Ervaringen gezocht.
Ik draai OpenWrt 24.10.4 (en daarvoor 24.10.2) op een Asus TUF AX4200. Dat heb ik gedaan omdat ik 1 van de getroffen gebruikers was die sinds de laatste "AsusWRT" versie, dus de officiële firmware, constante problemen had met lag/hangen op 5Ghz WiFi. Reddit staat er ook vol mee, doet er niet toe, dat is opgelost met OpenWRT en ik ben weer een ervaring rijker.
Sinds ik OpenWRT draai heb ik er last van dat de router gemiddeld 1x per 2/3 weken vastloopt. De draadloze en bedrade verbindingen blijven in stand, maar er komt geen data meer door. Ik moet de router dan uit en aanzetten.
Ik kreeg van iemand de tip om "30 4 * * * sleep 70 && touch /etc/banner && reboot" in de scheduler te zetten, maar ik wil liever niet dagelijks/wekelijks rebooten, ook niet om 04:30 's nachts, omdat ik servers draai en de verbinding(en) dan onderbroken worden.
Zijn er andere gebruikers met OpenWRT op een Asus TUF AX4200 die een betere oplossing hebben gevonden voor dit probleem?
edit:
Zoals je merkt ben ik nieuw met OpenWRT, op een klein apparaatje zoals de mijne, zijn er nog extra packages aan te raden om te installeren? Ik heb attendedsysupgrade-common om handig te updaten maar vind de Luci interface zo kaal en leeg. Ik begrijp dat mijn AX4200 geen powerhouse is, maar zijn er wat leuke/lichte packages die wat meer inzicht geven in je realtime verkeer bijvoorbeeld? Met wat grafiekjes misschien? Gesorteerd op protocol, doorvoersnelheid erbij, dat soort zaken
[
Voor 22% gewijzigd door
TV_NERD op 22-10-2025 18:08
]