Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 23:58
Merlin heeft de Run-Commando-Tab verwijderd wegens veiligheid. Je kunt onder Administration-System Telnet even openzetten. Daarna via telnet inloggen op je router. Als je e.e.a. wilt checken kun je nvram get <de rest> commandos gebruiken.
joco schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:10:
nadat ik een nieuwe laptop had gekocht (msi gs70) met een ac-7260 kaart van intel
had ik heel veel problemen om die kaart lekker te laten werken met mijn huidige access points/router.
Ik had nog 2 single band 2.4ghz daar haalde ik max maar 25Mbit mee en mijn 5ghz werd helemaal niet gezien door mijn laptop... (mijn telefoon heeft daar geen problemen mee)

Dus ik dacht ik vervang alles maar door 2 ac66u routers (ik heb ook nog gekeken naar de ac68u maar die lijkt zelfs wat minder in bepaalde dingen...)

Ik heb direct de laatste merlin build er maar op gezet en ik zag hier de settings om hem in 200mw te krijgen maar ik moet 1 veranderen:

nvram set pci/1/1/ccode=US
nvram set pci/2/1/ccode=US
nvram set wl0_country_code=US
nvram set wl1_country_code=US
nvram set regulation_domain=US
nvram set regulation_domain_5G=EU
nvram commit

zie die laatste die ik wel op EU heb gehouden, als ik dat niet doe dan zie ik de 5g totaal niet, niet op mijn laptop en niet op mijn telefoons, ik denk dat de router dan een kanaal kiest dat buiten de eu valt en mijn telefoon en mijn laptop daar niet naar kijkt.

Geen idee of de 200mw nu wel op de 5ghz band werkt of niet. Maar de snelheid is perfect:

http://www.speedtest.net/my-result/3497659199

dat is praktisch mijn volledige ziggo snelheid.

het bereik moet ik nog testen, maar waar ik bereik wil hebben krijg ik dus mijn volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:17
enohpi schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:58:
Merlin heeft de Run-Commando-Tab verwijderd wegens veiligheid. Je kunt onder Administration-System Telnet even openzetten. Daarna via telnet inloggen op je router. Als je e.e.a. wilt checken kun je nvram get <de rest> commandos gebruiken.

[...]
de vraag was niet hoe ik dat moest doen (ik heb ssh en connect gewoon met putty)

Ik had gewoon de opmerking dat ik de " regulation_domain_5G" niet op US kan zetten
als ik dat doe dan zie ik de 5ghz ssid totaal niet meer, die moet ik dus op EU laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
joco schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:27:
[...]

de vraag was niet hoe ik dat moest doen (ik heb ssh en connect gewoon met putty)

Ik had gewoon de opmerking dat ik de " regulation_domain_5G" niet op US kan zetten
als ik dat doe dan zie ik de 5ghz ssid totaal niet meer, die moet ik dus op EU laten staan
Op Wikipedia staat een mooi tabelletje met de kanalen die hier beschikbaar zijn. Dus als de wifi modus op een ander land staat zal die waarschijnlijk op andere kanalen die je hier (officieel)niet kunt gebruiken.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Wie draait er Tomato. Op al mijn vorige routers draaide ik tot tevredenheid Tomato. Bij de AC66U durf ik het nog niet aan. Ik lees in de changelog dat de maximale snelheid op 5Ghz 450 Mbit is. Ik weet niet of ik de 700 - 1000 Mbit die ik nu haal daarvoor wil inruilen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:17
chickpoint schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 00:44:
[...]

Op Wikipedia staat een mooi tabelletje met de kanalen die hier beschikbaar zijn. Dus als de wifi modus op een ander land staat zal die waarschijnlijk op andere kanalen die je hier (officieel)niet kunt gebruiken.
ja dat weet ik wel, maar het domme is als ik hem op US zet dat ik dan geen kanalen kan kiezen..
ik zie alleen maar "0" staan

Dus hij lijkt dat dat totaal automatisch of zo te doen.
Nu ik hem op EU heb staan kan ik hem wel op een andere kanaal zetten (wat ik ook gedaan heb, want hij zetten beide (router + access point) op hetzelfde kanaal in het zelfde huis.

Maar goed het werkt nu allemaal zo ver ik kan zien prima, had alleen wel nog een iets beter bereik verwacht. Zeker op de 2.5ghz
5Ghz is sowieso voor mij niet echt bruikbaar buiten dezelfde verdieping, 1 verdieping omhoog en hij is al een heel stuk gedempt en niet echt meer bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik gebruik de AC66U nu al tijden, ben er erg content mee. Nooit omkijken naar.

Nu wil ik toch gebruik maken van gastnetwerk, want bijna iedereen die langskomt en langer als uurtje blijft hangen vraagt wel om wifi. Gister mee aan de slag gegaan, maar kon nergens wat vinden om de snelheid in te perken. Heeft de Asus niet zo'n mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 08:39
Iemand enig idee hoe zo'n traffic te verklaren valt (klik voor groot):
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/33m7nti.png

Qua verbinding kan het niet eens, want ik heb een 30Mbit-lijn liggen....
Real time gebeurt er trouwens vrijwel niets...

[ Voor 29% gewijzigd door keko12 op 21-05-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

SYQ schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:14:
Ik gebruik de AC66U nu al tijden, ben er erg content mee. Nooit omkijken naar.

Nu wil ik toch gebruik maken van gastnetwerk, want bijna iedereen die langskomt en langer als uurtje blijft hangen vraagt wel om wifi. Gister mee aan de slag gegaan, maar kon nergens wat vinden om de snelheid in te perken. Heeft de Asus niet zo'n mogelijkheid?
Kan zo snel ook niet zoiets vinden. Hij heeft wel QoS mogelijkheden, maar niet specifiek om het gastnetwerk te knijpen.

Maar waarom zou je dat precies willen afknijpen? Als je last hebt van overvloedig verkeer van je gasten dan zeg je daar toch gewoon wat van? En aangezien je gasten waarschijnlijk niet heel veel meer doen dan een beetje hun mail/whatsapp/facebook lezen en wellicht een keer een youtube filmpje checken zal het toch allemaal wel meevallen?

Of wil je een open gastnetwerk gaan opzetten? Zou ik persoonlijk niet doen. Gewoon afschermen met een WPA2-key. Als je die een beetje tactisch kiest, zodat hij toch veilig is, maar wel makkelijk aan iemand te vertellen dan werkt dat prima, toch?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

4POX schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 08:40:
Wie draait er Tomato. Op al mijn vorige routers draaide ik tot tevredenheid Tomato. Bij de AC66U durf ik het nog niet aan. Ik lees in de changelog dat de maximale snelheid op 5Ghz 450 Mbit is. Ik weet niet of ik de 700 - 1000 Mbit die ik nu haal daarvoor wil inruilen.
Draai hem al enkele maanden. Wel na de flash router herstarten dan werkt de 5Ghz (YouTube: Asus RT-AC66U - How to solve problems with 5GHz radio). Maar 5Ghz op 450Mbit? Max rate op 5Ghz is 54Mbps bij 2.4Ghz is max rate 450Mbps.

[ Voor 10% gewijzigd door RobbyTown op 22-05-2014 08:59 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:29
Ik overweeg deze aan te schaffen. Ik heb geen 802.11ac apparatuur, maar wel een aantal apparaten die 802.11n ondersteunen op 450Mbit in de 5GHz band. Is deze router compatible hiermee, zodat ik gewoon 450Mbit blijf halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:05
Ik heb een vraag mbt de download functie van de router (Merlin FW)
Ik heb m'n servertje uitgeschakeld en externe HD middels de USB gekoppeld aan de router, vervolgens heb ik de Download Master functionaliteit geactiveerd. Echter nu heb ik de volgende problemen waar ik zo 1-2-3 geen oplossing of workaround voor heb. Daarom hoop ik ook dat iemand me uit de brand kan helpen.

1. Ik kan niet (meer) met de app SABMobile connecten naar de "server" cq. router omdat deze heel basic is en geen API key heeft om mee te connecten.
2. Voorheen zette ik alle nzb's in een map, waarop sabnzbd deze bestanden automatisch oppikte en vervolgens begon te downloaden --> deze functionaliteit zit er ook niet in.
3. Bestaat er een andere app of makkelijke manier om de nzb functionaliteit beter te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylvesterb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-07 15:17
Ik heb deze router nu ongeveer 1 jaar in gebruik. Tot ongeveer 2 maanden geleden was ik heel tevreden. Goede dekking, goede snelheid. Helaas heb ik sinds 2 maanden last van slechte dekking. Ik heb het apparaat op de 1e verdieping geplaatst zodat ik ook goed bereik had op zolder. Ik had eerst op zolder en in de tuin ruim voldoende dekking. Als ik nu verbinding wil maken op zolder zie ik geen netwerk en buiten is het na de achterdeur ook weg.

Er is in de tussentijd niets veranderd, buiten een paar software updates.

Wat ik al heb aangepast:

1. Apparaat resetten
2. channel aanpassen
3. Signaal opschroeven in software
4. Antennes anders richten
5. Andere firmware erop

Ik heb een 2,4 en 5 GHz netwerk. De problemen zijn er hoofdzakelijk met het 2,4 GHz netwerk

Hebben jullie nog ideeën? _/-\o_

PSN & R* Social: Sylvesterb001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sylvesterb schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:36:
Ik heb deze router nu ongeveer 1 jaar in gebruik. Tot ongeveer 2 maanden geleden was ik heel tevreden. Goede dekking, goede snelheid. Helaas heb ik sinds 2 maanden last van slechte dekking. Ik heb het apparaat op de 1e verdieping geplaatst zodat ik ook goed bereik had op zolder. Ik had eerst op zolder en in de tuin ruim voldoende dekking. Als ik nu verbinding wil maken op zolder zie ik geen netwerk en buiten is het na de achterdeur ook weg.

Er is in de tussentijd niets veranderd, buiten een paar software updates.

Wat ik al heb aangepast:

1. Apparaat resetten
2. channel aanpassen
3. Signaal opschroeven in software
4. Antennes anders richten
5. Andere firmware erop

Ik heb een 2,4 en 5 GHz netwerk. De problemen zijn er hoofdzakelijk met het 2,4 GHz netwerk

Hebben jullie nog ideeën? _/-\o_
Heb hetzelfde. Sinds UPC hotspots en 4G actief ( weet niet als 4G op de frequentie zit) is het bereik bij mij ook slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

RobbyTown schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:57:
[...]

Heb hetzelfde. Sinds UPC hotspots en 4G actief ( weet niet als 4G op de frequentie zit) is het bereik bij mij ook slechter.
Enige wat te bedenken valt is inderdaad een enorme drukte op de 2,4 GHz..daar valt op den duur niet meer tegenop te tweaken natuurlijk :/ Zie hier nu ook FON-hotspots van KPN verschijnen maar so far nog niet echt last van issues..alhoewel ik zoveel mogelijk op de 5 GHz werk (ben daarin nog de enige..iig de laatste keer dat ik keek). Ben enorm tevreden met de Asus tot nu toe, performance en stabiliteit is echt top :)

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 10-07-2014 22:31 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Die UPC hotspots en dergelijke zijn natuurlijk geen extra (stoor)zenders. Het zijn enkel extra ssid's op bestaande radios. Dus ik kan me lastig voorstellen dat je daardoor extra storing zou hebben. 4G zit op andere frequenties, dus dat zal de oorzaak ook niet zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 10-07-2014 22:35 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:08
Staan de hotspot ook als "bekend" netwerk in je apparatuur?

Bij mijn mobiel (HTC One M7, geen 4G abbo) heb ik er last van als ik mijn ouders wifi erop heb staan... De telefoon lijkt dan op de achtergrond steeds te proberen te verbinden met hun netwerk, terwijl het toch echt een betere verbinding heeft met mijn AC66U :/

Bij mijn laptop met Intel AC 7260 ervaar ik hetzelfde, maar minder thuis (heeft praktisch een kooi van farenday waar mijn laptop staat), terwijl ik op school er extreem veel last van heb :/ (leuk hoor meerdere ap's met dezelfde naam en dan op een grensgebied zitten van 3 ap's...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
Hmmm, een ding wat wel duidelijk zuigt aan deze router: elke keer als ik een firmware update doe, dan kan ik de settings opnieuw instellen. Lastig, want hij staat hier als access point ingesteld. Als 'ie terugkomt na firmware upgrade als router in plaats van access point, dan lukt het niet gegarandeerd om in de webinterface te komen.

Waarom kunnen ze die upgradeprocedure niet wat netter maken, door de settings mee te nemen?
(overigens worden veel settings wel degelijk meegenomen, zoals wifi-instellingen en zo - maar zo iets essentieels als AP of routermode blijkbaar niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

vanaalten schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:54:
Hmmm, een ding wat wel duidelijk zuigt aan deze router: elke keer als ik een firmware update doe, dan kan ik de settings opnieuw instellen. Lastig, want hij staat hier als access point ingesteld. Als 'ie terugkomt na firmware upgrade als router in plaats van access point, dan lukt het niet gegarandeerd om in de webinterface te komen.

Waarom kunnen ze die upgradeprocedure niet wat netter maken, door de settings mee te nemen?
(overigens worden veel settings wel degelijk meegenomen, zoals wifi-instellingen en zo - maar zo iets essentieels als AP of routermode blijkbaar niet)
Welke firmware heb je dan? Tomato heb ik nergens last van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
RobbyTown schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:51:
[...]

Welke firmware heb je dan? Tomato heb ik nergens last van....
Ik heb gewoon geupgrade naar de laatste Asus firmware - en tot nu toe met elke Asus firmware upgrade op deze router problemen gehad om 'm daarna weer goed geconfigureerd te krijgen.

En wellicht dat dat met alternatieve firmwares beter is, maar ik heb al die extra features, toeters en bellen niet nodig - hij staat hier puur wifi-accesspoint te spelen.

Ach, het is allemaal wel overkomelijk, maar ik raar gewoon wat gefrustreerd dat een A-merk fabrikant z'n firmware-updates zo slordig implementeerd. Zou toch niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit mijn router opnieuw hoeven in te stellen na een Asus firmware update.. mm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:50:
Ik heb nog nooit mijn router opnieuw hoeven in te stellen na een Asus firmware update.. mm..
Ik ook niet.... maar ben naar tomato gegaan iets nettere interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb enkel een reset gedaan bij de firmwares waar het expliciet gemeld werd dat dit moest :/
Voor de rest nooit iets hoeven herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Wellicht dat 'ie enkel de operating mode (Access Point, router mode...) 'vergeet', want de ingestelde wifi namen/wachtwoorden onthoudt 'ie wel. Ik vermoed dat ik een minderheid ben, met dit ding enkel als access point gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15
Zojuist geupdate naar firmware 3.0.0.4.376.1123.
Wat een drama. De dekking is erg verslechterd , IP cameras zijn ineens buiten bereik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Galaxis schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:09:
Zojuist geupdate naar firmware 3.0.0.4.376.1123.
Wat een drama. De dekking is erg verslechterd , IP cameras zijn ineens buiten bereik :(
Staat in het AC68 topic ook ja, schijnt niet de meest fijne update ooit te zijn :/

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ah. Het ligt niet aan mij.

Ik kreeg al klachten dat haar android een slechter verbinding heeft. (En ik ook).

De laptop wil niet meer connecten op AC snelheid. Alleen maar op N snelheid. En die is niet over naar huis te schrijven.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Snap nooit zo goed dat een update als deze er bij "zo'n bedrijf" uit komt rollen. Natuurlijk zullen er best veel scenarios zijn en niet alles is te testen maar dan nog.Vrijwel zeker dat er heel snel wéér een nieuwe gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Na aanleiding van dit topic de voorlaatste firmware er weer terug geplaatst.

AC snelheid is weer terug. Rate 702 Mbit \o/

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Kan je gewoon ongestraft terug flashen naar een vorige firmware, met het behouden van je instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Galaxis schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:40:
Kan je gewoon ongestraft terug flashen naar een vorige firmware, met het behouden van je instellingen ?
Geen idee. Ik heb terug geflashed. Laptop maakt verbinding en heeft internet. Dan ben ik al happy.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Waar kan ik de oudere firmware vinden ?

Die nieuwe is echt drama. in de woonkamer waar ik normaal altijd goed bereik heb gehad is het nu drama. Wegvallende lijn, snelheid max 15mbit waar ik normaal de volle 90 van ziggo kan behalen.

Wat een ellende is dit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Gelukt. De vooraatste firmware erop geflashed. Problemen lijken over te zijn. Echter heeft een ip cam nog steeds geen signaal. Heeft altijd zonder problemen gewerkt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Laatst online: 11-09 11:08
Galaxis schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:16:
Gelukt. De vooraatste firmware erop geflashed. Problemen lijken over te zijn. Echter heeft een ip cam nog steeds geen signaal. Heeft altijd zonder problemen gewerkt. :/
Waarschijnlijk is je Tx-waarde naar 80% gegaan. Dat is de nieuwe standaard waarde in deze (slechte) firmware. Helaas neemt hij die 80% mee terug als je de vorige firmware terugzet. Terugzetten naar 100 mW zou het probleem moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
TX power staat ook weer op 100mW. Helaas gaat er iets goed mis met de wifi in ons huis.

Als ik scan een programma( inssder? ) dan vind ik 28AP's . Allemaal verspreid over diverse kanalen.

Sinds een aantal dagen is mijn wifi bereik echt waardeloos in huis. Zelfs op korte afstanden ( 10meter) heb ik vaak geen wifi bereik meer terwijl dit voorheen geen probleem was. Ik word er een beetje moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Galaxis schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:12:
TX power staat ook weer op 100mW. Helaas gaat er iets goed mis met de wifi in ons huis.

Als ik scan een programma( inssder? ) dan vind ik 28AP's . Allemaal verspreid over diverse kanalen.

Sinds een aantal dagen is mijn wifi bereik echt waardeloos in huis. Zelfs op korte afstanden ( 10meter) heb ik vaak geen wifi bereik meer terwijl dit voorheen geen probleem was. Ik word er een beetje moedeloos van.
Die firmware blijft idd een gedoe.
Altijd maar upgraden word je vaak niet wijzer van. Kost je alleen maar bakken met tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Brad Pitt schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:35:
Snap nooit zo goed dat een update als deze er bij "zo'n bedrijf" uit komt rollen. Natuurlijk zullen er best veel scenarios zijn en niet alles is te testen maar dan nog.Vrijwel zeker dat er heel snel wéér een nieuwe gaat zijn.
Erg vaag inderdaad, het doet namelijk je naam niet veel goed. En dat is zonde, want het is een verdomd goede router(serie). Ik ben tegenwoordig erg terughoudend: als het super draait en er geen ernstige beveiligingslekken met nieuwe firmware worden gedicht, laat ik het lekker zoals het is. Sowieso pak ik niet meer de officiële software maar alleen Merlin. Maar wel even een kanttekening: ik gebruik geen uitgebreide opties, en sluit er niets op aan via USB oid.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Oef. Die Merlin werkt erg goed.

Geen rare time-out. Veel fijne functies.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:09
Even een onnozele vraag tussendoor, vergeef mij :P

Waar kan ik die merlin firmware vinden en is dit makkelijk erop te flashen? En welke versie/fw build raden jullie aan?

Ga deze router waarschijnlijk aanschaffen omdat ik doodziek word van mn trage ziggo ubee modem. De ziggo modem zal dus in bridge modus gaan.

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik zou zeggen: kijk eens in de topicstart, daar staat gewoon een linkje. Even googlen brengt je ook al heel snel op de homepage van de maker, waar ongetwijfeld installatie instructies staan (die overigens exact hetzelfde zijn als die van de normale firmware).

Over het algemeen wil je gewoon de laatste versie draaien (ivm opgeloste beveiligingsissues bijvoorbeeld), maar soms kan het geen kwaad om even af te wachten of niemand problemen heeft met een update voor je hem installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:09
Orion84 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:33:
Ik zou zeggen: kijk eens in de topicstart, daar staat gewoon een linkje. Even googlen brengt je ook al heel snel op de homepage van de maker, waar ongetwijfeld installatie instructies staan (die overigens exact hetzelfde zijn als die van de normale firmware).

Over het algemeen wil je gewoon de laatste versie draaien (ivm opgeloste beveiligingsissues bijvoorbeeld), maar soms kan het geen kwaad om even af te wachten of niemand problemen heeft met een update voor je hem installeert.
Ah excuus, had er wel gekeken maar gewoon compleet overheen gelezen.

Dank voor je reactie.

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eM.
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 19:48

eM.

Galaxis schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:12:

Ik heb precies hetzelfde probleem. Hoor het graag als je een oplossing hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hierbij mijn wireless settings ik heb nergens problemen mee

Tomato RT66AC wifi settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Sinds vandaag hebben wij in huis internet via de kabel (caiway).
Eerst kreeg ik het modem niet werkend op meerdere pc's tegelijk (via een switch).

Uiteindelijk erachter gekomen dat de modem ook echt alleen een modem is XD
Dus een uitstekende kans om de AC66U volledig te kunnen benutten (was 10 maanden lang enkel een AP)

Het is trouwens gewoon mogelijk boven de 100% te komen met de zendkracht in de nieuwste fimware :)
Gewoon 3x een waarde boven de 100 opgeven en dan op "popups van deze pagina niet meer tonen" klikken. apply an voilla XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Iemand hier ervaring met het gebruik van de OpenVPN server in deze router en het benaderen van andere apparaten in het LAN, vanaf een via VPN verbonden machine?

In het kader van Synology NAS besmet met ransomware synolocker zou ik het liefst alle poortforwards richting mijn NAS weghalen en via VPN verbinden naar mijn Asus router (met merlin firmware). En dan vanuit daar de admin interface (en andere diensten) van mijn NAS benaderen. Maar dat wil om de een of andere reden niet lukken.

VPN werkt prima, internetverkeer loopt ook via mijn thuis IP en ik kan de admin interface van de router benaderen op diens LAN IP 192.168.2.1. Maar de NAS benaderen op 192.168.2.X wil niet werken. Push LAN to clients staat al aangevinkt in de config.

Als ik verbind met de OpenVPN server in de NAS zelf werkt het prima. Behalve de NAS kan ik dan ook de router netjes op zijn LAN IP benaderen. Maar dit vereist dat ik de VPN poorten forward naar de NAS en daar zou ik het liefst vanaf willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik gebruik OpenVPN in de ASUS en kan gewoon connecten naar m'n server. Ik weet niet precies welke configuratie ik heb gebruikt. Dit is trouwens met de standaard ASUS firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
De Push to Lan geeft je waarschijnlijk een IP die buiten je standaard IP-Range ligt en dus waarschijnlijk niet ge-whitelist is in je NAS. Kijk even in je router log welk IP adres je krijgt toebedeeld en voeg die range toe aan je whitelist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

In de NAS is geen firewall actief, maar dat ga ik nog wel even dubbelchecken. Als VPN client krijg ik een 10.0.8.x IP. Maar dat zou dus op een of andere manier verbinding moeten hebben met het LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik zou dat ook wel willen dat de router de Vpn verzorgt en dat je dan de Nas kan benaderen.
Asus(Merlin) kan OpenVpn en PPTP (wil ik niet gebruiken) maar mijn Telefoon weer niet, die doet l2tp.
Ik ga alleen met mijn telefoon verbinding maken dus dat wordt lastig.
Ik heb nu via L2tp verbinding met de Nas, werkt ook prima.
Maar ga toch weer eens experimenteren en dit draadje in de gaten houden.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nou, na dagelijks meermaals de verbinding kwijt te zijn en te moeten rebooten maar eens een héle oude firmware (3.0.0.4.270.26) er op gezet. Kan mij niet herinneren dat dit vroeger ook zo was namelijk. Niets veranderd aan hardware en kabels en zo dus eens zien of dit helpt. De nieuwste versie is sowieso zo weer geflashed :)
Voorlopg alles okay en een constant snelle verbinding (newsgroups), iets dat vanmorgen heel anders was.

Edit: paar dagen verder. Nog steeds geen dips in de snelheid, nog steeds geen reboot nodig gehad. Alles verder hetzelfde qua computer, kabels, etc. Weet 99% zeker dat alle misére komt/kwam door de nieuwe updates :/

[ Voor 25% gewijzigd door Brad Pitt op 19-08-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Ik krijg het nu wel voor elkaar om met open vpn (android) via de asus ook mijn nas te benaderen, lokale pc's nog niet geprobeerd maar ook niet echt nodig hier.
Ik had op een gegeven moment de vpn synology server en de asus server tegelijk draaien, dat was hier de oorzaak. Toen ik de server op de synology uitzette kwam ik er prima in.
Gebruik open vpn connect en open vpn for android, werken beide.
Ook als ik de portforwards weg haal voor synology, 1194.

Gewoon de ovpn gexporteerd in de router (hier zit de ca.crt al in) en hier alleen redirect-gateway aan toegevoegd.
Deze geimporteerd en login/ww gegeven.

Volgende stap is maar eens te kijken of het ook lukt met een set certificaten, step 2..

Oja wel met de laatste merlin versie btw: RT-AC66U_3.0.0.4_376.45_0

[ Voor 4% gewijzigd door ionicdog op 20-08-2014 22:55 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hmm, en in je router gebruikte je al een andere poort voor ovpn? Wellicht dat het scheef gaat doordat beiden hetzelfde subnet gebruiken voor VPN clients, waardoor de AC66u wel verkeer van von client naar NAS routeert, maar de NAS de respons pakketjes richting zijn eigen VPN interface routeert.

Eens een keer uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ik had 1194 voor open Vpn geforward, puur voor de synology open vpn.
Daarnaast nog 3 poorten voor L2tp
Ik heb even alles gedisabled om te kijken of het werkte, ja dus
Maar het zal elkaar in de weg hebben gezeten betreft routering
Misschien kunnen beide wel aan. Heb eea gelezen over static routes die je dan zou moeten aanleggen etc
maar kan het ook mis hebben.
Heb ook idd geprobeerd om de Vpn dezelfde range Ip te geven als lokaal maar dat lukte ook niet, asus geeft dan een conflict message.
Maar voor nu blij dat het werkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Orion84 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:05:
Hmm, en in je router gebruikte je al een andere poort voor ovpn? Wellicht dat het scheef gaat doordat beiden hetzelfde subnet gebruiken voor VPN clients, waardoor de AC66u wel verkeer van von client naar NAS routeert, maar de NAS de respons pakketjes richting zijn eigen VPN interface routeert.

Eens een keer uitproberen :)
En dat loste bij mij dus het probleem op. Beide OpenVPN servers gebruikten 10.8.0.0 als netwerk range voor VPN clients (LAN range is 192.168.2.0). In de NAS heb ik dit nu aangepast naar 10.9.0.0 en als ik nu een VPN verbinding maak naar mijn router, kan ik wel mijn NAS benaderen op zijn LAN IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:54

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb nu al een aantal maanden deze router maar heb wel de nodige problemen:
- slecht bereik in een slaapkamer boven (1e verdieping), router staat in de meterkast, beperkte afstand met geen obstakels
- uitvallende verbinding op met name een iPad 2 en een Motorola Moto G.
Ik ben best wel teleurgesteld in de kwaliteit van dit modem.
Momenteel staat er nog de orginele Asus firmware op (inmiddels laatste versie).
- zijn dit bekende problemen en is hier iets aan te doen?
Ik lees hier ook veel over de Merlin firmware. De Merlin firmware biedt in ieder geval veel meer instelmogelijkheden, maar is deze ook stabieler/beter?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
De laatste ASUS firmware heeft bij mij ook allerlei problemen gegeven mbt signaalsterkte. Ik heb de voorlaatste versie weer teruggezet en draai nu zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb de problemen met in ieder geval de laatste 3 firmwares. Het irritante van de meest recente is dat je het vermogen niet meer goed in kunt stellen omdat ze de schaal van mW vervangen hebben door %.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik39
  • Laatst online: 20-08-2023
Heb nu de Merlin 43 versie en ben ook ontevreden over het wifi-bereik. Heeft iemand een suggestie voor een oudere firmware versie waarvan het wifi-bereik beter is? Mag eventueel ook een versie van de asus firmware zelf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb firmware:3.0.0.4.374.38_2 (Merlin build) draaien en niks te klagen: prima bereik (tot aan de buren 3 deuren verder :P ) en op zolder ook nog tot in het uiterste hoekje, idem voor de tuin. Van de mensen die ik ken met een Asus RT AC66U is iedereen lyrisch over het uitstekende bereik en performance. Vreemd dat er blijkbaar zoveel verschil in zit tussen de verschillende firmwares? Heb een normaal huis, geen hutje van hout ofzo :+

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Kan het zijn dat er verschillende hw revisies zijn? Dat was bij de DLink 655 ook het probleem.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ja er zijn denk versies die je nu koopt heeft 1b versie tenminste bij de N66U van de week 1 uitgepakt. Welke in begin versie was geen idee. Ik heb de AC66U en daar staat niets van hw versie op.

[ Voor 26% gewijzigd door RobbyTown op 04-09-2014 11:11 ]

• DCG909
Ik heb in mijn slaapkamer (waar ik de AC66U aan de muur heb hangen :p ) en de betreffende verdieping prima bereik op zowel 2.4 als 5 Ghz.
Ga ik echter naar boven dan is het ronduit kut...

Moet daarbij wel zeggen dat de beneden verdieping waar mijn kamer dus is voornamelijk gipswanden heeft en her en der gewapend betonnen pilaren (of metalen, durf ik even niet met zekerheid te zeggen) en de bovenverdieping heeft veelal gewapend betonnen muren...
Vloer/plafond is ook dik gewapend beton :/

De enige plek waar mijn bereik minder was beneden was een soort inham wederom uit gewapend beton...
Dat heb ik op kunnen lossen door de AC66U dus in mijn kamer op te hangen.

Voor mijn gevoel heeft de AC66U vooral last van beton... Of ik moet wat settings verkeerd hebben staan.
Want als ik wel iets van bereik heb (één á twee balkjes op mijn mobiel), dan nog werkt het meestal niet, alsof er dus teveel storing is :/

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:51

MyS

Bij mij staat de AC66U in de meterkast en heb beneden overal prima bereik. Boven ook, mijn uitzondering van de master bedroom... In de lijn van de meterkast naar de slaapkamer komen we ook nog de badkamer tegen met een vloer van gewapend beton :(

Mijn vorige router (Linksys WRT54G) had minder snelheid, maar een beter bereik. Ik ben al met al ook enigszins teleurgesteld het bereik.

• chickpoint
Op de vloer van je badkamer ligt ook een aardnet, dus dit zal je signaal ook niet heel erg veel goed doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.kurkvloeronline.nl/uploads/images/large_aardnet.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoehir
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-07-2023
beste mensen,

Kan iemand mij uitleggen waarom ik het zendvermogen niet kan aanpassen in mijn router RT-AC66u? ik heb de meest recente merlin geinstalleerd en bij tx adjustment zie ik alleen maar het percentage 100%. kan ik dit wel aanpassen? ik overal in de forum dat je het kan aanpassen?

• Brad Pitt
zoehir schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:59:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik het zendvermogen niet kan aanpassen in mijn router RT-AC66u? ik heb de meest recente merlin geinstalleerd en bij tx adjustment zie ik alleen maar het percentage 100%. kan ik dit wel aanpassen? ik overal in de forum dat je het kan aanpassen?
Bij oudere firmware versies kon je het inderdaad aanpassen in mW. Nu niet meer, gaat in percentages :)

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Brad Pitt schreef op woensdag 10 september 2014 @ 08:23:
[...]

Bij oudere firmware versies kon je het inderdaad aanpassen in mW. Nu niet meer, gaat in percentages :)
M.a.w.: een verkleuring van wat je werkelijk instelt en dus (IMHO) geen verbetering.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Van de andere kant: hele specifieke situaties* daargelaten heeft het zelden echt zin om het vermogen fors te verhogen. Tenslotte zijn al je clients nog steeds gewoon beperkt in hun vermogen om terug te praten.

*bijvoorbeeld bij het opzetten van een draadloze brug tussen twee apparaten die beiden 'opgevoerd' worden

• DCG909
Maar het is ook niet echt legaal.
Was het geen milieudelict? Herinner mij daar iets over in dit topic.

Nu zullen ze je in de meeste gevallen niet kunnen vinden, maar toch :s

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Het al dan niet verhogen/opvoeren van het vermogen tot al dan niet illegale hoogten staat los van het weergeven van het vermogen in mW of als percentage van niet nader vermeld welke hoeveelheid.

--
Iets anders: heeft iemand ervaring met het vervangen van de standaard antennes door betere exemplaren (als die er al zijn)?

[ Voor 25% gewijzigd door Videopac op 15-09-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
Ja ik heb de middelste vervangen door deze

Afbeeldingslocatie: http://spypsy.com/media/catalog/product/cache/1/image/0f396e8a55728e79b48334e699243c07/a/p/apa-m05-main_1.png

Met een klein positief resultaat.
Videopac schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:08:
Het al dan niet verhogen/opvoeren van het vermogen tot al dan niet illegale hoogten staat los van het weergeven van het vermogen in mW of als percentage van niet nader vermeld welke hoeveelheid.

--
Iets anders: heeft iemand ervaring met het vervangen van de standaard antennes door betere exemplaren (als die er al zijn)?

[ Voor 61% gewijzigd door enohpi op 21-09-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
Net weer een nieuwe update van Merlin gespot.

https://www.mediafire.com...swrt-Merlin#lt9d2blv8a9uh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 15:12
Ik probeer al enige tijd een VPN verbinding te maken (PPTP) met de router maar zonder succes. Telnet naar 1723 gaat prima vanaf remote locatie, dus dat lijkt goed. Zodra ik de verbinding tot stand wil brengen vraagt hij om password, en probeert dan te verbinden, en daar blijft het bij. Krijg geen specifieke foutmelding verder.

Server settings
Broadcast; two-way
authentication; auto
MPEE; 128, 40 en No Encryption aangevinkt
Connect to DNS auto; yes
Connect to WINS auto: yes
MRU: 1450
MTU: 1450

iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:46
Heeft er iemand ervaring met een usb printer aansluiten aan de router?
Ik heb het voor elkaar gekregen om de drivers enzo te installeren, alleen de printer blijft op offline staan.
Gaat om een canon mx320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
hendriku schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:46:
Ik probeer al enige tijd een VPN verbinding te maken (PPTP) met de router maar zonder succes. Telnet naar 1723 gaat prima vanaf remote locatie, dus dat lijkt goed. Zodra ik de verbinding tot stand wil brengen vraagt hij om password, en probeert dan te verbinden, en daar blijft het bij. Krijg geen specifieke foutmelding verder.

Server settings
Broadcast; two-way
authentication; auto
MPEE; 128, 40 en No Encryption aangevinkt
Connect to DNS auto; yes
Connect to WINS auto: yes
MRU: 1450
MTU: 1450

iemand suggesties?
Dit staat bij mij anders..
Broadcast; vpn client to lan
authentication; ms-chapv2
Wel username en password aanmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Op dit moment heb ik de Merlin firmware 374_43_2 fork update van oktober voor mijn ASUS-AC66U geinstalleerd, toestel is opnieuw ingesteld na een factory en NVRAM reset.

Ik merk alleen dat twee iPhone 5 toestellen, soms geen internet krijgen. Het toestel krijgt wel Wifi bereik, maar geen verbinding. Dit los ik dan op door wifi uit en in te schakelen. Maar dat is dan ook een tijdelijke oplossing. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Zowel IOS 7 als iOS 8.1 geinstalleerd op de toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:17:
Hoi allemaal,

Op dit moment heb ik de Merlin firmware 374_43_2 fork update van oktober voor mijn ASUS-AC66U geinstalleerd, toestel is opnieuw ingesteld na een factory en NVRAM reset.

Ik merk alleen dat twee iPhone 5 toestellen, soms geen internet krijgen. Het toestel krijgt wel Wifi bereik, maar geen verbinding. Dit los ik dan op door wifi uit en in te schakelen. Maar dat is dan ook een tijdelijke oplossing. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

En heb je deze "problemen" ook met de Asus firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hoi allemaal,

Toevallig merkte ik dit een tijdje terug ook, wifi aan/uit verhielp het inderdaad. Draai al sinds begin dit jaar idem versie van Merlin, dus ik vermoed dat het toch aan iOS ligt :) Laatste tijd niet meer gemerkt, maar zal er eens op gaan letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
Hoi allemaal,

Dat heb ik dus ook, al is van de iPhone 5 bekend dat het geen WiFi-wondertje is. Waar mijn iPhone 5 dit probleem wel heeft, heeft mijn vriendin haar iPhone 5S nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Wel apart, iemand stelt een vraag omdat ie een probleem heeft, vervolgens probeert men deze persoon te helpen en dan antwoorden ze niet of komen niet terug in dit topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook het idee deze router aan te schaffen, ik zie dat deze al sinds 2012 op de markt is.
Kan iemand zeggen of het beter is te wachten op een nieuwe versie, of juist niet.... de kinderziektes zouden eruit kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 08:39
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:42:
Heb ook het idee deze router aan te schaffen, ik zie dat deze al sinds 2012 op de markt is.
Kan iemand zeggen of het beter is te wachten op een nieuwe versie, of juist niet.... de kinderziektes zouden eruit kunnen zijn.
De 68 is al een tijd op de markt... Maar over het algemeen zijn de recensies positiever over de 66.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik heb de 66 gekocht omdat ik de 68 niet aan de muur kan hangen. Ben erg blij met mijn 66. Soms wat moeilijke hoekjes in het huis waar ik niet de volle snelheid haal. Maar ach. Daar heb ik een utp kabel liggen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deimos000
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:16
Ik heb de Asus RT-AC66u nu een tijdje in gebruik en ik ben er echt heel blij mee. De instellingen zijn prima aan te passen en te snappen voor een leek.

Toch ben ik niet helemaal blij.. Op m'n moederbord (MSI Z87-G45 Gaming) zit een killer e2200 nic wat niet hoger wil gaan dan 100mbps. Laptop van m'n vrouw schakelt prima over naar 1 gbps. Kwestie van een slechte NIC of zie ik een instelling op de Asus over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Deimos000 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:26:
Ik heb de Asus RT-AC66u nu een tijdje in gebruik en ik ben er echt heel blij mee. De instellingen zijn prima aan te passen en te snappen voor een leek.

Toch ben ik niet helemaal blij.. Op m'n moederbord (MSI Z87-G45 Gaming) zit een killer e2200 nic wat niet hoger wil gaan dan 100mbps. Laptop van m'n vrouw schakelt prima over naar 1 gbps. Kwestie van een slechte NIC of zie ik een instelling op de Asus over het hoofd?
Heb je het ook al eens een andere kabel geprobeerd? Het hoeft niet perse aan je nic of router te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:57
chickpoint schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:08:
[...]

Heb je het ook al eens een andere kabel geprobeerd? Het hoeft niet perse aan je nic of router te liggen.
Check; echt naar man - de switch in de Asus is supergevoelig en laat dus kuren zien op 10/100-1000 detectie en wil soms zelfs op de gekozen snelheid in ene afschakelen.... Kwestie van bekabeling (patchkabels) vervangen OF een andere losse switch nemen die niet tolerant is.
Dit is bekend en verified fenomeen; andere firmware in de Asus gaat het niet verhelpen.
Je oplossing zit hem echt in bekabeling en/of even een andere switch pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Hetzelfde probleem gehad. Een kabel wilde niet sneller dan 100 Mbit. UTP Tang gepakt. Twee nieuwe plugjes. Even vloeken (ben kleurenblind) en plop.. 1000 Mbit.

AKA Rinkel weblog

• Galaxis
Sinds gisteren krijg ik de melding in de router dat er een nieuwe firmware update beschikbaar is. Echter is deze nieuwe update enkel geschikt voor US gebruikers. Gezien ik in NL zit neem ik aan dat ik niet moet updaten ?

Wel vervelend, nu blijft de router mauwen dat hij wil updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:27
Ik heb eindelijk mijn transmit power weer omhoog kunnen gooien (op de 2.4GHz band) met deze Merlin fork. http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=18914

Volg bovenstaande link
Selecteer op het forum de download link naar een Microsoft Onedrive
ga naar de folder "update 6"
selecteer; RT-AC66U_3.0.0.4_374.43_2-06j9527.trx
Flash deze firmware op je router.

Als je nu naar Wireless -> Professional settings gaat

200mW (of iets ander tussen 100 en 200) invullen, na de waarschuwings-popup gewoon door blijven invullen en doorklikken. Na 3x de popup accepteren, komt het alsnog op 200mW.

Ik heb nog geen manier gevonden om mn 5Ghz boven de 200 in te stellen, iemand die hier iets op weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ben ook wel benieuwd, klopt het dat deze versie nu iets achter loopt met Merlin ?
Ik heb nu Merlin erop, beste is denk ik om factory reset te doen voordat je deze erop zet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
ionicdog schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:26:
ben ook wel benieuwd, klopt het dat deze versie nu iets achter loopt met Merlin ?
Ik heb nu Merlin erop, beste is denk ik om factory reset te doen voordat je deze erop zet ?
Heb zojuist deze merlin fork (374.43_2-06j9527) over 376_48_3 geplaatst en dat werkt. Inderdaad zijn de TX power adjustment mogelijkheden er weer en kunnen deze op 200 mW gezet worden na 3 keer op ok klikken :P . Maar dat kon daarvoor ook via telnet met de nvram set en get commands. Enfin even afwachten wat dit doet...

Eerste ervaringen: 5GHz-band lijkt niet meer te werken.

[ Voor 13% gewijzigd door enohpi op 28-11-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Is het ook mogelijk om vanaf een iPad via de AC66U te printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Videopac schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:15:
Is het ook mogelijk om vanaf een iPad via de AC66U te printen?
Ligt eraan. hoe het aangesloten is. Printer op asus aangesloten of wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

RobbyTown schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:51:
[...]

Ligt eraan. hoe het aangesloten is. Printer op asus aangesloten of wifi?
Ik heb een oude Canon MP600R die het op zich nog prima doet. Op dit moment via Wifi aangesloten, maar hij staat in de gangkast waar ook de AC66U staat, dus een USB kabel is zo gelegd. Ik snap alleen niet of en zo ja: hoe ik dan evt. via een iPad zou kunnen printen. Ik vermoed dat dat dan via een iPad app moet, maar ik vond in de store meerdere Asus apps en het is me niet duidelijk welke ik dan zou moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:19
Videopac schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:00:
[...]

Ik heb een oude Canon MP600R die het op zich nog prima doet. Op dit moment via Wifi aangesloten, maar hij staat in de gangkast waar ook de AC66U staat, dus een USB kabel is zo gelegd. Ik snap alleen niet of en zo ja: hoe ik dan evt. via een iPad zou kunnen printen. Ik vermoed dat dat dan via een iPad app moet, maar ik vond in de store meerdere Asus apps en het is me niet duidelijk welke ik dan zou moeten installeren.
De router zou dan airprint moeten kunnen ondersteunen. Je ipad detecteert dan automatisch je printer als je op het netwerk zit. Ik heb overigens geen idee of deze router het ondersteunt, ik regel alles via mijn nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

Ik heb dit weekend even lopen prutsen om OPTWARE naast mijn merlin build te krijgen,
en met deze handleidin wil dat prima
https://github.com/RMerl/...n/wiki/Initialize-OPTWARE

Alleen nu komt het probleem. De CUPS die in de volgende topics gecompileerd is, is: 1.5.4-2.
Daar zit alleen de bug in dat IPP problemen geeft met ipp14.
Heeft er toevallig iemand al CUPS 2.0 gecompileerd voor dit mipsel gecompileerd?

http://blog.qnology.com/2...irprint-on-tomatousb.html
http://tomatousb.org/foru...s-working-and-here-is-how

Hier zijn ze nog met 1.4 bezig:
http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/oleg/cross/stable/

Maar cups 2.0.1 is al gereleased.
in deze topics geven ze aan hoe het gecompileerd moet wordne:

"I gotta watch my time spent doing this… but something seems like this is a good place to develop and post a set of ipkg's that fit the situation completely and with very little tweaking needed by the user…

Using the Optware toolchain, I've rebuilt CUPS w/o the -pie and -fpie flags… and am now on py-cups…

Avahi is fine, dbus (without -pie / -fpie ) is known working as well. Will look at ghostscript and gutenprint and try to get a reproducible ipkg-based solution to this.

Will report back later with a yay or nay."

[ Voor 38% gewijzigd door flipkipse op 09-12-2014 14:47 ]

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:07
Hallo,

Ik vraag me af welke firmware het beste werkt op de RT-AC66U?
Ik heb nu de laatste firmware van Asus zelf er op opstaan.
Maar hoor veel positieve berichten over merlin fork, maar welke versie moet ik dan nemen?
En moet ik mijn router dan eerst resetten?

Alvast dank voor jullie reactie!

Groet,

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45

Zorian

What the fox?

timbe schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:39:
Hallo,

Ik vraag me af welke firmware het beste werkt op de RT-AC66U?
Ik heb nu de laatste firmware van Asus zelf er op opstaan.
Maar hoor veel positieve berichten over merlin fork, maar welke versie moet ik dan nemen?
En moet ik mijn router dan eerst resetten?

Alvast dank voor jullie reactie!

Groet,

Jos
Merlin is een aanrader als je de huidige interface gewend bent. Het is gewoon stock met extra opties en fixes.
Je kan hier links op changelog/download drukken voor de laatste firmware. Gewoon flashen zoals altijd in de interface, router volledig resetten en opnieuw instellen en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:07
Zorian schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:16:
[...]

Merlin is een aanrader als je de huidige interface gewend bent. Het is gewoon stock met extra opties en fixes.
Je kan hier links op changelog/download drukken voor de laatste firmware. Gewoon flashen zoals altijd in de interface, router volledig resetten en opnieuw instellen en klaar ben je.
Bedankt Zorian _/-\o_

Weet je ook wat het verschil is tussen de gewone Merlin en Merlin Fork ?

Groet,

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45

Zorian

What the fox?

timbe schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:18:
[...]

Bedankt Zorian _/-\o_

Weet je ook wat het verschil is tussen de gewone Merlin en Merlin Fork ?

Groet,

Jos
Nee, dat weet ik dan weer net niet. Ik pak altijd de firmware van die website af, en tot op heden heb ik er nog nooit gedoe mee gehad.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste