Hm, interessant, na de laatste firmware update die ik via de app heb geinstalleerd worden HTML pagina's niet langer afgevangen. Hiep hoi!

• FunFair
iTitus schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:45:
Hm, interessant, na de laatste firmware update die ik via de app heb geinstalleerd worden HTML pagina's niet langer afgevangen. Hiep hoi!
kun je dat ergens testen?

Changelog voor versie 2.4.9
[Basic experience with network-related]
Added to ip conflict detection process at initialization
Added Admin access whitelist function
Optimized anti-rub network logon failure conditions
Optimize the mobile end of the login page
QoS optimized for tcp-80 port Any Speed
Optimize the page, page and copy hard disk interface display
Optimized initialization completed copy button
Optimize the channel on the wireless configuration process optimization
Optimization of the process is larger than 4K picture
Continuous optimization copywriting wrong password prompt
Beginners guide and optimize the hard disk page display head
Optimization of the process ip conflict, the use of the program does not restart the route
The topology optimization tips amplifier plus jumps, added hover effect
Optimization of the flow chart show
English language pack bug fixes
Iphone plug-dimensional code fixes installation problems
Fixes some cases blacklist sync issues
Fixed web and in some cases anti-rub network switch app sync issues
Fixed issues with anti-rub network and PPPoE Catch the
After setting up a wireless repeater mode to repair the initialization switch back to normal mode, displays the name of the WiFi issue
Fixes some cases some recovery configuration to fail
Fixed a case where a bandwidth 0 QoS unusual problems start
Failure of small black and white picture resize fix Figure
Fixed some cases the problem of error pppoe dial
Fixed some cases the problem of failure uboot Brush
Fixed route state of the terminal device icon does not display fixes
Fixed qos module is turned off when the app may be repeated speed problems
Fixed repair equipment when first connected guest wifi app can not see the problem
Fixed initialization error may occur original password problem
Fixed network frequencies when the ban is "the implementation of a" after the execution of the switch is not closed issues
Repair the old configuration errors problems displayed value
Fixed initialization ip conflict detection problem
Fixed part of the device using a router dhcp hostname as the client name displayed is not the right questions
Fixed on the line again after a long time off display error problem
Fixed packet priority strategy in case of failure QoS-Off Problems
Fixes an issue under the rules of an update conflict situation QoS-Off

[USB extended memory and download]
Fixed a problem of USB installation restart nginx
Fixed Thunder in some cases did not start the problem

[Related to] the relay mode
Optimized wireless relay processing for guest wifi in
Under optimized wired relay delay time to restart the service
Optimize the timing restarted wired relay service
It fixes some problems of wireless relay mode initialization
Fixed relay topology dislocation problems

[Voor 84% gewijzigd door FunFair op 26-08-2015 12:01]

• AndRo555
  • Nu online
ezra070 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:25:
Open WRT en ik is nog geen goeie combo :)

Ben meerdere pogingen om Open WRT aan de praat te krijgen aan het doen. Maar bij stap 22 blijf ik hangen.
Ik krijg unexpected end-of-file from SFTP server. Dit krijg ik via Filezilla en ook als ik via CMD Putty oproep:
[afbeelding]

Wat doe ik verkeerd? Wat zie ik over het hoofd?
Hier loop ik dus ook vast.
Zelfde melding. Al met Filezilla op osx en Windows en winscp op Windows geprobeerd. Zowel met de laatste dev firmware als diegene die ze in de link in de startpost gebruiken.

Ben jij er uiteindelijk uit geraakt?

• Titus
Heel eenvoudig, ga naar
www.tweakers.net/dezelinkbestaatniethoor
Zie je een tweakers 404 zit je goed, zie je een chinese zoekbalk met vermiste kindjes zit je op de oude firmware.

• ezra070
AndRo555 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:25:
[...]

Hier loop ik dus ook vast.
Zelfde melding. Al met Filezilla op osx en Windows en winscp op Windows geprobeerd. Zowel met de laatste dev firmware als diegene die ze in de link in de startpost gebruiken.

Ben jij er uiteindelijk uit geraakt?
Helaas niet en heb het maar opgegeven :(

Maak nu gebruik van de dev firmware van Xiaomi en dat werkt prima.
Moet wel een keer kijken hoe ik mijn Synology NAS kan bereiken via DLNA (via Ubee modem het, maar met Xiaomi Wifi Mini niet) en een keer de 404 pagina aanpassen (oplossing gevonden, nu nog uitvoeren).

• Titus
Hé, mijn topic! En ik maar denken dat ik emailnotificatie zou krijgen....
Anyway, laatste engelse app+router build solved my problem :)

• OtherSloth
Arg ik ben gewoon ongeduldig geweest en heb naar het verkeerde gekeken. Ja hij knippert met een rood ledje en het ledje blijft rood, maar in de achtergrond is openwrt gewoon aan het opstarten.

Kwam ik pas achter nadat ik een seriele kabel erop had aangesloten :+

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Klopt ik was zelf ook even gefopt door het rode ledje. Kleur is gewoon in te stellen in openwrt, hier is ie weer blauw :-)

• FunFair
Hoe is het bereik met OpenWRT? Hetzelfde met stock firmware?
Gezien je daar ook een zogenaamde "wall" modus kunt instellen.

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:25
ezra070 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:57:
[...]

Helaas niet en heb het maar opgegeven :(

Maak nu gebruik van de dev firmware van Xiaomi en dat werkt prima.
Moet wel een keer kijken hoe ik mijn Synology NAS kan bereiken via DLNA (via Ubee modem het, maar met Xiaomi Wifi Mini niet) en een keer de 404 pagina aanpassen (oplossing gevonden, nu nog uitvoeren).
login met scp bij winscp ipv sftp. Want sftp werkt namelijk niet.

En als schrijfcommando gebruik je:

mtd -r write /tmp/xxxxxxx.bin OS1

Dit staat ook verkeerd in de tutorial op deze website

[Voor 12% gewijzigd door Aramiss op 07-09-2015 08:16]

PSN: dixeN1337

• ezra070
Aramiss schreef op maandag 07 september 2015 @ 00:00:
[...]

login met scp bij winscp ipv sftp. Want sftp werkt namelijk niet.

En als schrijfcommando gebruik je:

mtd -r write /tmp/xxxxxxx.bin OS1

Dit staat ook verkeerd in de tutorial op deze website
Tof!
Ik ga er vanavond mee aan de slag :)

• FunFair
Hm.. ik had PandoraBox geflashed. Vervolgens OpenWRT en daar begon mijn ellende. Verkeerde firmware image geselecteerd. Niet de specifieke voor de Xiaomi router, maar de algemene.

Gevolg, geen enkele wifi instelling te vinden. Las ik dat je via SSH dit moet inschakelen en dan nog iets.... toen dacht ik, ik flash wel de juiste firmware.. zijkt het systeem dat het geen bin bestand accepteerd. En dat andere bestand wat wel moet stond er niet tussen... kun je wel strippen uit het bin bestand, maarja instructies voor linux helpen niet op een windows machine.

Toen dacht ik "krijg de #$@#@!" en heb ik de originele firmware van Xiaomi er weer op geflasht... dan maar chinese interface.

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:41
Weet iemand waar de originele firmware van Xiaomi voor de mini te vinden is? Ik zoek me suf, maar kan niets vinden.
Mijn Mini reageert helemaal niet meer na een openwrt upgrade, dus probeer m maar even terug te zetten naar de originele firmware.

edit:
Het lijkt erop dat dit de url is naar de downloadpagina met roms en apps.
http://www1.miwifi.com/miwifi_download.html
Vanavond maar eens proberen

[Voor 25% gewijzigd door letscode op 18-09-2015 08:26. Reden: url gevonden]

• Titus
Vanavond opeens geen internet meer, en router blinkt rood nu. Draaide gewoon de Xiaomi beta firmware :(
Dunno what happened :'(

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 17:52
Heb zelf ook een mini, erg leuk speelgoed :D
Zitten alleen een paar "nadelen" aan, op het moment van schrijven is met openwrt 15.05 cc vooral de 2.4GHz doorvoersnelheid niet om over naar huis te schrijven en het bereik ondermaats en is het 5GHz signaal niet uit te zenden met 160MHz brede band (driver gaat dan over z'n nek, schijnt iets met DFS fe maken te hebben) Er zijn enkele patches uitgebracht die dit deels ondervangen, maar er mist nog steeds veel functionaliteit in verhouding tot de closed source drivers die gebruikt worden in pandorabox... Aan de andere kant is in pandorabox de country niet te veranderen waardoor sommige apparaten in huis het 5GHz signaal niet kunnen "zien" als deze wordt ingesteld op 160MHz en de doorvoersnelheid is op die apparaten in andere gevallen ook om te huilen (vooral upload is bagger)... Dit terwijl mijn laptop daar geen last van blijkt te hebben...
Al met al een leuk apparaatje, maar nog niet echt geschikt voor dagelijks gebruik hier in Europa...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Titus
Ik wilde laatst naar openwrt gaan proberen te komen maar ik zie het voordeel er eigenlijk nog niet van in.
Zeker niet als bovenstaande dus nu blijkt.

[Voor 17% gewijzigd door Titus op 13-10-2015 12:12]

• Yakumos
Weet iemand hoe je een VPN op router niveau instelt (met gebruik van de xiaomi software, laatste beta update)? Ik lees her en der dat het mogelijk is, maar als ik de instellingen doorzoek vind ik nergens hoe dit dat dan voor elkaar te krijgen is / waar ik wat moet invullen van m'n VPN software.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
GielFox schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:06:
Weet iemand hoe je een VPN op router niveau instelt (met gebruik van de xiaomi software, laatste beta update)? Ik lees her en der dat het mogelijk is, maar als ik de instellingen doorzoek vind ik nergens hoe dit dat dan voor elkaar te krijgen is / waar ik wat moet invullen van m'n VPN software.
Dit zou ik ook graag willen weten.

Heeft iemand het al werkend gekregen?

• Yakumos
Ja, je kan het niet vanuit de app instellen maar wel als je de router benadert vanuit de browser. Helaas is dat wel in het Chinees, maar met Google Translate is het makkelijk uit te vogelen. Ik ben daarna niet verder gegaan omdat ik momenteel geen VPN heb, maar je kan daar gewoon de gegevens invullen en dan zou het moeten werken.

• Yakumos
Net de nieuwste versie van de app binnengehaald (iOS) en VPN settings zit nu ook in de app :) .

• dehardstyler
Spekkie88 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:24:
Heb zelf ook een mini, erg leuk speelgoed :D
Zitten alleen een paar "nadelen" aan, op het moment van schrijven is met openwrt 15.05 cc vooral de 2.4GHz doorvoersnelheid niet om over naar huis te schrijven en het bereik ondermaats en is het 5GHz signaal niet uit te zenden met 160MHz brede band (driver gaat dan over z'n nek, schijnt iets met DFS fe maken te hebben) Er zijn enkele patches uitgebracht die dit deels ondervangen, maar er mist nog steeds veel functionaliteit in verhouding tot de closed source drivers die gebruikt worden in pandorabox... Aan de andere kant is in pandorabox de country niet te veranderen waardoor sommige apparaten in huis het 5GHz signaal niet kunnen "zien" als deze wordt ingesteld op 160MHz en de doorvoersnelheid is op die apparaten in andere gevallen ook om te huilen (vooral upload is bagger)... Dit terwijl mijn laptop daar geen last van blijkt te hebben...
Al met al een leuk apparaatje, maar nog niet echt geschikt voor dagelijks gebruik hier in Europa...
Heb je al geprobeerd om onder 5GHz het channel op 36 te zetten. Sinds ik dat gedaan heb, heb ik thuis een prima 5GHz netwerk voor mijn telefoon!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:31
Ik heb inmiddels de mini versie in huis en ben er goed over te spreken, het enige wat mij niet lukt is om een harde schijf via de USB poort van de router in het netwerk te krijgen. Het is een 1TB Seagate portable HDD met USB 3.0 en er staat voor ongeveer 30gb aan bestanden op. Ik krijg elke keer de melding: Not enough storage space on device. Heeft iemand hetzelfde probleem of een oplossing?

[Voor 12% gewijzigd door timmert26 op 26-11-2015 15:58]

• The Hulk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-05 09:36
Ik heb nu de miwifi mini bijna 2 weken. Draai het met openwrt. Heb nu een week openwrt 15.05 geprobeerd (de laatste stable) en een week pandorabox. Pandorabox draait een stuk stabieler als openwrt, en heeft veel meer opties die meteen werken. Nu draait pandorabox nog op 14.07 versie van openwrt. Weet iemand hoe deze versie te upgraden is naar 15.05, of wanneer de ontwikkelaar van pandorabox hier een versie van uit gaat brengen?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee