AP #1 en #2 zijn bekabeld verbonden, de derde hangt via mesh aan #2.
Kun je ze pingen?
Ja.
Kun je in de router zien of de dhcp lease wel recent is?
In m'n TP-Link staat niet hoe recent, alleen dat het permanent is.
Zomaar wat zaken die me te binnen schieten om naar te kijken. Hoe doe je de ssh?
Zowel via Putty als Command Prompt.
Heb je geprobeerd te ssh-en naar je router en vandaar nog een keer ssh naar de AP's?
Die volg ik niet helemaal.
Ik zou die dingen (sowieso netwerk apparaten) ook een vast IP adres geven op het apparaat zelf en niet op router via dhcp. Maar daar heb je nu niet zo veel aan.
Mijn voorkeur is altijd bij de router te doen; dan heb ik immers alle vaste IP adressen bij elkaar staan.
Maar goed; vanmiddag even voor gaan zitten en ik ben iets verder gekomen.
AP #2 heb ik in failsafe gekregen en uiteindelijk een via firmware selecter upgrade gegeven.
Betekende wel dat ik alles opnieuw moest instellen maar het werkt i.i.g. weer.
Zelfs het verborgen netwerk/SSID en bijbehorend wachtwoord die de mesh tussen #2 en #3 verzorgd heb ik goed gegokt. Dus de camera's die achter #3 hangen zijn ook weer zichtbaar want #3 verbond weer automatisch met #2.
Op dezelfde manier ergens de komende tijd #3 ook maar behandelen en #1 ook maar doen.
Want tijdenlang niet naar omgekeken of updates gedaan, dus schone firmware/update is misschien wel zo handig.
Maar doet me wel meer twijfelen of ik niet wat anders ga zoeken voor het netwerk.
OpenWRT was leuk omdat het elke willekeurige router dezelfde Openwrt UI kon geven, maar ik denk dat het toch iets to much is voor mij. Heb eigenlijk geen zin om elk (half) jaar weer te moeten leren hoe alles ook alweer werkt.
Denk dat ik voor iets eenvoudigers (een of andere meshkit) of meer streamlined wil gaan. (Unifi)
EDIT: nou, alledrie lijken weer goed te werken. Ik denk het probleem ergens met updates en/of firewall te maken had, want dat laatste had ik nu ook een enkele keer last van.
[
Voor 7% gewijzigd door
Piet91 op 01-09-2026 19:43
]