Hoi mensen.
Ik heb van het weekend ook een RT--AC66U geïnstalleerd en daar gelijk een merlin fork op gezet (3.0.0.4.374.43_2-06j9527) Tevens heb ik de laptop voorzien van een Intel AC 7260 wifi card.
Het hele spul had ik zo aan het draaien en na wat rommelen met tips uit dit topic heb ik uiteindelijk de snelheid na 433mb/ps gekregen op de laptop en 325mb/ps na de telefoons toe.
Dat is ansicht leuk maar, ik zie hier voldoende mensen voorbij komen die 600+ mb/ps trekken met dezelfde wifi adapter als ik heb.
Nu heb ik inmiddels de 5Ghz band geforceerd op 80mhz kanaalbreedte, het zendvermogen na 200mw gezet en met een wifi analyzer de antenne's afgesteld maar helaas...hoger dan soms 468mb/ps komt hij niet. Ik vermoed dat ik ergens een instelling verkeerd heb staan maar...welke ?
Ik heb ook geprobeerd om de router op 5Ghz only te zetten maar kennelijk moet het altijd dual band zijn.
Ik heb geen enkel apparaat dat er voor kiest om op de 2,4Ghz te gaan zitten dus wat mij betreft mag dit uit. Voor het extra bereik heb ik een RP-N53 gekocht.
Een ander ding wat me opviel is dat ik niet in het 5Ghz tabje de keuze heb voor N+AC only. Ofschoon ik duidelijk wel de AC techniek gebruik zou ik hem graag forceren dit te doen.
Kan iemand me een beetje op weg helpen wat de voornaamste reden kan zijn dat hij blijft steken op deze snelheid ?
-edit-
Ik heb even gebeld en klaarblijkelijk hangt mijn Intel AC 7260 op 1x1 stream. Dat zou 2x2 moeten wezen waardoor er theoretisch 867mbps zou moeten verschijnen. Ik ga eens even rommelen.
-Edit2-
Zo dan...hulde aan het forum ! als je maar goed zoekt staat alles er wel op
Het bleek dus dat er nog een verdwaalde driver van de wifilink 5100 actief was. Nadat de Intel driver tool een nieuwere driver vond stond hij direct op 866mb/ps TOP !
Hij schommelt nu wel tussen de 433 en de 866 steeds maar dat zal wel te maken hebben met het energiebeleid van de wifi card.
Ook heb ik inmiddels de 2.4Ghz radio uitgekregen.
Zonder foto is het niet gebeurd dus, bij deze
[
Voor 23% gewijzigd door
Turbo-Puppy op 09-02-2015 11:08
]