Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 23:58
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/media/global/products/LzShv8ma7TrQB4eO/P_500.jpg

· 5e generatie 802.11ac-chipset biedt u gelijktijdige dual-band 2.4GHz/5GHz tot supersnelle 1.75Gbps
· Gigabit Ethernetpoorten voor de snelste, betrouwbaarste internetprestaties
· AiRadar optimaliseert draadloze dekking met afneembare high-powered antennes
· Profiteer van de ASUSWRT dashboard UI voor eenvoudige installatie, signaalbewaking en netwerkapplicatiecontrole in 3 stappen
· Download Master voor draadloze gegevensopslag en toegang tot uw via de router aangesloten USB-opslagapparatuur
· Bestanden delen, printer delen en 3G delen via twee multifunctionele ingebouwde USB-poorten

Belangrijkste verschillen t.o.v. Asus RT n66u:
802.11ac naast 802.11a 802.11b 802.11g en de 802.11n
128MB ipv 32 MB Flash
geen MicroSD-slot
BCM4360 802.11ac 5Ghz chip naast de BCM4706

Links naar gerelateerde fora:
Verbeteren Bereik en Signaalsterkte Asus RT-AC66U Router
Router Asus RT-AC66U knijpt (bedrade) downloadsnelheid
802.11ac: wat zijn jullie ervaringen
[Ervaringen] Asus RT-N66U (N900) dual-band router

Benchmarks:
http://nl.hardware.info/productinfo/156026/asus-rt-ac66u

Reviews:
productreview: Asus RT-AC66U review door Peetke
productreview: Asus RT-AC66U review door wootah

Firmwares:
http://support.asus.com/d...hashedid=LzShv8ma7TrQB4eO
http://www.mediafire.com/asuswrt-merlin/
http://tomato.groov.pl/do...d5x-110-EN/RT-AC66U-beta/
http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database

[ Voor 188% gewijzigd door enohpi op 24-06-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb er sinds een maandje eentje thuis staan.

Performance is spectaculair te noemen, ook 'gewoon' over 802.11n. Heb 298Mbps gehad met MacBook Pro van een vriend van me. Asus firmware is erg goed, veel features en stabiel. Dat schijnt bij launch anders geweest te zijn, maar nu is het bij mij iig OK.

Wel een major issue wmb gevonden, maar eentje waar Asus niets aan kan doen: de BCM4360 (of iig de driver waar fabrikanten mee moeten werken) ondersteunt geen DFS, waardoor alleen kanalen 36-48 in 5GHz bruikbaar zijn, ook als je het op 'auto' zet - sterkern nog, kanalen 36-48 zijn 80MHz, dus hij gebruikt ze per definitie allemaal :o

Aangezien momenteel geen hond 5GHz gebruikt is het in de regel nog geen drama, maar als je in een oud huis met houten vloeren en enkelsteens muren woont moet je hopen dat je buurman niet ook een RT-AC66U heeft, aangezien je elkaar dus per definitie stoort en er niets aan kan doen :X

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 15-06-2013 01:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Mwah, ik heb deze router hier ook in de woonkamer staan - geconfigureerd als wireless access point. Inderdaad uitstekende ontvangst, snelheid is prima...

Maar zo eens in de paar weken zakt de snelheid tot beneden dramatisch niveau. Internet, maar ook lokaal (een PuTTy sessie naar een lokaal servertje is ondoenlijk). Webinterface is dan met moeite in te komen - en na een reboot is alles weer OK.

Intel Centrino Ultimate-N 6300 in de laptop - nog geen 'ac' netwerk geprobeerd. Hopelijk gaat de stabiliteit met een firmware update nog omhoog, anders ga ik toch weer een Netgear WNDR3700 neerzetten, die heeft hier nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Heb deze router nu ook een maandje, bevalt me super. Zit er alleen nog aan te denken om een ASUS AC53-USB adapter te kopen.
Maar aangezien ik 115mbit internet op 2,4Ghz kan halen, heeft het nog niet zo'n haast.

Eerst wilde ik de HTC One, die heeft AC.. maar nu wacht ik nog even iets langer, want er komt een 5,9" versie van de One, met Snapdragon800 op 2,3Ghz dit najaar nog uit :) (ook met AC natuurlijk)

[ Voor 32% gewijzigd door SuperVeloce op 16-06-2013 21:19 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pas op met die AC53, daar speelt dus ook het probleem van die Broadcom chip en alleen kanalen 36-48, maar bij een client is het nog een stuk erger, want dan kun je dus niet connecten met willekeurig welke AP die op 52 of hoger zit in de 5GHz-band.

Dat gezegd, als je het enkel gebruikt icm deze router kan het indrukwekkende snelheden tonen, heb 260Mbps ermee gehaald :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
Ligt dus echt aan de chip? Niet met firmware upgrade te fixen?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mogelijk, maar dan moet die upgrade er ook zijn...

Speelt voorzover ik weet met alle pre-AC apparaten met Broadcom BCM4360 chip (=op dit moment zowat alle pre-AC apparaten :o ). Ander onhebbelijkheid: ondanks beloftes van Broadcom en Asus ook geen Mac of Linux support, de drivers zijn er gewoon niet. Niet voor deze Asus USB NIC, niet voor de Netgear of D-Link of welke dan ook. Danku Broadcom :(

* dion_b is onder de indruk van Broadcom's technologische vooruitgangen, maar vindt sinds jaar en dag driver support dramatisch, nu ook weer - beter om te wachten tot RaLink met een (pre-)AC chipset komt; goedkope meuk, maar wel met degelijke, open drivers :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
Achja tegen die tijd dat ik er last van krijg, dan is er vast een nieuwere router met betere chip, dan de AC66U verkopen en de betere halen. (had deze router voor 100euro, dus veel verlies kan het niet zijn)

[ Voor 21% gewijzigd door SuperVeloce op 17-06-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
Merlin heeft een update gemaakt gisteren 7/7:

3.0.0.4.372.30_2:
(note: since people always thought adding a "b" meant "beta'
rather than revision "b", I am switching to Asus's new
numbering scheme, hence "30_2" for this revised 372.30.)

- FIXED: NAT loopback (invalid iptable rules was silently accepted
by iptables)
- FIXED: Removed empty Yandex tab
- FIXED: Entware setup script missing from all builds
- FIXED: pptpd failing to start (was missing from build)
- FIXED: OpenVPN server not starting if using a static key
- FIXED: Disks plugged to USB 2.0 port weren't getting mounted
(RT-AC56U)

http://www.mediafire.com/asuswrt-merlin/

[ Voor 4% gewijzigd door enohpi op 08-07-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Lost deze fix ook het probleem op van de usb - disks die niet mounten op de 66U? Er staat tussen haakjes 56U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Ik vind het wel opmerkelijk dat'ie gebaseerd is op een Asus versie die (nog) niet gereleased is.

Verder wel een goede zaak, die Merlin versies. Asus mag wat mij betreft wel wat meer aan kwaliteit werken, hier is deze router in gebruik als access point en regelmatig is 'ie zijn verbinding met het internet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
vanaalten schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:57:
Ik vind het wel opmerkelijk dat'ie gebaseerd is op een Asus versie die (nog) niet gereleased is.

Verder wel een goede zaak, die Merlin versies. Asus mag wat mij betreft wel wat meer aan kwaliteit werken, hier is deze router in gebruik als access point en regelmatig is 'ie zijn verbinding met het internet kwijt.
Inmiddels heeft asus ASUS RT-AC66U Firmware version 3.0.0.4.372 uitgebracht op haar website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Huh, vaag gedoe.
Op de downloadpagina van Asus moet je een operating system opgeven. Niet dat het iets met de firmware update te maken heeft, maar goed - braaf windows-7 64 bit opgegeven. Geen nieuwe firmwareupdate :?

Dan maar liegen en windows-8 64-bit opgeven - hey, firmware update!

Goed, downloaden, flashen... reboot... en geen wifi netwerk meer. Nogmaals uit/aanzetten en nog steeds geen wifi netwerk. Laptop per kabel aangesloten en naar het IP-adres browsen: web-interface is er nog steeds, alles lijkt OK te zijn. Even wat wifi-instellingen aanpassen, andere netwerk naam, reboot: nog steeds geen wifi netwerk. :?

Zucht. Reset naar factory defaults, de boel opnieuw configureren en alles werkt weer.

Nou heb ik mijn AC66U als wireless access point geconfigureerd, wellicht dat dat ervoor zorgt dat ik dit soort problemen heb, maar blij wordt ik er niet van.
Oh, en de bug dat je niet bij de WPS instellingen kan in access point mode: die zit er nog steeds in... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:09
dion_b schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 01:01:
Heb er sinds een maandje eentje thuis staan.

Performance is spectaculair te noemen, ook 'gewoon' over 802.11n. Heb 298Mbps gehad met MacBook Pro van een vriend van me. Asus firmware is erg goed, veel features en stabiel. Dat schijnt bij launch anders geweest te zijn, maar nu is het bij mij iig OK.

Wel een major issue wmb gevonden, maar eentje waar Asus niets aan kan doen: de BCM4360 (of iig de driver waar fabrikanten mee moeten werken) ondersteunt geen DFS, waardoor alleen kanalen 36-48 in 5GHz bruikbaar zijn, ook als je het op 'auto' zet - sterkern nog, kanalen 36-48 zijn 80MHz, dus hij gebruikt ze per definitie allemaal :o

Aangezien momenteel geen hond 5GHz gebruikt is het in de regel nog geen drama, maar als je in een oud huis met houten vloeren en enkelsteens muren woont moet je hopen dat je buurman niet ook een RT-AC66U heeft, aangezien je elkaar dus per definitie stoort en er niets aan kan doen :X
Met welke tool test je jou netwerksnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

pitchdown schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:55:
[...]

Met welke tool test je jou netwerksnelheid?
Ookla v3, in dit geval de speedtestservers van UPC en KPN glas. Die dingen doen 5 of 8 gelijktijdige TCP streams met een pre-testje om downloadbestandgrootte te bepalen. Ze zijn iig tot 500Mbps te vertrouwen (snellere verbinding had ik niet beschikbaar om te testen ;) ).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 11:52
Vorige week de Firmware version 3.0.0.4.372 geinstalleerd. Ik merk nu toch wel een sterke snelheids vermindering. Draadloos van max 110 Mbit/s naar 40 a 50 Mbit/s op 2.4 GHz. Ai Cloud uitgezet. Vermogen op 100mw. Verder kanaal op "auto" gezet maar geen beter resultaat. Meer mensen dit probleem ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Hier zullen ongetwijfeld tweakers tussenzitten die zijn Ge-upgrade van de N66U naar de AC-router.

Hoe bevalt tot op heden deze upgrade en heeft het meerwaarde of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb vanmiddag deze router aangeschaft, maar ben nog niet echt happy. Ik krijg portforwarding niet werkend. Ik heb al heel wat routers voorbij zien komen maar dit is de eerste waarbij ik het even niet meer weet.

Wat heb ik gedaan:
- laatste firmware 3.0.0.4.372 erop gezet
- enable port forwarding op yes gezet
- een aantal poorten geforward (o,a, 80, 443 en 143 (imap)). Netjes service naam ingevuld, port, intern IP en TCP/UPD.
Maar werken, ho maar. Ik kan momenteel geen mail via imap ophalen vanaf buiten. Ik had hiervoor een Dlink Dir D655 en heb alle instellingen 1 op 1 overgezet, verder is er niets veranderd.
Als ik een externe poortscan doe op poort 143 krijg ik als resultaat dat de server niet reageert op die poort.

E.e.a. keurig volgens de procedure van Asus: http://support.asus.com/S...44D-AF33-1D3C132A08FA&t=2

Wat zie ik over het hoofd?

--
update: na veel uitzoeken lijkt het portforwarden toch wel te werken. Ik kan in elk geval naar m'n NAS connecten van buiten en ook diverse andere poorten die openstaan worden door de portscan gevonden. Echter de 2 poorten op m'n mail server (3001 en 143) reageren totaal niet. DIt is een virtuele machine waar verder niets aan veranderd is. Geen idee waar dit nu in zit....

update2: opgelost !! :) Zoals ik had aangegeven had ik alle port forwarding rules van de DLink overgezet. Hier zat ook een rule bij voor GRE protocol 6, nodig voor VPN. Deze heb ik net verwijderd van de Asus en nu werkt alles prima _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Microkid op 25-07-2013 00:17 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:16
Sinds vandaag(30-7-2013) deze router en heel eerlijk ben ik er niet heel tevreden over.
Ik had de 5ghz en de 2.4 ghz frequenties aanstaan, op 5ghz connecte mijn htc one perfect en haalde de maximum snelheid van mijn verbinding, beetje jammer dat ik een verdieping hoger geen bruikbaar signaal meer krijg van het apparaat.
Daarnaast heb ik nog een htc sensation als 2de toestel welke geen 5ghz ondersteund en verplicht op het 2.4ghz netwerk zit, de snelheid is om te huilen, nog geen 1Mbit:(
Hierop het 5ghz kanaal uitgezet en hopen dat alles goed kan over de 2.4ghz verbinding, tot mijn teleurstelling valt deze vaak weg op de beneden verdieping:(
ik heb geen idee waar dit door komt, de antennes staan \|/ vorm wat toch perfect zou moeten zijn.
Hij is voorzien van de laatste firmware, ik ga hier nog ff mee spelen en hopen dat het goed komt.
Mocht iemand tips hebben dan verneem ik deze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
5Ghz op HTC One

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/4rfe5v.png

2,4Ghz 59mbit down

Op m'n One X, op zowel 2,4 en 5,0Ghz max 36mbit

Dusja valt weinig aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Sinds gisteren heb ik de Intel dualband-AC 7260 mini-PCIe (of zo) wireless netwerkkaart in m'n laptop (Asus N56VM) zitten. Ding draait Windows-7 en bijpassende drivers zijn ook nog niet bij Intel te vinden. Wel op internet van wat vagere bronnen een passende driver gevonden.

Ervaringen met een Intel 6300 kaart: ruwweg 90Mbit/s transfer rate (wireless-n op 5GHz band);
Ervaringen met deze Intel 7260 kaart: ruwweg 55Mbit/s transfer rate (wireless-ac op 5GHz(?));

Ik gok dat Intel nog wat aan driverwerk moet doen... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
vanaalten schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:45:
Sinds gisteren heb ik de Intel dualband-AC 7260 mini-PCIe (of zo) wireless netwerkkaart in m'n laptop (Asus N56VM) zitten. Ding draait Windows-7 en bijpassende drivers zijn ook nog niet bij Intel te vinden. Wel op internet van wat vagere bronnen een passende driver gevonden.

Ervaringen met een Intel 6300 kaart: ruwweg 90Mbit/s transfer rate (wireless-n op 5GHz band);
Ervaringen met deze Intel 7260 kaart: ruwweg 55Mbit/s transfer rate (wireless-ac op 5GHz(?));

Ik zit ook over deze wifi-kaart na te denken.
Zou het support op windows8 al wel op orde moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

vanaalten schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:45:

Ik heb de Asus USB-AC53 dongle gebruikt, die presteerde in "ac" mode slechter dan een goede laptop in n-mode - maar dan nog haalde ik er 250Mbps mee. Verschil met jouw situatie is dat de Asus dongle dezelfde Broadcom chip gebruikt als de RT-AC66U. Jouw Intel gebruikt uiteraard een Intel chip.

Waar ik bang voor ben is dat aangezien de ac-standaard nog niet helemaal dichtgetimmerd is, er wel eens compatibility issues zijn tussen de "ac" Broadcom in de router en de "ac" Intel NIC.

Probeer eens in de router ac te disablen en kijk wat de 7260 haalt in pure n-modus...

Wat trouwens ook kan schelen: de 6300 heeft 3 radio's en 3 antennes, de 7260 als ik me niet vergis slechts twee. Die kan ook max twee physical streams tegelijk versturen. Dan nog vind ik de transfersnelheden laag, ik heb met een Asus Ultrabook met 2x2:2 config over n zeker 175Mbps gehaald icm de RT-AC66U.

Hoe meet je deze snelheden exact, en over welke afstanden? De mijne mat ik op 5m afstand zonder muren, maar wel met andere interferentie in kanalen 44 en 48. Snelheid bepaalde ik met een Ookla v3 speedtestsite (momenteel hebben die van UPC en KPN de nieuwe v3 software, die nodig is voor snelheden boven de 150Mbps).

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 31-07-2013 10:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Van het weekend ook een RT-AC66U gehaald. Mijn oude router was te langzaam voor de snelheid van een 100 Mbit verbinding.

Toen ik hem installeerde was ik al gelijk geïrriteerd door het installatie menuutje van de router zonder een al te duidelijke sla dit over knopje. Dus per direct maar Tomato erop gegooid. Ik moet zeggen met Tomato (shibby mod) werkt hij prima. rond de 97 Mbit download en 70 upload op een 100/100 connectie (gok dat er op de upload wat ruimte gereserveerd is voor IPTV).

Voor de rest werkt de router alleen als doorgeef luikje voor bedraad, dit gaat over een andere switch en als AP voor de telefoon en tijdelijk mijn laptop.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:49

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb mijn 2,4 en 5 GHz netwerken verschillende namen gegeven. Een aantal van mijn clients ziet het 5GHz netwerk, anderen niet. Is het nu slim om alle clients die het 5 GHz netwerk ook zien hier op te laten connecten? Het gaat o.a. om een Samsung Galaxy II, een Apple Ipad 3 en een LG 42LA8609 televisie.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
pitchdown schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:42:
Ik zit ook over deze wifi-kaart na te denken.
Zou het support op windows8 al wel op orde moeten zijn?
Nou, voor windows-8 is er in elk geval al een officieele Intel driver beschikbaar, dus daar zou ik iets meer vertrouwen in hebben.
dion_b schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:44:
Wat trouwens ook kan schelen: de 6300 heeft 3 radio's en 3 antennes, de 7260 als ik me niet vergis slechts twee.
Yep, klopt.
Hoe meet je deze snelheden exact, en over welke afstanden?
Afstand zal een metertje of drie zijn met hooguit de front-luidspreker van m'n home-cinemaset als interferentie. De boel connect wel op honderden Mb/s, maar als ik dan check met Ixia 'Qcheck' dan haal ik dus de genoemde snelheden. (Qcheck op m'n laptop, een Ixia receiver-programma op m'n Linux server)[quote]
Wat ik echter ook merk is dat na het wakker worden uit sleep-mode, de laptop niet automatisch connect met m'n wifi netwerk. Dat staat er nogal los van, maar geeft mij wel de indruk dat de driver gewoon nogal brak is. Niet zo gek: er is nog geen officieele windows-7 driver en d'r zijn wat forumposts elders die suggereren dat wat ik nu gebruik een omgebouwde windows-8 driver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Videopac schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:20:
Ik heb mijn 2,4 en 5 GHz netwerken verschillende namen gegeven. Een aantal van mijn clients ziet het 5GHz netwerk, anderen niet. Is het nu slim om alle clients die het 5 GHz netwerk ook zien hier op te laten connecten? Het gaat o.a. om een Samsung Galaxy II, een Apple Ipad 3 en een LG 42LA8609 televisie.
In de regel wel.

Bedenk dat devices nooit slechts met één AP kunnen connecten. Ze houden een lijst bij van devices met een of andere vorm van priorititering (verschilt per OS en/of supplicant). Kortom je kunt devices op zowel 2.4GHz als 5GHz laten aanmelden. Als je zorgt dat ze bij voorkeur met 5GHz aanmelden heb je de voordelen daarvan (stabieler, meer snelheid) als je binnen bereik ervan bent, zo niet vallen ze terug op 2.4GHz. Dit heeft overigens niets specifieks met deze router te maken, dit is gewoon basic WiFi 101 :z

De lijst die je noemt boeit het trouwens weinig, geen van allen kunnen ze de hogere performance van 5GHz via dit ding goed aan. Daarvoor moet je echt naar (high-end) laptops kijken.
vanaalten schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:45:
[...]

Nou, voor windows-8 is er in elk geval al een officieele Intel driver beschikbaar, dus daar zou ik iets meer vertrouwen in hebben.

[...]

Yep, klopt.

[...]

Afstand zal een metertje of drie zijn met hooguit de front-luidspreker van m'n home-cinemaset als interferentie. De boel connect wel op honderden Mb/s, maar als ik dan check met Ixia 'Qcheck' dan haal ik dus de genoemde snelheden. (Qcheck op m'n laptop, een Ixia receiver-programma op m'n Linux server)
Doe ook eens gewoon rechtstreeks van internet meten met een goede speedtest (KPN of UPC, en dan liefst in de ochtenduren) - puur om te ijken of die Qcheck zoals bij jou geconfigged betrouwbaar is.
Wat ik echter ook merk is dat na het wakker worden uit sleep-mode, de laptop niet automatisch connect met m'n wifi netwerk. Dat staat er nogal los van, maar geeft mij wel de indruk dat de driver gewoon nogal brak is. Niet zo gek: er is nog geen officieele windows-7 driver en d'r zijn wat forumposts elders die suggereren dat wat ik nu gebruik een omgebouwde windows-8 driver is.
Problemen met sleep mode zijn inderdaad typische brakke driver issues. Staat denk ik los van Windows 7 vs 8, enig verschil in drivermodel is dat onder 8 enkel WDF 1.11 drivers toegelaten zijn, niet de oudere types die onder 7 nog wel konden. Maar omgekeerd werkt 7 ook gewoon native met WDF 1.11 - dus verwacht je dat Windows 8 drivers prima onder 7 werken, maar niet per definitie omgekeerd.

[ Voor 42% gewijzigd door dion_b op 01-08-2013 12:19 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
dion_b schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:11:
Doe ook eens gewoon rechtstreeks van internet meten met een goede speedtest (KPN of UPC, en dan liefst in de ochtenduren) - puur om te ijken of die Qcheck zoals bij jou geconfigged betrouwbaar is.
Lastig, want m'n ziggo verbinding is 60Mbit/s, nauwelijks meer dan wat ik nu met Qcheck gemeten heb.

Maar ik zal op m'n Linux bak eens een testfile te downloaden zetten en vanaf de laptop downloaden. Wellicht dat een simpele stopwatch & 4GB ISO-image wat betrouwbaarder werken dan Qcheck. :)

Edit: ik vraag mij af of ik misschien geen reset had gedaan na installatie. Net in elk geval opnieuw gereset en ik haal nu 125Mbit/s met een 1,5GB filmbestand vanaf m'n linux-server. Qcheck houdt het op 90Mbit/s, dus beter maar niet betrouwbaar. Nog steeds niet superhoog, maar aanzienlijk beter dan 50Mbit/s van voorheen. Ben benieuwd of, *als* Intel ooit Windows-7 drivers voor dit kaartje gaat uitgeven, of dat veel verschil maakt t.o.v. de vage drivers die ik nu gebruik.

[ Voor 28% gewijzigd door vanaalten op 01-08-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

dion_b schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:11:
[...]

De lijst die je noemt boeit het trouwens weinig, geen van allen kunnen ze de hogere performance van 5GHz via dit ding goed aan. Daarvoor moet je echt naar (high-end) laptops kijken.
Met een iPad 3 merk ik wel degelijk verschil tussen 2,4GHz en 5GHz. Op beide banden haal je bij lange na niet de max. snelheden die de AC66U aan kan, maar op 5GHz haal ik beduidend hogere snelheden met de iPad 3 (5MB/s vs. 1,5MB/s als ik me niet vergis). Tenzij dat veroorzaakt wordt doordat de 2,4GHz hier niet op N-Only staat (Auto + b/g protection).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Orion84 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:38:
[...]

Met een iPad 3 merk ik wel degelijk verschil tussen 2,4GHz en 5GHz. Op beide banden haal je bij lange na niet de max. snelheden die de AC66U aan kan, maar op 5GHz haal ik beduidend hogere snelheden met de iPad 3 (5MB/s vs. 1,5MB/s als ik me niet vergis). Tenzij dat veroorzaakt wordt doordat de 2,4GHz hier niet op N-Only staat (Auto + b/g protection).
Ik merk er met mijn iPad 3 niet zo heel veel van het verschil van 2.4 GHz en 5 GHz ik haal op beide niet veel meer dan 40 Mbit. Waarschijnlijk zal dat komen omdat ik er Tomato op heb draaien (aangezien deze nog steeds in beta is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb gisteren weer wat vergelijkend zitten testen, in de 2.4GHz is de RT-AC66U helemaal niet zo bijzonder, een Asus RT-N14U doet het minimaal even goed, en alleen op grotere afstanden of door muren verslaat de AC66U een gare Sitecom AP die je in een stopcontact prikt (wat vooral ligt aan betere antennes)

Maar als je 5GHz aanzet en verbindt met een device die 3 physical streams aankan... dan zie je waarom dit ding z'n geld waard is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik haal ongeveer 100-200 mbit (het schommelt iets, maar gemiddeld zal het 140 mbit zijn) via 2,4 GHZ met deze router. Insidder geeft iets van 15 overlappende netwerken aan. Wel heb ik het kanaal gezet op een die het meest "vrij" was.
Zijn dit een beetje goede waardes?

[ Voor 12% gewijzigd door eX0duS op 02-08-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

100mbit is 1/10 bit. Dat is allereerst geen snelheid en ten tweede erg weinig ;)

Ik denk dat je 100Mb/s bedoelt. Of dat goed is hangt af van waar je het over hebt...

- als dat echte throughput is die je meet bij een speedtest of file transfer is het best indrukwekkend, ik heb zelden boven de 100Mbps gehaald met dit ding.
- als dat de connection speed is die je in tooltjes uitleest, is het wat magertjes. Je echte throughput zal daar ongeveer een derde van zijn als je het meet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik bedoel Megabit inderdaad. Ik "meet" dit door via FTP een groot bestand te downloaden. Filezilla die schommelt dan heel erg tussen de 8 en 20 Megabyte per seconde, Windows geeft dan gemiddeld 140 Megabit aan zeg maar. Schommelt tussen de 100 en 200 Megabit. Dat is natuurlijk niet echt meten, maar meer een indicatie. Speedtest.net geeft ongeveer 90 up / 90 down (heb 100/100).

[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 02-08-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:09
Default firmware probleem zie artikel op tweakers nu:

nieuws: Onderzoekers vinden tientallen nieuwe lekken in populaire routers

Net test gedaan en ja tcp poort 5916 staat open maar is *nergens* vernoemd in de port forward list....fijn.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Laatst online: 28-07-2024
Tebbie schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:32:
Default firmware probleem zie artikel op tweakers nu:

nieuws: Onderzoekers vinden tientallen nieuwe lekken in populaire routers

Net test gedaan en ja tcp poort 5916 staat open maar is *nergens* vernoemd in de port forward list....fijn.
thx; interesting read

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
dion_b schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:31:
Heb gisteren weer wat vergelijkend zitten testen, in de 2.4GHz is de RT-AC66U helemaal niet zo bijzonder, een Asus RT-N14U doet het minimaal even goed, en alleen op grotere afstanden of door muren verslaat de AC66U een gare Sitecom AP die je in een stopcontact prikt (wat vooral ligt aan betere antennes)

Maar als je 5GHz aanzet en verbindt met een device die 3 physical streams aankan... dan zie je waarom dit ding z'n geld waard is.
Kan je nieuwe wifi-kaart van intel (de 7260) deze snelheid aan? Heb je perse 3 fysieke antennes nodig in je notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb geen idee wat de i7260 aankan, vandaar dat ik zo benieuwd was naar wat vanaalten ermee haalt - alle pre-AC devices die ik heb zijn voorzien van de Broadcom chip. Dat is snel, maar heeft driver issues en ik vrees voor interop. Dat is juist waarom ik die i7260 resultaten wil horen ;)

Mbt 3 fysieke antennes: voor connectivity niet, maar als je snelheden ruim boven de 100Mbps wilt halen (echte throughput) is het duidelijk een pre. Of dat doorslaggevend is in je keuze is een tweede - vaak zijn alleen de allerduurste high-end laptops voorzien van drie antennes. Ik ben zelf ondertussen een beetje aan het orienteren aangezien mijn C-50-based netbook echt tekort schiet hier en daar. Wat ik gezien heb wijst erop dat:
a) het achterhalen van WiFi antennes even irritant ingewikkeld is als achterhalen van TFT paneeltype
b) je onder de EUR 1000 geen drie antennes moet verwachten (al kan ik daar niet zeker van zijn gezien punt a).

Aangezien ik vooral een kleine, mobiele laptop wil zonder al te hoge performance eisen (een low-end Core i3 is al meer dan zat) zit er dik in dat ik zelf iig niet de meerprijs op wil hoesten voor een derde antenne - maar als ik moet kiezen tussen twee verder identieke voor dezelfde prijs dan weet ik het wel :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
dion_b schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:13:
Heb geen idee wat de i7260 aankan, vandaar dat ik zo benieuwd was naar wat vanaalten ermee haalt - alle pre-AC devices die ik heb zijn voorzien van de Broadcom chip. Dat is snel, maar heeft driver issues en ik vrees voor interop. Dat is juist waarom ik die i7260 resultaten wil horen ;)
Mocht je meer willen weten - laat maar horen wat precies!

Ik blijf er bij: de driver is gammel.

Voor de mensen die de driver zoeken (aangezien Intel op dit moment nog geen Windows-7 driver gepubliceerd heeft): die is te vinden bij Sager Notebooks. Ik gok dat Intel er zelf niet achter staat, anders hadden ze 'm zelf ook wel op hun website geplaatst.

Over de verbinding heb ik verder niets te klagen: transfer speed let ik verder niet zo op, maar traag is het in elk geval niet. Pingtijden zijn voor mij niet zo relevant. Waar ik wel last van heb: hij verbindt niet automatisch met m'n wireless netwerk, icoontje blijft na aanzetten van laptop staan op 'wireless networks are available' terwijl mijn eigen netwerk geconfigureerd staat als 'automatisch verbinden'.

Daarnaast heeft 'ie ook bijzonder lang nodig om te verbinden, kan wel een minuut of zo duren. Frustrerend, als je een snelle laptop met SSD hebt voor snel opstarten... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb een Intel AC 7260 Mini PCI kaartje in mijn laptop gezet, en haal nu i.c.m. deze router in elk geval wel tussen de 350 en 450 Megabit (gezien vanuit de performance monitor in Windows 8)... Niet slecht lijkt me zo...
Tot nu toe nog geen eigenaardigheden gehad met deze kaart, heb de nieuwste driver van internet gedownload en werkte eigenlijk meteen....

[ Voor 23% gewijzigd door eX0duS op 07-08-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Ah ja, dat getalletje in de wireless network connection status - die geeft bij mij tussen de 650 en 750Mbit/sec aan. Daadwerkelijke transferrate lag wel een stuk lager.

Maar: geen problemen met traag verbinden met het netwerk? Doet 'ie wel netjes altijd automatisch connecten?

En: waar heb je jouw driver vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Dat is wel een stuk hoger nog ja. Ik heb hier het enige 5 GHz netwerk in de buurt. Heb er trouwens ook niets op aangepast. Heb de Merlin firmware maar de wireless instellingen staan nog op "stock".

Nee, heb verder nog geen problemen ondervonden. Reconnecten ook nog geen probleem mee gehad. Laptop in slaapstand, en er weer uit, heb meteen connectie.
Heb de drivers van de Intel website gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
Is het mogelijk deze router zo in te stellen dat hij gelijk verbinding maakt via een VPN.
Zodat al het verkeer vanaf je router direct via een VPN tunnel naar een VPN site gaat?

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
(Standaard of Merlin Firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
MikeT80 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:27:
Is het mogelijk deze router zo in te stellen dat hij gelijk verbinding maakt via een VPN.
Zodat al het verkeer vanaf je router direct via een VPN tunnel naar een VPN site gaat?

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
(Standaard of Merlin Firmware).
Bij tomato firmware kan dit wel (ik gebruik shibby mod http://tomato.groov.pl/ )
Hier kan je een PPTP of OpenVPN client erin zetten. Deze firmware is wel nog in BETA dus er kunnen nog wat dingen aan schorten (bijv nog geen AC ondersteuning op 5 GHZ) maar draait verder wel heel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsluimer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 10:58
Hoe zijn jullie ervaringen met de router?
Bekende had een Netgear R6300, welke toen problemen had met de firmware. Als tegenhanger ben ik voor de ASUS RT-AC66U gegaan. Heb daar momenteel spijt van.

Heb momenteel de nieuwe firmware draaien (.374 versie.)
Ben gestart met de .270 versie waarna ik naar de .354 ben gegaan. Dit werkte slecht en daarna ook steeds problemen met de .270 versie. Heb de Rmerlin en de officiele ASUS versies geprobeerd.

Hoopte met de .374 versie alles op te lossen. Heb netjes NVRAM leeg gemaakt na de install en vanaf nieuw begonnen. De factory default draadloze instellingen werken slecht. 5GHZ is helemaal niet te vinden met mijn Macbook Pro en de 2.4GHZ werkt, maar valt steeds weg. Met name op Idevices.
Heb nu de 2.4GHZ redelijk draaien na overschakken op vast kanaal en de bandwith vast zetten op 20mhz.

5GHZ is nog steeds weg.
Misschien kunnen een aantal medegebruikers eens aangeven of ze tevreden zijn?
Zo ja, welke instellingen hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
chickpoint schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:33:
[...]

Bij tomato firmware kan dit wel (ik gebruik shibby mod http://tomato.groov.pl/ )
Hier kan je een PPTP of OpenVPN client erin zetten. Deze firmware is wel nog in BETA dus er kunnen nog wat dingen aan schorten (bijv nog geen AC ondersteuning op 5 GHZ) maar draait verder wel heel stabiel.
Weet dat het in de Merlin firmware ook kan in de OpenVPN Client.
Maar ben eigenlijk eerst eens aan het kijken wat de ervaring van andere is.
Hoopte mensen te vinden die het al gebruiken, of er al mee gespeeld hebben.
bartsluimer schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:52:
Bekende had een Netgear R6300, welke toen problemen had met de firmware. Als tegenhanger ben ik voor de ASUS RT-AC66U gegaan. Heb daar momenteel spijt van.

Ben gestart met de .270 versie waarna ik naar de .354 ben gegaan. Dit werkte slecht en daarna ook steeds problemen met de .270 versie. Heb de Rmerlin en de officiele ASUS versies geprobeerd.

Hoopte met de .374 versie alles op te lossen. Heb netjes NVRAM leeg gemaakt na de install en vanaf nieuw begonnen. De factory default draadloze instellingen werken slecht. 5GHZ is helemaal niet te vinden met mijn Macbook Pro en de 2.4GHZ werkt, maar valt steeds weg. Met name op Idevices.
Heb nu de 2.4GHZ redelijk draaien na overschakken op vast kanaal en de bandwith vast zetten op 20mhz.

5GHZ is nog steeds weg.
Weinig storingen mee.
Beter als de Linksys serie die ik hiervoor had.
Had alleen meer van het draadloos ontvangst verwacht, maar daar klagen alle bewoner bij ons in het appartementen complex over. (vooral de ziggo gebruiker.)
Gelukkig heb ik bijna alles bedraad.
Idevices werken overigens wel gewoon goed.
Gebruik de laatste Merlin versie.

[ Voor 53% gewijzigd door MikeT80 op 08-08-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
Mijn 5 GHz was zeer zwak, alleen bijna tegen de router aan zichtbaar. Ook het aantal mW's opschroeven hielp niet. Hiermee teruggegaan naar (web)winkel en kreeg een compleet nieuwe. M.a.w. het komt dus voor dat er bepaalde maandagochtendgevallen tussen zitten.

O ja en als je van 100 mW naar 200mW wilt voor zowel 2.4 als 5 GHz dan kun je de volgende tweaks doen:

nvram set pci/1/1/ccode=US
nvram set pci/2/1/ccode=US
nvram set wl0_country_code=US
nvram set wl1_country_code=US
nvram set regulation_domain=US
nvram set regulation_domain_5G=US
nvram commit
reboot

gebruik get om waarde te checken

Change US in EU en hij is weer 'normaal'

-----------------------
bartsluimer schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:52:

5GHZ is nog steeds weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Even een vergelijk tussen twee Intel wifi netwerkkaarten:
Intel Ultimate-N 6300AGN versus de dual band wireless AC7260

Testmethode:
  • een lokale webserver op een Linux machine met een 8GB (8.530.781.921 bytes) testbestand
  • Linux server bedraad aangesloten op een gigabit router (Netgear WNDR3700 met OpenWRT firmware);
  • Asus RT-AC66U bedraad aangesloten op dezelfde router en geconfigureerd als wireless access point, 2.5 en 5GHz netwerken actief, geen gast-netwerken, wireless power op 200mW
  • Downloaden naar een laptop (Asus N56VM met Plextor 256GB SSD, Core i7-3610QM@2.3GHz, 6GB geheugen, windows 7 home premium 64-bit legaal geinstalleerd
  • afstand wireless access point naar router: 4 meter zonder obstakels
  • een download vanaf een vaste PC, aangesloten via gigabit op de router, gaf een download van boven de 800Mbit/s: de server is dus geen begrenzende factor in de test
  • tijdens de test zijn diverse apparaten bedraad dan wel draadloos aangesloten, maar niet actief.
  • Eerst de AC7260 kaart geinstalleerd met de (vandaag released) Intel v6.1.3 driver
  • Daarna de AC7260 kaart vervangen door de N6300; deze kan drie antennes aan en als derde heb ik zelf een van e-bay gescoorde antenne er op aangesloten.
  • Beide kaarten waren tijdens de test verbonden met het 5GHz netwerk
Testresultaten:
  • AC7260: testbestand gedownload in 13 minuten, 45 seconden (78.9Mbit/s). Connectiesnelheid volgens windows: constant 600Mbit/s)
  • N6300: testbestand gedownload in 13 minuten, 30 seconden (80.4Mbit/s). Connectiesnelheid volgens windows: constant 450Mbit/s)
  • AC7260 weer teruggeplaatst ter controle, laptop wat dichterbij geplaatst. Testbestand gedownload in 12 minuten, 15 seconden (88.6Mbit/s). Connectiesnelheid wisselend tussen 650 en 780Mbit/s.
Conclusie: de AC7260 laat geen verbluffend hoge snelheden zien t.o.v. de N6300 - sterker nog, de N6300 is in deze ene test marginaal beter.

Edit: controletest met AC7260 toegevoegd, resultaat iets beter.

[ Voor 10% gewijzigd door vanaalten op 16-08-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
vanaalten schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:07:
Even een vergelijk tussen twee Intel wifi netwerkkaarten:
Intel Ultimate-N 6300AGN versus de dual band wireless AC7260.....

.....Conclusie: de AC7260 laat geen verbluffend hoge snelheden zien t.o.v. de N6300
Edit: controletest met AC7260 toegevoegd, resultaat iets beter.
Aanvulling op je conclusie kan dus zijn dat de 6300 ongeveer het zelfde bereikt als de 7260 met 2 antennes. Daarbij is de 7260 goedkoper en heeft Bluetooth. Handig voor mijn mini laptopje die het nu nog zonder Bluetooth moet doen.

Ik zag ook dat er DDWRT bechikbaar was voor de RT-AC66U. Is het bij iemand bekend of dat nog voor/nadelen heeft tov de stock firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Ik gebruik geen DD-WRT maar Tomato. Nou heb ik niet al te veel mee zitten spelen met de standaard firmware maar het voordeel van tomato vind ik dat de firmware duidelijk en simpel is. Voor de functies hoef je het op dit moment niet te nemen aangezien de AC modus nog niet ondersteund word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:54
Ik ben aan het twijfelen tussen deze AC66U en de N66U. Ik heb op dit moment geen apparaat wat zijn voordeel kan doen met de AC versie. Maar wellicht is het handig om dit voor de toekomst te hebben?

Het is belangrijk dat het bereik krachtig en goed is. Ik kom regelmatig klachten hierover tegen bij de AC variant. Hoe ervaren jullie dat?

Is de AC versie zijn extra geld waard om ook future proof te zijn?

Verder wordt hij bekabelt aangesloten op mijn Synology NAS die fullHD films streamt naar mijn bekabelde HTPC. Daarnaast wordt er een bekabelde iMac aangesloten en moet hij een Macbook Pro 2010 van wifi voorzien. Iets waar de huidige router (D-link 655) moeite mee heeft. Het bereik geeft hij wel volledig aan, maar vaak is het internet erg traag in de kamer waar deze Macbook voor vast staat (Henge Dock).

----- EDIT

Ik had gisteravond zelf maar de knoop doorgehakt en de Asus AC66U besteld.
Vandaag alles aangesloten en lang prutsen (eerst viel constant de verbinding weg zowel bekabeld als wifi) nu alles aan de praat gekregen. Over 5g wifi haal ik dezelfde snelheid als via bekabeld. Namelijk het snelste wat mijn ziggo pakket biedt 60 / 6 Mbit/s. Ik ben helemaal tevreden. Tevens heb ik nu buiten ook nog bereik en ook hier haal ik, zelf op mijn iPhone 5 de volle snelheid :D

[ Voor 44% gewijzigd door hdtracer op 24-08-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
Heb m'n AC66U op AP-mode gezet (Acces Point)

Maar nu kan ik niet meer in m'n router... als ik nu 192.168.0.1 doe, kom ik bij UPC modem terecht.
En bij 192.168.1.1 gebeurd er niks.

Bij ipconfig, krijg ik alleen de standaard gateway 192.168.0.1 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:54
SuperVeloce schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:47:
Heb m'n AC66U op AP-mode gezet (Acces Point)

Maar nu kan ik niet meer in m'n router... als ik nu 192.168.0.1 doe, kom ik bij UPC modem terecht.
En bij 192.168.1.1 gebeurd er niks.

Bij ipconfig, krijg ik alleen de standaard gateway 192.168.0.1 ..
Pagina 46
http://dlcdnet.asus.com/p...-AC66U_Manual_English.pdf

Stond er ook duidelijk bij wanneer je voor deze optie koos
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/y2gp3bb6d/Schermafbeelding_2013_08_24_om_18_16_46.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door hdtracer op 24-08-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Heb inmiddels ook deze router met de laatste officiële firmware. De VPN functie is een usp van de router die ik zeker wil gebruiken. Het gaat dan om internetgebruik over publieke WiFi-netwerken die ik niet volledig vertrouw en mogelijk ook het kijken van TV via de Lijbrandt/Glashart app.

Met de standaard firmware wordt alleen PPTP gebruikt (dat overigens goed werkt voor mij). Ik lees echter veel berichten dat dit protocol zo lek als een mandje zou zijn. Ik begrijp echter niet de reikwijdte van dit probleem.

Is dit voor mijn incidentele gebruik echt een issue? Ik maak me niet heel erg zorgen om een (MTM) aanval op de 'pipe' zelf. Het is alleen geen prettige gedachte als de Asus PPTP server zelf ook erg kwetsbaar is, deze is nl 24/7 te benaderen.

Enable PPTP Server: Yes
Network Place (Samba) Support: Yes

Broadcast Support: VPN Client to LAN

Authentication
MPPE Encryption:
MPPE-128, MPPE-40

Connect to DNS Server automatically: Yes

Connect to WINS Server automatically: Yes

MRU: 1450

MTU :1450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Vaag probleem sinds gisterenmiddag...

Ik voegde een portforward toe, om een pagina met grafiekjes op mijn NAS vanaf buiten benaderbaar te maken. Daarna kreeg ik na het gewoonlijke "processing" momentje de volgende melding:
Settings have been updated. Web page will now refresh.
Changes have been made to the IP address or port number. You will now be disconnected from RT-AC66U.
To access the settings of RT-AC66U, reconnect to the wireless network and use the updated IP address and port number.
En sindsdien kom ik vanaf buiten niet meer in de webinterface (time out, of nogmaals bovenstaande melding). Gisterenavond vanaf het LAN kon ik gewoon overal bij en alles werkt ook gewoon (ding is dus niet gecrasht of zo). IP's zijn niet anders dan voorheen, extern beheer staat ook nog gewoon aan.

Maffe is dat portforwards naar mijn NAS ook niet meer lijken te werken. Dus wellicht dat er toch ergens in de iptables firewall (waar uiteindelijk de portforwards ook in zitten) iets om zeep geraakt is.

Vanavond maar eens upgraden naar de laatste merlin build en mijn custom firewall script weghalen (aangezien ipv6 firewall in die nieuwe build via de webadmin te beheren zou moeten zijn).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Firmware update hielp niet. Firewall, portforwarding, extern management uit en weer inschakelen hielp niet. Reboots hielpen niet.

Uiteindelijk opgelost door het Ziggo modem te rebooten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
zou bijna zeggen ach ja ziggo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ha, eindelijk wat meer gehoord over waarom de DFS/TPC (802.11h-2003) die nodig is om 5GHz kanalen boven de 48 te gebruiken niet geimplementeerd is. Het is itt wat ik eerder hoorde geen bug in de BCM4360 chip, maar iets veel simpelers: dure certification die cheap-ass Asus en/of Broadcom blijkbaar niet wil betalen :/

Om kanalen 52 en hoger te gebruiken moet je apparaat niet alleen technisch DFS (dynamic frequency selection) en TPC (transmit power control) aankunnen, maar moet het ook gecertificeerd worden. Die certification kost schijnbaar in de regionen van EUR 30k per ontwerp. En dat vinden de fabrikanten van deze meuk teveel. Althans, dat weet ik van één fabrikant waar ik rechtstreeks mee gesproken heb. Met Asus heb ik zelf geen contacten, maar het lijkt mij bijzonder waarschijnlijk dat bij hen hetzelfde speelt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery1976
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06 22:18
dion_b schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:05:
Ha, eindelijk wat meer gehoord over waarom de DFS/TPC (802.11h-2003) die nodig is om 5GHz kanalen boven de 48 te gebruiken niet geimplementeerd is. Het is itt wat ik eerder hoorde geen bug in de BCM4360 chip, maar iets veel simpelers: dure certification die cheap-ass Asus en/of Broadcom blijkbaar niet wil betalen :/

Om kanalen 52 en hoger te gebruiken moet je apparaat niet alleen technisch DFS (dynamic frequency selection) en TPC (transmit power control) aankunnen, maar moet het ook gecertificeerd worden. Die certification kost schijnbaar in de regionen van EUR 30 per ontwerp. En dat vinden de fabrikanten van deze meuk teveel. Althans, dat weet ik van één fabrikant waar ik rechtstreeks mee gesproken heb. Met Asus heb ik zelf geen contacten, maar het lijkt mij bijzonder waarschijnlijk dat bij hen hetzelfde speelt.
Nou zo cheap-ass was die Asus meuk niet... Zelfs mijn voorganger de Netgear WNDR3700 kon dat..

Is dat met een modded firmware niet op te lossen ?
Want ik heb namelijk 2 van deze RC's hier staan en anders is het de volgende keer geen ASUS meuk meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
Met de Merlin-firmware is de Bandwith op deze asus bij 5Ghz in te stelen op 20/40 of 80 MHz en de control channels zijn 36,40,44,48 én 149,153,157,161,165.
Mystery1976 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 01:18:
[...]

Nou zo cheap-ass was die Asus meuk niet... Zelfs mijn voorganger de Netgear WNDR3700 kon dat..

Is dat met een modded firmware niet op te lossen ?
Want ik heb namelijk 2 van deze RC's hier staan en anders is het de volgende keer geen ASUS meuk meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery1976
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06 22:18
enohpi schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:53:
Met de Merlin-firmware is de Bandwith op deze asus bij 5Ghz in te stelen op 20/40 of 80 MHz en de control channels zijn 36,40,44,48 én 149,153,157,161,165.

[...]
In de merlin build 3.0.0.4.374.32 , heb ik echter maar 36,40,44,48 ter beschikking :?

Of moet men de Regio dan op North Amerika zetten ?

[ Voor 6% gewijzigd door Mystery1976 op 04-09-2013 12:17 ]

• enohpi
Ja blijkbaar! Je krijgt dus naast 200mW ook extra channels. Hieronder de truuk.

nvram commit
reboot

Mystery1976 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:50:
[...]

In de merlin build 3.0.0.4.374.32 , heb ik echter maar 36,40,44,48 ter beschikking :?

Of moet men de Regio dan op North Amerika zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb gelijktijdig met het vervangen van het UPC modem een RT-AC66U aangeschaft, dit in de veronderstelling ik hiermee snelheidswinst ga boeken en een beter bereik heb.

Probleem waar ik tegenaan loop is dat mijn mediaplayer (A.C Ryan) alleen via UPnP kan inloggen op mijn nas. Eerder deed ik dit via de optie 'network' zodat ik gewoon in de bestanden kon browsen en de player ze af kon spelen. Op zich maakt dit volgens mij niet veel uit, ware het niet dat ik nu ook de mediaplayer niet via mijn macbook kan benaderen en dus ook geen filmbestanden naar de hd van de mediaplayer kan kopiëren. En dat is wel een probleem.

Extra info:
Ik heb op de ASUS alle benodigde poorten open gezet (maar volgens mij maakt dat niets uit voor het interne netwerk).
Met de eerdere modem/router werkte het prima zonder daar iets extra's voor in te stellen
Ik heb in de firewall van de ASUS niets ingesteld, behalve dat hij aan staat;
In het netwerkoverzicht zie ik de mediaplayer met het statisch toegekende IP adres staan, dat klopt allemaal;
Als ik via mijn Mac Book in Finder kies voor 'verbinden met server en smb://192.168.0.7 zoek, dan krijg ik de melding: "Er heeft zich een probleem voorgedaan bij de verbinding met server '192.168.0.7'. De server bestaat niet of is momenteel niet beschikbaar. bla bla bla". Dit gebeurt ook bij alleen het ip adres of afp://ipadres.

Wie kan mij op weg helpen?

[ Voor 18% gewijzigd door intruder1400 op 09-09-2013 11:39 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Wat zit er allemaal in je netwerk? En: het modem wat je nu gebruikt, is dat echt enkel een modem, of zit daar een router in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
vanaalten schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:38:
Wat zit er allemaal in je netwerk? En: het modem wat je nu gebruikt, is dat echt enkel een modem, of zit daar een router in?
In mijn netwerk zit een netwerkschijf (Buffalo Linkstation) waarmee ik precies hetzelfde ervaar (niet te bereiken via de gewone netwerkoptie);
- een Synology 212+
- een macbook (bedraad en wifi)
- apple tv
- airport express
- powerline (of hoe heet dat: via het electriciteitsnetwerk)
Alles werkt naar behoren (behalve dan mijn genoemde probleem).

Het modem dat ik gebruik is een Technicolor 7200 dat ik in de bridgemodus heb gezet, daarachter direct de Asus.

Voldoende info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Nou, nee, niet voldoende info - want het is pas voldoende als de oorzaak van de problemen duidelijk is. ;)

Ik zou denk ik zelf even rigoreus dingen uitsluiten:
De AC66U naar default settings terugzetten (als in: je weet niet wat je allemaal fout hebt ingesteld tijdens het foutzoeken);
modem afkoppelen (immers je wilt een LAN probleem oplossen, dus internet niet nodig)
mediaplayer aansluiten (en kan je dan het IP-adres ergens terugvinden?)
Macbook bedraad aansluiten (en kan je daarvan dan het IP-adres terugvinden?)
Al het andere spul er af laten. Het meest simpele wat dus maar kan.
En: werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
enohpi schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:55:
Mijn 5 GHz was zeer zwak, alleen bijna tegen de router aan zichtbaar. Ook het aantal mW's opschroeven hielp niet. Hiermee teruggegaan naar (web)winkel en kreeg een compleet nieuwe. M.a.w. het komt dus voor dat er bepaalde maandagochtendgevallen tussen zitten.

O ja en als je van 100 mW naar 200mW wilt voor zowel 2.4 als 5 GHz dan kun je de volgende tweaks doen:

nvram commit
reboot

-----------------------

[...]
als je gewoon op 2,4ghz staat

200mW invult, 3x op OK drukt, komt het alsnog op 200mW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
Ha! geweldig. _/-\o_
SuperVeloce schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:38:
[...]

als je gewoon op 2,4ghz staat

200mW invult, 3x op OK drukt, komt het alsnog op 200mW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
vanaalten schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:06:
Nou, nee, niet voldoende info - want het is pas voldoende als de oorzaak van de problemen duidelijk is. ;)

Ik zou denk ik zelf even rigoreus dingen uitsluiten:
De AC66U naar default settings terugzetten (als in: je weet niet wat je allemaal fout hebt ingesteld tijdens het foutzoeken);
modem afkoppelen (immers je wilt een LAN probleem oplossen, dus internet niet nodig)
mediaplayer aansluiten (en kan je dan het IP-adres ergens terugvinden?)
Macbook bedraad aansluiten (en kan je daarvan dan het IP-adres terugvinden?)
Al het andere spul er af laten. Het meest simpele wat dus maar kan.
En: werkt het dan wel?
Thanks, zodra ik weer tijd heb, ga ik dit uitproberen. Duurt nog even...

Edit: zit nu wireless met mijn Macbook en zonder duidelijke reden zie ik de mediaplayer. De mediaplayer kan nu gewoon via de netwerkoptie inloggen op de nas (dus niet de upnp optie). Dat lijkt dus goed (zonder dat ik weet wat er anders is). Wat verder opvalt is dat wanneer ik mijn Macbook bekabeld aansluit en wifi uitzet, ik geen contact meer kan maken met de mediaplayer. Deze verdwijnt dan, niet meer te benaderen, terwijl ik mijn nas en netwerkschijf wel kan benaderen... Wellicht voegt dit nog iets toe / brengt dit nog op ideeën.

[ Voor 24% gewijzigd door intruder1400 op 10-09-2013 22:42 ]

• hanshee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-08 09:12
Volgens mij heeft de AC66 als default het netwerk 192.168.1.1. In jouw post zag ik staan de je gebruikte: Finder kies voor 'verbinden met server en smb://192.168.0.7

Kan het zijn dat je Asus op 192.168.1.x staat en je andere apparatuur nog op 192.168.0.x staat?
intruder1400 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:53:
[...]

Thanks, zodra ik weer tijd heb, ga ik dit uitproberen. Duurt nog even...

Edit: zit nu wireless met mijn Macbook en zonder duidelijke reden zie ik de mediaplayer. De mediaplayer kan nu gewoon via de netwerkoptie inloggen op de nas (dus niet de upnp optie). Dat lijkt dus goed (zonder dat ik weet wat er anders is). Wat verder opvalt is dat wanneer ik mijn Macbook bekabeld aansluit en wifi uitzet, ik geen contact meer kan maken met de mediaplayer. Deze verdwijnt dan, niet meer te benaderen, terwijl ik mijn nas en netwerkschijf wel kan benaderen... Wellicht voegt dit nog iets toe / brengt dit nog op ideeën.

• vanaalten
  • Nu online
D'r is een nieuwe firmware uit, versie 3.0.0.4.374.726. Opvallend: enkele features toegevoegd zoals bijvoorbeeld dual-WAN support:
ASUS RT-AC66U Firmware Version 3.0.0.4.374.726
This version add many new features, please press the reset button more than 5 seconds to reset the RT-AC66U after firmware upgraded to prevent unexpected problem.

AiCloud 2.0 released
1.All new web interface
2. Support video subtitles (.srt format) For better video compatibility, windows user need to update VLC to v2.0.8 or later
3. File/ folder can be shared to Facebook(router must have public IP)
4. Supported mobile version web interface
5. Supported router to router sync
Please refer to video via:
YouTube: ASUS AiCloud Router To Router Sync Tutorial
6. Fixed smartsync related issues.

Added:
1. Support Router/ Repeater / Media bridge/ AP mode
2. Dual WAN (in WAN -> Dual WAN)

Fixed:
1. Fixed HK ISP DHCP connection issue.
2. Fixed USB application update related issues.
Zelf nog niet geinstalleerd, gezien mijn eerdere ervaringen doe ik het als ik er wat meer tijd voor heb voor het geval het mis gaat.

Let vooral op de opmerking "please press the reset button more than 5 seconds to reset the RT-AC66U after firmware upgraded to prevent unexpected problem": klinkt alsof de boel mogelijk weer factory-default gezet wordt.

• Dijkstra88
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-07 04:17
Beetje offtopic maar vanaf vandaag eindelijk een eerste review gezien van de nieuwe Asus RT-AC68 router. De review is niet afkomstig van Smallnetbuilder maar een prima review om te lezen. Dit wordt een prima opvolger van de AC66U.

http://www.trustedreviews...-router_Peripheral_review

en op de website:
http://www.asus.com/Networking/RTAC68U/

[ Voor 9% gewijzigd door Dijkstra88 op 19-09-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
Ook ik zit in overweging tussen de RT-AC66U en de RT-N66U .
Heb nu momenteel de Wrt 320N draaien, maar word moedeloos van deze router.
Sinds de verhoging naar de 150 Mbit bij ziggo, blijf ik dit ding aan en uit zetten, omdat de snelheid na verloop helemaal inkakt.
Buiten het feit dat de Wifi helemaal ruk is...1 verdieping naar boven welliswaar beton soms nog maar 1 streep ontvangst tot geen op me Iphone5 .
Maar nu zit ik dit alles te lezen, maar zie buiten de nieuwe Wifi AC standaard niet echt een super meerwaarde, dan dat dit evt voor de toekomst beter zou zijn.
Ik wil gewoon een stabiele router waarmee ik lekker ken downloaden, zit voornamelijk op Usenet . straks evt weer op de X1 of ps 4 . daar ook nog niet overuit lol :9 me 360 is nl gebanned 8)7
En niet dat ik de ellende weer heb, me router telkens te moeten rebooten, om weer volledig snelheid te halen. Geloof dat het kwa bereik wel goed zit op de Wifi met dit app. Of is de een nog sterker als de andere perhabs ?

Wat is jullie oordeel ?

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zelfde vraag als Roberto538, ik heb geen enkel AC apparaat, N snelheid met voldoende bereik vind ik goed, zware werk gebeurt toch bedraad.

Yo.

• hanshee
Waar ik tegen aanloop is, dat wanneer ik vanuit newsgroups download ongeveer 10/11 mb ik nauwelijks meer kan browsen. Dit kon ik gewoon nog wel met mijn netgear router. Is dit iets dat bekend is? Of is dat iets instelbaar?

• hanshee
Probleem bij was dat Enable HW Accelerator op AAN stond. Net op UIT gezet en nu vlamt 'tie gewoon met volledige Ziggo speed (150/15) en geen gezeur meer met niet browsen tijdens download.

Lekker vaag....
hanshee schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:12:
Waar ik tegen aanloop is, dat wanneer ik vanuit newsgroups download ongeveer 10/11 mb ik nauwelijks meer kan browsen. Dit kon ik gewoon nog wel met mijn netgear router. Is dit iets dat bekend is? Of is dat iets instelbaar?

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ik heb mijn vigor vervangen voor een rt-ac66 icm met tweakfiber van kpn... maar heb nu problemen dat niet alle mail wordt doorgelaten..

exim geeft dit aan
SMTP error from remote mail server after end of data: host remote.nl 451 4.7.0 Timeout waiting for client input
2013-09-28 08:04:12 user@user.nl <user@user.nl> R=lookuphost T=remote_smtp defer (-46): SMTP error from remote mail server after end of data: host remote.nl [0.1.0.0.0]: 451 4.7.0 Timeout waiting for client input

lijkt op een blackhole probleem
Probleemoplossing bij black hole-routerproblemen

die opties werken helaas niet ... iemand nog een andere oplossingen ? of kan ik de asus het vierkant archief ingooien ?

• chickpoint
Heb je wel de juiste relay server gebruikt? KPN heeft standaard poort 25 dicht staan.
http://kpn-customer.custh...r-configureren-(internet)

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
chickpoint schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:04:
Heb je wel de juiste relay server gebruikt? KPN heeft standaard poort 25 dicht staan.
http://kpn-customer.custh...r-configureren-(internet)
bij tweakfiber staat 25 open, het heeft ook altijd gewerkt met de vigor maar zodra ik de asus er aan hang blijft de mail hangen...het is niet alle mail soms wel soms niet .. erg vreemd... MTU aangepast maar werkt helaas niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerman1991
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 14:44
Hallo,

Ik zit erover na te denken om de Asus RT-AC66U te kopen. Maar na het lezen van dit forum zie ik toch dat er mensen zijn die problemen hebben met deze router, terwijl ik bij de reviews wel goeie beoordelingen zie.

Ik ben gewoon op zoek naar een goede wifi router met goed bereik, die 5 ghz ondersteund en AC voor de toekomst. Is dit dan de beste router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert43
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-07 15:45
Hoi Killerman,

Ik vind de asus een prima router. Ik heb net de laatste versie van merlin firmware erop gezet. De router werkt nu echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert43
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-07 15:45
Ik vind de asus een prima router. Ik heb net de laatste versie van merlin firmware erop gezet. De router werkt nu echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
Ben zelf toch maar overstag gegaan, en heb deze router aangeschaft...
maar moet zeggen geen spijt van te hebben gehad..
Nog nooit zo fijne router gehad. Plug em in meteen asus op me scherm, fiets dmv de wizzard door alle instellingen heen, en zat binnen 5 min op het internet.

Draait nu 2 dagen , en zit nog steeds op me volledige snelheid, was met me Linksys wel anders.
En wifi bereik gewoon goed, zit dan wel op de 2.4 GHZ.
Me ipad en Iphone5 doet maf als ik op de 5Ghz ga zitten. Haal dan maar beperkte snelheid.
meer mensen last van ? heb nog niet zitten kloten met die verschillende kanalen, die ik bij de instellingen zag staan. Maar goed heb de iphone en ipad om te browsen en beetje appen.
niet om te downloaden, haal nu 20 Mbit meer als zat dacht ik zo.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/5ethxh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerman1991
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 14:44
Merlin is toch niet de stock software van asus zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
Na een paar dagen draaien, kom ik erachter dat me Wifi op me iphone 5 geregeld eraf gaat.
En moet soms handmatig weer verbinden met het netwerk.

hebben meer mensen hier last van ?

Edit : Na wijziging van TX output, is het stukken verbeterd . Tot op heden nog geen weg val gehad

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto538 op 06-10-2013 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 21:01

Zorian

What the fox?

Sinds 1 oktober ook in bezit van deze router, wat een heerlijk ding!
Heb meteen een review geschreven. :)

Gelijk de Merlin firmware erop gegooid, had van tevoren al gelezen dat die beter is dan de stock firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhesse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 08:19
Zorean schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:24:
Sinds 1 oktober ook in bezit van deze router, wat een heerlijk ding!
Heb meteen een review geschreven. :)

Gelijk de Merlin firmware erop gegooid, had van tevoren al gelezen dat die beter is dan de stock firmware.
waar heb je dit gelezen?
Heb zelf de asus rt ac66u gekocht vandaag en de firmware geupdate naar 3.0.0.4.374_130. Lees in dit topic wel wat over merlin maar zie nergens verslagen/resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 21:01

Zorian

What the fox?

jhesse schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:24:
[...]

waar heb je dit gelezen?
Heb zelf de asus rt ac66u gekocht vandaag en de firmware geupdate naar 3.0.0.4.374_130. Lees in dit topic wel wat over merlin maar zie nergens verslagen/resultaten.
Onder andere in reviews. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Laatst online: 10:49
Roberto538 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:58:
Na een paar dagen draaien, kom ik erachter dat me Wifi op me iphone 5 geregeld eraf gaat.
En moet soms handmatig weer verbinden met het netwerk.

hebben meer mensen hier last van ?

Edit : Na wijziging van TX output, is het stukken verbeterd . Tot op heden nog geen weg val gehad
Ik blijf een melding houden dat ik zelf geen verbinding meer kan maken met mijn iPhone.
Krijg dan de melding: "Geen verbinding mogelijk met netwerk <naam netwerk>".

Wat ik ook doe, terug naar factory setting, nieuwste firmware, Merlin Firmware.. gebeurt helemaal niets.
En ik niet alleen, m'n vrouw met een S3 mini heeft hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Even de telefoon herstarten, raar maar waar.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Laatst online: 10:49
fast-server schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:15:
Even de telefoon herstarten, raar maar waar.
Je moest eens weten hoe vaak ik alles al 'n keer heb restart. Ik heb m'n oude D-link DIR855 weer gepakt, alles werkt weer. Vermoed dat m'n Asus defect is. Wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
Asus RT-N14U

Dit is een router met een 3/4G LTE modem waar je dus de simkaart in kunt steken.

Ik ben zeer geïnteresseerd in deze router alleen kan ik nergens vinden of er een buitenantenne op aangesloten kan worden voor 3/4G?

Hier in de omgeving is het signaal van 3G belabberd geen idee of het signaal van 4G LTE beter is.

Vandaar ik liever een router heb met een aansluiting voor een buitenantenne.

Heeft u interessante links van 4G LTE routers dan zie ik deze graag verschijnen.

[ Voor 7% gewijzigd door LEX63 op 26-10-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Heb het volgende probleem met deze router.

Heb heb als acces pint geconfigureerd met de laatste firmware. Helaas verlies mijn iphone de connectie met de router waarna de router voor even niet meer te vinden is door de telefoon. Na een tijdje verbind de telefoon weer wel.

Iemand bekent met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Emrulez schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:43:
Heb het volgende probleem met deze router.

Heb heb als acces pint geconfigureerd met de laatste firmware. Helaas verlies mijn iphone de connectie met de router waarna de router voor even niet meer te vinden is door de telefoon. Na een tijdje verbind de telefoon weer wel.

Iemand bekent met dit probleem?
Ik beken het probleem iig niet :+

Los daarvan, je hebt het hier over één device wat problemen ermee heeft. Wat doen andere devices? Hoe weet je zo zeker dat het aan de AP ligt en niet aan dat device?

Probleer eens met andere devices en geef aan wat er dan gebeurt. Geef sowieso exacte firmwareversie van AC66U (die op de Asus-site is nieuwer dan wat de router vindt met automatische update |:( ) en van het device/de devices als je wilt dat anderen gaan kijken hoe het werkt.
LEX63 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:57:
Asus RT-N14U

Dit is een router met een 3/4G LTE modem waar je dus de simkaart in kunt steken.

Ik ben zeer geïnteresseerd in deze router alleen kan ik nergens vinden of er een buitenantenne op aangesloten kan worden voor 3/4G?

Hier in de omgeving is het signaal van 3G belabberd geen idee of het signaal van 4G LTE beter is.

Vandaar ik liever een router heb met een aansluiting voor een buitenantenne.

Heeft u interessante links van 4G LTE routers dan zie ik deze graag verschijnen.
Eeeh... waar heb je het over? De RT-N14U is een ultra-low-end ethernet router met 100Mb poorten en een 2.4GHz-only WiFi met 2x2:2 config. Niks 3G/4G, niks SIM kaart. En hoe dan ook nogal offtopic in een topic over de RT-AC66U :o

[ Voor 33% gewijzigd door dion_b op 29-10-2013 14:10 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
http://www.bol.com/nl/p/a...84#product_specifications

Het staat er toch echt.

Lex

[ Voor 81% gewijzigd door LEX63 op 30-10-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Je kunt er 3G/4G mee delen via een USB stick (lezen). Dus de router zelf kan dat niet en dus zal er ook geen externe gsm antenne op kunnen. Ook denk ik dat je hier beter een appart topic voor aan kunt maken aangezien je dan beter/sneller geholpen kunt worden. Dit topic gaat namelijk over de RT-AC66U.

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-09 22:10
Hallo iedereen,

Heb sinds twee dagen deze router in mijn bezit en naast dat ik best tevreden ben valt me ook iets tegen tov van mijn ouwe router (n300)

Het bufferen van you-tube filmpjes en filmpjes van bv dumpert duurt mij veelste lang dit terwijl dat met de ouwe router wel vlot ging....wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Ik heb geregeld een speedtest gedaan op me macbook en die geeft dan 140 Mbps als download en 15Mbps als upload aan..wat erg goed is naar mijn idee op 5Ghz (draadloos)

Ik draai de laaste Firmware: 3.0.0.4.374_726

PSN ID: RedrumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 10:47
Nadat m'n AC66U erg instabiel was met Wifi heb ik deze terug gebracht naar de winkel. Aangezien dit specifieke model niet voorradig was om meteen mee te geven onder garantie een AC68U genomen en nog een Euro terug gekregen ook. Was daar enorm blij mee echter dat was het enige positieve aan deze post :)

Bij thuiskomst aangesloten en m'n normale Wifi settings weer ingevoerd en nu is dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-11-15-08-16-28s.png

Echt een heel slecht signaal met 2.4GHz. Op 5.0GHz zijn alle balkjes gewoon "vol". Dit ligt niet persé aan de telefoon want met een tablet is het resultaat eender. De snelheden zijn prima trouwens, haal op 2.4 rond de 40Mb/sec. en met 5Ghz zo rond de 63Mb. Dat laatste is top vanwege het gebruikte Ziggo 60Mb abonnement.

De vraag is nu: hoe kan het nu zijn dat het 2.4GHz signaal zo brak is? Verhogen van het wattage van 80 naar bijv. 150 maakt niets uit, het blijft gelijk. Is dit een compatibiliteits issue tussen de Asus en het Ziggo modem? Is er iets op een van beide apparaten in te stellen/te veranderen om dit te verbeteren?

Kan eventueel van m'n werk een andere router meenemen om die te testen maar wil gewoon thuis de Asus kunnen gebruiken. Snap niet helemaal waarom het signaal zo enorm zwak is.

Tweede vraag waar ik niet (meer (ben helaas echt een netwerk n00b)) uit kom: deed altijd remote via AiCloud de PC aan via de mobiel/tablet. Plus kon ik op afstand een in de router geprikte USB-stick benaderen. Nu, tijdens het instellen van DDNS, krijg ik een melding over WAN-gedoe en zo. Dat je eerst iets uit moet zetten/veranderen om DDNS (van asuscom.com) te kunnen gebruiken. Is er ergens een guide waar ik wat meer kan leren over deze dingen of is het gewoon ergens een vinkje omzetten. Het is mij bij de vorige router ook een keer gelukt maar na een factory reset heb ik dat niet meer kunnen vinden. Maak vaak back-ups van m'n telefoon en tablet en wil die 2GB dan graag via Wifi over FTP naar die USB-stick versturen. Dat ging tenminste lekker snel, i.t.t. bijv. via Dropbox.

P.S. Heb verschillende firmwares geprobeerd (geen Merlin), factory reset, 20/40MHz, alles binnen mijn kunnen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 15-11-2013 15:17 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:54
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van de RT-AC66U. :)
Ik vind het een mooi en degelijke router, alleen loop ik toch tegen een aantal vragen / problemen aan.

Welke Merlin versie is op dit moment stabiel?
Ik had vandaag versie 3.0.0.4.374.34_2 geïnstalleerd maar op een onverklaarbare wijze weigerde de router een ander kanaal te nemen dan kanaal 6. In de router had ik kanaal 1 als voorkeur ingesteld, maar via Inssidder en Wifi analyzer was goed te zien dat de router op kanaal 6 bleef staan.
Factory reset heeft het probleem met kanaal 6 niet kunnen oplossen waardoor ik uiteindelijk terug ben gegaan naar stock ASUS RT-AC66U Firmware version 3.0.0.4.374.979. Met de standaard firmware lukt het mij wel om kanaal 1 als voorkeur te nemen.

WIFI signaal zwak.
Hebben jullie nog tips waardoor ik toch het signaal kan versterken?
Ik heb de router in de meterkast opgehangen op ongeveer 1.80 meter hoogte.
In de router staan zowel 2.4 als 5Ghz op 200Mw, en de antennes staan zo \ | / opgesteld.
Als ik op ongeveer 3 meter van de router afzit dan is de signaal sterkte -50db of meer. Als voorbeeld mijn Nexus 4 of mijn Asus laptop geven dan ook niet de volle 4 streepjes. Andere kanalen zoals 1, 6 en 11 geven geen verbetering. Op de 3e verdieping is praktisch geen signaal te ontvangen.
Ik zou toch graag mijn WIFI signaal beter willen hebben want op dit moment is het signaal van mijn Horizon Box sterker dan die van de router. 8)7
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste