@id1ot
Dat is correct.
De waarderegels zijn via putty geplaatst, maar na reboot geen verandering. 2x geprobeerd.
Dat is correct.
De waarderegels zijn via putty geplaatst, maar na reboot geen verandering. 2x geprobeerd.
Verwijderd
otter-tweakers schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:28:
FWIW. Ik zie hetzelfde op mijn router (AC66U).
Zouden jullie misschien een dump van je CFE kunnen mailen, of in een cloud (dropbox,onedrive, googledrive etc kunnen plaatsen waar ik hem vanaf kan halen. Of pm mij even voor een email adresroko14 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:17:
@id1ot
Dat is correct.
[ Voor 5% gewijzigd door roko14 op 16-06-2015 00:04 ]
Verwijderd
Thanks voor de feedback, typo van mijn kant vrees ik (duh) . Ik heb zo'n vermoeden dat er ook nog een REGREV string (Region Revison) in de CFE gezet moet worden. Heb een collega tweaker al een mailtje gestuurd met de juiste commando's hiervoor. Zou echter voor de zekerheid dit met nog 1 of 2 CFE dumps willen verifiërenotter-tweakers schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:49:
Ik heb even verder gekeken. De variabelen zijn case-sensitive;
admin@KjoeRouter:/tmp/home/root# nvram show | grep -i txpower
wl_txpower=100
wl0_txpower=100
wl1_txpower=100
Als ik ze ook lowercase zet;
admin@KjoeRouter:/tmp/home/root# nvram set wl_txpower=300
admin@KjoeRouter:/tmp/home/root# nvram set wl0_txpower=300
admin@KjoeRouter:/tmp/home/root# nvram set wl1_txpower=300
admin@KjoeRouter:/tmp/home/root# nvram commit
readmin@KjoeRouter:/tmp/home/root# reboot
Blijven ze op dit niveau staan;
wl_txpower=300
wl0_txpower=300
size: 52903 bytes (12633 left)
wl1_txpower=300
Ik weet alleen nog niet of het ook echt effect heeft.
Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....
roko14 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:40:
@id1ot
Je vraagt om een CFE dump.
Hoe maak ik die en geef ik je die?
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:45:
Zouden jullie misschien een dump van je CFE kunnen mailen, of in een cloud (dropbox,onedrive, googledrive etc kunnen plaatsen waar ik hem vanaf kan halen. Of pm mij even voor een email adres
Dump kun je het makkelijkste maken met een USB stickje d.m.v.
vanuit shell:
cp /dev/mtd0 /mnt/sda1/cfedump.bin
Dank voor je feedback en mvg
[ Voor 31% gewijzigd door ykaenS op 16-06-2015 19:01 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
bij mijn komen in de router UI ook de balkjes met power op 300% te staan, maar feitelijk meet ook ik geen verhoging zendvermogen,otter-tweakers schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:49:
Ik heb even verder gekeken. De variabelen zijn case-sensitive;
wl_txpower=100
wl0_txpower=100
wl1_txpower=100
Als ik ze ook lowercase zet;
admin@KjoeRouter:/tmp/home/root# nvram set wl_txpower=300
admin@KjoeRouter:/tmp/home/root# nvram set wl0_txpower=300
admin@KjoeRouter:/tmp/home/root# nvram set wl1_txpower=300
admin@KjoeRouter:/tmp/home/root# nvram commit
readmin@KjoeRouter:/tmp/home/root# reboot
Blijven ze op dit niveau staan;
wl_txpower=300
wl0_txpower=300
size: 52903 bytes (12633 left)
wl1_txpower=300
Ik weet alleen nog niet of het ook echt effect heeft.
Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
Verwijderd
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Welke poort gebruik je op de RT-AC66U voor de verbinding met de Netgear router? Zit de kabel in de blauwe internetpoort, of in een van de gele LAN-poorten van de AC66U? Probeer voor de gein eens een LAN-poort in AP-modus.ik maak inmiddels ook al een tijd met veel plezier gebruik van de AC66U als router en haal netjes bedraad en via de 5Ghz de 200Mbps van Ziggo in speedtest (2,4Ghz wat lager).
Echter zit ik nu met een issue. Ik wil de AC66U als AP inzetten, maar als ik hem in AP mode zet komen de DL en UL snelheden via WiFi niet boven de 17Mbps uit (speedtest), zowel via 2,4 als 5Ghz. Terwijl ik bedraad gewoon wel netjes de 200Mbps haal.
[ Voor 8% gewijzigd door donny007 op 25-06-2015 21:43 ]
/dev/null
Hier inderdaad ook nog even zowel WAN als LAN poort geprobeerd, maar geen verschil helaas.donny007 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:40:
[...]
Welke poort gebruik je op de RT-AC66U voor de verbinding met de Netgear router? Zit de kabel in de blauwe internetpoort, of in een van de gele LAN-poorten van de AC66U? Probeer voor de gein eens een LAN-poort in AP-modus.
In AP modus wordt de internetpoort toegevoegd aan dezelfde VLAN als de vier switchpoorten, wellicht dat door een of andere bug de snelheid inzakt omdat er via de CPU geswitcht moet worden (pure speculatie, maar kan geen kwaad om eens te proberen).
Edit: Net getest op mijn RT-AC66U's (HW Ver. B0) met Asuswrt Merlin, WAN/LAN poort maakte geen enkel verschil in AP modus.
Dit ga ik nog eens proberen, ik kom er op terugSebazzz schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:13:
In Merlin kan je zien of hardwareaccelaratie aan staat. Ook kan Hardware NAT aan en uit zetten. Heb je dat al eens geprobeerd?
[ Voor 24% gewijzigd door DvMaasakker op 30-06-2015 13:50 ]
Hey, al iets kunnen ontdekken?Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:55:
thx voor de feedback mede tweakers, vanavond echter andere verplichtingen, kom er spoedig op terug![]()
[ Voor 10% gewijzigd door Azerion op 09-07-2015 10:44 ]
id1ot Onze laatste hoop, heb je al wat tijd gevonden?Ik kom hierop terug als ik even wat meer tijd heb. gr
[ Voor 12% gewijzigd door Centropy op 09-07-2015 14:03 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Seikbal op 03-08-2015 16:04 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Zaratrass op 18-08-2015 16:20 ]
Wat bedoel je precies met dat je een nieuw abonnement hebt afgesloten?manii schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:16:
• - heb wel een nieuwe abbonement afgesloten bij kpn, kunnen ze je dan afknijpen opeens ofzo ?
• Abbonement ook gechecked = 500/500
•
verlenging van mijn huidige abonnement en even online gekeken of ze dit ook echt hadden afgesloten.Loadjnt schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:14:
[...]
Wat bedoel je precies met dat je een nieuw abonnement hebt afgesloten?
Verder zeg je zelf al dat je direct op de experiabox aangesloten wel de juiste snelheid haalt. Het klinkt alsof het toch echt aan de Asus Router zelf ligt. Heb je Qos aanstaan bijvoorbeeld? Heb je al getest met gewone stock firmware van Asus en niet Merlin bijvoorbeeld.
[ Voor 7% gewijzigd door Zaratrass op 19-08-2015 13:54 ]
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Je zou hier dan eventjes moeten kijken http://www.coova.org/. Het is gebaseerd op Open-WRT dus er is kans dat je router supported is, maar kijk het voor de zekerheid even na, voordat ik je blij maak met een dooie musfreestyler2 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:57:
De ac66u heeft de mogelijkheid tot gastnetwerken, maar is er ook een mogelijkheid om net zoals bijvoorbeeld macdonalds voor gasten bepaalde voorwaarden te accepteren en dat je daarna pas toegang krijgt tot internet?
Of wellicht andere alternatieven?
Ik gebruik merlin.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Das een goeie, want dat kan verklaren waarom die soms wel werkte en dan weer niet. Soms reboot ik dat ding uit frustratie of bij storing van Ziggo. Hij staat op verzoek van Apple support op.. auto. Thnx!loyske schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:55:
Heb je een vast kanaal gekozen op de 5Ghz?
Mijn MacBook Pro van 2011 kan maar enkele kanalen aan op 5Ghz, vandaar dat ik een vast laag kanaal (40 ofzo) op de 5Ghz heb gekozen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Aangezien je een vrij recente rMBP hebt weet ik niet meteen of dit de oplossing is.NiGeLaToR schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:53:
[...]
Das een goeie, want dat kan verklaren waarom die soms wel werkte en dan weer niet. Soms reboot ik dat ding uit frustratie of bij storing van Ziggo. Hij staat op verzoek van Apple support op.. auto. Thnx!
[ Voor 18% gewijzigd door NiGeLaToR op 31-08-2015 21:53 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Hellboy! op 02-10-2015 17:27 ]
DMZ modus is dubbel nat. Ik heb het inmiddels al opgelost en hij draait nu in AP modus en heeft OpenVPN enz. Heb dit geregeld via https://github.com/RMerl/asuswrt-merlin/wiki/User-scripts. Aan de router hangt een usb disk, waarop ik de openvpn config, certs, startup script heb staan. Via /jffs/scripts/services-start roep ik het openvpn startup script aan. Portforwarding aangezet op externe router en het werkt prima. Nog ff een nieuwe custom ddns script erbij en ik ben klaar.kdbruin schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:00:
Kijk eens op het KPN forum voor mogelijkheden en ook hier in het KPN glasvezel forum.
Zelf heb ik de ASUS in de DMZ van de Experiabox staan en zonder problemen gebruik maken van de OpenVPN server in de ASUS.
En afgelopen vrijdag was het tijdelijk 54 euro omdat ze de kortingscode al verwerkt hadden in de prijs en je deze code daarop nog extra mocht gebruiken. Heb er twee geleverd gekregen. Gelukjewezep schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 08:54:
Deze router is nu in de aanbieding bij Paradigit.
Met kortingcode ASUSACTIE is deze nu 99 euro.
http://www.paradigit.nl/a...66u/80008921/details.aspx
Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz
Dat had ik moeten weten.Marcus73 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:24:
[...]
En afgelopen vrijdag was het tijdelijk 54 euro omdat ze de kortingscode al verwerkt hadden in de prijs en je deze code daarop nog extra mocht gebruiken. Heb er twee geleverd gekregen. Gelukje
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Daar ben ik dus ook erg benieuwd naar! Wie heeft dat script ook uitgevoerd op de AC66U en werkend?pehhpeh schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:54:
ja of een kabel trekken door me woonkamer
Maar ik vroeg me af of het iemand nog was gelukt met de ac66u?
Ik heb hier ook klachten over trage ipads, slecht bereik en kortstondig uitvallen van 2,4GHz netwerk. Ik ben er wel klaar mee. Ik draai Merlin 56.2. Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.2Dutch schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:27:
Gisteravond laat klaagt mijn wederhelft dat haar internet @ iPad zo traag is.
Deed net ff speedtest met wifi: 5Ghz-band totaal niet vooruit te branden, 2,4 Ghz snort nog.
Effe op pc idem testje gedaan: idem kansloos op de 5Ghz-band.
Niks gewijzigd in setttings/buren zijn niet massaal aan de 5GHz-spullen, geen vol geheugen of hoog cpu-verbruik, niks te zien. Ik reboot de Asus: alles weer business as usual: 35/35 Mbit/s 2,4 Ghz, 5 Ghz volle lijnspeed van verbinding, 100 Mbit/s. Nou, het zal wel aan de vallende bladeren liggen, schiet mij maar lek
ter info mocht iemand anders iets vergelijkbaars hebben gemerkt:
Firmware Version 3.0.0.4.378.50
Firmware Build Sat Feb 7 01:45:05 UTC 2015 merlin@91d4c78
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Heb tot nu toe geen gekke dingen meer gemerkt..vermoed dat het een bugje was/ergens een of ander buffertje is volgelopen ofzo. Heb normaal nergens last van, router doet netjes z'n werk.. Het enige wat ik heb veranderd de afgelopen maanden is een gastnetwerkje toegevoegd, verder nergens aangezetenVideopac schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:54:
[...]
Ik heb hier ook klachten over trage ipads, slecht bereik en kortstondig uitvallen van 2,4GHz netwerk. Ik ben er wel klaar mee. Ik draai Merlin 56.2. Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 13-01-2016 17:19 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Spontaan kapot of door vaak indrukken?Orion84 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:16:
Hmm, volgens mij is de powerknop van mijn AC66U zojuist overleden
Ik had ineens geen verbinding meer. Kijk om, alle lampjes op de router uit. Stroomkabel gecheckt: alles zat nog op zijn plek, UPS gaf geen gekke dingen aan, lampje op de adapter brandde gewoon.
Powerknop ingedrukt. Die veerde weer net zo ver terug. Powerknop ingedrukt houden: jawel, router boot, lampjes gaan aan, verbinding is weer online. Maar zodra ik hem loslaat is alles weer uit. Lijkt haast wel een mechanisch probleem in dat knopje of zo.
Voorlopig maar even met een stukje ducttape gefixt, zodat hij ingedrukt blijft. Maar eens zien wat ik hiermee ga doen. Eigenlijk onzin om 'm vanwege zo'n suf probleempje te vervangen, maar garantie zal na ruim 2,5 jaar ook wel een lastig verhaal worden.
Edit: blijkbaar ben ik niet bepaald de enige: http://www.snbforums.com/threads/broken-power-button.13601/
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Overstappen op tomato firmware. Superstabiel 144 dagen up inmiddels.2Dutch schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:27:
Gisteravond laat klaagt mijn wederhelft dat haar internet @ iPad zo traag is.
Deed net ff speedtest met wifi: 5Ghz-band totaal niet vooruit te branden, 2,4 Ghz snort nog.
Effe op pc idem testje gedaan: idem kansloos op de 5Ghz-band.
Niks gewijzigd in setttings/buren zijn niet massaal aan de 5GHz-spullen, geen vol geheugen of hoog cpu-verbruik, niks te zien. Ik reboot de Asus: alles weer business as usual: 35/35 Mbit/s 2,4 Ghz, 5 Ghz volle lijnspeed van verbinding, 100 Mbit/s. Nou, het zal wel aan de vallende bladeren liggen, schiet mij maar lek
ter info mocht iemand anders iets vergelijkbaars hebben gemerkt:
Firmware Version 3.0.0.4.378.50
Firmware Build Sat Feb 7 01:45:05 UTC 2015 merlin@91d4c78
Heb er geen last meer van gehad, nadeel is: geen idee wat de oorzaak was. Voordeel: het is niet meer voorgekomen na een reboot. Ben happy met de Merlin-firmware, niks aan het handje verder. Performance van de router is dik in orde, happy meeenohpi schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:06:
Overstappen op tomato firmware. Superstabiel 144 dagen up inmiddels.
2Dutch schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:09:
[...]
Heb er geen last meer van gehad, nadeel is: geen idee wat de oorzaak was. Voordeel: het is niet meer voorgekomen na een reboot. Ben happy met de Merlin-firmware, niks aan het handje verder. Performance van de router is dik in orde, happy mee
[ Voor 4% gewijzigd door roko14 op 20-03-2016 10:14 ]
Het kan misschien zijn dat de 5GHz-radiocel er even geen zin meer in had en door het vele herstarten (vanwege de roms) ineens weer wakker werd. Zou het toch even in de gaten houden voor de zekerheid, maar hoop natuurlijk voor je dat het euvel wegblijftroko14 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:11:
Ik was mij al aan het oriënteren naar een nieuwe router toen ik nog 1 rom wilde proberen. De Merlin Fork.
En.....de 5Ghz band werkt weer! Kennelijk is de 5Ghz band in ieder geval niet overleden, maar waar het aan gelegen heeft? Met een aantal oudere roms heeft het in het verleden ook altijd gewerkt...
Welke firmware draai jij en heb je het al weer werkend?wortelsoft schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:36:
Bij mij was de 2,4GHz er mee gestopt gisteren.
[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 21-03-2016 09:23 ]
Laatste Merlin en na een reset was het weer goed.2Dutch schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:23:
[...]
Het kan misschien zijn dat de 5GHz-radiocel er even geen zin meer in had en door het vele herstarten (vanwege de roms) ineens weer wakker werd. Zou het toch even in de gaten houden voor de zekerheid, maar hoop natuurlijk voor je dat het euvel wegblijft
[...]
Welke firmware draai jij en heb je het al weer werkend?
Hmm, wel opvallend dat dit ineens bij meerdere gebruikers voorkomt. Valt ook niet zomaar op als je beide radiocellen gebruikt, zal er zelf ook even actiever op gaan letten just to be surewortelsoft schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:24:
Laatste Merlin en na een reset was het weer goed.
[ Voor 26% gewijzigd door 2Dutch op 21-03-2016 10:34 ]
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Ik wilde eindelijk na erg lang niet updaten toch weer eens de laatste versie pakken, maar daar wacht ik nu even mee. Zou wel handig zijn als de ontwikkelaar op de hoogte werd gebracht via het forum op smallnetbuilder zodat ie er rekening mee kan houden. Las wel iets over niet meer reageren van alle wifi/poorten..weet niet of het met elkaar gelinkt is..ionicdog schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 07:49:
draai hier ook net een paar dagen de laatste merlin, en vanochtend ook een reboot nodig omdat internet het niet deed. Kijk het nog even aan maar anders ga ik terug naar de vorige die stabiel draaide.
I've been having the same issues with my rt-ac68p since 380.57 as well. The wifi and wired ports on the router become unresponsive and the only way to recover is power cycle.
The problems go away when I reverted back to 378.56_2
[ Voor 17% gewijzigd door ionicdog op 30-03-2016 10:20 ]
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
ignitem schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:28:
Sinds een paar dagen heb ik bij intensief Wifi (2.4Ghz) gebruik dat de router begint te rebooten. Na ongeveer 20 seconde is de router weer te gebruiken. Maar elke 5 minuten reboot deze opnieuw. In het log is niets terug te vinden wat de reboot zou kunnen veroorzaken.
De router hangt in de meterkast, maar wordt van zichzelf behoorlijk warm. Wellicht dat met deze warme dagen de router oververhit raakt.
Is dit een bekend probleem?
[ Voor 4% gewijzigd door ionicdog op 21-07-2016 02:38 ]
Bedankt voor de tip. Ga ik zeker proberen.ionicdog schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 02:31:
bekend niet echt, die van mij staat in een ruimte waar het normaal 20 is nu zeker 28 en draait vrolijk door.
Even tijdelijk een fannetje op zetten om uit te sluiten, zou toch best door te hitte kunnen komen.
Ik kan de genoemde pagina met de temperatuur nergens vinden. Ik draai de laatste firmware 3.0.0.4.380_3831.Mijn temp is nu momenteel 57 graden (zie admin/performance page)
ignitem schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:48:
[...]
Bedankt voor de tip. Ga ik zeker proberen.
[...]
Ik kan de genoemde pagina met de temperatuur nergens vinden. Ik draai de laatste firmware 3.0.0.4.380_3831.
Kun je aangeven waar dit precies zou moeten staan?
Ik ben ook wel benieuwd of dit zin heeft.4POX schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:01:
Wie heeft ervaring met het vervangen van de standaard antenne's door andere antenne's? Op Ebay worden setjes aangeboden van 9db antenne's.
Nu kan ik blind dit gaan bestellen. Maar sinds mijn vriendin in de Marie Kondo fase ben ik ook in een fase gekomen dat ik niet alles meer koop
4POX schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:01:
Wie heeft ervaring met het vervangen van de standaard antenne's door andere antenne's? Op Ebay worden setjes aangeboden van 9db antenne's.
Nu kan ik blind dit gaan bestellen. Maar sinds mijn vriendin in de Marie Kondo fase ben ik ook in een fase gekomen dat ik niet alles meer koop
(n)iemand?
MaartenBW schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:20:
Op mijn RT-AC66U krijg ik de gastnetwerken niet aan de praat. Wanneer ik deze enable via de webinterface, verschijnt hij wel in de lijst met wifi netwerken op mij telefoon. Alleen wanneer ik er mee probeer te verbinden lukt dit niet. Als ik een gast netwerk met wachtwoord maak, kom ik niet voorbij de verificatie stap (wachtwoord klopt wel uiteraard. Als ik een netwerk aanmaak zonder wachtwoord, dan krijg ik geen ip-adres. In beide gevallen komt mijn telefoon in een soort loop met connectie pogingen. Ik heb alle verschillende instellingen geprobeerd omtrent het gast netwerk, maar dit heeft niet geholpen. Zelfde probleem heb ik op mijn laptop.
Met de regulieren WiFi heb ik geen problemen. Ik draai de laatste versie van de standaard ASUS Firmware.
Hebben meer mensen hier problemen mee?
Zou een overstap naar andere firmware (Merlin, dd-WRT) dit kunnen verhelpen?
[ Voor 18% gewijzigd door MaartenBW op 08-11-2016 15:26 ]
MaartenBW schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:25:
@iconicdog: bedankt voor je snelle reactie.
Wat zijn volgens jou de selling points van Merlin t.o.v gewone ASUS Firmware. (los van de guest- netwerken die niet werken bij mij)
[ Voor 96% gewijzigd door freestyler2 op 16-12-2016 12:40 ]
Verwijderd
OpenVPN staat ingesteld met UDP en port 1194. Hier de openvpn.conf file:Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:31:
Weet je zeker dat je OpenVPN client UDP gebruikt en niet per-ongeluk TCP?
Bevind je OpenVPN client zich ook echt buiten je LAN (bijvoorbeeld via 3G/4G)?
Zie je met tcpdump op de FreeBSD nas helemaal niks verschijnen op poort 1194?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| port 1194 proto udp dev tun ca /usr/local/etc/openvpn/keys/ca.crt cert /usr/local/etc/openvpn/keys/openvpn-server.crt key /usr/local/etc/openvpn/keys/openvpn-server.key dh /usr/local/etc/openvpn/keys/dh.pem tls-auth /usr/local/etc/openvpn/keys/ta.key 0 # This file is secret remote-cert-tls client server 10.8.16.0 255.255.255.0 ifconfig-pool-persist ipp.txt keepalive 10 120 cipher AES-256-CBC comp-lzo max-clients 10 user nobody group nobody persist-key persist-tun status /var/log/openvpn-status.log verb 3 mute 20 explicit-exit-notify 1 |
1
| tcpdump -nn udp port 1194 |
Op de NAS draait geen firewall en de configuratie werkt zonder problemen als ik op m'n eigen netwerk een en ander test. De client en server logs zeggen helemaal niets.Minitrooper schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:49:
Enkele ideeën:
- status firewall op de NAS ? (bv service iptables stop)
- VPN server in "server" mode zetten ipv "server 10.8.x.x xx.xx.xx.xx" -> elimineer je hier ev. verkeerd (gewijzigd) ip-adres
- wat zegt log op openvpn client? enkel time-out?
Misschien blokkeert jouw werk-netwerk UDP 1194. Het "kan" een idee zijn om een andere poort te kiezen (bv TCP 443) en die te laten forwarden naar jouw VPN server.
Als je op zowel je client log en je server log géén traffiek ziet, zit het probleem logischer wijze in het netwerk (firewall, verkeerde ip's). Certificaten en post-routing kunnen pas later roet in het eten gooien.
PS. ja het is mogelijk om openvpn-server-certificates te "verhuizen", desnoods doe je het via ssh op je Asus: http://msergani.blogspot....grate-openvpn-server.html
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
€ 77? Prijsfout?Jumpman schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:41:
Gisteren deze router maar aangeschaft (De witte was bij MM € 77,00 en zwarte bij 4Launch € 77,00) ter vervaging van mijn Xiaomi Mi Wi-Fi Router 3. Deze voldeed wel, maar ik liep toch nog wel regelmatig tegen de 100 Mbit poorten op (backup maken duurt lang). En met de ASUS kan ik meerdere Wi-Fi netwerken maken, dus ook één voor mijn camera's apart. Topic ook doorgenomen, ik moet dus meteen aan ASUSWRT Merlin begrijp ik.
De witte was de hele dag € 77,00 bij Media Markt, de zwarte € 77,00 een paar uur bij 4Launch.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Klinkt alsof ze beide verbonden zijn met het 2.4GHz wireless LAN en niet op de 5GHz band. Geef de beide netwerken eens verschillende namen en verbind dan eens expliciet met de 5GHz band?kielkiel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:06:
Mijn laptop heeft geen 5G ondersteuning,dus heb ik een TP link AC600 (450 Mbps) gekocht. Aansluiten was een fluitje van een cent, echter de link-snelheid komt niet hoger dan 150 mbps. (...) Overigens mijn samsung tablet heeft ook een link snelheid van 150 terwijl deze volgens mij ook hogere snelheden aan kan.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq