Toon posts:

[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste
Acties:
  • 350.607 views

Onderwerpen

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Tijntje schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:26:
[...]

Die heb ik in februari van dit jaar ook getest echter.
Heb ik niet doorgezet echter weet ik niet meer waarom. Ik vermoed de snelheid.
Dat herken ik dan niet.

Hoi!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:46

Tijntje

Hello?!

EWK schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:37:
[...]

Dat herken ik dan niet.
Post eens een Speedtest dan? Ben wel benieuwd :)

EDIT:
Omdat ik benieuwd was toch maar weer een 3 daags account bij AirVPN gedaan.

AirVPN
Down: 125 Mbit
Up: 25-40 Mbit

De snelheid lijkt wel consistenter

Voor alle testen gebruik ik de Windows OpenVPN client en laad de ovpn files. Ik heb op alle zowel een TCP als een UDP verbinding getest. Echter merk ik dat de UDP op Speedtest vaak het snelst is maar zodra er torrents worden gestart is het niet vooruit te branden

[Voor 62% gewijzigd door Tijntje op 26-06-2019 22:06]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-03 23:02
Tijntje schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:42:
[...]

Post eens een Speedtest dan? Ben wel benieuwd :)

EDIT:
Omdat ik benieuwd was toch maar weer een 3 daags account bij AirVPN gedaan.

AirVPN
[Afbeelding]

De snelheid lijkt wel consistenter

Voor alle testen gebruik ik de Windows OpenVPN client en laad de ovpn files. Ik heb op alle zowel een TCP als een UDP verbinding getest. Echter merk ik dat de UDP op Speedtest vaak het snelst is maar zodra er torrents worden gestart is het niet vooruit te branden
Ik download en upload al mijn torrents via airvpn en ik haal altijd mijn volledige snelheid nl 200mb/s down en 25mb/s up.
Ik werk niet met de vpn client maar via openvpn file en via kabel.
Zit altijd op een Belgische server.

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32
Provider XS4ALL 100/60

Met NordVPN:

Kan ik goed mee leven.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Yarisken schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:32:
[...]

Ik download en upload al mijn torrents via airvpn en ik haal altijd mijn volledige snelheid nl 200mb/s down en 25mb/s up.
Ik werk niet met de vpn client maar via openvpn file en via kabel.
Zit altijd op een Belgische server.
Je maakt dus ook verbinding via de OpenVPN client en de config files. Gebruik je UDP of TCP? Zit je ook bij Ziggo?
Vraag me af waarom ik dan niet boven die 125 Mbit uitkom.
Is een virtuele Windows 2019 server met 6 CPU cores toegewezen op een Intel Xeon CPU E5-2630 v3 @ 2.40GHz

[Voor 3% gewijzigd door Tijntje op 26-06-2019 22:55]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:04

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tijntje schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:18:
Is het een idee om VPN speeds hier te gaan vermelden? Heb zelf namelijk behoorlijk wisselende ervaring.
Ik zit zelf bij Mullvad en heb een Ziggo verbinding.

Internet
Down: 500 Mbit
Up: 40 Mbit
[Afbeelding]

Mullvad
[Afbeelding]

NordVPN
Down: 30-50 Mbit
Up: 25-35 Mbit
[Afbeelding]
Tigertje schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:44:
Provider XS4ALL 100/60

[Afbeelding]

Met NordVPN:

[Afbeelding]

Kan ik goed mee leven.
Ik zou zeggen gebruik op zijn minst elke keer dezelfde server voor zowel je VPN als Speedtest.net want op deze manier kan het aan van alles liggen... :P

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

nero355 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 23:32:
[...]

[...]

Ik zou zeggen gebruik op zijn minst elke keer dezelfde server voor zowel je VPN als Speedtest.net want op deze manier kan het aan van alles liggen... :P
Hoe bedoel je?
Ik draai iedere keer als ik verbonden ben met de VPN een stuk of 5 Speedtests en schrijf dan het gemiddelde op.
Speedtest zelf pakt uiteraard iedere keer een andere test server.

• Samplex
  • Laatst online: 31-03 21:52
Hier NordVPN maar de snelheid is niet wat ik ervan verwacht, het blijf max 40 / 50 Mbit.

Toch maar is kijken naar een andere provider

• Yarisken
Ik zit bij Telenet en ben Vlaming. Ik gebruik udp, gewoon standaard config van airvpn site en is op een headless Linux server.
Probeer is een andere server ofzo.
Tijntje schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:51:
[...]

Je maakt dus ook verbinding via de OpenVPN client en de config files. Gebruik je UDP of TCP? Zit je ook bij Ziggo?
Vraag me af waarom ik dan niet boven die 125 Mbit uitkom.
Is een virtuele Windows 2019 server met 6 CPU cores toegewezen op een Intel Xeon CPU E5-2630 v3 @ 2.40GHz

• DJMickB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:24
Ik had een jaar een PIA abonnement. Deze vandaag opgezegd vanwege de locatie van het hoofdkantoor in de USA. Zojuist een 3 jarig plan afgesloten bij NordVPN en kijken of dit bevalt.

• Samplex
@DJMickB Ik heb ook NordVPN maar de snelheid is echt om te huilen, torrents starten niet of zijn heel traag.

• DJMickB
Samplex schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:30:
@DJMickB Ik heb ook NordVPN maar de snelheid is echt om te huilen, torrents starten niet of zijn heel traag.
Even afwachten dan maar. Heb het nu alleen op mijn telefoon staan en ga vanavond of morgen eens kijken wat het doet op de PC.

• nero355

nero355

DJMickB schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:22:
Ik had een jaar een PIA abonnement. Deze vandaag opgezegd vanwege de locatie van het hoofdkantoor in de USA.
Dat is altijd al zo geweest, maar ik kan je vertellen dat de mensen die bij PIA werken echt ontzettende motherfuckers zijn die echt wel weten waar ze mee bezig zijn!

Bron : Werkervaring bij een bedrijf die ze minimaal een server of 200 verhuurt :D

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:05
DJMickB schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:22:
Ik had een jaar een PIA abonnement. Deze vandaag opgezegd vanwege de locatie van het hoofdkantoor in de USA.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat PIA wel eens voor een (Amerikaanse) rechtbank gedaagd is om de gegevens van een klant te verstrekken. Dat hebben ze geweigerd.

• EWK
  • Niet online

EWK

grun93 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:46:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat PIA wel eens voor een (Amerikaanse) rechtbank gedaagd is om de gegevens van een klant te verstrekken. Dat hebben ze geweigerd.
Niet geweigerd, ze hadden ze simpelweg niet.
@DJMickB
Leesvoer:
https://torrentfreak.com/...ue-again-in-court-180606/

[Voor 5% gewijzigd door EWK op 27-06-2019 18:59]

Hoi!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Yarisken schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:50:
Ik zit bij Telenet en ben Vlaming. Ik gebruik udp, gewoon standaard config van airvpn site en is op een headless Linux server.
Probeer is een andere server ofzo.

[...]
Net getest op een andere Virtuele Server (wel zelfde fysieke host) en ook daar is de max het zelfde.
Er is genoeg CPU headroom, dus dat lijkt niet de bottleneck.
https://i.imgur.com/7tcqG7I.png

Net ook op een laptop geprobeerd en haal daar ook ongeveer de zelfde waarde.

Misschien is het de Ziggo peering.

Ik zie dat het ook met de single threaded performance te maken kan hebben
https://community.scalewa...core-configuration/6734/3

[Voor 23% gewijzigd door Tijntje op 28-06-2019 09:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJMickB
Artikel gelezen en klinkt inderdaad wel goed als PIA er zo mee om gaat. Heb mijn 30 dagen laten stop zetten bij NordVPN omdat ik nu al merk dat er wat dingen niet werken met Nord die wel werkte met PIA. Even onderzoeken waar ik nu uit eindelijk naar toe ga...

• Yarisken
Ik heb een mikrotik en bij full download zit ik aan 30-35% cpu. Vroeger vond ik mijn snelheid met VPN niet zo belangrijk maar nu ik op private trackers zit wel :).
Tijntje schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:59:
[...]

Net getest op een andere Virtuele Server (wel zelfde fysieke host) en ook daar is de max het zelfde.
Er is genoeg CPU headroom, dus dat lijkt niet de bottleneck.
[Afbeelding]

Net ook op een laptop geprobeerd en haal daar ook ongeveer de zelfde waarde.

Misschien is het de Ziggo peering.

Ik zie dat het ook met de single threaded performance te maken kan hebben
https://community.scalewa...core-configuration/6734/3

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Yarisken schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:22:
Ik heb een mikrotik en bij full download zit ik aan 30-35% cpu. Vroeger vond ik mijn snelheid met VPN niet zo belangrijk maar nu ik op private trackers zit wel :).

[...]
Ik ben er redelijk zeker van dat Ziggo mij ergens knijpt.
Ben benieuwd of er andere mensen hier zijn met een Ziggo verbinding en wat hen snelheid is.

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hier met 5 eurovpn en 5euronewsreader haal ik bijna de volle snelheid.

• Dina737
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-06-2019
Omwille van georestrictie redenen wil ik een vpn installeren op mijn toestellen (tablets, smart tv etc). Qua prijs-kwaliteit (aantal toestellen) en de gratis proefmaand viel mijn oog op nordvpn.

Nu zie ik bij het registreren en de betaalpagina dat het niet meer mogelijk is om met paypal te betalen, ze eisen een ander betaalmiddel. Juist omwille van privacyredenen had ik echter liever niet met de credit card betaald. Of ben ik paranoide ;)

Quote: We decided to stop supporting payments via PayPal so that we can have more control over your purchase experience. Now we can provide a unified payment system hosted on our website instead of a third party. We manage all customer data and recurring subscriptions by ourselves, which allows us to reduce security risks.

• Tigertje
@Dina737 Is Paypal dan wel goed voor je privacy?
Waarom betaal je niet met bitcoins?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Converted007
  • Laatst online: 22:59
Ik ben zeer tevreden met windscribe. Zeer deftige snelheden en netflix werkt ook perfect. Wat hun uniek maakt, je kan zelf je plan samenstellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dina737
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-06-2019
Welke provider heb je? Hoeveel toestellen tegelijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Samplex
@DJMickB Wat zijn je bevindingen van NordVPN?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03 21:40
Samplex schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:52:
Vraag ik mij zelf ook af je kun op dit moment geen youtubefilmpje bekijken, of je krijgt een reclame te zien, :O dat je niet zonder nordvpn kun internette

Maar hoe werkt het in de praktijk

[Voor 17% gewijzigd door ronaldme op 30-06-2019 12:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

ronaldme schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:12:
Vraag ik mij zelf ook af je kun op dit moment geen youtubefilmpje bekijken, of je krijgt een reclame te zien, :O dat je niet zonder nordvpn kun internette

Maar hoe werkt het in de praktijk
Ik vermijd dat soort bedrijven juist expres : Ga lekker iemand anders irriteren met je irritante reclames!

Trivago is er ook zo één... VERSCHRIKKELIJK!!! :F

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ronaldme
nero355 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:07:
[...]

Ik vermijd dat soort bedrijven juist expres : Ga lekker iemand anders irriteren met je irritante reclames!

Trivago is er ook zo één... VERSCHRIKKELIJK!!! :F
mijn idee zonde van het reclame geld ... de beste reclame is altijd wat je lees op forums en wat je hoor top straat . geld kunnen ze beter uitgeven aan meer en snellere servers ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-03 19:01
ronaldme schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:56:
[...]

mijn idee zonde van het reclame geld ... de beste reclame is altijd wat je lees op forums en wat je hoor top straat . geld kunnen ze beter uitgeven aan meer en snellere servers ...
Zelfs daar moet je voorzichtig mee zijn. Er zijn (veel) websites die een soort van "best of" publiceren, maar je kan daar alleen als VPN aanbieder opkomen als je betaald. Misschien kijken naar low-profile VPN's die daar niet aan mee betalen? Vaak nog een betere kwaliteit ook.

[Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 30-06-2019 18:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ronaldme
Ynnoz schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:45:
[...]

Zelfs daar moet je voorzichtig mee zijn. Er zijn (veel) websites die een soort van "best of" publiceren, maar je kan daar alleen als VPN aanbieder opkomen als je betaald. Misschien kijken naar low-profile VPN's die daar niet aan mee betalen? Vaak nog een betere kwaliteit ook.
Mee eens daarom ook geen testsite.. lezen maar forums zoals tweakers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJMickB
Samplex schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:52:
Ben er snel mee gestopt. Had de eerste dag al zeker 7 momenten dat ik geen verbinding had. Netflix werkte wel maar ook daar kreeg ik niet het idee dat het ook de Netflix was van het land waar mijn vpn op stond. En mijn mail wilde niet synchroniseren... Nu op zoek naar een andere VPN...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:35
Ik heb hele andere ervaringen met NordVPN. Deze werkt bij mij namelijk als een trein!
Draait op mijn laptop, mobiele telefoon en telefoon van mijn vriendin.
Enorm simpel op te zetten en ik behoud mijn internet snelheden. Ook in combinatie met AdGuard (proxy instellen op de telefoon) werkt het zoals het hoort.

Misschien toch eens een andere server van NordVPN proberen of iets dergelijks?
Voor de zekerheid vermeld ik wel even dat ik met name werk met servers in Nederland. Ik merk inderdaad wel een snelheidsverschil als ik een server in India of Thailand selecteer.

Wat betreft Youtube heb ik juist geen reclames! Maar dat zou ook door het gebruik van AdGuard kunnen zijn. In elk geval is Youtube ook snel en dus zonder reclames.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:13
heb hier de gratis 10 gb van Windscribe eens geprobeerd op de laptop, beviel goed. Maar wilde het gebruiken op de laptop om via HDMI naar TV te streamen. Probleem is alleen: laptop heeft geen HDMI out :')

Hoi :)

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-03 11:40
UninPro schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 09:45:
Ik heb hele andere ervaringen met NordVPN. Deze werkt bij mij namelijk als een trein!
Draait op mijn laptop, mobiele telefoon en telefoon van mijn vriendin.
Enorm simpel op te zetten en ik behoud mijn internet snelheden. Ook in combinatie met AdGuard (proxy instellen op de telefoon) werkt het zoals het hoort.

Misschien toch eens een andere server van NordVPN proberen of iets dergelijks?
Voor de zekerheid vermeld ik wel even dat ik met name werk met servers in Nederland. Ik merk inderdaad wel een snelheidsverschil als ik een server in India of Thailand selecteer.

Wat betreft Youtube heb ik juist geen reclames! Maar dat zou ook door het gebruik van AdGuard kunnen zijn. In elk geval is Youtube ook snel en dus zonder reclames.
Hoe is jouw internetsnelheid tov geen VPN? Zit daar nog veel verschil in? In diverse reviews online lees ik overal dat NordVPN juist een van de snelste is. Zit er nu ook naar te kijken nl., het pakket van 2,60 p/m lijkt me nl. wel interessant.

• UninPro
ggj87 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:50:
[...]

Hoe is jouw internetsnelheid tov geen VPN? Zit daar nog veel verschil in? In diverse reviews online lees ik overal dat NordVPN juist een van de snelste is. Zit er nu ook naar te kijken nl., het pakket van 2,60 p/m lijkt me nl. wel interessant.
Heb zojuist even speedtest.net bezocht voor je met NordVPN verbinding aan via de desktop op mijn laptop.
Ben verbonden via WiFi op een KPN 100mb/100mb verbinding.
Download is 96.48Mbps en de Upload 110.65Mbps.
Ik merk dus totaal geen beperkingen met NordVPN.

Ik heb geen ervaringen met andere VPN aanbieders. Heb direct voor NordVPN gekozen (12 maanden) en vervolgen met 3 jaar verlengd. Ben dus zeer tevreden omdat het op meerdere devices naar wens draait.

• Samplex
@UninPro apart dat jij die snelheden haalt, hier via Nordvpn nooit deze snelheden kunnen halen! Zonder vpn 500/40 makkelijk maar zodra je vpn aanzet kakt t in naar max 50mbit.

Lijkt wel of Ziggo peering / transit naar Nordvpn geknepen word

[Voor 16% gewijzigd door Samplex op 11-07-2019 22:29]

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:31
Samplex schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:26:
@UninPro apart dat jij die snelheden haalt, hier via Nordvpn nooit deze snelheden kunnen halen! Zonder vpn 500/40 makkelijk maar zodra je vpn aanzet kakt t in naar max 50mbit.

Hier al geruime tijd een gebruiker van NORDvpn, nooit problemen met snelheid icm ziggo, 250mbit.
Als ik het via de router doe (pfsense) met hardware versnelling, dan haal ik makkelijk 180 mbit.
Wanneer ik via de PC doe zit ik op dezelfde snelheid.
Het wil wel eens gebeuren da de snelheid inzakt, wanneer ik pfsense dan opnieuw start draait het weer als een zonnetje.
Wat Netflix betreft: als je verbind met Belgie, krijg je alle titels te zien, ook die vanuit de US.

Ik kan me voorstellen dat je snelheid inzakt wanneer je hem op een router actief zet zonder hardware versnelling, anders is het waarschijnlijk kwestie van een andere server zoeken.

• UninPro
Samplex schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:26:

Ik lees in het topic dat het vaker misgaat met VPN verbindingen.
Voor de zekerheid heb ik maar even een schermopname gemaakt waarbij ik live daadwerkelijk de snelheden haal. Dit keer zelfs nog sneller. Ook belangrijk om te vermelden dat de verbindingen willekeurig gekozen worden. Ik laat NordVPN de snelste server zelf kiezen. Tot nu toe dus (bijna) altijd met goed resultaat.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.

[Voor 17% gewijzigd door UninPro op 12-07-2019 09:19]

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-01 21:50

Marcelloz

IT dude with a beard

Net 5eurovpn geprobeerd voor 2,50 maar deze routeert zijn verkeer door de USA (Boston). je IP lijkt in Norwegen uit te komen, Netflix trekt zich daar niets van aan en serveert je de Amerikaanse content. In mijn aanmeld log bij Netflix staat ook dat ik ben ingelogd in de USA. Beetje wazig maar ik kan wel films kijken die hier er al zijn afgehaald (Coco, Last Jedi)

Ze hebben ook een beetje een wazig verhaal over een smart DNS (https://www.5eurovpn.com/nl/vpn-software/veilige-servers). Erg betrouwbaar komt het allemaal niet over of zit ik me nu aan te stellen?

Snelheid was prima al zat er een cap op de upload (90 down, 40 up bij een 100/100 KPN abbo)

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-03 16:00
Hoe stel je dan in op je TV?
Moet je dus VPN instellen op je router? Heb zelf een ASUS AC68U in accespoint staan

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:47
Windscribe is zijn servers/snelheid aan het aanpassen. En dan in positieve zin.
De Amsterdam-Canal geeft me nu over WiFi snelheden van 250/40. Zeer tevreden, ook met hun netflixservers.

Betreft op een iPhone 8 via hun app.

[Voor 10% gewijzigd door Incognitum op 13-07-2019 06:45]

• alexk933
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-02 17:32
Hey guys ik ben al even in het inlezen over vpns ik wil eigenlijk graag weten of dit echt legit is ik wil het alleen voor popcorn time gebruken hebben jullie misschien wat tips? Mvg Alex

• EWK
  • Niet online

EWK

alexk933 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:07:
Hey guys ik ben al even in het inlezen over vpns ik wil eigenlijk graag weten of dit echt legit is ik wil het alleen voor popcorn time gebruken hebben jullie misschien wat tips? Mvg Alex
Topicstart al doorgelezen?
Wat voor tips wil je?

Hoi!

• alexk933
Ik heb het doorgelezen ik wil gewoon soort van geruststelling dat als ik een VPN koop en download ik niet een boete kan krijgen dat ik popcorn time gebruik

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-01 21:02
alexk933 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:23:
Ik heb het doorgelezen ik wil gewoon soort van geruststelling dat als ik een VPN koop en download ik niet een boete kan krijgen dat ik popcorn time gebruik
Gevoelig onderwerp voor hier. In algemene zin geeft een VPN een gebruiker een behoorlijke mate van anonimiteit en privacy bij het surfen, streamen en downloaden op het internet. Nu is heel veel surf-, stream- en downloadverkeer legaal; er zijn ook andere redenen dat iemand mogelijk anoniem wil blijven bij het streamen of downloaden naast het willen ontlopen van boetes of schikkingsvoorstellen (zo wordt via torrentnetwerken nog steeds heel veel 18+ content gedownload, daar is privacy voor andere redenen prettig).

Gebruiken mensen VPN's om anoniem te blijven bij het 'illegaal' downloaden en streamen? Ja, dit gebeurt, maar het is officieel niet de bedoeling. Enkele VPN-providers blokkeren dan ook peer-to-peer verkeer, o.a. omdat ze geen juridische problemen willen met copyright-organisaties, hetgeen begrijpelijk is. Popcorn Time maakt overigens ook gebruik van het bittorrrent-protocol en peer-to-peer. Er zijn VPN-providers die wel peer-to-peer verkeer en Popcorn TIme-gebruik toestaan, daarbij blijf je als gebruiker anoniem, maar weet dat je officieel alsnog in overtreding bent als je op die manier auteursrechtelijk beschermd materiaal binnenhaalt. Of iets auteursrechtelijk beschermd is hangt dan weer af van wat je precies kijkt, maar bij services als Popcorn Time circuleert er zeker veel materiaal dat officieel niet via die weg gedeeld zou mogen worden vanwege auteursrechtenschending.

[Voor 0% gewijzigd door Justin_ op 18-07-2019 01:28. Reden: typo]

Beste VPN's van 2021 en alles over het Dark Web

• ronaldme
alexk933 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:23:
de nadruk op KAN ... het KAN altijd gebeuren dat je wel een boete krijg. kan is een twijfel, zo kan het gaan regenen vanavond maar het kan ook droog blijven. :)

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-03 11:54
Weet iemand toevallig of 5eurovpn ook kan werken met openvpn client? Of anders via een apk op Android TV?

En zoniet, een andere tip voor een provider die Netflix USA kan weergeven en openvpn/Android TV ondersteund? Bij voorbaat dank.

• EWK
  • Niet online

EWK

Pepperoni schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:07:
Weet iemand toevallig of 5eurovpn ook kan werken met openvpn client? Of anders via een apk op Android TV?

En zoniet, een andere tip voor een provider die Netflix USA kan weergeven en openvpn/Android TV ondersteund? Bij voorbaat dank.
Ze hebben toch gewoon een app de playstore? Of staat die app niet in de playstore van je stick?

Hoi!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-03 11:54
EWK schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:05:
[...]

Ze hebben toch gewoon een app de playstore? Of staat die app niet in de playstore van je stick?
Nee, volgens Google is die niet compatible. Het zou misschien kunnen middels sideloaden maar dat is niet ideaal. Openvpn config zou het beste zijn, dat werkt overal. Maar dat lijken ze niet te aan te willen bieden.

Edit: heb het geprobeerd, het werkt gewoon via sideloaden. Niet heel handig, maar voor het geld is het wel een leuke. Ook niet heel erg snel heb ik het idee maar het werkt, en voor die prijs kan ik niet klagen.

[Voor 20% gewijzigd door Pepperoni op 18-07-2019 16:47]

• alexk933
Zijn er vpns die dan aangeraden worden voor mijn soort gebruik?
Justin_ schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 01:27:
[...]

Gevoelig onderwerp voor hier. In algemene zin geeft een VPN een gebruiker een behoorlijke mate van anonimiteit en privacy bij het surfen, streamen en downloaden op het internet. Nu is heel veel surf-, stream- en downloadverkeer legaal; er zijn ook andere redenen dat iemand mogelijk anoniem wil blijven bij het streamen of downloaden naast het willen ontlopen van boetes of schikkingsvoorstellen (zo wordt via torrentnetwerken nog steeds heel veel 18+ content gedownload, daar is privacy voor andere redenen prettig).

Gebruiken mensen VPN's om anoniem te blijven bij het 'illegaal' downloaden en streamen? Ja, dit gebeurt, maar het is officieel niet de bedoeling. Enkele VPN-providers blokkeren dan ook peer-to-peer verkeer, o.a. omdat ze geen juridische problemen willen met copyright-organisaties, hetgeen begrijpelijk is. Popcorn Time maakt overigens ook gebruik van het bittorrrent-protocol en peer-to-peer. Er zijn VPN-providers die wel peer-to-peer verkeer en Popcorn TIme-gebruik toestaan, daarbij blijf je als gebruiker anoniem, maar weet dat je officieel alsnog in overtreding bent als je op die manier auteursrechtelijk beschermd materiaal binnenhaalt. Of iets auteursrechtelijk beschermd is hangt dan weer af van wat je precies kijkt, maar bij services als Popcorn Time circuleert er zeker veel materiaal dat officieel niet via die weg gedeeld zou mogen worden vanwege auteursrechtenschending.

• EWK
  • Niet online

EWK

alexk933 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:46:
Zijn er vpns die dan aangeraden worden voor mijn soort gebruik?

[...]
Pak dit hoofdstuk even uit de ts:

'Andere tips over VPN's en veilig en anoniem internetgebruik'. Die link van rtl bijvoorbeeld.

Lees je in en test er eens een voor een paar dagen.
Sluit niet meteen een jaarabonnement af (of langer) zonder uitgebreid te test is mijn tip.

[Voor 18% gewijzigd door EWK op 19-07-2019 07:03]

Hoi!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

UninPro schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:37:
[...]

Ik lees in het topic dat het vaker misgaat met VPN verbindingen.
Voor de zekerheid heb ik maar even een schermopname gemaakt waarbij ik live daadwerkelijk de snelheden haal. Dit keer zelfs nog sneller. Ook belangrijk om te vermelden dat de verbindingen willekeurig gekozen worden. Ik laat NordVPN de snelste server zelf kiezen. Tot nu toe dus (bijna) altijd met goed resultaat.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.
Ik haal zelf ook totaal niet de snelheden, heb het vermoeden dat @Ziggo-Webcare enorm knijpt met VPN providers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Tijntje schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:51:
[...]

Ik haal zelf ook totaal niet de snelheden, heb het vermoeden dat @Ziggo-Webcare enorm knijpt met VPN providers.
Dat doen ze niet, want dat mogen ze niet.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tijntje schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:51:
[...]

Je begrijpt toch wel dat je te maken hebt met gedeelde servers ?
Je zit met nog een X aantal gebruikers op dezelfde server verkeer te genereren.
Naast het veilige/privacy aspect ( veel gebruikers, wie doet er wat ) is dat tegelijk een nadeel, er gaan maar zoveel bitjes door de verbindingen.

Vooral de grote ( lees goedkope/budget) providers proppen zoveel mogelijk gebruikers onder één stack.
Kies je voor 'snelste server' kies je bijna altijd voor de verkeerde, aangezien het een menselijk trekje is, "ik wil het snelste"
Als je dan half de Nederlandse gebruikers laat kiezen, kan je je voorstellen wat er gebeurt met de statistieken :+

Ziggo zal echt niet knijpen, welk nut behalen ze daaruit ?
Je leest dit elke keer weer terug, in de usenet-topics, de torrent-topics en zelfs in de "cloud-opslag" topics gooien ze het daarop.

Ik gebruik momenteel Windscribe, en de snelheden op UDP/TCP poorten gaan tot de 150Mb
Gebruik ik IKE trek ik de volledige verbinding ( 300/40 ) maar kan ik remote niet aan mijn apparaten.
Mijn torrentdownloader is een docker-client+vpn image, en die haalt met wat geluk nét 15Mb.
Wat traag is, maar functioneert prima, de torrents worden daarnaartoe gegooid, en op de achtergrond komt het vanzelf wel een keer in de mediafolders terecht.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

FreshMaker schreef op zondag 21 juli 2019 @ 23:35:
[...]

Je begrijpt toch wel dat je te maken hebt met gedeelde servers ?
Je zit met nog een X aantal gebruikers op dezelfde server verkeer te genereren.
Naast het veilige/privacy aspect ( veel gebruikers, wie doet er wat ) is dat tegelijk een nadeel, er gaan maar zoveel bitjes door de verbindingen.

Vooral de grote ( lees goedkope/budget) providers proppen zoveel mogelijk gebruikers onder één stack.
Kies je voor 'snelste server' kies je bijna altijd voor de verkeerde, aangezien het een menselijk trekje is, "ik wil het snelste"
Als je dan half de Nederlandse gebruikers laat kiezen, kan je je voorstellen wat er gebeurt met de statistieken :+

Ziggo zal echt niet knijpen, welk nut behalen ze daaruit ?
Je leest dit elke keer weer terug, in de usenet-topics, de torrent-topics en zelfs in de "cloud-opslag" topics gooien ze het daarop.

Ik gebruik momenteel Windscribe, en de snelheden op UDP/TCP poorten gaan tot de 150Mb
Gebruik ik IKE trek ik de volledige verbinding ( 300/40 ) maar kan ik remote niet aan mijn apparaten.
Mijn torrentdownloader is een docker-client+vpn image, en die haalt met wat geluk nét 15Mb.
Wat traag is, maar functioneert prima, de torrents worden daarnaartoe gegooid, en op de achtergrond komt het vanzelf wel een keer in de mediafolders terecht.
Ik snap echt wel hoe het werkt.

Heb meerdere premium VPN providers geprobeerd, NordVPN, Mullvad en AirVPN. Bij alle zijn er genoeg andere gebruikers, ook in dit topic die bijvoorbeeld via een kon als provider 100/100 bijna geheel halen. Bij Ziggo is mijn download continue gecapped op 125 en upload schommelt tussen 10 en 40.

Misschien cappen ze niet direct mijn verkeer maar is de peering met de vpn providers wel gelimiteerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Tijntje schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:41:
[...]

Ik snap echt wel hoe het werkt.

Heb meerdere premium VPN providers geprobeerd, NordVPN, Mullvad en AirVPN. Bij alle zijn er genoeg andere gebruikers, ook in dit topic die bijvoorbeeld via een kon als provider 100/100 bijna geheel halen. Bij Ziggo is mijn download continue gecapped op 125 en upload schommelt tussen 10 en 40.

Misschien cappen ze niet direct mijn verkeer maar is de peering met de vpn providers wel gelimiteerd.
Het kan gewoon bij jou liggen natuurlijk ..

Nederelandse server, volle snelheid
Frankrijk en Zweden ( geografisch wat verder weg ) gewoon acceptabel.
Waarom zouden ze selectief blokkeren ?

Verder is speedtest.net niet echt dé manier om te testen imho

NL -

ZW -

FR -

[Voor 18% gewijzigd door FreshMaker op 22-07-2019 13:53]

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

FreshMaker schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:47:
[...]

Het kan gewoon bij jou liggen natuurlijk ..

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Nederelandse server, volle snelheid
Frankrijk en Zweden ( geografisch wat verder weg ) gewoon acceptabel.
Waarom zouden ze selectief blokkeren ?
Tuurlijk kan het bij mij zitten :) echter heb ik zo veel mogelijk uitgesloten wat ik maar kan. Heb vanaf meerdere systemen getest en haal consistent het zelfde resultaat.
Zie dat jij Windscribe gebruikt, zal die ook eens testen.

Klopt het dat je bij Windscribe vanaf $2 een port forward kan doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Tijntje schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:57:
[...]

Tuurlijk kan het bij mij zitten :) echter heb ik zo veel mogelijk uitgesloten wat ik maar kan. Heb vanaf meerdere systemen getest en haal consistent het zelfde resultaat.
Zie dat jij Windscribe gebruikt, zal die ook eens testen.

Klopt het dat je bij Windscribe vanaf $2 een port forward kan doen?
https://windscribe.com/staticips?pcpid=staticip

Per maand, ja.
Maar ik heb het nog niet nodig gehad.
( vandaar dat ik via IKE niet remote bij mijn zaken kan )
Ik host mijn eigen site, op een server die niet aan de VPN gekoppeld is, en andere services die ik wil gebruiken kan ik op mijn eigen ziggo IP bereiken.
Door middel van dnsomatic worden mijn dynamische IPadressen gekoppeld aan mijn .nl domeinen.
Zo is alles gewoon bereikbaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 15:59
Zit te twijfelen tussen 5-euro vpn en Surfshark. Beiden zijn ongeveer even duur. 1,50 tegen 1,80 pm voor twee jaar. Zijn er gebruikers van (een) van beiden die voor- of nadelen weten te noemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-03 22:24

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Zijn er hier mensen bij wie Mullvad ook een steeds slechtere verbinding lijkt te hebben? Ik heb vaak dat er opnieuw verbinding wordt gemaakt, en ook merk ik dat torrents erg worden gethrottled. Ik denk dat ik toch maar weer ga overstappen op een goedkopere VPN als dit zich voort blijft doen.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

CWH schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:56:
Zit te twijfelen tussen 5-euro vpn en Surfshark. Beiden zijn ongeveer even duur. 1,50 tegen 1,80 pm voor twee jaar. Zijn er gebruikers van (een) van beiden die voor- of nadelen weten te noemen?
Ik zou hier beginnen:
https://thatoneprivacysite.net/

Hoi!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 15:59
Dan komt Surfshark er dus nog niet eens zo slecht vanaf. Van de drie Privacy kolommen 2 v/d 3 groen, waar Windscribe er toch 1 rood heeft, hoewel die verder over de hele linie natuurlijk wel beter is, maar ook duurder.
5-euro komt hier niet op voor.
Waar het mij om gaat is dat ik het hele Netflix aanbod wil kunnen bekijken, en daar lijkt Surfshark (en op snelheid), volgens de diverse reviews goed te presteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 23-03 22:59
5-Euro VPN heb ik even getest.....Netflix werkte inderdaad prima....niet alleen alles zichtbaar maken want dat werkt altijd wel denk ik....maar afspelen lukt bij PIA bijvoorbeeld niet....dat ging bij 5eurovpn prima.

Alleen kreeg ik het niet goed aan de praat op mijn Nvidia Shield (crashte continue en wordt officieel ook nog niet ondersteund). Net als Synology wordt niet ondersteund nog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:10
Een vraag voor de kenners, aangezien ik compleet nieuw ben op VPN gebied (0,0 ervaring mee). Het lijkt me een goed idee ook met VPN aan de slag te gaan. Ik gebruik een Synology ds214play, een Nvidia Shield TV met daarop kodi en download via een gesloten torrent community met Synology download station.

VPN voor smartphone/laptop/PC is mooi meegenomen, belangrijkste voor mij is de Synology (incl. Download Station) en de Shield TV.
Uiteraard heb ik wat gegoogled, YouTube bekeken en op Tweakers gespeurd. NordVPN lijkt voor mij een goede optie te zijn, de kosten zijn €95 voor 3 jaar. Ook zou ik het een maand mogen uitproberen staat er. Enige argwaan m.b.t. het 'in de soep lopen' van al mijn apparatuur heb ik wel, aangezien ik erg veel op het internet (lees: mijn router) heb aangesloten. Hopelijk blijft dat allemaal goed gaan als ik een VPN gebruik. De router hoeft van mijn niet persé achter een VPN vanwege bovenstaande dus, of is dat wel verstandig/noodzakelijk?

En iemand betere en/of goedkopere alternatieven dan NordVPN voor mij? @EWK Volgens de website die jij aangeeft komt NordVPN er wel goed uit. Moet eerlijk toegeven dat het voor mij ook gewoon de meest bekende is en ik weet dat het samenwerkt met Synology, al dan niet omslachtig.

Edit: 3jr abbo genomen op NordVPN en inmiddels draait het op 2 iOs devices, mijn Shield TV, een laptop, een een PC en mijn Synology NAS. Fluitje van een cent: overzichtelijke apps, gemakklijk te connecten en te searchen en haal een prima snelheid. Eerste indruk is dus erg positief :)

[Voor 10% gewijzigd door remzor op 30-07-2019 16:55]

• Heasthy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-09-2022
Ik zie ProtonVPN nergens tussen staan, terwijl een VPN gebaseerd in Zwitserland mij wel lekker veilig lijkt

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:05
Heasthy schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:11:
Ik zie ProtonVPN nergens tussen staan, terwijl een VPN gebaseerd in Zwitserland mij wel lekker veilig lijkt
Dat zeiden ze van banken in Zwitserland ook. ;) Waarom Proton? Dan zou ik liever Vyprvpn nemen, die zit ook in Zwitserland. Die komt als tweede uit de test (na expressvpn) die in het juli/augustus nummer van Computer Totaal staat.

• Justin_
Zal ProtonVPN toevoegen in het overzicht in de topicstart
Heasthy schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:11:

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-11-2022
Iemand al locast.org of tubi.tv aan de praat? Met mijn standaard chrome plug-in/extension Zenmate lukt het niet. Locast ziet niet direct dat ik niet in de VS zit, maar Locast.org wel, die werpt the EU GPD pop-up op, met of zonder Zenmate. Locast presenteert wel de grid, maar laadt niets na op de playknop drukken.

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-03 21:03
Het wordt tijd om NordVPN abo the verlengen. Als ik kies voor United States kost het €94,54 voor 3 jaar. Kies ik voor Nederland dan wordt dit €114,40.

Wat als ik voor US kies?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:31
Mandrake466 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 07:05:
Het wordt tijd om NordVPN abo the verlengen. Als ik kies voor United States kost het €94,54 voor 3 jaar. Kies ik voor Nederland dan wordt dit €114,40.

Wat als ik voor US kies?
https://nordvpn.com/nl/vp...off423&utm_source=aff1360

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Mandrake466 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 07:05:

Wat als ik voor US kies?
Bij mij ook. Heb net om 8.44 uur voor 3 jaar via iDEAL (€ 95,34) verlengd en hem op US laten staan. Betaling is echter nog steeds niet 'definitief', bij billing staat de transactie op 'waiting for confirmation'. Of dit daarmee te maken heeft weet ik niet. Ik zal een update plaatsen als de betaling definitief geaccepteerd is.

Edit: Ik moest blijkbaar opnieuw inloggen om de bijgewerkte status te zien. De betaling is verwerkt en het abonnement is verlengd tot en met augustus 2022.

[Voor 11% gewijzigd door kwon op 11-08-2019 09:37]

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-03 21:03
kwon schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 08:59:
[...]

Bij mij ook. Heb net om 8.44 uur voor 3 jaar via iDEAL (€ 95,34) verlengd en hem op US laten staan. Betaling is echter nog steeds niet 'definitief', bij billing staat de transactie op 'waiting for confirmation'. Of dit daarmee te maken heeft weet ik niet. Ik zal een update plaatsen als de betaling definitief geaccepteerd is.
Zojuist ook verlengd via US tot 2022 met CC. Wel even uit- en inloggen op de app om de nieuwe datum te zien.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Tigertje
kwon schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 08:59:
[...]

Edit: Ik moest blijkbaar opnieuw inloggen om de bijgewerkte status te zien. De betaling is verwerkt en het abonnement is verlengd tot en met augustus 2022.
Neehoor, dat duurt gewoon even. Ik heb het een paar maanden geleden ook zo gedaan (op USA laten staan). Overigens heb ik wel met bitcoin betaald. iDeal is natuurlijk wel Nederlands. Ach, het ergste wat je kan gebeuren, is dat ze het afwijzen en dan kies je voor iets anders.

• Justin_
Tigertje schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:31:
[...]

Neehoor, dat duurt gewoon even. Ik heb het een paar maanden geleden ook zo gedaan (op USA laten staan). Overigens heb ik wel met bitcoin betaald. iDeal is natuurlijk wel Nederlands. Ach, het ergste wat je kan gebeuren, is dat ze het afwijzen en dan kies je voor iets anders.
Heeft met de BTW te maken. Als je Nederland kiest, wordt er BTW geheven. Kies je USA, dan wordt deze BTW niet toegepast. NordVPN zelf maakt het niet uit, in principe zou het gewoon moeten werken als je USA kiest.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Allen,

Is het met NordVPN mogelijk om mijn synology nas via de vpn te laten lopen? Setup is een modem van ziggo in bridge modus met een unifi router daarachter.

Gr!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-03 16:04
@Sbakker1982

Ik denk dat je deze handleiding zoekt:
https://www.synology.com/...nection_network_vpnclient

Of deze voor de specifieke combi:
https://nordvpn.com/nl/tutorials/synology-nas/openvpn/

Je kunt vast ook in je unifi router de verbinding met de VPN opzetten en alleen het verkeer van de NAS over de VPN routeren, maar bovenstaande is waarschijnlijk eenvoudiger.

[Voor 12% gewijzigd door RudolfR op 14-08-2019 17:28]

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 13:45
CWH schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:49:
[quote]Spacewide schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:04:
Ik zag ivacy vpn op pepper voorbij komen. Lijkt me wel wat voordat artikel 13 in voege gaat. Een Netflix vpn heb ik al opgegeven.

Op thebestvpn.com staat Surfshark toch op de tweede plaats ook omdat die Netflix geolocaties unblocked. En dat voor 1,77 euro pm bij 2 jaar abo. Lijkt me toch geen verkeerde deal. Alleen de snelheid lijkt iets minder te zijn. Of zie ik iets over het hoofd?
Zit ook te oriënteren en vind 1,79 euro per maand ook niet gek voor 2 jaar. Vraag ik me wel af wat er nu gefactureerd wordt als ik nu het abonnement aanga voor 43,02 euro voor 2 jaar. Wordt dat over 2 jaar ook weer zoiets (afhankelijk wellicht van de koers van de USD) of dan 237,36 euro (of daaromtrent). Maar goed dat zal je overal hebben met de aanbiedingen. Grappig dat NordVPN met een aanbieding komt die over 9 uur afloopt. ;-)

Update: ff gechat en krijg idd te horen dat na 2 jaar je abonnement verlengd wordt voor de huidige prijs van 47,76 USD.

Overigens dub ik nog wel tussen Surfshark en NordVPN. Surfshark heeft ongelimiteerde devices waartegen over staat dat NordVPN wat sneller is.

[Voor 10% gewijzigd door DikkieDick op 20-08-2019 15:09]

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-03 18:44
NordVPN heeft weer eens een tijdelijke aanbieding.

https://join.nordvpn.com/nl/order/?menu=pricing

3-jarig abonnement: $2,62 p/m / $94,54 ($2,99 p/m / $107,55)
2-jarig abonnement: $3,50 p/m / $84,17 ($3,29 p/m / $79)
1-jarig abonnement: $6,14 p/m / $73,74 (niet beschikbaar bij een actief account)

Let op!
Bij een bestaand/actief account zijn de prijzen hoger: $2,99 voor 3 jaar i.p.v. $2,62. Deze prijzen zijn tussen haakjes aangegeven.
Niet Nederland kiezen want dan komt er ook nog 21% BTW bovenop. Je kan met iDeal betalen met als land "Verenigde Staten" gestelecteerd (i.v.m. geen BTW).

Mijn account loopt nog tot 30 oktober, dus ik twijfel om nu te verlengen. Wellicht dat ik wacht tot Black Friday (vrijdag 29 november). Een maandje zonder VPN moet kunnen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:45
Neem je toch tot Black Friday een Free Windscribe (max 50 GB p/m) en wacht je de aanbieding af.
Er zal vast wel weer leuke aanbieding tussen zitten.

• angelinaaa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-08-2019
Hallo idereen ik heb een simpele vraag. Ik wil mij vriendin helpen een wedstrijt te winnen maar op het enquête is het mogelijk alleen een keer stemmen van 1 IP adres. Ik heb geinstaalerd VPN app maar het lukt me toch niet.
Waar kan het probleem zijn?

Alvast bedankt en graag snel reacties want ik heb nog vandaag tijd om te stemmen.

Gr

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 20:25
angelinaaa schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:21:
Hallo idereen ik heb een simpele vraag. Ik wil mij vriendin helpen een wedstrijt te winnen maar op het enquête is het mogelijk alleen een keer stemmen van 1 IP adres. Ik heb geinstaalerd VPN app maar het lukt me toch niet.

Alvast bedankt en graag snel reacties want ik heb nog vandaag tijd om te stemmen.

Gr
Waarschijnlijk staat er een cookie in je browser die aangeeft dat jouw pc al die enquête heeft ingevuld.

apollo13

• Winkiller
  • Laatst online: 31-03 20:46

Winkiller

De Mopperpot

DikkieDick schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:41:
[...]
Overigens dub ik nog wel tussen Surfshark en NordVPN. Surfshark heeft ongelimiteerde devices waartegen over staat dat NordVPN wat sneller is.
Ik heb al een poosje Surfshark en ben tevreden, voorheen IPVanish maar Surfshark ligt me beter.
Grappig detail, ik heb de android versie op onze tv geinstalleerd maar Netflix vind het niet leuk.
Netflix ziet het als een proxy en het resultaat is dat je niet kan kijken, uitzondering toegevoegd en werken.

Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !

• HoppyF
  • Laatst online: 23:58
angelinaaa schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:21:

Gr
Lijkt me ook vrij logisch dat je zo een wedstrijd niet kan winnen door stemmen te “ronselen”.
Beetje slimme wedstrijd organisator kent de trucjes wel en een VPN is hier ook niet voor bedoeld.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03 20:17
DikkieDick schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:41:
[...]

Zit ook te oriënteren en vind 1,79 euro per maand ook niet gek voor 2 jaar. Vraag ik me wel af wat er nu gefactureerd wordt als ik nu het abonnement aanga voor 43,02 euro voor 2 jaar. Wordt dat over 2 jaar ook weer zoiets (afhankelijk wellicht van de koers van de USD) of dan 237,36 euro (of daaromtrent). Maar goed dat zal je overal hebben met de aanbiedingen. Grappig dat NordVPN met een aanbieding komt die over 9 uur afloopt. ;-)

Update: ff gechat en krijg idd te horen dat na 2 jaar je abonnement verlengd wordt voor de huidige prijs van 47,76 USD.

Heb je al besteld?
Bij Surfshark rekenen ze nog 21% BTW.
Ik zit dan op 51,98 euro.

Edit.
Probleem opgelost. Alleen bij PayPal word er BTW gerekend.

[Voor 3% gewijzigd door Russel88 op 26-08-2019 16:29]

• DikkieDick
Russel88 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:23:
[...]

Heb je al besteld?
Bij Surfshark rekenen ze nog 21% BTW.
Ik zit dan op 51,98 euro.

Edit.
Probleem opgelost. Alleen bij PayPal word er BTW gerekend.
Ik had al besteld en was idd iets van 52 euro kwijt. O boe dat dat alleen bij Paypal is. Misschien het abonnement binnen 30 dagen beëindigen, refund en daarna opnieuw aangaan? Sowieso bekijken of ik het abo aanhoud.
Wat overigens wel irritant is dat AVG nog steeds blijft mekkeren dat mijn locatie zichtbaar is. Nou kan ik dat natuurlijk gewoon negeren. Willen natuurlijk hebben dat het VPN-gebeuren bij hun afneem en dan zal je nog steeds zien dat mijn (VPN) locatie zichtbaar is.

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-03 17:56
Op dit sub forum zie ik vele gebruikers van NordVPN.

Ik heb echter wel problemen met random disconnects waarbij ik om de zoveel tijd een andere server moet zoeken. Het lijkt me sterk dat dit enkel voor mij een probleem is?

• EWK
  • Niet online

EWK

DikkieDick schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

Ik had al besteld en was idd iets van 52 euro kwijt. O boe dat dat alleen bij Paypal is. Misschien het abonnement binnen 30 dagen beëindigen, refund en daarna opnieuw aangaan? Sowieso bekijken of ik het abo aanhoud.
Wat overigens wel irritant is dat AVG nog steeds blijft mekkeren dat mijn locatie zichtbaar is. Nou kan ik dat natuurlijk gewoon negeren. Willen natuurlijk hebben dat het VPN-gebeuren bij hun afneem en dan zal je nog steeds zien dat mijn (VPN) locatie zichtbaar is.
Ik neem aan dat je niet de gratis versie hebt van AVG?

Hoi!

• DikkieDick
EWK schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:47:
[...]

Ik neem aan dat je niet de gratis versie hebt van AVG?
Dat klopt. Abo voor 2 jaar.

En mekkert idd dat iedereen zou kunnen zien wat ik online uitspook:
Mijn internetverbinding zou niet versleuteld zijn terwijl Surfshark gebruik maakt van een IKEv2-surfshark verbinding. Dan vraag ik me af: wat klopt er wel en wat niet? Wie heeft het bij het rechte eind?

[Voor 40% gewijzigd door DikkieDick op 01-09-2019 12:55]

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-02 12:30
Chrisuu01 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:37:
Op dit sub forum zie ik vele gebruikers van NordVPN.

Ik heb echter wel problemen met random disconnects waarbij ik om de zoveel tijd een andere server moet zoeken. Het lijkt me sterk dat dit enkel voor mij een probleem is?
Ik heb nu NordVPN sinds vorige week en heb nog geen enkele disconnect gehad hier dus misschien toch maar eens effe contact opnemen met hun klantendienst?

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-03 17:56
iLLuSion_xGen schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:06:
[...]

Ik heb nu NordVPN sinds vorige week en heb nog geen enkele disconnect gehad hier dus misschien toch maar eens effe contact opnemen met hun klantendienst?
Ja heb nu PIA in een trail om te kijken of dat beter werkt. Tot nu toe heb ik nog geen disconnects gehad met Pia.

Maar ga toch maar even contact opnemen. Het zou immers de service kunnen verbeteren voor mensen met een soortgelijk probleem.

• AnnetWel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-10-2021
Hoi allen,

Kan iemand me in Jip&Janneke taal uitleggen wat ik moet doen als ik een VPN account wil kopen. En vooral wat er daarna verandert, waar ik mogelijk last van krijg / wat ik moet fixen...(Netflix? Spotify? Internet bankieren? Receiver?)

En een vraag: als je via vpn gebruik maakt van internet is het voor ‘de ander’ niet meer te zien vanuit welk land?

Maar echt graag alsof je aan je oma uitlegt dat de stekker eerst in t stopcontact moet, omdat de broodrooster anders niks doet (no offence naar jullie oma’s die waarschijnlijk meer weten dan ik....wat betreft alles) 🤣.

🙌

• HoppyF
  • Laatst online: 23:58
AnnetWel schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:40:
Hoi allen,

Kan iemand me in Jip&Janneke taal uitleggen wat ik moet doen als ik een VPN account wil kopen. En vooral wat er daarna verandert, waar ik mogelijk last van krijg / wat ik moet fixen...(Netflix? Spotify? Internet bankieren? Receiver?)

En een vraag: als je via vpn gebruik maakt van internet is het voor ‘de ander’ niet meer te zien vanuit welk land?

Maar echt graag alsof je aan je oma uitlegt dat de stekker eerst in t stopcontact moet, omdat de broodrooster anders niks doet (no offence naar jullie oma’s die waarschijnlijk meer weten dan ik....wat betreft alles) 🤣.

🙌
Je zult jezelf eerst de vraag moeten stellen WAT je met een VPN van plan bent te gaan doen.
Een VPN abonnement nemen is simpel, maar wat is je doel?

• AnnetWel
Dankje en daar zeg ik idd niks over, tja, in t algemeen lijkt het me beter gezien privacy.

En dit klinkt suf, maar ik wil channel 4 kunnen streamen :) wil wat programma’s kijken, maar krijg melding dat dat niet kan wegens de regio (ofzo).....en toen dacht ik dat vpn account dan kan helpen + wegens privacy dus.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Of begin eens op pagina 1 van dit topic de startpost door te nemen. Daar staat al heel veel in.

• AnnetWel
Ja dank, daar staat inderdaad al superveel en duidelijk. Sorry, niet mn bedoeling je tijd te verdoen..

• AnnetWel
Ok helder, gelezen.

Toch even een vraag: als je ergens vpn account koopt, activeert etc. Is t dan makkelijk ‘aan’ en ‘uit’ te zetten, of werkt het niet zo?

Ik vraag t omdat ik geen gedoe met
Netflix wil, dus kan ik t ‘uitzetten’ als ik wil netflixen bv?

• nero355

nero355

AnnetWel schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:04:
En dit klinkt suf, maar ik wil channel 4 kunnen streamen :)
Als dat vanwege de F1 is dan kan je dat ook gewoon met een jaarlijks € 65 kostend abonnement oplossen : https://f1tv.formula1.com/en/ d:)b

Verder moet je het gewoon als een inbelverbinding zien : Kan aan of uit op zowel je lokale PC of laptop als je router...

Maar eigenlijk zou ik willen zeggen : Ga eens wat erover lezen, voordat je ermee gaat knoeien! :P

• AnnetWel
Ja uh, ik ben natuurlijk allang aan het knoeien.... :X

Met photon (want ipad heeft geen flash), vpn op server in Londen ingesteld, cookies verwijderd, account aangemaakt met Londen’s adres....en alsnog krijg ik channel 4 niet afgespeeld....’not available in current location’ ofzo 8)7

7(8)7

[Voor 4% gewijzigd door AnnetWel op 05-09-2019 00:50]

• Justin_
Bijna 3 jaar alweer, tijd vliegt. Ook weer veel gebeurd in de tussentijd. Tijd voor een update: hier een grondig geüpdatet deel 2 in de serie [VPN] Ervaringen en discussies. Nieuwe topic hier te vinden:

[VPN] Ervaringen & Discussie 2.0

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 21:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Justin_ schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:13:
Bijna 3 jaar alweer, tijd vliegt. Ook weer veel gebeurd in de tussentijd. Tijd voor een update: hier een grondig geüpdatet deel 2 in de serie [VPN] Ervaringen en discussies. Nieuwe topic hier te vinden:

[VPN] Ervaringen & Discussie 2.0
En hiermee gaat dus het topic op slot. :)
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee