• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

De ac66u heeft de mogelijkheid tot gastnetwerken, maar is er ook een mogelijkheid om net zoals bijvoorbeeld macdonalds voor gasten bepaalde voorwaarden te accepteren en dat je daarna pas toegang krijgt tot internet?

Of wellicht andere alternatieven?

Ik gebruik merlin.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06 15:19
freestyler2 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:57:
De ac66u heeft de mogelijkheid tot gastnetwerken, maar is er ook een mogelijkheid om net zoals bijvoorbeeld macdonalds voor gasten bepaalde voorwaarden te accepteren en dat je daarna pas toegang krijgt tot internet?

Of wellicht andere alternatieven?

Ik gebruik merlin.
Je zou hier dan eventjes moeten kijken http://www.coova.org/. Het is gebaseerd op Open-WRT dus er is kans dat je router supported is, maar kijk het voor de zekerheid even na, voordat ik je blij maak met een dooie mus :)

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 13:54

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Sinds een tijdje ervaar ik slechte internetsnelheden op de 5Ghz band.
Heel soms haal ik mijn max van 200 mbit. maar 9/10 keer valt ik terug naar ongeveer 20-60 mbit.
Dit test ik via mijn Galaxy S6 Edge.

Als ik direct daarna het internet test via een kabeltje haal ik wel mijn maximale snelheid.
ISP dus uitgesloten van het probleem. En de router zou dus ergens problemen moeten hebben.

Provider is overigens Ziggo, en modem van Ziggo staat in bridge.
de Asus staat direct aangesloten op het modem van Ziggo.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:01
Sta op het punt m'n RT-AC66U weg te doen, maar wellicht kunnen jullie me helpen.
Ik heb een aantal Apple devices waar ik al ruim een jaar wifi problemen mee heb. Een iPhone 5S en een rMBp van medio 2014. De telefoon ben ik van gewend dat ik zo om de 5 minuten wifi-uit en wifi-aan moet doen om wifi te kunnen gebruiken met Safari. Speel ik muziek af via spotify en airplay dan werkt dit gewoon uren probleemloos. Telefoon meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, maar apps die internet nodig hebben en dus safari (ben gestopt met Opera Coast om deze reden) hangen steeds.

De rMBp 15" haalt 20mbit op 2,4ghz. Verbind gewoon niet naar 5Ghz, als ie in deze bui is. Al paar maanden met Apple support bezig en alles gereset, reinstall gedaan, etc. Ging een tijdje goed, dan 5Ghz en rap/stabiel, sinds dit weekend, alleen 2,4ghz en 20mbit. Das dus echt waardeloos. Nu zit ik alleen op kantoor en in ene werkt het hier weer wel goed, alleen thuis niet. De 'streepjes' geven vol signaal aan, maar 5Ghz band pakt ie thuis gewoon helemaal niet op en op 2,4ghz traag als dikke dingen door een smalle opening.

Ik las een gebrek van deze router op 5ghz met een broadcom chip, zou ik daar last van hebben? Gebruik verder de laatste Merlin firmware, update zodra er wat nieuw is - beter de standaard Asus firmware gebruiken? De router bevalt verder erg goed en is bedraad echt lekker snel, maar wifi bereik word ik echt simpel van.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 16:38
Heb je een vast kanaal gekozen op de 5Ghz?
Mijn MacBook Pro van 2011 kan maar enkele kanalen aan op 5Ghz, vandaar dat ik een vast laag kanaal (40 ofzo) op de 5Ghz heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
loyske schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:55:
Heb je een vast kanaal gekozen op de 5Ghz?
Mijn MacBook Pro van 2011 kan maar enkele kanalen aan op 5Ghz, vandaar dat ik een vast laag kanaal (40 ofzo) op de 5Ghz heb gekozen.
Das een goeie, want dat kan verklaren waarom die soms wel werkte en dan weer niet. Soms reboot ik dat ding uit frustratie of bij storing van Ziggo. Hij staat op verzoek van Apple support op.. auto. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
NiGeLaToR schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:53:
[...]

Das een goeie, want dat kan verklaren waarom die soms wel werkte en dan weer niet. Soms reboot ik dat ding uit frustratie of bij storing van Ziggo. Hij staat op verzoek van Apple support op.. auto. Thnx!
Aangezien je een vrij recente rMBP hebt weet ik niet meteen of dit de oplossing is.
Maar je kan in OSX even checken bij System Report en dan bij Wifi kan je zien welke kanalen je rMBP ondersteund en of dit dus een verklaring kan zijn als de kanalen op 5Ghz niet overeen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Bizar. Zojuist weer te prutsen. 5mbit verbonden. Van alles geprobeerd, kreeg niet eens verbinding met 5Ghz. Weer channels weer proberen. Denk, das raar, met welk kanaal verbind ik eigenlijk en wat heeft de ap nu dan. 2e AP op zolder uitgezet (zelfde SSID), wifi uit, wifi aan en jawel, eindelijk verbind ie weer een keer met 5Ghz @ 200mbit ongeveer.

Snap er geen reet van, lijkt soms wel te verbinden met AP beneden, maar toch storing van AP boven oid. Bereik vol, maar geen bandbreedte. Nog maar 's goed lezen hoe ik een bruikbaar netwerk bouw van meerdere AP's. Huis is te groot voor 1 AP, dus zal een 2e nodig hebben (range extender werkt maar zo-zo, 2e AP veel handiger. In theorie.).

Check-check-dubbel-check: Meerdere ap's bedraad:
- zelfde SSID
- wisselen in kanaal 1-6-11
- zelfde security

Enige wat niet het zelfde is, is de standaard. Daar kan het mis gaan, want m'n zolder AP is gewoon een oud el cheapo ding om bereik te creëren. Ms juist nog 'n ASUS zoeken om op zolder te parkeren?

[ Voor 18% gewijzigd door NiGeLaToR op 31-08-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
En dan gaan werken met Roaming Assistant zodat clients onder een bepaalde waarde worden gekickt van het AP en dan overgaan op een sterker AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antartic
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-06 16:38
Wellicht de AP op zolder een ander SSID geven? Dat werkt hier met android iig wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 23:05
Zoals ik zo op de laatste pagina's lees is het nog steeds niet gelukt om de Beaming / Power boven de 100 te krijgen met de Merlin / Originele fimrware. Is er eigenlijk een manier om dit wel te doen? Wellicht met een andere firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pehhpeh
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 23:56
heeft er 1 van jullie ook de TX power aangepast zoals:
zoals idiot Anoniem: 676661 in "[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit"
REGIO UNLOCK (ALLE KANALEN) EN VERHOGEN ZENDVERMOGEN VAN 35mW NAAR 316mW
DE VEILIGE MANIER!!! , ZONDER CFE TE PATCHEN MET HEXEDITOR

DISCLAIMER:
Ik neem geen enkele verantwoording wat gebruikers met deze informatie doen. Het aanpassen van je zendvermogen en kanalen is illegaal en de regels zoals ze zijn m.b.t. maximaal vermogen zijn er niet voor niets. M.a.w. dit doe je geheel op eigen risico. De regio #a breekt DFS op 5Ghz dus zal niet naar een ander kanaal schakelen bij de detectie van een radarpuls. Gebruik dus geen DFS kanalen als je binnen een straal van 10KM van een vliegveld of luchtmacht basis woont

Getest op standaard Asus en laatste Merlin firmware met Asus RT-AC68U

Getest op RT-AC87U (dank @Wildfire)

Getest op RT-AC68U (dank @mikkelnl)

Zoals ik gisteren al aangaf dacht ik na het bekijken van de sourcecode (broadcom.c) dat het mogelijk was om de regio in de CFE aan te passen zonder het gebruik van een hexeditor en mtd-write Ik was gisteren te druk om het zelf te testen, maar vandaag had ik even tijd en het werkt zoals ik al dacht. Patchen van de CFE is gevaarlijk omdat je hiermee je router kunt bricken als je even niet oplet.
Via onderstaande (veilige) procedure schrijf je de juiste waardes op de juiste locaties rechtstreeks in de CFE. Na het uitvoeren van onderstaande handeling heb je alle kanalen beschikbaar op beide frequenties en is het zendvermogen van 35mW naar 316mW vergroot. Onderstaande werkt (en is getest) op de standaard Asus en Merlin firmware. Het is dus hierna niet meer nodig de speciale Merlin Fork versie te gebruiken voor meer zendvermogen. Dit zal nu gewoon met de huidige Merlin en stock Asus firmware werken.

Maak een shell connectie met je router via ssh of telnet (gebruik hiervoor bijvb putty)
Copy & paste onderstaande regels (kan in 1 keer als blok) in je terminalwindow

nvram set asuscfe0:ccode=#a
nvram set asuscfe1:ccode=#a
nvram set asuscfe0:regrev=0
nvram set asuscfe1:regrev=0
nvram set asuscfecommit=1
#
nvram set 0:ccode=#a
nvram set 1:ccode=#a
nvram set 0:regrev=0
nvram set 1:regrev=0
nvram set wl0_country_code=#a
nvram set wl0_country_rev=0
nvram set wl0_reg_mode=off
nvram set wl1_country_code=#a
nvram set wl1_country_rev=0
nvram set wl1_reg_mode=off
nvram commit
reboot

(druk in je terminalwindow op return op het laatste commando “reboot” uit te voeren.

Als je router opnieuw is opgestart kun je dmv het commando wl txpwr_target_max in het terminal window zien dat je vermogen nu op 25dB = 316mW ipv 15.5dB =35mW staat.

eventueel kun je het zendvermogen nog verder opschroeven naar 500mW (max=708 mW) maar ik adviseer dit niet.

nvram set 0:maxp2ga0=114
nvram set 0:maxp2ga1=114
nvram set 0:maxp2ga2=114
nvram set 1:maxp5ga0=114,114,114,114
nvram set 1:maxp5ga1=114,114,114,114
nvram set 1:maxp5ga2=114,114,114,114
nvram set wl_TxPower=500
nvram set wl0_TxPower=500
nvram set wl1_TxPower=500
nvram commit
reboot

Zendvermogen boven de 316mW is zinloos!!, Tenzij je de mogelijkheid hebt om ook het zendvermogen op al je client devices ook te verhogen. Leuk als je je router 2 straten verderop kunt zien, maar wat heb je er aan als je er niet aan kunt verbinden. Je zorgt hiermee alleen maar voor overlast op de toch al overvolle frequenties. Als laatste de fabrikant van de radiomodule geeft maximaal 26dBm=398mW voor de in deze router gebruikte module, ik zou dus zeker niet hoger gaan dan deze 398mW en voor de 5GHz radiomodule geld hetzelfde verhaal 26dBm dus. Hoger verslechtert alleen maar je signaal (overmodulatie) en zal je tevens de levensduur van de radiochip verkorten

Door het veranderen van de regio in de CFE (EU naar #a) krijg je dus ook de beschikking over niet standaard Wifi kanalen, dus staat je kanaal keuze in je router op auto dan is het dus mogelijk dat je router een kanaal selecteert welke je client device (notebook, telefoon, tablet etc etc ) niet herkent. Selecteer dus zelf het optimale kanaal in de GUI

Gezien het feit dat het unified firmware betreft is de kans best groot dat dit bij de meeste Broadcom gebaseerde Asus routers werkt. ECHTER, niet alle modellen gebruiken dezelfde NVRAM variabelen.

Update: 14-6-2015 Procedure voor de RT-N66U
REGIO UNLOCK (ALLE KANALEN) EN VERHOGEN ZENDVERMOGEN VAN 35mW NAAR 200mW

Het is dus hierna niet meer nodig de speciale Merlin Fork versie te gebruiken voor meer zendvermogen. Dit zal nu gewoon met de huidige Merlin en stock Asus firmware werken.

Dank aan @Luke-san voor het testen op de RT-N66U

UNDER DEVELOPMENT USE AT YOUR OWN RISK

# RT-AC66U / RT-N66U specific region unlock
# set regulation domain in CFE from EU to #a
nvram set asuscferegulation_domain=#a
nvram set asuscferegulation_domain_5G=#a
# set regulation revision in CFE from 13 to 0
nvram set asuscfepci/1/1/regrev=0
nvram set asuscfepci/2/1/regrev=0
# set ccode in CFE from US to #a
nvram set asuscfepci/1/1/ccode=#a
nvram set asuscfepci/2/1/ccode=#a
nvram set asuscfecommit=1
# Update all EU specific regions to #a in NVRAM
nvram set regulation_domain=#a
nvram set regulation_domain_5G=#a
nvram set pci/1/1/regrev=0
nvram set pci/2/1/regrev=0
nvram set pci/1/1/ccode=#a
nvram set pci/2/1/ccode=#a
nvram set wl0_country_code=#a
nvram set wl1_country_code=#a
nvram commit
reboot

Door het veranderen van de regio in de CFE (EU naar #a) krijg je dus ook de beschikking over niet standaard Wifi kanalen, dus staat je kanaal keuze in je router op auto dan is het dus mogelijk dat je router een kanaal selecteert welke je client device (notebook, telefoon, tablet etc etc ) niet herkent. Selecteer dus zelf het optimale kanaal in de GUI

voor vragen over de RT-N66U gebruik dit topic of pm

DISCLAIMER:
Ik neem geen enkele verantwoording wat gebruikers met deze informatie doen. Het aanpassen van je zendvermogen en kanalen is illegaal en de regels zoals ze zijn m.b.t. maximaal vermogen zijn er niet voor niets. M.a.w. dit doe je geheel op eigen risico.

mvg en succes :) :)
id1ot wijzigde deze reactie 15-06-2015 23:54 (53%)
Reden: updated disclaimer m.b.t. DFS en RT-N66u info

• loyske
In plaats van je vermogen omhoog te gooien (en misschien je router te slopen), kan je beter meerdere AP's gebruiken op laag vermogen.

• pehhpeh
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 23:56
ja of een kabel trekken door me woonkamer :S
Maar ik vroeg me af of het iemand nog was gelukt met de ac66u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-06 10:20
Heb de router gekocht, voornamelijk voor goede usb (geen hele hoge eisen qua snelheid) en openvpn mogelijkheden. Nu zit deze direct aan het internet gekoppeld, echter over een paar maand krijg ik een experiabox (glasvezel, heb nu oude aansluiting met coax enz). Als ik de router in AP mode zet heb ik geen mogelijkheid tot openvpn, of moet ik de router gewoon in Wireless router mode laten staan? Heb er merlin firmware geïnstalleerd.

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Hellboy! op 02-10-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 20:24
Kijk eens op het KPN forum voor mogelijkheden en ook hier in het KPN glasvezel forum.

Zelf heb ik de ASUS in de DMZ van de Experiabox staan en zonder problemen gebruik maken van de OpenVPN server in de ASUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Laatst online: 30-06 10:20
kdbruin schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:00:
Kijk eens op het KPN forum voor mogelijkheden en ook hier in het KPN glasvezel forum.

Zelf heb ik de ASUS in de DMZ van de Experiabox staan en zonder problemen gebruik maken van de OpenVPN server in de ASUS.
DMZ modus is dubbel nat. Ik heb het inmiddels al opgelost en hij draait nu in AP modus en heeft OpenVPN enz. Heb dit geregeld via https://github.com/RMerl/asuswrt-merlin/wiki/User-scripts. Aan de router hangt een usb disk, waarop ik de openvpn config, certs, startup script heb staan. Via /jffs/scripts/services-start roep ik het openvpn startup script aan. Portforwarding aangezet op externe router en het werkt prima. Nog ff een nieuwe custom ddns script erbij en ik ben klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06 21:49
Deze router is nu in de aanbieding bij Paradigit.
Met kortingcode ASUSACTIE is deze nu 99 euro.
http://www.paradigit.nl/a...66u/80008921/details.aspx

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:51
wezep schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 08:54:
Deze router is nu in de aanbieding bij Paradigit.
Met kortingcode ASUSACTIE is deze nu 99 euro.
http://www.paradigit.nl/a...66u/80008921/details.aspx
En afgelopen vrijdag was het tijdelijk 54 euro omdat ze de kortingscode al verwerkt hadden in de prijs en je deze code daarop nog extra mocht gebruiken. Heb er twee geleverd gekregen. Gelukje _/-\o_

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06 21:49
Marcus73 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:24:
[...]

En afgelopen vrijdag was het tijdelijk 54 euro omdat ze de kortingscode al verwerkt hadden in de prijs en je deze code daarop nog extra mocht gebruiken. Heb er twee geleverd gekregen. Gelukje _/-\o_
Dat had ik moeten weten.
Zit nu nog te twijfelen of ik deze zal halen.
Volgens mij is 99 euro een goede deal voor deze router.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gisteravond laat klaagt mijn wederhelft dat haar internet @ iPad zo traag is.
Deed net ff speedtest met wifi: 5Ghz-band totaal niet vooruit te branden, 2,4 Ghz snort nog.
Effe op pc idem testje gedaan: idem kansloos op de 5Ghz-band.
Niks gewijzigd in setttings/buren zijn niet massaal aan de 5GHz-spullen, geen vol geheugen of hoog cpu-verbruik, niks te zien. Ik reboot de Asus: alles weer business as usual: 35/35 Mbit/s 2,4 Ghz, 5 Ghz volle lijnspeed van verbinding, 100 Mbit/s. Nou, het zal wel aan de vallende bladeren liggen, schiet mij maar lek :P

ter info mocht iemand anders iets vergelijkbaars hebben gemerkt:
Firmware Version 3.0.0.4.378.50
Firmware Build Sat Feb 7 01:45:05 UTC 2015 merlin@91d4c78

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seikbal
  • Laatst online: 01-07 11:23

Seikbal

Tweakers Addict

pehhpeh schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:54:
ja of een kabel trekken door me woonkamer :S
Maar ik vroeg me af of het iemand nog was gelukt met de ac66u?
Daar ben ik dus ook erg benieuwd naar! Wie heeft dat script ook uitgevoerd op de AC66U en werkend?

Laat ik mijn ouders deze router kopen zodat ze beter WiFi hebben in huis, is het nog slechter dan met de oude dus ik hoopte hier toch een soort oplossing te lezen die ook door meerdere mensen is geadopteerd 8)7.

Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Weinig kans dat je dat probleem gaat oplossen door het vermogen tot illegale hoogten te stuwen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:39

Videopac

Rommelt wat aan.

2Dutch schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:27:
Deed net ff speedtest met wifi: 5Ghz-band totaal niet vooruit te branden, 2,4 Ghz snort nog.
Niks gewijzigd in setttings/buren zijn niet massaal aan de 5GHz-spullen, geen vol geheugen of hoog cpu-verbruik, niks te zien. Ik reboot de Asus: alles weer business as usual: 35/35 Mbit/s 2,4 Ghz, 5 Ghz volle lijnspeed van verbinding, 100 Mbit/s. Nou, het zal wel aan de vallende bladeren liggen, schiet mij maar lek :P

Ik heb hier ook klachten over trage ipads, slecht bereik en kortstondig uitvallen van 2,4GHz netwerk. Ik ben er wel klaar mee. Ik draai Merlin 56.2. Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Videopac schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:54:
[...]
Ik heb hier ook klachten over trage ipads, slecht bereik en kortstondig uitvallen van 2,4GHz netwerk. Ik ben er wel klaar mee. Ik draai Merlin 56.2. Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.
Heb tot nu toe geen gekke dingen meer gemerkt..vermoed dat het een bugje was/ergens een of ander buffertje is volgelopen ofzo. Heb normaal nergens last van, router doet netjes z'n werk.. Het enige wat ik heb veranderd de afgelopen maanden is een gastnetwerkje toegevoegd, verder nergens aangezeten :P
Hopelijk heeft iemand een oplossing voor je problemen :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hmm, volgens mij is de powerknop van mijn AC66U zojuist overleden :?

Ik had ineens geen verbinding meer. Kijk om, alle lampjes op de router uit. Stroomkabel gecheckt: alles zat nog op zijn plek, UPS gaf geen gekke dingen aan, lampje op de adapter brandde gewoon.

Powerknop ingedrukt. Die veerde weer net zo ver terug. Powerknop ingedrukt houden: jawel, router boot, lampjes gaan aan, verbinding is weer online. Maar zodra ik hem loslaat is alles weer uit. Lijkt haast wel een mechanisch probleem in dat knopje of zo.

Voorlopig maar even met een stukje ducttape gefixt, zodat hij ingedrukt blijft. Maar eens zien wat ik hiermee ga doen. Eigenlijk onzin om 'm vanwege zo'n suf probleempje te vervangen, maar garantie zal na ruim 2,5 jaar ook wel een lastig verhaal worden.

Edit: blijkbaar ben ik niet bepaald de enige: http://www.snbforums.com/threads/broken-power-button.13601/

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 13-01-2016 17:19 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Orion84 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:16:
Hmm, volgens mij is de powerknop van mijn AC66U zojuist overleden :?

Ik had ineens geen verbinding meer. Kijk om, alle lampjes op de router uit. Stroomkabel gecheckt: alles zat nog op zijn plek, UPS gaf geen gekke dingen aan, lampje op de adapter brandde gewoon.

Powerknop ingedrukt. Die veerde weer net zo ver terug. Powerknop ingedrukt houden: jawel, router boot, lampjes gaan aan, verbinding is weer online. Maar zodra ik hem loslaat is alles weer uit. Lijkt haast wel een mechanisch probleem in dat knopje of zo.

Voorlopig maar even met een stukje ducttape gefixt, zodat hij ingedrukt blijft. Maar eens zien wat ik hiermee ga doen. Eigenlijk onzin om 'm vanwege zo'n suf probleempje te vervangen, maar garantie zal na ruim 2,5 jaar ook wel een lastig verhaal worden.

Edit: blijkbaar ben ik niet bepaald de enige: http://www.snbforums.com/threads/broken-power-button.13601/
Spontaan kapot of door vaak indrukken?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Kan me de laatste keer dat ik die knop heb aangeraakt voordat ie stuk ging niet meer herinneren, dus nee, dat is geen slijtage door overmatig gebruik. Sowieso is ie dus op een willekeurig moment losgesprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 20:34

4POX

Everybody is wired

Wie heeft ervaring met het vervangen van de standaard antenne's door andere antenne's? Op Ebay worden setjes aangeboden van 9db antenne's.

Nu kan ik blind dit gaan bestellen. Maar sinds mijn vriendin in de Marie Kondo fase ben ik ook in een fase gekomen dat ik niet alles meer koop ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-06 15:17
2Dutch schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:27:

Overstappen op tomato firmware. Superstabiel 144 dagen up inmiddels. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

enohpi schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:06:
Overstappen op tomato firmware. Superstabiel 144 dagen up inmiddels. 8)
Heb er geen last meer van gehad, nadeel is: geen idee wat de oorzaak was. Voordeel: het is niet meer voorgekomen na een reboot. Ben happy met de Merlin-firmware, niks aan het handje verder. Performance van de router is dik in orde, happy mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-06 15:17
Ok
2Dutch schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:09:
[...]

Heb er geen last meer van gehad, nadeel is: geen idee wat de oorzaak was. Voordeel: het is niet meer voorgekomen na een reboot. Ben happy met de Merlin-firmware, niks aan het handje verder. Performance van de router is dik in orde, happy mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roko14
  • Laatst online: 14-05 23:50
Heb de afgelopen weken last gehad van een 5Ghz band die niets meer deed. Volgens Google was ik bepaald niet de enige.
Van alles geprobeerd, draaide de laatste Merlin firmware, meerdere downgrades geprobeerd, meerdere originele roms geprobeerd, alles zonder resultaat. Router op Tomato firmware gezet, ook geen resultaat. Op internet vele verhalen te lezen van mensen die hetzelfde hebben.

Ik was mij al aan het oriënteren naar een nieuwe router toen ik nog 1 rom wilde proberen. De Merlin Fork.
En.....de 5Ghz band werkt weer! Kennelijk is de 5Ghz band in ieder geval niet overleden, maar waar het aan gelegen heeft? Met een aantal oudere roms heeft het in het verleden ook altijd gewerkt...

Een bijkomend voordeel is dat met de Merlin Fork het zendvermogen op 200% te zetten is. En dit verschil is goed te merken! Voor de mensen die dit probleem ook tegenkomen misschien een tip!
Ik draai nu Merlin Fork 374.43_2-17E2j9527 van 15 maart 2016.

[ Voor 4% gewijzigd door roko14 op 20-03-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:39
Bij mij was de 2,4GHz er mee gestopt gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

roko14 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:11:
Ik was mij al aan het oriënteren naar een nieuwe router toen ik nog 1 rom wilde proberen. De Merlin Fork.
En.....de 5Ghz band werkt weer! Kennelijk is de 5Ghz band in ieder geval niet overleden, maar waar het aan gelegen heeft? Met een aantal oudere roms heeft het in het verleden ook altijd gewerkt...
Het kan misschien zijn dat de 5GHz-radiocel er even geen zin meer in had en door het vele herstarten (vanwege de roms) ineens weer wakker werd. Zou het toch even in de gaten houden voor de zekerheid, maar hoop natuurlijk voor je dat het euvel wegblijft :)
wortelsoft schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:36:
Bij mij was de 2,4GHz er mee gestopt gisteren.
Welke firmware draai jij en heb je het al weer werkend?

[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 21-03-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:39
2Dutch schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:23:
[...]

Het kan misschien zijn dat de 5GHz-radiocel er even geen zin meer in had en door het vele herstarten (vanwege de roms) ineens weer wakker werd. Zou het toch even in de gaten houden voor de zekerheid, maar hoop natuurlijk voor je dat het euvel wegblijft :)

[...]

Welke firmware draai jij en heb je het al weer werkend?
Laatste Merlin en na een reset was het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

wortelsoft schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:24:
Laatste Merlin en na een reset was het weer goed.
Hmm, wel opvallend dat dit ineens bij meerdere gebruikers voorkomt. Valt ook niet zomaar op als je beide radiocellen gebruikt, zal er zelf ook even actiever op gaan letten just to be sure :)

-toevoeging-
Voor de volledigheid, zag nieuwste Merlin-firmware van 20 maart voorbijkomen @ frontpage : linkje naar download

[ Voor 26% gewijzigd door 2Dutch op 21-03-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
draai hier ook net een paar dagen de laatste merlin, en vanochtend ook een reboot nodig omdat internet het niet deed. Kijk het nog even aan maar anders ga ik terug naar de vorige die stabiel draaide.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ionicdog schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 07:49:
draai hier ook net een paar dagen de laatste merlin, en vanochtend ook een reboot nodig omdat internet het niet deed. Kijk het nog even aan maar anders ga ik terug naar de vorige die stabiel draaide.
Ik wilde eindelijk na erg lang niet updaten toch weer eens de laatste versie pakken, maar daar wacht ik nu even mee. Zou wel handig zijn als de ontwikkelaar op de hoogte werd gebracht via het forum op smallnetbuilder zodat ie er rekening mee kan houden. Las wel iets over niet meer reageren van alle wifi/poorten..weet niet of het met elkaar gelinkt is..
I've been having the same issues with my rt-ac68p since 380.57 as well. The wifi and wired ports on the router become unresponsive and the only way to recover is power cycle.

The problems go away when I reverted back to 378.56_2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
vandaag weer geen internet op een wifi laptop, was niet thuis dus weet het niet precies.
maar kon eerst niet remote Vpn inloggen, later opeens wel. Zag toen in de log een melding dat de tijd een verschil had van 96 dagen en er stond 1 aug bij verschillende meldingen. Tijdsinstellingen staan goed en systeemtijd ook, misschien heeft ie even een ntp update gedaan daarna. Reboot gegeven en weer ok.
ik hou het nog even in de gaten die tijden..anders toch echt vorige versie flashen

edt; had toch te maken met de laptop zelf,andere clients werkten prima. Flushdns deed wonderen.
betreft de tijd is normaal denk ik, tijdens een reboot komt ie op in niet de huidige datum en gaat dan updaten

[ Voor 17% gewijzigd door ionicdog op 30-03-2016 10:20 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
  • Laatst online: 08-01-2022
Sinds een paar dagen heb ik bij intensief Wifi (2.4Ghz) gebruik dat de router begint te rebooten. Na ongeveer 20 seconde is de router weer te gebruiken. Maar elke 5 minuten reboot deze opnieuw. In het log is niets terug te vinden wat de reboot zou kunnen veroorzaken.

De router hangt in de meterkast, maar wordt van zichzelf behoorlijk warm. Wellicht dat met deze warme dagen de router oververhit raakt.

Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
bekend niet echt, die van mij staat in een ruimte waar het normaal 20 is nu zeker 28 en draait vrolijk door.
Even tijdelijk een fannetje op zetten om uit te sluiten, zou toch best door te hitte kunnen komen.
Mijn temp is nu momenteel 57 graden (zie admin/performance page)
ignitem schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:28:
Sinds een paar dagen heb ik bij intensief Wifi (2.4Ghz) gebruik dat de router begint te rebooten. Na ongeveer 20 seconde is de router weer te gebruiken. Maar elke 5 minuten reboot deze opnieuw. In het log is niets terug te vinden wat de reboot zou kunnen veroorzaken.

De router hangt in de meterkast, maar wordt van zichzelf behoorlijk warm. Wellicht dat met deze warme dagen de router oververhit raakt.

Is dit een bekend probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door ionicdog op 21-07-2016 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
  • Laatst online: 08-01-2022
ionicdog schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 02:31:
bekend niet echt, die van mij staat in een ruimte waar het normaal 20 is nu zeker 28 en draait vrolijk door.
Even tijdelijk een fannetje op zetten om uit te sluiten, zou toch best door te hitte kunnen komen.
Bedankt voor de tip. Ga ik zeker proberen.
Mijn temp is nu momenteel 57 graden (zie admin/performance page)
Ik kan de genoemde pagina met de temperatuur nergens vinden. Ik draai de laatste firmware 3.0.0.4.380_3831.
Kun je aangeven waar dit precies zou moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Bij advanced settings administration, dan het tabje performance tuning
Ik draai de Merlin firmware, dus misschien heb je deze niet, of staat het ergens anders
ignitem schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:48:
[...]

Bedankt voor de tip. Ga ik zeker proberen.

[...]

Ik kan de genoemde pagina met de temperatuur nergens vinden. Ik draai de laatste firmware 3.0.0.4.380_3831.
Kun je aangeven waar dit precies zou moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-07 06:05
4POX schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:01:
Wie heeft ervaring met het vervangen van de standaard antenne's door andere antenne's? Op Ebay worden setjes aangeboden van 9db antenne's.

Nu kan ik blind dit gaan bestellen. Maar sinds mijn vriendin in de Marie Kondo fase ben ik ook in een fase gekomen dat ik niet alles meer koop ;)
Ik ben ook wel benieuwd of dit zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

4POX schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:01:

Roelvano schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:35:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd of dit zin heeft.
(n)iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-06 13:09
Op mijn RT-AC66U krijg ik de gastnetwerken niet aan de praat. Wanneer ik deze enable via de webinterface, verschijnt hij wel in de lijst met wifi netwerken op mij telefoon. Alleen wanneer ik er mee probeer te verbinden lukt dit niet. Als ik een gast netwerk met wachtwoord maak, kom ik niet voorbij de verificatie stap (wachtwoord klopt wel uiteraard. Als ik een netwerk aanmaak zonder wachtwoord, dan krijg ik geen ip-adres. In beide gevallen komt mijn telefoon in een soort loop met connectie pogingen. Ik heb alle verschillende instellingen geprobeerd omtrent het gast netwerk, maar dit heeft niet geholpen. Zelfde probleem heb ik op mijn laptop.

Met de regulieren WiFi heb ik geen problemen. Ik draai de laatste versie van de standaard ASUS Firmware.

Hebben meer mensen hier problemen mee?
Zou een overstap naar andere firmware (Merlin, dd-WRT) dit kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Hier met Merlin werkt het wel. Ik heb als test gewoon 2,4 netwerk met wpa2 personal gedaan.
Waarom het niet werkt bij jou is dan wel vreemd.
Merlin is zeker de moeite igg , draait hier al sinds de aanschaf en is gewoon super stabiel met veel opties en regelmatig updates.
MaartenBW schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:20:
Op mijn RT-AC66U krijg ik de gastnetwerken niet aan de praat. Wanneer ik deze enable via de webinterface, verschijnt hij wel in de lijst met wifi netwerken op mij telefoon. Alleen wanneer ik er mee probeer te verbinden lukt dit niet. Als ik een gast netwerk met wachtwoord maak, kom ik niet voorbij de verificatie stap (wachtwoord klopt wel uiteraard. Als ik een netwerk aanmaak zonder wachtwoord, dan krijg ik geen ip-adres. In beide gevallen komt mijn telefoon in een soort loop met connectie pogingen. Ik heb alle verschillende instellingen geprobeerd omtrent het gast netwerk, maar dit heeft niet geholpen. Zelfde probleem heb ik op mijn laptop.

Met de regulieren WiFi heb ik geen problemen. Ik draai de laatste versie van de standaard ASUS Firmware.

Hebben meer mensen hier problemen mee?
Zou een overstap naar andere firmware (Merlin, dd-WRT) dit kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-06 13:09
@iconicdog: bedankt voor je snelle reactie.
Wat zijn volgens jou de selling points van Merlin t.o.v gewone ASUS Firmware. (los van de guest- netwerken die niet werken bij mij)

[ Voor 18% gewijzigd door MaartenBW op 08-11-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Firmware is afgeleid van de Asus maar met meer kleine verbeteringen. Ik gebruik de standaard niet meer dus kan niet zeggen wat er nu precies anders is. In het begin was de zendkracht hoger en instelbaar. Tegenwoordig is de zendkracht beperkt bij Merlin,door de EU regels. Wil je perse hogere zendkracht dan zal je een vroegere versie (een Fork) moeten flashen. Weet even niet meer tot welke versie dit geldt..
Persoonlijk heb ik geen last van het zendvermogen.

Kijk hier anders even:

http://asuswrt.lostrealm.ca/features

Mocht je gaan flashen, lees de readme even. Eerst factory reset en na de flash dit nogmaals doen.
Met een paar screenshots van je instellingen ben je zo weer up and running.
MaartenBW schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:25:
@iconicdog: bedankt voor je snelle reactie.
Wat zijn volgens jou de selling points van Merlin t.o.v gewone ASUS Firmware. (los van de guest- netwerken die niet werken bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 13:12
Wie heeft er ervaring met het instellen van een pppoe internet verbinding in de ac66u?
Ik heb dat een tijdje geleden gedaan met mijn AC66U in combinatie met xs4all glasvezel middels deze settings voor de ac68u Anoniem: 101094 in "XS4all Glasvezel"
Bij mij valt dan elke paar minuten de internet verbinding weg.
Hebben jullie deze nare ervaring ook met de AC66U of de N66U?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

nvm, Probleem ligt bij provider..

[ Voor 96% gewijzigd door freestyler2 op 16-12-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Ik wil graag gebruik maken van de OpenVPN server op m'n FreeBSD NAS in plaats van de OpenVPN server in de Asus router (met AsusWRT-Merlin firmware). Ik heb hiervoor de OpenVPN server uitgezet op de Asus en aangezet op de NAS. Als ik op mijn lokale netwerk een connectie maak, gaat het allemaal goed. Echter, van buitenaf zie ik niets gebeuren.

Ik heb in de Asus dus de OpenVPN server uitgezet en bij WAN de volgende foward toegevoegd:

Naam: OpenVPN Server
Port: 1194
Local IP: IP adres van de NAS
Local Port: 1194
Protocol: UDP

Dit werkt dus niet. Ook geprobeerd met een andere port (31194) om eventueel conflicten te vermijden maar ook dan werkt het niet.

Suggesties?

Of kan ik de door mij gegenereerde certificaten en keys (CA.crt, server.crt, server.key, tls-auth.key) ook gebruiken bij de OpenVPN server in de Asus zelf? Ik heb daar al eens mee gespeeld maar dat leek niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668730

Weet je zeker dat je OpenVPN client UDP gebruikt en niet per-ongeluk TCP?
Bevind je OpenVPN client zich ook echt buiten je LAN (bijvoorbeeld via 3G/4G)?
Zie je met tcpdump op de FreeBSD nas helemaal niks verschijnen op poort 1194?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Anoniem: 668730 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:31:
Weet je zeker dat je OpenVPN client UDP gebruikt en niet per-ongeluk TCP?
Bevind je OpenVPN client zich ook echt buiten je LAN (bijvoorbeeld via 3G/4G)?
Zie je met tcpdump op de FreeBSD nas helemaal niks verschijnen op poort 1194?
OpenVPN staat ingesteld met UDP en port 1194. Hier de openvpn.conf file:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
port 1194
proto udp
dev tun
ca /usr/local/etc/openvpn/keys/ca.crt
cert /usr/local/etc/openvpn/keys/openvpn-server.crt
key /usr/local/etc/openvpn/keys/openvpn-server.key
dh /usr/local/etc/openvpn/keys/dh.pem
tls-auth /usr/local/etc/openvpn/keys/ta.key 0 # This file is secret
remote-cert-tls client
server 10.8.16.0 255.255.255.0
ifconfig-pool-persist ipp.txt
keepalive 10 120
cipher AES-256-CBC
comp-lzo
max-clients 10
user nobody
group nobody
persist-key
persist-tun
status /var/log/openvpn-status.log
verb 3
mute 20
explicit-exit-notify 1

Ik heb net even vanaf het werk geprobeerd en zie met het volgende commando niets verschijnen.

code:
1
tcpdump -nn udp port 1194

In de client configuratie staan dezelfde settings voor cipher en comp-lzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
  • Laatst online: 11-06 14:03
Enkele ideeën:
- status firewall op de NAS ? (bv service iptables stop)
- VPN server in "server" mode zetten ipv "server 10.8.x.x xx.xx.xx.xx" -> elimineer je hier ev. verkeerd (gewijzigd) ip-adres
- wat zegt log op openvpn client? enkel time-out?

Misschien blokkeert jouw werk-netwerk UDP 1194. Het "kan" een idee zijn om een andere poort te kiezen (bv TCP 443) en die te laten forwarden naar jouw VPN server.

Als je op zowel je client log en je server log géén traffiek ziet, zit het probleem logischer wijze in het netwerk (firewall, verkeerde ip's). Certificaten en post-routing kunnen pas later roet in het eten gooien.

PS. ja het is mogelijk om openvpn-server-certificates te "verhuizen", desnoods doe je het via ssh op je Asus: http://msergani.blogspot....grate-openvpn-server.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Minitrooper schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:49:
Enkele ideeën:
- status firewall op de NAS ? (bv service iptables stop)
- VPN server in "server" mode zetten ipv "server 10.8.x.x xx.xx.xx.xx" -> elimineer je hier ev. verkeerd (gewijzigd) ip-adres
- wat zegt log op openvpn client? enkel time-out?

Misschien blokkeert jouw werk-netwerk UDP 1194. Het "kan" een idee zijn om een andere poort te kiezen (bv TCP 443) en die te laten forwarden naar jouw VPN server.

Als je op zowel je client log en je server log géén traffiek ziet, zit het probleem logischer wijze in het netwerk (firewall, verkeerde ip's). Certificaten en post-routing kunnen pas later roet in het eten gooien.

PS. ja het is mogelijk om openvpn-server-certificates te "verhuizen", desnoods doe je het via ssh op je Asus: http://msergani.blogspot....grate-openvpn-server.html
Op de NAS draait geen firewall en de configuratie werkt zonder problemen als ik op m'n eigen netwerk een en ander test. De client en server logs zeggen helemaal niets.

Ik ga dit weekend eens kijken of ik de configuratie kan verhuizen naar de OpenVPN server op de Asus. Dit heeft gewerkt, totdat ik de AsusWRT-Merlin firmware erop heb gezet en even was vergeten om deze configuratie op zij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
Gisteren deze router maar aangeschaft (De witte was bij MM € 77,00 en zwarte bij 4Launch € 77,00) ter vervaging van mijn Xiaomi Mi Wi-Fi Router 3. Deze voldeed wel, maar ik liep toch nog wel regelmatig tegen de 100 Mbit poorten op (backup maken duurt lang). En met de ASUS kan ik meerdere Wi-Fi netwerken maken, dus ook één voor mijn camera's apart. Topic ook doorgenomen, ik moet dus meteen aan ASUSWRT Merlin begrijp ik. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minitrooper
  • Laatst online: 11-06 14:03
Ik zou sowieso Rmerlin firmware aanraden, alleen al omdat je de "latest and greatest" sneller aan boord hebt (ipv te wachten op stock firmwares) - zo heeft de laatste updates automatisch de laatste versie van openvpn aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:07
Jumpman schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:41:
Gisteren deze router maar aangeschaft (De witte was bij MM € 77,00 en zwarte bij 4Launch € 77,00) ter vervaging van mijn Xiaomi Mi Wi-Fi Router 3. Deze voldeed wel, maar ik liep toch nog wel regelmatig tegen de 100 Mbit poorten op (backup maken duurt lang). En met de ASUS kan ik meerdere Wi-Fi netwerken maken, dus ook één voor mijn camera's apart. Topic ook doorgenomen, ik moet dus meteen aan ASUSWRT Merlin begrijp ik. :)
€ 77? Prijsfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De witte was de hele dag € 77,00 bij Media Markt, de zwarte € 77,00 een paar uur bij 4Launch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Afgelopen weekend is mijn AC66U op mysterieuze wijze overleden. Wifi viel ineens weg. Lampjes op het apparaat brandden alleen nog bij de LAN poortjes. Maar ook via LAN geen DHCP meer en ook met een statisch IP geen verbinding met de webinterface van de router.

Herstarten (stroom er af en er op) en resetten (met knopje op de router) leverden niks op.

Dus * Orion84 verhuist maar naar [Ervaringen] Asus RT-AC87U Dual-band Wireless-AC2400 Gigabit

Al draait de AC66U bij mijn ouders nog wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:03
Mijn laptop heeft geen 5G ondersteuning,dus heb ik een TP link AC600 (450 Mbps) gekocht. Aansluiten was een fluitje van een cent, echter de link-snelheid komt niet hoger dan 150 mbps. De signaalsterkte is 100% De laptop staat naast de asus, dus aan de afstand kan het niet liggen. Ik heb de Channel bandwidth al op 40 MHz gezet, helaas zonder resultaat. Overigens mijn samsung tablet heeft ook een link snelheid van 150 terwijl deze volgens mij ook hogere snelheden aan kan. Dus ik vermoed dat het een instelling is op de asus. Ik heb de asus trouwens geconfigureerd als AP.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de snelheid omhoog gaat? Ik heb al even gezocht op Internet, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 12:35
kielkiel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:06:
Mijn laptop heeft geen 5G ondersteuning,dus heb ik een TP link AC600 (450 Mbps) gekocht. Aansluiten was een fluitje van een cent, echter de link-snelheid komt niet hoger dan 150 mbps. (...) Overigens mijn samsung tablet heeft ook een link snelheid van 150 terwijl deze volgens mij ook hogere snelheden aan kan.
Klinkt alsof ze beide verbonden zijn met het 2.4GHz wireless LAN en niet op de 5GHz band. Geef de beide netwerken eens verschillende namen en verbind dan eens expliciet met de 5GHz band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:03
Hoi vanaalten,

Dank voor je reactie.

Beide netwerken hebben een andere naam.

Grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Vanavond eens aan het rommelen geweest in de settings en voor de gein door de syslog heen gegaan. Is onderstaande iets waar ik me zorgen om zou moeten maken? Ik zag dag 192.168.1.101 in m'n DHCP table stond, maar ik heb geen flauw idee welk device dat zou moeten zijn en is ook niet te checken, want hij blijkt offline.

Het zou kunnen dat ik die ooit zelf eraan heb toegevoegd en ben vergeten, maar gezien m'n andere entries wel netjes namen hebben gekregen van me, word ik een beetje achterdochtig.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Feb 22 00:22:23 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=180.97.106.161 DST=192.168.1.101 <1>LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=235 ID=54321 PROTO=TCP <1>SPT=56808 DPT=80 SEQ=3890886981 ACK=0 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0 
Feb 22 00:35:15 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=103.194.169.175 DST=192.168.1.101 <1>LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=247 ID=8512 DF PROTO=TCP <1>SPT=12977 DPT=80 SEQ=3789 ACK=0 WINDOW=512 RES=0x00 SYN URGP=0 
Feb 22 06:08:55 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=80.82.64.21 DST=192.168.1.101 <1>LEN=40 TOS=0x08 PREC=0x40 TTL=250 ID=54321 PROTO=TCP <1>SPT=40230 DPT=80 SEQ=256275498 ACK=0 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0 
Feb 22 06:54:45 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=71.6.167.142 DST=192.168.1.101 <1>LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=113 ID=60177 PROTO=TCP <1>SPT=14562 DPT=22 SEQ=2310844320 ACK=0 WINDOW=62933 RES=0x00 SYN URGP=0 
Feb 22 11:21:40 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=80.82.64.21 DST=192.168.1.101 <1>LEN=40 TOS=0x08 PREC=0x40 TTL=250 ID=54321 PROTO=TCP <1>SPT=36219 DPT=80 SEQ=973241723 ACK=0 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0 
Feb 22 11:48:36 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=182.180.97.126 DST=192.168.1.101 <1>LEN=52 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=109 ID=24596 DF PROTO=TCP <1>SPT=50926 DPT=21 SEQ=2635396741 ACK=0 WINDOW=8192 RES=0x00 SYN URGP=0 OPT (020405500103030201010402) 
Feb 22 11:48:39 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=182.180.97.126 DST=192.168.1.101 <1>LEN=52 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=109 ID=25635 DF PROTO=TCP <1>SPT=50926 DPT=21 SEQ=2635396741 ACK=0 WINDOW=8192 RES=0x00 SYN URGP=0 OPT (020405500103030201010402) 
Feb 22 13:19:15 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=37.61.221.31 DST=192.168.1.101 <1>LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=244 ID=39041 PROTO=TCP <1>SPT=45892 DPT=80 SEQ=1221339516 ACK=0 WINDOW=1024 RES=0x00 SYN URGP=0 
Feb 22 13:42:09 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=74.82.47.58 DST=192.168.1.101 <1>LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=246 ID=54321 PROTO=TCP <1>SPT=45994 DPT=80 SEQ=791101 ACK=0 WINDOW=1480 RES=0x00 SYN URGP=0 
Feb 22 13:46:42 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=184.105.247.199 DST=192.168.1.101 <1>LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=246 ID=54321 PROTO=TCP <1>SPT=57511 DPT=80 SEQ=791101 ACK=0 WINDOW=1480 RES=0x00 SYN URGP=0 
Feb 22 13:59:58 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=37.203.214.106 DST=192.168.1.101 <1>LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=242 ID=9215 PROTO=TCP <1>SPT=47091 DPT=80 SEQ=2666828290 ACK=0 WINDOW=1024 RES=0x00 SYN URGP=0 
Feb 22 15:13:25 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=80.110.13.205 DST=192.168.1.101 <1>LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=55 ID=18518 DF PROTO=TCP <1>SPT=41943 DPT=21 SEQ=2205679689 ACK=0 WINDOW=29200 RES=0x00 SYN URGP=0 OPT (020405B40402080A0534481F0000000001030307) 
Feb 22 15:13:26 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=80.110.13.205 DST=192.168.1.101 <1>LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=55 ID=18519 DF PROTO=TCP <1>SPT=41943 DPT=21 SEQ=2205679689 ACK=0 WINDOW=29200 RES=0x00 SYN URGP=0 OPT (020405B40402080A053449190000000001030307) 
Feb 22 15:13:28 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=80.110.13.205 DST=192.168.1.101 <1>LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=55 ID=18520 DF PROTO=TCP <1>SPT=41943 DPT=21 SEQ=2205679689 ACK=0 WINDOW=29200 RES=0x00 SYN URGP=0 OPT (020405B40402080A05344B0E0000000001030307) 
Feb 22 15:13:32 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=80.110.13.205 DST=192.168.1.101 <1>LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=55 ID=18521 DF PROTO=TCP <1>SPT=41943 DPT=21 SEQ=2205679689 ACK=0 WINDOW=29200 RES=0x00 SYN URGP=0 OPT (020405B40402080A05344EF80000000001030307) 
Feb 22 15:40:49 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=216.243.31.2 DST=192.168.1.101 <1>LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=243 ID=54321 PROTO=TCP <1>SPT=53322 DPT=80 SEQ=325288819 ACK=0 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0 
Feb 22 17:25:46 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=139.162.111.147 DST=192.168.1.101 <1>LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=244 ID=54321 PROTO=TCP <1>SPT=38729 DPT=80 SEQ=1583315640 ACK=0 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0 
Feb 22 17:57:37 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=95.110.236.116 DST=192.168.1.101 <1>LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=115 ID=14891 PROTO=TCP <1>SPT=22792 DPT=21 SEQ=855012103 ACK=659211292 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0 OPT (020405B401010402) 
Feb 22 18:18:57 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=137.226.113.7 DST=192.168.1.101 <1>LEN=44 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=241 ID=54321 PROTO=TCP <1>SPT=33637 DPT=80 SEQ=2020134093 ACK=0 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0 OPT (22020000) 
Feb 22 18:24:03 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=191.96.249.42 DST=192.168.1.101 <1>LEN=40 TOS=0x08 PREC=0x40 TTL=250 ID=18392 PROTO=TCP <1>SPT=48571 DPT=80 SEQ=2436232741 ACK=0 WINDOW=1024 RES=0x00 SYN URGP=0 
Feb 22 18:39:36 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=113.108.150.130 DST=192.168.1.101 <1>LEN=44 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=113 ID=256 PROTO=TCP <1>SPT=7104 DPT=80 SEQ=4133421056 ACK=0 WINDOW=16384 RES=0x00 SYN URGP=0 OPT (020405B4) 
Feb 22 19:12:01 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=185.110.132.231 DST=192.168.1.101 <1>LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=240 ID=54321 PROTO=TCP <1>SPT=54976 DPT=80 SEQ=2406877838 ACK=0 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0 
Feb 22 20:01:39 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=91.225.208.150 DST=192.168.1.101 <1>LEN=40 TOS=0x08 PREC=0x40 TTL=114 ID=0 DF PROTO=TCP <1>SPT=26283 DPT=80 SEQ=2696533566 ACK=0 WINDOW=1460 RES=0x00 SYN URGP=0 
Feb 22 20:44:36 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=45.76.140.15 DST=192.168.1.101 <1>LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=244 ID=16078 PROTO=TCP <1>SPT=51873 DPT=80 SEQ=4224552755 ACK=0 WINDOW=1024 RES=0x00 SYN URGP=0 
Feb 22 21:29:37 kernel: ACCEPT  <4>ACCEPT IN=eth0 OUT=br0 <1>SRC=169.56.71.36 DST=192.168.1.101 <1>LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=239 ID=38098 PROTO=TCP <1>SPT=53753 DPT=21 SEQ=1076438378 ACK=0 WINDOW=1024 RES=0x00 SYN URGP=0

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-06 20:05
Kan iemand mij uitleggen wat de verhouding is bij dual wan load balance? Ik kan daar een getal van 9 invullen.
Wat gebeurd er als ik 1:1 of 9:9 invul? Wordt beide verbindingen dan allebei 50% gebruikt of gecombineerd?

Liefst wil ik de max snelheid van beide WAN samen bij een verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06 15:19
wrcveen schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:34:
Kan iemand mij uitleggen wat de verhouding is bij dual wan load balance? Ik kan daar een getal van 9 invullen.
Wat gebeurd er als ik 1:1 of 9:9 invul? Wordt beide verbindingen dan allebei 50% gebruikt of gecombineerd?

Liefst wil ik de max snelheid van beide WAN samen bij een verbinding.
Bij een load-balance kun je de snelheid meestal niet bij elkaar optellen. Het verschil zit in het rekenen in bandbreedte of totale doorvoer snelheid.

Bij load-balance wordt de bandbreedte wel breeder maar hoeft je totale doorvoersnelheid niet toe te nemen. Meestal geld dit dat je 2 maal een 20 Mbit verbinding op kan zetten (als voorbeeld) maar niet 1 maal een 40 Mbit verbinding.

Je moet de Load Balance invullen naar ratio van de bandbreedte van je verbinding.

20 Mbit/ 20 Mbit zou dus een ratio opleveren van 1:1
100 Mbit/ 20 Mbit zou dus een ratio opleveren van 5:1

Dit zorgt ervoor dat van het verkeer dat je genereerd 5x zo veel over de 100 Mbit verbinding gaat dan over de 20 Mbit

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-05 16:29
Ik ben op zoek naar een degelijke router i.v.m. de komst van glasvezel. Nu lijkt mij deze router zeer geschikt, echter blijkt hij al uit 2012 te zijn. Raden jullie nog steeds deze router aan voor deze prijs (€116)? Of kan ik beter op zoek gaan naar een nieuwer model in dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
chielisdenaam schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:17:
Ik ben op zoek naar een degelijke router i.v.m. de komst van glasvezel. Nu lijkt mij deze router zeer geschikt, echter blijkt hij al uit 2012 te zijn. Raden jullie nog steeds deze router aan voor deze prijs (€116)? Of kan ik beter op zoek gaan naar een nieuwer model in dezelfde prijsklasse?
Ik heb hem 9 februari 2017 in de aanbieding voor € 77,00 gekocht en ben zeer te vreden. Voor € 116,00 is misschien een andere router beter, datcaiu ik wel even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:11
Heb deze al 3-4 jaar in gebruik en werkt prima, maar die power knop is wel het minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Weet iemand of deze code nog steeds werkt en valide is voor ASUS RT-AC66U met Merlin Firmware V380.68.4?

Of is er inmiddels een makkelijkere manier om het zendvermogen te verhogen?

Ik zag ook nog deze fork, maar met een verwachtte toekomstige update i.v.m. de Wi-Fi WPA2 hack, blijf ik het liefst bij de eigen ASUS firmware of de ASUS Merlin firmware.

[ Voor 55% gewijzigd door Jumpman op 16-10-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Jumpman schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:03:
Weet iemand of deze code nog steeds werkt en valide is voor ASUS RT-AC66U met Merlin Firmware V380.68.4?

Of is er inmiddels een makkelijkere manier om het zendvermogen te verhogen?

Ik zag ook nog deze fork, maar met een verwachtte toekomstige update i.v.m. de Wi-Fi WPA2 hack, blijf ik het liefst bij de eigen ASUS firmware of de ASUS Merlin firmware.
Codes werken nog wel maar weliswaar alleen nog met een verouderde ROM. Echter is een verouderde ROM niet aan te raden ivm veiligheid e.d.

Bovendien is een verhoogd zendvermogen ook niet aan te raden omdat dan de levensduur van het apparaat verkort wordt. Als je zulk slecht bereik heb kan je beter een al dan niet legale versterker kopen en dit apparaatje gewoon gebruiken waarvoor het dient en waar het goed in is. Of gewoon meerdere accespoints opzetten (bedraad) die vervolgens ook draadloos zenden. Wel zou je eventueel andere antennes erop kunnen plaatsen die wellicht in jou situatie de oplossing bieden, maar de standaard antennes zijn voor vele woonhuizen gewoon prima.

Deze router is zeker voor de prijs waar hij nu voor te koop is een best bang for buck. Dit apparaatje was zijn tijd ver voorruit! (en met custom merlin rom's en de tot op heden nog steeds regelmatige update is dit vooralsnog een blijvertje)

[ Voor 5% gewijzigd door freestyler2 op 17-10-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
freestyler2 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:07:
[...]

Codes werken nog wel maar weliswaar alleen nog met een verouderde ROM. Echter is een verouderde ROM niet aan te raden ivm veiligheid e.d.

Bovendien is een verhoogd zendvermogen ook niet aan te raden omdat dan de levensduur van het apparaat verkort wordt. Als je zulk slecht bereik heb kan je beter een al dan niet legale versterker kopen en dit apparaatje gewoon gebruiken waarvoor het dient en waar het goed in is. Of gewoon meerdere accespoints opzetten (bedraad) die vervolgens ook draadloos zenden. Wel zou je eventueel andere antennes erop kunnen plaatsen die wellicht in jou situatie de oplossing bieden, maar de standaard antennes zijn voor vele woonhuizen gewoon prima.

Deze router is zeker voor de prijs waar hij nu voor te koop is een best bang for buck. Dit apparaatje was zijn tijd ver voorruit! (en met custom merlin rom's en de tot op heden nog steeds regelmatige update is dit vooralsnog een blijvertje)
Ik heb hem een hele tijd terug voor € 77,00 gekocht ter vervanging van een Xiaomi Mi WiFi 3 (100 Mbps).

Wat ik even wil doen is puur de Tweaker uithangen, om eens even wat met het zendvermogen te testen, maar dit kan dus niet meer met de laatste ASUS Merlin firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Jumpman schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:44:
[...]

Ik heb hem een hele tijd terug voor € 77,00 gekocht ter vervanging van een Xiaomi Mi WiFi 3 (100 Mbps).

Wat ik even wil doen is puur de Tweaker uithangen, om eens even wat met het zendvermogen te testen, maar dit kan dus niet meer met de laatste ASUS Merlin firmware?
Haha een beetje Tweaker zou die vraag hier niet stellen en het gewoon zelf proberen :+
Maar ik zal je de moeite besparen... met de laatste versie van Merlin is dit niet meer mogelijk. :9

Wel zou je eventueel openwrt kunnen proberen, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee of dit (nog) mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDrax
  • Laatst online: 01-07 15:41

DrDrax

Bacdafucup

Vraagje, ik heb een AC66U tot aan de laatste update altijd met plezier mee gewerkt.
nu heb ik laatst de firmware geflashed naar laatste versie, (wpa2krack patch) Version 3.0.0.4.380.8120
Verder geen enkele instelling gewijzigd, en alles gecheckt maar lijkt allemaal te kloppen,

Nu heb ik het probleem als die b.v. een paar dagen aanstaat, de download snelheid zowel bekabeld als via wifi gecapped word op 60/70mbit, up is redelijk goed 30/39mbit. |:(

Reboot ik hem, is allemaal weel prima @ 370/400mbit down en up strak 40/41 mbit.
speedtest.net/dslreports voor de test op iPad/S5/PC

maar zoals gister aantal uren en loopt weer brak.

ik heb ook aan warmte gedacht, maar staat achter de synology die kouwe lucht staat te blazen over de asus dus dat moet goed zijn...

Iemand ideeën !? :?

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Meh, mijn wederhelft heeft wat jaren geleden wat issues gehad met bereiken van bepaalde sites/tools voor haar werk (als ze thuis werkt dus), en met de migratie naar Windows 10 werkte de workaround niet meer.
Wat blijkt: de RT-serie van Asus stuurt een of andere parameter mee waardoor bepaalde proxyresolving niet werkt, omdat de Asus een andere manier (DHCP-methode) prefereert over de DNS-methode..of zoiets :+ Destijds hebben ze Microsoft en Asus aangesproken maar het issue had zo weinig getroffen medewerkers dat het niemand boeide. Nu was ze nog als enige Asus-router eigenaar overgebleven... Een verse update van firmware (liep beeeeetje achter, ahum) van Merlin mocht niet baten.

Met frisse tegenzin en gegrom heb ik mijn trouwe Asus afgekoppeld en via het werk een Netgear (wat een tyfustrage en slechte interface, bah!) uit de la getrokken en voorlopig aangesloten. Daarmee kan ze weer overal bij, maar ik ga nog op zoek naar iets snellers en minder logs met fatsoenlijke interface. Jammer, maar op zoek naar een nieuw baasje voor de ac66u ;w

Las overigens dat voor ac66u nu niet meer wordt doorontwikkeld met Merlin, maar er wel een fork is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 20:05
Sinds Merlin ons geliefde stralingsbeestje niet meer kan/wil ondersteunen, hebben jullie ervaring met de fork waar 2Dutch het hierboven ook over heeft?
https://www.snbforums.com...lts-releases-v32e4.18914/

Ik begrijp de E- en L-versies niet helemaal, kan iemand daar licht op schijnen? Wil best de fork installeren maar ik moet de installatiemethode nog een keer goed doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geedsen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-06 12:24
Sinds 2 dagen heb ik fiber met caiway als provider. Maar behaal niet de snelheden die ik zou moeten halen door mijn Asus router. Hier de probleem omschrijving (zoals ik hem ook naar Asus zelf gestuurd heb).

firmware 3.0.0.4.382_50470

I have internet via fiber 500Mb up/down.
This is connected to the RT-AC66U. There is a second RT-AC66U configured as access point. My PC connects to that one (wired).
My access point was on the latest firmware already, my router was not (now is).
In my first speedtest on the PC (when the router was on the old firmware) I had a download of 200Mb and upload of 500Mb.
So I removed the router from the chain, so my PC was directly connected to the the fiber via the access point. I then got a speed of 500Mb up and 500Mb down.
So the limitation was caused by the router. I then upgraded the firmware of the router and added it into the chain again. I now have a upload of 260Mb and a download of 260Mb. What is going on?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Heb je NAT Hardware Acceleration (Cut Through Forwarding) uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geedsen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-06 12:24
Overigens zijn deze snelheden van de Caiway Speedtest. Doe ik de test op www.speedtest.net dan krijg ik
Download 540.52 Mbps en Upload 300.45 Mbps
Doe ik het via de speedtest app, dan krijg ik Down 533, Up 264 bij een provider.

Als ik NAT disable krijg ik Download 120.37 Mbps en Upload 140.21 Mbps, dus die maar weer aangezet.

Ondertussen heb ik nog wat meer tests gedaan met de speedtest app, en daarbij verschillende providers gekozen. Bij verschillende providers haal ik de 500/500 wel. Via de speedtest app haal ik die ook met Caiway als provider, maar via de speedtest in de browser kom ik niet verder dan 260/260 bij caiway. Daar heb ik geen verklaring voor. Ik denk dat het dus wel in orde is.

[ Voor 60% gewijzigd door geedsen op 01-06-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hmmm, een jaar geleden de RT-AC66U kunnen kopen voor € 77,00 draait hier nog steeds naar behoren. Helaas wel de laatste Merlin firmware, want het model wordt niet meer ondersteund. Nu heb ik vorige week de RT-AC58U voor € 30,00 kunnen kopen. Deze heeft een Qualcomm IPQ4018 processor (dus ook geen Merlin firmware), USB 3.0 poorten, maar 5,0 Ghz 867 Mb t.o.v. 1300 Mb op de AC66U. Dilemma, lastige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-06 19:12
Voor wie ineens merkt dat alle LED'jes uit zijn, maar bij het ingedrukt houden van de powerknop het boeltje wel ziet werken heb ik deze fix:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=r4BcMoQw3g8]

Disclaimer: Doe dit op eigen risco EN na het verlopen van de garantie

Happy fixing :)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Bekende fix, heb die hier ook moeten toepassen een tijd geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De ASUS RT-AC66U_B1 die nu vaak geleverd wordt is gelijk aan de ASUS RT-AC68U op de 2,4 GHz band na die 450 MHz op de AC66U_B1 is en 600 MHz op de AC68U.

Het mooie is op de RT-AC66U kan je de RT-AC68U Merlin firmware draaien en deze wordt nog gewoon onderhouden. Dus mocht je een RT-AC66U_B1 hebben, dan is dit goed om te weten. Ook is de RT-AC66U vaak in de aanbieding de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:13
Een vraagje, De witte RT-AC66U kost bij Paradigit 79,98 en de zwarte 115,00 euro.

Waarom is de witte uitvoering zo veel goedkoper dan de zwarte? In de specs kan ik geen verschil ontdekken.

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-07 18:46
Jumpman schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:39:
De ASUS RT-AC66U_B1 die nu vaak geleverd wordt is gelijk aan de ASUS RT-AC68U op de 2,4 GHz band na die 450 MHz op de AC66U_B1 is en 600 MHz op de AC68U.

Het mooie is op de RT-AC66U kan je de RT-AC68U Merlin firmware draaien en deze wordt nog gewoon onderhouden. Dus mocht je een RT-AC66U_B1 hebben, dan is dit goed om te weten. Ook is de RT-AC66U vaak in de aanbieding de laatste tijd.
Kijk dat is een goede tip _/-\o_

Waar kan ik zien of ik een B1 heb?

Zijn er meer mensen welke dit zo hebben gedaan met de Merlin firmware?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:38
Als hij een USB 3 poort heeft is het een B1, het staat ook op de doos en ik vermoed de productsticker, ik heb er zelf geen dus dat laatste kan ik niet controleren.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wenzel schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:55:
Een vraagje, De witte RT-AC66U kost bij Paradigit 79,98 en de zwarte 115,00 euro.

Waarom is de witte uitvoering zo veel goedkoper dan de zwarte? In de specs kan ik geen verschil ontdekken.
Hij is nu 98 euro bij Paradigit, nog steeds zo'n 10 euro duurder. Geen idee waarom, de kleur boeit mij eigenlijk niks, maar je ziet het ook bij andere producten waarbij de kleur wel wat uitmaakt.

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-07 18:46
hcQd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:40:
Als hij een USB 3 poort heeft is het een B1, het staat ook op de doos en ik vermoed de productsticker, ik heb er zelf geen dus dat laatste kan ik niet controleren.
Bedankt voor je snelle reactie.

Helaas heb ik deze dan niet.

Ik las net ook iets over LTS fork van 374 die ook voor de 66-routers onderhouden blijft.

Vraag me af wat ik nu het beste kan gebruiken.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:15
Ik heb een witte van Paradigit en dat is ondanks wat er op de doos staat geen B1 versie, de Merlin voor de AC68U kon ik er niet op flashen.
Wellicht is de witte versie daarom ook goedkoper en is de zwarte wel een B1.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 12-09-2018 20:16 ]

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 17:20
Ik gebruik mijn AC66U nu als mediabridge. Ik wil hem graag gebruiken met frequenties boven de 140mhz maar deze zijn locked.

Iemand een idee hoe ik deze het best kan unlocken? Ik krijg het niet goed gevonden in google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Is er iemand hier die Diversion (https://diversion.ch/) op zijn ASUS RT-AC66U_B1 draait i.p.v. een Pi-Hole? Ik ben erg benieuwd naar de performance.

Edit: Ik vond zelf deze link nog: https://www.snbforums.com...version-vs-pi-hole.54765/.

[ Voor 25% gewijzigd door Jumpman op 23-04-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Laatst online: 05:46
Mijn router is te prooi gevallen aan mijn kinderen, leuk die antennes die gedraaid kunnen worden. Eind conclusie: draad van 2 van 3 antennes kapot. Gevolg belabberde WiFi.

Het is mogelijk de antennes vevangen, maar zijn er ervaringen?

Worden zoveel merken met verschillende sterktes aangeboden, maar hoeveel db bezitten de bestaande antennes? In user guide staat hier niks over.

Of wordt het helaas een nieuwe router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:38
Volgens mij zijn ze 3dB. Je hebt wel gecombineerde 2,4/5GHz antennes nodig wel je beide banden kunnen gebruiken, bijvoorbeeld deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Laatst online: 05:46
hcQd schreef op maandag 8 juli 2019 @ 01:11:
Volgens mij zijn ze 3dB. Je hebt wel gecombineerde 2,4/5GHz antennes nodig wel je beide banden kunnen gebruiken, bijvoorbeeld deze.
Top dankjewel! Voelt vertrouwder dan via Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Heeft iemand hier een SSH Server draaien op de ASUS RT-AC66U?

Voorheen had ik dit draaien op ZYXEL NSA325_V2, om zo mijn PC via RDP te kunnen gebruiken waar ik ook ben. Ik wil dit nu verhuizen naar mijn ASUS RT-AC66U. Echter zie ik bij SSH alleen LAN Only als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Laatst online: 01-07 17:45

D75

Hoi,

Ik heb deze router en zowel 2.4 als 5 GHz draaien... met twee verschillende wifi namen.

Ik had gisteren per ongeluk de stroom er hard vanaf gehaald (stekkerblok uit gezet)... en nu werkt de 5GHz wifi niet meer.

Het lampje van 5GHz brand wel... maar continue.
Het lampje van 2.4GHz brand, maar flikkert wat.. en doet het wel.

Heb al meerdere resets gedaan (power off/on).. en een firmware upgrade (baad het niet...).

Iemand een idee wat ik zou kunnen doen?

PS ben geen groot licht wat betreft routers/netwerken :X

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03
@D75 Dat deed mijn oude AC66U ook altijd na een harde shut-down. Een reboot vanuit de web interface zorgde er altijd weer voor dat het 5 GHz netwerk terug kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Laatst online: 01-07 17:45

D75

Gelukt!!
Dankjewel @Polster

[ Voor 24% gewijzigd door D75 op 30-01-2022 13:51 ]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste