Een vraag voor de kenners, aangezien ik compleet nieuw ben op VPN gebied (0,0 ervaring mee). Het lijkt me een goed idee ook met VPN aan de slag te gaan. Ik gebruik een Synology ds214play, een Nvidia Shield TV met daarop kodi en download via een gesloten torrent community met Synology download station.
VPN voor smartphone/laptop/PC is mooi meegenomen, belangrijkste voor mij is de Synology (incl. Download Station) en de Shield TV.
Uiteraard heb ik wat gegoogled, YouTube bekeken en op Tweakers gespeurd. NordVPN lijkt voor mij een goede optie te zijn, de kosten zijn €95 voor 3 jaar. Ook zou ik het een maand mogen uitproberen staat er. Enige argwaan m.b.t. het 'in de soep lopen' van al mijn apparatuur heb ik wel, aangezien ik erg veel op het internet (lees: mijn router) heb aangesloten. Hopelijk blijft dat allemaal goed gaan als ik een VPN gebruik. De router hoeft van mijn niet persé achter een VPN vanwege bovenstaande dus, of is dat wel verstandig/noodzakelijk?
En iemand betere en/of goedkopere alternatieven dan NordVPN voor mij? @
EWK Volgens de website die jij aangeeft komt NordVPN er wel goed uit. Moet eerlijk toegeven dat het voor mij ook gewoon de meest bekende is en ik weet dat het samenwerkt met Synology, al dan niet omslachtig.
Edit: 3jr abbo genomen op NordVPN en inmiddels draait het op 2 iOs devices, mijn Shield TV, een laptop, een een PC en mijn Synology NAS. Fluitje van een cent: overzichtelijke apps, gemakklijk te connecten en te searchen en haal een prima snelheid. Eerste indruk is dus erg positief
[
Voor 10% gewijzigd door
remzor op 30-07-2019 16:55
]