Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 18:07
Jij bent snel met reageren :-)

Op het forum voor de rt n66u lees ik dat velen de fork versie gebruiken.
Maar hoe wat en waarom vraag ik me nu af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:45

Zorian

What the fox?

timbe schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:27:
Jij bent snel met reageren :-)

Op het forum voor de rt n66u lees ik dat velen de fork versie gebruiken.
Maar hoe wat en waarom vraag ik me nu af.
Ik krijg notificaties via dat belletje rechtsboven. :)
De fork ken ik echter niet, zou ook niet weten wat het is.
Mocht je het op veilig willen spelen, pak dan de firmware van die site af.
Mijn pa heeft ook een RT-N66U en die draait ook de Merlin van die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 18:07
Zorian schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:28:
[...]

Ik krijg notificaties via dat belletje rechtsboven. :)
De fork ken ik echter niet, zou ook niet weten wat het is.
Mocht je het op veilig willen spelen, pak dan de firmware van die site af.
Mijn pa heeft ook een RT-N66U en die draait ook de Merlin van die site.
Bedankt weer Zorian!

Merk je ook wifi verschil dan met de normale firmware?
Wie weet kan iemand anders vertellen wat het verschil is met de FORK firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

timbe schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:39:
[...]

Bedankt weer Zorian!

Merk je ook wifi verschil dan met de normale firmware?
Wie weet kan iemand anders vertellen wat het verschil is met de FORK firmware.
Echt verschil heb ik niet gemeten, al is de ontvangst wel enorm goed. Ook op 5Ghz heb ik zelfs buiten nog tot op redelijk grote afstand voldoende bereik om te kunnen internetten.
1 van de grootste voordelen vind ik de 'stealth mode'. Hiermee kan je de LEDjes uitschakelen op de router. In mijn geval erg welkom aangezien hij in de woonkamer staat en die blauwe LEDjes een beste bak licht produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Vandaag ook deze router binnen gekregen, morgen direct maar eens de Merlin firmware erop zetten

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Met stumbler zie ik in de buurt een AC router op channel 149. Is het met de AC66U ook mogelijk om die op een hoger kanaal te zetten ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:50:
Met stumbler zie ik in de buurt een AC router op channel 149. Is het met de AC66U ook mogelijk om die op een hoger kanaal te zetten ?
Ja dat kan, bij mij iig wel.
Ik draai de laatste Merlin firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:07:
[...]

Ja dat kan, bij mij iig wel.
Ik draai de laatste Merlin firmware.
Gaat bij maximaal tot kanaal 48.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik lees hier ook dingen over een "fork update" hoe kan ik die flashen of moet ik eerst de merlin firmware er op zetten en dan de "fork update" er over heen flashen, iemand hier die me dat kan vertellen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:09:
[...]

Gaat bij maximaal tot kanaal 48.
Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk225/Bulletje0113/Schermafdruk2014-12-31152827_zps2ab8bf56.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik gebruik deze router ook als DHCP server, echter geeft deze zowel primaire als secundaire DNS mee. De secundaire is dan het IP adres van de router zelf en dat wil ik niet.
De primaire is wel het DNS adres wat ik ingesteld heb, maar een tweede instellen op de LAN DHCP instellingen kan niet.
Als ik de primaire weg haal blijft alleen het router IP over als DNS.
Is er een instelling zodat ik er voor kan zorgen dat via DHCP alleen twee publieke DNS servers mee gegeven worden?
Andere optie zou zijn andere DHCP server te gebruiken, maar vond het op zich zo prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

http://forums.thinkbroadb...ed-on-5ghz.html?fpart=all

Ga ik van het weekend dit maar doorlezen. Blijkbaar bij het instellen van de router de verkeerde landcode gekozen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Weet iemand het verschil tussen de Merlin firmware en de Merlin fork firmware?

De Merlin firmware is op dit moment bij RT-AC66U_3.0.0.4_376.49_4
De Merlin fork is op dit moment bij RT-AC66U_3.0.0.4_374.43_2-06j9527

Het is mij nmlk allemaal niet duidelijk. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Tja daar wil ik me graag bij aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor80
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 20:23
Ik heb de RT-AC66U gekocht. De problemen en irritaties met het ziggo cisco modem/router liepen erg hoog op. De Ziggo router is in bridge mode gezet en de RT-AC66U werkt als router. Probleemloos en overal bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:08
sssensss schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:23:
Weet iemand het verschil tussen de Merlin firmware en de Merlin fork firmware?

De Merlin firmware is op dit moment bij RT-AC66U_3.0.0.4_376.49_4
De Merlin fork is op dit moment bij RT-AC66U_3.0.0.4_374.43_2-06j9527

Het is mij nmlk allemaal niet duidelijk. :-(
Merlin doet lichte verbeteringen op asus firmware.

Asus heeft in builds hoger dan die 374_43 aanpassingen gedaan in de wifi implementatie. Het zendvermogen en het aantal kanalen is niet meer te maximaliseren door de landcode aan te passen. De fork heeft de laatste merlin build genomen waarmee dit mogelijk was en backport indien mogelijk wijzigingen van de latere merlin builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Aha, dat verklaard die achterlopende nummering t.o.v. gewone Merlin.
Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb sindskort opgemerkt dat geen enkel apparaat meer op de 5 GHz-band met de Asus verbindt: laptops niet, telefoons niet. Gewoon een suffe melding dat er niet verbonden kan worden, apparaten van vrienden (iPhones) ook niet. Beetje apart dus ik zal de router wel even een rebootje geven binnenkort, maar herkent iemand dit? Vind het wat apart.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

2Dutch schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:21:
Heb sindskort opgemerkt dat geen enkel apparaat meer op de 5 GHz-band met de Asus verbindt: laptops niet, telefoons niet. Gewoon een suffe melding dat er niet verbonden kan worden, apparaten van vrienden (iPhones) ook niet. Beetje apart dus ik zal de router wel even een rebootje geven binnenkort, maar herkent iemand dit? Vind het wat apart.
Welke firmware en versie heb je? Fabriek, merlin, dd wrt, tomato?

Heb nergens last van @advancedtomato 1.24

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

RobbyTown schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 09:48:
[...]

Welke firmware en versie heb je? Fabriek, merlin, dd wrt, tomato?

Heb nergens last van @advancedtomato 1.24
Excuus voor de onvolledigheid, was niet zo wakker meer ;) Ik draai al denk ik een jaar 3.0.0.4.374.38_2 (Merlin build). Nooit reden gehad te upgraden en had nooit problemen..maar het viel me pas op toen visite niet op het 5GHz-netwerk kwam ondanks het juiste wachtwoord, je ziet een wifi-icoontje op je spullen en denkt: zit wel goed :P Reboot verhielp het overigens gewoon, maar zag niks geks verder. En nee werd ook niet weggedrukt door buren ofzo, ben de enige met 5 GHz :+ Laten we het maar op een glitchje houden, zal er even op blijven letten de komende tijd just to be sure :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Werk nu al een tijdje met de merlin-build versies op mijn ac66u maar de firewall mogelijkheden zijn gewoon compleet ruk.
Wat ik wil is een apparaat toegang tot internet ontzeggen, een NAS zodat deze bestanden nooit per-ongeluk via een update of andere exploit te bereiken is.
Maar nu zit ik met het probleem dat hij geen ntp service kan benaderen. Zaken zoals zelf een ntp service opstellen vind ik over-done, ik geef liever rechten over een bepaald protocol icm een url.

Is dit wel mogelijk met een tomato firmware en hoe is daar de wifi-range ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

LCD_viewer schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:08:
Werk nu al een tijdje met de merlin-build versies op mijn ac66u maar de firewall mogelijkheden zijn gewoon compleet ruk.
Wat ik wil is een apparaat toegang tot internet ontzeggen, een NAS zodat deze bestanden nooit per-ongeluk via een update of andere exploit te bereiken is.
Maar nu zit ik met het probleem dat hij geen ntp service kan benaderen. Zaken zoals zelf een ntp service opstellen vind ik over-done, ik geef liever rechten over een bepaald protocol icm een url.

Dus je wil een apparaat de toegang tot internet ontzeggen maar stiekem wil je hem toch wel internet geven om de NTP service te benaderen? En je vind het gek dat dat niet kan? :')
Je hebt het over exploits enzo. Wat nou als er een exploit in de NTP zou zitten?

Kwestie van je NAS fatsoenlijk instellen, dan lekt er ook niks naar buiten. En anders gewoon de gehele toegang blokkeren, de tijd even instellen aan de hand van een 2e apparaat zoals smartphone en er mee leven dat ie helemaal niks op het gebied van internet kan.

Ja, of je moet wel héél moeilijk gaan doen met profielen zodat alleen de NTP service nog doorgelaten wordt, maar dan wens ik je veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

LCD_viewer schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:08:

Je kan bij tomato een en ander instellen. Wifi range is standaard prima 2.4 overal bereik op 5 alleen binnen. kan je opschroeven maar mijn ervaring is instabiel word en router enorm warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zorian schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:40:
[...]

Dus je wil een apparaat de toegang tot internet ontzeggen maar stiekem wil je hem toch wel internet geven om de NTP service te benaderen? En je vind het gek dat dat niet kan? :')
Je hebt het over exploits enzo. Wat nou als er een exploit in de NTP zou zitten?

Kwestie van je NAS fatsoenlijk instellen, dan lekt er ook niks naar buiten. En anders gewoon de gehele toegang blokkeren, de tijd even instellen aan de hand van een 2e apparaat zoals smartphone en er mee leven dat ie helemaal niks op het gebied van internet kan.

Ja, of je moet wel héél moeilijk gaan doen met profielen zodat alleen de NTP service nog doorgelaten wordt, maar dan wens ik je veel succes.
Soms zijn er wel eens patches die voorbij komen, dan besef je steeds harder dat je niet zo maar elk aparaat met een eigen ddns service naar buiten wil laten communiceren.
Synology (merk van mijn nas) heeft nogal een uitgebreide mogelijkheid om routers te willen configureren, doe dat maar liever niet.
Ik heb het inmiddels opgelost door een ntp-service lokaal te draaien, die gaat wel in synch met internet.
Nog steeds een risico als er een exploit in het NTP protocol zit maar de nas loopt niet meteen het risico.
RobbyTown schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:50:
[...]

Je kan bij tomato een en ander instellen. Wifi range is standaard prima 2.4 overal bereik op 5 alleen binnen. kan je opschroeven maar mijn ervaring is instabiel word en router enorm warm.
Range is eigenlijk wel goed genoeg maar heb de tomato interface nog steeds in overweging, ik lees nog veel posts met onstabiliteit als ondertoon.
Voorlopig nog even merlin aanhouden ook al is de firewall niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 14:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Deze router ook gekocht. Werkt prima, ook meteen de Merlin Fork erop gezet zodat ik het aantal mW's kan aanpassen. Ik merk daar echter weinig van qua bereik.

Met het downloaden uit newsgroups viel me op dat mijn download op 6,5MB/s bleef steken op een 90mbit lijn van ziggo. Met de originele firmware van Asus trok ik de lijn dicht tot 9MB/s.

Na wat zoek werk ligt het dus aan hardware accelleration die standaard aan staat. Ik heb deze uit gezet dmv:
Note 1: If you enable "Tools->Other Settings->Enable advanced (per IP) monitoring" it will disable hardware acceleration. While you most likely won't notice this unless you've got an internet connection approaching 100Mbit, be aware that you may loose some performance for that functionality.
Nu trek ik de lijn weer dicht met 9MB/s.

Hmm, de laatste Merlin Fork zorgt ervoor dat mijn 2.4Ghz band het niet meer doet. Alles connect nu via de 5Ghz band, maar daarvan is het bereik niet echt goed achter in de tuin. Zie ik een setting over het hoofd ? Alles staat na de firmware instalatie (met factory default erna uitgevoerd) op standaard.

Edit: 2.4Ghz werkt weer. De Asus vind het niet leuk als je zijn ip aanpast naar 192.168.2.1. Nu alles weer op 1.1 staat, werkt het weer.

[ Voor 20% gewijzigd door MRE-Inc op 20-01-2015 00:09 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Laatst online: 31-01 15:46
Weer een nieuwe versie beschikbaar (Merlin)

http://asuswrt.lostrealm.ca/changelog

Wel een factory reset doen dus geen dirty flash

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mijn broertje en ik hebben exact dezelfde router, deze dus.
We hebben tevens dezelfde firmware van Merlin. Alleen nu net niet meer i.v.m. de post boven mij, moet die van hem nog doen.

Zoek de verschillen....

Mijn router:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y0BEBNL.png

Zijn router:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/16sxJ8W.png

Kan het maar niet voor elkaar krijgen om die extra kanalen en dat vinkje van DFS op mijn eigen router te krijgen. Als ik de configuratie van zijn router exporteer en in mijn router importeer zie ik de extra kanalen en het vinkje ook verschijnen op mijn router. Maar als ik ook maar ergens in de router een instelling wijzig dan verdwijnen de extra kanalen en het vinkje weer.

Iemand die mij kan vertellen waarom ik die extra zut niet kan verkrijgen?

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 07-02-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 19:41
Zorian schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:33:
Mijn broertje en ik hebben exact dezelfde router, deze dus.
We hebben tevens dezelfde firmware van Merlin. Alleen nu net niet meer i.v.m. de post boven mij, moet die van hem nog doen.

Zoek de verschillen....

Mijn router:

[afbeelding]

Zijn router:

[afbeelding]

Kan het maar niet voor elkaar krijgen om die extra kanalen en dat vinkje van DFS op mijn eigen router te krijgen. Als ik de configuratie van zijn router exporteer en in mijn router importeer zie ik de extra kanalen en het vinkje ook verschijnen op mijn router. Maar als ik ook maar ergens in de router een instelling wijzig dan verdwijnen de extra kanalen en het vinkje weer.

Iemand die mij kan vertellen waarom ik die extra zut niet kan verkrijgen?
Firmware? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Slim, maar die had ik al aangeduid. ;)
Dat is echter niet de oorzaak. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ander land gekozen bij de eerste setup?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 19:41
Zorian schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 21:38:
[...]

Slim, maar die had ik al aangeduid. ;)
Dat is echter niet de oorzaak. :p
Oeps niet goed gelezen. 8)7
Land kan idd het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

4POX schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 21:43:
Ander land gekozen bij de eerste setup?
Ehm, die optie was er geeneens? :p
De eerste instellingen die ik te zie krijg is de logingegevens, hierna de naam/wachtwoord van de netwerken en dan is de setup alweer voorbij. :p

Waar wijzig je het land überhaupt in de instellingen?

[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 07-02-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik neem even schaamteloos een post over van deze [Verwijderde gebruiker], die hier jou vraag beantwoord heeft.
Neem dan de Fork(wel de goede) voor de ac66. Het beste is om dan eerst een factory reset te doen, dan de nieuwe firmware laden en dan nog een factory reset te doen Daarna weer opnieuw met de hand configureren. NIET een oude config file terug zetten. Alles op eigen risico..

Vervolgens met putty naar de Asus en dan de volgende settings in te geven:

nvram set pci/1/1/ccode=#a
nvram set pci/2/1/ccode=#a
nvram set pci/1/1/regrev=0
nvram set pci/2/1/regrev=0
nvram set wl0_country_code=#a
nvram set wl0_country_rev=0
nvram set wl0_reg_mode=off
nvram set wl1_country_code=#a
nvram set regulation_domain=#a
nvram set regulation_domain_5G=#a
nvram set wl1_country_rev=0
nvram set wl1_reg_mode=off
nvram commit
nvram reboot

Alle kanalen zijn dan beschikbaar. Indien dat niet het geval is dan kun je nog de volgende settings ingeven:

nvram set wl0_chlist="1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14"
nvram set wl1_chlist="36 40 44 48 52 56 60 64 100 104 108 112 116 120 124 128 132 136 140 149 153 157 161 165"
nvram commit && reboot

Kanaal 14 mag je in Nederland niet gebruiken en vanaf kanaal 52 niet harder zenden dan met 100mw.

Het kan zijn dat hij start op een erg hoog kanaal(153) en dat kan er voor zorgen dat smartphones niet kunnen connecten. Er zijn er die de hoge kanalen niet aankunnen. Als het geen bezwaar is kun je beter op de lage kanalen blijven, die geven ook de beste doorvoer.
Wel even SSH aanzetten

Succes

[ Voor 0% gewijzigd door Pierre op 08-02-2015 10:12 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Nieuwe update van de Merlin Fork is uitgekomen. moet je echt een factory reset uitvoeren?

(De vraag is: Wie heeft de update gedaan zonder de factory reset? )

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Hoi mensen.

Ik heb van het weekend ook een RT--AC66U geïnstalleerd en daar gelijk een merlin fork op gezet (3.0.0.4.374.43_2-06j9527) Tevens heb ik de laptop voorzien van een Intel AC 7260 wifi card.

Het hele spul had ik zo aan het draaien en na wat rommelen met tips uit dit topic heb ik uiteindelijk de snelheid na 433mb/ps gekregen op de laptop en 325mb/ps na de telefoons toe.
Dat is ansicht leuk maar, ik zie hier voldoende mensen voorbij komen die 600+ mb/ps trekken met dezelfde wifi adapter als ik heb.

Nu heb ik inmiddels de 5Ghz band geforceerd op 80mhz kanaalbreedte, het zendvermogen na 200mw gezet en met een wifi analyzer de antenne's afgesteld maar helaas...hoger dan soms 468mb/ps komt hij niet. Ik vermoed dat ik ergens een instelling verkeerd heb staan maar...welke ?

Ik heb ook geprobeerd om de router op 5Ghz only te zetten maar kennelijk moet het altijd dual band zijn.
Ik heb geen enkel apparaat dat er voor kiest om op de 2,4Ghz te gaan zitten dus wat mij betreft mag dit uit. Voor het extra bereik heb ik een RP-N53 gekocht.

Een ander ding wat me opviel is dat ik niet in het 5Ghz tabje de keuze heb voor N+AC only. Ofschoon ik duidelijk wel de AC techniek gebruik zou ik hem graag forceren dit te doen.

Kan iemand me een beetje op weg helpen wat de voornaamste reden kan zijn dat hij blijft steken op deze snelheid ?

-edit-
Ik heb even gebeld en klaarblijkelijk hangt mijn Intel AC 7260 op 1x1 stream. Dat zou 2x2 moeten wezen waardoor er theoretisch 867mbps zou moeten verschijnen. Ik ga eens even rommelen.

-Edit2-

Zo dan...hulde aan het forum ! als je maar goed zoekt staat alles er wel op ;)
Het bleek dus dat er nog een verdwaalde driver van de wifilink 5100 actief was. Nadat de Intel driver tool een nieuwere driver vond stond hij direct op 866mb/ps TOP !
Hij schommelt nu wel tussen de 433 en de 866 steeds maar dat zal wel te maken hebben met het energiebeleid van de wifi card.

Ook heb ik inmiddels de 2.4Ghz radio uitgekregen.

Zonder foto is het niet gebeurd dus, bij deze

Afbeeldingslocatie: http://i1373.photobucket.com/albums/ag363/peterrieketom/wifi_zpsrq1xf5hl.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Turbo-Puppy op 09-02-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Pierre61 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 09:34:
Ik neem even schaamteloos een post over van deze [Verwijderde gebruiker], die hier jou vraag beantwoord heeft.

[...]

Wel even SSH aanzetten

Succes
Ik heb dit zojuist geprobeerd met Merlin versie 376.49.5 maar, ik blijf stug de kanalen 36 tot 48 zien :/
Nog andere opties om die kanalen te activeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Turbo-Puppy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:52:
[...]

Ik heb dit zojuist geprobeerd met Merlin versie 376.49.5 maar, ik blijf stug de kanalen 36 tot 48 zien :/
Nog andere opties om die kanalen te activeren ?
Zelfde hier, hij verdomd het om ze te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Dit topic is wel behoorlijk aan het overlijden lijkt het.
Ik dacht dat de ac66u toch wel een populair beestje was onder de tweakers maar kennelijk heb ik dat verkeerd ingeschat. ;-)

Goed... Nog steeds de dfs kanalen niet vrij gekregen maar hoe meer ik er over lees en na zoek de meer ik me af begin te vragen of het mij kan bekoren. Ik lees meer dan eens dat dfs kanalen niet bij uitstek bekend staan om een stabiliteit. Iets wat ik toch wel prefereer bij een wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Het is inderdaad de vraag of je wel meer zendvermogen wil op die kanalen. Ik vind juist de kracht achter 5 GHz dat het niet zo ver reikt. Ik zet liever een extra accespoint in mijn huis neer met minder zendvermogen dan dat ik op het hoogste zendvermogen aan het zenden ben. hierdoor heb je ook minder last en ben je minder tot last voor anderen.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 17:54
Turbo-Puppy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:03:
Ik dacht dat de ac66u toch wel een populair beestje was onder de tweakers maar kennelijk heb ik dat verkeerd ingeschat. ;-)

Goed... Nog steeds de dfs kanalen niet vrij gekregen maar hoe meer ik er over lees en na zoek de meer ik me af begin te vragen of het mij kan bekoren. Ik lees meer dan eens dat dfs kanalen niet bij uitstek bekend staan om een stabiliteit. Iets wat ik toch wel prefereer bij een wifi verbinding.
Of iedereen is tevreden met zijn router. Dit is wel met meerdere topics. Zolang het goed werkt en er verder geen vragen zijn blijft het natuurlijk stil.

Zelf twijfel ik nog enorm om deze te halen maar dit is vooral vanwege het bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 17:03
Neefdave schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:01:
[...]

Of iedereen is tevreden met zijn router. Dit is wel met meerdere topics. Zolang het goed werkt en er verder geen vragen zijn blijft het natuurlijk stil.

Zelf twijfel ik nog enorm om deze te halen maar dit is vooral vanwege het bedrag.
Als ik mijn edgerouter aan de praat krijg op de KPN glasvezel verbinding, dan heb ik zo een apparaat over voor een schappelijke prijs. ;) to be continued dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Turbo-Puppy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:03:

Zeer zeker is AC66u populair heb hem zelf ook echter de N versie is nog vele malen populairder. Tenminste bij Tomato firmware dan.
http://anon.groov.pl/

Vroeg mij is af wie er 2 van die dingen thuis heeft of je dan een beetje kan roamen. De Zero handsoff techniek zit er niet in.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 21-02-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 21:27
Heb er nu een paar dagen de laatste Merlin op staan (3.0.0.4.378.50_0) en ik men gelezen te hebben in de readme dat deze nu ook een Traffic ANALYZER had? Ik zie echter nog steeds alleen de Traffic MONITOR. Met de analyzer zou je ook moeten zien welk type verkeer er allemaal door je router loopt (http, ftp. nntp, etc. etc.) Heb al wel QoS aanstaan, dus de packets worden al geinspecteerd...

Of zit de Analyzer alleen op andere routers die Merlin ook support?

Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

[...]

De mensen die ik ken met deze router zijn zeer tevreden: het is ook geen apparaat wat je elk jaar vervangt. Pas ook maar eens de nieuwste Merlin erop gegooid, je ziet dat er veel aan wordt geschaafd en getweakt: tof :) Heb zelf ook lang getwijfeld hoor want ik vond het bedrag fors: maar als deze net zo lang meegaat als mijn oude D-linkje die het na een jaar of 8 nog steeds prima doet..en door mensen wordt geleend die voor een paar tientjes goedkope rommel halen en dan jammeren dat het brak is :+ Voor ons tweakers is het normaal dat we inlezen en opties vergelijken, een gemiddelde internetgebruiker pakt de router van de provider en kijkt er nooit naar om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

[...]

Prijs is het zeker waard!

De nighthawk heb ik 2 weken gehad de ac66u is echt stukken beter. Zeker als je custom firmware erop zet.

Vooral de extra opties nighthawk ook tomato firmware erop gezet hierbij werkt usb als netwerkprinter niet, ledjes gaan voor groot deel uit (tomato is voor ARM chip nog beta heeft deel mee te maken) en het bereik is stukken minder dan ac66u.

Hoewel nighthawk sneller moet zijn is de asus ac66u vele malen sneller opgestart.

Ac66u ja het is een dikke investering maar meer het over een jaar of 8 uit dan valt het wel mee je krijgt er iets degelijks voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doezel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Doezel

Ond

Nou, ook ik heb een berichtje van Ziggo gekregen dat mijn 90/9 snelheid naar 120/12 zou gaan.

Super!

Alleen was mijn oude modem niet in staat sneller dan 100mbit aan mijn router (ac66u) te leveren.

Dus; ziggo gebeld en een nieuwe modem gekregen.
Aangesloten en WTF!? nog steeds maar 100mbit

vanalles geprobeerd; cat7 kabel, gigabit switch ertussen, router NAAST modem. niets hielp.

wat bleek nou? mijn AC66U wan poort gaat maar tot max 100mbit... ARGHL!

via de Merlin firmware (weet niet of de standaard dat ook kan) de wan poort op poort 1 van de switch gezet en ineens had ik wel een volle gigabit verbinding naar mijn modem en haal ik dus nu de volle 120/12 vanuit mijn (wireless) lan.

was dat al een bekend issue?

LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Apart, mijn AC66U heeft echt geen 100mbit beperking op de WAN poort. Ik heb inmiddels 200mbit bij Ziggo en die haal ik prima vanachter mijn AC66U.

Klinkt alsof er hardwarematig wat mis is met jouw WAN poort?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Orion84 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:46:
Apart, mijn AC66U heeft echt geen 100mbit beperking op de WAN poort. Ik heb inmiddels 200mbit bij Ziggo en die haal ik prima vanachter mijn AC66U.

Klinkt alsof er hardwarematig wat mis is met jouw WAN poort?
Inderdaad, die WAN-poort moet veel meer kunnen doorvoeren, meen op smallnetbuilder iets van 800 Mbit/s sowieso gelezen te hebben. Per abuis een instelling ergens toevallig? Weet het niet zo uit mijn hoofd maar sommige routers bieden een dropdownmenu voor 100/1000 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Same here misschien een brakke kabel die er tussen zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Pierre61 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:02:
Same here misschien een brakke kabel die er tussen zit
Dat lijkt me stug als hij het kan oplossen door een andere poort als WAN poort te gebruiken.

Het is of een softwarematige bug / instelling, of een fysiek brakke poort (wellicht een of meer contacten slecht waardoor hij terugvalt naar 100mbit, waarvoor je maar de helft van de aders gebruikt).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doezel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Doezel

Ond

Ja, dezelfde kabel in de gigabit poort van mijn switch, desktop, of switch op de ac66u geeft wel 1000mbit.

Settings dacht ik eerst ook aan maar kan dat nergens vinden.

Hoe dan ook, ik heb toch niet alle switch poorten nodig dus op deze manier werkt het prima voor mij.

LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik heb nu ook de 120Mbit van Ziggo en bij mij is het de kabel die roet in het eten gooit. Met een cat6 kabel kom ik wel aan de juiste snelheid. Nu alleen even 2 cat6 kabels van 10m regelen voor in de muur en vanaf de WCD naar m'n router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Dr. Cheeks schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:16:
Heb er nu een paar dagen de laatste Merlin op staan (3.0.0.4.378.50_0) en ik men gelezen te hebben in de readme dat deze nu ook een Traffic ANALYZER had? Ik zie echter nog steeds alleen de Traffic MONITOR. Met de analyzer zou je ook moeten zien welk type verkeer er allemaal door je router loopt (http, ftp. nntp, etc. etc.) Heb al wel QoS aanstaan, dus de packets worden al geinspecteerd...

Of zit de Analyzer alleen op andere routers die Merlin ook support?

Iemand een idee? :)
This release also marks the return of separate experimental builds. There are experimental builds available for the RT-AC56U, RT-AC68U and RT-AC87U.
EXPERIMENTAL support for the Trend Micro DPI engine on the RT-AC56U. So far Asus hasn't added official support for that model, so this means for me to be able to implement support on it, I had to reuse the wireless driver from the RT-AC68U. Testers didn't report any significant issue related to the use of that driver.
All three models have the new Traffic Analyzer page which Asus is currently offering on the RT-AC3200. This page makes use of the DPI engine to classify traffic types, and provide historical transfer data. Note that this feature requires the JFFS partition to be enabled (which should already by default, if you did the mentionned factory default reset).

bron

Het lijkt dus niet beschikbaar voor de AC66u, misschien komt dit nog? Ik ben hier in ieder geval ook zeer in geïnteresseerd!

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Heeft er iemand ervaring met het upgraden van de standaard antennes van de AC66U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Heeft er al iemand een 3g/4g dongle werkend gekregen met deze router? Als ik de support site zie staat daar geen Nederland op aangegeven. Als ik in de router instellingen kijk zie ik wel dat je Netherlands als locatie kan opgeven.

Als iemand dat toch werkend heeft gekregen welke dongle gebruik je dan precies? Ik heb in mijn laptop van mijn werkgever een data simkaartje zitten. Die hoop ik in een dongle te kunnen steken voor mijn ac66u. Het is een simmetje van vodafone.

Ik ga namelijk verhuizen volgende week en 2 maanden later is daar de glasvezel aanleg pas klaar in de wijk. Dus dan moet ik een paar maanden wachten op internet waar ik echt geen zin in heb. Ik heb al geprobeerd om mijn laptop als een hotspot in te stellen maar dat krijg ik niet aan de praat. Ik vermoed dat de beheerder van mijn werkgever dat via windows policies heeft uitgeschakeld op de laptop.
Daarnaast heb ik ook weinig zin om eerst nog een jaar aan UPC vast te zitten op mijn nieuwe adres.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Ik gebruikte voor de ASUS een Apple Airport Extreme en in combinatie met een Airport Express in Bridge mode kon ik gemakkelijk m'n PS3 via Wifi-N verbinden. Nu probeer ik hetzelfde met de ASUS en de Airport Express en, hoewel het uiteindelijk wel lukt, duurt het zeker een kwartier voordat de Airport Express zich in bridge mode heeft toegevoegd aan het netwerk.

Kan ik beter de Airport Express als range extender configureren of gaat deze combinatie gewoon niet lekker samenwerken? En in hoeverre is de ASUS RP-U52 een goede optie ter vervanging van de Airport Express of is het beter om bijvoorbeeld iets van PowerLine te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 16:10
Ik heb deze router gekocht op basis van de reviews, maar ik krijg voor geen mogelijkheid portforwarding aan de praat

Heel simpel

Synology nas op 192.168.1.150:5000

Iemand hier een idee?, ik heb merlin en dd-wrt firmware al geprobeerd geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 10:31
inbedrijf schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:09:
Ik heb deze router gekocht op basis van de reviews, maar ik krijg voor geen mogelijkheid portforwarding aan de praat

Heel simpel

Synology nas op 192.168.1.150:5000

Iemand hier een idee?, ik heb merlin en dd-wrt firmware al geprobeerd geen succes
Hier werkt dat vlekkeloos, wat werkt erbij jou niet dan?

Enable Port Forwarding Yes No
Yes aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
hierbij een afbeelding. Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9ze64JY.png

Duidelijk kan ik het niet maken :D. Hiervoor had ik een WD n900 en die werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
Ik heb bij local port 9091 ingevuld. Dat had ik nodig om transmission werkend te krijgen.

[ Voor 43% gewijzigd door Basement op 26-03-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Net even toegevoegd, Geen resultaat. Ik heb UPC met een Cisco modem die in bridge modus staat, kan dat nog iets veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
inbedrijf schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:36:
Net even toegevoegd, Geen resultaat. Ik heb UPC met een Cisco modem die in bridge modus staat, kan dat nog iets veroorzaken?
Hier idem, maar dan met ubee van ziggo. Welke applicatie op je nas wil van poort 5000 gebruik maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
ik heb in mijn synology aangegeven dat ik hem wil bereiken op poort 5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
Maar daar heb je toch helemaal geen Port Forwardingvoor nodig, om de nas te kunnen benaderen. Als je geen verbinding via de browser krijgt, denk ik eerder dat de nas een ander ip adres heeft gekregen of iets in die geest.

Ik heb geen Port Forwarding aangezet om mijn synology te kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Mijn nas heeft nog steeds hetzelfde ip-adres. Jij gebruik quikconnect van synologie neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
Nee ik gebruik alleen firefox of windows verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Maar jij benaderd je nas niet buitenshuis dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
Nee. En volgens mij is port Port Forwarding voor binnen je netwerk, extern is een ander verhaal en volgens mij zou je daar verder op kunnen googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:51
inbedrijf schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:36:
Als jij vanaf het internet je NAS wilt kunnen bereiken moet je portforwarding instellen. Ik vermoed dat je dit van je thuis netwerk probeert te testen? Dat lukt meestal niet. Je zit op je interne netwerk, je zult dit vanaf buiten je netwerk moeten testen.

Tis inderdaad zo simpel als hierboven, zo heb ik de VPN opengezet naar mijn NAS (zelfde router en ook een Synology NAS) werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:51
Basement schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 00:15:
Nee. En volgens mij is port Port Forwarding voor binnen je netwerk, extern is een ander verhaal en volgens mij zou je daar verder op kunnen googlen.
op je eigen netwerk heb je geen port forwarding nodig. Er even van uitgaan dat je een standaard netwerk hebt bevindt je laptop/pc zich in dezelfde ip range als je NAS. Dus via je verkenner of je browser moet je er gewoon bij kunnen. Als je in een command prompt pinged naar je NAS, krijg je dan wel een reply?

Nogmaals, intern netwerk gaat niet via je router ports etc. (alleen het switch gedeelte van je router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Bedankt voor de hulp tot zover, ik begrijp dat als ik in mijn netwerk zit ik geen port forwarding nodig heb. Dan kan ik alles direct benaderen via het interne ip adres.

nogmaals:

ik heb een forwarding regel aangemaakt zoals in de afbeelding te zien is van
192.168.1.150:5000

als ik kijk onder system log in mijn router. Staat daar ook netjes dat hij poort 5000 forward. Maar werken ho maar.....

Het lijkt mij toch stug dat ik de enige ben die portfowarding gebruikt.....

[ Voor 8% gewijzigd door inbedrijf op 27-03-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
inbedrijf schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:27:
hierbij een afbeelding. [afbeelding]

Duidelijk kan ik het niet maken :D. Hiervoor had ik een WD n900 en die werkte prima.
Je probleem is heel simpel. Je bent vergeten om de interne poort op te geven (local port). De router weet nu simpelweg niet waar je verkeer heen moet.

Oftewel niet het probleem van de router maar van de gebruiker >:)

[ Voor 7% gewijzigd door chickpoint op 27-03-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:09

lier

MikroTik nerd

Bedenk wel dat op poort 5000 de web interface van je NAS draait. Los van de vraag waarom je die extern beschikbaar wil maken (in het kader van veiligheid) zal je meer porten moeten forwarden (aanname dat je bijvoorbeeld files wil kunnen benaderen).

Wat wil je extern kunnen doen met je NAS?

Extra tip: je forwardt nu zowel UDP als TCP verkeer, pas dat nog even aan naar TCP only.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
chickpoint schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:20:
[...]

Je probleem is heel simpel. Je bent vergeten om de interne poort op te geven (local port). De router weet nu simpelweg niet waar je verkeer heen moet.

Oftewel niet het probleem van de router maar van de gebruiker >:)
Local poort staat ingesteld op 5000, moet die op een andere poort?

@lier bedankt voor je bezorgdheid. Maar ik weet redelijk goed wat ik doe, alleen Asus gooit roet in het eten door de interface redelijk krampachtig te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
4) Port forwarding?
All this sounds rather neat and easy, but might leave you with two questions, namely which ports are used, and how does QuickConnect get away with port forwarding when you spent a long afternoon learning how to do this?

The ports remain the same as those used by the application by default: in the case of DS cloud, it’s 6690.

http://blog.synology.com/?p=2283

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
inbedrijf schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:39:
[...]

Local poort staat ingesteld op 5000, moet die op een andere poort?

@lier bedankt voor je bezorgdheid. Maar ik weet redelijk goed wat ik doe, alleen Asus gooit roet in het eten door de interface redelijk krampachtig te maken :D
Nou ja op je screenshot staat er op je Local port niks ingesteld. Als die op 5000 staat zou het goed moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Sorry guys, maar de router gaat weer retour afzender.

Het heeft niks met quickconnect te maken want die gebruikt ddns en dat gebruik ik niet. Ik heb echt mijn nas zelf op poort 5000 gezet.

Maar de router vertikt het om deze poort open te zetten. Wat dan wel weer Goes werkt is als je de router naar buiten open gooit.

Voor mij geen Asus meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Maar in je eigen screenshots staat de portforward gewoon verkeerd ingesteld. Zie opmerking Chickpoint.

Heb geen NAS maar portforwarding naar andere computers werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Nogmaals om verwarring te voorkomen. Hier correcte afbeeldingen : http://imgur.com/QgVIlKU,fY2OOOe
Poorten staan allemaal op 5000 in de syslog is te zien dat ze zijn ingesteld alleen de router laat niks door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Ziet er wel goed uit.
En je probeert dus http://<ddns>:5000 vanaf je eigen netwerk?

Edit: je gebruikt geen ddns zie ik. Dus http://<externipadres>:5000 moet je hebben.

Zou moeten werken.
Heb je het al even met je telefoon geprobeerd zonder wifi? Dus via 3/4G?

[ Voor 19% gewijzigd door Palthe op 28-03-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Laatst online: 31-01 15:46
zorg dat je Nas firewall ook wel die verbinding toestaat, Om te testen kan je even alles toestaan doen.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Wat ik mij trouwens kan voorstellen is dat je een gewoon domein gebruikt. Ik weet in ieder geval dat je bij UPC horizon, NAT loopback voor geen meter aan de praat krijgt. Dit betekend dus dat je je domein niet kunt bereiken vanaf je eigen ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Net gekocht bij de BCC voor een mooi prijsje. Dit had ik veel eerder moeten doen :) Standaard firmware (wel de laatste) maar nu al vele betere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Sorry guys vanmiddag en TP-LINK archer c7 v2 gekocht. 1 keer instellen van forwarding en hopa het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Moet eerlijk zeggen dat ik ook enorm zit te k*tten om my synology van buitenaf te kunnen benaderen. Krijg een fout bij netwerkomgeving.

UPC Technicolor in bridgemode -> asus. Synology zit aangesloten op de asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Hoppa ik heb het voor elkaar! Nu genieten van de router!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Neefdave schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:24:
Hoppa ik heb het voor elkaar! Nu genieten van de router!
Geef even aan wat je precies hebt gedaan zodat anderen er misschien ook wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb sinds Zaterdag ook een RT-AC66U router. Wat een heerlijk ding :) Trek gewoon 108Mbps op m'n telefoon :) Erg blij mee!
Enige wat ik me afvraag (en niet kon vinden) : kan ik gebruikers op het gasten netwerk in een ander VLAN laten landen?

[ Voor 32% gewijzigd door DennusB op 30-03-2015 10:07 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
kdbruin schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:42:
[...]

Geef even aan wat je precies hebt gedaan zodat anderen er misschien ook wat aan hebben.
Eigenlijk gewoon het stappenplan van Chelloo nog eens goed doorgelezen en nagelopen. Had zelf de stap van DMZ vergeten te doen. Ik gebruik optie B.

https://chelloo.com/forum/index.php?topic=38905.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Vandaag is de RT-AC66U in de dagaanbieding bij alternate voor 89,- Ik heb er gelijk 1 besteld ter vervanging van mijn huidige RT-AC66U, die na een bliksem inslag een network poort mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
wortelsoft schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:28:
Vandaag is de RT-AC66U in de dagaanbieding bij alternate voor 89,- Ik heb er gelijk 1 besteld ter vervanging van mijn huidige RT-AC66U, die na een bliksem inslag een network poort mist.
Heb er ook een besteld! Wil dit jaar ergens op mezelf gaan wonen en had nog geen router. De aanbieding komt dus goed uit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:27

Videopac

Rommelt wat aan.

Vervelend van die blikseminslag.

--
Wat ik me afvraag: zou er niet een markt zijn voor een 8-poorts wifirouter? Bij veel mensen zitten die 4 poorten zo vol en dan hoef je geen aparte switch te kopen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Daar is schijnbaar te weinig vraag naar. Er is wel een keer een thuis router geweest met 8 poorten, maar dat was schijnbaar geen success. De actie met de router is van de tweakers paas actie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:34
Thanks voor de tip en gelukkig niet besteld by Mycom gisteren waar 20% korting op Asus is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farai
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 21:28
Voor de mensen die de banner gemist hebben, hij is hier te vinden: http://www.alternate.nl/h...ampaign=tweakersboulevard

Als ik het goed begrijp loopt de actie tot en met 4 april.

Ik heb er net ook 1 besteld, was na de dood van mijn WNDR3700 een tijdje aangewezen op het standaard Tele2 modem/router ding maar het is bijna onmogelijk om daarmee iets gedaan te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Op dit moment heb ik de AC66u beneden staan, het bereik op de volgende verdieping is niet al te best.
Ik moet dus een repeater oid gaan gebruiken.

Nu zit ik te kijken tussen de volgende opties:

- RP-N53 +/- € 60
- Extra AC66u aanbieding alternate € 89

Gezien het huidige prijsverschil is een AC66u in repeater modus wellicht ook interessant.
Echter wat is hier het voordeel van tov een normale repeater?

Op internet zie ik ook verhalen staan van sterkere antennes voor de AC66u, maar over prijzen en verkooppunten wordt niet echt gesproken, heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

freestyler2 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:41:
Op dit moment heb ik de AC66u beneden staan, het bereik op de volgende verdieping is niet al te best.
Ik moet dus een repeater oid gaan gebruiken.
Heb de router achter mijn tv hangen op de benedenverdieping, en zelfs tot in het hoekje van mijn zolder heb ik nog goed bereik. Staat de router misschien onder de badkamer? Hoor wel vaker dat een aardemat in de vloer van de badkamer voor problemen met het bereik zorgt. Zou je hem kunnen testen op een andere plek? Dit om te voorkomen dat je geld uitgeeft terwijl met een nieuw plekje het beter gaat :) Nu is 89 euro geen geld voor een 2e router, al was het maar voor reserve :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

2Dutch schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:47:
[...]

Heb de router achter mijn tv hangen op de benedenverdieping, en zelfs tot in het hoekje van mijn zolder heb ik nog goed bereik. Staat de router misschien onder de badkamer? Hoor wel vaker dat een aardemat in de vloer van de badkamer voor problemen met het bereik zorgt. Zou je hem kunnen testen op een andere plek? Dit om te voorkomen dat je geld uitgeeft terwijl met een nieuw plekje het beter gaat :) Nu is 89 euro geen geld voor een 2e router, al was het maar voor reserve :P
Ik heb veel ijzer in de muren zitten wat wellicht de nodige storingen veroorzaakt.
De router heb ik al op diverse punten geprobeerd, en ja het bereik wordt wel beter naarmate deze meer centraal staat, maar de kabelverwerking door mijn huis heen is dan niet handig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Kan deze router een OpenVPN client (op de router zelf) aan met 100Mbit/s?
In my benchmarks I was getting 20 Mb/s top with OpenVPN. This was with AES-128-CBC and a 1024 bits key - results may vary based on what your provider uses.

This router only has a MIPS 600 MHz CPU. The CPU is the bottleneck.
Nvm, gaat 'm niet worden denk ik

[ Voor 65% gewijzigd door Pistolebob op 31-03-2015 10:56 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste