Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
Gisteren even in mijn 6 jaar oude laptop (Acer Aspire 5920G) een intel 7260ac mini pci-e gestopt en dan komt de draadloze faciliteit van deze router pas echt los...
Ik haalde gewoon 30 tot 40 mb/sec of anders gezegd 250-350mbps met kopiëren van ca. 20 bestanden van 100mb grote van me server die bedraad op de router zit. Ik kan niet wachten tot er een betaalbaar AC netwerkkaartje is die 3 antennes heeft. misschien binnekort voor de andere laptopjes hier in huis ook even AC kaartjes halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:01
@Brad Pitt Volgens mij is die kanaalbeoordeling van WiFI analyzer nogal buggy (of ik weet het niet goed te interpreteren). Mij AC66 zat op kanaal 3 en de app gaf dat 0 sterren en kanaal 9 kreeg 9 sterren. Nadat ik ben overgeschakeld naar kanaal 9 krijgt kanaal 9 nog maar 3-4 sterren en kanaal 3 6 sterren. Getest met een Saamsung S2.

DDNS was volgens mij erg makkelijk in te stellen. WAN >>> DDNS >>>> Enable DDNS client. Je moet wel een hostname adres opgeven die waarschijnlijk gelinkt is aan het AICcloud password dat je op je eerste router hebt aangemaakt. AICloud >>> Setting >>> Enable password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Polster schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:02:
@Brad Pitt Volgens mij is die kanaalbeoordeling van WiFI analyzer nogal buggy (of ik weet het niet goed te interpreteren). Mij AC66 zat op kanaal 3 en de app gaf dat 0 sterren en kanaal 9 kreeg 9 sterren. Nadat ik ben overgeschakeld naar kanaal 9 krijgt kanaal 9 nog maar 3-4 sterren en kanaal 3 6 sterren. Getest met een Saamsung S2.
Ah okay :) Op de SGS2 deed 'ie het hier altijd prima. Als in: hoop kanalen waren volle bak. Nu alleen op 5GHz.
DDNS was volgens mij erg makkelijk in te stellen. WAN >>> DDNS >>>> Enable DDNS client. Je moet wel een hostname adres opgeven die waarschijnlijk gelinkt is aan het AICcloud password dat je op je eerste router hebt aangemaakt. AICloud >>> Setting >>> Enable password.
Zo simpel is het, uiteraard (reeds geprobeerd), helaas niet. Krijg dan een IP-foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/ddns.JPG

Op de achtergrond kan je (hoop ik) nog lezen wát er fout is. Iets met NAT environment. Kom er niet uit.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Hmmm ziet er uit dat je aan het dubbel-NATten bent. Is die Ziggo unit ook een router? Zo ja dan daar op inloggen en in bridge-mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Polster schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:07:
Hmmm ziet er uit dat je aan het dubbel-NATten bent. Is die Ziggo unit ook een router? Zo ja dan daar op inloggen en in bridge-mode zetten.
Werkte hiervoor ook op de 66U zonder iets te hebben gedaan/ingesteld op het Ziggo modem... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antartic
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:43
Wat heeft een kanaal beoordelaar te maken met de kwaliteit van je eigen wifi signaal? Als er weinig sterren zijn betekend dat toch alleen dat er veel sterke zenders(access points) op die kanaal zitten. Weinig sterren betekend dus alleen dat je veel buren hebt met wifi.

Logisch dat op 5GHz elk kanaal veel sterren zijn, veel routers hebben alleen 2,4GHz dus op 5GHz is het lekker rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
antartic schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:42:
Wat heeft een kanaal beoordelaar te maken met de kwaliteit van je eigen wifi signaal?
Dan begrijp ik het niet helemaal goed denk ik. Zit nu op de zaak, eerste plaatje ben ik, rechter de buren.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-11-16-10-46-21_hEFsgs420131116_104639s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-11-16-10-47-33_adwsgs420131116_104749s.png

Ik vind het dan "logisch" dat ons eigen Wifi signaal, zo op het oog, "sterker" is. Dat kan je dus niet concluderen op basis van deze screenshots? Zo heb ik dat altijd begrepen eigenlijk. Meer sterren = sterker.

Plus als er geen enkel kanaal veel sterren krijgt leek het mij dat geen enkel kanaal sterk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 16-11-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Brad Pitt schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 01:13:
[...]

Werkte hiervoor ook op de 66U zonder iets te hebben gedaan/ingesteld op het Ziggo modem... ;)
Maar weet je zeker dat je Ziggo modem niet als router aan het spelen is?

Wat voor een WAN adres heb je staan bij Network map?
Heb je onder WAN >>> Basic config>>> Enable NAT aan staan?

Edit: Zie dat Ziggo bij de huidige abonnementen echt een modem/router meegeeft. Als je de router functionaliteit dan niet zelf uitzet ga je rare problemen krijgen.
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/apparatuur

Edit 2: Onder Administration en tabblad Operation Mode is de router misschien geconfigureerd als Access Point omdat hij door heeft achter een router te zitten?

[ Voor 31% gewijzigd door Polster op 16-11-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Polster schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:04:
Maar weet je zeker dat je Ziggo modem niet als router aan het spelen is?

Wat voor een WAN adres heb je staan bij Network map?
Heb je onder WAN >>> Basic config>>> Enable NAT aan staan?
Wan en NAT settings:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/asus01s.JPG Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/asus02s.JPG
Edit: Zie dat Ziggo bij de huidige abonnementen echt een modem/router meegeeft. Als je de router functionaliteit dan niet zelf uitzet ga je rare problemen krijgen.
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/apparatuur
Daar heb ik inderdaad, nog, niks aan veranderd aangezien het ook "zo" gewerkt hééft :/
Edit 2: Onder Administration en tabblad Operation Mode is de router misschien geconfigureerd als Access Point omdat hij door heeft achter een router te zitten?
Nee staat volgens mij ook zoals het hoort...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/asus03s.JPG

Wifi op een ander kanaal gezet maar de sterretjes blijven laag. Nu kan het best zijn dat de app geen adequate aanduiding geeft maar het signaal is, één verdieping boven de router, gewoon waardeloos.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-11-16-13-58-01_mmhsgs420131116_135824s.png

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 16-11-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Je Asus zit dus echt achter een Ziggo Router aangezien het een lokaal IP-adres krijgt toegewezen. Dat wordt dus even inloggen op je Ziggo router (waarschijnlijk 192.168,178.1) en daar de router functionaliteit uitschakelen. Zoek naar een optie om over te schakelen naar 'Bridge-mode' of 'DHCP-server' uitschakelen. Check de handleiding van jouw type modem.

Edit: Hou er wel rekening mee dat het misschien een half-uurtje oid kan duren voordat Ziggo een WAN-adres toewijst aan je Asus router en je dus even geen internet hebt. Power-cycle van de modem is misschien ook nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Polster op 16-11-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Polster schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:14:
Je Asus zit dus echt achter een Ziggo Router aangezien het een lokaal IP-adres krijgt toegewezen. Dat wordt dus even inloggen op je Ziggo router (waarschijnlijk 192.168,178.1) en daar de router functionaliteit uitschakelen. Zoek naar een optie om over te schakelen naar 'Bridge-mode' of 'DHCP-server' uitschakelen. Check de handleiding van jouw type modem.
Ik dacht dat dat moest via de Ziggo helpdesk (reeds over gelezen) maar zal het straks proberen. Was voor deze screenies speciaal naar huis gegaan, zit nu weer op de zaak :P
Edit: Hou er wel rekening mee dat het misschien een half-uurtje oid kan duren voordat Ziggo een WAN-adres toewijst aan je Asus router en je dus even geen internet hebt. Power-cycle van de modem is misschien ook nodig.
Okay, thanks, goed om te weten! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Brad Pitt schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:22:
[...]

Ik dacht dat dat moest via de Ziggo helpdesk (reeds over gelezen) maar zal het straks proberen. Was voor deze screenies speciaal naar huis gegaan, zit nu weer op de zaak :P
Hmmm dat moet je misschien nog even dubbelchecken (al kan je het natuurlijk ook gewoon proberen, werkt het niet dan zet je alles weer terug zoals het was). Ik weet het alleen van UPC en 2 glasvezel providers en daar kan gewoon zonder helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Polster schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:30:
Hmmm dat moet je misschien nog even dubbelchecken (al kan je het natuurlijk ook gewoon proberen, werkt het niet dan zet je alles weer terug zoals het was). Ik weet het alleen van UPC en 2 glasvezel providers en daar kan gewoon zonder helpdesk.
DHCP server uit gezet. Was niet zo'n succes, niks deed het toen meer. Staat nu dus maar weer aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Toch maar eens DD-WRT op mijn AC66U gezet, werkt als een zonnetje en eindelijk een ingebouwde radius server! Het is alleen erg jammer dat SSH het niet doet in deze build dus ik kan geen certificaten erin zetten :(

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:09
chickpoint schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:20:
Toch maar eens DD-WRT op mijn AC66U gezet, werkt als een zonnetje en eindelijk een ingebouwde radius server! Het is alleen erg jammer dat SSH het niet doet in deze build dus ik kan geen certificaten erin zetten :(
Vind je dit beter werken dan de merlin-firmware?
Ontvangst was toch minder met dd-wrt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
pitchdown schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:25:
[...]

Vind je dit beter werken dan de merlin-firmware?
Ontvangst was toch minder met dd-wrt?
Met de merlin firmware heb ik nog niet actief gewerkt wel een keer bekeken. Heb er nu voornamelijk Tomato en nu DD-WRT op gedraaid.

Qua bereik merk ik geen verschil tussen de firmware van ASUS en andere versies. Ook is de snelheid die ik over 2,4 en 5 GHz haal bij alle firmwares vrijwel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
chickpoint schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:20:
[...]

Met de merlin firmware heb ik nog niet actief gewerkt wel een keer bekeken. Heb er nu voornamelijk Tomato en nu DD-WRT op gedraaid.

Qua bereik merk ik geen verschil tussen de firmware van ASUS en andere versies. Ook is de snelheid die ik over 2,4 en 5 GHz haal bij alle firmwares vrijwel hetzelfde.
Das mooi, dat was eigenlijk wel me vraag die ik had.... aangezien ik verder niets bijzonders doe.
voor mij geen meerwaarde echt om op een 'third party' firmware te zitten.
vind die van asus eigenlijk wel erg goed opgebouwd.... voor wat ik er mee doet .
Heeft er iemand al eens getest met andere antennes evt? zou me 5 GHZ ontvangst toch wel op willen krikken.
haal op de 2.4 nu hogere snelheden dan op 5 Ghz lees stabiele snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:54
ik hoor en lees veel goede verhalen over de Asus AC66U, waardoor ik besloten heb afgelopen week deze router ook te kopen. Ik zit sinds de aanschaf van deze router nu drie dagen te stoeien met de AC66U en wat betreft het signaal van 2.4 blijft deze gewoon slecht.
De router is voorzien van de volgende firmware en settings:
(Asus firmware 3.0.0.4.374_979, setting 20/40Mhz, channel1) (tx power 100/200) (WPA2 / AES)

Asus K53SV laptop 3 meter van de router.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2qai6fl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2qvyrv8.jpg

Nexus 4

2.4
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/nquz6a.png

5G
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2elqzxu.png

Ik had de router eerst in de meterkast en vervolgens verplaatst naar het berghok waar ook de stadsverwarming unit zit, een plek waar mijn vorige router de TP link 1043 het voorheen uitstekend deed.
Op dit moment als ik 2 a 3 meter van de router af zit heb ik een signaal sterkte tussen de -50 en -60dBm. Deze waardes heb ik op zowel de Nexus 4 als mijn Asus laptop die dinsdag wordt voorzien van een Intel Wireless AC7260.

Mijn vraag is: hoe kan het signaal nu zo slecht zijn? Het verhogen van het wattage van 100 naar 200 maakt niets uit, ik heb de antennes ook van richting veranderd zonder resultaat Zolang de router van mijn buren sterker binnenkomt dan mijn eigen router gaat er gewoon iets niet goed.
Als ik in de tuin sta dan is het signaal gewoon praktisch verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 23:58
Mijn RT-AC66u staat in de meterkast. In de keuken ~ 3 meter van de router door een gasbetonmuurtje/deur is mijn signaal -35 dBm.

Ik draai de laatste Merlin build op 200 mw. Check dit wel even met: 'nvram get pci/1/1/ccode'. Hier moet US uitkomen en geen EU.

Greetz >:)
Mabili schreef op maandag 18 november 2013 @ 02:07:
ik hoor en lees veel goede verhalen over de Asus AC66U, waardoor ik besloten heb afgelopen week deze router ook te kopen. Ik zit sinds de aanschaf van deze router nu drie dagen te stoeien met de AC66U en wat betreft het signaal van 2.4 blijft deze gewoon slecht.
De router is voorzien van de volgende firmware en settings:
(Asus firmware 3.0.0.4.374_979, setting 20/40Mhz, channel1) (tx power 100/200) (WPA2 / AES)

Asus K53SV laptop 3 meter van de router.

[afbeelding]

[afbeelding]

Nexus 4

2.4
[afbeelding]

5G
[afbeelding]

Ik had de router eerst in de meterkast en vervolgens verplaatst naar het berghok waar ook de stadsverwarming unit zit, een plek waar mijn vorige router de TP link 1043 het voorheen uitstekend deed.
Op dit moment als ik 2 a 3 meter van de router af zit heb ik een signaal sterkte tussen de -50 en -60dBm. Deze waardes heb ik op zowel de Nexus 4 als mijn Asus laptop die dinsdag wordt voorzien van een Intel Wireless AC7260.

Mijn vraag is: hoe kan het signaal nu zo slecht zijn? Het verhogen van het wattage van 100 naar 200 maakt niets uit, ik heb de antennes ook van richting veranderd zonder resultaat Zolang de router van mijn buren sterker binnenkomt dan mijn eigen router gaat er gewoon iets niet goed.
Als ik in de tuin sta dan is het signaal gewoon praktisch verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Laatst online: 11:54
@enohpi,

Zover was ik nog niet gekomen.
Vanuit Putty krijg ik de volgende waardes.
ASUSWRT RT-AC66U_3.0.0.4 Wed Oct 2 23:13:29 UTC 2013
admin@RT-AC66U:/tmp/home/root# wl country
EU (EU/13) <unknown>
admin@RT-AC66U:/tmp/home/root# wl txpwr
31.75 dBm = 1496 mw.
admin@RT-AC66U:/tmp/home/root#
admin@RT-AC66U:/tmp/home/root# nvram get pci/1/1/ccode
EU
Ik haal alleen de -36dB als ik letterlijk tegen de router aanzit.

[ Voor 16% gewijzigd door Mabili op 18-11-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
Probeer eens:

nvram set pci/1/1/ccode=US
nvram set pci/2/1/ccode=US
nvram set wl0_country_code=US
nvram set wl1_country_code=US
nvram set regulation_domain=US
nvram set regulation_domain_5G=US
nvram commit
reboot

gebruik get om waarde te checken

Change US in EU en hij is weer 'normaal'
Mabili schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:10:
@enohpi,

Zover was ik nog niet gekomen.
Vanuit Putty krijg ik de volgende waardes.

[...]

Ik haal alleen de -36dB als ik letterlijk tegen de router aanzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Polster schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:30:
Router functie net via de helpdesk uit laten zetten. Benieuwd of dat AiCloud nu wel weer (makkelijk) werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Krijgt je router nu wel echt een 'WAN ip-adres'? Want wat ik zo snel zag op hun website om een router achter een router te draaien was door de router in een DMZ te zetten. Als dat nu gebeurd is gaat AICloud nog steeds niet lekker werken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Polster schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:17:
Krijgt je router nu wel echt een 'WAN ip-adres'? Want wat ik zo snel zag op hun website om een router achter een router te draaien was door de router in een DMZ te zetten. Als dat nu gebeurd is gaat AICloud nog steeds niet lekker werken ben ik bang.
Ah da's lekker dan, voorzie wederom gedoe nu vanwege nul netwerk kennis. Nu op de zaak, zal zo naar huis lopen om het te checken. Verwacht er nu al weinig van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Als het niet werkt dan kun je misschien beter in het Ziggo topic navraag doen, daar weten ze het vast wel. Het is nl. volgens mij meer een probleem van de Ziggo router/modem dan van je Asus router. Staat die Ziggo modem trouwens ook nog WiFi te doen? Dat zou ook nog je lage throughput met je Asus kunnen verklaren omdat ze elkaar dan zitten te storen zo vlak bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Polster schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:32:
Als het niet werkt dan kun je misschien beter in het Ziggo topic navraag doen, daar weten ze het vast wel.
Doet nog steeds niet inderdaad. Zelfde IP-melding als eerst.
Staat die Ziggo modem trouwens ook nog WiFi te doen? Dat zou ook nog je lage throughput met je Asus kunnen verklaren omdat ze elkaar dan zitten te storen zo vlak bij elkaar.
Signaal is/lijkt ietsjes beter. Nog steeds niet wat het was/ik er van verwacht had echter.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-11-20-13-11-31_jBwsgs420131120_131151s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Kun je nog iets bereiken via 192.168.178.1? Zo ja dan staat je modem niet volledig in bridge. Als je het niet meer kunt bereiken staat het wel goed denk ik maar dan zou je Asus wel een WAN adres gekregen moeten hebben dat niet met 192 begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Polster schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:02:
Kun je nog iets bereiken via 192.168.178.1? Zo ja dan staat je modem niet volledig in bridge.
Ja dan kom je gewoon alsnog in het Ziggo settings gebeuren terecht.

Wederom gebeld, was inderdaad niet goed gegaan. Via 192.178.1.1 nog wel mogelijk om bij de settings te komen maar dan staat er dit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/ziggorouter.JPG
Da's dus prima, lijkt mij. Bij de Asus staat nu een adres van 94.xxxxx. DDNS pakt 'ie. Nu ff verder kijken.

Bedankt so far! d:)b

[ Voor 46% gewijzigd door Brad Pitt op 20-11-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Ok ziet er goed uit nu :-)
Signaalprobleem ook opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Polster schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:43:
Ok ziet er goed uit nu :-)
Signaalprobleem ook opgelost?
Signaal is wel zwak nog, had er meer van verwacht. Kan misschien ook door de custom Rom komen hoor, is weer een heel ander onderwerp. Verbaasde mij wel over de transferrate met 2.4GHz: 60Mbit, wist niet dat dat kon d:)b Haalde dat alleen met 5GHz normaal gesproken. Met 5GHz is het nu 63Mbit, meer kan ook niet echt met een Ziggo 60Mbit abo :) Dus qua transfers heel tevreden. Kijken of de rest, FTP, ook gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08 11:16
Mabili schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:24:
Welke Merlin versie is op dit moment stabiel?
Ik had vandaag versie 3.0.0.4.374.34_2 geïnstalleerd maar op een onverklaarbare wijze weigerde de router een ander kanaal te nemen dan kanaal 6. In de router had ik kanaal 1 als voorkeur ingesteld, maar via Inssidder en Wifi analyzer was goed te zien dat de router op kanaal 6 bleef staan.
Factory reset heeft het probleem met kanaal 6 niet kunnen oplossen waardoor ik uiteindelijk terug ben gegaan naar stock ASUS RT-AC66U Firmware version 3.0.0.4.374.979. Met de standaard firmware lukt het mij wel om kanaal 1 als voorkeur te nemen.
Ik draai Merlin 35_4 en heb hetzelfde problemen. Volgens diverse tools gebruikt het 2.4 ghz netwerk kanaal 6, terwijl ik in de software van de router kanaal 13 heb ingesteld. :S.

Heb je dit nog kunnen fixen zonder van firmware te switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
Na een bult reviews enz gelezen te hebben, ben ik ervan overtuigd dat dit een goede verbetering is vanaf mijn netgear WNR3500. Vanaf de meterkast naar de slaapkamer is op 720P vaak al lastig (1 verdieping, hemelsbreed zo'n 7 meter). ik kijk op de tv via wifi vaak series als ik in bed lig. Na een reset werkt het weer even goed. En even een filmpje streamen van de telefoon naar de desbetreffende tv (galaxy S4 naar een UE40ES6100) hoef ik nieteens te proberen.

Ik heb hem nu voor 124 euro besteld bij bol.com, en laat me maar eens aangenaam verrassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 17:46
Overall heb ik zeer goede reviews gelezen. Een paar dagen geleden aangeschaft. Maar toch teleurstelling. Mijn WNDR3700v2 met openwrt heeft ietsje betere bereik dan deze zogenaamde top router. Ik denk toch terug te brengen naar de winkel. Zonde van mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
tayram schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:07:
Maar toch teleurstelling. Mijn WNDR3700v2 met openwrt heeft ietsje betere bereik dan deze zogenaamde top router. Ik denk toch terug te brengen naar de winkel. Zonde van mijn geld.
Het Wifi bereik is/vind ik inderdaad abominabel. Waar dat aan ligt, werkelijk geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
  • Laatst online: 10-09 17:46
Brad Pitt schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:21:
[...]

Het Wifi bereik is/vind ik inderdaad abominabel. Waar dat aan ligt, werkelijk geen idee.
Ik heb hem al ingepakt. Vandaag heb ik geen tijd meer maar morgen ochtend gewoon terug brengen. Ik heb gisteren avond ook van alles geprobeerd. Asus originele firmware en Merlin firmware. Mijn WNDR3700v2 met openwrt blijft gewoon beter functioneren. Misschien heb ik een slechte exemplaar binnen. Dat kan ook natuurlijk. Ik kan maar een ding zeggen als deze router zo blijft werken is hij in mijn ogen nog niet eens 3 tientjes waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
tayram schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:58:
[...]
Misschien heb ik een slechte exemplaar binnen. Dat kan ook natuurlijk. Ik kan maar een ding zeggen als deze router zo blijft werken is hij in mijn ogen nog niet eens 3 tientjes waard.
Heb er twee gehad, van twee verschillende series (de N66 en nu de AC66). Beiden ultiem crap qua bereik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlob
  • Laatst online: 18:26
Sinds een tijdje kan ik geen accounts meer wijzigen onder de instellingen bij Network Places en FTP Share. Bij elke actie (toevoegen, wijzigen, verwijderen) krijg ik heel lang "processing..." te zien maar gebeurt er niets.
Reboot en fabrieksinstellingen terugzetten helpen niet. Iemand tegen hetzelfde probleem aangelopen die een oplossing heeft?

Solved: Probleem doet zich voor in Google Chrome onder Windows 8. Via Internet Explorer werkt het prima.

[ Voor 14% gewijzigd door carlob op 15-12-2013 21:15 ]

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:10
Ik heb sinds kort deze router ook aangeschaft alleen heb ik het volgende probleem;

WD Live Mediaplayer aan de tv gehangen en met kabel via een switch gekoppeld. De media (films) staan op een externe HD, welke aan mijn Asus RT-AC66U hangt.
Vervolgens heb ik via de instellingen van de WD Mediaplayer netwerkconnectie gelegd en vervolgens feilloos kunnen streamen om te testen.
Echter kon ik gisteravond met m'n WD geen connectie meer maken, omdat de username/pass niet zou kloppen. (weet zeker dat deze kloppen)
In eerste instantie dacht ik dat het aan de actieve FTP sessie lag, omdat je volgens mij maar 1x ingelogd kan zijn (was een film aan het uploaden naar de externe HD welke aan de router hangt).

Na het afbreken van de FTP sessie nogmaals geprobeerd maar krijg nog steeds een foutmelding op WD mediaplayer dat het username/password niet klopt.

Komt dit probleem iemand bekend voor of heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Problem solved.........utp plug was niet meer goed, waardoor de lan verbinding eruit was gegaan.. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Eskiya op 13-12-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 21:27
chickpoint schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:20:
Wil ook DD-WRT gaan draaien. Draaide dat altijd op m'n good old Linksys WRT54G. Heb het eigenlijk alleen nodig om dnsmasq te kunnen draaien. (Moet er voor zorgen dan in het LAN een paar hosts anders resolven dan op het internet.)
Nu kom ik er op dd-wrt.com niet helemaal uit welke build het beste is. De build in hun router database is een 'oude' (v24 PreSP2 build 21061), in het forum topic (link) komen nieuwere voor. Maar echt helder is het niet.
Welke draai jij? En welke stappen heb je doorlopen? Moet je nu wel of niet de '30/30/30' reset doen? Of 'clear nvram'? En hoe dan?
Hmm... zou je een kort stappenplan kunnen geven? 8)7
Top! _/-\o_

Edit: of is Tomato dan meer geschikt dan DD-WRT?

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Cheeks op 15-12-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Ik gebruik op het moment build 21061 (diegene die in de router database staat), deze staat er op puur dat ik niet de tijd heb genomen om verder te kijken. Ik gebruik hem voornamelijk voor freeRADIUS en als accespoint. Je kan de firmware gewoon via de asus firmware restore tool erop zetten. Als je de nieuwe firmware geflashed hebt is het altijd verstandig om even het NVRAM leeg te gooien zodat er geen rotzooi van andere of oudere firmware achter blijft in je instellingen (scheelt onverklaarbare storingen).

De enige tekortkoming waar ik zo snel tegenaan ben gelopen in build 21061 is dat SSH niet werkt. Dus nogal balen met eigen SSL certificaten inladen. dnsmasq werk ik zelf niet mee dus daar durf ik verder geen mening over te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45

Zorian

What the fox?

Met build 3.0.0.4.374.35_4 van Merlin is het bereik op 5Ghz uitstekend te noemen.
Ik kan buiten, hemelsbreed 100m van mijn huis af, nog steeds internetten op 5Ghz op mijn LG G2.

Snelheden via 802.11ac zijn ook perfect:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QPOKY08l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Laatst online: 08-08 08:42
Ik heb problemen met mijn android tst thuis dat ik iedere keer mijn signaal verllies. als ik dan op mijn tst kijk zie ik authentiecatie fout. Hebben meer mensen hier last van of is dit een bekende probleem (Heb ik niet snel iets over kunnen vinden)? Ik gebruik de asus firmware (Laatste). Ik ben nog in de buurt van de modem of iets verder het maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Nee geen last van met meerdere Android toestellen op zelfde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Laatst online: 08-08 08:42
Ik denk niet dat het probleem met de tst te maken heeft. Mijn oud router weer aangezet daar heb ik het probleem niet. Het is trouwens op een android telefoon en tablad het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Had na zo'n 128 dagen probleemloos interpret via de Asus ineens dat een vriend van me met z'n foon niet lekker rap op ons wifi-netwerk kwam nadat ik de key invoerde..bleef maar zeggen dat ie niet kon connecten. Kwam uiteindelijk wel goed maar eens even verder gekeken de ochtend erna en alles qua wifi hield ermee op. Internet werkte wel, maar merkte lag bij gamen, terwijl speedtests wel prima waren, dus vermoedde dat de router ergens heel erg druk mee zat te zijn..maar had geen idee wat.

Wilde de interface van de Asus in: 1 groot stuk trage ellende, onwerkbaar. Nog geprobeerd om een log te saven, dat is volgend mij nog net gelukt maar het was zo gruwelijk onwerkbaar dat ik em gewoon gereboot heb en daarna was alles weer top. Hopelijk kan ik nog boven water krijgen wat nu de reden was, want daar ben ik natuurlijk wel benieuwd naar.. Heb de 1 na laatste standaard firmware en verder geen bijzonderheden qua instellingen. Overigens ben ik verder prima tevreden met de router, genoeg instellingen al had de interface van mij wel een slagje compacter gekund, al die enorm grote knoppen en vlakken zien er wel kek uit maar ben meer van de oldskool stijl denk ik ;) Bereik is ook prima in huis, tot op het verste hoekje op zolder prima speeds.

Toevallig heb ik een ac kaartje van Asus zelf voor in m'n Windows-pc van het werk meegenomen om even mee te spelen (PCE-AC66) en ben wel benieuwd naar de speeds. Heb zelf namelijk nog niets met ac-snelheid in huis :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

Heb vandaag mijn Draytek 2130N ook maar als backup in de kast gelegd en deze router gehaald. Installatie inclusief nat rules is kinderlijk eenvoudig. Ben benieuwd naar wifi bereik maar buiten regent het :P dus ga ik later uit testen. Weten jullie toevallig goed progje voor Win8 op phone om te zien wat snelheid is etc.? laat maar al gefunden :+

[edit] op redelijke afstand van router heb ik nog steeds goed signaal op me phone. Dus zal met tablets etc niet anders zijn. Dit alles met wpa2 enabled werk liefst met access lists op basis mac adres om full trottle te kunnen :) moet andere kant van huis nog controleren maar heb em alvast op 100mw gezet zodat we vol vermogen hebben. Al met al redelijk tevreden over de snelheid, ga waarschijnlijk wel me wifi kaart in laptop upgraden naar een ac model.

[ Voor 43% gewijzigd door mutsje op 30-12-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treegje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-06-2024
Vandaag de Asus RT-AC66U Dualband Gigabit Router gekocht
Ik heb nu het volgende probleem
Bekabeld: Download 82 Mbps Upload 92 Mbps
WiFi: Download 37 Mbps Upload 78 Mbps

Ik heb hem aangesloten op het glasvezelmodem
Router en modem staan beide in meterkast en ik meet via laptop op 6 mtr afstand. (zit een gasbetonwandje tussen)

Kan ik nog wat aan de instellingen veranderen om er nog wat extra`s uit te krijgen
o ja, ik heb een 100/100 glasvezel abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:03
5ghz netwerk geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik heb de AC66U nu een tijd in bezit, ik heb een ziggo 150/15 lijn en voorheen haalde ik altijd netjes de beloofde 120Mbit, nu na de snelheidsverhoging haal ik nogsteeds strak 120Mbit, de upload is wel omhoog van 10 naar 15, mijn cisco modem staat gebridged en bied ongeveer 145Mbps als ik er een computer direct in steek. Het is logisch dat het via een router iets langzamer gaat, maar dit is bijna 20% langzamer, daar klopt iets niet aan, zeker aangezien ik voorheen gewoon de beloofde 120Mbit haalde en ik nu bijna de beloofde 150Mbit haal als ik de router niet gebruik. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

HKS-Skyline schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:57:
Ik heb de AC66U nu een tijd in bezit, ik heb een ziggo 150/15 lijn en voorheen haalde ik altijd netjes de beloofde 120Mbit, nu na de snelheidsverhoging haal ik nogsteeds strak 120Mbit, de upload is wel omhoog van 10 naar 15, mijn cisco modem staat gebridged en bied ongeveer 145Mbps als ik er een computer direct in steek. Het is logisch dat het via een router iets langzamer gaat, maar dit is bijna 20% langzamer, daar klopt iets niet aan, zeker aangezien ik voorheen gewoon de beloofde 120Mbit haalde en ik nu bijna de beloofde 150Mbit haal als ik de router niet gebruik. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Waar haal je 120? Bij Speedtest? Probeer eens een andere server.
Nergens toevallig een QoS of snelheidslimiet per ongeluk aan laten staan?
En via Wi-Fi of bekabeld?

Ik heb zelf ook 150/15 van Ziggo met een bridged Cisco modem, en ik haal bedraad en draadloos het volle pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Zorean schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:22:
[...]

Waar haal je 120? Bij Speedtest? Probeer eens een andere server.
Nergens toevallig een QoS of snelheidslimiet per ongeluk aan laten staan?
En via Wi-Fi of bekabeld?

Ik heb zelf ook 150/15 van Ziggo met een bridged Cisco modem, en ik haal bedraad en draadloos het volle pond.
speedtest.net, speedtest.nl en de UPC speedtest, alles lijkt strak op 120Mbit gecapped
alles bekabeld, meerdere systemen getest
QOS in en uit geschakeld geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

HKS-Skyline schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:27:
[...]

speedtest.net, speedtest.nl en de UPC speedtest, alles lijkt strak op 120Mbit gecapped
alles bekabeld, meerdere systemen getest
QOS in en uit geschakeld geprobeerd
Wat voor kabels? (cat5/5e/6?) En staat alles op gigabit ingesteld?
Je zou voorts nog kunnen proberen de router te resetten naar fabriekswaarden, de initiële setup doorlopen en verder niks aanpassen en daarmee dan een speedtest doen.

Bij server Haarlem van StayClose B.V. haal ik als 1 van de weinige servers 150mbit, die zou je kunnen proberen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3202134887.png

[ Voor 14% gewijzigd door Zorian op 02-01-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Zorean schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:04:
[...]

Wat voor kabels? (cat5/5e/6?) En staat alles op gigabit ingesteld?
Je zou voorts nog kunnen proberen de router te resetten naar fabriekswaarden, de initiële setup doorlopen en verder niks aanpassen en daarmee dan een speedtest doen.

Bij server Haarlem van StayClose B.V. haal ik als 1 van de weinige servers 150mbit, die zou je kunnen proberen.

[afbeelding]
Ook al gedaan, haalt niets uit, kabels zijn goed, ik haal tussen mijn server en main pc 112MB/s, dus dat gaat zonder problemen. Ik snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb mijn router nu een 3 kwart jaar in gebruik. heb nog steeds geen 5GHz constant werkend gekregen. het heeft een maandje of zo gewerkt. toen kwamen er wat updates. en nu gaat het fout.
zodra ik 5Ghz aanzet zakt heel mijn netwerk onderuit. zowel 2.4Ghz, 5Ghz, en bedraad.
snelheden komen dan niet boven de 5mbit/s. op mijn HTC one kan ik verbinding maken met de 5GHz, de linksnelheid is 2 seconden rond de 300mbit. en valt dan ineens terug naar 5. en daar blijft hij dan.
Iemand ervaringen of tips?
heb alle settings al aan/uit geklikt. verschillende kanalen geprobeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Gratje op 03-01-2014 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

HKS-Skyline schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:46:
[...]

Ook al gedaan, haalt niets uit, kabels zijn goed, ik haal tussen mijn server en main pc 112MB/s, dus dat gaat zonder problemen. Ik snap er niets van.
Mja, als je nog garantie hebt zou je kunnen proberen terug te gaan met de router. Misschien heb je een rot exemplaar te pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sinds een aantal dagen Firmware van de AC66U geflashed. Had al vanaf het begin Merlin draaien. Draaide perfect maar wilde toch graag een andere look. Na rondzoeken eindelijk de up-to-date versie van Tomato weer gevonden. Had tomato van het wrt54gl tijdperk.

Tomato is in de tussentijd ook beetje veranderd wat interface poorten erbij. Maar los van Tomato benieuwd hoe die firmware draait. Momenteel draait het als AP. Dus router word niet zwaar belast. Binnenkort AC66U als router inzetten kijken hoe hij het allemaal verwerkt.

Tot nu toe is het stabiel.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EkyvL69pnbOXBmlQsVqHXoKa/medium.png

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Laatst online: 19-08 21:42
-

[ Voor 100% gewijzigd door mistervis007 op 10-01-2014 16:55 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware: http://www.mediafire.com/...C66U_3.0.0.4_374.38_1.zip

Asuswrt-Merlin - Changelog
==========================

History
-------
3.0.0.4.374.38 (11-Jan-2014):
This version isn't available for the RT-N16 or the SDK5 build
of the RT-N66U as support for the SDK5 platform is currently
broken. Please stick to 374.36 Beta 1 for the time being on
these two platforms.

Note that the RT-N66U did get a newer wifi driver, so give it a
try, as it might have resolved or at least improved on the wifi
range issues.

Remember to do a factory default reset if switching from SDK5 to
SDK6 builds! Keep a backup of your existing settings in case you
decide to revert back to an SDK5 build.

- NEW: Merged with 374_2078 GPL provided by Asus (From RT-N66U).
Notable changes:
* Updated SDK for MIPS devices - 6.30.163.2002 (r382208)
* PPPoE HW acceleration should be fixed by the new SDK
* Updated AiCloud closed source components (MIPS)

- CHANGED: Reverted Parental Control code to our fixed code,
as I see Asus is still making fixes to their own
code past version 2078.
- CHANGED: Updated AC56 and AC68U wifi driver and CTF to
January 3rd builds (provided by Asus)
- FIXED: emf/igs userspace tools were missing on ARM devices
- FIXED: USB devices missing on MIPS devices (regression
in 374.37)
- FIXED: Wifi stability on ARM devices (regression in
374.37)

EDIT: kleine update (link aangepast)

3.0.0.4.374.38_1 (12-Jan-2014):
- FIXED: Tools -> Run Cmd page wasn't working (regression
in 374.38)
- FIXED: Router getting stuck on various webui changes due
to a broken precompiled emf module (AC56/AC68)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Super update, imho. Heb hier in huis weer acceptabele 2.4GHz waardes, eindelijk. Resultaten op 2.4 en 5GHz, met een 60Mb abo:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2014-01-12-22-52-39_fkhsgs420140112_225317s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2014-01-12-22-57-23_oCjsgs420140112_225735s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2014-01-12-23-03-04_iDwsgs420140112_230318s.png

En ja, ik weet dat die Wifi-tool vrijwel nietszeggend is. Maar maakt niet uit. Ben erg happy nu d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik ben iets minder enthousiast. Ik heb nog steeds last van een trage webgui, moet steeds refreshen in Chrome. Met IE hetzelfde verhaal. Qua bereik is het acceptabel maar ben niet onder de indruk.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ionicdog schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:50:
Ik ben iets minder enthousiast. Ik heb nog steeds last van een trage webgui, moet steeds refreshen in Chrome. Met IE hetzelfde verhaal. Qua bereik is het acceptabel maar ben niet onder de indruk.
Okay, draai zelf Opera en daarbij is de GUI, mijns inziens, prima. Kan niet veel sneller i.i.g., voor m'n gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:25
ionicdog schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:50:
Heb dit probleem ook gehad, en gemerkt dat dit gek genoeg kwam door mijn anti-virus (NOD32). Sinds ik 192.168.1.1 daar op de whitelist heb gezet, is het probleem zo goed als over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ah dat ga ik eens proberen dan, maar van die locatie komt al je verkeer en dat sluit je nu dus uit van scannen of zie ik dat verkeerd?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:25
ionicdog schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 03:58:
ah dat ga ik eens proberen dan, maar van die locatie komt al je verkeer en dat sluit je nu dus uit van scannen of zie ik dat verkeerd?
In NOD32 zit een HTTP-scanner die al het webverkeer checkt op kwaardaardige content, maar daarin kan je URL's/IP's uitsluiten v/d scan. Aangezien je de GUI v/d router bereikt via 192.168.1.1 in je browser, kan je dat IP uitsluiten v/d scan, en sindsdien werkt de GUI bij mij een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
@tomwas54, top werkt goed nu !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:16

Videopac

Rommelt wat aan.

Iemand ervaring met het delen van een printer via USB?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomwas54 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:06:
[...]

In NOD32 zit een HTTP-scanner die al het webverkeer checkt op kwaardaardige content, maar daarin kan je URL's/IP's uitsluiten v/d scan. Aangezien je de GUI v/d router bereikt via 192.168.1.1 in je browser, kan je dat IP uitsluiten v/d scan, en sindsdien werkt de GUI bij mij een stuk beter.
Ik had dit probleem ook met de GUI ,maar dankzij deze tip opgelost :)

@tomwas54 thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 00:09:
Nieuwe firmware: http://www.mediafire.com/...C66U_3.0.0.4_374.38_1.zip

History
-------
3.0.0.4.374.38 (11-Jan-2014):
This version isn't available for the RT-N16 or the SDK5 build
of the RT-N66U as support for the SDK5 platform is currently
broken. Please stick to 374.36 Beta 1 for the time being on
these two platforms.

Note that the RT-N66U did get a newer wifi driver, so give it a
try, as it might have resolved or at least improved on the wifi
range issues.

Remember to do a factory default reset if switching from SDK5 to
SDK6 builds! Keep a backup of your existing settings in case you
decide to revert back to an SDK5 build.

- NEW: Merged with 374_2078 GPL provided by Asus (From RT-N66U).
Notable changes:
* Updated SDK for MIPS devices - 6.30.163.2002 (r382208)
* PPPoE HW acceleration should be fixed by the new SDK
* Updated AiCloud closed source components (MIPS)

- CHANGED: Reverted Parental Control code to our fixed code,
as I see Asus is still making fixes to their own
code past version 2078.
- CHANGED: Updated AC56 and AC68U wifi driver and CTF to
January 3rd builds (provided by Asus)
- FIXED: emf/igs userspace tools were missing on ARM devices
- FIXED: USB devices missing on MIPS devices (regression
in 374.37)
- FIXED: Wifi stability on ARM devices (regression in
374.37)

EDIT: kleine update (link aangepast)

in 374.38)
3.0.0.4.374.38_2 (17-Jan-2014) is er ook alweer.

http://www.mediafire.com/...C66U_3.0.0.4_374.38_2.zip

3.0.0.4.374.38_2 (17-Jan-2014):
- CHANGED: Improved webui responsiveness by instructing the browser
to cache images.
- CHANGED: Reverted minidlna to 374.37 code. While the latest code
brings some fixes, it seems to also break functionality
for a small number of users. Too many low-level changes
from the minidlna author to make it easy to debug.
- FIXED: Syntax error in DHCPv6 client config (Asus bug)
- FIXED: Domain field wasn't clearly identified on the webui
when DDNS set to Namecheap (Saintdev)
- FIXED: Missing carriage return in dnsmasq.conf when PPTP VPN
is enabled, causing LAN name resolution issues.
(Asus bug)
- FIXED: A few unescaped quotes in the French dict would break
some webui pages (such as the Wireless page).
(Asus bug)
- FIXED: OpenVPN server export would always export the first
server instance configuration.
- FIXED: Bogus "Config file is missing" error logged by pptpd when
it was starting (Asus bug)
- FIXED: "Advertise DNS" wasn't visible if the page was loaded and
"Respond to DNS" was already enabled.

in 374.38)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Vanaf nu ook Merlin geïnstalleerd. Zeer prettig om de LEDs te kunnen uitzetten, aangezien de router hier in de woonkamer staat.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik kom in dit topic wel eens de melding tegen dat het bereik tegen valt, over wat voor afstanden praten we dan? Van schuur tot aan zolder door drie gewapend betonnen vloeren of van meterkast naar woonkamer? Zelf is mijn maximale afstand tien meter (door muur en vloer).

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Hebben jullie ook binnen VPN verbindingen naar lokale netwerkapparaten niet vooruit te branden zijn?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gonadan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:26:
Ik kom in dit topic wel eens de melding tegen dat het bereik tegen valt, over wat voor afstanden praten we dan? Van schuur tot aan zolder door drie gewapend betonnen vloeren of van meterkast naar woonkamer? Zelf is mijn maximale afstand tien meter (door muur en vloer).
Het bereik bij mij is op elke afstand brak. D.w.z., op 2.4GHz. De snelheden daarentegen zijn wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sebazzz schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:11:
Vanaf nu ook Merlin geïnstalleerd. Zeer prettig om de LEDs te kunnen uitzetten, aangezien de router hier in de woonkamer staat.
Dat is best handig om te weten (draai nu nog de standaard firmware). Mis je sowieso vaak bij apparatuur, gelukkig kan het bij m'n scherm ook, blauw is al geen fijne kleur om lang naar te staren.

Zodra ik een 2e router naar wens heb ingesteld ga ik eens met de firmware op de Asus experimenteren. Kan ik d'r meteen ff een bereikmeting in voor/achtertuin en de bushalte bij doen :+
Mijn vorige router/modem (Zyxel F1 ding van Telfort) haalde de bushalte aan de overkant van de straat, maar die stond wel op de 1e verdieping, dus kon mooi zonder hindernis het signaal naar de overkant gooien. Nu zit de router achter m'n tv geplakt, maar goed tot achterin mijn voor en achtertuin is genoeg natuurlijk :)

--
had per abuis de vorige keer geupgrade zonder te resetten, en denk dat ik daardoor al 2x een wan connection lost heb gehad, had voorheen 3 maanden uptime en geen issues namelijk. Wel jammer dat je niet kunt upgraden zonder dit soort gerommel, maar goed, stel em morgenavond wel ff opnieuw in, lesje weer geleerd :)

[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 30-01-2014 22:13 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Heb het modem nu 2 dagen en als ik iets in de config verander klapt de download snelheid in naar 20 a 30 mb bij ziggo speedtest
Heb een 150/15 abo bij ziggo.
Heb er vandaag de laatste FW (3.0.0.4.374_2050) opgezet maar geen verbetering..
Doe ik het modem 5 min van de stroom af werkt alles weer normaal..
Meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

fotojunk schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:30:
Heb het modem nu 2 dagen en als ik iets in de config verander klapt de download snelheid in naar 20 a 30 mb bij ziggo speedtest
Heb nooit last gehad van dramatische speeddipjes met de Asus tot nu toe..

--

draai nu sinds 15min de laatste Merlin firmware, mede dankzij dit topic de stealth mode ontdekt, waarvoor dank (echt absurd hoeveel onnodige leds in allerlei apparaten aan staan..). Nu eens bekijken hoe het zit qua stabiliteit. Heb wel het idee dat ik vlotter door de interface heen fiets, iemand nog meer die ervaring of ben ik zelf gewoon wat traag op vrijdagavond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Hang net mijn "Linksys-WRT320N" er weer aan en alles gaat weer op full speed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
fotojunk schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:30:
Ik heb hier ook last van gehad. instabiele download snelheden, wifi wat wegviel etc. ding terug gestuurd voor RMA. en nu 5 weken later eindelijk de bevestiging gekregen dat hij niet goed was en ik een andere krijg.
nu maar afwachten wat die doet. In de tussentijd een RT-AC68U op de kop getikt. en deze draait wel als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Heb hem bij BOL gekocht dus die gaat retour...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
tomwas54 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:06:
[...]

Dat probleem had ik dus ook al sinds enige tijd, volgens mij sinds de overstap van ESS 6 naar 7.

Alleen krijg ik de aangedragen oplossing maar half aan de praat.
Als ik het IP uitsluit van scannen, veranderd er niets de GUI blijft traag en ik moet vaak refreshen.
Alleen als ik de HTTP-controle volledig uitschakel werkt de GUI perfect en zeer snel.

Iemand enig idee waar het mis gaat?
Bijgevoegd instellingen ESS.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img822/364/bm9t.jpg

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Nieuwe firmware: http://www.mediafire.com/...C66U_3.0.0.4_374.39_0.zip

History
-------
3.0.0.4.374.39 (31-Jan-2014)
- NEW: Merged with Asus 374_583 GPL. Notable changes:
* USB hub support
- NEW: DNS-based filtering. Under Parental Control there is
now a new tab called DNS Filter where you can enable
a DNS-based filtering service, and apply a specific
filter both globally and on a per-client basis. Supported
are: OpenDNS, Norton Connect Safe and YandexDNS.
- NEW: helper.sh script, to simplify creation of postconf
scripts. See the postconf section for details.
- CHANGED: Discontinued SDK5 builds for the RT-N66U. The new EM
builds resolved wifi range issues by running the SDK6
driver set in Engineering Mode (driver provided by Asus).
Look in the Experimental folder for the EM build - it will
eventually become the standard build for the N66U once
it gets sufficiently tested. You might need to do a
factory default reset after switching to an EM build,
for best results.
- CHANGED: Re-switched back to rp-pppoe 3.11 since nobody confirmed
that 3.10 worked better for them.
- CHANGED: Allow PPPoE MTU up to 1500, for ISPs that support RFC 4638.
- CHANGED: Additional webui performance improvement by caching CSS.
- FIXED: DHCPv6 client failing to start if the router username was
changed from "admin" (Asus bug) (patch from Saintdev)
- FIXED: DHCPv6 client failing to request an IP with some ISPs
such as Comcast (Asus bug) (patch from Saintdev)
- FIXED: SMB shares were accessible over WAN, bypassing Netfilter
(Asus bug) (AC56/AC68)
- FIXED: USB read speed would be limited by the QoS upstream
configuration (Asus bug) (AC56/AC68)
- FIXED: Resolution of local machines with domain appended would fail
when using a nameserver that does not return nxdomain errors
(such as OpenDNS) (Asus bug)

The new behaviour is configurable on the LAN-> DHCP page,
in case you run your own nameserver which is expected to
handle both local and remote domains. Default is to not
forward these (to allow OpenDNS to work properly).

- FIXED: OpenVPN Client page - changing the local IP wouldn't always be
properly saved.
- FIXED: Well-known services not properly applying settings on the
Network Services Filtering page (Asus bug)
- FIXED: Webui crash when importing an ovpn with invalid cert/keys
- FIXED: resolv.conf not reverted to its original content after an
OpenVPN client that gets DNS pushed to it would disconnect.
- FIXED: The average rates on the realtime traffic page would be
calculated based on the max number of samples (300) instead of
the currently collected number of samples (Asus bug)
- REMOVED: YandexDNS has been removed, since its functionality is now
provided by the new DNSFilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
@mistervis, je moet je IP adres invullen bij protocol filtering en niet bij waar je nu zit op je plaatje
hier werkt het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Gratje schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:28:
[...]

Ik heb hier ook last van gehad. instabiele download snelheden, wifi wat wegviel etc. ding terug gestuurd voor RMA. en nu 5 weken later eindelijk de bevestiging gekregen dat hij niet goed was en ik een andere krijg.
nu maar afwachten wat die doet. In de tussentijd een RT-AC68U op de kop getikt. en deze draait wel als een zonnetje.
De mijne is/was dus ook brak..dus terug naar Bol en was nog niet betaald..je kan daar ook achteraf
betalen gelukkig..
Had direct een andere bij Dixons webshop besteld en die werd zaterdag nog geleverd..
Tot op heden werkt die perfekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
ionicdog schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:47:
@mistervis, je moet je IP adres invullen bij protocol filtering en niet bij waar je nu zit op je plaatje
hier werkt het ook
Inderdaad dat was dus wat ik fout deed 8)7

Thanx, nu werkt het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Nieuwe firmware: http://www.mediafire.com/...C66U_3.0.0.4_374.40_0.zip

History
-------
374.40 (6-March-2014)
- KNOWN ISSUE: Some people are experiencing random reboots
with the RT-AC68U running firmwares based on recent Asus GPL.
If you are are affected, please revert to 374.40 alpha4 for now.
Asus are looking into the issue, which affects this model since
374_4422.

- FIXED: Asuswrt was calling wl_defaults() every time the
wifi was restarted, causing Regulation Mode to be
overwritten. Now we force it to h mode if the
router model and region requires DFS compliance
(same as Asus's code, except we won't enforce
it to off in other scenarios, and will only do
so if it was previously set to off).
- FIXED: Advanced wireless page broken on Internet Explorer, due
to missing Array.IndexOf() support in IE (Asus bug)
- FIXED: Incorrect model detection prevented CPU temperature
from being shown on the Sysinfo page on the "R" SKUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Nah zo te zien niet de moeite waard om die update erop te gooien, heeft geen toegevoegde waarde (tenzij je IE gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:22

mjl

Ugh

Ik overweeg deze te kopen maar viond op verschillende websites verschillende type nummers:

90-IGY7002M00-3PA0, 90-IGY7002M00-3PA0, 90-IGY7002M01-3PA0

Ik kan nergens vinden (google) wat het vershil is, iemand enig idee?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
De eerste 2 nummers zijn sowieso al hetzelfde. Waarschijnlijk is het tweede nummer een andere revisie/batch. Dus niet echt iets om je druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zag een firmware update vanuit Asus voorbijflitsen: Asus RT-AC66U 3.0.0.4.374.5517

Veel fixes, o.a. mbt kwetsbaarheden...
Security related issues:

Fixed remote command execution vulnerability
Fixed cross site scripting vulnerability
Fixed parameters buffer overflow vulnerability
Fixed XSS(Cross Site Scripting) vulnerability
Fixed CSRF(Cross Site Request Forgery) vulnerability
Added auto logout function. The timeout time can be configured in - Administration--> System
Included patches related to network map. Thanks for Merlin's contribution.
Fixed password disclosure in source code when administrator logged in.
Changed OpenSSL Library from 1.0.0.b to 1.0.0.d. Both OpenSSL versions are not vulnerable to heartbleed bug.

Others:

Fixed IPTV related issues.
Modified the 3G/LTE dongle setting process in quick internet setup wizard.
Fixed the Cloud sync problem
Fixed Parental control check box UI issues.
Modified the FTP/ Samba permission setting UI
Modified media server setting UI
amba/ media server/ iTunes server name can be changed.
Dual wan fail over now support fail back
Fixed wake on lan magic packet sending issue.
Fixed false alarm for samba and ftp permission.
Fixed IPv6 related issues.
Draai zelf nog de voorlaatste versie van de Merlin firmware..naar alle tevredenheid overigens.
Daar zal binnenkort dus wel weer een update voor volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om een (USB of via CAT kabel) camera aan de AC66u te hangen en dat deze rechtstreeks beelden op kan slaan op de aangesloten opslag (via USB).

Ik wil namelijk video surveillance gaan gebruiken om mijn pup beneden in de gaten te houden, wellicht ook op afstand via Phone (android / ios) , iemand tips om dit te realiseren / hoe aan te pakken ?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Laatst online: 18:10
Zijn er nog meer mensen die een externe HD via de USB aan de router hebben gekoppeld?
Ik heb een paar keer gehad dat de HD..en zelfs de interface v/d router niet meer te bereiken was.

Ik heb Firmware:3.0.0.4.374.34_2 (Merlin build)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
Zeker en dat werkt als een zonnetje. Althans niet supersnel maar wel stabiel. Ik draai de laatste versie van Merlin. Wat ik wel heb gedaan is de harddisk geformatteerd naar ext3 en dat scheelt veel ellende!
Eskiya schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 08:41:
Zijn er nog meer mensen die een externe HD via de USB aan de router hebben gekoppeld?
Ik heb een paar keer gehad dat de HD..en zelfs de interface v/d router niet meer te bereiken was.

Ik heb Firmware:3.0.0.4.374.34_2 (Merlin build)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
Out of the huidige box wordt alleen NAS-achtige functionaliteit geboden door de beschikbare firmwares zoals Asus zelf, Merlin en Tomato. Echter niets houdt je tegen om zelf pakketten te installeren. Onlangs een webserver met succes geinstalleerd in het NV-RAM van de router, dus ondersteuning voor een USB camera zou moeten kunnen. Wel zorgen dat je de procedure kunt herhalen want na een firmware upgrade wordt het NV-RAM weer gewist.
freestyler2 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:42:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om een (USB of via CAT kabel) camera aan de AC66u te hangen en dat deze rechtstreeks beelden op kan slaan op de aangesloten opslag (via USB).

Ik wil namelijk video surveillance gaan gebruiken om mijn pup beneden in de gaten te houden, wellicht ook op afstand via Phone (android / ios) , iemand tips om dit te realiseren / hoe aan te pakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

enohpi schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:32:
Out of the huidige box wordt alleen NAS-achtige functionaliteit geboden door de beschikbare firmwares zoals Asus zelf, Merlin en Tomato. Echter niets houdt je tegen om zelf pakketten te installeren. Onlangs een webserver met succes geinstalleerd in het NV-RAM van de router, dus ondersteuning voor een USB camera zou moeten kunnen. Wel zorgen dat je de procedure kunt herhalen want na een firmware upgrade wordt het NV-RAM weer gewist.

[...]
Ik heb ook Merlin hierop geinstalleerd, ik kom alleen in de documentatie niks tegen over het aansluiten van een camera oid en het opnemen hiervan.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware Merlin 3.0.0.4.374.41_0 is uit!! :D
Draait als een zonnetje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:37:
Ah, binnenkort dan ook eens aanslingeren :)

Voor 't gemak even een linkje naar Merlin 3.0.0.4.374.41_0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 23:55
Kan iemand me zeggen hoe hoog de router is, incl. de antennes (voor wandbevestiging)?

[ Voor 3% gewijzigd door retspan op 28-04-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

retspan schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:46:
Kan iemand me zeggen hoe hoog de router is, incl. de antennes (voor wandbevestiging)?
~31cm met de antennes recht omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:37:
Heartbleet fix erin verwerkt? Tomato sinds deze week geupdate ivm heartbleet fix voor de rest niets anders. Werkt als een zonnetje.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:17
nadat ik een nieuwe laptop had gekocht (msi gs70) met een ac-7260 kaart van intel
had ik heel veel problemen om die kaart lekker te laten werken met mijn huidige access points/router.
Ik had nog 2 single band 2.4ghz daar haalde ik max maar 25Mbit mee en mijn 5ghz werd helemaal niet gezien door mijn laptop... (mijn telefoon heeft daar geen problemen mee)

Dus ik dacht ik vervang alles maar door 2 ac66u routers (ik heb ook nog gekeken naar de ac68u maar die lijkt zelfs wat minder in bepaalde dingen...)

Ik heb direct de laatste merlin build er maar op gezet en ik zag hier de settings om hem in 200mw te krijgen maar ik moet 1 veranderen:

nvram set pci/1/1/ccode=US
nvram set pci/2/1/ccode=US
nvram set wl0_country_code=US
nvram set wl1_country_code=US
nvram set regulation_domain=US
nvram set regulation_domain_5G=EU
nvram commit

zie die laatste die ik wel op EU heb gehouden, als ik dat niet doe dan zie ik de 5g totaal niet, niet op mijn laptop en niet op mijn telefoons, ik denk dat de router dan een kanaal kiest dat buiten de eu valt en mijn telefoon en mijn laptop daar niet naar kijkt.

Geen idee of de 200mw nu wel op de 5ghz band werkt of niet. Maar de snelheid is perfect:

http://www.speedtest.net/my-result/3497659199

dat is praktisch mijn volledige ziggo snelheid.

het bereik moet ik nog testen, maar waar ik bereik wil hebben krijg ik dus mijn volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

RobbyTown schreef op zondag 04 mei 2014 @ 00:46:
[...]

Heartbleet fix erin verwerkt? Tomato sinds deze week geupdate ivm heartbleet fix voor de rest niets anders. Werkt als een zonnetje.
Voor zover ik destijds in de Merlin source kon vinden werd er geen kwetsbare versie van openssl gebruikt, maar een wat oudere versie.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste