Merlin heeft de Run-Commando-Tab verwijderd wegens veiligheid. Je kunt onder Administration-System Telnet even openzetten. Daarna via telnet inloggen op je router. Als je e.e.a. wilt checken kun je nvram get <de rest> commandos gebruiken.
joco schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:10:
nadat ik een nieuwe laptop had gekocht (msi gs70) met een ac-7260 kaart van intel
had ik heel veel problemen om die kaart lekker te laten werken met mijn huidige access points/router.
Ik had nog 2 single band 2.4ghz daar haalde ik max maar 25Mbit mee en mijn 5ghz werd helemaal niet gezien door mijn laptop... (mijn telefoon heeft daar geen problemen mee)
Dus ik dacht ik vervang alles maar door 2 ac66u routers (ik heb ook nog gekeken naar de ac68u maar die lijkt zelfs wat minder in bepaalde dingen...)
Ik heb direct de laatste merlin build er maar op gezet en ik zag hier de settings om hem in 200mw te krijgen maar ik moet 1 veranderen:
nvram set pci/1/1/ccode=US
nvram set pci/2/1/ccode=US
nvram set wl0_country_code=US
nvram set wl1_country_code=US
nvram set regulation_domain=US
nvram set regulation_domain_5G=EU
nvram commit
zie die laatste die ik wel op EU heb gehouden, als ik dat niet doe dan zie ik de 5g totaal niet, niet op mijn laptop en niet op mijn telefoons, ik denk dat de router dan een kanaal kiest dat buiten de eu valt en mijn telefoon en mijn laptop daar niet naar kijkt.
Geen idee of de 200mw nu wel op de 5ghz band werkt of niet. Maar de snelheid is perfect:
http://www.speedtest.net/my-result/3497659199
dat is praktisch mijn volledige ziggo snelheid.
het bereik moet ik nog testen, maar waar ik bereik wil hebben krijg ik dus mijn volle snelheid.